beginnen met optrekken en afremmen. dan steeds erger slalommen. en even later is de band schoon en kan het gas eropmphilipp schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:42:
Het is volgens mij de warmte die het spul eruit laat dampen en niet zozeer het slijten van de band zelf. Al zal een burnout dat laagje geen goed doen...
Ach, ik heb er geen haast mee. Hoef ik de band ook niet de schuld te geven als ik op mijn plaat ga
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Naja, heb ook geen haast, maar rij nu echt voor geen meter omdat dat stemmetje steeds in m'n achterhoofd 'pas op, je band is glad' roept.
Terwijl het intussen best mee zal vallen
@Zynex: zou ook nog wel eens een gear indicator willen, maar die dingen zijn altijd zo achterlijk groot! Zou graag een mooie platte/kleine willen.
@Zynex: zou ook nog wel eens een gear indicator willen, maar die dingen zijn altijd zo achterlijk groot! Zou graag een mooie platte/kleine willen.
[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2015 19:28 ]
geef alleen vers asfalt de schuld. 3x een ander 1x ikzelfmphilipp schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:17:
Ach, ik heb er geen haast mee. Hoef ik de band ook niet de schuld te geven als ik op mijn plaat ga

Hm, dat van dat mooie motor weer deze week is behalve gisteren niets meer van overeind gebleven. Wel is het zout allemaal weggeregend, dat is dan wel weer een voordeel.
Valt inderdaad best mee in mijn ervaring. Gewoon 'normaal' doen. Ik heb steeds regen als ik van de bandenboer kom en zolang je geen rare dingen doet is er niets aan de hand. Maarja...ik rij zo'n ouwelullenbak en had steeds PR2/3 eronder. Misschien scheelt dat. Sowieso nooit last van 'koude' bandenMikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:26:
Naja, heb ook geen haast, maar rij nu echt voor geen meter omdat dat stemmetje steeds in m'n achterhoofd 'pas op, je band is glad' roept.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Koude banden, zeg je wat. Morgen voor het eerst dat ik echt met koude ga rijden. Tips?
Als het droog en warm is, heb ik de neiging om te 'gooien' met de motor, dus dat gaan we sowieso niet doen.
Als het droog en warm is, heb ik de neiging om te 'gooien' met de motor, dus dat gaan we sowieso niet doen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
morgen koud? onder het vriespunt werden mijn anakees wat stijf. en drifte wat als ik het gas er lomp opgooide in de apex. maar verder nooit wat gemerkt.Joopieboy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:17:
Koude banden, zeg je wat. Morgen voor het eerst dat ik echt met koude ga rijden. Tips?
Ok
Zo net 300Km gereden vanmiddag, voornamelijk binnendoor weggetjes in peak district, daarna na zonsondergang via snelweg naar huis...
De Fazer is iets minder comfi dan de Versys maar wel heerlijk gereden want het weer werkte goed mee..
Alleen analoog navigeren is wel ene gekloot
De Fazer is iets minder comfi dan de Versys maar wel heerlijk gereden want het weer werkte goed mee..
Alleen analoog navigeren is wel ene gekloot
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Zolang je niet als Rossi rijdt hoef je je nergens druk om te makenJoopieboy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:17:
Verwijderd
laagjes kleren aantrekkenJoopieboy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:17:
met warme handen en voeten in je schoenen en handschoenen.
geen strakke sokken aan trekken.
keertje op een recht stuk even ankeren om te kijken wat je grip is en gewoon lekker rijden.
Laagjes? Ik rij nog zonder voering, in alleen een tshirt en boxer 
Zou kunnen komen doordat ik de fout heb gemaakt om een pak van een Noorse fabrikant te kopen.
Zou kunnen komen doordat ik de fout heb gemaakt om een pak van een Noorse fabrikant te kopen.
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2015 08:17 ]
sommige knakkers maken hem schoon met een spuitbus contactcleaner of ander chemische zooi.MikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:06:
Vraagje omtrent nieuwe banden: ik heb vorige week een nieuwe achterband op m'n vfr laten zetten. Rij sindsdien op eieren, maar wil wel weer eens wat op het gas. Heb nu 140 km gereden, onder vrij koude omstandigheden. Hoe lang blijft zo'n band glad?
dat tast het rubber van de band aan niet doen dus.
in de racerij deed ik dat altijd zelf met gewoon huis tuin en keuken azijn en met nieuwe band, de 2de bocht gewoon knie aan de grond, dus die 140 kilometer moet meer dan genoeg zijn.
dat slalommen heeft niks met banden te maken, wij deden het om de koelvloeistof te ontluchten en ff remmen en optrekken om te checken of alles een beetje werkt, je zou niet de eerste zijn die de boel heeft los gehad en er achter kwam dat een rem niet werkte.
het is door de KNMV toen zelf verboden dit te doen aangezien je rare dingen aan het doen bent waar niemand rekening mee kan houden, stel je komt in een training binnen en gooit er een nieuwe set banden op dan kan het niet zo zijn dat je al slingerend de baan op komt, terwijl jij daar volle racepace aan komt zetten.
vriend van me werkt in de GP's voor Bridgestone die gebruiken alleen warm water met een druppeltje Dreft want het is niet meer dan een beetje olie waar ze de matrijs mee insmeren om de band na het gieten uit de mal te kunnen krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door talin op 11-03-2015 09:05 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
140 km rechtdoor , en de 1e echte bocht goed hard nemen
Zonder dollen, elk oppervlak van de band de eerste paar kilometers mee uitkijken. In de ZAC deed ik mijn banden in de warmers, en gewoon direct het gas er op. Nooit problemen mee gehad.
Zonder dollen, elk oppervlak van de band de eerste paar kilometers mee uitkijken. In de ZAC deed ik mijn banden in de warmers, en gewoon direct het gas er op. Nooit problemen mee gehad.
Idd, banden in de warmers en gelijk eerste bocht elbow down
Niet zo van de benauwde.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
25 april? Daar sta ik ook bij ingeschreven. Ik twijfel nog over een nieuwe achterband. M'n band is bijna versleten en een beetje vierkant van de snelwegkilometers. Misschien voor die tijd nog even nieuw bandje laten monteren.MikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:10:
Haha, knietje aan de grond is nog niet echt de bedoeling. Eind april VRO bochten, dan moet hij wel ingereden zijn lijkt me
Het schuifje van het zonnevizier van mijn Schuberth S2 helm is op de een of andere manier losgekomen van de rest van het mechanisme. Eenmaal naar beneden gaat ie niet meer naar boven. Iemand hier wellicht ook een soortgelijke ervaring die kan aangeven hoe lang reparatie duurt? Als het tegenzit moet ie terug naar de distributeur en daarna naar Schuberth in Duitsland en ben ik mijn helm zo 6-8 weken kwijt. Zou betekenen dat ik een tweede helm moet aanschaffen, want Schuberth vindt het niet nodig om een vervangende helm aan te bieden aan haar klanten.
Dat is dan de premium experience die je blijkbaar mag verwachten bij een helm van 600 euro...
Dat is dan de premium experience die je blijkbaar mag verwachten bij een helm van 600 euro...
volgens mij is dat makkerlijk weer vast te zetten (mits niet gebroken)THM0 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:43:
Het schuifje van het zonnevizier van mijn Schuberth S2 helm is op de een of andere manier losgekomen van de rest van het mechanisme. Eenmaal naar beneden gaat ie niet meer naar boven. Iemand hier wellicht ook een soortgelijke ervaring die kan aangeven hoe lang reparatie duurt? Als het tegenzit moet ie terug naar de distributeur en daarna naar Schuberth in Duitsland en ben ik mijn helm zo 6-8 weken kwijt. Zou betekenen dat ik een tweede helm moet aanschaffen, want Schuberth vindt het niet nodig om een vervangende helm aan te bieden aan haar klanten.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Misschien is het inderdaad mogelijk om wat reserve onderdelen te laten opsturen? (zelf wel eens zo geregeld met FC moto, ik weet niet over welke retailer dit gaat?)
Verder als mede S2-gebruiker: het is mogelijk om het zonnevizier te wisselen. Zou je even voor in de handleiding moeten kijken. Is dat niet gewoon los geklikt waardoor het zonnevizier naar beneden zakt?
Verder als mede S2-gebruiker: het is mogelijk om het zonnevizier te wisselen. Zou je even voor in de handleiding moeten kijken. Is dat niet gewoon los geklikt waardoor het zonnevizier naar beneden zakt?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bij mijn S1 pro was het simpelweg een kabeltje die zowel trekt als duwt. Misschien is dat kabeltje losgekomen. Haal je kraag en wangschuim er eens uit (dat kan zonder het geheel te beschadigen) en kijk of je het kabeltje kan vinden. Misschien is het eenvoudig vast te zetten en bespaar jejezelf een boel gedoe.THM0 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:43:
Ook FC-moto inderdaad. Ik ga even in de handleiding kijken.DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:55:
Misschien is het inderdaad mogelijk om wat reserve onderdelen te laten opsturen? (zelf wel eens zo geregeld met FC moto, ik weet niet over welke retailer dit gaat?)
Ik had toen het voordeel dat ik er in de buurt werkte en dus wel even met de helm langs kon gaan. Toen ging het trouwens niet om een schuberth. (t was niet eens mijn helm
) Maar mijn ervaring met FC Moto is op dat vlak wel goed.
Nu je het toch open hebt, zou je er even een foto van kunnen maken. Dat kan al een heel stuk helpen in de discussie die je kunt verwachten.
Nu je het toch open hebt, zou je er even een foto van kunnen maken. Dat kan al een heel stuk helpen in de discussie die je kunt verwachten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tering... Mijn Schuberth C3 is wel aan een nieuw viziertje toe... Kost dat gewoon €75 euro... en dan moet je de pinlock (die er af fabriek gewoon inzit) er nog los bijkopen a €38 euro oid. Voor mijn vorige helm (Schuberth Concept) was ik voor €25 klaar.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ja dat had ik al gedaanDrivinUCrazy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:51:
Ik had toen het voordeel dat ik er in de buurt werkte en dus wel even met de helm langs kon gaan. Toen ging het trouwens niet om een schuberth. (t was niet eens mijn helm) Maar mijn ervaring met FC Moto is op dat vlak wel goed.
Zo ziet het eruit: http://1drv.ms/1b2jrSM
Je ziet dat kabeltje uitkomen in een schroef, en daar zit dan een plastic zwart dingetje aan. Dat is afgebroken van het schuifmechanisme wat iets hoger in het plaatje te zien is, net naar rechts.
Ik merkte ook bij mijn eerste ritje met de Klim Badlands dat het een heel stuk warmer is dan de leren combi. Leer is natuurlijk niet helemaal winddicht, hoewel die dikke nubbuck laag best goed warm was. Maar de Goretex ProShell is winddicht dus dat scheelt gewoon een boel. Ik had afgelopen zondag alleen een Icebreaker onderhemd aan met lange mouwen, maar waarschijnlijk had het dunne tshirt ook al goed geweest.MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:09:
Laagjes? Ik rij nog zonder voering, in alleen een tshirt en boxer
En als de kleding niet nauwsluitend is, heb je ook nog een beetje isolerende lucht ipv de jas meteen op de huid. Als het dan erg koud is en/of nat (mist bv) wordt je alsnog koud. Bovendien werkt de ventilatie in de zomer beter als je een beetje ruimte hebt in de jas. Niet dat ie 2 maten te groot moet zijn, maar gewoon niet skintight zeg maar.
Vanochtend niet gereden vanwege de vorst.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:48:
[...]
laagjes kleren aantrekken
met warme handen en voeten in je schoenen en handschoenen.
geen strakke sokken aan trekken.
keertje op een recht stuk even ankeren om te kijken wat je grip is en gewoon lekker rijden.
Thnx iig voor de tips.
Oh, ik had begrepen dat juist de vizierkant van dat kabeltje was afgebroken. (omdat het wel omlaag ging maar niet meer omhoog). Zo zie je direct hoe verhelderend een foto kan zijn.THM0 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:19:
[...]
Ja dat had ik al gedaan![]()
Zo ziet het eruit: http://1drv.ms/1b2jrSM
Je ziet dat kabeltje uitkomen in een schroef, en daar zit dan een plastic zwart dingetje aan. Dat is afgebroken van het schuifmechanisme wat iets hoger in het plaatje te zien is, net naar rechts.
Pro-tip: bij de Lidl (althans hier) liggen nog heul veul bivakmutsen/helmmutsen. Ik reed eerst ook altijd met een colletje, maar zo'n helmmuts is echt veel fijner, iig met dit weer (wat frisser).Joopieboy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:52:
[...]
Vanochtend niet gereden vanwege de vorst.Maar ik snap je idee idd. Afgelopen weekend met alleen een t shirt onder het pak met thermovoering gereden en nog zitten zweten.
Heb ook speciaal thermoondergoed. Maar scheelt nu dat ik geen last van de wind heb. Dat was altijd killing bij mijn leren pak. Plus een colletje voor mijn nek scheelt ook veel.
Thnx iig voor de tips.
Vraag me af hoe het in de zomer is, mijn HJC koelt best wel goed, ik weet niet of die helmmuts dat gaat belemmeren.
Vaak bu'j te bang!
Helmmuts (baklava toch?) die heb ik ook liggen, maar dat vind ik vreselijk. Ben ook brildrager en dan zit dat echt irritant. Moet we toegeven dat mij HJC ook best wel koud is, zelfs met klepje voor dicht is het rond de mond echt koud.
Een baklava wil je niet op je hoofd, kleeft een beetje. En balaclava is het woord dat je zoekt. Een baklava is een Grieks/Turks zoetigheidje. En een bak lava is gewoon heet!Joopieboy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:20:
Helmmuts (baklava toch?) die heb ik ook liggen,
Ik ben ook bildrager, maar heb er eigenlijk gezegd weinig last van. Alleen met opzetten moet je wel ff zorgen dat je brilpootje dus onder de helmmuts gaat
Vaak bu'j te bang!
Lol 
Maar goed, dat dus.
En dat klopt idd, scheelt dat ik 'rechte' pootjes heb, maar dan nog. Denk een persoonlijk iets.
Maar goed, dat dus.
Ik vind een helmmuts ideaal. Het is ook iets om je helm fris te houden, en je hebt meteen iets om je hals ook. Als je een coolmax helmmuts hebt, neemt die als eerste transpiratie op en verspreid dat, zodat het eerder weer weg is.
Voor koud weer/regen heb ik er een waarvan de onderste helft winddicht/waterdicht is. Als het regent, draag ik die dan over mijn kraag heen zodat ik ook bij de hals geen inregening heb. Bij koud weer is het gewoon ideaal om zo'n windbreaker te hebben. Ik heb het nooit koud.
Voor koud weer/regen heb ik er een waarvan de onderste helft winddicht/waterdicht is. Als het regent, draag ik die dan over mijn kraag heen zodat ik ook bij de hals geen inregening heb. Bij koud weer is het gewoon ideaal om zo'n windbreaker te hebben. Ik heb het nooit koud.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik rijd eigenlijk AL-TIJD met een zonnebril (zoals het een mooi weerrijder betaamt). Dat ding zet ik altijd pas op nadat ik m'n helm al op m'n hoofd heb staan.... Een "Bak-Lava" gebruik ik niet.
Een Ray-Ban uit de "predator" serie (en die naam is inderdaad verbonden aan de film) is goed op te zetten als je je helm al op je hoofd hebt staan.
Een Ray-Ban uit de "predator" serie (en die naam is inderdaad verbonden aan de film) is goed op te zetten als je je helm al op je hoofd hebt staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-03-2015 01:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Balaclava fan hier, ik draag zo'n ding altijd, ook in de zomer is een balaclava van het juiste materiaal (zijde) prettig onder een helm. Een nadeeltje van zo'n balaclava is dat voordat je een helm opzet of nadat je een helm afzet sommige mensen denken dat je een bank wil overvallen ofzo.
En als ik mijn Desert Eagle uit de topkoffer haal, weten ze het zeker...
Volgens mij is het ding van de Lidl niet van 'thermomateriaal' gemaakt. Heb met andere 'thermospullen' van de Lidl goede ervaring, dus ik ga het ff aanzien. Mocht het niet te doen zijn om met heet weer met die helmmuts op te rijden' dan koop ik ook zo'n coolmax dingmphilipp schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:49:
Ik vind een helmmuts ideaal. Het is ook iets om je helm fris te houden, en je hebt meteen iets om je hals ook. Als je een coolmax helmmuts hebt, neemt die als eerste transpiratie op en verspreid dat, zodat het eerder weer weg is.
Vaak bu'j te bang!
Dat is best zuur. Die van mij is na 2 jaar dagelijks rijden ook wel toe aan vernieuwing. Maar voor dat geld heb je ook een compleet nieuwe helm (bij de AldiAcid_Burn schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:56:
Tering... Mijn Schuberth C3 is wel aan een nieuw viziertje toe... Kost dat gewoon €75 euro... en dan moet je de pinlock (die er af fabriek gewoon inzit) er nog los bijkopen a €38 euro oid. Voor mijn vorige helm (Schuberth Concept) was ik voor €25 klaar.
Heerlijk om weer te kunnen rijden en nog perfecte timing qua weer ook (tikkie fris, maar lekker zonnetje).
Mn suuz bleef uit de 2e versnelling schieten, dus blok opengemaakt en wat onderdelen vervangen.
Mn suuz bleef uit de 2e versnelling schieten, dus blok opengemaakt en wat onderdelen vervangen.
Daaaamnnnn, that bitch likes to ride!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vrouwtje heeft een sinds maandag haar eerste motor gekocht
een Yamaha FZ6. Stuurt heerlijk btw.
Gisteren voor het eerst ermee naar dr werk en ja hoor ik krijg een belletje.. iemand die haar heeft aangereden/aangetikt toen ze stil stond. Van de auto is de grill in puin en van dr motor is eigenlijk alleen haar nummerbord omgebogen.
Maarja koekblik heeft ook dik dr achterband geraakt, dus we laten de hele motor maar even nakijken.
Ik denk dat het wel mee valt Ze is niet gevallen dus geen val schade en alleen haar nummerplaat is gebogen, maar de schrik zit er goed in.
Gisteren voor het eerst ermee naar dr werk en ja hoor ik krijg een belletje.. iemand die haar heeft aangereden/aangetikt toen ze stil stond. Van de auto is de grill in puin en van dr motor is eigenlijk alleen haar nummerbord omgebogen.
Maarja koekblik heeft ook dik dr achterband geraakt, dus we laten de hele motor maar even nakijken.
Ik denk dat het wel mee valt Ze is niet gevallen dus geen val schade en alleen haar nummerplaat is gebogen, maar de schrik zit er goed in.
Vroegâh ook gedragen, maar in de zomer is me dat te warm en bovendien krulde deze op de snelweg omhoog in mijn nek.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:22:
Balaclava fan hier, ik draag zo'n ding altijd, ook in de zomer is een balaclava van het juiste materiaal (zijde) prettig onder een helm. Een nadeeltje van zo'n balaclava is dat voordat je een helm opzet of nadat je een helm afzet sommige mensen denken dat je een bank wil overvallen ofzo.
Menig keer de reactie gehad: "ga je een bank overvallen?"
Jeetje, dan heb je echt iemand gehad die gewoon niet oplet!Paradox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
Vrouwtje heeft een sinds maandag haar eerste motor gekochteen Yamaha FZ6. Stuurt heerlijk btw.
Gelukkig verder geen valschade of schade aan je zelf.
De pinlock is wel redelijk op en er zitten wat diepere krassen op het vizier (hoe die er op komen... joost mag het weten). Ik rij ook dagelijks en mijn helm is nu bijna 4 jaar oud ofzo...Blue-eagle schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:21:
[...]
Dat is best zuur. Die van mij is na 2 jaar dagelijks rijden ook wel toe aan vernieuwing. Maar voor dat geld heb je ook een compleet nieuwe helm (bij de Aldi)... Dure hobby. Vraag me af of een vizier niet gewoon te fixen is door hem goed op te poetsen. Krasjes moet je toch wel weg kunnen poetsen?
Aaii, sterkte daarmee. Ik ben ook eens aangereden van achter. Overeind gebleven gelukkig. toch dik 800 euro schade.Paradox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
Vrouwtje heeft een sinds maandag haar eerste motor gekochteen Yamaha FZ6. Stuurt heerlijk btw.

Uiteindelijk de middenpijp laten zitten (was niet lek), en een aftermarket laser uitlaat gekocht (voor veel minder). Jaren later is het hele zwikje vervangen omdat het verrot was, nu rvs downpipes, rvs collector, rvs collector en die laser demper.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Fijn dat je vrouw verder in orde is. Zeker even na laten kijken en wellicht meteen een nieuwe achterband erop laten zetten.Paradox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
Mooi dat ze er zo goed vanaf gekomen is! Helemaal zuur dat dit ook nog met haar eerste motor en meteen het eerste ritje naar het werk is. Geen vertrouwen verloren en wel gewoon weer gereden? Blijven rijden in ieder geval! De "angst" er weer uit slijtenParadox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
Laat de motor in ieder geval grondig nakijken! Bijna onzichtbare schade aan subframes, uitlaten, achterbruggen en velgen zijn hele (hele!) dure grappen.
Laat in ieder geval die delen controleren op (haar)scheurtjes en verbuigingen
Zit je dan niet al in de buurt van de houdbaarheidsdatum?Acid_Burn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:11:
[...]
De pinlock is wel redelijk op en er zitten wat diepere krassen op het vizier (hoe die er op komen... joost mag het weten). Ik rij ook dagelijks en mijn helm is nu bijna 4 jaar oud ofzo...
Verwijderd
Geen nek of rug klachten ?Paradox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
Het is geen polycarbonaat. Helm kan makkelijk 7 jaar mee. De vorige heb ik 8 jaar mee gedaan.frankivo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]
Zit je dan niet al in de buurt van de houdbaarheidsdatum?
Ze is vandaag opnieuw met de motor naar d'r werk gegaan, dit keer zonder problemen. Morgen afspraak gemaakt voor de motor check.
Volgens mij was het een rustige aanrijding, koekblik remde wel maar stond niet echt stil.
Volgens mij was het een rustige aanrijding, koekblik remde wel maar stond niet echt stil.
Vraag me af waar die grille dan van gemaakt was... wasmiddelflesjesplastic?
Waarom 7 jaar? Hoe zie je dat een helm aan veranging toe is bij normaal gebruik?Acid_Burn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:10:
[...]
Het is geen polycarbonaat. Helm kan makkelijk 7 jaar mee. De vorige heb ik 8 jaar mee gedaan.
Ik heb nu al vanaf het lessen dezelfde helm - nooit laten vallen, of een ongeluk mee gehad - en gaat dus al 15 jaar mee. Enige dat achteruit gaat is de stof van binnen.
Nou weer een vinkje op mijn lijstje.
Vanochtend heerlijk gereden eigenlijk, netjes dikke sokken aangedaan, thermo ondergoed, t shirt en een trui plus dan de themo binnenvoering van mijn pak. Ging prima. Merkte dat de banden wat 'harder' waren als normaal maar lekker rustig aan gedaan in de bochten en op het gemak naar mijn werk. Laatste stuk op de snelweg wel koud aan de handen op een gegeven moment. 
Terug ging ook prima, maar ik merkte dat het motorrijden nog een stuk intensiever is in de spits dan ik gewend ben met de auto. Dus zeker op het laatst paar keer van de een naar de twee even in de neutraal gehad met op willen schakelen.
Maar was lekker.

Terug ging ook prima, maar ik merkte dat het motorrijden nog een stuk intensiever is in de spits dan ik gewend ben met de auto. Dus zeker op het laatst paar keer van de een naar de twee even in de neutraal gehad met op willen schakelen.

Maar was lekker.
Jolke, volgens mij wordt aangerdaen om na 5 jaar van helm te wisselen. In verband met uitharden van o.a piepschuim die bijvoorbeeld niet dezelfde demping zal bieden bij een ongeluk.Jolke schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:11:
[...]
Waarom 7 jaar? Hoe zie je dat een helm aan veranging toe is bij normaal gebruik?
Ik heb nu al vanaf het lessen dezelfde helm - nooit laten vallen, of een ongeluk mee gehad - en gaat dus al 15 jaar mee. Enige dat achteruit gaat is de stof van binnen.
Kan natuurlijk ook een commeriele praat zijn.
V-Strom 650
Als het echt zo hard zou zijn, zou er wel een datum op staan. Ik hoor steeds 5-7 jaar. Op zich lijkt het me ook wel dat je een keer aan iets nieuws toe bent. Zeker van een goedkope helm wordt het binnenmateriaal slecht, gaat vervilten enzo. Als je een polycarbonaat helm hebt, heb je ook wel kans dat dat gaat uitharden. Ook van de kinbanden schijnt de rek eruit te gaan (is ook een kunststofvezel) en dan breekt ie ineens op het moment dat ie een beetje moet meerekken en in 1 stuk blijven.
Tijdje geleden had ik het over een route in het midden van het land die ik nog had liggen.
Helaas bleek ik die dus niet meer digitaal te hebben maar na wat heen en weer mailen heb ik hem nu dusa weer wel.
Was oorspronkelijk een najaars rit van het motorforum en bestond uit 5 korte stukken, heb dit samen gevoegd tot 1 gpx bestand en op routeyou gezet.
http://www.routeyou.com/n...je-waal-en-lek-dijkjes.nl
tevens heb ik nog wat andere routes op mijn routeyou account staan:
http://www.routeyou.com/nl-nl/user/routes/173644/bommes
Ben nu net een beetje door de door mij in het verleden gereden routes aan het spitten en deze er bij op aan het zetten.
Als het lukt komen er nog 2 weekendjes Eiffel aan routes bij en de route die ik in de Alpen heb gereden in 6 dagen.
Helaas bleek ik die dus niet meer digitaal te hebben maar na wat heen en weer mailen heb ik hem nu dusa weer wel.
Was oorspronkelijk een najaars rit van het motorforum en bestond uit 5 korte stukken, heb dit samen gevoegd tot 1 gpx bestand en op routeyou gezet.
http://www.routeyou.com/n...je-waal-en-lek-dijkjes.nl
tevens heb ik nog wat andere routes op mijn routeyou account staan:
http://www.routeyou.com/nl-nl/user/routes/173644/bommes
Ben nu net een beetje door de door mij in het verleden gereden routes aan het spitten en deze er bij op aan het zetten.
Als het lukt komen er nog 2 weekendjes Eiffel aan routes bij en de route die ik in de Alpen heb gereden in 6 dagen.
[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 12-03-2015 19:44 . Reden: Eiffel routes al toe gevoegd ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb er eigenlijk helemaal niet zo bij stilgestaan. Ik heb nauwelijks gehoord van een 'uiterste houdebaarheidsdatum' voro en helm. Hier hoor ik af toe 5 of 7 jaar.Xoxol schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:19:
[...]
Jolke, volgens mij wordt aangerdaen om na 5 jaar van helm te wisselen. In verband met uitharden van o.a piepschuim die bijvoorbeeld niet dezelfde demping zal bieden bij een ongeluk.
Kan natuurlijk ook een commeriele praat zijn.
Deze link geeft aan dat het plastic van buitenschaal beperkt is:
- polyethyleen (PE): 3 jaar
- ABS-polymeriaat (ABS): 5 jaar
- polyamide (PA): 5 jaar
- polycarbonaat (PC): 5 jaar
- textielfenol: onbeperkt (in de praktijk 10 jaar)
- glasvezelpolyester: onbeperkt (in de praktijk 10 jaar)
Tegenwoordig zijn de (duurdere) helmen van composiet materialen gemaakt. Er is zelfs een goedkope Chinese 'adventure' helm van carbon. Kost weinig, en scoorde nog hoog ooit in de Motorplus test (op veiligheid helemaal).
Maarja, zoals ik al aangaf zal je na 5-7 jaar toch wel een keer wat anders willen. De levensduur is overigens moeilijk heel strikt aan te geven. Iemand die dagelijks woon/werk doet, stelt de helm veel meer bloot aan UV straling. Want dát is hetgeen er voor zorgt dat het materiaal veroudert. Een mooiweer rijder die 3-4k per jaar doet, kan makkelijk 10 jaar met de helm doen. Bewaar 'm dan wel in een donkere kast
Maarja, zoals ik al aangaf zal je na 5-7 jaar toch wel een keer wat anders willen. De levensduur is overigens moeilijk heel strikt aan te geven. Iemand die dagelijks woon/werk doet, stelt de helm veel meer bloot aan UV straling. Want dát is hetgeen er voor zorgt dat het materiaal veroudert. Een mooiweer rijder die 3-4k per jaar doet, kan makkelijk 10 jaar met de helm doen. Bewaar 'm dan wel in een donkere kast
Bij mij werd het piepschuim behoorlijk hard. Ik heb dat ding ook zo'n beetje elke dag op mijn hoofd. Op een gegeven moment is de lining ook wel aan vervanging toe. Dus toen besloten om een nieuwe te halenJolke schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:11:
[...]
Waarom 7 jaar? Hoe zie je dat een helm aan veranging toe is bij normaal gebruik?
Mijn Schuberth zit nu na 3 jaar nog even strak op mijn hoofd als op de eerste dag. Mijn vorige helm, een hjc is-16 zat na minder dan een jaar hardstikke los op mijn hoofd. Ik denk dat je daar ook al een deel veroudering te pakken hebt: Van de binnenvoering.
Over Schuberth gesproken, hoe is het met het zonnevizierdingetje? Nog iets kunnen regelen?
Over Schuberth gesproken, hoe is het met het zonnevizierdingetje? Nog iets kunnen regelen?
Verwijderd
als die auto echt op haar band is gedokenParadox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:04:
nieuwe band monteren en laten kijken of de velg geen haarscheurtjes heeft
Daar omschrijf je precies mijn situatie. Ik rijd 2000 km per jaar max en alleen met mooi weer, de helm ligt in een kast en met een zakje eromheen. Model is matzwart, dus dat past goed bij mijn motor.mphilipp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:23:
[...]
Een mooiweer rijder die 3-4k per jaar doet, kan makkelijk 10 jaar met de helm doen. Bewaar 'm dan wel in een donkere kast
Wat echt een gemis van deze helm is, is dat er geen zonnevizier inzit.

Nog niet van de dealer teruggehoord, maar Splash Design zegt dat ze meer dan alleen het schuifje moeten vervangen (en dat ze dat uberhaupt niet naar consumenten willen sturen).DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:40:
Mijn Schuberth zit nu na 3 jaar nog even strak op mijn hoofd als op de eerste dag. Mijn vorige helm, een hjc is-16 zat na minder dan een jaar hardstikke los op mijn hoofd. Ik denk dat je daar ook al een deel veroudering te pakken hebt: Van de binnenvoering.
Maar ik vond ook dit: http://www.st1100-1300.eu...eads/bummer-c3-stuk.1389/
Ik heb exact hetzelfde probleem en precies hetzelfde onderdeeltje nodig.
Die staat er ook wel ergens op afaik.mphilipp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:23:
Als het echt zo hard zou zijn, zou er wel een datum op staan.
Aaaaah, eindelijk zekerheid van de dealer. M'n nieuwe motor is gisteren vertrokken op transport. Volgende week is hij er zeker, welke dag exact weet hij nog niet. Ze gaan alles laten vallen zodra hij er is om hem klaar te maken

Nou, zeker? De vrachtwagen kan nog gejat worden, of de dealer gaat failliet. Of je krijgt telefoon: "ja, eh, ik bel, eh, even om te zeggen dat we, eh, alles hebben laten vallen toen de motor kwam... ook de motor. Sorry. 'T gaat nog even duren tot de reserve onderdelen er zijn."
Er kan nog vanalles gebeuren. Maar we popelen wel mee hoor.
Jôh, niet zo stangen - hoewel het bij mij ook even door mijn hoofd schoot wat er nog zoal kan gebeuren.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:23:
Nou, zeker? De vrachtwagen kan nog gejat worden, of de dealer gaat failliet. Of je krijgt telefoon: "ja, eh, ik bel, eh, even om te zeggen dat we, eh, alles hebben laten vallen toen de motor kwam... ook de motor. Sorry. 'T gaat nog even duren tot de reserve onderdelen er zijn."
Neem aan dat het bij jullie al wat eerder lente wordt dan hier?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:41:
vandaag weer 350km gereden... de 80.000 staan bijna op de klok
Hij vroeg er gewoon om. En ik denk dat DinX best wel tegen een grapje kan, en ik denk dat de meesten van ons volgende week stikjaloers zullen zijn. Ik in ieder geval wel.Jolke schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:24:
[...]
Jôh, niet zo stangen - hoewel het bij mij ook even door mijn hoofd schoot wat er nog zoal kan gebeuren.
LCR krijgt hem volgende week vrijdag, staat nu al bij de dealerDinX schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:33:
Aaaaah, eindelijk zekerheid van de dealer. M'n nieuwe motor is gisteren vertrokken op transport. Volgende week is hij er zeker, welke dag exact weet hij nog niet. Ze gaan alles laten vallen zodra hij er is om hem klaar te maken
Absoluut vroeg hij er om. En ja, ik kijk ook wel uit naar een eerste foto.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:54:
[...]
Hij vroeg er gewoon om. En ik denk dat DinX best wel tegen een grapje kan, en ik denk dat de meesten van ons volgende week stikjaloers zullen zijn. Ik in ieder geval wel.
Ik ben al wat gewend van op IRC inmiddelsDrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:54:
[...]
Hij vroeg er gewoon om. En ik denk dat DinX best wel tegen een grapje kan, en ik denk dat de meesten van ons volgende week stikjaloers zullen zijn. Ik in ieder geval wel.
En inderdaad, wacht maar op die eerste foto's
Vandaag 2 proefritten gemaakt. Was prima weer!
MT07
Erg licht, lekker afremmen op de motor en goed in bochten. Prima motor voor stadsverkeer. Wel hard zadel.
Ik vind de rijwind op een naked wel erg vervelend en helaas weinig sensatie met het rijden.
Ninja 636
Op noob settings; low power en traction control 2
Even wennen aan de zithouding, maar zit lekker. Veel minder last van rijwind en het acceleren is erg leuk. Tovert een behoorlijke smile op je gezicht vanwege het geluid en hoe dat ding rijdt.
MT07
Erg licht, lekker afremmen op de motor en goed in bochten. Prima motor voor stadsverkeer. Wel hard zadel.
Ik vind de rijwind op een naked wel erg vervelend en helaas weinig sensatie met het rijden.
Ninja 636
Op noob settings; low power en traction control 2
Even wennen aan de zithouding, maar zit lekker. Veel minder last van rijwind en het acceleren is erg leuk. Tovert een behoorlijke smile op je gezicht vanwege het geluid en hoe dat ding rijdt.
Schroeven ze bij Kawa nou tegenwoordig ook al TractionControl en andere zooi op een "600" ??? 
Een R6 van Yamaha heeft geeneens ABS (als een van de weinige huidige 600's).
[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 13-03-2015 21:06 ]
Komt op den duur op alle fietsen terecht. Elke fiets kan een verlies van grip krijgen, of het nu door teveel vermogen is of door een gladde ondergrond.wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:02:
Schroeven ze bij Kawa nou tegenwoordig ook al TractionControl en andere zooi op een "600" ???
Op een 600CC SS? Als je daar niet (normaal) mee om kunt gaan dan hoor je sowieso zo'n fiets al niet te WILLEN aanschaffen.
Die spullen worden tegenwoordig gemonteerd om mensen tegen zichzelf te beschermen, lijkt 't.
Die spullen worden tegenwoordig gemonteerd om mensen tegen zichzelf te beschermen, lijkt 't.
[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 13-03-2015 21:29 ]
636 is wel aardig snel, maar ik bedoel....geen 100nm+ ofzo...
Asus Zenbook i7 256gb
Volgend jaar zit daar ook wel ABS op, als het er nu inderdaad nog niet op zit. Vanaf 2016 moeten nieuwe motoren verplicht ABS hebben van de EUwimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:02:
Met uitzondering van Enduro/Crossers toch?
Asus Zenbook i7 256gb
SS was ook al uitgezonderd
Volgens mij wordt het uitschakelbaar, maar moeten ze het wel hebben?
Yup, sinds eerste model (2013).wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:27:
Op een 600CC SS? Als je daar niet (normaal) mee om kunt gaan dan hoor je sowieso zo'n fiets al niet te WILLEN aanschaffen.
ZX6-R 636 heeft ABS, 2 power modes en 3 traction control modes (deze is ook uit te zetten). ABS vind ik wel redelijk zinvol.
Nadeel is dat het allemaal kapot kan gaan of storing kan geven. Als ik ervaren motorrijders hoor (incl instructeur), dan hoor ik dat mensen tegen zichzelf beschermen niet gaat lukken met deze opties, het creëert een soort schijnveiligheid.
De ZX6 heeft niets erop zitten.
Verder heb ik een Honda CBR600RR uit 2013 op het oog. Wel ABS en geen andere eletronica meuk. Zelfde prijsklasse en iets minder tweaks nodig, maar minder mooi dan de 636.
Zelfs de nieuwe vespa heeft tractie control..op een 125 cc..wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:27:
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik kan mijn TC en ABS ook uitschakelen.Ghostrider schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:56:
Met uitzondering van Enduro/Crossers toch?
Ik zit vaak op CBR600RR fora en er wordt nauwelijks gesproken over ABS of HESD (stuurdemper) storingen, ze zeuren wel dat het '6 uur' kost om de remmen te ontluchten met een ABS systeemRody schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:10:
[...]
Yup, sinds eerste model (2013).
ZX6-R 636 heeft ABS, 2 power modes en 3 traction control modes (deze is ook uit te zetten). ABS vind ik wel redelijk zinvol.
Nadeel is dat het allemaal kapot kan gaan of storing kan geven. Als ik ervaren motorrijders hoor (incl instructeur), dan hoor ik dat mensen tegen zichzelf beschermen niet gaat lukken met deze opties, het creëert een soort schijnveiligheid.
De ZX6 heeft niets erop zitten.
Verder heb ik een Honda CBR600RR uit 2013 op het oog. Wel ABS en geen andere eletronica meuk. Zelfde prijsklasse en iets minder tweaks nodig, maar minder mooi dan de 636.
Maar als ik moest kiezen tussen de 636 of de nieuwe CBR600RR dan zou ik toch voor de 636 gaan omdat het meer karakter heeft
Even een vraagje voor de SS rijders onder ons. Ik ben wellicht van plan om volgend seizoen mijn CBR600RR weg te doen en een tweedehands S1000RR te halen maar ik lees overal dat een 600 fijner rijdt en meer dan genoeg is. De S1000RR is mijn tweede droom motor (naast de Dragster 800). Heeft iemand hier een lange tijd 600cc gereden die vervolgens is overgestapt naar een 1000cc? Hoe is de overstap, ga ik het heel lastig krijgen? Is het verstandig om over te stappen?
Verwijderd
Heb mijn c3 pro nog maar een half jaar en zie al krassen in het vizier van bij woon/werk met wisser op duim af te vegen.
Ik tik morgen de 100.000 km aan! En dan rij ik nog zelden in het weekend.
Iemand van de Schubert rijders hier die de src kraag gebruiken? Had ze gekocht maar al snel terug gebracht. Mijn helm zit super strak en die set was er gewoon teveel aan.
Ga nu voor de cardo q3 denk ik. En voor die paar keer dat ik communicatie nodig heb bouw ik dat in een integraal helm in. Is de shark speed r geworden. Blijkbaar heb ik een shark hoofd...
BMW roept trouwens alle cardans van 2003-2011 terug.
Ik tik morgen de 100.000 km aan! En dan rij ik nog zelden in het weekend.
Iemand van de Schubert rijders hier die de src kraag gebruiken? Had ze gekocht maar al snel terug gebracht. Mijn helm zit super strak en die set was er gewoon teveel aan.
Ga nu voor de cardo q3 denk ik. En voor die paar keer dat ik communicatie nodig heb bouw ik dat in een integraal helm in. Is de shark speed r geworden. Blijkbaar heb ik een shark hoofd...
BMW roept trouwens alle cardans van 2003-2011 terug.
Niet de cardan, maar de flens van het achterwiel. Die kan scheuren. Was overigens bij de rijders al bekend en een hoop hebben het zelf al laten vervangen (op eigen kosten). BMW zegt nu dat ze mensen die het reeds bij hun dealer hebben laten doen, de kosten vergoed krijgen.
Beter laat dan nooit; op het RT forum stonden hier al een hele poos geleden berichten over. BMW wist toen natuurlijk van niets en ook nu proberen ze het af te doen alsof de mensen zelf de wielmoeren te hard hebben aangedraaid... De aluminium flens wordt vervangen door een stalen.
Beter laat dan nooit; op het RT forum stonden hier al een hele poos geleden berichten over. BMW wist toen natuurlijk van niets en ook nu proberen ze het af te doen alsof de mensen zelf de wielmoeren te hard hebben aangedraaid... De aluminium flens wordt vervangen door een stalen.
Als je echt veilig wilt zijn, dan stap je niet op een motor als je er niet mee om kan gaan. Maar het zijn natuurlijk ook de externe omstandigheden, zoals glad wegdek, zand, waarvoor dit helpt.wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:27:
[...]
Precies, op straat kun je nou eenmaal die externe factoren tegenkomen.
Als je je bedenkt dat de meeste motorrijders zichzelf onderuit remmen nog voordat ze bij een obstakel zijn aangekomen, is het op zich wel zinvol... 
Je reactie onder controle houden is best moeilijk, dat moet je oefenen. Maar dat is ook een stukje rijvaardigheid. Het aanscherpen van je rijvaardigheid, ofwel met een cursus, dan wel met oefeningen, zorgt ervoor dat je zekerder op de motor zit. Dat had ik indertijd toen ik een anti-slip deed bij Slotenmaker met de auto en later met VRO enzo. Als je dingen kunt oefenen en ervaren, ben je er minder bang van. En angst zorgt ervoor dat je verkrampt en zomaar volop in de ankers gaat, terwijl er andere opties zijn. Zoals gewoon over het obstakel heen of uitwijken.
Je reactie onder controle houden is best moeilijk, dat moet je oefenen. Maar dat is ook een stukje rijvaardigheid. Het aanscherpen van je rijvaardigheid, ofwel met een cursus, dan wel met oefeningen, zorgt ervoor dat je zekerder op de motor zit. Dat had ik indertijd toen ik een anti-slip deed bij Slotenmaker met de auto en later met VRO enzo. Als je dingen kunt oefenen en ervaren, ben je er minder bang van. En angst zorgt ervoor dat je verkrampt en zomaar volop in de ankers gaat, terwijl er andere opties zijn. Zoals gewoon over het obstakel heen of uitwijken.
Hoe doe jij dat toch, is fricking koud buiten en jij rijdt gewoon?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:41:
vandaag weer 350km gereden... de 80.000 staan bijna op de klok
Op temperatuur kleed je je. Elke droge dag is een motorrij-dag.Joopieboy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:44:
[...]
Hoe doe jij dat toch, is fricking koud buiten en jij rijdt gewoon?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mja zo rond het vriespunt is weer iets anders dan 'koud' vind ik.
Alhoewel ik nu al een 3 maanden eerder aan het rijden ben als afgelopen jaar.

Of misschien ben jij gewoon een watje
en is het helemaal niet koud...