Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Je moet na het installeren van een onbekende naar een nieuwe rom gewoon een factory restore uitvoeren.
Je kunt m.i. beter de xiaomi.eu rom installeren via de updater app/instelling, incl. Google play en goede ondersteuning in Europa.
Zoals Momus aangeeft, krijgt deze volgens mij ook updates via OTA.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Bij mij vind de OTA geen xiaomi.eu roms, is dit aan te passen zodat ik niet de telefoon aan de kabel hoef te leggen?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Hoe zit het nou, ik heb de redmi 2 pro via ibuygou besteld, dit betekend dus dat hij standaard niet op nederlands kan? Hiervoor moet er eerst een EU rom geflashed worden? Kan dit in de telefoon zelf of moet ik hiervoor de telefoon aan de pc gaan hangen en via een ADB met roms bezig gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Wat ik doe is via xiaomi.eu de rom downloaden deze op de telefoon plaatsen, en daarna via de OTA de zip selecteren om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Alle Xiaomi.eu downloads download ik in eerste instantie gewoon via mijn telefoon en ik laad ze ook in via mijn telefoon. Mijn pc heb ik daar echt niet voor nodig. Ik hoef hem daardoor ook nooit aan de kabel te leggen.

@timmert26, het klopt, ibuygou levert de originele = Chinese/Engelse rom. Hierdoor is het dus inderdaad beter om de rom van xiaomi.eu te downloaden en via de updater instelling in te laden via die 3 puntjes rechtsbovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:55:
Alle Xiaomi.eu downloads download ik in eerste instantie gewoon via mijn telefoon en ik laad ze ook in via mijn telefoon. Mijn pc heb ik daar echt niet voor nodig. Ik hoef hem daardoor ook nooit aan de kabel te leggen.

@timmert26, het klopt, ibuygou levert de originele = Chinese/Engelse rom. Hierdoor is het dus inderdaad beter om de rom van xiaomi.eu te downloaden en via de updater instelling in te laden via die 3 puntjes rechtsbovenin.
Download je de rom via de website of via de applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Alvanosa schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:57:
[...]

Download je de rom via de website of via de applicatie?
Via de site xiaomi.eu. De applicatie kan alleen OTA rom's downloaden, maar daar krijg je ook een melding van. Deze app kan geen nieuwe/andere rom's downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:03:
[...]

Via de site xiaomi.eu. De applicatie kan alleen OTA rom's downloaden, maar daar krijg je ook een melding van. Deze app kan geen nieuwe/andere rom's downloaden.
Ok perfect, ik dacht namelijk dat de applicatie ook de xiaomi.eu roms kon downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Dus Xiaomi.eu ROMs worden niet via OTA aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
GregoryVanG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:11:
Dus Xiaomi.eu ROMs worden niet via OTA aangeboden?
zoals ik het lees alleen de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
???
Indien je nog niet over een multilang ROM van xiaomi.eu beschikt:
Stap 1: download de laatste ROM van Xiaomi.eu, geschikt voor jouw toestel.
Stap 2: zet deze op je telefoon, boot je telefoon in de MIUI recovery met volume up. Installeer de gedownloade ROM, doe een wipe.
Stap 3: richt je telefoon weer in en wacht op OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:16:
???
Stap 2: zet deze op je telefoon, boot je telefoon in de MIUI recovery met volume up. Installeer de gedownloade ROM, doe een wipe.
Ik krijg de OTA updates van de Xiaomi.eu rom dus niet... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:16:
???
Stap 2: zet deze op je telefoon, boot je telefoon in de MIUI recovery met volume up ga naar de updater app en klikt linksboven in de hoek op de 3 streepjes of puntjes en kies je gedownloade bestand. Installeer de gedownloade ROM, doe een wipe.
Kleine aanpassing en scheelt weer wat tijd/frustratie als je niet in de miui recovery komt.
De recovery hoef je niet aan te gebruiken als je nog op de originele of de xiaomi.eu ML rom zit.
@Alvanosa gebruik je een weekly of stable build?
Wat is het versie nummer van je huidige rom?

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 27-05-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Kleine aanpassing en scheelt weer wat tijd/frustratie als je niet in de miui recovery komt.
De recovery hoef je niet aan te gebruiken als je nog op de originele of de xiaomi.eu ML rom zit.
@Alvanosa gebruik je een weekly of stable build?
Wat is het versie nummer van je huidige rom?
Ik gebruik de weekly 5.5.22 op dit moment maar toen hij er was zocht ik eerst bij de OTA en kreeg ik hem niet gevonden. Daarna heb ik hem van de website gedownload naar de telefoon gebracht en met OTA de update uitgevoerd door het bestand te selecteren.

Ik heb dit al met meerdere builds gehad, vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Alvanosa schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik de weekly 5.5.22 op dit moment maar toen hij er was zocht ik eerst bij de OTA en kreeg ik hem niet gevonden. Daarna heb ik hem van de website gedownload naar de telefoon gebracht en met OTA de update uitgevoerd door het bestand te selecteren.

Ik heb dit al met meerdere builds gehad, vandaar dat ik het vroeg.
Dat is inderdaad de laatste weekly build en waarschijnlijk krijg je dan vanaf a.s. vrijdag een OTA update, dit kan overigens soms tot maandag duren voordat hij wordt aangeboden. De laatste build krijg je alleen aangeboden als je de voorlaatste rom hebt. Stel dat je nog op de release van 2 weken geleden draait: 5.5.15, dan krijg je a.s. vrijdag een OTA voor de xiaomi.eu rom (ter info voor de lezers: 5.5.15 staat voor 15-05-2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Goedendag,

bij Pandawill kost hij momenteel 142 euro. Er staat echter nogal uitdrukkelijk bij GLONASS waarvan ik weet dat dat volgens mij de russische GPS satellieten zijn waar ik vermoedelijk nooit gebruik van ga maken.... maar met alle verschillende versies die je zo af en toe rond ziet komen, is dit wel een goede versie voor in Nederland ?

http://www.pandawill.com/...lonass-white-p101945.html

Ik hoor het graag als ik wat over het hoofd zie want volgens mij is dit gewoon de Redmi 2 2GB versie die hier bruikbaar is.

tia !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
bck schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:41:
Goedendag,

bij Pandawill kost hij momenteel 142 euro. Er staat echter nogal uitdrukkelijk bij GLONASS waarvan ik weet dat dat volgens mij de russische GPS satellieten zijn waar ik vermoedelijk nooit gebruik van ga maken.... maar met alle verschillende versies die je zo af en toe rond ziet komen, is dit wel een goede versie voor in Nederland ?

http://www.pandawill.com/...lonass-white-p101945.html

Ik hoor het graag als ik wat over het hoofd zie want volgens mij is dit gewoon de Redmi 2 2GB versie die hier bruikbaar is.

tia !
Voor 16 dollar meer weet je het zeker ;)

Ik vertrouw dit niet:
Model XIAOMI Redmi 2
Band 2G: GSM(900/1800/1900MHz)
3G: TD-SCDMA(1900/2100MHz)(can be only used in China)
4G: TDD-LTE(B38/B39/B40/B41)(can be only used in China)
Sim Card Dual SIM Card Dual 4G Standby
Waar is FDD-LTE gebleven en WCDMA?
Verder klopt het gewoon dat Glonass (Russisch) en Beidou (Chinees) aanwezig is, zie mijn (en wellicht andere) review(s)
productreview: Xiaomi Redmi 2 Pro Wit review door Kiswum

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 28-05-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Thanks Kiswum.

Vond het "can only be used in china" ook al vreemd. Had echter ook weer het gevoel dat er toch niet zo heel veel verschillende toestellen zijn.... Je komt voor dezelfde toestellen zo veel verschillende omschrijvingen tegen. Heel vreemd dat de verkopers niet gewoon netjes de omschrijving van de fabrikant overnemen. Zou het voor de klant een stuk makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Graag gedaan, het probleem van Xiaomi, is dat veel informatie in het Chinees staat.
Als je een internationale webshop hebt, dan is het raadzaam om de extra Chinese varianten van een telefoon weg te laten. Men koopt toch de internationale versie met FDD-LTE. Bij ibuygou is het overigens ook lastig om de juiste versie tevoorschijn te toveren. Je moet goed naar de tektst in de titel kijken om erachter te komen welke Redmi 2 je voor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
Hmm Mi4i wordt bij ibuygou al reclame voor gemaakt en bij honorbuy nu al verkocht en verzonden.
300 euro met verzendkosten.
Toch 120 euro verschil in prijs.
Lijkt me de Redmi2 nog steeds de betere keus.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goede actie van Honorbuy, gratis verzending en ook nog op voorraad in het EU warehouse.
De prijs zou dan dus €264.39 moeten zijn. Moet je een mail sturen om het laten verrekenen?

Bij ibuygou maken ze er volgens mij 2 weken reclame voor, maar alles lijkt sinds gisteren al weer uitverkocht te zijn. Ik vraag me af of deze telefoons goed zullen verkopen met de huidige prijs. De Mi4 16GB zit daar maar enkele tientjes boven.

Hoeveel animo is er hier eigenlijk voor een Mi4i topic? Ik heb het gevoel dat dit gewoon in de huidige Mi4 topic kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
Bij het uitchecken bij honorbuy komt er in je karretje een extra item dat heet Free Shipping die het negatieve bedrag is van je shipping. Dus ook als je extra dingen besteld, is daar geen shipping over (zoals een mi power pack)

Zoals je merkt heb ik wel interesse in de mi4i ;)
Ik heb hem dus ook net besteld, en als ik hem niks vind heeft mijn vriendin een nieuwe telefoon.

[ Voor 32% gewijzigd door Kodess op 29-05-2015 14:23 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Sinds een paar dagen de Redmi 2 HM2014813 in huis. Gelijk de xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.5.22_v6-4.4.zip erop gezet en alles ging goed. Vandaag wilde ik updaten naar xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.5.29_v6-4.4.zip maar nu blijft hij hangen op het boot scherm. Iemand die me kan helpen om 'm te unbricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
JordiFcu schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:38:
Sinds een paar dagen de Redmi 2 HM2014813 in huis. Gelijk de xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.5.22_v6-4.4.zip erop gezet en alles ging goed. Vandaag wilde ik updaten naar xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.5.29_v6-4.4.zip maar nu blijft hij hangen op het boot scherm. Iemand die me kan helpen om 'm te unbricken?
http://www.miuios.in/2015...-2-hongmi-2-back.html?m=1

[ Voor 72% gewijzigd door Birrel op 30-05-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Moet ik fastbootpakket 2A hebben voor de HM2014813?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
JordiFcu schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:49:
Moet ik fastbootpakket 2A hebben voor de HM2014813?
Pak in ieder geval een stable version, waarna je via de normale update procedure naar een beta versie kunt. Waar zie je die 2A overigens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Check voor de zekerheid ook even of de doos ook aangeeft dat je de 2014813 hebt, anders brick je hem mogelijk nog een keer.

Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi2/DSC_0842.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Birrel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:11:
[...]

Pak in ieder geval een stable version, waarna je via de normale update procedure naar een beta versie kunt. Waar zie je die 2A overigens staan?
http://en.miui.com/a-234.html

Hier staat een fastboot update voor de Redmi 2 en de Redmi 2A. Maar weet nog niet welke ik moet hebben nu eigenlijk haha.
Kiswum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:16:
Check voor de zekerheid ook even of de doos ook aangeeft dat je de 2014813 hebt, anders brick je hem mogelijk nog een keer.

[afbeelding]
Staat inderdaad 2014813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulteeuwen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 08:28
Ik hoop dat deze reactie o.k. is hier. Ik heb sinds enkele dagen een Redmi 2 (1GB, gekocht via geekvida.de na reviews lezen op oa http://www.chinahandys.net/ ). Voor mij was dit de 1ste telefoon met Miui. Ik merk dat Miui leuke opties heeft, die ik als 1st time user niet direct door had. Ik heb er hier een paar op een rij gezet. Is zo'n rijtje handig voor andere 1st time users?
  • 3 finger pinch on home screen > manage home screens (move/re-order, add, delete)
  • press home button on lock screen > flash light goes on
  • press menu button in home screen to get to active apps > (2 finger) pinch/zoom out-movement in task screen > icons change to screens (pinch/zoom in again to go back to icons) > https://youtu.be/YluYOxH6_u4?t=11s
  • press menu button > swipe tasks up to delete, down to lock (have it stay in memory)
  • press menu button > long press X > go to ALL APPS in settings (to manage apps)
  • double tap on any icon which is showing there are messages for that app > show what the message is without opening the app
  • press volume button while in home screen and long press volume-icon on screen > extra volume options
  • swipe down from top of screen to get to options (like wifi on/off) > swipe up IN that window to show more options
  • swipe from home-button to right > switch to right-handed one-handed mode. Swipe from back-button to home button > restore normal mode (for left-handed one-handed mode, swipe to menu button)
  • hide messages of certain people behind a passcode: YouTube: [MIUI Ninja Training School] Lesson 1 - Private Messaging by MIUI fan Jenz1 (i guess for when your cheating etc?)
  • easily move multple apps to another home screen: https://youtu.be/w2QJaXdVJ7Q?t=16s
  • uninstall apps in batch: https://youtu.be/E0wz7JmTePk?t=23s
  • hide certain picture albums: https://youtu.be/qFQrqw-nqlI?t=11s (i guess for those naked selfies etc?)
  • enable app pop-ups (like chat heads in Facebook Messenger): YouTube: MIUI 6 TOP TIPS
  • camera: swipe a circle movement to change iso/exposure: https://youtu.be/Kq_WUMP7yWg?t=2m36s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Krijg bij alles dat probeer dit: Missmatching image and device error :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Heb weer een beetje leven maar hij wil alleen maar 1 keer opstarten nadat ik een Wipe all data in MiRecovery heb gedaan. Als ik hem daarna opnieuw opstart blijft ie weer hangen op het Mi logo, doe ik een Wipe all data start ie wel weer op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:58
Heb je nu uiteindelijk de 2A image genomen? Dat is zeker *niet* de juiste, de Redmi 2A is een telefoon voor de Indische markt en heeft zelfs een andere CPU.
raoulteeuwen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:15:
Ik merk dat Miui leuke opties heeft, die ik als 1st time user niet direct door had. Ik heb er hier een paar op een rij gezet.
Nog een leuke: in de browser, om een tab te sluiten: swipe omhoog op het ronde tab-knopje (die met het nummer van de tab erin).

[ Voor 54% gewijzigd door florizla op 31-05-2015 20:14 . Reden: Extra swipe tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
florizla schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:03:
Heb je nu uiteindelijk de 2A image genomen? Dat is zeker *niet* de juiste, de Redmi 2A is een telefoon voor de Indische markt en heeft zelfs een andere CPU.

[...]

Nog een leuke: in de browser, om een tab te sluiten: swipe omhoog op het ronde tab-knopje (die met het nummer van de tab erin).
Nee heb ergens anders een linkje gepakt, toen zat ik op 5.5.29 met boot problemen behalve direct na een Wipe All Data. Nu weer teruggegaan naar 5.5.22 en alles werkt weer _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe groot is je 5.5.29 bestand en hoe groot zou hij moeten zijn volgens xiaomi.eu? Misschien is de download niet goed gegaan (vaak werkt het dan sowieso al niet meer).
Had je daar wel echt de juiste versie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Kiswum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:21:
Hoe groot is je 5.5.29 bestand en hoe groot zou hij moeten zijn volgens xiaomi.eu? Misschien is de download niet goed gegaan (vaak werkt het dan sowieso al niet meer).
Heb die bestanden niet meer maar download was gewoon compleet en update ging ook gewoon goed. Zag ook dat iemand anders hetzelfde had na de update van afgelopen week (http://xiaomi.eu/communit....27643/page-7#post-247703).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ook hier de update van 5.5.29 erop en een telefoon die niets meer doet. Fastboot pagina's onbereikbaar...aaarrgh. Heb geen zin om alles opnieuw te moeten instellen...was net klaar nl.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 12:45
afgelopen vrijdag een redmi 2 (HM2014811) binnengekregen, had hem besteld bij Pandawill.

Volgens de verificatietool van jd.mi.com is hij echt, er zat bij mij wel een (waardeloos) EU-stekkertje bij in de verpakking en er stond een andere rom op (wel miui). Versienummer zei 16.2.8.0. Ik heb de 5.5.29 rom van xiaomi.eu erop gezet, afgezien van een hangend 'mi' logo bij eerste boot omdat ik was vergeten data te wipen vooralsnog bij mij geen problemen met die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:21:
Hashes controleren is dan ook een goede aanpak bij dit soort dingen, dat heeft mij al eens gered van het flashen van een incomplete ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Hashes controleren (MD5) is een MUST bij deze ROMs helaas.
Daarnaast is het verifieren of je phone echt is blijkbaar ook nodig, en niet met 1 maar 2 of 3 methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 04:22:
Hashes controleren (MD5) is een MUST bij deze ROMs helaas.
Hashes controleren is bij alle bedrijfskritieke software handig. BIOS/EUFI, ROMs, noem maar op :) Het is een kleine moeite en levert doorgaans grote problemen op als het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
De 5.5.29 rom geprobeerd te updaten via de updater tool. Ik heb nu ook een hangende telefoon op het miui logo met powered bij android. Via fastboot geprobeerd te herstellen (de 2a stable gedownload) maar dat mocht ook niet baten. Daar geeft hij een foutmelding dat de fastbootrom niet klopt. Iemand enig idee wat ik nu moet doen, ik kom er niet meer uit. Liefst zonder dat ik terug moet naar fabrieksinstellingen. Ik kom overigens gewoon in recovery en fastboot. Via recovery kan ik denk ik niet updaten omdat ik geen update.zip heb op intern geheugen en ik daar niet bij kom.

[ Voor 14% gewijzigd door Stampre op 01-06-2015 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb voor jullie even om een uitleg gevraagd bij Xiaomi.eu.

Voor de mensen die niet willen wachten. Hebben jullie hier iets aan om je telefoon weer te un-bricken?
Let op deze is eigenlijk geschreven voor de Redmi 2 (non-pro HM2014811)
http://xiaomi.eu/communit...-rom-on-redmi-2-4g.27407/

Bij deze mijn advies om hier aan te geven dat je problemen hebt met je ROM.
Ik kan het probleem niet reproduceren zonder telefoon en men zal niemand helpen als er geen problemen zijn (in de ogen van de moderator).
http://xiaomi.eu/community/threads/5-5-29.27643/

Klagen helpt in dit geval, anders wordt er niets gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Kiswum op 01-06-2015 09:36 . Reden: Problemen allemaal melden bij de source ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Mijn redmi 2 pro doet het weer. Na ontelbare pogingen met fastboot, iedere keer foutmelding. Wat blijkt, de uitgepakte en gedownloade image moet met zijn map in de root van je harddisk van je pc staan. Kennelijk kan Miflash maar een niveau diep lezen. Hierna was het een fluitje van een cent en heb ik mijn telefoon inclusief alle data en apps terug. Met onmeetbare dank aan kwisum!

Mijn telefoon had een softbrick na flashen naar 5.5.29. Misschien goed om te melden dat ik Xposed framework geinstalleerd heb wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Stampre op 01-06-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Recentelijk voor mn broer ook de Redmi 2 pro besteld, dit weekend geupdate naar EU rom, 2 dagen later, hij krijgt OTA update en de telefoon is gebricked. GRRRR, niet echt een fijne start. Hij is een leek en beschikt alleen over een Macbook is er iemand die een fix weet? Is het mogelijk gewoon een oude versie te flashen via de standaard recovery?

Ik kan ook niet klagen op xiaomi.eu omdat ik nergens kan registeren.

Als het zou kunnen zou ik een update willen installeren, waardoor ik geen kans mer op dit soort dingen heb. Als ik een stable versie zou installeren, dan is het niet meer mogelijk dit soort dingen te krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door timmert26 op 01-06-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Stampre schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:46:
Mijn redmi 2 pro doet het weer. Na ontelbare pogingen met fastboot, iedere keer foutmelding. Wat blijkt, de uitgepakte en gedownloade image moet met zijn map in de root van je harddisk van je pc staan. Kennelijk kan Miflash maar een niveau diep lezen. Hierna was het een fluitje van een cent en heb ik mijn telefoon inclusief alle data en apps terug. Met onmeetbare dank aan kwisum!

Mijn telefoon had een softbrick na flashen naar 5.5.29. Misschien goed om te melden dat ik Xposed framework geinstalleerd heb wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
Zit je nu wel op 5.5.29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
nee ben teruggegaan naar 5.5.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Hoe ben je nu uiteindelijk terug gegaan? Heb je een guide en e.v.t een linkje voor de juiste download, heb je ook versie 2014813? Heb je nu de beta of de stable erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
na de fastboot recovery heb ik uit van xiaomi.eu uit de weekly forums de 5.5.22 gedownload. Ik ben teruggegaan naar de developer versie omdat die goed werkte. De zip heb ik op mijn intern geheugen geplaatst en vervolgens via de updaterapp handmatig het bestand gekozen. Ik heb inderdaad de 2014813 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen idee waarom je niet kunt registreren, lijkt mij een bug op het forum. Ik zal er straks werk van maken.
http://xiaomi.eu/communit...ant-sign-forum-why.27425/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Laatste update gedownload.
Ging in het verleden altijd probleemloos.
Nu blijft hij naar het updaten hangen in het startscherm met centraal het MI-teken en onderaan ''android'''.
Vanuit deze positie kan ik niets meer beginnen met de telefoon.
Heb de accu er even uit gehaald maar dat hielp ook niet.
Kan niets anders verzinnen.
Wie weet raad?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Michel 023 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:32:
Laatste update gedownload.
Ging in het verleden altijd probleemloos.
Nu blijft hij naar het updaten hangen in het startscherm met centraal het MI-teken en onderaan ''android'''.
Vanuit deze positie kan ik niets meer beginnen met de telefoon.
Heb de accu er even uit gehaald maar dat hielp ook niet.
Kan niets anders verzinnen.
Wie weet raad?
Je moet klagen in het 5.5.29 topic van Xiaomi.eu.
Als je geen account hebt, dan moet je even wachten. Ik ben aan het bekijken hoe nieuwe Xiaomi gebruikers geholpen kunnen worden. Tot die tijd heeft @Stampre een workaround om de oude versie te draaien.

Stampre, zou je je stappen stap voor stap hier neer willen zetten?

Bedankt! ;)

Topic waar men in goede stappen moet uitleggen wat er fout gaat, met welk type telefoon en of het voorheen wel werkte:
http://xiaomi.eu/community/threads/5-5-29.27643/

In dit topic wordt aangegeven dat nieuwe gebruikers zich niet kunnen aanmelden sinds enkele weken:
http://xiaomi.eu/communit...ant-sign-forum-why.27425/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@kwisum ik zal vanavond even de workaround stap voor stap uploaden met links naar de juiste artikelen/bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Dat zou erg fijn zijn stampre! Zou je dan zowel de stable als de developers ROMs erbij kunnen linken? Heb jij ook 2014813?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt je vanaf nu registeren op Xiaomi.eu !!

Hier is de direct link.
Mijn advies: doe dat zo snel mogelijk, met een beetje pech wordt het weer snel gesloten:
http://xiaomi.eu/community/login/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Mijn telefoon bleef ook hangen na de laatste OTA update. Gisteren met fastboot flash de developer versie eringezet en daarna weer geupdate naar de EU rom van vorige week. Helaas wel alle data en apps kwijt. Let erop dat je de fastboot rom van de Chinese miu site haalt en dit moet de juiste versie zijn als je de 2gb /16gb versie van de redmi 2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nog 1 verzoekje.

Het kan zijn dat de bug alleen in de NL taal zit.
Is het wellicht mogelijk dat de gebruikers met de Redmi 2 Pro (HM2014813). De upgrade nogmaals kunnen starten, maar dan terwijl de telefoon in het Engels is ingesteld?

Wellicht zit er een grote fout in de Nederlandse vertaling waardoor het fout gaat.
Willen jullie dit voor mij (en andere NL gebruikers) testen?

Als het is gelukt, kun je de telefoon daarna weer gewoon in het Nederlands zetten en gaat het dan na een reboot weer fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30
Stampre schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:30:
@kwisum ik zal vanavond even de workaround stap voor stap uploaden met links naar de juiste artikelen/bestanden
Ik wacht met smart, heb er ook last van sinds vanochtend ;(.

Kan wel hier:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/i9Rkr/955b0b23b9.jpg

en hier komen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/i9Rld/27a427c6e7.jpg

Kan ik dan gewoon direct die 5.5.22 update.zip downloaden en installeren via dat 2e scherm?
Of moet ik ook nog iets met CWM/Fastboot etc (:?) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@indiaan706 dat je hier nog kunt komen betekent dat je een softbrick en geen hardbrick hebt. Update.zip kun je alleen maar gebruiken als je de 5.5.22 in de root van je telefoon hebt staan en hebt hernoemd naar update.zip. Heb je dat niet dan zul je naar de fastboot route moeten.

Ik heb zelf een HM 2014813 en heb na de update en de bootloop naar 5.5.29 het volgende gedaan:

1. Installeer Miflash 2014.05.09.0 er is ook een nieuwere versie maar die schijnt niet (goed) te werken. Deze kun je hier downloaden: http://bigota.d.miui.com/tools/MiPhone20140509.exe
2. Download de juiste fastbootimage: http://bigota.d.miui.com/....29_4.4_cn_b3cc8a25f2.tgz
3. Pak deze uit en plaats de map in je root van de harde schijf en laat de mapnaam intact!
4. Boot je telefoon in fastbootmodus. Dit doe je door volume down en power button tegelijk in te drukken.
5. Start Miflash, sluit je telefoon via usb aan. Wacht even tot alle drivers geinstalleerd zijn en druk dan op refresh. Als het goed is zie je nu dat er een telefoon gevonden wordt. Hier http://www.miuios.in/2015...-2-hongmi-2-back.html?m=1 staat ook nog een handleiding van miflash en http://en.miui.com/a-234.html hier kun je vanaf step 3 de verschillende screenshots zien.
6. Kies bovenin voor browse en browse naar de map waar je de fastboot image hebt staan.
7. Ik heb vervolgens met de knop advanced de juiste bestanden in de fastboot map gekoppeld. Dit wijst zich vanzelf. Ik heb gekozen voor flash_all_except_data_storage. Na alles toegewezen te hebben, klik op flash en keep your fingers crossed!
8. Nadat fastboot klaar is start je telefoon automatisch opnieuw op en bij mij betekende dit dat alles nog aanwezig was, data, apps en settings. Omdat de fastbootrom niet internationaal is zul je nu moeten flashen naar een EU rom. Doe je dit niet dan heb je ook geen playstore.
9. Ik ben zelf terug gegaan naar de 5.5.22 versie en heb deze http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=80676 geinstalleerd. Installatie heb ik gedaan door de zip file te kopieren naar mijn sd kaart en deze te selecteren voor installatie via de updater app (... bovenin de app, kies update file). Om in de toekomst ellende te voorkomen vervolgens ook hetzelfde bestand als update.zip in de root van mijn telefoon gezet.
10. Installatie van de rom ging zonder problemen. Vergeet niet nadat de rom is geinstalleerd dat je je nog wel even opnieuw moet aanmelden voor google. Dat was de enige setting die ik kwijt was.

Als het goed is heb je nu weer een werkende telefoon. Let op, dit werkte bij mij. Ik ben niet verantwoordelijk voor gebrickte telefoons en gebruik tutorial is op eigen risico.

Ik heb de automatische download van de weeklys daarna uitgezet. Overigens zag ik dat de bestandsnaam van de weekly 5.5.29 allerlei chinese tekens is met daarachter getypt bug...geeft ook niet echt vertrouwen.

Succes allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Stampre op 02-06-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulteeuwen
Ik heb een vraag over de wekker-app (ik heb sinds kort een Redmi 2, 1 GB).

Ik heb mijn telefoon 's nachts liefst uit staan (maar ik denk dat de Redmi 2 dan niet aan gaat als de alarmtijd wordt bereikt), en als dat niet kan zet ik de telefoon zoveel mogelijk in slaap-achtige mode: zenders uit en energie besparen.

Ik heb dat in de ochtend het alarm niet af gaat. Ik ben aan het zoeken waar het aan ligt, want testen overdag lukt wel. Ik vraag het hier ook even, misschien bekend iets. Kan het liggen aan feit dat flight mode aan staat? Kan het aan DND-modus liggen? Aan het energie-profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@raoulteeuwen wanneer je naar de klok app gaat kun je kiezen voor wekker. Kies voor settings. Daar staat de optie wekker in stille modus. Zorg dat die aanstaat. Verder kun je onder extra instellingen, batterij, energiebeheer een uit en inschakel schema instellen. Daar kun je kiezen hoe laat de telefoon weer aan moet gaan. Als je dat een paar minuten voor de wekker doet zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Stampre schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:51:
@indiaan706 dat je hier nog kunt komen betekent dat je een softbrick en geen hardbrick hebt. Update.zip kun je alleen maar gebruiken als je de 5.5.22 in de root van je telefoon hebt staan en hebt hernoemd naar update.zip. Heb je dat niet dan zul je naar de fastboot route moeten.

(...)

Succes allemaal!
Ik zal hem dit weekend proberen, hartstikke bedankt!

[ Voor 73% gewijzigd door timmert26 op 02-06-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
Als ik boot in fastbootmodus zie ik dit scherm maar er gebeurt verder niks, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/static/article/innerimg/tongyong/tongyong-fastboot.jpg

In Miflash gebeurt er vervolgens ook niks, ik zie geen drivers geïnstalleerd worden en als ik refresh druk verschijnt er geen device in de lijst. Wat dan Stampre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
fastbootscherm klopt. Probeer eens een andere usb poort op je pc. je hebt wel je telefoon verbonden met pc neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
Ander kabeltje deed the trick, maar vervolgens..:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ia1T5/61192f3d85.png

Tweede vakje moet inderdaad leeg zijn zoals hier staat?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ia1Y0/bc141a6928.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
O fuck, ik heb een HM 2014811, ging er automatisch vanuit dat degene die jij noemde degene was die bijna iedereen heeft :+.

Dan moet ik zeker andere bestanden hebben dan de links die jij gaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
indiaan706, tweede vakje inderdaad leeg en ja je moet andere bestanden hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
Welke fastbootimage dan wel? Zie hier niets staan over 2014811/2014813 versies?

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor de antwoorden _O_.

______

Pfff anderhalf uur verder, maar het is gelukt.
Via deze methode:
http://xiaomi.eu/communit...-rom-on-redmi-2-4g.27407/

Nu maar hopen dat ie vannacht niet weer besluit die brakke update te installeren :').

[ Voor 43% gewijzigd door Indiaan706 op 03-06-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Hoe kan je eigenlijk vermijden dat die update geinstalleerd wordt?

Bij mij staat er 'reboot to apply update', maar daar heb ik dus niet echt zin in...

In de updater app kan ik niks meer doen, de menu-knop is weg en enkel de knop 'Reboot now' staat er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
via de setings zorgen dat hij niet automatisch gedownload wordt. en volgens mij staat het update bestand in de map downloaded rom op je telefoon nu, die dus leeg maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulteeuwen
Stampre schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:07:
@raoulteeuwen wanneer je naar de klok app gaat kun je kiezen voor wekker. Kies voor settings. Daar staat de optie wekker in stille modus. Zorg dat die aanstaat. Verder kun je onder extra instellingen, batterij, energiebeheer een uit en inschakel schema instellen. Daar kun je kiezen hoe laat de telefoon weer aan moet gaan. Als je dat een paar minuten voor de wekker doet zou het goed moeten gaan.
Dank @Stampre. Nu gebruik ik Timely als alarm. Op mijn 2013 Moto X heb ik daar nooit problemen mee gehad. Ik ging er van uit dat ik die op de Redmi 2 ook kon gebruiken. In de std Miui Clock app stond 'Alarm in silent mode' keurig aan. Ik had ook al een schema (net voor alarm aan) onder Battery.

Ik zal een alarm aan zetten in de standaard Clock app, kijken of dat uitmaakt.

Update 9jun: standaard Clock app werkt wel. Ook Alarm Droid geprobeerd: ook die weet mijn telefoon niet te wekken (alarm gaat dan dus niet op tijd af).

[ Voor 8% gewijzigd door raoulteeuwen op 09-06-2015 13:02 . Reden: Update van status/test-resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed bezig @Stampre! Mooie handleiding. Ik hoop dat deze niet te vaak gebruikt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Inmiddels zitten we voor het standaardmodel op 115 euri;
http://www.dx.com/p/xiaom...-wi-fi-black-white-372919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Ik durf mijn HM2014813 nu eigenlijk niet te updaten naar de nieuwe weekly :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zou je dat als test juist wel willen doen? Men weet, zonder feedback, niet of de ROM of NL taal verkeerd waren.
Dus update het aub naar de laatste release, terwijl de telefoon op Nederlands staat.
Zorg ervoor dat een werkende release in de root van je telefoon staat als update.zip, zodat je makkelijk terug kunt.

Faalt de update, probeer het dan nogmaals terwijl de telefoon op Engels staat. Zonder de feedback van gebruikers, is het lastig om het probleem op te lossen.

Is het probleem opgelost? Geef het hier even aan dan is iedereen weer gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Ik zal er binnenkort even tijd voor maken. Nu even geen tijd voor mocht het niet lukken en ik ben weer alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
iemand al over naar 5.6.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je twijfelt, een backup is snel gemaakt en deze kun je daarna gewoon op je pc/netwerk share zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
NIeuwe issue, heb de telefoon opnieuw geflashed (stampre bedankt!) de oude EU rom er weer op gezet, echter heeft de telefoon nu geen internet meer via 3g/4g. Wifi doet het wel, sms en bellen ook wel. Iemand enig idee?

Data en mobiele gegevens staan wel aan. Lijkt min of meer of die geen verbinding maakt met het mobiele netwerk, kan dit zijn dat er iets niet goed is gegaan met het flashen van de normale versie en vervolgens naar de EU rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@kwisum backup met misuite mislukt bij mij steeds. moet nog even titanium of zo gaan instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb zojuist 5.6.4 geinstalleerd en het toestel is in ieder geval niet blijven hangen bij het opstarten zoals bij de vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Backups kun je gewoon vanuit je telefoon doen, dat is het mooie van Miui. De backup omvat alles wat op je telefoon staat. 3rd party apps zijn niet nodig en bieden niet veel extra's.
@ timmert26, downgrades zijn niet niet toegestaan, maar in jullie geval was dat helaas noodzakelijk. Upgrade dus naar de huidige (werkende release) en alles zal dan hopelijk weer werken.
Wil je op deze release blijven? Dan is een Factory reset noodzakelijk om je problemen op te lossen. (Al raad ik de snelle upgrade naar de huidige release aan).

[ Voor 49% gewijzigd door Kiswum op 07-06-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Laatst online: 19-09 16:51
Mijn vriendin heeft haar Redmi 2 laten vallen met als gevolg een gebarsten scherm. Haar touchscreen functioneert nog prima, alleen het scherm ziet er wat minder fraai uit.

Nu wil ik dit zelf vervangen alleen twijfel ik nu of ik alleen de touch screen glass digitizer moet bestellen of ook nog het LCD panel.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door erniee op 07-06-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
het probleem lijk het te zitten in het probleem met Ziggo met de redmi 2. Kpn en t mobile doen het wel. Update naar de nieuwste versie doet het prima. Iemand oplossingen of gelijke ervaringen met ziggo mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Laatst online: 19-09 16:51
timmert26 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:34:
het probleem lijk het te zitten in het probleem met Ziggo met de redmi 2. Kpn en t mobile doen het wel. Update naar de nieuwste versie doet het prima. Iemand oplossingen of gelijke ervaringen met ziggo mobiel?
Ik heb hetzelfde gehad. Moet je even handmatig een apn toevoegen van ziggo. Hij pakt anders automatisch een van vodafone.

Dus naar instellingen-->simbeheer-->simkaart info-->namen toegangspunten

Hieronder moet je er vervolgens een nieuwe apn toevoegen en deze handleiding volg moet het lukken.

https://www.ziggo.nl/klan...ecase/handmatig-instellen

[ Voor 25% gewijzigd door erniee op 07-06-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
zal het even proberen!

Werkt nu perfect , zat in de vpn! bedankt :)

[ Voor 130% gewijzigd door timmert26 op 07-06-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@kwisum backup zet hij op intern geheugen, ik heb ook TomTom met kaart Europa, dan staat dat er dubbel op en intern geheugen vol.

Net geupdate naar 5.6.4. Is goed gegaan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
de backup kun je eventueel verplaatsen/kopieren naar een netwerkshare of verplaatsen door je telefoon aan een computer te koppelen. Dan heb je geen last van dubbele data of een te grote backup. Uiteraard mag dubbele data niet een reden zijn om geen backup te maken. Daar is een backup namelijk voor als er iets mis gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb ook een succesvolle update gedaan naar 5.6.4 (vanaf 5.5.2) met de OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
erniee schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:39:
Mijn vriendin heeft haar Redmi 2 laten vallen met als gevolg een gebarsten scherm. Haar touchscreen functioneert nog prima, alleen het scherm ziet er wat minder fraai uit.

Nu wil ik dit zelf vervangen alleen twijfel ik nu of ik alleen de touch screen glass digitizer moet bestellen of ook nog het LCD panel.

Iemand enig idee?
Over het algemeen zitten die twee aan elkaar gelijmd, dus wil je het makkelijk kunnen vervangen dan heb je dus het samengestelde onderdeel nodig.

Los kan ook wel, maar dan moet je waarschijnlijk met een fohn aan de gang en is de kans dat alles een stuk minder netjes eindigt groter ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
erniee schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:39:

Iemand enig idee?
Alleen je (digitizer)glas is stuk zeer waarschijnlijk. Je kunt dus gewoon zelf aan de slag met een nieuw glaasje (inc digitizer exclusief LCD).
Helaas is voor een telefoon van inmiddels 115 euri het niet de moeite als je het mij vraagt om LCD met glas (complete module) te bestellen, al is bij sommige modellen (deze???) de LCD vrijwel onscheidbaar gemaakt met de digitizer en het glas helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Hier nu net geupdate via OTA in instellingen naar 5.6.4, en zonder reset/factory wipe etc doet hij het prima.
Ik kwam van de 5.5.22 Weekly Multi (KTU84P).
Draait perfect.
Op AnTuTu trouwens 20.757

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 09-06-2015 21:31 . Reden: AnTuTu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Ik sta op het punt om de Redmi 2 te bestellen en nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht :'(

Nu valt dat twijfelen eigenlijk wel mee, maar ik wilde hier toch even meningen peilen.
Heb de telefoon namelijk nog nooit 'in het eggie' gezien en nu hoorde ik laatst van iemand dat dit model een nogal goedkoop en simplistisch design heeft en ook breekbaar aanvoelt.

Ik ken de phone dus alleen van foto's en filmpjes, maar mij lijkt dit wel mee te vallen. Ik begrijp zelf al te goed dat ik in deze prijsklasse niet al te veel kan eisen, maar goed, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Heeft de telefoon echt een goedkope plastic Aldi uitstraling of is dit echt overdreven?

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
verdwaald schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:58:
Ik sta op het punt om de Redmi 2 te bestellen en nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht :'(

Nu valt dat twijfelen eigenlijk wel mee, maar ik wilde hier toch even meningen peilen.
Heb de telefoon namelijk nog nooit 'in het eggie' gezien en nu hoorde ik laatst van iemand dat dit model een nogal goedkoop en simplistisch design heeft en ook breekbaar aanvoelt.

Ik ken de phone dus alleen van foto's en filmpjes, maar mij lijkt dit wel mee te vallen. Ik begrijp zelf al te goed dat ik in deze prijsklasse niet al te veel kan eisen, maar goed, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Heeft de telefoon echt een goedkope plastic Aldi uitstraling of is dit echt overdreven?

Thanks! _/-\o_
Vaag!? Ik zou juist eerder het tegendeel willen beweren!
Ik heb m nu na een Acer E380 en een Samsung Galaxy S2 en ik vind dit de mooiste! Strak, degelijke feel en ik vind m echt wel design hoor. Kortom, voor deze prijs een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
@Stan,

Thanks! Ik lees in reviews inderdaad ook dat dit model een degelijke feel heeft en wat ik zelf kan opmaken uit foto's en filmpjes lijkt het design mij ook modern/strak.
Maar goed, die ene opmerking wilde ik toch even toetsen hier. Stel de mening van daadwerkelijke eigenaren namelijk meer op prijs dan de via-via meningen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Die persoon mag je nu dus van je vriendenlijst schrappen met zulke ongefundeerde woorden ;)

Ik denk dat deze telefoon een val eerder zal doorstaan, dan een high end glazen/metalen telefoon. Kunststof buigt mee, glas niet echt.
Het design vind ik saai, maar met de Redmi 2, wel iets beter dan de Redmi 1/1s, maar hij blijft wel saai. De software en hardware is verder prima. Het toestel vind ik ook prima in elkaar zetten, zeker als je weet dat je met een telefoon van zo'n $110 te maken hebt (officiële prijs.)

Niet twijfelen en gewoon kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
Kiswum schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:43:
Niet twijfelen en gewoon kopen :D
Cheers!
Gaat zeker goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
Gewoon regelmatig kleurtje wisselen, doet m'n vriendin ook :P.
http://www.aliexpress.com...2114.32010308.4.29.IOtuif

[ Voor 25% gewijzigd door Indiaan706 op 12-06-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Vraagje.
Mijn vriendin haar redmi2 pro had een probleem met de vorige eu update dat wanneer ze belde/gebeld werd er een vreselijk gepiep uit gsm kwam en dus niet goed kon bellen.
Ik heb dan maar gecontroleerd op een nieuwe update en deze geupdate naar de wekelijkse 5.6.4.
Daarmee was dit gepiep opgelost maar een paar dagen later kan ze niets meer horen wanneer iemand beld en de persoon die belde kan haar ook niet horen.
Is dit een gekend probleem of moet ze wachten tot de volgende wekelijkse update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:28
Kan het toevallig zo zijn dat de telefoon vast zat in koptelefoon modus? In dat geval staat er een koptelefoon (met/zonder microfoon) bovenin de notification bar, naast de wifi/gps signaalsterktes. Ik heb dit zelf met zowel 5.6.4 en 5.6.11 al meermalen gehad, maar nog geen oorzaak kunnen traceren. Een reboot verhelpt het probleem, al blijft het natuurlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Heb ik ook al een gehad (op 5.6.4). En nu heb ik het omgekeerde: telefoon zit vast in niet-koptelefoon modus en blijft dus vrolijk de speaker gebruiken wanneer ik oordopjes inplug.

Op mijn vorige telefoon was dit snel opgelost door de audio jack te poetsen (zat een pluisje stof in) maar hier heeft dat nog niet geholpen.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken