Rudolf schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:41:
Hoi mensen,
ik probeer al een tijdje ED leuk te vinden, ik lees graag jullie avonturen hier op het forum of van andere op Reddit. Helaas kan ik er zelf maar niet in komen.
Zo ben ik afgelopen zondag weer begonnen met spelen. Wat simpele tradingmissie lukt me nog wel, maar daar vind ik niet echt veel uitdaging in zitten.
Daarna heb ik 2 andere missies aangenomen: Ik moest Rebel Transmission collecten in zonnestelsel X.
Route geplot, daar een uur lang rondgevlogen naar alle unidentified source signals gegaan die ik tegenkwam. Nog een paar NPC afgeknald, maar nergens vind ik deze Rebel Transmission. Dus maar een beetje gekloot en voor het eerst op een planeet geland, ik had tenslotte net Horizons aangeschaft. Na 1,5 uurtje weer uitgelogd en geen progressie gemaakt imho.
Ook missies waar ik bijvoorbeeld naar een bepaald stelsel moet vliegen en een NPC moet vinden lukken mij nooit. Wat doe ik verkeerd?
Ik moet zeggen dat ik nooit echt van missies heb gehouden (precies om de reden dat de helft van die missies lastig af te ronden is). Toen ik net begon met het spel ben ik eerst wat gaan rondvliegen om sterrenstelsels te scannen met de discovery scanner, vervolgens heb ik een cobra 3 gekocht (heel leuk schip en goed betaalbaar) waarna ik van alles wat ben gaan doen.
Mijn advies is om met traden/verkennen genoeg geld bij elkaar te smokkelen voor een Cobra 3, en daarna een van de volgende dingen te gaan doen:
1.
Bounty hunting. Ga naar een low-rez locatie waar je mee kunt helpen met de politie.
2.
Verkennen. Je verdient er niet veel geld mee, maar bij de goedkopere schepen heb je sowieso niet zoveel nodig.
3.
Traden. Vergeet de standaard trade-missies en probeer een route te vinden waar je makkelijk tussen kan pendelen om zo geld te verdienen. Als je missies die lang duren niet erg vindt, dan kun je in Ceos / Sothis aardige missies vinden (je kunt je rank en reputatie vrij snel omhoog krijgen door booming missies te doen; je hoeft geen laadruimte te hebben en hoeft maar 1 systeem te reizen om de missie af te ronden).
Tip 1: als je in supercruise onderbroken wordt met een interdiction, neem je gas terug zodat je toegeeft aan de interdiction. Zodra je uit supercruise getrokken bent moet je boosten en zo snel mogelijk wegvliegen van de vijand. (als je niet toegeeft aan de interdiction zal je eerst een paar seconden rondtollen waardoor de kans op ontsnappen kleiner is).
Tip 2: Als je langere afstand gaat reizen, dan moet je altijd een fuel scoop meenemen. Je kunt fuel scoopen bij de sterren van type K.G.B. en F.O.A.M.
Tip 3: zorg dat je altijd genoeg geldt hebt om je schip terug te kunnen kopen (de verzekering is 5% van de nieuwwaarde)
Tip 4: Het spel ondersteunt open, private en solo modus. Op populaire plaatsen zal je in "Open" een grote kans hebben om neergeschoten te worden door andere spelers. Als je toch multiplayer wilt spelen, dan raad ik je aan om de private groep "Mobius" te joinen (PvE group). Zelf vlieg ik daar de meeste tijd in, tenzij ik in HIP87414 ben (geadopteerd systeem van tweakers).
Tip 5: als je een route plot met de galaxy map, dan kan je kiezen tussen de snelle route en de economische route. Zelf gebruik ik nooit de economische route, maar het kan handig zijn als je weinig brandstof hebt (je maakt dan meer tussenstops, dus hogere kans om een ster tegen de komen waar je kunt bijtanken).
Tip 6: Mocht je het spel echt leuk beginnen te vinden, dan kan je overwegen om een headtracker of VR set aan te schaffen. Het is zeker niet noodzakelijk, maar het voegt absoluut wat toe aan het spel. Voor headtrackers zijn er tegenwoordig
applicaties welke enkel een fatsoenlijke webcam nodig hebben.
Tip 7: Je hebt 6 powerbars ("pips") die je kunt verdelen over systems (geeft boost aan je schilden), engine (geeft boost aan je snelheid, en je kunt af en toe de turbo-boost gebruiken) en over je wapensystemen (geen power = niet kunnen vuren). In de regel hanteer ik 4 "pips" in engine, en 2 in system. Tijdens een gevecht haal ik vaak 2 pips weg uit system en stop ik ze in weapons. Mocht je zwaar onder vuur liggen dan kan je ervoor kiezen om tijdelijke 4 pips in system te stoppen (je schild wordt er een stuk robuuster door).
Tip 8: Vluchten is
geen schande.
Tip 9: Als je in supercruise naar je bestemming vliegt, probeer dan de aankomsttijd op 7 seconden te houden (6 seconden kan ook nog, maar dan moet je goed opletten). Als je extra gas geeft, dan kan je niet snel genoeg afremmen.
Tip 10: Doe je eigen ding, en maak je niet druk over credits, rank, etc. Als je gewoon het spel speelt dan komen die zaken vanzelf. Grotere schepen zijn niet perse leuker dan de kleinere schepen (de Cobra mk III is razend snel, en kan je nagenoeg overal voor gebruiken).
Tip 11: als je je schip verkoopt, dan verlies je 10~20% van de waarde (weet het niet meer exact). Als je enkel modules/onderdelen verkoopt dan krijg je 100% van de waarde terug.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”