Jacques Villeneuve en Ralph Schumacher ook.
RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:18:
[...]
Ik heb nog zitten zoeken. Maar ik kan het niet vinden. Het ging er in ieder geval om dat deze mensen hun hersenen net even wat effectiever omgaan met informatie. Je begrijpt als je zoekt naar "F1 fighter pilots brains documentery" dat alles gaat over Schumacher en zijn val.
Diezelfde Ralph Schumacher heeft bij BMW nog gereden met een experimentele Heads Up Display.
Ook "afgekeken" van de fighter pilots waar dit al langer normaal is. (Google glass was er nog niet

)
Dat effectiever omgaan met informatie schijnt overigens 1 van de dingen te zijn waar Max ongelooflijk goed in is. Ik meen dat het van Amersfoort was die daar iets over zei: Dat Max in verhouding met andere coureurs meer tijd over heeft om informatie op te nemen (en te delen) tijdens het rijden.
Je hoort coureurs ook roepen dat ze niet willen dat er in een bocht tegen ze gepraat wordt vanuit de pits.
Met de 'strengere' regel dat er geen driver coaching meer mag zijn zie je ook dat er coureurs zijn die behoorlijk afhankelijk zijn van die coaching. Rosberg heeft er bijvoorbeeld echt last van dat hij minder te horen krijgt. Als je vanuit de pits op tijd hoort wie en wanneer er vlak achter je zit en wat je moet doen scheelt dat natuurlijk met continue je achteruitkijkspiegels in de gaten houden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams