Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 10:06
Veldman2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Bedoel je die van xiaomi.eu? Daar kun je het font en de fontgrootte toch instellen.
Ja die van xiaomi.eu. En inderdaad je kan het font en de fontgrootte aanpassen, maar exact het zelfde zoals dat van officiële rom gaat niet. Het font van .eu staat zogezegd op wel het origineel font en ook het fontsize staat goed. Maar het origineel font op de .eu versie is wel degelijk gemodificeerd.

Wat ik eerst had geprobeerd was m.b.v. een app het 'echt originele font', dat ik uit een andere zip had genomen, geïnstalleerd. Dit lukte tot in beperkte maten. Font van sms app enzo was nu weer zoals bij de officiële rom maar andere dingen bleven onaangepast (nog steeds bold, bv. statusbalk).

Foto van de rom van xiaomi.eu
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/ok4cfmbpr/image.png

Foto officiële rom
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/ss0e0majt/normal.png

De kleur van de balk is nu toevallig een andere kleur, maar dit is afhankelijk van de app die open staat

edit: foto's toegevoegd

[ Voor 17% gewijzigd door 555Henny555 op 17-01-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Point schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:49:
Ik heb sinds kort ook een Xiaomi telefoon ter vervanging van mijn Z1c, zeer tevreden mee. Wat een prijs kwaliteit verhouding! :)

Ik vind hem alleen vrij glad in de hand liggen, maar heb online nog geen geschikte case kunnen vinden. Ik houd niet van grote telefoons en deze 4,7" zit echt op de grens voor mij (eigenlijk iets erover, maar dat neem ik op de koop toe :+ ), dus ik heb liever niet iets wat de telefoon dikker of veel groter maakt. Maar als de nieuwigheid er van af is ben ik waarschijnlijk wat onvoorzichtiger en vroeg of laat gaat ie dan een keer uit mijn handen glippen, en dat moet ik niet hebben. Heeft iemand tips of een positieve ervaring? Mijn zoektocht online heeft helaas nog niet veel opgeleverd en ik kan er ook niet achter komen of de hoesjes voor Xiaomi 2 ook geschikt zijn voor de Xiaomi 2 Pro.

Alvast bedankt!
Ik heb voor een paar dollar (!) deze hoes, en had exact dezelfde denkwijze als jij. Ik vind hem ook al groot en wil hem niet vergroten, maar een hoesje is wellicht handig.
Het hoesje dat ik heb is echt top, en heeft al 3 keer mn leven gered ;) Gisteren nog in volle vaart over een verkeersdrempel op de scooter en ik zag hem zo mn zak uit vliegen en 10x stuiteren op de stenen in de achteruitkijkspiegel; Nix!
Hij is ook erg mooi en voelt goed aan, en alles is op maat. Echt top!
http://www.aliexpress.com...over-For/32372824948.html

PS. Enige nadeel is dat de middenrand rondom eraf breekt bij een harde val op den duur, maar dat maakt m nog lichter en stiekem (vind ik) nog wat mooier en veiliger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Point schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:49:
Ik vind hem alleen vrij glad in de hand liggen, maar heb online nog geen geschikte case kunnen vinden. Ik houd niet van grote telefoons en deze 4,7" zit echt op de grens voor mij (eigenlijk iets erover, maar dat neem ik op de koop toe :+ ), dus ik heb liever niet iets wat de telefoon dikker of veel groter maakt.
Zie mijn reactie van een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Zijn er mensen die last hebben van achtergrond apps, zoals bijv. WhatsApp, die niet in het geheugen blijven na het upgraden van v7.0.11 (2015-nov-27) naar v7.1.2 (2016-jan-12)?
Beide ROMs zijn de zgn. 'stable' ROMs van de xiaomi.eu website.

Ik moet telkens WhatsApp opnieuw opstarten om nieuwe berichten te kunnen ontvangen... en dit ligt waarschijnlijk niet aan een tekort aan geheugen, want ik heb tijdens de tests nog 300-400MB vrij.

Het terug downgraden naar v7.0.11 (d.m.v. een backup gemaakt met TWRP) lost dit probleem op.

Ik ben bang dat alle toekomstige versies dit probleem bij mij gaan hebben, want de 'weekly' ROMs van december hebben dit probleem ook, maar ik weet niet meer welke versies ik heb uitgeprobeerd.

Zou dit probleem op te lossen zijn door de nieuwe ROM en alle apps helemaal opnieuw te installeren en te configureren (dus niet een upgrade zoals ik die meestal doe)?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Prozac op 17-01-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 20:05
Stan schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb voor een paar dollar (!) deze hoes, en had exact dezelfde denkwijze als jij. Ik vind hem ook al groot en wil hem niet vergroten, maar een hoesje is wellicht handig.
Het hoesje dat ik heb is echt top, en heeft al 3 keer mn leven gered ;) Gisteren nog in volle vaart over een verkeersdrempel op de scooter en ik zag hem zo mn zak uit vliegen en 10x stuiteren op de stenen in de achteruitkijkspiegel; Nix!
Hij is ook erg mooi en voelt goed aan, en alles is op maat. Echt top!
http://www.aliexpress.com...over-For/32372824948.html

PS. Enige nadeel is dat de middenrand rondom eraf breekt bij een harde val op den duur, maar dat maakt m nog lichter en stiekem (vind ik) nog wat mooier en veiliger!
Veldman2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:18:
[...]

Ik neem aan dat je de Redmi 2 bedoelt. De Redmi 2 is identiek aan de Redmi 2 Pro (behalve het geheugen natuurlijk). Ze gebruiken dus dezelfde hoesjes.
Ik gebruik zelf al enkele maanden het volgende en daar ben ik zeer tevreden over:
http://www.gearbest.com/other-cases-covers/pp_144573.html
Het maakt de telefoon < 1mm groter en slechts een 2-tal mm dikker en is toch stevig.
Thanks voor de reacties _/-\o_

Kost allemaal geen drol en heb ze gewoon allebei besteld, dan zie ik wel welke het beste bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Dr. Prozac schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:03:
Zijn er mensen die last hebben van achtergrond apps, zoals bijv. WhatsApp, die niet in het geheugen blijven na het upgraden van v7.0.11 (2015-nov-27) naar v7.1.2 (2016-jan-12)?
Beide ROMs zijn de zgn. 'stable' ROMs van de xiaomi.eu website.

Ik moet telkens WhatsApp opnieuw opstarten om nieuwe berichten te kunnen ontvangen... en dit ligt waarschijnlijk niet aan een tekort aan geheugen, want ik heb tijdens de tests nog 300-400MB vrij.

Het terug downgraden naar v7.0.11 (d.m.v. een backup gemaakt met TWRP) lost dit probleem op.

Ik ben bang dat alle toekomstige versies dit probleem bij mij gaan hebben, want de 'weekly' ROMs van december hebben dit probleem ook, maar ik weet niet meer welke versies ik heb uitgeprobeerd.

Zou dit probleem op te lossen zijn door de nieuwe ROM en alle apps helemaal opnieuw te installeren en te configureren (dus niet een upgrade zoals ik die meestal doe)?
Ik heb er zelf geen last van, maar je kunt een app "vast zetten"; Als de app opgestart is, "home knop" (midden onder), dan linker knop (drie streepjes), dan zie je alle opgestarte apps, dan whatsapp icoontje naar beneden schuiven en de app verschijnt met een slotje erin. De app blijft dan "altijd" in het geheugen actief. Ook als je het geheugen opschoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
BB-One schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:33:
[...]

je kunt een app "vast zetten"; Als de app opgestart is, "home knop" (midden onder), dan linker knop (drie streepjes), dan zie je alle opgestarte apps, dan whatsapp icoontje naar beneden schuiven en de app verschijnt met een slotje erin. De app blijft dan "altijd" in het geheugen actief. Ook als je het geheugen opschoont.
Bedankt voor je reactie, maar dit heeft niet geholpen.

Op Xiaomi's forum en bugtracker, zijn jouw advies, wissen van cache & dalvik en het aanzetten van auto-sync, de 3 adviezen die het vaakst worden gegeven bij dit probleem... maar bij mij en (de meeste) anderen met dit probleem heeft het niet geholpen.

Mogelijk is Xiaomi een doze-achtige functie (zoals de doze van Android-6) aan het implementeren op hun eigen ROM en werkt dit niet als je teveel aan je MIUI ROM hebt getweakt.

Hoeveel anderen aan hun MIUI ROM tweaken weet ik niet, maar ik weet dat ik veel heb getweakt. GApps en andere apps gedeinstalleerd, auto starten van bepaalde apps bij bepaalde events geblokkeerd, eigen firewall geinstalleerd, tasker, greenify, supersu...

Een full install zou dus misschien helpen, maar dat is zo'n gedoe... alles opnieuw installeren en configureren en natuurlijk alle tweaks weer opnieuw testen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Prozac op 20-01-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:20
555Henny555 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:40:
Ik had de ML weekly geflasht, maar het font vond ik persoonlijk storend. Dit is toch net iets anders dan dat van de officiële (sommige dingen in bold en iets kleiner) waardoor ik mijn zoektoch naar een andere rom had verder gezet. Uiteindelijk kwam ik bij volgende link uit: http://en.miui.com/thread-142581-1-1.html. Hier staat voor elk type redmi 2 links naar de stable en weekly roms voor global en chinese versie met zelfs nog wat uitleg hoe je moet flashen als je dat nog niet wist ;) .

Draai uiteindelijk dus wel de weekly nu, maar dan wel verplicht de chinese versie omdat ik de enhanced version heb.
Thanx!
Ik heb de 2014813 pro (2gb versie) van gearbest. Kwam met MIUI 77. Stable77.00.99.00(KHJCNCI).
Ik begrijp dat ik 't best een nieuwe rom erop kan zetten, maar moet ik dan de enhanced of de 2a versie hebben uit deze link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:15:
[...]

Thanx!
Ik heb de 2014813 pro (2gb versie) van gearbest. Kwam met MIUI 77. Stable77.00.99.00(KHJCNCI).
Ik begrijp dat ik 't best een nieuwe rom erop kan zetten, maar moet ik dan de enhanced of de 2a versie hebben uit deze link?
De enhanced versie, dat is nl de 2014813. Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet wat die 2a versie is. Maar aan je post te zien heb je het chinees toestel net zoals ik dus moet je de enhanced versie nemen. Die heb ik zelf ook draaien nu ;). Je zal nog wel Gapps moeten flashen maar dat stelt niet veel voor.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
555Henny555 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:46:
[...]

De enhanced versie, dat is nl de 2014813. Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet wat die 2a versie is. Maar aan je post te zien heb je het chinees toestel net zoals ik dus moet je de enhanced versie nemen. Die heb ik zelf ook draaien nu ;). Je zal nog wel Gapps moeten flashen maar dat stelt niet veel voor.

Succes
Redmi 2A, dat is de A van indiA.
Die versie heeft een andere SoC (Leadcore dacht ik.)

edit: The Redmi 2A is powered by a 1.5GHz quad-core Leadcore (L1860C) Cortex-A7 processor

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 20-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
OK, dus:
-enhanced stable ML (china) rom flashen
-GAPPS flashen (TWRP of via MIUI recovery). Elke GAPPS? Of is deze wel echt aan te raden? http://en.miui.com/thread-104107-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:03:
OK, dus:
-enhanced stable ML (china) rom flashen
-GAPPS flashen (TWRP of via MIUI recovery). Elke GAPPS? Of is deze wel echt aan te raden? http://en.miui.com/thread-104107-1-1.html
Ik zou de gapps van hier halen: http://opengapps.org/. -> kies ARM -> android 4.4.4 -> variant

Kan je zelfs nog kiezen hoeveel gapps je wilt afhankelijk van de gekozen variant. zelf heb ik Pico. Lekker klein en krijg je enkel google playstore met google service. Dit is het minimum dat je nodig hebt om playstore werkend te krijgen. De andere apps zoals Gmail kan je dan gewoon los downloaden van hun store.

Een goede link om CMW recovery tijdelijk op je gsm te flashen zodat je het .zip bestand (gapps) kan installeren: https://thebroodle.com/xi...mi-redmi-2-rooting-guide/.

Je kan de recovery ook permanent flashen. Als je dat wenst moet je: fastboot flash recovery recovery.img typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:15:
[...]

Thanx!
Helaas is dat een eigen gemaakte Fake Miui ROM, het is goed dat je er en andere op gaat zetten!
Ik zou persoonlijk gewoon de Xiaomi.eu ROM aanraden. Het is sneller op die rom erop te zetten, dan van de huidige naar en.miui.com te gaan en daar vervolgens nog Google Play e.d. op te zetten.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Waarom zou gearbest er een gefakte MIUI rom opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kjiratsiekoedel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:51:
Vraag het aan Gearbest.

Dat is geen slechte vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 22-01-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

kjiratsiekoedel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:51:
Ik denk dat ze daar geld mee verdienen. Waarschijnlijk door apps en reclame te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen idee waarom ze het doen, maar ze doen het bij diverse merken, waaronder LeTV. Misschien krijgen ze er wel een commissie voor, want de verkoopprijzen zijn vaak lager dan bij andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ik zag toevallig op xiaomi.eu dat Adnroid 5.0 er binnenkort aan komt voor de Redmi 2 Prime. (in de changelog van de ML weekly. Op en.miui.com zoeken ze beta testers hiervoor. (http://en.miui.com/thread-213845-1-1.html).

Dit is niks voor mij, maar het bericht dat 5.0 actief ontwikkeld wordt vind ik goed nieuws, en misschien dat hier gebruikers zijn die mee willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

serge75 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:53:
Ik zag toevallig op xiaomi.eu dat Adnroid 5.0 er binnenkort aan komt voor de Redmi 2 Prime. (in de changelog van de ML weekly. Op en.miui.com zoeken ze beta testers hiervoor. (http://en.miui.com/thread-213845-1-1.html).

Dit is niks voor mij, maar het bericht dat 5.0 actief ontwikkeld wordt vind ik goed nieuws, en misschien dat hier gebruikers zijn die mee willen doen?
Bedoel je niet 6, Marshmallow? Ik gebruik de weekly ML versie van Xiaomi.eu maar dit is al tijden op basis van Android 5.0 voor mijn Note 2 Prime.

Edit: Ik zie het al, is niet de Redmi Note 2 Prime 8)7 maar de Redmi 2 Prime
Maar is dit dan dezelfde als de Redmi Pro? Wat zijn dan de verschillen?

[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 22-01-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Redmi 2 pro werd zo genoemd vanwege het gebrek aan een officiële internationale vertaling. Xiaomi hoefde het niet te vertalen doordat het alleen in China werd verkocht. Even later kwam de telefoon ook in India uit en sindsdien is Pro officieel Prime geworden.
Daarna kwamen de Redmi Note 2 Prime en nu de Redmi Note 3 Standard en Prime edities beide beschikbaar met MediaTek en Qualcomm processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
serge75 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:53:

En er is blijkbaar een andere Beta Testers pool die op alle andere modellen (dus RedMi 2) gaat testen!
Eindelijk! :D

Edit 01: Oh die is wat ouder, en include OOK de Prime/Pro en er wordt in deze thread helaas nergens over Android 5 gerept. Maar het lijkt me toch dat we alles dat op een Pro gaat draaien sowieso wel op onze 'normale' 811 en 813 krijgen (zelf of van Xiaomi)?!

[ Voor 16% gewijzigd door Stan op 23-01-2016 15:20 . Reden: Edit 01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Weer 2 nieuwe irritaties sinds laatste updates:
1) Rechtsboven in je lock screen een icoontje/bloemetje dat loopt te klieren of je een soort abonnement op dagelijkse updates wilt op je lock screen;
2) Gezeik als je een koptelefoon inplugt of je allerlei muziek online wilt delen en kopen en zien blahblah (2 popups!)

(dit alles al NAAST al die andere shit als Authenticator en online opslag en gedeelde fotos en al die zooi die MIUI al zeurt) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Stan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:17:
1) Rechtsboven in je lock screen een icoontje/bloemetje dat loopt te klieren of je een soort abonnement op dagelijkse updates wilt op je lock screen;
Ik heb gisteravond de nieuwste Weekly geïnstalleerd, maar ik heb dit niet op mijn lockscreen? Het is niet een bijv een widget die ook op je lockscreen zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[..]
UTwizard schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:32:
[...]

Ik heb gisteravond de nieuwste Weekly geïnstalleerd, maar ik heb dit niet op mijn lockscreen? Het is niet een bijv een widget die ook op je lockscreen zichtbaar is?
Nee, dat zijn updates voor de wallpapers (Daily Lock Screen) dacht ik.

Indien ingesteld wisselt je lockscreen/wallpaper per xx tijd (instelbaar). Op het lockscreen krijg je een icoontje: door dat aan te clicken overrule je de instelling en wissel je naar de volgende wallpaper.

edit: daily lockscreen/wallpaper stopt met wisselen van de lockscreen/wallpaper wanneer je een andere launcher instelt.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 26-01-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-09 19:39
2) Gezeik als je een koptelefoon inplugt of je allerlei muziek online wilt delen en kopen en zien blahblah (2 popups!)

(dit alles al NAAST al die andere shit als Authenticator en online opslag en gedeelde fotos en al die zooi die MIUI al zeurt) :/
Draai je de officiële rom (van en.miui.com)? Daar zit blijkbaar nog heel wat Chinese crapware in. De onofficiële Europese rom van xiaomi.eu heeft de genoemde "features" niet. Althans niet bij mij en ik draai ook de nieuwste weekly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Veldman2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:15:
[...]

Draai je de officiële rom (van en.miui.com)? Daar zit blijkbaar nog heel wat Chinese crapware in. De onofficiële Europese rom van xiaomi.eu heeft de genoemde "features" niet. Althans niet bij mij en ik draai ook de nieuwste weekly.
Ik heb de genoemde "features" ook en gebruik wel de onofficiële Europese rom van xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
hansketwee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:01:
[...]

Ik heb de genoemde "features" ook en gebruik wel de onofficiële Europese rom van xiaomi.eu.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Veldman2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:15:
[...]

Ik gebruik al sinds het begin (zoals men hier vaak kan lezen ;) ) de weekly EU beta. Ze fietsen er steeds meer shit in, en de ECHTE irritante dingen blijven erin zitten (SIM disconnect, extra scherm bij App installatie, hoofdtelefoon maximum volume na reboot, Rabobank gezeik, etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-09 19:39
Stan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:40:
[...]

Ik gebruik al sinds het begin (zoals men hier vaak kan lezen ;) ) de weekly EU beta. Ze fietsen er steeds meer shit in, en de ECHTE irritante dingen blijven erin zitten (SIM disconnect, extra scherm bij App installatie, hoofdtelefoon maximum volume na reboot, Rabobank gezeik, etc etc).
Oei, dan heb ik blijkbaar geluk, want ik heb geen last van al deze dingen. Rabobank gebruik ik niet, maar wel, hier in België: Argenta Bankieren en Bankcontact (met hide my root) zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:40:
[...]

Ben het (grotendeels) met je eens, maar dat de rabobank app niet werkt ligt echt niet aan xiaomi / miu , hoe hard de Rabo dat ook beweerd. Tot midden november werkte de nieuwe (!) versie van de rabobank app goed op mijn mi 2 pro, toen kwam er een update van de rabobank app en toen werkte het niet meer. (ik heb een heleboel apps op mijn telefoon en allemaal werken ze, behalve de rabobank app...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

BB-One schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Ben het (grotendeels) met je eens, maar dat de rabobank app niet werkt ligt echt niet aan xiaomi / miu , hoe hard de Rabo dat ook beweerd. Tot midden november werkte de nieuwe (!) versie van de rabobank app goed op mijn mi 2 pro, toen kwam er een update van de rabobank app en toen werkte het niet meer. (ik heb een heleboel apps op mijn telefoon en allemaal werken ze, behalve de rabobank app...)
Bovendien is het niet alleen de Xiaomi toestellen die problemen hebben met de Rabobank app. Als je in de Play store kijkt regent het van de slechte beoordelingen en klachten over deze app. Er wordt vanalles beloofd maar de laatste update is al weer van 10 december 2015. Ik heb een oude APK kunnen installeren en die draai ik nu al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Via de Rabobank gehoord dat volgende week een update te verwachten is die werkt, ook voor onze telefoon. Ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BB-One schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:18:
Via de Rabobank gehoord dat volgende week een update te verwachten is die werkt, ook voor onze telefoon. Ik wacht af....
Tof om te horen, al vind ik het nog steeds in en in triest dat zo een groot bedrijf dit presteert. En dat met zo'n essentieel deel van hun dienstverlening, en het gaat ook nog eens over GELD en veiligheid!

Bizar toevallig stuit ik net hierop, hilarisch;
TROS Radar: iCulture roept Rabobank App uit tot AfknAPPer 2015

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 30-01-2016 15:57 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik wi ler nog eentje kopen, maar Gearbest heeft 'm niet meer in de EU warehouse. Iemand een tip om ze nog goedkoop uit de EU te halen? (uit china duurt zo lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:01:
Ik wi ler nog eentje kopen, maar Gearbest heeft 'm niet meer in de EU warehouse. Iemand een tip om ze nog goedkoop uit de EU te halen? (uit china duurt zo lang)
http://www.honorbuy.com/44-xiaomi-redmi-2
http://shop.gizchina.com/redmi-2/

[ Voor 5% gewijzigd door John Rambo op 30-01-2016 23:10 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Thanx! Zelfs in 't geel 't goedkoopst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 10:11
Mijn vrouw heeft haar Redmi 2 pro laten vallen en nu heeft ze een barst in haar scherm. Het scherm functioneert nog normaal. Is het moeilijk om het scherm te vervangen? Ik heb wel een filmpje gezien op Youtube, maar daar vervangen ze nog een aantal andere onderdelen wat in dit geval niet hoeft. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik gewoon any screen kopen op "random chinese website", of moet ik er zeker van zijn dat ik een origineel scherm heb?

Never mind, het is een barst in de glass protector :*) .

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 08-02-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:09
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van deze telefoon. Ik kom van een Jiayu G5S en dit is toch echt een weweldige upgrade :)

Ik ben gisteren even een dagje zoet geweest met het flashen van de juiste recovery en de .EU rom maar wow.....

Alles werkt op een ding na, de Rabobank app :[

[ Voor 9% gewijzigd door jbhc op 08-02-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
jbhc schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:54:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van deze telefoon. Ik kom van een Jiayu G5S en dit is toch echt een weweldige upgrade :)

Ik ben gisteren even een dagje zoet geweest met het flashen van de juiste recovery en de .EU rom maar wow.....

Alles werkt op een ding na, de Rabobank app :[
Ik kreeg zojuist een update van de rabobank app --> hij werkt weer!! (na bijna 3 maanden!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
BB-One schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:20:
[...]

Ik kreeg zojuist een update van de rabobank app --> hij werkt weer!! (na bijna 3 maanden!!)
Ik kan dat bevestigen, ook hier eindelijk weer een functionerende app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Hier ook, werkt Rabobank weer. EINdelijk.
En updaten ging fout. Dus Verwijderen dan Installeren :(

Bovendien trage App, en ze liegen ook in de App dat bij contactloos betalen alles boven de 25 euro niet kan zonder pas en pincode!

[ Voor 19% gewijzigd door Stan op 10-02-2016 14:35 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Laatst online: 04:09
Mooi,

Nu heb ik eigenlijk alles werkend.
Vol verbazing heb ik vandaag ook de GPS gebruikt. In tegenstelling tot mijn oude telefoon waarop die eigenlijk niet bruikbaar was had deze binnen 2 seconde een fix en werkt echt perfect. :)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
De (nieuwe) Rabo app doet het het hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabo app werkt weer _/-\o_

Maar heb sinds ik deze telefoon gebruik wel regelmatig dat filmpjes in de facebook app blijven laden maar niet afspelen.

Wat kan dit zijn ? Heeft het iets te maken met miui.eu ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
De uitgestelde update 6.2.18 gedaan. En wederom MEER crap.

Nu (naast t irritante bloemetje op je lockscreen en de koptelefoonmeldingen met muziekzooi etc) ook nog een Chinese zoekbalk bovenin je statusscreen?!

Bovendien zie ik tegenwoordig net zo vaak die cirkelzandloper met "Een Momentje" als mn startscherm. En ik heb echt weinig Apps en geen spelletjes en troep/bloat/ad. :(

[ Voor 28% gewijzigd door Stan op 23-02-2016 19:45 . Reden: Een Momentje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:46:

Nu (naast t irritante bloemetje op je lockscreen en de koptelefoonmeldingen met muziekzooi etc) ook nog een Chinese zoekbalk bovenin je statusscreen?!
bij mij staat er nu in de zoekbalk "Zoek apps, muziek, video's boeken"

Dit kun je doen door:
Settings, applications, All, Search, clean data en opnieuw opstarten.
Voor NL: Instellingen, geinstalleerde apps, Alles, Zoeken, Gegevens wissen en opnieuw opstarten
Bovendien zie ik tegenwoordig net zo vaak die cirkelzandloper met "Een Momentje" als mn startscherm. En ik heb echt weinig Apps en geen spelletjes en troep/bloat/ad. :(
Hier heb ik geen last van, maar bij een andere Android telefoon heb ik daar in het verleden wel last van gehad. Voornamelijk als ik de geinstalleerde apps bekeek dat het echt minuten duurde voordat ik het overzicht kreeg hoeveel data deze apps in gebruik hadden, destijds de tip gekregen om de opslag te "trimmen" en sindsdien maak ik gebruik van de app Trimmer (fstrim) (zoek even in de playstore), misschien dat het bij jou ook helpt.

Nu weet ik niet of het aan de laatste update ligt of dat ik van HollandsNieuwe een nieuwe sim kaart heb, maar ik kreeg niet meer de melding dat ik mijn pin code opnieuw in moet voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Stan schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:46:

Ik heb laatst ook de .18 update geïnstalleerd maar heb geen van de dingen die jij noemt? Weet je wel zeker dat het een "schone" ROM is die je op je telefoon hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BB-One schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]

bij mij staat er nu in de zoekbalk "Zoek apps, muziek, video's boeken"

Dit kun je doen door:
Settings, applications, All, Search, clean data en opnieuw opstarten.
Voor NL: Instellingen, geinstalleerde apps, Alles, Zoeken, Gegevens wissen en opnieuw opstarten

[...]

Hier heb ik geen last van, maar bij een andere Android telefoon heb ik daar in het verleden wel last van gehad. Voornamelijk als ik de geinstalleerde apps bekeek dat het echt minuten duurde voordat ik het overzicht kreeg hoeveel data deze apps in gebruik hadden, destijds de tip gekregen om de opslag te "trimmen" en sindsdien maak ik gebruik van de app Trimmer (fstrim) (zoek even in de playstore), misschien dat het bij jou ook helpt.

Nu weet ik niet of het aan de laatste update ligt of dat ik van HollandsNieuwe een nieuwe sim kaart heb, maar ik kreeg niet meer de melding dat ik mijn pin code opnieuw in moet voeren!
Ik heb nu in ieder geval geen Chinees maar NL zoekgezeur inderdaad. Thanks.

De Trimmer zal ik eens bekijken, al wil ik dus JUIST weinig/geen extra Apps en mijn telefoon clean en snel houden.
En JA @UTwizard ik heb een zeer cleane telefoon, die echt is, en vanaf het begin met de weekly beta van EU is geupdate (nu dus ook) in het NL. Geen troep geinstalleerd, daar ben ik zeer strikt op.

Ik heb de beruchte bug met de pincode overigens al maanden niet gezien hoor, dus daar lijk ik al langer vanaf. Was ook wel belachelijk. Overigens heb ik net als jij een nieuwe USIM (4G) ontvangen in die tijd, dus wellicht is er verband?!

Blijft nu dus nog het gezeik met (op volgorde!);
1) Messaging Apps zoals Telegram of WhatsApp die eruit knallen bij live foto/video nemen (en je opname is dan ook WEG!);
2) Een moment... dat steeds vaker mijn geduld beproeft;
3) Snelle uitschakel na dimmen van scherm, en dan ook nog DIRECT gelockt/lock screen!
4) De dubbele muziekreclamemelding als ik een koptelefoon inplug;
5) Icoon op een extra startscherm bij installatie van een nieuwe App (terwijl er nog voldoende ruimte is)
6) Sommige mensen verstaan me minimaal (zeeeer zacht) (ook zonder hoesje / headset);
7) Maximum volume na elke reboot weer vergrendeld met gehoorwaarschuwing;
8 ) Rapporten / Foutmeldingen komen niet goed door en geen bevestiging, tenzij je het Anoniem doet;
9) AnTuTu crasht standaard (in nieuwste versie op 97%: Image Processing Blur), en is sowieso stapsgewijs van ruim 21K naar inmiddels 19K afgezakt;
0) Etc?

Maar goed, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer blij met de phone, die relatief erg fijn is (helaas nog geen Cyanogen of officiele Lollipop!)!

Als ik wil overstappen, doe ik dat dan nu beter naar CM 11, of CM 12.1, of CM 13, of een van de anderen? Ik neem aan de CM13 inmiddels, of de Resurrection??
(Belangrijk: Mijn RedMi 2 (811) heeft (gelukkig?) de QN1SMB geheugenchip en (helaas?) de Yamaha sensor)

[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 24-02-2016 15:47 . Reden: Meer CM versies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:05:
[...]

Ik heb nu in ieder geval geen Chinees maar NL zoekgezeur inderdaad. Thanks.

De Trimmer zal ik eens bekijken, al wil ik dus JUIST weinig/geen extra Apps en mijn telefoon clean en snel houden.
En JA @UTwizard ik heb een zeer cleane telefoon, die echt is, en vanaf het begin met de weekly beta van EU is geupdate (nu dus ook) in het NL. Geen troep geinstalleerd, daar ben ik zeer strikt op.

Ik heb de beruchte bug met de pincode overigens al maanden niet gezien hoor, dus daar lijk ik al langer vanaf. Was ook wel belachelijk. Overigens heb ik net als jij een nieuwe USIM (4G) ontvangen in die tijd, dus wellicht is er verband?!
Dat kan het inderdaad ook zijn.
Blijft nu dus nog het gezeik met (op volgorde!);
1) Messaging Apps zoals Telegram of WhatsApp die eruit knallen bij live foto/video nemen (en je opname is dan ook WEG!);
Hier heb ik geen last van (ik heb overigens geen Telegram)
2) Een moment... dat steeds vaker mijn geduld beproeft;
3) Snelle uitschakel na dimmen van scherm, en dan ook nog DIRECT gelockt/lock screen!
Wat bedoel je hier mee?
4) De dubbele muziekreclamemelding als ik een koptelefoon inplug;
5) Icoon op een extra startscherm bij installatie van een nieuwe App (terwijl er nog voldoende ruimte is)
6) Sommige mensen verstaan me minimaal (zeeeer zacht) (ook zonder hoesje / headset);
Heb ik geen last van.
7) Maximum volume na elke reboot weer vergrendeld met gehoorwaarschuwing;
8 ) Rapporten / Foutmeldingen komen niet goed door en geen bevestiging, tenzij je het Anoniem doet;
9) AnTuTu crasht, en is sowieso stapsgewijs van ruim 21K naar inmiddels 19K afgezakt;
Zojuist antutu gedraaid (V6.0.1) score 23279
0) Etc?

Maar goed, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer blij met de phone, die relatief erg fijn is (helaas nog geen Cyanogen of officiele Lollipop!)!

Als ik wil overstappen, doe ik dat dan nu beter naar CM 11, of CM 12.1, of CM 13, of? (Belangrijk: Mijn RedMi 2 (811) heeft (gelukkig?) de QN1SMB geheugenchip en (helaas?) de Yamaha sensor)
Ik heb overigens wel de pro versie, maar dat zou volgens mij niet zo heel veel verschil moeten maken.
(2014813).
als ik dit zo hoor denk ik dat er iets niet helemaal goed is (dat is wel duidelijk :X ). Mijn idee blijft toch dat de traagheid en eventueel de crash van whatsapp/telegram van doen heeft met een slechte sd kaart/geheugen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BB-One schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Dat kan het inderdaad ook zijn.

[...]

Hier heb ik geen last van (ik heb overigens geen Telegram)

[...]
Wat bedoel je hier mee?

[...]

Heb ik geen last van.

[...]

Zojuist antutu gedraaid (V6.0.1) score 23279

[...]

Ik heb overigens wel de pro versie, maar dat zou volgens mij niet zo heel veel verschil moeten maken.
(2014813).
als ik dit zo hoor denk ik dat er iets niet helemaal goed is (dat is wel duidelijk :X ). Mijn idee blijft toch dat de traagheid en eventueel de crash van whatsapp/telegram van doen heeft met een slechte sd kaart/geheugen o.i.d.
Ik denk dat de SIM-pincode-bug gefixt is hoor, want niemand heeft er meer last van toch? Maar wellicht helpt een USIM dus wel ja.

Het opnameprobleem is in alle message Apps, dus ook WhatsApp (en Telegram etc). Maak je vaak foto's of video's midden in een chat met de paperclip en dan Camera (dus live opname maken om te verzenden)?

Ik krijg de time-out van mijn telefoon niet echt naar wens, maar als dat het enige was. Helaas als de telefoon dimt (als signaal dat ie gaat slapen) ben je eigenlijk al te laat om nog aan te raken en hem wakker te houden. Echt slecht. Nog slechter is dat wanneer je hem direct na slaap weer aandrukt (zijkant) je meteen weer moet unlocken (fatsoenlijke ROMs locken pas na een minuutje of zo)!

AnTuTu crasht de laatste versies sowieso, Ook verschillende AnTuTu versies. Net als de Rabo App zo'n beetje.

Nogmaals, ik draai echt altijd een nette cleane (weekly) versie, altijd netjes geupdate en geen troep installed! Het lijken echt allemaal
Het lijkt echt allemaal broken by design hoor, en gewoon slecht ontwerp. Zie SIM-code bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Over de Rabobank-app... Hij doet het bij mij wel, maar lijkt toch nog vaak te hangen bij opstarten. Als ik vervolgens de app verlaat en hard afsluit (taakbeheer, naar boven swipen) en het vervolgens opnieuw probeer, dan werkt het wel!

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat de SIM-pincode-bug gefixt is hoor, want niemand heeft er meer last van toch? Maar wellicht helpt een USIM dus wel ja.

Het opnameprobleem is in alle message Apps, dus ook WhatsApp (en Telegram etc). Maak je vaak foto's of video's midden in een chat met de paperclip en dan Camera (dus live opname maken om te verzenden)?

Ik krijg de time-out van mijn telefoon niet echt naar wens, maar als dat het enige was. Helaas als de telefoon dimt (als signaal dat ie gaat slapen) ben je eigenlijk al te laat om nog aan te raken en hem wakker te houden. Echt slecht. Nog slechter is dat wanneer je hem direct na slaap weer aandrukt (zijkant) je meteen weer moet unlocken (fatsoenlijke ROMs locken pas na een minuutje of zo)!

AnTuTu crasht de laatste versies sowieso, Ook verschillende AnTuTu versies. Net als de Rabo App zo'n beetje.

Nogmaals, ik draai echt altijd een nette cleane (weekly) versie, altijd netjes geupdate en geen troep installed! Het lijken echt allemaal
Het lijkt echt allemaal broken by design hoor, en gewoon slecht ontwerp. Zie SIM-code bug!
Whatsapp maak ik regelmatig video's/foto's, nooit een probleem gehad.
Time out- als het scherm dimt kan ik nog wel op het scherm tikken, wat betreft het locken, dit is mij nooit opgevallen, ik heb een mi-band die automatisch mijn telefoon unlocked dus dat kan het ook zijn. (zojuist getest klopt inderdaad, moet gelijk unlocken)
Ter info ik heb mijn helderheidsniveau op halverwege staan en automatisch en 'slaap' op 30 seconden.

Is het een idee om eens een volledige clean install te doen: zoals hier beschreven ("fastboot mode") http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
serge75 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:54:
Over de Rabobank-app... Hij doet het bij mij wel, maar lijkt toch nog vaak te hangen bij opstarten. Als ik vervolgens de app verlaat en hard afsluit (taakbeheer, naar boven swipen) en het vervolgens opnieuw probeer, dan werkt het wel!

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Heel bekend.... Maar is een feature van de Rabo bank app O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BB-One schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Whatsapp maak ik regelmatig video's/foto's, nooit een probleem gehad.
Time out- als het scherm dimt kan ik nog wel op het scherm tikken, wat betreft het locken, dit is mij nooit opgevallen, ik heb een mi-band die automatisch mijn telefoon unlocked dus dat kan het ook zijn. (zojuist getest klopt inderdaad, moet gelijk unlocken)
Ter info ik heb mijn helderheidsniveau op halverwege staan en automatisch en 'slaap' op 30 seconden.

Is het een idee om eens een volledige clean install te doen: zoals hier beschreven ("fastboot mode") http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html
Ja dat snap ik, maar de tijd tussen de waarschuwing (dimmen) en uit is zo kort, dat ik vaak al te laat ben (en weer gelockt!). Helaas zit in de oude Android nog geen Bluetooth/Wifi auto-unlock en Apps die dat doen werken slecht of niet.

Ik ga morgen CM 13 erop knallen, dat zal me waarschijnlijk enorm opvrolijken! :D

@Serge75: Bekend ja. Erg blij dat ie werkt, maar niet altijd zonder opstartprobleem nee. :(

[ Voor 1% gewijzigd door Stan op 24-02-2016 18:04 . Reden: Rephrase Rabo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:22:
[...]

Ja dat snap ik, maar de tijd tussen de waarschuwing (dimmen) en uit is zo kort, dat ik vaak al te laat ben (en weer gelockt!). Helaas zit in de oude Android nog geen Bluetooth/Wifi auto-unlock en Apps die dat doen werken slecht of niet.

Ik ga morgen CM 13 erop knallen, dat zal me waarschijnlijk enorm opvrolijken! :D

@Serge75: Bekend ja. Erg blij dat ie werkt, maar niet altijd gladjes en snel nee. :(
Zou je voordat je CM 13 er opzet eens de trimmer willen testen?
Google Play: Trimmer (fstrim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Stan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:05:
[...]
Als ik wil overstappen, doe ik dat dan nu beter naar CM 11, of CM 12.1, of CM 13, of een van de anderen? Ik neem aan de CM13 inmiddels, of de Resurrection??
(Belangrijk: Mijn RedMi 2 (811) heeft (gelukkig?) de QN1SMB geheugenchip en (helaas?) de Yamaha sensor)
Yamaha sensor is tegenwoordig geen probleem meer.

Het probleem dat ik heb met CM-13 ROMs (en waarschijnlijk ook CM-12) is dat echo en noise cancellation niet werkt wanneer ik bel via speakerphone. Dit wordt door mij en mijn tegenpartij als heel storend ervaren.

• Stan
Dr. Prozac schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:08:
[...]

Yamaha sensor is tegenwoordig geen probleem meer.

Het probleem dat ik heb met CM-13 ROMs (en waarschijnlijk ook CM-12) is dat echo en noise cancellation niet werkt wanneer ik bel via speakerphone. Dit wordt door mij en mijn tegenpartij als heel storend ervaren.
Speaker phone heb ik nog nooit gebruikt. Verder wel lekker dus?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48
Welke custom ROM gebruiken jullie momenteel?
Gebruik zelf nog altijd de Nexus Experience ROM 9.8.3. based on 5.1.1.

• Stan
BB-One schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Zou je voordat je CM 13 er opzet eens de trimmer willen testen?
Google Play: Trimmer (fstrim)
Helaas, ik zit al op CyanogenMod 13.0 (20160219)! 8)

Wat is dit weer een warm bad zeg! Alles flitst door het scherm, supersnel, megaresponsive, mooi clean en duidelijk en al mijn vertrouwde CM features! Dit had ik echt een half jaar eerder moeten doen! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Stan op 25-02-2016 13:38 ]

• UTwizard
  • Nu online
Stan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Helaas, ik zit al op CyanogenMod 13.0 (20160219)! 8)

Wat is dit weer een warm bad zeg! Alles flitst door het scherm, supersnel, megaresponsive, mooi clean en duidelijk en al mijn vertrouwde CM features! Dit had ik echt een half jaar eerder moeten doen! _/-\o_
Laat je bevindingen even weten als je wilt doen, ik zit er zelf ook heel erg over te denken om naar CM over te stappen maar ik heb weinig zin in allerlei gekke bugs :P

• Dr. Prozac
Stan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Speaker phone heb ik nog nooit gebruikt. Verder wel lekker dus?
Dat weet ik niet, want een goed werkende speakerphone en GPS zijn voor mij noodzakelijk en worden daarom als eerste getest. Ik ben dus tot nu toe binnen ongeveer 15 minuten na installatie terug gegaan naar MIUI.

Omdat ik graag CM wil gebruiken, test ik om de paar weekenden een paar CM/AOSP ROMs... helaas werkt echo cancellation nooit en dus is speakerphone onbruikbaar.

Ik heb de speakerphone tests opgenomen:
MIUI: http://ge.tt/5dGYCpX2
CM-13.0-20160217: http://ge.tt/9bDIw9Y2

Ik hou de verschillende forums wel bij, en het schijnt dat de camera bij CM-13 niet zo goed presteert als de closed-source camera van MIUI.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Prozac op 25-02-2016 15:11 ]

• Stan
Dr. Prozac schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Dat weet ik niet, want een goed werkende speakerphone en GPS zijn voor mij noodzakelijk en worden daarom als eerste getest. Ik ben dus tot nu toe binnen ongeveer 15 minuten na installatie terug gegaan naar MIUI.

Omdat ik graag CM wil gebruiken, test ik om de paar weekenden een paar CM/AOSP ROMs... helaas werkt echo cancellation nooit en dus is speakerphone onbruikbaar.

Ik heb de speakerphone tests opgenomen:
MIUI: http://ge.tt/5dGYCpX2
CM-13.0-20160217: http://ge.tt/9bDIw9Y2

Ik hou de verschillende forums wel bij, en het schijnt dat de camera bij CM-13 niet zo goed presteert als de closed-source camera van MIUI.
Ik ga het de komende dagen zien!
Tot nu toe heeeerlijk. Alsof ik een splinternieuwe dure telefoon heb! _/-\o_

Je hebt mijn eerdere link gezien met alle diverse custom ROMs (waarbinnen de CM 11, 12 en 13 maar ook Resurrection Remix en Temasek en crDroid de revu passeren)?

En nog geen bugs gelukkig. Ik ging niet eerder over omdat ook ik op zijn minst alle hardware werkend wil hebben. Bugs geloof ik wel, maar nog nix.
Die camera ga ik nog checken, maar zou het de driver dan zijn, of de App zelf? Want dan installeer je makkelijk Focal of Google Camera of Open Camera etc.

• Dr. Prozac
Stan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:41:
[...]

Ik ga het de komende dagen zien!
Tot nu toe heeeerlijk. Alsof ik een splinternieuwe dure telefoon heb! _/-\o_
Ja dat is ook mijn indruk en de reden dat ik wil overstappen op CM... maar eerst was het het kompas (YAS-sensor) dat overstappen belemmerde (GPS en kompas vind ik onmisbaar) en toen dat gefixt was bleek de ROM niet te kunnen echo cancellen :(
Je hebt mijn eerdere link gezien met alle diverse custom ROMs (waarbinnen de CM 11, 12 en 13 maar ook Resurrection Remix en Temasek en crDroid de revu passeren)?

En nog geen bugs gelukkig. Ik ging niet eerder over omdat ook ik op zijn minst alle hardware werkend wil hebben. Bugs geloof ik wel, maar nog nix.
Die camera ga ik nog checken, maar zou het de driver dan zijn, of de App zelf? Want dan installeer je makkelijk Focal of Google Camera of Open Camera etc.
Interessante link. Sommige van de daar vermelde ROMs heb ik getest... maar helaas geen echo cancellation.

Het probleem van de camera is niet zomaar te verhelpen met een andere app... althans dat is wat ik heb gelezen, zelf geen ervaring mee.

• Stan
Wat een genot zeg weer heerlijk in CM (13.0)(en dus Android 6.0.1)!
Alles knalt en flitst en alles is weer totaaaal customizable. Ik was vergeten hoeveel ik van CM hou ;)

So far:
1) Geen bugs of echte problemen! Camera doet het zelfs beter dan de vorige, en crashvrij!
2) Helaas nog steeds AnTuTu die standaard crasht (in de laatste 5%)! Bizar?
3) Helaas geen snelle knop om trillen of geluid aan/uit te schakelen?!
4) Helaas geen mogelijkheid om de tweede SIM uit te zetten!?

[ Voor 10% gewijzigd door Stan op 25-02-2016 20:33 ]

• Stan
Half off-topic:
Mijn MicroSD (16GB) bevat (volgens mij) al sinds jaar en dag een swap (0,5GB), ext4 (6GB) en FAT32 (8GB).
Ook in MIUI werkte dit, en ik had zowel extra storage in Android, als een FAT die meteen in Windows opende bij USB connectie (met daarop mijn DCIM met fotos en mn muziek etc etc).
Nu in CM 13 blijft WIndows maar het USB-verbind geluidje herhalen en doet ie t dus niet. Als ik op de telefoon kijk springt ie steeds terug van MTP (massaopslag?) naar Opladen only. Ook zie in in Instellingen > Opslag dat ik alleen de ext4 kan openen (mapjes Android en LOST) maar de tweede kan ik zo vaak aanklikken als ik wil (of Uitwerpen) maar die werkt NIET.

Hoe fix ik dit?
En heb ik tegenwoordig nog swap nodig? Kan ik 1 ext4 maken die in Windows oppopt, of zal ik de hele kaart FAT32 maken (16GB)?!
Kortom, graag (spoedig) advies, want ik ben al het spoor wat betreft swap/ext/fat/lin2sd/app2sd/s2e na al die jaren bijster geraakt!

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 25-02-2016 21:42 . Reden: Typo ]

• BB-One
Zou die SD kaart indeling ook niet het probleem zijn geweest van de traagheid?

• Stan
BB-One schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:58:
Zou die SD kaart indeling ook niet het probleem zijn geweest van de traagheid?
Nee, dat lijkt me sterk want er stond bijna niets op die kaart volgens mij.
Of worden Apps dan door MIUI toch (deels) op die kaart gezet!?

Anyhow; alles gaat nu als een tiet, en ik wil graag advies over hoe nu verder met mijn kaartje want ik kan er nu niet bij met Windows en heb geen muziek en externe foto-opslag etc.
Meer ruimte voor Apps zelf heb ik niet nodig, want ik gebruik met al mijn Apps maar 1,5GB van de 8GB internal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Nee, dat lijkt me sterk want er stond bijna niets op die kaart volgens mij.
Of worden Apps dan door MIUI toch (deels) op die kaart gezet!?

Anyhow; alles gaat nu als een tiet, en ik wil graag advies over hoe nu verder met mijn kaartje want ik kan er nu niet bij met Windows en heb geen muziek en externe foto-opslag etc.
Meer ruimte voor Apps zelf heb ik niet nodig, want ik gebruik met al mijn Apps maar 1,5GB van de 8GB internal.
Maakt niet uit of er wat op een kaart staat, de apps proberen de inhoud te scannen en als dat moeizaam gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
BB-One schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:38:
[...]

Maakt niet uit of er wat op een kaart staat, de apps proberen de inhoud te scannen en als dat moeizaam gaat...
Yup, heb wel vaker telefoons en tablets gezien die totaal niet responsive waren, brakke SD kaart er uit en alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Stan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:36:
Kan ik 1 ext4 maken die in Windows oppopt, of zal ik de hele kaart FAT32 maken (16GB)?!
Volgens mij kan Windows de EXT? filesystems niet mounten, althans niet d.m.v. mass storage. Misschien wel d.m.v. MTP (Media Transfer Protocol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dr. Prozac schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Volgens mij kan Windows de EXT? filesystems niet mounten, althans niet d.m.v. mass storage. Misschien wel d.m.v. MTP (Media Transfer Protocol).
Dat klopt (tenzij je Ext2Fsd (Ext2 Volume Manager) gebruikt), maar ik heb dus aan de SD niets veranderd, maar ik krijg helaas mijn FAT-gedeelte niet meer als pop-up in Windows sinds CM 13 nu. Dat WAS wel zo, en mijn phone sloeg alle fotos netjes op op de SD (FAT-partitie) in DCIM en WhatsApp ook etc! Nu lijkt de hele SD niet gebruikt te worden, en ook voor het aansluitgedoe te zorgen binnen Windows (herhaaldelijk USB-aansluitgeluidje en -afkoppelgeluidje). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hinderlijk vindt is in het quickmenu maar 1 optie tegelijk kan selecteren.

Dus bluetooth uit en wifi uitzetten en daarna de zaklamp aanzetten zijn 3 volledigeactie ipv 1

Of is dat nog ergens in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Laatst online: 17-09 23:06
Ik heb hier een redmi 2 met een kapot scherm. Nu heb ik al een vervangend lcd + digitizer + frame, dus je zou zeggen dat vervangen niet zo moeilijk is.

Helaas zit de motor voor vibratie er niet op gemonteerd en is er nog een plaatje en grote plaat welke niet op het vervangende scherm zitten.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/btASTMkeHfrC/540.jpg

Ik ben een leek wat dit betreft, ik heb het scherm uit elkaar geschroefd en weer inelkaar gekregen met het kappotte scherm omdat ik dit wel een uitdaging vind en niet weet wat ik met deze missende onderdelen aan moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Hoe lang duurt het gewoonlijk vooraleer de weekly rom van xiaomi.eu via OTA beschikbaar wordt?
Ik zit momenteel nog op 6.1.28, en 6.2.25 is zelfs nu al uit en hij zegt dat hij de laatste versie runt.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:21
De updater werkt dan blijkbaar niet, je kunt ze wel handmatig downloaden en via de opties in de updater installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
hrichard schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:48:
Ik heb hier een redmi 2 met een kapot scherm. Nu heb ik al een vervangend lcd + digitizer + frame, dus je zou zeggen dat vervangen niet zo moeilijk is.

Helaas zit de motor voor vibratie er niet op gemonteerd en is er nog een plaatje en grote plaat welke niet op het vervangende scherm zitten.

[afbeelding]

Ik ben een leek wat dit betreft, ik heb het scherm uit elkaar geschroefd en weer inelkaar gekregen met het kappotte scherm omdat ik dit wel een uitdaging vind en niet weet wat ik met deze missende onderdelen aan moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit is de eerste keer dat ik een gedemonteerde Xiaomi telefoon heb gezien.
Ik heb begrepen dat Xiaomi telefoons gemakkelijker te repareren zijn dan bijv. een Sony, Samsung of HTC. Een repairshop zou dit zo moeten kunnen fixen. Uiteraard wel voor een bepaald bedrag.

Ik zou het zelf niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
dutchgio schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:19:
De updater werkt dan blijkbaar niet, je kunt ze wel handmatig downloaden en via de opties in de updater installeren.
Hmja, in het verleden werkte dit altijd al goed, wel met 2-3 dagen vertraging vaak. Maar nu helemaal niks meer :p. Misschien is het met een update wel verholpen..

Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Of krijgen jullie onmiddelijk dz update binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Iemand die weet hoe ik in Cyanogenmod (13) de tweede SIM helemaal (tijdelijk) kan uitzetten?!

En waarom staat in beide netwerkicoontjes een uitroepteken?
Bovendien heb ik last van een slechte mobiele dataconnectie (LTE)! Wel klote en ik hoop dat ik het kan fixen.

Solved: De automatische APN (voor Telfort) bleek foutief, ook na verwijderen en herstellen, en na automatische sms. |:(
Vreemd, maar opgelost door velden Proxy, Poort en Authentication leeg/none te maken! _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Stan op 29-02-2016 01:06 . Reden: Solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
555Henny555 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:08:
[...]

Hmja, in het verleden werkte dit altijd al goed, wel met 2-3 dagen vertraging vaak. Maar nu helemaal niks meer :p. Misschien is het met een update wel verholpen..

Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Of krijgen jullie onmiddelijk dz update binnen?
Heeft waarschijnlijk met het volgende te maken:
Big change in installation process of our ROMs (Must read it, otherwise you will cry on forum here and we will dont care):
- Xiaomi forced us to generate own keys for signing ROMs if we want continue to use their OTA service (again calling it "security improvement"). That means, our ROMs will not be possible to install via MiRecovery anymore (even on old devices like Mi2 or Redmi 1S) but only via TWRP/CWM...
- Our ROMs now contains TWRP which will install it automatically and overwrite your MiRecovery (If you still use it)
- For manual TWRP installation, we made a flashable ZIPs here so just install it via Updater up like any other update zip... (if it will fail, just unzip it and flash via Flashify app)
- Version 6.2.25 still can be installed via MiRecovery but it will overwrite it to TWRP
- Next versions will require TWRP for all devices
http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-25.30340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:57
Mijn redmi 2 heeft sinds gisteren last van spontane reboots .
Draait nog op 6.1.28 en krijg ook geen update binnen via OTA .

Kan ik deze xiaomi.eu_multi_aries_6.2.25_v7-5.0 ROM downloaden en installeren als update ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
diquan2001 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:52:
Mijn redmi 2 heeft sinds gisteren last van spontane reboots .
Draait nog op 6.1.28 en krijg ook geen update binnen via OTA .

Kan ik deze xiaomi.eu_multi_aries_6.2.25_v7-5.0 ROM downloaden en installeren als update ??

[...]
Nee, Aries is de Mi2. Je moet even achterhalen of je de 2014811 of 2104813 hebt. Staat onder je accu vermeld. Vervolgens kan je dan de bijbehorende rom downloaden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dankje voor je antwoord .
Dus als ik het goed heb dan is het deze xiaomi.eu_multi_HM2014813_6.2.25_v7-4.4.zip voor mijn 2014813 versie toch?
John Rambo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:55:
[...]

Nee, Aries is de Mi2. Je moet even achterhalen of je de 2014811 of 2104813 hebt. Staat onder je accu vermeld. Vervolgens kan je dan de bijbehorende rom downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Dat klopt!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb hier toch nog een probleem .

Ik heb de juiste ROM gedownload en via de updater probeer ik deze te installeren .

alleen wil dat niet lukken mijn redmi 2 reboot gewoon weer terug naar startscherm .
Ik heb ook fastboot modus nu geprobeerd icm de miflash tool en global image .
maar daar krijg ik een foutmelding :

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qxajdd.jpg

En als ik via Mi pc suite probeer dan word de redmi niet herkent.

iemand die hier ook problemen mee heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
diquan2001 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:43:
Ik heb hier toch nog een probleem .

Ik heb de juiste ROM gedownload en via de updater probeer ik deze te installeren .

alleen wil dat niet lukken mijn redmi 2 reboot gewoon weer terug naar startscherm .
Ik heb ook fastboot modus nu geprobeerd icm de miflash tool en global image .
maar daar krijg ik een foutmelding :

[afbeelding]

En als ik via Mi pc suite probeer dan word de redmi niet herkent.

iemand die hier ook problemen mee heeft gehad ?
Welke ROM heb je er dan op staan als vertrekpunt, en welke probeerde je te flashen via de updater app? (bijvoorbeeld van xiaomi.eu, en is dat de stable of developer. En boot die nog wel gewoon?) Dat lees ik niet in je verhaal terug.

Als het de eerste keer is dat je een andere ROM installeerd, bijvoorbeeld die van xiaomi.eu, kun je volgens mij het beste de manier gebruiken die drummels heeft beschreven:
drummels schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.

Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:

- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.

Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.

succes
drummels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nu draait er de 6.1.28 weekly rom van eu zover ik dat weet .

Ik heb binnengehaald de nieuwe xiaomi.eu_multi_HM2014813_6.2.25_v7-4.4 rom .

Daarnaast heb ik ook de fastrom methode geprobeert met deze wt88047_global_images_V7.1.1.0.KHJMICK_20151209.0000.6_4.4_global_a49c63ee30 ROM

en deze wt88047_global_images_6.2.26_20160129.0000.14_4.4_global_08cca186ce ROM

Als ik via de updater wil updaten dan reboot hij even het rondje draait maar dan reboot hij weer en start hij gewoon weer op met 6.1.28 alsof er niets gebeurt is .

Hetzelfde gebeurt ook met fastboot.

Daarnaast heb ik gebprobeerd een factory reset te geven maar dat doet hij ook niet hij start vrolijk weer op met de oude rom erop en niets gewist .

Heel raar probleem . |:(
guapper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:46:
[...]

Welke ROM heb je er dan op staan als vertrekpunt, en welke probeerde je te flashen via de updater app? (bijvoorbeeld van xiaomi.eu, en is dat de stable of developer. En boot die nog wel gewoon?) Dat lees ik niet in je verhaal terug.

Als het de eerste keer is dat je een andere ROM installeerd, bijvoorbeeld die van xiaomi.eu, kun je volgens mij het beste de manier gebruiken die drummels heeft beschreven:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
diquan2001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:01:
Nu draait er de 6.1.28 weekly rom van eu zover ik dat weet .

Ik heb binnengehaald de nieuwe xiaomi.eu_multi_HM2014813_6.2.25_v7-4.4 rom .

Daarnaast heb ik ook de fastrom methode geprobeert met deze wt88047_global_images_V7.1.1.0.KHJMICK_20151209.0000.6_4.4_global_a49c63ee30 ROM

en deze wt88047_global_images_6.2.26_20160129.0000.14_4.4_global_08cca186ce ROM

Als ik via de updater wil updaten dan reboot hij even het rondje draait maar dan reboot hij weer en start hij gewoon weer op met 6.1.28 alsof er niets gebeurt is .

Hetzelfde gebeurt ook met fastboot.

Daarnaast heb ik gebprobeerd een factory reset te geven maar dat doet hij ook niet hij start vrolijk weer op met de oude rom erop en niets gewist .

Heel raar probleem . |:(

[...]
De 6.2.25 gaat uit van een andere wijze van installeren.
Big change in installation process of our ROMs (Must read it, otherwise you will cry on forum here and we will dont care):
- Xiaomi forced us to generate own keys for signing ROMs if we want continue to use their OTA service (again calling it "security improvement"). That means, our ROMs will not be possible to install via MiRecovery anymore (even on old devices like Mi2 or Redmi 1S) but only via TWRP/CWM...
- Our ROMs now contains TWRP which will install it automatically and overwrite your MiRecovery (If you still use it)
- For manual TWRP installation, we made a flashable ZIPs here so just install it via Updater up like any other update zip... (if it will fail, just unzip it and flash via Flashify app)
- Version 6.2.25 still can be installed via MiRecovery but it will overwrite it to TWRP
- Next versions will require TWRP for all devices
Probeer eerst eens de 6.2.18 te installeren. Downloaden via http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-18.30143/
Haal hem binnen via je telefoon, downloaden klaar? --> instellingen --> "over apparaat" --> systeemupdates --> 3 stipjes rechtsboven --> updatepakket installeren --> zoek het zojuist gedownloade zip bestand en selecteer die.

Als die goed is gegaan, probeer dan de 6.2.25 te installeren (http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-25.30340/ )

En daarna de vandaag uitgebrachte versie de 6.3.3. http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-3.30464/

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Werkte bij mij probleemloos (beta versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
guapper schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:30:
[...]

Werkte bij mij probleemloos (beta versie).
Bij mij werkte het ook probleemloos, maar omdat 6.2.25 toch wat meer gaat overschrijven dan normaal is het denk ik slim om eerst een stapje terug te doen, weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb het geprobeerd zoals je zei .

gedownload op mijn redmi en poging gedaan om te installeren .
ik heb een clipje gemaakt zodat je kan zien wat er gebeurt .

[YouTube: https://youtu.be/DAZlw9y8XeY]
BB-One schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:26:
[...]

De 6.2.25 gaat uit van een andere wijze van installeren.

[...]

Probeer eerst eens de 6.2.18 te installeren. Downloaden via http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-18.30143/
Haal hem binnen via je telefoon, downloaden klaar? --> instellingen --> "over apparaat" --> systeemupdates --> 3 stipjes rechtsboven --> updatepakket installeren --> zoek het zojuist gedownloade zip bestand en selecteer die.

Als die goed is gegaan, probeer dan de 6.2.25 te installeren (http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-25.30340/ )

En daarna de vandaag uitgebrachte versie de 6.3.3. http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-3.30464/

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
tja dan heb ik ook geen idee meer... Behalve dan heb je de methode van drummels al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Precies is toch raar ..hij probeert het wel maar opeens boot hij weer terug .

En met fastboot gebeurt precies hetzelfde als in het filmpje.
Mi suite herkent de redmi ook niet meer .
word een beetje gek hiervan 8)7
BB-One schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:23:
tja dan heb ik ook geen idee meer... Behalve dan heb je de methode van drummels al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
diquan2001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:34:
Precies is toch raar ..hij probeert het wel maar opeens boot hij weer terug .

En met fastboot gebeurt precies hetzelfde als in het filmpje.
Mi suite herkent de redmi ook niet meer .
word een beetje gek hiervan 8)7

[...]
Je hebt een spatie in de folder naam staan bij Miflash! Dat is niet goed!
zie ook: http://www.miuisl.com/forum/index.php?topic=1092.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Is geen spatie maar underscore ..lijkt op spatie :)
BB-One schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:43:
[...]

Je hebt een spatie in de folder naam staan bij Miflash! Dat is niet goed!
zie ook: http://www.miuisl.com/forum/index.php?topic=1092.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
diquan2001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:03:
Ik heb het geprobeerd zoals je zei .

gedownload op mijn redmi en poging gedaan om te installeren .
ik heb een clipje gemaakt zodat je kan zien wat er gebeurt .

[video]

[...]
Je ROM vergeet om naar de recovery te gaan. Dat gaat dus sowieso fout.
Ik weet niet of het is voorgesteld, maar kun je herstarten naar de recovery?
Kun je het vanaf daar nogmaals proberen? Het kan zijn dat je de rom dan in de root van je systeem moet zetten, dus 1 niveau omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Bedankt voor julli hulp hoor d:)b

Maar het lukt nog steeds niet .

Ik heb weer opgenomen van wat ik heb gedaan .

Nu heb ik geprobeerd wat Kiswum voorstelde maar ook dat gaat niet .
Nog andere suggesties ??

Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:07:
[...]

Je ROM vergeet om naar de recovery te gaan. Dat gaat dus sowieso fout.
Ik weet niet of het is voorgesteld, maar kun je herstarten naar de recovery?
Kun je het vanaf daar nogmaals proberen? Het kan zijn dat je de rom dan in de root van je systeem moet zetten, dus 1 niveau omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geweldig al die filmpjes, dit is echt van toegevoegde waarde!

Deze recovery ken ik niet, is niet origineel. Ik ben bang dat ik niet veel meer adviezen heb dan: Maak je telefoon weer origineel met de originele Mi Recovery. Je komt namelijk niet in het huidige recovery menu en daar zit de fout.

Edit: Of is dit die nieuwe recovery die Xiaomi.eu er sinds deze week (vorige week) in heeft zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 04-03-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ja toch lijkt mij makkelijker zo iets uit te leggen dan met een verhaal steeds .

Maar je hebt het over de orginele recovery ?
Waar vind ik die dan ?
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:01:
Geweldig al die filmpjes, dit is echt van toegevoegde waarde!

Deze recovery ken ik niet, is niet origineel. Ik ben bang dat ik niet veel meer adviezen heb dan: Maak je telefoon weer origineel met de originele Mi Recovery. Je komt namelijk niet in het huidige recovery menu en daar zit de fout.

Edit: Of is dit die nieuwe recovery die Xiaomi.eu er sinds deze week (vorige week) in heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
diquan2001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:22:
Ja toch lijkt mij makkelijker zo iets uit te leggen dan met een verhaal steeds .

Maar je hebt het over de orginele recovery ?
Waar vind ik die dan ?

[...]
Waar je die vindt? Bij de stap waarbij deze nieuwe recovery erop werd gezet ;) Hoefde je toen geen backup te maken van de recovery en wat andere dingen?

Of is je telefoon wellicht geleverd met deze recovery? Ik heb hem namelijk nog nooit zelf gezien (al zegt dat bij mij niet veel, want ik heb recovery's niet/nauwelijks aangepast voor Android toestellen).

Edit: Ik zie uit de historie dat je in het verleden al veel problemen hebt gehad met de rom van je webshop. Is dat wel ooit volledig opgelost geweest?

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 04-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hallelujah _/-\o_ _/-\o_

Hij doet het weer ik ben in de recovery gegaan middels volume up en powerknop .
toen heb ik download aangeklikt dacht hij is gewoon uit maar heb vervolgens de Miflash geopend en de redmi aan de pc gehangen .

Maar nu komt het.De pc geeft aan dat mijn redmi nu een 2014811 is 8)7 . ik heb een global versie erop kunnen krijgen maar ik krijg geen bereik meer met mijn Tmobile sim .

Welke versie moet ik hebben om dit weer goed te krijgen ??

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wmbaqp.jpg

Bij landkeuze zag ik alles behalve europa dus geen NL UK enz .
Kan ik nu over deze ROM gewoon via updater deze xiaomi.eu_multi_HM2014813_6.2.25_v7-4.4 installeren of moet ik eerst iets anders doen ?

Nou ik heb sinds ik dit toestel in gebruik heb gelijk de EU rom erop gegooid en verder nooit problemen ermee gehad .

weet ook niet meer zeker of ik een backup heb gemaakt maar hij word ook niet herkent door Mi suite .
Daar stopt hij bij 30% met de melding can't connect try again. :?

Ik kan met herinneren bij de Note 2 kwam ik wel in een ander menu uit waar je ook taal kon kiezen .
Het rare is dat hij met Fastboot ook niet werkt .
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Waar je die vindt? Bij de stap waarbij deze nieuwe recovery erop werd gezet ;) Hoefde je toen geen backup te maken van de recovery en wat andere dingen?

Of is je telefoon wellicht geleverd met deze recovery? Ik heb hem namelijk nog nooit zelf gezien (al zegt dat bij mij niet veel, want ik heb recovery's niet/nauwelijks aangepast voor Android toestellen).

Edit: Ik zie uit de historie dat je in het verleden al veel problemen hebt gehad met de rom van je webshop. Is dat wel ooit volledig opgelost geweest?

[ Voor 23% gewijzigd door diquan2001 op 04-03-2016 22:31 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken