Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:31
NLMarcel194 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:02:
sad time vanmorgen drop the phone noooooo
wat barsten in me glas van boven naar beneden
Stan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:16:
Maar nu is mijn RedMi 2 gisteren gestolen :(
Wat een verdriet allemaal hier... Gecondoleerd.

Iets anders: Ik draai de afgelopen paar maanden (nightlies van) CM13 (op dit moment 13.0-20160618-NIGHTLY-wt88047). Nu heb ik sindsdien eigenlijk dat ik, wanneer iemand me een whatsapp filmpje stuurt, deze niet goed kan downloaden: het groene rondje loopt helemaal vol, alsof hij binnengehaald wordt, maar als het rondje vol is gaat deze snel ronddraaien (alsof hij aan het laden is ofzo), maar dat houdt nooit meer op... Het filmpje wordt nooit 'speelbaar'. Hebben meer mensen hier last van? Ben benieuwd of het een telefoon of ROM specifiek probleem is (heb het met alle CM13 roms tot nu toe). Foto's en geluidsbestanden gaan wel goed...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Ik heb dat ook, het vreemde is dat ik het filmpje na een tijdje wel in de galery zie.
Ik draai trouwens nog de oude 0318 van ketjup..... oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:31
Card Nox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:27:
Ik heb dat ook, het vreemde is dat ik het filmpje na een tijdje wel in de galery zie.
Ik draai trouwens nog de oude 0318 van ketjup..... oid.
Hmm, goeie tip, had het vanmiddag weer, heb een eeuwigheid gewacht, en toen ik de hoop had opgegeven (na een paar uur, denk ik) kon ik het betreffende filmpje ineens wel bekijken. Vreemd, dat dat zo lang duurt...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
hrichard schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:48:
Ik heb hier een redmi 2 met een kapot scherm. Nu heb ik al een vervangend lcd + digitizer + frame, dus je zou zeggen dat vervangen niet zo moeilijk is.

Helaas zit de motor voor vibratie er niet op gemonteerd en is er nog een plaatje en grote plaat welke niet op het vervangende scherm zitten.
Heb je dit uiteindelijk kunnen oplossen?

Ik zit zelf met grote barsten in het glas, en ben de opties aan het bekijken om dit te vervangen. Enkel de LCD+touchscreen vervangen is het goedkoopst en heeft als voordeel dat alle onderdelen op het LCD frame blijven zitten. Maar het ziet er wel moeilijker uit dan een geheel "LCD + touchscreen + frame" te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
florizla schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:11:
[...]

Ik zit zelf met grote barsten in het glas, en ben de opties aan het bekijken om dit te vervangen. Enkel de LCD+touchscreen vervangen is het goedkoopst en heeft als voordeel dat alle onderdelen op het LCD frame blijven zitten. Maar het ziet er wel moeilijker uit dan een geheel "LCD + touchscreen + frame" te kopen.
Nee, ik zou gewoon een nieuw toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Draait iedereen al de nieuwe miui update of zitten we allemaal in de wachtmodus. Ik durf nog niet zo goed gezien de bootloop die je her en der leest.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 21:12

radial

Watch out

Draai hem al weer, miui8 6.6.23 nog wel de Engelse language, maar draait zonder problemen.
Weet niet hoe de update van afgelopen vrijdag is gelopen mbt de Nederlandse vertaling, maar heb er niets meer over gelezen,dus neem aan dat die goed is nu.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
je hebt eerst de taal van toestel op engels gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Bij installatie kiezen voor Engels en daar heb ik hem nog steeds op staan, is net zo handig als het Nederlands.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Hier draait de versie van afgelopen vrijdag, geen probleem met installeren. Nederlands als taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:01

TVL

Ik heb MIUI 8 in het Nederlands draaien. Ben er wel over te spreken. Heb het idee dat MIUI 8 sneller is dan MIUI 7. Calculator is ook weer terug. Ben nog wel tegen wat kleine dingetjes aangelopen. maar ga er vanuit dat dit binnenkort opgelost wordt.
Probleem met de bootloop is opgelost.

[ Voor 46% gewijzigd door TVL op 28-06-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Schone installatie of dirt install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Stampre schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:33:
Schone installatie of dirt install gedaan?
Gewoon erover heen gezet, niks geen wipe cache o.i.d (later wel weer moeten doen om root te krijgen, maar dat was pas de volgende dag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 16:23
florizla schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:11:
[...]

ik moet me nieuwe toestel nog binnen krijgen maar ga me oude nog wel maken glas stuk en stukje links boven me frame beschadigd

als je frame niet beschadig is zo als bij mijn wel is kan je gewoon dit kopen
http://nl.aliexpress.com/...92-Black/32256492830.html

ik ga zelf voor dit
http://nl.aliexpress.com/...7-be44-6398a01f1ce3&tpp=1
of dit
http://nl.aliexpress.com/...a6-43b5-a227-dd084d5e4c52

vind het wel rare prijs verschil maar ga er pas mee bezig houden als me nieuwe toestel binnen is zo dat ik de oude gewoon elkaar kan halen en dan wat meer tijd er voor heb

-+ nog een weekje laat jullie nog wel weten

en PS heb deze al een tijdje
http://nl.aliexpress.com/...114.13010608.0.134.9gU4iE
maar vandaag deze binnen gekomen duurde 9 dagen
http://nl.aliexpress.com/...2114.13010608.0.52.9gU4iE
en is een stuk beter vind ik
foto klopt alleen niet dat 2de scherm zeg maar sluit gewoon rondom aan de hoes
en in het 2de scherm zit de juiste gaten(sleuf) voor camera en spieker

als foto nodig is laat maar weten

[ Voor 4% gewijzigd door NLMarcel194 op 28-06-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Weet je dan al hoe je de componenten die op het frame zitten (onder andere de trilmotor) kan verhuizen van het kapotte frame naar het nieuwe?

Dat was de stap waar hrichard eerder op vastliep.

[ Voor 0% gewijzigd door florizla op 29-06-2016 16:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 16:23
florizla schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Weet je dan al hoe je de componenten die op het frame zitten (onder andere de trilmotor) kan verhuizen van het kapotte frame naar het nieuwe?

Dat was de stap waar hrichard eerder op vastliep.
zal wel gewoon vast gelijmd zijn neem ik aan of geplakt

zie het vanzelf wel wanneer ik er aan ga beginnen
als ik weet van hoe en wat maak ik wel foto`s

[ Voor 11% gewijzigd door NLMarcel194 op 29-06-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
NU het upgraden naar MIUI 8 wel weer goed lijkt te gaan, zou ik mijn 6.5.26 eu weekly ook bij willen werken naar 8.
Als leek toch nog even hier vragen of ik het goed doe, als ik hier https://xiaomi.eu/community/threads/6-6-23.32335/ de ROM vandaan haal (ik weet welke ik moet hebben en waar ik 'm moet plaatsen).
Maar dan? Updaten met de updater app of via TWRP in recovery mode? Of maakt dat zelfs niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
rowicom schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:54:
NU het upgraden naar MIUI 8 wel weer goed lijkt te gaan, zou ik mijn 6.5.26 eu weekly ook bij willen werken naar 8.
Als leek toch nog even hier vragen of ik het goed doe, als ik hier https://xiaomi.eu/community/threads/6-6-23.32335/ de ROM vandaan haal (ik weet welke ik moet hebben en waar ik 'm moet plaatsen).
Maar dan? Updaten met de updater app of via TWRP in recovery mode? Of maakt dat zelfs niet uit?
via de updater app is het makkelijkste kom je ook uit in twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
In de updater-app kan ik o.a. kiezen uit: updatepakket selecteren en herstarten in recovery mode. Welke kies ik dan? In beide gevallen heb ikde zip al wel ergens op de interne sd gezet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Update pakket selecteren, dan bladeren naar de zip, selecteren en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Nu al een tijdje bezig geweest met de versie van vandaag... 6.6.30 . Installeren ging goed, maar kreeg geen verbinding met het telefoonnetwerk.
Dacht, geen probleem zet ik de versie van vorige week (6.6.23) er weer op. Blijk ik de verkeerde te hebben aangeklikt en de bootloopversie 6.6.17/18 te hebben aangeklikt :?
En de versie 6.6.23 stond niet meer op mijn telefoon/sd-kaart. |:(
Maar gelukkig de Miui versie 7 nog wel, dus die maar geinstalleerd zodat ik dan via de website 6.6.23 kan downloaden, maar dat was niet zo'n heel goed idee om Miui 7 terug te zetten. Heel veel apps ontbreken dan, geen toetsenbord meer. Kortom niet werkbaar, maar telefoon werd nog wel als externe schijf herkend op de computer, dus via de computer de benodigde rom gedownload en op de SD kaart gezet...

Mooie is wel dat alles weer werkt als vanouds _/-\o_ , moest me alleen wel weer even aanmelden op mijn google-account. Ik laat 6.6.30 even voor wat het is...Zien volgende week wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Dank voor delen van je bevindingen, BB-One.
Ook hier vandaag overgegaan van MIUI7 in versie 6.5.26 eu weekly naar MIUI8, versie 6.6.23 eu weekly (op jouw advies...).
Via TWRP en wel eerst de Dalvik en de cache gewiped. Werkt als een zonnetje op een paar kleine vertaalfoutjes na. Mag de pret niet drukken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Vertaalfoutjes kun je op het forum aangeven. Ik kan me voorstellen dat sommige settings niet op alle telefoons te zien zijn.

Uiteraard zijn niet alle vertalingen in een keer juist doorgevoerd bij een nieuw OS 😂

https://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:44
Ik zou het hier doen, aangezien de vertalingen zelf ook via Github in de rom komen en hier vanuit het Xiaomi.eu topic ook naar gelinkt wordt:
https://github.com/redmaner/MIUI8-XML-DUTCH/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Iemand die de release 6.7.7. eu al geinstalleerd heeft? Ik wel. Maar ik snap het niet, want er staan dingen in de changelog waar ik best wel blij van werd, maar die ik na installatie helemaal niet kan vinden....

In de changelog o.a.:
New - Saved and available Wi-Fi networks appear first in the list (07-05)
New - After a permission is restricted, a clickable notification is sent to the user which can restore permissions (07-05)
New - Animation of WiFi connection (07-07)

Bewaarde wlans zichtbaar maken? In het wifi menu zie ik ze niet en ook geen optie daartoe
Een permissie geweigerd door het systeem en daar een notificatie van? Geen idee
Animatie bij wifconnectie? No way hier...

Dus graag jullie bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je het de hele zin leest; het gaat om je bewaarde wifi AP's die bovenaan staan, dus als je 2 routers hebt thuis en die op je Xiaomi hebt opgeslagen staan ze allebei bovenaan in de wifi lijst in plaats van op basis van het signaal van alle AP's in de buurt.

Verder kreeg je eerder een full-screen melding van permissies, nu is dat een notificatie zoals elke ander, bovenaan het scherm.

Die animatie zal er ongetwijfeld in zitten, als je animaties aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:42:
Als je het de hele zin leest; het gaat om je bewaarde wifi AP's die bovenaan staan, dus als je 2 routers hebt thuis en die op je Xiaomi hebt opgeslagen staan ze allebei bovenaan in de wifi lijst in plaats van op basis van het signaal van alle AP's in de buurt.

Verder kreeg je eerder een full-screen melding van permissies, nu is dat een notificatie zoals elke ander, bovenaan het scherm.

Die animatie zal er ongetwijfeld in zitten, als je animaties aan hebt staan.
oh, is dat alles? Dit is nou wat je noemt een 'minor update'... ;) Had gehoopt dat je de hele lijst van opgeslagen AP's kon zien en daar naar believen wat van kon wegooien of zo. Vreemd dat dat er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien komt dat nog wel. Ooit. ;)
Maar de Dev rom komt wekelijks, dus dat zijn meestal gewoon bug fixes of dat soort kleine toevoegingen. Niet heel spannend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569752

Gents,

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:

Gisteren heb ik Miui 8 geinstalleerd (Rom via xiaomi.eu), na de installatie geeft hij helaas geen telefoonnetwerk meer. Inmiddels heb ik een wipe cache gedaan maar ook dit helpt niet.

Kan iemand mij (in jip en Janneke taal) uitleggen wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

Gr.

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Heb je wel de goede rom? De WT86.. en niet de WT88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Anoniem: 569752 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:49:
Gents,

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:

Gisteren heb ik Miui 8 geinstalleerd (Rom via xiaomi.eu), na de installatie geeft hij helaas geen telefoonnetwerk meer. Inmiddels heb ik een wipe cache gedaan maar ook dit helpt niet.

Kan iemand mij (in jip en Janneke taal) uitleggen wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

Gr.

Robbert
Welke versie ROM heb je? 6.7.7 ?

Ik had namelijk bij de 6.6.30 hetzelfde probleem. Bij de 6.7.7 totaal geen probleem. Wellicht gewoon nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie.

Klopt, ik heb het bij 6.7.7., overigens heb ik het op kunnen lossen doormiddel van deze tutorial:

http://en.miui.com/thread-166002-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Vraagje, zijn er meer mensen die een hm2 pro hebben icm Telfort waarbij 4G niet werkt? Ben hierover ook al navraag aan het doen bij Telfort, maar nog geen antwoord daarop.
4G werkte wel icm mijn vorige abonnement (Tmobile)..

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125795

Sinds gisteren doet mijn redmi pro ook ineens gek. stable EU rom 7.1.(jan 2016)

bij insteken laadsnoer hoor ik geen piep meer en krijg ik niet te zien dat hij gaat laden , ook niet in taakblakje bovenin,

als ik toestel uit zet of batterij eruit haal voor reset , en stop dan laadstekker in springt toestel in boot maar wordt het scherm afgewisseld met mi logo en batterij afbeelding met percentage, en opnieuw , en opnieuw....

De telefoon laadt nog wel op maar gevoelsmatig gaat dit veel langzamer.

vandaag gekke kuren met bellen bluetooth via parrot en toen ik bluetooth uit zette in instellingen om te "resetten" kreeg ik hem niet meer aan.

vanavond nieuwste stable eu rom 7.3 erop gezet in de hoop dat OS corrupt is geraakt ofzo , maar helaas problemen blijven.

enig idee wat dit kan zijn ?
inmiddels ook al nieuwe accu en wall charger besteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
radial schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:12:
Vraagje, zijn er meer mensen die een hm2 pro hebben icm Telfort waarbij 4G niet werkt? Ben hierover ook al navraag aan het doen bij Telfort, maar nog geen antwoord daarop.
4G werkte wel icm mijn vorige abonnement (Tmobile)..
Telfort gebruikt het KPN netwerk dat andere frequenties gebruikt dan het T-mobile netwerk. Maw je krijgt geen 4G met je Redmi 2 icm Telfort (iirc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
KPN gebruikt de banden 3, 7 en 20 (1800 / 2600 / 800 Mhz).

Xiaomi telefoons missen band 20. Dat is de band met het verste bereik, en om die reden vaker gebruikt in landelijke gebieden.

Dus normaal moet je 4G wel werken, maar niet noodzakelijk met het beste bereik. Het niet-pro model, HM2014811, mist trouwens ook band 7.

T-Mobile gebruikt dan weer band 8 (900 Mhz) en geen enkele Redmi 2 ondersteunt dat.

[ Voor 2% gewijzigd door florizla op 11-07-2016 17:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Ik heb problemen met SD maid en kan niet achterhalen waar het aan ligt, aan SD Maid of aan Miui of aan mijn SD kaart.
Als je SD Maid (voor het eerst) opstart en een van de schoonmaakacties wil uitvoeren krijg je de vraag of je SD maid toegang wil geven tot je SD kaart. Hiervoor moet je klikken op de melding die SD maid geeft. Er schiet dan even heel snel een beeld over het scherm en SD Maid gaat verder (zo lijkt het) maar SD maid blijft dan hangen "in wachtrij".

ik heb al meerdere dingen geprobeerd, met SD fix schrijf toegang geven tot de SD kaart (eigenlijk iets voor Android 4.4) SD maid opnieuw installeren etc. Maar ook Sd kaart geformatteerd.
Kan een van jullie eens proberen of je SD Maid aan de praat kan krijgen op een Redmi 2? Als dat niet lukt dan ligt het aan Miui 8 (of SD Maid), want daarvoor werkte het wel en waarschijnlijk niet aan een of andere exotische instelling/programma van mij. Je hebt overigens wel root nodig voor SD Maid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
BB-One probleem inmiddels opgelost?

Ik draai nu sinds 2 weken ofzo een Mi4c, en erg te spreken over de telefoon op de afmetingen na... <135 x <68 x <15mm (Redmi 2 Prime 134 x 67 x 9 mm vs Mi4C 138.1 x 69.6 x 7.8mm) blijft toch echt de sweetspot voor mij.
Anyway, zou dus graag een nieuwe CM flashen op de Redmi 2, welke versie draaien jullie? Zie dat official CM nog geen stable release heeft gedaan.
Telefoon draait nu op de ketjup 20160318 versie, zou ik daar gewoon de laatste nightly dirty overheen kunnen flashen of gaat dat issues geven?

[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Card Nox schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:26:
BB-One probleem inmiddels opgelost?
Nee, helaas nog niet
Ik draai nu sinds 2 weken ofzo een Mi4c, en erg te spreken over de telefoon op de afmetingen na... <135 x <68 x <15mm (Redmi 2 Prime 134 x 67 x 9 mm vs Mi4C 138.1 x 69.6 x 7.8mm) blijft toch echt de sweetspot voor mij.
Anyway, zou dus graag een nieuwe CM flashen op de Redmi 2, welke versie draaien jullie? Zie dat official CM nog geen stable release heeft gedaan.
Telefoon draait nu op de ketjup 20160318 versie, zou ik daar gewoon de laatste nightly dirty overheen kunnen flashen of gaat dat issues geven?
Mijn telefoon draait op de Miui weekly sinds vandaag op 6.7.21 https://xiaomi.eu/community/threads/6-7-21.32952/ dus ik zou het niet weten, maar gewoon kwestie van backup maken en proberen en dan maar op het beste hopen...

[ Voor 6% gewijzigd door BB-One op 22-07-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 08:58
Ik denk dat ik deze vraag hier stel.

Heb hier een Xiaomi Redmi 2 Enhanced Edition liggen van iBuygou.com gekocht.
de 2014816 Wt86047 als het goed is. Wou deze updaten naar de laatste update vanuit MIUI7 naar MIUI8.
Heb via de updater-app (een eigen pakket gekozen) xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_6.7.21_v8-5.1.zip

Hij boote in TWRP en opeens viel die uit, kan nu dus niks meer doen (fastboot werkt niet, opladen geeft geen beeld etc. Als je de kabel uit de pc loskoppeld hoor je wel gewoon een geluid.)
Laatste TWRP was geïnstalleerd, batterij was 99% wie heeft er nog handige tips om het werkend te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
Ben je zeker dat je een 2014816 hebt? Dat is de Redmi 2A. Met 'Enhanced Edition' wordt vaak de versie met 2 GB RAM, bedoeld, model 2014813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
theduke1989 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:43:
Ik denk dat ik deze vraag hier stel.

Heb hier een Xiaomi Redmi 2 Enhanced Edition liggen van iBuygou.com gekocht.
de 2014816 Wt86047 als het goed is. Wou deze updaten naar de laatste update vanuit MIUI7 naar MIUI8.
Heb via de updater-app (een eigen pakket gekozen) xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_6.7.21_v8-5.1.zip

Hij boote in TWRP en opeens viel die uit, kan nu dus niks meer doen (fastboot werkt niet, opladen geeft geen beeld etc. Als je de kabel uit de pc loskoppeld hoor je wel gewoon een geluid.)
Laatste TWRP was geïnstalleerd, batterij was 99% wie heeft er nog handige tips om het werkend te krijgen??
florizla schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:39:
Ben je zeker dat je een 2014816 hebt? Dat is de Redmi 2A. Met 'Enhanced Edition' wordt vaak de versie met 2 GB RAM, bedoeld, model 2014813.
Het juiste type nummer vind je op een sticker onder de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:23
Oef, net bijna uur met xs4all medewerker zitten prutsen, maar we krijgen de Redmi 2 niet op het netwerk. Ik plemp mijn ervaringen hier neer, wellicht heeft iemand anders wel goede ervaringen en anders is het misschien nuttig.

xs4all maakt gebruik van KPN netwerk.

Ik heb de HM 2LTE-CU - HM2014811 for China Unicom / Telecom
en het toestel ondersteunt : FDD-LTE (B1/3), TDD-LTE (B41), WCDMA (900 / 1900 / 2100MHz), GSM (900 / 1800MHz)

Middels deze Excel

band 1 (FDD-LTE 2100 Mhz) - wordt niet ondersteund door KPN en
band 3 (FDD-LTE 1800 Mhz) - wordt wel ondersteund door KPN.

De drie WCDMA (=3g) frequenties:
900 Mhz - wordt wel ondersteund door KPN
1900 Mhz - wordt niet ondersteund door KPN
2100 Mhz - wordt wel ondersteund door KPN

In principe zou het dus moeten werken.

Van de xs4all website, dit zijn de APN instellingen (deze moest ik handmatig instellen, wat volgens de helpdesk medewerker al apart is aangezien meestal standaard door toestel worden ingesteld):
ul de volgende gegevens in:

APN

umts.xs4all.nl

Gebruiksernaam

xs4all

Wachtwoord

0000

Mobiele landcode

voer 204 in

Mobiele netwerkcode

voer 08 in

Verificatietype

kies PAP
Helaas geen verbinding met internet, hij zegt wel dat e.e.a. geregistreerd is op het netwerk.

Als ik preferred networks op LTE zet en handmatig de Cellular network wil instellen, "ziet" het toestel buiten of bij het raam wel een xs4all 4g netwerk alsmede 3g netwerk. Laatstgenoemde zie je als je preferred networks op 3g zet.

Beide opties (dus 3g/4g) hebben geen effect, hij zegt wel dat hij "registered on netwerk" is maar je kunt alsnog niks en bij xs4all zien ze geen aanmelding.

Wellicht ben ik iets vergeten of heeft iemand iets toe te voegen? De SIM werkte hiervoor goed in een ander toestel, dus ben redelijk zeker dat het aan de Xiaomi ligt.

Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
toevallig. Mijn meissie kan plots vandaag ook niet meer via data het net op. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
maartend schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:14:
toevallig. Mijn meissie kan plots vandaag ook niet meer via data het net op. Toeval?
ook via KPN of xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zou wel eens via het KPN netwerk kunnen zijn. In ieder Hollands Nieuwe als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
maartend schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Zou wel eens via het KPN netwerk kunnen zijn. In ieder Hollands Nieuwe als provider.
Hollandse Nieuwe gaat via Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Red devil schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Hollandse Nieuwe gaat via Vodafone netwerk.
dan is het stom toeval denk ik.

edit ; bunel was gewoon op. Ze had een data-slurpertje.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 12-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Even een vraagje: Als ik de EU-rom update (downloaden --> updater --> selecteren updatepakket etc) Dan duurt het een tijdje voordat de telefoon daarmee klaar is, ik ben dan root-toegang kwijt. Dit is weer makkelijk te herstellen door weer in recovery te booten --> wipe cache en dalvik, kiezen om SU te installeren --> weer een tijdje wachten, SuperSU updaten en weer herstarten. In totaal ben je dan zo een half uur verder.

Vroeg me af of het hele verhaal niet wat sneller kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
BB-One schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:33:
Even een vraagje: Als ik de EU-rom update (downloaden --> updater --> selecteren updatepakket etc) Dan duurt het een tijdje voordat de telefoon daarmee klaar is, ik ben dan root-toegang kwijt. Dit is weer makkelijk te herstellen door weer in recovery te booten --> wipe cache en dalvik, kiezen om SU te installeren --> weer een tijdje wachten, SuperSU updaten en weer herstarten. In totaal ben je dan zo een half uur verder.

Vroeg me af of het hele verhaal niet wat sneller kan...
Minder apps installeren :p en/of de unstable/dev rom gebruiken; die heeft al root aan boord dacht ik.
=> Ik weet niet of je die dirty over een stable rom kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Deze week overgestapt van MIUI8 naar CM13 20160806 wt88047 nightly. En dat had ik veel eerder moeten doen! Het lijkt wel of de hardware van de Redmi 2 veel beter ondersteund wordt. Ik heb de 2 Gb / 16 Gb versie, die overigens (verwarrend) ook 2014811 genoemd wordt.

Om te beginnen klinken telefoongesprekken naar met name mobiele devices veel beter. Ik ervoer altijd een wat blikkerige toon als ik naar bepaalde mobieltjes belde en dat is er nu niet meer. Gesprekken klinken mooi vol en hebben een prima volume.

Ringtones en notificaties klinken aanzienlijk luider. Ringtone net even onder de helft van het totale volumebereik is al luid genoeg om iedereen in de omgeving even op te doen kijken.

Luidspreker is tijdens een gesprek echt luid. Onder MIUI klonken gesprekken op de speaker vaak erg zachtjes, maar nu kun je 'm echt kneiterhard zetten en is het toch ook nog mooi duidelijk.

De proximitysensor werkt nu pas goed tijdens een gesprek. Onder MIUI floepte het display weer aan als ik de telefoon zelfs maar even een centimeter of twee van mijn oor wegkantelde. Nu kan ik 'm wel een kleine 10 cm in zijn geheel van mijn oor weghouden. Al die tijd blijft het display netjes op zwart, zoals het hoort.

Een aantal van mijn favoriete all-time-apps werken nu ook weer! Een proggie dat een bevestiging vraagt als je een telefoonnummer of contact kiest. Voorkomt broekzakbellen. Onder MIUI8 nooit aan de praat gekregen en echt dagen met settings en permissies zitten spelen. Ook om raad gevraagd in het EU-MIUI forum. Nu werkt het probleemloos.
Ook Lightflow (LED manager) werkt nu goed. Onder MIUI stopte ie er gewoon na enige tijd mee. Ik denk dat ie door het OS gekilled werd en ook hier: app vastzetten door 'm naar beneden te schuiven en autostart en permissies.... het hielp allemaal niet.

Verder vind ik de hele interface veel intuitiever. Duidelijke dialogen, heldere teksten, een menu met alle opties op een rijtje en niet nog eens verborgen en in elkaar geschoven, zoals in MIUI.
Ja, het is allemaal wat soberder, maar dat komt de UI echt ten goede. En pimpen kun je 'm altijd nog met het huidige arsenaal aan apps in de store.

Minpunten.
Ja, die zijn er ook. Ik ervaar enige battery drain, vooral als het scherm aan is en er wat zwaardere apps gestart worden. Met MIUI kon ik zomaar twee dagen zonder laden van huis. Nu moet ik echt vinger aan de pols houden om de nacht te halen. Nou heb ik de laatste dagen wel heel veel zitten klooien en wellicht dat het nog wat beter wordt. In Marshmallow (CM13!) zit de Doze Mode. Die kickt erin na een half uur niets doen, maar met de app Force Doze kun je dat moment vervroegen naar ''scherm uit'' en onafhankelijk van het feit of je het toestel beweegt of niet. Kijken of dat helpt.

Als laatste vind ik het jammer dat ik geen GPS coordinaten meer in mijn foto's krijg, ondanks dat die functie wel aan staat in de default camera app. Als ik de camera open, zie je in de statusbar dat GPS gestart wordt (lokatievoorziening heet dat in Android 6), maar hoe lang ik ook wacht, de coordinaten worden niet in de exif-data opgenomen. GPS op zich werkt overigens wel. Dat kan ik zien in GPStest en ook in Google Maps heb ik in vier a vijf seconden een dikke fix. Iemand ervaring met dit euvel? Ook al wat andere camara-apps gedownload waarin de lokatiestempel optioneel is.

Tot zover mijn bevindingen. Ik ben blij met CM13 en ga niet meer terug naar MIUI! De eerste updates (want nightly) al voor mijn kiezen gehad en dat ging probleemloos snel. Daarna SuperSU opnieuw flashen en de root is er dan ook weer.

Edit 16aug2016: battery drain is geen issue meer. Batterylife is na enige dagen gebruik niet noemenswaardig minder dan met MIUI.
GPS coordinaten in foto's werkt ook zomaar weer! Wellicht gefixed in een paar CM-updates die ik kort na het plaatsen van deze tekst kreeg. Lekker snel ook, die camera in CM.

[ Voor 3% gewijzigd door rowicom op 16-08-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Sinds een aantal weken krijg ik geen stabiele wifi verbinding meer op mijn thuisnetwerk (TP Link Archer C5). Ik heb volledig bereik maar in chorme krijg ik eerst de melding geen verbinding.Ik heb inmiddels al upgrade naar Miui 8 gedaan en ook al paar keer dalvik en cache geleegd maar probleem blijft. Kent/heeft iemand dit ooit gehad en evt. een workaround?

[ Voor 19% gewijzigd door Stampre op 14-08-2016 20:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
rowicom schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:21:
Deze week overgestapt van MIUI8 naar CM13 20160806 wt88047 nightly. En dat had ik veel eerder moeten doen! Het lijkt wel of de hardware van de Redmi 2 veel beter ondersteund wordt. Ik heb de 2 Gb / 16 Gb versie, die overigens (verwarrend) ook 2014811 genoemd wordt.

Om te beginnen klinken telefoongesprekken naar met name mobiele devices veel beter. Ik ervoer altijd een wat blikkerige toon als ik naar bepaalde mobieltjes belde en dat is er nu niet meer. Gesprekken klinken mooi vol en hebben een prima volume.

Ringtones en notificaties klinken aanzienlijk luider. Ringtone net even onder de helft van het totale volumebereik is al luid genoeg om iedereen in de omgeving even op te doen kijken.

Luidspreker is tijdens een gesprek echt luid. Onder MIUI klonken gesprekken op de speaker vaak erg zachtjes, maar nu kun je 'm echt kneiterhard zetten en is het toch ook nog mooi duidelijk.

De proximitysensor werkt nu pas goed tijdens een gesprek. Onder MIUI floepte het display weer aan als ik de telefoon zelfs maar even een centimeter of twee van mijn oor wegkantelde. Nu kan ik 'm wel een kleine 10 cm in zijn geheel van mijn oor weghouden. Al die tijd blijft het display netjes op zwart, zoals het hoort.

Een aantal van mijn favoriete all-time-apps werken nu ook weer! Een proggie dat een bevestiging vraagt als je een telefoonnummer of contact kiest. Voorkomt broekzakbellen. Onder MIUI8 nooit aan de praat gekregen en echt dagen met settings en permissies zitten spelen. Ook om raad gevraagd in het EU-MIUI forum. Nu werkt het probleemloos.
Ook Lightflow (LED manager) werkt nu goed. Onder MIUI stopte ie er gewoon na enige tijd mee. Ik denk dat ie door het OS gekilled werd en ook hier: app vastzetten door 'm naar beneden te schuiven en autostart en permissies.... het hielp allemaal niet.

Verder vind ik de hele interface veel intuitiever. Duidelijke dialogen, heldere teksten, een menu met alle opties op een rijtje en niet nog eens verborgen en in elkaar geschoven, zoals in MIUI.
Ja, het is allemaal wat soberder, maar dat komt de UI echt ten goede. En pimpen kun je 'm altijd nog met het huidige arsenaal aan apps in de store.

Minpunten.
Ja, die zijn er ook. Ik ervaar enige battery drain, vooral als het scherm aan is en er wat zwaardere apps gestart worden. Met MIUI kon ik zomaar twee dagen zonder laden van huis. Nu moet ik echt vinger aan de pols houden om de nacht te halen. Nou heb ik de laatste dagen wel heel veel zitten klooien en wellicht dat het nog wat beter wordt. In Marshmallow (CM13!) zit de Doze Mode. Die kickt erin na een half uur niets doen, maar met de app Force Doze kun je dat moment vervroegen naar ''scherm uit'' en onafhankelijk van het feit of je het toestel beweegt of niet. Kijken of dat helpt.

Als laatste vind ik het jammer dat ik geen GPS coordinaten meer in mijn foto's krijg, ondanks dat die functie wel aan staat in de default camera app. Als ik de camera open, zie je in de statusbar dat GPS gestart wordt (lokatievoorziening heet dat in Android 6), maar hoe lang ik ook wacht, de coordinaten worden niet in de exif-data opgenomen. GPS op zich werkt overigens wel. Dat kan ik zien in GPStest en ook in Google Maps heb ik in vier a vijf seconden een dikke fix. Iemand ervaring met dit euvel? Ook al wat andere camara-apps gedownload waarin de lokatiestempel optioneel is.

Tot zover mijn bevindingen. Ik ben blij met CM13 en ga niet meer terug naar MIUI! De eerste updates (want nightly) al voor mijn kiezen gehad en dat ging probleemloos snel. Daarna SuperSU opnieuw flashen en de root is er dan ook weer.
Ik lees dat je de wt88047 gebruikt. Welke redmi heb je ik heb de .813 dat is de WT86047. Is de CM universeel voor beide? Welke rom gebruik je precies? Heb je eerst full wipe gedaan of over de dev versie van xiaomi.eu heengeflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Stampre schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Ik lees dat je de wt88047 gebruikt. Welke redmi heb je ik heb de .813 dat is de WT86047. Is de CM universeel voor beide? Welke rom gebruik je precies? Heb je eerst full wipe gedaan of over de dev versie van xiaomi.eu heengeflashed?
In de allereerste zin van mijn verslag staat het antwoord op je eerste vraag al...

Op de officiele downloadsite van CM wordt de wt86047 niet genoemd, maar in dit artikel dan wel weer.

Ik heb een full wipe gedaan en dat moet ook. Userdata op de interne sd en eventuele externe sd blijft bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
rowicom schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

In de allereerste zin van mijn verslag staat het antwoord op je eerste vraag al...

Op de officiele downloadsite van CM wordt de wt86047 niet genoemd, maar in dit artikel dan wel weer.

Ik heb een full wipe gedaan en dat moet ook. Userdata op de interne sd en eventuele externe sd blijft bewaard.
Sorry ik was in de veronderstelling dat de CM 13 ook in andere roms wordt gebruikt op xda....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Stampre schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:58:
[...]

Sorry ik was in de veronderstelling dat de CM 13 ook in andere roms wordt gebruikt op xda....
Dat wordt ie natuurlijk ook. Snap niet goed wat je bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik bedoel de exacte naam van de rom, bijvoorbeeld de Dragonthunder 5.1.1. of hoe de rom ook heet.
rowicom schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Dat wordt ie natuurlijk ook. Snap niet goed wat je bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39
Na 2 maanden een Redmi 2 Pro terug uit China, zonder de barst die in het scherm zat, en ze hebben een 2014811 teruggestuurd :P

Nu even bedenken wat ik ermee ga doen, aangezien ik al een Nexus 5X heb gehaald die toch wel wat beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een redmi 3 pro gekocht en de redmi pro 2 gaat dus door naar mijn vrouw.

8 maanden in gebruik en prettig toestel gebleken !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik in de lijst kijk bij de EU rom weet ik niet precies welke ik dan nu heb.

Ik heb de pro met 2gb 16gb hm2014813 staat op de doos standaard geleverd met android 4.4.4 en heb nu xiaomi.eu stable 7.3 erop staan maar wil graag mits mogelijk 7.5 ofzelfs miui8

Redmi wcdma
Wt88047
Redmi 2 TD
Wt86047

Ik zie verschil in android versie 5.1 en 4.4 kun je dat dan ook nog upgraden?
Verder lees ik dat mensen op CM13 draaien is dat ook een developers versie ?

Verder zou ik nog wel wat tips willen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Anoniem: 125795 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:32:
Verder zou ik nog wel wat tips willen krijgen
Over? Wat wil je? Ik heb ook maanden CM13 gedraait naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Card Nox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:50:
[...]

Over? Wat wil je? Ik heb ook maanden CM13 gedraait naar volle tevredenheid.
Ik heb nog niet van cm13 gehoord alleen van originele xiaomi en van de xiaomi.eu

Vandaar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anoniem: 125795 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Ik heb nog niet van cm13 gehoord alleen van originele xiaomi en van de xiaomi.eu

Vandaar 😀
Het is de eerste hit op Google, begin daar eens. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 768707

Iemand al over op MIUI 8??? Ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
De stable van MIUI-8 gaat binnenkort komen.

Ik wil mijn telefoon helemaal opnieuw installeren met MIUI-8, maar ik vraag me af of MIUI-8 (op basis van Android-5) goed werkt op de 1GB versie van deze telefoon. Anders kan ik waarschijnlijk beter blijven bij Kitkat en dus voortaan de updates gebruiken van de officiele ROM (dus niet meer die van xiaomi.eu).

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Prozac op 28-08-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 08:58
beter CM draaien heb je nergens last van behalve reboots waar ik nog achter moet komen waar ze vandaan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Ik heb meerdere keren CM getest. Telkens is er wel iets wat niet werkt.
CM voelt als een hobby project van iemand die te weinig tijd en te weinig testmogelijkheden heeft. Dat er verschillende versies van deze telefoon bestaat, helpt natuurlijk al helemaal niet. Je hebt pech of je moet heel veel geduld hebben wanneer je een probleem hebt met een use-case die niet overeenkomt met die van de developer.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Prozac op 28-08-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Anoniem: 768707 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:58:
Ja, ik ben over op MIUI 8.

- Smoother
- Stabieler
- Meer vrij Ram

Doe wel een fresh install, na mijn upgrade deed mijn wifi het niet meer. factory reset gedaan, en rom geinstalleerd en voila als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 20:18
Anoniem: 768707 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:58:
Ik draai momenteel MIUI 8.1 (6.8.25 weekly) van xiaomi.eu. Heb hem gewoon over de Miui 7 weekly gegooit. Enkel dalvik en cache gecleand.
Draait heel vlot en meer geheugen vrij. Ook heb ik de indruk dat de geluidskwaliteit van de telefoongesprekken verbeterd is t.o.v. Miui7.

Ik heb een 2014813 / WT86047 en draai de HM2XTDPro-versie van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 20:18
Dr. Prozac schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:37:
De stable van MIUI-8 gaat binnenkort komen.

Ik wil mijn telefoon helemaal opnieuw installeren met MIUI-8, maar ik vraag me af of MIUI-8 (op basis van Android-5) goed werkt op de 1GB versie van deze telefoon. Anders kan ik waarschijnlijk beter blijven bij Kitkat en dus voortaan de updates gebruiken van de officiele ROM (dus niet meer die van xiaomi.eu).
Als ik het goed heb begrepen op de fora van xiaomi.eu is de versie van MIUI 8 voor de toestellen met 1GB altijd op basis van KK. Voor 2gb-toestellen kan je kiezen tussen KitKat en Lollipop. (De versie op basis van KK heeft niet alle features, oa. second space)
Op de officiële fora (en.miui.com) zijn er dan weer mensen die 8 (Global) op LP wel goed aan't draaien hebben op 1gb-toestellen.
Het helpt niet dat er zoveel verschillende versies zijn van de Redmi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:06
Zojuist een poging gedaan om mijn redmi 2 pro te updaten. Ik wilde een volledige schone installatie erop. Eerst TWRP 3.0.2 erop via fastboot. De telefoon gewist. SD kaart geformatteerd in mijn pc (32gb fat 32). Zip bestand erop.

Maar TWRP ziet mijn SD kaart niet meer... Nu is mijn telefoon dus niet bruikbaar. Iemand tips hoe dit op te lossen?

andere versie van TWRP geeft zelfde resultaat

EDIT: 't bleek aan de SD kaart te liggen. Een andere kaart werkte wel.
Ik kreeg vervolgens een soort bootloop met een xiaomi rom. Maar nu lijkt CM13 wel te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 04-09-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56

Metzie

Nyaano !

De Redmi 2 Pro HM2014813 (16GB/2GB ram)van mijn vriendin draait alweer 9 maanden op MIUI 7 stable, maar OTA updates staan al een tijd uit en Pokemon GO werkt niet lekker met GPS.

Heb nu Xiaomi.eu weekly rom 6.9.1/2 geinstalleerd. (xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_6.9.1_v8-5.1.zip)

Ik moet je zeggen dat het updaten me erg tegenviel omdat de standaard manier via de onboard updater niet meer werkte. De telefoon is niet geroot en ook Twrp was nog niet geinstalleerd.

Om Twrp te installeren volg de volgende guide.
De recovery.img file die wordt genoemd in het artikel vind je hier. De filename is wt86047-TWRP3.0.2-0_LP.zip, in deze zip zit een bestand genaamd twrp.img, pak deze uit naar de C:\adb map en hernoem hem naar recovery.img

Download de rom naar keuze van Xiaomi.eu en plaats deze op de main memory van je telefoon. Boot daarna in recovery modus (volume omhoog + power) en selecteer nogmaals recovery via het touchscreen. Daarna wordt als het goed is Twrp gstart en kan je de rom flashen. Daarna nog even je cache en darvik leegmaken en na een reboot heb je MIUI 8.

Pokemon Go lijkt in deze versie goed te werken in combinatie met GPS.

[ Voor 3% gewijzigd door Metzie op 04-09-2016 22:24 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Nu 2 dagen op cm13. Cm11,12&13 al eerder gebruikt op andere telefoons. Maar na een tijd miui gebruikt te hebben toch even wennen.

Wel een probleem: met de GPS aan erg veel battery drain. De telefoon is gewoon echt warm dan. Zonder GPS gewoon normaal verbruik.

Ook random meldingen dat es explorer is vastgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:54:
Nu 2 dagen op cm13. Cm11,12&13 al eerder gebruikt op andere telefoons. Maar na een tijd miui gebruikt te hebben toch even wennen.

Wel een probleem: met de GPS aan erg veel battery drain. De telefoon is gewoon echt warm dan. Zonder GPS gewoon normaal verbruik.

ES Explorer problemen heb ik (ook cm13) nog nooit ondervonden. GPS drain kan ik niet bevestigen omdat ik weinig navigeer met de foon. Het is mij niet opgevallen, dus de drain is bij mij in elk geval niet absurd, dat was me wel opgevallen.

Probeer ES Expolrer eens er af te gooien, reboot, wipe cache en Dalvik, en na het booten opnieuw installeren. Wellicht verhelpt dat het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 07-09-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:01

TVL

Ik gebruik al tijden Total Commander, geweldige app met allerlei nuttige plug-ins uit te breiden en geen reclame. Google Play: Total Commander - file manager

[ Voor 38% gewijzigd door TVL op 07-09-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb in Solid Explorer een goed alternatief gevonden:
Het is wel een betaalde app, al heeft ie in eerste instantie een trial versie van 14 dagen:
Google Play: Solid Explorer File Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:54:

Er is inderdaad sprake van een serieuze battery drain vanaf de nightly 20160824. Op XDA in het wt88047 topic (!) wordt er al sinds die tijd een verwoede discussie gevoerd. De drain is er niet in versie 20160822 en ouder. Die build kun je nog wel downloaden als je vanaf pagina 590 het topic doorscrolt. Dan kom je wel een link tegen.
Ik verwacht dat het nu toch wel snel gefixed zal worden. Tot die tijd doe ik gewoon geen update, want ik wil de GPS niet missen.

http://forum.xda-develope...l-builds-t3267958/page602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
rowicom schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:47:
[...]

Er is inderdaad sprake van een serieuze battery drain vanaf de nightly 20160824. Op XDA in het wt88047 topic (!) wordt er al sinds die tijd een verwoede discussie gevoerd. De drain is er niet in versie 20160822 en ouder. Die build kun je nog wel downloaden als je vanaf pagina 590 het topic doorscrolt. Dan kom je wel een link tegen.
Ik verwacht dat het nu toch wel snel gefixed zal worden. Tot die tijd doe ik gewoon geen update, want ik wil de GPS niet missen.

http://forum.xda-develope...l-builds-t3267958/page602
Oh, was DAT het probleem; ik dacht dat m'n systeem verrot was, een heb een TWRP backup uit juni terug gezet (met behoud van data). Daarna laatste update waarvan ik zeker wist dat die goed was (11.08.2016) er over gezet en het werkte weer. Vanwege tijdsgebrek verder nog niet naar kunnen kijken.

Thx voor je reply!

Anoniem: 234413

Ik heb een redmi 2 pro maar na het updaten heb ik geen SIM signaa.
De telefoon zegt:
Activating SIM card, Preparing to send activation SMS
Sync call history

Or sometimes this:
Your SIM card isn't activated

De telefoon die ik gebruik:
modeln number: wt88047
android version 5.1.1 LMY47V
MIUI version MIUI 8 Global 6.9.29 | Beta
Heeft iemand misschien een oplossing? (miischien iets via fastboot?)

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 234413 op 01-10-2016 14:48 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Krijg je in zijn geheel geen verbinding of heb je alleen geen mobiel internet?

Verder kun je ons een linkje geven van de ROM?

rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:30:
[...]

Krijg je in zijn geheel geen verbinding of heb je alleen geen mobiel internet?

Verder kun je ons een linkje geven van de ROM?
Helemaal geen netwerk (zowel mobiel internet/bellen)

http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_2_prime-7480.php
HM2014813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Hmmm, mijn camera werkt vaak niet meer. In MIUI kreeg ik de melding dat de camera niet connected was. In CM13 geen melding, maar weer afsluiten van camera app. Lijkt hardware te zijn. Soms doet hij 't wel trouwens.

Gearbest wil 'm wel repareren. Kost wel 2 maanden denk ik. Maar verder ben ik erg blij met 't toestel, dus ga dat denk ik doen. Misschien tijdelijk dan toch maar weer mijn Sony Xperia M dual gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kjiratsiekoedel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:27:
Hmmm, mijn camera werkt vaak niet meer. In MIUI kreeg ik de melding dat de camera niet connected was. In CM13 geen melding, maar weer afsluiten van camera app. Lijkt hardware te zijn. Soms doet hij 't wel trouwens.

Gearbest wil 'm wel repareren. Kost wel 2 maanden denk ik. Maar verder ben ik erg blij met 't toestel, dus ga dat denk ik doen. Misschien tijdelijk dan toch maar weer mijn Sony Xperia M dual gebruiken...
Heb ik ook. Lijkt (nog) geen fix voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
hmmm, lastig dus. Mijn vrouw heeft dezelfde, maar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de mijne updaten van stable xiaomi.eu 7.3 naar stable miui 8

welke file moet ik hebben ?? en is deze nou voor android 4.4 of 5.1 ??

xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_V8.0.2.0.LHJCNDG_v8-5.1.zip
xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_V8.0.3.0.LHJCNDG_v8-5.1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Die 2e is een nieuwere stable ("8.0.3.0"), beide zijn MIUI-8 ("v8") en gebaseerd op Android-5.1 ("5.1").

Ik neem aan dat je de 2Gb versie van de Redmi-2 hebt, zoniet, is het wellicht beter om de MIUI-8 op basis van Android-4.4 te installeren. Volgens sommigen - ik weet niet of het waar is - geeft de MIUI-8 op basis van Android-5.1 problemen op een 1Gb versie van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe het komt dat mijn settings app niet opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Anoniem: 234413 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:50:
Antwoord 1: Ja
Antwoord 2: Nee
Antwoord 3 : misschien

Oftewel iets meer info en wat meer zelfredzaamheid, welke versie draai je wat gebeurt er precies (niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 234413 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:50:
Je telefoon staat uit.
Je telefoon ligt op een andere locatie
Telefoon zit in je rechterhand en je gebruikt je linkervingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BB-One schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 07:48:
[...]

Antwoord 1: Ja
Antwoord 2: Nee
Antwoord 3 : misschien

Oftewel iets meer info en wat meer zelfredzaamheid, welke versie draai je wat gebeurt er precies (niet).
Oke. dat was misschien iets te kort door de bocht.
Als ik settings open dan sluit hij meteen weer af.

De rom die ik draai is naar mijn weten miui_HM2XWCProGlobal_6.9.29_6e2e4f9859_5.1. Dit weet ik niet helemaal zeker omdat ik de settings niet in kan. Model is 2014813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Anoniem: 234413 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Oke. dat was misschien iets te kort door de bocht.
Als ik settings open dan sluit hij meteen weer af.

De rom die ik draai is naar mijn weten miui_HM2XWCProGlobal_6.9.29_6e2e4f9859_5.1. Dit weet ik niet helemaal zeker omdat ik de settings niet in kan. Model is 2014813
Sinds wanneer gebeurd dat? Nieuwe app geinstalleerd? Malware op de telefoon?
Dalvik en cahce al gewist?
Rom opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BB-One schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Sinds wanneer gebeurd dat? Nieuwe app geinstalleerd? Malware op de telefoon?
Dalvik en cahce al gewist?
Rom opnieuw installeren?
Ik had geen netwerkverbinding en dus NON-HLOS.bin geflashed. Nu opnieuw hele rom geflashed en nu doet hij het weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Prozac schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:16:
Die 2e is een nieuwere stable ("8.0.3.0"), beide zijn MIUI-8 ("v8") en gebaseerd op Android-5.1 ("5.1").

Ik neem aan dat je de 2Gb versie van de Redmi-2 hebt, zoniet, is het wellicht beter om de MIUI-8 op basis van Android-4.4 te installeren. Volgens sommigen - ik weet niet of het waar is - geeft de MIUI-8 op basis van Android-5.1 problemen op een 1Gb versie van deze telefoon.
Heb idd de 2gb Pro versie, maar draait op 4.4 KitKat.

Beter op miui7 laten staan dan ? Ik hoor mijn vrouw toch niet klagen over updates :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na installatie van Miui8 kampt mijn telefoon met de meest gekke problemen, van het niet herkennen van mijn sim tot de namen uit mijn telefoonboek gooien.

Ik wil eigenlijk de telefoon volledig opschonen en weer opnieuw beginnen, gezien mijn beperkte technische kennis ben ik op zoek naar een jip en janneke tutorial. Vrees dat de tutorials op xiaomi.eu niet helemaal landen ;)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Het doen van de groetjes is niet nodig op tweakers, zie ook Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 18:43
Ik ben maar een eenvoudige gebruiker, volg dit topic al wel sinds het begin maar soms wordt het me iets te technisch. Ik heb al wel eens de eu-rom geflashed, maar veel moelijker moet het niet worden.

Ik ben blijven hangen op een stable MIUI 7.0.12.0 van xiaomi.eu en weet dat daarna het updateproces veranderd is. Ik wil nu toch eindelijk wel weer updaten naar MIUI 8 (of evt CM13, maar die is niet helemaal bug-vrij toch?). Maar ik raak toch het spoor bijster.

Volgens mij is het niet voldoende om de image van MIUI 8 te downloaden en te installeren, moet ik ook iets met TWRP doen?

Kortom, wil iemand in een paar regels uitleggen welke stappen ik moet doorlopen in mijn geval? (Redmi 2 Pro 16GB 2014813)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Als 't goed werkt zou ik lekker niets veranderen. Er zitten wat ongrijpbare bugs in de updates (bij mij CM inmiddels bug vrij). Maar als je echt wilt...

Staat TWRP er al op? dat maakt 't namelijk eenvoudig:
-ROM en GAPPS (afhanelijk van de ROM versie de juiste zoeken op opengapps.org) op je SD kaart
-TWRP recovery opstarten (ik vergeet altijd of 't nu volume omhoog of omlaag ingedrukt houden tijdens aanzetten is)
-de boel resetten
-en dan ROM en GAPPS installeren

Wat betreft mijn eigen 2014813: eerder werkte mijn camera meestal niet meer en ik had behoorlijke GPS drain met CM13. Inmiddels zijn deze bugs na enkele updates verdwenen (zit inmiddels op CM13 6.0.1 13.0-20161030-NIGHTLY-wt88047). Dus toch geen hardware probleem en weer fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 18:43
Nou ja, het werkt wel, maar ik zit nog steeds op 4.4 Android versie en ik heb het idee dat sommige apps niet helemaal soepel lopen. (notificaties komen bijv. niet door).
Dus leek het me goed om de software (inmiddels al een jaar oud) eens te updaten. ofwel naar de nieuwste MIUI ofwel CM.

TWRP heb ik niet, Gapps heb ik bij de internationale MIUI versie ook niet nodig toch?

Begrijp ik goed dat ik TWRP sowieso nodig heb om te updaten vanuit deze MIUI, of het nou een CM wordt of niet?

En is CM nu helemaal bugvrij, op belangrijke punten als GPS en camera tenminste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
- Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
serge75 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:54:
En is CM nu helemaal bugvrij, op belangrijke punten als GPS en camera tenminste?
Allang.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken