• drummels
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09-2015
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.

Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:

- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.

Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.

succes
drummels

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Jackkronin schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:26:
Juist mijn redmi 2 pro geleverd gekregen van pandawill, kan er mij echter iemand wat wijzer maken welke rom ik moet downloaden van http://xiaomi.eu/ want er staat daar een hele lijst op ...

alvast bedankt voor de feedback

android version 4.4.4 KTU84P
MIUI version 16.2.4.0(KHJCNBK) I Stable
model number HM 2LTE-CU
http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-17-18.28347/

Rom eindigend op 813 moet je hebben.

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 11:29
UTwizard schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:35:
Ik heb 3 weken geleden bij Banggood een RedMi 2 Pro besteld (deze voor de volledigheid: http://www.banggood.com/X...martphone-p-984944.html). Nu zie ik net dat ie sinds vrijdag bij de douane ligt :( Maar ja, niks aan te doen.

Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik kan zien welke ROM ik precies moet hebben. De telefoon die ik heb besteld zou als ik het goed begrijp de 2014813 zijn, maar als ik op xiaomi.eu kijk bij "ROMs download" zie ik opeens allemaal codenamen van telefoons staan. Hoe weet ik nou welke bij de RedMi 2 Pro hoort?
Als je je een beetje inleest en wat pagina's terug gaat, kom je het antwoord tegen. Op een bericht van mij van donderdag 24 september zie je alles staan wat je nodig hebt. :)

[Voor 19% gewijzigd door wouters84 op 30-09-2015 12:44]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 06:18
Misschien belangrijk voor sommigen, ik heb ooit een guide gemaakt voor het plaatsen van een custom recovery op de Redmi 2 (http://xiaomi.eu/communit...om-on-redmi-2-4g.27407/). Ik kwam er vandaag achter dat deze recovery bij mij niet meer werkte, hij herkende de update zip files niet meer. Ik heb nu Philz Touch erop gezet en deze werkt prima. Bij de oude recovery kon ik ook de backup folders niet meer vinden op de sd kaart.

Misschien ligt het aan mij, ik weet niet precies wat daar dan fout ging. Philz werkt in ieder geval een stuk prettiger.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 23:06
issepower schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:35:
Dag iedereen,

Ik heb mijn ma een Redmi 2 pro gekocht van gearbest.com. Er komt heel veel reclame op het scherm en dit tijdens het openen van apps gelijk whatsapp, viber enz. Hoe kan ik dit allemaal verwijderen? Het is heel ambetant

Bedankt
Begin eens met de afgelopen 10 pagina's door te nemen. Daarin wordt uitgebreid uit de doeken gedaan hoe je een verse rom op de telefoon zet, en waar je die vandaan haalt..

Het is dus ook handig om te weten welke redmi 2-variant je hebt, de 2014811 of de 2014813.

[Voor 6% gewijzigd door guapper op 12-10-2015 13:48]

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:05
Systeemapps - contacten - afbeeldingsvoorkeuren

Daar kan je kiezen voor verberg incomplete nummers. Werkt hier.

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06-2021
theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:44:
[...]

het maakt niet uit welke versie je hebt, de pro en de normale zijn precies het zelfde qua software.
Dus je moet gewoon de hermes variant downloaden en TWRP gebruiken en installeren.
Nee, dat is de verkeerde! Hermes is voor de Note 2
De Redmi 2 Pro is HM2014813. De laatste versie vind je altijd in dit forum.
De gemakkelijkste manier om te updaten, is de zipfile downloaden naar je telefoon. Maakt niet uit waar. Dan met de Updater-app de zipfile kiezen, even laten lopen en klaar.
Je hebt helemaal geen TWRP of andere bootloaders nodig.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 19:40
theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:42:
de laatste release van MIUI V7 voor de REDMI NOTE 2 en de PRO
staat al online: http://ca1.androidfilehos...hermes_5.10.22_v7-5.0.zip

Je hebt wel TWRP nodig, dus even de installtie voor TWRP volgen.
De normale manier van installeren lukt bij mij niet helaas.
Dit is het Redmi 2 topic!!

Als je de Hermes ROM gaat gebruiken kan het zomaar zo zijn dat de update goed gaat, maar je telefoon daarna is gebricked/gesloopt/kaduuk! Deze ROM is ALLEEN voor de Redmi Note 2 (Prime)!!

Beste bezoekers, volg het advies op van Veldman2 als je je Redmi 2 wil blijven gebruiken.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tonkey schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:18:
Waar kun je eigenlijk de update limiet instellen? Ik kan nu geen app via het mobiel netwerk updaten, hij blijft op wacht op wifi staan. Zelfs bij kleine updates.. (Ik update handmatig bij play)
De download app -> settings -> size limit omhoog gooien, is standaard 1Mb.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 08:41
Ruzor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:45:
Ik heb de oude versie van de app nog geïnstalleerd staan, die werkt zonder problemen. Kan evt. de apk wel ergens uploaden?
Hartelijk bedankt voor het aanbod, maar met bankieren apps ben ik toch wat voorzichtiger...

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 23:31
Ruzor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:49:
Op Droid Bin (eerste de beste site die ik kon vinden waar een apk te uploaden) :)
http://www.droidbin.com/p1a54j4gr91p5m1usl1ted1rp316vt3
Tof dat je dat ff doet, maar ook ik ben nogal huiverig met APKs. Niet alleen omdat het illegaal is/kan zijn, maar vooral omdat virusscanners er weinig mee doen, en het toch over je (prive)telefoon gaat!
Bovendien is dit -nog erger- een bankieren app!

Kunnen we geen logs gaan bekijken enzo en de boel fixen (niet die shitapp, maar onze phone anders instellen of iets)?! En natuurlijk bij Rabo zeuren of ze met die KWART MILJARD omzet, niet een paar fatsoenlijke programmeurs kunnen betalen?! :(

• Stan
sludge schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:41:
[...]

Thanks, werkt, klein risico maar ach :*)
Ik ben wel benieuwd hoe je tot deze ijzersterke risico assessment bent gekomen?
Je hebt wel goed inzicht in hoe reverse engineerable deze app is?
En je kent onze Ruzor al jaren persoonlijk?
En je hebt de servers van DroidBin enkele weken goed getest en van binnenuit bekeken?

Nee zonder gein, voorzichtigheid met onbekende APK(-bronnen) is geen overbodige luxe. Zeker niet icm betalingsverkeer!

PS. Zojuist kwam de MIUI update van de 26e (5.11.26) binnen, en nu is opeens alles nog dikker beveiligd. Mijns inziens rete-irritant, want ik moet nu bij elke handeling weer iets goedkeuren (Signal, Whatsapp, Telegram, downloaden, etc.). Pffff.

[Voor 18% gewijzigd door Stan op 27-11-2015 23:34. Reden: MIUI Update]

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:47
555Henny555 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:17:
[...]

Weet er iemand toevallig wanneer ze Miui7 naar android 5+ gaan zetten? En dan bedoel ik echt de global rom die je on the air aankrijgt.
Is nog weinig over bekend, maar nu willen ze blijkbaar direct naar android 6 gaan. Of deze telefoon dat ook gaat krijgen is echter nog de vraag.
Xiaomi have officially stated that they will stop all development work on MIUI based on Android 4.4 next week and will switch over to building MIUI based on Android 6. It’s a glimmer of hope for Xiaomi owners who want the latest Android version but it means there is still a long way to go before it is released.
Dat heb ik http://www.gizchina.com/2...i3-mi4-and-mi-note-first/ hier vandaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stan
Dr. Prozac schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:59:
[...]

Dat is de link naar Kumajaya's CM-12.1 (Android-5).
De ROM die ik heb uigeprobeerd is Kumajaya's CM-13 (Android-6).
De link is:
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958
Voor de duidelijkheid voor iedereen hier:
De CMs van Kumajaya (Ketut Putu Kumajaya) en Emfox (Emfox Zhou) die zijn niet allemaal prettig. Er zijn in de laatste maanden wel weer wat oude en nieuwe bugs in geslopen.
De beste stabiele en fijne is momenteel de Kuma van 20160318. En de actuele builds van eind maart draaien alleen lekker als je ze dirty (niet clean) over de 20160325 heen flasht.
De Emfox builds (die je itt Kuma WEL OTA kunt updaten via je Settings) zijn echt testbuilds/nightlies, en dus vaak met bugjes. Maar we komen in de buurt van een fijne goeie CM! _/-\o_

PS1. De 20160401 versie is een 1-aprilgrap met allemaal onzin erin.
PS2. Nieuwere builds dus dirty flashen (anders Play crashes etc) en oudere clean.
PS3. Liefst alles flashen met zip vanaf intern en niet vanaf SD! En let op merk/versie van je internal emmc!

[Voor 13% gewijzigd door Stan op 01-04-2016 23:15. Reden: PS1,2,3]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:39
Ik zou het hier doen, aangezien de vertalingen zelf ook via Github in de rom komen en hier vanuit het Xiaomi.eu topic ook naar gelinkt wordt:
https://github.com/redmaner/MIUI8-XML-DUTCH/issues

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16
BB-One schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Ik heb Lineage OS draaien. Je moet bij https://download.lineageos.org/ Wingtech 88047 kiezen (tenminste die heb ik draaien)
Misschien heeft iemand er nog wat aan: ik heb nu ook LOS draaien. Ikzelf heb de 2014813 versie van de redmi2, die komt dus overeen met 86047. Je kunt gewoon de 88047 flashen, zolang je daarna maar weer de correcte firmware flasht voor de 86047. Meer info hier: https://forum.xda-develop...m-lineageos-14-1-t3529286 - met name post 1 en 3.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee