We hadden het er toevallig op IRC over op dit moment.
Ik ben namelijk ook wat aan het rondkijken wat te doen met m'n vakantiegeld.
Ik doe meer dan 20.000km per jaar (met m'n huidge motor al 5000+ km op minder dan 2 maanden) en op 2 jaar is een "goedkoop" pak echt wel op bij mij.
Op het moment draag ik een Rev'It Sand 2 set (jas en broek samen een 600 euro). Maar die is nu al aan het verslijten, vooral de waterdichte liner. Aan m'n kruis is de waterdichte laag al stuk, dus ik ben eigenlijk verplicht om een regenpak mee te zeulen bij de minste kans op regen. Zo'n regenpak waar je bij regen eigenlijk natter bent van het zweet met dan anders van de regen zonder het te dragen ...
Ik zat dus te denken om er gewoon nog eens een bak geld tegenaan te smijten. Ik heb in het verleden 1 van de topjassen van HG gehad (was toen ook al een 500 euro ofzo). Nu zag ik dat bij motoadventurestore.be de oude modellen van Klim in uitverkoop staan.
Klim is imho toch de absolute top qua textielpakken, met bijhorende prijs.
Ze hebben 3 soorten, de ene al duurder dan de andere.
- Klim Latitude
- Klim Badlands Pro
- Klim Rally Adventure
De keuze zou bij mij gaan tussen de Latitude en Badlands. De Rally Adventure is echt totale overkill.
Klim Latitude:
Klim Badlands Pro
Setje Latitude van het oude model (- 2015) komt neer op
€440 voor de jas en
€440 voor de broek.
Setje Badlands Pro van het oude model (-2015) komt neer op
€645 voor jas en
€530 voor broek.
Grootste verschil tussen de Latitude en Badlands zijn de bescherming en ventilatie. De Badlands steekt vol met D3O bescherming en heeft tig ventilatieopeningen.
Een liner heb je er bij Klim niet in zitten. Ze gaan er van uit dat de bescherming en watervastheid telt en dat je voor warmte zorgt met laagjes.
Voor 880 euro heb je dus een Klim Latitude set.