Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 15 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Hier dat 600 speelgoed net ook even gechecked.... Accu: "Oké".... Banden: "Oke" ....

Tot zover mijn "Bravok" voor dit jaar :P
Idem hiero, alleen nog wat peut er in en gaan! En het is altijd ff spannend of m'n jack nog steeds makkelijk dicht gaat :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb een fietspomp welke tot 10 bar gaat, dit in combinatie met een digitale bandenspanningsmeter heb je altijd de perfecte spanning in je banden :)

Scheelt echt enorm veel met slijtage en eigenschappen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Was wel een beetje winderig. En ik had niet eens erwtensoep op... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
mphilipp schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:26:
Was wel een beetje winderig. En ik had niet eens erwtensoep op... :+
Winderig?
Rij je normaal 30kmph ofzo? :o
Bij mij is het altijd winderig... :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik ben net terug.
morgen een echt ritje vandaag even het stof van de motor gereden en alles gecontroleerd na de winterstop.

en ag het windje stond er wel en die was nog best fris. maar opzich nog wel te doen en dan rij ik in mijn leren combi pak zonder wintervoering.. morgen wordt het nog wat warmer dus dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Vandaag eindelijk mijn motor weer terug, stond voor benzinelekkage ter reparatie. Weekje weggeweest en miste hem best wel :P

Was inderdaad her en der wat winderig maar goed te doen verder. Beter dan die bagger regen de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb net 20 minuten gereden, even naar de wasbox, al het stof er af spuiten (ben net verhuisd en heb nog geen tuinslang o.i.d.).
Werd onderweg ook nog uitgedaagd door een petje in een Honda Prelude, man man man :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Wilde vandaag ook ff een rondje doen.. helaas, accu gemonteerd, contact ingeschakeld.
Geen vroemvroem.. wel verlichting en de irritante bliep van mijn alarmsysteem die niet meer reageert op de handzender..
En ja, ik heb ook de reserve er bij gepakt, maar die doet ook niks. Tips iemand?
Betreft een Spyball 6527 alarm, en ik heb al geprobeerd de remote te reconnecten volgens de handleiding die ik heb gedownload, maar het heeft niet geholpen. Mijn knipperlichten reageren ook niet als ik op de remote druk. Moet het alarm eerst weer op spanning komen of zo na 3 maanden zonder stroomvoorziening via de accu?

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb haar er ook weer uitgelaten. Het begon wel met een blok dat wel ronddraaide, maar niet aansloeg. Mijn auto stond namelijk in de weg, en die heeft dus blijkbaar een probleem. Na de multimeter te hebben gepakt om de boordspanning te meten, start ie opeens wel, hoewel met moeite. Zal wel iets met de brandstoftoevoer zijn, gok ik.

Vervolgens de hornet. Die zou wel eens even laten zien hoe het hoort. En jawel, met de eerste omwenteling klinkt er al een enthousiaste grom door de straat.

Uiteindelijk toch een kleine 80 km gereden vandaag. Op de gegeven moment zat ik achter een grijze meriva, met een koppel op leeftijd erin. Ondanks de leeftijd reed meneer toch nog flink door. Op een gegeven moment komt er een zwarte corsa van rechts, en ondanks de haaientanden piept die er nog voor. Tja, niet netjes, en al helemaal niet handig. Vervolgens gaat de meriva vol op de claxon, gaat er naast, en probeert de corsa van de weg te drukken. Nu vraag je je af, wat doet dit in dit topic?

Nou, alleen als motorrijder kun je vervolgens zo opvallend de corsa inhalen en nadrukkelijk achter de meriva gaan rijden (ik wilde zijn kenteken lezen dat achter zijn trekhaak zat verstopt, voor het geval dat) dat meneer denkt dat er pliesie achter hem zit. Plotseling kon meneer perfect 30, 50 en 60 rijden, rechts voorrang geven, kortom, de ideale automobilist. Toen kon ik het niet laten om er maar even een tijdje achter te blijven hangen. Ik vermaakte me in de tussentijd prima. >:)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:50:
even een tijdje achter te blijven hangen. Ik vermaakte me in de tussentijd prima. >:)
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Morgen de motor maar eens wassen. Er zit meer zand op dan er op het strand ligt geloof ik :P Dat krijg je als je de hele winter doorrijdt :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:19:
Morgen de motor maar eens wassen. Er zit meer zand op dan er op het strand ligt geloof ik :P Dat krijg je als je de hele winter doorrijdt :P
Datzelfde ben ik ook van plan inderdaad. Motor heeft deze week ook een mooi (klein) beurtje gehad, dus die kan er weer even tegenaan! Vanaf nu hopelijk weer lekker in het warme zonnetje heen en weer naar werk in plaats van het koude winterweer. :D

Iemand nog tips om ruwe aluminium velgen schoon te maken? Ze horen lichtgrijs / silver te zijn, maar op mijn fz6 (2004) zijn deze ondertussen antraciet :-( Vorige keer had ik het met wasbenzine op een doekje schoongemaakt, maar dat kostte toch erg veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
tweaker2001962 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:29:
Wilde vandaag ook ff een rondje doen.. helaas, accu gemonteerd, contact ingeschakeld.
Geen vroemvroem.. wel verlichting en de irritante bliep van mijn alarmsysteem die niet meer reageert op de handzender..
En ja, ik heb ook de reserve er bij gepakt, maar die doet ook niks. Tips iemand?
Betreft een Spyball 6527 alarm, en ik heb al geprobeerd de remote te reconnecten volgens de handleiding die ik heb gedownload, maar het heeft niet geholpen. Mijn knipperlichten reageren ook niet als ik op de remote druk. Moet het alarm eerst weer op spanning komen of zo na 3 maanden zonder stroomvoorziening via de accu?
Zelfde had ik vandaag al ben ik pas morgen van plan om te rijden. Spyball alarm gaat na x periode in een soort slaapstand. Hierna reageert ie dus niet meer op je AB. Heb het al eerder gehad en volgens mij je reconnecten d.m.v. hoge knop 1sec in te houden en daarna 15sec in te houden. Als het goed is werkt het dan weer.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962

tweaker2001962

Heb de accu maar aangesloten gelaten en probeer morgen opnieuw te reconnecten Schimanski.
Vanmiddag al meerdere keren geprobeerd, ook met de 2e handzender maar zonder resultaat.
Vreemde is dat ik ook het ledje mis, dat zou toch gewoon moeten knipperen zolang het alarm aktief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:32:
Ik ben de Hornet nu aan het voorzien van Led-knipperlichten. Zoals ik laatst al zei, ik heb mijn oog laten vallen op Rizoma. Daar heb ik gisteravond dus even mee zitten knutselen.

[...]

Uiteraard ging ik helemaal op in mijn enthousiasme voor het knutselen, dus ik heb geen foto's gemaakt. 8)7 Als het later weer eens mooi weer is, moet ik sowieso weer eens een nieuwe foto maken. Die kan dan tzt ook in de TS.
Vandaag was het mooi weer!

Uit:
nieuw knipperlicht

En aan:
nieuw knipperlicht (aan)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Schimanski81 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:31:
[...]
Zelfde had ik vandaag al ben ik pas morgen van plan om te rijden. Spyball alarm gaat na x periode in een soort slaapstand. Hierna reageert ie dus niet meer op je AB. Heb het al eerder gehad en volgens mij je reconnecten d.m.v. hoge knop 1sec in te houden en daarna 15sec in te houden. Als het goed is werkt het dan weer.
Het BMW alarm zet na 1 minuut (na het uitschakelen van het contact) zijn zender alweer uit om stroom te sparen. Op een of andere manier snappen ze niet dat iemand misschien nog een hoes over die motor wil trekken ofzo.. Ik moet dus de hoes er half over doen, contact even aan/uit en dan snel de hoes doortrekken en het alarm activeren. En dat alarm gaat na 1 week vanzelf uit...ook weer om de accu te sparen. Makes sense in a way, maar de verzekering vindt het prima blijkbaar 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 dagen geleden nieuw rubber laten monteren.
setje conti road attack 2 voor 234€ (montage etc etc incl)

die 3 dagen geleden eens uitgeprobeerd en is zeer goed bevallen.
Motor voelde stukken lichter met deze banden. zelfs zo erg dat mijn eerste minuten gummen ik veel te veel input gaf waardoor mijn lijnen steeds to kort in de bocht waren.
Na wat gewenning heerlijk kunnen rijden en ben behoorlijk onder de indruk.
(de conti road attack 1 had the bijnaam heart attack, de #2 presteerd prima onder volle acceleratie ook op de apex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik rijd nu met m'n derde set Continental Sport Attack II bandjes nadat ik voorheen de Michelin Pilot Power 2CT'ers eigenlijk altijd er onder had liggen.

Bandjes bevallen écht goed alleen zijn ze niet gemaakt om lange stukken rechtuit te rijden (snelweg). Vorig jaar vanuit Dld. terug gekomen via de autobahn en toen stonden de vellen er op, op het middendeel :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

gwystyl schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:26:
Wil iedereen ophouden met melden dat ze gaan rijden dit weekend? Ik ben op familieweekend, en vrouwlief vind het te koud om daar met de motor heen te gaan. Nu kon er wel meer bier mee 😇. Het gaat vast gezellig worden, maar het kriebelt al de hele week om de motor er weer bij te pakken....
Veel plezier voor degenen die gaan rijden iig.
Ik ga niet rijden :* Mijn tank wordt gecoat en mijn carbs ultrasoon (hypersoon :? ) gereinigd. Dus ik zit al een tijdje naar een vrij kale fiets te kijken -O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Schimanski81 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:31:
[...]

Succes :)
Helaas, werkt bij mij niet meer. Wat heb ik toch een schijthekel aan dit alarm, zorgt voor niets anders dan frustratie :(

Niet rijden dus vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
eruit slopen dat pleuris ding. het verhelpt diefstal omdat jij nu ook niet wegkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:50:
Ik heb haar er ook weer uitgelaten. Het begon wel met een blok dat wel ronddraaide, maar niet aansloeg. Mijn auto stond namelijk in de weg, en die heeft dus blijkbaar een probleem. Na de multimeter te hebben gepakt om de boordspanning te meten, start ie opeens wel, hoewel met moeite. Zal wel iets met de brandstoftoevoer zijn, gok ik.

Vervolgens de hornet. Die zou wel eens even laten zien hoe het hoort. En jawel, met de eerste omwenteling klinkt er al een enthousiaste grom door de straat.

Uiteindelijk toch een kleine 80 km gereden vandaag. Op de gegeven moment zat ik achter een grijze meriva, met een koppel op leeftijd erin. Ondanks de leeftijd reed meneer toch nog flink door. Op een gegeven moment komt er een zwarte corsa van rechts, en ondanks de haaientanden piept die er nog voor. Tja, niet netjes, en al helemaal niet handig. Vervolgens gaat de meriva vol op de claxon, gaat er naast, en probeert de corsa van de weg te drukken. Nu vraag je je af, wat doet dit in dit topic?

Nou, alleen als motorrijder kun je vervolgens zo opvallend de corsa inhalen en nadrukkelijk achter de meriva gaan rijden (ik wilde zijn kenteken lezen dat achter zijn trekhaak zat verstopt, voor het geval dat) dat meneer denkt dat er pliesie achter hem zit. Plotseling kon meneer perfect 30, 50 en 60 rijden, rechts voorrang geven, kortom, de ideale automobilist. Toen kon ik het niet laten om er maar even een tijdje achter te blijven hangen. Ik vermaakte me in de tussentijd prima. >:)
Heb je toevallig een helmcamera? :P

Ik merk ook vooral in de winters als blikkers mijn K zien dat ze spontaan netter gaan rijden :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:52
Zo dat was een lekker ritje met Freelancer. Lekdijk heen, lekdijk andere kant weer terug. Moesten alleen stukje slalommen door de wielrenners heen. En freelancer haalde een auto in, en die gast gaf gewoon een ruk aan zijn stuur naar links. Totale debiel.

Misschien toch die gopro maar eens gaan monteren. Doen jullie dit met de 'adhesive mounts'. Ik heb een zakje met curved en flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Mijn camera zit met zo'n plakmount. Die 3M tape zit echt super stevig. Wel de gebruiksaanwijzing volgen, dus lang genoeg aandrukken en lang genoeg wachten met gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Marc Rademaker schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:09:
Zo dat was een lekker ritje met Freelancer. Lekdijk heen, lekdijk andere kant weer terug. Moesten alleen stukje slalommen door de wielrenners heen. En freelancer haalde een auto in, en die gast gaf gewoon een ruk aan zijn stuur naar links. Totale debiel.

Misschien toch die gopro maar eens gaan monteren. Doen jullie dit met de 'adhesive mounts'. Ik heb een zakje met curved en flat.
Was lekker rondje idd! We belandde in deze toertocht: http://www.dtcnet.nl/wiel...are4bikes-ontwakingstocht

Vandaar de 100'en wielrenners..

Van het weekend toch 500 km op de teller gezet, gisteren rondje IJsselmeer en vandaag lekdijk tochtje. Goed begin van mijn seizoen!

Oh als je de volgende keer de go pro meeneemt mag je zelf voorrijden, mijn bochtenwerk hoeft niet op inet :9

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
vandaag mijn eerste echt rit van seizoen gemaakt heerlijk over de dijkjes gestuurd en nog even stukje autobahn waarbij blijkt dat een gopro aan de helm bij 150+ niet heel relaxed is.

Verder heerlijk rustig met 80 de rit binnendoor afgemaakt.
eindstand 160 km :)

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 08-03-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ben ook net vanuit Arnhem richting Emmerich en Kleve (toch ff de autobahn op :P), zo de Ooijpolder in, en in Nijmegen ff bij mn ouders wat gedronken. Was lekker sturen met dit weer, alleen teveel fietsers overal :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heerlijk weer zeg, klein rondje gedaan met de vrouw achterop :)

Enige nadeel was dat er ook weer groepen wielrenners op de weg zaten, die blijkbaar dachten dat ik qua breedte een fietser was 8)7

Toch zonde dat het zo moeilijk moet, terwijl een beetje ruimte voor elkaar maken zo makkelijk is...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962

tweaker2001962

Schimanski81 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Helaas, werkt bij mij niet meer. Wat heb ik toch een schijthekel aan dit alarm, zorgt voor niets anders dan frustratie :(

Niet rijden dus vandaag...
Vandaag ook niet meer aan rijden toe gekomen. Wel probleem opgelost van mijn alarm.
Na wat geklooi begon mijn alarm vanmiddag ineens te loeien, dus dat was een aha momentje. Wel grappig met dat mooie weer want iedereen hangt meteen over het balkon. Alarm is dus niet stuk, maar kreeg hem ook niet uit met de remotes.
Toen langs de Gamma en Motorcity Amsterdam voor batterijtjes. Zonder succes, maar de Mediamart had ze wel.
Lang verhaal kort. Een remote is stuk of reconnect in ieder geval niet meer, met de andere kan ik wel de boel weer aan en uitzetten. Dus probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier is de oude "2014" brandstof van een half jaartje geleden er ook weer bijna uit (14,6L in een tank van 17L mogen bijtanken).

De hele "BRAVOK" cyclus tóch (alsnog) weer doorlopen.....

Bandjes waren afgelopen week al gecontroleerd en op spanning gezet (écht belangrijk).
Remmerij.... Die's onderweg getest doordat "Opa & Oma" spontaan een voorrangsweg op draaide. Achterwiel viel "stil" in de lucht, dus goed.....
Accu .... Tsja, ik heb 't ding niet hoeven aanduwen.
Verlichting/Vering uiteraard ook op orde (anders hadden Opa & Oma wss een nieuwe deur in d'r auto mogen laten zetten én had ik dit hier niet zó gepost).
Olie was nog op peil toen ik 't ding begin September vorig jaar binnen parkeerde en er lag 0.0 olie onder de fiets (is ook niet de bedoeling op een natuurstenen vloer met vloerverwarming).
Koelvloeistof: Idem aan de olie en de Ketting is nog maar net 10K aan Km's oud + goed ingevet geweest al die tijd.

"t Ding kan weer héél naar binnen, dus.

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2cymoll.jpg

Nou zélf maar weer even rustig gaan wennen aan 't ding.... Spierpijn is niet Fijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-03-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik merk het ook weer aan m'n polsen, ff wennen en mezelf weer in de juiste positie dwingen (niet leunen en goed klemmen met m'n benen) :P
Overigens blijft het elke keer weer ff 'schrikken' na zo'n winterstop, en je trekt het gas weer voor het eerst vol open haha

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat "klemmen" is inderdaad weer even wennen. Ik ski in de winter vrij veel/vaak, die spieren worden wel vaker belast dus, maar dit is wel zo'n andere manier van gebruiken.... (en ik voel 't nou ook al goed).

Polsen moet je met clip-ons inderdaad ontzien, als je gaat "leunen" op de clip-ons dan ben je na een paar kilometer al gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Haha...klemmen hoeft niet met een BMW... :+ Lekker groot, dus dat zit vanzelf goed. Met de Tenere was het wennen, want dat was zo'n klein ding, dus moest ik idd mijn benen naar elkaar toe drukken. Maar met de BMW's die ik tot nu toe gereden heb was dat gelukkig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
tweaker2001962 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Vandaag ook niet meer aan rijden toe gekomen. Wel probleem opgelost van mijn alarm.
Na wat geklooi begon mijn alarm vanmiddag ineens te loeien, dus dat was een aha momentje. Wel grappig met dat mooie weer want iedereen hangt meteen over het balkon. Alarm is dus niet stuk, maar kreeg hem ook niet uit met de remotes.
Toen langs de Gamma en Motorcity Amsterdam voor batterijtjes. Zonder succes, maar de Mediamart had ze wel.
Lang verhaal kort. Een remote is stuk of reconnect in ieder geval niet meer, met de andere kan ik wel de boel weer aan en uitzetten. Dus probeer dat eens.
Ik heb het hele zooitje eruit getrokken zodat ik nooit meer last heb van dit alarm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Schimanski81 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:40:
[...]

Ik heb het hele zooitje eruit getrokken zodat ik nooit meer last heb van dit alarm :)
Als je een SpyBall 6527 alarm er zo maar even tussen uit kunt trekken én daarna alsnog kunt gaan rijden dan heeft 't spul serieus sowieso niet goed aangesloten gezeten.

Ik heb die spullen in 't verleden regelmatig in gebouwd (Spyball bestaat helaas niet meer) maar als 't een goed SCM Klasse 3 óf 4 ingebouwd systeem was geweest dan had jij vandaag écht niet meer gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:10:
[...]

Als je een SpyBall 6527 alarm er zo maar even tussen uit kunt trekken én daarna alsnog kunt gaan rijden dan heeft 't spul serieus sowieso niet goed aangesloten gezeten.

Ik heb die spullen in 't verleden regelmatig in gebouwd (Spyball bestaat helaas niet meer) maar als 't een goed SCM Klasse 3 óf 4 ingebouwd systeem was geweest dan had jij vandaag écht niet meer gereden.
zo moeilijk zal het allemaal wel niet zitten neem ik aan. je zal er weer een hoop bekabeling tussen moeten knoeien. zoals je originele kabelboom maar verder niet lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:14:
[...]

zo moeilijk zal het allemaal wel niet zitten neem ik aan. je zal er weer een hoop bekabeling tussen moeten knoeien. zoals je originele kabelboom maar verder niet lijkt mij?
Als je dat spul aan een SCM klasse 3 wil laten voldoen dan wordt 't al opgenomen in de bestaande kabelboom met "@-Random" kleuren én middels omleidingen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wimmel_1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:46:
Hier is de oude "2014" brandstof van een half jaartje geleden er ook weer bijna uit (14,6L in een tank van 17L mogen bijtanken).

De hele "BRAVOK" cyclus tóch (alsnog) weer doorlopen.....

Bandjes waren afgelopen week al gecontroleerd en op spanning gezet (écht belangrijk).
Remmerij.... Die's onderweg getest doordat "Opa & Oma" spontaan een voorrangsweg op draaide. Achterwiel viel "stil" in de lucht, dus goed.....
Accu .... Tsja, ik heb 't ding niet hoeven aanduwen.
Verlichting/Vering uiteraard ook op orde (anders hadden Opa & Oma wss een nieuwe deur in d'r auto mogen laten zetten én had ik dit hier niet zó gepost).
Olie was nog op peil toen ik 't ding begin September vorig jaar binnen parkeerde en er lag 0.0 olie onder de fiets (is ook niet de bedoeling op een natuurstenen vloer met vloerverwarming).
Koelvloeistof: Idem aan de olie en de Ketting is nog maar net 10K aan Km's oud + goed ingevet geweest al die tijd.

"t Ding kan weer héél naar binnen, dus.

[afbeelding]

Nou zélf maar weer even rustig gaan wennen aan 't ding.... Spierpijn is niet Fijn :P
Mooi zo! Maarruh... BRAVOK staat voor:
Banden
Remmen
Accu en verlichting (alles elektrisch dus)
Vering
Olie en andere vloeistoffen
Ketting (of andersoortige aandrijving)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEFuture schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:24:
[...]

Iemand nog tips om ruwe aluminium velgen schoon te maken? Ze horen lichtgrijs / silver te zijn, maar op mijn fz6 (2004) zijn deze ondertussen antraciet :-( Vorige keer had ik het met wasbenzine op een doekje schoongemaakt, maar dat kostte toch erg veel tijd en moeite.
Wat echt geweldig werkt om velgen schoon te maken is diesel!
Gewoon op de zelfde manier; een beetje diesel op een doekje en je velg is zonder moeite snel schoon.
Je hebt zo weinig nodig dat je met een klein kannetje diesel jaren lang je velgen kan poetsen :*)
Let el op dat er geen diesel op je band terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Vandaag de motor ook maar even uit het hok gehaald. Even droog starten - na drie maanden stil - twee keer ploffen en starten maar. Viel me alles mee. Halfvolle benzine tank nog dus snel maar even bijvullen.
Motor daarna volledig gewassen, geboend en toen ik om 5 uur klaar was, was er niet eens tijd om nog een rondje te rijden. :')
Gelukkig blijft het de rest van de week mooi weer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lekker weer, ben alweer mooi plat geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pRgvwEE.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:37:
[...]

Wat echt geweldig werkt om velgen schoon te maken is diesel!
Gewoon op de zelfde manier; een beetje diesel op een doekje en je velg is zonder moeite snel schoon.
Je hebt zo weinig nodig dat je met een klein kannetje diesel jaren lang je velgen kan poetsen :*)
Let el op dat er geen diesel op je band terecht komt.
Diesel is veel te duur.... Gewoon bij de "Action" een litertje lampolie halen en op die fles een spray/spuit van een oude (lege) fles Glassex monteren.

En dat spul uiteraard niet op je banden spuiten als je alleen je velgen schoon wil maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Erasmo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:25:
[...]
Heb je toevallig een helmcamera? :P

Ik merk ook vooral in de winters als blikkers mijn K zien dat ze spontaan netter gaan rijden :P
Ik heb geen helmcamera nee. Anders had ik alleen al van vandaag een complete speelfilm kunnen maken. Om voor het eerste echte ritje van dit jaar direct al de eifel in te duiken vond ik ook zoiets. Dus dan maar gewoon Zuid-Limburg. Dat doen we dus ook niet meer. |:( |:( Veel te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

Dat merkte ik ook, wat een ontzettende drukte.
Heb niet gereden maar was er met de camper (in Epe) en heb flink wat gewandeld.
Echt veel rijders...te veel, was blij dat ik er niet tussen reed tenminste.

Ik snap het ook niet echt. althans de wielrenners.
Hier in de bossen is redelijk algemeen geaccepteerd dat in de ochtend de mountainbikers rond vlammen en in de middag de wandelaars.
Wielrenners rijden gewoon heel de dag in de weg, en iedereen moet maar zich zelf in de meest onmogelijke bochten wringen om er langs te komen.
Natuurlijk het is openbare weg maar kom op met zijn 3en langs elkaar in luie mannen tempo een of andere heuvel op fietsen zodat er geen hond langs af kan.. :(

/rant

[ Voor 65% gewijzigd door Bommes op 08-03-2015 21:41 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Bommes schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:37:
Dat merkte ik ook, wat een ontzettende drukte.
Heb niet gereden maar was er met de camper (in Epe) en heb flink wat gewandeld.
Echt veel rijders...te veel, was blij dat ik er niet tussen reed tenminste.

Ik snap het ook niet echt. althans de wielrenners.
Hier in de bossen is redelijk algemeen geaccepteerd dat in de ochtend de mountainbikers rond vlammen en in de middag de wandelaars.
Wielrenners rijden gewoon heel de dag in de weg, en iedereen moet maar zich zelf in de meest onmogelijke bochten wringen om er langs te komen.
Natuurlijk het is openbare weg maar kom op met zijn 3en langs elkaar in luie mannen tempo een of andere heuvel op fietsen zodat er geen hond langs af kan.. :(

/rant
Ze moeten gewoon doorrijden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bestaan er ook motoren met een bullbar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

weet je ik rijd met de camper ook flink in de weg voor de motorrijders die sneller willen dat snap ik ook wel.
M<aar ik rijd niet 10km/u berg op waar je 80 mag, daar rijd ik gewoon 80 met de camper. Ding is vlot genoeg om niet te hoeven te treuzelen.
En als ik zie dat er een rijtje achter me zit en het kan ga ik gewoon een parkeer vak in of ik geen een signaal als ze kunnen in halen.
De spullen binnen liggen vast genoeg om gewoon met piepende wielen de bochten door te vlammen met dat ding.. >:)

Iets met zo min mogelijk andere mensen met jou/mijn hobby lastig vallen.
Dat hebben de meeste wielrenners nog niet gesnapt.
Flink aantal motorrijders met hun open pijpen ook nog niet trouwens, niet meer normaal hoe dat daar door die heuvels galmt..
Ik kan me de frustratie soms wel voorstellen die omwonende hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 08-03-2015 21:50 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probleem van dat geluid zit 'm (serieus) meestal niet in de "open" einddemper óf de rest van het uitlaatsysteem.

Mijn fiets moet ik standaard al gaan dempen op het inlaatcircuit als ik er een rondje "zolder" mee wil maken zonder zwarte vlag te krijgen óf ik moet er voor kiezen om een bocht niet "uit" te accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Haha ik ben vandaag ook weer mooi weggeweest op de brommer. Rondje Friesland/Groningen. Eerst naar schoonfamilie in Poppenwier (idbv Sneek) en daarna via Drachten naar Zoutkamp en via noord Grunn weer naar de stad.

Helaas kon ik niet meteen aan de pret beginnen. De accu was toch een beetje leeg gelopen na de twee keer starten in de winterstalling :P Gelukkig heb ik een 4 cilindertje en mijn ouders een mooie oprit die afloopt dus even aanduwen en het ding liep weer. Misschien toch maar een druppellader halen.

Wel grappig om te zien dat iedereen weer met volle moed op de motor stapt. We werden ingehaald door volgens mij een Hornet met iemand achterop. Ding ging als de brandweer en haalde ons midden in de bocht in. Samen met ons werden in dezelfde manoeuvre nog 3 auto's ingehaald. Kan allemaal ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb me vandaag iets bijzonders gerealiseerd. Het was de tweede keer dat ik met mijn nieuwe Klim jack aan reed, maar het eerste ritje was vrij kort. Vandaag heb ik een uur of 5 gereden. En sinds ik een paar jaar geleden weer ben gaan motorrijden, krijg ik na verloop van tijd een lamme duim. Lam in de zin van een 'dood' gevoel vanaf de pols tot in de duim. Ik dacht altijd dat het samenhing met mijn rsi-achtige klachten die ik in mijn rechterschouder had (waardoor ik de muis links ben gaan gebruiken). Een zenuw die niet helemaal lekker zit ofzo. Eigenlijk nooit mee naar een dokter gegaan. Misschien niet slim, maar achteraf misschien maar goed ook.

Punt is dat er nu helemaal geen last van heb gehad. Blijkbaar - en dat moet ik even gaan onderzoeken - klemt het jack van mijn leren pak op een of andere manier iets af zonder dat ik dat merk. Merken in de zin van dat ik druk voel ergens. Het jack zit heerlijk. Misschien iets simpels als een schouderprotector (plakken voorgevormd rubber-achtig spul) die een druk uitoefent. Voor een zenuw kan een beetje druk gedurende een bepaalde tijd voldoende zijn denk ik. En de schouderprotectoren in de Klim zijn D3O, dus die zijn lichter en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Als je dat spul aan een SCM klasse 3 wil laten voldoen dan wordt 't al opgenomen in de bestaande kabelboom met "@-Random" kleuren én middels omleidingen aangesloten.
Ok, iets genuanceerder dan: heb de paperclip truck gebruikt. Daarna kastje eraf gehaald en van de week de juiste draden even met elkaar doorverbinden. Rest van de kabels laat ik lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, het mooie motorseizoen begint al lekker hier, pfffff:

http://brabantn.ws/Fl5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 18-09 16:37
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:06:

Lekker gekleurd verhaal ook weer. Het wordt als feit gebracht dat de motorcrosser die mensen heeft aangereden. Vervolgens wordt onderaan vermeld dat volgens één van de motorcrossers dat niet klopt.
Gezien er wordt aangegeven dat er camerabeelden van zijn, zou je dat als journalist toch uit moeten zoeken. Niet het ene voor feit aannemen en het andere als mening neerzetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar motorrijders bashen scoort altijd goed...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
Gisteren ook mijn eerste rondje gereden op de Kawa. Hij zit weer in elkaar nadat de carbarateurs open lagen. Alles ververst en hij rijd weer als een zonnetje. Met een maat 190km gereden door de kop van overijssel, zuid-west-oost-friesland. Was weer heerlijk. Alleen benzine verbruik ben ik niet trots op. Waar ik na 140km moest tanken ging er bij mij 11 liter in en bij hem minder dan 4 liter.

Maarja wel lekker gereden en mogen dit soort dagen nog vaker komen!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Iemand nog RTL Motornieuws gezien? Ik heb 't opgenomen, dus zaterdag en zondag lekker kunnen rijden. Gisteravond toch even teruggekeken. Leuk dat er motoren op tv zijn, maar meer ook niet. Beetje reclamepraatje met promofilmpjes van de fabrikanten erbij. Jammer! Aflevering a la Motome zouden leuker op tv geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:06:

Hmm, ik woon in Oploo. Ik heb hier niets van gehoord, maar dat sluit niet uit dat ze gewoon illegaal bezig waren. Zoals ik in dat stuk lees mag je daar niet crossen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

-tom-562 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:45:
Ja, maar motorrijders bashen scoort altijd goed...
Mwhoa, motorcrossers in natuurgebied waar het niet mag hebben we het hier over hé...

Die gasten die alle mountainbikepaden compleet aan gort rijden en de natuur verstoren.

Waarheid zal wel ergens in het midden liggen. BOA wil de motorrijder ten koste van alles laten stoppen ter voorkoming van dat ze vluchten, motorcrosser zal wel te hard hebben gereden om netjes stil te kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik ben wel eens gestopt door een boa met mijn mountainbike, in een mountainbike gebied. Die dook uit de bosjes ineens op. Dat resulteerde in een ternauwernood voorkomen salto over mijn fiets heen.

Laat ik het zo zeggen, ik ben wel benieuwd naar die beelden. Die zullen ze niets voor niets opvragen. En illegaal crossen is nogal een verschil met 2 mensen het ziekenhuis inrijden zonder dat je er iets aan kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zelf als vrijwilliger (houthakker :) ) regelmatig voor Brabants Landschap, maar ik vind dit wel een redelijk dieptepunt.

In elk geval zal het verzekering technisch wel een uitdaging voor de betrokkenen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

om even op het topbox thema door te gaan..
Ik ga deze week een nachtje weg voor werk dus even mijn panniers en tanktas aan het passen:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11022945_10155322149815088_524005574_n.jpg?oh=e753f09cb221804486e59a87162e3bf9&oe=5500197A&__gda__=1425992462_00744eba89ff28104c9ac04f37a40309
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11026753_10155322146075088_1477916269_n.jpg?oh=f4da1b77f625965388bbd99c62cc6ddc&oe=54FFBAE3&__gda__=1425991858_15ed4dd61d0752833b99165e7cc852af
Zit nu bijna meer textiel dan staal op ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik ben afgelopen week bijna op m'n plaat gegaan nadat ik m'n Bandit onder het motorzeil vandaan had gehaald. Ik rij bijna de hele winter op een BMW K100, waardoor de Bandit naast de straat staat en blijkbaar nogal wat pekel had gevangen. Toen ik er mee wilde rijden zaten de remblokken vastgeroest aan de schijven. Na beetje duwen knalden ze los, maar het liep nog wel stroef. Ik dacht, dat schuurt er tijdens het rijden wel vanaf en dat leek ook zo te zijn. Totdat ik de achterrem probeerde en die bij 50km/h blokkeerde... Schoot na een halve seconde gelukkig weer los :P

De meeste roest is wel van het oppervlak af, maar helaas is op de plekken waar de blokjes waren vastgeroest de schijf wel heel licht beschadigd. Je voelt er niets van bij het rijden, maar toch is het jammer. Volgende keer maar een winterstalling zoeken voor die motor.
Overigens zondagochtend wel heel lekker mee gereden bij Broek in Waterland :)

Afgelopen weekend ook de olie vervangen van m'n voorvorken. Volgens mij zat er te dikke en teveel olie in, want de motor veert nu zoveel fijner dan voorheen. Niet meer elke oneffenheid voelen door je hele lijf maar gewoon relaxt meeveren. Ook minder gezwabber in de bocht lijkt wel. Wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

@Mailman, toch eigenlijk typisch dat een motor die stilstaat er meer last van lijkt te hebben dan mijn FZS600 (15k km verder sinds eind juli vorig jaar).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ToolkiT schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:56:
om even op het topbox thema door te gaan..
Ik ga deze week een nachtje weg voor werk dus even mijn panniers en tanktas aan het passen:

[afbeelding]
[afbeelding]
Zit nu bijna meer textiel dan staal op ;)
Da's flink wat bagage voor één nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
_Apache_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
@Mailman, toch eigenlijk typisch dat een motor die stilstaat er meer last van lijkt te hebben dan mijn FZS600 (15k km verder sinds eind juli vorig jaar).
Eigenlijk wel heel logisch hoor. Van remmen blijven schijven lekker schoon, terwijl bij stilstand de roest zich makkelijke kan binden tussen blok en schijf. Maarja, ik kan helaas geen twee motoren tegelijk besturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, is weer mooi en heb ik eindelijk verhuizing achter de rug (waar ik vooral met kleine vrachtwagens of overvolle stations moest rijden), heb ik m'n R80 naar de garage mogen rijden :(

Niets al te dramatisch, iets om de carbs lijkt niet helemaal lekker te zijn, meer gas geven gaat prima, maar gas terug wat minder. Gevolg is te hoge stationaire toerental en neiging tot afslaan bij afremmen op de motor op warme motor. Oh, en onnodig hoog verbruik. Ik gok dat de throttle-kabel stroef loopt of dat misschien een veertje bij de een van de cabs niet goed terugtrekt. Maar goed, mag de monteur uitzoeken. Kan hij gelijk kijken waarom achterband leegloopt en schakelaar voor knipperlicht links wat opfrissen. Dan kan ik daadwerkeljk genieten van het weer :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
dion_b schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:57:
Grr, is weer mooi en heb ik eindelijk verhuizing achter de rug (waar ik vooral met kleine vrachtwagens of overvolle stations moest rijden), heb ik m'n R80 naar de garage mogen rijden :(

Niets al te dramatisch, iets om de carbs lijkt niet helemaal lekker te zijn, meer gas geven gaat prima, maar gas terug wat minder. Gevolg is te hoge stationaire toerental en neiging tot afslaan bij afremmen op de motor op warme motor. Oh, en onnodig hoog verbruik. Ik gok dat de throttle-kabel stroef loopt of dat misschien een veertje bij de een van de cabs niet goed terugtrekt. Maar goed, mag de monteur uitzoeken. Kan hij gelijk kijken waarom achterband leegloopt en schakelaar voor knipperlicht links wat opfrissen. Dan kan ik daadwerkeljk genieten van het weer :)
Symptomen lijken wel veel op toen ik m'n spanningsregelaar kaduuk had :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou ik er niet achter gezocht hebben (sowieso weinig electra in de R80), maar wie weet. Als ik het zelf makkelijk op kon lossen had ik dat wel gedaan ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kleine compilatie van de rit van zondag :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:57:

gok op valse lucht. dus de rubberrs tussen blok en carb of evt. luchtfilter.

en dat zuipen. heb ik ook last van |:( dat moet eruit voor de vakantie anders hang ik en word het lopen. of genoegen nemen met 20kg overgewicht :X

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 09-03-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
frankivo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:06:
[...]

Symptomen lijken wel veel op toen ik m'n spanningsregelaar kaduuk had :o
rare spanningsregelaar heb je dan _O- kan veel bedenken bij een spanningsregelaar maar dit niet. mijne net vervangen. en die kapte gewoon de ontsteking af als hij geen zin meer had _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:58:
Ik werk zelf als vrijwilliger (houthakker :) ) regelmatig voor Brabants Landschap, maar ik vind dit wel een redelijk dieptepunt.

In elk geval zal het verzekering technisch wel een uitdaging voor de betrokkenen worden.
nou

"De botsing zou ook zijn gefilmd door camera's die in de buurt hingen. Het drietal wil deze beelden nu gaan opvragen. De drie motorcrossers gaan aangifte doen bij de politie van bedreiging en mishandeling door de BOA's."

als dat klopt is het verzekering technisch helemaal niet moeilijk...
dan is het gewoon poging tot doodslag en wettelijke vergoeding. BOA of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erasmo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:43:
[...]

Da's flink wat bagage voor één nacht :)
hehehe :) let wel op dat topbox vol zit met laptop tas...
Tanktas heb ik eraf maar de base zit er nog op want daar zit mijn kaart in (achter transparant plastic).
En panniers zijn nu op kleinste stand, linksks mijn pak, rechts nette schoenen, ondergoed en toilettas en een boek..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:46:
[video]
Kleine compilatie van de rit van zondag :)
Gaaf!
Ik moet ook meer gaan filmen met mijn GoPro. Het filmen zelf is niet zo erg, maar ik heb er altijd een hekel aan om het te gaan bewerken :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:20:
[...]

nou

"De botsing zou ook zijn gefilmd door camera's die in de buurt hingen. Het drietal wil deze beelden nu gaan opvragen. De drie motorcrossers gaan aangifte doen bij de politie van bedreiging en mishandeling door de BOA's."

als dat klopt is het verzekering technisch helemaal niet moeilijk...
dan is het gewoon poging tot doodslag en wettelijke vergoeding. BOA of niet
Agenten in duitsland springen ook maar al te graag voor je motor. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
-tom-562 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Gaaf!
Ik moet ook meer gaan filmen met mijn GoPro. Het filmen zelf is niet zo erg, maar ik heb er altijd een hekel aan om het te gaan bewerken :')
Gewoon de leukere stukjes eruitknippen...niet te lange filmpjes...

[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 09-03-2015 19:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:35:
[...]
Lekker gekleurd verhaal ook weer. Het wordt als feit gebracht dat de motorcrosser die mensen heeft aangereden. Vervolgens wordt onderaan vermeld dat volgens één van de motorcrossers dat niet klopt.
Gezien er wordt aangegeven dat er camerabeelden van zijn, zou je dat als journalist toch uit moeten zoeken. Niet het ene voor feit aannemen en het andere als mening neerzetten :')
Ehhh...voorlopig neem jij zomaar aan dat wat die andere (wild)crosser vertelt zomaar waar is. De gevangenis zit vol onschuldige mensen zeg ik altijd maar. Wat de waarheid is, moet nog blijken, dus laat niemand een voorschot op de waarheid linksom of rechtsom nemen. We waren er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:21:
Iemand nog RTL Motornieuws gezien? Ik heb 't opgenomen, dus zaterdag en zondag lekker kunnen rijden. Gisteravond toch even teruggekeken. Leuk dat er motoren op tv zijn, maar meer ook niet. Beetje reclamepraatje met promofilmpjes van de fabrikanten erbij. Jammer! Aflevering a la Motome zouden leuker op tv geweest zijn.
Je had toch geen journalistiek verwacht op RTL hoop ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 18-09 16:37
mphilipp schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:51:
[...]

Ehhh...voorlopig neem jij zomaar aan dat wat die andere (wild)crosser vertelt zomaar waar is. De gevangenis zit vol onschuldige mensen zeg ik altijd maar. Wat de waarheid is, moet nog blijken, dus laat niemand een voorschot op de waarheid linksom of rechtsom nemen. We waren er niet bij.
Nee, ik neem het niet voor waar aan, dat lees je dan verkeerd in m'n post. Ik stoor me er aan dat er twee meningen zijn, maar in dat nieuwsbericht de ene als feit wordt neergezet en de andere als mening.
Eén van de motorcrossers geeft aan dat er camerabeelden zijn. Een goede journalist zou in mijn ogen dan dat moeten uitzoeken of hij daar aan kan komen, niet zomaar één kant van het verhaal voor waar aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Sinds wanneer hangen er eigenlijk camera's in het bos :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik denk van een helmcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Nee, soms hangen er cams in het bos tegen illegale houthak en misschien ook wel tegen wildcrossend tuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

steveman schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:37:
Sinds wanneer hangen er eigenlijk camera's in het bos :?
Sinds het bos geen bos meer is, maar gifstort, crossbaan, [vul je favoriete milieudelict in],..

...of het zijn webcams van Natuurmonumenten om "De Wolf" vast te leggen natuurlijk :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
mphilipp schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:53:
[...]

Je had toch geen journalistiek verwacht op RTL hoop ik? :+
Stiekem wel, en ja dan valt het flink tegen.

Ben benieuwd wanneer MotoMe weer met nieuwe afleveringen komt. Dat was wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Paul! schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Ben benieuwd wanneer MotoMe weer met nieuwe afleveringen komt. Dat was wel leuk.
20 maart zouden ze weer gaan beginnen. Ze zijn al bezig, maar lijkt er op dat ze de totale financiering nog niet helemaal rond hebben.
Goed nieuws! MotoMe 2015 komt er aan! We zijn aanbeland in het laatste staartje van het verzamelen van het productiebudget. Ook de planning en invulling van een nieuw seizoen zijn in in volle gang. De bedoeling is dat we vanaf 20 maart 15 afleveringen gaan maken die we om de week uitzenden. Dat houdt in dat we 30 weken lang uitzendingen maken dit jaar. Maar we hebben jullie hulp ook hard nodig! Om de laatste gelden binnen te halen om het productiebudget mogelijk te maken hebben we ook gekeken naar een crowdfundingmodel naast de gelden die via partners binnenkomen. Crowdfunding is één van de manieren om het programma vooral onafhankelijk te kunnen maken voor onze community, want reclame in het programma willen we nog steeds niet! We hebben hiervoor gekozen voor Kickstarter. Wil jij ook (vrijwillig) bijdragen aan het programma? Voor hele kleine bedragen kunnen jullie het programma mede mogelijk maken. Kijk even op: http://kck.st/1FGIncf Spread the word!
Bron: https://www.facebook.com/MotoMeTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraagje omtrent nieuwe banden: ik heb vorige week een nieuwe achterband op m'n vfr laten zetten. Rij sindsdien op eieren, maar wil wel weer eens wat op het gas. Heb nu 140 km gereden, onder vrij koude omstandigheden. Hoe lang blijft zo'n band glad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:06:
Vraagje omtrent nieuwe banden: ik heb vorige week een nieuwe achterband op m'n vfr laten zetten. Rij sindsdien op eieren, maar wil wel weer eens wat op het gas. Heb nu 140 km gereden, onder vrij koude omstandigheden. Hoe lang blijft zo'n band glad?
Je kan prima gas geven hoor. :+
Alleen knietjes aan de grond zou ik nog even mee wachten.
250km was dat bij mij ongeveer(verschilt ook een beetje per band)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, knietje aan de grond is nog niet echt de bedoeling. Eind april VRO bochten, dan moet hij wel ingereden zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat je vooral even op moet passen bij nat weer. Als het droog is en het wegdek goed moet je rustig wel je bochten kunnen draaien. Als je niet op de randjes rijd, dan gaat het gladde er nooit af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie je een kleur verschil tussen je loop vlak, en dat randje op de buiten kant van de band dat waarschijnlijk nog geen contact heeft gemaakt met asfalt?

zo ja, gewoon gas geven.

welke band heb je trouwens gemonteerd, conti gebruikt nu een techniek waarbij de mal geen silicone meer nodig heeft om de band los te krijgen en je niets iets voorzichtiger hoeft te doen in het begin .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ik zie een kleurverschil. Aan de buitenkant nog een centimetertje 'glad'. Heb michelin pilot road 4 gemonteerd. Had ik aan de voorkant al, nu achter ook.

Rijdt als een andere motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Beste,

Ik heb juist een mail gekregen dat de motor nog deze week verstuurd wordt
Ik zal waarschijnlijk morgen meer info hebben

Gr
Eindelijk ... hopelijk klopt het deze keer :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zaterdag kriebelde het zo erg, dat ik toch de motor ben wezen ophalen. In totaal een dikke 200km gereden en iets meer dan 1300 hoogtemeters gehad. 8) Met een kameraad naar Zuid Limburg geweest rondom het 3 landen punt, was nu nog prima te doen met wielrenners. Heerlijk! :D
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dy4qb8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24mzyxg.jpg
Wat weer mooi, morgen eens goed aankleden en met dat bankstel naar mijn werk. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Oef, drielanden punt is mooooi 8)
Kom daar ook vaker (ook al woon ik in het midden van het land)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha absoluut! :) Vanuit mijn moeder is het echt maar een uurtje binnendoor en dan ben je er, vanuit hier net even wat meer maar prima te doen. Sowieso in het voor en najaar kun je er best rijden, en de berg daar af kun je beter aan de achterkant, de kant van België, doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Joopieboy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:38:
Haha absoluut! :) Vanuit mijn moeder is het echt maar een uurtje binnendoor en dan ben je er, vanuit hier net even wat meer maar prima te doen. Sowieso in het voor en najaar kun je er best rijden, en de berg daar af kun je beter aan de achterkant, de kant van België, doen. :)
Ook een leuke tip:
Amstelgold race op de motor!
Moet je even googlen naar de route. maar is werkelijk prachtig om te rijden! _/-\o_

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aja dank voor de tip. Kameraad rijdt wel meer van die wielren routes, ook om te kijken in de zomer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul! schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Dan heb je nooit goed naar RTL gekeken. Behalve het journaal is er 0,0 informatie die niet uit reklameoverwegingen wordt geüit. De presentator van een tuinprogramma (die precies de plantjes aanprijst die het tuincentrum in de aanbieding heeft...toeval?) wordt gekleed door een sponsor. Ook die crimefighter van SBS6 geloof is heeft gesponsorde kleding aan. Als er een auto iets te lang herkenbaar in beeld komt, kun je ervan uitgaan dat het een reklameuiting is. Daarom kijk ik er nooit naar. F1 was de enige reden dat ik wel eens naar RTL keek, maar ik heb nu Sport1. Wat ik van die baggeromroepen zie is als ik op visite ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik word jaloers van al die mooie foto's hier. Aan het eind van de week gaat mijn Suzuki als het goed is ook weer naar buiten. Kan niet wachten.

Intussen ben ik ook nog bezig met mijn custom gear indicator projectje op basis van een oled schermpje. :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ljjbua2lxwDAzTCAZY6SsCvF/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ji1PbbXPgGlEijUwRTcnFhN0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/91pWksAfKDpkUNHic6JuEnmD/thumb.jpg

Uiterste afmetingen zijn 3x4x0.5 voor de versie zonder usb en 3x4x1 voor de versie met usb. Lekker klein dus en zelfs in fel zonlicht werkt het schermpje goed. Uiteindelijk is het alleen wat meer werk geworden dan ik wilde. Liever rijd ik gewoon. :D

[ Voor 41% gewijzigd door zynex op 10-03-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
kortste is binnen 10km >:) dan is het laatste randje wel wat gehavend wegens de kwispelende achterkant op de rotondes _O- en dat net op de dag dat ik mijn instructeur kwijt was _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is volgens mij de warmte die het spul eruit laat dampen en niet zozeer het slijten van de band zelf. Al zal een burnout dat laagje geen goed doen... :+

Pagina: 1 ... 15 ... 105 Laatste