Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 20 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Marc Rademaker schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Ik heb zelf gelest bij Wierenga, vond het een fijne rijschool, in 1x geslaagd ook. Zou het wel aan durven raden. Heb ook wel ok dingen gehoord over Bruijnsma in Utrecht (met name geen echte klachten gehoord, behalve the usual, het is groot, beetje onpersoonlijk etc).
underrated schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Ik heb vorig jaar bij Bruinsma gelest. Prima club maar wel wat pusherig met verkoop. Examen stond al gepland na de 1e les en dat was wat te snel. Verder ook wat verschil in instructeurs, vooral in leerstijl. De een geeft je alleen feedback in je oor tijdens t rijden, de ander stopt af en toe en praat met ipv tegen je.

Ze hebben een eigen oefenterrein voor verrichtingen waar ook je examen is (naast t centraal station).
Jolke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:12:
Ik heb gelest bij Bruinsma, maar dat is al 15 jaar geleden. Als Jan er nog is voor de motorlessen, dan kan ik die zeker aanraden. Hij was erg relaxed en je had een grote mate van zelf bepalen wat je wilde doen tijdens de lessen. Dat beviel me wel: in 1x geslaag en 12 lessen nodig gehad. :P
THM0 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:24:
[...]

Ik heb afgelopen herfst bij Veronica alles gedaan. Prima school, goed bereikbaar ook als je ze wilt bellen en dan wordt je ook netjes geholpen. Alles in 1x gehaald. Al met al was ik er heel erg tevreden over.
Af en toe had ik een andere instructeur, maar dat vond ik wel prettig; krijg je toch net iets andere tips mee.

Vorig jaar hadden ze een eigen oefenterrein in De Bilt, maar daar zit nu een tuincentrum. Ik weet niet of ze nu ergens anders een terrein hebben. Is wel prettig, want dan ben je geen tijd kwijt met naar een parkeerplaats rijden en de oefeningen opzetten.
Voor verkeersdeelneming maakt dat natuurlijk niet uit.
Dank voor de reacties, daar heb ik wat aan :) Ik zit nu ook naar Twin te kijken. Dat ziet er qua slagingspercentage ook wel aardig uit, en zit het dichtst bij huis. Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet echt - €799 voor 14 uur en twee examens, hebben we het dan over. En een proefles is zo gepland natuurlijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grmbl... wilde ik vandaag kijken hoe het met m'n motortje in de garage ging (ergens iets rond gas/choke/carbs niet helemaal lekker), blijkt de monteur - die sinds paar weken solo in die tent staat - ziek :'(

Oslik blyat! Oslik!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

dion_b schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:49:
Grmbl... wilde ik vandaag kijken hoe het met m'n motortje in de garage ging (ergens iets rond gas/choke/carbs niet helemaal lekker), blijkt de monteur - die sinds paar weken solo in die tent staat - ziek :'(
1 0 1 m o t o r e n...? (ff wat spaties, want vind het ook lullig als dit voor eeuwig te vinden blijft.)

Dat is kut om te horen, want mijn motor staat daar inmiddels al 2,5 week. Hij zou ergens deze week klaar zijn, maar als-ie ziek is, dan zal dat nog wel langer duren. Niets ten nadele van Klaas, maar voorlopig zou ik ff bij een ander langs gaan als je niet eeuwig wilt wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door XBL op 25-03-2015 03:23 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Piggen schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:25:

Dank voor de reacties, daar heb ik wat aan :) Ik zit nu ook naar Twin te kijken. Dat ziet er qua slagingspercentage ook wel aardig uit, en zit het dichtst bij huis. Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet echt - €799 voor 14 uur en twee examens, hebben we het dan over. En een proefles is zo gepland natuurlijk.
Beide examens binnen 14 uur? Zou kunnen natuurlijk, maar dan zit je wel zo rond de helft van wat tegenwoordig een beetje standaard is.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
pagani schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Beide examens binnen 14 uur? Zou kunnen natuurlijk, maar dan zit je wel zo rond de helft van wat tegenwoordig een beetje standaard is.
Inderdaad, 14 uur voor beide is niet heel veel..
Daarnaast is het ook goed om na te vragen of je nog wel lessen er bij mag plannen vóór één of beide examens, mocht blijken dat dat nodig is. Er zijn rijscholen die zo'n pakket aanbieden en ook vinden dat je het examen moet doen, of je er klaar voor bent of niet (blijkbaar geven ze niets om slagingspercentage). Als je dan zakt worden er pas extra lessen ingepland.

• dion_b
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XBL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 03:23:
[...]

1 0 1 m o t o r e n...? (ff wat spaties, want vind het ook lullig als dit voor eeuwig te vinden blijft.)

Dat is kut om te horen, want mijn motor staat daar inmiddels al 2,5 week. Hij zou ergens deze week klaar zijn, maar als-ie ziek is, dan zal dat nog wel langer duren. Niets ten nadele van Klaas, maar voorlopig zou ik ff bij een ander langs gaan als je niet eeuwig wilt wachten.
Check. Hoop dat de ziekte niet gerelateerd is aan werkdruk, want hij heeft meer dan genoeg daar voor minstens twee man.

Oslik blyat! Oslik!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:55

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Daarnaast is het ook goed om na te vragen of je nog wel lessen er bij mag plannen vóór één of beide examens, mocht blijken dat dat nodig is. Er zijn rijscholen die zo'n pakket aanbieden en ook vinden dat je het examen moet doen, of je er klaar voor bent of niet (blijkbaar geven ze niets om slagingspercentage). Als je dan zakt worden er pas extra lessen ingepland.
Ik heb meen ik niets van 25 uur gehad om alles te halen, zonder dat ik ooit brommer of scooter gereden heb...

Mijn Specs

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hebben jullie nog tips mbt het halen van je theorie?
Bij m'n B rijbewijs had ik er ook een aantal maal over gedaan en dit wil ik nu voorkomen.

Moet nog wel een theorie boek kopen trouwens. (iemand 1 over? pm me)

Ik heb al wel een aantal vragenlijsten gemaakt en van de 50 heb ik er vaak z'n 13 fout dus dat is veel te veel. Wel zag ik dat dit vaak motorspecifieke vragen zijn die ik niet weet.

Weten jullie ook wat de gemiddeld aantal lessen zijn die men nodig heeft? Ik weet dat de 1 meer lessen nodig heeft dan de ander maar red je het gemiddeld wel met ongeveer 15 lessen?
Zoja, hoe is die verdeling dan? 5 lessen voor AVB en 10 voor AVD ?
Als men zegt dat AVB en AVD in het pakket zitten betekend dit dan de uren die je tijdens het examen van de motor gebruik maakt en de examenkosten zelf ook?

Ik vind de lespakketten namelijk een beetje krap vergeleken met autolespakketten en als ik 2x 2uur per week wil lessen zit ik al op 16 lessen in de maand.

edit: Uuuuh o ik lees dat het hierboven ook net over lessen gaat, ik zal dit even teruglezen
Hmmm 25 lessen? men verkoopt bijna geen pakketten met zoveel lessen.

Is er ook iemand die ervaring heeft met rijscholen in Groningen?
Onderstaande rijscholen heb ik zelf uitgezocht maar Vink en TipTop heb ik nog nooit van gehoord.

- Oosterpoort heeft als voordeel dat ze een eigen terrein hebben maar iets duurder
999euro
15 lessen
incl AVB en AVD en theorie
+ theorie met oefenmateriaal
+ kleding te leen behalve schoeisel
?motor model
- Rijden met auto mee?

- Vink zit bij mij in de buurt en iets goedkoper
914euro
15 lessen
incl AVB en AVD en theorie opleiding
+ theorie
+ gratis proefles
+lessen duren 2 uren
+ Rijden met motor mee
+ Organiseren jaarlijks een tourtocht met BBQ voor alle ex cursisten + introducé
Kawasaki ER6-n ABS streetfighter

- TipTop is het goedkoopst en zit het dichtstbij mij in de buurt
14 lessen
800euro
incl AVB en AVD
+ kleding lenen behalve schoeisel.
+ ritten worden soms gefilmd
- geen theorie
? weet niet of ze met een auto of motor meerijden
Honda CBF 600 (ABS)
Honda CBF 500 (ABS)
of
14 lessen altijd samen met mijn vriendin rijden
750euro
incl AVB en AVD
- geen theorie

[ Voor 42% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-03-2015 11:11 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Kent iemand dit spul al? Fiberfix, beter dan ducktape, zeggen hunnie... Amazing Discovery or what? Let's Ask Mike! :+

Er is een (onafhankelijke?) test gedaan en die kwamen tot de volgende conclusie:
To test their invention’s properties head-to-head with duct tape, the two used BYU’s engineering lab, where they subjected both to what’s called a three-point flexural load test, in which two pieces of wrapped galvanized steel were placed under a hydraulic press to measure how much weight they could withstand. FiberFix’s score? 2,000 pounds. Duct tape? 100.
Lees die test hier

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 25-03-2015 11:02 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 15:13
@kaasaanfiets Een tip die ik kan geven is neem de theorie niet te licht. Ik deed dat wel onder het mom van, ik rij al jaren op de weg, ik weet het toch wel. Dat viel toch wel even tegen toen ik de theorie voor de eerste keer ging doen. Mijn nadeel was ook dat ik de praktijk al ingepland had, moest toen met haast een plekje scoren voor een nieuwe theorie toets. De tweede keer had ik het wel gehaald, door gewoon ouderwets het boek uit me hoofd te leren. Er zijn altijd wel een paar vragen bij die een beetje open ter interpretatie zijn (inzicht vragen), maar als je een solide basiskennis hebt dan kan je die wel hebben.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
bakvis schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Ik heb meen ik niets van 25 uur gehad om alles te halen, zonder dat ik ooit brommer of scooter gereden heb...
Hier ook alles in 1x gehaald met 27 uur aan rijlessen. 12 uur AVB en 15 uur AVD zonder ooit brommer of scooter gereden te hebben. 15 uur totaal is wel heel erg weinig maar er zijn altijd mensen met meer affiniteit die het allemaal wat sneller onder de knie hebben (vooral AVB). Theorie vond ik zelf het lastigste, AVB en AVD waren beide een makkie met genoeg training. De extra AVD ritjes vond ik uiteindelijk ook niet erg, ik had toen nog geen eigen motor en vond het wel fijn om de verschillende routes in de omgeving te verkennen onder begeleiding van de instructeur, lekker touren ;).

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 20:20
Aantal praktijklessen zat bij mij rond de 30. Examens in 1 x gehaald. Theorie zelfs foutloos. Ik had het theorieboek één keer gelezen en een online theorie module een aantal keren gedaan. Dan heb je alle vragen wel gehad ongeveer.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Paul! schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:34:
Aantal praktijklessen zat bij mij rond de 30. Examens in 1 x gehaald. Theorie zelfs foutloos. Ik had het theorieboek één keer gelezen en een online theorie module een aantal keren gedaan. Dan heb je alle vragen wel gehad ongeveer.
De theorie verschilt enorm per persoon.
De ene mens is de andere niet, ik leer op een heel andere manier dan jij bijvoorbeeld.
Vergis je niet in de theorie, wat voor jouw piece of cake is. was voor mij een hel...

Heb echt UREN moeten leren voor dat ik mijn theorie voldoende onder de knie had.
Dan praat ik niet over 10-15 uurtjes. maar een stuk meer.... :+
theorie in 2x gehaald.

Praktijk daar in tegen..

11 lesjes nodig gehad in totaal..
Geen scooter/brommer/motor ervaring.
Dat ging bijna vanzelf.
AVB en AVD in een 1x gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 25-03-2015 13:05 ]

Een handtekening?!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Net een setje nieuwe banden besteld, Pilot power 3 dit keer.
Setje 120/70 - 190/55 voor €232 - €30 cashback van michelin = €202.
Geen slechte deal denk ik zo.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
kaasaanfiets schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:01:
Bij m'n B rijbewijs had ik er ook een aantal maal over gedaan en dit wil ik nu voorkomen.

Ik heb al wel een aantal vragenlijsten gemaakt en van de 50 heb ik er vaak z'n 13 fout dus dat is veel te veel. Wel zag ik dat dit vaak motorspecifieke vragen zijn die ik niet weet.

Weten jullie ook wat de gemiddeld aantal lessen zijn die men nodig heeft? Ik weet dat de 1 meer lessen nodig heeft dan de ander maar red je het gemiddeld wel met ongeveer 15 lessen?
Als men zegt dat AVB en AVD in het pakket zitten betekend dit dan de uren die je tijdens het examen van de motor gebruik maakt en de examenkosten zelf ook?

Ik vind de lespakketten namelijk een beetje krap vergeleken met autolespakketten en als ik 2x 2uur per week wil lessen zit ik al op 16 lessen in de maand.

edit: Uuuuh o ik lees dat het hierboven ook net over lessen gaat, ik zal dit even teruglezen

Is er ook iemand die ervaring heeft met rijscholen in Groningen?
Onderstaande rijscholen heb ik zelf uitgezocht maar Vink en TipTop heb ik nog nooit van gehoord.

- Oosterpoort heeft als voordeel dat ze een eigen terrein hebben maar iets duurder
999euro
15 lessen
incl AVB en AVD en theorie
+ theorie met oefenmateriaal
?motor model
- Rijden met auto mee?

- Vink zit bij mij in de buurt en iets goedkoper
914euro
15 lessen
incl AVB en AVD en theorie opleiding
+ theorie
+ gratis proefles
+lessen duren 2 uren
+ Rijden met motor mee
+ Organiseren jaarlijks een tourtocht met BBQ voor alle ex cursisten + introducé
Kawasaki ER6-n ABS streetfighter

- TipTop is het goedkoopst en zit het dichtstbij mij in de buurt
14 lessen
800euro
incl AVB en AVD
- geen theorie
Honda CBF 600 (ABS)
Honda CBF 500 (ABS)
of
14 lessen altijd samen met mijn vriendin rijden
750euro
incl AVB en AVD
- geen theorie
Ik heb in 2013 mijn motorrijbewijs gehaald. Ik had daarvoor nog nooit op een brommer of scooter gezeten, laat staan gereden.

Ik heb het even voor je uitgezocht. Ik heb uiteindelijk 13 uur AVD en 12 uur AVB gehad. Heb alle die examens in een keer gehaald. AVD en AVB wordt trouwens van de hele bult afgesnoept die bij het pakket zit. AVB gaat vrij snel met de uren (3 per keer). Ik had wat meer uurtjes AVD nodig omdat ik tussendoor op vakantie was gegaan. Hierdoor heb ik een dagje extra lessen ertussen gedaan voor de zekerheid.

Ik heb het theorie geleerd door eerst het boek 2 keer goed te lezen. Daarna heb ik alle theorie examens gemaakt die op de cd stonden. In het begin had ik ook veel fout ondanks dat ik het boek had gelezen. Wat mij hielp was dat ik op een gegeven moment alles sneller herkende doordat ik het boek had gelezen. Ik heb sommige delen nog een keertje gelezen die ik tijdens het doorlezen had overgeslagen zoals met de zijspan enz. Uiteindelijk het theorie met 3 fout gehaald.

Ik heb het motorrijbewijs gehaald bij Oosterpoort. Het is een grote organisatie dus met veel instructeurs en faciliteiten. Het mooiste was ook dat je try the bike kon doen voor iets van € 40,- voor 3 uur. Daarmee kwam ik dus ook in aanraking met het terrein in Assen. Dit terrein is echt perfect om het AVB te leren.

Het enige nadeel is dat de motorinstructeurs verdeeld zijn over Assen en Groningen. Dus als je in Groningen lest kan het wel zijn dat je soms iemand achter je aan hebt rijden in een auto. Dit vond ik overigens zelf geen probleem.

Ik heb voor alles toen een pakket afgesloten van € 999,- daar in zat:
- Motorhelm
- Theorie
- 15 lessen
- AVB examen
- AVD examen
- Motortheorie materiaal

Overigens kon je bij Oosterpoort ook gewoon kleding gebruiken. Ook een helm maar die had ik toen dus al. Je moest wel zelf voor handschoenen en laarzen zorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Proqzor op 25-03-2015 13:21 ]

• XBL

XBL

kaasaanfiets schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:01:

Oefenen, oefenen, oefenen. Zo'n theorieboekje is leuk als basis, maar de echte truc is gewoon eindeloos oefenen. Er zijn wat pakketten te krijgen met oefenvragen, maar deze zijn ook via minder legale wegen te krijgen. O.a. een set van iets van 1400 oefenvragen.

Doe steeds een oefenexamen of een stukje van die set oefenvragen. Elke vraag die je fout hebt (of toevallig goed gegokt had) zoek je uit. Snap waarom je het verkeerd had en snap ook waarom het juiste antwoord, juist is. Noteer vervolgens de vraag ergens (letterlijk: schrijf de vraag op en het goede antwoord erbij, dus niet copy-pasten), op die manier blijft het veel beter hangen. Die lijst kan je later nog ff afgaan, zodat je de vragen die je fout had nog eens extra aandacht geeft.

Ik weet trouwens niet of je ervaringen hebt met multiple choice vragen, maar de aller belangrijkste tip die ik kan geven is de volgende: in geval van twijfel, blijf bij je eerste antwoord. Alleen als het antwoord overduidelijk fout is (omdat je de vraag verkeerd las oid), moet je gaan corrigeren. Niet alleen heb je meestal geen tijd meer om de boel corrigeren, het is ook zo dat je eerste ingeving vaak de juiste is. Daarnaast moet je natuurlijk zorgvuldig de vraag lezen.

MC is ook een kwestie van wegstrepen. Zelfs als je het goede antwoord weet, is het vaak de moeite om de overige vragen weg te strepen. Op die manier weet je zeker dat je het goede antwoord hebt. Vaak valt één keuze al direct af, leer die te herkennen en je verhoogt je kansen drastisch bij een eventuele gok.
15 uur klinkt wel erg krap. Ik heb volgens mij iets van 25 uur gelest, waarvan 15 op AVB (laatste 2 of 3 lessen waren eigenlijk niet meer nodig, maar AVB examen was nog ver weg en ik wilde het vers houden).

Bij een pakket zitten de examenkosten er meestal bij in, maar dit kan natuurlijk verschillen per rijschool. Het staat wss wel op de website en anders moet je dat daar vragen.
Zijn dat dan pakketten voor alleen AVB ofzo? Of is het in Groningen zoveel makkelijker om je rijbewijs te halen (lijkt me niet, haha)? Kan ook gewoon zijn dat ze je graag een pakket aansmeren en daarna nog lekker losse lesjes laten betalen.

• Paul!
Dacuuu schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:11:
Setje 120/70 - 190/55 voor €232 - €30 cashback van michelin = €203.
Idd!
Zelf zit ik aan een setje Pilot Road 4 te denken. In 't weekend eens informeren wat dat setje kost. Huidige achterband is bijna op en vierkant (snelwegkilometers), voorband lijken kleine haarscheurtjes in te zitten.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Setje 120/70 - 190/55 voor €232 - €30 cashback van michelin = €203.
De deal is stukken beter dan de berekening in ieder geval :Y)

spoiler:
232 - 30 = 202

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Dacuuu
JanPedaal schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:27:
[...]

spoiler:
232 - 30 = 202
:+

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Geen cashback voor mij.
PR4 is nog niet in mijn maat te krijgen :(

iRacing Profiel

• tellavist
JanPedaal schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:27:
[...]

spoiler:
232 - 30 = 202
Waarschijnlijk werkt hij niet achter de comma...
232,99-30 = 202.99 >203 ;)

Oh...
Hij heeft het al aangepast haha :+

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 25-03-2015 15:42 ]

Een handtekening?!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

:'( Mijn tankdop zit vast... De garage kan 'm niet meer openkrijgen. Dus er mee naar de sleutelboer. Die belde van de week op en die kon er ook niks mee. In elk geval zijn mijn carbs wel ultrasoon gereinigd maar ik vrees dus dat ik een hele nieuwe slotenset voor mijn GPZ moet hebben.
Daarnaast heb ik geen flauw idee hoe ik die tankdop er uit moet slopen, de slijptol is me wat te rigoreus:P

En als ik dan alles heb gewisseld moet mijn tank óók nog eens gecoat worden. Dus hopelijk kan ik in de nazomer nog een tochtje maken :') ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Setje 120/70 - 190/55 voor €232 - €30 cashback van michelin = €202.
Banden maffia toevallig?

Mijn Specs

• Dacuuu
bakvis schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Banden maffia toevallig?
Nee Oponeo.

• Leitz
  • Laatst online: 25-04 09:51
Vrijdag schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:46:
:'( Mijn tankdop zit vast... De garage kan 'm niet meer openkrijgen. Dus er mee naar de sleutelboer. Die belde van de week op en die kon er ook niks mee. In elk geval zijn mijn carbs wel ultrasoon gereinigd maar ik vrees dus dat ik een hele nieuwe slotenset voor mijn GPZ moet hebben.
Daarnaast heb ik geen flauw idee hoe ik die tankdop er uit moet slopen, de slijptol is me wat te rigoreus:P

En als ik dan alles heb gewisseld moet mijn tank óók nog eens gecoat worden. Dus hopelijk kan ik in de nazomer nog een tochtje maken :') ;(
als hij nog een stukje draait zodat het slot ook open is kan je hem met geweld open draaien (schroevendraaier) is een gpz probleempje

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leitz schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:54:
[...]

als hij nog een stukje draait zodat het slot ook open is kan je hem met geweld open draaien (schroevendraaier) is een gpz probleempje
Het busje zit nogal los, dus als ik de sleutel draai gebeurt er helemaal niks. Normaalgesproken hoor je dan een klik en kan je de deksel openen maar dat hoor ik niet. Kan ik dan alsnog met een schroevendraaier aan de gang?

Ah, ik heb wat filmpjes gevonden:

https://youtu.be/erwBF92TBm4

https://youtu.be/EnWfqOAoOxw

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 25-03-2015 16:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Leitz
  • Laatst online: 25-04 09:51
Vrijdag schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Het busje zit nogal los, dus als ik de sleutel draai gebeurt er helemaal niks. Normaalgesproken hoor je dan een klik en kan je de deksel openen maar dat hoor ik niet. Kan ik dan alsnog met een schroevendraaier aan de gang?
ja is moeilijk om te zeggen, zo te zien lijkt het slot al kapot, zelf zou ik geneigd zijn om het slot uit te boren,
beginnen met wat kleins en steeds een stuk groter, op een gegeven moment moet je hem dan wel open krijgen. fohnen schijnt ook wel eens te werken

• tellavist
Vrijdag schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:46:

Open boren inderdaad.
Laat wel de benzine in een jerrycan lopen. (justincase)
Via benzine leiding aftappen.

Een handtekening?!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Benzine is er inmiddels it, zag er meer uit als rivierdrek:P Er zit nog wel wat cleaner in dus dat moet ik natuurlijk even opvangen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok, al dat geleuter over breibewijzen...time for motorpics!

Afbeeldingslocatie: http://thirteenmotorcycles.net/wp-content/uploads/2015/03/K-1600-GTL-JAGANNATE-photo_fullsize-jagannate-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dailymotos.com/wp-content/uploads/2015/03/k1600-gtl-4-625x6251-1024x700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uincar.ru/files/images/news/pages/6852-1426897105-.jpg

Krijg je ervan als je een BMW K1600 GT bij een stel gekke Japanners achterlaat...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• tellavist
mphilipp schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Krijg je ervan als je een BMW K1600 GT bij een stel gekke Japanners achterlaat...
Breibewijs?!
Laatst deze nog gebreid!
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ry56vb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door tellavist op 25-03-2015 17:40 ]

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Schattig!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12 15:47
Nou, ik hoor bij de tweede groep motorrijders, zij die gevallen zijn...

Reed rotonde over op kardinaal de jongweg, oprecht langzaam, a 30-40km/h max, rijd de rotonde af, woep, achterwiel volledig weg. Toen weer grip, highsider. Denk ik, want ging super snel, maar is eigenlijk enige verklaring voor schade aan de motor. Gaf niet veel gas, reed ook in de 3e versnelling.

Motor is gaan schuiven, ik erachteraan. Motor is denk ik op mijn benen terechtgekomen, die hebben wat schaafwonden / plekken. Pak heeft verder goed zijn werk gedaan (jas en helm ook beschadigd).

Verder voel ik me redelijk goed. Motor heb ik moeten laten staan. Even denken wat ik er mee ga doen, maar waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar of als iemand een normaal bod doet ervoor.

Volgens agent lag er wel olie op de rotonde, gaat hij ook opschrijven in de 'mutatie' die ze aanmaken. Misschien kan ik daar nog iets mee, maar waarschijnlijk is het gewoon dikke pech.

https://www.dropbox.com/s..._20150325_175159.jpg?dl=0

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

pagani schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Tankiej schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Het is 14 uur + de examens. Met de proefles erbij zit je dan 16 uur op de motor. Kennelijk niet veel, maar toch een pakket dat veel (grotere) rijscholen in Utrecht aanbieden (Bruinsma, Veronica, Twin). Achja, laat ik maar gewoon een proefles inplannen :)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Marc Rademaker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:17:

Reed rotonde over op kardinaal de jongweg, oprecht langzaam, a 30-40km/h max, rijd de rotonde af, woep, achterwiel volledig weg. Toen weer grip, highsider. Denk ik, want ging super snel, maar is eigenlijk enige verklaring voor schade aan de motor. Gaf niet veel gas, reed ook in de 3e versnelling.

Motor is gaan schuiven, ik erachteraan. Motor is denk ik op mijn benen terechtgekomen, die hebben wat schaafwonden / plekken. Pak heeft verder goed zijn werk gedaan (jas en helm ook beschadigd).

Verder voel ik me redelijk goed. Motor heb ik moeten laten staan. Even denken wat ik er mee ga doen, maar waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar of als iemand een normaal bod doet ervoor.

Volgens agent lag er wel olie op de rotonde, gaat hij ook opschrijven in de 'mutatie' die ze aanmaken. Misschien kan ik daar nog iets mee, maar waarschijnlijk is het gewoon dikke pech.

Dat is zuur! Klinkt iets te bekend..
Wat was de schade dat je niet verder kon? Of wilde je zelf niet meer?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als er daadwerkelijk (diesel)olie ligt dan zou ik er morgen (óf zelfs nú, mits goede straatverlichting) nog even heen gaan en er foto's gaan nemen waarop te zien is dat er olie op het wegdek ligt (óf dat die verwijderd is, een schoonmaak actie is tevens goed zichtbaar).

In dat soort situaties mág je aanspraak maken op het "Waarborg Fonds Motorverkeer" doordat de oorzaak te wijten is aan een onbekend gebleven voertuig.

Als die olie er niet meer ligt dan óók even bij de gemeente/brandweer informeren of er schoongemaakt is.

Je hebt tevens getuigen nodig (minimaal 2) maar die heb je al als de politie verbaal opgemaakt heeft waarin dat vermeld is. Politie schakelt (als het goed is) de brandweer in om het wegdek te reinigen en dat is je tweede getuige.... Maar méér getuigen is altijd beter.

P.S. : Trajecten welke via het WFM lopen zijn Al-Tijd langdurend. Het kan dus zijn dat je pas over een jaar of anderhalf á twee je schade uitgekeerd krijgt, maar.....

Fotootje even vlug bekeken.... Da's al snel een ruime 2,5K aan schade zónder herstel kosten / uurloon.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 25-03-2015 20:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Een vriend van me is ooit op (diesel)olie resten onderuit gegaan in Almere. Hij heeft de wegbeheerder aangesproken en bij het waarborgfonds aangeklopt. Hij had destijds ook meerdere getuigen en heeft zijn schade vergoed gekregen. Als ik me het goed herinner is dat van de wegbeheerder geweest, die had tijdig voor opruiming moeten zorgen.

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

• Marc Rademaker
Thx guys. Suggesties wat ik dan het beste kan doen? Heb de motor nu op de stoep neergezet. Moet ik hem op laten halen door garage en schade vast laten stellen? Want ik weet nu al dat ik geen 2500e in die motor ga steken. Of het WFM uitkeert is natuurlijk maar de vraag.

Ik heb trouwens 2 getuigen, auto & busje die achter mij reden en meteen zijn gestopt. Topkerels.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc Rademaker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:08:
Thx guys. Suggesties wat ik dan het beste kan doen? Heb de motor nu op de stoep neergezet. Moet ik hem op laten halen door garage en schade vast laten stellen? Want ik weet nu al dat ik geen 2500e in die motor ga steken. Of het WFM uitkeert is natuurlijk maar de vraag.

Ik heb trouwens 2 getuigen, auto & busje die achter mij reden en meteen zijn gestopt. Topkerels.
Die schade moet je sowieso vast gaan laten stellen (liefst in combinatie met je verzekeraar, ook al ben je misschien maar WA verzekert) én gaan claimen bij het waarborgfonds motorverkeer. Maak sowieso goede foto's.... Je kunt er niet genoeg hebben!!

Zoals ik 't op die (overigens slechte) foto zie:
  • Tank.
  • Koppelingshendel.
  • Stuurgewicht.
  • Volledige kont (kuipdeel).
  • Schakelset incl. voetsteun.
  • Dynamodeksel.
  • Valbeugel.
  • Volledige voetsteun + bevestiging van de duo-step.
  • Achterbrug.
Daar kunnen met wat pech ook nog eens volledig stuur én subframe bijkomen, maar dat denk ik niet. Wat er wél bij komt is je kleding + helm.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12 15:55

Freelance

(..)

Klote!

Zag de motor staan en kwam me al redelijk bekend voor.

Ik ben helaas ook lid van de club. Zelfde case, andere stad alleen. Dag nadat ik mijn eerste motor had opgehaald. Olie/diesel op de rotonde en een highsider.

Mocht je nog wat hulp nodig hebben met de berging / uit elkaar halen van de motor stuur maar een PM. Heb de ruimte en redelijk wat gereedschap.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

klote zeg dat je onderuit bent gegaan.

Maar als ik je foto zie hem je ook weer niet zoveel schade dat je hem er voor uit elkaar moet trekken toch?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kaasaanfiets schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:35:
klote zeg dat je onderuit bent gegaan.

Maar als ik je foto zie hem je ook weer niet zoveel schade dat je hem er voor uit elkaar moet trekken toch?
Met die schade is gewoon te rijden....... Als je graag zo'n motor koopt dan zijn er adressen genoeg waar dat soort fietsen aangeboden wordt "Met rijdbare schade", maar bedenk wel wat de kosten zijn om 'm weer écht 100% te krijgen.

Economisch TL ...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:22:
[...]

Die schade moet je sowieso vast gaan laten stellen (liefst in combinatie met je verzekeraar, ook al ben je misschien maar WA verzekert) én gaan claimen bij het waarborgfonds motorverkeer. Maak sowieso goede foto's.... Je kunt er niet genoeg hebben!!

Zoals ik 't op die (overigens slechte) foto zie:
  • Tank.
  • Koppelingshendel.
  • Stuurgewicht.
  • Volledige kont (kuipdeel).
  • Schakelset incl. voetsteun.
  • Dynamodeksel.
  • Valbeugel.
  • Volledige voetsteun + bevestiging van de duo-step.
  • Achterbrug.
Daar kunnen met wat pech ook nog eens volledig stuur én subframe bijkomen, maar dat denk ik niet. Wat er wél bij komt is je kleding + helm.
Ik heb er vergelijkbare schade gehad met een hornet 2011, alleen dan aan de rechterkant. Het subframe voor en het stuur kun je ook afschrijven hoor. Daarnaast waren bij mij ook de remklauwen nog geschaafd, dus die kwamen er ook nog bij. En, vergeet de spiegels niet. Mogelijk zijn de montagepunten daarvan ontzet. Fijn dat dat in het remvloeistofpotje zit geschroefd... Bij mij was de schade toen 5800 euro, volgens de verzekering. Nog net geen economische total loss, in mijn geval.

Die motor rijdt overigens weer, maar wel met een andere eigenaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niet allrisk verzekerd????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ikke wel. ;) Maar Marc blijkbaar niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-12 22:52
Niet iedereen is meteen all-risk verzekerd. Het hangt natuurlijk af van de (nieuw-)waarde van je motor. Ik heb mijn motor iig in de WA+. Een nieuwe motor zou ik altijd in all-risk afsluiten, zeker de eerste jaren als de motor nog veel waard is.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Sterkte man! Ik zie alleen dat je je 'verder goed voelt', met de schrik vrij gekomen dus? Wellicht nog wat spierpijn de komende dag van een schrikreactie wellicht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Sterkte Marc. Even afkloppen maar die rotondes en kruisingen met diesel icm regen zijn bij mij tot nu toe goed gegaan maar ook ik heb teveel momentjes meegemaakt waar het nog maar net goed ging.

Ik zou ook niet weten hoe je hier op moet anticiperen, in elk geval knal ik niet meer zo hard over rotondes heen in de regen als ik vroeger deed maar dat is meer om het letsel wat te beperken.

Nog een paar zinnige artikelen over diesel en de gevaren voor motorrijders:

http://www.fmb-bmb.be/nl/...ke-motor-en-scooterrijder

http://www.mag-nl.org/vrijwilligers/diesel_infoblad.PDF

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 11:10 ]

• Paul!
Pff, drukt je wel weer met de neus op de feiten. Zo zie je maar hoe snel er iets kan gebeuren. Gelukkig geen persoonlijk letsel. Al doet het misschien wel pijn in de portemonnee.

Succes met de afhandeling!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-12 17:00

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf apparaat :9~ Hou wel van die steampunk look zo :D

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Balen zeg van die schade.

Ik heb mijn motor afgelopen zaterdag naar de garage gebracht. € 1.500,- schade.

Vader heeft de motor laten vallen. Achteraf blijkt dat bijna alle panelen schade hebben. Gelukkig de tank niet. Gelukkig heb ik een naked dus zijn de panelen redelijk betaalbaar :P

En dan te bedenken dat mijn motor bij stilstand gevallen is en m'n vader er onder lag.... met m'n vader ging en gaat het goed.

Ik heb ook geen all-risk verzekering overigens. Omdat mijn vader hem heeft laten vallen heb ik het op zijn WA verzekering verhaald. Geen eigen risico dus alles vergoed.

Ik vraag het mij af of het niet handig is om alsnog mijn motor all risk te verzekeren. Scheelt alleen 30 euro per maand. Op zich is dat wel te verdedigen voor een motor van € 5.400,-

• Marc Rademaker
Nogmaals bedankt guys! Het was inderdaad even flink schrikken, omdat ik echt geen enkele waarschuwing kreeg van de motor dat het glad was. Was gewoon, boem, weg. En heb altijd geroepen dat de MPR2's zo lekker veel grip geven. Ik kon met mijn Hornet praktisch altijd volgas wegrijden, zelfs met nat wegdek, ik kon uitaccelereren in de 2e versnelling, nooit iets gemerkt. En nu dit. Ik heb er die dag zelfs nog aan gedacht: het had al een tijdje niet meer geregend, dus wss komt de olie/diesel nu bovendrijven.

Motor is idd niet all risk verzekerd. Hij is goed onderhouden, maar economisch gezien waarschijnlijk ~2500 euro waard, staat immers 75k op de klok. Ik ben richting waarborgfonds gegaan, maar die raden aan om het via rechtsbijstandsverzekering te laten lopen. Laat ik die nou toevallig paar maanden geleden hebben afgesloten.

Dus alle gegevens zijn 'hun' kant op, en dan zal de motor richting schade-expert gaan. Dan zie ik wel verder, om het geld zit ik niet echt verlegen. Sowieso zal het wrak misschien max 750 euro opleveren? Heb wel hyperpro veren, dus voorvork + schokdemper achter, remmerij etc moet wat waard zijn toch?

En nog bedankt voor het aanbod Freelance :)

• Dacuuu
tijdje geleden met de auto eerst onderstuur, en toen de overstuur kunnen opvangen. Dit door diesel op het haaks bochtje net voor een snelweg oprit. Als ik daar op de motor had gereden was het niet te houden geweest. Spiegel glad.

Dit doet me weer denken aan een van mijn Assen momentjes. :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, zo'n olielek drukt te pret wel zeg :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Olie op een oprit, daar kan ik helaas over meepraten. -O-

En idd, dat is niet zo heel bevorderlijk voor de sfeer nee. :X
Not bad, not bad. 8)
Dat die dingen zo lekker standaard klinken. :D

[ Voor 60% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2015 17:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Zaterdag twee uur les, 30 april theorie.

8 jaar na 9 lessen pak ik het weer op. Hoop dat t niet te lang duurt allemaal :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met de nieuwe, vrij goedkope chinese motoren gemaakt door Jinan Qingqi (of andere fabrikanten) en in Europa verkocht door Sinnis (UK) en Mash (FR)?

Ik wil graag leren rijden en vroeg me af of zo'n Mash (deze draagt m'n voorkeur weg: http://www.mash-motors.fr...enty-five-2014-125cc.html ) een goede eerste motor kan zijn. De plaatselijke verdeler staat er alvast helemaal achter (en hij gaat 'm moeten onderhouden ;) ).

Website Qingqi: http://en.qingqi.com.cn/product/RETRO.jsp

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb geen ervaring met de motoren, maar wel verhalen gehoord over de Chinese scooters. En die waren vaak stuk, hoge onderhoudskosten en vage klachten die niet worden opgelost door de importeur.

Als de lokale verdeler er achter staat zou ik er ook voor zorgen dat hij _alles_ op lost in de eerste twee jaar, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jolke
Marc Rademaker schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:
[...]

Motor is idd niet all risk verzekerd. Hij is goed onderhouden, maar economisch gezien waarschijnlijk ~2500 euro waard, staat immers 75k op de klok. Ik ben richting waarborgfonds gegaan, maar die raden aan om het via rechtsbijstandsverzekering te laten lopen. Laat ik die nou toevallig paar maanden geleden hebben afgesloten.

[...]
Haha, dat is dus net op tijd geweest die verzekering.
En met twee getuigen een prima case dus. :)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 14:52

Wootlock

Evilution

Dat is fijn dan...
Denk je lekker op je motor naar het werk te gaan kom je bij de parkeergarage waar je hem gestald: Motor weg.. :@
Enige wat er nog lag op de parkeerplaats was wat glas (wat waarschijnlijk van mijn koplamp is geweest)

Baal er goed van, dat ze gewoon van andermans spullen afblijven !

"Don't let your dreams be memes"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wootlock schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:17:
Dat is fijn dan...
Denk je lekker op je motor naar het werk te gaan kom je bij de parkeergarage waar je hem gestald: Motor weg.. :@
Enige wat er nog lag op de parkeerplaats was wat glas (wat waarschijnlijk van mijn koplamp is geweest)

:(
Openbare garage of die van je werk?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

-tom-562

Oliesjeik

Dryhte schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:48:
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met de nieuwe, vrij goedkope chinese motoren gemaakt door Jinan Qingqi (of andere fabrikanten) en in Europa verkocht door Sinnis (UK) en Mash (FR)?

Ik wil graag leren rijden en vroeg me af of zo'n Mash (deze draagt m'n voorkeur weg: http://www.mash-motors.fr...enty-five-2014-125cc.html ) een goede eerste motor kan zijn. De plaatselijke verdeler staat er alvast helemaal achter (en hij gaat 'm moeten onderhouden ;) ).

Als je zelf een beetje handig bent is er met zo'n ding prima te rijden. Verwacht geen Honda kwaliteit o.i.d. (dingen trillen los/kapot, bouten draai je eigenlijk standaard aan stront). Blok zal wel een kopie zijn van 1 of ander Honda model, en zet het ding goed in het vet (en vermijdt pekel!). Je moet zo'n ding ook niet zien als een machine waarmee je volwaardig de snelweg op kan (eigenlijk met geen 1 A1 motor :P), het zal zo rond de 90 km/h lopen o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Wootlock schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:17:
Dat is fijn dan...

Misschien heeft iemand er per ongeluk tegenaan gereden (gezien het glas (of was het een goldwing en moesten ze een ruitje intikken om hem te jatten? ) ) en omdat hij of zij zich schuldig voelde de motor meegenomen om te laten repareren en staat ie er morgen weer?
[/utopia mode uit]

Balen man :( , nog verzekerd tegen diefstal?

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 27-03-2015 11:41 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Als je zelf een beetje handig bent is er met zo'n ding prima te rijden. Verwacht geen Honda kwaliteit o.i.d. (dingen trillen los/kapot, bouten draai je eigenlijk standaard aan stront). Blok zal wel een kopie zijn van 1 of ander Honda model, en zet het ding goed in het vet (en vermijdt pekel!). Je moet zo'n ding ook niet zien als een machine waarmee je volwaardig de snelweg op kan (eigenlijk met geen 1 A1 motor :P), het zal zo rond de 90 km/h lopen o.i.d.
't is een Suzuki 125cc motor (onder licentie gebouwd). Ik ben zelf (nog) niet ervaren met motoren maar ken wel iemand die het me kan leren (45 jaar ervaring).

En de topsnelheid is zo'n 100km/h - ik verwacht er inderdaad geen snelweg mee te doen. Eerst leren rijden denk ik dan (kan altijd binnen een paar jaar mijn rijbewijs halen en een zwaardere motor kopen - als ik het leuk vind - of het ding weer verkopen - als het niks voor mij blijkt te zijn).

• Wootlock

Wootlock

Evilution

ToolkiT schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:27:
[...]

:(
Openbare garage of die van je werk?
Afgeschermde parkeergarage onder een verzorgingstehuis waar ik een parkeerplek huur...
Metro2002 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Misschien heeft iemand er per ongeluk tegenaan gereden (gezien het glas (of was het een goldwing en moesten ze een ruitje intikken om hem te jatten? ) ) en omdat hij of zij zich schuldig voelde de motor meegenomen om te laten repareren en staat ie er morgen weer?
\[/utopia mode uit]

Balen man :( , nog verzekerd tegen diefstal?
Het is een Kawasaki Z800 uit 2014 dus all-risk verzekerd
Ik vermoed dat de koplamp kapot is gegaan (gezien de locatie waar het glas lag) dus de motor zal schade hebben als ze hem uberhaupt al terugvinden ;(

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
Wootlock schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Afgeschermde parkeergarage onder een verzorgingstehuis waar ik een parkeerplek huur...
[...]

Ik vermoed dat de koplamp kapot is gegaan (gezien de locatie waar het glas lag) dus de motor zal schade hebben als ze hem uberhaupt al terugvinden ;(
Ik dacht dat koplamp modules plastic waren, of is die van de Z800 van glas gemaakt? Wel balen man :(.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

cyntax schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Ik dacht dat koplamp modules plastic waren, of is die van de Z800 van glas gemaakt? Wel balen man :(.
Z800 is van glas gemaakt :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12 14:20

DinX

Motormuis

Zo, m'n koffers zijn ook geleverd :Y)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VB2NDjeFCPBkSmQNqc1IG5G1/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lkh1BC9igWB2jcY2Yo837hcJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Amt15rw37sSRkvVHEk65gAI6/medium.jpg

Erg goed gemaakt moet ik zeggen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:48:

We hebben op de motorbeurs de Allroad Mash eens goed bekeken. Eigenlijk ziet het er voor het geld erg goed uit. Goede veringselementen, betrouwbaar 400cc Honda imitatieblok met injectie, tapered stuurtje. Voor de €6000 zou ik er zo een wereldreis(je) aan durven wagen. In Lisse (Stan van Noort) staan ze in de showroom.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:45:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

d:)b

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik werd vanochtend door zo'n KTM 1290 mét kofferset ingehaald op de N2 (Ring E'hoven)...Die persoon wist volgens mij niet dat 'ie er maar 80Km/h mocht maar daar krijgt 'ie vanzelf 't bewijs van thuis: Leuk op de foto.... Bij de High-Tech Campus :o

Maar: Wat een geweldig mooi apparaat is dat én wat klinkt dat zelfs met standaard dempers al lekker :9~

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo dat ziet er inderdaad uit als kwaliteitspul!

En over koffers gesproken, dit kwam laatst bij me langs als suggested video:

:D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• XBL

XBL

steveman schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:21:
[...]

Zo dat ziet er inderdaad uit als kwaliteitspul!

En over koffers gesproken, dit kwam laatst bij me langs als suggested video:

[video]

:D
Suggested video?! Dude, subscribe op z'n kanaal! Baron is echt geniaal grappig.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:04:
[...]

Ik werd vanochtend door zo'n KTM 1290 mét kofferset ingehaald op de N2 (Ring E'hoven)...Die persoon wist volgens mij niet dat 'ie er maar 80Km/h mocht maar daar krijgt 'ie vanzelf 't bewijs van thuis: Leuk op de foto.... Bij de High-Tech Campus :o

Maar: Wat een geweldig mooi apparaat is dat én wat klinkt dat zelfs met standaard dempers al lekker :9~
Je mag daar 80, maar ze flitsen daar toch (haast) nooit? :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:41:
[...]

Je mag daar 80, maar ze flitsen daar toch (haast) nooit? :P
Bij de High-Tech Campus staan ze regelmatig (bijna wekelijks) te laseren vanaf 't viaduct.

Klikje <--- Daar dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-03-2015 14:53 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij die brug even uitkijken inderdaad, maar dat is dan ook de enige plek bij mij bekend waar ze wel eens staan. En ik heb er 4,5 jaar dagelijks overheen gereden vanaf afslag 32 naar het noorden (Veldhoven-zuid).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je link werkt niet :P
Ik heb het vorig jaar een half jaar gereden, en eigenlijk altijd te hard, maar nooit wat binnen gehad. Ik ging er wel bij afslag 32a af.
De laatste tijd staan ze veel te flitsen net na de brug bij Ewijk op de A50.. De boetes stromen hier nu wekelijks binnen op het kantoor :X

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:54:
Je link werkt niet :P
Ik heb het vorig jaar een half jaar gereden, en eigenlijk altijd te hard, maar nooit wat binnen gehad. Ik ging er wel bij afslag 32a af.
De laatste tijd staan ze veel te flitsen net na de brug bij Ewijk op de A50.. De boetes stromen hier nu wekelijks binnen op het kantoor :X
Wellus >:) :9

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nu wel ja :P
Ik heb dus elke keer precies de goede afslag genomen :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik moest er vandaag bij de HTC áf (komende vanuit 't Noorden) en toen ik boven was vertrok een motoragent al om verder naar 't zuiden af te zakken.

Ik vrees dat ze meneer vóór de afrit Waalre al wel verzocht hebben om even te volgen, 't ging (persoonlijke schatting) ook een stukje harder dan 120 (de Fly-Over welke er nét voor ligt was praktisch leeg en die is ó zó hard te nemen.....) :o

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-03-2015 15:02 ]

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Al weer een tijdje niets van me laten horen hier maar vandaag was het dan eindelijk zover: AVB examen.
Ik moest er om 12:30 zijn om vervolgens om 13:35 af te rijden. Dus eerst even een uurtje inrijden en oefeningen nog een paar keer herhalen zodat het er lekker in zat. Vervolgens moest ik gaan afrijden;

Lopend achteruit inparkeren: Als dat niet lukt...
Langzame slalom: Die vond ik nog wel lastig af en toe maar ging nu ook heerlijk.
Vertragins oefening: Bah, die ging tot vorige week niet zo lekker. Nu gelukkig wel
Snelle slalom: Draai ik me hand niet meer voor om
Noodstop: No problemo, gewoon lekker op de remmen trappen
Uitwijk oefening: Appeltje...
Stop proef: Eitje...

Meteen het verlossende woord gekregen: Gefeliciteerd!
Geslaagd met 0 fout dus :o :*)

Volgende week mag ik dus eindelijk de weg op om te lessen. Ik ben benieuwd!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lopend achteruit inparkeren ging bij mij mis :') Simpelweg omdat we dat eigenlijk pas de laatste les voor het AVB examen maar een paar keer geoefend hadden, en ik stijf stond van de zenuwen

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
Wootlock schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:00:
[...]

[...]

Fucking zuur man. Wel blij dat je all-risk verzekerd bent, hopelijk krijg je snel en genoeg geld van de verzekering. Vaak zie je dan dat je kunt fluiten naar de accessoires en shit.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Marc Rademaker schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Fucking zuur man. Wel blij dat je all-risk verzekerd bent, hopelijk krijg je snel en genoeg geld van de verzekering. Vaak zie je dan dat je kunt fluiten naar de accessoires en shit.
We gaan het zien.
Ik heb recht op vervangend vervoer dus vanavond komen ze een Suzuki Gladius brengen (kleine downgrade maar wel weer ff een motor)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wootlock schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:08:
[...]

We gaan het zien.
Ik heb recht op vervangend vervoer dus vanavond komen ze een Suzuki Gladius brengen (kleine downgrade maar wel weer ff een motor)
Grappig, ik kreeg ook een Gladius als vervanger. Best een aardig ding eigenlijk niet veel power, maar wel veel koppel.. De remmen moest ik wel ff aan wennen, dus niet te snel gaan in het begin!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nilltris schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:11:
Al weer een tijdje niets van me laten horen hier maar vandaag was het dan eindelijk zover: AVB examen.
Ik moest er om 12:30 zijn om vervolgens om 13:35 af te rijden. Dus eerst even een uurtje inrijden en oefeningen nog een paar keer herhalen zodat het er lekker in zat. Vervolgens moest ik gaan afrijden;

Lopend achteruit inparkeren: Als dat niet lukt...
Langzame slalom: Die vond ik nog wel lastig af en toe maar ging nu ook heerlijk.
Vertragins oefening: Bah, die ging tot vorige week niet zo lekker. Nu gelukkig wel
Snelle slalom: Draai ik me hand niet meer voor om
Noodstop: No problemo, gewoon lekker op de remmen trappen
Uitwijk oefening: Appeltje...
Stop proef: Eitje...

Meteen het verlossende woord gekregen: Gefeliciteerd!
Geslaagd met 0 fout dus :o :*)

Volgende week mag ik dus eindelijk de weg op om te lessen. Ik ben benieuwd!
En je 2e langzame oefening (achtje, halve draai? ) maar gefeli! Heb je nog helemaal geen AVD lessen gehad?
Ik had dat wel al tusesndoor. Grappige was dat mijn instructeur de hele tijd vertelde dat AVD veel moeilijker was en daar was ik de minste lessen aan kwijt :') Maarja heb al een tijdlang mijn autorijbewijs dus verkeer en inschatten ervan is vertrouwd. Ik vond AVD iig vrij makkelijk terwijl ik AVB behoorlijk moeilijk vond :X Kan de langzame slalom volgens mij nog niet (achtje en halve draai gelukkig wel :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 27-03-2015 16:25 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

YouTube: Central London Ride: Pulled by the Police!
grappig hij rijd daar op stukken die ik vaak rijd/reed :)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

ToolkiT schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:19:
[...]

Grappig, ik kreeg ook een Gladius als vervanger. Best een aardig ding eigenlijk niet veel power, maar wel veel koppel.. De remmen moest ik wel ff aan wennen, dus niet te snel gaan in het begin!
Thanks voor de tip :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Schappelijke agent, in Nederland had je gegarandeerd een bon gehad!

Mijn Specs

Verwijderd

Aardige agenten inderdaad :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engelse motorrijder op een Engelse fiets, kan wat meer lijden waarschijnlijk.... :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ferdw schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50:
[...]
We hebben op de motorbeurs de Allroad Mash eens goed bekeken. Eigenlijk ziet het er voor het geld erg goed uit. Goede veringselementen, betrouwbaar 400cc Honda imitatieblok met injectie, tapered stuurtje. Voor de €6000 zou ik er zo een wereldreis(je) aan durven wagen. In Lisse (Stan van Noort) staan ze in de showroom.
Even zeurpieten... :+
Ik ken dat hele ding niet, maar het feit dat het originele Honda blok betrouwbaar is/was, wil nog niet zeggen dat de immitativariant dat ook is. Hangt helemaal af van de bouwkwaliteit. De praktijk moet het uitwijzen. De Chinese Honda Dax kloon was bv niet van echt denderende kwaliteit.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:29:
[...]

Schappelijke agent, in Nederland had je gegarandeerd een bon gehad!
In de UK zijn de meeste agenten heel schappelijk (mits je ook netjes tegen hun bent) en gaat het meer om preventie dan om boetes schrijven...

• Jolke
Some very friendly cops indeed. :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

:( ik snap de voorrangsregels omtrent voetgangers niet.
Als ze rechtdoor op dezelfde weg gaan dan hebben ze voorrang, maar als ze van rechts komen niet behalve op een woonerf?

Ik snap of zie de helft van de tijd niet in of een voetganger rechtdoor op een weg loopt.
edit: maaaaar nu ik nog eens zo tegen het plaatje aan kijk bedoelt men rechtdoor op dezelfde weg als waar ik op dat moment ook rechtdoor op rijdt zeker... :o

Afbeeldingslocatie: http://auto.gratistheorie.nl/afslaan/fotos/kruispunt4_1.jpg
Als de blauwe auto rechtsaf, linksaf of rechtdoor wil hoeft hij voetganger A niet voor te laten gaan. De voetganger gaat wel rechtdoor, maar niet op dezelfde weg als de blauwe auto. Het maakt niet uit of er verkeersborden staan die de voorrang regelen.
Als de blauwe auto linksaf wil slaan moet hij voetganger B wel voor laten gaan, aangezien hij rechtdoor op dezelfde weg gaat.
uuuh

Ook militaire colonnes welke auto voorop rijd en welke gekleurde lampen hij dan voert en aanwijzingen van een agent die midden op de weg het verkeer regelt zal ik echt nooit gaan snappen.
Is er iemand hier die wel weet wat de officiële handsignalen betekenen van een agent op de weg?
Ik heb ze dat ook nog nooit volgens het boekje zien doen. Altijd een beetje wuiven of halt uitbeelden.

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-03-2015 20:24 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

B heeft voorrang, A niet.
Makkelijke regel om te onthouden:
Zie je het mondje of het kontje, dan moet je haar voor late gaan :+

Vaak bu'j te bang!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:35:
behalve in een erf?

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Nee in een erf gelden de normale voorrangsregels, met als aanvulling dat iedere kruising gelijkwaardig is. Als je het erf binnenrijdt of verlaat moet je alle verkeer voor laten. Dus incl voetgangers.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:35:
Mijn instructrice leerde me 'kijk je ze in t oor, dan gaan ze niet voor'

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

418O2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:00:
[...]

Mijn instructrice leerde me 'kijk je ze in t oor, dan gaan ze niet voor'
Mooi, al die wijsheden :P
Mijn instructeur zei ook elke keer, voordat je je knipperlicht aanzet '1.. glas.. bier' (spiegel, spiegel, achter je kijken) :P

[ Voor 38% gewijzigd door -tom-562 op 27-03-2015 21:01 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 20 ... 105 Laatste