BB-One schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
bij mij staat er nu in de zoekbalk "Zoek apps, muziek, video's boeken"
Dit kun je doen door:
Settings, applications, All, Search, clean data en opnieuw opstarten.
Voor NL: Instellingen, geinstalleerde apps, Alles, Zoeken, Gegevens wissen en opnieuw opstarten
[...]
Hier heb ik geen last van, maar bij een andere Android telefoon heb ik daar in het verleden wel last van gehad. Voornamelijk als ik de geinstalleerde apps bekeek dat het echt minuten duurde voordat ik het overzicht kreeg hoeveel data deze apps in gebruik hadden, destijds de tip gekregen om de opslag te "trimmen" en sindsdien maak ik gebruik van de app Trimmer (fstrim) (zoek even in de playstore), misschien dat het bij jou ook helpt.
Nu weet ik niet of het aan de laatste update ligt of dat ik van HollandsNieuwe een nieuwe sim kaart heb, maar ik kreeg niet meer de melding dat ik mijn pin code opnieuw in moet voeren!
Ik heb nu in ieder geval geen Chinees maar NL zoekgezeur inderdaad. Thanks.
De Trimmer zal ik eens bekijken, al wil ik dus JUIST weinig/geen extra Apps en mijn telefoon clean en snel houden.
En JA @UTwizard ik heb een zeer cleane telefoon, die echt is, en vanaf het begin met de weekly beta van EU is geupdate (nu dus ook) in het NL. Geen troep geinstalleerd, daar ben ik zeer strikt op.
Ik heb de beruchte bug met de pincode overigens al maanden niet gezien hoor, dus daar lijk ik al langer vanaf. Was ook wel belachelijk. Overigens heb ik net als jij een nieuwe USIM (4G) ontvangen in die tijd, dus wellicht is er verband?!
Blijft nu dus nog het gezeik met (op volgorde!);
1) Messaging Apps zoals Telegram of WhatsApp die eruit knallen bij live foto/video nemen (en je opname is dan ook WEG!);
2) Een moment... dat steeds vaker mijn geduld beproeft;
3) Snelle uitschakel na dimmen van scherm, en dan ook nog DIRECT gelockt/lock screen!
4) De dubbele muziekreclamemelding als ik een koptelefoon inplug;
5) Icoon op een extra startscherm bij installatie van een nieuwe App (terwijl er nog voldoende ruimte is)
6) Sommige mensen verstaan me minimaal (zeeeer zacht) (ook zonder hoesje / headset);
7) Maximum volume na elke reboot weer vergrendeld met gehoorwaarschuwing;
8 ) Rapporten / Foutmeldingen komen niet goed door en geen bevestiging, tenzij je het Anoniem doet;
9) AnTuTu crasht standaard (in nieuwste versie op 97%: Image Processing Blur), en is sowieso stapsgewijs van ruim 21K naar inmiddels 19K afgezakt;
0) Etc?
Maar goed, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer blij met de phone, die relatief erg fijn is (helaas nog geen Cyanogen of officiele Lollipop!)!
Als ik wil overstappen, doe ik dat dan nu beter naar
CM 11, of
CM 12.1, of
CM 13, of
een van de anderen? Ik neem aan de CM13 inmiddels, of de Resurrection??
(
Belangrijk: Mijn RedMi 2 (811) heeft (gelukkig?) de QN1SMB geheugenchip en (helaas?) de Yamaha sensor)
[
Voor 13% gewijzigd door
Stan op 24-02-2016 15:47
. Reden: Meer CM versies ]