Dat wordt dus omleggen van je kring. Dus zo dat de badkamer geen invloed meer heeft op je slaapkamers. Als je daar eerst het water doorheen loopt, krijg je afgekoeld water in de slaapkamers. Met een voetventiel bepaal je normaal gesproken de flow in 1 radiator. Niet in een kring van radiatoren. Sowieso onwijs onhandig dat iedere slaapkamer in de kring zit als je er maar 1 bijvoorbeeld warm wil hebben.RvdH schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:34:
Ik wil ook m'n CV tunen nu ik een Honeywell Evohome heb geïnstalleerd. Ik merk dat de radiatoren in de slaapkamers niet warm worden, tenzij die van de badkamer vol open staat.
Nu weet ik dat er een "kring" is aangelegd, dat wil zeggen warm water komt van de ketel, gaat eerst langs de badkamer, dan slaapkamer 1, dan slaapkamer 2, dan slaapkamer 3 en weer terug.
Wat is dan de beste stand voor het voetventiel van de badkamerradiator? Ik vind de informatie die ik lees op internet nogal tegenstrijdig. In de topicstart staat bijvoorbeeld:
[...]
Als ik de radiator op de slaapkamer warm wil hebben, dan wil je toch dat die radiator warm aanvoerwater krijgt en niet "koeler dan het instromende water" van de badkamerradiator?
En hier lees ik:
[...]
Ook hier zou ik juist verwachten dat het voetventiel van de 1ste radiator (dus badkamer bij mij) zo ver mogelijk open moet, zodat het meeste van het warme water door stroomt naar de 2de radiator (slaapkamer).
Begrijp ik de werking van dat voetventiel gewoon verkeerd?
En om helemaal volledig te zijn: dit is het voetventiel van de badkamerradiator:
[afbeelding]
Klopt het dat deze nu helemaal dicht staat, of staat hij nu juist open?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 12:41 ]