Stan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:04:
Ik ben erg benieuwd naar de mening/ervaringen van mensen die van MIUI (die ik verbazingwekkend ok vind, en ik ben kritisch en vervent CM-aanhanger) zijn overgestapt naar de custom CM!
Nu de bugs zijn gefixt wil ik toch wel graag over, maar heb ook steeds meer "dont fix it if it aint broken".
Voordelen? Nadelen?
Snelheid/stabiliteit?
Is ie automatisch (via Settings) te updaten of steeds handmatig?
Ik ben twee maanden geleden overgestapt van Miui naar CM11. Met CM12(.1) geen ervaring, die heb ik nog niet gedurfd, maar CM11 bevalt me prima.
Settings e.d. zijn meer geordend als stock android, en daardoor (voor mij) beter terug te vinden.
Qua snelheid maakt het weinig uit volgens mij, ik was overgestapt in de hoop dat het sneller zou zijn, en aan het begin was het dat ook wel, maar ja, dan heb je net een factory reset gedaan. Ik denk dat het nu niet zoveel uit maakt. Stabiliteit: over het algemeen prima, zelden crashende apps, regelmatig uptimes van 2 weken o.i.d. Wel zit er iets niet lekker met de camera i.c.m. de SD kaart: als ik probeer mijn foto's weg te schrijven naar de SD kaart dan kapt de camera ermee. Op een of andere manier herkent hij die niet goed. Enige manier om de camera dan nog op te starten is door de settings te clearen. Verder doet de SD kaart het wel, dus misschien dat een andere camera app ook al uitkomst biedt. Ik krijg het probleem alleen even niet gereproduceerd omdat ik de bewuste instelling niet terug kan vinden.
Verder werkt GPS, camera dus redelijk) bluetooth (ook icm weloop tommy smartwatch), wifi, 3G (geen mogelijkheid om 4G te testen) en belkwaliteit: prima.
Qua accuduur maakt het niet veel uit, maar ik denk dat het over het algemeen iets minder is. Ik kom de dag nog prima door, meestal nog zo'n 40% over. Het gebeurt zelden dat hij echt rood staat aan het eind van de dag.
Ik heb af en toe dat hij aangeeft niet genoeg ruimte te hebben voor (updates van) apps. Dit kan ik oplossen door wat filmpjes e.d. te verwijderen, maar op de sd kaart geeft hij wel aan nog genoeg ruimte te hebben (nog een GB vrij o.i.d.). Geen idee of dit een android dingetje is of dat het aan CM ligt...
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...