Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb beide problemen ook gehad. Een reboot fixt het wel, maar handig is het niet :/
Wel fijn om te weten dat het (waarschijnlijk) niet aan mijn telefoon ligt (los draadje ofzo) :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 21:49
Ik heb sinds een week ook een Redmi 2, kwam van een Cubot Gt99, maar dit is toch wel ff iets betere kwaliteit. Ben er super blij mee. Draai de laatste miui 5.6.11
Het enige dingetje waar ik tegenaan liep is dat ik mijn whatsapp foto's niet op kon slaan op mij externe sd.
Dit heb ik opgelost met de app Foldermount

Voor degenen die hun whatsapp images en videos niet op hun interne geheugen willen opslaan, maar op de externe sd:
http://en.miui.com/thread-84581-1-1.html

Dat kan met Foldermount.
Even een folder pair aanmaken voor whatsapp van je interne geheugen naar je sd kaart.
Bron: /storage/emulated/0/WhatsApp
Bestemming: storage/sdcard1/WhatsAp

Geef de app Foldermount daarna ook even autostart toestemming in de "Veiligheid app" zodat het na elke reboot ook weer werkt.

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Sta op het punt een Redmi 2 pro te bestellen..
Iemand ervaring met de JMF01 headset die je bij To2c er bij kunt kopen voor $5? http://www.to2c.com/jmf01...bud-for-mobile-phone.html
Of gewoon voor de Xiaomi Pistons gaan (zijn $20 duurder)

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Kronowitz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:07:
Sta op het punt een Redmi 2 pro te bestellen..
Iemand ervaring met de JMF01 headset die je bij To2c er bij kunt kopen voor $5? http://www.to2c.com/jmf01...bud-for-mobile-phone.html
Of gewoon voor de Xiaomi Pistons gaan (zijn $20 duurder)
Pistons +1

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:35
Heel fijn mensen, ik heb vandaag geprobeerd mijn m2s te upgraden naar v6 en nu is de phone geheel vastgelopen.
Had de nieuwe rom al in de root gezet, daarna in recovery data en cache gewiped.
Toen herstart uitgevoerd, toen liep v5 prima.
Daarna met updater v6 geinstalleerd, einde verhaal, ik kom niet verder dan het witte mi logo.
Is de boel nog te redden?

Verwijderd

Over 2 weken een Redmi 2 Pro bestellen,hopelijk is het wat goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 13:33 ]

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Eleni schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:52:
Heel fijn mensen, ik heb vandaag geprobeerd mijn m2s te upgraden naar v6 en nu is de phone geheel vastgelopen.
Had de nieuwe rom al in de root gezet, daarna in recovery data en cache gewiped.
Toen herstart uitgevoerd, toen liep v5 prima.
Daarna met updater v6 geinstalleerd, einde verhaal, ik kom niet verder dan het witte mi logo.
Is de boel nog te redden?
Lees een paar berichten terug het Fastboot verhaal even.

• Eleni
Het is gelukt!! Eigenlijk snap ik nog niet hoe ik het geflikt heb, want ik vond het maar een moeilijk verhaal,, maar mijn geliefde Mi doet het weer, toch nog een blij weekend!
Weer wat bijgeleerd, kende dat fastboot niet eens.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Eleni schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:57:
Het is gelukt!! Eigenlijk snap ik nog niet hoe ik het geflikt heb, want ik vond het maar een moeilijk verhaal,, maar mijn geliefde Mi doet het weer, toch nog een blij weekend!
Weer wat bijgeleerd, kende dat fastboot niet eens.
Goed dat het is gelukt, met Fastboot kom je eigenlijk pas in aanraking als er iets stuk is of als de reseller er een slechte (Russische) ML rom op plaatst.

Nu kun je weer heerlijk genieten van de compacte en snelle Mi2s (deze is nog steeds sneller dan de gloednieuwe Redmi 2 pro ;)). Tevens kun je nu ook weer gebruik maken van Android 5.x met Miui V6.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Eleni
:) :) :) :)
Kiswum schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:46:
[...]

Goed dat het is gelukt, met Fastboot kom je eigenlijk pas in aanraking als er iets stuk is of als de reseller er een slechte (Russische) ML rom op plaatst.

Nu kun je weer heerlijk genieten van de compacte en snelle Mi2s (deze is nog steeds sneller dan de gloednieuwe Redmi 2 pro ;)). Tevens kun je nu ook weer gebruik maken van Android 5.x met Miui V6.

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 15:53
Ik heb op mijn vriendin haar redmi een nieuwe weekelijkse update gedaan en voorlopig zijn alle problemen nu van de baan en werkt alles perfect :p hopelijk kan dit zo blijven !

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

dj_tjerk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:57:
Kan het toevallig zo zijn dat de telefoon vast zat in koptelefoon modus? In dat geval staat er een koptelefoon (met/zonder microfoon) bovenin de notification bar, naast de wifi/gps signaalsterktes. Ik heb dit zelf met zowel 5.6.4 en 5.6.11 al meermalen gehad, maar nog geen oorzaak kunnen traceren. Een reboot verhelpt het probleem, al blijft het natuurlijk irritant.
florizla schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:09:
Heb ik ook al een gehad (op 5.6.4). En nu heb ik het omgekeerde: telefoon zit vast in niet-koptelefoon modus en blijft dus vrolijk de speaker gebruiken wanneer ik oordopjes inplug.

Op mijn vorige telefoon was dit snel opgelost door de audio jack te poetsen (zat een pluisje stof in) maar hier heeft dat nog niet geholpen.
Heb het ook 5.6.4/5.6.11 en nu ook op 5.6.18.
Steek me koptelefoon plug in me telefoon en de telefoon herkent hem niet. Reboot is op dit moment de enige oplossing bij mij. :'(

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn redmi 2 binnen gekregen! :)

Is er misschien iemand die mij stap voor stap kan helpen om hem goed werkend te krijgen? Als ik zo lees komt het nog al nauw...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 15:00 ]

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
Wat bedoel je met 'werkend krijgen'? Het hangt er een beetje van af welke ROM je wilt draaien. Waar heb je jou Redmi 2 gekocht?

Verwijderd

Ik heb hem besteld via aliexpress.

Het lukt me niet om diverse apps er op te krijgen als spotify, eigenlijk alles van google etc...
Ik heb hem in taal nederlands gezet maar vooral in apps en zo die er al op staan is alsnog alles chinees. Ook lukt het me niet om een ander 'toetsenbord' te krijgen.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:23

timovd

Voorsprong door techniek

Download de global version: http://en.miui.com/download-261.html#371
Op het moment van schrijven: Version: V6.5.3.0.KHJMICD (MIUI6) Size: 558M

Daar zit de Google Play store bij. Hoe je deze moet installeren is eenvoudig te vinden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Kronowitz
Ben een redelijk n00b, heb alles afgespeurd maar kan nog geen duidelijk antwoord vinden over de volgende vraag:

Ik heb T-mobile, woon in Amsterdam. Voor mij is bereikbaarheid voor telefonie (spraak) erg belangrijk, 4G eigenlijk niet.
T-mobile gebruikt (hoewel ik dit gekgenoeg niet op de T-mobile website kan vinden):
2G (dit is toch spraak?) 900 Mhz en 1800 Mhz, maar de 900Mhz vervalt las ik, ten bate van 3G/4G http://tweakers.net/nieuw...m-op-lage-frequentie.html
3G: 2100 Mhz (en dus volgens het artikel binnenkort (?) 900 Mhz)
4G: 1800 en 2600 Mhz

Lage frequenties zijn met name voor bereik binnenshuis.

De Redmi 2 Pro heeft:
2G: 900/1800/1900
3G: WCDMA 850/1900/2100
4G: 1800/2600

Klopt het dat:
1. als T-mobile de 900 Mhz naar 3G verplaatst ik er niets aan heb want alleen 850 Mhz band voor 3G op de Redmi?
2. Betekent dit dat ik minder goed bereik kan verwachten binnenshuis?
3. Zou een toestel met 3G 900 Mhz ontvangst beter bereikbaar zijn voor spraak, of gaat spraak niet over 3G? (Las namelijk wel dingen over VoLTE (= voice over 4G), kom nergens Vo3G tegen)
4. Iemand een idee of dit omzetten van frequentie al in gang is of toekomstmuziek? (artikel is uit feb. 2015)

Hoop dat iemand verheldering kan geven!
thanx!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:19
Vorige maand een redmi 2 gekocht via Banggood, nog steeds geen update gezien. De versie is 15.1.23 beta, die volgens mij al van even geleden is. Als ik in de updater app rechtsboven op de drie puntjes klik en dan op 'Update samenvatting' dan kom ik op de Tsjechische pagina van Miui terecht...
Kan ik eenvoudig de laatste versie er op zetten door deze ROM te downloaden en te flashen? Ben ik dan alle apps en instellingen kwijt?

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Kronowitz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:32:
Ben een redelijk n00b, heb alles afgespeurd maar kan nog geen duidelijk antwoord vinden over de volgende vraag:

Ik heb T-mobile, woon in Amsterdam. Voor mij is bereikbaarheid voor telefonie (spraak) erg belangrijk, 4G eigenlijk niet.
T-mobile gebruikt (hoewel ik dit gekgenoeg niet op de T-mobile website kan vinden):
2G (dit is toch spraak?) 900 Mhz en 1800 Mhz, maar de 900Mhz vervalt las ik, ten bate van 3G/4G http://tweakers.net/nieuw...m-op-lage-frequentie.html
3G: 2100 Mhz (en dus volgens het artikel binnenkort (?) 900 Mhz)
4G: 1800 en 2600 Mhz

Lage frequenties zijn met name voor bereik binnenshuis.

De Redmi 2 Pro heeft:
2G: 900/1800/1900
3G: WCDMA 850/1900/2100
4G: 1800/2600

Klopt het dat:
1. als T-mobile de 900 Mhz naar 3G verplaatst ik er niets aan heb want alleen 850 Mhz band voor 3G op de Redmi?
2. Betekent dit dat ik minder goed bereik kan verwachten binnenshuis?
3. Zou een toestel met 3G 900 Mhz ontvangst beter bereikbaar zijn voor spraak, of gaat spraak niet over 3G? (Las namelijk wel dingen over VoLTE (= voice over 4G), kom nergens Vo3G tegen)
4. Iemand een idee of dit omzetten van frequentie al in gang is of toekomstmuziek? (artikel is uit feb. 2015)

Hoop dat iemand verheldering kan geven!
thanx!
Ik begrijp geenszins waar je je druk over maakt!? Je hebt alles al goed gelezen/uitgezocht, dus dan weer je toch dat je alle andere banden gewoon meepakt met de RedMi icm T-Mobile?!

Gewoon kopen, niks aan de hand. 8)7

• Stan
Even semi-offtopic, want ik heb de telefoon nog steeds niet in gebruik door de drukte en:
1) Welke widget geeft nauwkeurig lokaal (NL) weer (inc. min./max. temp. en buienradar) en tijd en datum (met week?)(gratis)?
2) Hoe kun je icoontjes kopieren/verdubbelen en verplaatsen enzo? Ik snap er niets van en krijg mijn schermen niet mooi (en ben ik verplicht al mijn iconen/Apps op een van de homeschermen te hebben?!)?!

• anandus
  • Niet online
Stan schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:34:
2) Hoe kun je icoontjes kopieren/verdubbelen en verplaatsen enzo? Ik snap er niets van en krijg mijn schermen niet mooi
Houd de knop linksonder ingedrukt, dan kom je bij opties (dit werkt ook in een hoop apps).
(en ben ik verplicht al mijn iconen/Apps op een van de homeschermen te hebben?!)?!
Ja, tenzij je een andere launcher gebruikt

• Stan
anandus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:47:
[...]
Houd de knop linksonder ingedrukt, dan kom je bij opties (dit werkt ook in een hoop apps).

[...]
Ja, tenzij je een andere launcher gebruikt
Dat eerste had ik inmiddels ontdekt, maar ik kan geen iconen kopieren, dus ze kunnen maximaal op 1 plek staan?! En dus ook minimaal op 1 plek (op je homescreens)?!
Ik ben gewend mijn nuttige/veelgebruikte iconen op homescreens te hebben, en de rest in 1 lijst onder 1 knop (met die 9 stipjes).
Hoe wissel ik en wat is dan de Launcher die ik bedoel misschien?

PS. Blijkbaar voor beide SIMs dezelfde IMEI (zoals ik eerder al op de doos zag) tot mijn verrassing?
PSS. Eerste vertaaldingetje gevonden, namelijk wat Engelse teksten in en rond de SIM settings (in huidige versie 5.6.25).

[ Voor 20% gewijzigd door Stan op 30-06-2015 15:12 . Reden: PS en PSS ]

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:36
Stan schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:06:
[...]
...
Hoe wissel ik en wat is dan de Launcher die ik bedoel misschien?
Ik gebruik nu google now launcher, vanwege het extraatje dat je links van je meest linkse homescreen een scherm hebt waarop handige feitjes ed worden genoemd, zoals de reisduur naar huis en het weer, maar ook websites die je mogelijk interessant vindt. Er zijn echter veel meer launchers, met allemaal hun eigen voordelen (die van google now is niet zo goed te customizen).

Je kunt de launcher gewoon downloaden uit de playstore, en dan bij default apps instellen. Zou kunnen dat hij je zelfs vraagt welke launcher je wilt gebruiken als je de eerste keer jee homeknop indrukt.

In other news: ik kwam erachter dat op mijn redmi 2 miui versie 16.x geïnstalleerd stond (gekocht bij t2oc zonde verpakking, en kennelijk dus wel geflashed door hen). Deze heb ik vervangen door de nieuwste stable, en dat werkt iets soepeler (al heb ik wel af en toe nog wat traagheid die ik niet zou verwachten van een telefoon met deze specs).

[ Voor 0% gewijzigd door electropruts op 30-06-2015 17:51 . Reden: Typo ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

• Stan
Waar kunnen we met die typfoutjes terecht?
Bij Selectie Netwerktype staat "2G bespaarD batterij" :P
Edit: Steeds meer kleine niet-storende spelfoutjes en Engelse taal.

PS. Nog iemand met een gratis widgetsuggestie voor het weer? Zoals gezegd met min./max. temp. en buienradar/-melding maar ook tijd/datum(/week)?!

[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 30-06-2015 19:29 . Reden: Edit ]

• Stan
Ik heb in deze nieuwe versie (MIUI 5.6.25 Weekly 811), waaraar automatisch geupdate, ook/weer de SIM bug. Ik heb overigens een ouderwetse (10 jaar oude) SIM van Telfort. Nieuwe 4G USIM is onderweg.

Connectie wordt verloren in standby of terwijl ik in mijn Netwerk Settings ga kloten. Ik ben dan niet bereikbaar want hij heeft dan de PIN weer nodig. Rete-irritant. Verhelpen is me nog niet gelukt (wellicht door PIN uit te zetten ja maar dat wil je niet :/ )

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 01:23
Ik heb die bug ook nog steeds. toch pin maar uitgezet....

http://specs.tweak.to/6635

• raoulteeuwen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11 18:24
MalleEppie71 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:56:
Vorige maand een redmi 2 gekocht via Banggood, nog steeds geen update gezien. De versie is 15.1.23 beta, die volgens mij al van even geleden is. Als ik in de updater app rechtsboven op de drie puntjes klik en dan op 'Update samenvatting' dan kom ik op de Tsjechische pagina van Miui terecht...
Kan ik eenvoudig de laatste versie er op zetten door deze ROM te downloaden en te flashen? Ben ik dan alle apps en instellingen kwijt?
Op http://en.miui.com/thread-128136-1-1.html (1ste link) staat mi alles wat je nodig hebt om een nieuwe ROM te flashen. Maak altijd een backup (kan vanuit je huidige ROM) en stel die backup dan voor de zekerheid veilig (kopieer het van je SD naar bv een laptop). Je kunt de EU-ROM nemen, http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/ , of de global rom, http://en.miui.com/download-261.html .

Verwijderd

Yeah, heb 45-60 minuten geleden mijn Xiaomi Redmi 2 Pro Black+Original XIAOMI flip cover/protective leather Case( for Redmi 2 Smartphone Blue) besteld.

Alles bij elkaar voor maar €165,20(Paypal vraagt €167,65),dus inclusief korting
spoiler:
(FOKNL coupon)
en verzending via DHL. ;) *O*

• maartend
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:32:
Yeah, heb 45-60 minuten geleden mijn Xiaomi Redmi 2 Pro Black+Original XIAOMI flip cover/protective leather Case( for Redmi 2 Smartphone Blue) besteld.

spoiler:
(FOKNL coupon)
Verzonden via DHL. Ik hoop dat je rekening houdt met douanekosten en dat spul.

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Verzonden via DHL. Ik hoop dat je rekening houdt met douanekosten en dat spul.
Ach,zo zolang het maar niet onwettig is en onder de €150. :+

Het is pas 3e bestelling van het jaar uit China/HK. ;)

Verwijderd

spoiler:
(FOKNL coupon)
Dat is echt een hoop geld hoor! Tel de 21% er bij op en dan zit je boven de €200! Hopelijk valt het mee voor je qua invoer.

Goede toestelkeuze overigens!

• MalleEppie71
raoulteeuwen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:21:
[...]

Op http://en.miui.com/thread-128136-1-1.html (1ste link) staat mi alles wat je nodig hebt om een nieuwe ROM te flashen. Maak altijd een backup (kan vanuit je huidige ROM) en stel die backup dan voor de zekerheid veilig (kopieer het van je SD naar bv een laptop). Je kunt de EU-ROM nemen, http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/ , of de global rom, http://en.miui.com/download-261.html .
Dank, ondertussen de juiste rom gedownload naar een map, bestand hernoemd naar update.zip en mbv de updater app geflashed. De telefoon is nu sneller en stabieler. Alle instellingen, whatsapp etc. zijn bewaard. Had niet van een goed bekend staande webshop als Banggood verwacht dat er zo'n crappy rom op zou zitten maar nu werkt alles naar behoren (geen vreemde apps meer die telkens willen installeren)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Link naar het taal- en tikfouten topic voor de xiaomi.eu ML rom:

http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Stan
Nog enkele irritaties/onwetendheden (naast het disconnecten als de SIM een PIN heeft):
1) Ik kan de telefoon alleen in het snelmenu op Stil (met tril) zetten of Normaal? Ik gebruik zelf graag 3 snelwisselmodi, namelijk Normaal (tril en sound), Stil (met tril) en Niet Storen/Superstil (geen tril, geen sound). Kan dit makkelijk/snel?
2) GEEN lock pattern binnen het huisbereik van mijn huisWiFi is pas standaard mogelijk vanaf Lollipop he? Is deze Smart Unlock dan de beste/handigste App of is er beter (of van MIUI)?
3) Kan ik ergens mijn microfoonsterkte aanpassen tijdens (voor) het bellen? Sommigen die mij nu bellen kunnen mij niet of nauwelijks horen?!

[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 06-07-2015 22:49 . Reden: 1 probleem opgelost ]

• electropruts
Stan schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:25:
Nog enkele irritaties/onwetendheden (naast het disconnecten als de SIM een PIN heeft):
1) Ik kan de telefoon alleen in het snelmenu op Stil (met tril) zetten of Normaal? Ik gebruik zelf graag 3 snelwisselmodi, namelijk Normaal (tril en sound), Stil (met tril) en Niet Storen/Superstil (geen tril, geen sound). Kan dit makkelijk/snel?
2) GEEN lock pattern binnen het huisbereik van mijn huisWiFi is pas standaard mogelijk vanaf Lollipop he? Is deze Smart Unlock dan de beste/handigste App of is er beter (of van MIUI)?
3) Kan ik ergens mijn microfoonsterkte aanpassen tijdens (voor) het bellen? Sommigen die mij nu bellen kunnen mij niet of nauwelijks horen?!

Ps. 4) Ik heb nu een 4G USIM ontvangen en geplaatst maar nooit 4G, alleen vaak 3G. Hoe zou dat kunnen (mijn abo is 4G op Telfort>KPN).
1) dat vraag ik me ook af inderdaad, ik mis die functie ook.
2) geen idee
3) geen idee: voor mediatek kun je hiervoor een app downloaden, waarmee je systeem settings kunt aanpassen, wellicht is er voor deze chipset ook iets te vinden.
4) bij sim instellingen kun je je voorkeursnetwerk opgeven. Misschien staat die op 3G ipv 4G? Ik weet niet of het nog uitmaakt in welke slot hij zit (misschien ondersteunt er maar 1 4G)

• paul87400
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb waarschijnlijk iets geks op alibaba gekocht namelijk een redmi2 met modelnummer HM2LTE-CU en MUI versie: MUI 15.1.23 Beta.

Mijn probleem is dat ik de SD kaart niet kan gebruiken op app in op te bergen.

Weet iemand wat voor een Redmi2 ik heb en of dat OK is of iets moet veranderen en hoe ik de SD kaart kan aanspreken met Link2SD? (geformateerd in 2 partities)

Ik heb hem geroot denk ik, tenminste Titanium backup geeft aan dat ik Root toegang heb maar SuperSU ziet er weer anders uit.

Gr. Paul

• Stan
Opgelost (probleem lag bij Telfort)

Ik heb geen enkele dataconnectie (buiten WiFi) meer! Ik heb dus een nieuwe USIM (met 4G) en die heeft het (na online activatie) 2 dagen prima gedaan (inc 3G, nooit 4G).
Ik krijg nu soms blauwe Mi icoontjes in mijn meldingen met dat ik mn SIM moet heractiveren of zo voor verzenden van...!?
Sindsdien met geen mogelijkheid meet data?!

Alles al geprobeerd, opnieuw activeren, de APN-dingen aanpassen enzo, 2G of 3G of 4G kiezen, auto netwerk of niet, roamen of niet etc etc etc. Niets helpt?!
Wel even snel via WiFi nu geupdate naar 5.7.2 (maar geen soelaas).

Opgelost (probleem lag bij Telfort)

[ Voor 23% gewijzigd door Stan op 06-07-2015 22:50 . Reden: Opgelost ]

Verwijderd

Kon je ze niet los bestellen? Vaak zitten accessoires onder de 22 euro-grens en dan hoef je daar toch alweer geen belastingen over te betalen. Minder in één som is beter bij dit soort zaken, tenzij extra verzendkosten het natuurlijk weer duurder maken.

Let wel, ontduiken wat je hoort te betalen is niet de bedoeling, maar je hoeft natuurlijk ook niet onnodig meer te betalen.

• MalleEppie71
paul87400 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:38:
Ik heb waarschijnlijk iets geks op alibaba gekocht namelijk een redmi2 met modelnummer HM2LTE-CU en MUI versie: MUI 15.1.23 Beta.

Mijn probleem is dat ik de SD kaart niet kan gebruiken op app in op te bergen.

Weet iemand wat voor een Redmi2 ik heb en of dat OK is of iets moet veranderen en hoe ik de SD kaart kan aanspreken met Link2SD? (geformateerd in 2 partities)

Ik heb hem geroot denk ik, tenminste Titanium backup geeft aan dat ik Root toegang heb maar SuperSU ziet er weer anders uit.

Gr. Paul
Er staan in dit topic voldoende berichten over hoe je er achter kan komen welke versie je hebt.
15.1.23 is relatief oud en zorgde bij mij ook voor vage klachten. Probeer eens een actuele rom?

• electropruts
Stan schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:10:
HELP: Ik heb geen enkele dataconnectie (buiten WiFi) meer! Ik heb dus een nieuwe USIM (met 4G) en die heeft het (na online activatie) 2 dagen prima gedaan (inc 3G, nooit 4G).
Ik krijg nu soms blauwe Mi icoontjes in mijn meldingen met dat ik mn SIM moet heractiveren of zo voor verzenden van...!?
Sindsdien met geen mogelijkheid meet data?!

Alles al geprobeerd, opnieuw activeren, de APN-dingen aanpassen enzo, 2G of 3G of 4G kiezen, auto netwerk of niet, roamen of niet etc etc etc. Niets helpt?!
Wel even snel via WiFi nu geupdate naar 5.7.2 (maar geen soelaas).

HELP
Bij mij zegt hij ook altijd dat ik de sim moet activeren, naar dat heeft geen invloed op prestaties (werkt gewoon zonder bij mij). Misschien ff een andere sim proberen? Dan kun je uitsluiten dat het aan de simkaart ligt... Zou misschien ook kunnen dat je IMEI kwijt is, maar dan zou hij het helemaal niet gedaan moeten hebben (sinds laatste keer flashen). Die zijn evt geloof ik wel te restoren handmatig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:30:
[...]

Kon je ze niet los bestellen? Vaak zitten accessoires onder de 22 euro-grens en dan hoef je daar toch alweer geen belastingen over te betalen. Minder in één som is beter bij dit soort zaken, tenzij extra verzendkosten het natuurlijk weer duurder maken.

Let wel, ontduiken wat je hoort te betalen is niet de bedoeling, maar je hoeft natuurlijk ook niet onnodig meer te betalen.
Ach,het maakt niet uit. ;)

Verwijderd

Wat bedoel je, dat het jou niet uitmaakt?

• Kronowitz
Hi!

Ik heb zowaar mijn Redmi 2 Pro besteld en binnen! Via Ibuygou en DHL in 7 dagen binnen, geen extra kosten gehad gelukkig.
Ben nu bezig de telefoon werkzaam te krijgen, want met alle chinese meldingen en apps lijkt het niets zo.

Dit is de eerste telefoon waar ik zelf aan de software ga sleutelen dus vind het vrij spannens, en ik heb als redelijke noob dan ook een paar onduidelijkheden:

- ik ben op zoek naar een bruikbare ROM (dus multilang lijkt mij toch?), maar op de meest gangbare plek volgens voorgaande berichten http://xiaomi.eu/community/threads/5-4-17.27453/ is voor de Redmi 2 pro de link naar download down. Ik heb via de htcfanboys-site de ROM voor de 2014813 gedownload maar die is volgens de updater.app "corrupted", en flashen lukt niet. Doe ik iets fout? Is er een alternatief voor die link die down is of is dat hetgeen ik al gedaan heb?

- Omdat het niet lukte ben ik stiekem verder gaan snuffelen, en kom dan vanalles tegen waarbij men vaak spreekt over de "Redmi 2": http://en.miui.com/thread-128136-1-1.html en http://en.miui.com/download-261.html#371.
Kun je overal waar "Redmi 2" staat invullen "Redmi 2 Pro"??

- ik heb alleen maar een MacBook Pro thuis, geeft dat problemen als bepaalde zaken (bv ROM downloaden) niet via de telefoon zelf kunnen?

Hoop dat iemand me kan helpen, er zijn vast andere sukkels die met de zelfde vragen zitten!
grt

EDIT:
Tis gelukt, de file was niet corrupt, maar hij moet in de map "Downloaded Roms" staan en niet "Downloads".
Werkt nu als een zonnetje!

[ Voor 4% gewijzigd door Kronowitz op 08-07-2015 08:48 ]

Verwijderd

Morgen is Paypal betaling(afschrijving via mijn Rabobank),dus dat betekent dat mijn Xiaomi Redmi 2 Pro waarschijnlijk volgende week woensdag binnen is. :9
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:07:
[...]

Wat bedoel je, dat het jou niet uitmaakt?
Ik bestel niet zo vaak uit HK of China!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:00:
Ik bestel niet zo vaak uit HK of China!!
Het scheelt de eerste keer al geld en geld is geld :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Het scheelt de eerste keer al geld en geld is geld :P
Gewoon goed ermee omgaan. :*

Verwijderd

Zoals het vrijwillig naar de douane en belastingdienst brengen? Dat lijkt me nogal spilzuchtig, iedere euro niet uitgegeven is een euro verdiend. Als de wet je die mogelijkheid biedt weet ik er toch wel leukere dingen mee te doen.

Maar goed, nu weer over telefoons :P

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 13:57
Ik ben van plan om de Redmi 2 pro te kopen, maar ik zag dat hij alleen de 850MHz band ondersteund op 3G, en niet de 900MHz band.

Maakt dat nog uit? of is dat niet nodig in NL?

Ik zie er niks over in de review van Kiswum, maar toch voor de zekerheid ff hier vragen ;)

Verwijderd

Sinds vorige week ben ik in het bezit van Redmi 2 pro ,
tot mijn spijt zie ik dat er nogal veel Chinees apps opstaan die wel interessant lijken te zijn maar in het Chinees ben ik niet sterk.
Ik heb de taal al in het Engels gezet maar ik krijg nog steeds veel boodschappen in het Chinees weet iemand of dat ergens kan ingesteld worden of wat dan ook?
Of kan ik een of ander software downloaden die dat kan verhelpen?

Alvast bedankt

grt
John

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Joren90 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:34:
Ik ben van plan om de Redmi 2 pro te kopen, maar ik zag dat hij alleen de 850MHz band ondersteund op 3G, en niet de 900MHz band.

Maakt dat nog uit? of is dat niet nodig in NL?

Ik zie er niks over in de review van Kiswum, maar toch voor de zekerheid ff hier vragen ;)
Ja dat maakt uit. Je 3G werkt wel, maar de lage frequentie gaat beter door muren waardoor je binnen een stuk betere ontvangst hebt wanneer de telefoon wel de 900 MHz band heeft.

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:42:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van Redmi 2 pro ,
tot mijn spijt zie ik dat er nogal veel Chinees apps opstaan die wel interessant lijken te zijn maar in het Chinees ben ik niet sterk.
Ik heb de taal al in het Engels gezet maar ik krijg nog steeds veel boodschappen in het Chinees weet iemand of dat ergens kan ingesteld worden of wat dan ook?
Of kan ik een of ander software downloaden die dat kan verhelpen?

Alvast bedankt

grt
John
www.xiaomi.eu en daar de Multilang ROM downloaden en die erop zetten.
Op de site staat genoeg uitleg hiervoor.

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:49:
Ja dat maakt uit. Je 3G werkt wel, maar de lage frequentie gaat beter door muren waardoor je binnen een stuk betere ontvangst hebt wanneer de telefoon wel de 900 MHz band heeft.
Daarentegen heb je binnen vaak WIFI. Het daadwerkelijke probleem is daardoor doorgaans beperkt :)

• Stan
God(*#&#
Er kwam een Google Now update en nu heb ik per ongeluk gezegd ja doe maar Always en toen wisselde hij ineens al mn homeschermen en Launcher in voor Google Now (ipv MIUI Home denk ik?)?!
Nu ben ik dus mn met bloed, zweet en tranen geconfigde startschermen enzo kwijt. Hoe krijg ik dit weer terug ipv deze gare lege Google schermpjes met 4 icoontjes?!

• Momus
Via de app-instellingen. Google Now launcher de instellingen weghalen.

• Stan
Momus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:02:
Via de app-instellingen. Google Now launcher de instellingen weghalen.
Ja dat staat overal, maar in de Instellingen > Apps > Google Now Launcher kan ik helemaal niets weghalen want alles is grijs.
Nu uit pure ellende de hele App maar gedelete (GNL) en alles blijft gewoon k*t!?
HELP :(

Opgelost na veel frustratie. Na enkele malen reboot en accu eruit is t opeens weer als vanouds en heb ik gelukkig mijn startschermen terug!

PS. Ik word wel erg moe van die "Een momentje" zandlopers continu zeg. Dat had ik met mijn goedkopere phones dus nooit...

[ Voor 25% gewijzigd door Stan op 10-07-2015 04:51 . Reden: Fixed ]

• anandus
  • Niet online
Zandloper?
Waar krijg je die dan?

Oh, en voor de volgende keer, als je van launcher wil wisselen (er zijn namelijk veel meer launchers):
* Ga naar settings
* Scroll naar beneden naar "installed apps"
* Kies de launcher die je geïnstalleerd hebt staan (bij Google Now Launcher)
* Klik op het knopje "clear defaults"

Als je nu op het home-knopje drukt, dan vraagt-ie welke launcher je wil hebben :)

Een aantal populaire launchers zijn (al is de ingebouwde MIUI-launcher best okee):
* Nova Launcher
* Google Now launcher
* Apex Launcher
* Aviate Launcher

[ Voor 142% gewijzigd door anandus op 10-07-2015 07:35 ]

• Momus
Stan schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 04:45:
[...]

Ja dat staat overal, maar in de Instellingen > Apps > Google Now Launcher kan ik helemaal niets weghalen want alles is grijs.
Nu uit pure ellende de hele App maar gedelete (GNL) en alles blijft gewoon k*t!?
HELP :(

Opgelost na veel frustratie. Na enkele malen reboot en accu eruit is t opeens weer als vanouds en heb ik gelukkig mijn startschermen terug!

PS. Ik word wel erg moe van die "Een momentje" zandlopers continu zeg. Dat had ik met mijn goedkopere phones dus nooit...
Welke softwareversie heb je erop staan?

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 13:57
Momus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Daarentegen heb je binnen vaak WIFI. Het daadwerkelijke probleem is daardoor doorgaans beperkt :)
Ok, bedankt voor jullie reactie!
Meestal heb ik binnen idd wifi, en bellen doe ik niet veel :p, dus ik denk dat 't probleem niet zo groot is.

[ Voor 85% gewijzigd door Mr.Apoptosis op 10-07-2015 10:11 ]

• Stan
@anandus: Ja dat staat overal op t net en zei Momus ook al. Ik kan echter zoals ik al postte bij geen van de Launchers op ook maar 1 van die knoppen drukken behalve de hele App verwijderen. De rest is grijs (in Instellingen > Apps > [diverse launchers]
Met de zandloper bedoel ik die draaiende cirkel. Ik ben vaak 'te snel' voor mijn phone, en dan krijg ik die in het midden van mijn scherm, met "Een momentje aub".

@Momus: Gewoon de international MIUI weekly, dus nu de 5.7.2

• Herax10NL
  • Laatst online: 17-11 16:45
Is er al een fatsoenlijke, stabiele Miui rom met Android 5.0/5.1 beschikbaar? Heb tot op heden nog niets kunnen vinden, alleen met de stock Android.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 23:40
Heel simpel: Nee die is er niet. :) Ik wacht met mijn Note 4g ook op een release.

• bodypilot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Goedeavond allemaal,

Mijn Redmi 1S is zojuist defect geraakt. De USB aansluiting werkt niet meer en dus wordt de batterij niet meer opgeladen (nagemeten met een multimeter, geen spanning op de accu-contacten als het laadsnoer is ingeplugd).
Dat is met een een nieuwe USB aansluiting (http://www.aliexpress.com...hone-Mic/32251267137.html) wel te fixen maar daar heb ik nu de tijd niet voor. Ik ga nl. over precies een week op vakantie.... |:(

Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe telefoon en de Redmi 2 lijkt me een goede logisch opvolger. Probleem is natuurlijk de lange levertijd uit het Verre Oosten. Ik heb een Nederlandse webwinkel gevonden die hem op voorraad heeft; http://www.chiphone.nl/xiaomi-redmi-2.html

Iemand ervaring met deze shop?
Is er een andere mogelijkheid om snel een Redmi 2 (of een Redmi 1S) in huis te krijgen?

Dank!

Verwijderd

Waarom niet meteen de Pro versie?

Trouwens, ik heb als vorige GSM de Redmi 1 gehad. Die heb ik nog liggen, mocht je interesse hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 23:37 ]

• Momus
bodypilot schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:08:
Goedeavond allemaal,

Mijn Redmi 1S is zojuist defect geraakt. De USB aansluiting werkt niet meer en dus wordt de batterij niet meer opgeladen (nagemeten met een multimeter, geen spanning op de accu-contacten als het laadsnoer is ingeplugd).
Dat is met een een nieuwe USB aansluiting (http://www.aliexpress.com...hone-Mic/32251267137.html) wel te fixen maar daar heb ik nu de tijd niet voor. Ik ga nl. over precies een week op vakantie.... |:(

Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe telefoon en de Redmi 2 lijkt me een goede logisch opvolger. Probleem is natuurlijk de lange levertijd uit het Verre Oosten. Ik heb een Nederlandse webwinkel gevonden die hem op voorraad heeft; http://www.chiphone.nl/xiaomi-redmi-2.html

Iemand ervaring met deze shop?
Is er een andere mogelijkheid om snel een Redmi 2 (of een Redmi 1S) in huis te krijgen?

Dank!
Je bent dus bereid om het dubbele te betalen omdat je bijna op vakantie gaat? Kan je niet ergens iets lenen ofzo?

• anandus
  • Niet online
Stan schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:00:
Met de zandloper bedoel ik die draaiende cirkel. Ik ben vaak 'te snel' voor mijn phone, en dan krijg ik die in het midden van mijn scherm, met "Een momentje aub".
Ik heb dat in de 4 maanden dat ik mijn telefoon heb nog nooit gezien, eigenlijk.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 01:23
dhl ibuygou kiezen, drie dagen en telefoon is in nl!

http://specs.tweak.to/6635

• Stan
Wat zijn de ervaringen hier met flipcovers en bumpers en screen protectors?
De mijne is nog kaal, maar dus erg kwetsbaar. Wat zal ik doen?

Ps. Ik ben ook nog steeds op zoek naar de beste weer-App (met widget met tijd/datum/week en uitgebreid weer en als ik klik een buienaankondiger etc).

• anandus
  • Niet online
Stan schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:50:
Wat zijn de ervaringen hier met flipcovers en bumpers en screen protectors?
De mijne is nog kaal, maar dus erg kwetsbaar. Wat zal ik doen?
Ik heb deze en die bevalt me goed :)

• Snoekebeest
  • Laatst online: 08-11 22:46
Sinds een maandje deze telefoon in bezit en doet dienst als extra/werk telefoon gezien de Oneplus nogal iets te groot is.
Ik vind toch wel dat miui wel kwa rom wel fijner is dan CM wat op de One zit.
Ik heb de telefoon hier vandaan; http://www.aliexpress.com...uad-Core/32265868808.html omdat deze seller het met DHL via een fiscaal vriendelijke route deze telefoon heeft verstuurd. Hij/zij stuurt eerst op maandag een grote batch naar Engeland en van daar uit word het gesorteerd en verder verstuurt de EU in waardoor je dus geen belasting betaalt en ik had hem ook binnen een week in huis.
Ik heb nu de Nilkin hoes er nu omheen zitten maar dat vind ik toch een onding ik ga hier binnenkort maar wat anders voor bestellen. Ik heb ook deze http://www.aliexpress.com...ilm-With/32268932039.html glasplaat erop zitten en die bevalt goed, was makkelijk aan te brengen en niet duur.

Verwijderd

Ik had eigenlijk vandaag een bericht moeten hebben van PandaWill met een tracking link van DHL,maar tot nu toe dus niks. :'(

Verwijderd

Help! :( Iemand die raad heeft voor mij?

Helaas heeft iemand een fles water over mijn telefoon heen laten vallen. Hij leek het nog goed te doen dus geen gegevens uit gewisseld ivm verzekering etc.

Nu doet mijn scherm NIETS meer :( Telefoon gaat wel aan en uit, lampje knippert als ik berichtje binnen krijg etc. Maar er valt dus niets te zien....

Wat kan ik hier het beste mee doen?

• Snoekebeest
  • Laatst online: 08-11 22:46
In een (puur) alcohol badje leggen een paar uur daarna in de rijst een dagje. Maar ik ben bang dat je aan een nieuwe raakt.

Verwijderd

Snoekebeest schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:40:
In een (puur) alcohol badje leggen een paar uur daarna in de rijst een dagje. Maar ik ben bang dat je aan een nieuwe raakt.
ga t proberen....

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Altijd zo snel mogelijk, uit elkaar en in een bak met rijst knallen in dit soort gevallen. Zelfs als de telefoon het in eerste instantie nog lijkt te doen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

-overbodig-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 16:33 ]

• Martinierius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32
Heeft iemand een oude redmi1s liggen?
De mijne is defect (water) en helaas staan alle backups op intern flash geheugen (dom, ik weet het!) ipv SD kaartje.
Zoek nu een oude redmi1s om flash chips over te zetten: zolang hij boot en het min of meer mogelijk is om de data over zetten naar SD kaartje is het OK.

Of heeft iemand een andere tip om alsnog de interne flash chips uit te lezen?

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Weet iemand hoe je "af-tel-tijd" kunt wijzigen wanneer je wilt bellen?
Standaard telt deze af van 8 seconde om zo de tijd te geven welke SIM kaart je wilt gebruiken, ik wil deze op 3 seconde ingesteld hebben ivm carkit.

Verwijderd

Hallo,

Mijn Redmi2 had 5.1.23Beta aan boord en daar zaten nogal wat issues in. Nu heb ik global rom 6.6.6 geflashed maar die is niet nederlandstalig.
Weet iemand een nederlandstalige rom?

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:15:
Hallo,

Mijn Redmi2 had 5.1.23Beta aan boord en daar zaten nogal wat issues in. Nu heb ik global rom 6.6.6 geflashed maar die is niet nederlandstalig.
Weet iemand een nederlandstalige rom?
www.xiaomi.eu

Verwijderd

( Sorry, nieuw hier...)

Hoi Momus,

Gezien. Maar hier ga ik niets kunnen aanklikken lijkt t...

"Xiaomi Redmi Series:
- Xiaomi Redmi 2 4G LTE

Multilang for HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants)
Multilang for HM2014813 model (TD or 2GB RAM version)"

Via t linkje naar celogeek kan ik wel kiezen. Pak ik daar de zip met 2014813 in de naam...?

Verwijderd

( Sorry, nieuw hier...)

Hoi Momus,

Gezien. Maar hier ga ik niets kunnen aanklikken lijkt t...

"Xiaomi Redmi Series:
- Xiaomi Redmi 2 4G LTE

Multilang for HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants)
Multilang for HM2014813 model (TD or 2GB RAM version)"

Via t linkje naar celogeek kan ik wel kiezen. Pak ik daar de zip met 2014813 in de naam...?

• Momus
http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-16.27860/

Ik weet niet welke versie je hebt? 1GB of 2GB? Via het tabelletje kun je opzoeken welke je nodig hebt op de celogeek link.

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:57:
http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-16.27860/

Ik weet niet welke versie je hebt? 1GB of 2GB? Via het tabelletje kun je opzoeken welke je nodig hebt op de celogeek link.
Sorry, t tabelletje maakt me niet veel wijzer. Ik heb niet echt een goed beeld van hoe ik dat moet interpreteren... :? Ik heb trouwens de 1GB versie...

• Momus
Dan heb je dus de HM2014811 nodig... Die downloaden, op je foon zetten en via de updater app installeren.

Verwijderd

Super, thanx. Maar hoe lees ik dat?

[1quote]Momus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:31:
Dan heb je dus de HM2014811 nodig... Die downloaden, op je foon zetten en via de updater app installeren.
[/quote]

• Momus
Hoe lees je wat?
Deze download doen: http://celogeek.miuiandro...2014811_5.7.16_v6-4.4.zip

En via de updater app op je telefoon kun je hem installeren.

Verwijderd

Sorry, wat ik bedoel is, hoe heb je bepaald dat het die download is?
Momus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:52:
Hoe lees je wat?
Deze download doen: http://celogeek.miuiandro...2014811_5.7.16_v6-4.4.zip

En via de updater app op je telefoon kun je hem installeren.

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:12:
Sorry, wat ik bedoel is, hoe heb je bepaald dat het die download is?

[...]
Omdat jij de Redmi 2 1GB WCDMA hebt.

Verwijderd

Hij doet t, geroot en wel.
Thanx Momus...
Momus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Omdat jij de Redmi 2 1GB WCDMA hebt.

• Stan
Volgende irritatie;
In deze phone doet mijn rode AKG headset (met TRRS) het op alle vlakken prima, behalve dat de Volume up en down het niet doen. Centrale knop (play/pauze) wel. Bij het calibreren in Instellingen doet ook alleen de middelste knop het maar die geeft ie aan als "Verkeerde knop" (klopt).
Er zijn er meer zoals hier en hier en hier (etc) met dit exacte probleem (zijn het iPhone doppen met de TRRS ringen omgewisseld?!), en dat lijkt me toch ook wel softwarematig te fixen? Waarom kan ik niet een van de andere headsets (pin layout) kiezen?! Of wil Mi dat express niet? :(

Hoop dat ik geen App nodig heb of een verlengkabeltje, maar dat we dit gewoon in Instellingen of elders kunnen hacken/fixen zonder al te veel poespas. Belachelijke Apple ook altijd...

[ Voor 39% gewijzigd door Stan op 23-07-2015 00:49 . Reden: Hoop ]

Verwijderd

Mijn redmi 2 is officieel overleden, niet meer te reanimeren, opgegeven... Tijd voor een nieuwe... Want hij beviel me donders goed!

Alleen nu had een vriend van mij er een besteld via aliexpress maar bleek een neppert te zijn... Iemand een betrouwbare seller, tips etc om dit te voorkomen? Dan hoor ik dit graag! :)

ty for now :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 11:18 ]

• electropruts
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:56:
Mijn redmi 2 is officieel overleden, niet meer te reanimeren, opgegeven... Tijd voor een nieuwe... Want hij beviel me donders goed!

Alleen nu had een vriend van mij er een besteld via aliexpress maar bleek een neppert te zijn... Iemand een betrouwbare seller, tips etc om dit te voorkomen? Dan hoor ik dit graag! :)

ty for now :)
Ik ben wel goed te speken over banggood. Heb hem nu zelf bij T2oc vandaan, maar die hadden er helaas al een custom ROM opgezet die ik niet hoefde. Geen ramp, maar net wat meer werk.

Ik kijk meestal welke (bekende) webshop het goedkoopst is, en probeer sites als aliexpress ter vermijden omdat het losse verkopers zijn. Als je wat vindt: even google of op Tweakers zoeken of de ervaringen goed zijn...

• Timmez
  • Laatst online: 13-11 10:22
Na het lezen van dit topic een Redmi 2 pro besteld via Ibuygou besteld. Hier had Kiswum hem volgens mij ook besteld. Ik zal wel even een reactie plaatsen als ik 'm binnen heb!

Verwijderd

electropruts schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Ik ben wel goed te speken over banggood. Heb hem nu zelf bij T2oc vandaan, maar die hadden er helaas al een custom ROM opgezet die ik niet hoefde. Geen ramp, maar net wat meer werk.

Ik kijk meestal welke (bekende) webshop het goedkoopst is, en probeer sites als aliexpress ter vermijden omdat het losse verkopers zijn. Als je wat vindt: even google of op Tweakers zoeken of de ervaringen goed zijn...
thanks, ik ga even kijken

• MalleEppie71
electropruts schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Ik ben wel goed te speken over banggood.
Ik wat minder, die van mij had een gare ROM die de telefoon telkens trager maakte en geen updates toestond. Zie ook mijn post eerder in dit topic.

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Bij het opstarten krijg ik alleen het Mi- en Android-teken.
Vervolgens geprobeerd een hard reset te geven door tegelijkertijd de powerknop en de geluid laag knop in te drukken. Resultaat: een poppetje met de tekst Fastboot. Vervolgens kan ik niets meer met het toestel. Hoe dit op te lossen?

Michel

Verwijderd

Michel 023 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:25:
Bij het opstarten krijg ik alleen het Mi- en Android-teken.
Vervolgens geprobeerd een hard reset te geven door tegelijkertijd de powerknop en de geluid laag knop in te drukken. Resultaat: een poppetje met de tekst Fastboot. Vervolgens kan ik niets meer met het toestel. Hoe dit op te lossen?
In fastboot zou je via miflash aan de gang kunnen.

• Stan
Iemand? Over de niet werkende (calibratie van de) koptelefoonknopjes etc?

[ Voor 35% gewijzigd door Stan op 25-07-2015 16:15 . Reden: Link ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 06:16
Hallo Medetweakers ,

Ik heb kortgeleden ook de Redmi 2 Pro 2GB/16GB ontvangen ,

En ik heb net een n00b fout gemaakt ,ik had de multirom pre-installed gekregen maar heb (heel stom ( een update uitgevoerd van Xiaomi .

En ja hoor MultiRom weg 8)7

Nu heb ik bij Xiaomi.eu wel de lijst gevonden maar ik kom er even niet uit welke ROM ik moet hebben voor mijn Redmi Pro.

Kan iemand mij vertellen welke ik moet downloaden van het lijstje ?

Alvast bedankt ;)

xiaomi.eu_multi_HM2013023_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 367864077
xiaomi.eu_multi_HM2014811_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 398758039
xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 398533580
xiaomi.eu_multi_aries_5.7.16_v6-5.0.zip 17-Jul-2015 02:51 386653822
xiaomi.eu_multi_armani_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 395448524
xiaomi.eu_multi_cancro_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 436157129
xiaomi.eu_multi_dior_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 406213659
xiaomi.eu_multi_gucci_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 400198319
xiaomi.eu_multi_hammerhead_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 354137643
xiaomi.eu_multi_lcsh92_wet_jb9_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 392836736
xiaomi.eu_multi_leo_5.7.16_v6-5.0.zip 17-Jul-2015 02:51 560727319
xiaomi.eu_multi_mocha_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 361080134
xiaomi.eu_multi_pisces_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 367569531
xiaomi.eu_multi_taurus_5.7.16_v6-4.4.zip 18-Jul-2015 05:29 314100484
xiaomi.eu_multi_virgo_5.7.16_v6-4.4.zip 17-Jul-2015 02:51 433362281
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken