Ja dat heb ik nu dus ook gedaan, blijf wel het idee hebben dat er met de redmi 2 vaker dit soort problmen zijn als met mijn andere xiaomi toestellen die ik in handen heb gehadBB-One schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:08:
[...]
Mijn ervaring met roms flashen is dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet, er zijn (blijkbaar?) teveel variabelen en totnutoe werkt het met de 2 pro beter om eerst de 6.2.25 te installeren en dan pas over te gaan naar de meest recente.
Gisteren flink aan de gang geweest met flashen, wipen, etc... Dirty flashen van Emfox' 20140417 was niet gelukt: vastlopers, SIM kaarten die na een herstart niet meer aanwezig waren, zaklamp foetsie....
Toen maar clean install met Gapps micro 20140425 gedaan en nu lijkt het toch aardig te werken. Ben geen heavy gebruiker; ik zal in de loop van de week nog wat ervaringen posten.
Toen maar clean install met Gapps micro 20140425 gedaan en nu lijkt het toch aardig te werken. Ben geen heavy gebruiker; ik zal in de loop van de week nog wat ervaringen posten.
Zo, hier draait sinds het weekend ook CM13, versie 20160318. Ik kwam van CM11 af, en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Draait soepeler (maar ja, dat is meestal bij een clean install). De accu lijkt wel wat sneller leeg te gaan, maar dat kan ook aan andere variabelen liggen (ik gebruik nu bijv. de Google Now launcher ipv Trebuchet).
Ik heb (zoals ik gewend ben) de instelling Vergrendelscherm -> Direct patroonscherm tonen aan staan, maar ik vind het wel tegenvallen hoe saai/zwart dit scherm is (heb wel de animatie aan staan, maar heb de indruk dat die alleen invloed heeft op de 'cover sheet', die ik dus uit heb staan omdat het een extra actie vereist om te ontgrendelen (eerst swipen). Als ik nu dus vanuit standby op mijn aan-knop druk zie ik een zwart scherm, waarop alleen de negen witte puntjes te zien zijn om mijn patroon te tekenen, en het "noodgeval" knopje. Is dit normaal of weet iemand hoe ik dit eventueel kan opvrolijken?
Ik heb (zoals ik gewend ben) de instelling Vergrendelscherm -> Direct patroonscherm tonen aan staan, maar ik vind het wel tegenvallen hoe saai/zwart dit scherm is (heb wel de animatie aan staan, maar heb de indruk dat die alleen invloed heeft op de 'cover sheet', die ik dus uit heb staan omdat het een extra actie vereist om te ontgrendelen (eerst swipen). Als ik nu dus vanuit standby op mijn aan-knop druk zie ik een zwart scherm, waarop alleen de negen witte puntjes te zien zijn om mijn patroon te tekenen, en het "noodgeval" knopje. Is dit normaal of weet iemand hoe ik dit eventueel kan opvrolijken?
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Ik gebruik de schermvergrendeling pas sinds kort, omdat ik het voorheen nog te veel 'gedoe' vond. Nu in CM13 lijkt dat toch weer een stuk verbeterd.electropruts schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:58:
Zo, hier draait sinds het weekend ook CM13, versie 20160318. Ik kwam van CM11 af, en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Draait soepeler (maar ja, dat is meestal bij een clean install). De accu lijkt wel wat sneller leeg te gaan, maar dat kan ook aan andere variabelen liggen (ik gebruik nu bijv. de Google Now launcher ipv Trebuchet).
Tegenwoordig zitten er wat slimme opties (Smart-Lock) in om te voorkomen dat je elke keer wanneer je het scherm inschakelt het weer moet ontgrendelen, bijvoorbeeld:
- op basis van lokatie (GPS of WiFi) en/of vertrouwde apparaten (BlueTooth) hoeft het scherm niet ontgrendeld te worden.
- automatisch vergrendelen uitstellen, zodat dit pas ingeschakeld wordt 2 min nadat je het scherm hebt uit gezet.
- het scherm wordt niet automatisch vergrendeld zo lang je de telefoon in je broekzak hebt zitten.
In de praktijk houd dit in dat ik de schermvergrendeling dus nog maar 2x per dag zie of zo. Dat scheelt een hoop 'gedoe' en je ziet meestal dus gewoon je lockscreen zonder het patroon- of pin scherm.
Werkt deze Smart Lock wel in bijvoorbeeld de CM 13 Roms? Bij de weekly van Xiaomi.eu gaat dit namelijk niet goed.guapper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:00:
[...]
Ik gebruik de schermvergrendeling pas sinds kort, omdat ik het voorheen nog te veel 'gedoe' vond. Tegenwoordig zitten er wat slimme opties (Smart-Lock) in om te voorkomen dat je elke keer wanneer je het scherm inschakelt het weer moet ontgrendelen, bijvoorbeeld:
- op basis van lokatie (GPS of WiFi) en/of vertrouwde apparaten (BlueTooth) hoeft het scherm niet ontgrendeld te worden.
- automatisch vergrendelen uitstellen, zodat dit pas ingeschakeld wordt 2 min nadat je het scherm hebt uit gezet.
- het scherm wordt niet automatisch vergrendeld zo lang je de telefoon in je broekzak hebt zitten.
In de praktijk houd dit in dat ik de schermvergrendeling dus nog maar 2x per dag zie of zo. Dat scheelt een hoop 'gedoe' en je ziet meestal dus gewoon je lockscreen zonder het patroon- of pin scherm.
Helemaal vergeten te vermelden dat ik sinds kort op CM13 zit. Heb het toegevoegd aan mijn reactie.. Smart-Lock zit daar standaard in, en werkt naar tevredenheid.UTwizard schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:11:
[...]
Werkt deze Smart Lock wel in bijvoorbeeld de CM 13 Roms? Bij de weekly van Xiaomi.eu gaat dit namelijk niet goed.
Ik heb niet de illusie dat het de batterijduur ten goede komt; tegenwoordig haal ik regelmatig de 2 dagen niet.
[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 26-04-2016 13:28 ]
Dank voor de uitgebreide reactie! Ik ga die smart-unlock feature dan toch maar eens testen, klinkt eigenlijk best als een prima alternatief.guapper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:00:
[...]
Ik gebruik de schermvergrendeling pas sinds kort, omdat ik het voorheen nog te veel 'gedoe' vond. Nu in CM13 lijkt dat toch weer een stuk verbeterd.
Tegenwoordig zitten er wat slimme opties (Smart-Lock) in om te voorkomen dat je elke keer wanneer je het scherm inschakelt het weer moet ontgrendelen, bijvoorbeeld:
Damn. Eerste spontane reboot, daarna geen simkaarten gevonden en zaklamp foetsie.
Emfox 20160417 ROM.
Na een reboot komen de zaklamp en simkaarten weer tevoorschijn.
Emfox 20160417 ROM.
Na een reboot komen de zaklamp en simkaarten weer tevoorschijn.
[ Voor 35% gewijzigd door hansdegit op 27-04-2016 15:52 ]
Sinds gisteren op xiaomi.eu_multi_wt86047_6.4.21_v7-5.1. 'k Heb toch de idee dat die stabieler is, maar kan het (nog) niet onderbouwen.
Het is met deze versie wél een stuk makkelijker om muziek van een USB OTG te spelen (via ES File Explorer).
edit: zojuist 6.4.28 geflashed.
Het is met deze versie wél een stuk makkelijker om muziek van een USB OTG te spelen (via ES File Explorer).
edit: zojuist 6.4.28 geflashed.
[ Voor 6% gewijzigd door hansdegit op 29-04-2016 17:21 ]
Mensen het feest is aan!
CyanogenMod heeft sinds kort ons device opgenomen in hun officiele versies/updates!
Uit protest (net als zovelen, in verband met het niet releasen van sources en schenden van GPL etc) wordt er nimmer over Xiaomi gesproken maar over Wingtech (wt88047)
De NIGHTLY is steeds ZEER smooth, snel, stabiel en bugvrij, en we hebben nu eindelijk een echte goeie CM (icm TWRP recovery) en reden om NU echt over te stappen.
In onze XDA thread gaat het er al weken over (sinds pagina 420 van de huidige 442), dus lees eerst goed voor je hier of daar een vraag stelt (of bug meldt).
Ik ben ZEER content met de release(s)!
Ik raad wel een clean flash aan, van zowel TWRP 3.0.0.0 als CM 13.0 NIGHTLY als daarna OpenGApps Mini/Micro (ARM) en geen SuperSU!
CyanogenMod heeft sinds kort ons device opgenomen in hun officiele versies/updates!
Uit protest (net als zovelen, in verband met het niet releasen van sources en schenden van GPL etc) wordt er nimmer over Xiaomi gesproken maar over Wingtech (wt88047)
De NIGHTLY is steeds ZEER smooth, snel, stabiel en bugvrij, en we hebben nu eindelijk een echte goeie CM (icm TWRP recovery) en reden om NU echt over te stappen.
In onze XDA thread gaat het er al weken over (sinds pagina 420 van de huidige 442), dus lees eerst goed voor je hier of daar een vraag stelt (of bug meldt).
Ik ben ZEER content met de release(s)!
Ik raad wel een clean flash aan, van zowel TWRP 3.0.0.0 als CM 13.0 NIGHTLY als daarna OpenGApps Mini/Micro (ARM) en geen SuperSU!
[ Voor 23% gewijzigd door Stan op 10-05-2016 01:46 . Reden: Links ]
Ik had al de CM13 (versie uit Maart) erop staan, en had afgelopen zaterdag een OTA update, welke ik geinstalleerd heb. Ik neem aan dat dat dezelfde versie betreft, gezien de timing (is ook een NIGHTLY)? Ik heb alleen de cache gewiped voor install, maar ga dit misschien nog even overdoen: had zondag ochtend meteen een spontane reboot (sindsdien overigens niet meer gehad). Hij lijkt inderdaad wel weer vooruit te zijn gegaan, lijkt een stuk smoother. Ik draai overigens ook nog op stock recovery, ik boot alleen af en toe naar CWM om een ROM te flashen.Stan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:40:
Mensen het feest is aan!
CyanogenMod heeft sinds kort ons device opgenomen in hun officiele versies/updates!![]()
Uit protest (net als zovelen, in verband met het niet releasen van sources en schenden van GPL etc) wordt er nimmer over Xiaomi gesproken maar over Wingtech (wt88047)![]()
De NIGHTLY is steeds ZEER smooth, snel, stabiel en bugvrij, en we hebben nu eindelijk een echte goeie CM (icm TWRP recovery) en reden om NU echt over te stappen.![]()
Ik ben ZEER content met de release(s)!![]()
Ik krijg al drie dagen op rij nightlys aangeboden. Vroeg me al af wat er aan de hand was...
Ik draai nog de release van 18-3 en eigenlijk niets te klagen. Wellicht binnenkort maar eens gaan clean flashen dan.
Ik draai nog de release van 18-3 en eigenlijk niets te klagen. Wellicht binnenkort maar eens gaan clean flashen dan.
Toeval of niet: ik draai nog de 18-03 versie en had zondag ook eerste spontane reboot..electropruts schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:08:
[...]
Ik had al de CM13 (versie uit Maart) erop staan, en had afgelopen zaterdag een OTA update, welke ik geinstalleerd heb. Ik neem aan dat dat dezelfde versie betreft, gezien de timing (is ook een NIGHTLY)? Ik heb alleen de cache gewiped voor install, maar ga dit misschien nog even overdoen: had zondag ochtend meteen een spontane reboot (sindsdien overigens niet meer gehad). Hij lijkt inderdaad wel weer vooruit te zijn gegaan, lijkt een stuk smoother. Ik draai overigens ook nog op stock recovery, ik boot alleen af en toe naar CWM om een ROM te flashen.
Hoera!Stan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:40:
Mensen het feest is aan!
CyanogenMod heeft sinds kort ons device opgenomen in hun officiele versies/updates!![]()
Al blijf ik mijn telefoon een Xiaomi noemen uit dankbaarheid voor een goede telefoon voor een lage prijs.
Nu het een officiele CM ROM is geworden, heeft CM ook een bugreport website?
De laatste keer dat ik deze CM ROM heb getest (2 weken geleden), heeft het namelijk nog steeds geen echo cancellation bij VoIP/SIP gesprekken over speakerphone met de native dialer app. Dit is voor mij een dealbreaker.
Verwijderd
Hallo, ik heb sinds kort een Xiaomi 2 pro en heb al het hele forum doorgespit maar het is mij allemaal nog niet duidelijk hoe ik mijn apparaat kan aanpassen. Graag jullie hulp. Ik wil het volgende:
- apps naar externe sd kunnen verplaatsen
- de laatste versie van Android op de telefoon zetten
- Nederlandse taal op de telefoon en geen bloatware
Hoe krijg ik dit voor elkaar met welke bestanden en in welke volgorde?????
NL taal: miui EU versie installeren. Zie diverse links hier in Forum.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:45:
Hallo, ik heb sinds kort een Xiaomi 2 pro en heb al het hele forum doorgespit maar het is mij allemaal nog niet duidelijk hoe ik mijn apparaat kan aanpassen. Graag jullie hulp. Ik wil het volgende:
Laatste android versie gaat je daar echter niet mee lukken.
Verplaatsen apps naar sd kaart? Waarom? Je kunt een backup maken van de apps. Dan heb je altijd een backup mocht de telefoon er mee ophouden. (Ik ga er even van uit dat dat de reden is dat je de apps op een SD kaart wil hebben, qua ruimte is er m.i. genoeg op de telefoon.
als je CM rom wilt 6.0.1Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:45:
bevalt me prima
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958
backup ? titanium backup
Google Play: Titanium Backup ★ root
1 flash TWRP
http://en.miui.com/thread-228118-1-1.html
en maak backup in twrp naar sd
2 rom downloaden + open gapps micro
http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3267958
3 voor root flash in TWRP
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:34 ]
Ik denk dat ik het weekend deze maar ga bestellen: http://www.tinydeal.com/x...rral&utm_campaign=admitad
96 euro is niet te gek voor de 2 gb versie, lijkt mij.
Nog addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?
96 euro is niet te gek voor de 2 gb versie, lijkt mij.
Nog addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?
Is er ergens een vergelijking tussen Xiaomi EU rom en CM rom. Ik zou graag een weloverwogen keuze maken alvorens over te stappen
http://specs.tweak.to/6635
Mijn ervaring:Stampre schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:56:
Is er ergens een vergelijking tussen Xiaomi EU rom en CM rom. Ik zou graag een weloverwogen keuze maken alvorens over te stappen
CM is soepeler. Het scrollen stottert (bijna) nooit.
Het is ook compatibeler met echte Android, bijv. timers in Tasker werken zoals verwacht.
Het gebruikt minder geheugen, wellicht belangrijk voor heavy users met de 1GB versie van deze telefoon.
MIUI (xiaomi.eu) lijkt bugvrijer te zijn. Ik zeg "lijkt" omdat natuurlijk niets 100% bugvrij is, dus je hebt pech wanneer het net jouw use-case beinvloedt. Mijn pech is dat ik perse moet bellen via VoIP/SIP via de speakers (speakerphone)... en dit werkt alleen met MIUI goed, omdat CM geen echo cancellation heeft waardoor speakerphone gesprekken onverstaanbaar zijn.
Overigens, echo cancellation bij speakerphone gesprekken met WhatsApp en wellicht andere apps werken wel goed, maar die bellen allemaal niet over VoIP/SIP.
Hmm. Ik heb sinds gister de CM13 Nightly build van 13-05 op mijn telefoon staan. Opzich werkt alles naar behoren... Behalve dat mijn statusbalk niet compleet lijkt: Als ik hem naar beneden trek staat er altijd "geen meldingen". Als ik dus een whatsapp bericht of mail ontvang wordt er geen icoontje in de balk weergegeven, en komt deze ook niet in het pull down scherm te staan. Daarnaast heb ik ook geen shortcuts meer in het pulldown (instellingen, bluetooth, wifi, etc...)
Wat ik al heb geprobeerd:
- Opnieuw flashen (incl format system, data, cache)
- Thema wisselen
- Launcher aanpassen (trebuchet -> google now launcher)
Of er is dus een instelling die ik over het hoofd zie, of er zit een bug in de nieuwste versie
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
- Thema wisselen
Of er is dus een instelling die ik over het hoofd zie, of er zit een bug in de nieuwste versie
Dit lijkt te gebeuren bij mensen die dirty flashen, of die een oude (of te nieuwe) (Open)GApps installeren.electropruts schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:15:
Hmm. Ik heb sinds gister de CM13 Nightly build van 13-05 op mijn telefoon staan. Opzich werkt alles naar behoren... Behalve dat mijn statusbalk niet compleet lijkt: Als ik hem naar beneden trek staat er altijd "geen meldingen". Als ik dus een whatsapp bericht of mail ontvang wordt er geen icoontje in de balk weergegeven, en komt deze ook niet in het pull down scherm te staan. Daarnaast heb ik ook geen shortcuts meer in het pulldown (instellingen, bluetooth, wifi, etc...)
- Thema wisselen
Probeer eens een clean flash en dan een nieuwe cleane OpenGApps?
Dank! Ik dacht altijd dat als ik format system/data/cache deed, dit voldoende was, maar na jouw tip even doorgezocht, en gevonden dat ik daarmee niet de Dalvik cache leeg. Dit dus gedaan en nogmaals geprobeerd, en hierna deed hij het wel.Stan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 02:46:
[...]
Dit lijkt te gebeuren bij mensen die dirty flashen, of die een oude (of te nieuwe) (Open)GApps installeren.
Probeer eens een clean flash en dan een nieuwe cleane OpenGApps?
Weet wat geleerd, draait weer als een zonnetje. Goed kans dat hiermee dan ook mijn spontane reboots opgelost zijn... (stuk of drie gehad in een week tijd)
Ik ga komend weekend maar eens CM13 op mijn Xiaomi Redmi 2 installeren maar aangezien de weekly ROM van Xiaomi.eu het enigste is wat ik ooit heb gedaan qua ROMs flashen ben ik hier en op het xda-developers.com maar eens gaan inlezen.
Ik heb zelf op dit moment MIUI versie 7.3 (6.4.14 Beta), Android versie 5.1.1 en het schijnt dat sinds de MIUI geüpdate is van Kitkat naar Lollipop er niet direct geflashed kan worden naar CM13 maar eerst terug te moeten naar Kitkat (MIUI 6)
Aangezien ik een behoorlijke leek ben op dit gebied vraag ik eerst maar even wie dit op deze manier gedaan heeft, wil namelijk niet de boel in de war schoppen.
Kwam in ieder geval deze guide tegen om te downgraden naar MIUI 6:
http://forum.xda-develope...i-6-fastboot-rom-t3375693
Daarna aan de hand van deze guide de CM13 flashen:
http://forum.xda-develope...l-cyanogenmod-13-t3374589
Aangezien ik een clean flash wil doen (nog nooit eerder gedaan) wil ik heel graag al mijn data back-uppen en overzetten naar de CM13 (indien mogelijk fotos, whatsapp conversaties, apps, bookmarks, etc). Dit kan met een tool als TWRP ?? Of beter Titanium Backup?
Nog andere tips??
Ik heb zelf op dit moment MIUI versie 7.3 (6.4.14 Beta), Android versie 5.1.1 en het schijnt dat sinds de MIUI geüpdate is van Kitkat naar Lollipop er niet direct geflashed kan worden naar CM13 maar eerst terug te moeten naar Kitkat (MIUI 6)
Aangezien ik een behoorlijke leek ben op dit gebied vraag ik eerst maar even wie dit op deze manier gedaan heeft, wil namelijk niet de boel in de war schoppen.
Aangezien ik een clean flash wil doen (nog nooit eerder gedaan) wil ik heel graag al mijn data back-uppen en overzetten naar de CM13 (indien mogelijk fotos, whatsapp conversaties, apps, bookmarks, etc). Dit kan met een tool als TWRP ?? Of beter Titanium Backup?
Nog andere tips??
[ Voor 1% gewijzigd door verdwaald op 19-05-2016 07:30 . Reden: aanvulling ]
@Verdwaald:
Inderdaad: als je dit direct doet vanaf MIUI 7.nogwat Lollipop gaat je foon in bootloop, schiet niet op...
Ik heb gisteren via TWRP een flash gedaan van MIUI 6.3.24, die heeft TWRP 3.0.0.0 als recovery aan boord.
- wipe cache, wipe data, wipe dalvik.
- flash MIUI 6.3.24
- Daarna opstarten
- zodra je kunt, uitschakelen (als je in het setup menu terechtkomt)
- booten in recoverry (vol+, vol- en power ingedrukt houden tot je het Mi logo ziet)
- wipe data, cache en dalvik
daarna kan je probleemloos een clean flash doen van de CM13 17-05 Nigthly.
Whatsapp heeft zelf een backup functionaliteit, die zou ik gebruiken. Titatnium vind ik niet betrouwbaar wanneer je switcht tussen Android versies; in MM is qua storage/appdata toch wel eea veranderd.
Het enige wat ik teruggezet heb via Titanium waren mijn wifi accesspoints.Foto's en muziek blijven behouden bij een clean flash via TWRP.
Inderdaad: als je dit direct doet vanaf MIUI 7.nogwat Lollipop gaat je foon in bootloop, schiet niet op...
Ik heb gisteren via TWRP een flash gedaan van MIUI 6.3.24, die heeft TWRP 3.0.0.0 als recovery aan boord.
- flash MIUI 6.3.24
- Daarna opstarten
- zodra je kunt, uitschakelen (als je in het setup menu terechtkomt)
- booten in recoverry (vol+, vol- en power ingedrukt houden tot je het Mi logo ziet)
- wipe data, cache en dalvik
daarna kan je probleemloos een clean flash doen van de CM13 17-05 Nigthly.
Whatsapp heeft zelf een backup functionaliteit, die zou ik gebruiken. Titatnium vind ik niet betrouwbaar wanneer je switcht tussen Android versies; in MM is qua storage/appdata toch wel eea veranderd.
Het enige wat ik teruggezet heb via Titanium waren mijn wifi accesspoints.Foto's en muziek blijven behouden bij een clean flash via TWRP.
[ Voor 24% gewijzigd door hansdegit op 19-05-2016 08:23 ]
nadat cm13 is geinstalleerd wordt gevraagd om de sd card te formateren; zorg er dus voor dat je daar een backup van hebt voordat het zo ver is. Formateren is niet verplicht, dit zijn je opties:
1 formateren >> normale indeling, sd card blijft ook op andere apparaten leesbaar; handig als je de sd card nog in een ander apparaat wil kunnen gebruiken, bijvoorbeeld om bestanden te kopieren. Of omdat je misschien je telefoon nog wel eens gaat flashen naar een andere versie van CM of MIUI.
2 formateren als systeem >> sd card word dusdanig encrypted dat deze alleen in de telefoon te lezen is, en niet in je pc bijvoorbeeld. Voordeel is dat apps en dergelijke op de sd card gezet kunnen worden (sd card wordt echt een verlengde van het systeemgeheugen). Als je telefoon stuk gaat, ben je met deze optie dus ook alle data op de sd card kwijt, want encrypted.
3 niet formateren / annuleren >> nadeel is (kan ook aan mij liggen natuurlijk) dat sommige apps geen toegang meer hebben tot de sd card. Dat kan vervelend zijn wanneer je bijvoorbeeld via wifi muziek op de telefoon zet en deze vervolgens naar de sd card wil verplaatsen.
Dit is mijn ervaring, ben benieuwd of anderen dit onderschrijven.
Bedankt @hansdegit en @guapper, goeie tips! Ik hoop dit weekend tijd te vinden en zal wel even feedback plaatsen.
Ik zit zelf ook te overwegen om over te stappen naar CM13, ik denk dat ik nog heel even wacht tot ze iets verder zijn met de Nightlies en dan moet mijn RedMi 2 er ook maar aan geloven.
MIUI werkt op zich prima, maar is gewoon niet zo mijn ding (al heb ik door middel van Nova wel een nagenoeg stock Launcher). Daarnaast mis ik een aantal features die wel in stock Android aanwezig zijn, maar niet in MIUI.
MIUI werkt op zich prima, maar is gewoon niet zo mijn ding (al heb ik door middel van Nova wel een nagenoeg stock Launcher). Daarnaast mis ik een aantal features die wel in stock Android aanwezig zijn, maar niet in MIUI.
Nieuwe TWRP (3.0.2.0) geplaatst door Kumajaya (van 13/05/2016) trouwens.
[ Voor 31% gewijzigd door Stan op 23-05-2016 03:39 . Reden: Link ]
Tot zover de redmi 2.
Zit in een soort bootloop nadat ik vanochtend een restart deed. Kan alleen maar in fastboot modus komen. Kan wel van alles flashen vanuit daar, echter het grote probleem is dat de partitie niet gemaakt kan worden.
fastboot flash partition gpt_both0.bin
target reported max download size of 268435456 bytes
sending 'partition' (33 KB)...
OKAY [ 0.006s]
writing 'partition'...
FAILED (remote: failed to write partition)
Lijkt erop dat er wat mis is met het intern geheugen. Als ik de rest wel allemaal flash blijf ik in dezelfde bootloop hangen. Ook een custom recovery flashen werkt niet
Iemand nog een idee om iets te proberen?
Zit in een soort bootloop nadat ik vanochtend een restart deed. Kan alleen maar in fastboot modus komen. Kan wel van alles flashen vanuit daar, echter het grote probleem is dat de partitie niet gemaakt kan worden.
fastboot flash partition gpt_both0.bin
target reported max download size of 268435456 bytes
sending 'partition' (33 KB)...
OKAY [ 0.006s]
writing 'partition'...
FAILED (remote: failed to write partition)
Lijkt erop dat er wat mis is met het intern geheugen. Als ik de rest wel allemaal flash blijf ik in dezelfde bootloop hangen. Ook een custom recovery flashen werkt niet
Iemand nog een idee om iets te proberen?
Tja
Aan mij verkopen..... kan ik van twee defecte weer een maken 😨
Aan mij verkopen..... kan ik van twee defecte weer een maken 😨
Groet, John woonplaats Emmen
Mocht niks lukken dan gaat ie terug naar China
Ik gebruik nu sinds een week dual sim in mijn pro. Werkt fijn op een kleine vreemde bug. Als ik een SMS verstuur vraagt die met welk nummer ik dat wil doen. Hij stuurt het dan soms met het andere nummer. Iemand een idee hoe op te lossen?
Ook werkt roaming bij mij niet, op beide SIMS niet. De eerste is Simon (prive) de andere (KPN).
Ook werkt roaming bij mij niet, op beide SIMS niet. De eerste is Simon (prive) de andere (KPN).
En het vinkje roaming aanzetten staat aan? Ik heb er nooit problemen mee moet ik zeggen... VreemdCard Nox schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:08:
Yes. Als ik dit weekend tijd heb eens een nieuwe CM ROM flashen. Kan ik die dirty flashen vanaf 0318? Zal sowieso CM recovery flashen, heb nu TWRP.Tonkey schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:36:
[...]
En het vinkje roaming aanzetten staat aan? Ik heb er nooit problemen mee moet ik zeggen... Vreemd
Gisteren mijn eerste Xiaomi binnen gekregen. Redmi 2 pro, HM2014811.
Er staat een ML rom op, maar het versienummer komt mij onbekend voor, nadat ik zoveel versienummers in dit topic voorbij heb zien komen. Het is 55.8.20 beta.
Updates vindt ie niet via de updater-app.
Toch wil ik graag naar Android 5.x. Welke rom kan ik nu het best downloaden en kan ik die dan via de updater installeren of moet dat met fastboot danwel miflash?
Graag een beetje clementie met een betrekkelijke leek....
Er staat een ML rom op, maar het versienummer komt mij onbekend voor, nadat ik zoveel versienummers in dit topic voorbij heb zien komen. Het is 55.8.20 beta.
Toch wil ik graag naar Android 5.x. Welke rom kan ik nu het best downloaden en kan ik die dan via de updater installeren of moet dat met fastboot danwel miflash?
Bij mij en veel andere werkte de methode van Drummels het best:rowicom schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:10:
Gisteren mijn eerste Xiaomi binnen gekregen. Redmi 2 pro, HM2014811.
Zorg wel dat je de juiste ROM download via xiaomi.eudrummels schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Vorige week is de bij gearbest bestelde redmi 2 pro (813) gearriveerd. Gelukkig zonder douane perikelen. Via singpost duurde het 2 weken, dat viel dus nog mee.
Aanvankelijk had ik ook veel moeite de rom te flashen. Die bloatware versie van gearbest zat kennelijk in de weg.
Via de recovery mode bleef hij telkens op 25% steken alvorens geheel te stoppen. Uren ben ik van de straat geweest. Allerlei web handleidingen gevolgd. Ik stond op het punt om eerst de originele MIUI rom te flashen maar probeerde eerst nog het volgende, en dat werkte perfect:
- maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- zet daar de goeie xiaomi.eu rom in, hernoemd naar update.zip (allemaal kleine letters).
- start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.
Dit draaide als een tierelier. Nog een factory reset via mi-recovery gedaan.
succes
drummels
edit: het lijkt er op dat dit de laatste MIUI 7 ROM is. Vanaf volgende week kun je dus de nieuwe versie downloaden en gebruiken. Misschien dat je daar ff op wil wachten?
[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 28-05-2016 11:38 ]
Kon niet wachten natuurlijk. Versie wt88047 6.5.26_v7 5.1 weekly draait nu als een zonnetje. Dank voor de hulp! Toch altijd een beetje eng, zo'n eerste keer flashen...guapper schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Bij mij en veel andere werkte de methode van Drummels het best:
[...]
Komt die versie 8 nou volgende week via OTA binnen, denk je?
En die factory reset... liever niet natuurlijk, maar als je geen gekke dingen merkt, dan zou je dat toch niet hoeven doen?
Ota's werken soms wel, soms niet... sowieso ga jij niet tot woensdag wachten op een ota als je op vrijdag al handmatig kunt downloaden. :-P
Edit: Oops
[ Voor 96% gewijzigd door guapper op 28-05-2016 19:56 ]
Heb nog wat dingetjes die mij opgevallen zijn. Ik wil graag gebruik maken van Light Flow om allerlei condities middels de LED en herhalingspiepjes duidelijk te maken. Op mijn vorige telefoon kon ik 'op afstand' al zien en/of horen wat er binnengekomen was aan mail, WA, sms, enz.
Light Flow heeft de mogelijkheid om de LED knipperend aan te sturen en dat dan in een heel scala aan frequenties. Snel, minder snel, middelmatig, langzaam, heel erg langzaam, enz.
Wat mij op valt is dat de Redmi op al die snelheden slechts reageert met z'n eigen glowing speed. Traag helder worden en traag weer afzwakken. En da's niet wat ik wil...
Herkennen jullie dit en is er iets aan te doen?
Light Flow heeft de mogelijkheid om de LED knipperend aan te sturen en dat dan in een heel scala aan frequenties. Snel, minder snel, middelmatig, langzaam, heel erg langzaam, enz.
Wat mij op valt is dat de Redmi op al die snelheden slechts reageert met z'n eigen glowing speed. Traag helder worden en traag weer afzwakken. En da's niet wat ik wil...
CM13 rom installeren? Daar zitten die mogelijkheden standaard al aan boordrowicom schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:03:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 28-05-2016 20:00 ]
Dit wou ik vanochtend gaan doen om CM13 te installeren, maar ergens in de eerste guide is er iets misgegaan en heb ik mijn RedMi 2 zo te zien gebricked. Ik krijg enkel nog een zwart scherm met een Mi logo en daar blijft het bij.verdwaald schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:25:
De komende dagen ga ik wel even verder kijken of ik hem weer aan de gang kan krijgen..
Heb je bij het flashen foutmeldingen gezien?UTwizard schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:37:
[...]
Dit wou ik vanochtend gaan doen om CM13 te installeren, maar ergens in de eerste guide is er iets misgegaan en heb ik mijn RedMi 2 zo te zien gebricked. Ik krijg enkel nog een zwart scherm met een Mi logo en daar blijft het bij.
De komende dagen ga ik wel even verder kijken of ik hem weer aan de gang kan krijgen..
Als ik me niet vergis zit fastboot nog voor het mi logo. Als je de telefoon uit staat (accu los en weer terug), je houd vol-down ingedrukt en daarna de pwr button indrukken en vasthouden, kom je dan niet in fastboot terecht?
Dan zou je via een console op een laptop een image kunnen flashen.
Nee heb geen foutmeldingen gezien. Bij ieder commando kwam een "Succesfull" terug.guapper schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:08:
[...]
Heb je bij het flashen foutmeldingen gezien?
Als ik me niet vergis zit fastboot nog voor het mi logo. Als je de telefoon uit staat (accu los en weer terug), je houd vol-down ingedrukt en daarna de pwr button indrukken en vasthouden, kom je dan niet in fastboot terecht?
Dan zou je via een console op een laptop een image kunnen flashen.
Fastboot lukt nog wel ja, op die manier wil ik inderdaad kijken of ik nog een andere image kan flashen.
Gisteren dus de eu rom 6.5.26 weekly geflashed. Wilde nu eens kijken hoe dat recovery menu eruit zag. Dus ik zet 'm uit, druk op power en vol up en krijg ik dit:

Als ik vanuit de updater app naar recovery ga, dan kom ik wel in TWRP menu. Die stelt me dan bovendien een vraag waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, maar dat komt straks wel in dit topic....
Waarom krijg ik met power en vol up dat Chinese FAIL schermpje?

Als ik vanuit de updater app naar recovery ga, dan kom ik wel in TWRP menu. Die stelt me dan bovendien een vraag waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, maar dat komt straks wel in dit topic....
[ Voor 46% gewijzigd door rowicom op 29-05-2016 11:05 ]
No offence maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige dus wellicht niet teveel klooien? Dit is geen TWRP maar t Chinese ingebouwde telefoontestmenu. Probeer dus even andere toetsencombi's bij boot voor recovery (zoals TWRP).rowicom schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:41:
Gisteren dus de eu rom 6.5.26 weekly geflashed. Wilde nu eens kijken hoe dat recovery menu eruit zag. Dus ik zet 'm uit, druk op power en vol up en krijg ik dit:
[afbeelding]
Blijkbaar ben jij ook nog geen proStan schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:16:
[...]
No offence maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige dus wellicht niet teveel klooien? Dit is geen TWRP maar t Chinese ingebouwde telefoontestmenu. Probeer dus even andere toetsencombi's bij boot voor recovery (zoals TWRP).

Uhhh, prima, maar das toch niet in strijd met wat ik zeirowicom schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Blijkbaar ben jij ook nog geen prowant dit is inderdaad het testmenu, maar hiervandaan kun je ook doorstappen naar recovery en fastboot. Ik vond op 't net eenzelfde schermpje maar dan in het Engels.... Klik op recovery en hij start TWRP alsof je 't vanuit de updater-app gedaan hebt...
[afbeelding]
Ik wil op mijn Redmi 2 graag een app als Tiny Call Confirm gebruiken om te voorkomen dat ie vroegtijdig gaat bellen terwijl ik bijvoorbeeld alleen maar de contactgegevens van die persoon aan het bekijken ben.
Ik krijg 'm niet aan de praat, hij komt niet tussenbeide, ondanks dat ik al een tijdje met permissies en zo heb zitten klooien.
Heeft iemand raad? Op mijn vorige foon, een Huawei met Kitkat deed ie het prima.
Ik krijg 'm niet aan de praat, hij komt niet tussenbeide, ondanks dat ik al een tijdje met permissies en zo heb zitten klooien.
Heeft iemand raad? Op mijn vorige foon, een Huawei met Kitkat deed ie het prima.
[ Voor 8% gewijzigd door rowicom op 30-05-2016 16:00 ]
Heb je m ook 'gelocked' in het multitasking menu?
Nee, niet gelocked, want in het MT-menu staat ie niet als ik daar kijk.dutchgio schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:00:
Heb je m ook 'gelocked' in het multitasking menu?
Maar even in zijn algemeenheid.... Hoeveel instellingen moet je wel niet aflopen om bepaalde zaken in MIUI voor sommige apps te regelen zeg. Energie-settings, permissions, auto-start, locken in multitaskingmenu, apparaatbeheer, notficatiesettings. Allemachtig, daar word je toch gek van?
Ik heb nu na heel lang pielen en klooien die Light Flow aan de praat. Nou is er binnen LF een optie waarmee je de config naar een file kunt schrijven. Doet ie niet. Eerst de melding dat ik 'Documenten" nog moest enablen in het systeem menu. Dat gedaan (ook weer zoiets), maar nu zie ik als ik op backup druk even een flits van een schermpje (niet te lezen), echter al met al maakt ie geen backup. Ook als ik op restore druk, dan zou ie een overzicht van alle backupfiles moeten geven en dat doet ie ook niet, ook weer dat witte schermpje in een flits.
Zijn dat nou allemaal specifieke MIUI eigenaardigheden? Dan ben ik er snel klaar mee hoor...
Een update van mijn kant, mijn RedMi 2 Pro doet het weer 
Met de volgende guides heb ik er weer een Chinese Stable ROM op kunnen installeren:
http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html
http://en.miui.com/thread-178314-1-1.html
Daarna van xiaomi.eu de meest recente Weekly gedownload en die geflashed via de Updater app, factory reset gedaan en hij is weer maagdelijk
Dus nu gaat ie in de verkoop, want ik heb ondertussen al een ander toestel aangeschaft
Met de volgende guides heb ik er weer een Chinese Stable ROM op kunnen installeren:
http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html
http://en.miui.com/thread-178314-1-1.html
Daarna van xiaomi.eu de meest recente Weekly gedownload en die geflashed via de Updater app, factory reset gedaan en hij is weer maagdelijk
Dus nu gaat ie in de verkoop, want ik heb ondertussen al een ander toestel aangeschaft
Welk als ik mag vragenUTwizard schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:42:
Een Nexus 5X
Ik blijf hannessen met twee apps die ik niet of niet goed aan de praat krijg ik op redmi 2 met rom 6.5.26 eu.
Allereerst dat proggie Light Flow voor het aansturen van de led en herhalingsgeluidjes. Whatsapp meldingen weigert ie op te pakken en ook de led werkt niet zoals het zou moeten. Ten tweede een app om het onbedoeld bellen tegen te gaan. Tiny Call Confirm. Vraagt vlak voor het bellen of je dat inderdaad wil, voorkomt o.a. broekzakbellen.
Beide werken niet of niet goed. Ik ben nu al uren aan het speuren geweest in de instellingen voor batterijbeheer, permissies, autostart, locken in multitaskmenu, apparaatbeheerder, toegang tot meldingen, enz. enz.
Maar krijg het niet aan de praat terwijl ik het op al mijn vorige foons probleemloos gebruikt heb. Mijn toestel is geroot, maar er wordt door deze apps geen root-toegang gevraagd.
Waar kan ik nou nog verder spitten om het aan de praat te krijgen? MIUI is voor apps toch volledig compatible met stock Android?
Is er anyway een optie om de securitysettings op een minimaal niveau te zetten of zelfs uit te schakelen, zodat ik voor mezelf in ieder geval een keer gezien heb dat de app uberhaupt werkt op mijn toestel?
#wordereenbeetjewanhopigvan
Allereerst dat proggie Light Flow voor het aansturen van de led en herhalingsgeluidjes. Whatsapp meldingen weigert ie op te pakken en ook de led werkt niet zoals het zou moeten. Ten tweede een app om het onbedoeld bellen tegen te gaan. Tiny Call Confirm. Vraagt vlak voor het bellen of je dat inderdaad wil, voorkomt o.a. broekzakbellen.
Beide werken niet of niet goed. Ik ben nu al uren aan het speuren geweest in de instellingen voor batterijbeheer, permissies, autostart, locken in multitaskmenu, apparaatbeheerder, toegang tot meldingen, enz. enz.
Maar krijg het niet aan de praat terwijl ik het op al mijn vorige foons probleemloos gebruikt heb. Mijn toestel is geroot, maar er wordt door deze apps geen root-toegang gevraagd.
Waar kan ik nou nog verder spitten om het aan de praat te krijgen? MIUI is voor apps toch volledig compatible met stock Android?
Is er anyway een optie om de securitysettings op een minimaal niveau te zetten of zelfs uit te schakelen, zodat ik voor mezelf in ieder geval een keer gezien heb dat de app uberhaupt werkt op mijn toestel?
#wordereenbeetjewanhopigvan
Heeft er iemand een nl-alert bericht ontvangen? Eventueel in combinatie met een alternatieve ROM?
Wellicht heb ik mijn telefoon te veel getweakt (uninstallen, freezen e.d.) waardoor ik geen nl-alert heb ontvangen en ook niet weet waar ik dit moet instellen.
Moet mobile data aan staan voor nl-alerts of niet?
Op mijn werk heb ik gewoon Wifi, dus mobile data is disabled (staat dus niet alleen maar uit, maar is ook echt gedisabled)... SMS'jes komen gewoon binnen, maar ik weet niet of nl-alerts dezelfde kanalen gebruikt als SMS.
Wellicht heb ik mijn telefoon te veel getweakt (uninstallen, freezen e.d.) waardoor ik geen nl-alert heb ontvangen en ook niet weet waar ik dit moet instellen.
Moet mobile data aan staan voor nl-alerts of niet?
Op mijn werk heb ik gewoon Wifi, dus mobile data is disabled (staat dus niet alleen maar uit, maar is ook echt gedisabled)... SMS'jes komen gewoon binnen, maar ik weet niet of nl-alerts dezelfde kanalen gebruikt als SMS.
MIUI heeft die ondersteuning niet, dus dat werkt niet.
Mogelijk wel met alternatieve SMS apps als Hangouts, maar dat weet ik niet zeker.
Op CM roms is de optie er wel.
Mogelijk wel met alternatieve SMS apps als Hangouts, maar dat weet ik niet zeker.
Op CM roms is de optie er wel.
Iemand een link naar een goede handleiding om van MIUI 6.5.26 weekly naar CM12 of 13 over te stappen? Las dat met deze MIUI release je niet zomaar over kunt, omdat ie anders in een bootloop raakt...
Toch wil ik CM wel een kans geven, want de eigenaardigheden van MIUI beginnen me de keel uit te hangen.
Toch wil ik CM wel een kans geven, want de eigenaardigheden van MIUI beginnen me de keel uit te hangen.
@dutchgio, NLalert werkt wel hoor, heb hem vandaag voor het eerst mogen ontvangen, was nogal verbaasd aangezien ik hem nog nooit eerder ontvangen had.
Had/heb nog T-Mobile, maar heb 2e sim van Telfort erin zitten aangezien ik deze maand overga daar naartoe, misschien dat het via Telfort wel werkt?
Heb gewoon standaard EU-rom verder geen vreemde tweaks op dit toestel...
Had/heb nog T-Mobile, maar heb 2e sim van Telfort erin zitten aangezien ik deze maand overga daar naartoe, misschien dat het via Telfort wel werkt?
Heb gewoon standaard EU-rom verder geen vreemde tweaks op dit toestel...
Wat voorbarig van mij dan, ik meende dat het niet ondersteund werd in MIUI maar vandaag meerdere reacties dat het wel binnen gekomen is. Maar bij mij niet.
Bij mij ook niet binnengekomen met rom 6.5.26 eu weekly
Bij mij wel op CM13. Wel maar 1x en niet 2x. Gebruik dual sim. 1 Simyo en 1 KPN.
Ik heb maandag voor het eerst NLalert binnengekregen. Ik draai de laatste MIU7 eu rom.
Mooi te horen dat NLalert ook op MIUI werkt.
Bij mij werkte het waarschijnlijk niet omdat ik automatisch (d.m.v. Tasker) mobiele data uitzet wanneer Wifi verbonden is.
Heeft er iemand trouwens al de vroege testversie van MIUI-8 geprobeerd?
Ik las ergens dat je meerdere accounts kon aanmaken voor apps zoals WhatsApp.
Bij mij werkte het waarschijnlijk niet omdat ik automatisch (d.m.v. Tasker) mobiele data uitzet wanneer Wifi verbonden is.
[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Prozac op 07-06-2016 16:07 ]
Miui 8 is er nog niet voor de Redmi 2.Dr. Prozac schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:05:
Ik blijf tobben met mijn telefoon. Met name dingen die gescheduled worden, werken niet. Zo wil ik 'm elke nacht laten rebooten met een app autoreboot en ook elke nacht de volume-instellingen naar een voor mij default waarde zetten dmv de app A-volume. De ene dag werkt het wel en de andere dag niet, ondanks dat ik alle relevante memory en batterysettings heb geprobeerd.
Om te proberen zou ik graag eens een stable MIUI versie met KitKat proberen. Kan ik met fastboot een global 7.2 kitkat ROM op mijn toestel met daarop eu weekly 6.5.26 flashen?
Om te proberen zou ik graag eens een stable MIUI versie met KitKat proberen. Kan ik met fastboot een global 7.2 kitkat ROM op mijn toestel met daarop eu weekly 6.5.26 flashen?
Wellicht heb je hier niets aan, maar is je telefoon nog wel geroot? Ik kwam er namelijk achter dat mijn telefoon niet meer geroot was waardoor sommige apps niet meer goed werkten, zoals bijvoorbeeld sd-maid zonder dat ik een melding kreeg dat de telefoon niet geroot was. (ik zit op de laatste weekly)rowicom schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:38:
Ik blijf tobben met mijn telefoon. Met name dingen die gescheduled worden, werken niet. Zo wil ik 'm elke nacht laten rebooten met een app autoreboot en ook elke nacht de volume-instellingen naar een voor mij default waarde zetten dmv de app A-volume. De ene dag werkt het wel en de andere dag niet, ondanks dat ik alle relevante memory en batterysettings heb geprobeerd.
Dit is makkelijk in te stellen:
(als het goed is verlies je hierbij niet je data, maar mijn advies is om vooraf wel een backup te maken
Ga naar "updater"; klik op de 3 stipjes rechtsboven, kies herstarten in recovery mode. In de recovery mode kies wipe cache, hierna krijg je de vraag of je SU wil installeren, doe dit en dan kun je de telefoon weer opnieuw opstarten en dan krijg je vanzelf de melding of je SU binary wilt updaten en dan heb je weer root.
Dank voor je reactie. Als ik dat autoreboot appie over bijv. een uur laat starten, dan doet hij het gewoon. Neem aan dat de root toegang er dan nog wel is. Alleen als ik 'm echter schedule voor vannacht 5 uur of zo, dan is dat te ver in de tijd kennelijk en wordt de service er op enig moment uitgegooid lijkt het.
Heb je miui 8 niet voor nodig. Installeer gewoon parallel spaceDr. Prozac schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:05:
Mooi te horen dat NLalert ook op MIUI werkt.
Google Play: Parallel Space-Multi accounts
Heeft misschien te maken met instellingen > meer > batterij > batterijgebruik van apps beheren.rowicom schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:25:
Dank voor je reactie. Als ik dat autoreboot appie over bijv. een uur laat starten, dan doet hij het gewoon. Neem aan dat de root toegang er dan nog wel is. Alleen als ik 'm echter schedule voor vannacht 5 uur of zo, dan is dat te ver in de tijd kennelijk en wordt de service er op enig moment uitgegooid lijkt het.
Daar op aangepast zetten en de betreffende app alles toestaan.
Helpt allemaal niet. Ik heb de energiebesparingsmodus volledig op UIT staan zelfs.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:35:
[...]
Heeft misschien te maken met instellingen > meer > batterij > batterijgebruik van apps beheren.
Daar op aangepast zetten en de betreffende app alles toestaan.
permissions in de 'veiligheid' app zou ook nog kunnen.rowicom schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:48:
[...]
Helpt allemaal niet. Ik heb de energiebesparingsmodus volledig op UIT staan zelfs.
Desnoods een andere app geprobeerd?
Tasker is wel een aanrader. Heeft ook de optie om met een 'gelockte' notificatie als 'hoofdproces' te draaien, waardoor ie sowieso niet gekilled wordt.
Permissions in de veilgiheidsapp staan allemaal op ''alles toestaan''. Autostart ook. En ook een slotje erbij als je op de taskmanager drukt
Hier heeft Tasker ook last van.rowicom schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:38:
Met name dingen die gescheduled worden, werken niet. Zo wil ik 'm elke nacht laten rebooten met een app autoreboot en ook elke nacht de volume-instellingen naar een voor mij default waarde zetten dmv de app A-volume. De ene dag werkt het wel en de andere dag niet, ondanks dat ik alle relevante memory en batterysettings heb geprobeerd.
Het lijkt alsof MIUI de telefoon in een (te) diepe slaap forceert waardoor processen als Tasker niet wakker worden op de tijdstippen die je hebt ingesteld.
Mijn ervaring met Tasker is dat een taak die moet starten om bijv. 12:00 niet altijd wordt gestart.
Er is een oplossing hiervoor:
i.p.v. het instellen dat de taak om 12:00 moet starten, moet je de taak zo instellen dat het 1x start tussen 11:45 en 12:15.
Een ander probleem met MIUI (sinds de stable van 7.1.x, 7.0.x werkte goed) is dat achtergrond processen zoals Telegram worden gekilld... en dit is niet op te lossen door de autostart of batterysaver instellingen anders in te stellen. Mijn oplossing hiervoor is Tasker elke 30 minuten een BOOT_COMPLETED intent te laten broadcasten naar Telegram.
Wat je ook kan doen om een app/service niet (of minder waarschijnlijk) te laten killen door Android is die app te installeren als system app.
Overigens, de laatste keer dat ik CyanogenMOD heb geprobeerd, heeft het _geen_ last van deze issues... CM heeft wel weer last van andere issues.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Prozac op 09-06-2016 15:49 ]
Ik heb daar geen last van, Tasker werkt prima bij mij en op tijd.
''Leuk'' om te lezen dat ik niet de enige ben met dit issue.. Dus jij hebt de indruk dat de betreffende app niet geheel gekilled wordt, maar niet altijd op het juiste tijdstip de gelegenheid krijgt om zijn taak uit te voeren? En als het tijdstip er ''hard'' in staat en dan alweer verstreken is, tja, dan wordt het de volgende dag.Dr. Prozac schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:27:
[...]
Wat je ook kan doen om een app/service niet (of minder waarschijnlijk) te laten killen door Android is die app te installeren als system app.
Ha ha, zo ervaar ik dat ook!
Hoe Tasker werkt hangt bij mij ook af van hoe complex de taak is die Tasker moet uitvoeren.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:25:
Ik heb daar geen last van, Tasker werkt prima bij mij en op tijd.
Als het een taak is die op de nulde minuut van elk uur alleen maar een "beep" geluid produceert, werkt altijd en op tijd, maar is het een complexe taak dan werkt het niet.
Ik heb bijv. een complexe taak die om de half uur de telefoon online zet (wifi aan en 5 seconden later mobiele data aan), vervolgens blijft het 1 minuut online. Na 1 minuut online doet het een meting van de internet traffic over een periode van 20s. Is de traffic < 4kB/s wordt het netwerk uitgezet (mobiele data uit en 5s. later wifi uit). Is de traffic >= 4kB/s wordt er na 1 minuut een nieuwe meting gedaan.
Deze complexe taak werkte goed op mijn oude telefoon met CM, ook op de Redmi-2 werkte het goed toen ik CM gebruikte, maar op MIUI werkte het soms wel en soms niet.
Misschien ligt het ook aan de "modules" die Tasker nodig heeft om de taak uit te voeren... als ik me niet vergis, kan Tasker zonder een speciale module mobiele data niet uitzetten... waardoor MIUI denkt: "2 processen (tasker en die module) is me te druk dus ik voer het later uit om batterij te besparen."
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Prozac op 09-06-2016 15:45 ]
Ik had trouwens wel zoiets, mogelijk gerelateerd:
Ik heb een auto-wifi-uit na 60 seconden geen verbinding met wifi profiel.
Dus geen wifi? > wacht 59 seconden > wifi uitzetten ! indien er geen verbinding met wifi meer is !
Dat laatste deel pakte ie dus niet altijd, waardoor het ook veel mis liep.
Bleek hierom te gaan in de task/Tasker instellingen:
* Turn off "Restore Settings"
* Turn off "Enforce Task Order"
Anders stopt de task halverwege en begint ie overnieuw, wat dus niet goed werkt. Die andere is voor als je meerdere onderdelen hebt en de volgorde van belang is, maar hij die normaal gesproken niet goed aanhoud oid.
Ik heb een auto-wifi-uit na 60 seconden geen verbinding met wifi profiel.
Dus geen wifi? > wacht 59 seconden > wifi uitzetten ! indien er geen verbinding met wifi meer is !
Dat laatste deel pakte ie dus niet altijd, waardoor het ook veel mis liep.
Bleek hierom te gaan in de task/Tasker instellingen:
* Turn off "Restore Settings"
* Turn off "Enforce Task Order"
Anders stopt de task halverwege en begint ie overnieuw, wat dus niet goed werkt. Die andere is voor als je meerdere onderdelen hebt en de volgorde van belang is, maar hij die normaal gesproken niet goed aanhoud oid.
Nu weer wat anders... Af en toe geen notification sound in Whatsapp groepsberichten. Ene keer wel, 10 minuten later weer niet. Het gaat puur om het geluid, want de melding komt wel en icoontje bovenin staat er dan ook
Wordt ook in het MIUI forum over gesproken. Geen oplossing voorhanden. Cache reeds gewiped...
Wordt ook in het MIUI forum over gesproken. Geen oplossing voorhanden. Cache reeds gewiped...
Wat denken jullie? Kan ik een 7.2 global stable (kitkat!) flashen over mijn huidige 6.5.26 eu weekly lollipop?
Ik moet het proberen, want ik loop nu tegen zoveel bugs aan met deze versie...
Ik moet het proberen, want ik loop nu tegen zoveel bugs aan met deze versie...
Stable <> Weekly wisselen wordt al niet aangeraden, laat staan van Lollipop downgraden naar Kitkat.
Je kunt een TWRP backup maken en het proberen, maar ik denk niet dat dat goed gaat werken. Waarschijnlijk crasht de boel.
Ik zou gewoon backups via Titanium maken en dan clean flashen en de backup terugzetten.
Je kunt een TWRP backup maken en het proberen, maar ik denk niet dat dat goed gaat werken. Waarschijnlijk crasht de boel.
Ik zou gewoon backups via Titanium maken en dan clean flashen en de backup terugzetten.
Met clean flashen bedoel je een wipe van data, system en Dalvik? En dan flashen in fastboot met Miflash?
[ Voor 23% gewijzigd door rowicom op 10-06-2016 13:11 ]
Goed te weten, want had al twijfel om iets anders te proberen om toch deze foon aan het werk te krijgen.dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:34:
Stable <> Weekly wisselen wordt al niet aangeraden, laat staan van Lollipop downgraden naar Kitkat.
Ik heb een 2014813 met MIUI 7.1 Stable 7.1.2.0 (KHJCNCK) die ik via een flashboot erop heb gekregen nadat ik een 'update' een paar keer had genegeerd. Na een eigen reboot bleek de update TOCH te zijn geïnstalleerd met als resultaat geen sim herkenning en de Apps op wifi werkten niet. Met de leke kennis dacht ik weer een reboot te doen en zag daarna alleen het MI logo.
Ok, had ik niet besteld. Zoals ik hier lees, was de bootloop vastgelopen. Ok, een paar hoofdstukken verder, las ik hoe een flashboot kon helpen. Na de flashboot kreeg ik wel MIUI 7.1 Stable 7.1.2.0 (KHJCNCK) met verbinding met de sim en kan in elk geval bellen.
Vreemd is wel dat ik maar 3 contacten heb op de sim, hoe fijn zou dat zijn
Ik kreeg geen optie voor een backup tijdens het installeren van deze versie. Moet ik alle contacten opnieuw erin gooien of is het een kwestie van de juiste versie installeren die wel de sim helemaal herkent?
Heb de MI store, geen Gapps en alle eigen geïnstalleerde Apps lijken weg. Geen nood, omdat ik deze foon nooit heb vertrouwd heb ik alles genoteerd, dus kan alle Apps weer downloaden. Deze versie lijkt een Chinese met Engelse vertaling. Ik zou graag een een compleet Engelse versie hebben - geloof dat het Global of Internationaal heet, lees een versie met niet chinese apps etc.
Zoals je aanraadt is een weekly geen optie. Ik hoef ook niet elke week een nieuwe update. Deze foon is niet geroot en begrijp dat -indien nodig - dat later met SuperSu kan.
Welke stap neem ik om een niet Chinese versie te krijgen en hoe begin ik te zoeken naar de Gapps?
Bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door uber152015 op 12-06-2016 13:30 . Reden: geïnstalleerde - spelling ]
Goede tip om als system app te installeren. Zelf nooit die optie gezien. Hoe moet je de app installeren om in de lijst van system apps te komen? Kan dit met alle apps of het een kwestie van alleen de noodzakelijke apps?Dr. Prozac schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:27:
[...]
Ik heb nu rom 6.5.26 eu weekly op mijn toestel en dat zou dan de laatste update van MIUI 7 zijn.
Maar wanneer kan ik dan MIUI 8 verwachten? En komt ie dan via OTA?
Maar wanneer kan ik dan MIUI 8 verwachten? En komt ie dan via OTA?
In hun topic staat het duidelijk vermeld vanaf 17 juni 
''June.17th - MIUI 8 Weekly ROM will be officially released.
Supported devices:
Mi 2/ Mi 2S/ Mi 3/ Mi 4/ Mi 4C/ Mi 4S/ Mi 5/ Mi Max/ Redmi series/ Redmi Note series/ Mi Note series''
Lezen doet wonderen!
''June.17th - MIUI 8 Weekly ROM will be officially released.
Supported devices:
Mi 2/ Mi 2S/ Mi 3/ Mi 4/ Mi 4C/ Mi 4S/ Mi 5/ Mi Max/ Redmi series/ Redmi Note series/ Mi Note series''
Lezen doet wonderen!
[ Voor 65% gewijzigd door theduke1989 op 17-06-2016 04:18 ]
Zojuist geprobeerd de Miui 8 versie te installeren, kwam in een heel lange bootloop terecht. Zie ook de reactie op het forum aldaar.
Na drie kwartier bootloop de laatste 7 versie maar weer teruggezet, was nog even spannend, zag met het op okay drukken dat ik nog maar 12% batterij over had (de bootloop had wat stroom gekost)... maar is goed gegaan.
Na drie kwartier bootloop de laatste 7 versie maar weer teruggezet, was nog even spannend, zag met het op okay drukken dat ik nog maar 12% batterij over had (de bootloop had wat stroom gekost)... maar is goed gegaan.
Had mijn 6.5.26 eu weekly rom de update naar MIUI 8 al moeten aanbieden via OTA? Hij zegt nog steeds dat er geen updates zijn...
OTA's komen nog maar eens per maand.rowicom schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:56:
Had mijn 6.5.26 eu weekly rom de update naar MIUI 8 al moeten aanbieden via OTA? Hij zegt nog steeds dat er geen updates zijn...
Ik heb een Redmi 2 Pro en een Redmi Note 2 Prime geprobeerd naar MIUI 8 over te zetten maar had bij beide toestellen een bootloop heb ze ook beiden teruggezet naar MIUI 7.BB-One schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:20:
Zojuist geprobeerd de Miui 8 versie te installeren, kwam in een heel lange bootloop terecht. Zie ook de reactie op het forum aldaar.
Voor de Xiaomi.eu roms ja. In verband met het verplicht uploaden naar China wat teveel tijd/werk is omdat het nogal traag gaat, aldus Xiaomi.eu.
Vanuit welke versie zijn jullie naar miui8 gegaan. Stond er al twrp 3.0 op? Al Lollipop draaien of nog kitkat?
http://specs.tweak.to/6635
miui8 is nog geen succes, ben er nu al 2 dagen mee bezig en kom niet verder dan een bootloop constant, dit ondanks complete wipe van alles...
Update
Na verschillende tips Engels gekozen bij de installatie en warempel hij doet het, dus nederlandse vertaling zat een bug in waardoor het geheel niet wou werken...
Hopen dat dit bij de volgende update verholpen is.
Update
Na verschillende tips Engels gekozen bij de installatie en warempel hij doet het, dus nederlandse vertaling zat een bug in waardoor het geheel niet wou werken...
Hopen dat dit bij de volgende update verholpen is.
[ Voor 44% gewijzigd door radial op 21-06-2016 20:57 ]
Had dit met de redmi note 4g ook. Opnieuw geflashed met de opnieuw geuploade versie. Weer wipe en dan engels geselecteerd bij installeren en nu draait ie gewoon netjes
sad time vanmorgen drop the phone noooooo
wat barsten in me glas van boven naar beneden
heb wel zo bescherm case maar niet op dat moment om heen lekker slim maar ja
kan hem nog wel gewoon gebruiken maar ja ziet er gewoon niet uit
nu net een nieuwe in de bestelling van de week maar is kijken voor nieuw glas voor de huidige
nu net een nieuwe in de bestelling van de week maar is kijken voor nieuw glas voor de huidige
Balen! Ik heb de mijne met rubberen bumper al meermaals goed hard laten vallen, ook op straat in volle vaart op de scooter etc en hij heeft het altijd gered zonder enige schade.NLMarcel194 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:02:
sad time vanmorgen drop the phone noooooo
Maar nu is mijn RedMi 2 gisteren gestolen
Daarom nu een RedMi 3 Pro onderweg (nu bij iBuygou met 25USD kortingscoupon IBYRMNT3PROPL voor 160 euri!)
Mjah, maar ik wil wel 100% zeker weten dat ie origineel is, EN ik heb douanebescherming (inklaringsverzekering) EN een extra jaar garantie. Anyway veel te goedkoop voor zo een beest
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken