[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.355 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoorde het (van de storting van 7 a 8 miljoen vorig jaar) ook vanmorgen van Olav Mol bij Edwin Evers...

Mol verwacht dat Giedo niet rijdt... dat er beslag gelegd zal worden op de Saubers waardoor Nasr en Ericsson ook niet rijden... en dat dat precies de bedoeling van Sauber is, zodat ze tegen hun rijders en sponsors kunnen zeggen: "ja, we wilden wel rijden, maar ja, er is beslag gelegd, overmacht..."

vond het wel plausibel klinken

[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 12-03-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

En wat is dan het doel om niet te kunnen/mogen rijden vanuit Sauber gezien? :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Dan hoop ik dat er nog wat man uitvallen en dat Manor vast een puntje pakt :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Wom schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Is dat niet gewoon oud-Nederlandsch wishfull thinking? Heb nog geen serieuze bron er van gezien eerlijk gezegd. Daarbij heeft Peter Sauber natuurlijk ook nog een vinger in de pap.
Als ik boekhoorn was zo ik het wel overwegen nu Renault mogelijk een team wil kopen. Kan ie zomaar in korte tijd winst maken op die aandelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P.O. Box schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:53:
Hoorde het (van de storting van 7 a 8 miljoen vorig jaar) ook vanmorgen van Olav Mol bij Edwin Evers...

Mol verwacht dat Giedo niet rijdt... dat er beslag gelegd zal worden op de Saubers waardoor Nasr en Ericsson ook niet rijden... en dat dat precies de bedoeling van Sauber is, zodat ze tegen hun rijders en sponsors kunnen zeggen: "ja, we wilden wel rijden, maar ja, er is beslag gelegd, overmacht..."

Als je zo de hele gang van zaken bekijkt vermoed ik ook dat Sauber echt niet anders meer kan. Omvallen doen ze anders toch, dus dan maar het risico nemen van een coureur die ze aanklaagt.
Maar wie wil de hele boel overnemen zolang het nog zo'n bende is?

Ik zou het wel heel sneu vinden als een team als Sauber op deze manier ten onder gaat. Dat is Kaltenborn toch echt wel aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Malt007 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:41:
Boekhoorn eigenaar, Peter Sauber team manager.
Peter Sauber is 71, die heeft daar geen zin meer in. Waarom heeft hij anders Kaltenborn aangesteld.

En dan krijgt Kaltenborn dus persoonlijk nog een rechtzaak aan haar broek.

[ Voor 54% gewijzigd door MrSleeves op 12-03-2015 10:00 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Albers kan dan altijd nog teammanager worden :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Hoogie2004 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:54:
Dan hoop ik dat er nog wat man uitvallen en dat Manor vast een puntje pakt :)
Het gerucht gaat dat de huidige hoofdsponsor niet zo blij is met de gang van zaken. Op die manier zou dan de overhand kaart gespeeld worden en tijd gewonnen worden richting de volgende race om alles recht te trekken. Zowel voor Sauber als Giedo is tijd de grootste vijand nu.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
ook wel een informatief artikeltje:
http://www.motorsport.com...action-against-kaltenborn
He also explained at length how the Van der Garde camp had made a series of requests to Sauber – relating to the driver's passes, his overalls and so on – and none of it had been complied with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die sponsors accepteren dat echt niet als overmacht, omdat het zelf veroorzaakt is. Die gaan gewoon zeggen "dit hadden jullie veel eerder moeten oplossen ipv jezelf voor gek te zetten bij de rechtbank".

Ik denk eerder dat Kaltenborn moet gaan bidden voor een tsunami of aardbeving ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Volgens mij wordt het, ongeacht het vervolg, het einde van (het huidige) Sauber. Stel je eens voor dat je nu sponsor of leverancier bent van het team. Alle vertrouwen zal nu wel verdwenen zijn, dus leveranciers willen geld zien en sponsors trekken zich terug of willen extra garanties. Gevolg: een compleet onbeheersbare negatieve cash-flow en een spoedig einde. Jammer van een eens zo mooi team en vreselijk voor de 300 werknemers. Ik hoop voor ze dat er een doorstart komt en het geen definitief einde wordt zoals bij Caterham.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Of ze hebben het geld al weggesluisd van de sponsoren, laten beslag leggen, kiepen om en maken een doorstart maar dan met afgeslankt personeel (voor Giedo geen plek helaas helaas)... Ok dan missen ze een race, maar behouden ze wel het team etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Is er eigenlijk al nieuws over een GP in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:31:
Of ze hebben het geld al weggesluisd van de sponsoren, laten beslag leggen, kiepen om en maken een doorstart maar dan met afgeslankt personeel (voor Giedo geen plek helaas helaas)... Ok dan missen ze een race, maar behouden ze wel het team etc.
Met welke licensie?
De licensie van Sauber betekend namelijk ook alle schulden en contracten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Phusebox schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:31:
Op het moment dat Giedo voor pak em beet 7 miljoen in beslag mag nemen, dan heeft hij denk ik de inhoud van de 2 pitboxen, de auto's en het motorhome te pakken. Dus hoe wil je dat in 2 weken vervangen? :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
asing schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:40:
[...]

Op het moment dat Giedo voor pak em beet 7 miljoen in beslag mag nemen, dan heeft hij denk ik de inhoud van de 2 pitboxen, de auto's en het motorhome te pakken. Dus hoe wil je dat in 2 weken vervangen? :9
De motorhomes hebben ze niet bij zich tijdens overseas races toch?

Los daarvan is het allemaal speculatief. De waarde van zijn contract is niet bepaald en die zal ongetwijfeld niet hetzelfde zijn als wat hij er voor heeft betaald.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30
MrSleeves schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Zit in standaard pakket (RTL Duitsland).
Oke mooi zag nergens RTL + staan bij zenderoverzicht, Dan keuze maken voor de eekhoorn of RTL met puzzelen met BBC radio erbij :P

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
F1 App gisteravond ge-update en ja hoor: €28,- voor het nieuwe seizoen..

Is Bernie helemaal gek geworden?! Gore ouwe %#$@^$# :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:12
Grimmie187 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:50:
F1 App gisteravond ge-update en ja hoor: €28,- voor het nieuwe seizoen..

Is Bernie helemaal gek geworden?! Gore ouwe %#$@^$# :@
uhm, Bernie is niet gek geworden, er zijn blijkbaar mensen die die 28euro betalen ;)

F1 is tegenwoordig gewoon geld harken. M.i. heeft het nog weinig met echt racen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik ben toch extreem benieuwd wat het lange termijn doel is van het kamp GvdG/Boekhoorn. Het kan bijna niet financieel zijn, voor Boekhoorn is de geïnvesteerde 8 miljoen sigarettengeld: http://www.quotenet.nl/Ni...l-Marcel-Boekhoorn-140400.

Volgens Quote staat de GvdG B.V. 24 miljoen in de min, maar dit zou gedekt zijn door schoonpapa: http://www.quotenet.nl/Ni...-miljoen-in-de-min-148102
Daarnaast, als Sauber failliet gaat, kun je van een kale kip niks plukken.

Als miljardair is F1 natuurlijk een leuke hobby, ik gok dus nog steeds op deels eigenaarschap:
http://www.quotenet.nl/Ni...ule-1-team-Williams-90725

Wel typisch dat het grote F1 geld uit Nederland bijna altijd uit de vastgoedsector komt. Ik las laatst in RTL GP een artikel waarin een F1 coureur in de jaren 60 al door Amsterdamse pandjesbazen werd gefinancieerd. Ik zal eens kijken om wie het toen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Eddye schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:04:
[...]

uhm, Bernie is niet gek geworden, er zijn blijkbaar mensen die die 28euro betalen ;)

F1 is tegenwoordig gewoon geld harken. M.i. heeft het nog weinig met echt racen te maken.
Kansloos die prijzen, de Nascar app kost ook 36 dollar voor een jaar

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Erapaz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:05:
Ik ben toch extreem benieuwd wat het lange termijn doel is van het kamp GvdG/Boekhoorn. Het kan bijna niet financieel zijn, voor Boekhoorn is de geïnvesteerde 8 miljoen sigarettengeld: http://www.quotenet.nl/Ni...l-Marcel-Boekhoorn-140400.
Deze mannen worden mede zo rijk omdat ze het niet als sigarettengeld zien....

Ik geloof oprecht dat het doel van Giedo is om te racen, daarnaast heeft ie zo ook een veel sterkere positie voor het onderhandelen over een afkoopsom.

Monisha heeft een sympathiek team in no-time naar de kl%te geholpen. Eeuwig zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mannetje19 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:38:
Is er eigenlijk al nieuws over een GP in Duitsland?
In ieder geval niet op de Nurburgring; sowieso staat het weekend van 17-19 juli al ingepland met allerlei andere zaken daar. En voor zover ik weet (maar corrigeer me), is de Nurburgring alweer/nog steeds in financiele problemen en probeert men daar nu zoveel mogelijk geld binnen te slepen. Dat lukt niet met 1 F1-race in 2015, zeker niet na het "debacle" aan verkochte tickets van vorig jaar op Hockenheim.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Telt Zandvoort in de zomer als Duits? Denk dat ze volle bak zouden hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
kid1988 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:44:
[...]

De motorhomes hebben ze niet bij zich tijdens overseas races toch?

Los daarvan is het allemaal speculatief. De waarde van zijn contract is niet bepaald en die zal ongetwijfeld niet hetzelfde zijn als wat hij er voor heeft betaald.
De waarde van het contract is inderdaad lastig te bepalen. Als je alleen uitgaat van het voorgeschoten sponsorgeld voor 2015, dan is de schuld op dit moment 7 miljoen.

Ze hebben inderdaad de motorhomes niet mee, maar er moet iets van een hospitality unit zijn. Een plek om te eten, drinken, vergaderen, gasten ontvangen etc.

Sauber heeft in ieder geval tot 10:30 vijdagmorgen om te voldoen aan de eisen van vdG, daarna volgen dingen die we niet kunnen voorspellen. Ik ben heel benieuwd wat dat zal zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Was deze hier al gepost?
http://adamcooperf1.com/2...cence-says-van-der-garde/

Interessant, het lijkt dus dat Giedo's licentie toch niet geldig is omdat Sauber heeft gezegd dat't contract was verbroken?

[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 12-03-2015 11:40 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 11:55
Roamor schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:34:
Telt Zandvoort in de zomer als Duits? Denk dat ze volle bak zouden hebben. ;)
Haha klinkt goed, echter kunnen huidige F1 auto's de tarzanbocht niet halen, te krap. Daarom starten de amateur formule klasses op zandvoort allemaal uit de pits omdat zij ook de tarzan maar 1 voor 1 nemen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
NielsNdz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:42:
[...]

Haha klinkt goed, echter kunnen huidige F1 auto's de tarzanbocht niet halen, te krap. Daarom starten de amateur formule klasses op zandvoort allemaal uit de pits omdat zij ook de tarzan maar 1 voor 1 nemen kunnen.
Gebruiken ze maar het stuurhuis van Monaco.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
Gelukkig zijn de faciliteiten er verder wel helemaal klaar voor in Zandvoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Lekker tot aan de Veluwe in de file staan inderdaad. Zandvoort is echt kansloos voor F1.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
emnich schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Ik geloof oprecht dat het doel van Giedo is om te racen, daarnaast heeft ie zo ook een veel sterkere positie voor het onderhandelen over een afkoopsom.

Monisha heeft een sympathiek team in no-time naar de kl%te geholpen. Eeuwig zonde.
Dat ben ik met je eens. Alleen is F1 volgens mij voor de meesten niet een plek om rijk te worden, maar een plek om geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Arfman schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:48:
Lekker tot aan de Veluwe in de file staan inderdaad. Zandvoort is echt kansloos voor F1.
Er is maar één manier om fatsoenlijk op Zandvoort te komen en dat is per trein. Met de auto moet je niet proberen.

Bij de weg, ik kan me voorstellen dat Sauber nu de tactiek der traagheid gaat bezigen. Dus de licentieaanvraag pas vrijdagmorgen om 10 uur de deur uit doen etc.

Wat ook tof zou zijn, een brief van het CRB. Contract van vdG is nooit opgezegd. Deze wordt weer actief en het contract van de laatst aangemelde coureur wordt geannuleerd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Met die hele VdG - Sauber situatie zou je bijna vergeten dat we nog maar 12u te gaan hebben voor de eerste vrije training van 2015!
Ik kijk er al enorm naar uit. :D
emnich schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Dan rijst natuurlijk de vraag: wiens belangen drijven dit conflict, die van Giedo, of die van Boekhoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Giedo krijgt iig bijval van Button en Perez:

http://www.gpupdate.net/n...id-als-argument-gebruikt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
NielsNdz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:42:
[...]

sinds wanneer is dat dan want ik heb jarenlang op zandvoort de FFord en F3 gewoon normaal zien starten hoor.... of noem je dat geen amateurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

asing schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Wat ook tof zou zijn, een brief van het CRB. Contract van vdG is nooit opgezegd. Deze wordt weer actief en het contract van de laatst aangemelde coureur wordt geannuleerd. :9
Het CRB had natuurlijk eerst moeten vragen van GVDG of het contract echt beeindigd was. Pas als dat zeker was dan had er een nieuw contract getekend mogen worden.

Hoe dan ook, Sauber zit in diepe shit.
Zamorano schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:56:

Dan rijst natuurlijk de vraag: wiens belangen drijven dit conflict, die van Giedo, of die van Boekhoorn?
Die belangen lopen redelijk synchroon denk ik. Beide willen het liefst dat Giedo rijdt (daarvoor hebben ze het geld overgemaakt) maar als dat écht niet mogelijk is, dan verzacht een hoop geld (of een eigen team) de wonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
P.O. Box schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:59:
[...]

sinds wanneer is dat dan want ik heb jarenlang op zandvoort de FFord en F3 gewoon normaal zien starten hoor.... of noem je dat geen amateurs?
Nee dat zijn gewoon serieuze klassen met teams met vaste monteurs in dienst e.d. Had het meer over klassen à http://www.dnrt.nl/raceklasses/vrije-formule-klasse-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

-tom-562

Oliesjeik

NielsNdz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:47:
Gelukkig zijn de faciliteiten er verder wel helemaal klaar voor in Zandvoort :P
Idd. De reden dat DTM niet meer naar Zandvoort komt, is omdat de faciliteiten niet meer toereikend zijn :P (afgelopen jaar was meer geluk omdat China niet doorging)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

We hebben toch wel de mooiste/opvallendste pre-season gehad sinds jaren:
- Caterham dat terug lijkt te keren maar toch niet gebeurt;
- Marussia/Manor dat niet terug lijkt te keren maar toch wel gebeurt;
- crash Alonso;
- de Sauber-Soap met VDG en Kaltenborn die beter Moneysha kan gaan heten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
-tom-562 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Idd. De reden dat DTM niet meer naar Zandvoort komt, is omdat de faciliteiten niet meer toereikend zijn :P (afgelopen jaar was meer geluk omdat China niet doorging)
Het is sinds de verbouwing van het pitcomplex afgelopen jaar ook al iets minder beroerd ;)

Dat mocht ook wel want het was echt een oude bende... Wat echt zonde is voor zo'n mooi circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15:07

Wom

Bart-Willem schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:07:
- crash Alonso;
+ Een Nederlander die zowaar competitief lijkt te kunnen meestrijden in de sub-top 8)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

Bart-Willem schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:07:
- crash Alonso;
Je vergeet het belangrijkste in mijn ogen, Max :D

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IkWilbert schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Je vergeet het belangrijkste in mijn ogen, Max er wordt weer gereden! :D
FTFY

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

IkWilbert schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Je vergeet het belangrijkste in mijn ogen, Max :D
Dat wisten we vóór de pre-seasonmeuk al. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Moeten we al een poll starten over hoeveel auto's er zondag op de grid staan?
Ik ga voor 16, de Saubers worden dit weekend geconfisceerd en de Manor's halen de 107% niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
NielsNdz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Nee dat zijn gewoon serieuze klassen met teams met vaste monteurs in dienst e.d. Had het meer over klassen à http://www.dnrt.nl/raceklasses/vrije-formule-klasse-30
op hun site zie ik bij media anders duidelijk starts vanaf de grid... maar ok, niet belangrijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Komt de FIA en/of Bernie(FOM?) niet in de problemen als er maar 16 auto's aan de start staan? En blijft de 107% regel nog wel van kracht als Sauber uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:47:
Komt de FIA en/of Bernie(FOM?) niet in de problemen als er maar 16 auto's aan de start staan? En blijft de 107% regel nog wel van kracht als Sauber uitvalt?
Dan moeten de teams 3 auto's inzetten. Oh wacht.... wie komt dat goed uit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Erapaz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
Moeten we al een poll starten over hoeveel auto's er zondag op de grid staan?
Ik ga voor 16, de Saubers worden dit weekend geconfisceerd en de Manor's halen de 107% niet.
En ook wel leuk, hoeveel halen de finish?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ferrari zal dat podium wel vullen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alvast warmdraaien (filmpjes zullen uiteindelijk wel weer verdwijnen van YT).

https://youtu.be/HrpodIHmDO8

https://youtu.be/IF_ZLNZW6i0

https://youtu.be/dNE9sFXrh9Q

https://youtu.be/Y9j-RplHj9c

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2015 13:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoe ironisch zou het zijn als het feit dat Sauber 3 coureurs onder contract heeft, en vervolgens omvalt, ervoor zorgt dat iedereen met 3 wagens moet gaan rijden. :D

Niet dat het zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

-tom-562 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:05:
[...]

offtopic:
Huh? Volgens de site van het Circuit Park komt DTM gewoon wederom naar Zandvoort?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

naitsoezn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:06:
[...]

offtopic:
Huh? Volgens de site van het Circuit Park komt DTM gewoon wederom naar Zandvoort?
offtopic: 10-12 juli, staat ook op race kalender

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

-tom-562

Oliesjeik

naitsoezn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:06:
[...]

offtopic:
Dan is het nu weer toegevoegd, eerlijk gezegd niet heel erg naar gekeken, maar heb nu een aantal jaar als scrutineer meegeholpen tijdens de DTM, en 2 jaar geleden (toen het aanvankelijk het laatste jaar was) werd mij verteld dat DTM niet meer terug kwam naar Zandvoort vanwege het verlopen van het contract o.i.d., en ze het contract niet gingen verlengen omdat de DTM organisatie vond dat Zandvoort niet meer toereikend was.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Geen Giedo op het lijstje met inschrijvingen voor Melbourne:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_5PBBqWAAAbdt-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 13:06
Erapaz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:19:
Geen Giedo op het lijstje met inschrijvingen voor Melbourne:

[afbeelding]
Dat kan nog veranderen. De rechter heeft gesproken, daar kan de FIA weinig aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Zal ook uit opgave van de teams komen.
Anders kan iedereen met een superlicentie roepen dat ze erop willen staan...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

mad-dog schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Dat kan nog veranderen. De rechter heeft gesproken, daar kan de FIA weinig aan veranderen
De FIA is op zich geen partij in deze en hoeft dit niet per sé te regelen. Als Sauber het echter niet voor elkaar krijgt, kan Sauber een groot nog groter probleem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het geeft in ieder geval aan welke coureurs Sauber heeft doorgegeven voor 18:32 Australische tijd.
Dat superlicentie verhaal kan nog weleens voor problemen zorgen. Volgens een andere forum moet de coureur dit aanvragen bij de nationale autosport vereniging (KNAF) en Sauber bij de Fia.
De superlicentie is in ieder geval nog niet rond. De rechter kan Sauber dan wel verplichten om GvdG te laten racen, FIA-technisch kan dit dan niet. Overmacht?
Als Sauber geen auto's heeft omdat deze in beslag zijn genomen wordt racen wel lastig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een zangcarrière na het racen zit er niet in, da's wel duidelijk.

https://youtu.be/pioRH0jlCDQ

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Erapaz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:30:
Het geeft in ieder geval aan welke coureurs Sauber heeft doorgegeven voor 18:32 Australische tijd.
Dat superlicentie verhaal kan nog weleens voor problemen zorgen. Volgens een andere forum moet de coureur dit aanvragen bij de nationale autosport vereniging (KNAF) en Sauber bij de Fia.
De superlicentie is in ieder geval nog niet rond. De rechter kan Sauber dan wel verplichten om GvdG te laten racen, FIA-technisch kan dit dan niet. Overmacht?
Als Sauber geen auto's heeft omdat deze in beslag zijn genomen wordt racen wel lastig natuurlijk.
Het gaat om meer dan racen. Sauber moet het contract nakomen wat ze met Guido hebben gesloten. Dat wil zeggen dat hij een auto moet krijgen, en dat ze zich houden aan de andere contractuele verplichtingen. De aanvraag van de licentie zal ook onderdeel van het contract uit maken. Net als toegang tot het paddock, de pits en de garage.

Als Sauber de lijn doortrekt doen ze nu lekker niets en staar Guido met politie en gerechtelijk bevel om 10:30 in de pitbox om wat kracht bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Erapaz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:30:
Een tijdelijke licentie zou binnen enkele uren zo niet een dag geregeld kunnen worden. Wordt gezegd in een van de vier bovenstaande filmpjes door sky.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
In de Duitse media schijnt gemeld te worden dan Manor mogelijk niet kan rijden vanwege software problemen. Jammer want was wel mooi geweest als het ze was gelukt om klaar te zijn om te rijden in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

asing schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:07:
[...]

Het gaat om meer dan racen. Sauber moet het contract nakomen wat ze met Guido hebben gesloten. Dat wil zeggen dat hij een auto moet krijgen, en dat ze zich houden aan de andere contractuele verplichtingen. De aanvraag van de licentie zal ook onderdeel van het contract uit maken. Net als toegang tot het paddock, de pits en de garage.

Als Sauber de lijn doortrekt doen ze nu lekker niets en staar Guido met politie en gerechtelijk bevel om 10:30 in de pitbox om wat kracht bij te zetten.
Dit dus. Daarbij heeft de rechter ook expliciet aangegeven dat Sauber de voorbereidingen al in gang gezet moet hebben. Dat nalaten is dus een regelrechte doodzonde en kan Sauber dus alleen maar nóg dieper in de problemen brengen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Autoblog pakt een paar meter voorsprong : http://www.autoblog.nl/ni...sauber-f1-giedogate-75274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Gewoon een doorwissel systeem. Met een 2-stopper rijden alle coureurs evenveel.

1e stop auto 1 Nasr eruit, Giedo erin. 2e stop auto 2 Ericsson eruit Nasr erin.

Klaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Estaformule1.
3x100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Rijderswissel in 3 sec flat zou ik wel een sport vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30
asing schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:43:
Rijderswissel in 3 sec flat zou ik wel een sport vinden.
Dan krijgen ze diepe maar dan ook diepe respect als ze dat voor elkaar krijgen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Nielsjuhz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:55:
[...]

Dan krijgen ze diepe maar dan ook diepe respect als ze dat voor elkaar krijgen _/-\o_ _/-\o_
Met een schietstoel eruit, heeft de ander nog 2,8 seconden om erin te klimmen. Met stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/31846217

.........BBC Radio 5 live commentator James Allen says current rumours in the Melbourne paddock indicate Swedish driver Ericsson would be the man to step aside should Van der Garde drive.

Reporters at the Victoria Supreme Court say Van der Garde's legal team has filed a contempt of court application to force Sauber to comply with the order.

Van der Garde's lawyer said failure to comply could result in the seizure of Sauber's assets.

Sauber have been asked to provide a list of those assets, which includes their cars and equipment currently at Melbourne's Albert Park.

Court proceedings are due to continue at 10:30 local time on Friday (23:30 GMT), just two hours before the start of first practice.

[ Voor 89% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2015 16:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Mooi om te lezen dat een aantal rijders achter hem staan:

Force India driver Nico Hulkenberg: "Geido** wants what he was promised, what he signed for and, I think, also paid for. It's his right. It's not a way to do business and to screw people like this."

Williams driver Felipe Massa: "It shouldn't be the way people treat drivers. They should respect drivers. It doesn't matter if you are a driver or an engineer, if there is a contract then that should be respected. Drivers should stand up for their rights, so I see it as a good thing."

** Disclaimer: ja de typo is in de quote :P

[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 12-03-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik vind het toch wel duidelijk nu hoe Sauber (of iig "Moneysha" zoals iemand al eerder zei) de hele zaak verpruts heeft.
Als je alleen al kijkt naar de bijval die Giedo krijgt van collega's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

jammer dat de website van f1.com de tijden niet meer weergeeft zoals vroeger.

vroeger
Afbeeldingslocatie: http://i1.mirror.co.uk/incoming/article801339.ece/alternates/s615/formula1dotcom.jpg
nu
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gxeBe/68e0e09554.jpg

heeft iemand hier een alternatief hiervoor?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ADDG schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:35:
In de Duitse media schijnt gemeld te worden dan Manor mogelijk niet kan rijden vanwege software problemen. Jammer want was wel mooi geweest als het ze was gelukt om klaar te zijn om te rijden in Australië.
Het schijnt dat ze geen ECU software licentie hebben, dat zou wel erg jammer zijn, ik gun het ze wel dat ze in ieder geval kunnen proberen om te kwalificeren. Ze krijgen van mij wel de gun factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

Obversarix schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:35:
Ik vind het toch wel duidelijk nu hoe Sauber (of iig "Moneysha" zoals iemand al eerder zei) de hele zaak verpruts heeft.
Als je alleen al kijkt naar de bijval die Giedo krijgt van collega's...
hoeveel macht heeft zij eigenlijk bij sauber? is ze eigenaar? of is ze een werknemer?

in het laatste geval zou ze wel op straat mogen gezet worden vind ik..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
30% aandeelhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Peter Sauber is de eigenaar en Monisha Kaltenborn is team "directeur" zeg maar (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MikeVM schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:39:
[...]

hoeveel macht heeft zij eigenlijk bij sauber? is ze eigenaar? of is ze een werknemer?

in het laatste geval zou ze wel op straat mogen gezet worden vind ik..
Ze heeft iets van 30% van de aandelen. Maar dan nog kan Peter Sauber haar aan de kant schuiven als team manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind het goed voor de sport dat Giedo en zijn team van advocaten nu doorpakt. Zo vaak zagen we dat contracten niets waard waren binnen de sport, laat dit een signaal zijn dat mensen hun afspraken die op papier staan eens na moeten komen. :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:38:
[...]

Het schijnt dat ze geen ECU software licentie hebben, dat zou wel erg jammer zijn, ik gun het ze wel dat ze in ieder geval kunnen proberen om te kwalificeren. Ze krijgen van mij wel de gun factor.
Het schijnt dat Graeme Lowdon (de sporting director van Manor) heeft bevestigd dat het probleem hem zit in het communiceren tussen de 2015 software en de 2014 PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Is zij niet gewoon de CEO?

CEO's kunnen doorgaans door Raad Van Commissarissen worden weggestuurd bij ernstig falen, en anders door de meerderheidsaandeelhouders bij een AVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Is iemand ook de "tag" "Het is Giedo" opgevallen van Tweakers zelf?
Wat is de bedoeling daar eigenlijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Een aantal mensen schreef Guido

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Obversarix schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:42:
Kijk eens goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
jpiwf schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:42:
Een aantal mensen schreef Guido
Makes sense...
Ik zie nu pas de ie dikgedrukt staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Zamorano schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:41:
[...]

Het schijnt dat Graeme Lowdon (de sporting director van Manor) heeft bevestigd dat het probleem hem zit in het communiceren tussen de 2015 software en de 2014 PU.
Oeps dus McLaren moet even de 2014 software geven aan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Zelfs BBC doet het fout, daar is het Geido.
Force India driver Nico Hulkenberg: "Geido wants what he was promised, what he signed for and, I think, also paid for. It's his right. It's not a way to do business and to screw people like this."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MikeVM schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:37:
jammer dat de website van f1.com de tijden niet meer weergeeft zoals vroeger.

vroeger
[afbeelding]
nu
[afbeelding]

heeft iemand hier een alternatief hiervoor?
Hier inclusief iCal bestanden:

http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:43:
[...]

Oeps dus McLaren moet even de 2014 software geven aan ze.
Of Ferrari, daar krijgen ze de motoren van geleverd. Weet niet precies wat er allemaal in die deal zit.
Sowieso handig dat ze dan op technologisch vlak dan samenwerken met McLaren. :)

Overigens schijnen ze zelf dus alle software van vorig jaar niet meer te hebben, omdat alle servers e.d. al verkocht zijn toen het inboedel van Marussia was. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Zamorano op 12-03-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Obversarix schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:42:
* Señor Sjon schuldig. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waar blijft trouwens de definitieve livery van McLaren, of hebben ze gewoon een minutieus detail gewijzigd?

Oh, blijkbaar wijzigen ze pas zodra ze een nieuwe hoofdsponsor hebben. Veel succes als Alonso straks weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:34:
Mooi om te lezen dat een aantal rijders achter hem staan:

Force India driver Nico Hulkenberg: "Geido** wants what he was promised, what he signed for and, I think, also paid for. It's his right. It's not a way to do business and to screw people like this."

Williams driver Felipe Massa: "It shouldn't be the way people treat drivers. They should respect drivers. It doesn't matter if you are a driver or an engineer, if there is a contract then that should be respected. Drivers should stand up for their rights, so I see it as a good thing."

** Disclaimer: ja de typo is in de quote :P
Button staat ook achter hem.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het is pas echt mooi als ze op de grid achter hem staan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 15:23

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ankona schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:59:
Het is pas echt mooi als ze op de grid achter hem staan.
In het geval van Button zal dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik hoop toch wel dat button voor de Saubers kwalificeert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

iichel schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:05:
Ik hoop toch wel dat button voor de Saubers kwalificeert :p
Button krijgt wel dispensatie als ie zich niet weet te kwalificeren. Sauber heeft geen auto's om zich te kwalificeren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2