Ik vind zelf de huidige MIUI versie prima voldoen en ondanks dat deze op Android 4.4.4 gebaseerd is, zitten hier bijv veel Lollipop features in. Toch volg ik de ontwikkeling wat betreft upgrades naar Lollipop en/of Marshmallow op de voet. Ik heb echter geen zin om over te schakelen naar een onstabiele ROM en MIUI doet in dat opzicht goed werk door wekelijkse ROMs uit te brengen.
Zoals ik op 24 dec. hierboven al heb geschreven zijn er een aantal Xiaomi toestellen die in de beta-test fase zitten om Android 6.0 (Marshmallow) te krijgen. De Redmi 2 ziet hier (nog) niet bij dus voor degenen die al eerder over willen kan deze ROM misschien interessant zijn:
Een CyanogenMod 13 (Marshmallow 6.0) ROM:
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958
Deze is door een willekeurige ontwikkelaar (die ook de Android 5.1 ROM heeft uitgebracht) in zijn vrije tijd uitgebracht, dus verwacht niet dat deze ROM bugvrij is of dat hier een bedrijf achter zit.
De belangrijkste bug was maandenlang dat de camera niet werkte, dit is inmiddels verholpen.
Er zijn nog steeds meerdere kleinere bugs, afhankelijk ook van welk modelnummer je gebruikt. Sommige bugs komen bij bepaalde modellen wel voor, en bij andere weer niet.
Wilde de link hier alleen even achterlaten voor de wat avontuurlijkere Redmi2 mensen. Ik kijk het zelf eerst nog een paar maanden aan denk ik, maar toch positief dat er in ieder geval een werkende Android 6.0 ROM voor de Redmi 2 pro beschikbaar is.