Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 34 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft er iemand ervaring met de helm van de Lidl?

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1614/1614371.jpg

Het 2013 model komt uit duitse botsproeven als goed uit de test dus kwa veiligheid zit het wel goed. (ik merk vaak dat mensen denken dat hun >500euro kostende helm namelijk veel veiliger is dan een goedkopere helm.)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:34:
[...]

Ben je nu niet al veel te laat om dat te regelen? Meen dat alles (boot, campings, hotels etc.) al meer dan een jaar van tevoren vol zaten :)
Had 1 van de tweakers motorrijders niet kaartjes maar kon niet?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Veiligheid zit hem ook in een stukje pasvorm en hoe het materiaal zich houd. Zo een helm zal qua materiaal binnen een jaar of 3-5 wel helemaal op zijn, beetje kwaliteitshelm is een jaar of 8.

Buiten dat, ik word al doof in mijn vrij dure HJC helm, laat staan met zoiets. Plus die wilt nog eens beslaan als het echt vochtig is, dat zal met zoiets niet beter zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

tellavist schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Jawel hoor!
De "TT" is geen betaald evenement namelijk. beetje zelfde als de tour de france, alleen dan met motor fietsen.
Het gaat meer om:
-de boot naar het eiland (moet je van te voren boeken)
-waar ga je slapen? (hotels campings etc. zitten heel snel vol)
Ah vandaar. Misschien als je ruim van te voren gaat. Alleen zit je dan wel met overnachtingen. Lijkt me trouwens ook wel mooi om het parcours zelf eens te rijden (met gepaste snelheid). In elk geval ziet het er altijd wel erg indrukwekkend uit in de filmpjes.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Kost wel wat meer dan lampolie inderdaad, maar tast lampolie niet de banden aan?
Gewoon niet op je banden smeren :P

Pak een doek en doe er wat lampenolie op. Daarmee over de velg gaan en het is zo schoon. Op deze manier komt het niet eens in de buurt van de band. Sowieso verwacht ik niet dat een paar druppels kwaad kunnen.

Duurder spul kopen dan lampenolie om een velg schoon te maken is echt zonde van het geld. Lampenolie werkt echt heel erg goed, zelfs met een dikke laag vuil waardoor je de kleur van de velg niet meer kan zien werkt het perfect.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Joopieboy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:00:
Veiligheid zit hem ook in een stukje pasvorm en hoe het materiaal zich houd. Zo een helm zal qua materiaal binnen een jaar of 3-5 wel helemaal op zijn, beetje kwaliteitshelm is een jaar of 8.

Buiten dat, ik word al doof in mijn vrij dure HJC helm, laat staan met zoiets. Plus die wilt nog eens beslaan als het echt vochtig is, dat zal met zoiets niet beter zijn. :)
Dit dus.

Mijn Shoei helm is inmiddels 15 jaar oud en is van glasvezel gemaakt. Een goedkope helm is vaak van goedkope(re) materialen gemaakt. Niet dat dit ten nadele van de veiligheid is, maar het gaat wel minder lang mee en/of is gevoeliger voor externe factoren, zoals zonlicht.

Edit: overigens niet zo dat ik zeg duurdere helmen zijn automatisch beter. Voor een Schubert moet je duidelijk teveel geld neertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 06-05-2015 19:25 ]

Verwijderd

En ook uit botsproeven komen is 1 ding maar zegt totaal niets over de kwaliteit van de lak, scharnieren, vizier, pinlock, waterdichtheid, geluidsisolatie, gewicht, comfort voering, ventilatie, ...

Ik heb er overigens geen ervaring mee.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jolke schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:24:
[...]

Dit dus.

Mijn Shoei helm is inmiddels 15 jaar oud en is van glasvezel gemaakt. Een goedkope helm is vaak van goedkope(re) materialen gemaakt. Niet dat dit ten nadele van de veiligheid is, maar het gaat wel minder lang mee en/of is gevoeliger voor externe factoren, zoals zonlicht.

Edit: overigens niet zo dat ik zeg duurdere helmen zijn automatisch beter. Voor een Schubert moet je duidelijk teveel geld neertellen.
Joopieboy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:00:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een helm 5 jaar mee gaat omdat het dempende materiaal na 5 jaar minder goed gaat werken.
Dat hij niet helemaal waterdicht is, lijkt me wel erg onhandig helemaal als je vizier gaat beslaan aan de binnenkant.
Ik heb al meerdere helmen van honderden euro's opgepast die voor geen meter zitten ook niet elke helm past op elk type hoofd natuurlijk.
Ik heb de HJC IS-17 opgepast en de L is net iets te groot en de M net iets te klein helaas. De Shark Skwal (met led :/ ) zat me wel vrij redelijk.

Het is trouwens in eerste instantie ook een helm voor rijlessen, mocht ik daar ooit een keer onderuit gaan ben ik niet meteen een "dure" helm kwijt.

Overigens ben ik van plan om met op maat gemaakte oordoppen te rijden.

Interessant stukje over helmen.
Levensduur helm
Er wordt gezegd dat de levensduur van een helm wordt bepaald door de kwaliteit van de buitenschaal en de mate waarin deze bestand is tegen UV-straling. Duurdere helmen met een glasfiber of kevlar buitenschil zouden hierdoor langer meegaan dan een goedkopere helm met een buitenschil van polycarbonaat. Dit is niet helemaal waar. De werking van een helm is voor een groot deel ook afhankelijk van de vulling. Door inwerking van zweet verliest de vulling een deel van de schokabsorberende eigenschappen. Hierdoor kun je stellen dat iedere helm (hoe duur dan ook) na drie tot vijf jaar aan vervanging toe is. Hoe lang precies, hangt van meerdere factoren af, zoals draagfrequentie, klimatologische omstandigheden (UV-straling, temperatuur, luchtvochtigheid), invloed van zweet en cosmetica, maar ook van het onderhoud. De thermoplasthelm zal wat eerder vervangen moeten worden, de duroplasthelm wat later.
Zoals gezegd bestaat de buitenschaal van een motorhelm uit polycarbonaat (of een andere kunststof) of glasvezel/glasfiber. Het nadeel van polycarbonaat zit in de beperkte houdbaarheid van de helm als gevolg van UV-straling. De buitenschaal wordt door de inwerking van zonnestralen langzaam poreus waardoor de werking van deze schaal grotendeels verloren gaat. Het valt niet precies te zeggen hoelang een polyarbonaathelm meegaat, maar meestal wordt een houdbaarheid van vier jaar aangehouden. Glasvezelhelmen kennen dit nadeel niet. Ook bij deze helmen geldt een maximale houdbaarheid als gevolg van slijtage door de werking van de elementen, maar de levensduur van de buitenkant van deze helmen wordt vaak op acht jaar gesteld. Kijk voor aankoop altijd even of de productiedatum in de helm staat. Deze is meestal in de buurt van het E4-keurmerk te vinden. Overjarige helmen hoeven niet veel slechter te zijn dan nieuwe, maar ze liggen soms al wel een tijdje in de vitrine. Dit geeft natuurlijk een goede reden om wat af te dingen.

Zoals gezegd verliest ook een duurdere helm ondanks de betere ouderdomsbestendigheid van de buitenschaal na verloop van jaren aan dempingskwaliteit van de binnenschaal. Een oudere helm komt losser om je schedel te zitten. Dit is niet alleen nadelig voor de beschermende werking en geluidsdemping, ook worden je nekspieren hierdoor meer dan normaal belast. Je zicht op de buitenwereld wordt minder scherp. Vooral in het donker is dit erg hinderlijk: doordat je vizier constant voor je ogen beweegt, worden lichtpuntjes plots vurige cirkeltjes die alles aan doen om je aandacht van de weg af te leiden. Dit gaat ten koste van je concentratie, waardoor je sneller vermoeid raakt.
Invloed op de levensduur van een helm heeft ook een goede opslag: koel, droog, zonder directe UV-inwerking. De meeste fabrikanten leveren met de helm een transporttas waarin je hem prima kunt opslaan.
Voor elke helm geldt: na een val niet meer gebruiken, ook zonder uiterlijke beschadigingen aan de helmschaal. Door slag- en stootinwerking kan de dempende stropor blijvend vervormen. De materiaalstructuur van buitenschaal en dempingselementen kunnen veranderen, verliezen hun vermogen om energie op te nemen en te verdelen. bron

• Jolke
Helemaal mee eens en groot gelijk dat ik mijn helm na 15 jaar - toen ook aangeschaft na de eerste les - ook nodig moet vervangen. Net een nieuwe accu, nieuwe bougies en a.s. zaterdag nieuwe bandjes eronder, het geld is weer even op. O-)

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Ik heb een helm van de Aldi gekocht. Ook voor rijlessen zo'n twee jaar terug. Nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald heb ik gelijk een nieuw pak en helm gekocht.

Mijn helm gleed namelijk van mijn hoofd op de snelweg. Niet echt handig zeg maar.

Volgens mij is geen 1 helm helemaal waterdicht. Je vizier beslaat ook bij een goede helm bij lage snelheden (lees onder de 50). Met zon speciaal vizier wat je er aan de binnenkant voor kan zetten is dat ook weer opgelost.

Het grote verschil zit hem met name in het geluid en de aansluiting en stevigheid van de voering vond ik. Ik heb ook gezocht op een helm met oppompbare wangkussens. Je ontkomt er niet aan dat de voering een beetje in gaat klinken waardoor de helm kan gaan schuiven. Met die wangkussens voorkom ik dat ik na vele snelweg kilometers last van te veel druk op mijn voorhoofd en dus pijn krijg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En pasvorm. Geen twee hoofden hebben dezelfde vorm, en ook geen twee helmen. De kunst is dus om een helm te vinden binnen budget en andere eisen die je hoofd past.

Heb je luxe om meerdere passende opties te vinden kun je dan gaan kijken naar overige zaken...

Mijn hoofd is iig best raar naar het schijnt, heb welgeteld drie helmen die goed passen gevonden: een goedkope Nitro Uno (m'n eerste), een zwaar tegenvallende Nolan N104 en de Shoei Neotec. Dat is gelijk factor vier prijsverschil tussen goedkoopste en duurste, met de Nolan er precies tussenin. Ondanks gekloot met de Nolan (gammel vizier, mede daardoor slecht werkende pinlock, luidruchtiger dan de Nitro Uno etc) is de Shoei zodanig duur dat ik het niet 'zomaar' ga kopen zolang de Nolan nog bruikbaar is, maar als ik een nieuwe moet hebben dan zou ik zoals het er nu voor staat toch echt voor de Neotec gaan, ondanks prijs.

Oslik blyat! Oslik!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dion_b schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:40:
En pasvorm. Geen twee hoofden hebben dezelfde vorm, en ook geen twee helmen. De kunst is dus om een helm te vinden binnen budget en andere eisen die je hoofd past.

Heb je luxe om meerdere passende opties te vinden kun je dan gaan kijken naar overige zaken...

Mijn hoofd is iig best raar naar het schijnt, heb welgeteld drie helmen die goed passen gevonden: een goedkope Nitro Uno (m'n eerste), een zwaar tegenvallende Nolan N104 en de Shoei Neotec. Dat is gelijk factor vier prijsverschil tussen goedkoopste en duurste, met de Nolan er precies tussenin. Ondanks gekloot met de Nolan (gammel vizier, mede daardoor slecht werkende pinlock, luidruchtiger dan de Nitro Uno etc) is de Shoei zodanig duur dat ik het niet 'zomaar' ga kopen zolang de Nolan nog bruikbaar is, maar als ik een nieuwe moet hebben dan zou ik zoals het er nu voor staat toch echt voor de Neotec gaan, ondanks prijs.
Bij https://www.louis.eu/ hebben ze ook helmen van merken die hier in Nederland niet of nauwelijks bekend zijn. Misschien hebben ze daar iets voor jou.

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:56:
[...]

Zo deed ik dat ook gewoon met mijn suzuki gs500e met witte velgjes. _/-\o_
Alleen nu met die broek in mn achterwiel wil ik niet weten wat er gebeurd als bijvoorbeeld je doek in de ketting terecht komt incl. hand :+
Precies dat is gebeurd toen ik van de zomer op het idee kwam om zo de ketting van mijn GSje schoon te maken. Nota bene met koude motor en "veiligheid first" andere hand op de koppeling. Niet doen, je eerste reflex als je doekje vastgrijpt in de ketting, is deze steviger vastpakken zodat hij niet wegglijdt uit je hand, waarna je hand vanzelf meebeweegt.

Een wijze les die ik gelukkig maar met enkele milimeters betaald heb, maar ik raad je aan om het te voorkomen. Ook na bijna een jaar piep ik nog altijd als ik een iets te harde tik tegen het uiteinde van mijn vinger krijg, om nog maar niet te spreken van het ontbreken van gevoel in het puntje.

Overigens zou een velg wellicht nog wel gepoetst kunnen worden op deze manier, maar gebruik dan wel een afwasborstel, en geen doek of spons. >:)

• Jolke
kaasaanfiets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Bij https://www.louis.eu/ hebben ze ook helmen van merken die hier in Nederland niet of nauwelijks bekend zijn. Misschien hebben ze daar iets voor jou.
Louis, die zit in de buurt. Goede zaak, daar kan ik een hele dag rondlopen. :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34

Chakotay

Lick here to continue

Zo, gisteren eindelijk wat nuttige progressie gemaakt met de GSX-R, waarmee met een beetje geluk het probleem (schakelt niet meer) opgelost is :)

Na de koppeling & toebehoren verwijderd te hebben zag ik dit zitten:

Afbeeldingslocatie: https://home.pluisje.net/~pluisje/IMG_20150506_192451.jpg

De bout waarmee de selectordrum op zijn plek zit zat los... Bleek dat de lui die er de vorige keer mee bezig geweest waren (toen was die bout daadwerkelijk gebroken), het ding zonder locktite hadden vastgezet. Fijn :X

Nu wachten op pakkingen en hopen dat dit inderdaad het probleem was... Beetje lasting om te testen met het blok open & uit de motor :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:05
Verbaasd me dat "Dasty" nog niet genoemt is voor de velgen!

Motor natmaken, velgen insprayen met dasty, inborstelen met velgen borstel, afspoelen en schoon!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik ook Dasty, maar spray het dan op een doekje en veeg het er dan zo af. De complete velg insprayen vind ik minder, omdat ik niet weet of het rubber aantast of niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kaasaanfiets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Laatste keer dat ik helm nodig had ben ik naast dingen hier in A'dam alle winkels in/om Dortmund afgelopen, waaronder Louis, Hein Gericke etc. :z

Was zeker de moeite waard, heb goede laarzen gescoord (ook al zo'n uitdaging...) en voor m'n vriendin nieuwe handschoenen. Maar qua helm schoot het helaas niet noemenswaardig beter op.

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
Bij Louis loop je altijd met spullen de winkel uit, ook als je niets nodig dacht te hebben. Ze hebben veel en ook voor een prima prijs.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:14:
[...]

Laatste keer dat ik helm nodig had ben ik naast dingen hier in A'dam alle winkels in/om Dortmund afgelopen, waaronder Louis, Hein Gericke etc. :z

Was zeker de moeite waard, heb goede laarzen gescoord (ook al zo'n uitdaging...) en voor m'n vriendin nieuwe handschoenen. Maar qua helm schoot het helaas niet noemenswaardig beter op.
Jij als oud Nijmegenaar weet dan toch ook wel dat je beter naar Termaat kan gaan :P

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of, als je toch in de buurt van Würselen (dicht bij Aachen) bent, FC-Moto. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

Ondanks ik vorige week een Street Triple heb gekocht aankomende zaterdag (mits het een beetje weer is) een proefritje met de nieuwe Suzuki GSX S1000 ingeplanned :>
Was al erg onder de indruk van deze motor op de motorbeurs dus ben erg benieuwd hoe deze rijdt :)

"Don't let your dreams be memes"

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Ik wil graag mijn knipperlichten aan de voorzijde vervangen van mijn 2008 Kawasaki Z750.

Op het moment zien die er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31bEgtA7ozL._SY300_.jpg

Ik heb nu op ebay een veeltal mooie knipperlichten gezien. Deze kosten gemiddeld tussen de 6-15 dollar inclusief shipping.

Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening moet houden. Moeten de knipperlichten aan bepaalde eisen voldoen? Als ik bij een motorzaak op zoek ga naar knipperlichten ben ik zo € 40,- kwijt. Ik heb een beetje een to good to be true gevoel hierbij.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Zijn het LED's of gewone gloeilampjes?

Als het gewone gloeilampen zijn en je drukt er een voldoende wattage in, dan zul je hoogstwaarschijnlijk niks merken qua lichtopbrengst. Als het LED's zijn moet je erg goed opletten. Ik heb zogenaamd "5 watt LED" remlichten in mijn auto, maar ze zijn even fel als m'n 1W Fenix PD20.

Verder moet je rekening houden met bouwkwaliteit. Je kan nog zo'n felle lamp erin gooien, als ze niet waterdicht genoeg zijn gemaakt sta je ze over 2 maanden weer te vervangen. In zo'n geval kan het de moeite zijn om bijvoorbeeld toch die 40 euro uit te geven ivm garantie. Je kunt ze dan ook werkend zien als het moet, en dan heb je al heel snel een indicatie van hoe of wat.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:24
Ik heb LED knipperlichten en moest een ander relais plaatsen omdat mijn alarmlichtfunctie anders niet meer werkte. Je kunt het ook oplossen door weerstanden te plaatsen. Maar in mijn geval was een plug and play relais makkelijker.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 22:01

_Apache_

For life.

Weet iemand wat de grondspeling van een FJR1300 is in de praktijk?
Mijn FZS600 heeft op papier dezelfde clerance (130mm), en kan bij mij thuis net over een hobbel heenkomen naar zijn parkeer plaats. Maarja, een FJR is iets zwaarder, en heeft een iets langere wielbasis.

https://drive.google.com/...JT3RhaTg/view?usp=sharing
edit
Err, ik zeg het niet goed, wielbasis FJR is iets langer. 1,545mm vs 1,415mm

Bij de FZS600 zit ik op de motor als ik over de hobbel ga, als het betekend dat ik even moet staan bij de FJR is dat prima te overzien. :*) Zal alleen even oefenen zijn, de FZS600 kan ik met een klein beetje voorrem zo achteruit de helling daar in laten lopen, de FJR is natuurlijk wel iets zwaarder. Anyway, het komt wel goed. Desnoods leg ik er een plankje neer.

[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 07-05-2015 12:38 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kortere wielbasis is dan in je voordeel lijkt me? Moet dus wel goedgaan :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Paul! schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:34:
Ik heb LED knipperlichten en moest een ander relais plaatsen omdat mijn alarmlichtfunctie anders niet meer werkte. Je kunt het ook oplossen door weerstanden te plaatsen. Maar in mijn geval was een plug and play relais makkelijker.
Juist, dat was ik even vergeten. Die relaisjes kosten ook niet zoveel op eBay en zijn op een motor denk ik redelijk simpel te vervangen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:03:
[...]

Jij als oud Nijmegenaar weet dan toch ook wel dat je beter naar Termaat kan gaan :P
Zeer fijne zaak idd (en onwaarschijnlijk groot achter dat klein frontje op de Hertogstraat), maar geen helmen daar die ik elders niet kon krijgen. Wel wat laarzen/schoenen die ik verder alleen in de (ondertussen ter zielen gegane :'( ) Leertent gezien heb. Absoluut aanrader, maar heeft me in dit geval dus niet verder geholpen.

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OK na jaren trouwe dienst begint mijn HG textielen pak wat slechter te worden dus ik zit rond te kijken voor een vervanger.

Hebben mensen nog tips voor goede 4 seizoenen pakken? mag wat kosten maar niet de hoofdprijs... ik rij er dagelijks mee dus kwaliteit is belangrijk.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:30
Ikzelf ben erg tevreden over Macna pakken. Het kost inderdaad wel wat, maar het zit prettig. Het heeft allerlei extra mogelijkheden zoals een regenjas erover of zo'n lekker fel groen dingetje wat je eraan kan ritsen enzovoort. In het standaard textielpak zit uiteraard een binnenvoering die je eruit kan halen.

Ik heb zelf een leren pak van Macna, maar zodra mijn textiel pak wat ik nu heb van de Lidl het echt begeeft (dat gebeurt binnen 5 maanden, begint al van ellende uit elkaar te vallen), komt er zeker voor mij een Macna textiel pak.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 07-05-2015 12:59 . Reden: Extra info. ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 23:08

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:39:
OK na jaren trouwe dienst begint mijn HG textielen pak wat slechter te worden dus ik zit rond te kijken voor een vervanger.

Hebben mensen nog tips voor goede 4 seizoenen pakken? mag wat kosten maar niet de hoofdprijs... ik rij er dagelijks mee dus kwaliteit is belangrijk.
Wat is je maximumprijs voor een set?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Wat is je maximumprijs voor een set?
niet een vaste prijs maar zit te denken aan £600/€800 max te denken.. dat heb ik geloof ik voor huidige set ook betaald..

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:08:
[...]

niet een vaste prijs maar zit te denken aan £600/€800 max te denken.. dat heb ik geloof ik voor huidige set ook betaald..
We hadden het er toevallig op IRC over op dit moment.
Ik ben namelijk ook wat aan het rondkijken wat te doen met m'n vakantiegeld.

Ik doe meer dan 20.000km per jaar (met m'n huidge motor al 5000+ km op minder dan 2 maanden) en op 2 jaar is een "goedkoop" pak echt wel op bij mij.
Op het moment draag ik een Rev'It Sand 2 set (jas en broek samen een 600 euro). Maar die is nu al aan het verslijten, vooral de waterdichte liner. Aan m'n kruis is de waterdichte laag al stuk, dus ik ben eigenlijk verplicht om een regenpak mee te zeulen bij de minste kans op regen. Zo'n regenpak waar je bij regen eigenlijk natter bent van het zweet met dan anders van de regen zonder het te dragen ...

Ik zat dus te denken om er gewoon nog eens een bak geld tegenaan te smijten. Ik heb in het verleden 1 van de topjassen van HG gehad (was toen ook al een 500 euro ofzo). Nu zag ik dat bij motoadventurestore.be de oude modellen van Klim in uitverkoop staan.

Klim is imho toch de absolute top qua textielpakken, met bijhorende prijs.
Ze hebben 3 soorten, de ene al duurder dan de andere.

- Klim Latitude
- Klim Badlands Pro
- Klim Rally Adventure

De keuze zou bij mij gaan tussen de Latitude en Badlands. De Rally Adventure is echt totale overkill.

Klim Latitude:

Klim Badlands Pro

Setje Latitude van het oude model (- 2015) komt neer op €440 voor de jas en €440 voor de broek.

Setje Badlands Pro van het oude model (-2015) komt neer op €645 voor jas en €530 voor broek.

Grootste verschil tussen de Latitude en Badlands zijn de bescherming en ventilatie. De Badlands steekt vol met D3O bescherming en heeft tig ventilatieopeningen.
Een liner heb je er bij Klim niet in zitten. Ze gaan er van uit dat de bescherming en watervastheid telt en dat je voor warmte zorgt met laagjes.

Voor 880 euro heb je dus een Klim Latitude set.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
[...]

We hadden het er toevallig op IRC over op dit moment.
Ik ben namelijk ook wat aan het rondkijken wat te doen met m'n vakantiegeld.

Ik doe meer dan 20.000km per jaar (met m'n huidge motor al 5000+ km op minder dan 2 maanden) en op 2 jaar is een "goedkoop" pak echt wel op bij mij.
Ik doe vergelijkbare afstanden, misschien wel meer (ben net verzekering aan het afsluiten en kies daar voor 20K mijl per jaar..)
DinX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
Grootste verschil tussen de Latitude en Badlands zijn de bescherming en ventilatie. De Badlands steekt vol met D3O bescherming en heeft tig ventilatieopeningen.
Een liner heb je er bij Klim niet in zitten. Ze gaan er van uit dat de bescherming en watervastheid telt en dat je voor warmte zorgt met laagjes.

Voor 880 euro heb je dus een Klim Latitude set.
mmm een liner vind ik wel fijn, ik kan een beetje extra warmte wel waarderen (ik heb normaal een tshirt, overhemd en trui aan maar in de winter moet daar echt wel de liner bij.. en qua broek heb ik een werk pantalon onder mijn motorpak dus in de winter is een liner dan essentieel..

Oh was nog vergeten te melden dat MrsT nogal happig is op fluoro (heeft ze een veiliger gevoel bij).. dus dat is altijd een bonus..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ShittyNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:57:
Ikzelf ben erg tevreden over Macna pakken. Het kost inderdaad wel wat, maar het zit prettig. Het heeft allerlei extra mogelijkheden zoals een regenjas erover of zo'n lekker fel groen dingetje wat je eraan kan ritsen enzovoort. In het standaard textielpak zit uiteraard een binnenvoering die je eruit kan halen.

Ik heb zelf een leren pak van Macna, maar zodra mijn textiel pak wat ik nu heb van de Lidl het echt begeeft (dat gebeurt binnen 5 maanden, begint al van ellende uit elkaar te vallen), komt er zeker voor mij een Macna textiel pak.
mmm intersant
http://www.macna.com/prod...gender=17&filter_style=37

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou niet meer zonder een pak met gelamineerde goretex willen. Heerlijk nog steeds lekker droog, zonder dat je pak heel veel water opneemt en veel te lang duurt op droog te worden.

Zelf heb ik een revit, maar het lijkt me dat andere gelamineerde pakken ook prima moeten werken.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gore-tex of vergelijkbaar (gore-tex is immers een merknaam) is idd een vereiste..

iemand ervaring met deze?
http://www.getgeared.co.u...y_WP_2?sc=43&category=343

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:41:
gore-tex of vergelijkbaar (gore-tex is immers een merknaam) is idd een vereiste..

Opletten met die "vergelijkbare" dingen.
Veel jassen (net zoals die van mij) hebben een waterdichte losse liner met dingen als "Hydratex" en dergelijke. Houdt inderdaad het water tegen maar in de praktijk is het toch allemaal net wat anders.
Hoe verder zo'n laag aan de buitenkant zit hoe beter imho.

Zo is m'n huidge pak door en door nat tot op de liner. Die liner zit dan tegen je huid aan.
Wat je daarna krijgt is dat wanneer het stopt met regenen het water traag begin te verdampen waardoor het ding erg koud aanvoelt. Zo lijkt het quua gevoel alsof je jas nat is aan de binnenkant.

Ook zijn er verschillen in de soorten liners. De jassen met GoreTex label zijn imho toch beter dan die losse liners met andere naampjes erop. Je mag iets niet zomaar GoreTex noemen voor zover ik weet.
De ene liner zal ook beter ademen dan de andere. Heel leuk dat het ding water tegenhoudt, maar als het amper ademt zodra het wat vochtig wordt aan de binnenkant...

Verwijderd

Waarom rijden eigenlijk veel All-Road en Adventure rijders rond in lichtkleurige textielpakken. Als je het hele jaar door in zuid-europa rond tuft kan ik mij er iets bij voorstellen.Ik heb zelf ooit eens een zwart/wit textiel pak gehad en dat was eens maar nooit meer in combinatie met woon/werk verkeer.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:46:
Waarom rijden eigenlijk veel All-Road en Adventure rijders rond in lichtkleurige textielpakken. Als je het hele jaar door in zuid-europa rond tuft kan ik mij er iets bij voorstellen.Ik heb zelf ooit eens een zwart/wit textiel pak gehad en dat was eens maar nooit meer in combinatie met woon/werk verkeer.
licht is koeler in warme gebieden dus dat is de stijl die ze immiteren.. de meeste adventure rijders zijn vaak more show than go (dinx hoeft zich niet aangesproken te voelen ;) )

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:46:
[...]

Opletten met die "vergelijkbare" dingen.
Veel jassen (net zoals die van mij) hebben een waterdichte losse liner met dingen als "Hydratex" en dergelijke. Houdt inderdaad het water tegen maar in de praktijk is het toch allemaal net wat anders.
Hoe verder zo'n laag aan de buitenkant zit hoe beter imho.

Zo is m'n huidge pak door en door nat tot op de liner. Die liner zit dan tegen je huid aan.
Wat je daarna krijgt is dat wanneer het stopt met regenen het water traag begin te verdampen waardoor het ding erg koud aanvoelt. Zo lijkt het quua gevoel alsof je jas nat is aan de binnenkant.

Ook zijn er verschillen in de soorten liners. De jassen met GoreTex label zijn imho toch beter dan die losse liners met andere naampjes erop. Je mag iets niet zomaar GoreTex noemen voor zover ik weet.
De ene liner zal ook beter ademen dan de andere. Heel leuk dat het ding water tegenhoudt, maar als het amper ademt zodra het wat vochtig wordt aan de binnenkant...
Daar heb je ook wel gelijk in... gore-tex is wel de expert en daar betaal je ook voor... maar je weet wat je hebt, bij andere systemen is het afwachten..

En je beschrijft nog een reden om wel een liner te hebben :)

• DinX

DinX

Motormuis

Bwa, de liner is er bij mij al lang weer uit hoort. Is me te warm nu anders.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:59:
Bwa, de liner is er bij mij al lang weer uit hoort. Is me te warm nu anders.
uit mijn jas wel, maar in mijn broek zit hij nog..
De hand cuffs zitten er ook nog steeds op..

* ToolkiT houd wel van een beetje comfort in de storm :)

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:01:
[...]

uit mijn jas wel, maar in mijn broek zit hij nog..
De hand cuffs zitten er ook nog steeds op..

* ToolkiT houd wel van een beetje comfort in de storm :)
Welke storm? Welke wind ? :+

Afbeeldingslocatie: http://topmotorcyclereview.com/wp-content/uploads/2015/02/2015-KTM-1290-Super-Adventure-action-3-motorcycle-review.jpg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hey je bochtenlampje is stuk meneer de automobilist ;) :+

for the record, ik wil ook zo'n KTM! maar in tegenstelling tot Dinx ben ik niet vrijgezel en snoepen mijn dames al mijn KTM geld op ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2015 14:12 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:11:
[...]

hey je bochtenlampje is stuk meneer de automobilist ;) :+

for the record, ik wil ook zo'n KTM! maar in tegenstelling tot Dinx ben ik niet vrijgezel en snoepen mijn dames al mijn KTM geld op ;)
Volgens mij wil je helemaal niet zo'n KTM, want daarna zijn alle motoren opeens saai :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Volgens mij wil je helemaal niet zo'n KTM, want daarna zijn alle motoren opeens saai :P
mmm daar zeg je me wat.. nadat ik destijds een proefrit gemaakt had op een SM-T was mijn Versys ineens een saai underpowered ding..
Gelukkig was dat effect de volgende dag grotendeels weg..

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:27:
[...]

mmm daar zeg je me wat.. nadat ik destijds een proefrit gemaakt had op een SM-T was mijn Versys ineens een saai underpowered ding..
Moet je nagaan hoe je je voelt als DinX naast je rijd op de snelweg en ff laat zien wat zijn unit doet in de 5e versnelling vol gas :P

Hij trok nog net geen power wheelie...

* Hooglander1 reed volgas omdat hij anders geen 130 kon rijden :+

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:27:
[...]

Gewoon een uberslome auto ernaast hebben, dan is in vergelijking daarna elke motorfiets snel :+
Zelfs mijn GPZ500s is een racebeest in vergelijking met mijn alto 8)

• E2TK
  • Laatst online: 24-12 07:09
kaasaanfiets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:59:
Heeft er iemand ervaring met de helm van de Lidl?

[afbeelding]

Het 2013 model komt uit duitse botsproeven als goed uit de test dus kwa veiligheid zit het wel goed. (ik merk vaak dat mensen denken dat hun >500euro kostende helm namelijk veel veiliger is dan een goedkopere helm.)
Ik heb deze helm een tijdje terug voor rijlessen aangeschaft in mat zwart, ziet er niet verkeerd uit. Helm bevalt mij goed en zit ook lekker bij mij.
Afgelopen zaterdag mijn 5e les gehad, toen kreeg ik het zonnevizier niet omlaag, bleef haken achter een stuk plastic. Volgende dag ging het zonder problemen. Als het nog een keer gebeurt ruil ik hem om denk ik.

Dus mijn ervaring: prima helm voor dat geld, maar de prijs is wel terug te vinden in de helm.

[ Voor 4% gewijzigd door E2TK op 07-05-2015 14:35 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:41:

Let op het gaat wel om de gelamineerde versie van Gore-tex!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:29:
[...]

Moet je nagaan hoe je je voelt als DinX naast je rijd op de snelweg en ff laat zien wat zijn unit doet in de 5e versnelling vol gas :P

Hij trok nog net geen power wheelie...

* Hooglander1 reed volgas omdat hij anders geen 130 kon rijden :+
Ik vermoed dat ik je dan in zijn 2 kan bijhouden (mijn motor gaat 70MPH in zijn 1 dus gok dat ik 130KPH wel haal in zijn 2) ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Metro2002 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:29:
[...]

Gewoon een uberslome auto ernaast hebben, dan is in vergelijking daarna elke motorfiets snel :+
Zelfs mijn GPZ500s is een racebeest in vergelijking met mijn alto 8)
check, ik heb een lompe volvo diesel en een camper op diesel die 0-100 in 10 dagen doen (hoewel de volvo als je eenmaal 50+ rijd best rap is, maar 0-50 is een elende vanwege gewicht)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:46:
Wss omdat deze heren ook in het licht reden
Afbeeldingslocatie: http://longwayround.com/images/pic_journey_long-way-down_1.jpg

:P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Wss omdat deze heren ook in het licht reden
[afbeelding]

/me rijdt in volledig tijdloos zwart op de motor 8)

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:13:
[...]

/me rijdt in volledig tijdloos zwart op de motor 8)
* tellavist rijd in een leren combi rood/wit/zwart/goud op de motor.
Ook met 5 graden en (spat)regen 8)

Een handtekening?!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mmmm ik kan natuurlijk ook gadget gaan:

Airbag jack:
http://www.spidi.com/eu/e...ets/venture-neck-dps.html
http://www.fc-moto.de/epa...ieyDI8N3WefshAaArgW8P8HAQ
Ik twijvel alleen over de waterdichtheid..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2015 18:38 ]

• tellavist
Maakt niet uit. als je verdrinkt laat je toch gewoon die airbag afgaan?
Drijf je vanzelf weer naar boven :+
*badum tss.

Een handtekening?!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tellavist schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:46:
[...]

Maakt niet uit. als je verdrinkt laat je toch gewoon die airbag afgaan?
Drijf je vanzelf weer naar boven :+
*badum tss.
8)7

• tellavist
Ja ik neem aan dat die airbag voor de wateroverlast is in GB ;)

Een handtekening?!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:29:
[...]
mmm een liner vind ik wel fijn, ik kan een beetje extra warmte wel waarderen (ik heb normaal een tshirt, overhemd en trui aan maar in de winter moet daar echt wel de liner bij.. en qua broek heb ik een werk pantalon onder mijn motorpak dus in de winter is een liner dan essentieel..
Maar dat kun je zelf organiseren met dat Klim spul. Ik heb de Badlands Pro ('oude' model; nieuwe is nog niet leverbaar) en het fijne is dat je zelf kunt bepalen hoe warm je het wil hebben. Steeds meer mensen kiezen voor die elektrieke dingen, anderen rijden niet als het koud is, en anderen doen zelf laagjes als dat nodig is. Ik ben van de laartste afdeling. Ik heb een Merinowollen t-shirt voor als het warm is (kan altijd nog een extra katoenen shirt overheen als het ietsje frisser is. Als het wat kouder begint te worden heb ik een zwaardere weving merinowollen truitje met lange mouwen en een colletje. Daar overheen kan nog een polarfleece trui voor de echt koude dagen. Ik heb dat nog niet kunnen testen met sub-zero temps, maar de Badlands is wind- en waterdicht, dus dat hou je al tegen.

Ik vind het zelf ideaal. Extra kleding of een liner maakt in principe niets uit vind ik.

Verder vind ik het topspul. Het zit goed, ziet er stevig uit en dat D3O is ook mooi spul. Ik moet in de zomer nog gaan zien hoe de ventilatie werkt, maar dat het werkt weet ik al. Ik ben nl een keer weggereden met een bovenarm rits open en voelde op de snelweg ineens een hele koude wind op mijn arm.. :+ Dus er komt wel lucht door in ieder geval!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Wat kan ik het beste gebruiken om een tankpad te verwijderen en daarna een nieuwe aan te brengen?
Spiritus?

Ik lees wisselende dingen over het beste middel voor het ontvetten/schoonmaken.

Zijn er ook mensen met Techspec tankpads/grips hier?

[ Voor 34% gewijzigd door SL65 op 07-05-2015 19:56 ]

• tellavist
SL65 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:55:
Wat kan ik het beste gebruiken om een tankpad te verwijderen en daarna een nieuwe aan te brengen?
Spiritus?

Ik lees wisselende dingen over het beste middel voor het ontvetten/schoonmaken.

Zijn er ook mensen met Techspec tankpads/grips hier?
Voor het verwijderen van je sticker -> stickerverwijderaar.

Wasbenzine is je beste ontvetter. (is gebaseerd op verzadigde koolwaterstoffen) en totaal niet schadelijk voor je motor.
Dit kan je het beste gebruiken na je de sticker resten verwijderd hebt, en je het opervlak wilt schoonmaken, om er een nieuwe sticker op te plakken.

Spiritus is meer een schoonmaakmiddel/brandstof. Ook bevat het de schadelijke stof methanol (is giftig) hoewel het grotendeels uit ethanol bestaat
Dat zou ik dus zeker niet adviseren :)

PAK VOORAL NIET DE RODE FLES WAAR THINNER OP STAAT :X
Dan mag je je plasic onderdelen gaan vervangen namelijk :+

*kleine sidenote:
Al het bovengenoemde spul is uiterst brandbaar. dus eh... kijk uit met onderdelen die heet zijn/kunnen worden :+

[ Voor 25% gewijzigd door tellavist op 07-05-2015 20:54 ]

Een handtekening?!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wasbenzine zou ook mijn keuze zijn :Y

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Wasbenzine of WD40.

WD40 is niet schadelijk voor lak en stickers daarmee verwijderen lukt aardig :)

http://www.motorcyclecrui...tickers-motorcycles-paint

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

E2TK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb deze helm een tijdje terug voor rijlessen aangeschaft in mat zwart, ziet er niet verkeerd uit. Helm bevalt mij goed en zit ook lekker bij mij.
Afgelopen zaterdag mijn 5e les gehad, toen kreeg ik het zonnevizier niet omlaag, bleef haken achter een stuk plastic. Volgende dag ging het zonder problemen. Als het nog een keer gebeurt ruil ik hem om denk ik.

Dus mijn ervaring: prima helm voor dat geld, maar de prijs is wel terug te vinden in de helm.
Thanks, ik was vandaag vroeg uit bed gegaan om hem te passen/kopen blijkt achteraf dat de Lidl verschillende regio's heeft en dat hij alleen in regio Noord holland Zuid holland en Zeeland te kopen is.
De rest moet het doen met een lullig jet helmpje doen.
;(

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor een paar tientjes meer hebben ze bij bijvoorbeeld Ten Kate of Louis HJC helmen in de aanbieding...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jolke
tellavist schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:47:
[...]

Wasbenzine is je beste ontvetter. (is gebaseerd op verzadigde koolwaterstoffen) en totaal niet schadelijk voor je motor.
Dit kan je het beste gebruiken na je de sticker resten verwijderd hebt, en je het opervlak wilt schoonmaken, om er een nieuwe sticker op te plakken.

Spiritus is meer een schoonmaakmiddel/brandstof. Ook bevat het de schadelijke stof methanol (is giftig) hoewel het grotendeels uit ethanol bestaat
Dat zou ik dus zeker niet adviseren :)

PAK VOORAL NIET DE RODE FLES WAAR THINNER OP STAAT :X
Dan mag je je plasic onderdelen gaan vervangen namelijk :+

*kleine sidenote:
Al het bovengenoemde spul is uiterst brandbaar. dus eh... kijk uit met onderdelen die heet zijn/kunnen worden :+
* chemicus meldt zich. :)

Wasbenzine is hexaan, een korte verzadigde apolaire koolwaterstof. Goed om apolaire stoffen in op te lossen, zoals lijm en andere plakstoffen.

Spiritus is idd grotendeels ethanol en is polair. Goed om apolaire stoffen in op te lossen.

Thinner is gebaseerd op tolueen, ook een apolaire vloeistof, maar veel agressiever dan hexaan. Voornamelijk gebruiken om de dikke olie van niet-plastic onderdelen af te krijgen, als wasbenzine niet (goed) werkt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jolke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:17:
[...]
Spiritus is idd grotendeels ethanol en is polair. Goed om apolaire stoffen in op te lossen.
:?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Jolke

Verwijderd

En toen ging het bijna mis.... :| Even mijn excuus aanbieden aan een automobilist vanmorgen voor mijn onbezonnen actie. Een combinatie van moe, stress en haast tesamen met het inhalen tussen een auto en een verkeersheuvel.

• Jolke
Oei, goed gegaan dus zo te horen. :)

Gisteravond naar huis gereden, lag er in een dorp van begin tot het eind een dikke streep olie op de doorgaande weg. Stond ook een bordje naast de weg, pas op olie. Ondanks dat er zand op gestrooid was, zag je nog steeds de groen/blauwe kleur.

Gelukkig goed gegaan. O-)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 22:01

_Apache_

For life.

tellavist schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:32:
[...]

* tellavist rijd in een leren combi rood/wit/zwart/goud op de motor.
Ook met 5 graden en (spat)regen 8)
Zwart pak, met gele banden van schouder tot schouder.
Ideaal, want veel mensen gedragen zich dan, want ze hebben deze associatie. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX

DinX

Motormuis

@ goedkope helmen hierboven, bekijk ook LS2 eens als je een degelijke maar goedkope helm wil.

• Jolke

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
DinX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:44:
@ goedkope helmen hierboven, bekijk ook LS2 eens als je een degelijke maar goedkope helm wil.
Deze heb ik net gekocht... kleine kanttekening: zelfs aan 70 km/h is die niet stil dus ik kan me niet voorstellen wat een herrie dat geeft op de autosnelweg (waar ik met 125cc ver van wegblijf).

Zit bij mij wel erg comfortabel en was niet duur (129€)

• DinX

DinX

Motormuis

Ach, daar heb je oorstoppen voor :)

En sja, het prijsverschil moet ergens zitten hè :)

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 08-05-2015 12:24 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:21:

Ik doe custum oordoppen in, in mijn Shuberth en dan nog hou je lawaai... dus oordoppen helpen wel maar zijn ook niet heilig..

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-12 10:47
Komt er nog een keer een tweakers tourtochtje? Lijkt me fun :-D

[ Voor 7% gewijzigd door Snuurtje op 08-05-2015 12:57 ]

• bakvis
  • Laatst online: 09:07

bakvis

Tweakers.Nerd

Snuurtje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:57:
Ik zeg: regel maar :)!

Mijn Specs

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
DinX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:21:

Tja ik moet m'n mototje nog leren kennen dus ik hoor liever wat er gebeurt... maar die wind... :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:30
Ik vanochtend ook wat. Suzuki rijdt perfect. Ik bij stoplicht. Groen, gas geven. PANG! Ik rol naar voren. Automobilist naast mij doet raampje open. "Kerel je ketting ligt op de weg." Ik bedankt, maar dat had ik op dat moment al door.

Schade niets, ja nieuwe ketting en setje tandwielen, plus 1 man 2km motor duwen om bij de motorzaak te komen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DinX

DinX

Motormuis

Dryhte schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Tja ik moet m'n mototje nog leren kennen dus ik hoor liever wat er gebeurt... maar die wind... :)
Fatsoenlijke oordoppen filteren voornamelijk de wind weg :)
Je motor en alles errond hoor je nog gewoon. Imho kan je niet zonder oordoppen op de motor.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Dryhte schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:37:
[...]

totdat je (net als velen van ons) constant dat piepje bij je hebt...

Mijn Specs

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 18:47

Exigence

dnkroz

Jeej, eerste week van juni een lange week sturen in de Franse Alpen *O*

Iemand tips voor een goede uitvalsbasis van waaruit er wat leuke colletjes gereden kunnen worden, maar waar ook eens een dag (of 2) niet gereden kan worden? Zat zelf te denken ergens in de omgeving van Gap?

Ga dit jaar met m'n vriendin en dit wordt de eerste keer dat we vanuit één (of max 2) uitvalsbasis gaan rijden. Normaal was het van plek naar plek rijden, dus met op één plek blijven ben ik niet zo bekend :P

(Gaan trouwens met de auto+trailer en hotel en/of kamperen maakt niet zo veel uit, dus we zijn flexibel)

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 08-05-2015 14:02 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34

Chakotay

Lick here to continue

ShittyNL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:
Ik vanochtend ook wat. Suzuki rijdt perfect. Ik bij stoplicht. Groen, gas geven. PANG! Ik rol naar voren. Automobilist naast mij doet raampje open. "Kerel je ketting ligt op de weg." Ik bedankt, maar dat had ik op dat moment al door.

Schade niets, ja nieuwe ketting en setje tandwielen, plus 1 man 2km motor duwen om bij de motorzaak te komen.
Zo, dat is ook nasty... Niet de auto achter je getorpedeerd? :P Wat voor sluiting had de ketting?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-12 22:41
Minder goed nieuws..
Gisteren de grond geschuurd met de motor, door een tegenligger zijn manoeuvre.
Hij is ook verder gereden.

Ik moest 4km verder iets gaan afgeven bij kameraad en weer terug, dus had enkel helm, jas en handschoenen aan. Geen andere bescherming.
Resultaat: knie en heup redelijk geschaafd. Ze moeten het 10 dagen komen verversen.
Jas kapot (revit).
En ik ook even schrik gepakt. Het was maar tegen 30 maar toch.
De moto: scheur in tank, stuur scheef, spiegels weg en andere oppervlakkige schade.

Pffffff voel je je effe slecht :(

Never ever financial advice...

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

kazzzdafke schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:02:
Minder goed nieuws..

Ik moest 4km verder iets gaan afgeven bij kameraad en weer terug, dus had enkel helm, jas en handschoenen aan. Geen andere bescherming.
Resultaat: knie en heup redelijk geschaafd. Ze moeten het 10 dagen komen verversen.
Jas kapot (revit).
De moto: scheur in tank, stuur scheef, spiegels weg en andere oppervlakkige schade.

Vertel, wat deed je tegenligger en wat kunnen wij daar van leren?

Mijn Specs

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:26

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat is balen kazzzdafke :(

Probeer wel zo snel mogelijk weer te gaan rijden zodat je het vertrouwen niet kwijt raakt.

Yamaha MT-09

• Wootlock
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

Minder goed nieuws..

Jas kapot (revit).

Kenteken onthouden ?
Kan de persoon een mooi process verbaal aan zijn broek krijgen...

"Don't let your dreams be memes"

• Napo
  • Niet online
Minder goed nieuws..

Jas kapot (revit).

Kut om mee te maken.
Wel goed voor iedereen om te onthouden. Hoe kort je ook gaat rijden, trek alle beschermende kleding aan

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ShittyNL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:

Nog mazzel dat je stilstond.. bij mij gebeurde het tijdens het rijden.. dat is nog kutter..
Ik bespaar niet meer op kettingen..
Minder goed nieuws..

Jas kapot (revit).

kut man :(

ATGATT is wat voor te zeggen blijkt maar weer...
Wat was de situatie?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Snuurtje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:57:
bakvis schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Ik zeg: regel maar :)!
Als jullie een tochtje in de UK willen doen, wil is wel mede organiseren..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:53:
[...]

Fatsoenlijke oordoppen filteren voornamelijk de wind weg :)
Je motor en alles errond hoor je nog gewoon. Imho kan je niet zonder oordoppen op de motor.
+1

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exigence schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:

Iemand tips voor een goede uitvalsbasis van waaruit er wat leuke colletjes gereden kunnen worden, maar waar ook eens een dag (of 2) niet gereden kan worden? Zat zelf te denken ergens in de omgeving van Gap?

Ga dit jaar met m'n vriendin en dit wordt de eerste keer dat we vanuit één (of max 2) uitvalsbasis gaan rijden. Normaal was het van plek naar plek rijden, dus met op één plek blijven ben ik niet zo bekend :P

(Gaan trouwens met de auto+trailer en hotel en/of kamperen maakt niet zo veel uit, dus we zijn flexibel)
Ik zou er begin Juni nog een beetje huiverig voor zijn om met de motor in die (Alpen) regio te gaan rijden. Je hebt veel kans dat er nog passen/coll's afgesloten zijn in verband met sneeuw en/of lawine gevaar. In de tijd dat ik nog touringcar reed en meerdaagse reizen verzorgde heb ik eind Juni zelfs eens voor een gesloten "Route Napoleon" gestaan. Best een "pokke eind" omrijden wat je dan moet doen om toch in Monaco te kunnen komen (via Turijn - Savona...)..

Ten zuiden van Gap zit je eigenlijk meteen aan de Middellandse zee én dus voorbij de Alpen.

In de Elzas (Tussen Strassbourg en Mulhouse) is het in die tijd al wel lekker te rijden (en je kunt eventueel een snelle doorsteek maken richting het Zwarte Woud in Duitsland óf Zwitserland).

In de Alpen zélf (van Albertville tot aan Gap, eigenlijk) is het vanaf begin Juli tot en met eind September vrij zeker dat je overal kunt en mag rijden met meestal ook érg lekker weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 08-05-2015 16:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-12 10:48
Exigence schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:

Het is niet specifiek een berg waar je op kunt rijden maar je zou glacier noir en glacier blanc kunnen bezoeken. Ik vond het een erg mooi gebied daar. Als je ze ook echt wilt zien moet je nog een stukje klimmen (wil je eigenlijk met de motor doen natuurlijk >:)). is in de buurt van Gap.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-12 22:41
Na de bocht was een klein straatje van rechts. Ik kom de bocht in, rustig, wagen ziet me komen en stopt, maar besluit helemaal op het laatste moment toch over te komen.
Mijn uitwijkbeweging moet denk ik met voorrem gepaard geweest zijn, want ik lag er. Nochtans denk ik niet dat ik geremd heb, maar kan het anders niet verklaren.
Nr plaat weet ik niet. Ben zelfs niet meer zeker van de kleur :(

Never ever financial advice...

Pagina: 1 ... 34 ... 105 Laatste