florizla schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:32:
Voor de Redmi 2 met 2GB RAM moet je de HM2014813 hebben.
Verwijderd
Vandaag de Remi 2 pro binnen gekregen en nu zie ik dat het model nummer HM2LTE-CMCC is met andriodversie 4.4.4 KTU84P op zit en MIUI versie 66.55.22.00(KHJCNCD) stable op staat. Nu wil ik een update vanaf het toestel doen, maar dan zegt hij dat er niets is. Volgens mij had ik gelezen dat hij al 5.0 draaid. En ik heb de instellingen op nederlands gezet, maar krijg nog veel instellingen in het engels te zien. Hoe kan ik naar de laatste versie MIUI gaan en is dit aan te raden? het is overigens 2014813.
Alvast bedankt!
mvg Ron
Het beste ga je naar www.xiaomi.eu en haal je daar de laatste vanaf.
[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 27-07-2015 22:23 ]
Ik kan bij de recente apps (dus onder de menu knop) de icoontjes niet meer fullscreen krijgen door te swipen.
Ik zit op de laatste 5.7.26 van xiaomi.eu, maar volgens mij had ik het met de versie van vorige week ook al.
Zou iemand dit voor mij even kunnen testen of die dit probleem ook heeft, anders zal ik de bug even doorgeven aan xiaomi.eu
Ben er tot nu toe erg tevreden mee ! Besteld via Ibuygou btw.
1) Soms crasht en reboot mn phone opeens, vooral als ik snel/veel druk;
2) Wat is dat gezeik steeds over dat ik mn vinger op t orange gedeelte bovenin het scherm moet houden of zo?!
3) Pas volume aanpassing NA al eerst 1 keer op Volume up of down te hebben gedrukt
[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 29-07-2015 00:32 . Reden: Typo ]
Dat gezeik is juist dat je hem daar niet moet houden. Beveiliging voor unlocking in je broekzak, heb je zelf aangezet in de instellingen, staat standaard uit.Stan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:32:
Wederom 3 irritaties:
1) Soms crasht en reboot mn phone opeens, vooral als ik snel/veel druk;
2) Wat is dat gezeik steeds over dat ik mn vinger op t orange gedeelte bovenin het scherm moet houden of zo?!
3) Pas volume aanpassing NA al eerst 1 keer op Volume up of down te hebben gedrukt
Is dat die optie Voorkom broekzakgesprekken??Momus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 07:18:
[...]
Dat gezeik is juist dat je hem daar niet moet houden. Beveiliging voor unlocking in je broekzak, heb je zelf aangezet in de instellingen, staat standaard uit.
Vreemd want die staat idd aan, maar ik heb vaak genoeg dat ik m in mn zak steek zonder uit te zetten en hij mijn radiokanaal wisselt of zelfs foto's loopt te maken etc.
Verwijderd
http://www.aliexpress.com...ry-Cover/32312674823.htmldjmartyn schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:55:
Het achterkantje van m'n redmi2 is niet zo mooi meer na wat kleine valpartijen. Waar vind ik een originele nieuwe achterkant? (In het zwart)
Heb deze besteld en binnengekregen van de week, maar zijn geen originele. Ze passen net niet lekker, waardoor het in de praktijk door irritatie zorgt als bijv. de powerbutton blijft hangen.
Heb hem zelf niet, maar uit mijn ervaring is bij Ibuygou alles echt van Xiaomi ipv. neppe meuk.BertusG schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:57:
[...]
Heb deze besteld en binnengekregen van de week, maar zijn geen originele. Ze passen net niet lekker, waardoor het in de praktijk door irritatie zorgt als bijv. de powerbutton blijft hangen.
http://www.ibuygou.com/p-...i-2a-back-cover-6819.html
Oeps...geen zwart op voorraad
[ Voor 4% gewijzigd door ezra070 op 30-07-2015 15:01 ]
http://www.aliexpress.com...-Fashion/32314370475.html
Volgens de verkoper is deze alleen voor de hongmi 2, maar
Hongmi = Redmi
En de Redmi 2 is qua behuizing toch hetzelfde als de redmi 2 pro?
Antwoord op je 2e vraag, de Redmi 2 is inderdaad dezelfde behuizing als de Redmi 2 Pro. Het verschil is totaal niet te zien tenzij he het OS opstart of naar het geheugen kijkt.
Een case van een Redmi 2 past gewoon op de Pro.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Oh, dat is balen. Weet namelijk dat zwarte covers niet leverbaar zijn en dacht dat deze ze wel had. Zijn dus niet echtBertusG schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:57:
[...]
==update==
De zwarte covers worden niet meer geproduceerd door Xiaomi, hierdoor is er lastig aan te komen. Andere kleuren zijn wel verkrijgbaar zoals geel, rood en blauw.
Sorry voor het slechte nieuws.
[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 31-07-2015 09:36 ]
Wat had je gekozen als shipping method ?electropruts schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
[...]
Ik ben wel goed te speken over banggood. Heb hem nu zelf bij T2oc vandaan, maar die hadden er helaas al een custom ROM opgezet die ik niet hoefde. Geen ramp, maar net wat meer werk.
Ik kijk meestal welke (bekende) webshop het goedkoopst is, en probeer sites als aliexpress ter vermijden omdat het losse verkopers zijn. Als je wat vindt: even google of op Tweakers zoeken of de ervaringen goed zijn...
Wat is in feite het verschil tussen :
- EU Registered Airmail(NL)(7-15 Business Days ). Risk of extra taxes ?
- EU Express ( Duty Free , 4-9 Business Days ) : shipping without any additional taxes ?
Wil nu de telefoon gaan flashen om Google Play ed te kunnen installeren, en om van de Chinese Apps af te komen.
Heb nog nooit eerder geflasht en/of geroot, heb dit forum goed doorgelezen en loop nu tegen een vraagje aan:
Het schijnt dat de telefoon geflasht moet worden met deze ROM:
http://en.miui.com/download-261.html#371
Kan ik dan hier boven op ook nog de weekly ROM Releases installeren of is dit niet nodig??
Zoals de 5.7.23/24/26 op http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-23-24-26.27889/
dient deze boven op de eerste ROM geinstalleerd te worden?
En gaat dit op dezelfde manier??
Stap 1:verdwaald schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:24:
Heb vandaag de Redmi 2 binnengekregen.
Wil nu de telefoon gaan flashen om Google Play ed te kunnen installeren, en om van de Chinese Apps af te komen.
Heb nog nooit eerder geflasht en/of geroot, heb dit forum goed doorgelezen en loop nu tegen een vraagje aan:
Het schijnt dat de telefoon geflasht moet worden met deze ROM:
http://en.miui.com/download-261.html#371
Kan ik dan hier boven op ook nog de weekly ROM Releases installeren of is dit niet nodig??
Zoals de 5.7.23/24/26 op http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-23-24-26.27889/
dient deze boven op de eerste ROM geinstalleerd te worden?
En gaat dit op dezelfde manier??
Het is belangrijk om te dubbel checken welke Redmi 2 je precies hebt (Pro en non-pro worden vrij vaak met elkaar verward).
Stap 2:• 2041811 met 1GB / 8GB opslag = Redmi 2
• 2014813 met 1GB / 8GB opslag = Redmi 2
• 2014813 met 2GB / 16GB opslag = Redmi 2 Pro
Als je de rom van xiaomi.eu installeert, dan is de rom van en.miui niet nodig.
De rom van xiaomi.eu kun je alleen direct installeren, als je telefoon origineel is. Als er een Multilanguage rom op staat, dan is er een kans dat het er 1 van de webshop is geweest en geen originele.
Als de telefoon geheel origineel is, dan kun je hem dus via de updater app installeren (staat op je homescreen). De juiste rom downloaden, zie stap 1 en daarna kun je deze inladen en de update uitvoeren.
Je hoeft hiervoor totaal geen verstand te hebben van flashen o.i.d. Als je de rom hebt geïnstalleerd en de telefoon opnieuw opstart met de standaard vragen, dan moet je je telefoon nog compleet wissen via een factory reset (data moet ook worden verwijderd).
Gelijk de originele rom met allerlei meuk vervangen door de multilang rom. Deze telefoon is echt veel rapper dan m'n oude xperia P en hij ziet er in het echt nog mooier uit dan op de foto's vind ik.
http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-31.27959/
xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.1.0.KHJCNCF_v6-4.4.4.zip
http://en.miui.com/download-261.html
miui_HM2XWCGlobal_V6.6.6.0.KHJMICF_22a8c5f487_4.4.zip
Is de eerste met Google Play services en alle talen en de tweede zonder Google Play en alleen Chinees en Engels?
De tweede is officieel van Xiaomi, deze heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb begrepen dat daar Google Play ook in zit + diverse talen. De NL taal wordt denk ik minder goed bijgewerkt dan die van xiaomi.eu. Tevens zal de locatie van de telefooninstelling op China staan en niet op UK.
@yflam, fijn dat ik je heb kunnen helpen met mijn adviezen. De Xperia P lijkt me overigens niet echt een heel erg snelle telefoon tegenwoordig
[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 31-07-2015 12:13 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Weekly:
Bouwjaar, maand, dag
2015.07.31
Maand:
Geen idee, gewoon wat nummertjes/bugs die extra worden toegevoegd ofzo.
Ik heb nog een andere aanbieder gevonden op aliexpres die wel zwarte covers heeft. En die zijn zo te zien wel origineel. Heb er daar nu eentje besteld.Kiswum schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:44:
Hoeveel blackcovers hebben jullie nodig? Ik kan morgen wel even bij ibuygou informeren wanneer ze op voorraad zijn en hoeveel bijv. 5 van die dingen kosten.
==update==
De zwarte covers worden niet meer geproduceerd door Xiaomi, hierdoor is er lastig aan te komen. Andere kleuren zijn wel verkrijgbaar zoals geel, rood en blauw.
Sorry voor het slechte nieuws.
http://www.aliexpress.com...-topmall/32351257777.html
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
En wat moet je doen in het laatste geval? Ik heb mijn Redmi 2 Pro (HM2014813) via Merimobiles ontvangen met een multilanguage rom (geeft 66.55.22.00(KHJCNCD) aan bij MIUI version) inclusief werkende Google play. Helaas staat er ook vrij veel troep standaard geinstalleerd, dus installeer graag een rom van xiaomi.eu. Werkt een recovery update wel of moet ik het anders aanpakken?Kiswum schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:54:
[...]
Stap 2:
Als je de rom van xiaomi.eu installeert, dan is de rom van en.miui niet nodig.
De rom van xiaomi.eu kun je alleen direct installeren, als je telefoon origineel is. Als er een Multilanguage rom op staat, dan is er een kans dat het er 1 van de webshop is geweest en geen originele.
[...]
Verwijderd
Ik mag hopen dat een telefoon die net een half jaar uit is nog updates krijgtanandus schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:21:
13 augustus komt MIUI 7 uit, weet iemand of deze ook eventueel naar de Redmi 2 komt in de toekomst?
Als de webshop een andere rom uit onbekende bron heeft geïnstalleerd, dan moet het het helaas anders aanpakken. In dit forum zijn mensen die dit ook is overkomen en hebben daarover een handleiding geschreven. Ik weet even niet meer wie dat was/waren, maar je zou het even moeten opzoeken/deze pagina moeten doorspitten. Ik meen dat dit rond april/mei was.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:29:
[...]
En wat moet je doen in het laatste geval? Ik heb mijn Redmi 2 Pro (HM2014813) via Merimobiles ontvangen met een multilanguage rom (geeft 66.55.22.00(KHJCNCD) aan bij MIUI version) inclusief werkende Google play. Helaas staat er ook vrij veel troep standaard geinstalleerd, dus installeer graag een rom van xiaomi.eu. Werkt een recovery update wel of moet ik het anders aanpakken?
Uit ervaring kan ik het volgende zeggen:Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:40:
[...]
Ik mag hopen dat een telefoon die net een half jaar uit is nog updates krijgt
Zowat elke Xiaomi telefoon zal dit krijgen. De enige telefoon die het zeker niet krijgt, is de 3,5 jaar oude Mi1-serie.
Op basis van leeftijd, is er een kans dat de Mi2-serie het ook niet meer zal krijgen. Doordat de Mi2 zeer populair is en als 1 van de eerste is getest met Android 5, verwacht ik dat deze telefoon het gewoon zal krijgen.
Tevens ga ik er vanuit dat alle Redmi varianten deze update zullen krijgen. De oudste variant is inmiddels 2 jaar oud , maar dat hoeft voor Xiaomi geen reden te zijn om de ondersteuning te stoppen zoals bij alle andere Android merken.
De eerste redmi krijgt al geen ondersteuning meer hoor, en ligt momenteel al een versie achter. Ik zit op android 4.2.2, miui v5 als ik het goed heb.Kiswum schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:12:
[...]
Uit ervaring kan ik het volgende zeggen:
Zowat elke Xiaomi telefoon zal dit krijgen. De enige telefoon die het zeker niet krijgt, is de 3,5 jaar oude Mi1-serie.
Op basis van leeftijd, is er een kans dat de Mi2-serie het ook niet meer zal krijgen. Doordat de Mi2 zeer populair is en als 1 van de eerste is getest met Android 5, verwacht ik dat deze telefoon het gewoon zal krijgen.
Tevens ga ik er vanuit dat alle Redmi varianten deze update zullen krijgen. De oudste variant is inmiddels 2 jaar oud , maar dat hoeft voor Xiaomi geen reden te zijn om de ondersteuning te stoppen zoals bij alle andere Android merken.
Ik zou zeggen, meld je aan!Tonkey schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
De eerste redmi krijgt al geen ondersteuning meer hoor, en ligt momenteel al een versie achter. Ik zit op android 4.2.2, miui v5 als ik het goed heb.
http://en.miui.com/thread-84891-1-1.html
Zou graag de laatste officiële rom willen downloaden... (dus niet de multi language van de eu site)
Nu lees ik dat ik voor de Pro 2Gb versie de HM2014813 ROM moet hebben, maar als ik alle 4 de verschillende officiële rom's van deze pagina download, dan zegt de build.prop bij alle 4 dat de rom voor de HM2014811 is.
Dus mijn vraag is waar kan ik nu de officiële rom voor de HM2014813 downloaden? Of kan ik gewoon één van de HM2014811 ROM's van bovenstaande pagina flashen?
Verwijderd
Het valt allemaal mee.Kiswum schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:12:
[...]
Als de webshop een andere rom uit onbekende bron heeft geïnstalleerd, dan moet het het helaas anders aanpakken. In dit forum zijn mensen die dit ook is overkomen en hebben daarover een handleiding geschreven. Ik weet even niet meer wie dat was/waren, maar je zou het even moeten opzoeken/deze pagina moeten doorspitten. Ik meen dat dit rond april/mei was.
[...]
1 Eerst de officiële, meest recente Chinese rom (miui_HM2XTD_V6.6.2.0.KHJCNCF_2004fa3fbf_4.4) geïnstalleerd via de update app.
2 Factory reset
3 De xiaomi.eu multilanguage rom (xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.1.0.KHJCNCF_v6-4.4.4) via recovery mode geïnstalleerd (werkte vast ook via de update app, maar zo kon ik direct daarna weer een factory reset uitvoeren)
4 Factory reset
Kan trouwens goed zijn dat ik stap 1 en 2 over had kunnen slaan. Dit heb ik niet geprobeerd.
Na 20 minuten ermee werken lijkt hij het prima te doen. Op het Nederlands van de xiaomi.eu rom is trouwens meer aan te merken dan op de ROM die Merimobiles erop had gezet. De hoeveelheid wel bloatware is drastisch minder (en het is uiteraard een nieuwere versie MIUI), dus prima een deal.
Dank Kiswum.
Beta tester voor een chinese rom. Laat maar zittenKiswum schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:35:
[...]
Ik zou zeggen, meld je aan!
http://en.miui.com/thread-84891-1-1.html
Hij is Engelstalig + Chinees inderdaadTonkey schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:15:
[...]
Beta tester voor een chinese rom. Laat maar zittenook nergens voor nodig, de huidige versie werkt goed.
Je hebt dan wel Miui V6!
Maar goed, wees niet getreurd hij staat gewoon op de planning. Misschien slaan ze v6 over en gaan ze direct door naar v7
Fijn dat het is gelukt zonder een al te grote omweg!Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Het valt allemaal mee.
1 Eerst de officiële, meest recente Chinese rom (miui_HM2XTD_V6.6.2.0.KHJCNCF_2004fa3fbf_4.4) geïnstalleerd via de update app.
2 Factory reset
3 De xiaomi.eu multilanguage rom (xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.1.0.KHJCNCF_v6-4.4.4) via recovery mode geïnstalleerd (werkte vast ook via de update app, maar zo kon ik direct daarna weer een factory reset uitvoeren)
4 Factory reset
Het komt nog weleens voor dat de updater app niet beschikbaar is of dat de bootloader is aangepast, doordat de verkoper/de tussenpersoon, er een eigen rom op wilt zetten. Hierdoor kun je het niet zo makkelijk upgraden. Elke verkoper doet dat weer anders en dit soort aanpassingen kan ik uiteraard niet ondersteunen/support voor geven.
Hoe veilig deze onbekende ML roms zijn weet ik niet, maar ik vertrouw ze in ieder geval niet. Deze roms zitten overigens ook vaak vol met bloatware zoals een "anti-virusscanner, downloadspeed-tool, cleaner app, etc. " Ik probeer dan ook roms van XDA, Xiaomi.eu of en.miui te pakken.
(in geval van een ander merk, dan haal ik de rom op vanaf de originele bron.)
ik heb ook problemen met de SIM-kaart die soms connectie verliest en waardoor ik onbereikbaar ben tot ik de pincode invoer. Ik heb geregeld bereikbaarheidsdienst waarbij ik ook snachts bereikbaar moet zijn, dus als dit snachts gebeurt is dat heel erg vervelend/onwerkbaar aangezien ik dan helemaal niet ieder uur ff kan kijken of ik nog bereik heb.
Ik wil dus de pincode van de sim afhalen, in ieder geval tijdens de nachten dat ik dienst heb.
Ik heb alle menu's bekeken, maar kan nergens vinden hoe de pincode van de simkaart te verwijderen, en volgens dit artikel http://en.miui.com/thread-105573-1-1.html KAN het niet in MIUI?!?
Ik heb MIUI 5.7.31 beta.
Iemand tips? Hulp is highly appreciated!
Grtz
Een veel voorkomend probleem, al dacht ik dat dit opgelost was met de laatste updates en zo te zien heb je de laatste versie.Kronowitz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
Hi all,
ik heb ook problemen met de SIM-kaart die soms connectie verliest en waardoor ik onbereikbaar ben tot ik de pincode invoer. Ik heb geregeld bereikbaarheidsdienst waarbij ik ook snachts bereikbaar moet zijn, dus als dit snachts gebeurt is dat heel erg vervelend/onwerkbaar aangezien ik dan helemaal niet ieder uur ff kan kijken of ik nog bereik heb.
Ik wil dus de pincode van de sim afhalen, in ieder geval tijdens de nachten dat ik dienst heb.
Ik heb alle menu's bekeken, maar kan nergens vinden hoe de pincode van de simkaart te verwijderen, maar volgens dit artikel http://en.miui.com/thread-105573-1-1.html KAN het niet in MIUI?!?
Ik heb MIUI 5.7.31 beta.
Grtz
Voor zover ik weet kan je inderdaad niet de pincode verwijderen.
Misschien andere Sim-slot proberen?
SIM PIN is niet te wijzigen in MIUI. Workaround om het probleem niet meer voor te laten komen, is je mobiele netwerk handmatig te kiezen ipv dit automatisch te laten gebeuren.Kronowitz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
Hi all,
Ik heb alle menu's bekeken, maar kan nergens vinden hoe de pincode van de simkaart te verwijderen, en volgens dit artikel http://en.miui.com/thread-105573-1-1.html KAN het niet in MIUI?!?
Ik heb MIUI 5.7.31 beta.
Grtz
Wel vreemd dat dit niet te verwijderen is in Miui. Nieuwe abonnementen hebben volgens mij altijd een sim pincode.

[ Voor 26% gewijzigd door BertusG op 06-08-2015 15:29 ]
Verwijderd
Ik krijg mijn mail wel werkend via imap en zou mijn agenda via google kunnen laten lopen, maar het zou me verbazen als er niet een directere oplossing is.
Iedereen bedankt voor de reacties, en met name BertusG: Briljant!BertusG schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:28:
Instellen van pincode van sim kan ik onder instellingen > beveiliging > Vodafone (in mijn geval) doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier lukt het idd ook: Settings --> Privacy --> T-mobile NL
Kan ik gelukkig rustig dienst hebben vannacht
Jep, gecheckt met de app van Lookout én Zimperium.Kiswum schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:09:
Goed nieuws voor de bezitters van een Mi2 en andere Xiaomi telefoons. In de weekly ML release van 5.7.31 (beta) is de stagefright bug NIET aanwezig! Deze bug is dus vorige week gefixt door Xiaomi!
Bedankt voor de verificatie!Ruzor schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:47:
[...]
Jep, gecheckt met de app van Lookout én Zimperium.
Xiaomi loopt weer eens een stapje voor op Google en veel Android apparaten
Overigens is er nauwelijks verschil tussen mijn Mi2 met 5.0 en de Redmi 2 pro met 4.4. Naar mijn weten werken alle smartwatches gewoon op Android 4.3 en hoger.
In mijn zoektocht naar de ideale "Chinaphone" in China kwam ik al vrij snel terecht bij Xiaomi, dus toen de Hongmi2 uit kwam had ik 'm erg snel. Veel plezier van gehad, maar na een paar maanden deed m'n telefoon het niet meer. Balen natuurlijk, van alles geprobeerd met als conclusie: bricked.
Voor die paar centen vond ik 't wel prima en heb 'm in een kast gegooid. Toen ik onlangs echter weer een extra telefoon nodig had bedacht ik me dat ik 'm nog in de kast had liggen en er bleek ook nog garantie op te zitten.
Er bleek ook dat er recentelijk hier in de stad (in China) een Xiaomi "Fanclub" was geopend, dus goed, ik ging daar gisteren naar toe.
De Xiaomi Fanclub zit in een nieuw kantoorgebouw op de 6e etage (je zou het eerder in een winkelcentrum verwachten). Daar aangekomen heeft het wel wat weg van een Apple store. Een kleine ontvangstbalie waar je netjes wordt ontvangen, een grote tafel met alle Xiaomi mobiles/tablets om te proberen en aan de wand allerlei Xiaomi accessoires (naast hoesjes een USB ventilator ook Xiaomi knuffels, earplugs, etc...).
Aan de raamkant hadden ze een paar kamertjes gemaakt met glazen wanden waar je de MiTV2 kon proberen, uiteraard voorzien van een relaxte zitbank. Aan het gedreun wat uit die kamertjes kwam te horen is de geluidsinstallatie bij die TV's best behoorlijk te noemen....
Achterin hadden ze een balie voor support waar ik met mijn HM2 terecht kon. Gelukkig had ik een Chinese collega bij, dus het probleem was vrij snel uitgelegd. Toen kwam voor mij het verbazingwekkende: de medewerker plugde de HM2 aan z'n diagnose PC, wist meteen wat het exacte probleem was en vertelde me dat hij het binnen het uur gemaakt zou hebben, gratis. Als ik dat vergelijk met de verhalen die ik wel eens hoor in Nederland dat telefoons moeten worden opgestuurd en ze je vaak een rekening proberen te presenteren een wereld van verschil. Na een uurtje kwam ik terug en inderdaad: telefoon werkte weer! nieuw mainboard in gegaan. Zeer tevreden dat het zo snel kon worden opgelost.
Aangezien ik er toch was meteen maar 2 Mi Bands gekocht. Die kosten hier omgerekend 14 EUR. Het afrekenen was ook mooi, want dat gaat uiteraard allemaal via apps die op Xiaomi tabs/telefoons draaien (barcode scannen etc.).
Het viel me op dat alle medewerkers (5 man op nog geen 80m2) zeer trots leken om daar te werken. Al met al was het een zeer prettige ervaring.
Nu begrijp ik dat jullie in NL hier niet direct zo heel veel aan hebben, maar het geeft jullie hopelijk wel een beeld van hoe Xiaomi hier bezig is en hoe ze aan hun imago werken. Als ik op straat kijk hoeveel mensen met een Xiaomi lopen, of een t-shirt dragen met dat poppetje er op, dan doen ze toch wel iets heel goed met het promoten van hun merk.
Mag ik vragen wat je aan douane kosten hebt betaald?Timmez schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:18:
Sinds gisteravond de trotse eigenaar van een Redmi 2 pro. Het was nog even een klus om de multirom erop te zetten, maar mede dankzij dit topic is dat gelukt! Dank
Ben er tot nu toe erg tevreden mee ! Besteld via Ibuygou btw.
Telefoon voelt stevig aan, scherm is mooi en de software is ook goed (wel even wennen). Draai nu de Miui 5.8.6 (weekly)
Ik heb ook een mi-band, erg handig dat mijn telefoon hiermee automatisch ontgrendeld!
Paar zaken waar ik nog niet tevreden over ben:
- Als een app root toegang nodig heeft komt er geen enkele melding, maar moet je dit later regelen via beveiliging. Ik weet overigens dat je supersu kunt installeren om dit 'probleem' te verhelpen, maar dat vind ik op dit moment een brug te ver.
- Kompas, ondanks dat ik die nooit gemist heb in andere telefoons, moet ik deze elke keer kalibreren en sta ik (weer) als een gek achtjes te draaien met mijn telefoon.
Maar dit zijn niet echt onoverkomelijke problemen. Wat ik wel vervelend vindt is dat de verbinding met de simkaart wordt kwijtgeraakt, hierdoor 'moest' ik de pincode van de sim afhalen. Ik heb mijn simkaart naar microformaat moeten knippen zal het hier aan liggen?
Anders bestel ik bij hollandsnieuwe maar voor € 2,50 een nieuwe micro simkaart. Iemand een idee of dit zal helpen?
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 10-08-2015 11:29 ]
Waarom de moeite doen, voor 5% ben je bij ibuygou verzekerd voor alles. Kost je 10 euro en als je dan douane problemen krijgt, krijg je volgens hun binnen 3 werkdagen het geld terug.Untouchablezz20 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:43:
[...]
Mag ik vragen wat je aan douane kosten hebt betaald?
Was die bug niet opgelost in een stable version van de Redmi 2 Pro? Dat was volgens mij ergens in april/mei. Check even dit forum en de feedback daarvan.anandus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:29:
Die bug zit er al heel lang in en een groot deel van de gebruikers heeft er last van, maar Xiaomi heeft nog niet de moeite willen nemen om het helemaal te verhelpen. Ik ga er ook niet vanuit dat dat nog gaat gebeuren.
Dat dacht ik dus ook, bij mijn vrouw in ieder geval wel, maar gezien de vele reacties in dit topic blijkbaar niet compleet? (daarom ook mijn verwoording "helemaal verhelpen")Kiswum schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Was die bug niet opgelost in een stable version van de Redmi 2 Pro? Dat was volgens mij ergens in april/mei. Check even dit forum en de feedback daarvan.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 10-08-2015 12:31 ]
Stable build nodig? Hier te downloaden: http://xiaomi.eu/community/threads/5-8-6.28022/
Ik weet niet zeker of je je telefoon daarna moet wissen, maak dus vantevoren een backup. Als je telefoon na de upgrade/downgrade nog goed loopt, dan hoef je niets te doen. Als er steeds foutmeldingen komen e.d. reset je telefoon en plaats je backup terug, maar niet alles 1: 1 terug zetten, maar bijvoorbeeld alleen de data van je apps en instellingen.
Edit: Het probleem is dus nog wel aanwezig, ook met de weekly build, vermoedelijk ook met de stable build, maar dat weet ik zelf niet.
Plaats je problemen dus ook in dit topic: http://en.miui.com/thread-114215-1-1.html
Hoe meer het wordt gemeld, des te hoger de spoed zal worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 10-08-2015 14:13 ]
Hebben we het over hetzelfde?Kiswum schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:13:
Ik heb er daarna niets meer over gehoord. Als je niets hoort is het opgelost?
Stable build nodig? Hier te downloaden: http://xiaomi.eu/community/threads/5-8-6.28022/
Hier (vanochtend) iemand met de laatste stable build, maar wel die bug:
BB-One in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ja klopt, daarop had jij gereageerd.anandus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:49:
[...]
Hebben we het over hetzelfde?
Hier (vanochtend) iemand met de laatste stable build, maar wel die bug:
BB-One in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ik heb overigens geen idee welke versie BB-One draait, maar ik neem voor het gemak, aan de originele Tini-deal firmware. Dit kan een eigen ML versie zijn van de webshop of de originele Stable Xiaomi ROM. Een OTA zal de laatste firmwareversie aangeven als je verbinding hebt met Wifi. In dat geval zou het probleem van de sim weg moeten zijn. Gewoon de ML rom dus. Te snel er overheen gelezen
Het probleem met de kompas heb ik nog nooit gehad, dit kan aan mijn apps liggen, probleem dat Root apart aangeven moet worden in de beveiligings app, is voor mij geen probleem. Als root nodig is, dan wordt dat door Total Commander aangeven en dan kun je dat direct instellen. In alle Xiaomi versies is dat niet anders geweest. Verder gebruik ik geen apps voor root toegang.
Hier is het probleem waar ik overigens zelf ook naar verwees. Het probleem van de sim-kaart:
Stampre in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ik heb het topic even doorgelezen en het probleem was toch niet opgelost (sorry jongens).
Hier is uiteindelijk de conclusie: Stampre in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
De pincode is dus uitgeschakeld om bereikbaar te blijven.
Wil je het opgelost hebben, dan is het verstandig om actief te zijn in dit topic over het probleem:
http://en.miui.com/thread-114215-1-1.html
De chinese ROM zonder probleem kunnen vervangen door de xiaomi.eu multilanguage rom en afgelopen vrijdag probleemloos de eerste weekly update geinstalleerd.
Wat ik me nu afvraag is hoe het zit met de verschillende MIUI versies.
Volgende week schijnt MIUI 7 uit te komen, waarvan vele hopen dat deze op Lollipop 5.1 is gebaseerd.
Hoe zit dit qua updates... komt MIUI 7 direct beschikbaar voor bijv de Redmi 2 pro of kan hier nog een paar maand overheen gaan voordat deze wordt uitgerold? Of erger nog.... krijgen niet alle toestellen update??
Wat zijn jullie ervaringen met Xiaomi in dit opzicht?
Thanks!
Ben op zoek naar iets compacts (ala de Moto G) en iets betere specs (meer RAM) en dan kom je al snel bij de Xiaomi Redmi 2 Pro/Prime uit.
Zijn er inmiddels versies van de pro die 4G in NL ondersteunen?
Is het mogelijk stock Android hierop te draaien of zit je vast aan MIUI? Ik heb in een donker grijs verleden MIUI gedraait op mijn HTC Desire en ondanks dat het niet eens zo slecht is wil ik liever niet van de stock Android afwijken.
ps. ik draai mijn software altijd in het ENG, dus geen NL is geen probleem.
Verwijderd
Gezien het aantal reacties ben ik blijkbaar één van de weinigen die in de vertaalgrap getrapt isVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:16:
Heeft iemand toevallig een manier gevonden om een exchange activesync account toe te voegen? Ik draai de nieuwste ML Stable ROM van xiaomi.EU en deze kent niet een dergelijk type account wanneer je een account wilt toevoegen.
Ibuygou is een stuk duurder, zou hem daar ook niet kopen. In totaal zou je dan 180 kwijt zijn voor een Redmi 2 Pro. Inclusief verzending.timmert26 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:29:
[...]
Waarom de moeite doen, voor 5% ben je bij ibuygou verzekerd voor alles. Kost je 10 euro en als je dan douane problemen krijgt, krijg je volgens hun binnen 3 werkdagen het geld terug.
Bijvoorbeeld bij Geekbuying betaal je 127 Euro met gratis verzending.
http://www.geekbuying.com...D-8MP---White-350498.html
Bovendien hoef je onder de 150 Euro geen invoerheffing te betalen.
Volgens mij alle versies. De Pro in ieder geval wel.Card Nox schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
Zijn er inmiddels versies van de pro die 4G in NL ondersteunen?
Er zijn versies van Cyanogenmod die op de Redmi 2 draaien, maar dat zijn nog beta's (dus niet alles werkt of er zijn nog bugs).Is het mogelijk stock Android hierop te draaien of zit je vast aan MIUI? Ik heb in een donker grijs verleden MIUI gedraait op mijn HTC Desire en ondanks dat het niet eens zo slecht is wil ik liever niet van de stock Android afwijken.
Ik denk dat de belasting en de douane kosten hoger zijn voor je rekening dan de invoerkosten. Belastingen worden vanaf 25 euro gerekend.TVL schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:43:
[...]
Ibuygou is een stuk duurder, zou hem daar ook niet kopen. In totaal zou je dan 180 kwijt zijn voor een Redmi 2 Pro. Inclusief verzending.
Bovendien heb ik gemerkt dat Geekbuying hun eigen ML rom erop zet. In eigen woorden noemen ze dat: We are testing the phones completely.
Mede door deze testen had mijn VKworld vetraging opgelopen en was de Letv voorzien van een rom vol met "tooltjes".
Verder ben ik wel erg tevreden over hun communicatie naar de klant en de prijzen.
Ik moet wel toegeven dat ibuygou vrij duur is, maar de levering is vaak erg snel en bij Xiaomi telefoons is de rom altijd origineel.
Weet niet welke stad jij geweest bent maar die in Shanghai (wat hun eerste 'shop' was en flagship store zou moeten zijn) zit ergens op de 22ste verdieping van een grijs kantoorgebouw, geen naambordje buiten of bij de lift dus je moet net weten dat ze er zitten.dr.lowtune schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 07:16:
Even een klein verhaaltje.
Er bleek ook dat er recentelijk hier in de stad (in China) een Xiaomi "Fanclub" was geopend, dus goed, ik ging daar gisteren naar toe.
Eenmaal binnen was het een soort van Apple Store maar stuk kleiner. En ze verkopen er praktisch niks, alles moet op internet besteld worden. Kan je net zo goed thuis doen
Die in Hong Kong is niet veel beter overigens. Als je dat tegenover de Apple Store in IFC of Hysan
Gistermiddag mijn netwerkkeuze op handmatig gezet en de pincode geactiveerd en sindsdien geen melding meer gehad dat ik mijn pincode moet invoeren, behalve dan vanochtend toen ik mijn telefoon inschakeldeKiswum schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:10:
[...]
Ja klopt, daarop had jij gereageerd.
Ik heb overigens geen idee welke versie BB-One draait, maar ik neem voor het gemak, aan de originele Tini-deal firmware. Dit kan een eigen ML versie zijn van de webshop of de originele Stable Xiaomi ROM. Een OTA zal de laatste firmwareversie aangeven als je verbinding hebt met Wifi. In dat geval zou het probleem van de sim weg moeten zijn. Gewoon de ML rom dus. Te snel er overheen gelezen
Het probleem met de kompas heb ik nog nooit gehad, dit kan aan mijn apps liggen, probleem dat Root apart aangeven moet worden in de beveiligings app, is voor mij geen probleem. Als root nodig is, dan wordt dat door Total Commander aangeven en dan kun je dat direct instellen. In alle Xiaomi versies is dat niet anders geweest. Verder gebruik ik geen apps voor root toegang.
Hier is het probleem waar ik overigens zelf ook naar verwees. Het probleem van de sim-kaart:
Stampre in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ik heb het topic even doorgelezen en het probleem was toch niet opgelost (sorry jongens).
Hier is uiteindelijk de conclusie: Stampre in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
De pincode is dus uitgeschakeld om bereikbaar te blijven.
Wil je het opgelost hebben, dan is het verstandig om actief te zijn in dit topic over het probleem:
http://en.miui.com/thread-114215-1-1.html
Nog een leuke vertaalgrap:Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:56:
[...]
Gezien het aantal reacties ben ik blijkbaar één van de weinigen die in de vertaalgrap getrapt is. Met de taal ingesteld op Nederlands is het type account aangeduid als "uitwisseling" (onder POP en IMAP, weet zeker niet of deze er ook in 6.6.1 stond in 6.6.2 in ieder geval wel). Prima vertaling van Exchange, dat wel. Inmiddels mail en kalender prima draaiend.
Maak een foto -> kies bewerken -> bijsnijden
Dan heb je de keuze uit:
- Originele
- Vierkant; en
- Gratis (!)
Thanks! Geen zin in zo'n buggy CM dus dan wordt het kiezen of delen.anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:51:
[...]
Volgens mij alle versies. De Pro in ieder geval wel.
[...]
Er zijn versies van Cyanogenmod die op de Redmi 2 draaien, maar dat zijn nog beta's (dus niet alles werkt of er zijn nog bugs).
Bij Pandawill $138,- , gratis verzenden en tax verzekering behoren tot de mogelijkheden.TVL schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:43:
[...]
Ibuygou is een stuk duurder, zou hem daar ook niet kopen. In totaal zou je dan 180 kwijt zijn voor een Redmi 2 Pro. Inclusief verzending.
Ik weet niet hoe de service op het moment is, maar ik heb er 2 jaar terug zonder problemen een tablet aangeschaft. Omdat de Post mijn orders er altijd uit weten te vissen zou ik zeker voor die verzekering gaan.
Als je pakketje er uit wordt gevist betaal je iets van €16,- fee aan de Post/transporteur voor de inklaring en daar bovenop de geldende belasting (21%?) over het item + verzendkosten.
[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 11-08-2015 20:15 . Reden: invoerkosten toegevoegd ]
Deze coupon kan je gebruiken voor 5 euro korting: PW4Pro
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Wanneer zou er dat bij komen? Ik kan tot de paypal link komen er er blijft 146,79 dollar staat (5 dollar korting en 13,80 verzekering). Ik vraag me wel af hoe dat gaat werken als je de verzekering nodig gaat hebben... Het klinkt wel interessant namelijk.Headshot_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:32:
Net een gekocht bij Pandawill. Alleen als je die tax verzekering kiest betaal je ook extra verzendkosten (11 euro) boven op die tax verzekering.
Deze coupon kan je gebruiken voor 5 euro korting: PW4Pro
De versie van pandawill (2GB) is wel de juiste toch? Niet dat je nog een chinese variant gaat krijgen, zoals dat in het begin van de pro versie was.
vervolgens kon ik alleen betaald verzenden, echter zie ik dat nu niet meer
En inderdaad, is dit de juiste versie?
bij Q&A zie ik dit staan:
Kiswahili, Latviesu, Magyar, Nederlands? Lithuania language support?
Reply: It support Kiswahili, Latviesu, Magyar, Nederlands language.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Taal vind ik nog niet zo interessant, als het maar de Internationale versie is waarbij netwerk goed is en updates blijven lopen. Met Engels kom ik wel uit de voeten.Headshot_NL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:05:
Als ik het vinkje aanzet en klik op "apply insurance" is het knopje van paypal grijs. Dan kan je alleen nog maar klikken op "proceed to checkout".
vervolgens kon ik alleen betaald verzenden, echter zie ik dat nu niet meer![]()
En inderdaad, is dit de juiste versie?
bij Q&A zie ik dit staan:
Kiswahili, Latviesu, Magyar, Nederlands? Lithuania language support?
Reply: It support Kiswahili, Latviesu, Magyar, Nederlands language.
Heeft de telefoon nog geheugen problemen eigenlijk? Daar was in het begin sprake van (dat ram gebruik snel vol liep)
De telefoon heeft wekelijkse(!) updates.Tonkey schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Taal vind ik nog niet zo interessant, als het maar de Internationale versie is waarbij netwerk goed is en updates blijven lopen. Met Engels kom ik wel uit de voeten.
Op zich wel fijn, vooral als er exploits zijn, zoals de stagefright-bug (deze is in MIUI al gepatcht, waar dat bij de meeste Android-telefoons nog niet het geval is).
Ook komen er soms kleine features bij, etc.
Daarom blijf ik ook bij xiaomi (heb nu een redmi 1, helaas geen wekelijkse meer..). De eerste pro versie was echter alleen voor china, vandaar mijn vraag.anandus schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:12:
[...]
De telefoon heeft wekelijkse(!) updates.
Op zich wel fijn, vooral als er exploits zijn, zoals de stagefright-bug (deze is in MIUI al gepatcht, waar dat bij de meeste Android-telefoons nog niet het geval is).
Ook komen er soms kleine features bij, etc.
Helemaal niks gelukkigUntouchablezz20 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:43:
[...]
Mag ik vragen wat je aan douane kosten hebt betaald?
Anders had het me ongv. €50,- gekost.
En de kopersbescherming bij AE is prima kan alleen wel wat lang duren als er iets mis is.
Hier in Xiamen zat het ook in een (nieuw) grijs kantoorgebouw zonder naambordje buiten.Kenzi schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:25:
[...]
Weet niet welke stad jij geweest bent maar die in Shanghai (wat hun eerste 'shop' was en flagship store zou moeten zijn) zit ergens op de 22ste verdieping van een grijs kantoorgebouw, geen naambordje buiten of bij de lift dus je moet net weten dat ze er zitten.
Eenmaal binnen was het een soort van Apple Store maar stuk kleiner. En ze verkopen er praktisch niks, alles moet op internet besteld worden. Kan je net zo goed thuis doen![]()
Die in Hong Kong is niet veel beter overigens. Als je dat tegenover de Apple Store in IFC of Hysanzet, dan heeft Xiaomi nog een hele weg te gaan.
De Pro versie (2GB) is nu ongeveer 20 euro duurder, Is er een goede reden om die 20 euro extra (+ evt douanekosten) uit te geven? Wat ga ik hiervan in het dagelijks gebruik merken? Ik gebruik mijn telefoon vooral voor browsen, whatsapp, muziek, navigatie.
(Had n.a.v. een topic in het aankoopadviesforum ook nog even gekeken naar de Meizu M2. Ook mooi, maar ook die is duurder, nog niet leverbaar en ik ben nog niet overtuigd van Flyme vs Miui)
Ik ben voor vrouw lief nu aan het kijken voor een vergelijkbaar toestel en zou zeker voor de pro gaan vanwege meer ram en opslag, met het oog op toekomst bestendigheid.
Verwijderd
Voor 20 euro zou ik het echt niet laten. 1 volle GB extra voor apps zorgt voor een hoop minder opnieuw laden en dus traag wisselen tussen apps. Je ziet her en der mensen al wel opmerken dat 1 GB soms wat krap is en dat wordt natuurlijk niet beter de komende twee jaar.serge75 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:54:
De Pro versie (2GB) is nu ongeveer 20 euro duurder, Is er een goede reden om die 20 euro extra (+ evt douanekosten) uit te geven? Wat ga ik hiervan in het dagelijks gebruik merken? Ik gebruik mijn telefoon vooral voor browsen, whatsapp, muziek, navigatie.
Klopt, staat hier:jerkitout schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:38:
Heeft iemand al MIUI 7 voor hun Redmi 2? Ik hoor vreemd geruchten dat het nog op KitKat 4.4 is gebaseerd en niet lollipop
http://xiaomi.eu/community/threads/5-8-13-miui-7.28040/
Quote:
CHANGELOG
MIUI 7 informations:
- Will be released for all devices which had 5.8.6 release
- No wipe data needed after/before installation from MIUIv6
-Android base is same as for release 5.8.6
Verwijderd
Helaas heb is mijn Mi2s ter ziele (beeldscherm kapot). Odanks de verleiding van een Mi4 heb ik uiteindelijk toch voor een Redmi 2 Pro gekozen (cheap, redelijk snel en geen joekel van een scherm).
Destijds heb ik een tutorial gevolgd om mijn mi2s over te zetten op nederlandse Rom (via Xiaomi.eu). De laatste keer heb ik dat via de Mipcsuite gedaan.
Werkt dit met mijn Redmi2 pro op dezelfde wijze? En conflicteert dit niet met mijn data van mijn mi2s dat nog opgeslagen is op MIpcsuite? Wellicht heeft er iemand een link naar een tutorial.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groet,
Robbert.
Wat ik heb gedaan is gewoon de .zip downloaden naar mijn sd kaart, en deze vanuit recovery (gewoon stock recovery) geflashed. Je kunt als het goed is echter ook in de 'updater' app op de drie puntjes rechtsbovenin drukken, en dan 'selecteer update pakket' selecteren. Je kunt dan handmatig de juiste .zip selecteren.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:14:
Goedendag,
Helaas heb is mijn Mi2s ter ziele (beeldscherm kapot). Odanks de verleiding van een Mi4 heb ik uiteindelijk toch voor een Redmi 2 Pro gekozen (cheap, redelijk snel en geen joekel van een scherm).
Destijds heb ik een tutorial gevolgd om mijn mi2s over te zetten op nederlandse Rom (via Xiaomi.eu). De laatste keer heb ik dat via de Mipcsuite gedaan.
Werkt dit met mijn Redmi2 pro op dezelfde wijze? En conflicteert dit niet met mijn data van mijn mi2s dat nog opgeslagen is op MIpcsuite? Wellicht heeft er iemand een link naar een tutorial.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groet,
Robbert.
In principe heb je daar je hele pc dan dus niet voor nodig.
Daarna alleen nog even een factory reset (ik begrijp van verschillende mensen dat dit aan te raden is).
EDIT: ik heb zelf nooit de MI PC suite gebruikt, dus geen idee of dat een beetje goed werkt (zeker met meerdere telefoons).
[ Voor 4% gewijzigd door electropruts op 15-08-2015 22:44 ]
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Lijkt inderdaad een goede verkoper. Heb je de verkoper er een Engelstalige ROM op laten flashen? Zo ja, welke versie staat er dan op geïnstalleerd, is de telefoon meteen te gebruiken of staat hij vol met bloat en malware?Snoekebeest schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:36:
Ik heb de mijne hier vandaan zonder zorgen over extra belastingen of andere kosten: http://www.aliexpress.com...uad-Core/32265868808.html Als je hem nu nog besteld met DHL dan heb je hem woensdag al in huis. Deze seller stuurt eerst elke maandag een grote batch (met DHL) naar Engeland en van daar uit verstuurt ie de spullen verder de EU in (ook met DHL).
En de kopersbescherming bij AE is prima kan alleen wel wat lang duren als er iets mis is.
Verwijderd
Heb je voor bijvoorbeeld hardwarematige encryptie geen ARMv8 kernel nodig, en dus Android 5.X? Op de oppervlakte merk je er inderdaad niet zoveel van, maar wat dat soort functionaliteit betreft dan weer wel.Kiswum schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:59:
Wat heb je in Android 5.0 nodig wat je niet kunt vinden in de weekly build van Miui?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 23:34 ]
Ikzelf vind de MI PC Suite heel fijn werkenelectropruts schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:43:
[...]
EDIT: ik heb zelf nooit de MI PC suite gebruikt, dus geen idee of dat een beetje goed werkt (zeker met meerdere telefoons).
Ik geloof dat ik had gehoord dat het maandag beschikbaar zou zijn?jerkitout schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:38:
Heeft iemand al MIUI 7 voor hun Redmi 2?
Verwijderd
Het lukt mij gewoon niet om een Multi lang rom erop zetten (op een nieuwe redmi 2 pro)
1. Xiaomi.eu > 5.8.6 Multi_aries gedownload.
2. Op mijn sd kaart gezet
3. renamed naar update.zip (en ook alleen update genoemd), maakt geen verschil
4. via updater app geselecteerd
5. na 6^% updaten krijg ik een foutmelding.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een jip en Janneke (want een noob) tutorial.
Alvast bedankt.
Robbert
De Aries is voor de Xiaomi Mi2/sVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:33:
Gents,
Het lukt mij gewoon niet om een Multi lang rom erop zetten (op een nieuwe redmi 2 pro)
1. Xiaomi.eu > 5.8.6 Multi_aries gedownload.
2. Op mijn sd kaart gezet
3. renamed naar update.zip (en ook alleen update genoemd), maakt geen verschil
4. via updater app geselecteerd
5. na 6^% updaten krijg ik een foutmelding.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een jip en Janneke (want een noob) tutorial.
Alvast bedankt.
Robbert
Niet voor de Redmi 2.
Je moet de HM2014813 hebben.
Verwijderd
Thanks!!! Het kan zo simpel zijnMomus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:48:
[...]
De Aries is voor de Xiaomi Mi2/s
Niet voor de Redmi 2.
Je moet de HM2014813 hebben.
Dat is inderdaad 1 groot verschil. Moet je dat zelf nog inschakelen via tools of wordt dat out-of-the box al aangeboden?Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:27:
[...]
Heb je voor bijvoorbeeld hardwarematige encryptie geen ARMv8 kernel nodig, en dus Android 5.X? Op de oppervlakte merk je er inderdaad niet zoveel van, maar wat dat soort functionaliteit betreft dan weer wel.
Als je het met tools moet inschakelen (zoals het irritante Vodafone encrypt software), dan blijft het niets. Het is echter wel mooi dat het daarmee makkelijker wordt.
De verkoper checkt de telefoon en zet er inderdaad de Multi-language rom erop. Dus hij is gelijk out of the box te gebruiken. En dingen zoals baidu zitten niet in de multi-romSkizzik0 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:14:
[...]
Lijkt inderdaad een goede verkoper. Heb je de verkoper er een Engelstalige ROM op laten flashen? Zo ja, welke versie staat er dan op geïnstalleerd, is de telefoon meteen te gebruiken of staat hij vol met bloat en malware?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken