Toon posts:

[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste
Acties:
  • 309.553 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 12:54
Danielson schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:30:
http://www.autojunk.nl/20...oen-spa-in-renault-r-s-01

Verstaat iemand wat Jos tegen Max zegt vlak voordat hij uitstapt? Hij lijkt niet echt vrolijk :P
Max: "enne"?
Jos: "Ja.. niet normaal man"
Max: "wat?!" :+
Jos: "Dat deed je expres hè?!"
Max: "mwah"

Zoiets :+

Vind het echt leuk om te zien hoe trots jos op z'n zoontje is.
zoonTJE ja. Hij laat zich maar wat graag pesten door max, en weet het voor max ook nog leuk te maken door quasi geirriteerd te zijn. Maar als je die pretoogjes van Jos ziet in de auto, zie je gewoon dat hij enorm geniet om z'n zoon zo goed te zien rijden.
Leuke vader zoon relatie volgens mij :)

[Voor 31% gewijzigd door tellavist op 31-05-2015 16:48]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Max: "Wat? Ik ging met die nieuwe harder!"
Jos: Ja, 't zal!"

:D

Geweldig dit, lang geleden dat ik zo ontzettend veel plezier aan autosport/Formule 1 beleeft heb! :) _o_

/edit

Wat tellavist zegt dus! Het genot, plezier en vooral trots straalt er van af!

[Voor 20% gewijzigd door max op 31-05-2015 16:57]

Bald by design, beard by choice.

Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:25

Destruction

(ex-)Automonteur

max schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:57:
Max: "Wat? Ik ging met die nieuwe harder!"
Jos: Ja, 't zal!"

:D

Geweldig dit, lang geleden dat ik zo ontzettend veel plezier aan autosport/Formule 1 beleeft heb! :) _o_
Jos is die snelheden niet echt meer gewend volgens mij.

Maar
AzzKickah schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Ik rij echt 100.000x liever zelf :X
Kan ook heel goed de reden zijn. * Destruction herkent zich daar ook goed in. Achtbaan? No thank you. Zelf achter het stuur van een snelle auto/motor? No problem :P Zolang ik zelf het stuur maar in m'n handen heb en het m'n eigen voeten zijn die de pedalen bedienen, kan het wat mij betreft niet hard genoeg gaan :P

ik ga er even vanuit dat een disclaimer hier niet nodig is, anders moet je dit maar als disclaimer beschouwen.

[Voor 6% gewijzigd door Destruction op 31-05-2015 17:00]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

Destruction schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:59:
[...]
Kan ook heel goed de reden zijn. * Destruction herkent zich daar ook goed in. Achtbaan? No thank you. Zelf achter het stuur van een snelle auto/motor? No problem :P Zolang ik zelf het stuur maar in m'n handen heb en het m'n eigen voeten zijn die de pedalen bedienen, kan het wat mij betreft niet hard genoeg gaan :P
Ik zit liever bij Verstappen in de auto die zulke rondjes rijdt dan m'n familie tbh. Dan weet ik iig dat er iemand achter de knoppen zit die de auto onder controle kan houden, zie ik m'n familie nog niet doen :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Harrie

NederVlaming

hardware-lover schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Ik vind vooral de rust in de ogen van Max geweldig om te zien, je kunt zien dat ie met snelheid is opgegroeid, hij weet gewoon niet anders...

[...]

Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met zijn aanrijding van vorig weekeinde, dat ie dat design nu even niet voor het pakken heeft?
Volgens mij gewoon omdat het ook een Red Bull auto is die hij daar rijd.

[Voor 74% gewijzigd door Harrie op 31-05-2015 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 11:55
Vond het trouwens ook wel stoer van Olav. Weet nog wel dat ie niet in een two seater f1 wilde :P Iets met, ik rij liever mezelf dood.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:20:
[...]
Volgens mij gewoon omdat het ook een Red Bull auto is die hij daar rijd.
Hij rijd (reed) ook in diverse niet Red Bull auto's gisteren en vandaag, maar de aanwezigheid van een Red Bull F1 team en zijn promotie-activiteiten zou inderdaad wel de belangrijkste reden kunnen zijn voor die helm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 21:25

Harrie

NederVlaming

hardware-lover schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Hij rijd ook in diverse niet Red Bull auto's gisteren en vandaag, maar de aanwezigheid van een Red Bull F1 team en zijn promotie-activiteiten zou inderdaad wel de belangrijkste reden kunnen zijn voor die helm.
Hmm, was dat vandaag ook nog?! Ik zag het gisteren, en dacht dat het een 1-day event was. Anders was ik vandaag misschien nog wel richting Spa afgezakt. :F
Ik kon gisteren de timetable ook niet vinden :/

[Voor 4% gewijzigd door Harrie op 31-05-2015 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:26:
[...]
Hmm, was dat vandaag ook nog?! Ik zag het gisteren, en dacht dat het een 1-day event was. Anders was ik vandaag misschien nog wel richting Spa afgezakt. :F
Ik kon gisteren de timetable ook niet vinden :/
2 dagen ja. Er staat "Infiniti Red Bull Racing F1 show met Max Verstappen" op de kaarten, dat verklaart dan waarschijnlijk de afwezigheid van Jumbo op de helm ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:25:
Ik krijg al verwijten van mijn vrouw, of ik niet stiekem een beetje verliefd ben op Max 8)7 :+
Ik wel hoor :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 11:32

RoyK

Illustrator

Ik had hier en daar het idee dat Max een beetje vermoeid uit zijn ogen kijk tijdens het rijden. Of waren dat G-krachten?

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45
RoyK schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:04:
Ik had hier en daar het idee dat Max een beetje vermoeid uit zijn ogen kijk tijdens het rijden. Of waren dat G-krachten?
Ik zie juist alleen maar een super gefocuste Max

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op mij komt Max juist geconcentreerd en rustig over. Nooit geweten dat Jos tegenwoordig zo'n pussy is geworden (ik las iets over een heel voorzichtige demo in een oude minardi? en nu als passagier van Max komt-ie ook niet als lefgozer over :P)

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mwah, ik denk dat daar ook een heleboel vaderlijke bezorgdheid in zit. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 11:55
Het filmpje had niet zo leuk geweest als Jos er gewoon rustig naast zat. Misschien een beetje opzet :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Tralapo schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:14:
Hier trouwens wat Max-nieuws betreffende zijn optreden op Spa dit weekend. En wéér een hilarisch filmpje met Jos. "Doe wel ff normaal hè, want ik sla je!" :P http://nos.nl/artikel/203...ondjes-in-achtertuin.html
Bizar hoe kalm en koel die jongen met een auto over het circuit jakkert. Ik was bij de eerste aankondigingen over 'het nieuwe talent' uiterst sceptisch en blijf voorzichtig, maar Verstappen blijft toch iedere keer dat hij in actie komt indruk maken.

Zou die jongen misschien wat Fins bloed hebben?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik denk ook dat het vooral het uit handen geven van de controle is.
Then again, ik geloof ook niet dat ie echt heel bang is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
hardware-lover schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:59:
Toelichting: dit betreft een F1 bolide.
[video]
Lijkt zijn vader wel zo vaak als hij hier naast de baan zit. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wom schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:08:
Vanaf de andere kant is Eau Rouge ook wel een toffe bocht zo te zien. Redelijk blind naar beneden :D
Ja dat klopt helemaal, ook weer leuk filmpje moet ik zeggen. Mannetje is amper een jaar ouder als mezelf, toch wel raar...

En ik detecteer een toerenteller van een Mk5 GTI in je foto, mooi mooi..

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

DaviddeVogel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:11:
[...]

Lijkt zijn vader wel zo vaak als hij hier naast de baan zit. :X
Je bent deze vergeten:

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
max schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:15:
[...]

Je bent deze vergeten:

[afbeelding]

:+
Is dat de officiële sarcasm emoticon? Het was ironie, dan mag je wel :X gebruiken toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Martinspire schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:52:
Filmpje is wel mooi, maar toch kun je hem niet alles aanrekenen. En volgens mij moet het nu wel bekend zijn dat als je hem eraf duwt, dat ie weer terug komt. Daarom gewoon genoeg ruimte laten, anders is je race over. Want dat is het gewoon, hij komt terug de baan op. Had ie al meerdere races geschorst moeten zijn? Zeker.
'Het is een malloot, daar moeten mensen inmiddels maar rekening mee houden' :P
kuusj98 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:14:
Mannetje is amper een jaar ouder als mezelf
Dan ik :X

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Camacha schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:24:
[...]

'Het is een malloot, daar moeten mensen inmiddels maar rekening mee houden' :P

[...]

Dan ik :X
Sorry hoor :') , was al aan het twijfelen...

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Mercedes is wel slim met het inzetten van hun tokens. Alle directe concurrentie is in Spanje of Monaco naar de nieuwe power-unit gegaan, dus ze hebben er maximaal voordeel van (die gaan niet nu meteen naar motor #3 wisselen). Het viel me al op dat eigenlijk alle Mercedes powered teams in Monaco nog aan power-unit #1 bezig waren, terwijl de rest al aan minimaal #2 bezig was.

De update helpt de komende 3 a 4 races dus maximaal, daarna denk ik dat Ferrari en Renault ook wel met een update komen. Tevens zijn de komende 3 races behoorlijk motor-afhankelijk.

#edit: Mits dit bericht klopt http://www.gpupdate.net/n...wer-unit-mee-naar-canada/

#edit nr.2; Het bericht lijkt niet te kloppen http://www.motorsport.com...-fire-on-f1-engine-tokens

[Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-06-2015 07:29]

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
RoyK schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:04:
Ja op het rechte stuk na eau rouge lijkt het even zelfs of ie in slaap valt. Zijn ogen gaan daar wel heel lang dicht vond ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Phusebox schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:33:
[...]

Ja op het rechte stuk na eau rouge lijkt het even zelfs of ie in slaap valt. Zijn ogen gaan daar wel heel lang dicht vond ik.
Precies, verderop gebeurde het nog een keer. Ik was een beetje bezorgd.. die knaap krijgt een heleboel over zich heen, van hot naar her.. maar goed, daar zullen zijn naasten vast wel op letten. Het viel me slechts op :)

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 00:11
sjaool schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:29:
Nee, dat was de crash met Villeneuve.

[video]
Lullige was dat juist die race nieuwe maatregelen waren geïntroduceerd om losvliegende wielen te voorkomen. Dit omdat het jaar daar voor in Italië ook al een marshall was omgekomen door een los wiel bij een crash vlak na de start.

Deze twee crashes zijn volgens mij ook de reden dat de FIA tegenwoordig zo zwaar straft als een coureur de pitstraat verlaat met een los wiel.
RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:48:
[...]

Precies, verderop gebeurde het nog een keer. Ik was een beetje bezorgd.. die knaap krijgt een heleboel over zich heen, van hot naar her.. maar goed, daar zullen zijn naasten vast wel op letten. Het viel me slechts op :)
Misschien kiest hij daar z'n rustmomenten? Hij knippert verder zeer weinig met z'n ogen tijdens het rijden, en dan drogen ze toch wat uit, de momenten dat je dan knippert zul je je ogen iets langer dicht willen houden om ze weer vochtig te maken.

Ik weet niet of hij lenzen draagt, maar dat zou dit effect nog versterken. Met m'n lenzen in kon ik soms echt minuten lang niet knipperen met m'n ogen, maar zodra je dan knippert is het fijn om de ogen even een seconde dicht te houden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

17, puber, aandacht van meisjes. Do the math :)

Ik zou er ook uitgemergeld en vermoeid bijlopen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:31
Misschien had ie in Monaco dan ook even een rustmomentje...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:48:
[...]

Maar verder knippert hij bijna niet met z'n ogen (één keer ofzo). Dat is dus drie keer knipperen op één rondje.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 13:02
MrSleeves schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:52:
[...]
Maar verder knippert hij bijna niet met z'n ogen (één keer ofzo). Dat is dus drie keer knipperen op één rondje.
Dat viel mij ook op inderdaad. Bijzondere 'techniek', er van uitgaande dat het aangeleerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Deed Schumacher dat niet ook? En de keer dat hij een vuiltje in z'n oog had, reed hij direct stukken langzamer.
Ik heb het idee dat hele goede ogen je wel extra helpen in F1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 00:05

AzzKickah

06-CENSORED

Barns schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:52:
[...]

Dat viel mij ook op inderdaad. Bijzondere 'techniek', er van uitgaande dat het aangeleerd is.
Ik doe dat automatisch als ik een F1-spel speel. Ik heb ook lenzen.

Wat vrij vervelend is, want als ik een ronde lang niet knipper en dan op het rechte stuk ga knipperen, doet het wel zeer/zit er een stofje in, gaan m'n ogen tranen en dan ben je nog verder van huis dan wanneer je gewoon zou knipperen tijdens het rijden.
Maar ja, dat kost tijd bij het perfect nemen van een bocht natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

XyritZz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:19:
[...]

Misschien kiest hij daar z'n rustmomenten? Hij knippert verder zeer weinig met z'n ogen tijdens het rijden, en dan drogen ze toch wat uit, de momenten dat je dan knippert zul je je ogen iets langer dicht willen houden om ze weer vochtig te maken.

Ik weet niet of hij lenzen draagt, maar dat zou dit effect nog versterken. Met m'n lenzen in kon ik soms echt minuten lang niet knipperen met m'n ogen, maar zodra je dan knippert is het fijn om de ogen even een seconde dicht te houden.
Wauw, zo had ik het nog niet eens bekeken! _/-\o_

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17:36
MrSleeves schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:54:
Deed Schumacher dat niet ook? En de keer dat hij een vuiltje in z'n oog had, reed hij direct stukken langzamer.
Ik heb het idee dat hele goede ogen je wel extra helpen in F1.
Ooit eens gelezen dat Senna zeer goed zicht had en bijvoorbeeld verkeersborden echt op bizarre afstanden al kon lezen. Kan haast niet anders dan dat het zeker helpt. Al zijn er wel een aantal coureurs die lenzen dragen. Heel comfortabel zal dat toch niet zijn gok ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Schumacher had een keer een heel Monaco-weekend last van geïrriteerde ogen. Lijkt me vooral daar erg irritant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Ik kan de docu helaas nergens meer vinden, maar er is een docu over straaljager piloten en Schumacher. Het ging erom dat deze mensen in staat zijn diverse taken tegelijk te kunnen verwerken. Zo kregen ze een grammatica fout die ze moesten vinden, tegelijk kwamen er gekleurde blokjes in beeld en moesten ze op de kleur drukken zodra die over een streep heen ging in dezelfde kleur.. (geel blokje over een geel streepje = drukken op geel) , moesten ze sommen oplossen en ondertussen het vliegtuig recht laten vliegen (simulatie).

Zo ontdekten ze gelijkenissen met Michael die op zijn beurt extreem goed de bochten kon berekenen qua remmen, rijlijn en weer gas geven, en ondertussen zijn auto analyseerde en dat er nog een 0,1 bar in de linker band moest etc etc.

Het is alweer een poosje geleden dat ik deze docu gezien heb en ben de titel vergeten. Misschien weet iemand van jullie dit wel.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Toch vind ik het ietwat apart: Ik zou verwachten dat coureurs bij wijze van spreken met hun ogen dicht een rondje over het circuit zouden kunnen maken. Die weten toch waar hun rempunten liggen en waar ze precies moeten insturen e.d.? De voordelen van extreem goede ogen ontgaan me dan even....

[Voor 11% gewijzigd door AGee op 01-06-2015 11:34]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 18:28
naitsoezn schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:33:
Toch vind ik het ietwat apart: Ik zou verwachten dat coureurs bij wijze van spreken met hun ogen dicht een rondje over het circuit zouden kunnen maken. Die weten toch waar hun rempunten liggen en waar ze precies moeten insturen e.d.? De voordelen van extreem goede ogen ontgaan me dan even....
Elk rondje is het anders als je maximaal uit je auto wil halen. Brandstof, banden slijtge, temperatuur, grip op de baan enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
Als je die compilatie ziet van Crashtor, dan is het bijna moeilijk te geloven dat hij nog gewoon rondrijdt. Het geld wat hij mee brengt is het team datzelfde seizoen bijna kwijt aan schade aan de auto :D.

Als Bean zelfs zo reageert, dan is er wel echt wat mis met je :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17:36
alwind schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Elk rondje is het anders als je maximaal uit je auto wil halen. Brandstof, banden slijtge, temperatuur, grip op de baan enz.
Inderdaad, op basis van de staat van de banden wordt de remdruk veranderd. Iets wat bijna elke bocht zowat gebeurd tegenwoordig. Niet voor niks zoveel knopjes op een stuur he :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

naitsoezn schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:33:
dat veranderd de gehele race; minder brandstof, slijtage banden, temperatuur wegdek, 'verschuiving zon' etc.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Laatst online: 23:55

Mrs Redhair

TruckingGirl

En dat zal leuker worden als het tanken weer terug komt. Verschillende gewichten maken het leuker.

Instagram:Ambitielozemeisjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:31:
Zo ontdekten ze gelijkenissen met Michael die op zijn beurt extreem goed de bochten kon berekenen qua remmen, rijlijn en weer gas geven, en ondertussen zijn auto analyseerde en dat er nog een 0,1 bar in de linker band moest etc etc.
Uit dezelfde categorie: YouTube: [Rush] - Niki Lauda meets his wife

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:53
Door het bijtanken is het gewichtsverschil juist minder...

Nu gaan ze van 100 kg (start) naar 2 kg (finish). Verschil van 98 kg.

Met bijtanken zak je nooit met 100 kg rijden, maar max 50 kg (een 1 stop strategie). Met een twee stop strategie rijdt je dan met 33/33/33 kg.

Gewochtsverschil wordt dus juist gehalveerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
Requiem19 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:35:
Door het bijtanken is het gewichtsverschil juist minder...

Nu gaan ze van 100 kg (start) naar 2 kg (finish). Verschil van 98 kg.

Met bijtanken zak je nooit met 100 kg rijden, maar max 50 kg (een 1 stop strategie). Met een twee stop strategie rijdt je dan met 33/33/33 kg.

Gewochtsverschil wordt dus juist gehalveerd.
Gewichtsverschil tussen rijders onderling wordt bedoelt. Iedereen gaat nu van 100kg naar 2kg. Met tanken heb je opeens een gewichtsverschil van ~50kg als iemand net is gestopt, en de ander niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Redhawk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:14:
En dat zal leuker worden als het tanken weer terug komt. Verschillende gewichten maken het leuker.
Als minder inhaalacties het voor jou leuker maakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
Roamor schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:43:
[...]

Als minder inhaalacties het voor jou leuker maakt?
[afbeelding]
Ik zie deze grafiek nu al een paar keer voorbij komen maar die grafiek zegt niet veel. Het gebrek aan inhalen kwam in die tijd ook voornamelijk door de extreme aero ontwerpen. Daardoor zie je ook de neergaande trend in de jaren daar voor.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Iets met verschil tussen correlatie en causaliteit ;)

[Voor 10% gewijzigd door AGee op 01-06-2015 14:48]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
Dan nog zal er minder actie op de baan komen. Inhalen op de baan is risicovol, inhalen via strategie is safe.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:54:
Dan nog zal er minder actie op de baan komen. Inhalen op de baan is risicovol, inhalen via strategie is safe.
Als het gevolg is dat er meer positie wisselingen zijn en dat het daardoor makkelijker wordt om van achter naar voren te komen dan hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021
En dan nu een grafiek waarbij alle DRS inhaalacties eruit zijn gehaald..

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 18:28
Hakkow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:00:
En dan zie je een vlakke lijn idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
Hakkow schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:00:
Dat geldt alleen vanaf 2011, voor 2010 kan je wel aan voeren dat ook het grotere verschil tussen de hard en soft compounds invloed had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Als het gevolg is dat er meer positie wisselingen zijn en dat het daardoor makkelijker wordt om van achter naar voren te komen dan hoor je mij niet klagen.
Nog makkelijker? DRS doet precies dat, het maakt het eenvoudiger om als snelle deelnemer voorbij de langzamere deelnemers te komen. Daar is geen bijtanken meer voor nodig.

Ik ben geen fan van DRS, maar als ze DRS behouden en bijtanken weer invoeren dan krijg je 0,0 echte inhaalacties en zal alles via de pitstraat gaan of met DRS.
alwind schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:01:
[...]

En dan zie je een vlakke lijn idd.
Logisch. Waarom risico nemen als je 2 bochten later met DRS er voorbij kunt?

Ik zie echt niet in wat tanken nog toe gaat voegen aan de sport, ik zou liever zien dat ze de aerodynamische grip wat verder reduceren en in ruil daarvoor veel meer mechanische grip toevoegen aan de auto's. Dan kunnen de coureurs veel beter slipstreamen, en is DRS misschien zelfs overbodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:14:
[...]
Logisch. Waarom risico nemen als je 2 bochten later met DRS er voorbij kunt?

[knip]
Op dit moment in het seizoen zijn er teams bij die dat risico wel moeten nemen voor de DRS zone(s) omdat ze er eenvoudigweg anders niet voorbij kunnen komen. Die kunnen nog redelijk tot goed bijbenen in het vooral bochtige gedeelte en dan is een inhaalactie daar eigenlijk logischer, hoewel risicovoller misschien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
SnowDude schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Ik zie deze grafiek nu al een paar keer voorbij komen maar die grafiek zegt niet veel. Het gebrek aan inhalen kwam in die tijd ook voornamelijk door de extreme aero ontwerpen. Daardoor zie je ook de neergaande trend in de jaren daar voor.
In 1996-2002 was de aero nog niet zo extreem hoor.

Daarnaast werd in 2009 de aero herzien. Impact op inhalen: 0.

In 2010 geen bijtanken meer; 50% meer inhaalacties.
Pas vanaf 2011 drs en idd teveel inhaalacties.

Bijtanken is het allerechtste dat F1 kan overkomen imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tanken zorgt voor 1, 2 en 3 stop strategieën. Dit zorgt weer voor auto's met 3 verschillende races in 1 race. 3 verschillende snelheden welke tijd winnen door 1 of 2 keer minder te hoeven stoppen in de pits.

Het enige wat leuker is, is dat de auto's lichter zijn en dus de gemiddelde snelheid van de wagens hoger zal liggen. Maar die snelheid gaan wij echt niet zien als kijker ben ik bang.

Het enige wat je wel gaat krijgen, is dat de mensen met een 3 stopper volle bak willen gaan en mensen voorbij gaan met inhaalacties.

Maar ik ben bang dat we weer teveel inhaalacties d.m.v. pitstops gaan meemaken inderdaad. Iets wat we juist niet moeten willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Great, weer die grafiek. Heb hem net achter de rug op de autosport.com fora.
1) Vanaf 2010 reden er 6 auto's mee die niet zo snel waren.
2) Verplichte bandenwissel met de nieuwe compoundregel. Dus eerst wordt iemand 6x ingehaald, diegene haalt weer 6 man in op het eind. Jeee, weer 12 inhaalacties erbij.

Hierbij een iets nieuwere die alweer naar beneden stort:

[Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 01-06-2015 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Dat zijn toch geen argumenten? ;-).

Die zes langzame auto's kwalificeren in principe achteraan, die zorgen hoogstens voor een paar meer inhaalacties als een snellere coureur achteraan moest starten.
Eind jaren 90 waren er ook genoeg langzamere auto's daarnaast.

De verplichte bandenwissel heeft ook veel minder impact; 80-90% start op de optimale strategie (dezelfde compound).

Er zijn meer krachten aan het werk dan alleen bijtanken waardoor er minder werd ingehaald, maar het is simpelweg een significante.

Ik hoop nooit meer F1 te zien zoals Schumacher tijdperk; lekker achter elkaar aanrijden en als de ander dan voor jou pit, 2 snelle rondjes om er vervolgens in de pit voorbij te gaan.

Vorig jaar alleen al hebben we 5x gave gevechten om de leiding gezien (if not more!);
- bahrein
- spanje
- austin
- suzuka
- brazilië

In de jaren '00 waren er seizoenen bij met 0 inhaalacties om de leiding.

Tijd voor sommigen om de nostalgische bril weer af te zetten ;--)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:05
Wom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Al zijn er wel een aantal coureurs die lenzen dragen. Heel comfortabel zal dat toch niet zijn gok ik.
In de Indycar zijn er een aantal met brillen zelfs. Uit mijn hoofd gezegd de winnaar van gister en ex-F1 coureur: Sébastien Bourdais

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

haha, leuke video :D

Ik heb nog zitten zoeken. Maar ik kan het niet vinden. Het ging er in ieder geval om dat deze mensen hun hersenen net even wat effectiever omgaan met informatie. Je begrijpt als je zoekt naar "F1 fighter pilots brains documentery" dat alles gaat over Schumacher en zijn val.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 23:47
Ryur schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:09:
[...]
In de Indycar zijn er een aantal met brillen zelfs. Uit mijn hoofd gezegd de winnaar van gister en ex-F1 coureur: Sébastien Bourdais
Jacques Villeneuve en Ralph Schumacher ook.
RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:18:
[...]
Ik heb nog zitten zoeken. Maar ik kan het niet vinden. Het ging er in ieder geval om dat deze mensen hun hersenen net even wat effectiever omgaan met informatie. Je begrijpt als je zoekt naar "F1 fighter pilots brains documentery" dat alles gaat over Schumacher en zijn val.
Diezelfde Ralph Schumacher heeft bij BMW nog gereden met een experimentele Heads Up Display.
Ook "afgekeken" van de fighter pilots waar dit al langer normaal is. (Google glass was er nog niet ;) )

Dat effectiever omgaan met informatie schijnt overigens 1 van de dingen te zijn waar Max ongelooflijk goed in is. Ik meen dat het van Amersfoort was die daar iets over zei: Dat Max in verhouding met andere coureurs meer tijd over heeft om informatie op te nemen (en te delen) tijdens het rijden.

Je hoort coureurs ook roepen dat ze niet willen dat er in een bocht tegen ze gepraat wordt vanuit de pits.

Met de 'strengere' regel dat er geen driver coaching meer mag zijn zie je ook dat er coureurs zijn die behoorlijk afhankelijk zijn van die coaching. Rosberg heeft er bijvoorbeeld echt last van dat hij minder te horen krijgt. Als je vanuit de pits op tijd hoort wie en wanneer er vlak achter je zit en wat je moet doen scheelt dat natuurlijk met continue je achteruitkijkspiegels in de gaten houden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoyK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:31:
Ik kan de docu helaas nergens meer vinden, maar er is een docu over straaljager piloten en Schumacher. Het ging erom dat deze mensen in staat zijn diverse taken tegelijk te kunnen verwerken. Zo kregen ze een grammatica fout die ze moesten vinden, tegelijk kwamen er gekleurde blokjes in beeld en moesten ze op de kleur drukken zodra die over een streep heen ging in dezelfde kleur.. (geel blokje over een geel streepje = drukken op geel) , moesten ze sommen oplossen en ondertussen het vliegtuig recht laten vliegen (simulatie).

Het is alweer een poosje geleden dat ik deze docu gezien heb en ben de titel vergeten. Misschien weet iemand van jullie dit wel.
Interessant!
Jammer genoeg niets over te vinden op het web.

Was het specifiek over Schumi, of juist over jet pilots?
Was het een onderdeel van een groter geheel...
Welke zender/maker/taal/wanneer..

@Sanderb: Schijnt dat Alonso ook zo'n coureur is die genoeg reserves in de bovenkamer heeft.

[Voor 3% gewijzigd door albino71 op 01-06-2015 19:56]

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

albino71 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:54:
[...]

Interessant!
Jammer genoeg niets over te vinden op het web.

Was het specifiek over Schumi, of juist over jet pilots?
Was het een onderdeel van een groter geheel...
Welke zender/maker/taal/wanneer..

@Sanderb: Schijnt dat Alonso ook zo'n coureur is die genoeg reserves in de bovenkamer heeft.
Ik zit echt heel diep te graven in mijn hersenpan.

Het onderwerp ging in ieder geval over de hersenen van F1 en straaljager piloten. Ik denk dat ze zelfs werden vergeleken. Omdat ze bijden zoveel informatie verwerken en blijkbaar nog ruimte overhebben om keuzes te maken. Zover ik me nog herinner stond Schumacher als de F1 coureur centraal in deze documentaire maar zag je ook straaljager piloten trainen met wat ik hiervoor beschreef. Ik denk dat het in totaal ging over de extra capaciteiten qua denkvermogen / data verwerken ging. Ik vond het in ieder geval heel interessant. Het zou zomaar een BBC docu kunnen zijn. Als je zoekt naar Jet fighter pilots F1 pilots krijg je al die F1 wagens die tegen een F16 racen videos helaas.

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb hem nauwelijks bekeken, maar is dit wat?
(deel twee en drie staan er ook op)

[Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2015 20:07]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@RoyK: Yep, die heb ik ook maar al te veel langs zien komen.

Wel ook een leuke waar een piloot in een Williams gaat sturen op een nat wegdek.

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Leuk deze docu's, het zijn ze niet, maar ik ga ze wel bekijken :D

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 25-05 16:41
Nu.nl meldt dat Ferrari (en Honda) toch een verbeterde PSU mee naar Canada nemen! Vorige week werd dit nog stellig ontkend, misschien om Mercedes op het verkeerde been te zetten? Ben nu wel heel benieuwd of ze in de buurt kunnen komen dit weekend..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Denk het niet; monaco liet zien dat Mercedes mechanisch een erg goede auto heeft, qua PU is de Ferrari nuval wel redelijk vergelijkbaar. Dan zouden ze wel echt veel moeten winnen, wat steeds lastiger wordt.

Canada heeft naast rechte stukken ook veel bochten waar mechanische grip van belang is. Zit eigenlijk maar 1 echt snelle bocht in.

Ik zet mn geld nog steeds op Mercedes.

En ook een beetje op Max voor fabelachtige race. Jos ging hier als een raket altijd. Heeft vast nog wel wat tips voor Max ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik hoop dat het zondag gaat regenen als een malle. Niet zo hard dat Charlie weer uit zijn plaat gaat, maar wel zo hard dat de genen van Jos, die Max (hopelijk) ook heeft, hun ding kunnen doen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Grimmie187 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:35:
Nu.nl meldt dat Ferrari (en Honda) toch een verbeterde PSU mee naar Canada nemen! Vorige week werd dit nog stellig ontkend, misschien om Mercedes op het verkeerde been te zetten? Ben nu wel heel benieuwd of ze in de buurt kunnen komen dit weekend..
Ferrari lijkt me al discutabel, beide Ferrari's hebben onlangs hun 2e motor in de wagen geschroefd (evenals de Saubers).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Señor Sjon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:24:
Hierbij een iets nieuwere die alweer naar beneden stort:
[afbeelding]
Die grafiek laat duidelijk de steeds dominanter worden aerodynamica en de effectiviteit van de maatregelen daartegen zien.

Maar goed, er is altijd wel iemand die een verhaal heeft waarbij die grafiek 'm niet uitkomt, dus die moet het dan even afserveren :+

[Voor 16% gewijzigd door Camacha op 01-06-2015 21:53]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Camacha schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:52:
[...]

Die grafiek laat duidelijk de steeds dominanter worden aerodynamica en de effectiviteit van de maatregelen daartegen zien.

Maar goed, er is altijd wel iemand die een verhaal heeft waarbij die grafiek 'm niet uitkomt, dus die moet het dan even afserveren :+
Leg mij dan eens uit waarom er in 2009 niets veranderde aan het aantal inhaalacties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Requiem19 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:59:
Leg mij dan eens uit waarom er in 2009 niets veranderde aan het aantal inhaalacties?
Alleen als je het lief vraagt :P

Ik denk dat het helpt als je eerst je eigen visie poneert.

[Voor 14% gewijzigd door Camacha op 01-06-2015 22:03]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Voor de Grand Prix van Canada heeft Renault een verbeterde versie van de krachtbron ter beschikking gesteld aan de teams van Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. De oorzaak van de betrouwbaarheidsproblemen is gevonden en de verbeterde versie van de krachtbron moet betrouwbaarder zijn en daarnaast meer vermogen leveren.

Heel het verhaal volg de link hieronder.

BRON

Hopen dat ze dan potten kunnen breken, zou wel lekker zijn.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
;-).

Mijn visie staat hier een paar posts boven. En is eerder ook al uitgebreid aan bod gekomen.

In 2009 werd de grootste aero restrictie regelgeving ooit ingevoerd. Op grond van de bevindingen van de 'overtaking working group'. Die hadden becijferd dat een verlies van (uit m'n hoofd) 30-40% aan downforce inhalen weer redelijk makkelijk zou maken.

Uit de tabel blijkt dat er in 2009 precies even veel inhaalacties waren als in 2008.

Pas in 2010 zie je een toename van 50% (ofzo). Waarom? -> bijtanken mocht niet meer dat jaar en men werd gedwongen om elkaar in te halen op het circuit ipv in de pits.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 15:06
Barfman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:17:
Voor de Grand Prix van Canada heeft Renault een verbeterde versie van de krachtbron ter beschikking gesteld aan de teams van Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. De oorzaak van de betrouwbaarheidsproblemen is gevonden en de verbeterde versie van de krachtbron moet betrouwbaarder zijn en daarnaast meer vermogen leveren.

BRON

Laten we zien of ze meer performance kunnen leveren

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Requiem19 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:17:
Pas in 2010 zie je een toename van 50% (ofzo). Waarom? -> bijtanken mocht niet meer dat jaar en men werd gedwongen om elkaar in te halen op het circuit ipv in de pits.
Vergeet de alweer even geleden genoemde DRS in 2011 niet.
backupdevice schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:26:
Laten we zien of ze meer performance kunnen leveren
Performance is niet heel relevant als je het einde van het jaar moet afmaken met stevige penalties en het einde van de race niet altijd haalt.

[Voor 41% gewijzigd door Camacha op 01-06-2015 22:35]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Camacha schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Vergeet de alweer even geleden genoemde DRS in 2011 niet.
Je zegt zelf heel terecht DRS en 2011.

In 2010 nog geen drs en nog geen pirelli. Zelfde aero regels als 2009, maar wel voor het allereerst een significante toename aan inhaalacties.

Als je dan de oorzaken elimineert, is niet zozeer aero het grootste verschil, maar simpelweg bijtanken.

De lijn van 2010 loopt inderdaad extreem door naar 2011: DRS en slijtbare Pirelli's, wat imo ook echt beiden een overkill is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ze hadden juist de voorvleugel weg moeten halen. Door die oversized sneeuwschuivers hebben ze juist meer last van de vuile lucht.

Dual compound en bijtanken waren allebei nieuw voor 2010. In 2009 had je de difuser en bijkomende vuile lucht. Ook werd KERS vaak gebruikt om te verdedigen i.p.v. aan te vallen. In 2010 werd afgesproken geen KERS te gebruiken. Tevens is bewust gerommeld met de banden.
Following the success of the Canadian Grand Prix, tyre supplier Bridgestone announced its intentions to increase the difference between its compounds for the German Grand Prix, meaning that the teams have to deal with the extremes in the rubber compounds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Barfman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:17:

BRON

Dat betekent dan ook dat alle Renault coureurs aan motor nr. 5 beginnen behalve Sainz? Dus ze staan ver naar achteren met zijn allen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Reliability updates mag je na goedkeuring fi(f)a op huidige motoren toepassen.

@senor s; die voorvleugel is bedacht door Paddy Lowe, Rory Byrne en Pat Symonds. In een windtunnel, en niet op een leken forum ;--). is dus wetenschappelijk aangepakt en een argument om te accepteren dat aero niet het enige probleem is.

Die Bridgestones waren zelfs na Canada nog 1000x conservatiever dan Pirelli. Eerder in het seizoen kon je zelfs op de zachtere compounds een hele race rijden.

En KERS had niet iedereen in 2009, dus hoe konden teams daarmee verdedigen? ;--).

Alleen Mclaren, BMW en Ferrari hebben er stelselmatig mee gereden in dat jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Requiem19 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:56:
Reliability updates mag je na goedkeuring fifa
Het scheelt één letter en is ongeveer even corrupt, maar dat is toch weer een andere tak van sport :D

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Oops :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Kans is dus best groot dat ze ook gelijk een motorwissel doen? Betekend dit dan in totaal 15 plaatsen naar achteren?

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik bij TR zat, of gewoon als ik Max was, dan zou ik deze race dan maar opofferen inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 23:47
http://www.formula1.com/c...otocol_and_penalties.html
If a grid place penalty is imposed, and the driver’s grid position at said event is such that the full penalty cannot be applied, the remainder of the penalty will be applied in the form of a time penalty during the race. Depending on the number of grid penalty places untaken this can range from a 5-second time penalty to a 10-second stop-go penalty.
Worst case is het dus inderdaad 5 voor de straf van Monaco en 10 voor een motorwissel...met daarbovenop nog eens maximaal een stop-go van 10 seconden.

Ik zie het wel zitten... Max achteraan starten.. Spektakel gegarandeerd en als hij dan zonder een foutje/verkeerde inschatting/brake test/whatever zijn ding kan doen gaan we veel actie op de baan zien.

Niks opofferen van de race. Een kans om te laten zien wat je kan! Het enige risico dat ze lopen is punten mislopen, maar dat is met die 10 (of zelfs met 5) place grid penalty toch al erg lastig. 11 of 12 levert net zoveel op...niets.
Dan maar voluit door het achterveld naar voren stormen met een mooie show.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Naar voren stormen? Als ie helemaal achteraan zou moeten starten dan is de kans zeer wel aanwezig dat ie vanuit de pits zal starten. Daarna kan ie er twee redelijk vlot voorbij, inclusief diegene die de eerste ronde niet hebben overleefd. Daarna zal de storm redelijk vlot gaan liggen verwacht ik. Op die lange rechte stukken is de Renault nog steeds een van de mindere in het veld. Maar ik laat mij heel graag aangenaam verrassen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:56:
Reliability updates mag je na goedkeuring fi(f)a op huidige motoren toepassen.
Heb je hier een bron van?

Lijkt me vreemd namelijk, want dan zou je een onderdeel dat extreem versleten is mogen vervangen voor een beter (lees: betrouwbaarder) nieuw onderdeel. Als je dus onder het mom 'betrouwbaarheid' het halve blok wijzigt, kun je dat allemaal zonder straf inzetten in je huidige blok? Dan heb je ineens een half nieuw blok...

[Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-06-2015 07:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:15:
[...]

Heb je hier een bron van?

Lijkt me vreemd namelijk, want dan zou je een onderdeel dat extreem versleten is mogen vervangen voor een beter (lees: betrouwbaarder) nieuw onderdeel. Als je dus onder het mom 'betrouwbaarheid' het halve blok wijzigt, kun je dat allemaal zonder straf inzetten in je huidige blok? Dan heb je ineens een half nieuw blok...
Ik had het hieruit afgeleid:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119142/

Maar als ik het nog een keer lees is het mij idd niet duidelijk of reeds gebruikte PU's hier ook onder vallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:35:
[...]

Ik had het hieruit afgeleid:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119142/

Maar als ik het nog een keer lees is het mij idd niet duidelijk of reeds gebruikte PU's hier ook onder vallen.
Volgens mij worden alle wijzigingen gedaan op de 'gehomologeerde' unit. En dus op het referentie-ontwerp. De eerste keer dat je iets kunt wijzigen is dus bij het inzetten van een nieuw blok lijkt mij.

De berichten zijn wel wat vreemd. Een wijziging t.a.v. betrouwbaarheid zou niet mogen leiden tot meer performance volgens de regels (daar zijn de tokens voor). Echter melden alle teams / fabrikanten dat ze zonder tokens een verbeterde en sterkere motor meenemen.... Enige verklaring is dan dat, doordat de onderdelen sterker zijn, het blok meer richting de max kan worden gepusht, al vind ik het dan discutabel dat het geen tokens kost. Je kunt namelijk prima dat blok over zijn max heenjagen, dan ploft ie 2x, en zeg je dat je die onderdelen moet re-designen voor reliability, beetje dubieus :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Voordeel aan Canada is dat je niet heel veel tijd verliest door een pitstop, dus die 10 seconden is nog wel op te vangen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
Blijf het bezopen vinden, dit soort straffen. In de praktijk komt het er in feite op neer dat als je je seizoen niet perfect begint, je geen schijn van kans meer hebt om het later goed te maken. Een grote inspanning/investering van Renault om de boel weer competitief te maken wordt afgestraft middels een niet te compenseren grid- en/of tijdsstraf.

Deze discrepantie komt nu het gebeurt overduidelijk aan het licht, maar dit hadden de mensen die dit bedacht hebben van tevoren toch ook kunnen weten? Of het was een poging van Mercedes, Renault en Ferrari om nieuwkomers de toegang tot F1 feitelijk onmogelijk te maken, waarbij ze ervan uitgingen dat zij met hun ervaring nooit in de problemen zouden komen. Dan is het wel weer leuk dat één van deze partijen zichzelf zo in de staart bijt ;) .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, je krijgt 1x grid penalty, en zou als het goed is vijf races met een goede motor uit de voeten moeten kunnen.
dus als Renault nu het lek boven heeft, hebben ze nog vier races om ervan te genieten. Zonder verdere penalty.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:42:
Voordeel aan Canada is dat je niet heel veel tijd verliest door een pitstop, dus die 10 seconden is nog wel op te vangen.
Niet veel tijd? De snelste pitstop is ongeveer 20 seconde geweest. Tel daar nog wat secondes bij op om die 10 seconde stilstaan te halen. Dan zit je aan een ruime 25-27 seconde. Toch best een flinke verliestijd, als je niet de snelste auto van het veld hebt. En waar je stiekem ook al best snel op een ronde gezet kan worden, bij rondetijden van 1 minuut 15 seconde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Aan de andere kant: Penalty > Maldonado > SC > weer achteraan het veld gesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StealthyPeanut
Señor Sjon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:42:
Aan de andere kant: Penalty > Maldonado > SC > weer achteraan het veld gesloten.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
http://www.nu.nl/formule-...-motor-bij-gp-canada.html

In a nutshell:
Dus vrijdag monteren ze nieuwe zuigers in de motoren waar men in Monaco mee heeft gereden en op basis daarvan besluit men of ze een nieuwe motor (met nieuwe zuigers) voor de rest van het weekend monteren.
Dit zou dan wel een gridstraf inhouden.

Op zich wel een beetje vreemd dat men de motor voor de vrije training kan aanpassen, maar daarna dit blijkbaar ook weer mag terugdraaien als het niet goed gaat?

-

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee