Dat hoeft niet zo heel veel te betekenen: de eerste keer dat ik de xiaomi.EU ROM er op gezet had kreeg ik met mijn tele2 sim ook geen verbinding. Heb toen handmatig het t-mobile netwerk (APN setting) ingevoerd, en het werkte toen meteen na een reboot.diquan2001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:46:
Hallelujah![]()
![]()
Maar nu komt het.De pc geeft aan dat mijn redmi nu een 2014811 is. ik heb een global versie erop kunnen krijgen maar ik krijg geen bereik meer met mijn Tmobile sim .
[...]
Iemand nog over mijn heerlijke CyanogenMod 13???
1) Hoe ga ik mijn SD kaart weer kunnen gebruiken (hoe partitioneren, welke parts en hoe groot etc, op een kaart van 16GB en wil er ook in Windows bij kunnen)?
2) Hoe zet ik nou mijn 2e SIM (tijdelijk) uit!?
PS. Ik heb na 2 weken nu mijn eerste (crash) reboot in CM gehad door te snel te veel tussen profielen te wisselen
Edit 01: Daarbij zijn dan blijkbaar ook al mijn aangemaakte/aangepaste profielen weg en gereset!
1) Hoe ga ik mijn SD kaart weer kunnen gebruiken (hoe partitioneren, welke parts en hoe groot etc, op een kaart van 16GB en wil er ook in Windows bij kunnen)?
2) Hoe zet ik nou mijn 2e SIM (tijdelijk) uit!?
PS. Ik heb na 2 weken nu mijn eerste (crash) reboot in CM gehad door te snel te veel tussen profielen te wisselen
[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 07-03-2016 14:16 . Reden: Edit 01 ]
Zo, ik ben nu ook over op de Redmi 2 pro. Telfoon ingesteld, werkt fijn. Alleen zie ik nu pas dat ik rom versie 7.0.12.0 (khjcnci) heb. Is 't de moeite waard om de telefoon toch opnieuw in te stellen op een nieuwere rom? Hij werkt namelijk prima zo.
Er zijn er enkelen die sinds de overgang van 7.0.x naar 7.1.x last hebben van achtergrond apps die automatisch worden afgesloten waardoor apps zoals WhatsApp, Telegram e.d. geen nieuwe berichten meer ontvangen en dus ook geen notificatie laten zien/horen. Ik zie steeds dezelfde klachten terugkomen op MIUI's forum en bugreport.kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:03:
Alleen zie ik nu pas dat ik rom versie 7.0.12.0 (khjcnci) heb. Is 't de moeite waard om de telefoon toch opnieuw in te stellen op een nieuwere rom? Hij werkt namelijk prima zo.
Een heleboel anderen schijnen er geen last van te hebben. Zij geven steeds weer dezelfde tips om dit probleem op te lossen, maar die werken nooit.
Helaas heb er wel last van.
De ROM die ik gebruik is de stable versie 7.0.11. Elk weekend test ik de laatste weekly ROM, maar sinds begin december of eind november 2015 ben ik bijna direct weer teruggegaan naar de backup die ik vlak voor het testen heb gemaakt.
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Prozac op 09-03-2016 14:53 ]
Ok, dan blijf ik lekker bij de huidige installatie. Fijne telefoon, als zou hij voor mijn een fractie kleiner mogen zijn.
2 nieuwe problemen:
1) Mijn koptelefooningang is brak (na 9 maanden vrijwel dagelijks gebruik).
Het bodemlipje waarop het uiteinde van de minijack/het stekkertje rust/contact, is te ver ingedrukt zo lijkt het, en ik krijg nu met alle koptelefoons alleen geluid op links, tenzij ik de minijack er hard permanent ingeduwd houd (niet praktisch dus).
Enig idee of dit te fixen gaat zijn? En anders wellicht een mono > stereo adaptertje of zo (dus van links weer links en recht "maken")?
2) Ik heb voor de grap een Google Cardboard (Virtual Reality) bril gekocht in een actie voor 5 euro.
Deze 3D VR Viewer zou geschikt zijn voor de RedMi 2, en is dat ook behalve de magnetische knop voor een click. Deze magnetische schuifring zit linksonder in de bril (linksboven in het scherm van de RedMi als deze in de bril hangt) maar heeft geen/te klein effect.
Als ik een magneetje aan de buitenkant van de bril zwaai (vrijwel tegen de top van de RedMi) dan werkt het wel! Kortom, de locatie van de schuif/magneet in de bril is niet echt lekker tov onze sensor. Is de magnetische sensor gevoeliger te zetten? Andere tips/ideeen voor een fix, of een andere click methode (naast Bluetooth muis en kopertape)?
PS. Ik ben ook nog radeloos over mijn SD etc (zie vorige post)! Niemand?!
Het bodemlipje waarop het uiteinde van de minijack/het stekkertje rust/contact, is te ver ingedrukt zo lijkt het, en ik krijg nu met alle koptelefoons alleen geluid op links, tenzij ik de minijack er hard permanent ingeduwd houd (niet praktisch dus).
Enig idee of dit te fixen gaat zijn? En anders wellicht een mono > stereo adaptertje of zo (dus van links weer links en recht "maken")?
2) Ik heb voor de grap een Google Cardboard (Virtual Reality) bril gekocht in een actie voor 5 euro.
Deze 3D VR Viewer zou geschikt zijn voor de RedMi 2, en is dat ook behalve de magnetische knop voor een click. Deze magnetische schuifring zit linksonder in de bril (linksboven in het scherm van de RedMi als deze in de bril hangt) maar heeft geen/te klein effect.
Als ik een magneetje aan de buitenkant van de bril zwaai (vrijwel tegen de top van de RedMi) dan werkt het wel! Kortom, de locatie van de schuif/magneet in de bril is niet echt lekker tov onze sensor. Is de magnetische sensor gevoeliger te zetten? Andere tips/ideeen voor een fix, of een andere click methode (naast Bluetooth muis en kopertape)?
[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 10-03-2016 18:02 . Reden: Links & PS ]
Stan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:54:
.....................
Normaal gesproken is de hele kaart op dezelfde manier gepartioneerd (fat32) en gewoon met Windows te bekijken. Echter als je de kaart ook inzet als uitbreiding voor je interne data partitie bv met link2SD oid dan is er weleens een ext4 partitie aangemaakt. Deze wordt veelvuldig benaderd voor lees/schrijf bewerkingen. Vooral als ook de cache en Dalvik cache erop staan. Het kan dan zijn dat de kaart corrupt raakt, maar dan heb je problemen met apps op je telefoon die bv niet willen starten of alles "vergeten" zijn of zelfs verdwenen. Met Windows kan je nog steeds de fat32 partitie op SD kaart benaderen.Stan schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:30:
.......
1) Hoe ga ik mijn SD kaart weer kunnen gebruiken (hoe partitioneren, welke parts en hoe groot etc, op een kaart van 16GB en wil er ook in Windows bij kunnen)?............
Is alleen de Dalvik cache op je kaart corrupt, dan is wipen ervan in twrp voldoende om alle apps weer te laden. Is de partitie echt corrupt dan ben je alles van die partitie kwijt.
Een ext4 partitie kan je rechtstreeks lezen met bv Ubuntu Linux Live CD/USB, zo ook de fat32 partitie.
Ook kan je van beide partities een kopie maken en overzetten op een andere SD kaart (wel natuurlijk eerst een ext4 partitie aanmaken met Gparted)
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 10-03-2016 20:27 ]
Hahaha thnx!elinx schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:31:
[...]
[...]
Normaal gesproken is de hele kaart op dezelfde manier gepartioneerd (fat32) en gewoon met Windows te bekijken. Echter als je de kaart ook inzet als uitbreiding voor je interne data partitie bv met link2SD oid dan is er weleens een ext4 partitie aangemaakt. Deze wordt veelvuldig benaderd voor lees/schrijf bewerkingen. Vooral als ook de cache en Dalvik cache erop staan. Het kan dan zijn dat de kaart corrupt raakt, maar dan heb je problemen met apps op je telefoon die bv niet willen starten of alles "vergeten" zijn of zelfs verdwenen. Met Windows kan je nog steeds de fat32 partitie op SD kaart benaderen.
Is alleen de Dalvik cache op je kaart corrupt, dan is wipen ervan in twrp voldoende om alle apps weer te laden. Is de partitie echt corrupt dan ben je alles van die partitie kwijt.
Een ext4 partitie kan je rechtstreeks lezen met bv Ubuntu Linux Live CD, zo ook de fat32 partitie.
Ook kan je van beide partities een kopie maken en overzetten op een andere SD kaart (wel natuurlijk eerst een ext4 partitie aanmaken met Gparted)
Dit is echter precies wat ik WEL al wist. Liever geen Apps en veelvuldige bewerkingen en ext4 vs FAT32.
Ik kon de kaart zowel in CM als in Windows (MiniTool en DiskMgr) niet meer zien/lezen (de hele "drive" dus niet). Ik heb hem uiteindelijk nu net in TWRP gepartitioneerd (al zag die een kaartje van 8GB ipv 16GB?!) tot 8GB ext4. De rest maakt ie blijkbaar (tijdens format) gelukkig automatisch FAT32.
Mijn voornaamste vragen waren eigenlijk of ik de hele kaart als ext4 kon doen en of Win hem dan kan lezen en schrijven (zonder Ext2FS, gewoon meteen) als ik USB inplug (met ADB support etc)?
En of Swap nog bestaat/zinvol is?
En dus hoe ik de boel aan de praat kreeg weer, maar dat is nu dus met een omweg gelukt.
Al heb ik nu het probleem dat CM me zegt dat de Samsung SD niet wordt support en of ik hem OF als intern geheugen wil parten OF als WIndows media schijfje!? Ik wil dus beiden (8GB/8GB als t moet)!
Als ik geen keuze maak maar de melding wegveeg, ziet mijn ES File Exp de hele kaart niet (niet gemount?).
Wat nu?
[ Voor 3% gewijzigd door Stan op 10-03-2016 20:23 . Reden: MiniTool ]
Hoewel niet zinvol kan je meestal de hele kaart ook als ext4 partitioneren (mits er genoeg intern mediageheugen aanwezig is), want Android is een Linux afgeleide, maar dan kan je hem in Windows alleen met een tool bv (Ext4explorer) benaderen. Op het fat32 deel komt nl de data die de apps wegschrijven zoals foto's en video's. Dat deel van het interne geheugen van Android is ook fat32.
Android kan niet zonder swap en die staat op een ext4 partitie. Dat hoeft niet op de SD te zijn. Als je twee partities hebt op SD, dan wordt de fat32 partitie als extern media geheugen gezien en de ext4 partitie toegevoegd aan het interne geheugen. Dat laatste kan echter alleen met een app als link2sd.
Je moet CM dus linken aan de fat32 als mediageheugen en de app aan ext4. Binnen de app kan je dan kiezen wat er gelinkt moet worden (apps, cache, dalvik, swap enz.) Ik zou persoonlijk alleen apps linken om veel schrijf/wis acties te voorkomen.
Deze blijft als partitie op zich onzichtbaar voor explorer, maar de bestanden zie je wel, alleen je weet niet welke dat zijn omdat ze gemixt zijn met het interne ext4 deel.
Thnx! Dat bedoelde ik ja.elinx schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:43:
[...]
Hoewel niet zinvol kan je meestal de hele kaart ook als ext4 partitioneren (mits er genoeg intern mediageheugen aanwezig is), want Android is een Linux afgeleide, maar dan kan je hem in Windows alleen met een tool bv (Ext4explorer) benaderen. Op het fat32 deel komt nl de data die de apps wegschrijven zoals foto's en video's. Dat deel van het interne geheugen van Android is ook fat32.
Android kan niet zonder swap en die staat op een ext4 partitie. Dat hoeft niet op de SD te zijn. Als je twee partities hebt op SD, dan wordt de fat32 partitie als extern media geheugen gezien en de ext4 partitie toegevoegd aan het interne geheugen. Dat laatste kan echter alleen met een app als link2sd.
Je moet CM dus linken aan de fat32 als mediageheugen en de app aan ext4. Binnen de app kan je dan kiezen wat er gelinkt moet worden (apps, cache, dalvik, swap enz.) Ik zou persoonlijk alleen apps linken om veel schrijf/wis acties te voorkomen.
Deze blijft als partitie op zich onzichtbaar voor explorer, maar de bestanden zie je wel, alleen je weet niet welke dat zijn omdat ze gemixt zijn met het interne ext4 deel.
Dan is het nog wel vreemd dat de voorheen prima werkende kaart met 8GB ext4 en 8GB FAT32 het niet gewoon deed/doet?!
Bovendien heb ik nu dus met veel moeite (dacht ik?) de kaart in TWRP 3.0 gepart en geformat. Ext4 8GB (en swap dus 0) en de rest maakt ie dan gelukkig (?) auto FAT32.
Echt MOET CM dus blijkbaar 1 van de 2!? Hij blijft me maar vragen/forceren, en welke van de twee ik ook kies in CM, hij part en format dan auto de hele kaart 16GB als oftewel ext4 (intern) oftwel FAT32 (mediaopslag voor Win etc). Hoe doen we 50/50?!
Dat hij het vraagt snap ik, maar het formateren van de hele kaart begrijp ik niet.Stan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:39:
.........
Echt MOET CM dus blijkbaar 1 van de 2!? Hij blijft me maar vragen/forceren, en welke van de twee ik ook kies in CM, hij part en format dan auto de hele kaart 16GB als oftewel ext4 (intern) oftwel FAT32 (mediaopslag voor Win etc). Hoe doen we 50/50?!
Ik weet nl niet beter dat als je de ene partitie kiest dat de andere genegeerd wordt.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is de volgorde van de partities.
Volgens mij moet de fat32 voorin staan en de ext4 partitie daar achter komen en moeten ze beide primair zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 11-03-2016 00:07 ]
Dat kan ik niet kiezen.elinx schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:04:
[...]
Dat hij het vraagt snap ik, maar het formateren van de hele kaart begrijp ik niet.
Ik weet nl niet beter dat als je de ene partitie kiest dat de andere genegeerd wordt.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is de volgorde van de partities.
Volgens mij moet de fat32 voorin staan en de ext4 partitie daar achter komen en moeten ze beide primair zijn.
Indien in TWRP gemaakt (8GB (kan alleen ext4, en dan auto de rest dus 8GB als FAT32) dan zegt ie in CM na reboot unsupported en moet ik in CM toch opnieuw doen;
Indien in CM vraagt ie wat ik wil OF intern (ext4)(daarna vraagt ie mijn apps erop te zetten) OF draagbaar (FAT32)(daarna vraagt ie mijn media erop te verplaatsen), en als ik daar kies doet ik de hele kaart opnieuw als een van de twee 16GB.

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 11-03-2016 00:24 ]
Gebruik maken van een externe partitie manager zoals bv Minitool Partition Wizard voor Windows of Gparted voor Ubuntu.
Ja dat deed ik dus maar in mijn desktop gebeurt er 0,0 zowel in MiniTool (dat ik altijd gebruik) als in DiskMgr.elinx schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:30:
[...]
Gebruik maken van een externe partitie manager zoals bv Minitool Partition Wizard voor Windows of Gparted voor Ubuntu.
Blijkbaar zijn zowel TWRP 3.0 als mijn desktop cardreader dus brak, want nu in mijn laptop gaat het opeens perfect (MiniTool).
Keep u posted:
Edit 01: Ik word gek. CM13 is brak denk ik? Nu zag ik na keurige MiniTool in 9GB FAT32 en 6GB ext4, beiden als primary en geformat, twee kaartjes en twee meldingen (beiden naam sdcard1). Op beiden staat opeens een mapje Android en LOST+Found, en ik kan ze beiden "als intern formatteren". Wanneer ik dat dan doe bij de ext4, crasht de telefoon, herstart, en heb ik weer 1 grote FAT32 van 15GB?!

Edit 02: En bovendien, hoe ik de kaart ook indeel/format, blijft WIndows steeds de telefoon connecten en disconnecten elke seconde (letterlijk) met het geluidje van usb connect, usb diconnect, usb connect etc. etc.
[ Voor 35% gewijzigd door Stan op 11-03-2016 01:03 . Reden: Edit 02 ]
Wou bijna nog een Partition manager voor Android voorstellen.
Waarom formatteren als dat al is gebeurd? Is het niet mogelijk om dit te negeren?Stan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:32:
........ Op beiden staat opeens een mapje Android en LOST+Found, en ik kan ze beiden "als intern formatteren"...............
Want volgens mij zou er helemaal niks verder nodig zijn. De fat32 wordt automatisch externe sd kaart en de Ext4 kan gekoppeld worden aan het interne geheugen.
Alleen igv van dat CM de Ext4 als intern geheugen wil zien zou er één of enkele vragen kunnen komen wat er dan precies op die partitie moet komen. (apps, swap, cache, Dalvik enz) of misschien bepaalt CM dat zelf wel ongevraagd en heb je er verder geen invloed op wat CM op de SD kaart plaatst.
Dat mapje betekent dat de partities herkend zijn en er een "prullenbak" is geplaatst.
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 11-03-2016 01:21 ]
Deels fixed:
1) Deze oplossing fixt het usb connect disconnect connect etc probleem. Namelijk de USB Power Settings in Windows (7). Ongelofelijk!
2) En blijkbaar kan in CM13 (of Android M) niet goed tegelijk ADB en MTP werken. Als ik dus 1 van de twee aan heb staan en de andere uit, dan werkt het. Eveneeens ongelofelijk!
Dan nog een slotvraagje; Kunnen Apps alleen op ext4 (die ik dan maar met PTP of ADB uitlees) hun dingen zoals chats en fotos etc kwijt? En de standaard fotos en media? Of kan dat ook naar een FAT32 (die ik dan via MTP lees)?
1) Deze oplossing fixt het usb connect disconnect connect etc probleem. Namelijk de USB Power Settings in Windows (7). Ongelofelijk!
2) En blijkbaar kan in CM13 (of Android M) niet goed tegelijk ADB en MTP werken. Als ik dus 1 van de twee aan heb staan en de andere uit, dan werkt het. Eveneeens ongelofelijk!
Dan nog een slotvraagje; Kunnen Apps alleen op ext4 (die ik dan maar met PTP of ADB uitlees) hun dingen zoals chats en fotos etc kwijt? En de standaard fotos en media? Of kan dat ook naar een FAT32 (die ik dan via MTP lees)?
[ Voor 28% gewijzigd door Stan op 11-03-2016 02:01 . Reden: Links ]
Dit is heel wat anders dan waar het volgens mij om ging, maar ik begrijp nu waarom je vast loopt.Stan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 01:56:
.............
......En blijkbaar[/url] kan in CM13 (of Android M) niet goed tegelijk ADB en MTP werken. Als ik dus 1 van de twee aan heb staan en de andere uit, dan werkt het................
..........Kunnen Apps alleen op ext4 ............Of kan dat ook naar een FAT32 ...............
Sinds Google heeft besloten dat SD alleen nog dient als mediaopslag kunnen apps alleen nog naar het interne geheugen schrijven. Vervelend als je daar niet zoveel van hebt. Bovendien hebben backup programma's zoals Titanium daar ook last van. Er zijn wel apps of hacks die dit deels kunnen omzeilen door een xml bestand aan te passen. Dit gaat dan specifiek over dataopslag door apps.
Dat hele ptp en mtp gebeuren heeft betrekking op het uitlezen met een externe device.
Waar ik naar verwees was het vergroten van je interne datageheugen door een ext4 partitie aan te maken die met een app gelinkt wordt aan dat interne geheugen. In dat geval kan je bv veel meer apps installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 11-03-2016 19:43 ]
Te veel druk uitoefenen op een jack is altijd een slecht idee, en vaak een indicator dat er iets in zit dat de plug blokkeert.Stan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:54:
2 nieuwe problemen:
[...]
Dikke kans dat er een pluk stof onderin de Jack zit.
Ik zou je willen adviseren om de telefoon uit te schakelen en de accu te verwijderen. (Om kortsluiting in de Jack te voorkomen)
Vervolgens voorzichtig een lange dunne houtschroef er in draaien al draaiende (rechtsom) langzaam de jack in bewegen om het stof op te pikken, en deze al draaiend (nog steeds voorzichtig) er weer uit te trekken.
Op die manier zou het aanwezige stof in de draad van de schroef moeten blijven hangen.
>>Let op: binnen in de Jack zitten uitstekende connectors. De schroef moet ruim dunner zijn dan de opening van de Jack. Zorg dat je de connectors niet beschadigd: bij weerstand niet doorgaan, maar de schroef voorzichtig terug draaien zodat deze weer los komt.
[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 11-03-2016 21:19 ]
Goeie tip, maar met een felle zaklamp kan ik er redelijk goed in kijken, en hij is zeer netjes en schoon, maar je ziet gewoon dat dat lipje onderin vrijwel plat isguapper schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:01:
[...]
Te veel druk uitoefenen op een jack is altijd een slecht idee, en vaak een indicator dat er iets in zit dat de plug blokkeert.
Dikke kans dat er een pluk stof onderin de Jack zit.
Ik zou je willen adviseren om de telefoon uit te schakelen en de accu te verwijderen. (Om kortsluiting in de Jack te voorkomen)
Vervolgens voorzichtig een lange dunne houtschroef er in draaien al draaiende (rechtsom) langzaam de jack in bewegen om het stof op te pikken, en deze al draaiend (nog steeds voorzichtig) er weer uit te trekken.
Op die manier zou het aanwezige stof in de draad van de schroef moeten blijven hangen.
>>Let op: binnen in de Jack zitten uitstekende connectors. De schroef moet ruim dunner zijn dan de opening van de Jack. Zorg dat je de connectors niet beschadigd: bij weerstand niet doorgaan, maar de schroef voorzichtig terug draaien zodat deze weer los komt.
Ik heb inmiddels WD40 geprobeerd, maar dit helpt niet.

kun je met en naald met gebogen punt het lipje niet naar binnen buigen?Stan schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:46:
[...]
Goeie tip, maar met een felle zaklamp kan ik er redelijk goed in kijken, en hij is zeer netjes en schoon, maar je ziet gewoon dat dat lipje onderin vrijwel plat is
Ik heb inmiddels WD40 geprobeerd, maar dit helpt niet.
WD40? Ben je niet bang hiermee kortsluiting te veroorzaken?
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 13-03-2016 12:42 ]
Een van de vele prachtige eigenschappen van WD40 is nou juist dat het niet geleidt.guapper schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:31:
[...]
kun je met en naald met gebogen punt het lipje niet naar binnen buigen?
WD40? Ben je niet bang hiermee kortsluiting te veroorzaken?
En een naald? Wel een idee maar dat zou dan een breinaald/haaknaald moeten zijn met zo'n haakje, zodat ik hem juist omhoog kan buigen (naar me toe).
Beiden lijken me veel te dik, ik bedoel een naald naald, waarmee je (moeder) naait. Of hooguit een veiligheidsspeld qua dikte, dan heb je ook wat extra materiaal om als hefboom te gebruiken tijdens het porren en draaien.Stan schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Een van de vele prachtige eigenschappen van WD40 is nou juist dat het niet geleidt.![]()
En een naald? Wel een idee maar dat zou dan een breinaald/haaknaald moeten zijn met zo'n haakje, zodat ik hem juist omhoog kan buigen (naar me toe).
Het idee is om het puntje om te buigen, zodat je dat lipje op kunt lichten naar binnen, opdat het weer contact maakt.
[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 13-03-2016 23:06 ]
Slecht nieuws ik denk dat mijn redmi 2 pro gestorven is .
Ik had Miu 7 erop gekregen en hij heeft het een paar dagen goed gedaan .
Maar opeens begon hij foutmeldingen te geven dat services werden afgesloten dus ik dacht even rebooten .
Maar hij ging dus niet meer aan .
Nu heb ik wel TWRP 3.0.0.0 van Teamwin erop zitten maar hij wil geen enkele rom installeren .
Het gaat goed tot deze foutmelding in het scherm komt te staan .

Volgens mij is het interne geheugen beschadigd en niet meer te herschrijven maar misschien heb ik het fout.
Iemand een idee ??
Maar opeens begon hij foutmeldingen te geven dat services werden afgesloten dus ik dacht even rebooten .
Nu heb ik wel TWRP 3.0.0.0 van Teamwin erop zitten maar hij wil geen enkele rom installeren .

Volgens mij is het interne geheugen beschadigd en niet meer te herschrijven maar misschien heb ik het fout.
Iemand een idee ??
supersu vraagt na install om een update dat die dat graag wilt doen via twrp
niet doen !!
zat dus vast in boot
gewoon naar twrp gaan en daar supersu zip install doen
https://d24.usercdn.com/d...-v2.67-20160121175247.zip
link hier boven ( BETA-SuperSU-v2.67 )
en het werkt weer
niet doen !!
zat dus vast in boot
en het werkt weer
kan je nog in fastboot komen ? power vol.downdiquan2001 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:45:
Slecht nieuws ik denk dat mijn redmi 2 pro gestorven is .
[afbeelding]
Iemand een idee ??![]()
http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html
dan kan je dit nog doen denk
Dus ik moet deze zip installeren via twrp ?
en dan opnieuw de ROM installeren ?
NLMarcel194 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:25:
supersu vraagt na install om een update dat die dat graag wilt doen via twrp
niet doen !!
zat dus vast in boot![]()
en het werkt weer
neediquan2001 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:41:
Dus ik moet deze zip installeren via twrp ?
[...]
dit dus
http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html
anders zou ik het niet weten
Verwijderd
joe vraagje, sinds een paar maanden heb ik de Redmi A2 TD-LTE (Xiaomi Redmi 2A Android 4.4 Quad-Core 4G TDD-LTE Phone w/ 4.7" IPS HD, 8GB ROM, 8.0MP camera - Black). gekocht in een opwelling dus heb toen absoluut geen rekening gehouden met FDD/TDD. smartphone werkt heel prima alleen het internet is zeer traag. altijd EDGE en max 25K/s.
Is hier nog iets aan te doen of heb ik gewoon de verkeerde versie gekocht ?
zit bij Telfort.
Alvast bedankt voor reacties
zit bij Telfort.
Zo, vanmiddag even wat nieuwe software geflashed aangezien ik tijd had en de 'black screen during calls' wel vervelend was.
ROM: cm-13.0-20160318-UNOFFICIAL-wt88047
GAPPS: open_gapps-arm-6.0-micro-20160320
Recovery: twrp-3.0.0-0-wt88047-20160309
Recovery geflashed via Flashify. Format data, system, cache. Instal ROM, instal GAPPs. Reboot en klaar.
Leuke animaties in MM (MarshMellow). Links en rechts wat zitten customizen en telefoontje loopt weer lekker. So far nog geen echte issues gezien.
Recovery geflashed via Flashify. Format data, system, cache. Instal ROM, instal GAPPs. Reboot en klaar.
Leuke animaties in MM (MarshMellow). Links en rechts wat zitten customizen en telefoontje loopt weer lekker. So far nog geen echte issues gezien.
Ja das klote, want als je alles hier goed naleest, zie je dat je de India-versie hebt, die gedeeltelijk op andere banden opereert. Jammer dus, al kan wisselen van Nederlandse provider wellicht helpen (check LTE-banden).Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:06:
joe vraagje, sinds een paar maanden heb ik de Redmi A2 TD-LTE (Xiaomi Redmi 2A Android 4.4 Quad-Core 4G TDD-LTE Phone w/ 4.7" IPS HD, 8GB ROM, 8.0MP camera - Black). gekocht in een opwelling dus heb toen absoluut geen rekening gehouden met FDD/TDD. smartphone werkt heel prima alleen het internet is zeer traag. altijd EDGE en max 25K/s.
zit bij Telfort.
Klopt, en dan heb je geluk, want nou net die 20160318 is de eerste release sinds een maand zonder echte bugs die er weer langzaamaan in waren geslopen sinds begin februari. Zie XDA.Card Nox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:16:
Zo, vanmiddag even wat nieuwe software geflashed aangezien ik tijd had en de 'black screen during calls' wel vervelend was.
Geluk is met de domme zeggen ze wel vaker he
.
Maar bedankt voor de tip, dan blijf ik even bij deze build.
Jammer dat Xiaomi nog altijd niet de bootloader vrijgeeft, dat zou het leven van die mensen zoveel makkelijker maken.
Maar bedankt voor de tip, dan blijf ik even bij deze build.
Jammer dat Xiaomi nog altijd niet de bootloader vrijgeeft, dat zou het leven van die mensen zoveel makkelijker maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2016 09:53 ]
Heeft de CM-13 ROM nog steeds last van echo/noise bij speakerphone gesprekken, of is het ondertussen gefixt?
Ik ging tot een maand geleden nog regelmatig de CM-12.1/13 ROMs uitproberen, maar met speakerphone altijd weer echo die het gesprek overstemd... dus ondertussen een beetje teleurgesteld in CM ROMs.
Ik ging tot een maand geleden nog regelmatig de CM-12.1/13 ROMs uitproberen, maar met speakerphone altijd weer echo die het gesprek overstemd... dus ondertussen een beetje teleurgesteld in CM ROMs.
Verwijderd
Bedankt voor de duidelijke omschrijving, heb alles ook zo geïnstalleerd en draait goed voorlopigCard Nox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:16:
Geen problemen hier, ik hoor de andere kant duidelijk en vice versa.Dr. Prozac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:44:
Heeft de CM-13 ROM nog steeds last van echo/noise bij speakerphone gesprekken, of is het ondertussen gefixt?
Same here, tot dusver geen issues.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:57:
[...]
Bedankt voor de duidelijke omschrijving, heb alles ook zo geïnstalleerd en draait goed voorlopig
Met welke app heb je dit geprobeerd, en was dat een gesprek over speakerphone?Card Nox schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:26:
[...]
Geen problemen hier, ik hoor de andere kant duidelijk en vice versa.
Met de intenet call feature (VoIP/SIP) van de native dialer is het me niet gelukt.
Hier is een opname van een echo test via speakerphone:
met CM-ROM: http://ge.tt/9bDIw9Y2;
met MIUI: http://ge.tt/5dGYCpX2.
[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Prozac op 25-03-2016 15:13 ]
Wellicht heb ik het foutief opgevat. Speakerphone = luidspreker? Die werkt hier zonder issues met de standaard dialer.Dr. Prozac schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:56:
[...]
Met welke app heb je dit geprobeerd, en was dat een gesprek over speakerphone?
Oeps.....
Ik zou de methode van Card Nox volgen, maar kwam er tussentijds achter dat ik de .zip file nog niet op de sd card had staan.
Wat heb ik gedaan:
- reboot naar recovery
- wipe system, data en cache
- toen zou ik dus de zip files installeren, maar die stonden nog niet op de sd kaart. Dus die erop gezet in de hoop weer te kunnen starten in recovery.
Welnu: dat laatste lukt niet. Ik kom alleen maar in fastboot modus en weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen om weer een werkende foon te krijgen.
edit:
ik heb nu de Android SDK op mijn laptop gezet en kon iig de TWRP recovery flashen met fastboot. Maar nu zoek ik dus een methode om in TWRP te komen.
Ik zou de methode van Card Nox volgen, maar kwam er tussentijds achter dat ik de .zip file nog niet op de sd card had staan.
Wat heb ik gedaan:
- reboot naar recovery
- wipe system, data en cache
- toen zou ik dus de zip files installeren, maar die stonden nog niet op de sd kaart. Dus die erop gezet in de hoop weer te kunnen starten in recovery.
Welnu: dat laatste lukt niet. Ik kom alleen maar in fastboot modus en weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen om weer een werkende foon te krijgen.
edit:
ik heb nu de Android SDK op mijn laptop gezet en kon iig de TWRP recovery flashen met fastboot. Maar nu zoek ik dus een methode om in TWRP te komen.
[ Voor 13% gewijzigd door hansdegit op 27-03-2016 15:41 ]
Ja, klopt. Met gesprek over speakerphone bedoelde ik dat je het geluid uit de grote luidspreker hoort en dat je de telefoon niet in de buurt van je mond hoeft te houden om iets terug te zeggen, maar wel binnen 5 meter of zo.Card Nox schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:56:
[...]
Wellicht heb ik het foutief opgevat. Speakerphone = luidspreker? Die werkt hier zonder issues met de standaard dialer.
Maar werkte het bij een "internet cal", dus een gesprek via VoIP/SIP? Want ik bel alleen nog maar via internet, ook bij een vaste telefoon.
Hoe dan ook, ik zal het binnenkort weer uitproberen, maar het zal me niet verbazen als ik binnen een kwartier weer terug ben op MIUI.
Zet de telefoon uit. Wil de telefoon moeilijk uit gaan, haal dan even de batterij uit.hansdegit schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:23:
edit:
Probeer vervolgens de telefoon op te starten op de volgende manieren:
1) vol+ en aan/uit knop beide ingedrukt houden totdat de telefoon trilt, dan de aan/uit knop loslaten;
2) vol- en aan/uit knop beide ingedrukt houden totdat de telefoon trilt, dan de aan/uit knop loslaten;
3) vol+, vol- en aan/uit knop alle drie ingedrukt houden totdat de telefoon trilt, dan de aan/uit knop loslaten.
Hopenlijk kom je terecht (bij mij na manier 1) op een scherm met (uit mijn hoofd) veel groene en rode kleuren. Daar staat een knop "recovery" waar je op moet drukken om op TWRP's recovery te komen.
[ Voor 88% gewijzigd door Dr. Prozac op 27-03-2016 16:11 ]
Telefoon is weer bruikbaar, thanks @Card Nox
@Dr Prozac: ik lees nu je update. Jij ook bedankt. Beide volume buttons icm power dus.
@Dr Prozac: ik lees nu je update. Jij ook bedankt. Beide volume buttons icm power dus.
[ Voor 50% gewijzigd door hansdegit op 27-03-2016 18:06 ]
Nee, ik heb gewoon via de SIM gebeld. Echter omdat ik wel nieuwsgierig ben, zojuist even op de speaker via Whatsapp gebeld met de vriendin en de vader. Beide geen probleem, moet zeggen dat het super helder was, leek zelfs beter dan via de SIM.Dr. Prozac schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Ja, klopt. Met gesprek over speakerphone bedoelde ik dat je het geluid uit de grote luidspreker hoort en dat je de telefoon niet in de buurt van je mond hoeft te houden om iets terug te zeggen, maar wel binnen 5 meter of zo.
Maar werkte het bij een "internet cal", dus een gesprek via VoIP/SIP? Want ik bel alleen nog maar via internet, ook bij een vaste telefoon.
You're welcomehansdegit schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:36:
Telefoon is weer bruikbaar, thanks @Card Nox
Om gelijk maar even wat battery stats te posten.
# hrs - % used - Screen on Time (SOT)
24h - 97% - 4:13 SOT
23h - 96% - 4:57 SOT
50h - 93% - 4:35 SOT
Al met al erg tevreden. Heb wel het gevoel dat de batterij vrij snel leeg gaat op 3G, heb de telefoon echter nagenoeg altijd op 2G/Edge staan. Op zowel Edge als Wifi is die lekker zuinig. Zet m 's nachts altijd op 'battery saver' en loopt 2 a 3% leeg in een nacht dus ook dat is top! Verder nog geen gekke vastlopers of andere issues ervaren; tevrede gebruiker hier!
Zou nog graag een app/tweak hebben die automatisch wissel tussen 2G in standby en 3G met scherm aan maar nooit gevonden.
Enige dat me soms opvalt is dat het lijkt alsof de capacitive knoppen minder goed werken...
[ Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 27-03-2016 23:04 ]
Ja, maar dat is WhatsApp en die gebruikt net als BBM, Skype en Line wel VoIP, maar niet SIP. Met SIP kan je bellen naar iedereen die een telefoonaansluiting heeft, vast of mobiel maakt niet uit. WA, BBM, Line en Skype kunnen alleen bellen naar andere leden van de eigen service.Card Nox schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:58:
[...]
Nee, ik heb gewoon via de SIM gebeld. Echter omdat ik wel nieuwsgierig ben, zojuist even op de speaker via Whatsapp gebeld met de vriendin en de vader. Beide geen probleem, moet zeggen dat het super helder was, leek zelfs beter dan via de SIM.
Later vanmiddag ga ik de nieuwste CM testen.
--
Toevoeging: 1
Ik heb cm13-20160327 even getest... en echo cancellation werkt nog steeds niet voor VoIP over SIP.
Zowel getest met de native dialer als ook met CSipSimple.
Ik denk er over om de developer een account te geven op mijn Asterisk server zodat hij kan testen met VoIP over SIP.
[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Prozac op 28-03-2016 18:04 ]
Ik heb nu 2x een spontane reboot gehad met CM 13 (20160318).
Welke downloadlinks gebruikt "men" hier om updates te scoren? Op zich bevalt Android 6 mij wel, namelijk; ik zou best méér versies willen proberen. Of beter: als ik standby moet lopen, kan ik een spontane reboot 's nachts niet goedpraten op mijn werk.
edit: en is er een manier om die nieuwe ROM te installeren zonder al mijn instellingen en apps kwijt te raken?
Welke downloadlinks gebruikt "men" hier om updates te scoren? Op zich bevalt Android 6 mij wel, namelijk; ik zou best méér versies willen proberen. Of beter: als ik standby moet lopen, kan ik een spontane reboot 's nachts niet goedpraten op mijn werk.
edit: en is er een manier om die nieuwe ROM te installeren zonder al mijn instellingen en apps kwijt te raken?
[ Voor 15% gewijzigd door hansdegit op 30-03-2016 20:21 ]
Niet doen met de telefoon waar je op moet kunnen vertrouwen.hansdegit schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:00:
[...] Of beter: als ik standby moet lopen, kan ik een spontane reboot 's nachts niet goedpraten op mijn werk.[...]
Heb je geen telefoon van de baas daarvoor?
Nee, dan zou ik met twee telefoons moeten zeulen, niet mijn ding. Maar dat gaat buiten de scope van dit topic...
Ik las dat Dr Prozac alweer een nieuwe ROM had uitgeprobeerd. Waarvandaan heb je die gedownload, Dr?
Oh wacht, misschien op de eerste pagina bij het topic over deze foon (XDA):
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3200883
Ik las dat Dr Prozac alweer een nieuwe ROM had uitgeprobeerd. Waarvandaan heb je die gedownload, Dr?
[ Voor 28% gewijzigd door hansdegit op 31-03-2016 15:44 ]
Dat is de link naar Kumajaya's CM-12.1 (Android-5).hansdegit schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:48:
De ROM die ik heb uigeprobeerd is Kumajaya's CM-13 (Android-6).
De link is:
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958
Bij CM12.1 was het mogelijk netwerk verkeer te laten zien in de status bar wanneer er iets actief was. Deze optie zie ik niet in CM13, zien jullie die wel?
En over naar Android 5.1.1 met de weekly. Gevoelsmatig loopt het soepeler, maar dat maak ik mijzelf vast wijs
Ik zag zojuist dat ie gereleased is ja, ben de Weekly nu aan het downloaden, ben heel benieuwdBB-One schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:37:
En over naar Android 5.1.1 met de weekly. Gevoelsmatig loopt het soepeler, maar dat maak ik mijzelf vast wijs
Voor de duidelijkheid voor iedereen hier:Dr. Prozac schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:59:
[...]
Dat is de link naar Kumajaya's CM-12.1 (Android-5).
De link is:
De CMs van Kumajaya (Ketut Putu Kumajaya) en Emfox (Emfox Zhou) die zijn niet allemaal prettig. Er zijn in de laatste maanden wel weer wat oude en nieuwe bugs in geslopen.
De beste stabiele en fijne is momenteel de Kuma van 20160318. En de actuele builds van eind maart draaien alleen lekker als je ze dirty (niet clean) over de 20160325 heen flasht.
De Emfox builds (die je itt Kuma WEL OTA kunt updaten via je Settings) zijn echt testbuilds/nightlies, en dus vaak met bugjes. Maar we komen in de buurt van een fijne goeie CM!
PS1. De 20160401 versie is een 1-aprilgrap met allemaal onzin erin.
PS2. Nieuwere builds dus dirty flashen (anders Play crashes etc) en oudere clean.
PS3. Liefst alles flashen met zip vanaf intern en niet vanaf SD! En let op merk/versie van je internal emmc!
[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 01-04-2016 23:15 . Reden: PS1,2,3 ]
Dank Stan, we houden het in de gaten.
In het topic op XDA staat dat deze ROM's voor de WT88047 (= HM2014811) zijn. Installeren jullie die op de WT86047 (= HM2014813) ?? Of hebben jullie een 811? :confused:Dr. Prozac schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:59:
[...]
Dat is de link naar Kumajaya's CM-12.1 (Android-5).
De link is:
Ik heb een 2014813 en die 20160318 build lijkt toch behoorlijk stabiel.
Werken de volgende zaken helemaal tip top?hansdegit schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:57:
Ik heb een 2014813 en die 20160318 build lijkt toch behoorlijk stabiel.
1) Alarm;
2) Google Play (store etc);
3) SD-kaartje;
4) Speakerphone, echo cancel en goed bellen via SIP/VoIP;
5) Headphone detection, ook bij reboot;
6) Connectie met Windows via USB;
7) Filmen (of toch blauwe flitsen of getik) en fotos (gewoon goeie kwaliteit en focus en licht)?
Welke emmc (internal) heb je? Hynix is top, Samsung meestal ook, maar de Micron versies zijn buggy/freezing.
Zie ook mijn aangepaste vorige post.
[ Voor 18% gewijzigd door Stan op 01-04-2016 22:56 . Reden: 7 & emmc ]
1) Ja. Maar gebruik zelf altijd Alarm Clock Pro.Stan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:54:
[...]
Werken de volgende zaken helemaal tip top?
1) Alarm;
2) Google Play (store etc);
3) SD-kaartje;
4) Speakerphone, echo cancel en goed bellen via SIP/VoIP;
5) Headphone detection, ook bij reboot;
6) Connectie met Windows via USB;
7) Filmen (geen blauwe flitsen of getik) en fotos (goeie kwaliteit en focus)?
Welke emmc (internal) heb je? Hynix is top, Samsung meestal ook, maar de Micron versies zijn buggy/freezing.
Zie ook mijn aangepaste vorige post.
2) Ja.
3) Ja, 32GB Samsung
4) Speakerphone wel met normaal bellen en WA. SIP/VoIP niet volgens Prozac.
5) Ja, wat bedoel je met reboot?
6) Ja.
7) Nee (geen blauw flitsen of getik), ja (goede kwaliteit en focus). Met oude 5.1.1. ROM had ik wel last van een piepgeluid de eerste 4 seconden
emmc durf ik zo niet te zeggen, zie dit niet in AIDA. Waar kan ik dit eenvoudig vinden?
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 01-04-2016 22:52 ]
Hoe is de kwaliteit van de foto's eigenlijk ten opzichte van MIUI?Card Nox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:34:
[...]
1) Ja. Maar gebruik zelf altijd Alarm Clock Pro.
2) Ja.
3) Ja, 32GB Samsung
6) Ja.
7) Nee. Met oude 5.1.1. ROM had ik wel last van een piepgeluid de eerste 4 seconden
emmc durf ik zo niet te zeggen, zie dit niet in AIDA. Waar kan ik dit eenvoudig vinden?
1) Wel goed uitgeprobeerd, en beetje lopen instellen en alarm laten afgaan ook etc?Card Nox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:34:
[...]
1) Ja. Maar gebruik zelf altijd Alarm Clock Pro.
2) Ja.
3) Ja, 32GB Samsung
6) Ja.
7) Nee. Met oude 5.1.1. ROM had ik wel last van een piepgeluid de eerste 4 seconden
4) Echo cancel en kwaliteit ook goed dus?
5) Koptelefoon schijnt niet te werken of detected te worden als ie er bij (re)boot nog/al in zit, in sommige builds.
7) Niet goed filmen en/of fotograferen?! Wat dan?
Emmc (en SD) kun je mooi zien met SD Insight van HumanLogic.
Heel apart, maar in sommige gevallen/Apps veel beter, andere slechter. Net als video.guapper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:43:
[...]
Hoe is de kwaliteit van de foto's eigenlijk ten opzichte van MIUI?
Maar sowieso ook veel meer opties.
En t verschilt ook helaas nog per build (maar ik heb nog een oudje, build 20160219!)
[ Voor 6% gewijzigd door Stan op 01-04-2016 23:17 . Reden: build ]
heh verdikkeme, zelf maar eens proberen dan...Stan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:44:
[...]
Heel apart, maar in sommige gevallen/Apps veel beter, andere slechter. Net als video.
Maar sowieso ook veel meer opties.
En t verschilt ook helaas nog per build.
Toch wel (te) lang geleden dat ik een CM bootlogo heb gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 01-04-2016 22:49 ]
Geen idee, kon niet aan MIUI wennen dus na een paar dagen meteen geswitched (wat een verademing, vooral omdat ik al jaren stock Android draai).guapper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:43:
[...]
Hoe is de kwaliteit van de foto's eigenlijk ten opzichte van MIUI?
1) Yup, ingesteld, scherm uit en 4 minuten later ging die af.Stan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:43:
[...]
1) Wel goed uitgeprobeerd, en beetje lopen instellen en alarm laten afgaan ook etc?
4) Echo cancel en kwaliteit ook goed dus?
5) Koptelefoon schijnt niet te werken of detected te worden als ie er bij (re)boot nog/al in zit, in sommige builds.
7) Niet goed filmen en/of fotograferen?! Wat dan?
Emmc (en SD) kun je mooi zien met SD Insight van HumanLogic.
4) Perfect.
5) Ga ik nu testen.
EDIT: Ook even de optie 'start music player when headphone detected' aangezet en werkt perfect.
EDIT: Headphones worden gewoon herkend na een reboot met headphones er nog in. Hij start zelfs direct de music app op zonder hoofdscherm te zien.
7) Mijn reactie aangepast. Nee geen gekke dingen, Ja goede kwaliteit (voor wat je mag verwachten).
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 01-04-2016 22:56 ]
Ben benieuwd Card Nox!
Ik ben dolblij eindelijk weer op mijn geliefde CM te zitten, maar heb sinds aanvang ervan wel deze klachten (al zit ik nog op een oudje, build 20160219 met mijn 811!);
A) SD kan geen ext4 EN FAT32 partitie bevatten, maar je moet kiezen en hij moet integraal (1 part);
B ) Tweede SIM is niet simpel te dis-/enablen;
C) Zaklampicoon in statusbalk is soms weg / geen torch;
D) Problemen met connectie met Windows via USB (in mijn build).
E) Kuma builds kunnen niet automatisch per OTA updaten.
De enige echte crash (bug) die ik heb in mijn build (20160219, zeer oud) is bij het aanmaken van meerdere profielen (niet gebruikers, maar statusprofielen met geluid en tril etc). En na crash zijn dan steeds de nieuw aangemaakten weg.
@Card Nox: Welke telefoonversie heb je nou ook alweer en welke emmc?
En welke build dan nu (en van wie)? De 20160318 van Kuma dus, middels TWRP 3.0 en helemaal clean?
PS. Ik heb nu nog de oude Kuma van 20160219 op mijn 811 maar zal spoedig de stabiele 20160318 gaan proberen!
Ik ben dolblij eindelijk weer op mijn geliefde CM te zitten, maar heb sinds aanvang ervan wel deze klachten (al zit ik nog op een oudje, build 20160219 met mijn 811!);
A) SD kan geen ext4 EN FAT32 partitie bevatten, maar je moet kiezen en hij moet integraal (1 part);
De enige echte crash (bug) die ik heb in mijn build (20160219, zeer oud) is bij het aanmaken van meerdere profielen (niet gebruikers, maar statusprofielen met geluid en tril etc). En na crash zijn dan steeds de nieuw aangemaakten weg.
En welke build dan nu (en van wie)? De 20160318 van Kuma dus, middels TWRP 3.0 en helemaal clean?
PS. Ik heb nu nog de oude Kuma van 20160219 op mijn 811 maar zal spoedig de stabiele 20160318 gaan proberen!
[ Voor 24% gewijzigd door Stan op 01-04-2016 23:18 . Reden: PS ]
helaas na installatie zoals card nox aangeeft van eerst cm en daarna de micro gapps steeds een foutmelding op de installatie wizzard.
Opnieuw alles geflashed via twrp, nog steeds hetzelfde probleem. Uiteindelijk maar een full wipe gedaan vanuit twrp; nu werkt het wel naar behoren (fingers crossed).
Opnieuw alles geflashed via twrp, nog steeds hetzelfde probleem. Uiteindelijk maar een full wipe gedaan vanuit twrp; nu werkt het wel naar behoren (fingers crossed).
A) Kan hier gewoon kiezen, kaartje wordt netjes los herkend.Stan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:06:
Ben benieuwd Card Nox!
B ) Is bij mij disabled, kan m niet enablen (greyed out)
C) Nog niet gehad. Kan me voorstellen dat het lastig is want ik gebruik hem stiekem vrij vaak.
D) Geen issues gehad.
E) Geen idee, ik flash niet zo vaak.
Ik heb de Prime (2014813).
emmc = Toshiba / 016G70 / 16GB / Apr 2015
SD = Samsung / 00000 / 32GB / Oct 2015
Card Nox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:16:
[ Voor 23% gewijzigd door Card Nox op 01-04-2016 23:55 ]
Ook dit is een bekend (oud) probleempje:guapper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:47:
helaas na installatie zoals card nox aangeeft van eerst cm en daarna de micro gapps steeds een foutmelding op de installatie wizzard.
A) Flash niet clean (of juist wel) maar dirty, vanaf 1 a 2 builds eerder;
OF
B ) Delete de file van de wizard zoals in step 8 op de install post staat beschreven.
OF
C) Flash GApps tijdens install, of juist pas na eerste reboot.
EN
Z) Altijd meteen na eerste opstart 1 reboot! Ook een gekkigheidje dat soms moet.
[ Voor 5% gewijzigd door Stan op 02-04-2016 01:47 . Reden: Z ]
A) Ja ik ook, en beiden werken, maar je MOET kiezen. Hoe je het ook doet (bijv via reader in je PC), een kaartje kan niet zowel ext4 als FAT32 (dus zowel uitbreiding intern, als extra media (en WIndows) maken!Card Nox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:53:
[...]
A) Kan hier gewoon kiezen, kaartje wordt netjes los herkend.
B ) Is bij mij disabled, kan m niet enablen (greyed out)
C) Nog niet gehad. Kan me voorstellen dat het lastig is want ik gebruik hem stiekem vrij vaak.
D) Geen issues gehad.
E) Geen idee, ik flash niet zo vaak.
Ik heb de Prime (2014813).
emmc = Toshiba / 016G70 / 16GB / Apr 2015
SD = Samsung / 00000 / 32GB / Oct 2015
[...]
Oh tof, ik wist niet dat de Primes met een nieuwere en ander merk emmc werken (Toshiba)!
B moet je ook maar net weten.... Meestal geef ik de bugs die doorgehaald zijn niet al te veel aandacht, aangezien een dag maar 25 uur heeft. Die startpost is bovendien een work of art-in-progress.Zeer goed slecht leesbaar en niet te volgen ook. Wel Ook leuk als je van puzzelen houd.Stan schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:14:
[...]
Ook dit is een bekend (oud) probleempje:
A) Flash niet clean (of juist wel) maar dirty, vanaf 1 a 2 builds eerder;
OF
B ) Delete de file van de wizard zoals in step 8 op de install post staat beschreven.
OF
C) Flash GApps tijdens install, of juist pas na eerste reboot.
C beide opties geprobeerd.., ook nog een keer CM over gapps heen, maar helaas.
Ik moet wel zeggen dat het binnen de kortste tijd weer lekker vertrouwd is.
[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 02-04-2016 01:00 ]
Ja is dus wel bekend hoor, en vaak besproken in die XDA draad. Maar inderdaad doorgehaald op de first post/install post, omdat bij de nieuwere builds het in principe niet meer hoeft.guapper schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:34:
[...]
B moet je ook maar net weten.... Meestal geef ik de bugs die doorgehaald zijn niet al te veel aandacht, aangezien een dag maar 25 uur heeft.
C beide opties geprobeerd.., ook nog een keer CM over gapps heen, maar helaas.
Ik moet wel zeggen dat het binnen de kortste tijd weer lekker vertrouwd is.
Maar zoals gezegd zijn de laatste weken enkele bugs en dingetjes af en aan steeds weg of weer terug.
Just updated (mn 811 met Samsung emmc) naar 20160318 by Kumajaya (vanaf 20160219).
Ook de TWRP 3.0.0.0 even geupdate van 20160206 naar 20160309.
Beiden gingen top met alleen een Wipe Cache.
Alles is behouden en werkt meteen, alleen een paar reboots nodig om beide SIMs te laten opstarten.
Keep u posted!
Ook de TWRP 3.0.0.0 even geupdate van 20160206 naar 20160309.
Beiden gingen top met alleen een Wipe Cache.
Alles is behouden en werkt meteen, alleen een paar reboots nodig om beide SIMs te laten opstarten.
Keep u posted!
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Redmi Note 2
Deze heeft de eigenaardigheid helemaal niet meer bereikbaar te zijn na een mislukte flashify actie.
In het keuze menu is de recovery img is in de boot terecht gekomen.
Nu start de Note wel op met het MI logo maar reboot na 10 seconden.
Geen van de tools herkend de telefoon als hij via USB wordt aangesloten.
Maar;
Soms krijg in Sptools wel het rode balkje maar stopt de verdere activiteit met een BROM error over de baseband chip.
Dus er lijkt nog hoop? hoop ik.....
Zijn er mogelijkheden of tools om de telefoon toch te benaderen?
Volgens de binnenkant is dit een TD-LTE versie.
Dat zou de originele chinese versie zijn?
Voordat het misging had ik wel veel chinese tekst tussen de engelse teksten door.
Ook kon ik niet bij de 3 puntjes komen in de update actie.
Ze stonden er eenvoudig niet.
Dat was de reden om er mee aan de gang te gaan.
Ik miste de Nederlandse teksten in de phone.
Iemand met meer evvaring tips of advies voor mij?
John
Deze heeft de eigenaardigheid helemaal niet meer bereikbaar te zijn na een mislukte flashify actie.
In het keuze menu is de recovery img is in de boot terecht gekomen.
Nu start de Note wel op met het MI logo maar reboot na 10 seconden.
Geen van de tools herkend de telefoon als hij via USB wordt aangesloten.
Maar;
Soms krijg in Sptools wel het rode balkje maar stopt de verdere activiteit met een BROM error over de baseband chip.
Dus er lijkt nog hoop? hoop ik.....
Zijn er mogelijkheden of tools om de telefoon toch te benaderen?
Volgens de binnenkant is dit een TD-LTE versie.
Dat zou de originele chinese versie zijn?
Voordat het misging had ik wel veel chinese tekst tussen de engelse teksten door.
Ook kon ik niet bij de 3 puntjes komen in de update actie.
Ze stonden er eenvoudig niet.
Dat was de reden om er mee aan de gang te gaan.
Ik miste de Nederlandse teksten in de phone.
Iemand met meer evvaring tips of advies voor mij?
John
Groet, John woonplaats Emmen
wat ik vergat te vertellen
de telefoon reageert niet op volume up of volume down met de power toets
er komt geen menu of fastboot mogelijkheid naar voren
[ Voor 3% gewijzigd door john43 op 02-04-2016 08:48 ]
Misschien kun je je probleem beter voorleggen in het Redmi Note 2 topic?john43 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:48:
wat ik vergat te vertellen
[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie
Oh ok
Ik dacht dat ik daar al zat.......
Blijkbaar niet goed gelezen
Ik dacht dat ik daar al zat.......
Blijkbaar niet goed gelezen
Iemand antwoord op deze vraag?Card Nox schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:49:
Bij CM12.1 was het mogelijk netwerk verkeer te laten zien in de status bar wanneer er iets actief was. Deze optie zie ik niet in CM13, zien jullie die wel?
Krijg tevens de optie niet gevonden op het weer vanuit het pull down menu aan te passen van Fahrenheit naar celcius.
Goedendag,
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon en dat word misschien een Moto E 4G 2015 of de redmi 2 Pro.
Nu lees ik dat er verschillende versie's zijn van de redmi 2 pro ivm de ontvangst banden en dat dit soms problemen kan geven in NL, nu is mijn vraag welke moet ik hebben.
Tevens vind ik het voordeel dat de accu los te vervangen is in vergelijking met de moto e en tevens de camera is een hogere resolutie.
Is MUI is redelijke stock android dus zonder malware ?
Mvg
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon en dat word misschien een Moto E 4G 2015 of de redmi 2 Pro.
Nu lees ik dat er verschillende versie's zijn van de redmi 2 pro ivm de ontvangst banden en dat dit soms problemen kan geven in NL, nu is mijn vraag welke moet ik hebben.
Tevens vind ik het voordeel dat de accu los te vervangen is in vergelijking met de moto e en tevens de camera is een hogere resolutie.
Mvg
Misschien jezelf eerst eens goed inlezen?
Miui..stock android...geen malware..
Miui..stock android...geen malware..
MIUI is niet stock Android, maar het wordt wel regelmatig geupgrade.JBnl schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:36:
De versie die je kan downloaden via xiaomi.eu is voor zover ik weet malware vrij.
Verder kan je root-rechten gemakkelijk aan en uitzetten.
Er is zowel een MIUI-versie gebaseerd op Android-4 als ook een versie gebaseerd op Android-5.
Je kan ook de verschillende CyanogenMod ROMs gebruiken voor de Redmi-2 (Pro).
Zowel CM-11, 12 als 13 (Android-4, 5 en 6) zijn gemakkelijk te installeren.
Het probleem dat ik heb met de CM ROM (CM-13) is dat echo cancellation niet werkt bij internet bellen (VoIP/SIP) met de native dialer via speakerphone... echo cancellation werkt wel bij normaal bellen met de native dialer via speakerphone.
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Prozac op 05-04-2016 20:28 ]
Nee, MIUI is een stevig aangepaste Android versie.JBnl schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:36:
Voorheen downloadde ik de wekelijkse Xiaomi.eu ROM voor mijn HM2014813.
Meestal ging dit goed OTA, af en toe moest ik 'm handmatig downloaden/installeren.
Nu heb ik sinds de 6.1.28 versie geen nieuwe OTA update meer ontvangen en sindsdien eigenlijk ook geen aandacht meer aan besteed, tot aan vandaag. Ik wilde dus weer even handmatig updaten maar heb het idee dat er het een en ander gewijzigd is.
Heb al wel dit bestand gedownload:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995311822
maar nog niet geinstalleerd omdat in de laatste wekelijkse ROM deze opmerking staat:
We will not release Redmi 2 W/TD Android 4.4 ROMs anymore but 5.1 only...
Roms has new device names:
wt86047 = HM2014813
wt88047 = HM2014811
Ik weet dus niet of ik direct van 6.1.28 naar de 6.3.31 kan updaten? En is de 6.3.31 al Android 5.1 of slaat deze opmerking meer op dat dit nog moet komen? Kan ik deze update gewoon op de ouderwetse manier (handmatig) installeren of is hier iets gewijzigd?
Thanks!
Meestal ging dit goed OTA, af en toe moest ik 'm handmatig downloaden/installeren.
Nu heb ik sinds de 6.1.28 versie geen nieuwe OTA update meer ontvangen en sindsdien eigenlijk ook geen aandacht meer aan besteed, tot aan vandaag. Ik wilde dus weer even handmatig updaten maar heb het idee dat er het een en ander gewijzigd is.
Heb al wel dit bestand gedownload:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995311822
maar nog niet geinstalleerd omdat in de laatste wekelijkse ROM deze opmerking staat:
We will not release Redmi 2 W/TD Android 4.4 ROMs anymore but 5.1 only...
Roms has new device names:
wt86047 = HM2014813
wt88047 = HM2014811
Ik weet dus niet of ik direct van 6.1.28 naar de 6.3.31 kan updaten? En is de 6.3.31 al Android 5.1 of slaat deze opmerking meer op dat dit nog moet komen? Kan ik deze update gewoon op de ouderwetse manier (handmatig) installeren of is hier iets gewijzigd?
Thanks!
Eerst 6.2.25 installeren, daarmee wordt een nieuwe installatie procedure geïnstalleerd. En dan kan je de laatste versie installeren.
Hoef je voor een upgrade van 4.4 naar 5.1 niet een full wipe te doen.. en dus na het installeren van de ROM ook alle apps opnieuw installeren?BB-One schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:42:
Eerst 6.2.25 installeren, daarmee wordt een nieuwe installatie procedure geïnstalleerd. En dan kan je de laatste versie installeren.
Ik heb het niet gedaan, dacht dat kan later alsnogDr. Prozac schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:30:
[...]
Hoef je voor een upgrade van 4.4 naar 5.1 niet een full wipe te doen.. en dus na het installeren van de ROM ook alle apps opnieuw installeren?
Op jouw aanwijzingen ook naar 2.25 gegaan en daarna naar 4.7. Wel beiden handmatig gedownload en daarna geselecteerd in de updater app. De update is zonder issues verlopen en de telefoon draait nu op android 5.1 Verder nog geen gekke dingen gezien.BB-One schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 06:03:
[...]
Ik heb het niet gedaan, dacht dat kan later alsnogmaar was dus helemaal niet nodig. 5.1 zorgt voor mijn gevoel wel voor een soepelere ervaring, maar volgens mij gaat de batterij iets harder dan normaal. Maar geen probleem om een hele dag door te komen.
Over dat handmatig downloaden.djmartyn schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:48:
[...]
Op jouw aanwijzingen ook naar 2.25 gegaan en daarna naar 4.7. Wel beiden handmatig gedownload en daarna geselecteerd in de updater app. De update is zonder issues verlopen en de telefoon draait nu op android 5.1 Verder nog geen gekke dingen gezien.
Ik heb in een van zijn weekly updates gelezen dat hij alle roms naar een Chinese server van Xiaomi moet uploaden en dat zijn uploadsnelheid enorm beperkt werd... Om die reden heeft hij besloten om OTA updates uit te stellen tot x-aantal maanden. Dus al je graag mee up-to-date wil blijven, best handmatig downloaden dan
Correct me if i'm mistaken
Ik ben van plan bij Geekbuying een 2 pro te bestellen, maar zit als betrekkelijke leek nog met wat vragen...
De belangrijkste vragen:
- kan de telefoon geroot worden
- kan er een rom naar Android 5.x op gezet worden, het liefst in het Nederlands, maar Engels niet onoverkomelijk
- als het bovenstaande gebeurd is, kan ik dan OTA-updates ontvangen?
Dank voor de moeite alvast. Hier de link:
http://www.geekbuying.com...HD-8MP---Grey-350499.html
De belangrijkste vragen:
- kan de telefoon geroot worden
- kan er een rom naar Android 5.x op gezet worden, het liefst in het Nederlands, maar Engels niet onoverkomelijk
- als het bovenstaande gebeurd is, kan ik dan OTA-updates ontvangen?
Dank voor de moeite alvast. Hier de link:
http://www.geekbuying.com...HD-8MP---Grey-350499.html
Ja. Ja (6.0 is ook al beschikbaar, draai deze zelf). Afhankelijk van de ROM.
Beetje inlezen kan geen kwaad overigens.
Beetje inlezen kan geen kwaad overigens.
[ Voor 23% gewijzigd door Card Nox op 10-04-2016 16:10 ]
Telefoon vandaag voorzien van nederlandse taal ging echt heel makkelijk .
[ Voor 78% gewijzigd door reinierkramer op 11-04-2016 17:39 ]
Tóch nog iets gevonden: ik krijg de zaklamp niet als tegel als ik het menu naar beneden trek. Ook wanneer ik de tegels bewerk en de zaklamp als eerste in het lijstje plaats, is -ie niet beschikbaar/zichtbaar.
Wat doe ik fout? 'k Heb nu maar gewoon een appje geinstalleerd die die functionaliteit biedt.
ik draai CM 13 (20160318 op een 2014813)
edit: bij bij het toevoegen van sommige tegels zie ik dat bijvoorbeeld de zaklamp en vliegtuigmodus greyed out zijn. Hoe zou dat komen?
Wat doe ik fout? 'k Heb nu maar gewoon een appje geinstalleerd die die functionaliteit biedt.
edit: bij bij het toevoegen van sommige tegels zie ik dat bijvoorbeeld de zaklamp en vliegtuigmodus greyed out zijn. Hoe zou dat komen?
[ Voor 22% gewijzigd door hansdegit op 14-04-2016 08:25 ]
Geen idee, heb je het toestel al eens uit/aan gezet?
Ik heb dezelfde setup is gelukkig werkt het hier feilloos, gebruik de zaklamp dagelijks.
Ik heb dezelfde setup is gelukkig werkt het hier feilloos, gebruik de zaklamp dagelijks.
Als je terugleest zie je dat ik exact hetzelfde gehad heb. Althans TOT deze build 20160318.hansdegit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:21:
Tóch nog iets gevonden: ik krijg de zaklamp niet als tegel als ik het menu naar beneden trek. Ook wanneer ik de tegels bewerk en de zaklamp als eerste in het lijstje plaats, is -ie niet beschikbaar/zichtbaar.
Ik draai nu eveneens de 20160318 maar op een 811.
Dit soort zaken gebeurt vooral bij juist wel of juist niet clean installen (dus inc complete wipe van data en/of cache etc voor of na installatie). Speel daarmee dus even tot t goed is. Sommige builds moet je juist dirty flashen, sommigen clean. Spelen dus.
Ook maakt de versie/datum van de (Open)GApps blijkbaar soms alles uit.
Ik heb weer eens wat met een redmi 2 . Deze had nog steeds last van het vragen om de pincode. Dacht dan zal ik nu maar eens de update doorvoeren met TWRP. Dat ging gewoon goed, echter na het flashen van de firmware blijft er alleen nog een mi logo te zien. Verder kom ik niet. Terug in TWRP kom ik wel. Enig idee hoe ik deze weer aan de gang krijg?
Inmiddels heb ik er wel weer een oude eu versie op staan en die wordt weer geupdate naar 6.1.28.
Hoe krijg ik er nu die nieuwste versie op?
Inmiddels heb ik er wel weer een oude eu versie op staan en die wordt weer geupdate naar 6.1.28.
[ Voor 17% gewijzigd door aukemuis op 19-04-2016 12:44 ]
Zie een stukje naar boven:aukemuis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:47:
Ik heb weer eens wat met een redmi 2 . Deze had nog steeds last van het vragen om de pincode. Dacht dan zal ik nu maar eens de update doorvoeren met TWRP. Dat ging gewoon goed, echter na het flashen van de firmware blijft er alleen nog een mi logo te zien. Verder kom ik niet. Terug in TWRP kom ik wel. Enig idee hoe ik deze weer aan de gang krijg?
BB-One schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:42:
zou dat dan bij deze niet goed gegaan zijn met twrp los installeren? dat heb ik namelijk op mijn note 4g en redmi 1s ook gedaan en dat ging gewoon goed.
Ander probleem (met de CM13 van Kuma, build 20160318):
De clock/weather widget (waar ik nou JUIST altijd zo blij mee ben in CM!) blijft al weken op dezelfde locatie, ververstijd en temperatuur etc staan. Hij sync dus niet meer of zo. De tijd zelf en alarm enzo gaan prima, maar al het weergerelateerde staat stil. Now what?
Ik heb diens data/cache al gewist via Settings > Apps en ook al eens de Widget verwijderd en herplaatst. Gek.
De clock/weather widget (waar ik nou JUIST altijd zo blij mee ben in CM!) blijft al weken op dezelfde locatie, ververstijd en temperatuur etc staan. Hij sync dus niet meer of zo. De tijd zelf en alarm enzo gaan prima, maar al het weergerelateerde staat stil. Now what?
Ik heb diens data/cache al gewist via Settings > Apps en ook al eens de Widget verwijderd en herplaatst. Gek.
Mijn ervaring met roms flashen is dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet, er zijn (blijkbaar?) teveel variabelen en totnutoe werkt het met de 2 pro beter om eerst de 6.2.25 te installeren en dan pas over te gaan naar de meest recente.aukemuis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:52:
zou dat dan bij deze niet goed gegaan zijn met twrp los installeren? dat heb ik namelijk op mijn note 4g en redmi 1s ook gedaan en dat ging gewoon goed.
Bij staat die ook al een tijdje op dezelfde locatie. Zal de temps eens in de gaten houden, de weekdagen onder staan in ieder geval wel goed.Stan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:01:
De clock/weather widget (waar ik nou JUIST altijd zo blij mee ben in CM!) blijft al weken op dezelfde locatie, ververstijd en temperatuur etc staan.
Als je m niet werkend krijgt, probeer dan Chronus widget uit de play store. De CM versie is een afgeslankte variant daarvan als ik het zo bezie.. Beter nog, Chronus: Home & Lock Widget is een doorontwikkeling van de CM versie door de originele ontwikkelaar. Los uitgebracht in 2013 voor alle fans die geen CM (meer) draaien. Ik gebruik het al jaren als standaard klok en agenda op het home screen. Samen met Apex Launcher maakt dit MIUI goed te doen voor de CM fan.Stan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:01:
>> tip: probeer de flex widget.
Je kunt aanvullend ook nog andere weer iconen downloaden naar smaak.
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 19-04-2016 23:45 ]
Ik probeer voor mijzelf even duidelijk te krijgen welke versies er van de Redmi 2 beschikbaar zijn en welke het best kan worden gekocht.
De 'HM2014813' versie is ook beschikbaar in een 2GB variant, maar ik kom nu ook 'HM2014819' 2GB tegen.. wat is het nadeel aan zo'n versie?
Dit kwam eerder voorbij in dit topic. De informatie die ik via google vindt geeft mij de indruk dat de 'HM2014811' versie het meest compatible is met bv roms die worden uitgegeven. Of zijn deze ondertussen met wat tweak-werk ook op andere versies te installeren?florizla schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:53:
[...]
HM2014811 (HM2 LTE-CU) - China Unicom ('global')
HM2014812 (HM2 LTE-CT) - China Telecom
HM2014813 (HM2 LTE-CMCC) - China Mobile
HM2014815 (HM2 LTE-SA) - South Asia (Hong Kong, Taiwan, Indonesia)
HM2014817 (?) - Singapore
HM2014818 (HM2 LTE-IN) - India
HM2014819 (HM2 LTE-BR) - (Brazil?)
De 'HM2014813' versie is ook beschikbaar in een 2GB variant, maar ik kom nu ook 'HM2014819' 2GB tegen.. wat is het nadeel aan zo'n versie?
THANKS!guapper schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:06:
[...]
Als je m niet werkend krijgt, probeer dan Chronus widget uit de play store. De cm versie is een afgeslankte variant daarvan als ik het zo bezie..
>> tip: probeer de flex widget.
Je kunt aanvullend ook nog andere weer iconen downloaden naar smaak.
Ik zoek dit dus al jaren, en niemand heeft me ooit de perfecte aangeraden, maar DIT IS M!
Het is inderdaad precies dezelfde, en deze werkt wel. Blijkbaar is de ingebouwde versie in CM brak, maar na installatie van Chronus ben ik weer he le maal happy
YWStan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:27:
[...]
THANKS!![]()
Ik zoek dit dus al jaren, en niemand heeft me ooit de perfecte aangeraden, maar DIT IS M!
Het is inderdaad precies dezelfde, en deze werkt wel. Blijkbaar is de ingebouwde versie in CM brak, maar na installatie van Chronus ben ik weer he le maal happy
Ik ben deze tegengekomen in een artikel op XDA-devs toen ik overstapte van CM roms op de Moto Defy+ naar de blote android op de Moto X. Sindsdien eigenlijk nooit meer omgekeken.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken