Ketelstarts zijn wel van 6(+) naar +-4 per uur gegaan zonder low load, merk alleen wel dat setpoint (19,5) moeilijk gehaald wordt. zie grafiek hieronder.hanev001 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:11:
[...]
Het effect is dat het aantal ketelstarts bij mij teruggegaan is van 8 tot 10 naar 2 tot 3 per uur als het huis bijna zijn doeltemperatuur heeft bereikt. In low load control gaat de ketel helemaal uit om na een paar minuten weer op volle kracht te starten en na een halve minuut terug te moduleen.
Zonder low load blijft de ketel langer door draaien en als dan het moment bereikt wordt dat het verschil tussen aanvoer en retour temp te klein wordt gaat de brander uit maar blijft de pomp doordraaien, Na de ingestelde antipendel wachttijd gaat de brander weer aan op het zelfde nivo waarop hij gestopt is. Als de doeltemperatuur
bereikt is gaat de ketel natuurlijk wel helemaal uit tot het moment dat de thermostaat weer om warmte vraagt.
Ik heb geen echte meet gegevens maar het lijkt mij dat het verschil tusen de start op vol vermogen en de start op het lagere vermogen minder gas gebruikt. Ook is er op deze manier minder stress op de ketel zelf.
Comfort is een heel persoonlijk iets , Ik ondervind geen nadeel echter ik moet hierbij wel vermelden dat ik vloerverwarming heb en als deze eenmaal op temperatuur is merk je het gewoon niet als de ketel 10 minuten niet brand.
Kan zijn dat het langzaam opwarmen instelling in de honywell hier aan meewerk + het opnieuw inleren van de situatie.
Ik probeer het gewoon even uit met de gedachte dat mijn setpoint van 19 in de ochtend morgen zo moeilijk haalbaar is. Dus naar 20 gezet vanaf 0600. (vanaf OTGW dus zonder voorverwarmern) Na volgende week vakantie dus hoop dat die het dan wel dan doet.
Boven is met, onder is zonder low load.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***