[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.358 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

enchion schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:35:
[...]

Maw ze hebben een paydriver die het geld kan missen genaaid, om de banen/financiele kant voor 300 man die er voor gestudeerd hebben/echt moeite voor gedaan hebben te kunnen garanderen.

Eerlijk gezegd zie ik zo`n baas wel zitten die de omgekeerde wereld beleeft dat je 1 persoon naait om 300 te helpen, ipv wat meestal gebeurt 300 man naaien om 1 persoon op z`n troon te kunnen helpen.
Dat ie het geld kan missen doet totaal niet ter zake. Ze hebben buiten wettelijke kaders geld aangenomen van rijders die zelfs ná Giedo gecontracteerd zijn.

Nota bene, zonder deze illegale manier van handelen waren ze misschien al over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Ergens snap ik de argumenten wel dat het wrang is dat mogelijk 300 werknemers de dupe van deze acties kunnen zijn, maar dat is niet de insteek geweest van Giedo. Door de slechte situatie waar het management Sauber in heeft gemanoeuvreerd kan het omvallen van Sauber een gevolg zijn. Die situatie is niet gecreëerd door het contract wat Giedo heeft getekend. Dat Sauber mogelijk het geld van de andere rijders nodig had om overeind te blijven kan waar zijn, maar het is diezelfde Giedo die vorig jaar 7 miljoen moest overmaken zodat de salarissen van al die werknemers betaald konden worden. Dus zonder Giedo hadden we misschien nu al geen baan gehad.

Puur mismanagement als je het mij vraagt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fynrd1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:40:
[...]

Schreef ik letterlijk dat hij niet moet zeuren omdat hij het niet slecht heeft? Waar ergens, dan kan ik dat even terug lezen. Of zit je nu gewoon te liegen? En waar is het antwoord op mijn eerste vraag?
Zit je nu echt moedwillig te trollen?

Maargoed, ik geef je deze; "letterlijk" was niet het juiste woord.
Je schreeft:
Wat een zwaar leven heeft die toch. :')
Ik kan dat niet anders interpreteren als "hij moet zich niet zo aanstellen, hij heeft geld zat".
Precies daarvandaan komt mijn "SP" reactie. Als iemand rijk is kan alles, als iemand arm is is het zielig.
Nogmaals, dat er 300 man op straat zouden komen te staan is natuurlijk nooit leuk, maar dat is volledig te danken aan het management.
Of Giedo rijk of arm, gezegend of zielig is doet in deze absoluut niet ter zake. Er zijn foute afwegingen gemaakt, en het is terecht dat deze afgestraft worden.

Meer on-topic; begrijp ik goed dat er nu een stoeltje geschuimd is? Ergens geeft dat me het gevoel dat de monteurs wellicht wel met Giedo willen samenwerken. Vraag me ook af in hoeverre Kaltenborn hier toestemming voor gegeven heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:39:
[...]

Nota bene, zonder deze illegale manier van handelen waren ze misschien al over de kop.
Jij had ze graag al eerder over de kop zien gaan, omdat dat op de papieren documenten netter was overgekomen ?

Wereld draait in mijn optiek niet om papier maar om mensen en wat die mensen kunnen doen.

(However heb ik wel de mening dat je als je als monteur/... bij een F1 team gaat werken, wel kan verwachten dat er veel andere belangen meedoen dan alleen racen, en je dus altijd een mentale reserve moet hebben dat het elk moment afgelopen kan zijn, maarja mijn argument is dus dat de rijder dat eigenlijk ook moet kunnen hebben)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 16:57
enchion schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Jij had ze graag al eerder over de kop zien gaan, omdat dat op de papieren documenten netter was overgekomen ?

Wereld draait in mijn optiek niet om papier maar om mensen en wat die mensen kunnen doen.

(However heb ik wel de mening dat je als je als monteur/... bij een F1 team gaat werken, wel kan verwachten dat er veel andere belangen meedoen dan alleen racen, en je dus altijd een mentale reserve moet hebben dat het elk moment afgelopen kan zijn, maarja mijn argument is dus dat de rijder dat eigenlijk ook moet kunnen hebben)
Misschien had het voor veel medewerkers beter geweest inderdaad.

Hadden ze immers de tijd gehad om onderdak te vinden bij andere teams aan het einde van vorig seizoen, nu zijn alle vacatures wel ingevuld. Dus naast dat VDG, Nasr en/of Ericsson nu een mindere fijne periode meemaken, zijn er 300 mensen die waarschijnlijk een seizoen zonder werk komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Que? Ik zie helemaal liever niemand over de kop gaan natuurlijk!
Vond Sauber altijd een sympathiek team.

Maar als ze gewoon netjes twee coureurs hadden gecontracteerd, in plaats van 3 (4?), hadden ze misschien het vorige jaar nieteens uit kunnen dienen.

En ja, de wereld draait om papier. Als je een bindende afspraak hebt, heb je je daar maar aan te houden. Dan kun je nog een poging doen om er samen uit te komen, en een nieuw contract af te sluiten, maar dan houdt het natuurlijk wel een beetje op. Als je je afspraken niet na kunt komen, moet je ze niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Een contract is toch wel wat meer waard dan een velletje papier om je reet mee af te vegen? In de F1 blijkbaar dan niet.

Ik vind het gewoon not done om iemand te contracteren, inclusief sponsorgelden, wachten tot het geld (gedeeltelijk?) binnen is en vervolgens het contract verscheuren omdat je een vettere vis aan de haak hebt geslagen en het geld van de eerste lekker te houden. Zo werkt het natuurlijk niet, dat is gewoon diefstal.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Giedo aan de lijn bij 3FM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Simpel: ja. Liever eerlijk over de kop, dan crimineel doorgaan.
Als ze toen over de kop waren gegaan, dan was de naam Sauber niet zo besmeurd als nu en was het nog dat sympathieke team.

Overigens, Giedo hiervan de schuld geven is op het niveau van die Nederlandse "Bonny & Clyde" die hun slachtoffers de schuld gaven van het neerslaan met een koekenpan en een ander neerschieten. Als ze gewoon hadden meegewerkt, was er niets gebeurd of Als je gewoon niet had ingebroken, was er niets gebeurd... ik kies voor de laatste.
McBoom schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:56:
Een contract is toch wel wat meer waard dan een velletje papier om je reet mee af te vegen? In de F1 blijkbaar dan niet.
Tot op heden werd dat wel zo gezegd (buiten de F1 is een contract, een contract; binnen de F1 is een contract het begin van een onderhandeling), maar blijkbaar was het contract van GvdG wel erg waterdicht.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 13-03-2015 08:59 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Prima als je zo denkt (reactie op de mensen die zeggen dat Giedo "niet moet zeuren"), maar dan vind je dus ook dat het merendeel van de faillissementen in Nederland belachelijk zijn. Er zijn zat bedrijven in Nederland met veel medewerkers over de kop gegaan omdat een paar leveranciers al tijden hun centjes niet hadden ontvangen. En dat gaat dan over het algemeen om veel kleinere bedragen dan hier spelen...
in mijn ogen is het ridicuul om een eventueel baanverlies van 300 mensen op het conto van Giedo te schrijven, terwijl er maar 1 iemand voor verantwoordelijk is... die mevrouw die de baas speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 13-03-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Wat zei ie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Da
Dat hij wel graag wilt rijden, maar weinig kon zeggen ivm rechtzaak die nog loopt.
Kwam ook pas halverwege het gesprek erin. Denk dat je het wel terug kan luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het lijkt erop dat de rechters toch weer wat minder hard voor Sauber worden en aansturen op het afkopen van het contract van Giedo.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannetje19 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:13:
Da
[...]

Dat hij wel graag wilt rijden, maar weinig kon zeggen ivm rechtzaak die nog loopt.
Kwam ook pas halverwege het gesprek erin. Denk dat je het wel terug kan luisteren....
http://www.3fm.nl/gemist

Daar staat die nog niet
Maar daar komt Giedo vast op terug te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://www.gpupdate.net/n...n-met-elkaar-gaan-praten/

Ik vraag me af wat de gedachte van de rechter hierbij is. Sauber doet niets, Giedo wil rijden, lastig daar een middenweg in te vinden zo op het laatste moment lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Niet zoveel nieuws bij 3FM, eigenlijk herhaling van alles wat we al wisten (wat je ook kan verwachten bij media die op het grote publiek gericht is). Ik verbaas me ook dat dit zo weinig aandacht krijgt op buitenlandse F1 sites.
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:19:

Ik vraag me af wat de gedachte van de rechter hierbij is. Sauber doet niets, Giedo wil rijden, lastig daar een middenweg in te vinden zo op het laatste moment lijkt me.
Sauber kan proberen het af te kopen (al weet ik niet waar ze daarvoor het geld vandaan halen).

Peter Sauber is/was altijd een heel erg correcte man, bijna een heilige zowat. Ik snap niet dat hij Kaltenmuts zo door laat prutsen. Sinds dat het team in haar handen is is het alleen maar achteruit gegaan met dit als klapper op de vuurpijl dit gedoe. Hij had toch allang in moeten stappen en haar eruit moeten gooien???

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ligt het aan mij of is er geen "sign up" knop:
http://www.formula1.com/c...bscribe-to-f1-access.html

Heb het idee dat mijn oorspronkelijke account (om in te loggen en gratis live timing te zien) niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:19:

Simpel, als Giedo niet ingaat op een in de ogen van de rechter redelijke financiele schikkingsaanbod heeft Sauber gewonnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51

maus

~ Maus

MrSleeves schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22:

Heb het idee dat mijn oorspronkelijke account (om in te loggen en gratis live timing te zien) niet meer werkt.
Nee klopt, probeerde net ook een paar keer en kreeg toen de melding van "server overbelast", de knop is nu (lijkt me) tijdelijk weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

MrSleeves schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22:

Ik heb hetzelfde probleem. Password reset lijkt ook niet te werken...
Ook lijkt het betaalde toegang te zijn tegenwoordig... dat zou wel heel erg zijn :X

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Simpel, als Giedo niet ingaat op een in de ogen van de rechter redelijke financiele schikkingsaanbod heeft Sauber gewonnen.
Dat vraag ik me af, als je tot 4x toe een rechtzaak wint, moet je dan schikken? Redelijk zou dan op zijn minst een veelvoud van die 7 miljoen zijn wegens geleden imago schade etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Dat zou ik wel een hele vreemde opeenvolging van zaken vinden.
Eerst als rechter stellen dat Giedo de auto in moet, en daarna dat ie een schikking moet accepteren?

Dat hadden ze afgelopen week natuurlijk ook kunnen doen. Had een hoop gezeur gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51

maus

~ Maus

rally schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Password reset lijkt ook niet te werken...
Ook lijkt het betaalde toegang te zijn tegenwoordig... dat zou wel heel erg zijn :X
Zonder account (dus zonder betaalde toegang) kun je het leaderbord zien met rondetijden, zonder de sectortijden :( , en het live commentaar. De overige tabjes zitten achter de paywall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Er staat op die site nog "COMING SOON", dus misschien dat het nog komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als uitvoering van je rechten niet redelijkerwijs mogelijk zijn dan moet je een oplossing zoeken. Laten we eerlijk wezen Giedo heeft recht op een stoeltje, maar 3 anderen hebben dat ook en er zijn maar twee stoeltjes. In alle redelijkheid moet er dus naar een oplossing gezocht worden en ik heb niet de indruk dat Giedo dat doet. Die zit er zelf ook erg star in.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

ThaStealth schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22:
Peter Sauber is/was altijd een heel erg correcte man, bijna een heilige zowat. Ik snap niet dat hij Kaltenmuts zo door laat prutsen. Sinds dat het team in haar handen is is het alleen maar achteruit gegaan met dit als klapper op de vuurpijl dit gedoe. Hij had toch allang in moeten stappen en haar eruit moeten gooien???
Dus dat, ik hoop echt dat zij de laan wordt uitgestuurd. Er zijn vast wel mensen beschikbaar binnen Sauber die capabeler zijn om die rol (tijdelijk) te vervullen. Daarnaast is dat ook de enige optie dat het überhaupt mogelijk is voor Giedo om daar te gaan rijden, met betrekking tot sfeer en samenwerking in het team.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 13-03-2015 09:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

maus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:29:
[...]

Zonder account (dus zonder betaalde toegang) kun je het leaderbord zien met rondetijden, zonder de sectortijden :( , en het live commentaar. De overige tabjes zitten achter de paywall.
Vorig jaar was ook al zonder sectortijden; dat waren bolletjes geworden.

Daarvoor had ik nog f1lt (briljant) en die was geloof ik zelfs bezig om a.h.v. de bolletjes de sectortijden terug te rekenen.
Laguna schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:33:
[...]

Dus dat, ik hoop echt dat zij de laan wordt uitgestuurd (met als voorwaarde dat zij hoofdverantwoordelijke is voor dit hele gedoe).
Sinds haar aantreden vlak voor Korea 2012 is het ook alleen maar slechter gegaan met Sauber.

[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 13-03-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zelf heeft Kaltenborn naar eigen zeggen nog geen seconde nagedacht om op te stappen..

Beide partijen kunnen/willen niks zeggen tegen de media

http://www1.skysports.com...inking-about-resigning?78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:40
Kaltenborn komt wel weer aan de bak.... behalve er een paar dagen in de media lullig uitzien zal ze er geen schade onder lijden. ("Ik heb geprobeerd het team/300 banen te redden, GvdG en consorten hebben roet in het eten gegooid").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 11:55
durian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:43:
Kaltenborn komt wel weer aan de bak.... behalve er een paar dagen in de media lullig uitzien zal ze er geen schade onder lijden. ("Ik heb geprobeerd het team/300 banen te redden, GvdG en consorten hebben roet in het eten gegooid").
Ik geloof niet dat een ander team haar ooit aan zou nemen na deze soap... je zal wel gek zijn en het is ook niet alsof ze in het verleden al ergens anders wel goede resultaten heeft behaald?

Heb alles van vannacht even teruggelezen en snap echt niet hoe je op een reactie kan komen "van zeur niet want je hebt geld zat" en "ze doen dit over de rug van 300 man!"....

Dit hele zaakje stinkt gewoon, als ze vier man een contract plus betrokken sponsoren nodig hebben om de winter door te komen dan is dat gewoon onrechtmatig ongeacht of iemand het kan lijden.... Als je als bedrijf je zaakjes niet op orde hebt heb je gewoon geen bestaansrecht jammer voor die mensen.

Maar dan nog zal het team wel gewoon overgenomen worden door een partij en zullen er (weinig) banen verloren gaan gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:
Als uitvoering van je rechten niet redelijkerwijs mogelijk zijn dan moet je een oplossing zoeken. Laten we eerlijk wezen Giedo heeft recht op een stoeltje, maar 3 anderen hebben dat ook en er zijn maar twee stoeltjes. In alle redelijkheid moet er dus naar een oplossing gezocht worden en ik heb niet de indruk dat Giedo dat doet. Die zit er zelf ook erg star in.
Ik denk dat Giedo en zijn team de afgelopen winter/vorig jaar best wel druk bezig geweest zijn met Sauber. Het is een aanname om er vanuit te gaan dat dat niet zo is en ze gelijk rechtzaken beginnen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:43:
[...]

Zit je nu echt moedwillig te trollen?

Maargoed, ik geef je deze; "letterlijk" was niet het juiste woord.
Je schreeft:

[...]

Ik kan dat niet anders interpreteren als "hij moet zich niet zo aanstellen, hij heeft geld zat".
Precies daarvandaan komt mijn "SP" reactie. Als iemand rijk is kan alles, als iemand arm is is het zielig.
Nogmaals, dat er 300 man op straat zouden komen te staan is natuurlijk nooit leuk, maar dat is volledig te danken aan het management.
Of Giedo rijk of arm, gezegend of zielig is doet in deze absoluut niet ter zake. Er zijn foute afwegingen gemaakt, en het is terecht dat deze afgestraft worden.
Tjah, ik reageerde op je argumenten over zijn toestand, wat het in jou opzicht rechtvaardigt, hoe egoïstisch hij zich heeft opgesteld in deze zaak, en een over lijken mentaliteit vertoont. Waar ik me boos om heb gemaakt, is dat de intentie achter de zaak niet goed is, en dat het niet meer gaat om zijn recht, maar zijn recht misbruikt en een wraakactie of wat het ook is van zijn kant (of schoonvader).

Ik hoop persoonlijk dat het allemaal bluf is, puur om een schikking snel te kunnen afdwingen. Zo niet, dan is het gewoon walgelijk. Daarnaast kan de formule 1 helemaal niet zo'n drama gebruiken, en ik vraag me ook af tot hoever deze zaak invloed heeft op de toekomst, zoals het Bosman arrest in het voetbal. Tot zover ik weet zijn veel coureurs op een "fatsoenlijke" manier weg gegaan, al dan niet met een dikke gouden handdruk en zijn als coureur daarna nog vrijwel overal welkom. Ik denk niet dat Giedo nog kan hopen op het professionele race carrière, tenminste, ik kan me prima inbeelden dat niemand zo'n troublemaker in huis wilt halen.

Mismanagement is in dit geval lastig volledig toe te wijden aan Kaltenborn, voor de publieke opinie is het makkelijk te veroordelen, maar wij weten niet of zij met het mes op de keel deze acties moest uithalen om tijd te rekken, en problemen naar later heeft willen schuiven. We weten allemaal, dat met de huidige powerunits, de jaarlijkse kosten drastisch waren gestegen. Maar goed, ik trek me terug uit de Giedo discussie. Ik hoop dat ik zijn en haar gezicht niet meer hoef te zien als ik lekker F1 kijk.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Devian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat Giedo en zijn team de afgelopen winter/vorig jaar best wel druk bezig geweest zijn met Sauber. Het is een aanname om er vanuit te gaan dat dat niet zo is en ze gelijk rechtzaken beginnen.
Wat er ook gebeurd is, feit is dat Giedo nu een stoeltje geven niets oplost. Het lijkt erop dat de rechters dat besef ook hebben en dus aansturen op een echte oplossing. Wat Giedo eigenlijk wil is dat Sauber even snel een satelietteam optuigt en dit weekend met vier (of in ieder geval minimaal 3) wagens aan de start verschijnt. Dat dit niet reëel is zal voor een rechter ook wel duidelijk zijn. (evenals dat Giedo en c.s. een verborgen agenda hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door Ankona op 13-03-2015 09:57 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
NielsNdz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:51:
[...]
Ik geloof niet dat een ander team haar ooit aan zou nemen na deze soap... je zal wel gek zijn en het is ook niet alsof ze in het verleden al ergens anders wel goede resultaten heeft behaald?
Dat was mijn cynische geest die sprak, hooggeplaatsten die de boel om zeep helpen lijden daar vaak niet zo veel zelf onder.
NielsNdz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:51:
Heb alles van vannacht even teruggelezen en snap echt niet hoe je op een reactie kan komen "van zeur niet want je hebt geld zat" en "ze doen dit over de rug van 300 man!"....

Dit hele zaakje stinkt gewoon, als ze vier man een contract plus betrokken sponsoren nodig hebben om de winter door te komen dan is dat gewoon onrechtmatig ongeacht of iemand het kan lijden.... Als je als bedrijf je zaakjes niet op orde hebt heb je gewoon geen bestaansrecht jammer voor die mensen.

Maar dan nog zal het team wel gewoon overgenomen worden door een partij en zullen er (weinig) banen verloren gaan gok ik zo
Uhm, dat was mijn reactie ook niet (of bedoel je "men"?). Mijn reactie is ook dat het vreselijk stinkt en fout is.

Laten we hopen op een goede afloop voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mevrouw heeft zelf 33% van de aandelen van het team. Dat maakt het lastig haar eruit te trappen maakt dat zijn persoonlijk ook wel wat meer belangen in het team heeft dan alleen het behoud van een baantje.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
durian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:58:
[...]

[...]
Uhm, dat was mijn reactie ook niet (of bedoel je "men"?). Mijn reactie is ook dat het vreselijk stinkt en fout is.

Laten we hopen op een goede afloop voor iedereen.
Sorry was algemeen de reactie op alle post van vannacht en geen reactie op jou |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
fynrd1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:55:
[...]Mismanagement is in dit geval lastig volledig toe te wijden aan Kaltenborn, voor de publieke opinie is het makkelijk te veroordelen, maar wij weten niet of zij met het mes op de keel deze acties moest uithalen om tijd te rekken, en problemen naar later heeft willen schuiven. We weten allemaal, dat met de huidige powerunits, de jaarlijkse kosten drastisch waren gestegen. Maar goed, ik trek me terug uit de Giedo discussie. Ik hoop dat ik zijn en haar gezicht niet meer hoef te zien als ik lekker F1 kijk.
Mismanagement is het opstellen van 4 contracten, voor maar 2 plaatsen. Dit wordt dan ook civielrechtelijk opgelost, indien partijen er niet uit kunnen komen. -> GvdG vs. Sauber

Geld aannemen met valse intenties, enkel om 'het team' overeind te houden is een misdrijf, welke strafrechtelijk vervolgd dient te worden. Het is jammer dat F1 deze kant op gaat, maar niemand dient dmv een misdrijf te begaan een team overeind te houden. Mevrouw had ook samen met Sutil / GvdG een oplossing kunnen vinden, en indien niet mogelijk contracten kunnen ontbinden met terugbetaling van geld, en op zoek gaan naar nieuwe sponsoren/rijders die ook dit stukje afkopen zouden opnemen.

De andere optie was fallisement, niet leuk, maar helaas dan onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed, volgens mij zijn er belangrijker dingen aan de hand dan welke 2 van de 3 paydrivers er rijden bij één of ander achterhoede team. :)
Ik hoop vooral dat het team kan blijven bestaan onder beter management.

Ik heb FP1 gezien, daarna had ik geen fut om mijn wekker te zetten voor de 2e.
De verschillen zijn wel weer groot zeg met Mercedes. En het lijkt erop dat Ferrari en Williams daarachter om best of the rest mogen vechten.
Ricciardo heeft al een motor vervangen, en aangezien je er maar 4 hebt voor een heel seizoen, is dat wel een enorme terugslag.
Sainz zat er steeds goed bij met de STR, ben benieuwd of die auto daadwerkelijk in Q3 kan komen.
McLaren rijdt volgens mij nog op eieren, en wil gewoon kilometers maken zonder averij. Dan helpt K-Mag niet met z'n crash.

Over 20 min is The F1 Show Live op Sky Sports, eens kijken of daar nog interessante dingen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zamorano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:09:
Goed, volgens mij zijn er belangrijker dingen aan de hand dan welke 2 van de 3 paydrivers er rijden bij één of ander achterhoede team. :)
Ik hoop vooral dat het team kan blijven bestaan onder beter management.

Ik heb FP1 gezien, daarna had ik geen fut om mijn wekker te zetten voor de 2e.
De verschillen zijn wel weer groot zeg met Mercedes. En het lijkt erop dat Ferrari en Williams daarachter om best of the rest mogen vechten.
Ricciardo heeft al een motor vervangen, en aangezien je er maar 4 hebt voor een heel seizoen, is dat wel een enorme terugslag.
Sainz zat er steeds goed bij met de STR, ben benieuwd of die auto daadwerkelijk in Q3 kan komen.
McLaren rijdt volgens mij nog op eieren, en wil gewoon kilometers maken zonder averij. Dan helpt K-Mag niet met z'n crash.

Over 20 min is The F1 Show Live op Sky Sports, eens kijken of daar nog interessante dingen voorbij komen.
Hij heeft een motor gewisseld, dat betekend niet vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 14-09 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:09:

Het was een wissel uit voorzorg. Nu kunnen ze de motor waarschijnlijk maken zonder dat het hem onderdelen kost.
"In de eerste oefensessie duurde het een half uur voor we echt op gang kwamen. Er was een probleem dat tijdens de training bleef terugkomen", zei Ricciardo tegen de Britse zender Sky Sports. Op de vraag of hij nu al één van de vier motoren heeft gebruikt, antwoordde de Australiër: "Nee, dat niet. Maar als we echt hadden gepusht in de tweede training, dan hadden we daar wel risico mee genomen."

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ah, dat scheelt inderdaad nogal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Het was een wissel uit voorzorg. Nu kunnen ze de motor waarschijnlijk maken zonder dat het hem onderdelen kost.

[...]
Ik dacht dat het hele motorenregelement alleen voor quali en races gold. Dat ze op vrijdagen konden prutsen wat ze wilden met zoveel motoren als ze wilden?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:12:
Ah, dat scheelt inderdaad nogal. :+
Tja, met 3 dagen per GP weekend, en 20 GP's zijn dat in dit tempo 60 motoren :+
ThaStealth schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Ik dacht dat het hele motorenregelement alleen voor quali en races gold. Dat ze op vrijdagen konden prutsen wat ze wilden met zoveel motoren als ze wilden?
Dit kan ook nog wel eens kloppen ja. Een weekend bestaat voor dat reglement uit FP3, Q en Race geloof ik... Kan het niet terugzoeken, de reglementen zijn kwijt op die nieuwe site...

[ Voor 50% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-03-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_9Z3XyXEAAQkwm.jpg:large
Zou de Ferrari motor echt zoveel pk gevonden hebben?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
JPM85 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:07:
[...]

De andere optie was fallisement, niet leuk, maar helaas dan onoverkomelijk.
Dat "failliet gaan" moet je ook niet te zwaar aan tillen... Er zijn heel veel teams die de laatste jaren kopje onder gingen en weer opstonden. Gewoon omdat er mannen met geld zijn die van dure speeltjes houden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:16:
[afbeelding]
Zou de Ferrari motor echt zoveel pk gevonden hebben?
Ferrari en Sauber zitten beide tussen de andere wagens in het veld. Daar rij je over het algemeen met iets minder downforce om inhalen mogelijk te maken. Ferrari wil natuurlijk niet vastzitten achter een Williams als ze de plek verliezen, maar eigenlijk net iets sneller zijn..

Zie ook RedBull vorig jaar, die ook erkenden dat ze met veel minder downforce moesten rijden om nog iemand in te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Ferrari en Sauber zitten beide tussen de andere wagens in het veld. Daar rij je over het algemeen met iets minder downforce om inhalen mogelijk te maken. Ferrari wil natuurlijk niet vastzitten achter een Williams als ze de plek verliezen, maar eigenlijk net iets sneller zijn..

Zie ook RedBull vorig jaar, die ook erkenden dat ze met veel minder downforce moesten rijden om nog iemand in te kunnen halen.
Het schijnt dat Ferrari wel echt een flinke stap heeft gemaakt, en Renault niet. Ook gaven beide aan dat ze niet alle performance die ze hebben gevonden meenamen naar Australië.
Wat we niet weten is hoeveel extra power Mercedes heeft gevonden/meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
asing schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Dat "failliet gaan" moet je ook niet te zwaar aan tillen... Er zijn heel veel teams die de laatste jaren kopje onder gingen en weer opstonden. Gewoon omdat er mannen met geld zijn die van dure speeltjes houden.
Dat klopt, maar anders wordt het zo'n onduidelijk statement.
Ik denk als we terug gaan kijken waar Force India tot aan toe terug gaat, of Red Bull Racing.

Toch ben ik benieuwd waar Sauber F1 nu nog voor gaat. Paar jaar terug was het team nog zo'n 130-150 miljoen waard, maar lijkt me sterk dat ze dat op dit moment nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Het schijnt dat Ferrari wel echt een flinke stap heeft gemaakt, en Renault niet. Ook gaven beide aan dat ze niet alle performance die ze hebben gevonden meenamen naar Australië.
Wat we niet weten is hoeveel extra power Mercedes heeft gevonden/meegenomen.
Klopt, en dat in combinatie met de downforce verklaring zorgt ervoor dat ze hoog staan in de speed trap.

Als het namelijk alleen de gevonden power is zou het betekenen dat Ferrari op dit moment de beste motor heeft, iets dat mij niet helemaal lijkt te kloppen.

En RedBull is niet happy:
Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko neemt zoals gebruikelijk geen blad voor de mond. Aan Auto Motor und Sport verkondigde hij: "Als de motor het al na vijftig kilometer begeeft, dan is dat dodelijk vanwege de limiet van vier motoren per seizoen. De eerste conclusies zijn vernietigend voor Renault."

"De rijbaarheid van de motor is aanzienlijk slechter dan tijdens de tests. In plaats van een stap vooruit hebben we een stap achteruit gezet. De auto beweegt bij het remmen alle kanten op en het vermogen komt tijdens het accelereren met onverwachte scheuten. Dan is het moeilijk om de wagen af te stellen en constante tijden te noteren. De achterstand op de top is schrikbarend."

[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Wat er ook gebeurd is, feit is dat Giedo nu een stoeltje geven niets oplost. Het lijkt erop dat de rechters dat besef ook hebben en dus aansturen op een echte oplossing. Wat Giedo eigenlijk wil is dat Sauber even snel een satelietteam optuigt en dit weekend met vier (of in ieder geval minimaal 3) wagens aan de start verschijnt. Dat dit niet reëel is zal voor een rechter ook wel duidelijk zijn. (evenals dat Giedo en c.s. een verborgen agenda hebben)
Dat is niet iets wat de rechters beseffen, maar iets dat de advocaat van Giedo aangegeven heeft bij de rechters, die ze vervolgens dus extra tijd gegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, tegenstrijdigheid troef...

Ricciardo's motor telt mee voor de 4 motoren, en dit was al de eerste:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118028
Red Bull's Daniel Ricciardo is already onto the second of his four Renault engines for the 2015 Formula 1 season after a problem in Australian Grand Prix practice.

AUTOSPORT understands that the V6 that failed in Ricciardo's car in Melbourne on Friday cannot be repaired for re-use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:34:
Hmm, tegenstrijdigheid troef...

Ricciardo's motor telt mee voor de 4 motoren, en dit was al de eerste:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118028

[...]
Hmm, had ik het wel goed gelezen met mijn slaperige hoofd. :z
Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is.

Als je defecte motoren ongelimiteerd mag repareren is de regel natuurlijk ook een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:29:
[...]

Klopt, en dat in combinatie met de downforce verklaring zorgt ervoor dat ze hoog staan in de speed trap.

Als het namelijk alleen de gevonden power is zou het betekenen dat Ferrari op dit moment de beste motor heeft, iets dat mij niet helemaal lijkt te kloppen.

En RedBull is niet happy:

[...]
Mja straks rijdt het hele veld op Mercedes en één Ferrari team.

Niet echt een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:45:
[...]

Mja straks rijdt het hele veld op Mercedes en één Ferrari team.

Niet echt een goede ontwikkeling.
Mercedes zal niet het hele veld willen leveren (en ik vraag me af of ze dit als motorleverancier verplicht zijn). Als motorleverancier ben je wel verplicht om niet exclusief te leveren, indien er vraag is, maar volgens mij hoef je niet verplicht aan iedereen te leveren die wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zamorano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:36:
[...]
Als je defecte motoren ongelimiteerd mag repareren is de regel natuurlijk ook een wassen neus.
Volgens mij werken ze met zegels op bepaalde plekken in de motor; als je die moet verbreken ben je klos.

Goed te zien trouwens dat Toro Rosso een goede subtopper is, en dat ze aan elkaar gewaagd lijken te zijn. Hopelijk heeft Max zijn problemen voor het weekend nu gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja dan is het wel erg makkelijk om de rest achter je te houden. Geef alleen je motor aan de slechte teams.

RB gaat echt niet nog een jaar wachten op Renault als het weer zo'n drama wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:47:
[...]

Mercedes zal niet het hele veld willen leveren (en ik vraag me af of ze dit als motorleverancier verplicht zijn). Als motorleverancier ben je wel verplicht om niet exclusief te leveren, indien er vraag is, maar volgens mij hoef je niet verplicht aan iedereen te leveren die wil.
Nee dat mag niet ;) Je mag volgens mij als motot leverancier slechts 4 teams voorzien van motoren. Daarom kon Lotus dit jaar alleen over naar de mercedes motor omdat McLaren nu met Honda rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:51:
Tja dan is het wel erg makkelijk om de rest achter je te houden. Geef alleen je motor aan de slechte teams.

RB gaat echt niet nog een jaar wachten op Renault als het weer zo'n drama wordt.
NielsNdz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Nee dat mag niet ;) Je mag volgens mij als motot leverancier slechts 4 teams voorzien van motoren. Daarom kon Lotus dit jaar alleen over naar de mercedes motor omdat McLaren nu met Honda rijdt
Sterker nog, je mag slechts 3 teams met 2 auto's van motoren voorzien, of je moet een uitzondering van de FIA krijgen.

Uit de sporting regulations, hoofdstuk 13.3
A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for
more than three teams of two cars each without the consent of the FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik ben benieuwd of Kaltenborn nog een faxje naar het CRB gaat sturen. Daar lijkt het met de superlicentie nu op te hangen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:05:
[...]

[...]

Sterker nog, je mag slechts 3 teams met 2 auto's van motoren voorzien, of je moet een uitzondering van de FIA krijgen.

Uit de sporting regulations, hoofdstuk 13.3

[...]
En nu deze constructie: (ja ik zoek altijd naar gaten in wet, regels bezorgen mij jeuk ;) )
Machine fabriek de Boer levert White label motoren
Kia Racing gebruikt deze De Boer motoren en levert ze onder eigen naam aan drie andere teams.
Dacia Sport gebruikt ook de motoren van De Boer en levert die aan drie andere teams.
Om het succes compleet te maken besluit ook John de Mol een graantje mee te pikken en zet een paar media race teams op met op De Boer gebaseerde motoren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:11:
Ik ben benieuwd of Kaltenborn nog een faxje naar het CRB gaat sturen. Daar lijkt het met de superlicentie nu op te hangen.
Of gaat de rechter de FIA opdragen af te zien van deze licentie eis. Het is immers een papieren formaliteit die onredelijk bezwarend is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Wel complimenten aan de Nederlandse fans dat er nog geen berichten zijn dat de huidige Sauber coureurs bestookt worden met bedreigingen. Kan me herinneren dat Heinz Harald Frentzen een hoop shit over zich heen kreeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:13:
[...]

En nu deze constructie: (ja ik zoek altijd naar gaten in wet, regels bezorgen mij jeuk ;) )
Machine fabriek de Boer levert White label motoren
Kia Racing gebruikt deze De Boer motoren en levert ze onder eigen naam aan drie andere teams.
Dacia Sport gebruikt ook de motoren van De Boer en levert die aan drie andere teams.
Om het succes compleet te maken besluit ook John de Mol een graantje mee te pikken en zet een paar media race teams op met op De Boer gebaseerde motoren.
Verder in 13.3:
For the purposes of
this Article 13.3, a major car manufacturer is a company whose shares are quoted on a
recognised stock exchange or the subsidiary of such a company
Er wordt verder met geen woord gerept over rebranding van motoren. Maar er is wel een precedent. RedBull wilde de Renault motor aanpassen en onder de Inifity naam gebruiken, hier heeft de FIA een stokje voor gestoken. Ik vermoed dat (ergens diep in de reglementen, kan het niet vinden zo snel) een stuk staat dat je om je manufacturer te mogen noemen, het blok zelf moet ontwikkelen, en dat net als met het Chassis, het ontwerp van het blok dus intelectueel eigendom moet zijn van de manufacturer.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-03-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 07:29

Saffie_time

Why use this? 42!

Erwin schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:16:
Wel complimenten aan de Nederlandse fans dat er nog geen berichten zijn dat de huidige Sauber coureurs bestookt worden met bedreigingen. Kan me herinneren dat Heinz Harald Frentzen een hoop shit over zich heen kreeg :X
Uhm
Die twee hebben toch ook gedaan wat dachten dat goed was om te kunnen racen?
Zou een beetje raar zijn om de coureurs erop aan te kijken dat er mis-management gevoerd wordt...
Ja ik weet HH nog maar is wel iets andere situatie.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ankona schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:15:
[...]

Of gaat de rechter de FIA opdragen af te zien van deze licentie eis. Het is immers een papieren formaliteit die onredelijk bezwarend is.
FIA is geen partij hierin, Sauber had dat contract ten eerste niet op mogen zeggen (was al na de arbitrage) en ze hadden vanaf maandag genoeg tijd gehad om een spoedprocedure te volgen. Het Law&Order team van VDG was hier blijkbaar niet van op de hoogte. Overigens kunnen alleen teams melding maken bij het CRB. De FIA gebruikt die input weer voor de licentie. Is ook voor de verzekering e.d., dus je kan niet zonder.
Erwin schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:16:
Ericsson en Nasr kunnen er ook niet zoveel aan doen. Wel apart is het sentiment dat men het niet erg vindt dat VDG zijn geld 'gestolen' is, maar ze dat wel erg vinden bij de huidige coureurs als zij hun stoeltje kwijtraken. Maar die mening komt nog maar bij een enkeling voor.

In alles blijkt dat Sauber weer aan het traineren is geslagen. Ze zullen net zolang ja zeggen/nee doen tot er geen kans meer is om de Q te rijden. Voor mij zijn er al voldoende argumenten
- CRB niet hersteld.
- SL te laat aangevraagd.
- Geen pitpass voor VDG.
- Skeleton crew voor het schuimen van het stoeltje.
- Geen outfit, hij heeft Ericsson's pak geleend voor het schuimen.
- Wel FP2 gereden, zonder VDG.
- Startlijst niet verzocht aan te passen.
- Dan heb je nog futiliteiten als het gebrek aan sponsorstickers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Verder in 13.3:
[...]

Er wordt verder met geen woord gerept over rebranding van motoren. Maar er is wel een precedent. RedBull wilde de Renault motor aanpassen en onder de Inifity naam gebruiken, hier heeft de FIA een stokje voor gestoken. Ik vermoed dat (ergens diep in de reglementen, kan het niet vinden zo snel) een stuk staat dat je om je manufacturer te mogen noemen, het blok zelf moet ontwikkelen, en dat net als met het Chassis, het ontwerp van het blok dus intelectueel eigendom moet zijn van de manufacturer.
Van Renault naar Infinity is ook een stap tussen verschillende concerns/manufacturer.
Infinity is van Nissan, wat nog gescheiden legal entities zijn.

Misschien dat de Ferrari klantenmotor wel FIAT mag heten? O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Van Renault naar Infinity is ook een stap tussen verschillende concerns/manufacturer.

Ik zie hem nog niet: http://www.fptindustrial....en-UK/Pages/HomePage.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:
[...]

In alles blijkt dat Sauber weer aan het traineren is geslagen. Ze zullen net zolang ja zeggen/nee doen tot er geen kans meer is om de Q te rijden. Voor mij zijn er al voldoende argumenten
Daar lijkt het inderdaad wel op, maar waarom? Het is toch juist alleen maar nadelig voor het team als Van de Garde niet kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zou het zeggen. Er is alleen melding van Judge13 dat de crew het ook wel gehad heeft met het kader van Sauber, maar dat ze een spreekverbod hebben met de media en eigenlijk ook een omgangsverbod met VDG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Niet helemaal, Renault en Nissan zijn ook gelieerd sinds 1999 http://www.nissan-global....ANCE/RENAULT01/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:
In alles blijkt dat Sauber weer aan het traineren is geslagen.
En dat is het jammere: het is de leiding van Sauber. Kaltenborn doet een beetje zielig:
"It's definitely a very negative impact on the team because the situation was for a while unclear," said Kaltenborn, who refused to comment on the situation directly. "We now have certain actions taken against the team, and we are acting accordingly, there's nothing much more I can really say."
De reacties zijn tegen de leiding van het team die er alles aan doet om de situatie slechter te maken, niet tegen het team zelf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Saffie_time schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Uhm
Die twee hebben toch ook gedaan wat dachten dat goed was om te kunnen racen?
Zou een beetje raar zijn om de coureurs erop aan te kijken dat er mis-management gevoerd wordt...
Ja ik weet HH nog maar is wel iets andere situatie.
Dat dacht Heinz Harald toch ook? Die werd aangenomen door Walkinshaw. En ja, natuurlijk is dat raar, ik heb het dan ook over de halve zolen die vervolgens HHF gingen bedreigen. Situatie vrij gelijk, details zijn anders. Jos/Giedo ontslagen, andere coureur aangenomen.

"Wil je rijden Marcus?"
- Ja!
"Dat kan"
- Nee want Giedo rijdt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:
[...]

En dat is het jammere: het is de leiding van Sauber. Kaltenborn doet een beetje zielig:

[...]

De reacties zijn tegen de leiding van het team die er alles aan doet om de situatie slechter te maken, niet tegen het team zelf.
Ik krijg het gevoel dat er een clausule staat in de contracten van Nasr/Ericsson dat ze in ieder geval het seizoen moeten starten. Ik kan me niet voorstellen dat een iemand met haar juridische achtergrond dit doet. Je ziet ook in het stuk van Adam Cooper uit november dat ze al haar hoofd in het zand stak. Die tactiek heeft natuurlijk jarenlang gewerkt in de F1, maar nu wil iemand gewoon rijden, geld heeft ie namelijk wel. Het gestuntel in de rechtbank is ook tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:42:
Het gestuntel in de rechtbank is ook tenenkrommend.
Ik krijg hier toch wel een beetje het gevoel bij van het Bosman-arrest, waar men ook heel erg lang de kop in het zand heeft gestoken en daar nu nog de nadelen van ondervind. Een derdeklasseclubje uit Frankrijk die het voor de hele voetbalwereld moeilijk heeft gemaakt, en nu een afgezakt team die hetzelfde doet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien heb ik het gemist, maar waarom is Giedo deze rechtszaken niet eerder begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

BreadFan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:56:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom is Giedo deze rechtszaken niet eerder begonnen?
Dat is hij wel. Dit is inmiddels zaak 5 geloof ik. En allemaal gewonnen tot nu toe.

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 13-03-2015 11:57 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hij is die rechtzaken dus wel eerder begonnen, maar Sauber heeft er iedere keer voor gekozen om de beslissingen naast zich neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
De eerste uitspraak was al begin december

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij had hij dat al gedaan en had hij de door hem gewenste uitspraken al in bezit. De zaken van afgelopen week zijn enkel om praktische uitvoering mogelijk te maken in Australie aangezien het circus daar op dit moment toevallig is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 22:01
MikeVM schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:37:
jammer dat de website van f1.com de tijden niet meer weergeeft zoals vroeger.

vroeger

heeft iemand hier een alternatief hiervoor?
Mijn verrassing was net zo groot toen ik probeerde in te loggen. Wat ik van de site vind? Achteruitgang en alleen maar gericht op binnen halen van geld. Hebben ze al niet genoeg daar..... :? :? :?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

aveenhuysen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:03:
[...]

Mijn verrassing was net zo groot toen ik probeerde in te loggen. Wat ik van de site vind? Achteruitgang en alleen maar gericht op binnen halen van geld. Hebben ze al niet genoeg daar..... :? :? :?
Site ziet er wel fris uit, maar hij blijft maar naar bovenaan de pagina scrollen terwijl je juist iets lager probleert te komen. Bovenaan staat alleen een enorme foto, dus je moet wel naar beneden...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De nieuwe website en grafische elementen van timing etc zijn naar mijn idee niet echt goed geslaagd. Men wil inhaken op de platte grafische stijl die momenteel "hip" is, maar voert het dan vervolgens wel erg standaard uit.

De website is 13 in een dozijn en de grafische elementen tijdens uitzending zijn storend en veel te groot aanwezig... Jammer, vast weer veel te veel geld voor betaald vandaar dat je nu 28 euro moet betalen voor timing informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik vind het mislukt voor een site die miljoenen wereldwijd van informatie moet voorzien. Het is vast heel erg hip allemaal, maar vooral als showcase, niet als informatie website. All IMNSHO :-) ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ATS schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Site ziet er wel fris uit, maar hij blijft maar naar bovenaan de pagina scrollen terwijl je juist iets lager probleert te komen. Bovenaan staat alleen een enorme foto, dus je moet wel naar beneden...
Hier heb ik geen last van hoor? Enkel tijdens het laden doet 'ie dat even, daarna is het goed (Chrome).

Halverwege de pagina heb je de zwarte band met daarin de tijden. Naast het Rolex-klokje kun je die omzetten naar je eigen lokale tijd.

Vind het uiteindelijke resultaat best wel mooi eigenlijk. Lekker fris en best wel overzichtelijk. Veel info direct op de homepage en naar mijn mening duidelijk gegroepeerd in heldere blokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 13-03-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Laatst online: 08:40
AzzKickah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:56:
Mijn (eerste) selectie voor de Top 6 in Australie staat ingevuld in de F1pool!
Buiten de perikelen rond Sauber en Giedo, zijn er nog meer mensen die willen meedoen met de GoT-league in de F1pool? Er zijn nu 9 deelnemers met actieve selectie, maar dat kunnen er natuurlijk meer worden.
Volgens mij was het wachtwoord Henk.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Is het niet handiger allemaal in dezefde te gaan zitten? Er zitten een stuk of 30 tweakers en tweakerinnen in de gppppppredictor pool

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Hebben jullie ook de preview gelezen?
Ga er vanmiddag voor kijken, altijd leuk om een mooie seizoensspecial te lezen, hopelijk hou ik het nu langer vol om het seizoen te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://www.tijdschriftnu.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/o/cover_preview_2.jpg

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iichel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:31:
Is het niet handiger allemaal in dezefde te gaan zitten? Er zitten een stuk of 30 tweakers en tweakerinnen in de gppppppredictor pool
37 inmiddels
http://gppredictor.com/le...1d0fe6a34ebdbfc9594480abc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mars18 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:32:
Ga er vanmiddag voor kijken, altijd leuk om een mooie seizoensspecial te lezen, hopelijk hou ik het nu langer vol om het seizoen te kijken.

[afbeelding]
ben best 'fan' van dat RTL-gp-magazine, positief verrast over kwaliteit en inhoud

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mars18 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:32:
Mijn broertje is de hoofdredacteur, dus ik heb hem inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
himlims_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:35:
[...]

ben best 'fan' van dat RTL-gp-magazine, positief verrast over kwaliteit en inhoud
Inderdaad mooi magazine, geweldige verhalen al zijn sommige meer recente nummers wat minder goed bedeeld. Maar de geweldige (ingezonden) foto's maken dat ruimschoots weer goed. Formule1 heb ik vanaf 2004 tot 2010 aangehouden puur om alles compleet te houden (vanaf nr1. 1994/5 maar daarna was voor mij de koek op. Ingehaald door het internet dus ongetwijfeld zal hun aandeel een stuk kleiner zijn geworden. Voorheen had je zelfs 3 tijdschriften: F1, RaceReport en F1Racing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Laatst online: 08:40
iichel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:31:
Kan, maar f1pool is van mezelf :+ (en bestond al voor GP predictor ;) ).

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

valt nog best tegen zo aan begin seizoen, was dat afgelopen keer? of jaar ervoor dat de eerste 6-7 races andere winnaar hadden :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Tralapo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Hier heb ik geen last van hoor? Enkel tijdens het laden doet 'ie dat even, daarna is het goed (Chrome).

Halverwege de pagina heb je de zwarte band met daarin de tijden. Naast het Rolex-klokje kun je die omzetten naar je eigen lokale tijd.

Vind het uiteindelijke resultaat best wel mooi eigenlijk. Lekker fris en best wel overzichtelijk. Veel info direct op de homepage en naar mijn mening duidelijk gegroepeerd in heldere blokken.
Nou, hier ook Chrome, en ik heb er wel last van. Ben ik al lang en breed begonnen met lezen, scrolled die pagina ineens omhoog omdat hij eens klaar is met laden. Heel fijn. En nee, we hebben hier geen ontzettend trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 10:18
Heb mezelf ook aangemeld op GPpredictor. XNL073 is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik doe zelf mee met formule1meester.nl die is vorig jaar wel redelijk bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GhLtLY.jpg
Magnussen

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Yup... die is stuk.

Snel even mijn predictions aanpassen :P (grapje... Magnussen staat niet in mijn top 10 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat doet die boom daar????

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2