Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:43:
Zou dit toestel een waardige vervanger zijn voor mijn jiayu G4, 2013 1e model?
Ik kom van de G4S vandaan. beter dan de G4, geloof ik, ik weet daar de specs niet precies van. Onderstaand geef ik de specs van de G4S mee, kan je zelf even kijken hoe dat bij de G4 is.

Ik vind de Redmi 2 Pro een stuk fijner.
Nu is het qua geheugen en interne opslag identiek (2Gb RAM, 16Gb intern geheugen), maar op alle andere fronten is het beter.

De behuizing voelt beter, minder goedkoop, ligt lekkerder in de hand (is iets dunner en afgerond).
Het scherm is iets beter, maar ik vond dat bij de G4S al niet slecht moet ik zeggen.
De camera is van een compleet andere orde, onnoemelijk veel beter, ik vond het bij de G4S altijd een beetje korrelig.
De accuduur is ietsje minder, maar de accu is ook kleiner (2200mAh vs de 3000mAh van de G4S), maar dat zegt meer over de G4S, welke ik soms een week zonder opladen gebruikte (:o)! Maar meestal een dag of 4. De Redmi 2 doe ik nu 3 dagen op een accu ofzo.
Qua 'vlotheid' vind ik de Redmi 2 beduidend beter dan de G4S, gaat lekker van app naar app, scrollen in de browser gaat lekker etc. Ook hier vond ik het niet heel slecht bij de G4S hoor (die had ook 8 cores op 1.7Ghz, waar de Redmi 2 4 cores op 1.2Ghz heeft), maar het loopt soepeler op de Redmi 2, waarschijnlijk omdat de ROM goed gefinetuned is. En de ene processor is de andere niet, natuurlijk.

Euhm.. verder nog vragen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:24:
[...]

Ik kom van de G4S vandaan. beter dan de G4, geloof ik, ik weet daar de specs niet precies van. Onderstaand geef ik de specs van de G4S mee, kan je zelf even kijken hoe dat bij de G4 is.

Ik vind de Redmi 2 Pro een stuk fijner.
Nu is het qua geheugen en interne opslag identiek (2Gb RAM, 16Gb intern geheugen), maar op alle andere fronten is het beter.

De behuizing voelt beter, minder goedkoop, ligt lekkerder in de hand (is iets dunner en afgerond).
Het scherm is iets beter, maar ik vond dat bij de G4S al niet slecht moet ik zeggen.
De camera is van een compleet andere orde, onnoemelijk veel beter, ik vond het bij de G4S altijd een beetje korrelig.
De accuduur is ietsje minder, maar de accu is ook kleiner (2200mAh vs de 3000mAh van de G4S), maar dat zegt meer over de G4S, welke ik soms een week zonder opladen gebruikte (:o)! Maar meestal een dag of 4. De Redmi 2 doe ik nu 3 dagen op een accu ofzo.
Qua 'vlotheid' vind ik de Redmi 2 beduidend beter dan de G4S, gaat lekker van app naar app, scrollen in de browser gaat lekker etc. Ook hier vond ik het niet heel slecht bij de G4S hoor (die had ook 8 cores op 1.7Ghz, waar de Redmi 2 4 cores op 1.2Ghz heeft), maar het loopt soepeler op de Redmi 2, waarschijnlijk omdat de ROM goed gefinetuned is. En de ene processor is de andere niet, natuurlijk.

Euhm.. verder nog vragen? :)
klinkt goed inderdaad! gps? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hahaha, ja, de GPS werkt prima, minder dan 10 seconden een lock. Goed precies ook.
Bij de G4S was ik al blij als ik überhaupt een lock had _o-

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-05-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:35:
Hahaha, ja, de GPS werkt prima, minder dan 10 seconden een lock. Goed precies ook.
Bij de G4S was ik al blij als ik überhaupt een lock had _o-
En dat alles voor nog geen €120?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:40:
[...]

En dat alles voor nog geen €120?!!
Ik weet niet weet wat de prijs nu is, ik heb hem paar maanden geleden voor €165,- gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Ik weet niet weet wat de prijs nu is, ik heb hem paar maanden geleden voor €165,- gekocht.
http://www.pandawill.com/...glonass-white-p96907.html

oh das de 1gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
En de 811 / CU versie ("ipv" de 813).
Prijs is inmiddels overal zo'n 120 euro ja, of voor zo'n 35% meer de Limited Edition / "Pro".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Stan schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:21:
[...]

En de 811 / CU versie ("ipv" de 813).
Prijs is inmiddels overal zo'n 120 euro ja, of voor zo'n 35% meer de Limited Edition / "Pro".
waar zie ik die versie dan?
en is dit de goede met 2gb?
http://www.spemall.com/Xi...ck-Camera-2GB-16GB_g.html
of zit ik hier dingen te typen die hier niet horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Mijn Redmi 2 herkent mijn sim kaart soms niet, en dan moet ik de PIN weer opnieuw invullen. Heeft iemand dit probleem gehad en er een oplossing voor?

Vooralsnog heb ik niks gevonden op internet.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:58
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:25:
waar zie ik die versie dan?
en is dit de goede met 2gb?
Van het model met 2 GB is er maar 1 versie, dus je kan niet missen.

Je kan de versies (van 1 GB) onderscheiden door te kijken naar de ondersteunde frequenties.

Hier is een tabelletje dat duidelijkheid kan brengen:
https://docs.google.com/s...FgA/edit?usp=docslist_api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
florizla schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:19:
[...]

Van het model met 2 GB is er maar 1 versie, dus je kan niet missen.

Je kan de versies (van 1 GB) onderscheiden door te kijken naar de ondersteunde frequenties.

Hier is een tabelletje dat duidelijkheid kan brengen:
https://docs.google.com/s...FgA/edit?usp=docslist_api
Waar vind ik dan dat nummer HM2014813 terug? Of is dat een kwestie van vragen? Er staat 1.3 GHz bij de advertentie, zal zeker niet kloppen als ik dit forum zo doorspit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
2Gb is altijd de 813.
Voor de 1Gb-versie kan je dus aan de frequenties zien welke versie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:55:
2Gb is altijd de 813.
Voor de 1Gb-versie kan je dus aan de frequenties zien welke versie het is.
En die is er nog niet met nl taal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:58:
[...]

En die is er nog niet met nl taal :)
De xiaomi.eu-ROM kan er gewoon op, die is er, geloof ik, ook in het Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die 2 GB-versie toch wel relatief duur. Zoveel duurder is dat beetje extra geheugen nu ook weer niet. Kan dat ding nog andere zaken die zijn lichtere broertje niet kan?
Gigabit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:01:
Ik vind die 2 GB-versie toch wel relatief duur. Zoveel duurder is dat beetje extra geheugen nu ook weer niet. Kan dat ding nog andere zaken die zijn lichtere broertje niet kan?

[...]

<€ 150 is dus te veel? Man, i feel noobish :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:02:
<€ 150 is dus te veel? Man, i feel noobish :-)
Mijn opmerking staat verder los van jouw verhaal hierboven. Of het te veel is kan alleen jij beantwoorden, zelf zou ik om technische redenen hoe dan ook wel voor 2 GB gaan.

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat er voor een dergelijke bedrag ook opeens andere telefoons binnen bereik komen, zoals bijvoorbeeld de ZTE V5 Max of de Xiaomi RedMi Note 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:01:
Volgens mij niet, alleen geheugen en interne opslag. Als 1GB genoeg is, is dat prima. Ikzelf ben een zware gebruiker van geheugen, maar mijn vrouw heeft de 1GB-/8GB-versie en die komt daar prima mee rond.
Tssk :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-05-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:11:
Volgens mij niet, alleen geheugen en interne opslag. Als 1GB genoeg is, is dat prima. Ikzelf ben een zware gebruiker van geheugen, maar mijn vrouw heeft de 1GB-/8GB-versie en die komt daar prima mee rond.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg zeer zeker niet dat 1 GB te weinig is. Ik ben er echter wel voor om de levensduur van apparaten bij voorbaat al zo lang mogelijk te maken en op dat vlak is 2 GB de betere keuze.

Vervang je toch ieder half jaar je telefoon dan is het allemaal minder relevant.
Tssk :P
Jij schrijft het, ik merk alleen maar op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:14:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg zeer zeker niet dat 1 GB te weinig is. Ik ben er echter wel voor om de levensduur van apparaten bij voorbaat al zo lang mogelijk te maken en op dat vlak is 2 GB de betere keuze.

Vervang je toch ieder half jaar je telefoon dan is het allemaal minder relevant.
Uiteraard :) maar je kan je zeker afvragen in hoeverre meer dan 1GB -en de bijkomende kosten- voor een telefoon nodig is.
Aan de andere kant, een paar jaar geleden was 1GB geheugen voor de PC ook meer dan genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:17:
Uiteraard :) maar je kan je zeker afvragen in hoeverre meer dan 1GB -en de bijkomende kosten- voor een telefoon nodig is.
Mijn vorige telefoon met 512 MB sloot apps vaak af bij het teruggaan naar de launcher, terwijl je met 2 GB veel meer spul in de achtergrond open kunt hebben en bij terugswitchen de boel dus niet opnieuw opgestart hoeft te worden. Zelf ervaar ik dat als een voordeel, maar moet daarbij zeggen dat mijn telefoon ook andere pluspunten had, waardoor er niet echt sprake is van extra kosten voor die feature.

Dat is ook waarom ik eerder opmerkte dat ik die meerprijs wel hoog vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
16GB opslag en 2GB werkgeheugen vind ik het prijsverschil wel waard. Tevens is hij naderhand beter te verkopen.
Hij loopt verder smoother, dat zal met Android 5 vermoedelijk ook te merken zijn als je ze naast elkaar legt.
De huidige xiaomi.eu rom heeft inderdaad Nederlands in het talenpakket zitten voor de Redmi 2 Pro.

Laat een Internationale rom nooit!!! door de verkoper op je telefoon laten zetten. Verzoek altijd om de originele rom erop te laten staan.
Redenen: er wordt bijna altijd een slechte/incompatible rom gebruikt die niet gemaakt is voor de Redmi 2. Tevens kunnen deze virussen en spyware bevatten. Ten slotte kan zo'n rom zich voordoen alsof hij een originele Xiaomi is, terwijl het in werkelijkheid een replica is.

De originele ROM heeft alleen Chinees en Engels en geen Russisch, Turks of Nederlands. Check dit dan ook bij de product omschrijving en wees hierop bedacht.
De enige Xiaomi die volgens mij extra talen heeft is de nieuwe Mi4i, deze is uitgekomen in India en bevat als extra o.a. de Indiase taal.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:24:
Laat een Internationale rom nooit!!! door de verkoper op je telefoon laten zetten. Verzoek altijd om de originele rom erop te laten staan.
Dat garandeert natuurlijk niets. Men kan de originele ROM imiteren of men zet daar gewoon spyware op. Dan ben jij niets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Die kans is al een stuk kleiner, doordat de doelgroep kleiner is geworden (en deze mensen kunnen de telefoon in de officiële webwinkel of fysieke winkel kopen voor de originele prijs).

De enige berichten die ik heb gezien met gemanipuleerde roms, waren Internationale roms, dus roms met meer talen dan Engels en Chinees.
In de praktijk is vanalles mogelijk, maar op deze manier verklein je de kans op problemen.

Uiteraard helpt het ook als je een telefoon koopt op een website/verkoper waar andere (Tweakers) het ook hebben gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 17-05-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:47:
In de praktijk is vanalles mogelijk, maar op deze manier verklein je de kans op problemen.
Dat lijkt me dus niet. Het voelt misschien veiliger, maar de praktische toegevoegde waarde is nihil. Er kan alsnog van alles op je telefoon gezet zijn, met root en dus eigenlijk toegang tot alles kan je natuurlijk leuk knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat ik bedoel, is dat men in de praktijk er vanalles op kan zetten, maar als je de originele rom hebt, is de kans op problemen kleiner.

Gemanipuleerde roms en root zijn wat mij betreft 2 verschillende dingen.
Root in het algemeen, kan handig zijn. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik adviseer om de xiaomi.eu rom er zelf op te zetten. Hierin zit optionele roottoegang, Europese locaties en de NL taal er standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Na ruim een dag spelen met mijn nieuwe Redmi 2 pro (Credits naar Kwisum) is mijn indruk erg goed. Miui werkt intuitief en het loop allemaal heerlijk soepel. Toch is het niet alleen rozengeur en manenschijn:

- Ik heb in slot 1 een simkaart van Tele2 zitten. De simkaart is gelocked met pincode die je ingeeft bij opstarten telefoon. De telefoon, of de software, verliest soms het contact met de sim en dan moet je dus weer opnieuw pin ingeven. Dat betekent dat je op dat moment dus ook niet bereikbaar bent. Ik heb daarom de pincode maar (tijdelijk) uitgezet en dat gaat verder goed. Nog geen lange gesprekken gevoerd. Ik zal ook een bericht op het eu forum plaatsen.

- Mailprogramma voldoet ruimschoots en een extra programma instaleren is niet nodig....behalve als je exchange gebruikt. Er is geen optie in het zakelijk account om het wachtwoord in te geven bij inkomende mail.

- Ik gebruik een agendawidget (google, today) deze waren altijd schermvullend. Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen bij Xiaomi. Het lijken mij allemaal software problemen.

Alvanosa, ik ervaar het zelfde probleem. Welke provider heb je en welke rom draai je?

[ Voor 86% gewijzigd door Stampre op 17-05-2015 19:35 . Reden: uitgebreid ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Xiaomi Redmi 2 vs Redmi 2 Pro resultaten.

Op het gebied van performance in benchmarks, maakt die 2GB werkgeheugen weinig tot niets uit. In het dagelijks gebruik vind ik een groot verschil, dit kan echter ook komen doordat de huidige ROM's gewoon veel beter zijn uitgewerkt dan 6 weken geleden.
Ik had gehoopt dat de veel benchmarks beter zouden zijn, maar ik was blij verrast met de gebruikerservaring van de Pro.

Benchmarks

Ik zal me de komende dagen bezig houden met de review van de Redmi 2 Pro, deze zal snel te lezen zijn op Tweakers. De Engelstalige release zal op mijn eigen webpagina te zien zijn (niet meer in mijn Tweakblog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Vandaag ook de Redmi 2 Pro besteld voor mijn vriendin op Ibuygou voor 183€ incl. direct eu shipping (geen kans op extra importkosten).

Het is na veel zoeken voor een goedkope gsm met geen te groot scherm na veel reviews over andere gsm's (umi, elephone, ...) te lezen deze dus geworden.
Andere topics hadden het over slechte hard/software van deze alternatieven en vlug kapot gaan na een maand tijd.

Zelf heb ik een vivo xplay 3s dus kan ik eens vergelijken met de Redmi qua bouwkwaliteit en dergelijke.

Tnx alvast voor de vele info hier in het topic waardoor mijn besluit is gevallen op de Redmi 2pro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:59:
Wat ik bedoel, is dat men in de praktijk er vanalles op kan zetten, maar als je de originele rom hebt, is de kans op problemen kleiner.
Als men er in de praktijk van alles op kan zetten is de kans op problemen niet heel veel anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:47:
[...]

Als men er in de praktijk van alles op kan zetten is de kans op problemen niet heel veel anders :P
Theorie, praktijk, ik ben er blijkbaar niet goed in :)
Het moest allemaal inderdaad "theorie" zijn.

Maar goed in theorie is mijn Redmi 2 Pro review nu af, maar ik moet nog even wachten totdat het product is toegevoegd/goedgekeurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:51:
Theorie, praktijk, ik ben er blijkbaar niet goed in :)
Het moest allemaal inderdaad "theorie" zijn.
Dat bedoel ik dus - je weet niet wat ermee gebeurd is. Als men het doosje open heeft gehad kan er net zo goed een verborgen troep-app op gezet zijn, daar is geen vage ROM voor nodig.

Als men kwaad wil loop je in beide gevallen evenveel risico, met het verschil dat denken dat alles wel in orde moet zijn potentieel nog veel schadelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 12:15
De accuduur is ook wel echt heel goed. Gister ochtend vand e ladr gehaald met 100%
vrij veel gebruikt, op wifi vooral whatsapp en facebook en vanochtend heeft ie nog 69% over:)
Eens kijken hoe dat verloopt op 3g

16gb is trouwens ook wel fijn, geheugenkaartje heb ik zo niet eens nodig voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Kiswum schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:51:
Maar goed in theorie is mijn Redmi 2 Pro review nu af, maar ik moet nog even wachten totdat het product is toegevoegd/goedgekeurd. ;)
Is 'Pro' eigenlijk de officiele naam van dit model? 'Advanced' kom je ook tegen, en de eerste berichten (in het Chinees) spraken van een 'limited edition'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
florizla schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:35:
[...]

Is 'Pro' eigenlijk de officiele naam van dit model? 'Advanced' kom je ook tegen, en de eerste berichten (in het Chinees) spraken van een 'limited edition'...
Ik weet niet zeker wat het echt is, hetzelfde merkte ik bij de MiBox /Pro/Enhanced/3.

Het kan ook de Redmi 2s zijn. Hoe goed is je Chinees? Dit is het doosje ;)

(klik voor een groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi2/DSC_0893-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ik ken het doosje, heb er zelf ook een ;-)
Maar dacht dat er misschien ergens anders een 'officiele' naam opgedoken was.

Bij de downloads op xiaomi.eu wordt hij gewoon '2 GB RAM version' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Vraagje, bij het krijgen van de redmi zal je hoogst waarschijnlijk een ota update krijgen ?
Bevat deze ook multilang ? Ik zie dat de huidige rom meestal in het engels en chinees beschikbaar is tenzij een custom rom geinstalleerd word of heb ik het mis ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Wat betreft de namen, zoals ik al eerder postte leek het mij officieel toch te gaan om de RedMi "2s" of "Limited Edition", maar inmiddels zien we ook de benaming "Enhanced Edition". "Pro" lijkt vooral door shops en op fora te worden gebruikt.
Zoals ik al vaak heb aangegeven en nu ook op de doos duidelijk zichtbaar is, is het Device ID gelijk aan de 'normale' China Mobile uitvoering, te weten HM2014813.

Hier overigens een scratch test op een RedMi 2 met AGC DragonTrail, en lijkt toch echt wel gaaf spul!

Tot slot een uitgelekt stuk info over de nieuwe RedMi H3Y "Hermes" die eraan zou komen!

[ Voor 24% gewijzigd door Stan op 18-05-2015 12:19 . Reden: Edited na Kiswums next post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De link naar de Enhanced Edition is van een fanwebsite, daar hecht ik geen waarde aan:
This is non-profitable web-site. We are global informative fan-site for Xiaomi Mi company and it's products, services etc.
Dat is dus geen officiële site van Xiaomi of Xiaomi producten (net als voorheen: Xiaomishop.com of Xiaomiworld.com).

Als ik de Chinese site van Xiaomi erbij pak, dan hebben ze alleen nog maar een Redmi 2 met 16GB opslag en 2GB werkgeheugen wel op de site staan.
http://www.mi.com/hongmi2/specs/

De Redmi 2s werd bij en.miui.com al genoemd toen er nog geruchten waren. Het kan zijn dat men deze benaming heeft behouden om alles makkelijker te houden.
De vernieuwde versie is overigens nog niet op de Engelstalige site te vinden: http://www.mi.com/en/redmi2/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kiswum schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:58:
De link naar de Enhanced Edition is van een fanwebsite, daar hecht ik geen waarde aan:

[...]

Dat is dus geen officiële site van Xiaomi of Xiaomi producten (net als voorheen: Xiaomishop.com of Xiaomiworld.com).

Als ik de Chinese site van Xiaomi erbij pak, dan hebben ze alleen nog maar een Redmi 2 met 16GB opslag en 2GB werkgeheugen wel op de site staan.
http://www.mi.com/hongmi2/specs/

De Redmi 2s werd bij en.miui.com al genoemd toen er nog geruchten waren. Het kan zijn dat men deze benaming heeft behouden om alles makkelijker te houden.
De vernieuwde versie is overigens nog niet op de Engelstalige site te vinden: http://www.mi.com/en/redmi2/specs/
Thanks, je hebt gelijk en ik heb mn post een beetje aangepast. Overigens is juist je Chinese link de enige site die BEIDEN laat zien als je goed kijkt.
Ik denk dat alleen een Chinees-lezert ons uitsluitsel kan geven (hopelijk vanaf doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stan schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:21:
[...]

Thanks, je hebt gelijk en ik heb mn post een beetje aangepast. Overigens is juist je Chinese link de enige site die BEIDEN laat zien als je goed kijkt.
Ik denk dat alleen een Chinees-lezert ons uitsluitsel kan geven (hopelijk vanaf doos).
Bedankt :)
Als je doorklikt op de Chinese site, dan kun je inderdaad kiezen uit 2 versies. Als je gaat afrekenen, dan was het voor mij minder duidelijk. Wellicht kan je het met Google Chrome wel vertalen, maar ik had geen zin om die browser op te starten :)

Inmiddels is de titel van dit topic (voorlopig) aan gepast met de Pro toevoeging.
Het product is toegevoegd.
Hier is mijn review over de Redmi 2 "s" / "Pro"
productreview: Xiaomi Redmi 2 Pro Wit review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Stampre schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:17:
Na ruim een dag spelen met mijn nieuwe Redmi 2 pro (Credits naar Kwisum) is mijn indruk erg goed. Miui werkt intuitief en het loop allemaal heerlijk soepel. Toch is het niet alleen rozengeur en manenschijn:

- Ik heb in slot 1 een simkaart van Tele2 zitten. De simkaart is gelocked met pincode die je ingeeft bij opstarten telefoon. De telefoon, of de software, verliest soms het contact met de sim en dan moet je dus weer opnieuw pin ingeven. Dat betekent dat je op dat moment dus ook niet bereikbaar bent. Ik heb daarom de pincode maar (tijdelijk) uitgezet en dat gaat verder goed. Nog geen lange gesprekken gevoerd. Ik zal ook een bericht op het eu forum plaatsen.

- Mailprogramma voldoet ruimschoots en een extra programma instaleren is niet nodig....behalve als je exchange gebruikt. Er is geen optie in het zakelijk account om het wachtwoord in te geven bij inkomende mail.

- Ik gebruik een agendawidget (google, today) deze waren altijd schermvullend. Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen bij Xiaomi. Het lijken mij allemaal software problemen.

Alvanosa, ik ervaar het zelfde probleem. Welke provider heb je en welke rom draai je?
Hoi, het blijkt een bug te zijn die niet in de Stable versie zit maar wel in de weekly vooralsnog. Ik zie dat je geantwoord hebt op mijn post op Xiaomi.eu.

Het is een software probleem waarbij soms de SIM word gereset. Onhanding maar te verhelpen met de Stable versie. :)

Ik zit in Spanje en heb als provider Jazztel en draai 5.5.15 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Dank alvanosa, dat is goed nieuws! Hoe kom jij aan die wijsheid overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Omdat ik met de stable versie geen enkel probleem heb en een beetje rondzoeken in het forum liet mij zien dat meerdere mensen hetzelfde ervaren. Daarnaast heb ik de Sim kaart extra dik gemaakt met een plakbandje, en dit verhielp het probleem niet, daarna plakbandje verwijdert. Na het overstappen van Stable naar de Weekly kwam het probleem ter sprake.

Overigens heb ik vandaag nog geen enkele keer een reset gehad van de Sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik had hetzelfde gedaan met een papiertje op sim. Goed te lezen dat het een software probleem is en hopen op een snelle stable release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Stampre schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:26:
Ik had hetzelfde gedaan met een papiertje op sim. Goed te lezen dat het een software probleem is en hopen op een snelle stable release
Je kunt de stable hier downloaden:

http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=76899

Je moet wel je telefoon wipen aangezien het een oudere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Van Stable naar Weekly moet je helaas altijd wipen.
Je kunt backups van je telefoon maken, maar plaats alleen maar apps en instellingen terug die je kent, sommige instellingen zijn namelijk voor elke ROM geschikt. Dat kan vreemde storingen veroorzaken.

Een upgrade binnen hetzelfde straatje maakt vaak niet uit. Je kunt gewoon een Stable 15 release over een Stable 10 release zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik laat het even voor wat het is en wacht een update af van de weekly. Ik heb er een dag over gedaan alles in te stellen dit weekend nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heb je de nieuwste release er eigenlijk al op gezet?
Wellicht kun je 5.5.15 erop zetten.

Ik zag dat je een ticket had ingelegd bij Miui. Er is echter 1 probleem, zij ondersteunen alleen hun eigen ROM's, niet die van xiaomi.eu.
http://en.miui.com/thread-114215-1-1.html

Als de laatste xiaomi.eu rom erop staat, dan kun je hetzelfde topic eventueel hier openen:
http://xiaomi.eu/community/forums/bugs.20/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Mooi werk!

De lag waarover je het hebt, heb ik persoonlijk nog niet opgemerkt.

Ik ga er eens op proberen te letten, misschien kijk ik er nu nog overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Het is zover! Hij lag in de bus, en mijn DealExtreme bestelling betreft zoals verwacht het 811 model (China Unicom), zoals ook uit de frequenties in de DX specs te halen viel.

Het label/doosje is EXACT gelijk aan dat van de 2GB versie van Kiswum, met uiteraard deze uitzonderingen:
- 2014811 ipv 2014813;
- 1GB ipv 2GB op enkele plekken;
- 8GB ipv 16GB op enkele plekken;
- de frequentie(s)(banden);
- serienummer wijkt enorm af (12 cijfers en ik heb er geen slashes in!);
- IMEIs wijken uiteraard een beetje af (mijn beide IMEIs zijn gelijk?! WTF?! :? )
(Fake lijkt het me echt niet, want DX is wel behoorlijk betrouwbaar, en ook het zegel met hologram en kraslaagje, alsook een tweetal "QA Passed" zegels over de doosnaden, die VOID laten zien als ik ze lostrek)

Verder exact gelijk, tot op alle details (niet al het Chinees gecheckt).

Naast de gelijke IMEIs en uberhaupt dat het een 811 is (ik wil inmiddels eigenlijk al liever de 813 die beter is voor NL 4G ipv de 811 die beter is voor NL 3G), was er nog een drietal mindere puntjes:
De stekker was inderdaad niet Europees maar plat (er zou een adaptertje bij zitten, al heb ik die nog wel) en hij is maar 1000mAh?! Dat is toch geen Quick Charge 1.0 lader dan?!
En tot slot is de manual natuurlijk alleen Chinees, maar goed.

Hij ziet er overigens wel prachtig uit en weegt lekker weinig! Gaat wel megamoeilijk open zeg!

Ps. Van alle genoemde sites waarop je je device kunt checken op echtheid op basis van IMEI en SN (dus niet met een App of software etc!), kan ik alleen deze werkend vinden, maar die heeft een Chinese Captcha |:( |:( |:(

Morgen meer...

[ Voor 57% gewijzigd door Stan op 19-05-2015 01:46 . Reden: Ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Het begint al goed met mijn order via ibuygou..
Blijkbaar zijn de redmi2 pro's niet meer op stock in de eu opslagplaatsen en moeten ze het via dhl verzenden via china ;(

Direct de chat geopend waar ik expliciet gevraagd heb wanneer er importkosten zijn ik deze niet betaal maar dat zij dit moeten opvangen aangezien ik direct Eu shipping gekozen had zonder kans op import kosten.

Alles is akoord gegaan + ik krijg een 10USD terug en de gsm word alsnog vandaag verzonden + ik krijg een tracking code.

Hopelijk loopt vanaf nu alles goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Stan, je hebt dus de originele Redmi 2: productreview: Xiaomi Redmi 2 Wit review door Kiswum

@Joeriinc, naar mijn weten is de Redmi 2 Pro nooit in een EU warehouse aanwezig geweest. Alleen via deze link kun je zien wat vanaf daar te koop is.
http://www.ibuygou.com/categories/eu-direct-1.html

Alleen bij deze producten kun je kiezen voor "bezorging vanaf EU warehouse".
Met de regeling die je hebt getroffen, krijg je nu dus de importkosten terug als deze aan de deur worden gevraagd?

(Goed om te weten, DHL kosten via EU warehouse zijn duurder dan via China. Volgens mij is het €20 vanuit China en €40 vanuit Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
@Kiswum Bij ibuygou kon je de pro kopen vanuit EU. Als je hem in het winkelmandje had gezet kon je als verzending kiezen 'From EU Direct warehouse'. Ze hadden hem dus blijkbaar nog niet in de categorie op de website gezet.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kodess schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:03:
@Kiswum Bij ibuygou kon je de pro kopen vanuit EU. Als je hem in het winkelmandje had gezet kon je als verzending kiezen 'From EU Direct warehouse'. Ze hadden hem dus blijkbaar nog niet in de categorie op de website gezet.
Ok, dan is dat een fout geweest die inmiddels weer is hersteld. Ik vind dan ook dat ze je hiervoor een goede compensatie moeten bieden (wat volgens mij nu wel is gelukt). Nu kan je niet meer voor EU warehouse kiezen. Ik heb het ook even bij de Mi4 met 16GB/3GB en bij de MiTV geprobeerd en daarbij kun je ook alleen voor China kiezen.

De Redmi 2 kun je wel gewoon laten versturen via DHL EU, maar dat komt ook overeen met de eerder pagina die ik stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
[quote]Stampre schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:17:

Dit lijkt een softwareprobleem te zijn en dus te worden opgelost, wachten we af.

Mijn fout, op het werk is de inlog voor exchange gewijzigd, draait als een zonnetje nu

Inmiddels ook gelukt, wat omslachtig om de widget te vergroten, een klein minpuntje, de agenda gaat niet verder dan een week in de widget.

Conclusie na 2,5 dag intensief gebruik: Waarom heb ik ooit een dure HTC one X gehad. En MIUI is een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Jup zoals hier te zien op de screen shot die ik genomen heb (om toch maar bewijzen te hebben).

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ai62eoo03/order.png

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/u1ano1mrn/order_2.png

Ook in een support ticket staat volgende te lezen:
"Here we just send your order to this address" ....

Dus normaal is mijn order verzonden via dhl (wel nog geen tracking code gekregen).

Service van ibuygou is vlug en zeer correct moet ik zeggen. top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Zondagochtend om 9 uur van de lader, nu nog 15% over. Geen bluetooth of gps gebruik, voornamelijk regelmatig whatsapp en facebook over 3g en wifi. Dus hij haalt 3 volle dagen bij relatief rustig gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Voor de mensen die de Redmi 2 Pro hebben, hoe is de connectiviteit kwa 3G?
De pro heeft de 900 mhz band toch niet, terwijl die in Nederland toch vrij cruciaal is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:31:
Voor de mensen die de Redmi 2 Pro hebben, hoe is de connectiviteit kwa 3G?
De pro heeft de 900 mhz band toch niet, terwijl die in Nederland toch vrij cruciaal is.
Vodafone geen enkel probleem, 3G/H+ gaat probleemloos.
Ik woon wel in de Randstad, ik weet niet of dat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Met Vodafone en T-Mobile (4G) had ik geen problemen met het netwerk in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Goh dat had ik eigenlijk niet verwacht, helemaal geen problemen.
Dan zou ik zelfs naar de mi4i kunnen kijken (had hem afgeschreven om de 900 mhz band).
Ter info: ik zit ook in Eindhoven en heb Vodafone.

T-Mobile dus alleen 4G getest?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vodafone werkt 4G ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Mijn phone is sowieso echt zoals ik al dacht (zie vorige post) in verband met alle zegels en hologrammen etc en betrouwbare leverancier (DX.com) maar ook de security code op het doosje, onder de kraslaag, checkt GOED:
http://www.mi.com/verify/
Al zou ik ook nog steeds graag een Engelse versie van de pagina met de IMEI/SN Checker zien. Iemand?

En waarom zijn mijn beide IMEI gelijk, das toch niet ok?!

Tot slot wil ik weten hoe ik de beide devices kan installeren die in Windows opspringen als ik de ladende (uitgezette) RedMi 2 aan de USB hang. Ik kon voor beiden niets standaards gebruiken of vinden, tot ik de Mi Phone Suite heb ge-extract en de Driver map aanwijs.
De eerste device pakt ie dan wel, en dat wordt een "Xiaomi Composite MDB Interface" (VID_2717&PID_1770) maar de tweede blijft Onherkend (USBSTOR/Other)?!

[ Voor 64% gewijzigd door Stan op 19-05-2015 22:18 . Reden: Tot slot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kodess schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:12:
Goh dat had ik eigenlijk niet verwacht, helemaal geen problemen.
Dan zou ik zelfs naar de mi4i kunnen kijken (had hem afgeschreven om de 900 mhz band).
Ter info: ik zit ook in Eindhoven en heb Vodafone.

T-Mobile dus alleen 4G getest?
Ik heb geen 4G op mijn Vodafone simkaart, helaas :(
De Mi4i lijkt mij ook wel interessant, maar op dit moment zou ik liever voor de krachtigere Mi4 kiezen.
Als de Mi4i rond de $240 komt te liggen, dan is het denk ik wel een interessante telefoon om te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zeer bizar, want mijn phone is real (dubbel checked) en alles verzegeld etc, en na installatie van CWM Recovery (6.0.5.1) de default.prop eens even uitgelezen (selectie):
ro.build.id=KTU84Q
ro.build.display.id=cm_hm2014813-eng 4.4.4 KTU84Q e3bfaac8e8 test-keys
ro.build.version.incremental=e3bfaac8e8
ro.build.version.sdk=19
ro.build.version.codename=REL
ro.build.version.release=4.4.4
ro.product.name=cm_hm2014813
ro.build.product=hm2014813
ro.cm.device=hm2014813
ro.build.description=2014813-user 4.4.4 KTU84P HM2014813 release-keys
ro.build.fingerprint=Xiaomi/2014813/HM2014813:4.4.4/KTU84P/V6.2.4.0.KHJCNBK:user/release-keys
ro.cm.version=11-20150110-UNOFFICIAL-hm2014813
ro.modversion=11-20150110-UNOFFICIAL-hm2014813
ro.cm.display.version=11-20150110-UNOFFICIAL-hm2014813
ro.product.model=HM2014813
ro.product.device=HM2014813
ro.product.name=HM2014813

Hoe kan dat?!
Ik heb een perfect werkende MIUI 6.2.4.0 (?!) die ik van Chinees naar NL heb gekregen zonder update of iets?!
Maar hoezo is het een 813 ROM? Zelfs op mijn fysieke telefoon zelf staat 811 gedrukt (ook in de Settings staat HM 2LTE-CU. Is de 811 ROM (met NL dus) gewoon afgeleid of zo van de 813?

Morgen updaten naar weekly multi (als dit lukt met CWM)(had Mi-Recovery 2.0.1 stock).

Ps. Voor naar NL krijgen even YouTuben, en voor Ontwikkel modus MIUI Versie paar keer aanklikken, en voor Engineer Mode de Build (of Kernel?) paar keer aanklikken. TIs allemaal even net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
ik zit er sterk aan te denken om de Redmi 2 Pro aan te schaffen, maar heb nog een paar andere toestellen op m'n lijstje staan. Ik ga er van uit dat degene die de Redmi 2 pro hebben aangeschaft misschien de andere toestellen op mijn lijstje ook hebben bekeken, dus eventuele input is erg welkom.
Om niet offtopic te gaan, bij deze de link van mijn post in het "mobiele aankoopforum"

Chinaphone < 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Vandaag krijg ik de redmi dus.

Woensdag opgehaald en vrijdag levering ik moet zeggen dat dit een zeer vlugge levering is zeg :p

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/7csjdi8o7/del.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dit komt me bekend voor, maar dan van Brussel naar Eindhoven. Mijn laatste bestelling was binnen 48 uur binnen :) Het gemiddelde blijft bij overigens gewoon op 3 dagen hoor. Het is soms sneller om iets in China te bestellen, dan uit mijn eigen land (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:59
Ik heb inmiddels de 1GB versie binnen: 9 mei besteld, de 20ste binnengekregen, met singapore post. Viel me alles mee.

Tot nu toe bevalt het toestel erg goed, een uitgebreider verhaal volgt nog.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Ik heb om 12u ongeveer de gsm ontvangen wat dus zeer vlug is :p

Ik heb direct de update gedaan naar 6.5.2.0
Wat ik raar vind is dat er geen google play store op het toestel staat ?

Is het ook aan te raden om de multilang rom te instaleren of nederlands te krijgen ?

Edit:
stap1. http://xiaomi.eu/community/threads/5-4-17.27453/
Stap2. download de juiste rom voor mij was dit: xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.5.15_v6-4.4.zip
Stap3: Ga naar de updater en klik rechtsboven op de 3 puntjes en kies "choose update package"
Stap4: Selecteer je gedownloade rom en updaten maar :)

[ Voor 36% gewijzigd door jinks26 op 22-05-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Alleen de MultiLanguage rom van Xiaomi.eu heeft Google Play. 6.5.2.0 is gewoon de originele Chinese Stable build (met Chinees en Engels).
Deze versie kun je updaten met die van Xiaomi.eu (over enkele uren is de nieuwste release daar te downloaden). Na het verwisselen van de ROM, moet je je telefoon terugzetten in "facotory settings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Alleen de MultiLanguage rom van Xiaomi.eu heeft Google Play. 6.5.2.0 is gewoon de originele Chinese Stable build (met Chinees en Engels).
Deze versie kun je updaten met die van Xiaomi.eu (over enkele uren is de nieuwste release daar te downloaden). Na het verwisselen van de ROM, moet je je telefoon terugzetten in "facotory settings".
Indien de nieuwe versie uitkomt kan ik deze niet gewoon via ota updaten of is dit niet beschikbaar voor een eigen rom ?
Of bedoel je een nieuwe versie die officiaal van xiaomi uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
joeriinc schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Indien de nieuwe versie uitkomt kan ik deze niet gewoon via ota updaten of is dit niet beschikbaar voor een eigen rom ?
Of bedoel je een nieuwe versie die officiaal van xiaomi uitkomt ?
Ota updates, zijn naar mijn weten voor de officiele en ook voor de ML rom aanwezig.

Ik heb bij mijn Mi2 gemerkt dat er via de ML rom ook een OTA update wordt aangeboden, maar dat kan soms enkele dagen op zich laten wachten. Je kunt dus op zich wel de huidige release downloaden.
Als je deze ML rom hebt, krijg je als het goed is geen melding meer voor de update van de officiële rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Tnx voor de info,
Google play staat er nu bij + de gsm staat in het nederlands :)

is het niet aan te raden om bij iedere update factory reset te doen dan ? (wat dan ook weer alle instellingen wegdoet :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
joeriinc schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:28:
Tnx voor de info,
Google play staat er nu bij + de gsm staat in het nederlands :)

is het niet aan te raden om bij iedere update factory reset te doen dan ? (wat dan ook weer alle instellingen wegdoet :p )
De factory reset is alleen nodig als je van stable naar weekly builds gaat of van de officiële naar de ML release.
Volgende week hoef je hem dus zeker niet te resetten als je je telefoon update. Mocht Android 5 uitkomen voor de Redmi 2, dan is een factory reset wel erg aan te raden omdat je dan een totaal nieuwe Android versie hebt gekregen.

p.s. ik heb de Nederlandse taal niet lang genoeg getest toen ik de Redmi 2 in huis had. Kunnen jullie eens bekijken of de taal inmiddels prima is? Staat bijvoorbeeld 30% nog vol van de taalfouten of valt het wel heel erg mee en is 95% netjes vertaald?

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 22-05-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Ik ben er constant mee bezig en ik moet zeggen dat ik toch nog geen opmerkingen heb over de nederlandse taal ;)
Wat ik wel irritant vind is de constante vraag om in te loggen op een Mi Account. (is dat aan te raden ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb zelf wel een Mi Account, met name om mijn wifi instellingen in de cloud op te slaan en om gebruik te maken van de thema's. Backups van foto's heb ik niet aanstaan en hetzelfde geldt voor mijn contactgegevens (die staan toch al in mijn Google mail).

Ik zou zeggen ja, gewoon aanmelden. Kan handig zijn met andere Xiaomi diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Enige Chinese tekens die ik ben tegengekomen zijn notificaties van de video app. Sinds ik die heb uitgeschakeld is alles netjes Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Echt megavaag. Zoals ik al postte heb ik echt 100% een echte device (naast alle zegels, hologrammen en gecontroleerde kraslaag scratch code heb ik ook met de Anti Fake App op jd.mi,com succes), en betreft het ook 100% zeker de 811 (WCDMA)(CU) versie.
Echter staat er dus 813 software/kernel/ROM op (uit de doos) in het Chinees (maar NL zit er ook gewoon in!) op, en nu kan ik de eerste de beste OTA update niet draaien! Hij download m en gaat netjes herstarten, maar dan kom ik in Recovery, die zegt dat t niet kan omdat het een 813 device is, en de ROM/update is 811 (duh!)?!
Komt dit door CWM (6.0.5.1)? Ik zou natuurlijk handmatig de versiecheck uit de update ZIP kunnen slopen...

Bizar, maar goed ik zal er zelf handmatig de Multi op knallen, das sowieso beter toch? Of?

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 22-05-2015 18:36 . Reden: CWM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ik (en anderen hier op het forum) hadden het omgekeerde voor: een 2014811 ROM op een 2014813.

De kans bestaat dat de multilang ROM ook niet wil installeren door de foute recovery. Wat dan helpt is om een (juiste) custom recovery te intalleren. Na advies uit dit topic is dat bij mij ook gelukt met TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Vraag.

Mijn vrouw heeft de Hongmi2 1GB met 20140811 weekly MUI rom er op.

Nu heeft ze al een tijdje dat de sim lijkt te worden gereset als hij op standby gaat. En aangezien dat ding na 1 minuut op standby gaat, moet ze elke keer haar simpin weer invoeren en staat haar simkaart uit. Gevolg, ze kan dan niet gebeld worden.

Al bij beveiliging gekeken, nada.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

@maartend: Ik houd dit forum gewoon in de gaten vanwege interesse in de Xiaomi toestellen, kan je geen exact antwoord geven maar weet wel dat dit probleem al eerder voorbij is gekomen. Er is ook een oplossing voor volgens mij.... zou dus even wat pagina's terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ik heb de originele (stock) Mi Recovery 2.0.1 maar weer terug gezet en nu met succes de 811 Multi weekly (5.5.22) geinstalleerd.
Let trouwens op, want bij beide download servers kom ik soms bestanden tegen met andere groottes en MD5 hashes dan op t EU-forum wordt genoemd!!!
Installatie wel allemaal snel en simpel en mooi!

Overigens wel direct wat foutjes in het NL:
- Eerste MIUI v6 installatiescherm "omDe" (spatie & hoofdletter)
- Bij zoeken naar SIM zie ik HTML om "Deze stap overslaan" te onderstrepen (haken met U etc);
- Bij inloggen op Mi account hetzelfde met de U met HTML-haken rond "Overslaan".

[ Voor 36% gewijzigd door Stan op 24-05-2015 18:23 . Reden: Link Xiaomi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn vrouw heeft ook de sim-reset-bug, vreselijk irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
MBT sim-reset bug.
Wat bleek nou, mijn vrouw had haar telefoon niet op automatisch netwerk kiezen gezet. Ik zet dat aan, geen last meer van de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed gedaan Stan!
Die vertaal fouten zitten in de rom, ik heb hetzelfde gezien bij de Mi2 met Android 5 en miui v6.
De NL rom die jij erop had staan bij aflevering, is dus door je webshop erop gezet, dat is niet vanuit de fabriek erop gezet. Gelukkig heb je nu alles weer origineel + de ML rom van Xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Mijn updatee geeft aan dat er een update is, er staan wat chinese tekens bij... Gaat dit wel om een update van de europeze versie, of moet je die telkens handmatig downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb mijn redmi 2 nu een paar maanden en sinds een maand krijg ik oranje verkleuringen langs de rand van het scherm met in de hoeken grotere vlekken. Dit is vooral goed te zien met een witte achtergrond, zijn er meer met dit probleem? Het gaat om hm 2014811. In eerste instantie wou ik het toestel verkopen maar dat gaat op deze manier natuurlijk niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
@Kiswum: Ik heb mijn doos en devices zeer goed bekeken, en er zijn geen mensenhanden aan geweest. Nergens een stofje of smirk of krasje of iets. Bovendien zat alles nog he le maal goed spik en span ingepakt en dus met hologrammen en afsluitzegels etc. Het lijkt mij sterk dat de device na de fabriek uit de doos is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stan schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:27:
@Kiswum: Ik heb mijn doos en devices zeer goed bekeken, en er zijn geen mensenhanden aan geweest. Nergens een stofje of smirk of krasje of iets. Bovendien zat alles nog he le maal goed spik en span ingepakt en dus met hologrammen en afsluitzegels etc. Het lijkt mij sterk dat de device na de fabriek uit de doos is geweest...
Als ik het goed begrijp stond er bij jouw nieuwe telefoon de mogelijkheid om hem in het Nederlands in te stellen. Klopt dat?

Voor zover ik weet, zijn er geen speciale verzegelingen op de doos aanwezig, alleen een seal om het doosje. Deze seal doet ibuygou er ook omheen, maar ze plaatsen er nog wel een China -> EU converter in de doos en ze plaatsen een mooi stickertje op de doos. Voor de rest blijft de telefoon onaangeraakt.
De krascode noem ik overigens geen verzegeling, maar gewoon een authenticiteit sticker.

Heb je heel toevallig een foto van de doos gemaakt toen hij nog nieuw was?
Heb je eventueel een foto van de doos zoals hij nu is? Ik ben wel benieuwd naar de verzegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:42:
[...] maar ze plaatsen er nog wel een China -> EU converter in de doos [...]
Dit is een makkelijke manier om te controleren of ze in de doos zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Van mij mogen ze in de doos zitten voor dit soort extra's, maar ze moeten geen veranderingen aan de software uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
maartend schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:55:
MBT sim-reset bug.
Wat bleek nou, mijn vrouw had haar telefoon niet op automatisch netwerk kiezen gezet. Ik zet dat aan, geen last meer van de bug.
Bij mij is het precies andersom, sinds ik hem niet meer automatisch laat kiezen gaat hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Voor mijn broer ook maar de Redmi2 pro aangeschaft via Ibuygou. Hij loopt altijd met 2 telefoons en vond het tijd voor een dual sim. Via DHl laten bezorgen i.c.m. verzekering voor import en btw heffingen (DHL kennende ga je die toch wel krijgen). Ben benieuwd hoe lang het duurt.

Nog iemand ervaring met een goed degelijk hoesje?

[ Voor 8% gewijzigd door timmert26 op 26-05-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:42:
[...]
Als ik het goed begrijp stond er bij jouw nieuwe telefoon de mogelijkheid om hem in het Nederlands in te stellen. Klopt dat?

Voor zover ik weet, zijn er geen speciale verzegelingen op de doos aanwezig, alleen een seal om het doosje. Deze seal doet ibuygou er ook omheen, maar ze plaatsen er nog wel een China -> EU converter in de doos en ze plaatsen een mooi stickertje op de doos. Voor de rest blijft de telefoon onaangeraakt.
De krascode noem ik overigens geen verzegeling, maar gewoon een authenticiteit sticker.

Heb je heel toevallig een foto van de doos gemaakt toen hij nog nieuw was?
Heb je eventueel een foto van de doos zoals hij nu is? Ik ben wel benieuwd naar de verzegeling.
Klopt, ik kon gewoon Nederlands en een tig aantal andere talen instellen. Het was blijkbaar wel een 813 ROM op mijn 811 die dus ook vastliep op de eerste OTA updates dus. Nu zelf de 811 weekly installed, beter!

Ik bestel altijd ALLES bij DealExtreme (dx.com) en heb nog nooit in mijn leven belastingen of iets hoeven betalen?! Er zat bij mij GEEN stekkerconverter in de doos (helaas) en alles was echt fabrieksmatig verpakt etc en na zeer grondige inspectie lijkt het mij zeer zeer onwaarschijnlijk dat iemand erin is geweest.
Naast de hologramzegel met scratch etc heb ik het over 2 witte "QC Pass" zegels. Die zegels zaten links en rechts over de doosnaden, en als je ze loshaalt komt er (door het loshalen zelf) "VOID" te staan (veiligheidszegels). Dus de doos is niet open geweest, tenzij DX de zegels plakt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stan, hier een aantal feiten:

- Xiaomi levert geen telefoons waar Nederlands op ingesteld kan worden.
- Xiaomi plaatst (voor zover ik weet), geen QC stickers op de zijkant van de dozen. Het is me in ieder geval nooit opgevallen dat deze stickers door mijn winkels zijn verwijderd (dit laat zeer waarschijnlijk schade achter).
- Het sealen van de doos, dat kan elke webwinkel gewoon doen, ik weet niet of Xiaomi dit zelf ook doet, maar ik vermoed van wel.
- Xiaomi plaatst inderdaad geen EU stekker in de doos, dat doet ibuygou voor haar klanten, daar ben ik me van bewust.

- Je telefoon is 100% echt.
- De software is 100% niet afkomstig van Xiaomi.
- De QC stickers komen niet van Xiaomi, maar van DX of haar reseller
- De doos is geopend door DX of haar reseller, de software is er ergens in de keten op geplaatst.
- Dat je nooit belasting/import hoefde te betalen is meer geluk, dan een garantie. Datzelfde heb ik tot nu toe bij ibuygou (inmiddels zo'n 12 bestellingen binnen gekregen in 2 jaar via DHL).
- Belastingen heb ik 3x mogen afrekenen. Dit waren bestellingen via een mede Tweaker (smartphone), Gearbest (smartwatch) en Coolicool (Umi Smartphone).

Doordat er knullig is omgegaan met de software kon je de OTA firmware er niet op zetten. Als je de verkeerde software op een telefoon zet, kun je hem zelfs bricken.
Persoonlijk zou ik dit aangeven bij de verkoper, zodat er in het vervolg beter om wordt gegaan met de software.

Zie dit bericht: Stan in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Door deze software kon ik je niet verder helpen en heb je er zelf wat tijd in moeten steken om het op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 26-05-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:02:
Stan, hier een aantal feiten:

- Xiaomi levert geen telefoons waar Nederlands op ingesteld kan worden.
- Xiaomi plaatst (voor zover ik weet), geen QC stickers op de zijkant van de dozen. Het is me in ieder geval nooit opgevallen dat deze stickers door mijn winkels zijn verwijderd (dit laat zeer waarschijnlijk schade achter).
- Het sealen van de doos, dat kan elke webwinkel gewoon doen, ik weet niet of Xiaomi dit zelf ook doet, maar ik vermoed van wel.
- Xiaomi plaatst inderdaad geen EU stekker in de doos, dat doet ibuygou voor haar klanten, daar ben ik me van bewust.

- Je telefoon is 100% echt.
- De software is 100% niet afkomstig van Xiaomi.
- De QC stickers komen niet van Xiaomi, maar van DX of haar reseller
- De doos is geopend door DX of haar reseller, de software is er ergens in de keten op geplaatst.
- Dat je nooit belasting/import hoefde te betalen is meer geluk, dan een garantie. Datzelfde heb ik tot nu toe bij ibuygou (inmiddels zo'n 12 bestellingen binnen gekregen in 2 jaar via DHL).
- Belastingen heb ik 3x mogen afrekenen. Dit waren bestellingen via een mede Tweaker (smartphone), Gearbest (smartwatch) en Coolicool (Umi Smartphone).

Doordat er knullig is omgegaan met de software kon je de OTA firmware er niet op zetten. Als je de verkeerde software op een telefoon zet, kun je hem zelfs bricken.
Persoonlijk zou ik dit aangeven bij de verkoper, zodat er in het vervolg beter om wordt gegaan met de software.

Zie dit bericht: Stan in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Door deze software kon ik je niet verder helpen en heb je er zelf wat tijd in moeten steken om het op te lossen.
Helemaal met je eens, ik denk dat je met al je punten gelijk hebt hoor.
Overigens heb ik het bij DX over meer dan 40 bestellingen, en de doos was niet geseald met plastic maar zat in een ziplock bag (zoals alles van DX) maar was dus wel verzegeld.
Mijn telefoon is 100% echt ja, want ik heb m nu op alle mogelijke manieren kunnen verifieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Gisteren ook een Redmi 2 Pro aangekregen die ik besteld had voor m'n vriendin.
Ik had bij de bestelling uitdrukkelijk gevraagd om de stock ROM te laten staan en zeker geen multi lang ROM te installeren. Dan antwoord gekregen dat ze al een multi lang geinstalleerd hadden en dat hij klaar lag voor verzending, maar dat ze dan opnieuw de stock ROM gingen installeren.

Gisteren dus aangekomen; het gaat over de 2LTE-CMCC (2014813).
Standaard in Chinees/Engels, maar met véél Chinese bloatware geïnstalleerd.
Ik weet helaas niet meer welke versie van MIUI er zogezegd op stond.
Ik vertrouwde het zaakje niet en wou direct een andere ROM installeren.
Dan besloot ik maar van eens bij de updater te kijken alvorens ik online een andere ROM ging zoeken.
Zo via OTA een nieuwe ROM gedownloaded en geïnstalleerd.
Nu staat er MIUI 6.5.2.0 op en lijken alle Chinese apps verdwenen.

Is deze methode voldoende om zeker te zijn dat alle Chinese bloatware verwijderd is of moet ik via recovery een andere ROM flashen?

Als ik me niet vergis zit ik nu op de stable release van de Chinese MIUI?

Kan ik gapps installeren zonder naar de multi-lang MIUI te gaan?
Ik heb zelf een Redmi Note en daar heb ik toen gapps op geïnstalleerd via een google installer die ik op MI Market gevonden had. Lukte toen perfect, maar ik vind deze installer niet meer.
Ik heb dan de apk files van en.miui.com forum gehaald en manueel proberen installeren. Google play store lijkt nu wel geïnstalleerd te zijn, maar crasht telkens ik deze open.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Of moet ik hiervoor toch naar de Multi-lang MIUI overstappen?
Krijgt deze ook OTA updates of moet je telkens manueel updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Multilang krijgt ook OTA.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken