If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Volgens mij woont Aardschok in Spanje? Daar is het vast warmerJoopieboy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:44:
[...]
Hoe doe jij dat toch, is fricking koud buiten en jij rijdt gewoon?
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 14-03-2015 13:38 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
op mijn naked met dit weer is toch best wel fris (heb ook geen winterkleding alleen zomer). dus ik zal dat niet zo snel doen. Op een motor die van plastic is voorzien zit je uit de wind en is het een stuk aangenamer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
iedere 10km/u 1 graad kouder. dus gewoon rustiger rijden. deed het voorheen toen ik de winter doorreed. als het koud is gewoon een tijdje achter een vrachtwagen hangen. puur omdat het met 90 5 graden warmer is dan met 130Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:23:
een motor met volledige kuip of een naked maakt ook een wereld van verschil...
op mijn naked met dit weer is toch best wel fris (heb ook geen winterkleding alleen zomer). dus ik zal dat niet zo snel doen. Op een motor die van plastic is voorzien zit je uit de wind en is het een stuk aangenamer.
Dat is vreemd. Dit jaar heb ik nog geen meter gereden, aankomende week hoop ik weer. Vorige jaar was ik begin februari alweer op de weg met de motor. En ik ben alleen een mooi weer rijder.Joopieboy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:54:
Mja zo rond het vriespunt is weer iets anders dan 'koud' vind ik.Alhoewel ik nu al een 3 maanden eerder aan het rijden ben als afgelopen jaar.
![]()
.
Klopt, maar daar is het - net als hier - nog geen lekker lente-weer.Tankiej schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:38:
[...]
Volgens mij woont Aardschok in Spanje? Daar is het vast warmer

.
Jij had geen rekenen op de basisschool? 1 graad per 10 km/u... bij 90 km/u is het 5 graden warmer dan bij 130.DECOY88 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:47:
[...]
iedere 10km/u 1 graad kouder. dus gewoon rustiger rijden. deed het voorheen toen ik de winter doorreed. als het koud is gewoon een tijdje achter een vrachtwagen hangen. puur omdat het met 90 5 graden warmer is dan met 130
Geen lekker lente weer in Spanje? Twee weken geleden liep ik daar nog rond met 18-19 graden Celsius. En nu met 12-14 graden, zou ik zeggen dat het juist hartstikke mooi lenteweer is.Jolke schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:52:
[...]
Dat is vreemd. Dit jaar heb ik nog geen meter gereden, aankomende week hoop ik weer. Vorige jaar was ik begin februari alweer op de weg met de motor. En ik ben alleen een mooi weer rijder.
.
[...]
Klopt, maar daar is het - net als hier - nog geen lekker lente-weer.
.
[...]
Jij had geen rekenen op de basisschool? 1 graad per 10 km/u... bij 90 km/u is het 5 graden warmer dan bij 130.![]()
Ben het er wel mee eens, er bestaat alleen slechte kleding. Ik rijd ook een naked en tenzij het glad is / er sneeuw ligt, rijd ik gewoon woon-werk verkeer. Alleen soms wat koude handjes, maar verder heb ik het lekker warm.
Daar las ik: ik rij naked...Marc Rademaker schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Ben het er wel mee eens, er bestaat alleen slechte kleding. Ik rijd ook een naked en tenzij het glad is / er sneeuw ligt, rijd ik gewoon woon-werk verkeer. Alleen soms wat koude handjes, maar verder heb ik het lekker warm.

Daarnaast heb je ook een stuk minder last van rijwind omdat je in de slipstream van de vrachwaggel rijd.DECOY88 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:47:
[...]
iedere 10km/u 1 graad kouder. dus gewoon rustiger rijden. deed het voorheen toen ik de winter doorreed. als het koud is gewoon een tijdje achter een vrachtwagen hangen. puur omdat het met 90 5 graden warmer is dan met 130
dus misschien nog 20 a 30 kmh rijwind.!
Een handtekening?!
dat hangt er vanaf of je ruim afstand houd of op de bumper rijd.tellavist schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Daarnaast heb je ook een stuk minder last van rijwind omdat je in de slipstream van de vrachwaggel rijd.
dus misschien nog 20 a 30 kmh rijwind.!
Dacht dat het rond de 10 zou zijn, maar bleek uiteindelijk 2 á 3 graden.
Toch maar de winterhandschoenen aangetrokken, en dat blijkt geen succes.
Rij er echt haast nooit mee, maar ze knellen mijn vingers heel erg af. Gevolg; alsnog koude handen.
Tevens rijdt het bagger met die dikke dingen
Moet maar eens op zoek naar nieuwe, beetje dunner.
Ik zou eigenlijk een dikke buitenkant en een dunnere binnenkant willen, ivm handvatverwarming.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2015 17:37 ]
welk type gebruik je?MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:36:
Zo, vandaag een beetje vergist in de temperatuur.
Dacht dat het rond de 10 zou zijn, maar bleek uiteindelijk 2 á 3 graden.
Toch maar de winterhandschoenen aangetrokken, en dat blijkt geen succes.
Rij er echt haast nooit mee, maar ze knellen mijn vingers heel erg af. Gevolg; alsnog koude handen.
Tevens rijdt het bagger met die dikke dingen
Moet maar eens op zoek naar nieuwe, beetje dunner.
Ik zou eigenlijk een dikke buitenkant en een dunnere binnenkant willen, ivm handvatverwarming.
Ook niet de meest geavanceerde exemplaren volgens mij
edit, zie nu ook een review:
Uncomfortable and not warm (26/02/2014)
This glove is too tight for the fingers and not warm at all. I had bought no-name glove from Lidl supermarket with 19 euros and they are much warmer and more comfortable than Held Touring 5 Tex Touring Glove.
[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2015 17:42 ]
Is dat witte op je helm sneeuw?Ghostrider schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:54:
Het was anders prima weer...
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
door naar spanje te verhuizen.Joopieboy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:44:
[...]
Hoe doe jij dat toch, is fricking koud buiten en jij rijdt gewoon?
hier is het al weer een graad of 15 of zoiets
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:31:
[...]
door naar spanje te verhuizen.
hier is het al weer een graad of 15 of zoiets

En ik heb van de week ook 'gewoon' gereden maar doe mij maar een paar graden warmer.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
had vandaag etentje met vrienden in mooi restaurantje in de bergen...
breekt er een wolk open met hagel en onweer
Lekker...achter een vrachtwagen. Het is maar waar je zin in hebt. Totaal geen beeld van wat er op de weg voor je gebeurt enzo. Heerlijk!DECOY88 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Nee, gelukkig heb ik winddichte kleding en als het koud is een extra polarfleece truitje eronder en dan ga ik het niet zo snel koud krijgen.
gewoon 50-100 meter erachter ofzo. gaat meer om de snelheid dan het op de bumper zitten voor de luwte. je kan het doen maar dan is de vraag of je nog wel thuiskomt.mphilipp schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:36:
[...]
Lekker...achter een vrachtwagen. Het is maar waar je zin in hebt. Totaal geen beeld van wat er op de weg voor je gebeurt enzo. Heerlijk!
Nee, gelukkig heb ik winddichte kleding en als het koud is een extra polarfleece truitje eronder en dan ga ik het niet zo snel koud krijgen.
Bron.
Koop je tussen 2 maart t/m 30 april 2015 een band uit een van de volgende series:
• Michelin Power Supersport
• Michelin Pilot Power 3
• Michelin Pilot Road 4
• Michelin Anakee III
• Michelin Commander II
dan krijg je 30 euro per set of 10 euro voor een enkele band terug.
Hoe ga je te werk :
- Ga naar de website: moto-promo2015.michelin.com en registreer je (uiterlijk vóór 15 mei 2015)
- Upload je aankoopbewijs op de website
- Binnen 6 tot 8 weken ontvang je dan van Michelin je geld terug; €30,- op een set, €10,- op 1 band.
WTF!? Stel je als land Duitsland in, dan krijg je maar 20 euro voor een setje terug.
Wat heeft droog of nat er nou weer mee te maken_Apache_ schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:50:
[...]
Op temperatuur kleed je je. Elke droge dag is een motorrij-dag.
Nice.. Maar eens even langs de motortoko :Jolke schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:46:
Mensen die nieuwe banden nodig hebben? Michelin geeft 30 euro geld terug op een set, of 10 op een enkele band:
Bron.
Koop je tussen 2 maart t/m 30 april 2015 een band uit een van de volgende series:
• Michelin Pilot Power 3
• Michelin Pilot Road 4
• Michelin Anakee III
• Michelin Commander II
Hoe ga je te werk :
- Ga naar de website: moto-promo2015.michelin.com en registreer je (uiterlijk vóór 15 mei 2015)
- Binnen 6 tot 8 weken ontvang je dan van Michelin je geld terug; €30,- op een set, €10,- op 1 band.
WTF!? Stel je als land Duitsland in, dan krijg je maar 20 euro voor een setje terug.
[ Voor 67% gewijzigd door frankivo op 15-03-2015 07:46 ]
Zou het ook werken als je banden online koopt? Ik koop ze altijd bij oponeo.Jolke schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:46:
Mensen die nieuwe banden nodig hebben? Michelin geeft 30 euro geld terug op een set, of 10 op een enkele band:
Bron.
• Michelin Pilot Power 3
• Michelin Pilot Road 4
• Michelin Anakee III
• Michelin Commander II
Hoe ga je te werk :
Geen idee. Je moet je woonadres opgeven, een adres waar je de banden gekocht hebt en dan nog een factuur. Ik heb nog een adres in Nederland, maar die factuur komt in mijn geval uit Duitsland (voor 30 euro rijd ik niet op en neer naar NL). Trappen ze daar ook in?Dacuuu schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:04:
[...]
Zou het ook werken als je banden online koopt? Ik koop ze altijd bij oponeo.
Het aflever adres zou toch gewoon anders mogen zijn dan het factuur adres? Zou ik dan zeggen..Jolke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:34:
[...]
Geen idee. Je moet je woonadres opgeven, een adres waar je de banden gekocht hebt en dan nog een factuur. Ik heb nog een adres in Nederland, maar die factuur komt in mijn geval uit Duitsland (voor 30 euro rijd ik niet op en neer naar NL). Trappen ze daar ook in?
Je kan wel als verkoop adres "internet" kiezen. Dus verwacht dat internet aankopen wel mee dingen.
Kwestie van proberen dus.Dacuuu schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:36:
[...]
Het aflever adres zou toch gewoon anders mogen zijn dan het factuur adres? Zou ik dan zeggen..
Je kan wel als verkoop adres "internet" kiezen. Dus verwacht dat internet aankopen wel mee dingen.
Ik denk dat ik voor de MPR3 ga.
Rij al jaren op supercorsa's die ik nog had liggen. Rijden erg lekker, maar slijten wel erg hard.Jolke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:41:
[...]
Kwestie van proberen dus.
Nu een setje pilot power 3. Nadeel van de pilot powers dat het geen fijne circuit bandjes zijn . ze beginnen erg snel te smeren. Maar voor straat gebruik wel okey.
De MPR3 staat toch niet in dat rijtje? De MPP3 wel, en de MPR4 ook.Jolke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:41:
[...]
Kwestie van proberen dus.
Maar ik ben nu heel tevreden met de MPR3 (liggen er nu 11.000 km onder), dus als de 4 net zo goed is zou ik je die best durven aanraden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb ook veel goeds over de MPR3 gehoord, dus nam ik automatisch aan dat de MPR4 niet slechter zouden zijn.
Verwijderd
Met de #2 fishtailde ik zeer regelmatig (Triumph Speed triple)
en vooral bochten gedrag vond ik veel aangenamer met de #3.
dus als je niet echt de bochten opzoekt en voornamelijk rechtdoor kachelt, dan is de #2 beter
overigens, zijn het wel mozes banden.
Moet echt krankzinnig veel water zijn wil het de band moeilijk maken.
dat kan wel meewegen in je beslissing ivm nederlands weer
Maar met mijn huidige conti road attack 2 gaat het echt veel soepeler,
dus ter vergelijknig zou ik de MPR zeker in het hokje van toerband zetten.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 10:11 ]
Of Belgisch weerVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:08:
overigens, zijn het wel mozes banden.
Moet echt krankzinnig veel water zijn wil het de band moeilijk maken.
dat kan wel meewegen in je beslissing ivm nederlands weer
Verwijderd
In de bochten.Bob schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Of Belgisch weerGaat het dan over rechtdoor gas geven en nog steeds grip behouden? (daar is hij idd heel goed in) Of ook hellingshoek bij regen? Ik vind het moeilijk om dan een idee te krijgen van hoe ver de band kan gaan, omdat ik er vanuit ga dat ik tijdens het 'testen' op mijn gezicht ga gaan.
Bij rechtuit rijden maakt grip niet bijzonder veel uit.
Als ie wat opspint achter en wat kwispelt/fish-tailed is het niet erg want dat is makkelijk zat onder controle te houden, hoef je niet eens gas voor terug te nemen.
maar je gaat echt niet zomaar meteen op je gezicht, maar bouw het geleidelijk op.
je kan best wel versteld staan hoeveel grip je hebt met een goede band op een nat wegdek
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 10:43 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik kan optitune aanraden.Jelte schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:33:
Waar is de MPR4 tegeneoordig goedkoop? En waarom zou ik een GT versie kopen? Heb zelf een XJ900S, wat met 270 toch een aardig gewicht is. Maar genoeg voor de GT?
En zou ook niet voor de GT gaan (als deze er al is in je maat). Deze is echt voor de mastodonten.
Omdat dan de terrasjes dicht zijn, om ergens neer te stranden voor een kopje koffie.frankivo schreef op zondag 15 maart 2015 @ 07:39:
[...]
Wat heeft droog of nat er nou weer mee te maken
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Optitune zijn prutser die nog nooit een motorfiets hebben gezien. Laat staan succesvol hebben onderhoudenMikeyMan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Ik kan optitune aanraden.
En zou ook niet voor de GT gaan (als deze er al is in je maat). Deze is echt voor de mastodonten.

Rest doe ik zelf
-Eerst even gebeld of ze op voorraad waren, dat waren ze
-Aan het eind van de middag track en trace nr
-Volgende dag lag ik voor de brievenbus..
-Maar geen set banden..Optiune gebeld.."Ja wacht nog maar even.."..
-Dag 2: "Ja wacht nog maar even.."..

-Dag 3: "Ja wacht nog maar even..".. (Ondertussen stond er ook op de track&trace dat het niet goed was gegaan bij Afleveren van Optitune af..

-Dag 4. "We sturen je een nieuw setje op"

-Dag 10: Belletje naar Optitune.. Ja we sturen de banden vandaag, hier heb je track&trace nr.
Dit keer klopte het wel. En kwamen de bandjes netjes de volgende dag aan.
Conclusie, ze zeggen gewoon dat ze ze hebben om maar klanten te krijgen. Dat de levering dan ffe duurt scheelt ze niks. Zeg dat dan tegen mij, kan ik er van te voren rekening mee houden..
Voor mij geen Optitune meer.. Maar misschien hebben andere mensen wel positieve ervaringen met ze.
Vorige week zondag dus eigenlijk een beetje "zwaar illegaal" over de openbare weg aan 't rijden geweest
Nou maar hopen dat ze me niet tijdens een steekproef óf middels een fotocontrole tegen gaan komen. Beetje heel erg zonde van 't geld, die boete bedragen die dáár tegenwoordig op staan.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
we gaan kijken of we hem kunnen inruilen of een yamaha fz6 fazer vanaf 2004, uiteraard eerst proefrijden maar lijkt ons een goede motor voor haar en ik kan er af en toe mee naar het werk.
ww rijden met de ninja is minder ideaal ;-)
Verwijderd
Helemaal mee eens, ik weet dat je belachelijk hard in de regen kan gaan en ik reed ook vaak hard in de regen, maar ik ben er op de openbare weg ook een stuk voorzichtiger mee geworden. Vooral rotondes (diesel van vrachtwagensJoopieboy schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:58:
En vaak zit het toch echt tussen je oren.Ik heb dan die ervaring gehad met nat weer dat een oprit bezaaid lag met diesel, en zo van de week ook, zie je rotzooi op een rotonde liggen en dan ga ik er toch heel anders mee om. Ben sowieso in de regen een heel stuk terughoudener geworden.

- Enorm kleven
- Uiterst links hangen op de linkerbaan, praktisch tegen de tripleerstrook aan
- Rechts inhalen als men niet opzij gaat
- Hardrijden. Ik reed stevig door, toch was bij in een paar minuten op de horizon verdwenen. Ik vermoed dik 140-150 waar 100 is toegestaan
Motor reed prima, wat bokken de eerste 10 minuten, maar daarvoor heeft hij ook 3 maanden stilgestaan. De eerste paar kilometers heb ik best rustig aan gedaan. Zat er gewoon nog niet lekker op, maar daarna ging het weer prima. Deze week 18-19 graden hier.
Woon werk verkeer en een bezoek bij kennissen aan de andere kant van het land.
's Ochtends om 6:30 uur is het nog wat frisjes, maar dan blijf je ook wakker
Waarom heb ik niet eerder rijles genomen....
Nu ongeveer 2.000 kilometer gereden sinds het halen van mijn rijbewijs op 20.1 (en dan nog weer een dikke week wachten voordat ik het mag ophalen). Ik denk dat dit wel een hobby voor lange tijd gaat worden.
That post is worthless without pics.
[ Voor 52% gewijzigd door _Apache_ op 16-03-2015 12:30 ]
Welkom!Ruerd Jan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:57:
Zo. De afgelopen dagen aardig wat kilometers gemaakt.
Woon werk verkeer en een bezoek bij kennissen aan de andere kant van het land.
's Ochtends om 6:30 uur is het nog wat frisjes, maar dan blijf je ook wakker
Waarom heb ik niet eerder rijles genomen....
Nu ongeveer 2.000 kilometer gereden sinds het halen van mijn rijbewijs op 20.1 (en dan nog weer een dikke week wachten voordat ik het mag ophalen). Ik denk dat dit wel een hobby voor lange tijd gaat worden.
En dat 'virus' zal ook niet weggaan.
V-Strom 650
En ik kan het ook niet meer dan eens zijn met je. Maar, momenteel heb ik - helaas - nog een huur-motor._Apache_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:29:
@Ruerd Jan, wat rij je?
That post is worthless without pics.
Dit is een Yamaha FZ8 uit 2010. Nu nog op zoek naar een eigen motorfiets, wat wel meer een tourfiets moet worden.
En zodra die gevonden is, zullen de foto's uiteraard worden gedeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door [Mad Max] op 16-03-2015 13:13 ]
Denk toch dat het iets anders is als een "virus". Anders had mijn vriendin mij al veel meer besmet, want die doet niets liever. Terwijl ik na het halen van het papiertje (afgelopen 5 januari) geen meter meer gereden heb. Maar zal zaterdag de motor oppikken die ik kan leven van een vriend. Eens wat meters gaan maken.
(overigens iemand nog een linker kuipdeel liggen voor een Yamaha Diversion 600 uit 1992?)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bij de gemeente navraag gedaan waar ik mijn - toekomstige - motor mag parkeren.
Wel of niet op de stoep. Wel of niet betaald.
Reactie: Ik zou zeggen gewoon parkeren op trottoir,probleem opgelost.
En denkt de parkeerwacht daar ook zo over? Ik neem niet aan dat de gemeente jouw boetes gaat betalen.Ruerd Jan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:33:
Omdat dit los staat van mijn andere post, een nieuw berichtje.
Heel vaak doet een gemeente er wel een uitspraak over die je online kan vinden. Welke gemeente zit je?Ruerd Jan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:33:
Omdat dit los staat van mijn andere post, een nieuw berichtje.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit is toch normaal rijgedrag voor motoren?_Apache_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:49:
Wat misdragen motoragenten zich toch.. Kom er steeds meer tegen op de A12, en ze geven nou niet bepaald een goed voorbeeld.![]()
- Enorm kleven
- Uiterst links hangen op de linkerbaan, praktisch tegen de tripleerstrook aan
- Rechts inhalen als men niet opzij gaat
- Hardrijden. Ik reed stevig door, toch was bij in een paar minuten op de horizon verdwenen. Ik vermoed dik 140-150 waar 100 is toegestaan
Het lijkt net alsof je mij beschrijft
Over agenten gesproken:
Afgelopen donderdag met 2 vrienden over de A28 aan het blazen. Op een gegven moment rij ik achter een zwart busje wat consequent op de linkerbaan blijft hangen. maatje van mij gaat er rechts langs, terwijl ik er een beetje achter aan het drukken ben. Verschijnen ineens blauwe zwaailichtjes uit de achteruit
Bleek marachausee te zijn...
Toch maar even afstand genomen voor de zekerheid.
Een handtekening?!
Verwijderd
Pro-tip 1: dit boek lezen (anders dan de titel doet vermoeden is dit ideaal voor de gewone motorrijder): Sport Riding Techniques - Nick IenatschXoxol schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:10:
Gisteren ook ruim 400 km afgelegd. Eerst richting Rotterdam om vervolgens lekker langs de Lek te gaan rijden. Gisteren tot de conclusie gekomen dat mijn bochtenwerk beter moet.Op naar de warme dagen!
Pro-tip 2: probeer juist niet te hard te willen rijden want juist dan zal door je onervarenheid het bochtenwerk slechter gaan. Dus eerst bochtentechniek aanleren daarna snelheid opvoeren.
Even voor je beeldvorming ik heb ongeveer 20.000 km nodig gehad voor ik pas enigzins tevreden was over mijn bochtentechniek
Verwijderd
Van Vessem Trading heeft er 1 liggen zie ik.Cyberpope schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:32:
[...]
...
(overigens iemand nog een linker kuipdeel liggen voor een Yamaha Diversion 600 uit 1992?)
Ik wil niemand aanzetten tot het overtreden van de kapstokwet, maar rotondes en klaverbladjes hebben mij ook erg geholpen moet ik zeggenVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:45:
[...]
Pro-tip 1: dit boek lezen (anders dan de titel doet vermoeden is dit ideaal voor de gewone motorrijder): Sport Riding Techniques - Nick Ienatsch
Pro-tip 2: probeer juist niet te hard te willen rijden want juist dan zal door je onervarenheid het bochtenwerk slechter gaan. Dus eerst bochtentechniek aanleren daarna snelheid opvoeren.
Even voor je beeldvorming ik heb ongeveer 20.000 km nodig gehad voor ik pas enigzins tevreden was over mijn bochtentechniek

Net als eens dagje op het circuit achter een instructeur aan rijden.
Was maar een uurtje, maar ik heb hier zo veel aan gehad!
Vooral omdat je steeds een stapje verder gaat, op jouw tempo, zonder bang te zijn dat je het verkeer hindert.
Een handtekening?!
Ik ga deze zomer over de 100k, en probeer elke bocht beter te doen. Langzaam, snel, scherp, glooiend, slecht wegdek, tegels, hellend, tramrails dwars over, koude banden, nat wegdek..geen enkele bocht is hetzelfde, elke bocht leer je weer van. .Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:45:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 16-03-2015 15:26 ]
Verwijderd
Klopt helemaal, de allerlastige bochten blijven knijpende bochten vind ik persoonlijk. Die kunnen heel erg verraderlijk zijn_Apache_ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:21:
[...]
Ik ga deze zomer over de 100k, en probeer elke bocht beter te doen. Langzaam, snel, scherp, glooiend, slecht wegdek, tegels, hellend, tramrails dwars over, koude banden, nat wegdek..geen enkele bocht is hetzelfde, elke bocht leer je weer van. .

Overigens hier een heel aardig filmpje van een normale motorrijdster die netjes bochtjes neemt
@ Stacheldraht: Mooie filmpje!
V-Strom 650
Nette rijstijlVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:43:
[...]
Klopt helemaal, de allerlastige bochten blijven knijpende bochten vind ik persoonlijk. Die kunnen heel erg verraderlijk zijn
Overigens hier een heel aardig filmpje van een normale motorrijdster die netjes bochtjes neemt
[video]
Die dame kan serieus rijden, en heeft meer kilometers op de motor gemaakt dan ik in de auto.
[ Voor 44% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-03-2015 16:33 . Reden: jaja, ik heb ook de linkjes toegevoegd ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo'n vermoeden rees ook al bij mij. Gezien haar helm en de aparte motor.DrivinUCrazy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:29:
Volgens mij is dat Sylvia Stuurman, ook bekend van de Luie Motorfiets. En nog bekender van haar ongeluk waarbij een tegemoetkomende auto afsloeg.
Leesvoer: http://www.sylviastuurman.nl/
Wat een klap zeg.......................haar zware ongeluk.Exigence schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:32:
[...]
Zo'n vermoeden rees ook al bij mij. Gezien haar helm en de aparte motor.
Leesvoer: http://www.sylviastuurman.nl/
Ze heeft meer van Spanje gezien dan ik zie ik al.....
[ Voor 11% gewijzigd door aveenhuysen op 16-03-2015 16:55 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
thanks voor de tip... helaas niet groen, maar dat is wellicht op te lossen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:09:
[...]
Van Vessem Trading heeft er 1 liggen zie ik.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Netjes bochtjes rijden op de VespaVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:43:
[...]
[video]
[YouTube: http://youtu.be/ut7TspyvuKs]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik vind een bocht pas een bocht als de bocht een hellingsgraad vereist van 10 graden bij een snelheid van 50km/h. Conclusie, met een Vespa kun je geen bochten nemen want dan zit je met je uitlaat(bochten) tegen de grond
Verwijderd
gaat suf klinken, want ik ga er van uit dat je instructeur dit woordje ook iedere 15 seconden herhaaldeXoxol schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:47:
@ Stacheldraht: thanks voor de tips!
KIJKEN
Vind je apex, bocht goed doorkijken en je gaat er automatisch doorheen.
Ook remmen voor de bocht.
Veel makkelijker om langzaam bocht in te gaan en er lekker vlot uitkomen, dan de bocht chargen, al remmend de bocht in moet zetten en je motor de lijn op moet wringen om er vervolgens voor geen meter uit te komen.
en ten derde
KIJKEN
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:42:
[...]
gaat suf klinken, want ik ga er van uit dat je instructeur dit woordje ook iedere 15 seconden herhaalde
KIJKEN
Veel makkelijker om langzaam bocht in te gaan en er lekker vlot uitkomen, dan de bocht chargen, al remmend de bocht in moet zetten en je motor de lijn op moet wringen om er vervolgens voor geen meter uit te komen.
en ten derde
KIJKEN
Verwijderd
ik weet niet eens hoe je chargen eigenlijk moet zeggen in het nederlands..
"te hoge snelheid benaderen" bekt niet zo lekker
V-Strom 650
Dat blijft gewoon exact hetzelfde waarop je/mijn rijinstructeur hamerde, kijken! En liever te langzaam de bocht in en uiteindelijk vroeg op het gas, dan te hard te bocht in duiken (en als gevolg daarvan, bijremmen, wijder gaan en jezelf te pletter/van een dijk af rijden)Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:42:
[...]
gaat suf klinken, want ik ga er van uit dat je instructeur dit woordje ook iedere 15 seconden herhaalde
KIJKEN
en ten derde
KIJKEN
Vaak bu'j te bang!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En wat is die eerste raar aan het doen door zijn been op te tillen?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
[ Voor 43% gewijzigd door aveenhuysen op 16-03-2015 21:31 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik stap vol goede moed vanmorgen naar buiten, al het gras is wit bevroren. Jammer. Maar, ik was al zo ver, nu ging ik ook door. Blijkt dat de dikkere handschoenen die ik heb eigenlijk iets te korte vingers hebben. Mijn vingertoppen waren al vrij snel bevroren. In het verleden had ik daar eigenlijk niet echt last van, tenminste niet bewust. Waar dat nou door komt? Of mijn handen zijn gevoeliger geworden voor kou, dat kan natuurlijk.
Maar goed, vanmiddag lekker met de zomerhandschoentjes naar huis. \o/
Die vier woorden die de bestuurder zegt, zeggen alles.

Buiten dat rijden ze de racelijn ipv de maximale overzicht lijn... als ze meer naar buiten rijden heb je meer overzicht en kan je dus harder rijden voor de omstandigheden.. als je de binnenbocht neemt wat in theorie de snelste lijn is zit de begroeiing in je zicht en moet je dus langzamer rijden om op tijd te kunnen rijden...DrivinUCrazy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:06:
Tja, ze rijden bijna harder dan ze vooruit kunnen kijken.
kijk maar eens hoe deze mannen dat doen:
Ik meen dat deze er ook is met commentaar maar kon hem niet vinden..
deze heeft ook goede filmpje:
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 17-03-2015 19:13 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Je hebt dan niet alleen zelf beter zicht je bent ook eerder te zien door tegemoet komend verkeer.
"Jouw" weghelft is het circuit, de andere (linker) weghelft is de grindbak..... Een bocht aansnijden doe je altijd "Buiten - Binnen - Buiten", en uiteraard op je eigen weghelft. Je hebt dan automagisch 't meeste zicht in/door een bocht.
Voor Toolkit: De rechter weghelft is niet voor jou
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 17-03-2015 20:49 ]
de enigste plek van Nederland waar ik het al eens voor elkaar gehad heb om niet harder dan 30 te kunnen rijdenmphilipp schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:54:
Nou is de Meije net weer een plaats waar je eigenlijk niet te hard kán rijden. Als er een fietser aan komt, heb je al haast geen plek meer. Veel te krap, veel te weinig marge voor correcties. Gekkenwerk om daar te hard te rijden. En dat is geen kwestie van bang zijn, want ik win het wel van een fietser. En dáár ben ik dan weer wel bang voor...

Bij het eerste filmpje in de eerste minuten valt me op dat ze wel erg dicht aan de streep rijden als er een auto aankomt. Het lijkt geen vertekend beeld te zijn, maar dat betekent dat ze bijna met hun wielen op de streep zitten. Lijkt me ook niet helemaal veilig.ToolkiT schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:00:
[...]
Buiten dat rijden ze de racelijn ipv de maximale overzicht lijn... als ze meer naar buiten rijden heb je meer overzicht en kan je dus harder rijden voor de omstandigheden.. als je de binnenbocht neemt wat in theorie de snelste lijn is zit de begroeiing in je zicht en moet je dus langzamer rijden om op tijd te kunnen rijden...
kijk maar eens hoe deze mannen dat doen:
[video]
Ik meen dat deze er ook is met commentaar maar kon hem niet vinden..
deze heeft ook goede filmpje:
[video]

@hierboven, dicht bij de lijn zou ik niet aanraden. Je leert niet voor niets links van het midden te rijden. Dit houdt ik altijd aan, tenzij de weg volledig vrij is en ik heb kunnen spiegelen dat ik niet word ingehaald. Daarbij kom je soms ook slaaprijders/bellers tegen die finaal op het midden rijden.
Even een compilatie van het weekend
en
Paar keer een duintje iets over het hoofd gezien, was even iets hoger vliegen dan de bedoeling
[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 17-03-2015 20:21 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Als je je gas inhoudt op de openbare weg met een één- of twee-cilinder dan hap je ook al aardig in je voorwiel, dus wat je daar zegt kan ik me heel goed voorstellen.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:28:
Altijd leuk: Mensen die 't gas er af gooien in een "Jump"..... Tijdens het landen is het gewoon een instant break (een 1 óf 2 Cilinder remt best hard, dan)