Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
pimNH schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:10:
Hallo,

Ik heb de nieuwste versie van de xaiomi.eu rom geïnstalleerd. Maar het rooten zoals in de eerste post in dit topic wil niet lukken. Ik zie helemaal geen root opties in de security app. Is er een andere manier om te rooten?
Ik neem aan dat je het hebt over de 'weekly', niet de 'stable' rom:
>> Permissions >> Root acces
Daar aangeven welke apps root toegang moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 10:52
Nee ik heb de stable rom. Deze heeft dan zeker geen root acces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
pimNH schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:32:
Nee ik heb de stable rom. Deze heeft dan zeker geen root acces?
Nope. Maar dat staat ook elke 2 pagina's vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Zojuist te horen gekregen dat ik -heeeel- slecht te verstaan ben via mijn RedMi 2 Pro, het geluid via de microfoon is kennelijk heel zacht. Zet ik de telefoon op handsfree tijdens het bellen is het probleem opgelost. Ik las dat meerdere mensen het hebben opgelost met een wipe van de cache, dus dat heb ik nu eerst geprobeerd, even afwachten wat mensen nu zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
UTwizard schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
Zojuist te horen gekregen dat ik -heeeel- slecht te verstaan ben via mijn RedMi 2 Pro, het geluid via de microfoon is kennelijk heel zacht. Zet ik de telefoon op handsfree tijdens het bellen is het probleem opgelost. Ik las dat meerdere mensen het hebben opgelost met een wipe van de cache, dus dat heb ik nu eerst geprobeerd, even afwachten wat mensen nu zeggen.
Ik zag dat er onder >>sounds >>volumes een instelling is voor 'voice'. Heb je deze per ongeluk misschien te laag gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
guapper schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zag dat er onder >>sounds >>volumes een instelling is voor 'voice'. Heb je deze per ongeluk misschien te laag gezet?
Ik zat al te zoeken naar iets als "noise cancellation" oid en toen kwam ik inderdaad die volume slider tegen, maar die staat al voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
UTwizard schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Ik zat al te zoeken naar iets als "noise cancellation" oid en toen kwam ik inderdaad die volume slider tegen, maar die staat al voluit.
Kan dat misschien betekenen dat je nu HEEL HARD MOET PRATEN?
:P

edit: dat die slider net andersom werkt van wat je zou verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 15-10-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
UTwizard schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
Ik heb vanaf het begin EXACT dit probleem. Veel mensen die me heeel zacht en en in de verte horen. Ik kan nergens iets vinden, en dit is toch wel heel vervelend (kernactiviteit van een telefoon!).

Iemand al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Cache wipe heeft niks gedaan, dus ik ben naar de laatste Weekly ROM (5.10.8) gegaan en nu lijken mensen mij te verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik weet niet of ik in het juiste topic ben, maar had een klein vraagje.
Heb op gearbest een XIAOMI RedMi Note 2 (Advanced Edition) gezien en de eu warehouse aangeklikt.
Betekent dit dan dat ik geen invoerrechten oid hoef te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 12:22
champion16 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:51:
Ik weet niet of ik in het juiste topic ben, maar had een klein vraagje.
Heb op gearbest een XIAOMI RedMi Note 2 (Advanced Edition) gezien en de eu warehouse aangeklikt.
Betekent dit dan dat ik geen invoerrechten oid hoef te betalen?
Je zit niet helemaal goed inderdaad ;) maar je hebt gelijk, deze zal vanaf de uk verzonden worden met DPD, binnen een week heb je de telefoon in huis zonder het risico van invoerrechten. Werkt goed, al meerdere telefoons besteld daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tonkey schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:40:
[...]

Je zit niet helemaal goed inderdaad ;) maar je hebt gelijk, deze zal vanaf de uk verzonden worden met DPD, binnen een week heb je de telefoon in huis zonder het risico van invoerrechten. Werkt goed, al meerdere telefoons besteld daar
Of vanuit Hongarije. Of waar dan ook in de EU. Mijne kwam uit Hongarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Ik heb mijn rom geupdate naar de nieuwste weekly xaiomi.eu rom. Ik had meteen de standaard apps Browser, CM Transfer en Authenticator verwijderd, maar als ik mijn telefoon opnieuw opstart staan ze er weer op. Wat zorgt er voor dat die programma's weer gëinstalleerd worden en hoe gooi ik dat er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
De nieuwe update (voor 811)(5.10.15) bevat voor het eerst in LANGE tijd (begin?) een radio/band upgrade;
MPSS.DPM.1.0.c7.18-00023-M8916EAAAANUZM-1all16 (van 15 naar 16 dus)

[ Voor 2% gewijzigd door Stan op 16-10-2015 15:21 . Reden: 811 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 12:14

TVL

Bij mij staat het volgende Redmi2 Pro:
MPSS.DPM.1.0.c7.18-00024-M8916EAAAANUZM-1-a1v18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Gewoon uit nieuwsgierigheid, weet iemand wat het schuifje "Ontgrendelen" nou daadwerkelijk doet? Heb hem ondertussen al wel 100 keer uit en weer aan gezet maar het lijkt niks te doen :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/z50JqM9lowdqZJGnNRFwALij/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 11:08
Mèh, ik voel me zooo simpel. Heb vandaag een nieuwe Redmi 2 Pro binnengekregen en die probeer ik via de methode drummels http://gathering.tweakers...message/44923358#44923358 te updaten, maar ik krijg de update.zip niet in de telefoon. De map Downloaded_rom staat keurig op mijn sd kaart, maar die moet dus naar de root directory van de foon.

Beetje kip-ei, zo lijkt.....Om root te krijgen moet die update.zip geladen worden, maar om die te laden, moet je in de telefoon die map kunnen schrijven. Geen idee meer hoe ik dat nu drie weken geleden heb gefixed... :?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
hansdegit schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:17:
Mèh, ik voel me zooo simpel. Heb vandaag een nieuwe Redmi 2 Pro binnengekregen en die probeer ik via de methode drummels http://gathering.tweakers...message/44923358#44923358 te updaten, maar ik krijg de update.zip niet in de telefoon. De map Downloaded_rom staat keurig op mijn sd kaart, maar die moet dus naar de root directory van de foon.

Beetje kip-ei, zo lijkt.....Om root te krijgen moet die update.zip geladen worden, maar om die te laden, moet je in de telefoon die map kunnen schrijven. Geen idee meer hoe ik dat nu drie weken geleden heb gefixed... :?
Je hebt geen root toegang nodig om een map te maken? Telefoon aansluiten met usb en deze zou zichtbaar moeten worden, map aanmaken update.zip erin en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Aha, dat verklaart een hoop. Ik heb afgelopen week enorm lopen kloten met allerlei adb drivers etc. om mijn Nexus 7 uit 2012 van Cyanogenmod 10.2 te kunnen voorzien.

edit:
Pfff, eindelijk is -ie aan het updaten. Ik heb met de file explorer een map aangemaakt in de interne sd kaart, en vervolgens daar de update.zip vanaf mijn sd kaart in gekieperd.

[ Voor 36% gewijzigd door hansdegit op 16-10-2015 22:28 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Wat ik ook in welke map zet, de update stopt na ongeveer 25%. Heb nu al een aantal Xiaomi toestellen gehad maar deze wil echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
aukemuis schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:40:
Wat ik ook in welke map zet, de update stopt na ongeveer 25%. Heb nu al een aantal Xiaomi toestellen gehad maar deze wil echt niet
Wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
waarop? het wordt geheel afgebroken en is er klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
aukemuis schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:54:
waarop? het wordt geheel afgebroken en is er klaar mee
Start hij dan opnieuw op? Heb je wel de goede ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Zit met een vreemd probleempje en vroeg me af of er nog anderen zijn die hier ook mee te maken hebben.
Heb in augustus mijn redmi 2 pro (de 20140813 versie) binnengekregen, succesvol geroot en de xiaomi.eu ROM geplaatst.
De eerste 2 weken kregen ik netjes vrijdags de update binnen. Daarna gebeurde het 1 of 2 keer (niet precies bijgehouden) dat de update niet op vrijdag maar een paar dagen later binnenkwam (1x geloof ik zelfs op woensdag de week erna). Zelf geen moeite mee zolang die uiteindelijk maar binnenkomt.

Alleen nu heb ik sinds de update naar MIUI 7 (welke succesvol geinstalleerd is) geen nieuwe update meer binnengekregen. Zit nog steeds op versie 5.9.18 terwijl ik op xiaomi.eu zie dat er toch al weer 3 nieuwe versies zijn uitgekomen. Toestel geeft aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.

Ga zo dadelijk maar handmatig naar de laatste versie (nu 5.10.15) updaten en kijken of hij daarna wel weer automatisch zelf wekelijks de update binnenhaalt maar vroeg me af of er meerdere zijn die hier tegen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Hier ook nog steeds op 5.9.18. Zelf controleren op updates geeft aan dat er geen updates zijn. Ik wou in de komende dagen zelf ook maar naar de laatste versie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Laatst online: 30-01-2024
Idem, 5.9.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-10 20:43
verdwaald schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:23:
Toestel geeft aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn..
Op het forum van xiaomi.eu zijn er een heleboel mensen met hetzelfde probleem. De devs/mods aldaar geven aan dat je de update het best handmatig doet (downloaden en dan file kiezen met de updater-app). Zo heb ik het zelf ook altijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Card Nox schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:18:
Anyway, houd dit topic wel bij maar lees weinig over custom stock android ROMs based op LP. Iemand die hier meer vanaf weet, ik zie zojuist deze twee topics op MIUI. (Ja ik zie dat er 2014811 staat)

http://en.miui.com/forum-65-2.html
http://en.miui.com/thread-167703-1-1.html
Mezelf nog maar eens quoten. Nog niemand die LP ROMs draait?

Ben verder op zoek naar een cover ala Moto Flip cover maar kan nergens iets dergelijks vinden voor de Remi 2 (Pro). Het mag ook een extra laagje zijn ipv back cover vervanger. Het belangrijkste is dat de telefoon aan gaat wanneer ik de cover open en dat de cover met een magneetje vast zit (niet zo'n clip). Iemand tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 18-10-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Card Nox schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Ben verder op zoek naar een cover ala Moto Flip cover maar kan nergens iets dergelijks vinden voor de Remi 2 (Pro). Het mag ook een extra laagje zijn ipv back cover vervanger. Het belangrijkste is dat de telefoon aan gaat wanneer ik de cover open en dat de cover met een magneetje vast zit (niet zo'n clip). Iemand tips?
Bezit de Redmi een magnetometer, die kan detecteren (dmv de magneet) of van de cover gesloten of open is?
Of dacht je dat te laten aansturen door proximity of broekzak detectie?

edit:
Ik ben normaal gezien wel een grote fan van kale android versies, maar geef nu eerst MIUI een kans.
Wel heb ik een andere Launcher geïnstalleerd: Apex. Deze combinatie bied mij het beste van 2 werelden: de uitgebreidde instellingsmogelijkheden van MIUI met homescreens zoals ik die gewend was, met tijd, weer, agenda, notes en al die dingen in het beproefde formaat.

Tot nog toe heb ik geen enkele behoefte om naar een custom rom te grijpen, aangezien alles lekker snel werkt, en de accutijd zelfs voor mijn begrip ongekend is: maandag ochtend van de lader gehaald, en vrijdagmorgen met 20% op de meter de accu opgeladen voor een update naar miui 7.5.10.15 van xiaomi.eu.

En dat ondanks dat ik NIET de 900MHz 3G versie heb ontvangen die ik besteld heb bij BG, maar de standaard uitvoering met 850MHz 3G en 2600MHz 4G.

[ Voor 38% gewijzigd door guapper op 18-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Volgens mij bezit die geen 'magnetometer',tenminste hij reageerd nergens op als ik mijn Moto flip cover daarover heen laat gaan. Proximity sensor zou mooi zijn, maar geen idee in hoeverre dit mogelijk is. Dan denk ik namelijk ook aan zaken als je hand boven de telefoon houden om notificaties te bekijken... Als het niet kan dan kan het niet. Dan blijf ik bij deze cover tot mijn screenprotectors binnen zijn. Bestel ook maar zo'n Nillkin Frosted cover. Altijd op de Moto G gehad en beviel erg goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 18-10-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Card Nox schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:27:
Volgens mij bezit die geen 'magnetometer',tenminste hij reageerd nergens op als ik mijn Moto flip cover daarover heen laat gaan. Proximity sensor zou mooi zijn, maar geen idee in hoeverre dit mogelijk is. Dan denk ik namelijk ook aan zaken als je hand boven de telefoon houden om notificaties te bekijken... Als het niet kan dan kan het niet. Dan blijf ik bij deze cover tot mijn screenprotectors binnen zijn. Bestel ook maar zo'n Nillkin Frosted cover. Altijd op de Moto G gehad en beviel erg goed.
Je zou kunnen kijken naar het volgende: Proximity Sensor Accelerometer by Steven Stanley Bayes
Je hebt daarvoor wel het het Xposed Framework nodig.

Ik heb dit overigens niet zelf getest. Xposed Installer zou niet werken in MIUI volgens de disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Denk dat ik dit ga flashen:

Ps. Wat is dit voor een info: Redmi Pro 2 Enhanced ipv Prime:
http://forum.xda-develope...p?p=63295149&postcount=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Card Nox schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Ik heb even gespeeld met een paar CyanogenMod ROMs (CM-11 en CM-12.1).

Ik was tevreden over beide ROMs op 1 ding na: het kompas (magnetic sensor) van sommige Redmi 2 telefoons werd niet ondersteund. Dit is ook de reden dat ik weer Xiaomi's eigen ROM ben gaan gebruiken.

Het gaat om Redmi 2 telefoons met de Yamaha YAS-537 chip. Het is mij niet duidelijk op welke telefoons deze chip zit en op welke niet... helaas op mijn telefoon zit deze chip wel.
Op CM-12.1 doet het kompas helemaal niets, op CM-11 draait het kompas wel rond en soms wordt er ook een richting aangewezen, maar deze richting is nooit het noorden.

Vanalles geprobeerd: opnieuw flashen, alles wipen, andere kompas app en met en zonder GApps, maar het werkt nooit zoals het hoort. Met de MiUI ROMs werkt het altijd, dus voorlopig blijf ik deze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dr. Prozac, ahh dat is vervelend. Gebruik je dit veel, is dit een standaard onderdeel van navigeren?
Welke CM12.1 heb je geprobeerd (cm-12.1-20150905-UNOFFICIAL-hm2014811)?

Ik lees bij deze versies issues met proximity sensor / 5 sec audi distortion / black screen during calls.

Net deze geflashed en krijg bij boot direct 'Installatie wizard is gestopt' of 'Setup wizard has stopped'... tips?

Hoe kun je in een topic op MIUI zoeken?

EDIT: CM12.1 geflashed
EDIT: gapps-511-base-20151016-1-signed.zip geflashed maar krijg enkel de Playstore. Meende dat de standaard apps daarin ook al zaten zoals Gmail, etc.
EDIT: camera werkt niet, nogal een killer...

Het verbaasd met dat voor zo'n relatief populaire telefoon er na 1 jaar nog altijd geen werkende LP is...

EDIT: Bij cm-12.1-20150926-UNOFFICIAL-hm2014811 werkt de camera ook niet.

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3189949

26/09/2015
Re-fix camera
Set SELinux to permissive as some denials need to be addressed

25/09/2015 - Broken, removed
Fix camera
Fix audio routing for speaker and headphones usecase
Fix audio offloading with audio effects
Fix screen flickering for certain panels
Improve audio calibration
Enhance memory management

[ Voor 93% gewijzigd door Card Nox op 18-10-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Veldman2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:39:
[...]

Op het forum van xiaomi.eu zijn er een heleboel mensen met hetzelfde probleem. De devs/mods aldaar geven aan dat je de update het best handmatig doet (downloaden en dan file kiezen met de updater-app). Zo heb ik het zelf ook altijd gedaan.
thanks. Heb m nu zelf ook handmatig geflashed. Ben benieuwd of ik vrijdag nu wel automatisch de update binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 13:03
zijn er mensen die de redmi 2 (pro) in bezit hebben en ook een mi3 in het bezit hebben of heben gehad?
hoe is de camera van de redmi 2 in vergelijking met die van de mi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Card Nox schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:44:
Dr. Prozac, ahh dat is vervelend. Gebruik je dit veel, is dit een standaard onderdeel van navigeren?
Welke CM12.1 heb je geprobeerd (cm-12.1-20150905-UNOFFICIAL-hm2014811)?

Ik lees bij deze versies issues met proximity sensor / 5 sec audi distortion / black screen during calls.
Ik heb de 20150926 versie van CM-12.1 geprobeerd. Dat was de eerste versie waarvan de camera weer is gaan werken.

Ik gebruik het niet meer omdat ik een werkend kompas erg miste. Voor auto-navigatie is het kompas niet belangrijk, maar wel de GPS-ontvangst en die is gewoon goed bij deze CM-12.1 ROM.

Veel issues, zoals een niet werkende magnetic sensor YAS537, de proximity sensor en de audio distortion, komen voor bij de meeste (of misschien zelfs bij alle) CM-12.1 ROMs voor deze telefoon. Volgens de ROM-developers zijn deze issues op te lossen wanneer Xiaomi de source van hun ROM openbaar maakt.

Voor de issues die je opnoemt (proximity sensor / 5 sec audi distortion / black screen during calls) zijn er truukjes om die te voorkomen/verhelpen.
5s audio distortion aan het begin van een recording: andere codec gebruiken en/of gevoeligheid van de microfoon verlagen.
Black screen during calls (dus geen on-screen knop om een gesprek te beeidigen): instellen dat het indrukken van de power-knop een gesprek beeidigt.

Ik heb zelf geen ervaring met deze truukjes. Ik ging direct weer terug naar MiUI nadat ik achter kwam dat het kompas niet werkte.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Prozac op 19-10-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Bij de 20150926 werkt de camera nog niet.
De 5 seconden heb ik geen last van want kan de camera niet gebruiken.
Black screen during call met die knop ken ik, maar het blijft lastig met keuze menu's en iets op speaker zetten...
Kwam vandaag nog op een andere bug, de CPU schakelt niet verder terug dan 800Mhz op alle 4 de cores, ze schakelen ook niet onafhankelijk van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Ja de CM-12.1 ROM voor deze telefoon heeft nog veel issues. Volgens de developers komt het doordat Xiaomi de source van hun ROM niet openbaart. Er is zelfs een petitie op het internet om de baas van Xiaomi te bewegen de source openbaar te maken.

Hoe dan ook, ik hou de ontwikkeling van verschillende alternatieve ROMs in de gaten, maar voorlopig gebruik ik de wekelijks geupdate MiUI.

In combinatie met een "normale" launcher (Apex) heb ik weer een apps drawer, want ik vind het maar rommelig wanneer alle apps gewoon op de desktop screens te zien zijn. Voorzover ik weet werkt alles. Alleen timer-based Tasker taken hebben last van de te diepe slaap toestand die MiUI heeft, maar ook dat is met een kleine aanpassing op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zouden er mensen zijn die de CM12.1 gebruiken er lijkt een omweg voor het blackscreen issue:

http://forum.xda-develope...p?p=63384502&postcount=39

Het is mezelf nog niet gelukt aangezien ik die directory niet kan vinden.

EDIT: Heren onderteken aub de petition, omdat we onze Redmi 2's graag nog van LP en M willen voorzien.

EDIT: Camera doet het weer.. via de app in het settings menu: clear cache: geen verschil, clear data: camera werkt...

[ Voor 47% gewijzigd door Card Nox op 20-10-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Card Nox schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
EDIT: Heren onderteken aub de petition, omdat we onze Redmi 2's graag nog van LP en M willen voorzien.
[...]
[X] Gewoon omdat Xiaomi zich aan GPLv2 dienen te houden.

Dat ze dat nog steeds niet helemaal doen is een vlekje op het blazoen van Xiaomi, en het weerhoud XDA er (terecht) van om ze een eigen plek te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Het is mezelf nog niet gelukt aangezien ik die directory niet kan vinden.
Die directory is alleen te vinden met een file explorer die de root directory (/) kan laten zien. Sommige file explorers laten alleen de (interne) sdcard zien of laten de root directory pas zien wanneer je de root functie aanzet.
Zelf gebuik ik de apps 'Root Explorer' en 'ES File Explorer File Manager'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
File Manager van CM12.1 kan het ook, moest enkel in settings nog even root rechten geven.
File erin gezet maar zonder verandering. Nu dacht ik gisteravond eens even de telefoon opnieuw op te starten en wat blijkt, ik behoud mijn scherm tijdens een telefoongesprek.

Nu nog de CPU terug laten throttlen en die 5 seconden bug (is workaround voor).

@ guapper, inderdaad. Ze hebben de aanpassingen gemaakt op GPLv2 en daarom moeten ze eigenlijk de source code vrijgeven bij het vrijgeven van een telefoon...

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 21-10-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Gaat die scherm ook weer uit wanneer je de telefoon tegen je oor/wang aan houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zojuist getest; nee. Tenminste zojuist niet, maar ik heb een klepje dat ik altijd dicht heb wanneer ik bel du voor mi nu niet direct een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
guapper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

[X] Gewoon omdat Xiaomi zich aan GPLv2 dienen te houden.

Dat ze dat nog steeds niet helemaal doen is een vlekje op het blazoen van Xiaomi, en het weerhoud XDA er (terecht) van om ze een eigen plek te geven.
Heb 'em ook ondertekend. 'k Kan nog niet helemaal wennen aan MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik ben ook een flash-aholic, maar sinds de aanschaf van de moto-X met kale android was ik een beetje van de drang af.
Ik draai nu MIUI met Apex launcher en ben daar erg tevreden over. Vooral de extra controle die de MIUI instellingen bieden bevallen me erg goed.

Alleen betrap ik mezelf er op dat ik op donderdag regelmatig de xiaomi.eu webstek check of er al weer een update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
guapper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:39:
Ik ben ook een flash-aholic, maar sinds de aanschaf van de moto-X met kale android was ik een beetje van de drang af.
Ik draai nu MIUI met Apex launcher en ben daar erg tevreden over. Vooral de extra controle die de MIUI instellingen bieden bevallen me erg goed.

Alleen betrap ik mezelf er op dat ik op donderdag regelmatig de xiaomi.eu webstek check of er al weer een update is...
Hahahah ja de nerd-OCD is zeer herkenbaar.
Ik geloof niet dat hier ooit een firmware van wat dan ook langer dan een paar weken out dated is geweest, of een software/OS-versie :P
Slecht eigenlijk, want we hadden ook gewoon buiten kunnen spelen 8)
(bovendien heb ik menig maal iets gebroked dat niet gefixed hoefde te worden |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Done!

LP voor de Redmi komt nog, MM heeft nauwelijks verbeteringen icm Miui, doordat de software al vooruitstrevend is en vis sneller kan oplossen dan Google zelfs kan doen bij haar Nexus toestellen. Stagefright 2.0 was binnen enkele dagen gefixt bij Miui.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Done !! 8)
Kiswum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:05:
[...]

Done!

LP voor de Redmi komt nog, MM heeft nauwelijks verbeteringen icm Miui, doordat de software al vooruitstrevend is en vis sneller kan oplossen dan Google zelfs kan doen bij haar Nexus toestellen. Stagefright 2.0 was binnen enkele dagen gefixt bij Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dr. Prozac schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:57:
Gaat die scherm ook weer uit wanneer je de telefoon tegen je oor/wang aan houdt?
Card Nox schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:46:
Zojuist getest; nee. Tenminste zojuist niet, maar ik heb een klepje dat ik altijd dicht heb wanneer ik bel du voor mi nu niet direct een issue.
http://forum.xda-develope...p?p=63401756&postcount=42

Werkt nu wel na een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
In mijn contactenlijst staan allemaal email adressen waar ik ooit een mail naar heb gestuurd, weet iemand hoe ik ALLEEN de contacten van mijn google contacts lijst kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Door in de instellingen aan te geven dat je alleen contacten met telefoonnummers wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Momus schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:38:
Door in de instellingen aan te geven dat je alleen contacten met telefoonnummers wil zien.
Ik heb al ff lopen zoeken maar ik kan die instelling nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
pimNH schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Ik heb al ff lopen zoeken maar ik kan die instelling nergens vinden.
Verberg foto´s en informatie in de lijstweergave. Dat zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Tonkey schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Verberg foto´s en informatie in de lijstweergave. Dat zou moeten werken
Ik heb het net geprobeerd, maar dat werkt niet. Is het niet mogelijk om ergens de standaard android contacten app te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt om te beginnen je Gmail opschonen. Gewoon via je pc en via de contactenlijst binnen Gmail.

Verder lijkt de optie weg te zijn (Redmi Note 2) om contactpersonen te filteren. Jammer, want mensen met alleen een email adres, daar hebben velen niet zoveel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Systeemapps - contacten - afbeeldingsvoorkeuren

Daar kan je kiezen voor verberg incomplete nummers. Werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
pimNH schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:35:
In mijn contactenlijst staan allemaal email adressen waar ik ooit een mail naar heb gestuurd, weet iemand hoe ik ALLEEN de contacten van mijn google contacts lijst kan laten zien.
Ik heb afgelopen week zitten zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem

Het punt is dat je deze adressen in Gmail niet tussen de contacten terug vind. Het zijn adressen waar je ooit een email naar hebt verzonden.

Nu ik op mijn tablet naar Gmail.com ga, en dan in de footer kies voor 'desktop' krijg je een andere weergave.
Kies 'contacts' in het linker menu, en vervolgens bovenaan de tab 'all contacts'.

Voila >> contacten die je niet ziet wanneer je op je desktop in bijvoorbeeld Chrome Gmail opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amelandbor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:42:
Systeemapps - contacten - afbeeldingsvoorkeuren

Daar kan je kiezen voor verberg incomplete nummers. Werkt hier.
Klopt daar is het gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik draai nu een week of 2 de weekly van xiaomi.eu en eigenlijk draait het vrij probleemloos.

Enige vervelende is wanneer ik zonder WiFi een bestand probeer te downloaden (bijv. vanuit chrome, Gmail of Play store). Hij geeft dan aan "wacht of Wi-Fi", maar gaat wel telkens opnieuw het bestand proberen te downloaden op de achtergrond... Op deze manier was ik in een uur door mijn databundel van 3 GB heen |:( Cancelen lukt ook niet. Heb echt alle settings doorgespit en naar mijn weten staan alle databsparing opties uit.

Zie ik iets over het hoofd? Of hebben misschien meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,

Ik ben van plan om twee Xiaomi Redmi 2 Pro's te kopen en vroeg me af of ik hem wel goed kon gebruiken hier in NL. Ik heb wat door het topic gespit, maar kwam nog niet tot een geheel concluderend antwoord.

Model Xiaomi Redmi 2 (2G + 16G)
Band 2G: GSM: 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA: 850/1900/2100MHz
TD-SCDMA: 1900/2100MHz
4G: FDD-LTE(B3/B7)
TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
Note: Xiaomi Redmi 2 2GB RAM + 16 ROM Version's FDD 4G-LTE brand only support B3/B7,not support B1,please note.

Is dit dan de juiste versie, aangezien het modelnummer er niet bijstaat? Ik gebruik zelf Simonly (KPN) en als ik het zelf zo bekijk zou het goed moeten zijn, maar ik ben liever zeker van de zaak.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
SnakeDoc88 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:49:
Ik draai nu een week of 2 de weekly van xiaomi.eu en eigenlijk draait het vrij probleemloos.

Enige vervelende is wanneer ik zonder WiFi een bestand probeer te downloaden (bijv. vanuit chrome, Gmail of Play store). Hij geeft dan aan "wacht of Wi-Fi", maar gaat wel telkens opnieuw het bestand proberen te downloaden op de achtergrond... Op deze manier was ik in een uur door mijn databundel van 3 GB heen |:( Cancelen lukt ook niet. Heb echt alle settings doorgespit en naar mijn weten staan alle databsparing opties uit.

Zie ik iets over het hoofd? Of hebben misschien meer mensen hier last van?
Volgens mij moet je een download quote instellen die overeenkomt met je databundel. Dit kan volgens mij bij je sim instellingen of in de Tools folder. Wellicht zie je de melding voor je data ook bovenaan in je pull-down menu verschijnen.
Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat je geen quota hebt ingesteld voor data verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik draai nu 1 dag de Nexus Experience RCM 9.8.3. Bevalt erg goed. Super snel, top batterij duur. Verder nog weinig mee gespeeld. De 5 seconden bug is nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 12:24
guapper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:47:
[...]

Begin eens met de afgelopen 10 pagina's door te nemen. Daarin wordt uitgebreid uit de doeken gedaan hoe je een verse rom op de telefoon zet, en waar je die vandaan haalt..

Het is dus ook handig om te weten welke redmi 2-variant je hebt, de 2014811 of de 2014813.
Ik heb hetzelfde probleem alleen de nieuwste rom staat er al op, maar wachten tot er een nieuwere uitkomt dan ?
edit: ik zie op het forum van xiaomi dat MIUI 7 op 29 oktober uitkomt onder andere voor redmi 2 (heb zelf de pro versie btw) dus hoop dat ik daarna van de meeste shit verlost ben

[ Voor 11% gewijzigd door superlion op 25-10-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Mijn fout, zag door de vele topics van xiaomi niet de goede topic..

My bad..

[ Voor 85% gewijzigd door theduke1989 op 26-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
superlion schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem alleen de nieuwste rom staat er al op, maar wachten tot er een nieuwere uitkomt dan ?
edit: ik zie op het forum van xiaomi dat MIUI 7 op 29 oktober uitkomt onder andere voor redmi 2 (heb zelf de pro versie btw) dus hoop dat ik daarna van de meeste shit verlost ben
het maakt niet uit welke versie je hebt, de pro en de normale zijn precies het zelfde qua software.
Dus je moet gewoon de hermes variant downloaden en TWRP gebruiken en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-10 20:43
theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:44:
[...]

het maakt niet uit welke versie je hebt, de pro en de normale zijn precies het zelfde qua software.
Dus je moet gewoon de hermes variant downloaden en TWRP gebruiken en installeren.
Nee, dat is de verkeerde! Hermes is voor de Note 2
De Redmi 2 Pro is HM2014813. De laatste versie vind je altijd in dit forum.
De gemakkelijkste manier om te updaten, is de zipfile downloaden naar je telefoon. Maakt niet uit waar. Dan met de Updater-app de zipfile kiezen, even laten lopen en klaar.
Je hebt helemaal geen TWRP of andere bootloaders nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:42:
de laatste release van MIUI V7 voor de REDMI NOTE 2 en de PRO
staat al online: http://ca1.androidfilehos...hermes_5.10.22_v7-5.0.zip

Je hebt wel TWRP nodig, dus even de installtie voor TWRP volgen.
De normale manier van installeren lukt bij mij niet helaas.
Dit is het Redmi 2 topic!!

Als je de Hermes ROM gaat gebruiken kan het zomaar zo zijn dat de update goed gaat, maar je telefoon daarna is gebricked/gesloopt/kaduuk! Deze ROM is ALLEEN voor de Redmi Note 2 (Prime)!!

Beste bezoekers, volg het advies op van Veldman2 als je je Redmi 2 wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
superlion schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Als jij hetzelfde probleem hebt, draai je niet de juiste ROM lijkt mij.

Is er misschien iets mis gegaan tijdens het updaten waardoor je nog steeds de ROM draait waar de telefoon mee kwam?
Wat staat er onder 'settings' >> 'about phone' bij MIUI version?
Dat zou 'MIUI 7 by xiaomi.eu 5.10.22 | Beta' moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kiswum schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

Dit is het Redmi 2 topic!!

Als je de Hermes ROM gaat gebruiken kan het zomaar zo zijn dat de update goed gaat, maar je telefoon daarna is gebricked/gesloopt/kaduuk! Deze ROM is ALLEEN voor de Redmi Note 2 (Prime)!!

Beste bezoekers, volg het advies op van Veldman2 als je je Redmi 2 wil blijven gebruiken.
Al aangepast, als je ook even dket voordat andere gaan bricken zag door alle xiaomi topics niet de goede my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
guapper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Als jij hetzelfde probleem hebt, draai je niet de juiste ROM lijkt mij.

Is er misschien iets mis gegaan tijdens het updaten waardoor je nog steeds de ROM draait waar de telefoon mee kwam?
Wat staat er onder 'settings' >> 'about phone' bij MIUI version?
Dat zou 'MIUI 7 by xiaomi.eu 5.10.22 | Beta' moeten zijn.
Version: V66.55.22.00.KHJCNCD
Dit is de versie die erop stond en nog steeds op staat toen ik 'm kreeg eind september, ik heb nog niets geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Al aangepast, als je ook even dket voordat andere gaan bricken zag door alle xiaomi topics niet de goede my bad.
Kan gebeuren, helaas pikken sommige bezoekers juist dat ene verkeerde advies over en merken daarna pas dat het updaten niet lukt. Vandaar mijn "harde" reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:00:
Hi All,

Ik ben van plan om twee Xiaomi Redmi 2 Pro's te kopen en vroeg me af of ik hem wel goed kon gebruiken hier in NL. Ik heb wat door het topic gespit, maar kwam nog niet tot een geheel concluderend antwoord.

Model Xiaomi Redmi 2 (2G + 16G)
Band 2G: GSM: 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA: 850/1900/2100MHz
TD-SCDMA: 1900/2100MHz
4G: FDD-LTE(B3/B7)
TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
Note: Xiaomi Redmi 2 2GB RAM + 16 ROM Version's FDD 4G-LTE brand only support B3/B7,not support B1,please note.

Is dit dan de juiste versie, aangezien het modelnummer er niet bijstaat? Ik gebruik zelf Simonly (KPN) en als ik het zelf zo bekijk zou het goed moeten zijn, maar ik ben liever zeker van de zaak.

Bedankt alvast!
Hoi
ik heb simyo (ook kpn). Deze maakt vooral voor binnen gebruik van het 900 Mhz 3g band. Deze redmi 2 heeft deze band niet. Als je al geen sterk bereik hebt, is dat wel een gemis dan. Anders is het wel een goede telefoon. Ik heb trouwens het probleem van de 900 Mhz gebrek neergelegd bij mijn chinese leverancier. Die zijn al meer dan 1,5 week aan het kijken of die er toch opgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
superlion schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Version: V6.7.1.0.KHJMICH (MIUI6)
Dit is de versie die erop stond en nog steeds op staat toen ik 'm kreeg eind september, ik heb nog niets geupdate
Het versienummer dat ik noemde was inderdaad van de unstable, die overigens erg stable is.
Ik heb geen ervaringen met de stable ROM, maar wat jullie aan reclame's melden lijkt me niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:35:
[...]

Het versienummer dat ik noemde was inderdaad van de unstable, die overigens erg stable is.
Ik heb geen ervaringen met de stable ROM, maar wat jullie aan reclame's melden lijkt me niet echt de bedoeling.
De stable roms hebben ook geen last van reclames oid. Alleen de vooraf geïnsalleerde roms hebben daar last van. Wel hebben volgens mij de stable roms voor de redmi 2 geen Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Hoi
ik heb simyo (ook kpn). Deze maakt vooral voor binnen gebruik van het 900 Mhz 3g band. Deze redmi 2 heeft deze band niet. Als je al geen sterk bereik hebt, is dat wel een gemis dan. Anders is het wel een goede telefoon. Ik heb trouwens het probleem van de 900 Mhz gebrek neergelegd bij mijn chinese leverancier. Die zijn al meer dan 1,5 week aan het kijken of die er toch opgezet kan worden.
Al kijken ze er 1,5 jaar of 1,5 eeuw naar. Maak je geen illusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
[...]

Hoi
Laat je niet aan het lijntje houden. Als de telefoon deze band niet ondersteund dan gaat dat ook niet gebeuren. Op voorhand had je dan moeten kijken welke banden ondersteund zijn en welke je nodig denkt te hebben.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi
Hi,

Ik kwam bij het zoeken de site xiaomikopen.nl tegen (ik weet niet of deze betrouwbaar is), maar daar stond dus juist dat kpn bij 3G gebruik maakt van de 2100 Mhz frequentie. Zie; (http://xiaomikopen.nl/wel...t-mijn-smartphone-hebben/)

Op wikipedia stond echter weer 800, 1800 en 2600 Mhz bij Kpn.

Maar uit jou ervaring kan ik opmaken dat het bereik dus soms toch wat tegenvalt, mag ik vragen in welk gebied van Nederland je woont, bijv de provincie?

Bedankt voor je respons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Hi,

Ik kwam bij het zoeken de site xiaomikopen.nl tegen (ik weet niet of deze betrouwbaar is), maar daar stond dus juist dat kpn bij 3G gebruik maakt van de 2100 Mhz frequentie. Zie; (http://xiaomikopen.nl/wel...t-mijn-smartphone-hebben/)

Maar uit jou ervaring kan ik opmaken dat het bereik dus soms toch wat tegenvalt, mag ik vragen in welk gebied van Nederland je woont, bijv de provincie?

Bedankt voor je respons!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uvFaEuG.jpg

En: http://www.coveragechecker.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Hi,

Bedankt voor je respons!
Hoi
Ik woon in oost brabant.. KPN maakt gebruik van de 900 Mhz en de 2100 Mhz van de 3G. De 900 Mhz is vooral voor binnenshuis omdat die volgens ik gelezen heb beter in huis doordringen. Als je in een gebied woont waar je een goede bereik hebt (2g en/of 3G), dan heb je die misschien niet echt nodig.

Groet,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:13:
[...]

Laat je niet aan het lijntje houden. Als de telefoon deze band niet ondersteund dan gaat dat ook niet gebeuren. Op voorhand had je dan moeten kijken welke banden ondersteund zijn en welke je nodig denkt te hebben.
Tsja, ik had toen nog niet in de gaten, dat de 900 Mhz vooral voor binnenshuis goed werkt. Had gezien dat 2100Mhz werd ondersteund en dat KPN die ook gebruikte. Weet nu beter. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:08:
[...]

Tsja, ik had toen nog niet in de gaten, dat de 900 Mhz vooral voor binnenshuis goed werkt. Had gezien dat 2100Mhz werd ondersteund en dat KPN die ook gebruikte. Weet nu beter. :'(
De ontvangstkwaliteit is erg afhankelijk van je locatie.

Ik kocht een 900MHz 3G versie bij BG, maar ontving toch de 850MHz 3G uitvoering. Omdat deze vanuit China kwam had ik er natuurlijk ook de bijkomende kosten bij, wat het extra zuur maakte. Ik mocht hem wel terug sturen op kosten van BG, dat dan weer wel. De 900MHz 3G versie is ondertussen niet meer in de webwinkel terug te vinden, omdat deze 'out of stock' en volgens support waarschijnlijk niet meer leverbaar is. (Kan 'm via mijn order nog wel terug vinden.) Ik vraag me dan ook af of ze die uitvoering dan ook echt gehad hebben. Op de doos stond wel het juiste SKU niummer (sticker), maar de specs op de onderzijde waren van de 850MHz uitvoering. Toen ik verbinding kreeg met Tele2 4G (2600MHz) wist ik genoeg...

Omdat ik ondertussen gezien had dat de ontvangst voor mij in Ehv en omgeving toch goed was heb ik af gezien van retour zenden: geen zin om €37,- verlies te draaien en alsnog zonder telefoon te zitten.
Na een paar weken heb ik daar nog geen spijt van: Zeker 80% van de tijd heb ik volle bak ontvangst. Daarbij helpt het waarschijnlijk dat ik niet veel in betonnen gebouwen kom, mijn werkplek direct aan een groot raam gelegen is, en ik in een jaren '60 doorzonwoning woon met vooral hout en glas in de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 10:33

Metzie

Nyaano !

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

De stable roms hebben ook geen last van reclames oid. Alleen de vooraf geïnsalleerde roms hebben daar last van. Wel hebben volgens mij de stable roms voor de redmi 2 geen Nederlandse taal.
Mijn vriendin draait de stable rom van xiaomi.eu op haar Redmi 2 en deze is gewoon multi-language waaronder Nederlands.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Inmiddels is de stable V7 rom uit, wel nog op android 4.4 helaas.
Misschien er dit weekend eens op gaan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-10 14:43
Tonkey schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:01:
Inmiddels is de stable V7 rom uit, wel nog op android 4.4 helaas.
Misschien er dit weekend eens op gaan zetten!
Krijg je die te zien in de Updater-app op je telefoon? Ik heb net gecontroleerd, maar krijg nog niets.

Kan hem natuurlijk ook downloaden en handmatig installeren als het te lang duurt.

Nog een vraag, als ik van de vorige stable overstap op de V7, is dan een factory reset nodig of aan te raden? of hoeft dat niet omdat je van stable naar stable gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
serge75 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:24:
[...]

Krijg je die te zien in de Updater-app op je telefoon? Ik heb net gecontroleerd, maar krijg nog niets.

Kan hem natuurlijk ook downloaden en handmatig installeren als het te lang duurt.

Nog een vraag, als ik van de vorige stable overstap op de V7, is dan een factory reset nodig of aan te raden? of hoeft dat niet omdat je van stable naar stable gaat?
De stable is denk ik allen nog uit voor de officiele rom Engels/Chinees. Als je nu de xiaomi.eu rom of een developer rom draait krijg je hem niet. Je zult moeten wachten op xiaomi.eu.

Bij upgraden hoef je eigenlijk geen reset te doen, bij downgraden wel. Mocht je het grondig aan willen pakken en met een schone lei willen beginnen dan kan je het wel doen. Zorg wel dat je de goede rom pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
[...]

Staat op xiaomi.eu, geen idee of deze ook ota gaat komen omdat je een stable hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
[...]

Ik lees net dat als je van de weekly naar de stable V7 gaat je wel een user data wipe moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
John Rambo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:59:
[...]

Ik lees net dat als je van de weekly naar de stable V7 gaat je wel een user data wipe moet doen.
Klopt helemaal
  • Bij een verandering van bijv. Android 4.4 naar Android 5.0 is op elke telefoon een full wipe erg aan te raden. Zelfs als het van een weekly naar weekly build is.
  • Als je van Stable naar Weekly gaat, dan is een full-wipe zeer aan te raden.
  • Als je van de officiele en.miui rom naar de ML xiaomi.eu rom gaat, is een full-wipe verplicht om zonder foutmeldingen verder te gan.
  • Een downgrade wordt niet ondersteunt, naar gelang de foutmeldingen zou je een full-wipe kunnen uitvoeren. Bij een downgrade van 1-2 versies terug, dan bestaat de kans dat het goed gaat. Het is echter een tijdelijke oplossing om fouten aan te geven bij het Development team. Een full-wipe is daarbij wel aan te raden.
  • Een full-wipe is niet nodig als je binnen een eigen ROM variant een kleine upgrade uitvoert.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-10 14:43
Thanks allen voor de reacties. Klinkt als een mooi klusje voor dit weekend. Benieuwd naar V7.

Iets anders: ik heb veel klachten gelezen over de bug met de Sim-pincode. Ik stond een paar weken geleden op het punt om te posten dat ik er nog nooit last van had gehad. Voordat ik dat kon doen, kreeg ik er ineens heel regelmatig last van, een paar keer per dag. Toen weer een week niet, en later weer meerdere keren per uur zelfs.

Inmiddels gaat het *afkloppen* al weer een hele tijd goed.

Mijn nieuwsgierigheid is eigenlijk dan ook wat de trigger zou zijn. De sim-kaart zit er goed in, dus het kan niet iets hardwarematigs zijn. Zou het te maken kunnen hebben met het verbinden met bepaalde netwerken/frequenties van je provider? Ik zag dat er ergens een fix is te downloaden, maar omdat ik er niet veel last van heb, heb ik die moeite nog niet genomen.

Hoe zit dat bij andere gebruikers, hebben jullie er altijd last van, of gaat dat ook af en aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
serge75 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:14:
Thanks allen voor de reacties. Klinkt als een mooi klusje voor dit weekend. Benieuwd naar V7.

Iets anders: ik heb veel klachten gelezen over de bug met de Sim-pincode. Ik stond een paar weken geleden op het punt om te posten dat ik er nog nooit last van had gehad. Voordat ik dat kon doen, kreeg ik er ineens heel regelmatig last van, een paar keer per dag. Toen weer een week niet, en later weer meerdere keren per uur zelfs.

Mijn nieuwsgierigheid is eigenlijk dan ook wat de trigger zou zijn. De sim-kaart zit er goed in, dus het kan niet iets hardwarematigs zijn. Zou het te maken kunnen hebben met het verbinden met bepaalde netwerken/frequenties van je provider? Ik zag dat er ergens een fix is te downloaden, maar omdat ik er niet veel last van heb, heb ik die moeite nog niet genomen.

Hoe zit dat bij andere gebruikers, hebben jullie er altijd last van, of gaat dat ook af en aan?
Mijn vrouw had er met de officiële stable rom wel last van geloof ik. Nu draait ze sinds een paar dagen de meest recente multi-lang en ik heb er tot nu toe nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac

[...]

Bij mij is dit ook zo geweest: weken geen last van gehad en toen opeens meerdere keren per dag. Ik heb de pincode maar uitgezet, maar ben ook benieuwd wat de trigger is.
Ik gebruik de ROM van xiaomi.eu (versie 5.9.24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
Ik vraag mij even af of de MIUI 7 global stable build van http://en.miui.com/thread-176388-1-1.html ook met NL taal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
superlion schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:29:
Ik vraag mij even af of de MIUI 7 global stable build van http://en.miui.com/thread-176388-1-1.html ook met NL taal is
Nee

Op xiaomi.eu staat er wel eentje

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 28-10-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is iets software matigs.
Op deze spaanse site kun je een andere modemdriver downloaden, waardoor dat probleem weg is. Werkt bij mij in ieder geval. De site is: http://miui.es/index.php?topic=23103.0 Met google translate kom je een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Waar kun je eigenlijk de update limiet instellen? Ik kan nu geen app via het mobiel netwerk updaten, hij blijft op wacht op wifi staan. Zelfs bij kleine updates.. (Ik update handmatig bij play)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tonkey schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:18:
Waar kun je eigenlijk de update limiet instellen? Ik kan nu geen app via het mobiel netwerk updaten, hij blijft op wacht op wifi staan. Zelfs bij kleine updates.. (Ik update handmatig bij play)
De download app -> settings -> size limit omhoog gooien, is standaard 1Mb.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
anandus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
De download app -> settings -> size limit omhoog gooien, is standaard 1Mb.
Dat was het, kreeg het nergens gevonden dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Tonkey schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:25:
[...]

Dat was het, kreeg het nergens gevonden dankje!
Grappig, dat wilde ik ook net gaan vragen, want t begon mij (met onbeperkt 4G) ook de keel uit te hangen, al die updates die bleven hangen, ondanks dat ik 1000x t vinkje Wifi Only heb uitgevinkt en in instellingen ook al had uitgezet. Raar systeem.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken