Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik heb de oude versie van de app nog geïnstalleerd staan, die werkt zonder problemen. Kan evt. de apk wel ergens uploaden?

Bij deze:
http://www.droidbin.com/p1a54j4gr91p5m1usl1ted1rp316vt3

[ Voor 25% gewijzigd door Ruzor op 27-11-2015 14:51 . Reden: apk geüpload ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Ruzor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:45:
Ik heb de oude versie van de app nog geïnstalleerd staan, die werkt zonder problemen. Kan evt. de apk wel ergens uploaden?
Hartelijk bedankt voor het aanbod, maar met bankieren apps ben ik toch wat voorzichtiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

BB-One schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:50:
[...]

Hartelijk bedankt voor het aanbod, maar met bankieren apps ben ik toch wat voorzichtiger...
Begrijp ik :) Ik heb de app expres niet geupdate toen ik zag wat voor klachten en reviews de "verbeterde" app kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:10
Me tooo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Op Droid Bin (eerste de beste site die ik kon vinden waar een apk te uploaden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Ruzor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:49:
Op Droid Bin (eerste de beste site die ik kon vinden waar een apk te uploaden) :)
Bedankt, net getest en werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Tof dat je dat ff doet, maar ook ik ben nogal huiverig met APKs. Niet alleen omdat het illegaal is/kan zijn, maar vooral omdat virusscanners er weinig mee doen, en het toch over je (prive)telefoon gaat!
Bovendien is dit -nog erger- een bankieren app!

Kunnen we geen logs gaan bekijken enzo en de boel fixen (niet die shitapp, maar onze phone anders instellen of iets)?! En natuurlijk bij Rabo zeuren of ze met die KWART MILJARD omzet, niet een paar fatsoenlijke programmeurs kunnen betalen?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Stan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:20:
[...]

Tof dat je dat ff doet, maar ook ik ben nogal huiverig met APKs. Niet alleen omdat het illegaal is/kan zijn, maar vooral omdat virusscanners er weinig mee doen, en het toch over je (prive)telefoon gaat!

Kunnen we geen logs gaan bekijken enzo en de boel fixen (niet die shitapp, maar onze phone anders instellen of iets)?! En natuurlijk bij Rabo zeuren of ze met die KWART MILJARD omzet, niet een paar fatsoenlijke programmeurs kunnen betalen?! :(
Helemaal eens.
Programmeren kan ik niet, maar als ik kan helpen met het aanleveren van logfiles oid, dan doe ik dat graag.
Zoals al eerder gemeld, volgens mij loopt hij pas vast op het moment dat hij een verbinding via internet legt. Ik had een keer een issue met m'n wifi (wel verbinding, geen internetverkeer), toen startte de app op tot het scherm met de foto-achtergrond en deed even niks. Toen ik daarna snel de wifi aan- en uitzette kreeg hij weer verbinding en crashte meteen. Alle andere keren (als mijn internetverbinding dus wel in orde is), crashte bij veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
serge75 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:21:
[...]

Helemaal eens.
Programmeren kan ik niet, maar als ik kan helpen met het aanleveren van logfiles oid, dan doe ik dat graag.
Zoals al eerder gemeld, volgens mij loopt hij pas vast op het moment dat hij een verbinding via internet legt. Ik had een keer een issue met m'n wifi (wel verbinding, geen internetverkeer), toen startte de app op tot het scherm met de foto-achtergrond en deed even niks. Toen ik daarna snel de wifi aan- en uitzette kreeg hij weer verbinding en crashte meteen. Alle andere keren (als mijn internetverbinding dus wel in orde is), crashte bij veel sneller.
Bij mij zie ik wel het witte Rabo opstartschermpje, en ook de nieuwe background daarna (foto mensen bij Stedelijk Museum), maar net voordat ie de gebruikers wil weergeven loopt ie vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Thanks, werkt, klein risico maar ach :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stan
sludge schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:41:
[...]

Thanks, werkt, klein risico maar ach :*)
Ik ben wel benieuwd hoe je tot deze ijzersterke risico assessment bent gekomen?
Je hebt wel goed inzicht in hoe reverse engineerable deze app is?
En je kent onze Ruzor al jaren persoonlijk?
En je hebt de servers van DroidBin enkele weken goed getest en van binnenuit bekeken?

Nee zonder gein, voorzichtigheid met onbekende APK(-bronnen) is geen overbodige luxe. Zeker niet icm betalingsverkeer!

PS. Zojuist kwam de MIUI update van de 26e (5.11.26) binnen, en nu is opeens alles nog dikker beveiligd. Mijns inziens rete-irritant, want ik moet nu bij elke handeling weer iets goedkeuren (Signal, Whatsapp, Telegram, downloaden, etc.). Pffff.

[ Voor 18% gewijzigd door Stan op 27-11-2015 23:34 . Reden: MIUI Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:20:
[...]

Ik snap dat je hier huiverig voor bent. Maar ik probeer alleen de medetweaker te helpen, daarbij zul je me inderdaad op m'n blauwe ogen moeten geloven. Nadat Rabobank de nieuwe app had geupdate, heb ik eerst de reviews gelezen en aan de hand daarvan besloten de update niet uit te voeren (wordt nu wel elke keer gevraagd als ik de app start). Van deze apk heb ik met Titanium een backup van gemaakt en geupload. Als ik 'm nog ergens anders moet uploaden, zeg het maar.

De oude versie terugzetten zullen ze niet zo gauw doen, maar hopelijk komt de Rabobank wel snel met verbeteringen om de nieuwe.
Stan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:31:
[...]
PS. Zojuist kwam de MIUI update van de 26e (5.11.26) binnen, en nu is opeens alles nog dikker beveiligd. Mijns inziens rete-irritant, want ik moet nu bij elke handeling weer iets goedkeuren (Signal, Whatsapp, Telegram, downloaden, etc.). Pffff.
Ik heb hier geen last van, is dit niet gewoon de instelling onder Security -> Permissions (radertje rechtsboven).

[ Voor 19% gewijzigd door Ruzor op 30-11-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Hier geen issues met de Rabobank app, ofja hij werkt traag etc maar hij werkt wel. Redmi 2014813 met Nexus Experience Rom 9.8.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Card Nox schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:07:
Hier geen issues met de Rabobank app, ofja hij werkt traag etc maar hij werkt wel. Redmi 2014813 met Nexus Experience Rom 9.8.3.
Ja ik vermoed toch dat het (helaas)(specifiek) aan de MIUI ligt. Misschien iets met beveiliging/machtigingen enzo, voornamelijk met data/verbinding (want bij verbinding crasht ie). MIUI heeft een hoop mooie opties maar staat helaas wel erg strak afgesteld merk ik toch soms.
Kunnen we Rabo niet een soort full access geven etc.? Kan iemand niet eens sniffen of het verzonden crashrapport analyseren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
Stan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:10:
[...]

Ja ik vermoed toch dat het (helaas)(specifiek) aan de MIUI ligt. Misschien iets met beveiliging/machtigingen enzo, voornamelijk met data/verbinding (want bij verbinding crasht ie). MIUI heeft een hoop mooie opties maar staat helaas wel erg strak afgesteld merk ik toch soms.
Kunnen we Rabo niet een soort full access geven etc.? Kan iemand niet eens sniffen of het verzonden crashrapport analyseren??
Dat kan toch onder >secturity >permissions zoals hierboven al vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heeft iemand vandaag een melding van NL-alert ontvangen op zijn Redmi?

Zo ja, welke ROM gebruik je, hoe stel je dat in?

[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 07-12-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
guapper schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:

Dat heeft toch weinig met een ROM te maken? Is het niet gewoon een sms?

Er is trouwens weer een stable update, ik heb alleen geen idee wat de verschillen zijn.. Iemand die al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tonkey schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:34:
[...]

Er is trouwens weer een stable update, ik heb alleen geen idee wat de verschillen zijn.. Iemand die al getest?
Nee, het is een cell broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
[...]
Je moet in je instellingen iets activeren waardoor je zulke waarschuwingen krijgt. Kan volgens mij bij MIUI niet.
[...]Er is trouwens weer een stable update, ik heb alleen geen idee wat de verschillen zijn.. Iemand die al getest?
Voor de verschillen zie het changelog: http://en.miui.com/thread-176922-1-1.html

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bellpepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:44
Ja
MIUI 7.0.120.0 Stable (redmi 2 pro 2014813) en ik zit bij Simyo op 3G
Heb niks ingesteld kon ook niets vinden. Was dus zelf ook heel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
bellpepper schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:32:
[...]

Ja

[...]

MIUI 7.0.120.0 Stable (redmi 2 pro 2014813) en ik zit bij Simyo op 3G
Heb niks ingesteld kon ook niets vinden. Was dus zelf ook heel erg benieuwd
Dank je voor je reactie. Goed om te weten dat het dus wel kan functioneren, ondanks dat er niets aan in te stellen lijkt.

Voor de volledigheid: ik gebruik de (meest recente) weekly ROM, provider is Tele2.
Ik zat vanmiddag op het T-mobile 3G netwerk, vanwege geen 4G beschikbaar. In het bericht op de frontpage werd al aangegeven dat het op Tele2 4G netwerk nog niet werkt:
Het systeem werkt alleen nog niet op 4g bij Tele2. Die provider heeft enkele honderdduizenden klanten op 4g.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Neen, geen Alert ontvangen oid, met een Telfort USIM op 4G met de weekly ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik zal het toch maar even delen voor anderen: Ik heb een aantal dagen geleden een RedMi 2 binnen gekregen, met modelnummer 2014112 (China mobile versie, 8GB). Deze versie heb ik nog niet eerder gezien. Op AliExpress besteld van HKG, 100 Euro en geen import belasting (selecteer "1GB full black" en als shipping "sellers shipping method", wordt dan verstuurd met DPD via Parijs).

Na heel wat onderzoek kwam ik erop uit dat je gewoon de 2014813 model ROM kan flashen, het toestel boot gewoon netjes en werkt goed. Uiteindelijk gewoon de laatste stable rom van Xiaomi.eu geïnstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57

Yes, netjes ontvangen.
Nexus Experience Rom 9.8.3 op Redmi 2014813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

Nee, niet ontvangen met de Weekly MIUI 7 verder heb ik twee Sim kaartjes, Simyo en Chooze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat is de V7.0.5.0 versie, er staat inmiddels ook een stable V7.0.12.0 klaar.
Daarover kan ik niets vinden.. Of toch niet meer dan dit topic : http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-26.29038/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Tonkey schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:54:
[...]

Dat is de V7.0.5.0 versie, er staat inmiddels ook een stable V7.0.12.0 klaar.
Daarover kan ik niets vinden.. Of toch niet meer dan dit topic : http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-26.29038/
http://en.miui.com/forum....5&extra=page%3D1&mobile=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat is de note, al weet ik niet of er in de rom verder veel verschil zit.

Vooral dus wat sneller en zou de accu langer moeten meegaan. Dan waren dat al 2 zaken waar ik geen problemen mee had (gebruik de telefoon vrij veel en heb aan het eind van de dag nog 70% over..). Alleen dat ik af en toe de pincode weer in moet geven vind ik vervelend.. (en de rabobank app die nog altijd niet werkt, maar of dat nu enkel aan miui ligt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Tonkey schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:22:
[...]

Dat is de note, al weet ik niet of er in de rom verder veel verschil zit.

Vooral dus wat sneller en zou de accu langer moeten meegaan. Dan waren dat al 2 zaken waar ik geen problemen mee had (gebruik de telefoon vrij veel en heb aan het eind van de dag nog 70% over..). Alleen dat ik af en toe de pincode weer in moet geven vind ik vervelend.. (en de rabobank app die nog altijd niet werkt, maar of dat nu enkel aan miui ligt..)
Is identiek qua changelog

• serge75
Net een update van de Rabobank-app gedaan. Heel hoopvol geprobeerd... Hij crasht nu niet meteen, maar gaat via het witte scherm met het logo naar de pagina met de foto wallpaper. Daar blijft hij vervolgens eeuwig op hangen. Na verloop van tijd verschijnt de melding dat de app niet reageert, met de vraag wachten/rapporteren/afsluiten. Wel verandering dus, maar nog niet goed.

Ik heb wel een rapportje ingestuurd, wie weet helpt het. Gaat dat trouwens naar Google of naar de App-ontwikkelaar?

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
serge75 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:57:
Net een update van de Rabobank-app gedaan. Heel hoopvol geprobeerd... Hij crasht nu niet meteen, maar gaat via het witte scherm met het logo naar de pagina met de foto wallpaper. Daar blijft hij vervolgens eeuwig op hangen. Na verloop van tijd verschijnt de melding dat de app niet reageert, met de vraag wachten/rapporteren/afsluiten. Wel verandering dus, maar nog niet goed.

Ik heb wel een rapportje ingestuurd, wie weet helpt het. Gaat dat trouwens naar Google of naar de App-ontwikkelaar?
Ik had dit op de ZTE Nubia (ING app). maar dat lag toen aan de ROM zelf.
De rom die ik had was gewoon niet goed, misschien heb je een aparte rom ?
Welke draai je?

• serge75
theduke1989 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:09:
[...]

Ik had dit op de ZTE Nubia (ING app). maar dat lag toen aan de ROM zelf.
De rom die ik had was gewoon niet goed, misschien heb je een aparte rom ?
Welke draai je?
Net deze week de nieuwste stable versie van MIUI van Xiaomi.eu er op gezet. De problemen komen meer voor, volgens mij ook met verschillende rom-versies.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
serge75 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:42:
[...]

Net deze week de nieuwste stable versie van MIUI van Xiaomi.eu er op gezet. De problemen komen meer voor, volgens mij ook met verschillende rom-versies.
Probeer anders je cache/ dalvik te cleanen.
In recovery en bats!!! misschien helpt het/ maar misschien ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
serge75 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:57:

Bij mij gaat het precies hetzelfde, redmi 2 813.
Heb er niet veel vertrouwen in, net als duizenden met ons. Waardeloze app ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
theduke1989 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:12:
[...]

Probeer anders je cache/ dalvik te cleanen.
In recovery en bats!!! misschien helpt het/ maar misschien ook niet..
Ga ik proberen. Even een vraag daarover: via Recovery mode zie ik alleen de optie om Cache te wipen. gaat Dalvik dan ook mee, of moet ik een van de andere opties kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Cashe wipe heb ik regelmatig gedaan, hielp niks met de Rabo app. of Dalvik dan meegaat, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
serge75 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:08:
[...]

Ga ik proberen. Even een vraag daarover: via Recovery mode zie ik alleen de optie om Cache te wipen. gaat Dalvik dan ook mee, of moet ik een van de andere opties kiezen?
Zit dat niet onder >> Wipe Data/Factory Reset >> Wipe Dalvik in het recovery menu?
Het zit in elk geval ergens anders (niet naast Wipe Cache), ik weet alleen niet meer precies waar omdat ik Recovery al een tijd niet gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 10:06
Hey allemaal

Ik had terstraks een probleembje ondervonden met mijn GSM. Ik kreeg telefoon maar ik kon de oproep niet opnemen of afleggen... Mijn scherm lichte op met de icoontje (groen en rood) maar wanneer ik erop klikte gebeurde er gewoon niks.

Ik zit momenteel op 4.4.4 MIUI v7.0.12.0 (KHJCNCI)

Iemand dit nog voorgehad of een idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Daarmee geen ervaring (gelukkig). Is dat een keer of elke keer?

Ik merk wel dat de accu voortaan heel lang meegaat. Alleen de keerzijde is dat berichten vaak laat binnen komen. Of zelfs pas als ik het scherm echt aanzet, is met whatsapp wel lastig natuurlijk. Zie ooit berichten pas uren later.. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Tonkey schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:36:
Alleen de keerzijde is dat berichten vaak laat binnen komen. Of zelfs pas als ik het scherm echt aanzet, is met whatsapp wel lastig natuurlijk. Zie ooit berichten pas uren later.. Meer mensen hier last van?
Dat viel mij afgelopen weekend ook op, maar vandaag lijkt dat niet meer te gebeuren en komt alles weer op tijd binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Tonkey schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:36:

Ik merk wel dat de accu voortaan heel lang meegaat. Alleen de keerzijde is dat berichten vaak laat binnen komen. Of zelfs pas als ik het scherm echt aanzet, is met whatsapp wel lastig natuurlijk. Zie ooit berichten pas uren later.. Meer mensen hier last van?
Sterker nog, ik krijg sinds kort helemaal geen sms meer binnen op mijn Signal (secure sms app).
Ik MOET nu dus de MIUI Berichten gebruiken en als default zetten, om nog wat te krijgen.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Hmm na een reboot was het probleem opgelost, maar ik meen me te herinneren dat ik nog al eens vaker heb gehad.. Ook de wekker kon ik toen niet meer afzetten (ringetje naar boven swipen).

Ik heb al wel gemerkt dat er nog wel wat meer bugs in de MIUI voorkomen.

Weet er iemand toevallig wanneer ze Miui7 naar android 5+ gaan zetten? En dan bedoel ik echt de global rom die je on the air aankrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
555Henny555 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:17:
[...]

Weet er iemand toevallig wanneer ze Miui7 naar android 5+ gaan zetten? En dan bedoel ik echt de global rom die je on the air aankrijgt.
Is nog weinig over bekend, maar nu willen ze blijkbaar direct naar android 6 gaan. Of deze telefoon dat ook gaat krijgen is echter nog de vraag.
Xiaomi have officially stated that they will stop all development work on MIUI based on Android 4.4 next week and will switch over to building MIUI based on Android 6. It’s a glimmer of hope for Xiaomi owners who want the latest Android version but it means there is still a long way to go before it is released.
Dat heb ik http://www.gizchina.com/2...i3-mi4-and-mi-note-first/ hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Stan schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:04:
[...]

Sterker nog, ik krijg sinds kort helemaal geen sms meer binnen op mijn Signal (secure sms app).
Ik MOET nu dus de MIUI Berichten gebruiken en als default zetten, om nog wat te krijgen.
Iemand?
Als ik via digid in wil loggen met sms beveiliging, krijg ik de sms niet direct binnen. Na 1 of 2 nieuwe sms-jes komen ze dan tegelijk binnen. Bij mijn vriendin (iPhone) komen de sms codes wel direct binnen.
Ik heb geen eerdere ervaringen hiermee omdat ik de sms login pas net geactiveerd heb. (Probleem lijkt dus niet bij digid te zitten.)

Hebben jullie vergelijkbare problemen?

ROM: Xiaomi.eu meest recente weekly unstable rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
guapper schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:50:
[...]

Als ik via digid in wil loggen met sms beveiliging, krijg ik de sms niet direct binnen. Na 1 of 2 nieuwe sms-jes komen ze dan tegelijk binnen. Bij mijn vriendin (iPhone) komen de sms codes wel direct binnen.
Ik heb geen eerdere ervaringen hiermee omdat ik de sms login pas net geactiveerd heb. (Probleem lijkt dus niet bij digid te zitten.)

Hebben jullie vergelijkbare problemen?

ROM: Xiaomi.eu meest recente weekly unstable rom.
Het ging bij mij in eerste instantie over Gmail 2-step auth smsjes. Ze komen allemaal NIET aan, keer op keer, hoe lang ik ook wacht (data en/of wifi aan/uit). Dat geldt blijkbaar voor alles.
Pas als ik naar de MIUI Berichten ga (en die dus als Default app zet), komen (daar) weer smsjes binnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Stan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:11:
[...]

Het ging bij mij in eerste instantie over Gmail 2-step auth smsjes. Ze komen allemaal NIET aan, keer op keer, hoe lang ik ook wacht (data en/of wifi aan/uit). Dat geldt blijkbaar voor alles.
Pas als ik naar de MIUI Berichten ga (en die dus als Default app zet), komen (daar) weer smsjes binnen :/
Ik heb geen MIUI Brichten, alleen de standaard Messaging app met het oranje icoon, neem aan dat dat hetzelfde is.

Het blijft vreemd. Heeft ook niets te maken met deep sleep, omdat ik het scherm aan heb wanneer ik er op zit te wachten.
Na een paar minuten kun je opnieuw een SMS aanvragen. Als er dan nog niets binnen komt na een paar minuten opnieuw. Na een aantal pogingen komen dan ineens een aantal berichten tegelijk binnen.

Reboot tussendoor, of de telefoon uit zetten, wachten en na een minuut weer inschakelen heeft weinig effect.
Ik vraag me ook af of het niet gewoon aan Tele2 ligt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
guapper schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:17:
[...]

Ik heb geen MIUI Brichten, alleen de standaard Messaging app met het oranje icoon, neem aan dat dat hetzelfde is.

Het blijft vreemd. Heeft ook niets te maken met deep sleep, omdat ik het scherm aan heb wanneer ik er op zit te wachten.
Na een paar minuten kun je opnieuw een SMS aanvragen. Als er dan nog niets binnen komt na een paar minuten opnieuw. Na een aantal pogingen komen dan ineens een aantal berichten tegelijk binnen.

Reboot tussendoor, of de telefoon uit zetten, wachten en na een minuut weer inschakelen heeft weinig effect.
Ik vraag me ook af of het niet gewoon aan Tele2 ligt. 8)7
Ja die bedoel ik, het oranje icoon.
Ligt niet aan sleep idd, en ook niet aan Tele2 want ik heb Telfort en KPN. Ik krijg nooit wat, ook niet een hoop tegelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Naast dit berichtengezeik blijf ik nog steeds (meer) leip worden van:
1) 'Crashende' camera als ik een foto neem in een berichtenapp zoals WhatsApp. Ik moet bijna de helft van alle keren een foto 2 of zelfs 3 keer maken IN een app (of via camera app en m dan uit de Galerij selecteren)! Dit is in alle message apps! :(
2) De snelle sleep van het toestel en dat ik wanneer ik hem zie dimmen hem nog wil redden/aan laten, en dan toch al weer mn unlock code moet doen. Rete-irritant ook :(
3) Rabo App nog steeeeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Stan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:17:
Naast dit berichtengezeik blijf ik nog steeds (meer) leip worden van:
1) 'Crashende' camera als ik een foto neem in een berichtenapp zoals WhatsApp. Ik moet bijna de helft van alle keren een foto 2 of zelfs 3 keer maken IN een app (of via camera app en m dan uit de Galerij selecteren)! Dit is in alle message apps! :(
2) De snelle sleep van het toestel en dat ik wanneer ik hem zie dimmen hem nog wil redden/aan laten, en dan toch al weer mn unlock code moet doen. Rete-irritant ook :(
3) Rabo App nog steeeeds niet.
1) nog niet meegemaakt dat m'n camera crashed
2) de sleep-time kun je aanpassen in je instellingen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
guapper schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:51:
[...]

1) nog niet meegemaakt dat m'n camera crashed
2) de sleep-time kun je aanpassen in je instellingen dacht ik
1) Naja de camera crasht niet, maar als de foto gemaakt is dan springt ie (zonder foto!) weer naar de chat in de betreffende app. Staat dan ook niet in de galerij natuurlijk.
2) Ja klopt, dus ik heb hem nu noodgedwongen op erg lang wakker gezet, maar ik zou dus graag de dimtijd langer zetten (want ik ben altijd te laat om m te redden) en/of zorgen dat de unlock code pas een tijdje na sleep nodig is (en/of GEEN lock indien WiFi of Bluetooth in bereik is, maar al die apps daarvoor werken niet). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:11:
[...]

is (en/of GEEN lock indien WiFi of Bluetooth in bereik is, maar al die apps daarvoor werken niet). :(
smart unlock zit pas in android 5.1 , en een echte upgrade zit er niet aan te komen voor zover bekend.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
leuk_he schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:18:
[...]

smart unlock zit pas in android 5.1 , en een echte upgrade zit er niet aan te komen voor zover bekend.
Weet ik, en ook dat vind ik nog steeds belachelijk, aangezien het toestel als een (toekomstig) 64-bits toestel werd gepromote (en dus Android 5+). :(
Maar helaas doen alle Apps die dit beloven het ook niet. :(

PS. Een succesje inmiddels is wel dat mijn Signal (sms) het weer doet. Gedeinstalleerd, herinstalleerd, en toen na steeds aan en uitzetten kreeg ik (alweer!) allemaal beveiligingstoestemmingsvragen, die ik heb geaccordeerd. Daarna deed mijn Signal/sms het eindelijk weer als vanouds!
Edit 01: Na reboot hetzelfde gezeik :(
Edit 02: Via Veiligheid alle permissies van Signal op Toestaan gezet, en dan doet ie t weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Stan op 17-12-2015 12:12 . Reden: Edit 02 ]

• Stan
Weekly 5.12.10 komt zojuist (eindelijk) door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Stan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:50:
Weekly 5.12.10 komt zojuist (eindelijk) door...
En nu is 5.12.17 al weer te downloaden, weliswaar niet via de automatische OTA, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Gevraagd: klein duwtje in de goeie richting. (aangezien er te veel over te vinden is)

Ik heb een Redmi 2 pro gekocht, en kreeg deze netjes binnen met NL language.
Bij system settings op update geklikt, en voor ik het door had stond er EN/Ch versie op.

Netjes op de Miui site de Multi language versie gedownload en op de juiste plek gezet.
Geinstalleerd via miui system updater op de telefoon.

Maar nu: De helt is in nederlands en de andere helft in engels.
Wellicht een bekend probleem, maar wie helpt me door kort even uit te leggen wat ik moet downloaden om volledig NL versie te krijgen..

En welke info er voor nodig is om te zorgen dat ik de juiste rom erop zet...

THNX! :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
elroy_b1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:19:
Gevraagd: klein duwtje in de goeie richting. (aangezien er te veel over te vinden is)

Bij system settings op update geklikt, en voor ik het door had stond er EN/Ch versie op.

Netjes op de Miui site de Multi language versie gedownload en op de juiste plek gezet.

Wellicht een bekend probleem, maar wie helpt me door kort even uit te leggen wat ik moet downloaden om volledig NL versie te krijgen..

Je moet naar www.xiaomi.eu
Alle info is daar ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
elroy_b1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:19:

Xiaomi.eu website openen, en via community naar de laatst nieuwe ROM zoeken: stable of weekly, wat jouw voorkeur heeft.

Lees de pagina's rond deze post van Drummels:
drummels schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.

Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:

- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.

Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.

succes
drummels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Ok, dus de versie die ik gedownload heb is waarschijnlijk de foute.
het is deze:

http://en.miui.com/download-261.html
Author: MIUI Official TeamVersion: V7.0.9.0.KHJMICI (MIUI7) Size: 656M

Op Xiaomi.eu kom ik op de volgende pagina;

https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=42335

De vraag is welke file is geschikt voor de Redmi 2 pro?

Mijn beste gok is:
xiaomi.eu_multi_HM2014 ............. maar dan??

-> gevonden: onder de accu staat op het stickertje 2014811 >:) >:)

[ Voor 54% gewijzigd door elroy_b1 op 18-12-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
Telefoontje draait prima!!

Volgende vraag:

Teamviewer Quick support en dan de Remote control.
Heeft iemand dat werkend op de Redmi 2?

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Voor degenen die zitten te wachten op officiele MIUI update naar Android MM 6.0 is er (kleine) hoop aan de horizon. Dit is wat Xiaomi zelf meldt:

The first batch of devices to get the Android 6.0 Marshmallow update are Mi 3, Mi 4, and Mi Note. We will share further info regarding other devices as soon as possible. Please stay tuned!

Goede nieuws: er worden dus Xiaomi toestellen geüpdate naar Android 6.0 alhoewel dit nog wel in de testfase zit.
Slechte nieuws: de Redmi 2 wordt nog niet genoemt dus het is ten eerste uberhaupt niet bekend of deze een update gaat krijgen en mocht dit wel zo zijn wanneer dit zou kunnen zijn.

Dus wil jullie niet blij maken met een dooie mus maar er is inmiddels wel wat beweging aan het Marshmallow front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Aangezien er niemand al iets over gezegd heeft, vraag ik me af of ik de enige ben die me telkens aan het volgende ergert.

Een nieuwe app wordt op een nieuw scherm geplaatst i.p.v. tussen je andere apps.

Dus, je installeert een nieuwe app, en dan denk je dat die bij je andere apps komt te staan, want daar is namelijk nog plaats. En dan blijkt dat die nieuwe app wordt toegevoegd op een nieuwe pagina waardoor je uiteindelijk die app moet verplaatsen zodat hij tussen de andere apps staat, en vervolgens het lege scherm weer kan verwijderen.

Ik had ergens al eens gelezen waar ze de uitleg eraan gaven dat MIUI enkel kijkt of het laatste plaatsje op je scherm helemaal rechtsonderaan nog vrij is of niet. Zo nee, wordt de app op een nieuwe pagina toegevoegd. Wat natuurlijk complete onzin in mijn ogen lijkt, want je kan daarboven toch nog wel plaats hebben niet?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het installeren van een nieuwe app :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
555Henny555 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:40:
Aangezien er niemand al iets over gezegd heeft, vraag ik me af of ik de enige ben die me aan het telkens aan het volgende ergerd.

Een nieuwe app wordt op een nieuw scherm geplaatst i.p.v. tussen je andere apps.

Dus, je installeert een nieuwe app, en dan denk je dat die bij je andere apps komt te staan, want daar is namelijk nog plaats. En dan blijkt dat die nieuwe app wordt toegevoegd op een nieuwe pagina waardoor je uiteindelijk die app moet verplaatsen zodat hij tussen de andere apps staat, en vervolgens het lege scherm weer kan verwijderen.

Ik had ergens al eens gelezen waar ze de uitleg eraan gaven dat MIUI enkel kijkt of het laatste plaatsje op je scherm helemaal rechtsonderaan nog vrij is of niet. Zo nee, wordt de app op een nieuwe pagina toegevoegd. Wat natuurlijk complete onzin in mijn ogen lijkt, want je kan daarboven toch nog wel plaats hebben niet?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het installeren van een nieuwe app :p
Same here, ook ik vind dat echt irritant. (naast al mijn andere ergernissen die ik enkele malen beschreef)(en toch blij ik wel blij met MIUI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Voor de gene die geïnteresseerd zijn. Ik heb op het officiële MIUI forum een future request geplaats met de zelfde vraag die ik hierboven al reeds gesteld had.

http://en.miui.com/thread-202596-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Er staat sinds een recente update opeens Mi Voice als eerste contact in de Contacts, en die is niet verwijderbaar en hij zorgt ervoor dat mijn Google Contacts niet meer werkt (hangt, in alle browsers, en WhatsApp kan er geen contacten meer uit lezen)! :(

Edit 01: Het is blijkbaar toeval. Google Contacts heeft grote problemen sinds enkele dagen/weken. Het gaat blijkbaar om de taalversie die men probeert te gebruiken (van Google Contacts Preview mode). Wanneer men Engels (ipv NL) forceert, dan werkt hij wel, net als de oude Contacts mode die sowieso werkt. :(

[ Voor 49% gewijzigd door Stan op 04-01-2016 18:24 . Reden: Edit 01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stan schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:46:
Er staat sinds een recente update opeens Mi Voice als eerste contact in de Contacts, en die is niet verwijderbaar en hij zorgt ervoor dat mijn Google Contacts niet meer werkt (hangt, in alle browsers, en WhatsApp kan er geen contacten meer uit lezen)! :(
Je kunt de Mi Voice wel als app verwijderen (system apps), daarmee is 'ie in ieder geval uit je contactenlijst. Echter is daarmee het probleem met Google Contacts nog niet verdwenen :/

Via deze link kom je iig wel bij al je Google contacten:
https://mail.google.com/mail/u/0/#contacts

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 04-01-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ruzor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Je kunt de Mi Voice wel als app verwijderen (system apps), daarmee is 'ie in ieder geval uit je contactenlijst. Echter is daarmee het probleem met Google Contacts nog niet verdwenen :/

Via deze link kom je iig wel bij al je Google contacten:
https://mail.google.com/mail/u/0/#contacts
Zie mijn aangepaste vorige bericht. Het ligt aan Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stan schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:24:
[...]

Zie mijn aangepaste vorige bericht. Het ligt aan Google!
Oh haha, toeval dus. Kon ook al niets geks aan de contacten vinden, i.c.m. Mi Voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 18:29
Medetweakers, werkt bij jullie de frontcamera in skype?
Uit google blijkt dat meer mensen hier last van hebben. Heb de laatste weekly rom van xiaomi eu, skype geupdate en met alles toestemming gegeven. Videokwaliteit op laag gezet en alsnog werkt het niet.

Iemand anders ook dit probleem en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroote
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-01-2016
Ik heb een Redmi 2 ontvangen, geen Play Store... Nu begrijp ik dat meerderen dit euvel hebben, maar ik begrijp niet goed wat ik moet doen om Play Store te herstellen. Wie kan het me eenvoudig uitleggen (ik ben een volstrekte leek!). Vast bedankt!
Fred Grootenboer Oostkapelle, fredgroote@zeelandnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
fredgroote schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:58:
Ik heb een Redmi 2 ontvangen, geen Play Store... Nu begrijp ik dat meerderen dit euvel hebben, maar ik begrijp niet goed wat ik moet doen om Play Store te herstellen. Wie kan het me eenvoudig uitleggen (ik ben een volstrekte leek!). Vast bedankt!
Fred Grootenboer Oostkapelle, fredgroote@zeelandnet.nl
Ik heb hier 3 stappen beschreven, aan de hand van de huidige informatie weet ik niet hoe "origineel" je telefoon is. (p.s. deze review gaat over de Redmi 2 Note, niet over de hier beschreven Redmi 2, de benodigde stappen zijn hetzelfde, maar de naamgeving van de ROM niet).
productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

Het enige waar je dan nog achter moet komen, welke Redmi 2 (Pro) versie heb je. Aan de hand daarvan kun je de juiste ROM downloaden.
Verder werk de zoekfunctie in dit topic denk ik wel goed ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 05-01-2016 17:17 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Hoi

Las net volgende artikel: http://en.miui.com/thread-204184-1-1.html

Nu bedacht ik me net, ik heb de Chinese versie (MIUI 7.0.12.0 KHJCNCI) ipv. de global dus zou ik moeten flashen om naar de global versie gaan.

Is dit de moeite waard? Zijn er bepaalde voordelen aan de global rom buiten de taal die nu af en toe nog Chinees is bij bepaalde apps zoals de app store (niet dat ik deze veel gebruk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
Ik vind zelf de huidige MIUI versie prima voldoen en ondanks dat deze op Android 4.4.4 gebaseerd is, zitten hier bijv veel Lollipop features in. Toch volg ik de ontwikkeling wat betreft upgrades naar Lollipop en/of Marshmallow op de voet. Ik heb echter geen zin om over te schakelen naar een onstabiele ROM en MIUI doet in dat opzicht goed werk door wekelijkse ROMs uit te brengen.

Zoals ik op 24 dec. hierboven al heb geschreven zijn er een aantal Xiaomi toestellen die in de beta-test fase zitten om Android 6.0 (Marshmallow) te krijgen. De Redmi 2 ziet hier (nog) niet bij dus voor degenen die al eerder over willen kan deze ROM misschien interessant zijn:

Een CyanogenMod 13 (Marshmallow 6.0) ROM:
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958

Deze is door een willekeurige ontwikkelaar (die ook de Android 5.1 ROM heeft uitgebracht) in zijn vrije tijd uitgebracht, dus verwacht niet dat deze ROM bugvrij is of dat hier een bedrijf achter zit.
De belangrijkste bug was maandenlang dat de camera niet werkte, dit is inmiddels verholpen.
Er zijn nog steeds meerdere kleinere bugs, afhankelijk ook van welk modelnummer je gebruikt. Sommige bugs komen bij bepaalde modellen wel voor, en bij andere weer niet.
Wilde de link hier alleen even achterlaten voor de wat avontuurlijkere Redmi2 mensen. Ik kijk het zelf eerst nog een paar maanden aan denk ik, maar toch positief dat er in ieder geval een werkende Android 6.0 ROM voor de Redmi 2 pro beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
verdwaald schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:48:
Een CyanogenMod 13 (Marshmallow 6.0) ROM:
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958

Deze is door een willekeurige ontwikkelaar (die ook de Android 5.1 ROM heeft uitgebracht) in zijn vrije tijd uitgebracht, dus verwacht niet dat deze ROM bugvrij is of dat hier een bedrijf achter zit.
Is het nu mogelijk om 'voicecalls over speakerphone' te voeren? Zou iemand dat misschien willen testen bijv. via een WhatsApp VoiceCall?

De laatste keer dat ik de CM-12.1 ROM heb uitgeprobeerd van deze developer, was ik teleurgesteld omdat het niet mogelijk was een gesprek via speakerphone te voeren.

Met gesprek via speakerphone bedoel ik dat je je telefoon tijdens een gesprek niet tegen je oor/wang hoeft aan te houden (maar bijv. op tafel legt) en vervolgens gewoon op afstand tegen de telefoon praat en de andere kant hoort. Meerdere mensen kunnen hiermee tegelijk via mijn telefoon een gesprek voeren met de andere kant zolang ze maar binnen een straal een enkele meters zijn van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hebben anderen hier ook problemen met de Rabobank app icm miui? Krijg hem niet werkend, blijft hangen op de beginpagina

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
verdwaald schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:48:
Ik vind zelf de huidige MIUI versie prima voldoen en ondanks dat deze op Android 4.4.4 gebaseerd is, zitten hier bijv veel Lollipop features in. Toch volg ik de ontwikkeling wat betreft upgrades naar Lollipop en/of Marshmallow op de voet. Ik heb echter geen zin om over te schakelen naar een onstabiele ROM en MIUI doet in dat opzicht goed werk door wekelijkse ROMs uit te brengen.

...
Ik denk dat ik mijn vraag een beetje verkeerd geformuleerd heb. Ik bedoelde met de global versie de stable global versie, die nog steeds op 4.4.4 draait. Dus niet de development version android 5+.

dus MIUI 7.0.12.0 KHJCNCI (Chinese, huidige) vs MIUI V7.1.1.0. KHJMICK (global versie)

Een van de verschillen die ik weet is dat je i.p.v. 3 talen, kan kiezen uit veel meer verschillende talen, en dat de meegeleverde apps Engelstalig zijn i.p.v. in het Chinees. En dat bijvoorbeeld Weather app de Europese service gebtuikt en niet van .ch.

Maar ik vroeg me dus af of er buiten die taalverschillen nog andere verschillen zijn, bv. op gebied van GUI, prestaties, bugs, stabiliteit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
555Henny555 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:15:
[...]

Ik denk dat ik mijn vraag een beetje verkeerd geformuleerd heb. Ik bedoelde met de global versie de stable global versie, die nog steeds op 4.4.4 draait. Dus niet de development version android 5+.
Mijn bericht was niet aan jou gericht Henny, anders zou ik je wel ge-quote hebben ;-) Mijn bericht was meer algemeen, voor degenen die eventueel over willen stappen naar Android 6.0

Ik kan je vraag ook niet zo snel beantwoorden. De meesten hier hebben de weekly ROM van de xiaomi.eu website, zie link: http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Dan heb je je telefoon in 't Nederlands of Engels, wat jij wilt.

Voor mij is het alweer een half jaartje geleden dat ik deze ROM heb geflashed (krijg nog wekelijks de update) dus weet de stappen niet meer zo goed maar die zijn in dit forum wel te vinden. Zo is het mij ook gelukt.

Als je de stable global ROM wil (MIUI 7.1) dan kan ik je niet verder helpen, maar die kun je van deze site plukken: http://en.miui.com/

Zorg wel dat je je modelnummer weet, anders gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
geerttttt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:06:
Hebben anderen hier ook problemen met de Rabobank app icm miui? Krijg hem niet werkend, blijft hangen op de beginpagina
Werkt inderdaad niet. Als je echter naar de rabobank beoordelingen kijkt is dit merk niet het enige met problemen. Afwachten tot ze een keer een update uitbrengen... bij mij werkt het al een maand of 2 niet meer overigens, dus hoop op een snelle fix heb ik niet meer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
verdwaald schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Mijn bericht was niet aan jou gericht Henny, anders zou ik je wel ge-quote hebben ;-) Mijn bericht was meer algemeen, voor degenen die eventueel over willen stappen naar Android 6.0

...
Ow mijn excuses :p Toch bedankt voor de informatie :). Misschien dat ik dan ook wel eens overstap naar de weekly rom als ik dan toch moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-09 19:39
[...]
Maar ik vroeg me dus af of er buiten die taalverschillen nog andere verschillen zijn, bv. op gebied van GUI, prestaties, bugs, stabiliteit ...
Volgens deze post: http://en.miui.com/thread-106428-1-1.html zijn op de global rom "Google apps en services" geïnstalleerd, terwijl er op de China de Chinese app-store en Chinese services zijn geïnstalleerd. Voor de rest zou alles hetzelfde moeten zijn.
De Global komt wel iets later dan de China maar dat is meestal een kwestie van dagen. De EU-rom is trouwens ook gebaseerd op de China en komt meestal een dag later.
[...]
Ik bedoelde met de global versie de stable global versie, die nog steeds op 4.4.4 draait. Dus niet de development version android 5+.
De weekly developer rom voor de Redmi 2 draait ook nog op KK 4.4. (5 zal er nooit komen en 6 misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Veldman2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:18:
[...]

Volgens deze post: http://en.miui.com/thread-106428-1-1.html zijn op de global rom "Google apps en services" geïnstalleerd, terwijl er op de China de Chinese app-store en Chinese services zijn geïnstalleerd. Voor de rest zou alles hetzelfde moeten zijn.
De Global komt wel iets later dan de China maar dat is meestal een kwestie van dagen. De EU-rom is trouwens ook gebaseerd op de China en komt meestal een dag later.

[...]

De weekly developer rom voor de Redmi 2 draait ook nog op KK 4.4. (5 zal er nooit komen en 6 misschien)
Ah ok, ik zal de link zeker eens doornemen. Wel jammer dat Xiaomi ons zo wat laat liggen.. Android 5+ had er al een lange tijd moeten zijn, android 6 eigenlijk zelfs.. maarja.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Een tijd terug noemde ik dat het probleem was opgelost met het bel-volume, maar helaas krijg ik nog steeds af en toe te horen dat ik heel moeilijk te verstaan ben. Niet zo vaak meer als voorheen, maar het gebeurt nog steeds weleens. Maar ja, wie belt er nou met een smartphone... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
UTwizard schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:47:
Een tijd terug noemde ik dat het probleem was opgelost met het bel-volume, maar helaas krijg ik nog steeds af en toe te horen dat ik heel moeilijk te verstaan ben. Niet zo vaak meer als voorheen, maar het gebeurt nog steeds weleens. Maar ja, wie belt er nou met een smartphone... :+
Ik weet niet hoe jij je telefoon vast houd, maar ik krijg ook wel eens klachten.
Dat wordt dan eigenlijk altijd door mijn hand/vinger veroorzaakt, die de microfoon opening onbewust blokkeert.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
guapper schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:31:
[...]

Ik weet niet hoe jij je telefoon vast houd, maar ik krijg ook wel eens klachten.
Dat wordt dan eigenlijk altijd door mijn hand/vinger veroorzaakt, die de microfoon opening onbewust blokkeert.
:+
Daar heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht, maar ik pak de telefoon altijd aan de zijkanten vast dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Als ik hem op handsfree zet hou ik de telefoon zelfs op dezelfde manier vast en dan gaat het opeens wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
Dr. Prozac schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Is het nu mogelijk om 'voicecalls over speakerphone' te voeren? Zou iemand dat misschien willen testen bijv. via een WhatsApp VoiceCall?

De laatste keer dat ik de CM-12.1 ROM heb uitgeprobeerd van deze developer, was ik teleurgesteld omdat het niet mogelijk was een gesprek via speakerphone te voeren.

Met gesprek via speakerphone bedoel ik dat je je telefoon tijdens een gesprek niet tegen je oor/wang hoeft aan te houden (maar bijv. op tafel legt) en vervolgens gewoon op afstand tegen de telefoon praat en de andere kant hoort. Meerdere mensen kunnen hiermee tegelijk via mijn telefoon een gesprek voeren met de andere kant zolang ze maar binnen een straal een enkele meters zijn van mijn telefoon.
Ik denkt niet dat iemand hier gebruik maakt van deze ROM, hij is pas net een paar dagen goed genoeg om uberhaupt te testen, en alsnog zijn er vrij veel bugs. Over jouw bug heb ik niets gelezen maargoed.... misschien dat je er 10 andere voor terug krijgt ;-) Daarom dat ik zelf ook nog niet over ga.
Maar hoop toch dat de ROM de komende weken/maanden wordt bijgeschaafd zodat we binnenkort over kunnen op MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Las net een berichtje over de opvolger van de Redmi 2, de Redmi 3. Lijkt me een heel interessant toestel. Metale body een 5 inch scherm,Qualcomm Snapdragon 616 en een zware batterij.
http://en.miui.com/thread-205468-1-1.html

Highlights of Redmi 3
- Full Metal 5- Inch Body
- 139.3 mm X 69.6 mm X 8.5mm
- 144g
- 4100 mAh battery
- Qualcomm Snapdragon 616 Octa Core ( 4x1.5GHz + 4x1.2GHz )
- 13 MP, 0.1s ultra-fast PDAF (Phase Detection Auto Focus) , 5 MP front camera
- 16 GB ROM , 2 GB LPDDR3 RAM
- Expandable storage up to 128 GB (VFAT)
- Priced at ¥699 ($106)

[ Voor 55% gewijzigd door TVL op 11-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
TVL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:46:
Las net een berichtje over de opvolger van de Redmi 2, de Redmi 3. Lijkt me een heel interessant toestel. Metale body een 5 inch scherm,Qualcomm Snapdragon 616 en een zware batterij.
http://en.miui.com/thread-205468-1-1.html

Highlights of Redmi 3
- Full Metal 5- Inch Body
- 139.3 mm X 69.6 mm X 8.5mm
- 144g
- 4100 mAh battery
- Qualcomm Snapdragon 616 Octa Core ( 4x1.5GHz + 4x1.2GHz )
- 13 MP, 0.1s ultra-fast PDAF (Phase Detection Auto Focus) , 5 MP front camera
- 16 GB ROM , 2 GB LPDDR3 RAM
- Expandable storage up to 128 GB (VFAT)
- Priced at ¥699 ($106)
Alleen spijtig dat je geen 2e SIM kunt steken als je kiest voor geheugenuitbreiding met SD-card. 16 GB is wat aan de magere kant. En dual SIM is voor velen een must.
Bij de Redmi 2 gaat dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Hier is het Redmi 3 topic voor meer info daarover.
Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Nou.. wou ik de global weekly er eens opflashen krijg ik en foutmeling dat hij enkel voor HM2014811 is.
Ik heb HM2014813 ... wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

555Henny555 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:15:
Nou.. wou ik de global weekly er eens opflashen krijg ik en foutmeling dat hij enkel voor HM2014811 is.
Ik heb HM2014813 ... wel jammer.
Je kan toch de ML weekly eropzetten, die is wel voor de HM2014813 beschikbaar.
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-7-11.29342/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
TVL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Je kan toch de ML weekly eropzetten, die is wel voor de HM2014813 beschikbaar.
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-7-11.29342/
Is dat een officiële rom of custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Geen officiële ROM maar op basis van de officiële ROM. Wordt onderhouden en vertaald door een grote groep vrijwilligers, Persoonlijk vind ik dit de beste versie.

[ Voor 14% gewijzigd door TVL op 15-01-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
555Henny555 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:36:
[...]

Is dat een officiële rom of custom?
Niet officieel, maar wel voor veel gebruikers hier de go-to ROM voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn redmi ook via gearbest eu en de xiaomi.eu rom stable 7.1 erop gezet.
Tevens vandaag de Mi band 2 ontvangen , :P

Eerste indruk erg blij met mijn nieuwe daily , ben vers in de android want kom van een iphone4 af , na 6 jaar is deze echt aan vervanging toe.

Mijn vraag aan jullie, hoe krijg ik het best meerdere emailaccounts "gescheiden" op de xiaomi.

Als ik de standaard mail app gebruik moet ik toestemming geven aan een onbekend iets maar kan ook niet opmaken of ik daar meerdere tegelijk kan activeren en exchange mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:05:
Ik heb mijn redmi ook via gearbest eu en de xiaomi.eu rom stable 7.1 erop gezet.
Tevens vandaag de Mi band 2 ontvangen , :P

Eerste indruk erg blij met mijn nieuwe daily , ben vers in de android want kom van een iphone4 af , na 6 jaar is deze echt aan vervanging toe.

Mijn vraag aan jullie, hoe krijg ik het best meerdere emailaccounts "gescheiden" op de xiaomi.

Als ik de standaard mail app gebruik moet ik toestemming geven aan een onbekend iets maar kan ook niet opmaken of ik daar meerdere tegelijk kan activeren en exchange mail
Ik gebruik zelf de Gmail app. Exchange accounts kan je toevoegen na installatie van dit:
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
In de app kan je tussen verschillende mail accounts wisselen

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Ik had de ML weekly geflasht, maar het font vond ik persoonlijk storend. Dit is toch net iets anders dan dat van de officiële (sommige dingen in bold en iets kleiner) waardoor ik mijn zoektoch naar een andere rom had verder gezet. Uiteindelijk kwam ik bij volgende link uit: http://en.miui.com/thread-142581-1-1.html. Hier staat voor elk type redmi 2 links naar de stable en weekly roms voor global en chinese versie met zelfs nog wat uitleg hoe je moet flashen als je dat nog niet wist ;) .

Draai uiteindelijk dus wel de weekly nu, maar dan wel verplicht de chinese versie omdat ik de enhanced version heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:41
Ik heb sinds kort ook een Xiaomi telefoon ter vervanging van mijn Z1c, zeer tevreden mee. Wat een prijs kwaliteit verhouding! :)

Ik vind hem alleen vrij glad in de hand liggen, maar heb online nog geen geschikte case kunnen vinden. Ik houd niet van grote telefoons en deze 4,7" zit echt op de grens voor mij (eigenlijk iets erover, maar dat neem ik op de koop toe :+ ), dus ik heb liever niet iets wat de telefoon dikker of veel groter maakt. Maar als de nieuwigheid er van af is ben ik waarschijnlijk wat onvoorzichtiger en vroeg of laat gaat ie dan een keer uit mijn handen glippen, en dat moet ik niet hebben. Heeft iemand tips of een positieve ervaring? Mijn zoektocht online heeft helaas nog niet veel opgeleverd en ik kan er ook niet achter komen of de hoesjes voor Xiaomi 2 ook geschikt zijn voor de Xiaomi 2 Pro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
Point schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:49:
...
en ik kan er ook niet achter komen of de hoesjes voor Xiaomi 2 ook geschikt zijn voor de Xiaomi 2 Pro.
..
Ik neem aan dat je de Redmi 2 bedoelt. De Redmi 2 is identiek aan de Redmi 2 Pro (behalve het geheugen natuurlijk). Ze gebruiken dus dezelfde hoesjes.
Ik gebruik zelf al enkele maanden het volgende en daar ben ik zeer tevreden over:
http://www.gearbest.com/other-cases-covers/pp_144573.html
Het maakt de telefoon < 1mm groter en slechts een 2-tal mm dikker en is toch stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
555Henny555 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:40:
Ik had de ML weekly geflasht, maar het font vond ik persoonlijk storend. Dit is toch net iets anders dan dat van de officiële (sommige dingen in bold en iets kleiner) ...
Bedoel je die van xiaomi.eu? Daar kun je het font en de fontgrootte toch instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Ik gebruik zelf de Gmail app. Exchange accounts kan je toevoegen na installatie van dit:
*knip*
In de app kan je tussen verschillende mail accounts wisselen
Thanks,
Ga ik proberen , heb nu mailwise geinstalleerd om te testen :)

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:20 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken