Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Asus Zenbook i7 256gb
Wilde ik net ook al poste, maar ik denk dat hij hetzelfde denkt bij het lezen van de e-mail.
Ga wel al langs voor een snelle foto, al zijn die genoeg online te vinden, maar deze is dan wel van mij
Vaak lijkt het gevaarlijker dan het in werkelijkheid is. Als je zelf rijdt en ziet dat het gaat, dan kan het voor een toeschouwer heel close lijken.Jolke schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:14:
[...]
Bij het eerste filmpje in de eerste minuten valt me op dat ze wel erg dicht aan de streep rijden als er een auto aankomt. Het lijkt geen vertekend beeld te zijn, maar dat betekent dat ze bijna met hun wielen op de streep zitten. Lijkt me ook niet helemaal veilig.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
klopt, hun 'safety bubble' is vrij klein.. die balans vinden vind ik bij mijn advanced training (die een beetje loopt te versloffen) ook lastig..Jolke schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:14:
[...]
Bij het eerste filmpje in de eerste minuten valt me op dat ze wel erg dicht aan de streep rijden als er een auto aankomt. Het lijkt geen vertekend beeld te zijn, maar dat betekent dat ze bijna met hun wielen op de streep zitten. Lijkt me ook niet helemaal veilig.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ietwat vreemd, want ook van die kant kan gevaar komen.ToolkiT schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:17:
[...]
klopt, hun 'safety bubble' is vrij klein.. die balans vinden vind ik bij mijn advanced training (die een beetje loopt te versloffen) ook lastig..
Verwijderd
Dat buiten binnen buiten op mijn eigen weghelft probeer ik ook altijd toe te passen, maar dat kan lang niet altijd door bijv. troep zoals modder of grint op de weg of door de staat van het wegdek.
1:03 is ook best close..Jolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:03:
Eerste filmpje bij 1:50, dat vind ik toch best dichtbij.
Geen ervaring mee, maar als ik de ervaringen zo lees zie ik geen bijzonderheden. Yamaha is doorgaans zoiezo degelijk en betrouwbaar.wd200 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:35:
iemand hier ervating met een fz6 fazer model2004 ?
Ga je aankopen?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Wel eens een proefritje gemaakt op een 2006 -model en een 2010 model in bezit gehad.wd200 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:35:
iemand hier ervating met een fz6 fazer model2004 ?
Mijn mening over de fazer in het algemeen: Al met al is het een leuke all round fiets die je goed de sporen kan geven. Het wordt wel pas echt leuk bij >8000 toeren. In de lagere toeren is hij vrij kalm en mis je de koppel gewoon een beetje. Je merkt echt dat die 4-cilinder eigenlijk gemaakt is om wat meer toeren te draaien. De achtervering is wat zwak, waardoor hij wat zwabberig aanvoelt wanneer je op hoge snelheid een bocht aanvalt. Een grote misser vind ik de zenuwachtig gasrespone. Ik vermoed dat ze bij Yamaha de injectie nog niet helemaal onder de knie hadden. Dit zorgt er voor dat je heel goed voorbereid en vloeiend gas moet geven voordat je een bocht in duikt. Het aan/uit -effect is soms nog verrassend en geeft je daarom wat minder vertrouwen.
2004 - 2006 model: Toerental is lastig af te lezen bij daglicht. Ze gebruiken een rond paneel met lampjes aan de zijkant om aan te geven hoeveel toeren je maakt. Dit is in mijn ogen een behoorlijke misser, want het is echt onleesbaar als de zon er op schijnt.
Heb al op Ebay gezocht en daar zie ik wel het een en ander staan maar dat vind ik toch lastig. Iemand hier die mij goede tips kan geven?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is je eigen veiligheid dus ik zou wel een goede kopen/betrouwbare.homemix25 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:27:
Sinds het laatste ritje komt mijn gashendel niet meer uit zichzelf terug. Heb al ontdekt dat de gaskabel beschadigd is. Het gaat om de trekkabel voor een Honda FMX. Nieuwprijs 41 euro..
Heb al op Ebay gezocht en daar zie ik wel het een en ander staan maar dat vind ik toch lastig. Iemand hier die mij goede tips kan geven?
Is dat een choke cable? Die staan er genoeg op eBay voor een kwart van de prijs.homemix25 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:27:
Sinds het laatste ritje komt mijn gashendel niet meer uit zichzelf terug. Heb al ontdekt dat de gaskabel beschadigd is. Het gaat om de trekkabel voor een Honda FMX. Nieuwprijs 41 euro..
Die heb ik inderdaad gezien, alleen weet ik niet of het kabel a of b is (trek of duw).Jolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:08:
[...]
Is dat een choke cable? Die staan er genoeg op eBay voor een kwart van de prijs.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
With all respect, ik krijg de indruk dat je niet zelf sleutelt aan je motor? Waarom wil je dan zo nodig besparen op een nieuwe gaskabel? Het heeft ook met je eigen veiligheid te maken, zijn het je die paar tientjes dat waard.homemix25 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Die heb ik inderdaad gezien, alleen weet ik niet of het kabel a of b is (trek of duw).
Schade viel mee, eigenlijk alleen m'n achterrempedaal en m'n voorremhendel verbogen. Achterrempedaal had ik echter niet gezien en zat vast waardoor m'n achterrem aanliep. Gevolg na 3 km remschijf+remklauw in de fik!! Gewoon vlammen.... lekte remolie op. Nu dus 500-600 euro schade
Het meest zure vind ik dat als ik nou ff goed had gekeken, het bij een krom pedaal en hendeltje was gebleven van een paar tientjes...
Was ook nog het eerste ritje met m'n camera op m'n helm, nou meteen wat meegemaakt hoor
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 18-03-2015 14:07 . Reden: help = helm :+ ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Kl*te man, balen! Wel dapper dat je het filmpje op YT hebt gezet.FireFoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
Zaterdag omgevallen met m'n motorZat niet op te letten, te weinig snelheid en boem lag zo op de grond
Schade viel mee, eigenlijk alleen m'n achterrempedaal en m'n voorremhendel verbogen. Achterrempedaal had ik echter niet gezien en zat vast waardoor m'n achterrem aanliep. Gevolg na 3 km remschijf+remklauw in de fik!! Gewoon vlammen.... lekte remolie op. Nu dus 500-600 euro schade
Het meest zure vind ik dat als ik nou ff goed had gekeken, het bij een krom pedaal en hendeltje was gebleven van een paar tientjes...
Was ook nog het eerste ritje met m'n camera op m'n helm, nou meteen wat meegemaakt hoor![]()
[video]
Klote man. Wel een punt van herkenning. Tijdens het lessen ook een paar keer langsgekomen.FireFoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
Zaterdag omgevallen met m'n motorZat niet op te letten, te weinig snelheid en boem lag zo op de grond
Was ook nog het eerste ritje met m'n camera op m'n helm, nou meteen wat meegemaakt hoor![]()
[video]
Hopelijk kan je snel weer de weg op.
He ArnhemmerFireFoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
[video]
Vaak bu'j te bang!
Ach ja kan iedereen overkomen denk ik, het voelt een beetje als struikelenJolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Kl*te man, balen! Wel dapper dat je het filmpje op YT hebt gezet.
Bij het lessen was ik altijd een ster in achtjes draaien... ik had ook nog niet geluncht, was moe en zat niet op te letten. Dom dom dom, maar ja das achteraf heRuerd Jan schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Klote man. Wel een punt van herkenning. Tijdens het lessen ook een paar keer langsgekomen.
Hopelijk kan je snel weer de weg op.
Klopt
Nice!
[ Voor 8% gewijzigd door FireFoz op 18-03-2015 15:55 ]
Heb zelf de fz6 2004, en toerental is inderdaad lastig af te lezen. Gelukkig kan je het toerental ook zien ipv de odo/trip-meter, welke wel goed te lezen is en ik dus altijd gebruik. Daarnaast is de ruimte onder je zadel erg beperkt doordat de uitlaat eronder loopt, naast een remschijfslot en wat gereedschap past er niet veel meer in.newbreed schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:00:
[...]
2004 - 2006 model: Toerental is lastig af te lezen bij daglicht. Ze gebruiken een rond paneel met lampjes aan de zijkant om aan te geven hoeveel toeren je maakt. Dit is in mijn ogen een behoorlijke misser, want het is echt onleesbaar als de zon er op schijnt.
Ik vind het een heerlijke fiets voor woon werk verkeer en dagjes touren. Zadel is wat hard, maar zit prima verder. Je kan er lekker sportief mee rijden, maar ook rustig mee touren. Het enige waar ik wel 'last' van heb is dat hij erg trilt tussen de 5000 en 7000 toeren, waar je precies tussen hangt op de snelweg.
Ligt misschien ook aan mijn referentiekader (VFR Vtec), maar dat voelde wat minder.
Prima beginnersfiets. Rij er elke keer met veel plezier op. Je moet inderdaad toeren maken om echt hard te gaan, maar je kunt er dus ook lekker rustig mee toeren.
Toerental is idd lastig af te lezen, maar ik let er eigenlijk nooit op. Je hoort wel wanneer je moet schakelen.
Wat wil je precies weten over de Fazer?
Als je slechte remmen wilt voelen moet je eens op mijn GPZ500S rijdenMikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:04:
Mijn ervaring met de Fazer 600 is dat ik het remmen wat tegen vind vallen.
Ligt misschien ook aan mijn referentiekader (VFR Vtec), maar dat voelde wat minder.
Vanochtend momentje nog zo'n : "Dat is jammer" momentje. Reed op de linkerbaan van de rechtertunnelbuis naar de Beneluxtunnel en op de rechterbaan voor de linkertunnelbuis reed een Buitenlands busje + aanhanger. Ik voelde al dat ie op het laatste moment van baan zou gaan wisselen dus ging er al expres niet naast rijden. En natuurlijk een paar seconden nadat ik dat dacht: Knipper aan en direct van baan wisselen. Zo jammer weer
en @ FireFoz, lullig. Volgens mij viel de schade wel mee als ik het zo zie?
[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 18-03-2015 16:45 ]
De jouwe neem ik aan?
Is dat een touringscherm of standaard scherm?
wat veroorzaakde de val nou? zo schuin ging je volgens mij niet??FireFoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
[video]
Doet me denken aan toen ik mijn Versys ophaalde, ik stopte onderweg naar huis en bij parkeren ging hij over het dooie punt en plat.. Op mijn 125 was dat allemaal veel lichter en lomper te gebruiken omdat je makkelijker kon compenseren..
StandaardToolkiT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:51:
[...]
De jouwe neem ik aan?![]()
Is dat een touringscherm of standaard scherm?
Staat hier op de hoogste stand denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 18-03-2015 17:09 ]
en dan vond ik zon versys al als kinderfietsje aanvoelenToolkiT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:55:
[...]
wat veroorzaakde de val nou? zo schuin ging je volgens mij niet??
Doet me denken aan toen ik mijn Versys ophaalde, ik stopte onderweg naar huis en bij parkeren ging hij over het dooie punt en plat.. Op mijn 125 was dat allemaal veel lichter en lomper te gebruiken omdat je makkelijker kon compenseren..
De bocht te krap willen nemen op een manier zoals je dat normaal op de fiets doet als ik het zo inschat op het filmpje.ToolkiT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:55:
[...]
wat veroorzaakde de val nou? zo schuin ging je volgens mij niet??
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik uiteindelijk ook, maar de eerste keer was het wel ff wennen want de varadero 125 was echt een kinderfietje..DECOY88 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:16:
[...]
en dan vond ik zon versys al als kinderfietsje aanvoelen
Is overigens een parodie op een ander filmpje van hemzelf:
YouTube: This Is My KLR650
Je hebt het inderdaad goed, ik sleutel niet zelf. Ik heb wel iemand die dit soort dingen voor mij doet voor een schappelijke prijs. Vandaar dat het mooi zou zijn als ik een goede maar goedkopere kabel kan vinden.Jolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:40:
[...]
With all respect, ik krijg de indruk dat je niet zelf sleutelt aan je motor? Waarom wil je dan zo nodig besparen op een nieuwe gaskabel? Het heeft ook met je eigen veiligheid te maken, zijn het je die paar tientjes dat waard.
Als die persoon dat soort dingen zelf kan inbouwen, dan hebben ze meestal toch ook wel de contactjes om aan dat soort materiaal te komen. Of is zo'n gaskabel in dit geval te specifiek?homemix25 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:46:
[...]
Je hebt het inderdaad goed, ik sleutel niet zelf. Ik heb wel iemand die dit soort dingen voor mij doet voor een schappelijke prijs. Vandaar dat het mooi zou zijn als ik een goede maar goedkopere kabel kan vinden.
De Honda FMX zie je sowieso weinig in Nederland en op het internet is er ook weinig over te vinden. FMX heeft wel veel onderdelen geleend van de NX650 Dominator. Al wat bedrijven rondgebeld ook maar kom elke keer uit op origineel van Honda bestellen, dus dat wordt het. Bedankt voor het meedenkenJolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:23:
[...]
Als die persoon dat soort dingen zelf kan inbouwen, dan hebben ze meestal toch ook wel de contactjes om aan dat soort materiaal te komen. Of is zo'n gaskabel in dit geval te specifiek?
Het gebeurt zo snel,voor je het weet lig je. Deze motor voelt trouwens sowieso veel meer topzwaar aan dan mn vorige motor, een cbr600F.
Ik had mn beide voeten ook gewoon op de stepjes, want omvallen doe ik toch nooit
[ Voor 13% gewijzigd door FireFoz op 18-03-2015 20:47 ]
Controleer ook je achterwiel lagers even, mogelijk zijn die ook kokend heet geworden.FireFoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:05:
[video]
Een klein beetje speling op je achterwiel lager loopt binnen no time op tot een speling van enkele centimeters op je achterwiel. Dit weet ik uit ervaring, na aanschaf van een KTM 620 gewoon stug doorrijden als je achterwiel bij elke gas/rem actie alle kant op rijdt. Het was koud, donker en nat.
Dag erna gewoon naar de dealer gereden
[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 18-03-2015 21:01 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Alleen jammer dat je met zo'n mooie Shiver meteen (dure?) schade hebt. Die Suzuki werd er niet minder lelijk van ofzo
Vaak bu'j te bang!
Op iets dat eens in de 150 jaar stuk gaat zou ik niet besparen. Tenzij je elk jaar weer wilt 'besparen'homemix25 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:46:
[...]
Je hebt het inderdaad goed, ik sleutel niet zelf. Ik heb wel iemand die dit soort dingen voor mij doet voor een schappelijke prijs. Vandaar dat het mooi zou zijn als ik een goede maar goedkopere kabel kan vinden.
Of gaan alleen BMW gaskabels eeuwig mee?
Serieus: ik heb met die RT nog nooit gebroken kabels gehad. Alleen een keer de km-tellerkabel. Zelf vervangen en weer gaan. Maar gas- en koppelingkabels zitten er al jaren op. Ik heb er 7 jaar mee rondgereden (iets van 50k). Geen idee hoe lang ze er al op zaten. Maar als de gaskabel gaat, zet ik er gewoon weer een originele op. Als het nou iets is wat vaker gaat en misschien nog duur is ook, wil ik wel eens shoppen. Maar verkeerde zuinigheid is nooit goed. Tenzij je er verstand van hebt en weet dat die goedkope kabel ook goed is (dus écht weten, niet alleen denken omdat dat goed uitkomt).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Goed samengevat!-tom-562 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:01:
[...]
Die Suzuki werd er niet minder lelijk van ofzo
hm dat maakt me wel ongerust...motor staat bij de dealer, zal wel even vragen of ze er naar kunnen kijken. Ik vond wel dat ie erg veel afremde tijdens het rijden maar ja dat kan ook tussen m'n oren zitten omdat ik bang was dat ie nog steeds aanliep...Ghostrider schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:00:
[...]
Controleer ook je achterwiel lagers even, mogelijk zijn die ook kokend heet geworden.
Een klein beetje speling op je achterwiel lager loopt binnen no time op tot een speling van enkele centimeters op je achterwiel. Dit weet ik uit ervaring, na aanschaf van een KTM 620 gewoon stug doorrijden als je achterwiel bij elke gas/rem actie alle kant op rijdt. Het was koud, donker en nat.
Dag erna gewoon naar de dealer geredenJa toen hadden ze wel wat werk om het inmiddels vastgelaste lager los te krijgen
-edit- hmm ik bedenk me net dat het vooral was als ik de motor niet in de vrij had. Zodra ik de koppeling introk viel het wel mee...dan is het denk ik wel goed. Maar zal het toch even laten checken. Pff je denk in eens dat er van alles mis is na zo'n lullige val
[ Voor 13% gewijzigd door FireFoz op 18-03-2015 23:42 ]
LOL het verkoop filmpje van zijn KLR650 is ook geniaal:Alexji schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:34:
Kwam deze tegen via /r/dualsport. Leuke knipoog naar wat stiekem toch wel een herkenbaar iets is:
[video]
Is overigens een parodie op een ander filmpje van hemzelf:
YouTube: This Is My KLR650
* ToolkiT wil ook naar panama!
ToolkiT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:40:
[...]
LOL het verkoop filmpje van zijn KLR650 is ook geniaal:
[video]
Mag ik mee?
Na zo'n reis moet het wel pijn doen om zo'n motor te verkopen, ondanks dat je 'm 3 keer hebt omgeschopt
GoT midlife worldtourToolkiT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:40:
[...]
LOL het verkoop filmpje van zijn KLR650 is ook geniaal:
[video]
And it goes BRAAAAAPP!
LOL
Ik ben het niet serieus van plan hoor, maar het staat wel op mijn bucketlist.. kan ik ook mooi meteen de grens over wippen zodat ik ook in zuid amerika ben geweest en dus kan claimen dat ik in alle continenten (behalve antartica) ben geweest
Ik doelde meer op dat na zien van dat filmpje het reisbloed begint te borrelen..
Wel grappig om te zien dat die gozer in het KLR filmpje lang haar heeft etc, terwijl in dat BMW filmpje hij kort slick haar heeft
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 19-03-2015 09:57 ]
Same here hoor maar om nou gelijk over de grens te gaan wippen? , ben bijna getrouwd heurToolkiT schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:51:
[...]
LOL
Ik ben het niet serieus van plan hoor, maar het staat wel op mijn bucketlist.. kan ik ook mooi meteen de grens over wippen zodat ik ook in zuid amerika ben geweest en dus kan claimen dat ik in alle continenten (behalve antartica) ben geweest
Ik doelde meer op dat na zien van dat filmpje het reisbloed begint te borrelen..
Wel grappig om te zien dat die gozer in het KLR filmpje lang haar heeft etc, terwijl in dat BMW filmpje hij kort slick haar heeft
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLROFLASTC schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:58:
[...]
Same here hoor maar om nou gelijk over de grens te gaan wippen? , ben bijna getrouwd heur
Past dat je ROFL in je naam hebt, goeie opmerking.ROFLASTC schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:58:
[...]
Same here hoor maar om nou gelijk over de grens te gaan wippen? , ben bijna getrouwd heur
Na ongeveer 5 jaar op mijn Kawasaki GPX 600R uit 1989 te hebben gereden, in totaal ongeveer een kilometer of 5k-6k lijkt het mij tijd voor wat nieuws. Ik ben eigenlijk stiekem al een jaar of twee op zoek naar een goede opvolger en mijn hart gaat nu steeds sneller kloppen van de Kawasaki ER-6N.
Echter zijn er geen jonge occasions te vinden hiervan, dus zal het maar een nieuwe moeten gaan worden.
Echter vraag ik mij af of ik mij niet aan het blindstaren ben en wil daarom jullie vragen om advies.
Zou dit een goede opvolger zijn?
Zijn er meer motoren waar ik naar zal moeten kijken om goed te vergelijken?
HANDTEKENING!!!
Verwijderd
Wat voor soort motor wil je precies?Leeghoofd21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:38:
Hallo allemaal,
Na ongeveer 5 jaar op mijn Kawasaki GPX 600R uit 1989 te hebben gereden, in totaal ongeveer een kilometer of 5k-6k lijkt het mij tijd voor wat nieuws. Ik ben eigenlijk stiekem al een jaar of twee op zoek naar een goede opvolger en mijn hart gaat nu steeds sneller kloppen van de Kawasaki ER-6N.
Echter zijn er geen jonge occasions te vinden hiervan, dus zal het maar een nieuwe moeten gaan worden.
Echter vraag ik mij af of ik mij niet aan het blindstaren ben en wil daarom jullie vragen om advies.
Naked Bike
Super-sport
Sport-toer
Toer
Custom
All-road/Off-road
Ik zou de versys dan ook eens bekijken als ik jou was.. zelfde blok maar anders getuned en een aantal betere componenten (USD vering, mooiere achterbrug etc)Leeghoofd21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:38:
Hallo allemaal,
Zowel Naked Bike als Sport Toer.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:43:
[...]
Wat voor soort motor wil je precies?
Naked Bike
Super-sport
Sport-toer
Toer
Custom
All-road/Off-road
Die GPX valt ook onder beide eigenlijk, lekker vreemd apparaat
Versys is ook een mooi apparaat, dank jeToolkiT schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:48:
[...]
Ik zou de versys dan ook eens bekijken als ik jou was.. zelfde blok maar anders getuned en een aantal betere componenten (USD vering, mooiere achterbrug etc)
[ Voor 20% gewijzigd door Leeghoofd21 op 19-03-2015 10:58 ]
HANDTEKENING!!!
Vaak bu'j te bang!
De nieuwe versie is idd duurder geworden, de oorspronkelijke was vrij strak geprijst om een gat in de markt te krijgen en nu is hij zo popu dat hij duurder is gewordenLeeghoofd21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Zowel Naked Bike als Sport Toer.
Die GPX valt ook onder beide eigenlijk, lekker vreemd apparaat
[...]
Versys is ook een mooi apparaat, dank jealleen nieuw nog iets te duur voor mij ( ik wil max € 8000 ) uitgeven. maar misschien is daar een goede occasion van te vinden. Zal hem van het weekend eens even proberen , dank je
Maar een goede 2e hands is een aanrader
Ook goede tips-tom-562 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:01:
Mooie tegenhanger, de Yamaha MT07 of de MT09
Zelf rijd ik nu een Fazer8ABS ook fijne fietsen (hoewel de tankrange wel wat beter had gemogen voor woon-werk, maar voor plezierritjes is het geen probleem)
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 19-03-2015 11:03 ]
Hoezo geen jonge te vinden? Ik heb een hele mooie uit 2007 eventueel te koop voor de correcte prijsLeeghoofd21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:38:
Hallo allemaal,
2007 noem ik al niet meer jong, ik ben een beetje verwend gok ikSkoefel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Hoezo geen jonge te vinden? Ik heb een hele mooie uit 2007 eventueel te koop voor de correcte prijs.
Minder dan 5 jaar vind ik nog jong.
Tevens ben ik nu nog maar 27 en over een paar jaar lopen er vast wat mini Jeroentjes rond.
Dus nu is het geld er nog om een nieuwe te kopen.
HANDTEKENING!!!
Als je max 8k wil uitgeven, wat is er dan mis met onderstaande?
Even een korte kentekenplaat erop en je bent klaar
http://ww3.autoscout24.nl...35538801180000000&asrc=st
Helemaal niets, raar dat ik hem eerst niet vond.Skoefel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:14:
Beetje verwend!
Even een korte kentekenplaat erop en je bent klaar.
Staat op het too see lijstje nu
HANDTEKENING!!!
Verwijderd
Even opletten met die dealer:Leeghoofd21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:19:
[...]
Helemaal niets, raar dat ik hem eerst niet vond.
Staat op het too see lijstje nu
http://www.motor-forum.nl...rnekamp-Hoevelaken-1.html
Deze staat ook op autoscout, wel wat duurder, maar ook erg mooi.
http://ww3.autoscout24.nl...35587187040000000&asrc=st
Waarom is het eigenlijk zo standaard om de originele kentekenplaathouder/spatbord direct te vervangen door een kortere kentekenplaathouder? Ik heb dat nooit begrepen. Ik kijk meestal naar de voor- of zijkant, de achterkant bekijk ik maar zelden. En zelfs dán stoort zo'n ding me nog niet. Ben ik daar nu echt zo'n uitzondering in?Skoefel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:14:
...
...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee hoor, ik heb er ook geen probleem mee.. maar ik ben ook geen poserDrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Waarom is het eigenlijk zo standaard om de originele kentekenplaathouder/spatbord direct te vervangen door een kortere kentekenplaathouder? Ik heb dat nooit begrepen. Ik kijk meestal naar de voor- of zijkant, de achterkant bekijk ik maar zelden. En zelfs dán stoort zo'n ding me nog niet. Ben ik daar nu echt zo'n uitzondering in?
Verwijderd
Ik heb op mijn vorige motor een korte kentekenplaat houder gehad en qua looks staat het een en ander misschien mooier. Maar een korte kentekenplaat houder heeft behoorlijk wat negatieve invloed op hoe vies en smerig je motor wordt als je het hele jaar door er mee naar je werk rijdt. Voor mij dus geen korte kentekenplaat meerDrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Waarom is het eigenlijk zo standaard om de originele kentekenplaathouder/spatbord direct te vervangen door een kortere kentekenplaathouder? Ik heb dat nooit begrepen. Ik kijk meestal naar de voor- of zijkant, de achterkant bekijk ik maar zelden. En zelfs dán stoort zo'n ding me nog niet. Ben ik daar nu echt zo'n uitzondering in?
Conclusie: je hebt luxepaarden (korte kentekenhouder) en werkpaarden (korte kentekenhouder).
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee, ik vind het persoonlijk sportiever en mooier ogen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Maar inderdaad, als het je niet stoort, waarom dan vervangen
Verwijderd
Ik heb op mijn vorige motor een korte kentekenplaat houder gehad en qua looks staat het een en ander misschien mooier. Maar een korte kentekenplaat houder heeft behoorlijk wat negatieve invloed op hoe vies en smerig je motor wordt als je het hele jaar door er mee naar je werk rijdt. Voor mij dus geen korte kentekenplaat meerDrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Conclusie: je hebt luxepaarden (korte kentekenhouder) en werkpaarden (lange kentekenhouder).
Aaarrgghh Dubbel
Mooie fiets voor dat geld! Idd wel ff opletten bij aanschaf...mss laten keuren door een andere garage voor de zekerheid.Skoefel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:14:
Beetje verwend!
Maar je conclusie is wel beter nuVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Conclusie: je hebt luxepaarden (korte kentekenhouder) en werkpaarden (lange kentekenhouder).
Aaarrgghh Dubbel
Ik rij ook gewoon met "de taartschep" rond, vind het niet nodig om daar geld aan uit te geven.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
De verkoper zijn argument was "dat is het eerste wat men veranderd aan de motor"
"Don't let your dreams be memes"
Dit dusWootlock schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:07:
De verkoper zijn argument was "dat is het eerste wat men veranderd aan de motor"
Precies, dit dus.Wootlock schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Oftewel, scheur in rubber, waardoor het niet om de moer blijft zitten en het knipperlicht er slapjes bijhangt. Even vast geplakt met tape en op naar werk.
Betekent dit dat ik een nieuw knipperlicht zal moeten aanschaffen?
[ Voor 6% gewijzigd door ligretto op 20-03-2015 07:37 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:31 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nog tips waar die dingen te bestellen, tegen degelijke prijs en levertijd? Is voor een Suzuki DL V-strom 650 trouwens.
Yamaha MT-09

Nieuwe trend: "Show je motor met volle bepakking boven op een bergpas"

Als die te moeilijk is dan mag deze ook"Show je blije bakkes op je motor"
Boven op een bergpas voor de bonus punten
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
BAM!
Vandaag ook met de motor naar het werk, nu vanmiddag maar wat eerder weg voor een leuk toertochtje in de buurt. Zonnetje schijnt hier en het is 15 graden.
Verwijderd
Ontopic: Ben geslaagd voor het AVB!
Gefeliciteerd, en inderdaad ik vind het ook niet typisch een motortje.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:48:
De voorgaande posts. Kom net in dit topic kijken. Zijn dit: Goede bekenden die elkaar lekker jennen of iets anders?
Ze hebben ook een BE versie geupload. Heb nog niet gekeken, dus weet niet wat het verschil is. Zijn ook even lang
YouTube: MotoMe Motor TV: Aflevering 11 S2/01 BE
[ Voor 85% gewijzigd door Melkunie op 20-03-2015 15:12 ]
Goede onbekenden die elkaar jennenVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:48:
De voorgaande posts. Kom net in dit topic kijken. Zijn dit: Goede bekenden die elkaar lekker jennen of iets anders?
Gefeliciteerd!
Op naar je laatste examen
Prima weer, nog wel even wennen met bochten nemen
Ik vind het op m'n CB echt nodigDrivinUCrazy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Als er OOIT een agent ZO gaat mierenneuken bij mij, vreet ik mijn achterband op.Acid_Burn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:09:
Die hoek van je kentekenplaat is veel te groot. Daar kan je best gezeik mee krijgen als een agent moeilijk wil doen.
Daarna rijd ik de motor zo hard mogenlijk in de zijkant van de motor/auto van de des betreffende agent.
Om vervolgens gratis onderdak te claimen.
Even serieus, ik geloof niet dat er zulke zure agenten rondlopen in NL.
(toch?)
[ Voor 29% gewijzigd door tellavist op 20-03-2015 17:48 ]
Een handtekening?!
Buiten dat, aangezien je zoveel wheelies maakt is hij zo juist beter leesbaartellavist schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:15:
[...]
Als er OOIT een agent ZO gaat mirenneuken bij mij, vreet ik mijn achterband op.
Daarna rijd ik de motor zo hard mogenlijk in de zijkant van de motor/auto van de des betreffende agent.
Om vervolgens gratis onderdak te claimen.![]()
Even serieus, ik geloof niet dat er zulke zure agenten rondlopen in NL.
(toch?)
#onbekende_jennen
En heb je nog een extra bijzettafeltje ook!ToolkiT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:34:
[...]
Buiten dat, aangezien je zoveel wheelies maakt is hij zo juist beter leesbaar
#onbekende_jennen
Je weet maar nooit wanneer je die nodig gaat hebben
Een handtekening?!
Asus Zenbook i7 256gb
Ik vrees dat DinX voorlopig niet in dit topic zal komen, die zit momenteel met een big smile op zijn nieuwe KTM getuige zijn facebook plaatjesDrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:34:
Over goede onbekenden die elkaar jennen gesproken: DinX, heb je hem al? Ben je nog niet ongeduldig?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima