Ik heb een Hongmi 1 en heb vandaag de MIUI 7 versie erop gezet. Deze is net vandaag uitgekomen.
http://xiaomi.eu/community/threads/5-8-20.28054/
Kun je die rom zomaar tussen alle Xiaomi telefoons uitwisselen? Ik dacht dat het per type telefoon een eigen rom moest krijgen.. Werkt het goed op de redmi 1?TVL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:36:
Ik heb een Hongmi 1 en heb vandaag de MIUI 7 versie erop gezet. Deze is net vandaag uitgekomen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Tonkey schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:46:
[...]
Kun je die rom zomaar tussen alle Xiaomi telefoons uitwisselen? Ik dacht dat het per type telefoon een eigen rom moest krijgen.. Werkt het goed op de redmi 1?
Ik heb gisteren geüpdated via de updater*, ging vlekkeloos. Sterker nog, het ging zo soepel dat ik eerst even moest dubbelchecken of de update überhaupt gelukt was.diquan2001 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:58:
Dit vraag ik mij dus nu ook af ?
Kan ik nu deze MIUI 7 build op mijn Redmi 2 pro zonder problemen erop zetten?
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-08-2015 10:18 ]
Het zijn 2 verschillende vragen.diquan2001 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:58:
Dit vraag ik mij dus nu ook af ?
Kan ik nu deze MIUI 7 build op mijn Redmi 2 pro zonder problemen erop zetten?
[...]
MalleEppie71 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:56:
Ik dacht dat er van de Pro versie maar één uitvoering was, maar nu zie ik er bij Banggood toch twee? Het verschil in de 3G band is 850 (SKU25776) vs 900 MHz (SKU273408). De laatste lijkt me dus de beste keuze voor NL?
Waren er altijd al meerdere versies van de Pro versie?
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
3G WCDMA 900 en de 3G WCDMA 850 .Kiswum schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:26:
Ik denk eerder dat de ene de Redmi2 is en de ander de Redmi2 Pro.
Dat de telefoon FDD-LTE ondersteund is juist vereist voor 4G in NL.
Soms worden de 800/850/900 netwerken verward met de 4G netwerken. Dat zijn 2 verschillende netwerken/chips. 3G 900 is niet hetzelfde als 4G 900.
[ Voor 5% gewijzigd door MalleEppie71 op 27-08-2015 20:17 ]
Coïtus ergo sum
Beiden worden als Pro verkocht.Kiswum schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:26:
Ik denk eerder dat de ene de Redmi2 is en de ander de Redmi2 Pro.
Dat de telefoon FDD-LTE ondersteund is juist vereist voor 4G in NL.
Soms worden de 800/850/900 netwerken verward met de 4G netwerken. Dat zijn 2 verschillende netwerken/chips. 3G 900 is niet hetzelfde als 4G 900.
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
[ Voor 22% gewijzigd door koekiemonster op 31-08-2015 14:52 . Reden: vraag rondom flashen en root helder gemaakt. ]
[webhero.nl]
[ Voor 49% gewijzigd door Kiswum op 31-08-2015 19:05 ]
[webhero.nl]
Op de mainland China shop van mi.com gekeken. Er zijn wel 3 varianten van de Redmi 2 Pro bestelbaar, slechts 2 varianten van de gewone Redmi 2._RRM_ schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Beiden worden als Pro verkocht.
In het wit in de TDD versie (dit is de 813 variant)
Eveneens in het wit, maar ook roze (die ik niet heb durven bestellen), de FDD versie (mogelijk 811 variant)
De vraag die ik gesteld heb over het verschil in versie nummer werd jammer genoeg niet beantwoord met 811 of 813, maar met onderstaand bericht en vet gemaakte verschil.
FDD-LTE(B1 / B3)
WCDMA(900 / 1900 / 2100MHz)
GSM(900 / 1800MHz)
4G FDD-LTE(B3 / B7)
3G WCDMA(850 / 1900 / 2100MHz)
2G GSM(900 / 1800 / 1900MHz)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 02-09-2015 13:42 ]
Op AliExpress is hij voor veel minder te vinden.rapture schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:42:
Het blijft een keuze tussen voor minder dan 120 euro laten verzenden vanuit Gearbest EU warehouse en 160+ euro voor de 3G 900 versie bij Ibuygou vanuit China met DHL, verzekeringen. Het is meer dan 1/3 meerprijs.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
http://www.aliexpress.com...01407_4,201444_5,201409_4..Christiaan.. schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:46:
Daarom is hij dus zo goedkoop. Ik heb wel goede 3g dekking nodig. Iemand een alternatief met goede 3g dekking?
[ Voor 76% gewijzigd door guapper op 03-09-2015 12:06 ]
Nee hoor, als je adb aanzet kan je apk (applicaties) side loaden en kun je al heel veel. Als je zelf roms wilt aanpassen dan heb je geen goede keuze gemaakt. Maar beetje apps ontwikkelen kan ook op die leadcore rare telefoon.koekiemonster schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:46:
Ik heb volgens mij een fuck-up gemaakt. Ik heb de Xiaomi Redmi 2a gekocht.
....
Hoofddoel van mijn aanschaf was het leren ontwikkelen op Android. Nu lijkt dat alleen te kunnen op een toestel met root toegang.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
De Redmi 2 krijgt geen Lollipop. Althans, MIUI 7 is Android 4.4.4Stan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:03:
En is r al uitzicht op Lollipop, voordat Marshmallow er is!?
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 03-09-2015 16:46 ]
[ Voor 0% gewijzigd door serge75 op 03-09-2015 22:48 . Reden: typo ]
WTF!?anandus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:45:
[...]
De Redmi 2 krijgt geen Lollipop. Althans, MIUI 7 is Android 4.4.4
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik vroeg het ook al aan Serge75, maar jullie hebben blijkbaar allebei bij het China warehouse besteld, terwijl je op het moment ook bij het EU warehouse kunt bestellen voor een paar euri meer. Dan heb je geen bijkomende inklarings- en BTW kosten.Metzie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:25:
Ik krijg als het goed is de RedMi2 maandag binnen voor mijn vriendin. Moet helaas bijna 40 euro aan inklaring en douane kosten betalen. Heb de telefoon ook besteld via Gearbest. Denk dat ik volgende keer toch een winkel gebruik die een douane compensatie regeling aanbiedt.
[ Voor 65% gewijzigd door guapper op 05-09-2015 00:04 ]
Bedankt voor de tip, 129 dollar vanuit EU is een goeie deal (pro versie). Versie in China is momenteel met 131 dollar zelfs duurderguapper schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:14:
[...]
Ik vroeg het ook al aan Serge75, maar jullie hebben blijkbaar allebei bij het China warehouse besteld, terwijl je op het moment ook bij het EU warehouse kunt bestellen voor een paar euri meer. Dan heb je geen bijkomende inklarings- en BTW kosten.
Hetzelfde geld overigens ok voor het EU warehouse van ibuygou.com en dx.com
Ik lees juist overal dat MIUI 7 gebaseerd is op Android 5.x en MIUI 6 op Android 4.x? Ook als ik filmpjes bekijk van MIUI 7 zie ik allerlei Android 5.x features voorbij komen?anandus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:45:
[...]
De Redmi 2 krijgt geen Lollipop. Althans, MIUI 7 is Android 4.4.4
Veel Android 5.x features waren al maanden/soms zelf jaren aanwezig in de Miui rom's, op basis daarvan kun je Miui dus niet beoordelen. Je merkt het vooral met support van bepaalde apparaten die Android 5.x nodig heeft, zoals bepaalde smartwatches.UTwizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:08:
[...]
Ik lees juist overal dat MIUI 7 gebaseerd is op Android 5.x en MIUI 6 op Android 4.x? Ook als ik filmpjes bekijk van MIUI 7 zie ik allerlei Android 5.x features voorbij komen?
Wat zegt een zoekopdracht over deze versie in dit topic?NightHawk4 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:48:
Gisteren de Redmi 2 Pro binnengekregen voor een kennis. Besteld bij Gearbest EU warehouse voor 130$, netjes DPD geen douanekosten.
NU had ik het topic al doorgespit omtrent de roms en builds maar toch nog een vraagje...op deze staat dus wel een multilingual rom waarbij ik Nederlands kon kiezen, is dit aangepast bij de Pro of betreft dit toch een gearbest installed version? Weinig zin om de telefoon te bricken en anders moet ik de xiaomi eu stable version er opgooien....
Miui versie 66.55.22.00 (KHJCNCD) Stable
Model HM-2L KTU 84P
Root is geen noodzaak, tis voor een buurmeisje
Hmjah normaal google ik alles en nu niet...Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:16:
[...]
Wat zegt een zoekopdracht over deze versie in dit topic?
Wat laat een zoekopdracht zien op Google als je zoekt op je versie nummer?
66.55.22.00 (KHJCNCD)
Het is een fake rom en niet van Miui. Zo snel mogelijk een normale Multi Language rom erop zetten van Xiaomi.eu, doordat je buurmeisje zonder problemen haar NL gebaseerde apps erop kan zetten.
Helaas levert Gearbest dus ook geen originele roms mee op Xiaomi telefoons of is er bewust gekozen voor de ML rom?
[ Voor 4% gewijzigd door NightHawk4 op 09-09-2015 08:45 ]
Laat maar weten hoe het verloopt, ik ben zelf ruim een dag aan het klo*** met dezelfde telefoon van Gearbest, alle roms die er te vinden zijn al geprobeerd maar bij mij loopt de update steeds vast. Ligt zeer zeker (waarschijnlijkNightHawk4 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:44:
[...]
Hmjah normaal google ik alles en nu niet...foutje
![]()
Nee niet bewust voor gekozen bij Gearbest, gewoon *click and buy* aankoop
Dank voor het advies, zometeen gelijk maar aan de gang
Ik heb het vrij vlot voor elkaar gekregen. Ik heb hem afgelopen maandag binnengekregen en 's avonds meteen de EU ROM erop gezet.silverraider schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:27:
[...]
Laat maar weten hoe het verloopt, ik ben zelf ruim een dag aan het klo*** met dezelfde telefoon van Gearbest, alle roms die er te vinden zijn al geprobeerd maar bij mij loopt de update steeds vast. Ligt zeer zeker (waarschijnlijk) aan mij. Zo kan ik de map "downloaded roms" niet vinden die er schijnt te zijn en die je volgens verscheidene beschrijvingen nodig hebt. Ook het aanmaken van deze map en de rom daarin zetten heeft overigens niet geholpen
![]()
hoop dat het jou beter verloopt!
[ Voor 6% gewijzigd door serge75 op 09-09-2015 12:18 ]
Hmm, wellicht kun je mij helpenserge75 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:14:
[...]
Ik heb het vrij vlot voor elkaar gekregen. Ik heb hem afgelopen maandag binnengekregen en 's avonds meteen de EU ROM erop gezet.
Eerst een paar keer zitten prutsen doordat ik het via de recovery mode probeerde (en de naam ook niet had aangepast naar update.zip), maar toen ik uiteindelijk doorhad hoe ik het via de Updater kon doen ging het heel snel en soepel (Stable versie). Daarna nog een reset naar fabrieksinstellingen en hij loopt als een zonnetje.
Mooi toestel trouwens, ligt lekker in de hand, voelt in alles soepel aan. Ik weet alleen nog niet of ik tevreden ben over de stock muziekplayer. En ik mis iets waarin ik de GPS-status kan checken. Dat laatste kan evt met de app GPS Status oid wel worden opgelost.
Een enorme stap vooruit van mijn Doogee DG350!
Het enige dat ik anders heb gedaan is dat ik de ROM op mijn PC heb gedownload, en daar op de SD-kaart gezet.silverraider schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:20:
[...]
Hmm, wellicht kun je mij helpen![]()
ik heb het tot heden als volgt gedaan (verschillende wijze)
rom gedownload direct op telefoon (4.4.4 en 5.0 eu en china)
niet hernoemd / wel hernoemd (update.zip)
met updater gepakt zowel in root / in map downloads alsmede in gemaakte map downloaden_rom
tevens vanuit recovery update.zip (in root)
ook md5 hashes gecontroleerd..
![]()
mocht je iets anders hebben gedaan dan hierboven ... share!
hmm, zelfde rom, zelfde locatie...ik neem aan de interne sd?serge75 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:35:
[...]
Het enige dat ik anders heb gedaan is dat ik de ROM op mijn PC heb gedownload, en daar op de SD-kaart gezet.
Volgens mij was het deze deze: xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.3.0.KHJCNCF_v6-4.4.zip, van deze locatie: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337. Miui versie 6.6.3.0 dus.
Nee, een extern kaartje.silverraider schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:42:
[...]
hmm, zelfde rom, zelfde locatie...ik neem aan de interne sd?
Waarom blijven shops er gewoon niet vanaf... (of vermeld het althans, dit kan van mij iig een slechte review verwachten). Hopelijk gaat het toch lukken via recoveryKiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:59:
Die stappen gelden vooral voor originele rom's. Het werkt vaak niet bij een exotische MultiLanguage rom van de webshop.
Als je in de screenshots ziet dat je meerdere talen in kunt stellen of als je ziet dat Google Play wordt meegeleverd, dan is het 9/10 keer een exotische rom die niet geheel geschikt is voor dat toestel.Tonkey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:30:
[...]
Waarom blijven shops er gewoon niet vanaf... (of vermeld het althans, dit kan van mij iig een slechte review verwachten). Hopelijk gaat het toch lukken via recovery
Zat inderdaad met hetzelfde geneuzel....via updater net selecteer update pakket gedaan en die liep wel door
[ Voor 30% gewijzigd door NightHawk4 op 09-09-2015 14:07 ]
Even een factory reset en dan is het helemaal compleet!NightHawk4 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:47:
[...]
Zat inderdaad met hetzelfde geneuzel....via updater net selecteer update pakket gedaan en die liep wel door![]()
Nu maar hopen dat ik niks gesloopt heb...![]()
MIUI 5.9.1 | Wekelijks
Blijft toch raar, ik heb niet gekeken welke versie Gearbest er bij mij op had gezet, maar die was in ieder geval ook multilanguage en liep wel volgens bovenstaande stappen (Updater).Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:59:
Die stappen gelden vooral voor originele rom's. Het werkt vaak niet bij een exotische MultiLanguage rom van de webshop.
Idem hier.NightHawk4 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:48:
Miui versie 66.55.22.00 (KHJCNCD) Stable
Model HM-2L KTU 84P
Tried and failed met onderstaande:NightHawk4 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:47:
[...]
[Eigen risico mode]
xiaomi.eu_multi_HM2014813_5.9.1_v7-4.4 gedownload.
Op SD kaartje gezet en renamed naar update.zip (op PC)
SD kaartje in telefoon en aanzetten
Updater opstarten --> selecteer update pakket ---> update.zip
Rammelknetsboem
Wipe all data en reboot!![]()
\[/Eigen risicomode]
EDIT:serge75 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:35:
[...]
Het enige dat ik anders heb gedaan is dat ik de ROM op mijn PC heb gedownload, en daar op de SD-kaart gezet.
Volgens mij was het deze deze: xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.3.0.KHJCNCF_v6-4.4.zip, van deze locatie: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337. Miui versie 6.6.3.0 dus.
[ Voor 77% gewijzigd door Card Nox op 10-09-2015 09:45 ]
[ Voor 5% gewijzigd door silverraider op 10-09-2015 10:25 ]
Als de updater app er nog op staat, dan gaat het vaak wel. Vaak wordt er in de exotische roms een versie op gezet zonder de updater app en met veel bloatware. Dit is althans mijn ervaring uit de Xiaomi topics hier op Tweakers. Ik zelf nog geen een keer een andere rom ontvangen, dan de originele.serge75 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:59:
[...]
Blijft toch raar, ik heb niet gekeken welke versie Gearbest er bij mij op had gezet, maar die was in ieder geval ook multilanguage en liep wel volgens bovenstaande stappen (Updater).
De update app weg, dan maken ze het je lastig ja..Kiswum schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:13:
[...]
Als de updater app er nog op staat, dan gaat het vaak wel. Vaak wordt er in de exotische roms een versie op gezet zonder de updater app en met veel bloatware. Dit is althans mijn ervaring uit de Xiaomi topics hier op Tweakers. Ik zelf nog geen een keer een andere rom ontvangen, dan de originele.
Verwijderd
http://www.aliexpress.com...01407_1,201444_6,201409_5Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:46:
Ik heb pas de Xiaomi redmi 2 pro gekocht. Nu zoek ik de originele backplates. (de mintgroene) Ik kan deze nergens vinden.
Verder... zijn de normale versie en de pro qua afmetingen hetzelfde? dit ivm met cases kopen.
Verwijderd
Dat zijn niet de originele zoals de toestellen geleverd in die kleur:Momus schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:54:
[...]
http://www.aliexpress.com...01407_1,201444_6,201409_5
En ja. Afmetingen zijn hetzelfde.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 19:07 ]
Kleur is hetzelfde. Maar goed. Deze dan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:06:
[...]
Dat zijn niet de originele zoals de toestellen geleverd in die kleur:
[afbeelding]
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Die zijn al helemaal niet origineel lijkt me. Staat er ook nergens bij.Momus schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:54:
Banggood heeft hem ook. En de batterijen daar zijn in ieder geval origineel.
http://www.banggood.com/M...-Smartphone-p-992530.html
Overigens ben ik benieuwd hoe je op die plaatjes ziet of ze origineel of niet zijn.
Compatible Brand: For Xiaomi Redmi 2 Smartphone
Kijk anders even wat er staat bij package included.Ruzor schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:06:
[...]
Die zijn al helemaal niet origineel lijkt me. Staat er ook nergens bij.
[...]
Ruzor schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:06:
[...]
Die zijn al helemaal niet origineel lijkt me. Staat er ook nergens bij.
[...]
Maar die heeft dan weer niet de mint groenediquan2001 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:09:
Hier staat echt Original bij![]()
http://www.honorbuy.com/4...l-for-xiaomi-redmi-2.html
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 13-09-2015 10:48 ]
Volgens mij komt daar zo af en toe een levering binnen. Anderhalve week geleden daar besteld, paar dagen later out of stock. Een halve week geleden hadden ze er wel weer op voorraad. Wel zonde dat je nu hebt moeten betalenMetzie schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:45:
De Redmi 2 van mijn vriendin is ook binnen. Ik heb besteld bij Gearbest, uiteindelijke import kosten waren €37,50.Iemand vroeg waarom ik geen EU warehouse heb gekozen, echter was deze destijds uitverkocht. Heb zonet gekeken bij Gearbest en al hun EU warehouses kunnen geen Redmi 2 leveren op dit moment.
Anyway, de MIUI versie die Gearbest erop had gezet was Miui versie 66.55.22.00 (KHJCNCD) Stable. Samen met nog wat bloatware. Updaten was alleen een crime, de updater pakt geen enkele rom. Elke keer de melding dat update.zip niet de juiste versie is.
Iemand op xiaomi.eu forum schreef dat de updater soms de SDkaart en internal storage door elkaar haalt. Nadat ik update.zip in de root van de internal storage heb gekopieerd via USB werkte de update wel.
Mijn vriendin draait nu MIUI V6.6.2.0 stable.
Interne updater is hem nu aan het updaten naar MIUI V6.6.3.0 stable.
xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.2.0.KHJCNCF_v6-4.4.zip
[ Voor 4% gewijzigd door pimNH op 13-09-2015 13:01 ]
Indien mogelijk, is dat zeker te overwegen, want Gearbest levert voor die prijs nog vanuit EU warehouse ook. Minpuntje is wel dat er dan waarschijnlijk via DPD geleverd wordt, waar ik wat mindere ervaringen over gelezen heb.pimNH schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:00:
...........
Ik zit te twijfelen om mijn bestelling te annuleren en bij gearbest te bestellen.
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 13-09-2015 13:22 ]
Nou ja, zoveel. Wat zal het schelen? Iets meer dan een tientje?pimNH schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:00:
Ik heb mijn telefoon besteld bij banggood: http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-984944.html (150 dollar)
hoe kan het dat dit toestel zoveel duurder is dan die van gearbest (130 dollar)?
Ik zit te twijfelen om mijn bestelling te annuleren en bij gearbest te bestellen.
Dat valt wel mee maar als gearbest een "eu-warehouse" heeft, dan kan dat best veel schelen met inklaring...Momus schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:24:
[...]
Nou ja, zoveel. Wat zal het schelen? Iets meer dan een tientje?
Help required, ik kom er niet uit.Card Nox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:35:Is er een custom rom topic voor deze telefoon (prime versie - 2014813 )? Ik denk niet dat ik ga wennen aan MIUI na zo lang verwend te zijn geweest met (nagenoeg) stock Android op de Moto G.
http://wiki.cyanogenmod.o...i_Redmi_2_.28HM2014811.29
[ Voor 34% gewijzigd door Card Nox op 15-09-2015 12:26 ]
[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 14-09-2015 09:06 ]
Je zou even kunnen proberen of er verschil is als je hem even helemaal spanningsloos maakt (batterij eruit, loskoppelen van spanning)?maartend schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:46:
Hoi
Vreemd iets met de 2 (niet pro) van mijn partnzerin. Gisteravond kwam er op haar telefoon plots bovenin een, ik dacht blauwe, balk met daarin chinese tekst, daaronder groene balken/vakken en ondserin scherm ook iets met tekst. Dat is het laatste dat ze heeft gezien
Gisteravond bij aanzetten voelde ik nog wel de tril van het aanzetten dat is er nu niet meer. Aansluiten op de lader geft ook nix.
Hoe kan ik dit oppakken?
Oja, krijg dus geen recovery, weet niet eens of hij oplaadt, ledje brand niet
Edit. Na poosje in lader brand de led wel. Echter volslagen geen beeld.
Laadled knippert heel langzaam tussen paars en rood.
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Thanks! Had eerst via sd geprobeerd. Werkt inderdaad beter als je het direct op de telefoon doet. Tot nu toe loopt de telefoon erg soepel. Ben tevredendrummels schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.
Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:
- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.
Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.
succes
drummels
drummels schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.
Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:
- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.
Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.
succes
drummels
850 wordt in Nederland niet gebruikt.groggy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:00:
ik zit te kijken naar de redmi 2 pro, naast de beperkte 4g compatibiliteit in Nederland, heeft deze geen 3g 850 mhz is dat een probleem in het dagelijkse gebruik?
De laatste stable rom: xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.3.0.KHJCNCF_v6-4.4.zip. Dus nog gebaseerd op MIUI 6.wouters84 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:04:
M'n Redmi 2 Pro van Gearbest komt ook binnenkort binnen. Welke versie van Miui heb je gebruikt?
[...]
Geen problemen hier met de 3G van KPN.groggy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:20:
hierbij een overzicht van de banden van de Redmi 2 pro. Er zitten verschillen tussen, kopen op gearbest is het meest aantrekkelijk voor mij ivm EU warehouse. Maar is dit ook de verstandigste keus met betrekking tot de banden. Kan iemand mij adviseren cq bevestigen dat ik met een gerust hard kan bestellen bij Gearbest?
(noot: Ik ben op de hoogte van de beperkingen op 4g. het gaat mij om 2g en 3g)
Gearbest:
Network:
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2600MHz
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204058.html?wid=3
IBUYGOU
Network
FDD-LTE(B1 / B3),TDD-LTE(B41: 2555-2575MHz)
GSM(900 / 1800MHz)
http://www.ibuygou.com/p-...6gb-rom-fdd-lte-6997.html
Geekbuying
Networking:2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz, TD-SCDMA(1900/2100MHz)
4G: FDD-LTE 1800/2600MHz(B3/B7), TDD-LTE(B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
http://www.geekbuying.com...D-8MP---White-350498.html
Waar besteld?edjedan schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:32:
[...]
Geen problemen hier met de 3G van KPN.
Toestel zojuist voor het eerst aangezet en geïnstalleerd en 3G (H+) werkt perfect. Fijn toestel tot nu toe.
Die van gearbest en geekbuying zijn dezelfde toch?groggy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:20:
hierbij een overzicht van de banden van de Redmi 2 pro. Er zitten verschillen tussen, kopen op gearbest is het meest aantrekkelijk voor mij ivm EU warehouse. Maar is dit ook de verstandigste keus met betrekking tot de banden. Kan iemand mij adviseren cq bevestigen dat ik met een gerust hard kan bestellen bij Gearbest?
(noot: Ik ben op de hoogte van de beperkingen op 4g. het gaat mij om 2g en 3g)
Gearbest:
Network:
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2600MHz
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204058.html?wid=3
IBUYGOU
Network
FDD-LTE(B1 / B3),TDD-LTE(B41: 2555-2575MHz)
GSM(900 / 1800MHz)
http://www.ibuygou.com/p-...6gb-rom-fdd-lte-6997.html
Geekbuying
Networking:2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz, TD-SCDMA(1900/2100MHz)
4G: FDD-LTE 1800/2600MHz(B3/B7), TDD-LTE(B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
http://www.geekbuying.com...D-8MP---White-350498.html
Die 900Mhz band kan dus heel interresant zijn als je 4G niet zozeer nodig hebt voor de snelheid.florizla schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Nee, de 2014813 mist een bruikbare 3G band en heeft evenveel bruikbare 4G banden als de 2014811 maar wel andere (band 1 in plaats van band 7).
De 900 MHz band heeft door zijn lage frequentie goeie dekking (binnenshuis, of op langere afstanden tot de mast) en wordt door providers soms als enige band ingezet in landelijke gebieden.
Bovendien, niet iedereen heeft 4G.
[...]
Officieel volgens mij niet.
Het leek erop dat resellers dit hebben aangekondigd, maar het kan zijn dat het gewoon om een misverstand ging. Zie o.a. Momus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie" en Momus in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie".
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 24-09-2015 13:03 ]
Hoe bevalt het? Zit er zelf ook aan te denken om eventueel CM te draaien.Card Nox schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:03:
[...]
EDIT: Poeh poeh, het is gelukt. Draai nu CM11-20150829 based op KK4.4.4.
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 17-09-2015 09:37 ]
Ik heb de vraag idd maar even aan GearBest gesteld. Eerst zeggen ze dat de onderste de 8Gb variant is, later zeggen ze dat de tweee exact hetzelfde zijn. Hoe dan ook: het enige wat verschilt is de kleur....hansdegit schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:24:
Misschien heb ik te weinig koffie op, maar ik zie het verschil tussen de 2014811 en 2014813 niet. Ook bij Gearbest word ik niet wijzer:
2014811: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204058.html
2014813: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204055.html
Scheelt ook iets in prijs.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq