[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste
Acties:
  • 170.024 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
PuckStar schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Ik heb zelf net de x-56 gekocht maar nog niet veel mee gespeeld. Ik wil dat wel gaan doen met E:D maar ik moet even goed kijken of het spel wat meer uitdaging geeft nu want paar maanden terug vond ik het eigenlijk een beetje saai worden al dat vliegen.
De AI heeft pas een flinke boost gekregen, het is nu echt lastig :)

Ze hebben het een beetje getemd omdat het echt ondoenlijk was, maar dan nog is het niet meer zo easy mode als vroeger.

Ook is de missiestructuur helemaal veranderd en geven de engineers wat extra lol, en 2.2 komt er ook alweer aan. Ik heb niet zo heel veel tijd om te spelen dus het houdt het wel interessant genoeg voor mij.

Verder vind ik die setup van RobV ook echt geniaal, ik heb zelf ook de Rift en ik speel er bijna alleen Elite mee. Het is echt een ervaring. Maar zo'n complete cockpit setup geeft ook veel immersie en het ziet er prachtig uit, plus dat je het gevoel echt hebt van de knoppen aanraken, en een goede stoel. Ik mis de extra knoppen in de rift wel erg want mijn Hotas X heeft er niet zo veel en het toetsenbord is erg lastig als je het niet ziet :) Ik probeer altijd door de onderkant te kijken (de nose gap) als ik een toets nodig heb en dat haalt je helemaal uit het spel.

Dus wat ik bedoel, het heeft beide voordelen voor de immersie. En de resolutie in de Rift is gewoon laag.

Ik snap de wens van zelfbouw ook erg (de opdruk van de verlichte knoppen van de warthog komen ook helemaal niet overeen met de functies in Elite!), ik besteed zelf ook regelmatig uurtjes in de hackerspace. Helaas hebben we geen lasercutter, wel heb ik een eigen 3D printer. Maar het is echt geweldig als je iets bedenkt en dat dan echt tot leven ziet komen. Al heb ik nog nooit zoiets uitgebreids of moois gemaakt als die cockpit _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 21-06-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:17:
[...]

Ik mis de extra knoppen in de rift wel erg want mijn Hotas X heeft er niet zo veel
Hotas X heeft méér dan genoeg knoppen, aangezien je knoppen als "modifier" kunt toewijzen. Als je met knoppencombi's nog te weinig hebt doe je echt iets verkeerd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Hotas X heeft méér dan genoeg knoppen, aangezien je knoppen als "modifier" kunt toewijzen. Als je met knoppencombi's nog te weinig hebt doe je echt iets verkeerd.
Ja, dat wist ik wel maar combi knoppen gebruik ik niet, ik vind dat te verwarrend. Dan grijp ik steeds mis. Wat ik wel gebruik is overrides, bijvoorbeeld de knoppen die ik normaal voor targeting gebruik, worden de omhoog/omlaag thrusters als ik de landing gear uitgeklapt heb (in landing mode)

Er zijn een aantal knoppen op de X die niet doorgestuurd worden naar de PC (Zoals "Mapping" en "Preset") en volgens mij ook de "home" knop op de throttle. Dus al met al zijn er niet zo heel veel over. Wat ik wel heel prettig vind is het 'klikje' op de throttle in het midden waar de 0-stand zit in Elite, en de links-rechts proportionele control op de throttle die ik voor de thrusters gebruik.

Dus ik mis alleen een paar knoppen die ik heel weinig gebruik: Cargo scoop, Chaff (ik gebruik hiervoor de spatiebalk zodat ik niet hoef te kijken omdat hij zo makkelijk te vinden is) en switch fire mode. Die laatste gebruik ik wel steeds vaker nu ik grotere schepen vlieg, dus daar begint het een beetje mis te lopen.

Ik denk er over om een mini controller te maken met een paar knoppen en evt. een draaiknop of 2 om de ontbrekende functies te kunnen gebruiken. Ik heb nog een "Teensy" arduino-achtig boardje liggen die heel mooi een USB joystick kan emuleren.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 21-06-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Of je nou een extra knop hebt of een knop dubbel gebruikt lijkt me weinig uitmaken als het op misgrijpen aankomt. Ik gebruik wel een boel combiknoppen en kon daar heel snel aan wennen en dat moet je uiteindelijk aan iedere opstelling. Maar een zelfbouw losse controller maken kan ik alleen maar aanmoedigen uiteraard, zeker als je het resultaat hier laat zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Ja, dat wist ik wel maar combi knoppen gebruik ik niet, ik vind dat te verwarrend. Dan grijp ik steeds mis. Wat ik wel gebruik is overrides, bijvoorbeeld de knoppen die ik normaal voor targeting gebruik, worden de omhoog/omlaag thrusters als ik de landing gear uitgeklapt heb (in landing mode)

Er zijn een aantal knoppen op de X die niet doorgestuurd worden naar de PC (Zoals "Mapping" en "Preset") en volgens mij ook de "home" knop op de throttle. Dus al met al zijn er niet zo heel veel over. Wat ik wel heel prettig vind is het 'klikje' op de throttle in het midden waar de 0-stand zit in Elite, en de links-rechts proportionele control op de throttle die ik voor de thrusters gebruik.

Dus ik mis alleen een paar knoppen die ik heel weinig gebruik: Cargo scoop, Chaff (ik gebruik hiervoor de spatiebalk zodat ik niet hoef te kijken omdat hij zo makkelijk te vinden is) en switch fire mode. Die laatste gebruik ik wel steeds vaker nu ik grotere schepen vlieg, dus daar begint het een beetje mis te lopen.

Ik denk er over om een mini controller te maken met een paar knoppen en evt. een draaiknop of 2 om de ontbrekende functies te kunnen gebruiken. Ik heb nog een "Teensy" arduino-achtig boardje liggen die heel mooi een USB joystick kan emuleren.
Heb je VoiceAttack wel eens geprobeerd? Dat vind ik echt super werken namelijk. Vooral icm met de Rift omdat de microfoon van de Rift erg goed is.
Met VoiceAttack zeg je bijv. "request docking" en dan gebeurd dat automatisch.
Of "select target", "power to weapons", "deploy landing gear" etc.
In combinatie met een kant en klaar pakket als http://www.hcsvoicepacks.com/products/astra kun je snel aan de gang met VA. Ik heb het nog niet geprobeerd maar de galaxy map kun je er volgens mij ook redelijk mee bedienen. "Reset oculus" werkt daar ook mee :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Mocht je daar nog vragen over hebben.. Ik heb hier wel een 'klein beetje' ervaring mee inmiddels. O-)

(En mocht de teensy teveel zijn, dan heb ik nog een 6-tal custom PCB'tjes liggen)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Mocht je daar nog vragen over hebben.. Ik heb hier wel een 'klein beetje' ervaring mee inmiddels. O-)

(En mocht de teensy teveel zijn, dan heb ik nog een 6-tal custom PCB'tjes liggen)
Lol wilde je foto aan me vrouw laten zien wat je gemaakt had. Heb je het eraf gehaald :?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik ben me niet bewust van dat ik iets heb weggehaald?

Maar goed, voor pics: http://m.imgur.com/a/5e3N5

[ Voor 45% gewijzigd door RobV op 21-06-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
</ragequit>

Ja hoor, na de zoveelste keer 7M credits kwijt te zijn aan verzekering omdat een NPC mij doodschiet voor 1 praseodium (welke ik net na 5 uur minen bijeen geschraapt had) houd ik het maar even voor gezien.

morgen is alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

4 pips in shields (maakt je schild tot 2.5 keer sterker)
2 pips in Engine want rennen tot je er bij neer valt

Als je moet rennen altijd eerst op de tegenstander af vliegen om daarna in 1 rechte lijn door te gaan

Hoop dat het helpt :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik hou het Engineers upgraden eventjes voor gezien.. Dat lijkt me beter voor mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Je hebt gelijk hoor. Ben ook even klaar met Farseer inc

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind dat hele Engineers sowieso maar bar slecht gamedesign. Ik ben niet vies van grinden, maar zoveel mats, zoveel RNG en zoveel uren die je eraan kwijt bent. ED is er als game zeker niet beter op geworden.

Ik hou me er gewoon niet meer mee bezig. Ik heb ook niet het idee dat ik die upgrades nodig heb.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RobV schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:32:
Ik ben me niet bewust van dat ik iets heb weggehaald?

Maar goed, voor pics: http://m.imgur.com/a/5e3N5
Vind het zekers mega gaaf wat je gemaakt hebt tot zover. Ziet er gelikt uit :9

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
https://forums.frontier.c...01-Update-2-1-03-Incoming

Een kleine greep van dingen die mij opvielen (er staan er veel meer in de fixlist):

Engineers
- Players can now spend favours (reputation levels) to control experimental effects on blueprints

NPC
- When determining the rank of NPC ships for interdiction, use the player's combat rank, rather than their highest PF rank, although add 1 rank if their trade or exploration rank is higher than their combat rank
- alter the changes in allowed interdiction ranks based on security, so that the biggest rank disparities are reserved for very low security and anarchy systems
- Reduced the number of engineer mods on AI ships substantially, now only Deadly & Elite rank ships are guaranteed to have mods and any below Master are guaranteed to have none
- Fix for Large AI ships ramming large player ships
- Slightly reduced the ranks below an AI that they can interdict players, this will tighten up the difficulty a bit
- Add state to Powers Assassin and Powers Security ships to allow them to threaten the player before attacking
- Reduced the percentage interdiction chance of power play ships by 10%, and altered the ship type chances and combat ranks to be more mid range, dropping a lot of the top range down
- Balance mission generated NPCs to be lower ranked (for the most part)

Weapons
- Huge burst lasers added
- Adjust tracking rates for turreted weapons. Large+ are unchanged, medium are slightly faster, small are a lot faster

Ships
- All shields now regenerate at double rate when in supercruise
- Added bullet fly by sounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Zag idd ook al aan die update ofwel fix update..

Ik ben nu bezig smokkelmissie vanuit fehu met mijn clipper.
5-6 miljoen per missies. Wel heb je een grote vracht en snelle schip voor nodig.

Hopelijk heeft dat geen gevolg voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door captain_ghost op 22-06-2016 14:21 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Och met een clipper heb je genoeg snelheid om de gevaarlijkste schepen snel achter je te laten ;)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tot noch toe is het aantal interdicktions met 100% afgenomen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Mijn docking computer doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
Zodra je uit sprong gaat, en iemand roept "kijk mooie doelwit, die is van mij" achter jouw aanvliegen, is de zon jouw beste vriend. Andere optie is gewoon rond draaien zodat eikel jouw niet kan interdicktions.

Toch heb ik liever geen eikel achter mij.

Je kan toch met hand gaan landen totdat probleem opgelost is.

[ Voor 8% gewijzigd door captain_ghost op 22-06-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ook relevant:
Insurance Reimbursements & Revivals
Good morning everyone,
I know this morning has been one filled with a lot of information from the change log to the NPC AI changes, but there’s more thing that you will want to be aware of! We will be running another set insurance reimbursements and revivals on destroyed ships once the new update version is live of the server. This is part of the ongoing work to address the concerns regarding NPC AI.
Keep in mind, this applies to both Xbox One and PC platforms which will apply to insurance payouts between 3-June – 22-June. Additionally, any CMDRs whose ships were destroyed and did not continue with the rebuy will be revived free of charge. The reimbursements and revives will be automatic and should be completed a few hours after the update is live on the servers.
Hoera ik heb 28M terug... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Drumatiko schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:25:
Och met een clipper heb je genoeg snelheid om de gevaarlijkste schepen snel achter je te laten ;)
Niet tegen schepen met Engineers upgrades. En een Clipper heeft best zwakke schilden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Niet tegen schepen met Engineers upgrades. En een Clipper heeft best zwakke schilden..
Dan heb ik tot noch toe geluk gehad *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Kan niet meer inloggen, heb een té oude versie zegt E:D 8)7 en ik speelde tot 5 minuten geleden nog :'( wat gaan die ontwikkelingen toch snel hè.

Heb ook ff EDFX geinstalleerd, ik vind het best mooi maar nu blijkt dat EDFX niet de steam launcher gebruikt maar een andere? waardoor steam stats/vrienden/screenshots dus niet gesynchroniseerd worden.
Iemand hier ervaring mee?

Ah, heb het al. Kan gewoon edfx instellingen laden en dan gewoon steam opstarten :)

[ Voor 54% gewijzigd door daPet op 22-06-2016 21:02 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Man wat een verademing dit. Na de patch van vanochtend •eindelijk• mining missies kunnen doen zonder door een overpowered NPC stukgeschoten te worden. Ik had wel een paar piraten maar samen met de security was het geen probleem en kon ik rustig verder minen met de Python. Ik heb wel een paar interdictions gehad maar ook die waren goed te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

GeeBee

Oddball

Nu de autodock nog fixen... Het lijkt wel of de offset verkeerd is nu. Mijn Corvette landt steevast net naast de bullseye en dus dockt hij niet.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
GeeBee schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:01:
Nu de autodock nog fixen... Het lijkt wel of de offset verkeerd is nu. Mijn Corvette landt steevast net naast de bullseye en dus dockt hij niet.
Ik heb de autodock tijdelijk ingeruild voor een extra collector limpet controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Autodock = lazymode nubcakism anyway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SnoeiKoei schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:41:
Onzin. Niks mis met docking computers. Het is gewoon zo'n kuddendieren internetdingetje om te haten op docking computers. Daar moet je gewoon even volwassen naar kijken en boven staan.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:41:
Als ik mijn Anaconda door een coriolis brievenbus moet mikken en ik heb 4 piraten in mijn nek, nog 2 minuten om cargo te leveren en 5% hull dan pak ik de autodock wel even (mits bugvrij). _/-\o_ Hij staat vaker uit dan aan, maar ik ben blij dat 'ie bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voxalizer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Onzin. Niks mis met docking computers. Het is gewoon zo'n kuddendieren internetdingetje om te haten op docking computers. Daar moet je gewoon even volwassen naar kijken en boven staan.
Onzin, niks kuddendieren internetdingetje. Het is gewoon mijn mening. Docking is makkelijk genoeg zonder DC. Daar moet je gewoon even volwassen naar kijken en je realiseren dat een DC een kostbaar internal slot inneemt. Dat is per definitie verspilling en daar moet je boven staan. :P
RobV schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Als ik mijn Anaconda door een coriolis brievenbus moet mikken en ik heb 4 piraten in mijn nek, nog 2 minuten om cargo te leveren en 5% hull dan pak ik de autodock wel even (mits bugvrij). _/-\o_ Hij staat vaker uit dan aan, maar ik ben blij dat 'ie bestaat.
Ik heb een paar keer een DC op een schip gehad en ik heb nog nóóit sneller kunnen landen mét dan zonder DC.

[ Voor 29% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-06-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SnoeiKoei schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:33:
[...]
Onzin, niks kuddendieren internetdingetje. Het is gewoon mijn mening. Docking is makkelijk genoeg zonder DC. Daar moet je gewoon even volwassen naar kijken en je realiseren dat een DC een kostbaar internal slot inneemt. Dat is per definitie verspilling en daar moet je boven staan. :P
Bla bla, je noemt het "lazymode nubcakism" dat is geen mening maar gewoon kinderachtig geschreeuw wat je gewoon beter achterwege kan laten. En kom niet aan met dat het een kostbaar internal slot is. Dat is het in bijvoorbeeld een Anaconda gewoon niet.

Overigens vind ik landen doodsimpel en is de DC in mijn Anaconda de enige die ik gebruik, gewoon omdat het kan en ik het mogelijkheden biedt om bijvoorbeeld tijdens het landen een kop koffie te zetten, dit soort nutteloze reacties te typen of gewoon even de game uit te alt-tabben voor wat dan ook. Stiekem vind ik het eigenlijk niet eens de moeite waard om erover te discussieren maar ik lees zovaak van dat nergens op gebaseerde internetgehaat op Docking Computers, waar gaat het in vredesnaam over. Het kan je mening zijn, je mening is gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Jongens rustig rustig het is maar een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voxalizer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Bla bla, je noemt het "lazymode nubcakism" dat is geen mening maar gewoon kinderachtig geschreeuw wat je gewoon beter achterwege kan laten. En kom niet aan met dat het een kostbaar internal slot is. Dat is het in bijvoorbeeld een Anaconda gewoon niet.

Overigens vind ik landen doodsimpel en is de DC in mijn Anaconda de enige die ik gebruik, gewoon omdat het kan en ik het mogelijkheden biedt om bijvoorbeeld tijdens het landen een kop koffie te zetten, dit soort nutteloze reacties te typen of gewoon even de game uit te alt-tabben voor wat dan ook. Stiekem vind ik het eigenlijk niet eens de moeite waard om erover te discussieren maar ik lees zovaak van dat nergens op gebaseerde internetgehaat op Docking Computers, waar gaat het in vredesnaam over. Het kan je mening zijn, je mening is gewoon fout.
Best joh, je hoeft het niet met me eens te zijn maar om mijn mening fout te noemen slaat nergens op. Zelfs in mijn anaconda wil ik dat slot niet missen. En ik haat DC niet omdat het populair is ze te haten. Ik haat ze helemaal niet, ik vind ze alleen volkomen onnodig. Blijkbaar mag je die mening niet hebben want dan ben je een kinderachtige populist ofzo. Maar dat is jouw mening en die is gewoon fout. Dank u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
wat een gezanik.. sommige mensen vinden de DC awesome, anderen niet. Zo simpel is het :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

corset schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:21:
wat een gezanik.. sommige mensen vinden de DC awesome, anderen niet. Zo simpel is het :)
Ja maar je mag het niet zeggen als je hem niet awesome vindt, pas op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Meningen zijn overrated. :)

Sorry, dat lazymode nubcakism viel gewoon even verkeerd. Ik wil er best in meegaan dat DCs in principe onnodig zijn, tuurlijk. Maar ze zijn wel verrekte handig in bepaalde situaties of gewoon als quality of life.
Het is ook weer niet zo dat zelf landen nou zo ontzettend spannend is dat het direct lazy of minderwaardig is als je die geweldig epische onderneming door een DC laat doen.

Als je ziet wat voor commentaar mensen op reddit bijvoorbeeld over zich heen krijgen als ze posten dat ze een DC gebruiken, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
FAoff landen, dan heb je pas ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voxalizer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:26:
Meningen zijn overrated. :)

Sorry, dat lazymode nubcakism viel gewoon even verkeerd. Ik wil er best in meegaan dat DCs in principe onnodig zijn, tuurlijk. Maar ze zijn wel verrekte handig in bepaalde situaties of gewoon als quality of life.
Het is ook weer niet zo dat zelf landen nou zo ontzettend spannend is dat het direct lazy of minderwaardig is als je die geweldig epische onderneming door een DC laat doen.

Als je ziet wat voor commentaar mensen op reddit bijvoorbeeld over zich heen krijgen als ze posten dat ze een DC gebruiken, tja.
Reddit lees ik nooit, dus ik heb er weinig idee van hoe mensen worden afgebrand vanwege het gebruik van een DC. Laat ik vooropstellen dat niemand wil affakkelen of beledigen, ik probeerde alleen op een lollige manier te zeggen dat het geen ramp is dat de DC momenteel bugged is. Humor is persoonlijk en moeilijk in te schatten op internet, ben ik me best bewust van. Excuses als ik lomp overkwam.
RobV schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:27:
Ooit geprobeerd, met mijn Python maar dat was een ongelukje. Tijdens het landen drukte ik per ongeluk de keybind voor FA toggle in en ik had geen idee welke key dat was (ik vloog toen nog nooit FA-off!) dus met zweet in mijn pootjes geprobeerd er het beste van te maken. Ging niet helemaal volgens plan, blij dat ik verzekerd was. Als het een Coriolis ofzo was geweest denk ik dat ik het had gered maar een planetary base met 1.5G zwaartekracht, dat is een ander verhaal kan ik je vertellen. :'( (Toen had een DC me kunnen redden ja :+ :+ :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-06-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

RobV schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:27:
Zeker, echte mannen zoals Maxim Hartman en ik landen zonder DC, zonder FA ook zonder Rotational Correction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
GeeBee schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:33:
[...]

Zeker, echte mannen zoals Maxim Hartman en ik landen zonder DC, zonder FA ook zonder Rotational Correction...
Met je ogen dicht, je handen op je rug, met een Trust keyboard en een banaan etende zeker _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik land lekker met een DC genietend van een bak leut.
Het kan me geen reet schelen wat anderen er van denken/zeggen :D

It's only a game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
Fijn dat spel nu pas probleem opmerkt en fixen...
Terwijl ik nog half uurtje tijd over en 5 stelsel verwijderd voor missie sterrenstelsel data updaten. Geen idee hoeveel credit dit mij gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
captain_ghost schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:37:
Fijn dat spel nu pas probleem opmerkt en fixen...
Terwijl ik nog half uurtje tijd over en 5 stelsel verwijderd voor missie sterrenstelsel data updaten. Geen idee hoeveel credit dit mij gaat kosten.
Vervelend is dat inderdaad. Ik heb ook moeten stoppen terwijl ik nog 1 stukje Arsenic nodig had. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
DC is wel handig als je een groot nieuw schip hebt en even wil weten hoe het schip het beste door de brievenbus krijgt.

Heb ik ook even met de Type 9 en Cutter gedaan. Vervolgens er uit gehaald en zelf landen. Geen last van wachtrijen als het druk is en ik doe het zelf iets sneller.

Geen schaamte om dat ding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Heeft iemand info over waar die 2e update daarnet over ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ongelofelijk maar het is mij gelukt om alle materialen voor een FSD lv2 upgrade bijeen te sprokkelen zonder dood te gaan. Nu onderweg naar Farseer Inc en ’may the RNG be with me’

Update:

Nou, supertof...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bRavVv1l.jpg

Niet getreurd. Ik had inmiddels zo fucking veel materials bijeen geharkt dat ik nu level 3 unlocked heb voor alle upgrades.

[ Voor 39% gewijzigd door RobV op 23-06-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Zo slecht is die upgrade (grade 2) niet eens hoor. Het gaat tenslotte om je optimised mass. en die heeft een aardig goede verhoging.

Ja natuurlijk had het beter gekunt maar het blijft rollen met 6 dobbelstenen om 6x6 te halen... gebeurt niet vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Batman vs Superman... erg prettige soundtrack voor E:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Iets verkeken op de verzekering van me Corvette: 23 miljoen. Beetje met samengeknepen billen terug vliegen na de aanschaf van de 8A powerplant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Er komt een update die het vergaren van materialen voor de Engineers makkelijker moet maken:

https://forums.frontier.c...dback-and-planned-updates
- We will be adjusting the way the surface scanner works to allow you to see what materials are available from any given planet. This should make locating materials far easier.
- In addition we are making a number of changes to the lowest level blueprints. This includes improving the positive effects of low level upgrade results as well as reducing the cost and simplifying the materials needed.
- We’re also increasing the number of units you get for each instance of a material you find. This means instead of getting one unit of a material, you will get multiple units of that material. This will allow you to increase the number of attempts at each Engineer.
- We’ll be increasing the number of materials spawned when surface mining. Again, to make the process easier and the materials easier to gather.
- The likelihood of finding rare materials in these instances will also be increased, meaning it will be easier to use higher level blueprints.
- And we will be reviewing the balance and locations of non-planet salvage and reviewing the possible USS locations for each material
Wanneer die update komt weet ik niet, maar ik zit toch nog 7000 ly van huis dus ik blijf hier wel wat hangen tot die update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik vind het toch knap hoe ze van een drama (2.1 release AI horror) toch nog een "as you know we always listen to the players so we ..." hebben kunnen maken. Zijn net echte politici. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Net terug van een 5400k ly exploration tripje.

Factor voor genomen omwegen (ingeschat): 0,9
Gemiddelde jumpafstand (ingeschat): 16,5ly.
Inkomsten trip: 15,5m - 9,5m = 6,0m
Aantal jumps: (5400*2) / (0,9×16,5) = 727jumps
Scans: alleen discovery scans, maximaal 10 sterren gescanned.
Inkomsten per jump/scan: 6×10^6 / 727 = 8250credits per jump.
Tijdsduur terugreis: 1 dag (uurtje of 5~7 met wat pauzes) Ben niet meer helemaal zeker over het aantal uren, neem het dus met een korreltje zout
Stalen ros: Imperial Clipper

Tegengekomen bijzonderheden:
spoiler:
I would love to tell you, but then, of course, I'd have to kill you.

Behaalde ranking bij engineer Elvira Martuuk:
van 0% lvl 1, naar 19% lvl 4 (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SExz35y.jpg

Screenshotje van stelsel waar ik een halve hartverzakking kreeg door overheating
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRclTOS.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 25-06-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Netjes! In 1 keer gewoon level 4 worden. Had ik dat geweten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik zit ook op lvl4 bij martuuk, zoek nog een leuke exploration target ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Netjes.

Ik ben bezig met bounty hunten nee combat bonds halen voor de federation met het CG. Ik heb 1M 700K aan bonds en 9.5M aan CG bonus (50% tier). A-grade Python, tjokvol met shield boosters en hull reinforcements, gimballed beams en nog heb ik noeite in de LOW conflict zone... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik had meer geluk in de high conflict zone. Met als bonus een mooie capital ship ;)

Binnen no time ook in de 50% en die staat nu op 11 miljoen

[ Voor 27% gewijzigd door Leutje op 25-06-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ben verbaasd hoe weinig daar voor nodig is. Ik heb iets van 1,2M aan bounties ingeleverd en zit in de 25% 17M).
Wel in Solo want er zitten weer een paar e*kels de zaak te verzieken.

Ondertussen is zelfs een Low CZ enerverender dan KRO-POR :)

[ Voor 58% gewijzigd door GeeBee op 25-06-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ben dr wel klaar mee met die CG voor nu. Leuk extratje ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pz22Epml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
^^ kijk ook even naar de 'global progress' ten opzichte van mijn bijdrage. Dat zijn er zomaar even 4600 miljoen meer (10.000x ), en toch zit i k bij de top 25%, dat is best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Een verdelingsoverzicht zou wel mooi zijn idd. De verdeling lijkt me behoorlijk asymmetrisch.
De huidige 5 mld / 6645 levert een gemiddelde op van 7,5 ton pp. Je zou dan met 7 ton een trapje lager moeten zitten.

Update:
Met 2,7M (Update: 3,6M) zit je op dit moment zeker in de top 10% >:)

Update 2:
En afgelopen. De laatste tier 10 ging snel!
Top 10%.... 28,5MCr Kazjinggg.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 26-06-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik dacht ik ga nog even de conflict zone in maar ik zie nu net dat het doel reeds is behaald. Netto payout: 15,2M CR. Niet slecht voor een paar uurtjes blaffen. Nu weer onderweg naar HIP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Something new! Something Exciting!
The Unknown Probe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Voor een ieder die het nieuws volgt binnen Elite!

Jaques Station is gevonden!

Voor een ieder die het niet volgde.. Dit is het enige station die zo af en toe verplaats. De laatste keer zouJaques een afstands record vestigen door naar Beagle Point te gaan. Sinsdien was hij dus vermist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 03:52:
Voor een ieder die het nieuws volgt binnen Elite!

Jaques Station is gevonden!

Voor een ieder die het niet volgde.. Dit is het enige station die zo af en toe verplaats. De laatste keer zouJaques een afstands record vestigen door naar Beagle Point te gaan. Sinsdien was hij dus vermist!
Waar zit hij nu dan? Wil er wel eens langs gaan. Ik las in de newsletter al dat hij ergens was maar er waren nog geen spelers die hem gevonden hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Wel grappig dat het station zich verder als normaal gedraagd met handelsschepen die vrolijk in en uit vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ja die hebben een hele.. creatieve jump range. Zo is het wel leuk om er op uit te trekken met de kans op zo'n ontdekking.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sodeknetter wat een missie vanaf Pellegrino Penal Colony!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AArtxFN.png

48 pirates neerknallen in 1D 14H >:)
Helaas niet voor The Gathering, maar wel voor ons:
7,7 MCr en 4 Insulating Membranes voor 40 Kano-pirates.
Dus met een beetje mazzel incl. bounties bijna 20M en 4 membranen (waar die dan ook voor nodig zijn).

Huidig saldo: 87 352 409 Cr. Ben benieuwd wat dit netto op gaat leveren.

Incoming Mission Update:
Tegenvoorstel = 20 Bounty hunters voor 3,3MCr en 4 Telemetry Suites.
Nope...

Tegenvaller... geen Res's, dus dit gaat alng duren... op naar SS's en de Nav beacon :)
Meevaller: aldaar grote wanteds en security die lekker meehelpt
Tegenvaller 2: Kills tellen niet voor beide missies, dus 2 two down, 86 to go.

[ Voor 91% gewijzigd door GeeBee op 29-06-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dat is wel veul. Hoeveel moet je er per uur pakken?

Ik had gisteren een 'kill enemy' klus. 40 targets in 2 uur in een conflict zone. In m'n battlePython haalde ik er 31.. Niet genoeg dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ennnn....klaar! (gelukkig een semi-vrije dag vandaag).

Scorekaart:
• 12x FDL
• 11x Python
• 20x Anaconda
• 24x Klein Spul, maar dat was grotendeels geen Mission target, dus die neem je gewoon mee "nou er toch zijn, hè..."

Gisteren en vanmorgen schoot het niet op, maar een uurtje geleden ging het snel. Toen veranderde een simpele geïnterdicte Python in een soort Spawn point. Als de Python klaar was, vlogen er alweer een verse Anaconda en een FDL. Ze bleven maar komen, ik kreeg ze gewoon niet op :)
Als er dan ook nog 6x Internal Security Forces vliegen is het wachten tot de Pliesie de schilden afgebroken heeft en dan verder helpen opruimen. >:)

Inkomsten
• Bounty vouchers in Kano: 8M
• Kill Pirates 1/2 11M
• Kill Pirates 2/2 7,5M

Kosten
• 8x Repair (bijna voor niks met een Vulture), -fuel en -stock en kleine boetes

Netto opbrengst = 26 509 417... Nie Schjlegt 8)

Bijvangst:
• Ally to the Empire
• Veel Materials en data

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 01-07-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik denk dat nu toch echt het moment is dat ik hulp moet gaan vragen.. Ik word namelijk in een 150M credit battleconda gesloopt in een 'low conflict zone'. Er moet een manier zijn om mijn setup met jullie te delen? Coriolis geloof ik? Ik ben niet heel goed in gevechten maar dit slaat alles.

Uit het hoofd de belangrijkste (let op: niet volledig!)
https://coriolis.io/outfi...lA=?bn=Robv%20battleconda

[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 30-06-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik krijg als beloning naast veel geld, ook 4 cargo spul, maar in mijn Vulture zit geen cargorack.
Als ik de beloning in, raak ik dan de cargo kwijt, of kan ik die later alsnog ophalen?
Het is volgens mij echte cargo en geen materials, maar dat zal ik voor de zekerheid nog even nagaan.

Edit: Insulating Membranes zijn idd gewone spullen, geen materials. Sowieso niet zeldzaam dus laat maar...

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 01-07-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

RobV schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:31:
Ik denk dat nu toch echt het moment is dat ik hulp moet gaan vragen.. Ik word namelijk in een 150M credit battleconda gesloopt in een 'low conflict zone'. Er moet een manier zijn om mijn setup met jullie te delen? Coriolis geloof ik? Ik ben niet heel goed in gevechten maar dit slaat alles.

Waar gaat het fout?
Schilden te snel weg? Of daarna de hull snel op? Of is je beweeglijkheid te laag? Hull reenforcement packages maken je schip zwaarder.
In elk geval heb je nog wel power over voor een (meer?) shield cell bank.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 30-06-2016 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

RobV schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:31:

In een low/high conflict zone moet je altijd aan de buitenkant blijven.
Neem er 1 mee naar buiten bijvoorbeeld. De anderen kunnen je dan niet aanvallen omdat ze te ver weg zijn.
Als je een conflict zone binnenkomt NOOIT meteen een kant kiezen. wacht altijd eventjes af tot je er 1 ver weg van de anderen ziet.
Als het even kan heb je vaak hulp van je medestanders. Zo niet en je Conda dreig je te verliezen kan je altijd een snelle sprong maken (dus niet 1 naar een ander systeem maar 1 naar supercruise).

Je setup

Probeer je beams eens te vervangen naar puls laz0rs. Dus ook je medium laz0rs gebruiken (ook pulse)
Je kan nu langer door knalllen op je tegenstander.
Je hebt een 5E en een 8E life/sensor pakket. Probeer eens een D pakket ;) scheeld toch weer een paar kilos zeg maar.
Je hul reinforcement zou ik voor nu ook weg doen. Heel veel kilos die je met oa een b drive enzo niet veel goed doen voor het "thrusteren" van je schip.
Want op het moment dat je shields het begeven moet je toch zo snel mogelijk het pand verlaten.

Je hebt nog geen A- classe conda dus moet je hem ook niet zo aankleden ;)

Nog iets, achteruit vliegen.

Ik heb op mijn hotas een knopje (links bij thrusters) zitten die hem in zijn achteruit zet. Dit samen met omhoog of omlaag danwel links of rechts thrusteren kan je je schip beter manouvreren. Zo kan je ook weer langer op je tegenstander knallen :D

Meestal zal je tegenstaner voor je blijven. Schietend en al ;) Meestal win ik zo wel. In het geval niet, een druk op boost! en ik vlieg hem zo voorbij. Eenmaal ervoorbij een andere druk op de supercruise knop en ik ben weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@RobV: je weet dat de "B" modules vaak onredelijk zwaar zijn? B shields + E sensors + B power plant tikt dan wel aan (+ 2 x 64t reinforcement) inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En de bulkheads zijn standaard. Upgraden naar Military Grade verstevigt de boel big time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
GeeBee, Leutje, bedankt voor de tips.

Mijn grootste probleem is dat de shields te snel op zijn. Ik krijg de tegenstander wel op de knieen maar niet tot de kill waardoor ik moet vluchten voordat ik de centen krijg. Resultaat: 5 minuten voor niets.

Ik ga vanavond eens puzzelen. Misschien toch de conda leeghalen en als exploraconda riggen en mijn geld in een fighter stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bij deze mijn opzet van gisteren :)
https://coriolis.io/outfi...lDrank%20%5BNL%5D_Vulture

Kosten: 25M
Alles wat met gevechten te maken heeft op A, de rest zoveel mogelijk op D.

4A/D FSD? Ik vind de jumprange van de 4D net te weinig.
4A Fuel Scoop (en 2T extra tanks)? Voor klusjes verder weg. Ik wil niet te lang wachten op het tanken. Kan ook een 4B Shield Cell Bank worden (voor 4A geen power genoeg). Ik heb nog steeds de stille hoop dat ik de Vulture ooit mee kan nemen in mijn Corvette en dat gaat de FS er uit voor de SCB.

FSD/ FSDi en Cargo Hatch staan op prio2

Fire Groups als we toch bezig zijn:
1.1 Pulse Lasers en KWS
1.2 Chaff
2.1 KWS
2.2 FSDi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Die ga ik eens proberen. De insurance bevalt mij ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik doe zelf al een tijdje niets anders dan HazRes en Powerplay combat in een Anaconda. Ik heb hem vol gegooid met turrets en een gimballed Multi cannon. Nog nooit kapotgegaan, zelfs niet tijdens dat AI debacle net na de launch van Engineers. Ik gebruik sinds een paar weken zelfs Bi-weave shields. Mocht het al een keer gebeuren dat ik mijn shield verlies zit die er in no-time weer op.

De overstap van een overpriced regulier 7A shield naar een Bi-weave is mij dusdanig goed bevallen dat het een extra vermelding verdient!

Doordat de Anaconda zo log is zijn die turrets erg effectief daar ze langer op een target kunnen schieten dan je als speler een gimballed laser op een target kan houden. Je houdt zo je target langer onder druk en hebt zelf meer tijd om richting de blindspots van je tegenstander te blijven vliegen. Je hebt shields er echt in no-time af, waarna je bij grotere targets kunt gaan focussen op gebruik van het Multi Cannon.
Turret gameplay moet je van houden overigens. Je leest veel dat mensen turret combat maar saai vinden, ik ervaar dat zeker niet zo maar het is echt verdomd effectief op een Anaconda.

Verder is het vooral een kwestie van echt leren hoe je snel kan draaien, hoe je snel achter je tegenstander kan komen en blijven, wanneer je gewoon stil moet blijven hangen en hits moet tanken, etc. Ik vind combat in een Anaconda erg vermakelijk, hoewel ik het ook wel weer een verademing vind als ik weer eens in mijn good old FDL stap.

Dit is mijn build:
https://coriolis.io/outfi...b24.AwRj4yq5XYg=.Aw18ZlA=

Die drie Beam Lasers werken alleen effectief met de duurste Power Distr. overigens. Totaal niet het idee dat ik betere nodig heb.

Sterker, als ik ter illustratie hoe easy combat in dit ship is even wat cynisch mag zijn.. Ik stop tegenwoordig vaak al vrij snel met bounty hunten of merits farmen omdat het gewoon totaal niet uitdagend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bedankt voor het delen van je setup. Het grootste verschil zit hem denk ik in de 8A power plant die ik nog niet kan betalen zonder mijn Python weg te doen. En zonder de 8A moet ik echt op alles bezuinigen en haal ik de specs gewoon niet.

Wat is overigens jullie combat rating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Laat dan de Conda even zitten. Stal hem ergens en ga lekker geld verdienen in je python ;)

Overigens ben ik Dangerous. Ik ben niet zo'n vechter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Patch incoming, over 40min. Ik word verwezen naar het forum voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:22:
Patch incoming, over 40min. Ik word verwezen naar het forum voor details.
En inmiddels staat er dit bericht:
Hey guys,

We have a small update coming for PC and Xbox One players. Specifically to address a number of fixes and stability issues. Servers will be down from 12noon BST for about 30- 45 mins.

Broadcast messages should have already started

Patch notes

Stability Fixes
Fixes for crashes when Hyperspace jumping
Fix for crash when entering Supercruise from a Conflict Zone
(Xbox) Fix for title entering unresponsive state after disconnecting the WAN Network cable
(Xbox) Fix for title crash from launch

General Fixes
(Xbox) Fix for loss of Horizons access after launching from Engineer Base
Fix for Docking Computer and NPC’s drifting off target landing pad
Various text updates
Bron: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/270711-2-1-04-update-incoming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

We kunnen weer lekker makkelijk docken! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Duuuuuuus eigenlijk alleen docking computer fix. De andere zijn cover-up candy voor de xboxers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:08:
Duuuuuuus eigenlijk alleen docking computer fix. De andere zijn cover-up candy voor de xboxers. 8)
Klopt maar die DC-fix fixt ook het probleem dat een boel NPCs boven platforms bleven ronddriften zonder ooit te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ja da's waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik zit serieus te twijfelen om ED (al dan niet met horizons) te halen in de steam sale. Echter veel reviews zijn negatief dat na de 2.1 update de AI en andere zaken bijzonder negatief veranderd zijn. Zouden jullie inschatten dat dit ondertussen weer goed gepatched is? Of blijven de nadelen van de update nog steeds zodanig bestaan dat de reviews als zodanig nog actueel zijn?

Ik heb dit: https://forums.frontier.c...isplay.php/74-Patch-Notes doorgelezen. Maar als buitenstaander is het wat lastig in te schatten welke updates welke effecten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
De grootste problemen zijn al wel opgelost geloof ik, ik heb zelf nergens last van gehad en het is inmiddels weer goed te spelen voor zover ik weet.
AI/NPC's hadden ineens superwapens en waren ook een stuk intelligenter, die wapens zijn weer normaal en doordat ze iets slimmer zijn is juist het vechten wat minder saai geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:12:
Laat dan de Conda even zitten. Stal hem ergens en ga lekker geld verdienen in je python ;)

Overigens ben ik Dangerous. Ik ben niet zo'n vechter :P
Ik ben Master, bijna alle NPCs die mij aanvallen zijn Elite, Deadly of Dangerous. Lager kom ik eigenlijk nooit meer tegen.. :? .

Afbeeldingslocatie: http://galnetnews.com/wp-content/uploads/2015/01/ElitePilotRanks001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Toch maar gekocht, tot nu wel gaaf! Al snap ik er eigenlijk nog niet zoveel van. Kreeg een missie om ergens chemicals op te halen, moest alleen even zoeken naar een signaal in een gebied. Oké, super leuk. Geen idee welk signaal en waar ik het aan zou kunnen herkennen :P. En toen werd geinterdict en was ik dood xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

@Ircghost
Leuk he? Een kleine sidewinder :P

Als je vragen hebt, ik zit hier elke dag te kijken en ben niet te beroerd om je te helpen ;)
Kleine tip. Die sidewinder is leuk tot dat je wat groters kan vliegen. Als je begint spaar dan je geld een beetje op en koop dan een Cobra mk3. Dan pas heb je een leuk beginners schip. En hauler of iets dergelijks vind ik zelf een beetje weg gegooit geld. Een Viper MkIII is wel leuk maar daar ga je niet echt geld mee verdienen in het begin. Nouja het kan wel maar ik zou gewoon lekker voor de Cobra gaan

En een enorm belangrijke beginners tip
>GA NOOIT MET JE NIEUW GEKOCHTE SHIP VLIEGEN ZONDER INSURANCE!<
Voor een Cobra is dat niet al te veel gelukkig ;)

@RobV Ik kom toch ook zo af en toe mostly harmles tegen enzo. Erg raar
Oja,hoe oud is dat plaatje wel niet?
Ik ben namelijk Pioneer bij exploren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Leutje op 02-07-2016 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ehm insurance? ja dat is de fee die nodig is om je ship terug te krijgen, je hoeft alleen maar te zorgen dat je genoeg credits hebt om dit te kunnen betalen, aka rebuy costs (rechterpaneel in cockpit)
Zolang je de sidewinder hebt kan je doodgaan zovaak je wilt,pas als je ander eschepen koopt gaan de kosten omhoog, heb je die rebuy costs niet, dan kan je een sidewinder krijgen :P
Ga eens op zoek naar resource sites in ringen om planeten, vermijd in het begin nog even de high en hazardous versies, en knal er eens wat op los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Daarom zei ik dus "MET JE NIEUW GEKOCHTE SHIP VLIEGEN ZONDER INSURANCE"

Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.