Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Ik zoek een?
Android ChinaPhone, liefst een merk die wel updates uitbrengt zodat ik in de toekomst wel over Lollipop kan beschikken. Lichte voorkeur voor een iets kleiner scherm (max 5")

Wat is je budget?
Liefst onder de € 200,- Mocht er een prachttelefoon beschikbaar zijn voor een paar tientjes meer wil ik hier best naar kijken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Huis-tuin-en-keuken gebruiker (whatsapp, facebook, browsen, navigatie)

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi 2 Pro
Jiayu S3
Lenovo P70
ZTE Nubia Z5S
iOcean X9 (moet nog uitkomen geloof ik)
Elephone P7000 (moet nog uitkomen geloof ik)

Mijn voorkeur gaat richting de Xiaomi Redmi 2 Pro, met name wegens de 4"7 screen en omdat Xiaomi vrij netjes is qua updates (lollipop schijnt ook onderweg te zijn).
Iemand alsnog andere suggesties? Eventuele modellen die ik over het hoofd zie?

Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:58
De Jiayu heeft een wat groter scherm (5.5").

Zelf zocht ik een scherm kleiner dan 5" dus ik kwam als vanzelf bij de Xiaomi uit. Enige alternatief dat echt interessant was, is de Sony Xperia Z2 compact (met zeer goeie camera en Lollipop).

Als 3G en/of 4G ontvangst belangrijk voor je is moet je de frequenties van de Redmi 2 pro bestuderen, die heeft ze niet allemaal. Al lijkt in de praktijk niemand last te hebben van slecht bereik.

Update: heb nog even gezocht met de filterfunctie van kimovil.com.

De Xiaomi Mi4 lijkt heel interessant maar is wel wat duurder.
Andere alternatieven zoals de Huawei Honor 3 of Jiayu G5 Advanced lijken mij nogal twijfelachtig qua Lollipop support.

[ Voor 22% gewijzigd door florizla op 20-05-2015 22:48 . Reden: xiaomi mi4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
Dank, heb de Xiaomi Mi4 ook zien staan maar toch zo'n €40,- boven budget (plus mogelijke douanekosten).
Scherm van onder de 5" is geen must, meer een pré. Tegenwoordig zijn de meeste toestellen groter, en wil ook niet alles op voorhand afschrijven.

Denk dat het toch de Xiaomi Redmi 2 Pro gaat worden. Wil nog wel even afwachten hoe de Elephone P7000 uit de reviews gaat komen, zijn toch wel hele goeie specs voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:58
Ik heb zelf geen ervaring met Elephone, maar ik lees hier op het forum wel klachten over de bouwkwaliteit (knopjes die stuk gaan bvb). De Redmi 2 is op dat vlak in elk geval echt OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik heb nog nooit een Xiami telefoon gehad, maar mijn ervaring met andere Xiaomi producten is erg positief. Zelf zou ik dan ook voor de Xiaomi Redmi 2 Pro gaan. Prima telefoon voor een nog betere prijs.:)

Let natuurlijk wel altijd op waar je deze telefoon besteld. Dit om de kans op namaak zoveel mogelijk te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Wachten op de Jiayu S4, die op korte termijn uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Na zelf veel research te doen en ook al dergelijke chinaphone's versleten te hebben zou ik gaan voor een degelijk merk.

De keuze zou je dan beperken tot een top 3:

1. xiaomi -
2. iocean
3. jiayu

1. Xiaomi: Ervaringen met een xiaomi heb ik nog niet maar dit een merk zoals je hier samsung hebt.. heel grote community en regelmatige updates, bugfixes, degelijke prijs,.. | zelf heb ik nu een redmi 2 pro gekozen die vrijdag zou moeten toekomen.

2. Iocean: Mijn eerste chinaphone was een iocean x7 en ik moet zeggen heeft mij nooit teleur gesteld, ik kon tweaken en rooten naar mijn zin + hele grote community en goede service. ook de x9 stond op mijn lijst om te kopen maar doordat het nog presale was heb ik voor de redmi 2 pro gegaan.

3. Jiayu: Heeft ook een redelijke community maar helaas na 5 jiayu g3s besteld te hebben (vrienden-kennisen) alle maal buiten 1 zijn ze kapot gegaan. 1 iemand moest ook een nieuwe batterij laten overkomen, 1 iemand een nieuwe usb poort, en 1 iemand heeft hem zelf terug gestuurd voor een nieuw scherm. + Er komen eigenlijk nooit updates uit voor de devices...

Dan voor de overige gsm's moet je maar een zoeken naar bugs/degelijkheid van de toestellen. Velen zijn niet gelukkig met de hardware die na 1maand kapot gaat of bugs en nooit updates krijgen..

Als ik kon kiezen dan gaat mijn keuze dus 1st naar de iocean x9 en dan naar xiaomi ;)

Hopelijk ben je iets met mijn info/ervaring.

Edit: Zelf bezit ik een vivo xplay 3s, je betaald iets meer maar je krijgt heel veel voor je geld + regelmatige updates - fixes - ...

[ Voor 4% gewijzigd door jinks26 op 21-05-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
joeriinc schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:11:
3. Jiayu: Heeft ook een redelijke community maar helaas na 5 jiayu g3s besteld te hebben (vrienden-kennisen) alle maal buiten 1 zijn ze kapot gegaan. 1 iemand moest ook een nieuwe batterij laten overkomen, 1 iemand een nieuwe usb poort, en 1 iemand heeft hem zelf terug gestuurd voor een nieuw scherm. + Er komen eigenlijk nooit updates uit voor de devices...
Ik heb zelf een Jiayu S3 en ben ook actief in het topic hiervan. Uit mijn eigen ervaring kan ik alleen maar positief zijn over de S3 en ook van anderen hoor ik alleen maar positieve geluiden. Wellicht dat er in het verleden veel problemen waren, maar misschien dat ze hier goed op hebben geanticipeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Ik heb zelf een Jiayu S3 en ben ook actief in het topic hiervan. Uit mijn eigen ervaring kan ik alleen maar positief zijn over de S3 en ook van anderen hoor ik alleen maar positieve geluiden. Wellicht dat er in het verleden veel problemen waren, maar misschien dat ze hier goed op hebben geanticipeerd.
Een vriend van mij heeft een jiayu s3 gekocht en heeft kleine problemen met de bluetooth die soms werkt soms ook niet. Ook is voor velen een 5.5" scherm veel te groot en zoeken ze iets van 4.7" - 5", maar dat verschilt van smaak natuurlijk.

Hopelijk brengen ze voor jouw s3 een lolipop update uit ! zou toch wel goed staan bij deze gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
joeriinc schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:27:
Een vriend van mij heeft een jiayu s3 gekocht en heeft kleine problemen met de bluetooth die soms werkt soms ook niet. Ook is voor velen een 5.5" scherm veel te groot en zoeken ze iets van 4.7" - 5", maar dat verschilt van smaak natuurlijk.
En voor die gebruikers komt de S4 er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
De Jiayu S4 was ik nog niet tegengekomen, ziet er erg interessant uit moet ik zeggen. Even afwachten wanneer die daadwerkelijk beschikbaar komt.

@joeriinc, dank voor de suggesties. Vind de iocean x9 zeker een mooie optie maar zie dat (presale prijs) die toch zo'n $70 usd duurder dan de Xiaomi Redmi 2 Pro is. Dus denk dat ik tóch voor de Xiaomi Redmi 2 Pro ga kiezen, maar wil nog wel even afwachten op welke prijs de Jiayu S4 uit gaat komen (en wanneer die überhaupt beschikbaar komt, ik zie dat daar nog wat onduidelijkheid over is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
verdwaald schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:25:
Dus denk dat ik tóch voor de Xiaomi Redmi 2 Pro ga kiezen, maar wil nog wel even afwachten op welke prijs de Jiayu S4 uit gaat komen (en wanneer die überhaupt beschikbaar komt, ik zie dat daar nog wat onduidelijkheid over is).
Op jiayu-store staat de prijs nu op $199.90, dus zo'n 179 euro. Over de beschikbaarheid inderdaad nog weinig duidelijkheid.
Pagina: 1