Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 35 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:50:
Na de bocht was een klein straatje van rechts. Ik kom de bocht in, rustig, wagen ziet me komen en stopt, maar besluit helemaal op het laatste moment toch over te komen.
Mijn uitwijkbeweging moet denk ik met voorrem gepaard geweest zijn, want ik lag er. Nochtans denk ik niet dat ik geremd heb, maar kan het anders niet verklaren.
Nr plaat weet ik niet. Ben zelfs niet meer zeker van de kleur :(
was het een audi? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21
Chakotay schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Zo, dat is ook nasty... Niet de auto achter je getorpedeerd? :P Wat voor sluiting had de ketting?
Gewoon zo'n buisje. Maar hij brak dus op een ander punt af. Ketting lag netjes op de grond. Ik heb hem niet gelanceerd naar achter. Dus geluk dat ik niets achter heb geraakt en ook niet dat ik mijn eigen motor heb geraakt. Nou helaas hadden ze de ketting en tandwielen niet op voorraad dus dat wordt even met het karretje naar stage. Mijn plezier motor heeft ook nog steeds pech.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk niet!!

Die twijfelen niet aan het feit of dat ze moeten stoppen of doorrijden maar zetten 'm er gewoon per definitie vóór :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk niet!!

Die twijfelen niet aan het feit of dat ze moeten stoppen of doorrijden maar zetten 'm er gewoon per definitie vóór :+
Daar heb je ook gelijk in!
Het was dus een peugeot ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:47

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:40:
[...]

Ik zou er begin Juni nog een beetje huiverig voor zijn om met de motor in die (Alpen) regio te gaan rijden. Je hebt veel kans dat er nog passen/coll's afgesloten zijn in verband met sneeuw en/of lawine gevaar. In de tijd dat ik nog touringcar reed en meerdaagse reizen verzorgde heb ik eind Juni zelfs eens voor een gesloten "Route Napoleon" gestaan. Best een "pokke eind" omrijden wat je dan moet doen om toch in Monaco te kunnen komen (via Turijn - Savona...)..

Ten zuiden van Gap zit je eigenlijk meteen aan de Middellandse zee én dus voorbij de Alpen.

In de Elzas (Tussen Strassbourg en Mulhouse) is het in die tijd al wel lekker te rijden (en je kunt eventueel een snelle doorsteek maken richting het Zwarte Woud in Duitsland óf Zwitserland).

In de Alpen zélf (van Albertville tot aan Gap, eigenlijk) is het vanaf begin Juli tot en met eind September vrij zeker dat je overal kunt en mag rijden met meestal ook érg lekker weer.
Thanks voor de input d:)b Twee jaar geleden op 10 juni naar de Alpen geweest en nog nooit zo heet meegemaakt (35 graden, was blij dat er een zwembad in de buurt was :P). Waren wel de Zwitserse Alpen, was de allereerste dag dat jaar dat de Grimsel en de Nufenen open waren en letterlijk 5 meter achter ons gingen ze 's middags ook weer dicht :P

Zoals al gezegd zijn we erg flexibel en we pinnen ons absoluut niet vast aan de Franse Alpen. Zou zelf liever iets later (eind juni/begin juli) willen ivm. weer (vooral op hoogte), maar het is niet anders... Als het weer en/of de passen niet goed genoeg zijn kunnen we de avond voor vertrek nog gewoon besluiten om uit te wijken naar Zwitserland, of het noorden van Italië.

Elsaz en Zwarte Woud vind ik persoonlijk minder mooi (indrukwekkend) qua omgeving (aangezien we ook een paar dagen niet willen rijden), maar dat zou de laatste optie kunnen zijn. Alles hangt van het weer af.

Zwitserse Alpen en het noorden van Italië ken ik de leuke plekjes wel, vandaar dat ik specifiek vraag naar wat leuke plekjes in de Franse Alpen, daar ben ik minder bekend. Heb een aantal jaar geleden wel de RDGA gereden, maar dat was gewoon doorknallen van noord naar zuid. Nu willen we wat rondrijden vanuit één punt, en dat vind ik best lastig kiezen :P
Headshot_NL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Het is niet specifiek een berg waar je op kunt rijden maar je zou glacier noir en glacier blanc kunnen bezoeken. Ik vond het een erg mooi gebied daar. Als je ze ook echt wilt zien moet je nog een stukje klimmen (wil je eigenlijk met de motor doen natuurlijk >:)). is in de buurt van Gap.
Thanks, ben wel eens in de omgeving Briancon geweest en inderdaad een erg mooie (ruige) omgeving. Thanks voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 08-05-2015 16:36 ]

• Daniel.
ToolkiT schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:31:
[...]

Nog mazzel dat je stilstond.. bij mij gebeurde het tijdens het rijden.. dat is nog kutter..
Ik bespaar niet meer op kettingen..
De motor 2 week geleden nog behoorlijk onderhoud gehad, het zag er niet uit alsof de ketting vervangen moest worden. Vandaag bij de dealer zijden ze ook van. Mm, de ketting ziet er nog wel goed uit. Tandwielen ook. Goed afgesleten alles maar wel behoorlijk vroeg dat het nu gebeurt is. Ach nu weer een nieuw setje erop en dan rijdt die weer, maar toch balen. Kost toch weer wat centen die ik beter nu even had kunnen besparen :9 . Één voordeel. Hoeft het later niet meer te gebeuren.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En het uurloon om de ketting te verwijderen, heb je jezelf zo ook bespaard. Positief blijven! :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:37:
En het uurloon om de ketting te verwijderen, heb je jezelf zo ook bespaard. Positief blijven! :P
d:)b

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk niet!!

Klopt. Als ik van rechts kom zeker. Denk noet dat de auto fout was. Rechts heeft voorrang.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Geen voorrang van rechts. Staat een omgekeerde driehoek voor hem.

Never ever financial advice...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:24:
Zie: "Audi" Logo ..... :P

@ kazzzdafke: Neem dit overigens met de nodige korreltjes zout... :o

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 17:27 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ok. Voortaan dit soort relevante info gelijk vermelden ;)

En niet alle Audi rijders zijn zo.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Maarja...hij heeft je niet geraakt natuurlijk.

Ik heb het ook wel eens gehad met de auto dat er een brommertje zichzelf onderuit remde omdat ie dacht dat ik de straat wilde oversteken (was niet zo). Ik kwam uit een parkeerplek en positioneerde de auto om de weg op te gaan rijden, maar moest nog kijken of er iets aan kwam. De brommerd remde uit alle macht en ging op zijn bek. Uiteraard ga je dan even kijken en hij maakte nog een opmerking dat als ie later schade zou vinden, hij nog wel contact zou opnemen. Ik denk...doe maar...je hebt jezelf onderuit geremd...sukkel.

Uiteraard een andere situatie. Deze man trok wel degelijk op terwijl hij had moeten blijven staan en ook daadwerkelijk aanstalten maakte. Geen idee hoe dat dan zit met de bewijslast en schuldvraag als je hiermee aan de gang zou gaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

mphilipp schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:49:
[...]
Uiteraard een andere situatie. Deze man trok wel degelijk op terwijl hij had moeten blijven staan en ook daadwerkelijk aanstalten maakte. Geen idee hoe dat dan zit met de bewijslast en schuldvraag als je hiermee aan de gang zou gaan.
Ik heb mezelf onderuit geremd door een andere verkeersdeelnemer en alles vergoed gekregen. Uiteindelijk de andere partij een bekenning laten ondertekenen, dus ik vermoed dat de verzekeraar niet veel anders kon dan uitkeren.

Sowieso is het verhaal vrij duidelijk: als de enige optie onderuit remmen of crashen was, dan is die andere partij gewoon aansprakelijk (mits die voorrang had moeten verlenen). Je moet dit wel op de één of andere manier hard maken. Zonder zichtbare schade bij de andere partij (en iemand die ontkent dat het zijn schuld is) en zonder getuigen wordt dat een lastig verhaal.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10

Metro2002

Memento mori

Net per ongeluk spiegeltje-tik gedaan tijdens het filteren ;( in eerste instantie dacht ik dat een bandje van mijn rugzak een auto had geraakt , zo zacht klonk het maar na nadere inspectie stond mijn linkerspiegel een klein beetje scheef.
Blijkbaar niet heel hard gegaan maar je voelt je toch stom :X

[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 08-05-2015 21:41 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:31
Zo, de 1000km per jaar mooiweer rijders zijn allemaal ook weer op de weg. Vanuit werk naar huis al 5 motorrijders gezien in casual kleding ook op de snelweg varieerend van T-shirt met khaki Broek tot een dun vestje met open rits. 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:29:
Net per ongeluk spiegeltje-tik gedaan tijdens het filteren ;( in eerste instantie dacht ik dat een bandje van mijn rugzak een auto had geraakt , zo zacht klonk het maar na nadere inspectie stond mijn linkerspiegel een klein beetje scheef.
Blijkbaar niet heel hard gegaan maar je voelt je toch stom :X

Edit: over korte tijd filmpje online:

[video]

Gebeurd bij de polo op 25 sec. ongeveer.
Waarschijnlijk heb je aan jouw spiegel meer schade dan dat die Polo rijder heeft aan zijn/haar spiegel maar... Meld het wel even bij je verzekeraar!! (zodat 't bekend is áls ze je kenteken opvragen).

Een gevalletje "doorrijden ná .... " wil je niet hebben en voor wat 't waard is: Jij mag daar niet inhalen ('t is géén file rijden wat je doet)!!

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 20:04 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:54:
[...]
Zonder zichtbare schade bij de andere partij (en iemand die ontkent dat het zijn schuld is) en zonder getuigen wordt dat een lastig verhaal.
Inderdaad. Als zij beweren op tijd gestopt te zijn, en je bent nog een paar meter van die auto af, is het best lastig. Jammer dat je met de motor niet gewoon er tegenaan kunt rijden ivm het gevaar voor je eigen lijf. Met de auto kun je gewoon heel lafjes remmen zodat je toch nog er tegenaan zit (voor straf) :+

Zo zie je maar, heel erg uitkijken. Je vraagt je af of zo'n figuur het wel allemaal goed in kan schatten. Lijkt me een gevalletje 'ik dacht dat hij dacht en dat dus de ander wel zou stoppen'. Of hij dacht gewoon dat ie voorrang had. Is mij ook wel eens overkomen, dat ik echt dacht dat ik voorrang had, maar gewoon niet had opgelet. Daarom ook nooit doordouwen....vooral niet op de motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31
Ow, da's balen zeg.
Nu weet ik wel waarom ik altijd beschermde kleding aan doe, ook al is mijn werk maar 10 minuten rijden.
cyntax schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:31:
Zo, de 1000km per jaar mooiweer rijders zijn allemaal ook weer op de weg. Vanuit werk naar huis al 5 motorrijders gezien in casual kleding ook op de snelweg varieerend van T-shirt met khaki Broek tot een dun vestje met open rits. 8)7
Gisteren ook zo'n malloot op de snelweg gezien. Pothelm, geen handschoenen, instapschoen, pantalon en een gewatteerd jack erop en dan op een FJR. Maar wel mee blijven rijden als ik op cruissnelheid van 160 ga zit. :X

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:52:
[...]

Waarschijnlijk heb je aan jouw spiegel meer schade dan dat die Polo rijder heeft aan zijn/haar spiegel maar... Meld het wel even bij je verzekeraar!! (zodat 't bekend is áls ze je kenteken opvragen).

Een gevalletje "doorrijden ná .... " wil je niet hebben en voor wat 't waard is: Jij mag daar niet inhalen ('t is géén file rijden wat je doet)!!
Er staat toch file :?
Ik had overigens geen schade aan mijn spiegel dus kan me moeilijk voorstellen dat die polorijder wel schade zou hebben ervan.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets met een doorgetrokken streep en uitvoegen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TAR4z8m.jpg

Nieuwe achterband besteld, deze heeft het 4700km volgehouden.

Dunlop sportsmart2 190 55.

Prima band, gelijk weer een verse besteld

En voor alle moraal ridders, exact in het midden heeft ooit een spijker gezeten toen ik de band net had. Het pluutje heeft het prima gehouden. Ook bij 299 op de teller ;)

Ketting even gesmeerd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jSOGuVB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u7Uklxn.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Ghostrider op 08-05-2015 21:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Ik had overigens geen schade aan mijn spiegel dus kan me moeilijk voorstellen dat die polorijder wel schade zou hebben ervan.
Vanmiddag een kind met een fiets/step tegen m'n geparkeerde auto gehad (van net een half jaar oud), kind was nog heel en de fiets/step ook schijnbaar; niemand was de oorzaak, en "niemand' woont nergens..

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/e9xamq.jpg

Die deuk herstellen kost ruim 40 keer de kostprijs van dat stepje....

Ik hoop dus wel dat je weet wat je nou zegt!!

Je rijdt met je motor daar overigens tussen twee wegen door (mét een doorgetrokken streep ertussen). Da's niet écht "file rijden".

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 21:20 ]

Verwijderd

Metro2002 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Filteren doe je toch alleen tussen de buitenste banen? Ben nog aan het lessen, dus niet zeker.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Filmpje gezien, serieus wat doe je tussen die banen. Rijdt gewoon alles op de linkerbanen voorbij en voeg op het laatste moment in op een plek waar een redelijk gaatje is.

Je ziet hier ook duidelijk al het verkeer naar rechts knijpen doordat het uitvoegend is. Je had geluk dat de vrachtwagen chauffeurs wat aan het opletten waren.

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:04:
[afbeelding]

En voor alle moraal ridders, exact in het midden heeft ooit een spijker gezeten toen ik de band net had. Het pluutje heeft het prima gehouden. Ook bij 299 op de teller ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
Bandje is goed opgeruld _O_ En mooi uitlaatje zo!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:12:
Filmpje gezien, serieus wat doe je tussen die banen. Rijdt gewoon alles op de linkerbanen voorbij en voeg op het laatste moment in op een plek waar een redelijk gaatje is.
Nu viel het toevallig wel mee maar vaak staat het bumper aan bumper op de linkerbaan (van de 2 uitvoegbanen) en kom je er nooit meer tussen. Achteraan sluiten daar wil je niet omdat je dan half op de baan voor rechtdoorgaand verkeer staat (met veel vracht verkeer). Het is een beetje een rotsituatie daar en er is werkelijk geen motorrijder die daar anders doorheen rijdt dan ik.
wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:07:
[...]

Vanmiddag een kind met een fiets/step tegen m'n geparkeerde auto gehad (van net een half jaar oud), kind was nog heel en de fiets/step ook schijnbaar; niemand was de oorzaak, en "niemand' woont nergens..

[afbeelding]

Spiegel vs spiegel of stepje tegen lakwerk is toch anders ;)
Heb zelf ook een diepe kras van een cm of 30 in mijn autodeur van een stepje :/ gelukkig geen auto van een half jaar oud.

Heb intussen wel even een melding gemaakt bij mijn verzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 08-05-2015 21:28 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Metro2002 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:22:
[...]

Nu viel het toevallig wel mee maar vaak staat het bumper aan bumper op de linkerbaan (van de 2 uitvoegbanen) en kom je er nooit meer tussen. Achteraan sluiten daar wil je niet omdat je dan half op de baan voor rechtdoorgaand verkeer staat (met veel vracht verkeer). Het is een beetje een rotsituatie daar en er is werkelijk geen motorrijder die daar anders doorheen rijdt dan ik.
Al denken ze dat ze bumper tot bumper staan, zit er meestal wel een groot genoeg gaatje tussen.

Voortaan als het echt te smal word even afremmen en semi wandelend er door, dan heb je zoveel meer controle en kan je soms al kantelend je weg vinden.

Gewoon iets meer tijd nemen voor je actie :) (en echt proberen een betere route te pakken :X )

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hooglander1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:27:
[...]

Al denken ze dat ze bumper tot bumper staan, zit er meestal wel een groot genoeg gaatje tussen.

Voortaan als het echt te smal word even afremmen en semi wandelend er door, dan heb je zoveel meer controle en kan je soms al kantelend je weg vinden.

Gewoon iets meer tijd nemen voor je actie :) (en echt proberen een betere route te pakken :X )
Jep, voortaan iets meer tijd nemen.
Moet ook zeggen dat als ik moe ben ik altijd veel meer risico neem. Niet goed eigenlijk.
Andere route ... ik zou het érg graag willen. Ik heb 2 route opties: Deze (via de Hartelbrug) en via de spijkenisserbrug (die meer openstaat dan dicht is) dus eigenlijk heb ik door de bank genomen 1 optie. En dat is helaas deze.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Route door het verkeer ;) In dit geval had je er echt veel beter links om heen kunnen gaan, het rijd genoeg zodat er gaatjes vallen.

Wel herkenbaar van het vermoeid zijn, helpt wel om er altijd bewust van te zijn en dan echt ff weer de rust te pakken en rustig aan te doen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hooglander1 op 08-05-2015 21:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:18
Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:04:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Whut? Die band kan nog lang mee joh!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hooglander1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:32:
Route door het verkeer ;) In dit geval had je er echt veel beter links om heen kunnen gaan, het rijd genoeg zodat er gaatjes vallen.

Wel herkenbaar van het vermoeid zijn, helpt wel om er altijd bewust van te zijn en dan echt ff weer de rust te pakken en rustig aan te doen. :)
Ah ok, ja misschien maar volgende keer anders doen inderdaad.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dacuuu schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:32:
[...]

Whut? Die band kan nog lang mee joh!
Ja ik rijdt ook wel eens rechtdoor, daar is die echt weg. Als in minder dan 1mm op veel plekken.

Dit weekend de zijkanten nog even oproken, tenzij de dealer morgen de nieuwe al heeft.

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Ja ik rijdt ook wel eens rechtdoor, daar is die echt weg. Als in minder dan 1mm op veel plekken.

Dit weekend de zijkanten nog even oproken, tenzij de dealer morgen de nieuwe al heeft.
* Will_M gaat z'n Continental Sport Attack II bandjes weer eens testen, eind Mei ;)

Tourtje van ~2700Km, en die die krengen doen 't zéér slecht op de openbare weg

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Is het een band met zo'n zachte compound of was je rijstijl nogal ehm... agressief :P ?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik mag morgen en maandag weer even de bandjes oproken :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

[afbeelding]

Je rijdt met je motor daar overigens tussen twee wegen door (mét een doorgetrokken streep ertussen). Da's niet écht "file rijden".
Die klote kinderen hier in de straat rijden ook altijd strak langs mijn auto. Gelukkig heb ik een camera erop staan en elke beweging word opgenomen. Tipje voor je, als het mogrlijk is. (Synology nas heeft standaard surveillance station, ip-camera kost je een keertje €150,-)

• Jolke
Tylen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:55:
Ik mag morgen en maandag weer even de bandjes oproken :)
d:)b

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Die klote kinderen hier in de straat rijden ook altijd strak langs mijn auto. Gelukkig heb ik een camera erop staan en elke beweging word opgenomen. Tipje voor je, als het mogrlijk is. (Synology nas heeft standaard surveillance station, ip-camera kost je een keertje €150,-)
Helpt weinig... mijn moeder haar auto daar fietsen ze ook langsheen en lopen mensen langs af, en daarop zitten soms ook krassen en plekjes...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o Triple !

[ Voor 97% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 22:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Triple II :o

[ Voor 97% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 22:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:00:
[...]

Helpt weinig... mijn moeder haar auto daar fietsen ze ook langsheen en lopen mensen langs af, en daarop zitten soms ook krassen en plekjes...
Dat ze er per-ongeluk tegen aan lopen/vallen/fietsen, oké... Maar meld het even, al is het maar middels een briefje. Iedereen is daar als het goed is middels een "WA" verzekering gewoon voor verzekerd, zo niet dan is er nóg wel aan uit te komen.

Dit geintje kost mij minimaal dus vandaag een halve dag om het aan te melden + 2 x een halve dag doordat ik m'n auto moet missen (wegbrengen/ophalen bij schadeherstel) én een vervangende auto welke ik nodig heb voor m'n werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 22:19 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Snap ik, maar kinderen daar gaan buiten spelen, ouders kijken niet, fietsen om en langs de auto's langs en komen er zo nu en dan wel eens tegen. Sommige leunen er zelfs tegen, zeg je er wat van aan kijken ze je verschrikt aan, en even later staan ze weer.

Btw, tripple post. :P

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Exigence schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:
Jeej, eerste week van juni een lange week sturen in de Franse Alpen *O*

Iemand tips voor een goede uitvalsbasis van waaruit er wat leuke colletjes gereden kunnen worden, maar waar ook eens een dag (of 2) niet gereden kan worden? Zat zelf te denken ergens in de omgeving van Gap?

Ga dit jaar met m'n vriendin en dit wordt de eerste keer dat we vanuit één (of max 2) uitvalsbasis gaan rijden. Normaal was het van plek naar plek rijden, dus met op één plek blijven ben ik niet zo bekend :P

(Gaan trouwens met de auto+trailer en hotel en/of kamperen maakt niet zo veel uit, dus we zijn flexibel)
Ik zou in de omgeving van Briançon gaan zitten. Genoeg prachtige cols in de buurt en vooralsnog aardig rustig. Met de motor ben je zo in Italie of rijdt je door de Ecrins of Queyras. Zeker die laatste is bijzonder mooi door de natuur en geïsoleerde ligging. Tot 20 jaar geleden was deze regio nog niet verbonden met een doorgaande weg waardoor het maar zo'n 3 maanden per jaar te bereiken was. Hierdoor heeft het een eigen cultuur en identiteit gekregen die door het uitblijven van het massatourisme nog steeds goed te proeven is. En natuurlijk het verhaal van ene Hannibal, een kudde olifanten en wat bergen wat hier plaats gevonden zou hebben :P. Verder is er nog genoeg te doen naast het motorrijden.

Mocht je een verblijfplaats in die regio zoeken, ik heb nog een adres van een gîte waar het ons erg goed is bevallen. Waarschijnlijk kan je ook je motor binnen stallen als je het vraagt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:42:
[...]

Ik zou in de omgeving van Briançon gaan zitten. Genoeg prachtige cols in de buurt en vooralsnog aardig rustig. Met de motor ben je zo in Italie of rijdt je door de Ecrins of Queyras. Zeker die laatste is bijzonder mooi door de natuur en geïsoleerde ligging. Tot 20 jaar geleden was deze regio nog niet verbonden met een doorgaande weg waardoor het maar zo'n 3 maanden per jaar te bereiken was. Hierdoor heeft het een eigen cultuur en identiteit gekregen die door het uitblijven van het massatourisme nog steeds goed te proeven is. En natuurlijk het verhaal van ene Hannibal, een kudde olifanten en wat bergen wat hier plaats gevonden zou hebben :P. Verder is er nog genoeg te doen naast het motorrijden.

Mocht je een verblijfplaats in die regio zoeken, ik heb nog een adres van een gîte waar het ons erg goed is bevallen. Waarschijnlijk kan je ook je motor binnen stallen als je het vraagt.
Jij durft :P

Briançon ligt midden in de "Haute Alpes" waar nogal eens wat neige ligt. (ik kom er gelukkig nooit, tenzij ik m'n snowboard wil "Air'en"),

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Metro2002 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Is het een band met zo'n zachte compound of was je rijstijl nogal ehm... agressief :P ?
Gewoon in het hogere toerengebied rijden, in combinatie met volgas de bocht uit knallen :9~

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vermogen op een bandje loslaten vinden ze vaak niet zo leuk, mijn Bridgestone ook echt niet. :+ Krijg hem alleen niet zo aan het rullen als jij voor elkaar krijgt. :P

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Je kunt heel veel winst behalen met bandenspanning en vering.

Achterdemper wat harder zorgt vaak al voor een stuk beter stuurgedrag tijdens veel gasgeven in de bocht.

Asus Zenbook i7 256gb

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:00:
[...]

Helpt weinig??? Toen ik vroeg of de overbuurvrouw tegen mijn auto had gezeten zei ze nee. Toen ik haal de beelden liet zien moest ze toch wel bekennen.

Als ik een kind ertegen aan zie fietsen ga ik ermee naar zijn ouders. In onze straat weet ik van wie alle kinderen zijn.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat misschien wel, maar dan ga je het weer anders krijgen, dan krijgt je pestgedrag waar een buurman daar ook al gruwelijk last van heeft gehad. Je kan beter je mond houden tegenwoordig.

Maar de kinderen etc spreek ik er ook gewoon op aan hoor, volwassen zijn alleen erg lastig...
Ghostrider schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:27:
Je kunt heel veel winst behalen met bandenspanning en vering.

Achterdemper wat harder zorgt vaak al voor een stuk beter stuurgedrag tijdens veel gasgeven in de bocht.
Bij mij staat ie achter al vrij hard, zeker als je hem vergelijkt met voor... Stuurgedrag in bocht is vaak wel nerveuzer idd, maar heel veel mensen met een GSX650F herkennen dit, standaard spul is niet echt toereikend. Hyperpro zegt niet voor niets dat ze alleen een nieuwe set met schokbreker achter leveren en geen losse veer, puur omdat de standaard gewoon ruk is...

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Jolke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:17:
[...]

* chemicus meldt zich. :)

Wasbenzine is hexaan, een korte verzadigde apolaire koolwaterstof. Goed om apolaire stoffen in op te lossen, zoals lijm en andere plakstoffen.

Spiritus is idd grotendeels ethanol en is polair. Goed om apolaire stoffen in op te lossen.

Thinner is gebaseerd op tolueen, ook een apolaire vloeistof, maar veel agressiever dan hexaan. Voornamelijk gebruiken om de dikke olie van niet-plastic onderdelen af te krijgen, als wasbenzine niet (goed) werkt.
En ik dacht dat ik wel "wat" verstand van dit soort dingen had 8)7

Een handtekening?!

• XBL

XBL

[...]

[afbeelding]

Het klinkt alsof je weet welk kind het was... dan ga je toch ff mee en leg je het voor aan de ouders? Die zijn gewoon verantwoordelijk voor dat kind.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat zijn dan polaire stoffen if I may ask?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:11:
Wat zijn dan polaire stoffen if I may ask?
De bekendste is water (H2O), daarna alcohol/ethanol.
Verder is het vooral een kwestie van kijken naar de moleculaire structuur en verdeling van lading op de atomen.

Veel lijmen lossen wel goed op in alcohol, veel ook niet. Het nadeel is dat je aan de buitenkant niet kan zien waar een lijm precies van gemaakt is.

Veel lakken lossen echter op in tolueen/thinner (aromatische oplosmiddelen), dus het is sowieso handig om dat niet te gebruiken.

Van aceton worden sommige soorten kunststof mat, dus dat is ook niet handig.

Om het lastig te maken worden aromatische oplosmiddelen steeds meer beperkt. Oude motoren hebben vrijwel zeker lakken op basis van aromatische oplosmiddelen, nieuwere steeds meer op water gedragen lakken (waar nog steeds oplosmiddelen inzitten, maar andere en/of minder dan vroeger

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 23:08

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DinX

DinX

Motormuis

Toch een beetje ontgoocheld teruggekomen uit Aken. Ik dacht "ik ga eens langs de Louis Megastore" is er helemaal niks mega aan :p.
Maar toch kom je met meuk buiten waarvoor je helemaal niet daar was (kettingreiniger, spray voor matte dingen (maar ook goed voor gewone) een vuilafstotend laagje te geven en zo'n pot handschrobmiddel :+

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 09-05-2015 18:05 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En de rest van de shops daar? Zit zat, ook qua outlet. :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nieuwe broek binnen:
Afbeeldingslocatie: https://www.infinitymotorcycles.com/images/products/medium/armaxion-motorcycle-trousers.jpgg
Rukka Armaxion Gore-Tex Motorcycle Trousers

https://www.infinitymotor...on-gore-tex-trousers/4005
Door even snel googlen in de winkel zag ik dat ze zelfde zaak deze broek op ebay had staan voor £399, dat bleek een foutje te zijn want dat was nog van hun uitverkoop weekend.. maar ze eerden hun pricematch policy :)

Dus van £599 voor £399
* ToolkiT is een happy camper :)

Ik had ook een dainese (meen ik) met gelamineerd goretex, maar dat paste niet lekker (veel te slobberig)

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 09-05-2015 22:32 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:19:
En de rest van de shops daar? Zit zat, ook qua outlet. :P
Was enkel voor Louis naar daar gereden. Ik wou een bepaald type Rev'It jas passen. Hadden ze alleen de broeken |:(

Broek was uitermate goed gemaakt en zat perfect (typisch Rev'it imho). Alleen geen grote buitenzakken. Die gebruik ik wel elke dag...

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 09-05-2015 19:16 ]

• kazzzdafke
  • Nu online
Mijn revit pak heeft helaas een schuiver aan 30/u niet kunnen houden :/ :(

• DinX

DinX

Motormuis

kazzzdafke schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:49:
Mijn revit pak heeft helaas een schuiver aan 30/u niet kunnen houden :/ :(
Hoe bedoel je ?
Herbruiken kan je zo'n pak vaak niet hoor, zelfs niet bij lagere snelheden :)

• Jolke
gwystyl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:11:
[...]

De bekendste is water (H2O), daarna alcohol/ethanol.
Verder is het vooral een kwestie van kijken naar de moleculaire structuur en verdeling van lading op de atomen.

Veel lijmen lossen wel goed op in alcohol, veel ook niet. Het nadeel is dat je aan de buitenkant niet kan zien waar een lijm precies van gemaakt is.

Veel lakken lossen echter op in tolueen/thinner (aromatische oplosmiddelen), dus het is sowieso handig om dat niet te gebruiken.

Van aceton worden sommige soorten kunststof mat, dus dat is ook niet handig.

Om het lastig te maken worden aromatische oplosmiddelen steeds meer beperkt. Oude motoren hebben vrijwel zeker lakken op basis van aromatische oplosmiddelen, nieuwere steeds meer op water gedragen lakken (waar nog steeds oplosmiddelen inzitten, maar andere en/of minder dan vroeger
_O_ polymeerchemicus ;)

Vandaag nieuwe bandjes laten monteren. Van Bridgestone BT016 voor en BT020 achter naar Michelin Pilot Power 3. Vorig jaar net de TüV doorgekomen met het minimum van 1.6 mm erop, daar was inmiddels nog midner over. Met regen vandaag naar die zaak toegereden en op een klaverblad voelde ik de achterkant ook regelmatig wat wegglijden. :X
Na 2 uur, veel geouwehoer en wat koffie, met verse banden voorzichtig weggereden. Slechts 50 km gereden, dus te vroeg voor een eerste indruk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Overigens het productiejaar van de BT's was 2005... :X

• kazzzdafke
  • Nu online
Ik lig hier met schaafwonden, gewoon door het pak :(

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Dan zat die te ruim, gebeurt snel met textiel

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:17:
Ik lig hier met schaafwonden, gewoon door het pak :(
dat is wel erg slecht wat voor pak heb je?

Mijn Hein Gericke cruis pak heeft tot 2x een low speed valpartij overleefd zonder scheuren of slijten (je ziet het wel maar is zeker niet door oid..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Was enkel voor Louis naar daar gereden. Ik wou een bepaald type Rev'It jas passen. Hadden ze alleen de broeken |:(

[video]

Broek was uitermate goed gemaakt en zat perfect (typisch Rev'it imho). Alleen geen grote buitenzakken. Die gebruik ik wel elke dag...
Haha zul je net zien. :P Ik heb zelf een pak van Difi en die heeftvwel ruime zakken voorin, ideaal. :)
http://www.joopiesplace.nl/23-02-2015
Maegrim schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:33:
Dan zat die te ruim, gebeurt snel met textiel
Toch zie je dat veel, ook wapperend oid. Ik ben gelukkig erg goed geholpen en heb echt een goed passend pak maar itt mijn leren pak voelt het wel een heel stuk losser. :)

Zit trouwens te denken over een leren geperforeerd jack met een kevlar broek voor in de zomer. Huidige leren combi is veel te klein geworden en was wel relax. :P Hoe veilig is zoiets eig?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een pak moet inderdaad zeker niet te los zitten. Maar (te) strak heeft ook nadelen: 0,0 ventilatie. Dus ook al heb je ventilatieopeningen, als het pak 'skintight' is, heb je géén ventilatie. Ja, lokaal, op die plek. Maar de lucht kan verder nergens heen. Als het een heel dun pak is, is dat misschien niet zo'n probleem, maar ik geloof niet dat er zulke pakken zijn. Of je moet echt een doorwaai pak hebben met hele grote mesh vlakken.

Het beste bewijs daarvoor is mijn ex-pak, de BMW Atlantis. Dik nubuck leer, en géén ventilatie openingen. Toch heb ik er (relatief) comfortabel mee kunnen rijden in Marokko met 45 graden. Gewoon door de mouwen bij de polsen open te ritsen en af en toe mijn had in de rijwind te steken. Doordat het pak niet heel strak zat, heb je een heerlijke airflow en stikte ik niet de moord in mijn pak. Mijn medereizigers waren ervan overtuigd dat ik half dood moest gaan in dat pak, maar dat was niet zo... :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:17:
[...]
Vandaag nieuwe bandjes laten monteren. Van Bridgestone BT016 voor en BT020 achter naar Michelin Pilot Power 3. Vorig jaar net de TüV doorgekomen met het minimum van 1.6 mm erop, daar was inmiddels nog midner over. Met regen vandaag naar die zaak toegereden en op een klaverblad voelde ik de achterkant ook regelmatig wat wegglijden. :X
Na 2 uur, veel geouwehoer en wat koffie, met verse banden voorzichtig weggereden. Slechts 50 km gereden, dus te vroeg voor een eerste indruk.

Members only:

Overigens het productiejaar van de BT's was 2005... :X
Dat was nog lang niet nodig...daar zat nog genoeg profiel op.. >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-jeCc5K3DEOQ/UiHcsBoyTbI/AAAAAAAAA_k/qIyrF_QGI8I/w328-h552-no/IMAG0990.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Haha zul je net zien. :P Ik heb zelf een pak van Difi en die heeftvwel ruime zakken voorin, ideaal. :)
http://www.joopiesplace.nl/23-02-2015

[...]

Toch zie je dat veel, ook wapperend oid. Ik ben gelukkig erg goed geholpen en heb echt een goed passend pak maar itt mijn leren pak voelt het wel een heel stuk losser. :)

Zit trouwens te denken over een leren geperforeerd jack met een kevlar broek voor in de zomer. Huidige leren combi is veel te klein geworden en was wel relax. :P Hoe veilig is zoiets eig?
http://www.fc-moto.de/Web...C/Revit-Sand-2-Pant-3.jpg

^^ Dat bedoel ik met zakken :P
Dat is m'n huidige broek.

• Jolke
Bommes schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Dat was nog lang niet nodig...daar zat nog genoeg profiel op.. >:)
[afbeelding]
Ok, you win. :P

Heb je daar nog mee gereden op de weg? :X

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij mij zitten ze in de broek, bij jou erin. Maar die op je bovenbenen zijn extra? Das wel relax ja!

• Maegrim
ow die broek had ik een paar maanden :Y

tot ik em aan gort reed op circuit lelystad :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LUrMUcp_w4M]

• XBL

XBL

Maegrim schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:39:
[...]

[video]
Die facepalm op het einde maakt het af.

• Daniel.
Maegrim schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:39:
[...]

[video]
Wat gebeurde er. Gewoon weggegleden of iets op de weg?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:28:
[...]

Ok, you win. :P

Heb je daar nog mee gereden op de weg? :X
Voordat ik aan de route de grande alpes begon zat er nog genoeg profiel op.
Het laatste stuk van de route heb ik dus nog wel met dit bandje gereden.
Thuis er maar meteen af gehaald en nieuw rubbertje er op.
12 inch, dat draait heel wat meer keren rond dan een "full size" motorwiel, slijten gaat dus ook iets harder. :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij rijd er op, ik niet. :P

• kazzzdafke
  • Nu online
Dat was ook mijn pak en bijbehorende jas. Is er gewoon los doorgekomen tegen 30/u

• phillipvandeven
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:32
Nu ik al bijna twee weken niet meer kan rijden heb ik nu alle tijd om me voor te stellen hier. Sommige van jullie hebben mij en mijn motor al gezien op het Tweakers-tochtje van vorig jaar. Sommige vinden mijn motor afschuwelijk en sommige schitterend, is een BMW K1. Ik behoor natuurlijk tot de laatste categorie. In november 2011 gekocht nadat ik met mijn eerste motor, een kawa gpx600 voor de zoveelste keer een gebroken uitlaat reed (zeer leuk als je nog +/- 1400km naar je vakantiebestemming moet rijden). Ikzelf heb al mijn rijbewijs sinds 2009 en ondertussen ook weer flink wat beleefd. Maar dat volgt later wel.

Nu sta ik dan een week (en waarschijnlijk langer stil) vanwege een kapotte kruiskoppeling. Nieuw zijn die dingen 500+ euro maar de garagist gaat voor mij kijken of ie nog ergens een tweedehandse kan krijgen. Dus maar even afwachten dus.

Dan de motoren waarop ik heb gereden:
Honda cb1
Honda ntv 650 (met kuip en zonder)
Bmw f800st (testritje)
Kawasaki gpx 600 (mijn eerste motor)
Bmw K1

Even een plaatje geleend van Phreak uit het motortopic deeltje 15. Ik rijd op die rood-gele. Voordat ik heb uitgevogeld heb hoe ik foto’s kan uploaden is mijn motor ook weer gemaakt :) en heb ik geen tijd meer om te posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/20140323_163844_klein.jpg

• Maegrim
zelfspot :P

• Daniel.
Ik vind de motor afschuwelijk. Maar je hebt gelijk je moet er van houden. Voor de rest op zich, naast dat ik hem zelf echt lelijk vindt. Wel een mooi ding! Zo houd ik zelf nog niet (ben nog niet oud genoeg daarvoor) van een BMW. Ik snap wel dat mensen het mooi vinden. Je hebt er alles op. Van cruise-control tot aan radio. In ieder geval. Net mijn motor gepoetst nu ff lekker toeren.

Kawa schoon

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Fonzie! :P

Een tijdje terug hadden ze met Motome een paar kevlarbroeken getest, bleken nog best stevig te zijn. Ik heb er ook wel over zitten denken maar die dingen zijn best warm/dik en hoewel je dan op je werk niet meer hoeft om te kleden is het wel kans dat het peentjes zweten wordt. En om nou die broek uit te trekken en in mijn boxer hier aan het werk te zijn lijkt me ook niet echt een goed plan :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:03:
[...]

Het klinkt alsof je weet welk kind het was... dan ga je toch ff mee en leg je het voor aan de ouders? Die zijn gewoon verantwoordelijk voor dat kind.
Dat weet ik helaas dus niet, de kinderen hier uit de buurt kennen het "andere jongetje" wat er tegen aan reed niet (zeggen ze :+ ).

Zometeen m'n Yamaha nog maar eens even wat benzine gaan laten verstoken. Vanmiddag eerst even met een Honda aan 't rondcrossen geweest, die doen 't "iets of wat" beter op 't gras :)

Pa en Ma zitten voor een aantal weken in de regio Madrid en hebben een heerlijk grote tuin (met ongeveer 2000 M2 gazon......

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:04
ShittyNL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:34:
Ik vind de motor afschuwelijk. Maar je hebt gelijk je moet er van houden. Voor de rest op zich, naast dat ik hem zelf echt lelijk vindt. Wel een mooi ding! Zo houd ik zelf nog niet (ben nog niet oud genoeg daarvoor) van een BMW. Ik snap wel dat mensen het mooi vinden. Je hebt er alles op. Van cruise-control tot aan radio. In ieder geval. Net mijn motor gepoetst nu ff lekker toeren.

[afbeelding]
Deze vind ik dan weer erg mooi :) meer info over?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dryhte schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:42:
[...]

Is feitelijk eigenlijk gewoon een K100 met wat "exotisch" kuipwerk er om heen. In de tijd dat die fiets op de markt gezet werd (eind jaren '80") was 't een nekkendraaier éérste klas.

Ik vond het destijds serieus een érg mooie fiets en ook tegenwoordig ziet de fiets er nog redelijk modern uit totdat je naar het cockpit gedeelte en de techniek van het blok gaat kijken.

Toen het apparaat op de markt kwam ('88/'89) reed ik met een Honda MB-X 8 en zo'n BMW K1 was toen écht wel een ultieme droom voor me :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-05-2015 01:21 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:04
KE100?http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_KE100

AH nee ik zie het misverstand al... Ik had het over de moto van ShittyNL :) die BMW k1 is totaal niets voor mij ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Dryhte op 10-05-2015 17:22 ]

• Daniel.
Dryhte schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:42:
[...]

wimmel_1 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:10:
[...]

Is feitelijk eigenlijk gewoon een K100 met wat "exotisch" kuipwerk er om heen. In de tijd dat die fiets op de markt gezet werd (eind jaren '80" was 't een nekkendraaier éérste klas.

Ik vond het destijds serieus een érg mooie fiets en ook tegenwoordig ziet de fiets er nog redelijk modern uit totdat je naar het cockpit gedeelte en de techniek van het blok gaat kijken.

Toen het apparaat op de markt kwam ('88/'89) reed ik met een Honda MB-X 8 en zo'n BMW K1 was toen écht wel een ultieme droom voor me :+
Hij is ietsjes ouder.

Dit is mijn hobby-motor! Ik ben er ook super blij mee! Het is echt een krachtpatser haha. Het is een Kawasaki Z900 uit 1975. Originele blok zit er niet meer onder maar daardoor heb ik nu wel 1180cc i.p.v. de 900cc. Verder is alles sport uitgevoerd. Binnen no-time zit je op je snelheid en het is heel moeilijk om je aan de verplichte snelheid te houden.

Helaas heb ik er al wel een vliegrit mee gemaakt dus ik had wat schade, maar hij is daar wel heel mooi van terug gekomen. Alles opnieuw gespoten, tank uitgedeukt. Is ongeveer een jaar terug te lezen in dit topic. Oorspronlijk toen ik hem kocht in 2014 zat er dit op.
Members only:

Door de val is de voorvelg van magnesium kapot gegaan(vraag me niet hoe. Het was op een gladde weg), nu zit er een sportvelg aluminium op. Dus geen verschil, enige verschil wat je merkt is dat je stuur minder opgetild wordt bij wegrijden. Verder is alles nog zoals hierboven staat beschreven.

Het ding rijdt super fijn en hij gaat echt never nooit meer weg :)
Oja het geluidje is heel mooi. Zal snel een filmpje posten heb vandaag voor het eerst gereden met de Xiaomi Yi Action camera!

Voordat ik ging rijden had ik hem nog eventjes schoongemaakt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel. op 11-05-2015 07:44 . Reden: wimmel_1 toegevoegd, typo's ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Magnesium velgen :o

Lekker licht maar ook ó zo breekbaar (en tevens ook niet geschikt voor langdurig gebruik).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-05-2015 19:30 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

phillipvandeven schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:17:
Nu ik al bijna twee weken niet meer kan rijden heb ik nu alle tijd om me voor te stellen hier. Sommige van jullie hebben mij en mijn motor al gezien op het Tweakers-tochtje van vorig jaar. Sommige vinden mijn motor afschuwelijk en sommige schitterend, is een BMW K1. Ik behoor natuurlijk tot de laatste categorie. In november 2011 gekocht nadat ik met mijn eerste motor, een kawa gpx600 voor de zoveelste keer een gebroken uitlaat reed (zeer leuk als je nog +/- 1400km naar je vakantiebestemming moet rijden). Ikzelf heb al mijn rijbewijs sinds 2009 en ondertussen ook weer flink wat beleefd. Maar dat volgt later wel.

Nu sta ik dan een week (en waarschijnlijk langer stil) vanwege een kapotte kruiskoppeling. Nieuw zijn die dingen 500+ euro maar de garagist gaat voor mij kijken of ie nog ergens een tweedehandse kan krijgen. Dus maar even afwachten dus.

Dan de motoren waarop ik heb gereden:
Honda cb1
Honda ntv 650 (met kuip en zonder)
Bmw f800st (testritje)
Kawasaki gpx 600 (mijn eerste motor)
Bmw K1

Even een plaatje geleend van Phreak uit het motortopic deeltje 15. Ik rijd op die rood-gele. Voordat ik heb uitgevogeld heb hoe ik foto’s kan uploaden is mijn motor ook weer gemaakt :) en heb ik geen tijd meer om te posten.

[afbeelding]
Mede K-rijder :w Ik rij op een K75RT.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
K1.... Prachtfiets en een toekomstige klassieker.

Als je een kruiskoppeling zoekt: ries groenewoud uit woudenberg: 06 54 23 49 46
Is ook op marktplaats te vinden. Jij zoekt een kruiskoppeling voor "paralever" modellen: de k1100lt, de k1100rs en de k100 16v (en de k1 natuurlijk) Je kan ook een oproepje doen op het bmwk forum.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 10-05-2015 22:17 ]

Wise enough to play the fool

• dion_b
  • Laatst online: 15:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ShittyNL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:34:
Niet op mijn BMW iig, zelfs de brandstofkraan moet met de hand bediend worden wat ik nog steeds - te - vaak vergeet :X en die K1 is maar net iets moderner, daar zit ook geen cc of radio op.

Maar rare opmerking over leeftijd - denk je dat je op een dag wakker wordt en denkt "Gisteren vond ik BMW's lelijk, vandaag opeens fantastisch mooi!!!" ofzo :?

Ik kan me levendig voorstellen dat je op bepaald moment practische (comfort)overwegingen zwaarder laat wegen als je een jaartje ouder bent, misschien zelfs ten koste van estetiek - maar dat je opeens andere dingen mooi gaat vinden? Lijkt me onwaarschijnlijk...

* dion_b heeft zaterdag in het Nederland Militair Museum een Triumph 3TA in NL legeruitvoering gezien - dat komt aardig in de buurt van schoonheidsideaall voor mij :)

Oslik blyat! Oslik!

• Daniel.
Smaak en behoefte veranderd in de loop der tijd.

Vandaag kan ik mijn Suzuki met gebroken ketting, die niet meer gebroken is, weer ophalen. Dat wordt weer lekker terug brommeren. Is toch iets prettiger en vooral sneller dan het OV.

• Jolke
En geld heeft daar natuurlijk ook mee te maken: voor een nieuwe BMW moet je behoorlijk wat geld neerleggen. Dit geld heb ik pas als ik wat ouder ben ter beschikking en er voor over. :P

Motor met radio en cc. :? Daar heb je een auto voor.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Mijn stiefvader rijdt een r1300 ofzo, echt een bakbeest. Maar hij is beter te rijden dan je zou denken.

Ik ben een BMW auto man, maar tis pas sinds de s1000 dat ik de motoren ook tof vind.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, heb eens een Innovv C3 besteld voor de dagdagelijkse beslommeringen op de motor te filmen. :)

• Daniel.
DinX schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:01:
Zo, heb eens een Innovv C3 besteld voor de dagdagelijkse beslommeringen op de motor te filmen. :)
Ziet er niet verkeerd uit! Ik heb sinds dit weekend de Xiaomi Yi binnen en heb daar al de eerste filmpjes mee geschoten. Zal snel een filmpje online zetten.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe die C3 beelden schiet. Ik heb zelf last dat het beeld ontzettend trilt.

• DinX

DinX

Motormuis

ShittyNL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:05:
[...]

Ziet er niet verkeerd uit! Ik heb sinds dit weekend de Xiaomi Yi binnen en heb daar al de eerste filmpjes mee geschoten. Zal snel een filmpje online zetten.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe die C3 beelden schiet. Ik heb zelf last dat het beeld ontzettend trilt.
Mja, er zit geen stabilisatie in hè (zelden bij die goedkope cams).
Daarbij trilt het sowieso extra hard als het aan je motor zelf vast zit. Maar voor de goede beelden heb je de camera op je helm. Dit zou echt als een soort dashcam dienen.

Het ding valt ook makkelijk eender waar te monteren. Ik denk dat ik hem onder m'n koplamp ga hangen, of aan de valbeugels.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GOXVB8KGZ80gXMRzos0w2dBs/medium.jpg

Dit idee dus. Al kan hij bij mij veel verder naar achter toe, dan valt het zo niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 11-05-2015 09:18 ]

• Daniel.
Dat ziet er wel heel strak uit. Ik heb hem voor het gemak nu aan mijn stuur gedaan. maar het trilt echt ontzettend hard. Voordat ik met de beelden aan de slag ga wil ik even beeldstabalisatie uitvoeren. Eén voordel heb ik wel weer en dat is dat het Full-HD in 60fps opneemt waardoor als ik hetbeeld op pauze zet het beeld wel haarscherp is i.p.v. dat het beweegt.

Ik wil graag ook nog eens de achterkant filmen en hem dan zo naast mijn band/achter de band zetten, maar moet daar nog even een idee voor verzinnen hoe ik hem daar kan plaatsen.

• DinX

DinX

Motormuis

ShittyNL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:18:
Dat ziet er wel heel strak uit. Ik heb hem voor het gemak nu aan mijn stuur gedaan. maar het trilt echt ontzettend hard. Voordat ik met de beelden aan de slag ga wil ik even beeldstabalisatie uitvoeren. Eén voordel heb ik wel weer en dat is dat het Full-HD in 60fps opneemt waardoor als ik hetbeeld op pauze zet het beeld wel haarscherp is i.p.v. dat het beweegt.

Ik wil graag ook nog eens de achterkant filmen en hem dan zo naast mijn band/achter de band zetten, maar moet daar nog even een idee voor verzinnen hoe ik hem daar kan plaatsen.
Dat is een standpunt wat ik bij m'n voorband wil doen mbv m'n valbeugels.
Laag bij de grond, band nog wat in beeld,...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05

_Apache_

For life.

Geen Full HD, Curved, 3D. LED, panaramic cam oid :+ , maar standpunt is best leuk, en als je YT op 720p zet best goed te doen.

YouTube: Driving thru Cochem area

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX

DinX

Motormuis

_Apache_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:46:
Geen Full HD, Curved, 3D. LED, panaramic cam oid :+ , maar standpunt is best leuk, en als je YT op 720p zet best goed te doen.

YouTube: Driving thru Cochem area
Zeker goed te doen. En ik heb wat filmpjes van die Innovv op m'n 46" TV bekeken en dat zag er super uit op 1080p30.

Pagina: 1 ... 35 ... 105 Laatste