Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 23:44
De eu rom werkt bij mij zeer goed. Kun je inderdaad gewoon op je sd kaart plaatsen en via de updater app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 14:10
Ja inderdaad. Alles werkt zoals het hoort en verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik heb ook de 2GB versie van aliexpress/goldway, de 2014813 dus.
Maar: via de updater kan ik geen 2014813 ROM erop zetten. Dat geeft altijd de fout: error applying update.
De 2014811 rom wil wel installeren.

Netwerk heb ik nog niet getest, eerst een micro sim halen.

@mits112, welke rom heb jij erop gezet? 2014811 of 2014813?

Update: de officiele Chinese ROM aangeraden door anandus weigert ook te installeren. Het lijkt erop dat ik een andere recovery moet installeren om toch een 2014813 ROM te kunnen flashen.

@djmartyn, volgens wat ik lees zat jij in dezelfde situatie. Welke twrp heb je gebruikt (en volgens welke procedure geinstalleerd)?

[ Voor 42% gewijzigd door florizla op 20-04-2015 15:49 . Reden: nog meer install fails ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Laatst online: 11-05 14:10
florizla schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:38:

@mits112, welke rom heb jij erop gezet? 2014811 of 2014813?
Ik heb de 2014813 (bestandsnaam: xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.4.3_v6-4.4.zip) erop gezet. Dit nummer stond ook op de doos vandaar, geen problemen. Jij wel?

[ Voor 9% gewijzigd door mits112 op 20-04-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ja ik krijg altijd een 'error applying update'.
Ook al is het een 2014813, de bijgeleverde ROM zegt dat het een HM2LTE-CU is, dus een 2014811.

Op de een of andere manier weigert hij om de correcte ROM te installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door florizla op 20-04-2015 21:51 . Reden: typenummer gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
florizla schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:38:
@djmartyn, volgens wat ik lees zat jij in dezelfde situatie. Welke twrp heb je gebruikt (en volgens welke procedure geinstalleerd)?
Ik heb twrp geinstalleerd via de instructies van http://en.miui.com/thread-95746-1-1.html
Daarmee moet het flashen wel lukken.

Je kunt via mobileuncletools even checken of je telefoon niet denkt dat het een 2014811 is. Zo ja, dan moet het na het flashen van de juiste twrp (voor de 2014813) weer goed staan.

[ Voor 19% gewijzigd door djmartyn op 21-04-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Vreemd, ik volg de instructies en het flashen lijkt te lukken. Maar als ik dan via de update app 'Reboot to Recovery mode' doe, kom ik in de gewone Mi recovery terecht, niet in TWRP. TWRP is toch de vervanger daarvan, of moet ik op een andere manier daarin geraken?

De TWRP image op zich is OK, ik kan hem booten via 'fastboot boot hm2014813_TWRP_CN_2.8.4.1.img' (en dan zie ik een menu in het Chinees).

Update: ik lees net ' Some ROMs overwrite recovery at boot time' (source), dus ik zal eens proberen om na het flashen rechtstreeks in recovery te booten, niet via de app.

[ Voor 22% gewijzigd door florizla op 21-04-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb volgens mij Miflash gebruikt om te flashen (maar dat weet ik niet zeker meer)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Bedankt voor de hulp iedereen, het is gelukt (denk ik toch ;-).

Het was inderdaad de custom ROM die de 'slechte' recovery telkens weer terugzette.

Dus is procedure is:
  • Plaats ROM (update.zip) in flashgeheugen van telefoon (niet enkel op externe SD kaart)
  • Volg http://en.miui.com/thread-95746-1-1.html
  • Noot: ook TWRP/themes/ui.zip moet in de root van de telefoon staan, niet op externe SD kaart
  • Na het flashen van de custom recovery, druk volume-up en power knop heel lang in tot telefoon reboot in debug menu
  • Kies voor Recover
  • Install -> kies update.zip
  • Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ik heb de MiKey software al twee keer verwijderd, maar hij komt altijd automatisch terug. Hoe kan ik dat verhinderen?

Ik gebruik de laatste multilang van xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Op deze Q&A pagina van MIUI staat echt ALLES over de RedMi 2 en alle versies, netwerken, ROMs, en mogelijkheden. Eigenlijk het antwoord op al onze vragen en voor elke lezer hier een MUST READ;
MIUI RedMi 2 Q&A Forum

In het kort dus nogmaals:
1) Bijna alle RedMi 2 (8GB/1GB) die we zien zijn de China Unicom (HM2014811) versie, die dus in NL de 4G van KPN / Vodafone / T-Mobile ondersteunt op 4G/LTE kanaal B3 (1800 MHz).
2) Helaas zijn er dus GEEN versies die al 4G/LTE kanaal B20 (800MHz) ondersteunen dat hard op weg is in NL (KPN).
3) Voor 4G van Tele2 / Ziggo (B7) kun je eventueel tegen inlevering van 1 van je twee 3G-kanalen op zoek naar het zeldzamere China Mobile model (HM2014813). Ook in Pro/2GB versie dus!!
4) De China Telecom variant (HM2014812) is voor Nederlanders in principe onwenselijk ivm frequenties, maar wordt ook NIET officieel ondersteund in het Multi Language ROM project dus je zit vast aan Chinese standaard ROMs etc.
5) Alleen de China Mobile variant (HM2014813) wordt vooralsnog in Pro/2GB versie aangeboden zo lijkt het.
6) Lollipop (en dus eindelijk 64-bits computing in de RedMi 2) komt er waarschijnlijk snel aan.
7) Vele bugs worden daar opgelost, zoals de in slaap vallende social media zoals WhatsApp etc.
Edit1: Bugs zijn al bijna allemaal opgelost in nieuwste MIUI versies.

[ Voor 8% gewijzigd door Stan op 08-05-2015 17:24 . Reden: Edit1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Ik heb zelf nooit last van whatsapp. Je moet wel whatsapp toevoegen aan het autostart lijstje, zodat de app zichzelf mag opstarten. Bij m'n vorige telefoon (sony xperia l) had ik wel veel last van een in slaap vallende whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Stan schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:31:
In het kort dus nogmaals:
(...)
Dit lijkt mij zeer goeie info om toe te voegen aan de topic start, @Kiswum.
+ het feit dat sommige gekochte HM2014813 Advanced exemplaren zich voordoen als HM2 LTE-CU (HM2014811), wat lastig is qua ROM updgrades.

Als je googlet op de verschillende modelnummers kom je er overigens nog meer tegen:

HM2014811 (HM2 LTE-CU) - China Unicom ('global')
HM2014812 (HM2 LTE-CT) - China Telecom
HM2014813 (HM2 LTE-CMCC) - China Mobile
HM2014815 (HM2 LTE-SA) - South Asia (Hong Kong, Taiwan, Indonesia)
HM2014817 (?) - Singapore
HM2014818 (HM2 LTE-IN) - India
HM2014819 (HM2 LTE-BR) - (Brazil?)
Redmi 2A - India, Leadcore soc

Maar eigenlijk zie je enkel de 11 en 13 opduiken op de websites die hier populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
florizla schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:53:
[...]
+ het feit dat sommige gekochte HM2014813 Advanced exemplaren zich voordoen als HM2 LTE-CU (HM2014811), wat lastig is qua ROM updgrades.
En van wat ik tot nu toe gelezen heb komt deze met een vage multilang-ROM die zich voordoet als MIUI-versie 16.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
anandus schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:02:
[...]
En van wat ik tot nu toe gelezen heb komt deze met een vage multilang-ROM die zich voordoet als MIUI-versie 16.x
Klopt. Maar de telefoon doet het uitstekend met de multilanguage rom van xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
djmartyn schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:19:
[...]

Klopt. Maar de telefoon doet het uitstekend met de multilanguage rom van xiaomi.eu
Inderdaad, en die is een stuk betrouwbaarder dan die vage 16.x-ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:55
Sorry allemaal, ik was lange tijd afwezig. Dit komt deels doordat er maar geen Internationale versie van de Redmi 2 aanwezig was en deels doordat ik de mannen en vrouwen van het Galaxy S6 topic. Ik heb de Galaxy S6 Edge mogen testen en ik heb daarvan vorige week een volledige review achter gelaten. Tevens heb ik mensen op weggeholpen voor de beginnersvragen en de meer uitgebreidere vragen.

Ik heb echter goed nieuws. De Redmi 2 Pro, is nu te koop bij ibuygou.
Het volgende wordt ondersteund:
4G TDD-LTE(B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz), FDD-LTE(B3 (1800Mhz) / B7 (2600Mhz)
3G TD-SCDMA(1900 / 2100MHz),WCDMA(850 / 1900 / 2100MHz)
2G GSM(900 / 1800 / 1900MHz)

Dat wilt zeggen dat je via T-Mobile gebruik kunt maken van 4G in Eindhoven en Amsterdam. Later dit jaar volgen andere steden. Hoe dit bij andere providers zit weet ik niet, maar deze frequenties mogen ook door andere providers worden gebruikt. Het is alleen de vraag of dat ook zal gebeuren.
Wikipedia: List of LTE networks in Europe

Doordat Xiaomi.eu de Chinese variant van de Redmi 2 Pro ondersteund, zal ik deze waarschijnlijk ook toevoegen aan de Openingspost (samen met de internationale versie).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zeker tijdje weggeweest, Kwisum? ;) :P
Dat is de 2014813, voglens mij de enige Redmi 2 Pro die we tot nu toe gezien hebben :)

Wel oppassen, deze wordt meestal met de vage "MIUI 16.x"-versie geleverd, dus snel flashen met de xiaomi.eu- of MIUI-ROM is aan te raden.

4G werkt ook prima op Vodafone, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Tja, soms moet je prioriteiten stellen ;) Nu nog hopen dat de Mi4i ook aangeboden wordt, ik vind dat wel een zeer goede concurrent van de Redmi 2 Pro.

De vage Miui 16.x versie wordt volgens mij alleen maar via "louche" verkopers aangeboden als je het mij vraagt. Deze krijgen ze van hun eigen reseller of zetten ze er zelf op. Ik koop mijn Xiaomi apparatuur liever iets duurder, maar wel via een verkoper die de ROM's niet aantast en het origineel erop laat. Eigenlijk kan ik alleen maar op deze manier support bieden (zoals reeds is aangeven in de OP). Exotische ROM's daar kan ik niets mee en voorlopig kun je een Android telefoon nog niet overnemen via bijv. Teamviewer ;)

Voor dat verschil van $10-15, kan het zijn dat je er veel extra uren zoet mee bent om het goed te krijgen. Gelukkig is er hierboven een prima omschrijving toegevoegd. De tijd die daarin is gestoken zal ik dan ook belonen door hem deze week aan de OP toe te voegen.
Mijn Xiaomi telefoons test ik vooral op de Xiaomi.eu rom. Bij de Redmi 2 moest ik tijdelijk terugschakelen naar de stable Miui-rom, maar dat was om te checken of de problemen daarin waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zojuist besteld voor 120 euri (de zwarte RedMi 2 met 1GB) via DX, waar tot de 30e april zelfs nog 5% korting overheen gaat met code DXXIAOMI5NL

Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Stan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:28:
Zojuist besteld voor 120 euri (de zwarte RedMi 2 met 1GB) via DX, waar tot de 30e april zelfs nog 5% korting overheen gaat met code DXXIAOMI5NL

Ben benieuwd!!
Waarom niet voor de 2gb versie gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
djmartyn schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:58:
[...]

Waarom niet voor de 2gb versie gekozen?
Meerdere redenen;
1) Prijs (120 vs 160 euro = +30%)(ik maak blijkbaar aan de lopende band glaasjes stuk dus ik wil geen te dure phone);
2) Je levert een 3G-frequentie in (de helft) voor een nog niet zo nuttige 4G-freq;
3) Die phone lijkt toch meer bedoeld/ondersteund voor de Chinese markt;
4) Hij is nog niet te koop bij winkels waarvan ik zelf weet dat ze betrouwbaar zijn (echte producten en echt leveren);
5) Ik zie hem alleen in het wit vooralsnog? Bovendien ben ik bang dat andere features verschillen/ontbreken (quick charge?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:40
Stan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:28:

Ben benieuwd!!
Heb je hier invoerbelasting bij meegerekend, of gok je erop dat ze hem niet controleren? ;)

Ik twijfel ook nog erover, ik gebruik namelijk totaal geen 4G dus die 3G banden heb ik wel nodig...

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 01-05-2015 10:31 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op Vodafone werkt de 3G/H+ prima in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stan schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:02:
[...]

Meerdere redenen;
ik maak blijkbaar aan de lopende band glaasjes stuk dus ik wil geen te dure phone);
Hoe doe je dat? Heb je een gel cover ? Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v1/32260148383_1/Crystal-clear-Case-for-xiaomi-redmi-2-and-redmi1s-thin-luxury-soft-Translucence-silicone-gel-TPU.jpg
Bovendien ben ik bang dat andere features verschillen/ontbreken (quick charge?).
Volgens mij wordt in alle gevallen de redmi 2 geleverd met een 5 V 1000mA lader. Niks geen quickcharge dus. Daarvoor moet je echt een quickcharge lader hebben. Als je wel een grotere lade erbij krijgt hoor ik dat graag.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
leuk_he schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:06:
[...]

Hoe doe je dat? Heb je een gel cover ? [afbeelding]

[...]

Volgens mij wordt in alle gevallen de redmi 2 geleverd met een 5 V 1000mA lader. Niks geen quickcharge dus. Daarvoor moet je echt een quickcharge lader hebben. Als je wel een grotere lade erbij krijgt hoor ik dat graag.
Mn glaasjes gaan steeds raar stuk; Dan weer buk ik voorover en valt ie uit mn zak, dan weer glipt ie uit bed en ga ik er op staan, dan laat ik m weer vallen. Steeds een hele hoop gezeik om te bestellen en vervangen, dus nu maar een nieuwe, met Gorilla!
(Voor mijn Acer E380 waren lange tijd nog geen protectors en hoesjes, ik had hem erg vroeg (ruim jaar geleden))

Toevallig gisteren enorm verdiept in laders, omdat we inderdaad steeds meer phones met snelladen zien.
We hebben het dan over (Qualcomm) Quick Charge 1.0 (5V/2A, 10W) en 2.0 (9V/1.67A, 15W) en andere namen als (OPPO) VOOC Flash Charge (5V/5A, 25W), Fast Charge etc.
Alles is redelijk compatibel, maar ik wil gewoon een goeie veilige lader 5V/2A denk ik? (De 9V kan ik sowieso nauwelijks vinden.)

Echter zijn alle Chinese laders troep en staan daar talloze behoorlijk schokkende verhalen bij, en natuurlijk metingen die 0,6A laten zien bij een geclaimde 2,1A etc.
Er moet gewoon een hoop kwaliteitsspul in zo'n lader zitten, dus klein OF goedkoop is een NO GO.
De beste optie lijkt mij nog een (originele!!!) Apple lader 12W (iPad met Retina)(of 10W iPad 4). Die kosten je zo'n 15 tot 20 euri en is gewoon goed en snel en veilig. Die trekken sowieso Quick Charge 1.0 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waar lees jij dat de apple usb laders quick charge ondersteunen? Wel dat ze sneller laden, maar is dat dezelfde standaard als quallcomm chipset?

Gewoon een 2A lader gebruiken (had ik liggen voor rasberry pi) is zeker niet de truuk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Inderdaad. Quick Charge verhoogt de voltage en verlaagt het aantal ampere.
Quick Charge 1 is 9V.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
@Kodess: Neen, het (de chipset) verhoogt de stroom (dynamisch/variabel)(en dus het vermogen) afhankelijk van de ladercapaciteit.
Quick Charge (Qualcomm) 1.0 zit gewoon op 5V maar 2A ipv 0,5A of 1A, en met die dubbele stroom dus een dubbel vermogen (10W ipv 5W). Quick Chargo 2.0 verhoogt daarnaast ook nog het voltage naar een exotisch 9V, hetgeen het vermogen nogmaals opkrikt.

@Leuk_he: Weet je dat zeker? Overal lees ik bovenstaande info (zoals op de Qualcomm site zelf), en dat lijkt me ook gewoon logisch. Moderne telefoons die dikkere stromen (en/of zelfs hogere laadvoltages) aankunnen, om sneller te laden. Echter moet de accu en laadchipset enzo dat wel trekken (beveiliging en dynamisch afremmen en druppelladen etc). Plak er een van de zovelen merknamen op en zeg dat een lader gecertificeerd moet zijn en je hebt weer iets gaafs. In het artikel van mijn vorige post staat ook duidelijk dat het een truc is die mogelijk is door de chipset in de phone (Snapdragon 4xx voor 1.0 en 8xx voor 2.0) en dat de laders universeel zijn en het aan de phone is om een laadsnelheid te bepalen.
Dat lijkt mij hoor... Heb jij een andere bron?

[ Voor 15% gewijzigd door Stan op 01-05-2015 21:41 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Klopt, voor Quick Charge 1.0 heb je niks meer nodig dan een lader die 2 Ampere kan leveren op 5 Volt. Een Apple iPad lader is dus voldoende.

De telefoon krijgt 5 Volt spannig binnen en bepaalt zelf hoeveel stroom hij opneemt. Als daarbij de spanning inzakt (de lader kan het niet aan), dan reageert hij daar op door minder stroom op te nemen.

Da's trouwens ook de reden dat de kwaliteit van de kabel belangrijk is. Slechte kabels hebben een hogere weerstand, waardoor de spanning inzakt > telefoon kiest lagere laadstroom om toch 5 Volt te kunnen halen.

Voor Quick Charge 2 heb je een heel speciale lader nodig die, in overleg met de telefoon, overschakelt van 5 V naar 9V. Dat gaat een iPad lader niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Als ik naar de specs kijk van de Redmi 2 Pro, zijn die eigenlijk identiek aan de Nexus 4,
klopt deze gedachte een beetje?

Het CPU verschil is volgens mij ook vrij klein. Er is vast niet toevallig een Redmi 2 eigenaar die vroeger een nexus 4 had, of wel? :P

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kodess schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:16:
Als ik naar de specs kijk van de Redmi 2 Pro, zijn die eigenlijk identiek aan de Nexus 4,
klopt deze gedachte een beetje?

Het CPU verschil is volgens mij ook vrij klein. Er is vast niet toevallig een Redmi 2 eigenaar die vroeger een nexus 4 had, of wel? :P
Als ik op GSMarena kijk, zie ik helemaal niets hetzelfde, buiten de camera?! :P
Geen 4G, andere resolutie, andere CPU, andere GPU, geen cardslot etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stan schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:42:
[...]

Als ik op GSMarena kijk, zie ik helemaal niets hetzelfde, buiten de camera?! :P
Geen 4G, andere resolutie, andere CPU, andere GPU, geen cardslot etc.
Dual sim...

De grootste overeenkomst is eigenlijk het formaat van de telefoons, deze zijn op papier vrij vergelijkbaar. Hoe hij in de praktijk voelt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Nog meer verschillen: de Nexus 4 heeft NFC en een barometer aan boord. De Redmi 2 heeft een FM radio. En is 64 bit, al wordt dat in de praktijk niet gebruikt.

Ik weet niet of de performance (CPU en GPU) vergelijkbaar is, daarvoor zou je benchmark resultaten moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als ik hier kijk heeft de Nexus 4 een score van ~18k, de Redmi 2 Pro scoort in de 21k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Hmm oke oke niet identiek :P

De CPU's komen uit hetzelfde jaar, GPU geef ik eerlijke gezegd niet zoveel om.
4G ook niet. Geheugen ook niet, ik gooi foto's meteen in dropbox.

Gebruikt Antutu niet 64bit in hun benchmark? Terwijl dat dus in "real life" gebruik niet echt van toepassing is? En anders is de redmi 2 (pro) dus wel een kleine verbetering.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stan schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:39:

@Leuk_he: Weet je dat zeker? Overal lees ik bovenstaande info (zoals op de Qualcomm site zelf), en dat lijkt me ook gewoon logisch.
Ik zie op die qualcomm site dat je quickcharge laders nodig hebt. Ik zie op de apple site niet dat ze quick charge zijn, enkel dat ze 10 W of 12 Watt zijn. Geen idee dus op dat dezelfde standaard is.

Er gaat dus niks mis, maar als ze een andere standaard blijken te gebruiken val je terug op de snelheden van een gewone wall-charger. b.v.:
b.v. http://androidforums.com/...-battery-chargers.561316/

Quickcharge 1.0 wordt bepaald doordat de lader op de datalines een bepaalde weerstand zet ofzo..kan het zo snle niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
leuk_he schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Ik zie op die qualcomm site dat je quickcharge laders nodig hebt. Ik zie op de apple site niet dat ze quick charge zijn, enkel dat ze 10 W of 12 Watt zijn. Geen idee dus op dat dezelfde standaard is.

Er gaat dus niks mis, maar als ze een andere standaard blijken te gebruiken val je terug op de snelheden van een gewone wall-charger. b.v.:
b.v. http://androidforums.com/...-battery-chargers.561316/

Quickcharge 1.0 wordt bepaald doordat de lader op de datalines een bepaalde weerstand zet ofzo..kan het zo snle niet meer vinden.
Nee er gaat sowieso niets mis, ze zijn allemaal 'backwards compatible' maar ik geloof er nog steeds niet van dat QC 1.0 meer nodig heeft dan een lader met goed vermogen (2A stroom) en goeie kabel icm een QC-phone/-batterij. Gewoon een merknaampje. Allicht dat Apple dat niet wil en mag noemen.
En mocht er echt een verschil zitten IN de lader (buiten een grote stroom/vermogen) dan lijken me al die snelladers onderling dan op zijn minst uitwisselbaar (behalve de QC 2.0 / 9V wellicht).
Dus nogmaals, heb je technischer / non-commerciele bronnen? :)
Of nog beter, een snelheidstest tussen een 2A QC lader en een 2A non-certified lader?! Echt geen verschil joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stan schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:28:
[...]
Of nog beter, een snelheidstest tussen een 2A QC lader en een 2A non-certified lader?! Echt geen verschil joh...
Ik heb een 2A lader (niet certified, gekocht voor rasberry pi) en een 1 A lader. Deze laden het 1e uur op een redmi 2 precies even veel % op.

Hier staat iets over het protocol:
http://blog.oxplot.com/quickcharge/
mocht je met een multimeter willen meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
leuk_he schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Ik heb een 2A lader (niet certified, gekocht voor rasberry pi) en een 1 A lader. Deze laden het 1e uur op een redmi 2 precies even veel % op.

Hier staat iets over het protocol:
http://blog.oxplot.com/quickcharge/
mocht je met een multimeter willen meten...
Ok, als je het zelf getest hebt, dan moet ik mijn ongelijk nemen helaas.
Je link gaat echter over QC 2.0, een protocol met een ander voltage dat dus wel op een hele andere manier MOET werken en sterk afwijkt van veel andere systemen. Het gaat bij ons echter om QC 1.0 oftewel snelladen op 5V met een dikkere stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand weleens Cyanogenmod op de Redmi 2 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
anandus schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:04:
Heeft iemand weleens Cyanogenmod op de Redmi 2 geprobeerd?
Waar haal je die vandaan dan?! Voor zover ik weet/zie (ik heb de phone pas over 2 weken) zijn er nog niet echt custom ROMs buiten de MIUI versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bijv hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ik dacht eerst dat de Redmi 2 geen Gorilla Glass had, maar nu zie je op de specs sites toch overal Gorilla Glass 2 staan.

Komende van een vrij kras-gevoelige telefoon vind ik dat hij goed krasbestendig is.
Maar toch wil ik voor maximale levensduur graag een screenprotector bestellen.

Kan iemand een bepaald type screenprotector aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
florizla schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:36:
Ik dacht eerst dat de Redmi 2 geen Gorilla Glass had, maar nu zie je op de specs sites toch overal Gorilla Glass 2 staan.

Komende van een vrij kras-gevoelige telefoon vind ik dat hij goed krasbestendig is.
Maar toch wil ik voor maximale levensduur graag een screenprotector bestellen.

Kan iemand een bepaald type screenprotector aanbevelen?
Bij mij zat er eentje bij de telefoon geleverd. Had jij die niet erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
djmartyn schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:01:
Bij mij zat er eentje bij de telefoon geleverd. Had jij die niet erbij?
Nee, er plakte wel een folie op het scherm maar daar stond ook tekst op (in het Chinees dacht ik) -- dat was een soort van quick-start-advies screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
florizla schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:15:
[...]

Nee, er plakte wel een folie op het scherm maar daar stond ook tekst op (in het Chinees dacht ik) -- dat was een soort van quick-start-advies screenprotector.
Ok. Op aliexpress zijn veel screenprotectors te vinden. Ook van die harde glasprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb zojuist de enige echte internationale Redmi 2 Pro besteld. Ik zal hem kort testen (1-2 dagen) en eventueel een nieuwe review daarvan plaatsen of de huidige Redmi 2 review vernieuwen. Ik ben ook benieuwd of 3G met T-Mobile goed werkt aangezien er 1 frequentie niet meer bij zou zitten. Ik heb tevens een originele harde screenprotector vn Xiaomi besteld voor de gelukkige volgende koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:42:
Ik heb zojuist de enige echte internationale Redmi 2 Pro besteld.
Wat is daar het modelnummer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
anandus schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Wat is daar het modelnummer van?
Geen idee, het is ook lastig om daar vanuit te gaan via de specs bij de webshops. Ik zal dit even opzoeken als ik hem binnen heb. Mijn bestelling (met Xiaomi camera), zal vandaag worden verstuurd. Ik verwacht het uiterlijk dinsdag binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat gaat nog lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik schat het nog ruim in eigenlijk. Tegenwoordig ondervind ik veel vertraging in Brussel en/of Eindhoven. Traject ophaalpunt China/Singapore ->Duitsland is vaak al minder dan 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Kiswum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:07:
Geen idee, het is ook lastig om daar vanuit te gaan via de specs bij de webshops. Ik zal dit even opzoeken als ik hem binnen heb.
Waar heb je die besteld?
De Pro die op ibuygou staat lijkt (volgends de specs) toch de 2014813 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb hem inderdaad bij ibuygou besteld. Als het de 2014813 is, dan hoop ik dat hij net zo goed werkt als de Redmi 2 die ik eerder had gereviewed. Het gaat er vooral om dat 4G werkt via T-Mobile en dat ik net zo goed bereikbaar ben op 2g/3g als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Een paar weken terug, toen de Pro enkel te pre-orderen was by ibuygou, stonden de specs (frequenties) er nog bij van de 2014811. Waarschijnlijk copy&paste van het 1 GB model. Sinds hij echt te bestellen is, zijn de frequenties aangepast en nu matchen ze met de 2014813.

Ik gok dus dat je een 2014813 (HM2 LTE-CMCC) in de bus krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door florizla op 07-05-2015 16:55 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar ik weet het pas zeker als ie binnen komt. Men zou namelijk bewust op de Internationale release wachten.
Ik zal ze straks even een privé bericht sturen, wellicht kunnen ze dit bevestigen. Als ze de Chinese variant nu alsnog zouden verkopen, dan betekent het dat Xiaomi de Int. versie niet heeft. Het kan ook betekenen dat ze zijn gezwicht door de concurrentie en daardoor alsnog voor deze versie zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Ik heb de 2014813 en die werkt prima met t-mobile. Zowel 3g, HDSPA als 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:06:
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar ik weet het pas zeker als ie binnen komt. Men zou namelijk bewust op de Internationale release wachten.
Ik zal ze straks even een privé bericht sturen, wellicht kunnen ze dit bevestigen. Als ze de Chinese variant nu alsnog zouden verkopen, dan betekent het dat Xiaomi de Int. versie niet heeft. Het kan ook betekenen dat ze zijn gezwicht door de concurrentie en daardoor alsnog voor deze versie zijn gegaan.
Het enige verschil -als er een internationale versie bestaat- is 800Mhz ipv 900Mhz op 3G, toch? Of zijn er nog meer verschillen?

De 2014813 werkt ook op Vodafone prima met E/G/3G/H+/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het is inderdaad deze variant: HM2014813 (HM2 LTE-CMCC) - China Mobile

Ik merkte zojuist dat mijn Redmi2 HM2014811 was, kan het zijn dat dit typenummer alleen beschikbaar is voor de 1GB variant? HM2014813, lijkt te zijn gebruikt voor de Redmi 2 TD en de Redmi 2 Pro als ik dit lijstje bekijk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QnCa6lup7Mqh0n4SeVQmSo9c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik zie daar 2014811 staan op dat plaatje :? Wat zegt about phone?

Kun je frequenties ook opvragen met bepaalde software?

[ Voor 48% gewijzigd door leuk_he op 08-05-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
anandus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:02:
Het enige verschil -als er een internationale versie bestaat- is 800Mhz ipv 900Mhz op 3G, toch? Of zijn er nog meer verschillen?
Geen van beide ondersteunt 800 MHz. Dat is volgens mij ook een 4G frequentie, niet 3G. De 900 MHz 3G die ontbreekt op de ene Redmi is aanwezig als 850 MHz (3G) op de andere.

Dit zijn alle verschillen die mogelijk relevant zijn in onze streken, waarbij 'CM' de 2014813 is (China Mobile variant), 'CU' de 2014811 (China Unicom / internationaal):
  • 3G WCDMA 900 MHz zit enkel op CU
  • 4G FDD-LTE 2100 MHz (band 1): enkel op CU
  • 4G FDD-LTE op 2600 MHz (band 7) : enkel op CM
Verder ondersteunt de CM nog meer banden dan de CU, maar helaas heb je daar enkel iets aan als je je in China of US begeeft:
  • 2G GSM op 1900 MHz
  • 3G WCDMA op 850 MHz
  • 3G TD-SCDMA op 1900 MHz en 2100 MHz
  • 4G TDD-LTE op 2600/1900/2300 MHz (band 38/39/40)
Om een overzicht te krijgen heb ik eens een tabelletje gemaakt met de Belgische operator-frequenties erbij.

Dat zegt natuurlijk niet alles, want de operators verschillen ook nog eens in het gebruik van die frequenties (bvb Mobistar doet 3G in steden vooral op 800 MHz maar Base en Proximus gebruiken daar 1800 en 2600 MHz).
Kiswum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:34:
Ik merkte zojuist dat mijn Redmi2 HM2014811 was, kan het zijn dat dit typenummer alleen beschikbaar is voor de 1GB variant? HM2014813, lijkt te zijn gebruikt voor de Redmi 2 TD en de Redmi 2 Pro als ik dit lijstje bekijk.
De enige Pro die tot nu toe verschenen is was inderdaad de 2014813.
leuk_he schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:53:
ik zie daar 2014811 staan op dat plaatje :?
Dat is een foto van zijn vorige Redmi 2 vermoed ik. Heeft ook maar 1 GB RAM.

[ Voor 19% gewijzigd door florizla op 08-05-2015 11:33 . Reden: Reacties toegevoegd op Kiswum en leuk_he ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je hebt gelijk, had 800 en 850 door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@florizla:
De versie die ik ga krijgen ondersteund deze netwerken en het zou om de CM/2014813 gaan:

4G TDD-LTE(B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz), FDD-LTE(B3 (1800Mhz) / B7 (2600Mhz)
3G TD-SCDMA(1900 / 2100MHz),WCDMA(850 / 1900 / 2100MHz)
2G GSM(900 / 1800 / 1900MHz)

Deze is dus geschikt voor 4G in Nederland met o.a. T-Mobile.

De foto uit mijn vorige post was inderdaad van mijn oude Redmi 2 1GB versie. Dat is typenummer 2014811.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Laatst online: 09-11-2023
Waarom wil iedereen dan de 2014811 (China Unicom / internationaal)?

De 2014813 ondersteunt toch een extra 4G band ten koste van een 3G band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik denk dat het door de Engelstalige software komt en doordat dat de internationale versie zou zijn van de Redmi 2 Pro.
Ik ben benieuwd of er wel een andere variant bij zal komen :) Aangezien xiaomi.eu de 2014813 support, ga ik er vanuit dat die variant internationaal gezien interessant is.

Welke van de 2 FDD-LTE/4G banden je hebt, maakt misschien niet altijd uit. Het zijn er helaas te weinig voor volledige dekking over de diverse EU netwerken.
Ik heb genoeg aan de 1800 frequentie, een andere provider heeft genoeg aan de 2100 frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er überhaupt ooit bevestigd dat er een 2Gb-variant van de 2014811 zou komen/zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
GregoryVanG schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:49:
Waarom wil iedereen dan de 2014811 (China Unicom / internationaal)?

De 2014813 ondersteunt toch een extra 4G band ten koste van een 3G band.
Nee, de 2014813 mist een bruikbare 3G band en heeft evenveel bruikbare 4G banden als de 2014811 maar wel andere (band 1 in plaats van band 7).

De 900 MHz band heeft door zijn lage frequentie goeie dekking (binnenshuis, of op langere afstanden tot de mast) en wordt door providers soms als enige band ingezet in landelijke gebieden.

Bovendien, niet iedereen heeft 4G.
anandus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:58:
Is er überhaupt ooit bevestigd dat er een 2Gb-variant van de 2014811 zou komen/zijn?
Officieel volgens mij niet.

Het leek erop dat resellers dit hebben aangekondigd, maar het kan zijn dat het gewoon om een misverstand ging. Zie o.a. Momus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie" en Momus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie".

[ Voor 28% gewijzigd door florizla op 08-05-2015 12:09 . Reden: Reactie op anandus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
anandus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:58:
Uhm, volgens mij niet.
Als ik deze post lees, dan gaat dat over de 1GB variant waarbij alleen Engels in te stellen is op de Redmi 2 TD HM2014813 dr.lowtune in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie"

Als ik jouw post nog een keer lees, dan heb jij ook een HM2014813, maar de Redmi 2 Pro met TD/FDD ondersteuning. Tevens is jouw telefoon in het Engels in te stellen, net als alle "internationale" versies.
anandus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie"

Xiaomi heeft het erg verwarrend gemaakt door 2 telefoons hetzelfde typenummer te geven. Wellicht maken zij de originele Redmi 2 TD (1GB) niet meer en zijn ze direct overgegaan naar de nieuwe versie.

Voorbeeldje van een reseller die aangeeft dat dezelfde netwerken als de originele Redmi 2 worden gebruikt (zie 4G met B1/1800MHz en B3/2100 MHz banden):
http://www.kimovil.com/es/donde-comprar-xiaomi-redmi-2-2gb

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 08-05-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Kiswum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:12:
Als ik jouw post nog een keer lees, dan heb jij ook een HM2014813, maar de Redmi 2 Pro met TD/FDD ondersteuning. Tevens is jouw telefoon in het Engels in te stellen, net als alle "internationale" versies.
anandus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie"

Xiaomi heeft het erg verwarrend gemaakt door 2 telefoons hetzelfde typenummer te geven. Wellicht maken zij de originele Redmi 2 TD (1GB) niet meer en zijn ze direct overgegaan naar de nieuwe versie.
Ik heb een andere theorie. Volg even mee...

Volgens mij zijn enkel de volgende toestellen te krijgen:
* 2041811 met 1GB RAM
* 2014813 met 1GB
* 2014813 met 2GB (maar verder identiek)

De 2014813 wordt zowel 'TD' genoemd als 'TD/FDD' omdat hij beide protocollen aankan, en TD daarbij een onderscheidend kenmerk is.

De 2014813 van dr.lowtune kon enkel in het Chinees/Engels omdat de multi-lang in het begin enkel voor de 2041811 uitgebracht was. Dat is nadien veranderd, 2014813 is nu ook ondersteund. Gelukkig voor jou ;-)

Veel resellers gingen er van uit dat dat de 2GB variant een 2014811 ging zijn, en hebben dus die frequentie-specs gepubliceerd.
Kiswum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:12:
Voorbeeldje van een reseller die aangeeft dat dezelfde netwerken als de originele Redmi 2 worden gebruikt (zie 4G met B1/1800MHz en B3/2100 MHz banden):
http://www.kimovil.com/es/donde-comprar-xiaomi-redmi-2-2gb
Kimovil is een prijsvergelijker, en heeft dus specs gekopieerd van de resellers waar ze naar linken.
Specs die fout waren en in een paar gevallen al gecorrigeerd zijn.

Van ibuygou en merimobiles weet ik zeker dat ze vroeger de 2014811 frequenties vermeldden, en nu die van 2014813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
florizla schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Ik heb een andere theorie. Volg even mee...
Ik ga helemaal mee met je gedachten en ik vermoed dat dit ook de juiste gedacht is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
@ Kwisum, held! Ik ben blij dat ik mijn Moto G nog niet heb gekocht. Ik ga maar even bij Ibuygou een redmi2 bestellen! (tele2 netwerk)

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zoals ik al eerder gepost heb, zijn er 3 device IDs (811 CU & 812 CT & 813 CM) met allemaal 1GB/8GB maar verschillende banden.
Daarnaast is er nu de RedMi 2 Limited Edition / RedMi 2s (RedMi "Pro") met 2GB/16GB met device ID (diens specs) van de 813 China Mobile. Vooralsnog zijn er geen andere versies/device IDs/banden met 2GB.

Lees ook even goed de FAQ van MIUI.
Daar zie je:
HM2014811 Is "China Unicom 4G Dual-Sim Version". It Supports These Network Bands/Frequencies:
4G Network : FDD-LTE (B1 / B3); TDD-LTE (B41: 2555-2575 MHz)
3G Network : WCDMA (900 / 1900 / 2100 MHz)
2G network : GSM (900 / 1800 MHz)

HM2014812 Is "China Telecom 4G Dual-Sim Version". It Supports These Network Bands/Frequencies:
4G Network : FDD-LTE (B1 / B3); TDD-LTE (B41: 2635-2655MHz / 2555-2575 MHz)
3G Network : CDMA (2000 / EVDO Rev.A 3G); WCDMA (850 / 1900 / 2100 MHz)
2G network : GSM (900 /1800 / 1900MHz); CDMA1x

HM2014813 Is "China Mobile 4G Dual-Sim Version". It Supports These Network Bands/Frequencies:
4G Network : TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655 MHz); FDD-LTE (B3 / B7)
3G Network : TD-SCDMA (1900 / 2100 MHz); WCDMA (850 /1900 / 2100 MHz)
2G network : GSM (900 / 1800 / 1900 MHz)

Dan nogmaals de actuele frequentie-informatie:
800 MHz 4G (LTE) KPN / Vodafone / Tele2
-850 MHz 3G (WCDMA) X
900 MHz 2G (GSM) KPN / Vodafone / T-Mobile
900 MHz 3G (WCDMA) KPN / Vodafone / T-Mobile
?900 MHz 4G (LTE/UMTS) T-Mobile?
1800 MHz 2G (GSM) KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 4G (LTE) KPN / Vodafone / T-Mobile
-1900 MHz 3G (WCDMA) X
2100 MHz 3G (WCDMA) KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G (LTE) KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / Ziggo

4G FDD-LTE:
-B1 2100 X
B3 1800 KPN / Vodafone / T-Mobile
B7 2600 KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / Ziggo
B20 800 KPN / Vodafone / T-Mobile

4G TDD-LTE:
-B38
-B39
-B40
-B41 etc.

Ps.
Je ziet overigens ook duidelijk in de tabel van Florizla (waar de 812 overigens ontbreekt) wat ik al eerder zei;
Wij willen in principe altijd de 811 of de 813 (of dus 813 Limited Edition / "Pro"), afhankelijk van of je liever 1 3G frequentie meer wilt ten koste van 1 4G freq. (811) of andersom (813). 4G-gebruikers van Tele2 of Ziggo moeten sowieso de 813.

[ Voor 23% gewijzigd door Stan op 08-05-2015 21:37 . Reden: 4G Freqs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:29
heb m ook maar besteld als vervanging voor mijn doogee pixels dg350 die langzaam wat meer kuren begint te vertonen, een bagger-slechte camera heeft en het glas inmiddels van gebarsten is.

175 euro incl verzenden verzekering voor eventuele import kosten bij ibuygou
voor 1,86 euro hoef je dat niet te laten:)

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Slaveofthewave schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:09:
heb m ook maar besteld als vervanging voor mijn doogee pixels dg350 die langzaam wat meer kuren begint te vertonen, een bagger-slechte camera heeft en het glas inmiddels van gebarsten is.

175 euro incl verzenden verzekering voor eventuele import kosten bij ibuygou
voor 1,86 euro hoef je dat niet te laten:)

ben benieuwd!
Huh welke heb je gekocht dan?!
De 813 "Pro" dus, maar die Import Duty Insurance is toch 5% van het totaalbedrag?!
Link?

t Prijsverschil wordt al wel kleiner dus de 2GB interessanter, al is de normale versie bij DealExtreme (dx.com) dus nog maar 125 euri (jij geeft 40% meer uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
verkeerde vakje aangeklikt blijkbaar... was niet heel duidelijk

hmm hopen dat er geen extra kosten bijkomen dan anders is hetalsnog veel duurder dan ik van plan was:p :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de Redmi 2 Pro maandag ontvangen (dinsdagmiddag pas uitgepakt i.v.m. unboxing foto's). Na 2 dagen benchmarks, kan ik zien dat de scores iets hoger zijn dan bij de Redmi 2. Dit kan te maken hebben met het werkgeheugen, maar ook door optimalisaties van de huidige ML ROM. Deze ROM kon ik zonder problemen inladen, waardoor de telefoon nu op 5.5.8 Beta draait.
Met 4G haal ik met T-Mobile in Eindhoven, zo'n 30 Mbit bij mij in de straat en 20 Mbit binnenshuis. Deze test zal ik vandaag nog verder uitbreiden.
3G op Vodafone is ook geen problem, maar hierop heb ik helaas geen 4G in het abonnement zitten.

Na een herstart heeft het geheugen ongeveer 1,2Gb beschikbaar. In de praktijk ligt het rond de 250-400 MB en dat is prima. Het belangrijkste punt waar ik mee zat bij de Redmi 2, is dat social media apps steeds afsloten. Dit zal ik vandaag en morgen uitgebreid testen, maar tot op heden lijkt dat probleem verholpen te zijn.
P.s. zoals verwacht door jullie, is het modelnummer van de telefoon: 2014813. Hierin zijn Chinees en Engels de beschikbare talen in de originele Miui Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Klinkt goed Kwisum. Erg benieuwd naar telefoon ik zal ook een kort review maken zodra ik de mijne ontvang :-)

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Ook ontvangen, kwam vandaag binnen. Eerste indruk is goed. Mooi scherm, goede camera (heerlijk) en lichter en kleiner dan mn doogee dg350 terwijk het scherm even groot is

Er zit geen google play op... Ff googlen hoe ik daar aan kom (en de reacties hierboven lezen...)

[ Voor 22% gewijzigd door Slaveofthewave op 15-05-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Slaveofthewave schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:27:
Er zit geen google play op... Ff googlen hoe ik daar aan kom
www.xiaomi.eu kun je gebruiken voor de beste Miui ervaring in Europa.
Hier kun je je ROM vandaag downloaden:
http://xiaomi.eu/community/threads/5-5-15.27561/

@Stampre, de telefoon die jij morgen binnenkrijgt, bevat nog de ROM van afgelopen week. Jij kunt deze nieuwe ROM morgen ook downloaden, maar het kan ook zijn dat hij automatisch binnen gaat komen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 15-05-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Bedankt! Ik word alleen niet wijs uit welke ik moet kiezen. Als ik op downloads klik staan er een stuk of 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dan is het raadzaam om even met je telefoon te spelen, zodat je er iets meer vanaf zal gaan weten. Ik zou zeggen, kijk hier ook gerust rond en probeer te ontdekken wat het model is van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Ondertussen via google gevonden welke ik moet hebben de ...813
Bedankt voor de tips!

Mooie review trouwens van de redmi 2 die trok me wel over de streep :)

[ Voor 30% gewijzigd door Slaveofthewave op 15-05-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Slaveofthewave schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:11:
Ondertussen via google gevonden welke ik moet hebben de ...813
Bedankt voor de tips!
Ok perfect, graag gedaan. Controleer nog wel even of dat matched met de telefoon die je in handen hebt. Je telefoon geeft zelf aan welk modelnummer hij is.
:*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:12:
[...]

Ok perfect, graag gedaan. Controleer nog wel even of dat matched met de telefoon die je in handen hebt. Je telefoon geeft zelf aan welk modelnummer hij is.
:*) 8)
Da's niet waar, toen ik mijn 813 kreeg gaf de telefoon aan dat het een 811 was.
(Dit was de 16.x multilanguage-ROM)

Op de doos staat wel het correcte nummer

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 15-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
anandus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Da's niet waar, toen ik mijn 813 kreeg gaf de telefoon aan dat het een 811 was.
(Dit was de 16.x multilanguage-ROM)
Ok, daar zit wat in, goede aanvulling!
Ik ga er echter altijd uit vanuit dat er een originele rom en originele hardware is gebruikt. Als er met de rom is gerommeld door de leverancier (dan zou ik die sowieso al op de blacklist zetten), dan kan er nog meer zijn aangepast. Het is lastig om advies te geven over aangepaste telefoons of eventuele replica's.

p.s. de openingspost wordt op dit moment (eindelijk) bijgewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 15-05-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
De mijne kan nu elke dag worden bezorgd. Ben benieuwd! Ook voor mij is de camera erg belangrijk, en was de review van Kiswum erg prettig ja.

Google Apps (PA GApps) kun je sowieso altijd hier pakken op AndroidRootz.com:
http://www.androidrootz.com/search/label/Gapps

Xiaomi heeft een App/site om nephardware te vinden: Xiaomi Smartphone Anti-Fake
https://jd.mi.com/
http://www.xiaomi-mi.com/press/all/MiPhone-Anti-Fake.html
http://en.miui.com/thread-12053-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben momenteel bezig met de review over de Redmi 2 Pro, het zal een update zijn van de huidige, maar dan onder de juiste productnaam. Ik ben momenteel nog bezig om de foto's van de Redmi 2 review te verkleinen, zodat alle plaatjes nu wel weer worden getoond (volgens mij was het tijdens de publicatie wel in orde).

Ik ben blij dat ik met de foto's in mijn review je verder op weg kon helpen Stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 10:36
Ook ik heb een Redmi 2 besteld, nadat ik op mijn Doogee Dagger DG550 ben gaan zitten. Alleen al de onderdelen om het scherm te repareren waren zo prijzig dat ik de gok niet wilde wagen, dus nu de redmi 2.

Ik ben voor de 1GB variant gegaan. Hij komt met de singapore post, dus dat kan nog wel even duren (vorig weekend besteld bij to2c). Uiteraard zal ik mijn mening hier achterlaten wanneer hij binnen is.

[ Voor 9% gewijzigd door electropruts op 16-05-2015 09:06 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Zou dit toestel een waardige vervanger zijn voor mijn jiayu G4, 2013 1e model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:43:
Zou dit toestel een waardige vervanger zijn voor mijn jiayu G4, 2013 1e model?
Kun je even de verschillen tussen de Redmi 2 en de G4 naast elkaar leggen? Wat zijn je eisen bij je volgende telefoon?
Wellicht kom je dan erg makkelijk aan een eigen conclusie op het gebied van specificaties.

Wil je voor een Xiaomi kiezen vanwege de software? Dan is het wat mij betreft altijd een goede keuze om voor dit merk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Kiswum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Kun je even de verschillen tussen de Redmi 2 en de G4 naast elkaar leggen? Wat zijn je eisen bij je volgende telefoon?
Wellicht kom je dan erg makkelijk aan een eigen conclusie op het gebied van specificaties.

Wil je voor een Xiaomi kiezen vanwege de software? Dan is het wat mij betreft altijd een goede keuze om voor dit merk te gaan.
Ben nogal een noob ;) zoek het liefst een foon < 5inch vandaar, graag snel en betrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 10:36
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:42:
[...]

Ben nogal een noob ;) zoek het liefst een foon < 5inch vandaar, graag snel en betrouwbaar :)
Zoek anders eens op google op "redmi 2 vs jiayu g4", of op "benchmarks redmi 2". Meestal zijn er wel anderen die zich hetzelfde hebben afgevraagd :-)

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
Nieuwe android versie is even wennen, maar alles loopt soepel en makkelijk
De paar apps met alleen chinese tekens heb ik er inmiddels afgeknikkerd ;)

Formaat is erg prettig, en van de camera ben ik echt onder de indruk!

Ik zocht er ook een onde de 5 inch die betrouwebaar was en met goede camera etc. Ik kreeg meerdere malen het advies voor deze. Goed advies geweest dus

[ Voor 25% gewijzigd door Slaveofthewave op 16-05-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Slaveofthewave schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:05:
Nieuwe android versie is even wennen, maar alles loopt soepel en makkelijk
De paar apps met alleen chinese tekens heb ik er inmiddels afgeknikkerd ;)

Formaat is erg prettig, en van de camera ben ik echt onder de indruk!

Ik zocht er ook een onde de 5 inch die betrouwebaar was en met goede camera etc. Ik kreeg meerdere malen het advies voor deze. Goed advies geweest dus
Same here. Ik hoef geen tablet (phablet) in mn broekzak, en wil een snelle doch goedkope phone met een goeie cam. Toen ik de aardige reclamefotos door Xiaomi -die ze schijnbaar niet hebben gemanipuleerd- zag was ik wel om.
Mede trouwens door het Gorilla Glass 2 (ik breek ze blijkbaar snel) en de 4G en het feit dat we 64-bits gaan knallen in Lollipop!

Geef ons eens even inzicht in welke Apps er weg kunnen dan aub?

[ Voor 8% gewijzigd door Stan op 16-05-2015 15:27 . Reden: Mede ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gorilla Glass (2) heb ik nog nergens bevestigd gezien. Bij dit soort budget telefoons, wordt dat vaak wel vermeld. Ik heb dit dus ook bewust uit de specs weggelaten totdat ik echt "bewijs" heb van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kiswum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:51:
Gorilla Glass (2) heb ik nog nergens bevestigd gezien. Bij dit soort budget telefoons, wordt dat vaak wel vermeld. Ik heb dit dus ook bewust uit de specs weggelaten totdat ik echt "bewijs" heb van Xiaomi.
Nu je het zegt inderdaad :/

Het staat wel echt overal, zoals op GSMarena (zit er wel vaker naast), of als je Googlet op RedMi 2 of HongMi 2.

Ik krijg echter het bange vermoeden dat omdat de RedMi (HongMi) 1 wel Corning Gorilla Glass 2 heeft, en diverse partijen zoals GSMarena (zoals vaker) onbekende specs overnemen van een vorig model.
Het lijkt inderdaad bij de RedMi 2 om AGC DragonTrail glas te gaan.

Ps. Op de Corning site staan helaas zogenaamd alle devices met Gorilla, maar alle goedkope (Chinese) merken staan er sowieso niet tussen. Hebben we dus nix aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ja je hebt gelijk. Het staat er nu duidelijk bij!

http://www.mi.com/en/redmi2/

All this is protected with a highly shatter and scratch-resistant AGC Dragontrail glass that is known for being incredibly strong despite being very thin and light.

Nu kan ik de specs + mijn review met goede informatie aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Kiswum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:16:
Ja je hebt gelijk. Het staat er nu duidelijk bij!

http://www.mi.com/en/redmi2/

All this is protected with a highly shatter and scratch-resistant AGC Dragontrail glass that is known for being incredibly strong despite being very thin and light.

Nu kan ik de specs + mijn review met goede informatie aanpassen
Na enig (kort) onderzoek, blijkt echter tot mijn vreugd, dat Asahi Glass Co (AGC) met zijn DragonTrail Corning's Gorilla Glass 1 en 2 al heeft ingehaald! Het is dunner, sterker en krasbestendiger als ik alle filmpjes en reviews mag geloven! Alleen het nieuwe Gorilla Glass 3 is nog beter.

Vooral Sony (en Xiaomi) is groot afnemer van AGC al doen ook Apple en Samsung kleine (uit)stapjes die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sony gebruikt volgens mij Gorilla Glass aan de voorzijde en Dragontrail aan de achterzijde van de Xperia Z3 en Z3 compact. (Je voelt echter geen verschil, ik heb namelijk de Z3c hier naast me liggen.)

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken