\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
3 jarig contract dacht ik?asing schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:37:
Roep ik wat, krijg je dit...
Max zit bij Toro Rosso dit jaar. Red Bull Racing zelf is geen optie. Dan zit je alsnog met die brakke Renooit achterin, en momenteel is de TR gewoon een klap beter dan de RBR. Dus verhuizen naar RBR is dom en onhandig.
Waar ik op doel is 2016 en verder. Voor zover ik begrepen heb heeft Max een 1 jarig contract, met wat opties om lekker te blijven. Maar Kimi zit in zijn laatste jaar en bij Mercedes heeft Hamilton nog geen contract. Die teambazen zien wat Max doet en reken maar dat ze het overwegen.
RBR is in 2016 en verder betere keuze dan STR. Qua budget zal rbr altijd meer kunnen ontwikkelen en investeren.
Hangt allemaal echter af van Renault; kunnen zij het gat dichten qua pk's? Ook deze race weer: TR vol in DRS+slipstream, maar gewoon niet inlopen op een Sauber of FI... Scheelt nog steeds zeker 30-50pk. Zodra de Renault sterker is kan RB ook meer aero gebruiken, ontwikkelen op aero ipv drag etc etc.
http://www1.skysports.com...gp-as-lewis-hamilton-wins
Verstappen is a star in the making
No, not just a star, but in the words of Martin Brundle, a pundit not given to hyperbole, but "a potential superstar". The Toro Rosso youngster isn’t only super-fast, but, better still, he’s super-exciting. Even after just three races, Verstappen oozes talent and the type of box office aggression that the sport hasn’t born since Lewis Hamilton marked his F1 debut eight years ago by mugging the then-world champion Fernando Alonso into the first corner in Australia. And Hamilton, of course, had a McLaren to play with; Verstappen is ripping through the midfield in a car bereft of straightline speed, finding ways of overtaking where there ought to be none.
Unless his Red Bull contract is watertight, some big hitters will surely be knocking on Verstappen’s door soon, ready and willing to rip up any long-term plans they had for their driver line-up.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:53 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Ze hebben net een grote sponsor aan zich verbonden, het zal zo'n vaart niet gaan lopen verwacht ik.Maks schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:42:
Hoe gaat het trouwens verder met Red Bull/Renault? Zou RBR echt gaan stoppen als de motor niet verbetert, of veranderen ze dan alleen van motor (misschien weer terug naar Ferrari voor Toro Rosso)?
Testing, one, two ...
Max rijdt trouwens ook andere lijnen i.v.m. de andere coureurs, valt me nu pas op
[ Voor 41% gewijzigd door alwaysleft op 12-04-2015 20:06 ]
Die inhaalacties waren sowieso "bizar" en ongewoon; achter de voorligger remmen, en pas in de remzone de auto ernaast zetten. Vergt wel een alerte voorganger, de meesten zullen dit niet verwachten. Maar ja, als je het niet van topsnelheid moet hebben....alwaysleft schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:49:
Max rijdt trouwens ook andere lijnen i.v.m. de andere coureurs, valt me nu pas op
dacht al zoiets te hebben gezien, klopte het toch.alwaysleft schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:49:
Vanaf 15:50 de start van Max, die was bijzonder..helemaal gemist YouTube: Formula 1 2015 Round 03 China Post-Race Analysis SKY
Ach, laat die jongen lekker het seizoen volmaken bij TR, wie weet wat de komende races brengt. Hopelijk heeft Renault de zaakjes op orde.
In ieder geval heeft hij meer airplay dan nr 1 en 2 bij elkaar
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarmee ik aan wil geven dat de betrouwbaarheid op zoveel verschillende onderdelen te wensen over laat, er komen zelfs nu nog steeds nieuwe storingen bij, waardoor het totaalplaatje eerder slechter dan beter lijkt te worden. Ik denk, dat door de druk van bovenaf, de kwaliteitscontrole van diverse onderdelen te wensen over zal laten waarmee extra risico's worden genomen. Er is eenvoudigweg geen tijd voor om het allemaal 100% goed en degelijk uit te voeren, over enkele dagen rijden ze alweer elders hun rondjes. Niet dat er op dit moment alternatieven zijn of ze moeten de handel zover terugschroeven dat ze enkel aan de slag kunnen met de Mclaren's tijdens de race. Dan kies ik er liever voor om strijdend, in plaats van roemloos, ten onder te gaan.
[ Voor 62% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:54 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Wat wil je ons duidelijk maken met dat onderstreepte?hardware-lover schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:22:
Cedrik Staudohar (Renault Sport F1 track support leader)
"Until the race we had had a relatively good weekend. We had not made the most of qualifying, but Max’ race pace was very impressive and he was able to catch and overtake several cars and move up into the top ten. Carlos had a spin early on in the race and struggled to recover with the traffic. Max’ problem appears to be an ICE failure that happened suddenly. We’ve not had this problem before in either the dyno or on track and need to look into it for Bahrain."
Jep, fantastisch mens off the track, erg goede coureur on track. Hij is geen Alonso ofzo, maar toch.Bart-Willem schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:21:
Mee eens, Button is nog een oldskool Gentleman's racer vind ik.
Alleen als Honda z'n zaken op orde krijgt. Anders is het echt geen optie.alwaysleft schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:10:
1 ding nog over Max Verstappen. Ik acht McLaren Honda ook een mooie overstap in de toekomst voor Max, budget is er om een top team te worden en Button gaat toch echt wel zijn laatste jaar in.....
[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 12-04-2015 21:28 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dag weet je vooraf nooit.. Toen Hamilton in 2013 naar Mercedes ging noemde iedereen (inclusief 80% op heg GoT forum) dit carrière zelfmoord van Hamilton. Maar Merc bleek opeens in 2013 al beter dan Mclaren (had niemand aan zien komen in 2012...). En kijk wat er in 2014 gebeurde. Briljante carrièremove.Firesphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:27:
[...]
Jep, fantastisch mens off the track, erg goede coureur on track. Hij is geen Alonso ofzo, maar toch.
[...]
Alleen als Honda z'n zaken op orde krijgt. Anders is het echt geen optie.
Alonso daarentegen lijkt steeds pech te hebben met zn teamkeuzes..
Max moet, denk ik, gaan voor een team dat lang in F1 wil blijven en waarmee hij een mooie lange termijnrelatie kan opbouwen, in goede en slechte tijden.
Als het een beetje meezit kunnen we komende 20 (!!!) jaar nog wel van hem genieten in F1.
A) of een team/motorleverancier haar zaakjes op orde gaat krijgen
En
Dus op een bepaalt moment moet je gewoon een gok nemen en je committen aan 1 team.
Alonso en Button zitten anders dicht bij elkaar hoor? Geven elkaar maar weinig toe. Nee, Button heeft prima snelheid, maar net als Alonso gewoon bij verkeerde team momenteel. Plus dat de auto en nieuwe regels niet echt bij de beide heren passen. Ik denk dat die veel beter rijden met een auto die wat meer aankan.Firesphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:27:
[...]
Jep, fantastisch mens off the track, erg goede coureur on track. Hij is geen Alonso ofzo, maar toch.
Mja dat merken we gauw. Ik had het idee bij de kwalificatie dat het nog wel ging met de snelheid. In het begin ging het ook aardig, maar daarna was het eigenlijk vrij rap afgelopen.[...]
Alleen als Honda z'n zaken op orde krijgt. Anders is het echt geen optie.

Dan is het Alonso, Vettel, Button, Raikkonen voor P3. Met de occasional Massa en Verstappen
En toch hebben ze beide voor dit team gekozen. Je zou toch zeggen dat ze het waarschijnlijk wel hebben zien aankomen, en misschien wel bewust deze ontwikkeling wilden doormaken. Ik hou hoop op een iets meer competitieve Mclaren verderop in het seizoen. Al is het maar omdat ze 2 awesome rijders hebben.Martinspire schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:43:
Alonso en Button zitten anders dicht bij elkaar hoor? Geven elkaar maar weinig toe. Nee, Button heeft prima snelheid, maar net als Alonso gewoon bij verkeerde team momenteel. Plus dat de auto en nieuwe regels niet echt bij de beide heren passen. Ik denk dat die veel beter rijden met een auto die wat meer aankan.
En als Renault hetzelfde doet (hoezo zou die kans kleiner zijn?) staat Ricciardo er straks ook nog tussenAzzKickah schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:39:
Ik blijf het zeggen, die McLaren gaat als een trein wanneer die Honda eenmaal op orde is
Dan is het Alonso, Vettel, Button, Raikkonen voor P3. Met de occasional Massa en Verstappen
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Wanneer zal de volgende Renault motor plof zeggen? Bahrain?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als Hamilton te langzaam rijdt ga je toch dichterbij komen en inhalen? Of zijn er al teamorders?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hamilton had gewoon moeten zeggen: als hij nou Vettel ophoudt, kan ik rustig een pitstop maken.
Daarvoor was Lewis aan het woord, hij gaf aan dat het gat naar Nico 4-5 sec betrof en dat Nico onmogelijk last van hem kon hebben gehad. Hij was zo verstandig om wat te sparen en zo zijn pitstops uit te kunnen stellen.
Aan de andere kant, hoe opgevroten moeten de banden van Max wel niet zijn geweest?
Lewis deed gewoon wat Fangio ook al deed : winning with the slowest possible speed.
Nico moet dus niet zo janken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Saaie race. Geweldige Max. En dat is helemaal niet chauvinistisch. Na de race was het interview met Max op de BBC. David Coulthard was zwaar onder de indruk van Max en zijn acties / gedrag op de baan. Echt gaaf om te zien dat een ervaren rot als David (met 236 races, 13 overwinningen en 62 podia achter zijn naam) zo aan het genieten is van onze jonge landgenoot
Max kan zomaar nog weleens heel erg ver gaan komen in de F1 wereld!
Vind het ook wel echt knap hoor hoe hij het doet, hij rijdt volwassen en dat vind ik zo bijzonder. Van zo'n jong ventje had ik eigenlijk veel ruwe snelheid gecombineerd met veel fouten verwacht, dat hij die fouten niet maakt valt me op. De inhaalacties zijn goed maar respectvol, geen gat in duiken wat er niet is maar zorgen dat er voor de tegenstander ook ruimte is.
Alleen erg jammer van het materiaal, natuurlijk ziet heel de paddock dat het buiten de schuld van Max is dat hij 2 van de 3 races uitvalt maar het zou zo lekker zijn om hem die punten wel te zien pakken. Zoals hierboven al staat, Renault doet precies het omgekeerde van Honda. Honda schroeft het vermogen wat terug om de race uit te kunnen rijden en Renault gooit er elke race wat meer vermogen op en ze zien wel waar het schip strand.
Feit blijft dat Ricciardo nu nog maar één motor heeft voor de rest van het seizoen, de straffen zullen rijkelijk uitgedeeld worden richting de Renault teams...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik voorspel eerder een roemloze aftocht ala Toyota en BMWFiresphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:43:
Daarom zeg ik toch "Als Honda z'n zaken op orde krijgt"
toch gevalletjeXyritZz schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:17:
Feit blijft dat Ricciardo nu nog maar één motor heeft voor de rest van het seizoenn, de straffen zullen rijkelijk uitgedeeld worden richting de Renault teams...

wat voor straffen gaat men krijgen? bedoel; extra blok = achteraan starten ofzo iets ?
Zou je dan tijdens de FPs meerdere nieuwe motors mogen gebruiken, waardoor je meerdere tientallen plaatsen teruggaat (en dus als achterste start), maar volgende races wel 'nieuwe' motoren hebt?alwind schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:42:
10 plaatsen terug dacht ik.
Het is toch te zot voor woorden dat mensen vooraan niet aan kunnen vallen omdat anders hun bandjes het opgeven ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Motorenregel is ook onzin, de F1 is toch dat de grenzen opgezocht werden? Gewoon 1000pk max voor iedereen, en hoeveel blokken je sloopt, lekker boeiend. Het brengt wel de strijd terug lijkt me.
[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 13-04-2015 09:52 ]
En dat is niet eens zo slecht: dan kan zich verder bewijzen. Ik heb gisteren echt een paar mooie inhaalmanoevres van hem gezien.alwind schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:52:
Een voordeel. Kan Max lekker veel inhalen als hij achteraan begint
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericsson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Maldonado zelfs boven HAM en ROS.alwaysleft schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:11:
Als je de eerste bent die op iemand reageert, hoef je niet het hele bericht te quoten...
[ Voor 63% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2015 10:14 ]
Gisteren zag je bij de WEC gewoon een uurtje geknald worden op een setje banden. Dat gemekker met bandenslijtage kan ik me niet echt herinneren uit de Goodyear periode?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als ik het goed heb, dan is dit allemaal zo geregeld omdat anders de kosten te hoog worden en de kleinere teams niet meer meekunnen.Bestla schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:48:
Dat hele gedoe met die bandenregel maakt het allemaal wel minder leuk. Gewoon een zooi banden mee en gaan zo hard het kan. Band op? Naar de pits en nieuwe halen. Net als vroeger.
Motorenregel is ook onzin, de F1 is toch dat de grenzen opgezocht werden? Gewoon 1000pk max voor iedereen, en hoeveel blokken je sloopt, lekker boeiend. Het brengt wel de strijd terug lijkt me.
Ze geven alleen geen cent minder uit.Arn0uDz schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:14:
[...]
Als ik het goed heb, dan is dit allemaal zo geregeld omdat anders de kosten te hoog worden en de kleinere teams niet meer meekunnen.

Ja, snap ik ook niet helemaal: Mercedes coureurs scoren dan altijd laag, omdat dat ding op rails rijdt.Señor Sjon schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:13:
Die site gaat ook uit van stuurbewegingen e.d. Wel vaag.
Dat het niet zo heel veel zegt bewijst wel dat Ricciardo zo hoog staat, wat reed die dramatisch zeg.
Liever niet, ik heb ze liever achter Max dan ervoor.Señor Sjon schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:31:
Grootste probleem naast de motor lijken de remmen te zijn. Misschien moeten ze die van TR er maar opschroeven.
Het hele ontwerp en de airflow bepalen de uiteindelijke kwaliteit van de remmen en vooral of ze het langer dan een aantal bovhten probleemloos volhouden.
Het is niet zo dat RB met slechtere kwaliteit remmen rijdt ofzo.
(zijn volgens mij ook maar 2 remmenleveranciers in de F1, ergens keer gelezen / gehoord)
Carbon Industrie Caterham, Ferrari, Mercedes
Hitco Caterham, McLaren, Marussia
Brembo Ferrari, STR, Force India, Sauber, RedBull, Mercedes
Caterham en Marussia? Nooit van gehoordalwind schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:40:
AP Racing Marussia
Carbon Industrie Caterham, Ferrari, Mercedes
Hitco Caterham, McLaren, Marussia
Brembo Ferrari, STR, Force India, Sauber, RedBull, Mercedes
Ik heb ze eigenlijk liever er ruim voor. Liefst naast die Mercedes en Ferrari bakken. Het moet immers een promotie naar Red Bull zijn ipv degradatie volgend seizoen of die erop....asing schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:34:
[...]
Liever niet, ik heb ze liever achter Max dan ervoor.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als ik het goed heb gehoord hadden ze bij Red Bull op een gegeven moment zowel Hitco als Brembo remmen op de auto (voor de één, achter de ander).MikeyMan schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:38:
Hitco, Safran (Carbon Industrie) and Brembo leveren volgens mij remmen.
Klopt idd. maar ze wisselen veel want volgens mij hadden ze deze race alles van een merk.MrSleeves schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:58:
[...]
Als ik het goed heb gehoord hadden ze bij Red Bull op een gegeven moment zowel Hitco als Brembo remmen op de auto (voor de één, achter de ander).
Dit was volgens mij niet bij Red Bull, maar bij McLaren het geval. Voor Brembo, achterop Hitco. Maar ik kan er ook naast zitten.MrSleeves schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:58:
[...]
Als ik het goed heb gehoord hadden ze bij Red Bull op een gegeven moment zowel Hitco als Brembo remmen op de auto (voor de één, achter de ander).
Vreemd overigens dat dit toegestaan is, verschillende merken op de verschillende assen.
Achterremmen zijn zo licht mogelijk, die kunnen zonder lift&coast + regeneren helemaal niet de lasten van een F1 race meer aan. Dat zag je wel vorig jaar in Canada toen de Mercedessen zonder engine braking moesten werken. De achterremmen kregen toen behoorlijk op hun donder en Hamilton viel ermee uit.
Er word toch nauwelijks aandacht besteed aan de makers van de remmen dus imago schade is minimaal.
Als je het met banden doet is het een ander verhaal. Doe je het goed claimen beide dat het door hun komt, doe je het slecht, ligt het aan de ander.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En dan nog, ook voor de APK is dat geen enkel probleem, de enige eis is de remvertraging, balans tussen linker en rechter remmen. Er rijden genoeg auto's rond met aan de voorkant Brembo en aan de achterkant het "huismerk" van de autofabrikant.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ligt er aan wat ze vervangen als ik me niet vergis... elk onderdeel heeft z'n eigen straf. Motor is 10 plekken en Turbo bijv. 5 plekken. Vervang je beiden dan krijg je 15 plaatsen aan je broek. De straffen zijn zwaar, en vaak is het dan gunstiger om maar meteen vanuit de pits te starten.himlims_ schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:40:
[...]
toch gevalletje![]()
![]()
![]()
deze manier van 'top sport' .... voelt toch wel wat triest
wat voor straffen gaat men krijgen? bedoel; extra blok = achteraan starten ofzo iets ?
Dacht dat ze vorig jaar ook nog een wijziging hebben doorgevoerd in de regels dat straffen ook nog worden meegenomen naar de volgende race. Bijv. je krijgt 10 plekken straf en kwalificeert als 15e, dan kun je maar een plek of 5 naar achteren worden gezet en neem je de overige 5 plaatsen straf mee naar de volgende race... in de laatste race van het seizoen krijg je dan een tijdstraf o.i.d. bovenop je finishtijd omdat er geen volgende race meer is.
Vind het zelf overigens niet zo triest, het was een jaar geleden al bekend dat ze van 5 motoren terug zouden gaan naar 4 motoren per seizoen en de fabrikanten konden daar in hun doorontwikkeling rekening mee houden. Mercedes/Ferrari coureurs staan bijv. allemaal nog op 1 motor, Renault heeft het wat dat betreft gewoon extreem slecht voor elkaar. Performance nauwelijks verbeterd en betrouwbaarheid gigantisch verslechterd.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
In IndyCar heb je een motorenklassement en daar krijg je bonuspunten als je motor meer dan 2.500 mijl aflegt. Ook verlies je punten als je een blok voortijdig wisselt. Maar de coureur heeft er dacht ik geen last van. Het is straks weer nutteloos om de kwalificatie te kijken door alle straffen.
Ipv de regels de schuld te geven, kunnen we beter naar Renault kijken. Ferrari en Mercedes kunnen het namelijk wel.
Ik begrip wat je zegt. En ik maar denken dat ik naar een race aan het kijken wasArjan90 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:11:
Als Rosberg dat gaat proberen gaat hij zijn banden kapot rijden en hij weet best dat hij nooit voorbij Hamilton komt, als hij vervolgens zijn banden kapot rijdt verliest hij de plek aan Vettel. M.i. wilde hij gewoon voorbij aan
Jammer allemaal. Eerlijk is eerlijk, ik kijk weer F1 door die gekke Max! Dat is afgelopen seizoen echt helemaal ingekakt bij mij na 15 jaar trouw F1 kijken. Maar het is gewoon gort droog om naar te kijken. Banden sparen en brandstof sparen. Actie is op een paar vingers te tellen. Max maakt het voor mij weer een beetje spannend. Maar dat is slechts omdat het een Hollandse knaap is, met een geweldige start van zijn F1 Carriere. Wat leuk dat wij nu ook eens kunnen genieten van zulk soort rijders die straks gewoon op het podium kan komen.
[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 13-04-2015 13:27 ]
Dat kan toch niet het doel zijn? Ga dan liever weer in de regen racen i.p.v. rijden.Requiem19 schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:19:
Maar we krijgen er juist inhaalraces door vanuit t achterveld.
Ipv de regels de schuld te geven, kunnen we beter naar Renault kijken. Ferrari en Mercedes kunnen het namelijk wel.
Niet alleen Renault, ook Red Bull zelf presteert ondermaats. Het verschil op de baan tussen De Red Bulls en de Torro Rosso's is gewoon te klein voor het verschil in budget, want hoe chauvinistisch ik ook ben onze Max (Requiem19 schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:19:

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

True true... maar dat de regel niet volkomen belachelijk is, wordt bewezen door 2 andere motorbouwers.Señor Sjon schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:41:
[...]
Dat kan toch niet het doel zijn? Ga dan liever weer in de regen racen i.p.v. rijden.
Dat 1 bedrijf gewoon niet goed genoeg is, wil niet zeggen dat de regel onzinnig is.
Daarnaast is het doel natuurlijk niet om races spannender te maken, maar om iemand te straffen met z'n gridpositie. Bijkomend voordeel is dat we weer wat actie op de baan hebben
Dan krijg je ook een optocht. Nu lijkt het nog spannend omdat er een verschil in banden zit. Als alles weer vrij wordt het heus niet beter.Señor Sjon schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:45:
Of je houdt op met het sparen van alles en dan krijg je ook wat actie op de baan. Nu rijdt men zo langzaam als waar men mee wegkomt. FP1 rijden ze al nauwelijks om km's op de motor te voorkomen.
F1 als koningsklasse.... het wordt bijna een standaard merken cup. Die geforceerde regeltjes met een knopje waarmee je op bepaalde momenten de electro motor erbij mag zetten maakt er dan weer een Nintendo cup van.
Gooi die boel toch vrij! bepaal wat regels tbv de veiligheid en zet bijvoorbeeld een limiet op de te verstoken hoeveelheid brandstof (niet te krap, het moet geen ecocup worden, maar gewoon een norm om de technici uit te dagen en vrijheid te geven)
alles kan off-topic
Daarnaast zie ik in jou voorstel juist veel meer verschillen tussen teams doordat budget en ontwikkelcapaciteit een nog grotere rol gaat spelen. Dan worden de races echt niet leuker om te kijken hoor.
En wat is er mis met een electromotor die een boost geeft? Je bepaald als coureur zelf waar je dit inzet. En ook de verdedigende rijder heeft deze mogelijkheid. Oftewel iedereen heeft gelijke kansen daarin.
Ik word al met al af en toe ongelofelijk moe van al het "nostalgische gehuil". Momenteel zien we regelmatig leuke gevechten en in de F1 zijn altijd teams afwissend dominant.
Wees in ieder geval blij dat men tegenwoordig met de camera in ieder geval de gevechten volgt i.p.v. de leiders. Wat met de agressieve stijl en acties het voor ons Nederlanders (en Belgen) alleen maar leuker maakt momenteel.
Vaak bu'j te bang!
Ik zie alleen maar mensen roepen dat ze aan het 'pushen' zijn terwijl ze nog een seconde of 8 boven hun Q tijd rijden.alwind schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:59:
[...]
Dan krijg je ook een optocht. Nu lijkt het nog spannend omdat er een verschil in banden zit. Als alles weer vrij wordt het heus niet beter.
Die compound regel hadden ze allang moeten schrappen en gewoon S-M-H meenemen naar de baan. Dan kan een team zelf bepalen welke band bij hun auto past. Een stuk interessanter dan O-P-P, O-O-P (top 10), P-O-O of P-P-O (1-2 gokkers) (option/prime).
Vernieuwende technieken? Heb je gezien hoeveel regels er wel niet zijn omtrent het blok? Daar gaat echt niet veel innovatie van uit. Die boost is automatisch, daar heeft een coureur niks over te zeggen. De ERS gaat helemaal automatisch.NielsNdz schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:08:
Dat ben ik absoluut niet met je eens, F1 moet juist ook een plek blijven waar vernieuwde technieken worden toegepast. Zo heeft bijv. Mercedes aangegeven dat ze gestopt zouden zijn als men bij een atmosferisch blok gebleven was.
Daarnaast zie ik in jou voorstel juist veel meer verschillen tussen teams doordat budget en ontwikkelcapaciteit een nog grotere rol gaat spelen. Dan worden de races echt niet leuker om te kijken hoor.
En wat is er mis met een electromotor die een boost geeft? Je bepaald als coureur zelf waar je dit inzet. En ook de verdedigende rijder heeft deze mogelijkheid. Oftewel iedereen heeft gelijke kansen daarin.
Ik word al met al af en toe ongelofelijk moe van al het "nostalgische gehuil". Momenteel zien we regelmatig leuke gevechten en in de F1 zijn altijd teams afwissend dominant.
Wees in ieder geval blij dat men tegenwoordig met de camera in ieder geval de gevechten volgt i.p.v. de leiders. Wat met de agressieve stijl en acties het voor ons Nederlanders (en Belgen) alleen maar leuker maakt momenteel.
Enne, Mercedes heeft een vermogen stukgeslagen en zo al bijna twee kampioenschappen gekocht.
Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Ook in klasses met identieke auto's heb je rijke en arme teams. Guess what, de rijke teams rijden ook daar vooraan.-tom-562 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:08:
Omdat je dan krijgt dat het team met de grootste portemonnee wint. Plus lijkt me dat ook niet echt bevorderend voor de veiligheid. De beperkende factor zal dan de coureur worden
[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2015 15:12 ]
Best leuk hoor, alles vrijgeven, maar dan rijden er 2 mercedessen en 2 Ferrari's rond. Dat wil je toch ook niet?
Als ik zulke wensen/opmerkingen hoor denk ik; ja, lijkt mij ook leuk. Maar denk dan even door wat er gebeurt als je het uitvoert; dat is niet houdbaar qua kosten. Precies de redden dat teams verplicht zijn om zo weinig motoren te gebruiken en de ontwikkeling ieder jaar afneemt.
En als er alleen nog maar twee mercedessen en ferrari's mee zouden doen, zouden die merken er dan nog zoveel geld tegenaan willen gooien?
Het is altijd al een race om geld geweest en ondanks dat door de regels alle creativiteit en innovatie onmogelijk is gemaakt zijn het nog altijd de teams met de grootste zak geld die winnen (ongeacht wie er in het karretje rijdt)
Vroeger verraste Renault ineens met zijn stofzuiger motor. Of kwam Honda met actieve vering. Met gewoon een goed en verrassend idee kon een team ineens een voordeel hebben. Met wat minder succes probeerde Tyrrel het ooit met 6 wielen. Nu kan dat alleen nog door binnen de vele regeltjes het tegen enorme kosten net even iets beter voor elkaar te hebben dan de rest terwijl iedereen eigenlijk precies hetzelfde bouwt.
alles kan off-topic
Als rijderskampioenschap is F1 nog wel interessant, maar voor constructeurs is de WEC op dit moment de koningsklasse IMHO. Zeker na de 6-uurs race van gisteren.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Stel je even voor dat alles vrij gegeven zou worden, dan krijg je 2000+ pk + actieve vering + zieke aero (ventilator ding + geblazen diffusor, enorme vleugels etc) + ABS + ESP + een gewicht <500kg + nog 100 dingen en dat zou veel en veel te snel zijn voor de veiligheid.Ankona schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:32:
Vroeger verraste Renault ineens met zijn stofzuiger motor. Of kwam Honda met actieve vering. Met gewoon een goed en verrassend idee kon een team ineens een voordeel hebben. Met wat minder succes probeerde Tyrrel het ooit met 6 wielen. Nu kan dat alleen nog door binnen de vele regeltjes het tegen enorme kosten net even iets beter voor elkaar te hebben dan de rest terwijl iedereen eigenlijk precies hetzelfde bouwt.
Het gaat er toch juist om dat je binnen de regels je concurrentie aftroeft. Soms vindt een team een maas in de regelgeving waarmee ze in het voordeel zijn tot het verboden wordt. De regels zijn nou eenmaal een samenraapsel van alle dingen die door de jaren heen verboden zijn (naast de maatvoering etc.)
Mja je kan ook overdrijven. Er zijn zat engine freaks hier die mij vast wel kunnen vertellen hoe het zal worden als je het volgende vastlegt:Malt007 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:42:
[...]
Stel je even voor dat alles vrij gegeven zou worden, dan krijg je 2000+ pk + actieve vering + zieke aero (ventilator ding + geblazen diffusor, enorme vleugels etc) + ABS + ESP + een gewicht <500kg + nog 100 dingen en dat zou veel en veel te snel zijn voor de veiligheid.
Het gaat er toch juist om dat je binnen de regels je concurrentie aftroeft. Soms vindt een team een maas in de regelgeving waarmee ze in het voordeel zijn tot het verboden wordt. De regels zijn nou eenmaal een samenraapsel van alle dingen die door de jaren heen verboden zijn (naast de maatvoering etc.)
Aantal Cilinders (V6 )
Motorinhoud (1.6L)
Turbo restrictor
Turbodruk limiet
Verder qua Aero en banden gewoon soepeler worden. Bijtanken weer terugbrengen. DRS meuk eruit.
Volgens mij word het dan wel weer wat.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Mijn punt is; dat ik veel liever iedereen op dezelfde strategie zie, zelfde pitstops etc, dan dat we terug gaan naar de strategie van het team wat voor de overwinning zorgt. Ik zie liever gevechten op de baan, dan pitstops die bepalend zijn.
Bron telegraaf ik weet het maar is dat niet heeel veel geld voor 3 jaar
Aangezien dat elke paar jaar kan een top coureur in sommige seizoenen echt wel het verschil maken
Tja, eerlijk gezegd zie ik Vettel nog wel eens boven Rosberg eindigen dit jaar.Señor Sjon schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:58:
Ja, want voor een fractie van het geld heb je iemand die constant tweede wordt achter Hamilton. Zonder Hamilton wordt die dus eerste. Ten tijde van Vettel bij RB was Webber nergens te vinden, dan heeft de eerste rijder zin. Maar bij Mercedes is men zo dominant, dat Hamilton nergens anders heen kan gaan. Ferrari zou kunnen bieden, maar gaan zij 150m betalen voor Hamilton?
Directe winst is lastig te berekenen, een groot deel van de winst is dat de positive publiciteit er voor zorgt dat ze minder reclame hoeven te maken voor de straat auto's.StealthyPeanut schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:05:
Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd, wat een Mercedes aan de F1 over houdt aan directe winst.. Is dat ergens terug te vinden?
[ Voor 26% gewijzigd door SnowDude op 13-04-2015 17:08 ]
@Loondijke
Dat weet niemand, al dat soort getallen zijn angstvallig geheim.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2