MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:43:
[...]
Zit je nu echt moedwillig te trollen?
Maargoed, ik geef je deze; "letterlijk" was niet het juiste woord.
Je schreeft:
[...]
Ik kan dat niet anders interpreteren als "hij moet zich niet zo aanstellen, hij heeft geld zat".
Precies daarvandaan komt mijn "SP" reactie. Als iemand rijk is kan alles, als iemand arm is is het zielig.
Nogmaals, dat er 300 man op straat zouden komen te staan is natuurlijk nooit leuk, maar dat is volledig te danken aan het management.
Of Giedo rijk of arm, gezegend of zielig is doet in deze absoluut niet ter zake. Er zijn foute afwegingen gemaakt, en het is terecht dat deze afgestraft worden.
Tjah, ik reageerde op je argumenten over zijn toestand, wat het in jou opzicht rechtvaardigt, hoe egoïstisch hij zich heeft opgesteld in deze zaak, en een over lijken mentaliteit vertoont. Waar ik me boos om heb gemaakt, is dat de intentie achter de zaak niet goed is, en dat het niet meer gaat om zijn recht, maar zijn recht misbruikt en een wraakactie of wat het ook is van zijn kant (of schoonvader).
Ik hoop persoonlijk dat het allemaal bluf is, puur om een schikking snel te kunnen afdwingen. Zo niet, dan is het gewoon walgelijk. Daarnaast kan de formule 1 helemaal niet zo'n drama gebruiken, en ik vraag me ook af tot hoever deze zaak invloed heeft op de toekomst, zoals het Bosman arrest in het voetbal. Tot zover ik weet zijn veel coureurs op een "fatsoenlijke" manier weg gegaan, al dan niet met een dikke gouden handdruk en zijn als coureur daarna nog vrijwel overal welkom. Ik denk niet dat Giedo nog kan hopen op het professionele race carrière, tenminste, ik kan me prima inbeelden dat niemand zo'n troublemaker in huis wilt halen.
Mismanagement is in dit geval lastig volledig toe te wijden aan Kaltenborn, voor de publieke opinie is het makkelijk te veroordelen, maar wij weten niet of zij met het mes op de keel deze acties moest uithalen om tijd te rekken, en problemen naar later heeft willen schuiven. We weten allemaal, dat met de huidige powerunits, de jaarlijkse kosten drastisch waren gestegen. Maar goed, ik trek me terug uit de Giedo discussie. Ik hoop dat ik zijn en haar gezicht niet meer hoef te zien als ik lekker F1 kijk.