-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ach ik vond het wel spanned. Ik kom namelijk net tot de conclusie dat ik maar een 3b shield op mijn Python had zitten, stant nog uit de robigo tijd

BroekpoepmomentjeRobV schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:25:
[...]
Ach ik vond het wel spanned. Ik kom namelijk net tot de conclusie dat ik maar een 3b shield op mijn Python had zitten, stamt nog uit de robigo tijd
Never mind! 4 gevonden in..ehum.. hip87414
[ Voor 13% gewijzigd door Leutje op 01-06-2016 15:34 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Sinds de patch ben ik mijn Corvette al twee keer kwijtgeraakt helaas. In vrij korte tijd dus ruim 65 miljoen ingeleverd.
De eerste keer verloor ik m tegen een speler van de GDA ofzo in open en puur door mijn eigen onkunde. Ik had een nieuwe build bedacht met chaff, SCB's etc maar vergat ze te gebruiken.. Hij vloog een FAS en ik had m bijna (12% hull) maar hij had mij net voordat ik hem kapot kon schieten. Ik zag wel dat security inmiddels ingejumpt was om me te helpen dus ik vermoed dat zij hem nog wel kapot geschoten hebben.
De tweede keer verloor ik hem omdat ik te 'greedy' was.
Ik was een combat zone ingevlogen en nadat ik ervoor had gezorgd dat 'mijn' side de overhand had gekregen ben ik daar lekker materials van kapot geschoten schepen gaan verzamelen met collector drones. Full pips naar shields dus de paar verdwaalde lasers die mijn kant opkwamen werden netjes opgevangen. Helaas kreeg de andere kant weer de overhand en had ik op een gegeven moment ineens twee vultures met rail guns op me. Ik probeerde weg te komen wat op zich redelijk ging maar het was te laat. Nadat ze mijn shields weg hadden, schakelden ze vrij snel mijn thrusters uit. Ja, daar hang je dan. Je kunt niks meer. Ik probeerde nog een reboot en repair (mijn shields waren toch al offline) maar dat mocht niet meer baten en ik mocht toekijken hoe ze mijn hull wegschoten.
Kleinere schepen zijn nu echt een probleem in de Corvette (en elk ander groot schip) geworden doordat ze je er gewoon 'uit' turnen. Je krijgt veel minder de kans om ze onder vuur te nemen. Op zich natuurlijk een goede ontwikkeling. Als ik in een kleiner schip zou vliegen zou ik ook niet vóór een Anaconda ofzo gaan hangen maar zou ik ook uit zijn crosshairs vandaan blijven.
Een tactiek die voor mij tot nog toe goed gewerkt heeft sinds de nieuwe patch is (Het liefste als ze frontaal op je af vliegen en je passeren):
- Full speed;
- Full pips naar engines;
- FA off;
- Boost;
- Naar de vijand toe draaien (Door FA off verandert je vliegrichting nauwelijks);
- Tijdens het draaien zet je je schip in zijn achteruit (Blauwe zone);
- Full pips naar weapons en eventueel systems;
- De vijand zit nu vóór je en jij vliegt achteruit;
- FA on;
- Knallen
Sorry voor de lange post
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Die tactiek ga ik mijzelf ook eens aanleren denk ik. Bedankt voor je verslag, ik hou daar wel van!Shrimp Tabasco schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:03:
Een tactiek die voor mij tot nog toe goed gewerkt heeft sinds de nieuwe patch is (Het liefste als ze frontaal op je af vliegen en je passeren:
[...]
De interdicties waren wel wat rot omdat ik geen schild heb
Toch van 52 miljoen naar 63 miljoen gegaan, binnen een uurtje.
Nu op naar een Anaconda sparen. Zit in een stelsel waarbij ik 15% discount heb op ships en modules. Altijd leuk
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik zou zo ongeveer 10 keer moeten springen om ze af te leveren
Ik ben net weg en ik krijg een inbox bericht. Of ik ze naar Adit wou brengen en dan zou ik een kleine bonus krijgen.
Dus ik naar Adit, kan ik de missie niet volbrengen
Nergens te zien waar ik ze zou moeten inleveren.
En het ergste is, dit is een missie voor de gathering! We staan op 57% dus we moeten omhoog!
zucht..
Dit alles na een viper m4 die me in enkele seconden kapot knalde.
Zo vind ik het niet helemaal leuk meer
*draait zich nog eens om in Gende*RobV schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:12:
Ikkom straks helpen, leutje! Alles voor de clan!
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=256993
Waaronder bijv dit filmpje staat.
Gelukkig is FD er mee bezig enzo... maar ik vlieg nu rond met mijn python die net niet terug te betalen is als dit weer gebeurt
Nou dat gebeurde mij dus ook 3x en toen was ik het zat en verkocht ik hem voordat ik me cash helemaal kwijt was.Leutje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 03:32:
Ah, ik weet opeens waarom mijn a rated slightly modified python binnen no-time het loodje legde.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=256993
Waaronder bijv dit filmpje staat.
[video]
Gelukkig is FD er mee bezig enzo... maar ik vlieg nu rond met mijn python die net niet terug te betalen is als dit weer gebeurt
https://forums.frontier.c...52&viewfull=1#post4001852
[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-06-2016 08:56 ]
Nee hoor, het wordt gewoon betaald door de aansprakelijkheidsverzekering van de tegenpartij. Die was fout, niet jij
Is pas fraude als je er beter van wordt. Bijvoorbeeld 2x je geld terugeisen terwijl je je schip niet bent kwijtgeraakt.
Dat bedoel ik ook. Ik ben niks kwijt... toch even een claimpje maken?RobV schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:59:
[...]
Is pas fraude als je er beter van wordt. Bijvoorbeeld 2x je geld terugeisen terwijl je je schip niet bent kwijtgeraakt.
Die ingenieursupdate is trouwens wel goed gelukt zeg, die nieuwe interface en bookmarks zijn super handig

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
UPDATE:
quote: frontier newsletter #127Message from the Pilots Federation
Good news Commanders,
Due to the recent surge of unsanctioned and illegally modified weapons from the NPC AI over the recent days. The Pilots Federation have agreed to reimburse all insurance payouts made over that period (Between The Engineers (2.1) update and this mornings update).
The Pilots Federation would like to take this opportunity to thank you for your patience and continued support.
Fly safe
Ik las het net! Dus iedereen wordt automagisch gecompenseerd.
JA!
[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-06-2016 19:42 ]
Jazeker!
Sorry, ikben melig.

Ik moet even bijkomen/opruimen/koffietje dan kom ik eens online
[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 03-06-2016 20:01 ]
Dit is toch een mooi gezicht.
[ Voor 46% gewijzigd door EliteGhost op 03-06-2016 20:33 ]
Sorry, had ik helemaal gemist.. Ben kennelijk aan weekend toe.EliteGhost schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:31:
Wat ik bedoel: en dus? De aankondiging nogmaals kopiëren op mijn reactie... ik snap het niet.

Och geeft niks. Hier nog 1 die daar aan toe is.RobV schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:34:
[...]
Sorry, had ik helemaal gemist.. Ben kennelijk aan weekend toe.
En dus krijgt iedereen die z'n insurance nodig heeft gehad (dwz, schip heeft verloren) tussen release van 2.1 en de patch van vanmorgen zijn of haar credits daarvan terug. Compensatie voor overpowered en bugged NPCs.EliteGhost schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:31:
Wat ik bedoel: en dus? De aankondiging nogmaals kopiëren op mijn reactie... ik snap het niet.
Dit is toch een mooi gezicht.
Edit: niet in 1 missie, maar meerdere naar hetzelfde stelsel 100ly
[ Voor 30% gewijzigd door RobV op 03-06-2016 21:31 ]
Ja, dat was al duidelijkSnoeiKoei schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:15:
[...]
En dus krijgt iedereen die z'n insurance nodig heeft gehad (dwz, schip heeft verloren) tussen release van 2.1 en de patch van vanmorgen zijn of haar credits daarvan terug. Compensatie voor overpowered en bugged NPCs.

Wazig verhaal maak je ervan, sorry hoor. Je hoeft NIET te doen alsof je je schip kwijt bent. Iedereen die zijn/haar schip is kwijtgeraakt krijgt automatisch de kosten vergoed. Niks fraude, niks doen alsof, dat kunnen ze gewoon zien.EliteGhost schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:23:
[...]
Ja, dat was al duidelijk. Vandaar mijn reactie: verzekeringsfraude. Doen alsof je een schip kwijt bent. Mijn vraag was dus waarom RobV nogmaals de zelfde tekst kopieerde die ik al eerder heb gelezen.
Waarom maak ik er nou een wazig verhaal vanSnoeiKoei schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:32:
[...]
Wazig verhaal maak je ervan, sorry hoor. Je hoeft NIET te doen alsof je je schip kwijt bent. Iedereen die zijn/haar schip is kwijtgeraakt krijgt automatisch de kosten vergoed. Niks fraude, niks doen alsof, dat kunnen ze gewoon zien.
Het was gewoon als grap bedoeld.... Zeggen dat je je schip kwijt was door die AI, terwijl het niet waar is, om gewoon extra miljoentjes binnen te krijgen.
Ik snap niet hoe dat wazig is. Mensen doen het in de echte wereld.
[ Voor 17% gewijzigd door EliteGhost op 03-06-2016 22:45 ]
De verwarring komt uit het feit dat je suggereert dat je de boel kunt flessen terwijl FD jouw schademelding niet nodig heeft, ze kijken gewoon in hun database wie hun schepen heeft verloren de afgelopen dagen. In de echte wereld weet ik ook wel dat mensen de boel proberen op te lichten. Maar dat gaat hier dus niet werken.EliteGhost schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:43:
[...]
Waarom maak ik er nou een wazig verhaal van![]()
Het was gewoon als grap bedoeld.... Zeggen dat je je schip kwijt was door die AI, terwijl het niet waar is, om gewoon extra miljoentjes binnen te krijgen.
Ik snap niet hoe dat wazig is. Mensen doen het in de echte wereld.
Lees: "grap".SnoeiKoei schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:53:
[...]
De verwarring komt uit het feit dat je suggereert dat je de boel kunt flessen terwijl FD jouw schademelding niet nodig heeft, ze kijken gewoon in hun database wie hun schepen heeft verloren de afgelopen dagen. In de echte wereld weet ik ook wel dat mensen de boel proberen op te lichten. Maar dat gaat hier dus niet werken.

Sorry hoor, ik maak er geen warrig verhaal van. Hier ben je het toch echt zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 03-06-2016 23:11 ]
Rustig maar, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat mensen zelf nergens achteraan hoeven (in tegenstelling tot het eerste bericht dat je contact moest opnemen met support). Ik snap ook wel dat je een grap maakte.
[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-06-2016 23:20 ]
Meer kwijt geraakt dan 5 mil? Als dat zo is zou je best even een ticket kunnen sturen.
Nah, laatste keer ik dat probeerde werd er niet eens een ticket aangemaakt. Veelste veel gedoe, dacht laat maar hou het wel op die 5 milj. Ik spaar de rest wel op.EliteGhost schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:20:
[...]
Meer kwijt geraakt dan 5 mil? Als dat zo is zou je best even een ticket kunnen sturen.
Systeem waar ik nu ben is de anaconda maar 124Milj credits, in plaats van de gebruikelijke 146 milj credits.
Plus alle modules hebben 15% discount en ja ja, ook de Federal Corvette is hier te koop voor 158 milj credits.
Ray Gateway in Diaguandri toevallig?Xtr3me4me schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:25:
[...]
Nah, laatste keer ik dat probeerde werd er niet eens een ticket aangemaakt. Veelste veel gedoe, dacht laat maar hou het wel op die 5 milj. Ik spaar de rest wel op.
Systeem waar ik nu ben is de anaconda maar 124Milj credits, in plaats van de gebruikelijke 146 milj credits.
Plus alle modules hebben 15% discount en ja ja, ook de Federal Corvette is hier te koop voor 158 milj credits.
Nee, moet even kijken waar ik ook alweer zat. Ergens met een chinese achtige naampje dat stelsel.
Maar me ogen zijn beetje vermoeid van VR E:D gamen
Ga nu slaapjes doen hehehe! Zet het morgen wel hier neer waar ik zit.
Missies aan nemen alleen voor onsRibbon schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:17:
Zo, gisteren even de iCutter in de motteballen gestopt, en met een Cobra mkIII naar hip87414 gegaan. Van het weekend eens kijken of ik wat missies kan doen. Is het nog steeds de bedoeling om ze voor The Gathering te doen, of is het tactisch beter om een andere partij te boosten (t.b.v. civil war om een andere partij het het systeem te kieperen)?
Die ingenieursupdate is trouwens wel goed gelukt zeg, die nieuwe interface en bookmarks zijn super handig
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Waarom niet in Blaauw City? Ik had gisteren nog een paar transport missies voor the gathering gedaan met een explorer, betaalde niet slecht moet ik zeggen.Leutje schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:36:
[...]
Missies aan nemen alleen voor onsLiefst niet in Blaauw City maar op 1 van de outposts als je een van die facties eruit wilt knikkeren
Filmpje vanaf 7e minuut
https://forums.frontier.c...23&viewfull=1#post3906823
Interessant filmpje, met jouw setup zou ik dit het perfecte excuus vinden om die kaart aan te schaffen (en nu maar hopen dat de 1070 dit ook heeft).RobV schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:54:
Ik heb 3-monitor setup maar Elite gaat daar niet netjes mee om. De nieuwe gtx1080 kaarten komen met een oplossing!
Filmpje vanaf 7e minuut
https://forums.frontier.c...23&viewfull=1#post3906823
Natuurlijk mag het in blaauw city. Enkel als jehet via een outpost doet (waar we niet de baas zijn zeg maar) scheelt dat meer voor the gathering.base_ schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:38:
[...]
Waarom niet in Blaauw City? Ik had gisteren nog een paar transport missies voor the gathering gedaan met een explorer, betaalde niet slecht moet ik zeggen.
Bovendien knaagt het aan de regerende factie as het daar gebeurt
[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 05-06-2016 18:42 . Reden: Spelvouten ]
I'll do what I can, but expect very little.
Met https://eddb.io/system kun je zoeken naar factions, maar hij heeft alleen controlling ports weer kennelijk! Verder zou ik het ook graag willen weten4bit schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:55:
In welke systemen bevindt zich The Gathering deze dagen? HIP87414 en Windjet weet ik, maar zijn we ondertussen nog aanwezig in anderen systemen? Want zover ik weet kan je niet zoeken naar factions en zien waar ze actief zijn.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=258987
Neuh zie ik niet zo zitten

Kant-en-klaar panelen of ook alles zelf gemaakt?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Niks kant-en-klaar! Elbow grease all the way!GeeBee schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:31:
Mooi hoor!
Kant-en-klaar panelen of ook alles zelf gemaakt?
Ik kan wel een leuke setup gebruiken namelijk!
ow hulpnodigLeutje schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:30:
Ben ik mee eens! En aangezien RobV een mooie setup heeft ga ik hem maar eens bountyjagen.
Ik kan wel een leuke setup gebruiken namelijk!
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Dat doe je dan heel netjes, mooi werk!
Vandaag heel veel 'achter de schermen' gedaan. Voornamelijk bedrading voor alle lampjes en schakelaars. Ook de simpit half moeten demonteren om gaten te kunnen zagen voor deze panelen. Next up: firmware.

Tuurlijk, kom gerust een bakkie doen. Wel even bellen dat je komt!EliteGhost schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:11:
Zeg, als dat ding af is willen wij natuurlijk wel allemaal een keertje proberen.
Ik weet niet in welke resolutie je speelt. De 1080 heeft mijn aandacht ook. Onderstaande link is met trippel 1080P / E.D.Drumatiko schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:32:
[...]
Interessant filmpje, met jouw setup zou ik dit het perfecte excuus vinden om die kaart aan te schaffen (en nu maar hopen dat de 1070 dit ook heeft).
YouTube: Elite Dangerous nVidia GTX 970 vs GTX 1080 framerate comparison
Ciao peeps
Bovenstaande link laat mooie beelden zien maar ik snap de relatie met de 970/1080 niet.
Edit: ik speel op een gtx970 gaming, triple 1080p, 1.5x SS, verder alles ultra, behalve shadows en occlusion? 25fps max.
[ Voor 66% gewijzigd door RobV op 09-06-2016 20:18 ]
Het is heel erg verleidelijk om deze zomer een upgrade te doen (zit zelf nu nog met een GTX660 op 1920*1200 te pielen), maar ik denk dat ik het toch uitstel tot na de winter. De reden hiervoor is dat er eind dit jaar weer een nieuwe serie kaarten released gaat worden (zie onderstaande quote) wat óf de prijs van de 1070/1080 zal beïnvloeden óf weer een bak extra performance levert.Oban606 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:44:
[...]
Ik weet niet in welke resolutie je speelt. De 1080 heeft mijn aandacht ook. Onderstaande link is met trippel 1080P / E.D.
YouTube: Elite Dangerous nVidia GTX 970 vs GTX 1080 framerate comparison
Ciao peeps
Een half jaar geleden had ik me voorgenomen om deze zomer een pascal kaart gelijktijdig met een HTC Vive te kopen, maar de kosten hiervan vielen me nét iets teveel tegen (VR is bij mij hierdoor op de lange baan geschoven). Een upgrade qua GPU zou voor mij nu pure luxe zijn, maar bij een triple display is het een heel ander verhaal
Het bijkomende voordeel van het uitstellen van de aankoop is overigens wel dat je langer kan genieten van de voorpret"De snelheidswinst ten opzichte van de snelste GTX 980 Ti die we getest hebben is hierdoor maar een procent of tien. We schreven het al eerder: als je al een Fury X of 980 Ti hebt, kun je beter wachten op de échte high-end GPU's waar AMD en Nvidia rond de jaarwisseling mee zullen komen."

Edit: vergeet ik nog op het filmpje te reageren

30 a 50% extra performance is behoorlijk wat, maar ik vraag me af of het verschil ook zo groot zal zijn op de planeten (daar wordt het bij mij namelijk een interactieve diashow).
[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 09-06-2016 21:06 ]

Gisteren helemaal naar Ngurii gevlogen voor die 3x soontill relics en terug (je mag er overigens maar 3 kopen). Kom ik terug aan: Is al mijn cargo weg!! WTF
Maargoed, vandaag dus weer erheen, dit keer met een Adder ipv een Asp Explorer, want ik vind het leuk om de verschillende schepen weer helemaal opnieuw te proberen icm met de Rift (die cockpits zijn zo mooi!!), kom ik in Ngurii aan, word ik vlak bij de Chernokovsky port ge-interdict door een vulture met ge-engineerde plasma accelerators met extra thermal damage. 2 schoten en BOEM (was vergeten mijn shields te upgraden). Weer 300Ly voor niks

Morgen maar weer, misschien haal ik nu wel een diamondback explorer ofzo (voor dit soort lange vluchten gebruik ik natuurlijk geen Eagle want met die jumprange blijf je bezig). En mijn geld begint een beetje op te raken, misschien moet ik de A-rated Clipper maar verkopen, wel een beetje zonde maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n fijn schip, het viel me erg tegen. En er vallen zoveel missies af als je niet op een outpost kan landen, een Python was handiger geweest wat dat betreft.
Verder wel een paar keer in gewone combat situaties gewonnen. Viper MkIII tegen een Imperial Courier ging met niet al te veel moeite en tegen een Asp ook wel. Het oppikken van al die gedropte materials is wel een gedoe, maarja.. Wel leuk dat nu de system security vrij snel komt helpen (en ook echt helpen in plaats van maar een beetje rond te tollen)
Ik heb trouwens steeds meer schik van de kleinere schepen, en ik begin ook sinds VR de lakon cockpits steeds meer te waarderen. Ik vind ze er van buiten niet uitzien, die rare glazen bubbel met de 2e crew member er onder zodat je die niet ziet. Maar je hebt wel een super uitzicht, ik mis het nu echt met de Adder die maar een paar kleine raampjes heeft. Even naar boven kijken tijdens het schuin aanvliegen in supercruise bijvoorbeeld (om de gravity well van een planeet te ontwijken) is niet mogelijk. En in combat mis ik het natuurlijk al helemaal.
Maar oh wat zijn die cockpits toch mooi en gedetailleerd
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 10-06-2016 01:23 ]
Dan kun je lading verliezen.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 10-06-2016 07:18 ]
Ook niet, ik had extra fuel tanks gekocht zodat ik de trip in 1x kon maken (Ik had immers maar 3 ton cargo nodig en dat is niet veel een asp)GeeBee schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:18:
Misschien schade opgelopen aan je cargo hatch tijdens het iets te lang fuel scoopen onderweg?
Dan kun je lading verliezen.
Ook was alle cargo opeens weg (dus niet een gedeelte), bovendien gaat dat gepaard met 'cargo hatch malfunction' waarschuwingen en daar ben ik wel alert op. Het blijft vreemd.
Ik was ondertussen wel gestopt op een planeet om een beetje rond te rijden en materials te verzamelen. Toen ik naar de Scarab ging liep het spel weer eens vast, en moest ik opnieuw inloggen. Misschien dat er toen iets is misgegaan.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 10-06-2016 09:51 ]
Mooi eh Virtual Reality met Elite Dangerous. Ik geniet ook nog steeds elke dag van me Rift met het spel in VR. Vooral de details zijn erg mooi.GekkePrutser schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 01:15:
De game wil mij echt niet met Elvira Martook samen laten werken
Gisteren helemaal naar Ngurii gevlogen voor die 3x soontill relics en terug (je mag er overigens maar 3 kopen). Kom ik terug aan: Is al mijn cargo weg!! WTFIk snap er niks van want ik heb het niet verkocht of ge-eject en was ook niet opgeblazen. 600Ly voor niks gevlogen. Heel raar. En vervelend want ik had ook 9 meta alloys over
Maargoed, vandaag dus weer erheen, dit keer met een Adder ipv een Asp Explorer, want ik vind het leuk om de verschillende schepen weer helemaal opnieuw te proberen icm met de Rift (die cockpits zijn zo mooi!!), kom ik in Ngurii aan, word ik vlak bij de Chernokovsky port ge-interdict door een vulture met ge-engineerde plasma accelerators met extra thermal damage. 2 schoten en BOEM (was vergeten mijn shields te upgraden). Weer 300Ly voor niksEn ik had uitgebreid 1 systeem zitten exploren met planetary scans. Ook weg natuurlijk. Wat wel fijn bleek is dat je materials niet verdwijnen.
Morgen maar weer, misschien haal ik nu wel een diamondback explorer ofzo (voor dit soort lange vluchten gebruik ik natuurlijk geen Eagle want met die jumprange blijf je bezig). En mijn geld begint een beetje op te raken, misschien moet ik de A-rated Clipper maar verkopen, wel een beetje zonde maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n fijn schip, het viel me erg tegen. En er vallen zoveel missies af als je niet op een outpost kan landen, een Python was handiger geweest wat dat betreft.
Verder wel een paar keer in gewone combat situaties gewonnen. Viper MkIII tegen een Imperial Courier ging met niet al te veel moeite en tegen een Asp ook wel. Het oppikken van al die gedropte materials is wel een gedoe, maarja.. Wel leuk dat nu de system security vrij snel komt helpen (en ook echt helpen in plaats van maar een beetje rond te tollen)
Ik heb trouwens steeds meer schik van de kleinere schepen, en ik begin ook sinds VR de lakon cockpits steeds meer te waarderen. Ik vind ze er van buiten niet uitzien, die rare glazen bubbel met de 2e crew member er onder zodat je die niet ziet. Maar je hebt wel een super uitzicht, ik mis het nu echt met de Adder die maar een paar kleine raampjes heeft. Even naar boven kijken tijdens het schuin aanvliegen in supercruise bijvoorbeeld (om de gravity well van een planeet te ontwijken) is niet mogelijk. En in combat mis ik het natuurlijk al helemaal.
Maar oh wat zijn die cockpits toch mooi en gedetailleerdNa uren vliegen vallen me nog steeds nieuwe dingen op als het licht weer net even anders valt. In de Adder bijvoorbeeld lijken de handgrepen van de 'handbagage' luikjes van mat metaal, zo echt zien ze eruit. Of de manier waarop je het vuil op de ramen ziet onder bepaalde hoeken. Je ziet dat ook in 2D maar het is zo indrukwekkend in 3D... Ik heb nog steeds elke dag het "wow" gevoel met de Rift. En dat komt vooral door de goede designs van Elite. Want dat is het enige VR spel op dit moment dat me blijft boeien. De rest speel ik een uurtje en dan is het genoeg.
Zou ook gaaf zijn als je supernova's kan meemaken in versnelde tijd of wanneer zonnenstelsels worden gecreëerd vanuit afstand en genieten met onze Rift
Had je ook al opnieuw ingelogd ??GekkePrutser schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:50:
[...]
Ook niet, ik had extra fuel tanks gekocht zodat ik de trip in 1x kon maken (Ik had immers maar 3 ton cargo nodig en dat is niet veel een asp)
Ook was alle cargo opeens weg (dus niet een gedeelte), bovendien gaat dat gepaard met 'cargo hatch malfunction' waarschuwingen en daar ben ik wel alert op. Het blijft vreemd.
Ik was ondertussen wel gestopt op een planeet om een beetje rond te rijden en materials te verzamelen. Toen ik naar de Scarab ging liep het spel weer eens vast, en moest ik opnieuw inloggen. Misschien dat er toen iets is misgegaan.
Heb nu al paar keer gehad dat de game me eruithoest tijdens het minen en al 3 keer dat ie mijn cargo mangement niet aan kon
Helaas nemen de limpets vaak de laatst gedropte cargo als eerste weer mee dus dan ben ik een hoop aan het klicken .....
Dan gebeurd het soms dat ik dingen kwijt ben of opeens nog bij me heb erg vaag, herken het nu ondertussen al. Ik log dan ff naar hoofd menu en terug gaat altijd wel goed. Een keer wat limpets verloren maar meestal stop ie alles weer i je schipje..
P.S deel van dit verhaal kan komen dat de router wat ouder is en we hier met 4 appartementen het zelfde internet gebruiken, helaas maar 1 inkomende aansluiting.
[ Voor 0% gewijzigd door Parcival44 op 10-06-2016 17:45 . Reden: spelling ]
ondertussen nog een medetweaker tegengekomen bij Adit!
ps. Hebben jullie ook last dat af en toe de missions tab timeout geeft? Ook heb ik een paar keer timeouts gehad op docking requests. Daar had ik eerder geen last van.
Er zijn er veel naar stations in Adit, dus met stapelen kom je nog wel eens boven de miljoen in totaal.
Nee, alleen voor ons natuurlijk.. Zou een beetje vreemd zijn.GeeBee schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:36:
Doe je dan alleen specifiek de missies voor ons, dus niet voor de andere factions?
Er zijn er veel naar stations in Adit, dus met stapelen kom je nog wel eens boven de miljoen in totaal.
Hij vliegt nog steeds als een dooie rat in een schoorsteen maar verdienen wilt dit ding wel. Vanaf Hip87414 in een uurtje dik 15 miljoen
-edit-
FCK!
Laatste missie krijg ik een missie update.. of ik het naar een outpost wil brengen.. in mijn cutter.
Dag centjes en Rep!
[ Voor 24% gewijzigd door Leutje op 11-06-2016 11:00 ]
Dat is best cut.Leutje schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:48:
Laatste missie krijg ik een missie update.. of ik het naar een outpost wil brengen.. in mijn cutter.
Dag centjes en Rep!

Zou wellcht werken bij data missies?Leutje schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:02:
Sinds waneer mag je je lading mee nemen?
die outposts zitten op 29k ls, dat is nog best een eind vliegenRobV schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:43:
The gathering heeft nu ook missies vanuit ADIT
[ Voor 18% gewijzigd door RobV op 11-06-2016 20:40 ]
Ik ben daar vanaf de eerste planeet nu 6 keer geinterdicked en ik moet die 29.000 nogDrumatiko schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:35:
[...]
die outposts zitten op 29k ls, dat is nog best een eind vliegen
2 keer een fer de lance - elite
Het zit me totaal niet mee vandaag
Overigens mag je tegenwoordig dus je lading mee nemen. Limpets dus weer niet.
Nou... als ik het lef heb ga ik zo maar weer eens een paar interdictions doen ben ik bang
Ik ben laatst weer eens wat rares gaan halen in hutton orbital. Duurde eventjes langerRobV schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:37:
Ach ik heb net een pakketje afgegeven op 350.000ls.. Kost ook 10min, kreeg er wel bijna 1.8m voor.
Dit topic is gesloten.