GekkePrutser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:43:
[...]
Voor de grotere schepen vind ik het wel prettig omdat je vaak niet zo snel kan draaien als de kleinere. Dan kan je ze langer blijven beschieten terwijl ze langzaam uit je zicht verdwijnen. Ook heb je met schepen waar de hardpoints erg ver uit elkaar zitten (Clipper bijv.) niet het probleem dat er altijd wel een wapen naast schiet.
Aan de andere kant is het steeds moeten unlocken van je target als die chaff gebruikt wel vervelend.
Turrets heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb nog nooit een echt groot schip gehad met voldoende hardpoints die een ruime draaicirkel hebben. Grootste wat ik nu heb is een Clipper.
Hmm... Ik ga vanavond even kijken met 5 gimballed op de python, en dan met turrets. Fixed is niks voor mij gezien ik echt moeite heb met mijn pretstok te mikken op waar ik wil schieten.
Trouwens, jij unlockt targets als ze chaffen? Ik doe dat nooit (met gimballed wapens), gezien je automatisch weer een goede lock hebt als de chaff op is van je target. Eerste wat ik dan ook kapot schiet op een target is de chaff launcher, als het een python, anaconda of iets van dergelijk formaat is.
Voordeel van turrets ten opzichte van gimballed is trouwens veel meer 'arcing', oftewel, waar je gimballed wapens niet meer op je target tracken, doen turrets het dan wel en kan je blijven schieten, afhankelijk van de plaatsing van je wapens kunnen ze zelfs achter je schieten. Nadeel is wel, ze zijn zwaarder en doen veel minder damage. Maar een meer constante lagere DPS.