Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 18:17
Stan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Grappig, dat wilde ik ook net gaan vragen, want t begon mij (met onbeperkt 4G) ook de keel uit te hangen, al die updates die bleven hangen, ondanks dat ik 1000x t vinkje Wifi Only heb uitgevinkt en in instellingen ook al had uitgezet. Raar systeem.
Je weet af en toe niet waar je het zoeken moet inderdaad.

Het is erg jammer dat MIUI niet beter gedocumenteerd is, maar ik ben er juist heel erg over te spreken dat je werkelijk overal controle over kunt hebben als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
guapper schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Je weet af en toe niet waar je het zoeken moet inderdaad.

Het is erg jammer dat MIUI niet beter gedocumenteerd is, maar ik ben er juist heel erg over te spreken dat je werkelijk overal controle over kunt hebben als je dat wil.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat t nu gefixt is, want;
1) We gebruiker de Download app niet bij de Play Store > Updates?!
2) Hij download bij WEL WiFi toch ook al dingen groter dan die ingestelde limiet!?
3) Waarom werken die vinkjes dan niet in de Store, die WiFi Only, want zelfs uitgevinkt wacht ie op WiFi!?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:35
Stan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat t nu gefixt is, want;
1) We gebruiker de Download app niet bij de Play Store > Updates?!
2) Hij download bij WEL WiFi toch ook al dingen groter dan die ingestelde limiet!?
3) Waarom werken die vinkjes dan niet in de Store, die WiFi Only, want zelfs uitgevinkt wacht ie op WiFi!?
|:(
Het zal een optie van miui zijn die op alle apps werkt. Wel fijn als je maar een kleine bundel hebt. Zo kun je ook bij alle apps internet via mobiel netwerk uitzetten en bij bijvoorbeeld whatsapp wel aan. Dan kom je zelfs met een 100mb bundel de maand door, ipv dat het op gaat aan sync, mails en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Sim bug is volgens mij opgelost met miui 7 stable van xiaomi.eu.

Ik heb gisteren geüpdated van v6 multi stable naar v7 multi stable 7.0.9.0 voor 2014813 met gedownload rom van xiaome.eu. (piece of cake trouwens). Vandaag heb ik bij wijze van test mijn telefoon in een kooi van faraday gedaan. Een oude koekjesblik om precies te zijn. Vervolgens heb ik mijn bijde sims vanaf een andere toeste gebeld en kreeg de "toestel niet berijkbaar" meldingen te horen. Na een tijdje heb ik mij telefoon uit het blikje gehaald en hoora: Niks pin opnieuw gedoe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-10 18:32
Gisteren ook de stable 7.0.9.0 voor 2014813 erop gezet en mijn probleempje met de reclames zijn helemaal verdwenen, geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:19
Zijn er ook mensen die een andere wekker app gebruiken? Ik vind het fijn als een wekker zachtjes begint en dan langzaam harder gaat. Dat kan helaas niet met de standaard wekker app.
Nu heb ik twee alternatieven geprobeerd (Morning Routine & Google klok). Echter krijgen deze de telefoon niet uit slaapstand of zo :? ...

Als back-up heb ik nog steeds de standaard Mi wekker app ook staan (5 minuten later dan de alternatieve app), en pas als die afgaat, dan gaat de alternatieve wekker ook af (en moet ik 2 wekkers uitzetten). Dus het lijkt erop dat de alternatieve app's de telefoon niet uit een soort slaapstand kunnen halen?

Als ik de wekker over een paar minuten zet. Dan gaat hij wel meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

--Niels-- schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:15:
Zijn er ook mensen die een andere wekker app gebruiken? Ik vind het fijn als een wekker zachtjes begint en dan langzaam harder gaat. Dat kan helaas niet met de standaard wekker app.
Dat kan zeker wel met de standaard app: In de app Settings, Ascending volume, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Nu heb ik twee alternatieven geprobeerd (Morning Routine & Google klok). Echter krijgen deze de telefoon niet uit slaapstand of zo :? ...
Zo'n soort probleem heb ik ook met Tasker.
Met Tasker kan je instellen dat om x uur, y minuten een bepaalde taak moet worden uitgevoerd. Op mijn vorige telefoon met CyanogenMod werkte dit perfect, maar op MiUI wordt de taak meestal helemaal niet uitgevoerd. Misschien zet MiUI de telefoon in een hele diepe slaap om batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:19
digitri schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:10:
[...]

Dat kan zeker wel met de standaard app: In de app Settings, Ascending volume, klaar
Hmm, je hebt enigszins gelijk. Die zetting zit er wel (en ik zie nu ook dat ik die al aan had staan). Echter werkt die niet echt prettig. Het volume van de wekker kun je in maar 7 stappen instellen. En ik vind stap 1 al luid genoeg voor het max. volume.
Echter heb ik het idee dat die setting het volume ook steeds met diezelfde 7 stappen harder zet. Aangezien ik hem al op zijn zachtste stand heb staan, begint hij meteen op vol volume.
Andere wekkers beginnen eerst onhoorbaar zacht en gaan dan heel langzaam wat harder.

Misschien zelf maar een muziekje bewerken. Eerst heel zacht en dan langzaam luider...

Edit: Lijken meer mensen last van te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door --Niels-- op 01-11-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:42

Als back-up heb ik nog steeds de standaard Mi wekker app ook staan (5 minuten later dan de alternatieve app), en pas als die afgaat, dan gaat de alternatieve wekker ook af (en moet ik 2 wekkers uitzetten). Dus het lijkt erop dat de alternatieve app's de telefoon niet uit een soort slaapstand kunnen halen?

Als ik de wekker over een paar minuten zet. Dan gaat hij wel meteen af.
Ik gebruik Timely, loopt ook op in volume en werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-10 12:55
digitri schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:12:
Sim bug is volgens mij opgelost met miui 7 stable van xiaomi.eu.

Ik heb gisteren geüpdated van v6 multi stable naar v7 multi stable 7.0.9.0 voor 2014813 met gedownload rom van xiaome.eu. (piece of cake trouwens). Vandaag heb ik bij wijze van test mijn telefoon in een kooi van faraday gedaan. Een oude koekjesblik om precies te zijn. Vervolgens heb ik mijn bijde sims vanaf een andere toeste gebeld en kreeg de "toestel niet berijkbaar" meldingen te horen. Na een tijdje heb ik mij telefoon uit het blikje gehaald en hoora: Niks pin opnieuw gedoe! :)
En, heb je dit gewoon met de updater app gedaan? Of met een custom recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dr. Prozac schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:13:
[...]

Zo'n soort probleem heb ik ook met Tasker.
Met Tasker kan je instellen dat om x uur, y minuten een bepaalde taak moet worden uitgevoerd. Op mijn vorige telefoon met CyanogenMod werkte dit perfect, maar op MiUI wordt de taak meestal helemaal niet uitgevoerd. Misschien zet MiUI de telefoon in een hele diepe slaap om batterij te besparen.
Je hebt de app wel de juiste rechten gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

floriz87 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:59:
[...]

En, heb je dit gewoon met de updater app gedaan? Of met een custom recovery?
Ik heb de gedownload rom vanaf de updater app gestart. De app start dan de recovery, wat in mijn geval is een twrp custom recovery.

[ Voor 6% gewijzigd door digitri op 02-11-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Momus schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:15:
Je hebt de app wel de juiste rechten gegeven?
Tasker heeft root rechten en lees-notificatie rechten, zijn er nog andere rechten?

Het probleem met Tasker is wel "op te lossen":
Werkt niet (met MiUI, wel met CyanogenMod):
1 Tijdstip, bijv. voer taak X uit om 12:00.
Werkt wel:
2 Tijdstippen, bijv. voer taak X 1 keer uit tussen 12:00 - 13:00.

Hoe complexer taak X deste groter moet het verschil tussen de 2 tijdstippen zijn (T2-T1).
Als taak X = afspelen v.e. pieptoon, dan T2-T1 = 10 minuten
Als taak X = ga online, synchroniseer verschillende apps voor 60 seconden, ga offline,
dan T2-T1 = 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb het over de autostart rechten van MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Momus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:04:
Ik heb het over de autostart rechten van MIUI.
De autostart rechten voor Tasker staan ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:56
Sinds een goeie week heb ik de Redmi 2 pro in gebruik. Deze is gekocht via Ibuygou. Nu heb ik een vraag over de levensduur van de batterij in het toestel. Overal lees ik dat de batterij makkelijk 1 dag onder intesief verbruik, en mogelijks 2 dagen bij licht gebruik (Review: phonearena.com). Nu kom ik amper een kleine dag toe (7u30 tot 18u) onder normaal gebruik. De setup is vrij standaard en alle "auto" refreshers en updaters staan af. De telefoon wordt gebuikt voor het werk (internet + bellen). Een half uur intensief gebruik (browsen en filmpjes kijken) haalt makkelijk 20% - 25% van de batterij.

Iemand enig advies, want lijkt me toch wel heel erg te verschillen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Welke rom staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Akrapovic58 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:25:
Sinds een goeie week heb ik de Redmi 2 pro in gebruik. Deze is gekocht via Ibuygou. Nu heb ik een vraag over de levensduur van de batterij in het toestel. Overal lees ik dat de batterij makkelijk 1 dag onder intesief verbruik, en mogelijks 2 dagen bij licht gebruik (Review: phonearena.com). Nu kom ik amper een kleine dag toe (7u30 tot 18u) onder normaal gebruik. De setup is vrij standaard en alle "auto" refreshers en updaters staan af. De telefoon wordt gebuikt voor het werk (internet + bellen). Een half uur intensief gebruik (browsen en filmpjes kijken) haalt makkelijk 20% - 25% van de batterij.

Misschien dat de batterij nog goed moet calibreren?
2 dagen haal ik hier zonder problemen. Niet speciaal dingen uitgezet ofzo.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Akrapovic58 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:25:

Wat Momus al zegt: de gebruikte ROM kan veel verschil maken.

Ook wordt de batterij na een paar volledige cyclussen van ontladen en weer opladen sterker.

De eerste week haalde ik met licht gebruik amper 4 dagen (de eerste lading ging natuurlijk nog veel sneller vanwege het doorlopen van alle instellingen), maar na een paar keer laden haal ik makkelijk 5 dagen. Maandagochtend van de lader gehaald, en nu op woensdagochtend zit ik op 72% met 32 minuten scherm tijd. Gemengd 3G/4G en altijd wifi aan, alles Sync aan voor alles. Mijn ROM is de laatste unstable van xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
guapper schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:50:
[...]

Wat Momus al zegt: de gebruikte ROM kan veel verschil maken.

Ook wordt de batterij na een paar volledige cyclussen van ontladen en weer opladen sterker.

De eerste week haalde ik met licht gebruik amper 4 dagen (de eerste lading ging natuurlijk nog veel sneller vanwege het doorlopen van alle instellingen), maar na een paar keer laden haal ik makkelijk 5 dagen. Maandagochtend van de lader gehaald, en nu op woensdagochtend zit ik op 72% met 32 minuten scherm tijd. Gemengd 3G/4G en altijd wifi aan, alles Sync aan voor alles. Mijn ROM is de laatste unstable van xiaomi.eu.
Ik gebruik ook de laatste unstable rom. Maar amper 4 dagen halen...,ik haal met moeite een halve? Dat hij zal stretchen denk ik wel maar zo veel kan ik me moeilijk voorstellen. Nog even afwachten dus? Want als ik het toestel gebruik zie ik het percentage zo zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Akrapovic58 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:22:
[...]

Ik gebruik ook de laatste unstable rom. Maar amper 4 dagen halen...,ik haal met moeite een halve? Dat hij zal stretchen denk ik wel maar zo veel kan ik me moeilijk voorstellen. Nog even afwachten dus? Want als ik het toestel gebruik zie ik het percentage zo zakken...
Hou wel in de gaten dat ik dat alleen haal bij licht gebruik; ik vermeld er niet voor niets mijn scherm tijd bij.
Als het zo dramatisch blijft zou en je kunt niets vinden zou ik een volledige reset proberen, en ondertussen contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
Nog geen dag op de accu lijkt me niet juist, met normaal gebruik haal ik 2 tot 2,5 dag op een acculading. Je hebt er geen app op staan die het toestel "wakker" houdt en daarmee de batterij leeg laat lopen?

Ik heb het toestel nu een aantal weken in gebruik en heb er nog geen moment spijt van gehad. Voor relatief weinig geld krijg je toch echt wel heel veel telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:47
Ik gebruik de Nexus Experience Rom 9.8.3 nu al bijna twee weken. Based on 5.1.1, super snel stock Android met enkele erg handige tricks. Ben ook erg tevreden over de batterij:

Momenteel:
53% used
Battery mode: balanced
1d21h aan / 2h40min SOT
GPS uit / Overdag Edge / Avond WiFi / Sync aan

Andere keer
89% used
Battery mode: power saver
3d1h aan / 3h55m SOT

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 04-11-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Card Nox schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:40:
Ik gebruik de Nexus Experience Rom 9.8.3 nu al bijna twee weken. Based on 5.1.1, lekker super snel stock Android met enkele erg handige tricks. Ben ook erg tevreden over de batterij:

Momenteel:
53% used
Battery mode: balanced
1d21h aan / 2h40min SOT

Andere keer
89% used
Battery mode: power saver
3d1h aan / 3h55m SOT
Heb jij een Redmi HM2014811 dan?
Ik lees in het topic op MIUI dat die niet op de HM2014813 zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
UTwizard schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:53:
Nog geen dag op de accu lijkt me niet juist, met normaal gebruik haal ik 2 tot 2,5 dag op een acculading. Je hebt er geen app op staan die het toestel "wakker" houdt en daarmee de batterij leeg laat lopen?

Ik heb het toestel nu een aantal weken in gebruik en heb er nog geen moment spijt van gehad. Voor relatief weinig geld krijg je toch echt wel heel veel telefoon :)
Het toestel doet alles idd perfect voor superweing geld. Afgezien van de batterij dan. 4G staat altijd aan, sync altijd af. Wifi staat haast nooit op. Mss "gebruik" ik het toestel dan meer dan ik zelf denk (omdat hij nieuw is). Ik stel ook alles bewust in om batterij te sparen, enkel syncen on demand en bijna géén notificaties. Enkel sms en bellen komt binnen. Kan je nergens een print out bekomen van je settings/apps?

Mss moet ik eens een dag mee NIET prutsen (8> . Kan dit een volledige dag uitmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Akrapovic58 op 04-11-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
Dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door Akrapovic58 op 04-11-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb de 2014813 via Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Excuseer, verkeerde paste. Ik bedoelde in mijn vorige post HM2014811 te schrijven, heb het inmiddels aangepast.
Bij dat topic staat dat die ROM geschikt is voor de HM2014811 en de HM2014819. Vandaar mijn vraag. Had ik het verkeerde topic gelinkt?
Goed om te lezen dat er een goed alternatief is met Android 5.1.1, ondanks dat ik erg tevreden ben over de xiaomi.eu ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 23:05
Klopt het dat bij GB de witte http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204058.html
gelijk is aan de zwarte http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_204055.html , maar wel 8 euro goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo te zien wel. Je ziet wel vaker prijsverschillen tussen kleuren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
guapper schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:06:
[...]

Excuseer, verkeerde paste. Ik bedoelde in mijn vorige post HM2014811 te schrijven, heb het inmiddels aangepast.
Bij dat topic staat dat die ROM geschikt is voor de HM2014811 en de HM2014819. Vandaar mijn vraag. Had ik het verkeerde topic gelinkt?
Goed om te lezen dat er een goed alternatief is met Android 5.1.1, ondanks dat ik erg tevreden ben over de xiaomi.eu ROM.
Klopt, hij is voor de 11 en 19 gemaakt maar op mijn 13 werkt die ook 'goed'. Het topic dat je linkte is correct en daarin staat dan ook:
Works only on Redmi 2 (Better on HM2014811 and HM2014819)
(sorry other variant users, you can get some issues!)
Ik heb de bekende bugs:
> scherm gaat uit tijdens bellen
> 5 seconden bug in audio tijdens video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Card Nox schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:13:

Ik heb de bekende bugs:
zou die rom ook wel eens willen proberen. Met de 2e bug (5 seconden geen audio) kan ik wel leven, maar begrijp de eerste bug niet zo goed. Scherm valt volledig uit tijdens bellen, maar kan wel (handmatig) weer aangezet worden? Of pas wanneer het gesprek is beëndigd?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
verdwaald schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:10:
[...]

zou die rom ook wel eens willen proberen. Met de 2e bug (5 seconden geen audio) kan ik wel leven, maar begrijp de eerste bug niet zo goed. Scherm valt volledig uit tijdens bellen, maar kan wel (handmatig) weer aangezet worden? Of pas wanneer het gesprek is beëndigd?

Dank
Wat ik er van begrijp word je scherm pas weer actief als je de telefoon ophangt. Daardoor zou je dus geen keuzemenu's door kunnen of naar hands-free kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
UTwizard schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:14:
[...]

Wat ik er van begrijp word je scherm pas weer actief als je de telefoon ophangt. Daardoor zou je dus geen keuzemenu's door kunnen of naar hands-free kunnen wisselen.
hmmm dat is toch een vrij vervelende bug.
Aangezien MIUI 7 voorlopig prima voldoet voor mij wacht ik liever af of Xiaomi zelf met Lollipop komt (kans wordt niet al te groot geacht) of kan anders altijd nog overschakelen op deze Nexus Experience Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Wat UTwizard aangeeft klopt. Er is echter een oplossing die voorheen bij mij heeft gewerkt maar nu niet meer. Vervangen van sensor bestandje (is 1 minuut werk).

http://en.miui.com/forum....t&ptid=167703&pid=3298031

Wellicht moet ik even een clear cache oid doen...

[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 07-11-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Card Nox schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:13:
Ik heb de bekende bugs:
Op mijn 2014811 met Kumajaya's CM12.1 (http://en.miui.com/thread-148731-1-1.html) zijn deze bugs al gefixt.
Volgens de leden van de bovenstaande forum hebben de developers van de meeste andere CM12 ROMs veel stukjes gebruikt van deze ROM, soms zonder de developer (Kumajaya) te vermelden in de credits.
Deze ROM is trouwens heel erg in ontwikkeling, meerdere ROM versies en kernel images per week en de changelog en de 'what is (not) working' tekst is niet altijd up-to-date.
De developer is ook al bezig aan een Android-6 ROM (http://en.miui.com/thread-181637-1-1.html).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Prozac op 08-11-2015 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dr. Prozac schreef op zondag 08 november 2015 @ 03:09:
[...]

Op mijn 2014811 met Kumajaya's CM12.1 (http://en.miui.com/thread-148731-1-1.html) zijn deze bugs al gefixt.
Die heb ik ook gezien en tussen beide getwijfeld. Hoe is de batterij met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De bugs die beschreven worden doen zich juist voor wanneer de ROM gebruikt wordt op een 2014813. Op de 2014811 zouden ze niet voor komen volgens de omschrijving.

Als ik het goed begrepen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 08-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Card Nox schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:41:
Die heb ik ook gezien en tussen beide getwijfeld. Hoe is de batterij met deze ROM?
Voor mij goed genoeg, maar ik gebruik deze ROM alleen maar in het weekend. Door de week heb ik een werkend kompas nodig en geen enkele alternatieve ROM ondersteunt de Yamaha YAS537 magnetische sensor... en dus werkt het kompas niet :-( Niet alle Redmi-2 telefoons hebben deze magnetische sensor. In mijn omgeving hebben 2 van de 3 telefoons deze magnetische sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dr. Prozac schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:29:
[...]

Voor mij goed genoeg, maar ik gebruik deze ROM alleen maar in het weekend. Door de week heb ik een werkend kompas nodig en geen enkele alternatieve ROM ondersteunt de Yamaha YAS537 magnetische sensor... en dus werkt het kompas niet :-( Niet alle Redmi-2 telefoons hebben deze magnetische sensor. In mijn omgeving hebben 2 van de 3 telefoons deze magnetische sensor.
Ik wil ook erg graag over en proberen (en eindelijk mijn geliefde CM weer), maar ook ik heb in mijn (dx.com) 811-versie de Yamaha chip.
Er is dus nog geen enkele versie/update van de CM's (Lollipop) die mijn phone dan geheel werkzaam krijgt? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 00:58
Hallo klein vraagje. Zijn er mensen met Vodafone of Ziggo Mobiel die voor g4 de 800mhz (band 20) missen? Of is met 1800mhz en 2600Mhz voldoende bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 05:49:
Hallo klein vraagje. Zijn er mensen met Vodafone of Ziggo Mobiel die voor g4 de 800mhz (band 20) missen? Of is met 1800mhz en 2600Mhz voldoende bereik?
Dat is compleet afhankelijk van je locatie, zoals al vaker opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Momus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:49:
[...]

Dat is compleet afhankelijk van je locatie, zoals al vaker opgemerkt.
Duidelijk. Ik was enkel benieuwd naar de algemene 4g ervaringen hier voor deze providers, aangezien de Redmi 2 Pro hier een relatief grote user base heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:16:
[...]

Duidelijk. Ik was enkel benieuwd naar de algemene 4g ervaringen hier voor deze providers, aangezien de Redmi 2 Pro hier een relatief grote user base heeft.
Ik denk dat je de vraag gewoon even uit moet breiden met de regio waar jij vooral actief bent. Zijn vast mensen hier uit dezelfde regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Momus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat je de vraag gewoon even uit moet breiden met de regio waar jij vooral actief bent. Zijn vast mensen hier uit dezelfde regio.
Ik heb al gekeken op plaatsen waar ik veel aanwezig ben. Utrecht, Noord-Holland, Brabant. Volgens mij genoeg 18000mhz masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja masten zijn er sowieso genoeg binnen de stedelijke gebieden.
Maar goed, voor de gebruikerservaring kan je dat hier inderdaad even vragen in die regio's.

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag een Redmi 2 PRO 2014813 binnen
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik de global MIUI 7.0 wil installeren krijg ik steeds een fout melding... dus toen maar de china versie geprobeerd, deze krijg ik wel geinstalleert (en als taal invoer engels). Maar deze versie bevalt mij niet.... De Google Play store staat er niet tussen (heet nu "app store" en deze is in het chinees) en bij het toetsenbord krijg ik steeds Chinese tekens.... jullie snappen natuurlijk wel, dat is niet echt handig aangezien ik geen chinees ben.
Kan iemand mij helpen om een "normale" engelse versie erop te krijgen??
Ik heb al ruim 5 uur zitten k*tten en het wil maar niet lukken.

De volgende versie staat er nu op: MIUI 7.0 stable 7.0.11.0(KHJCNC)

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:42:
Ik heb sinds dinsdag een Redmi 2 PRO 2014813 binnen
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik de global MIUI 7.0 wil installeren krijg ik steeds een fout melding... dus toen maar de china versie geprobeerd, deze krijg ik wel geinstalleert (en als taal invoer engels). Maar deze versie bevalt mij niet.... De Google Play store staat er niet tussen (heet nu "app store" en deze is in het chinees) en bij het toetsenbord krijg ik steeds Chinese tekens.... jullie snappen natuurlijk wel, dat is niet echt handig aangezien ik geen chinees ben.
Kan iemand mij helpen om een "normale" engelse versie erop te krijgen??
Ik heb al ruim 5 uur zitten k*tten en het wil maar niet lukken.

De volgende versie staat er nu op: MIUI 7.0 stable 7.0.11.0(KHJCNC)
Gewoon naar www.Xiaomi.eu en de weekly erop zetten.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 17:03
Card Nox schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:54:
Wat UTwizard aangeeft klopt. Er is echter een oplossing die voorheen bij mij heeft gewerkt maar nu niet meer. Vervangen van sensor bestandje (is 1 minuut werk).

Kan bevestigen dat ik de bug ook had, dat het plaatsen van dat bestandje met chmod 644 werkt.
Nu doet mijn scherm het iig normaal :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Mijn redmi 2 pro is dood

Ik was erg blij met mijn redmi, maar vandaag ging ie plotseling dood. Ik haalde hem uit mijn broekzaak om even mijn mail gaan checken en er was helemaal geen leven meer in dat ding. Alles geprobeerd, ook een verse nieuw accu in gedaan. geen boot, geen recovery boot, geeft geen licht bij opladen, wordt ook natuurlijk niet herkent op de pc. Hij liep gewoon prima tot vanmorgen, en is ook nooit gevallen of zo.

Weet iemand een goedkopere manier om terug naar china te sturen? Bij posnl is het een klein 26 euros voor aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
  • Laatst online: 03-09-2023
Hallo,

Ik heb gisteren de rom 5.10.29 van xiaomi.eu geïnstalleerd. (gewoon via update).
Nu dacht ik gelezen te hebben dat vanaf 5.10.15 het android 5.1.1 ging zijn.
Maar als ik kijk op mijn toestel, zie ik nog altijd android 4.4.4 staan.

Wat heb ik verkeerd gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10 18:12

timovd

Voorsprong door techniek

Waar heb je dat gelezen? Android 5.x is pas vanaf MIUI 7.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
stefke001 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:24:
Hallo,

Ik heb gisteren de rom 5.10.29 van xiaomi.eu geïnstalleerd. (gewoon via update).
Nu dacht ik gelezen te hebben dat vanaf 5.10.15 het android 5.1.1 ging zijn.
Maar als ik kijk op mijn toestel, zie ik nog altijd android 4.4.4 staan.

Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Niks verkeerd. De meeste toestellen blijven 4.4, er zijn slechts een handjevol Xiaomi toestellen die op 5.0/5.1 zitten. De Redmi 2 is nog altijd 4.4

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
http://xiaomi.eu/community/threads/5-10-15-16.28809/

CHANGELOG

[System]
New - Android version upgraded to 5.1.1. Please note that users cannot go back to older developer version after this update, otherwise your device might face severe damages such as not able to make calls (Mi Note Pro) (10-09)
New - Support VoLTE voice call (Mi Note Pro) (10-09)
New - Smart roaming to increase Internet searching speed and reduce international roaming waiting time (Mi Note Pro) (10-09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
stefke001 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:38:
http://xiaomi.eu/community/threads/5-10-15-16.28809/

CHANGELOG

[System]
New - Android version upgraded to 5.1.1. Please note that users cannot go back to older developer version after this update, otherwise your device might face severe damages such as not able to make calls (Mi Note Pro) (10-09)
New - Support VoLTE voice call (Mi Note Pro) (10-09)
New - Smart roaming to increase Internet searching speed and reduce international roaming waiting time (Mi Note Pro) (10-09)
Je geeft zelf het antwoord al.. (Mi Note Pro)

Afbeeldingslocatie: http://xiaomi.eu/community/attachments/roms-libra-png.10617/

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 13-11-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
soepah schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:25:
[...]

Kan bevestigen dat ik de bug ook had, dat het plaatsen van dat bestandje met chmod 644 werkt.
Ik krijg het niet meer voor elkaar, erg erg vervelend. Bestand erin plaatsen en rw-r-r toch?

EDIT: was quote vergeten te plaatsen, thanks Momus.

[ Voor 62% gewijzigd door Card Nox op 13-11-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat krijg je niet meer voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Momus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:56:
Wat krijg je niet meer voor elkaar?
De fix voor het 'scherm uit bij bellen' probleem in de Nexus Experience ROM met android 5.1.1.
Card Nox schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:54:

soepah schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:25:
[...]

sidenote: al 19.00 uur geweest, en nog steeds de nieuwe xiaomi.eu weekly rom niet geflashed. Het gaat steeds beter met deze flash-a-holic.
Ik heb m natuurlijk wel al binnen gehengeld vanmorgen; dat dan weer wel.

;)

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 13-11-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Net even clear cache gedaan maar geen soelaas. Begint toch vervelend te worden, kan niet meer bellen in de auto en keuze menu's zijn erg lastig zonder scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-08 14:04
Ik ben in het bezit van de Redmi 2 Pro (2014813), en heb sinds het begin al last van de Bug dat hij soms het netwerk verliest en dan om de Sim pincode vraagt. Nu sta ik er niet zo om te springen om deze code eraf te halen, dus zoek hier eigenlijk een andere oplossing voor.

Draaide tot 2 weken geleden de Weekly Rom van xiaomi.eu, en inmiddels overgegaan op de Stable 7.0.9.0. Voor de rest totaal geen problemen met het toestel, alleen heb over de afgelopen 30 uur 30% van de tijd geen signaal gehad (hoofdzakelijk 's nachts), maar wel handig als ik dan bereikbaar ben.

Is er inmiddels iemand die hier al een oplossing voor heeft? Paar posts terug werd aangegeven dat de Stable het op zou moeten lossen, en is bij mij ook een paar dagen goed gegaan, maar het is nu toch weer terug. Ook wel op een Spaanse site het e.e.a. gelezen over een Modem driver, maar ik weet niet of ik dat risico wil nemen om daarmee te gaan spelen. Bereik ging dan ook achteruit stond er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocramk schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:33:
Ik ben in het bezit van de Redmi 2 Pro (2014813), en heb sinds het begin al last van de Bug dat hij soms het netwerk verliest en dan om de Sim pincode vraagt. Nu sta ik er niet zo om te springen om deze code eraf te halen, dus zoek hier eigenlijk een andere oplossing voor.

Draaide tot 2 weken geleden de Weekly Rom van xiaomi.eu, en inmiddels overgegaan op de Stable 7.0.9.0. Voor de rest totaal geen problemen met het toestel, alleen heb over de afgelopen 30 uur 30% van de tijd geen signaal gehad (hoofdzakelijk 's nachts), maar wel handig als ik dan bereikbaar ben.

Is er inmiddels iemand die hier al een oplossing voor heeft? Paar posts terug werd aangegeven dat de Stable het op zou moeten lossen, en is bij mij ook een paar dagen goed gegaan, maar het is nu toch weer terug. Ook wel op een Spaanse site het e.e.a. gelezen over een Modem driver, maar ik weet niet of ik dat risico wil nemen om daarmee te gaan spelen. Bereik ging dan ook achteruit stond er..
Hoi, Die Spaanse modemdriver heb ik er op gehad. Werkte heel goed. Het verminderde bereik ligt niet aan deze driver, maar aan het feit dat je de 900 MHz 3g mist. Deze schijnt vooral binnenshuis voor een betere signaal te zorgen. Heb deze modemdriver trouwens niet meer geprobeerd met de nieuwste software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Card Nox schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:47:
[...]

Ik krijg het niet meer voor elkaar, erg erg vervelend. Bestand erin plaatsen en rw-r-r toch?

EDIT: was quote vergeten te plaatsen, thanks Momus.
Ik heb de volgende rom:
http://en.miui.com/thread-148731-1-1.html
Die downloaden, renamen naar update.zip en in de root van je map plaatsen (via usb -> PC)
Reboot en vol down + power button vasthouden.. daarna install zip file doen.
Vast de library van de sensor op je SD kaart zetten..

Daarna de fastboot gebruiken http://en.miui.com/thread-126437-1-1.html met de TWRP van CM..
dan kun je je sensor library updaten (en chmod 644 doen) omdat je hier makkelijk mee in de root komt en ook de google playstore installeren (GApps).
Hierna booten en het werkt (bij mij in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Welke telefoon heb je?
Wil die ROM ook wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Het topic heet:
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Daarom kwam ik op die rom uit :)

[ Voor 0% gewijzigd door soepah op 17-11-2015 15:42 . Reden: ik heb dus een Xiami Redmi 2 pro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
soepah schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:41:
Het topic heet:
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Daarom kwam ik op die rom uit :)
Ik denk dat hij doelt op welke versie je hebt, dus de HM2014811 of de HM2014813 (en er schijnen er nog een paar te zijn maar die zijn volgens mij meer op China/India gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
verdwaald schreef op woensdag 18 november 2015 @ 03:54:
[...]

Ik denk dat hij doelt op welke versie je hebt, dus de HM2014811 of de HM2014813 (en er schijnen er nog een paar te zijn maar die zijn volgens mij meer op China/India gericht).
Ah; ik heb volgens mijn doos:
HM2014811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Beste is om onder de accu te kijken welk type je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
;w 8)7
Ah, volgens de sticker op de achterkant van mijn telefoon betreft het de 2014813
Ook geprint op het plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
soepah schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:45:
;w 8)7
Ah, volgens de sticker op de achterkant van mijn telefoon betreft het de 2014813
;) Ze willen nog wel eens doosjes swappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
;w 8)7
Zo ben ik ook gefopt helaas. Gelukkig is de ontvangst ruim voldoende op de meeste plaatsen waar ik kom. Tot nog toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
;w 8)7
Hmh, interessant. Heb zelf ook de 2014813, hoe bevalt deze ROM jou? Welke bugs loop je tegenaan?

Misschien interessant om die te gebruiken.... maar zie nu ook dat er de laatste dagen meerdere ROMs voorbijkomen met CyanogenMod 13 (Android 6.0) voor de Redmi2 (pro).
Nog wel vol met bugs maar daar wordt hard aan gewerkt. Misschien met een paar weekjes geduld dat er een vrij stabiele CM13 ROM beschikbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik denk dat zolang MIUI de source code niet vrijgeeft de ontwikkeling van MM net zo 'traag' gaat als die van LP tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
verdwaald schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:02:
[...]

Hmh, interessant. Heb zelf ook de 2014813, hoe bevalt deze ROM jou? Welke bugs loop je tegenaan?
Bevalt mij prima. 2 bugs die ik heb/had waren :
  • Scherm uit tijdens bellen, makkelijk te fixen met dat sensor bestandje
  • Rare pieptoon bij video recording (eerste 5 seconden). vrij irritant maar niet onoverkomelijk en nog niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
soepah schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:23:

• Rare pieptoon bij video recording (eerste 5 seconden). vrij irritant maar niet onoverkomelijk en nog niet gefixt.
Komt dit probleem voor bij de gewone camera app of alleen bij bepaalde apps?

Bij de CM-12.1 ROM die ik gebruik zijn ze de laatste dagen flink bezig de Yamaha magnetische sensor werkend te krijgen.

Edit 2015-1122-0244:
De Yamaha YAS537 magnetic sensor (kompas) werkt op deze CM-12.1 ROM (vanaf versie 20151121). :D

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Prozac op 22-11-2015 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dr. Prozac schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:39:
[...]

Komt dit probleem voor bij de gewone camera app of alleen bij bepaalde apps?

Bij de CM-12.1 ROM die ik gebruik zijn ze de laatste dagen flink bezig de Yamaha magnetische sensor werkend te krijgen.

Edit 2015-1122-0244:
De Yamaha YAS537 magnetic sensor (kompas) werkt op deze CM-12.1 ROM (vanaf versie 20151121). :D
TOP! Dus we zijn er eindelijk zo goed als? De bug van t video recorden is ook FIXED net als de sensor blijkbaar! _/-\o_ (ik heb Yamaha ook)

[ Voor 10% gewijzigd door Stan op 22-11-2015 22:51 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Is er ook een makkelijke update? mijn CM Updater geeft aan dat er geen updates zijn, Heb nu dus de 12.x waarbij de camera nog de piep geeft..

ik wil gerust weer helemaal updaten maar verlies ik dan ook wat aan data/settings?

[ Voor 14% gewijzigd door soepah op 23-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
soepah schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:26:
Is er ook een makkelijke update? mijn CM Updater geeft aan dat er geen updates zijn, Heb nu dus de 12.x waarbij de camera nog de piep geeft..

ik wil gerust weer helemaal updaten maar verlies ik dan ook wat aan data/settings?
Ligt er aan wat je nu draait. Als je een eerdere versie van die ROM er op hebt staan kun je de nieuwe flashen, gevolgd door wipe cache en wipe dalvik cache.

Een complete wipe is eigenlijk alleen nodig wanneer je van (basis) ROM wisselt.

Edit: een backup maken voor je begint is natuurlijk altijd verstandig, zeker wanneer je niet zeker bent van je zaak.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 23-11-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
Sinds vorige week de Redmi 2 met 1GB geheugen geupdate naar Miui v7. Merkbaar soepeler, er is ook duidelijk meer geheugen vrij. Vrouwlief begon zich net te irriteren aan de traagheid van de telefoon, is nu weer opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:35
Mag je na een backup van stable V6 naar V7 de backup gewoon terugzetten (dat apps/instelling en de indeling weer juist staat). Het is net fijn ingedeel bij mij vandaar.. (vanuitgaande dat je inderdaad moet resetten na de installatie)

Edit: Never mind, zie al dat een reset niet nodig is. Update ging snel, werkt super nu! Hopelijk is de pincode fout verdwenen

[ Voor 36% gewijzigd door Tonkey op 24-11-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ik ben erg benieuwd naar de mening/ervaringen van mensen die van MIUI (die ik verbazingwekkend ok vind, en ik ben kritisch en vervent CM-aanhanger) zijn overgestapt naar de custom CM!
Nu de bugs zijn gefixt wil ik toch wel graag over, maar heb ook steeds meer "dont fix it if it aint broken".

Voordelen? Nadelen?
Snelheid/stabiliteit?
Is ie automatisch (via Settings) te updaten of steeds handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 13:31
Stan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:04:
Ik ben erg benieuwd naar de mening/ervaringen van mensen die van MIUI (die ik verbazingwekkend ok vind, en ik ben kritisch en vervent CM-aanhanger) zijn overgestapt naar de custom CM!
Nu de bugs zijn gefixt wil ik toch wel graag over, maar heb ook steeds meer "dont fix it if it aint broken".

Voordelen? Nadelen?
Snelheid/stabiliteit?
Is ie automatisch (via Settings) te updaten of steeds handmatig?
Ik ben twee maanden geleden overgestapt van Miui naar CM11. Met CM12(.1) geen ervaring, die heb ik nog niet gedurfd, maar CM11 bevalt me prima.

Settings e.d. zijn meer geordend als stock android, en daardoor (voor mij) beter terug te vinden.
Qua snelheid maakt het weinig uit volgens mij, ik was overgestapt in de hoop dat het sneller zou zijn, en aan het begin was het dat ook wel, maar ja, dan heb je net een factory reset gedaan. Ik denk dat het nu niet zoveel uit maakt. Stabiliteit: over het algemeen prima, zelden crashende apps, regelmatig uptimes van 2 weken o.i.d. Wel zit er iets niet lekker met de camera i.c.m. de SD kaart: als ik probeer mijn foto's weg te schrijven naar de SD kaart dan kapt de camera ermee. Op een of andere manier herkent hij die niet goed. Enige manier om de camera dan nog op te starten is door de settings te clearen. Verder doet de SD kaart het wel, dus misschien dat een andere camera app ook al uitkomst biedt. Ik krijg het probleem alleen even niet gereproduceerd omdat ik de bewuste instelling niet terug kan vinden.
Verder werkt GPS, camera dus redelijk) bluetooth (ook icm weloop tommy smartwatch), wifi, 3G (geen mogelijkheid om 4G te testen) en belkwaliteit: prima.
Qua accuduur maakt het niet veel uit, maar ik denk dat het over het algemeen iets minder is. Ik kom de dag nog prima door, meestal nog zo'n 40% over. Het gebeurt zelden dat hij echt rood staat aan het eind van de dag.
Ik heb af en toe dat hij aangeeft niet genoeg ruimte te hebben voor (updates van) apps. Dit kan ik oplossen door wat filmpjes e.d. te verwijderen, maar op de sd kaart geeft hij wel aan nog genoeg ruimte te hebben (nog een GB vrij o.i.d.). Geen idee of dit een android dingetje is of dat het aan CM ligt...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
electropruts schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:29:
[...]

Ik ben twee maanden geleden overgestapt van Miui naar CM11. Met CM12(.1) geen ervaring, die heb ik nog niet gedurfd, maar CM11 bevalt me prima.

Settings e.d. zijn meer geordend als stock android, en daardoor (voor mij) beter terug te vinden.
Qua snelheid maakt het weinig uit volgens mij
KNIP
Thanks voor je verhaal, al bedoelde ik (no offence) dus wel specifiek dit toestel van specifiek de current MIUI (weekly liefst) naar CM12(.1)
Ik denk dat de bugs die je opnoemt gefixt zijn of kunnen worden of zijn in CM12 en natuurlijk specifiek zijn.
Daarnaast noem je enkele stats, en die zijn denk ik over het algemeen (afhankelijk van AL die settings) beter in CM dan in andere ROMs. CM is gewoon echt goed, en uitgekristalliseerd. Al moeten er vaak helaas veel bugs worden geplet. Dat lijkt nu wel t geval, dus ik wil graag wel over. Ik wil graag 64-bits (dat wordt ie dan toch?!), geen/minder Chinese closed source zooi, en enkele Android 5 opties zoals een unlocked phone in je eigen WiFi/Bluetooth area! Bovendien ben ik gewoon echt fan van CM, al valt MIUI me zeer goed mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Stan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:07:
[...]

Thanks voor je verhaal, al bedoelde ik (no offence) dus wel specifiek dit toestel van specifiek de current MIUI (weekly liefst) naar CM12(.1)
Ik ben ook echt fan van CM, maar tussen MIUI en CM heb ik een gevoel dat te beschrijven is als "het gras is groener aan de andere kant". De afgelopen weken ben ik meerdere keren overgestapt van MIUI-weekly (van xiaomi.eu) naar CM-12.1 en omgekeerd. Ik zit nu alweer een weekje op CM-12.1.

Dit zijn mijn ervaringen en ook wat ik elders heb gelezen:
  • MIUI doet langer met batterij
  • MIUI is trager en gebruikt meer geheugen (wellicht belangrijk als je maar 1GB hebt)
  • Met CM verliest SIM-slot 1 meerdere keren per uur de verbinding voor 1 of enkele minuten; Dit kan je testen met "GSM Signal Monitoring" in de app store
  • Met CM gebruik je Lollipop (en later Marshmallow), terwijl MIUI nog zit op Kitkat
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM schijnen er problemen te zijn met de camera (lagt bij <15% batterij en het werkt niet als de telefoon te heet is)
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM schijnt het geluid slecht te zijn bij gesprekken met WhatsApp en Line via speakerphone
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM is decrypten met een GPG/PGP-sleutel stukken trager (80s vs. 5s)
Al met al heb ik meer vertrouwen in MIUI, want Xiaomi heeft de source en weet hoe en wat het moet testen i.t.t. een hobbyist die geen toegang heeft tot de source en alleen maar test wat hij/zij belangrijk vindt.

Wat betreft dat MIUI van deze telefoon gebaseerd is op Kitkat, ik weet niet of ik dat zwaar moet wegen. Ik heb namelijk het gevoel dat MIUI een 'fork' is van Android met eigen toevoegingen en ook selectief dingen van nieuwere Android versies toevoegt aan MIUI.
Ik wil graag 64-bits (dat wordt ie dan toch?!)
Ondanks dat de processor 64bits is, zijn zowel CM-12 als CM-13 net als MIUI-7 'gewoon' 32bits.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Prozac op 25-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dr. Prozac schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:35:
[...]

Ik ben ook echt fan van CM, maar tussen MIUI en CM heb ik een gevoel dat te beschrijven is als "het gras is groener aan de andere kant". De afgelopen weken ben ik meerdere keren overgestapt van MIUI-weekly (van xiaomi.eu) naar CM-12.1 en omgekeerd. Ik zit nu alweer een weekje op CM-12.1.

Dit zijn mijn ervaringen en ook wat ik elders heb gelezen:
  • MIUI doet langer met batterij
  • MIUI is trager en gebruikt meer geheugen (wellicht belangrijk als je maar 1GB hebt)
  • Met CM verliest SIM-slot 1 meerdere keren per uur de verbinding voor 1 of enkele minuten; Dit kan je testen met "GSM Signal Monitoring" in de app store
  • Met CM gebruik je Lollipop (en later Marshmallow), terwijl MIUI nog zit op Kitkat
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM schijnen er problemen te zijn met de camera (lagt bij <15% batterij en het werkt niet als de telefoon te heet is)
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM schijnt het geluid slecht te zijn bij gesprekken met WhatsApp en Line via speakerphone
  • Zelf (nog) niet meegemaakt: Met CM is decrypten met een GPG/PGP-sleutel stukken trager (80s vs. 5s)
Al met al heb ik meer vertrouwen in MIUI, want Xiaomi heeft de source en weet hoe en wat het moet testen i.t.t. een hobbyist die geen toegang heeft tot de source en alleen maar test wat hij/zij belangrijk vindt.

Wat betreft dat MIUI van deze telefoon gebaseerd is op Kitkat, ik weet niet of ik dat zwaar moet wegen. Ik heb namelijk het gevoel dat MIUI een 'fork' is van Android met eigen toevoegingen en ook selectief dingen van nieuwere Android versies toevoegt aan MIUI.

[...]

Ondanks dat de processor 64bits is, zijn zowel CM-12 als CM-13 net als MIUI-7 'gewoon' 32bits.
Ok, thanks!
Dat wilde ik weten ja. Zonde dat ook CM dan nog 32-bits is. Wat hebben we nou aan die 64-bits CPU!? Zelfde proces als bij PC's lijkt het wel. De software hobbelt met jaren vertraging achter hardware aan |:(

Die SIM shit weerhoudt me van een overstap, en ook cameraproblemen word ik niet vrolijk van. Ik zie dat nergens. Je bent niet de enige neem ik aan?
Blij dat je heen en weer hopt, want dat is juist wat ik probeer te voorkomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Stan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:01:
Die SIM shit weerhoudt me van een overstap, en ook cameraproblemen word ik niet vrolijk van. Ik zie dat nergens. Je bent niet de enige neem ik aan?
De camera problemen heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar ik zie het regelmatig terugkeren op een forum waar ik vaak kom: http://en.miui.com/thread-148731-643-1.html.
Het probleem met de SIM is misschien wel een reden om terug te gaan naar MIUI... maar dan is het gras bij CM weer groener. :/

Het probleem is dat Xiaomi de source niet vrijgeeft en ook omdat er maar 1 developer is die er echt aan werkt, alle/meeste andere developers voegen wat eigen apps en theming toe en releasen dan hun 'eigen' CM ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Offtopic: Moet de forum server van Tweakers zn NTP even syncen, of ligt dit aan mij? Prozac postte om "16:47" uur?!

Edit: Blijkbaar is t inmiddels verholpen, maar niet met terugwerkende kracht?

[ Voor 26% gewijzigd door Stan op 25-11-2015 22:00 . Reden: Edit ]

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 21:27
Ik heb al bijna twee weken problemen met de Rabo bankieren app, dit sinds de laatste update van de app naar de huidige versie.
Volgens de rabobank ligt het probleem aan "Xiaomi", zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Rabobankieren app?

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
BB-One schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:09:
Ik heb al bijna twee weken problemen met de Rabo bankieren app, dit sinds de laatste update van de app naar de huidige versie.
Volgens de rabobank ligt het probleem aan "Xiaomi", zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Rabobankieren app?
Bij mij liep de app ook steeds vast. Heb hem opnieuw geinstalleerd, maar ook daarna hetzelfde issue.

• UTwizard
Yep, hier ook hetzelde probleem. Op mijn tablet werkt het wel maar sinds de laatste update op mijn RedMi 2 Pro inderdaad niet meer.

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 12:48
Hier werkt rabo app ook niet, redmi 2. Maar we zijn niet de enigen , het barst van de klachten over de Rabo app, draak van een ding. Heb een officiële klacht ingediend bij de Rabobank. Heb hem wel werkend op een tablet. Echt zon slechte app. bah

• serge75
sludge schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:58:
Hier werkt rabo app ook niet, redmi 2. Maar we zijn niet de enigen , het barst van de klachten over de Rabo app, draak van een ding. Heb een officiële klacht ingediend bij de Rabobank. Heb hem wel werkend op een tablet. Echt zon slechte app. bah
Klopt, maar die gaan meer over de gebruiksvriendelijkheid. Dit gaat over het überhaupt niet kunnen draaien van de app.
Ik heb het ook sinds circa 2 weken. Hij start op, maar volgens mij crasht hij op het moment dat hij via internet verbinding legt.
Heb ook gebeld met de klantenservice maar die dame kon me niet helpen...
Ik baal hier behoorlijk van, gebruikte 'm echt vaak. Herinstallatie hielp ook niet bij mij. De vraag is natuurlijk of het een Miui-probleem is of specifiek voor dit model... (2014813 hier overigens)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

radial

Watch out

Gelukkig, zie hier nog veel meer reacties staan dat de rabo app niet werkt, dacht al dat ik weer de enigste was.
Is wel erg met dat gedrocht van een app, heb trouwens ook de 2014813 versie..

20xSF170s - ozo

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Xiaomi Note 2. (in het topic van de Note 2 heeft ook een andere user dit probleem bevestigd). Ik vind het heel irritant, hopelijk is het snel opgelost.

• guapper
serge75 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:24:
[...]

Klopt, maar die gaan meer over de gebruiksvriendelijkheid. Dit gaat over het überhaupt niet kunnen draaien van de app.
Ik heb het ook sinds circa 2 weken. Hij start op, maar volgens mij crasht hij op het moment dat hij via internet verbinding legt.
Heb ook gebeld met de klantenservice maar die dame kon me niet helpen...
Ik baal hier behoorlijk van, gebruikte 'm echt vaak. Herinstallatie hielp ook niet bij mij. De vraag is natuurlijk of het een Miui-probleem is of specifiek voor dit model... (2014813 hier overigens)
Heb je al geprobeerd een oudere rom te flashen?

• serge75
guapper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:02:
[...]

Nee, dat niet. Maar ik kreeg er last van toen ik de vorige stable (obv MIUI 6) er nog op had. Ik had stille hoop dat het met de update naar de stable versie van MIUI 7 opgelost zou zijn, maar helaas. Zijn de roms van xiaomi.eu.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 11:02

TVL

Ik heb daar inderdaad ook last van, als je kijkt naar de beoordelingen op de Playstore dan regent het klachten over de Rabobank app. Heb voor de update van de Rabobank app geen enkel probleem gehad. Op een ander toestel heb ik de Rabobank app ook staan, daar werkt hij wel maar is heel traag.

• Stan
Precies hetzelfde euvel. Wat een shitapp. Hoop klachten overal, en ik dacht dat ik weer de enige was, omdat er niet geupdate wordt.
Paar versies geleden ook al, en na de laatste update weer ellende. 100% vastloper net na opstart. Bagger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 21:27
guapper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:02:
[...]

Het ligt niet aan de rom zelf. Het is de update van de Rabobank geweest waar het probleem ligt. En het vervelende is dat je dus niet terug kan/mag in versie van Rabobank app.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken