Dit is een fantastische draad met enorm veel info, maar weet hier iemand wat is het verschil tussen KHJCNCD en KHJCNCF?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
KHJCNCD is versie 6.5.1.0 en KHJCNCF is versie 6.6.1.0digitri schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:53:
Dit is een fantastische draad met enorm veel info, maar weet hier iemand wat is het verschil tussen KHJCNCD en KHJCNCF?
Alvast bedankt!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bedankt anandus, ben al 3 dagen googlen voor maar was mij nog niet duidelijk... Die van Gearbest is eigenlijk V6.5.2.0 KHJCNCD (vermomd als V66.55.22.00) wat het zoeken voor mij nog moeilijker heeft gemaakt.anandus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:59:
[...]
KHJCNCD is versie 6.5.1.0 en KHJCNCF is versie 6.6.1.0
Dat was een kwestie van even googlen
mij lukt het niet om root acces te krijgen. Verschillende sites bezocht en bijbehorende update geprobeerd, maar telkens bij 99% foutmelding en reboot. Terwijl ik V6.6.3.0 stable heb, en zat daar niet standaard root acces op? Ik heb iig niet de security app.Momus schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:18:
[...]
Root kun je in de instellingen aan en uit zetten.
In de ML rom van xiaomi.eu zit standaard root. In de stables niet inderdaad.roontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
mij lukt het niet om root acces te krijgen. Verschillende sites bezocht en bijbehorende update geprobeerd, maar telkens bij 99% foutmelding en reboot. Terwijl ik V6.6.3.0 stable heb, en zat daar niet standaard root acces op? Ik heb iig niet de security app.
Zie ik iets over het hoofd?
Zoiets als dit al geprobeerd? http://en.miui.com/thread-158213-1-1.htmlroontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
mij lukt het niet om root acces te krijgen. Verschillende sites bezocht en bijbehorende update geprobeerd, maar telkens bij 99% foutmelding en reboot. Terwijl ik V6.6.3.0 stable heb, en zat daar niet standaard root acces op? Ik heb iig niet de security app.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Schiet me iets te binnen. Werk je met een zip file die je moet laden vanuit de recovery? Heb je de stock recovery?roontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:36:
Momus:
je bedoeld dat in de weekly roms standaard root zit?
de rom die ik heb is een ML rom van xiaomi.eu
John Rambo, die heb ik als eerste geprobeerd... 2x
Verwijderd
Welke ROM heb je erop staan? Vaak flashen webshops er (zonder dat jou om je mening gevraagd wordt) een andere ROM op, het kan dan lonen om een originele (van mui zelf) of een ROM van Xiaomi.eu te flashen...Angermanagement schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:38:
Hallo Tweakers!
Na zonder succes zoeken op google, Fok! en hier op Tweakers, wil ik jullie de volgende vraag stellen:
De Xiaomi Redmi2 pro geeft telkens aan: "measure is gestopt" en "adobe air is gestopt".
Ook komen er regelmatig "reclame" popups.
Enig idee hoe dit kan en hoe ik dit oplos?
Een factory reset heeft niets opgeleverd, het verwijderen en opnieuw installeren van apps ook niet.
De telefoon werkt verder perfect, alleen deze bugs krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Mijn dank is heel erg groot alvast voor de genomen moeite!
Greets,
Anger
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Ik heb een zelfde probleem nu met de M2. Tot op heden nog niet gelukt om het te verwijderen. Wat je kan proberen is zorgen dat je root hebt en dan scannen met avg, malwarebtyes of anders adaway. Bij mij werkt niks tot nog toe.Angermanagement schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:38:
Hallo Tweakers!
Na zonder succes zoeken op google, Fok! en hier op Tweakers, wil ik jullie de volgende vraag stellen:
De Xiaomi Redmi2 pro geeft telkens aan: "measure is gestopt" en "adobe air is gestopt".
Ook komen er regelmatig "reclame" popups.
Enig idee hoe dit kan en hoe ik dit oplos?
Een factory reset heeft niets opgeleverd, het verwijderen en opnieuw installeren van apps ook niet.
De telefoon werkt verder perfect, alleen deze bugs krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Mijn dank is heel erg groot alvast voor de genomen moeite!
Greets,
Anger
Verwijderd
Dat laatste klinkt interessant.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:58:
I[...]
Daarna hier http://miui.es/index.php?topic=23103.0 een andere modem driver gedownload (is wel spaans, maar met google translate kom je een eind) waardoor het herhaaldelijk opnieuw invoeren van sim pin ook voorbij is.
Verwijderd
John Rambo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Ik heb een zelfde probleem nu met de M2. Tot op heden nog niet gelukt om het te verwijderen. Wat je kan proberen is zorgen dat je root hebt en dan scannen met avg, malwarebtyes of anders adaway. Bij mij werkt niks tot nog toe.
Mijn volgende stap wordt een wipe / reset en als dat niet helpt een andere rom flashen.
Hallo!
[...]
electropruts schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
Welke ROM heb je erop staan? Vaak flashen webshops er (zonder dat jou om je mening gevraagd wordt) een andere ROM op, het kan dan lonen om een originele (van mui zelf) of een ROM van Xiaomi.eu te flashen...
Verwijderd
een zip file die ik als update pakket selecteer. Er volgt een reboot waarin vanuit de recovery deze gelaad wordt. Ik heb xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.3.0.KHJCNCF_v6-4.4.zipJohn Rambo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:59:
[...]
Schiet me iets te binnen. Werk je met een zip file die je moet laden vanuit de recovery? Heb je de stock recovery?
Roontje, deze toestel kan je best rooten vanaf een custom recovery zoals twrp, die trouwens is heel erg handig voor alle updates, backups en recovery klussen.roontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
Ik heb volgens mij ooit hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de oplossing om toen de file naar update.zip te renamen en daarna in een andere folder te zetten. Volgens mij of in de root van de sd kaart of in de downloaded_rom maproontje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:14:
[...]
een zip file die ik als update pakket selecteer. Er volgt een reboot waarin vanuit de recovery deze gelaad wordt. Ik heb xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.3.0.KHJCNCF_v6-4.4.zip
de recovery heb ik niets mee gedaan.
Hallo!Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:29:
Hallo Angermanagement.
Ga naar deze site: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337 en downloead het volgende programme: xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.1.0.KHJCNCF_v6-4.4.4.zip. Sla dit op op je interne geheugen van je telefoon. Ga dan naar instellingen: scrol dan naar beneden naar "Over telefoon": Dan onderaan op systeemupdates klikken: Daarna onder de batterij indicator op de 3 puntjes klikken: Daarna "selecteer update pakket" (2e optie) en tot slot het bestand aanklikken dat je zojuist erop gezet hebt. Daarna moet alles vanzelf gaan als het goed is. Let wel op dat dit geen officiele rom is, maar een aangepaste. Het werkt echter perfect zonder malware of zoiets.
Verwijderd
Angermanagement schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:13:
[...]
Hallo!
Dankjewel! Het lijkt nu allemaal prima te werken!
Heb tevens de Chinese apps zoals Baidu en die cleaners er afgegooid.
Hij gaf echter direct aan dat ik het toestel kon updaten.
Moet ik deze update wél of niet downloaden (en kan dat überhaupt met deze ROM)?
Dank in elk geval nogmaals voor bovenstaande tips!
Goedenavond,
[ Voor 55% gewijzigd door Angermanagement op 03-10-2015 23:34 ]
Verwijderd
Angermanagement schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:33:
[...]
Goedenavond,
Moet je toch nog even storen.
De update die aangeboden is betreft: "MIUI V6.6.3.0.KHJCNCF | stable | 373.32M.
Wanneer ik deze probeer binnen te halen, krijg ik de melding: "Download is niet mogelijk probeer het later nogmaals".
Klopt dit, of heb ik de verkeerde versie gedownload zoals aangegeven in jouw quote (xiaomi.eu_multi_HM2014813_V6.6.1.0.KHJCNCF_v6-4.4.4.zip)?
Tijdens het gebruiken van de Playstore, krijg ik bij het installeren van apps regelmatig de melding: "App X kan niet worden gedownload wegens een fout. (923). Soms na 3x proberen werkt het wel. Bekend probleem of is daar al een fix voor gekomen?
Net als de melding: "Controleer de verbinding en probeer het opnieuw" (Terwijl ik gewoon met het WIFI verbonden ben)
Airdroid werkt ook met geen mogelijkheid. Het IP adres wat hij toekent om in te loggen pakt hij niet.
Top!Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:55:
voor mij geen bekend probleem. Misschien in recovery alles wipen (cache etc). Dit wil zulke problemen wel eens verhelpen.
[...]
werkt ook niet, hetzelfde probleem.John Rambo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:21:
[...]
Ik heb volgens mij ooit hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de oplossing om toen de file naar update.zip te renamen en daarna in een andere folder te zetten. Volgens mij of in de root van de sd kaart of in de downloaded_rom map
Bij mij was het toen nog miui v5, vorig jaar alweer. Het makkelijkst is denk ik om ipv de stable rom de developer rom te flashen. Daar zit standaard root acces is. Je moet dan wel de app die root toegang moet hebben nog permissie geven in de security app. Dat je die app nu niet hebt is een beetje raar..
[ Voor 11% gewijzigd door John Rambo op 04-10-2015 18:52 ]
Verwijderd
roontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 04-10-2015 23:19 ]
het viel me wel op dat ik een Nederlandstalige app heb "veiligheid", die qua menu verdacht veel lijkt op de security app. Maar heeft geen root acces mogelijkheid.John Rambo schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:49:
[...]
Bij mij was het toen nog miui v5, vorig jaar alweer. Het makkelijkst is denk ik om ipv de stable rom de developer rom te flashen. Daar zit standaard root acces is. Je moet dan wel de app die root toegang moet hebben nog permissie geven in de security app. Dat je die app nu niet hebt is een beetje raar..
Edit: heb je ook al geprobeerd de update.zip te laden vanuit de recovery rechtstreeks ipv eerst via de updater app?
klopt, root acces optie is wel aanwezig bij de developer ROM die van huis is al geroot.roontje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
het viel me wel op dat ik een Nederlandstalige app heb "veiligheid", die qua menu verdacht veel lijkt op de security app. Maar heeft geen root acces mogelijkheid.
Dat is ook waar maar het start met andere instructies. Bijvoorbeeld als je een rom flasht vanaf de app blijven al je instellingen, data en geïnstalleerd apps intact, maar alsje deselfde rom vanaf de recovery flasht krijg je een schoon installatie. Het is maar een klein moeite om te proberen of het scheelt bij het rooten.Alhoewel ik het idee heb dat de redmi met de updater app sowieso eerst de recovery opstart om de zipfile te installeren
lukt ook niet, geeft aan dat hij het bestand niet vindtdigitri schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:21:
[...]
klopt, root acces optie is wel aanwezig bij de developer ROM die van huis is al geroot.
[...]
Dat is ook waar maar het start met andere instructies. Bijvoorbeeld als je een rom flasht vanaf de app blijven al je instellingen, data en geïnstalleerd apps intact, maar alsje deselfde rom vanaf de recovery flasht krijg je een schoon installatie. Het is maar een klein moeite om te proberen of het scheelt bij het rooten.
Er is een feestweek in China. Daarom was er geen update afgelopen week.Stan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:32:
De weekly kan inmiddels beter de 3-weekly heten geloof ik he?
En deze thread beter de "Hulp bij bestellen en installeren van een RedMi"?
Aha, een soort Piratenfestijn op t Plein met meezingerts?Momus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
Er is een feestweek in China. Daarom was er geen update afgelopen week.
Al Google geraadpleegd voor een google latin keyboard apk? Die zou je er op kunnen zetten/installeren.sandah88 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Hey allemaal,
[...]Dus kan zo ook geen toetsenbord downloaden. Kan iemand me met een tip verder helpen?
[ Voor 9% gewijzigd door sandah88 op 06-10-2015 17:11 ]
[ Voor 44% gewijzigd door stefke001 op 06-10-2015 22:15 ]
De keuze is aan jou of je een wipe doet. In principe hoeft het niet als je gewoon opeenvolgende updates doet, dan behoud je gewoon al je apps en instellingen. Als je naar een totaal nieuwe OS versie gaat dan is het wel aan te raden of als je een downgrade doet naar een oudere versie.stefke001 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:14:
Moet je telkenmale wipen en resetten als je een nieuwe rom flasht ?
Hoe kan in feite in de MIU interface een nieuwe groep aanmaken waarin je dan verschillende apps verzamelt ?
Logisch. Levert te weinig vermogen. Daar heb je ook goede usb laders voor.stefke001 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:07:
Ik laadt de Redmi op via een USB-kabel aan mijn pc.
Ik vind persoonlijk dat hij nogal traag oplaadt.
Iemand ervaring hiermee ?
Aangezien Geluid & Trillen bij meldingen samen onder 1 schuifje staan ga ik ervanuit dat je dit niet kan scheiden...stefke001 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:24:
Ik zoek een instelling in de MIUI 7 om bvb. bij SMS-berichten of What's app berichten de telefoon niet te laten trillen, maar enkel geluid te horen.
Je kan dit per app instellen via Meldingen - Beheer meldingen, maar enkel 'Geluid en trillingen'.
Maar zou enkel geluid willen en niet trillen.
Via 'Instellingen - Geluid' staat Trillen bij bellen ook af.
Ik heb sinds een paar dagen een Nillkin TPU cover.stefke001 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:15:
Iemand nog anders goede covers ?
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 08-10-2015 19:21 ]
zelfde rom iddmaartend schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:20:
Net de pro binnen.
De gewone 2 was kapot, is de pro dezelfde Xiaomi ROM?
En wel de 20140813?
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 08-10-2015 20:23 ]
Heb je al onder de batterij gekeken welke versie je hebt?aukemuis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:41:
Heb hier een Redmi2 Pro die geleverd wordt in een doosje met 2014811 en de sticker op het toestel zegt 2014813.
Nu wil ik er een eu versie op hebben en dat lukt met geen mogelijkheid. 25% en dan einde. Al in aparte map gezet, op SD gezet, update.zip genoemd. Enig idee hoe ik deze aar eu krijg?
Wij hebben een cover via e-bay gekocht. Bevalt ook zeer goed. Lijkt erop dat deze custom met een 3d printer wordt gemaakt. Zeer goede pasvorm. De verkoper is http://www.ebay.com/usr/case-labstefke001 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:15:
Iemand nog anders goede covers ?
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 11-10-2015 11:33 ]
Wat staat er op de doos, 2014813 of 2014811?guapper schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:19:
Vrijdag eindelijk de Redmi 2 pro met 900MHz ontvangen van Banggood.
Heerlijk apparaat, met lekker veel opties in de software (verse dev rom er op gezet).
Helemaal blij mee, maar gisteren zat ie ineens op het 4G netwerk van mijn provider Tele2. Dat kan natuurlijk niet, omdat deze telefoon die frequency niet zou ondersteunen.
Het lijkt er op dat ergens iets mis is gegaan, aangezien ik dus de 850MHz 3G / 2600MHz 4G versie heb ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-10-2015 11:35 ]
2014813anandus schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:34:
[...]
Wat staat er op de doos, 2014813 of 2014811?
Q: How many models of Redmi 2 are there?
A: Redmi 2 is available in three versions/models, which are given below.
1. HM2014813
"China Mobile 4G Dual-Sim Version", supports the following carriers and networks:
4G Network
TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655 MHz); FDD-LTE (B3 / B7)
3G Network
TD-SCDMA (1900 / 2100 MHz); WCDMA (850 /1900 / 2100 MHz)
2G network
GSM (900 /1800 / 1900 MHz)
2. HM2014811
"China Unicom 4G Dual-Sim Version", supports the following carriers and networks:
4G Network
FDD-LTE (B1 / B3); TDD-LTE (B41: 2555-2575 MHz)
3G Network
WCDMA (900 / 1900 / 2100 MHz)
2G network
GSM (900 / 1800 MHz)
3. HM2014812
"China Telecom 4G Dual-Sim Version", supports the following carriers and networks:
4G Network
FDD-LTE (B1 / B3); TDD-LTE (B41: 2635-2655MHz / 2555-2575 MHz)
3G Network
CDMA (2000 / EVDO Rev.A 3G); WCDMA (850 / 1900 / 2100 MHz)
2G network
GSM (900 /1800 / 1900MHz); CDMA1x
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 11-10-2015 12:28 ]
Die telefoon die Bangood aanbiedt in de link, bestaat gewoon niet. Een Redmi 2 Pro is altijd een 2014813 met 4G-1800/2600 Mhz en 3G-850/1900/2100. Het lijkt erop dat ze de specs hebben vervalst.guapper schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:49:
Dat lijstje laat weinig onduidelijkheden over idd.
Een 2014811 is wat ik besteld heb.
Hij was via de EU niet beschikbaar, dan bestel je hem via Hongkong en nu ga je klagen? Beetje vreemd hoor... Had dan even gewacht tot er weer voorraad was. En dan de verzender voor je kosten laten opdraaien...Xiquena schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:31:
Had de Redmi 2 Pro besteld via Gearbest voor 118 Euro. Was alleen voor die prijs beschikbaar via Hong Kong maar vroeg bij de bestelling of ze hem via het EU Warehouse konden sturen. Hebben ze niet gedaan en nu krijg ik van DHL douanekosten voor mijn kiezen van maar liefst 41 Euro. Heb het pakketje geweigerd en laat het terugsturen. Gelijk ook via Paypall aangegeven.
Nu staat hij weer op de site van Gearbest maar wel direct te bestellen via een EU Warehouse voor 118 Euro. Heb hem nu gelijk maar weer besteld maar dan via het EU warehouse.
Ik had het erbij gezet dat ik hem via een EU warehouse opgestuurd wilde krijgen maar daar hebben ze niets mee gedaan.Tonkey schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:21:
[...]
Hij was via de EU niet beschikbaar, dan bestel je hem via Hongkong en nu ga je klagen? Beetje vreemd hoor... Had dan even gewacht tot er weer voorraad was. En dan de verzender voor je kosten laten opdraaien...
Begin eens met de afgelopen 10 pagina's door te nemen. Daarin wordt uitgebreid uit de doeken gedaan hoe je een verse rom op de telefoon zet, en waar je die vandaan haalt..issepower schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:35:
Dag iedereen,
Ik heb mijn ma een Redmi 2 pro gekocht van gearbest.com. Er komt heel veel reclame op het scherm en dit tijdens het openen van apps gelijk whatsapp, viber enz. Hoe kan ik dit allemaal verwijderen? Het is heel ambetant
Bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 12-10-2015 13:48 ]
Nu pas? Ik heb de mijne vrijdag al mogen ontvangen: die lag er pas een week.UTwizard schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:34:
Zojuist zie ik dat de douane klaar is met de inklaring van mijn RedMi 2 Pro, dus met een beetje geluk mag ik hem een dezer dagen thuis aanpakken. Ben erg benieuwd
Yup, telefoon is op 22 september besteld en lag sinds 1 oktober bij de douane voor inklaring.guapper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
Nu pas? Ik heb de mijne vrijdag al mogen ontvangen: die lag er pas een week.
Oke.Xiquena schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:35:
[...]
Ik had het erbij gezet dat ik hem via een EU warehouse opgestuurd wilde krijgen maar daar hebben ze niets mee gedaan.
Ik heb het duidelijk aangegeven. Hadden ze kunnen reageren,maartend schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:53:
[...]
Oke.
Je bestelt dus een telefoon en geeft een optie aan die niet beschikbaar is. En vervolgens ga je klagen dat je je besteldtelefoon krijgt opgestuurt. Schiet mij maar lek.
Je had m ook gewoon bij het juiste filiaal kunnen bestellen.Xiquena schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Ik heb het duidelijk aangegeven. Hadden ze kunnen reageren,
[ Voor 36% gewijzigd door guapper op 12-10-2015 16:10 ]
De site heeft het ook duidelijk aangegeven, lezen is niet zo moeilijk hoor... Ik hoop eerlijk gezegd dat niet de site/paypal voor deze onzin gaat opdraaien en het gewoon door berekend. Dit is gewoon moeilijk doenXiquena schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Ik heb het duidelijk aangegeven. Hadden ze kunnen reageren,
[ Voor 66% gewijzigd door Tonkey op 12-10-2015 17:34 ]
[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 12-10-2015 18:17 ]
[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 13-10-2015 23:43 ]
Verwijderd
data uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:15:
Heb hem sinds kort, en ben nog een leek op mobiel gebied.
Ik wil nu graag internet alleen via wifi aan kunnen, via 3G verdwijnt mijn beltegoed als sneeuw voor de zon. Hoe kan ik dat regelen?
Jep, dat zou voldoende moeten zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:46:
[...]
Ik zie bij simkaart beheer de optie 'data enabled'. Die heb ik nu uitgezet.
Ok?
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
[ Voor 20% gewijzigd door roontje op 14-10-2015 21:25 ]
Verwijderd
HoiUTwizard schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:53:
Gisteren eindelijk mijn RedMi 2 Pro in ontvangst mogen nemenIk zag dat out-of-the-box de nodige chinese crapware er op stond, dus maar gelijk MIUI 6.6.3.0 Stable van Xiaomi.eu gedownload en geïnstalleerd. Hierna een factory reset gedaan en toen echt begonnen met inrichten.
Eerste indrukken:
- Bouwkwaliteit is erg goed, geen scherpe randjes, geen kraakjes, geen kieren. En de batterijklep zit er wel zo achterlijk vast op, ik heb geen nagels meer over
- Mooi scherm, al heb ik nog niet heel goed naar de kleuren gekeken. Ik las dat sommige displays er bijvoorbeeld last van hebben dat wit meer een lichtgrijs wordt.
- De telefoon is lekker snel, ik vraag me af of dat door de 2 GB RAM komt of was de RedMi 2 ook al zo vlot?
- De camera heeft even nodig om focus te krijgen, maar maakt verder prima foto's voor een toestel in deze prijsklasse.
- De "updater" app werkt hartstikke goed. Heb niks hoeven hernoemen, verplaatsen, wat dan ook. ZIP kiezen en gaan.
- MIUI is even wennen omdat ik altijd Google Launcher heb gebruikt op al mijn Android apparaten, maar ik ga het gewoon proberen.
- Wel de bug tegengekomen waarbij de SIM kaart af en toe zijn signaal kwijt is. Voor nu de PIN van de SIM maar even uitgeschakeld maar nog steeds zie ik af en toe heel even dipje in het signaal. Wordt ongetwijfeld aan gewerkt?
Tot nu toe zeker niet ontevreden
Ik ben het probleem van de sim nog niet tegen gekomen. Draai de laatste weelky dev rom van Xiaomi.euVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:20:
[...]
Hoi
Op deze spaanse site kun je een zip bestand downloaden met een aangepaste modem driver. Daarmee is het opnieuw invoeren van je sim pin voorbij. Werkt goed.
Het is dus helaas wel in het spaans en je moet jezelf even registreren, maar met google translate kom je een heel eind. http://miui.es/index.php?topic=23103.0
[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 14-10-2015 15:45 ]
Ja deze ROM lijkt heel diep te kunnen slapen.guapper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:41:
Maar die batterij...
Nu na ruim 2 dagen nog 55% over! (Ik ben een lichte gebruiker idd.)
Het kan natuurlijk zijn dat de calibratie nog niet helemaal goed is en dadelijk van 40% naar 5% gaat in een paar uur tijd.
Vreemd, de mijne bleef 'hangen' ook al controleerde ik dagelijks handmatig, op begin september?!roontje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:39:
update? mijn systeemupdate geeft aan: "geen update beschikbaar" !! Deze updates gaan toch wel OTA?? Of moet ik telkens de laatste rom downloaden en zelf installeren?
ik heb nu MIUI 7 5.9.24
ik controleer me een ongeluk, maar geen updateStan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:30:
[...]
Vreemd, de mijne bleef 'hangen' ook al controleerde ik dagelijks handmatig, op begin september?!
Nu dus eindelijk (ook iets 'te laat' dus) de 5.10.8
Stan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:30:
[...]
Vreemd, de mijne bleef 'hangen' ook al controleerde ik dagelijks handmatig, op begin september?!
Nu dus eindelijk (ook iets 'te laat' dus) de 5.10.8
Die 5.10.8 staat alweer sinds afgelopen donderdag online, dus als je snel wil updaten kun je beter handmatig downloaden begrijp ik uit jullie relaas.roontje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:43:
[...]
ik controleer me een ongeluk, maar geen update![]()
wellicht random download toestemming?
dat was me bekend guapper. Toch vreemd dat ie niet automatisch updateguapper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:54:
[...]
[...]
Die 5.10.8 staat alweer sinds afgelopen donderdag online, dus als je snel wil updaten kun je beter handmatig downloaden begrijp ik uit jullie relaas.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq