| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Is het nog steeds het plan om van de The Gathering een dominating faction te maken? Kunnen we andere factions bijvoorbeeld helemaal van het bord spelen in HIP?
a) Live and let live, "want zij horen bij ons"
b) We're in it for the money, dus afknallen die zooi
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik laat ze lopen, met het idee dat dat goed (of in elk geval niet slecht) voor onze influence is. Maar ik heb het niet uitgezocht.GeeBee schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:06:
Wat te doen met Wanted NPC's die lid zijn van The Gathering?
a) Live and let live, "want zij horen bij ons"
b) We're in it for the money, dus afknallen die zooi
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
En na een aantal prachtige water worlds (alle foto's clickable voor high-res versie)...

Was het in het trinary star system 'Byua Euq GS-B d13-40' raak

Uiteindelijk een kleine 11.000 Ly afgereisd richting Sag A en toen rechtsomkeert gemaakt. Naast de gevonden ELW een dikke 15 miljoen als resultaat. Leuke trip, alleen is het met beperkte gametijd door werk en social life wel wat eentonig om enkel van systeem naar systeem te jumpen. Nu dus maar een Vulture aanschaffen voor wat bountyhunten!
Omdat het kan, nog een paar mooie vakantiekiekjes:

[ Voor 24% gewijzigd door Hurtebise op 15-11-2015 21:10 ]
HiRes screen renders krijg je door op ALT-F10 te drukken in SOLO mode. Je krijgt dan een plaatje van 4x de resolutieHurtebise schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:10:
Heb je daar zware pc voor nodig? Wat heb je van graka? Zit inmiddels met een overjaarse zoniet bejaarde Radeon 5750.
Nice! Ik ben 2 weken terug op pad gegaan richting Sagittarius A* en ben nu op zo'n 5000 LY daarvan verwijderd, in totaal heb ik zo'n 23000 LY afgelegd nu (niet in rechte lijn). Gisteren en vandaag heb ik doorgebracht met het scannen van vooral heel veel black holes en daar tussen neutron stars en white dwarfs. Aangezien het mijn eerste explo trip is, had ik nog nooit nebula's gezien, geen black holes, geen neutron stars, geen earthlike worlds of water worlds gevonden (als eerste) maar het gaat hard nu. Erg gaaf!Vikingtosh schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:45:
Gisteren terug gekomen van mijn exploration trip in mijn Type 6
Geen idee wat het me gaat opleveren maar hopelijk genoeg voor een leuke Asp met explo uitrusting. Ik heb exploration aardig te pakken, helemaal met Horizons in het vooruitzicht.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Mijn Engelse vrienden die me hierin hebben gekregen zijn allemaal Armored Warfare gaan spelen. Dat doe ik ook maar ik speel nog altijd graag Elite Dangerous. Dus... mocht iemand zin hebben om me uit te nodigen: heul graag.
Weet zeker dat 1 van m'n schepen wel van toegevoegde waarde kan zijn om zowel jullie als mezelf te helpen.
Niet altijd even vol, maar er is een Teamspeakserver:EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:26:
Wauw, had geen idee dat er op Tweakers nog redelijk wat actieve ruimtevaarders zijn. Zijn er mensen die dit een beetje samen op Teamspeak spelen?
Mijn Engelse vrienden die me hierin hebben gekregen zijn allemaal Armored Warfare gaan spelen. Dat doe ik ook maar ik speel nog altijd graag Elite Dangerous. Dus... mocht iemand zin hebben om me uit te nodigen: heul graag.
Weet zeker dat 1 van m'n schepen wel van toegevoegde waarde kan zijn om zowel jullie als mezelf te helpen.
Daarnaast is er een Steam groep.Ervig schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:44:
Andere commanders vinden kan via onze teamspeak server: edtg.nl
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Is die steam groep ook Nederlands of is dat de algemene pagina?
https://community.elitedangerous.com/node/301
Bijna af begrijp ik maar er komen nog wel een paar CG voordat het helemaal in functie is zo te lezen.Zefod schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:51:
Zeg hoeveel CG's zijn er nodig om dat space station in de pleiaden te bouwen?... we zijn nu al aan episode 3 toe:
https://community.elitedangerous.com/node/301
Maar uiteindelijk is het nog een wonder dat zo'n groot ding in een paar weken gebouwd wordt dus ik begrijp niet goed waarom je zou klagen. Ik vind het wel gaaf dat zo'n nieuw station er niet gewoon ineens is.Over the coming weeks, the Sirius Corporation will subsidize a number of initiatives designed to revive the social and economic health of our new territories. These initiatives, which will rely heavily on support from independent contractors and pilots, will reinvigorate the economies of the affected systems, and usher in a new era of peace and prosperity for our compatriots.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-11-2015 10:20 ]
De Steam groep is Nederlands.EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:32:
Top! Zal vanavond even kijken. In m'n eentje geld bij elkaar harken door 'bounty hunten' wordt een beetje saai. Ondertussen meer dan 280 miljoen daarmee binnen gehaald.
Is die steam groep ook Nederlands of is dat de algemene pagina?
Ik ga vanavond maar eens helpen aan het aanslepen van computer components. Gezien ik ook graag aan exploring doe, kan ik eigenlijk niet achterblijven.SnoeiKoei schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:19:
[...]
Bijna af begrijp ik maar er komen nog wel een paar CG voordat het helemaal in functie is zo te lezen.
[...]
Maar uiteindelijk is het nog een wonder dat zo'n groot ding in een paar weken gebouwd wordt dus ik begrijp niet goed waarom je zou klagen. Ik vind het wel gaaf dat zo'n nieuw station er niet gewoon ineens is.
Ik klaag niet hoor, ik vroeg het me gewoon af... de forums van frontier waren down..SnoeiKoei schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:19:
Maar uiteindelijk is het nog een wonder dat zo'n groot ding in een paar weken gebouwd wordt dus ik begrijp niet goed waarom je zou klagen. Ik vind het wel gaaf dat zo'n nieuw station er niet gewoon ineens is.
ik ben hard bezig computer components te zeulen, directe omgeving is al leeggevist, ben nu spul 42 ly verderop (hip 40140) aan het halen.
leuk te zien dat er meer Nederlanders ED spelen!
Exploring is Zencelshof schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:23:
Ik ga vanavond maar eens helpen aan het aanslepen van computer components. Gezien ik ook graag aan exploring doe, kan ik eigenlijk niet achterblijven.
Hopen dat er ook nog een exploring CG voor het pleiadenstation komt.
Ben zelf al maanden bezig en zit op 75% voortgang naar 'Deadly', maar heb het idee dat het niet vooruit te branden is.
Ja, ik weet hoe de voortgang werkt en hoe veel puntjes bepaalde rangen waard zijn om vooruit te komen
"geen leven"EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:16:
Wel een vraagje: ik zag dat er mensen zijn die een elite status hebben bij gevechts-rang. Hoe hebben deze mensen dat gedaan? 'Combat zones', 'bounty hunting' of...?
Ik speel sinds Juli, en ben inmiddels Elite combat..EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:16:
Wel een vraagje: ik zag dat er mensen zijn die een elite status hebben bij gevechts-rang. Hoe hebben deze mensen dat gedaan? 'Combat zones', 'bounty hunting' of...?
Ben zelf al maanden bezig en zit op 75% voortgang naar 'Deadly', maar heb het idee dat het niet vooruit te branden is.
Ja, ik weet hoe de voortgang werkt en hoe veel puntjes bepaalde rangen waard zijn om vooruit te komen
Voornamelijk CZ / RES. veel werk, RSI opwekkend..
Mais bon, ik ga dan weer eens aan de slag in de CZ's als ik thuis kom. Pak ik de Vulture weer eens want credits sparen en tegelijk een Conda met een verzekering van 12.3 miljoen riskeren geeft teveel broekpoepmomentjes.
De reden is dat een 8A powerplant 162 miljoen kost en je 10% korting kan krijgen als je elite of founder's titel hebt. Dus 16,2 miljoen korting, daar doe ik het wel voor.
Zit momenteel op 39 miljoen in de bank, zo'n 40 mil in m'n andere schepen, dus het is nog even doorschieten. Wat wel helpt is dat Lavigne Duval 30% extra uit keert op de bounties. Mits ik weer eens interesse ga tonen in powerplay.
Ik speel zelf overigens sinds februari.
FDev moet die lui in dienst nemen, kunnen ze nog wat van leren!
Zo, weer $25 armer binnenkortZefod schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:45:
wow! https://www.kickstarter.c...4309/infinity-battlescape nice!
FDev moet die lui in dienst nemen, kunnen ze nog wat van leren!
hehe ik ook
https://www.kicktraq.com/...ape/#chart-exp-projection
Mjah dat gaan ze wel halen zo te zien (prognose is dat ze op 105% van hun goal eindigen). Maar het is wel de zoveelste space sim in aanbouw natuurlijk. Ik ben bang dat de markt een beetje verzadigd gaat worden met Elite: Dangerous, Star Citizen, No Man's Sky, X: Rebirth (lijst gaat nog een tijdtje door ook) en nu Infinity: Battlescape.Zefod schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:
[...]
hehe ik ookmaareh het spant er nog een beetje om of ze het gaan halen:
https://www.kicktraq.com/...ape/#chart-exp-projection
Lekker bezig, succes met de rest van je trip!SnoeiKoei schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:45:
Ik ben 2 weken terug op pad gegaan richting Sagittarius A* en ben nu op zo'n 5000 LY daarvan verwijderd, in totaal heb ik zo'n 23000 LY afgelegd nu (niet in rechte lijn).
I.t.t. eerdere berichten zit ik nu te overwegen de Type 6 in te ruilen voor een Trading Asp (zoiets) - iets meer cargo space en een stuk wendbaarder. Iemand ervaring met het gebruik van een Asp als trader?
Jazeker. Mooie stap voorwaards en ook geschikt om NPC's mee af te slaan. Menselijke spelers hebben meestal een beter schip dus dat is lastig.Vikingtosh schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:34:
[...]
Lekker bezig, succes met de rest van je trip!
I.t.t. eerdere berichten zit ik nu te overwegen de Type 6 in te ruilen voor een Trading Asp (zoiets) - iets meer cargo space en een stuk wendbaarder. Iemand ervaring met het gebruik van een Asp als trader?
Verder zijn ze erg fijn omdat ze veel verder kunnen springen in lichtjaren. Dus een retourtje zal je minder tijd kosten. Als je er handel mee wil drijven kan je wel het beste 'rares' gaan doen. Veel meer geld voor minder vracht maar omdat je verder kan springen kost alles veel minder tijd.
Mocht het gaan vervelen: even ombouwen tot een verkenner of gevechts-schip. Erg veelzijdig stukje ijzer
Overigens zitten de wapens ook fijn bij elkaar om de cockpit heen. Dus in theorie heb je geen 'gimballed' wapens nodig. Hangt er een beetje vanaf hoe goed je mik-kunsten zijn.
De cockpit geeft goed zicht en het schip klinkt ook lekker smerig. Heerlijk gebrom.
[ Voor 11% gewijzigd door EliteGhost op 16-11-2015 16:19 . Reden: Aanvulling. ]
Met dat rares traden heb ik niet echt ervaring. Gebruik je daar bepaalde tools voor, of vlieg je at random naar een systeem in de hoop dat ze er rares verkopen? Wat is een goede afstand om te reizen alvorens ze weer te verkopen?
Misschien ten overvloede:EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:16:
Veel hogere rangs schepen afknallen helpt.
Hoe hoger het verschil met jezelf, hoe groter de vooruitgang. Op het laatst gaat het dus (steeds) langzamer en schiet het niet op als je nog steeds low level schepen als Sidewinders en Adders aanvalt.
Je zult echt Pythons en Anacondas moeten vernietigen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Er staat ergens een mooi schema waarin staat welke stations je moet bezoeken en welke volgorde het beste is.Vikingtosh schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:50:
Thanks voor de uitgebreide review
Met dat rares traden heb ik niet echt ervaring. Gebruik je daar bepaalde tools voor, of vlieg je at random naar een systeem in de hoop dat ze er rares verkopen? Wat is een goede afstand om te reizen alvorens ze weer te verkopen?
Ik heb even gekeken en dit is het meest duidelijke schema dat ik kon vinden
Ja, er gaat veel tijd in zitten en het is een behoorlijke afstand, daarom is het belangrijk dat je aan A-classe FSD aanschaft en D-classe andere componenten. De D's zijn namelijk het lichtste. Mocht je daar nog niet genoeg credits voor hebben, dan zou ik even wachten met de aanschaf.
Eerste gedeelte klopt inderdaad: hogere rang schepen vernietigen. Echter maakt het type schip niets uit. Een Elite sidewinder geeft net zoveel puntjes, helaas zijn ze een beetje zeldzaam.GeeBee schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:58:
[...]
Misschien ten overvloede:
Veel hogere rangs schepen afknallen helpt.
Hoe hoger het verschil met jezelf, hoe groter de vooruitgang. Op het laatst gaat het dus (steeds) langzamer en schiet het niet op als je nog steeds low level schepen als Sidewinders en Adders aanvalt.
Je zult echt Pythons en Anacondas moeten vernietigen.
Ik weet uit ervaring dat m'n Anaconda met 3 grote beam lasers maar even hoeft te schieten om een Eagle weg te vagen.
gimballed voor PvE, fixed voor PvP het kan allemaal..
verder geparkeerd nog bij Blaauw City : vulture, clipper, asp, FDL, DBscout, courier met A-spec.
redelijk snel gegaan sinds de zomer.
Als 1.5 straks uitkomt, wordt DIT m'n loadout.. bi-weave

[ Voor 27% gewijzigd door mvz op 16-11-2015 20:19 ]
Handig, dank je wel.EliteGhost schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:37:
Er staat ergens een mooi schema waarin staat welke stations je moet bezoeken en welke volgorde het beste is.
Ik heb even gekeken en dit is het meest duidelijke schema dat ik kon vinden
Mooie prestatie. Assaultship is een gemeen stukje staal. Heb dat ding in het begin vaker onderschat.mvz schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:10:
Eindelijk!! na een weekend grinden, en frustraties omdat die naval progression missions maar niet kwamen.. is het dan toch gelukt om een Federal Assault Ship te kopen.. vliegt heel goed![]()
gimballed voor PvE, fixed voor PvP het kan allemaal..![]()
verder geparkeerd nog bij Blaauw City : vulture, clipper, asp, FDL, DBscout, courier met A-spec.
redelijk snel gegaan sinds de zomer.![]()
Als 1.5 straks uitkomt, wordt DIT m'n loadout.. bi-weave
[afbeelding]
Ook een Courier? Wat een prachtig ding he? Alsof je in een straaljager zit.
Heb zelf nooit in ern Fer de Lance gezeten omdat die er nog niet was toen ik van de Clipper naar een Python ging. Is dat ding een beetje wendbaar? Kan de powerplant genoeg leveren?
Over de Vulture: dat ding heeft een vrij kleine powerplant. Hoe heb jij dat opgelost? Heb zelf 2 grote pulse lasers, maarde rest blijft een beetje steken. Onmogelijk om alles A-grade te maken
Zelf verder ook nog een Dbscout (voor verkenning), een Cobra A-grade voor smokkelwaar en een Imperial Eagle A-grade. Maar al m'n centen gaan in die klote Anaconda zitten
[ Voor 6% gewijzigd door EliteGhost op 17-11-2015 08:44 ]
mijn vulture build]EliteGhost schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:33:
[...]
Mooie prestatie. Assaultship is een gemeen stukje staal. Heb dat ding in het begin vaker onderschat.
Ook een Courier? Wat een prachtig ding he? Alsof je in een straaljager zit.
Heb zelf nooit in ern Fer de Lance gezeten omdat die er nog niet was toen ik van de Clipper naar een Python ging. Is dat ding een beetje wendbaar? Kan de powerplant genoeg leveren?
Over de Vulture: dat ding heeft een vrij kleine powerplant. Hoe heb jij dat opgelost? Heb zelf 2 grote pulse lasers, maarde rest blijft een beetje steken. Onmogelijk om alles A-grade te maken
Zelf verder ook nog een Dbscout (voor verkenning), een Cobra A-grade voor smokkelwaar en een Imperial Eagle A-grade. Maar al m'n centen gaan in die klote Anaconda zittenDie schommelt tussen C en A grade op het moment. 51 miljoen voor A grade thrusters en schild.. zucht.
lekker barebones fighten.
de FDL was niet enorm wendbaar. maar krijgt een buff in 1.5, waarbij hij ook een A6 powerplant krijgt ipv A5
Euh.. powermanagement. Nog niet aan gedacht godnondeju!mvz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:44:
[...]
mijn vulture build]
lekker barebones fighten.
de FDL was niet enorm wendbaar. maar krijgt een buff in 1.5, waarbij hij ook een A6 powerplant krijgt ipv A5
Netwerk ligt er uit op m'n werk dus alles ligt stil... maar nu wil ik al helemaal naar huis om dit te regelen!
Fer de lance update juich ik ook toe. Dan wordt dat de aankoop na de Imperial Cutter
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Nee dat is helaas niet te doen met het starterschip. De "jumprange" is te klein en brandstoftank niet groot genoeg. Je kan het uiteraard wel proberen, maar je hebt wel minimaal een "fuelscoop" nodig en een goede "framshiftdrive", anders kom je vast te zitten. Ik ben lid van de fuel rats en je kan ze wel om hulp vragen als je zonder brandstof zit, maar ze zullen je ook vertellen dat dit geen goed idee isWilde schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:28:
Ik ben net begonnen met deze game. Is nog een beetje overwhelming allemaal 😬😬 ik wil eigenlijk ook zo'n exploration trip gaan doen, vechten trekt me niet zo.. Is dat te doen in het startership of zijn er wat quick tips om snel te gaan exploren? Ik heb 1000Cr 😃😃
In het begin ben je erg afhankelijk van de missies op het bulletin bord om geld te sparen voor een wat beter schip. Een geupgrade Adder is het minimale waarmee ik rond zou gaan trekken.
Dit is misschien niet iets wat mensen willen zien die zich, net als ik, netjes omhoog gewerkt hebben: ik wil je best wat waardevolle handelswaar toewerpen om je een beetje op weg te helpen. Heb het al eerder gedaan met een maat van me, aangezien hij net begon en wij allemaal in Clippers en Pythons rondvlogen. Ik kocht wat goud, vloog naar buiten waar hij wachtte en gooide het er uit zodat hij het op kon vangen en weer kon verkopen. Er gaan wat credits verloren (vraag & aanbod economie in het spel), maar hij had binnen een uurtje een Cobra.
We kunnen ook samen toch even wat bounty hunten. De winst wordt 50-50 verdeeld als je er met 2 man op schiet. Je zou maar 1x even hoeven te schieten, de andere persoon doet de rest en jij krijgt toch de helft.
Exploren lukt wel in een starter shipWilde schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:28:
Ik ben net begonnen met deze game. Is nog een beetje overwhelming allemaal 😬😬 ik wil eigenlijk ook zo'n exploration trip gaan doen, vechten trekt me niet zo.. Is dat te doen in het startership of zijn er wat quick tips om snel te gaan exploren? Ik heb 1000Cr 😃😃
zelf ook gedaan.. in deze build
dus je hebt net iets meer dan 2 miljoen credits nodig..
Er is ook al iemand geweest op twitch/youtube die het gelukt is met de sidewinder 65k LY af te leggen, en de galaxy over te steken.
Nu weer terug in mn vulture om de bankrekening te spekken.
En wanneer je even niet oplet en bijna oververhit raakt tijdens fuel scoopen: "Some poo's come out!" - Jeremy ClarksonDutchFLC schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:10:
Gisteren "even" mn clipper teruggevlogen naar HIP. Gekocht bij station waar ie in de aanbieding was. 18mil credits, waren ook ál mn credits. Bijna 40 jumps met samengeknepen billetjes want geen verzekering.![]()
Nu weer terug in mn vulture om de bankrekening te spekken.
Tsja, dat soort dingen doe je hoogstens om aan te tonen dat het theoretisch kan. Lange exploration trips maken zonder bijvoorbeeld een detailed surface scanner is gewoon zonde, dat is namelijk het ding dat ervoor zorgt dat je nog wat geld verdient aan je trip.mvz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:56:
[...]
Exploren lukt wel in een starter ship![]()
zelf ook gedaan.. in deze build
dus je hebt net iets meer dan 2 miljoen credits nodig..
Er is ook al iemand geweest op twitch/youtube die het gelukt is met de sidewinder 65k LY af te leggen, en de galaxy over te steken.
Mijn tip, doe een paar koeriersmissies, verkoop je sidewinder, koop een hauler, doe nog een paar avondjes koeriersmissies en ga dan eens nadenken over
1) je hauler inrichten voor exploration (verrassend goedkoper en goede keuze)
2) verder sparen voor een cobra met explorationuitrusting.
Hoe dan ook ga je een paar miljoen credits nodig hebben om een winstgevende trip te maken maar dat verdient zich echt wel terug. En tot het zover is heb je mooi de gelegenheid te oefenen met fuel scoopen zonder schade / oververhitting, landen en opstijgen, etc.
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-11-2015 16:18 ]
ach, ik deed het alleen omdat ik geld wou verdienen.. en een echte grafhekel heb aan traden ( 300miljoen verder ben ik nog steeds penniless traderank )SnoeiKoei schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:17:
[...]
Tsja, dat soort dingen doe je hoogstens om aan te tonen dat het theoretisch kan. Lange exploration trips maken zonder bijvoorbeeld een detailed surface scanner is gewoon zonde, dat is namelijk het ding dat ervoor zorgt dat je nog wat geld verdient aan je trip.
Mijn tip, doe een paar koeriersmissies, verkoop je sidewinder, koop een hauler, doe nog een paar avondjes koeriersmissies en ga dan eens nadenken over
1) je hauler inrichten voor exploration (verrassend goedkoper en goede keuze)
2) verder sparen voor een cobra met explorationuitrusting.
Hoe dan ook ga je een paar miljoen credits nodig hebben om een winstgevende trip te maken maar dat verdient zich echt wel terug. En tot het zover is heb je mooi de gelegenheid te oefenen met fuel scoopen zonder schade / oververhitting, landen en opstijgen, etc.
+ drang om de boel te verkennen. dat het niet optimaal is maakt, zolang je lol hebt, niet zoveel uit
maar het antwoord of je in een startership kan exploren is dus ja
in het begin, en zelfs met 2 loaned pulse lasers in een sidewinder, is bountyhunten nog lucratiever dan missies.
starters zal ik dus altijd aanraden om niks te riskeren ( loaned sidewinder ) en gelijk een res in te springen, om een paar schoten op target te doen, terwijl de politie meehelpt.. een lekkere anaconda pirate met 200k+ bounty is sneller dan tig keer heen en weer pendelen met data of wat graan voor 4500cr
Maar daar is dan wel 2 miljoen aan upgrades voor nodig en je mist een detailed surface scanner waardoor je geld misloopt. Met andere woorden: je kan net zo goed een wat beter schip kopen als je toch moet sparen.mvz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:52:
[...]
ach, ik deed het alleen omdat ik geld wou verdienen.. en een echte grafhekel heb aan traden ( 300miljoen verder ben ik nog steeds penniless traderank )![]()
+ drang om de boel te verkennen. dat het niet optimaal is maakt, zolang je lol hebt, niet zoveel uit![]()
maar het antwoord of je in een startership kan exploren is dus ja![]()
in het begin, en zelfs met 2 loaned pulse lasers in een sidewinder, is bountyhunten nog lucratiever dan missies.
starters zal ik dus altijd aanraden om niks te riskeren ( loaned sidewinder ) en gelijk een res in te springen, om een paar schoten op target te doen, terwijl de politie meehelpt.. een lekkere anaconda pirate met 200k+ bounty is sneller dan tig keer heen en weer pendelen met data of wat graan voor 4500cr
Precies! En of je het nou met traden, koeriersmissies, smokkel of RES farming doet, een paar miljoen verdien je in een paar avondjes en dat is gewoon een heel goede investering van tijd voordat je op pad gaat om te exploren. Het is gewoon doodzonde als je allerlei earthlike worlds, water worlds, black holes en neutron stars (etc) vindt met first discovery bonus maar je krijgt vrijwel niks want je had geen zin te sparen voor een detailed surface scanner. Wel een advanced discovery scanner van 1.5 miljoen kopen en geen detailed surface scanner van 250 k is onbegrijpelijk wat mij betreft.EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:14:
[...]
Maar daar is dan wel 2 miljoen aan upgrades voor nodig en je mist een detailed surface scanner waardoor je geld misloopt. Met andere woorden: je kan net zo goed een wat beter schip kopen als je toch moet sparen.
Voor minder dan 3 miljoen heb je een hauler met alles wat je momenteel nodig hebt om te exploren (tot Horizons komt en je een SRV wil installeren). Jump range van 28.5LY met volle tank is niets om op te spugen. Nog een lege internal die je later evt kunt gebruiken voor je SRV, als je tegen die tijd nog in een Hauler vliegt.
Mooie build, alleen zou ik bezuinigen op de Fuel Scoop. Een 3A is bijzonder duur en zoveel krijg je er niet voor terug:SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:43:
[...]
Voor minder dan 3 miljoen heb je een hauler met alles wat je momenteel nodig hebt om te exploren (tot Horizons komt en je een SRV wil installeren). Jump range van 28.5LY met volle tank is niets om op te spugen. Nog een lege internal die je later evt kunt gebruiken voor je SRV, als je tegen die tijd nog in een Hauler vliegt.
3A - 902950 - 22s vol
3B - 225740 - 26s vol
3C - 56440 - 31s vol
3D - 29790 - 40s vol
Voor 5 seconden winst op een volle tank betaal je bijna 700.000 meer (een kwart van je schip gaat dan naar kosten voor de Fuel Scoop). Die 3B is prima en een 3C voor een Hauler eigenlijk ook wel, want voordat je klaar bent met de ster scannen is je tank alweer vol.
Heb je volkomen gelijk in, ben je voor 2.2 miljoen klaar (waarvan 1.75 miljoen voor scanners die je mijns inziens sowieso wilt omdat ze zich direct terugverdienen als je gaat exploren).celshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:54:
[...]
Mooie build, alleen zou ik bezuinigen op de Fuel Scoop. Een 3A is bijzonder duur en zoveel krijg je er niet voor terug:
3A - 902950 - 22s vol
3B - 225740 - 26s vol
3C - 56440 - 31s vol
3D - 29790 - 40s vol
Voor 5 seconden winst op een volle tank betaal je bijna 700.000 meer (een kwart van je schip gaat dan naar kosten voor de Fuel Scoop). Die 3B is prima en een 3C voor een Hauler eigenlijk ook wel, want voordat je klaar bent met de ster scannen is je tank alweer vol.
De B klasse is nooit een optie omdat B modules 2x zwaarder zijn dan de C en A. Ze zouden meer bestand moeten zijn tegen beschadiging maar dat moet ik nog zien. Even vergeten dat die dingen niks wegen. Het is weer vrijdagcelshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:54:
[...]
Mooie build, alleen zou ik bezuinigen op de Fuel Scoop. Een 3A is bijzonder duur en zoveel krijg je er niet voor terug:
3A - 902950 - 22s vol
3B - 225740 - 26s vol
3C - 56440 - 31s vol
3D - 29790 - 40s vol

Het verschil tussen de C en A is ongeveer 9 seconden (afhankelijk van hoe dicht je bij een ster wil blijven). Vermenigvuldig dat met 100 sprongen (om de "jump" tanken, dus in totaal 200) die je minimaal wel wilt maken om een beetje in onbekende stelsels te komen en je zit op 9x 100 = 900 seconden / 15 minuten. Kwartier langer onderweg en dan heb je nog maar een klein stukje afgelegd (in vergelijking met hoe groot de Melkweg is).
Stel iemand wil 30.000 lichtjaar reizen, dan ben je onnodig veel langer onderweg.
Maar er valt wat voor te zeggen, je moet je investering namelijk wel terug verdienen. Daar helpt je DSC dan weer mee. Persoonlijk ga ik altijd voor een A klasse fuel scoop en dan ook een flinke.
Ja, die scanners zijn echt een must.SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:04:
[...]
Heb je volkomen gelijk in, ben je voor 2.2 miljoen klaar (waarvan 1.75 miljoen voor scanners die je mijns inziens sowieso wilt omdat ze zich direct terugverdienen als je gaat exploren).
Zijn er trouwens mensen die willen handelen in de buurt van HIP 87414? Zo ja, dan wil ik wel starten om alle stations en commodities in een range van 30lj toe te voegen danwel te updaten bij Thrudds en de EDDN
Behalve dat een fuel scoop niks weegt, ongeacht de klasse.EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:10:
[...]
De B klasse is nooit een optie omdat B modules 2x zwaarder zijn dan de C en A. Ze zouden meer bestand moeten zijn tegen beschadiging maar dat moet ik nog zien.
Heb even gekeken, maar HIP 87414 ligt ongeveer 160 LJ van Gende af. Ja, ik ben zo'n Imperial basterd (Viscount).celshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:11:
[...]
Zijn er trouwens mensen die willen handelen in de buurt van HIP 87414? Zo ja, dan wil ik wel starten om alle stations en commodities in een range van 30lj toe te voegen danwel te updaten bij Thrudds en de EDDN
Ik wil best verkassen om zo nu en dan met jullie mee te kunnen vliegen, maar heb niet erg veel zin om overal "Hostile" op m'n scherm te zien en constant onderschept te worden door irritante Eagles.
EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:16:
[...]
Heb even gekeken, maar HIP 87414 ligt ongeveer 160 LJ van Gende af. Ja, ik ben zo'n Imperial basterd (Viscount).
Ik wil best verkassen om zo nu en dan met jullie mee te kunnen vliegen, maar heb niet erg veel zin om overal "Hostile" op m'n scherm te zien en constant onderschept te worden door irritante Eagles.
Klopt... het is voor mij ook vrijdagSnoeiKoei schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:15:
[...]
Behalve dat een fuel scoop niks weegt, ongeacht de klasse.

2x 0 is nog steeds 0. Gewicht doet er dus niet toe bij Fuel Scoops.EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:10:
[...]
De B klasse is nooit een optie omdat B modules 2x zwaarder zijn dan de C en A. Ze zouden meer bestand moeten zijn tegen beschadiging maar dat moet ik nog zien.
Dan ga je er van uit dat je om de 2 sprongen een tank volledig moet vullen en dat je zo snel mogelijk bij een doel wilt komen, zonder te exploren. Dat is niet de bedoeling van deze buildHet verschil tussen de C en A is ongeveer 9 seconden (afhankelijk van hoe dicht je bij een ster wil blijven). Vermenigvuldig dat met 100 sprongen (om de "jump" tanken, dus in totaal 200) die je minimaal wel wilt maken om een beetje in onbekende stelsels te komen en je zit op 9x 100 = 900 seconden / 15 minuten. Kwartier langer onderweg en dan heb je nog maar een klein stukje afgelegd (in vergelijking met hoe groot de Melkweg is).
Stel iemand wil 30.000 lichtjaar reizen, dan ben je onnodig veel langer onderweg.
En als je geld genoeg hebt, is een A zeker de moeite waard. Maar dit is een instap-explorer en dan is het zonde van je geld. Ik heb trouwens op mijn Asp ook geen 6A Fuel Scoop. Dat ding kost 28M!Maar er valt wat voor te zeggen, je moet je investering namelijk wel terug verdienen. Daar helpt je DSC dan weer mee. Persoonlijk ga ik altijd voor een A klasse fuel scoop en dan ook een flinke.
edit: Spuit elf...
Daar ga ik ruwweg inderdaad even van uit, aangezien je nooit zeker weet of je bij je volgende sprong een zon tegen komt waar je even brandstof op kan vangen. Daarom tank ik na 2 sprongen altijd. De tank zal niet leeg zijn maar hoeveelheid die je per seconden opvangt is nooit echt constant.celshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:17:
[...]
Dan ga je er van uit dat je om de 2 sprongen een tank volledig moet vullen en dat je zo snel mogelijk bij een doel wilt komen, zonder te exploren. Dat is niet de bedoeling van deze build
edit: Spuit elf...
De fuel tank is de grote bottle neck bij de Hauler. Zodra er meer geld beschikbaar is zou ik voor een Cobra gaan. Range is wel ietsje lager, maar de grotere fuel tank geeft je wel minder stressEliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:22:
[...]
Daar ga ik ruwweg inderdaad even van uit, aangezien je nooit zeker weet of je bij je volgende sprong een zon tegen komt waar je even brandstof op kan vangen. Daarom tank ik na 2 sprongen altijd. De tank zal niet leeg zijn maar hoeveelheid die je per seconden opvangt is nooit echt constant.
http://coriolis.io/outfit...---2i2f.Iw1-kA==.Aw1-kA==
In het voorbeeld van de Hauler was er nog 1 open module. Hier kan een extra brandstoftank in gegooid wordencelshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:31:
[...]
De fuel tank is de grote bottle neck bij de Hauler. Zodra er meer geld beschikbaar is zou ik voor een Cobra gaan. Range is wel ietsje lager, maar de grotere fuel tank geeft je wel minder stress
Goed punt. Dan kun je je maximale range naar 350ly pushen. Wel een lagere jumprange, maar als je niet naar uithoeken gaat zou 22ly voldoende moeten zijn.EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:33:
[...]
In het voorbeeld van de Hauler was er nog 1 open module. Hier kan een extra brandstoftank in gegooid worden
5 sprongen van max range in "mijn" hauler tegen 6 in "jouw" cobra... zo'n grote bottle neck vind ik dat niet. Als je in uitgestrekte gebieden met veel unscoopables komt kom je met max 6 sprongen ook akelig snel in de problemen als je niet oplet. Gewoon goed uitkijken en op je brandstofmeter kijken, dan is 5 sprongen meer dan genoeg. Als je snel afstanden wil overbruggen of als je aan de rand van de galaxy komt is extra jump range een grote bonus.celshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:31:
[...]
De fuel tank is de grote bottle neck bij de Hauler. Zodra er meer geld beschikbaar is zou ik voor een Cobra gaan. Range is wel ietsje lager, maar de grotere fuel tank geeft je wel minder stress
Ik heb pas Blaauw nog ingevoerd, want de laatste update was 200+ dagen geleden. Maar nog niet genoeg credits om met Elite OCR aan de slag te kunnen. Dus nogal tijdrovend om in te voerencelshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:11:
[...]
Ja, die scanners zijn echt een must.
Heb jij ervaring met elite OCR?
Ik heb vandaag Elite OCR voor het eerst gebruikt en dat ging best aardig. Daarnaast heb ik wel voldoende credits om bij Thrudds dingen op te voeren, dus mocht je nog wat CSVs hebben om op te voeren, kan ik dat voor je doen.Nico Klus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:10:
[...]
Ik heb pas Blaauw nog ingevoerd, want de laatste update was 200+ dagen geleden. Maar nog niet genoeg credits om met Elite OCR aan de slag te kunnen. Dus nogal tijdrovend om in te voeren
Heb jij ervaring met elite OCR?
Volgens Trade Dangerous zijn dit de bewoonde gebieden binnen 30ly:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| HIP 87414 0.00 ADIT 13.25 JAMBE 15.53 KANO 15.99 HR 6552 16.27 WINDJET 16.60 TAMICI 17.83 QARATAY 17.99 HIP 100968 18.08 BHUN CHI 18.20 HR 7698 20.72 HIP 101628 20.84 PARDIS 21.31 HIP 102868 22.86 HIP 100359 23.17 RUTUMUKUJU 23.27 RHO OCTANTIS 23.85 HIP 105511 24.04 BAJARA 25.42 WERAMANANDA 25.43 HIP 83751 26.02 VADI 26.06 NGADJUK 26.12 BA PULA 26.45 KHEP NO ZI 26.63 MUDUWA 26.85 HIP 93889 27.29 YUETS 27.99 AGASTA 27.99 SARAWOYN 28.14 SWAHILI 28.80 HIP 91434 28.83 TAWEMBARA 29.57 HR 5491 29.61 |
Thnx, maar nog 500 credits en ik mag het ookcelshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:26:
[...]
Ik heb vandaag Elite OCR voor het eerst gebruikt en dat ging best aardig. Daarnaast heb ik wel voldoende credits om bij Thrudds dingen op te voeren, dus mocht je nog wat CSVs hebben om op te voeren, kan ik dat voor je doen.
Zelf maak ik gebruik van de E:D Market Connector (https://github.com/Marginal/EDMarketConnector/wiki).celshof schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:26:
[...]
Ik heb vandaag Elite OCR voor het eerst gebruikt en dat ging best aardig.
Met één druk op de knop sync je alle prijzen van de commodity market en je reisinfo naar de relevante websites, dus geen gedoe met OCR en toch je steentje bijdragen aan websites als https://eddb.io/
Klinkt heel interessant. Ga ik eens uitproberen.Vikingtosh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:37:
[...]
Zelf maak ik gebruik van de E:D Market Connector (https://github.com/Marginal/EDMarketConnector/wiki).
Met één druk op de knop sync je alle prijzen van de commodity market en je reisinfo naar de relevante websites, dus geen gedoe met OCR en toch je steentje bijdragen aan websites als https://eddb.io/
Fotomomentje @ Sag A*:

Vraagje aan iedereen. Hoeveel verdienen jullie gemiddeld per uur ongeveer? Zelf zit ik rond de 7 miljoen
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Dat kun je volgens mij zien aan de kleur van de ster in de kaart (geel is scoopen, rood niet). Daar heb ik met regelmaat succesvolle beslissingen op genomen. Nu heb ik het spel al zeker een maand of 8 niet meer gespeeld....EliteGhost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:22:
[...]
Daar ga ik ruwweg inderdaad even van uit, aangezien je nooit zeker weet of je bij je volgende sprong een zon tegen komt waar je even brandstof op kan vangen. Daarom tank ik na 2 sprongen altijd. De tank zal niet leeg zijn maar hoeveelheid die je per seconden opvangt is nooit echt constant.
Helaas niet. Er zijn sterren waarbij je het inderdaad niet hoeft te proberen, zoals bruine dwergen. Maar het hangt af van het type ster. Zo is de kleur alleen niet genoeg om een ster te identificeren als "scoopable" of niet.stefijn schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:40:
[...]
Dat kun je volgens mij zien aan de kleur van de ster in de kaart (geel is scoopen, rood niet). Daar heb ik met regelmaat succesvolle beslissingen op genomen. Nu heb ik het spel al zeker een maand of 8 niet meer gespeeld....
Hangt er vanaf wat ik doe. Bounty hunten levert mij momenteel ongeveer 20 miljoen per uur op door de bonus van Lavigny Duval.Leutje schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:33:
Vraagje aan iedereen. Hoeveel verdienen jullie gemiddeld per uur ongeveer? Zelf zit ik rond de 7 miljoen
[ Voor 21% gewijzigd door EliteGhost op 22-11-2015 16:14 ]
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-11-2015 16:36 ]
Valt wel mee hoor. Voor die 20 miljoen moet ik wel in een "Hazardous RES" zijn, de juiste schepen tegen komen (Anaconda's, Pythons, Federal Assaultships), geen hulp van andere schepen en zelf een Anaconda met een verzekering van 14 miljoen op het spel zetten.SnoeiKoei schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:32:
Allemachtig wat een bedragen. Voor 20 miljoen moet ik vele honderden systems scannen. Het is dat ik niet van pew pew in Elite houd maar de verhoudingen tussen de verschillende carrières zijn wel heel erg zoek.
Houd er ook rekening mee dat mijn A-grade modules 51 miljoen kosten en de A7 powerplant zelfs 162 miljoen.
Ook heb ik daar de 50% bonus van Lavigny voor nodig. Bij een andere factie krijg je 50% bonus voor het handelen.
[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 22-11-2015 16:38 ]
Daar zul je best gelijk in hebben. Punt is dat je op de kaart in principe al kunt zien of de ster(renhoop) waar je heen vliegt wel of niet scoopable is. En dat het dus niet afwachten tot je bij de ster bent is.. Hoe exact weet ik niet meer, heb mezelf daar regelmatig problemen mee voorkomen.EliteGhost schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:12:
[...]
Helaas niet. Er zijn sterren waarbij je het inderdaad niet hoeft te proberen, zoals bruine dwergen. Maar het hangt af van het type ster. Zo is de kleur alleen niet genoeg om een ster te identificeren als "scoopable" of niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 22-11-2015 16:41 ]
Ook ik loop behoorlijk risico. Ik doe aan lange afstand haulen (400 LY enzo)SnoeiKoei schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:32:
Allemachtig wat een bedragen. Voor 20 miljoen moet ik vele honderden (duizenden?) systems scannen. Het is dat ik niet van pew pew in Elite houd maar de verhoudingen tussen de verschillende carrières zijn wel heel erg zoek.
Ik krijg dan missies vanaf 700.000 tot 4 a 5 miljoen.
Een aantal missies en laten we zeggen een keer of 50 jumpen verder ben ik dan minstens 30 keer interdicted. (vaak ook annacondas.. ja meervoud)
Maargoed, het leverde vandaag (ben net klaar) op enkele centen na 20 miljoen op en dat voor enkele uurtjes.
Als bonus kom ik erg vaak in unexplored gebieden waar dus wat te scannen valt
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Same here, maar dan met een Cobra.RobV schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:50:
Ik vond dat ik al veel binnen haalde met 1 tot 1.2 miljoen per uur voor long-haul missies (ongeveer 90ly). Ik heb nu een A-grade ASP en nog een ander schip voor bounty hunten. Totaal bezit ongeveer 60miljoen credits. Niet verkeerd voor de paar uurtjes die ik per week spelen kan.
1-1,5M/uur. Paar missies voor The Gathering en wat bounty
8.2 miljoen per uur met mijn trade anaconda (palladium, mineral extractors)Leutje schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:33:
WoW! Neem je een leuk presentje voor me mee als je terug komt?
Ben nu voornamelijk aan het bounty hunten +- 15 miljoen per uur in een A rated Python of FAS.
Is de Anaconda een beetje goede bounty hunter?EliteGhost schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:37:
[...]
geen hulp van andere schepen en zelf een Anaconda met een verzekering van 14 miljoen op het spel zetten.
Is zij niet te langzaam voor RES?
Nee hoor. De Anaconda is verassend wendbaar als je er een beetje goed mee om kan gaan. Een menselijk bestuurde Python is uiteraard wendbaarder maar aangezien je tegen NPC's speelt is dat geen probleem.De snelheid op 4 blokjes motorkracht is 196m/s voor mij op C klasse motoren. Niet snel, maar met die 4 blokjes kan ik wel onbeperkt 'boosten' naar 260 m/s. Snel genoeg om de meeste dingen bij te houden. De vuurkracht van een Anaconda is ook veel groter. Heb zelf 3 gimballed large beam lasers, 2 gimballed medium multicannons, 2 turret pulse lasers (op de onderkant) en een gimballed huge cannon. Bij grotere schepen de krachtcentrale uitschakelen en dan afmaken met het grote kanon. Werkt heerlijk.BlackCurry schreef op maandag 23 november 2015 @ 01:20:
[...]
Is de Anaconda een beetje goede bounty hunter?
Is zij niet te langzaam voor RES?
Dat tezamen met me nieuwe A7 schild en 2 boosters geeft voldoende kracht en veiligheid om alles aan te kunnen.
Maar als het mis gaat is het wel een beetje duur. Reparatie was gister 200.000 credits. Dit maakt dat ik een goed uitgeruste en meer wendbare Python net zo goed vindt als de Anaconda. Ik mis de mijne wel een beetje. M'n Clipper trouwens ook.
[ Voor 22% gewijzigd door EliteGhost op 23-11-2015 08:32 ]
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Mwoh afgelopen paar dagen eens op geweest maar er is helemaal niemandErvig schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:26:
Gezocht: enthousiaste tweaker die ivm Horizons de TS wil aanpassen (met info over ons homesystem). Ik heb hier helaas de tijd niet voor, wn begint toch langzaamaan wel nodig te worden:)
Volgens mij heeft 'ie het over de TopicStart, niet over TeamSpeak.. Maar ik kan me vergissenEliteGhost schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:00:
[...]
Mwoh afgelopen paar dagen eens op geweest maar er is helemaal niemandNu ook niet.
Euh.. zou goed kunnenRobV schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:07:
[...]
Volgens mij heeft 'ie het over de TopicStart, niet over TeamSpeak.. Maar ik kan me vergissen

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Ik zie nog geen barstjes en ik begrijp dat je nog een paar waarschuwingen krijgt voor je echt een groot probleem hebt maar ik moet toch maar oppassen dat ik niet teveel stunts meer uithaal op weg naar huis. Een paar close binaries icm ongunstige exit points en ik kan dag zeggen tegen m'n exploration data.
Was je toevallig aan het 'multitasken' op een ander scherm?SnoeiKoei schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:51:
Op de terugweg van Sag A* naar de bewoonde wereld ben ik de neutron fields aan de bovenkant ingevlogen om ook daar een flinke rits black holes en neutron stars mee te pakken. Blijkt maar weer dat je goed moet blijven opletten want gisteren maakte ik een inschattingsfoutje en kwam ik te dicht bij een neutron star. Emergency stop, geluid van barstend glas, "Warning! Canopy integrity compromised!"
Ik zie nog geen barstjes en ik begrijp dat je nog een paar waarschuwingen krijgt voor je echt een groot probleem hebt maar ik moet toch maar oppassen dat ik niet teveel stunts meer uithaal op weg naar huis. Een paar close binaries icm ongunstige exit points en ik kan dag zeggen tegen m'n exploration data.
Heb mijn Asp even geparkeerd in HIP 87414 en heb er een Vulture bij gekocht voor wat bounty hunting. Moet wel zeggen dat zo'n Vulture effectief bounty hunten wel erg eenvoudig maakt. Zoek een wanted Anaconda/Python in de HRES waar je rond hangt, ga er op <1 km afstand achter vliegen en stel de powerplant in als subtarget. In 9 van de 10 gevallen blijf ik er zo dicht op vliegen dat mijn slachtoffer geen schot gelost krijgt en binnen een paar minuten stuurloos rondzweeft. In een Asp was bounty hunten een stuk grotere uitdaging, al is het snel cashen wel lekker natuurlijk.
Nee niet eensVikingtosh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:28:
[...]
Was je toevallig aan het 'multitasken' op een ander scherm?Daar heb ik ook wat heat damage aan over gehouden tijdens de terugreis van mijn exploration tocht. Hoop dat je heelhuids terug komt!

Maar thanks, ik ga wat beter oppassen want ik hoop idd heelhuids thuis te komen.
Klopt het trouwens, dat je als je in FTL drive je gas terughaalt naar 0, je dit risico van verbranding niet loopt? Immers, je arriveert met snelheid 0 (nul).SnoeiKoei schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:12:
[...]
Nee niet eensIk zat in een system met een black hole (entry point), een white dwarf en een neutron star. Ik supercruise naar die neutron toe in de veronderstelling dat ik de white dwarf heb geselecteerd en vlieg er veel te snel op af, in de verwachting dat die stip-van-een-ster nog veel groter wordt op m'n beeldscherm voor ik hoef te remmen. Gewoon niet op de afstand en ETA gelet dus.
![]()
Maar thanks, ik ga wat beter oppassen want ik hoop idd heelhuids thuis te komen.
Uh, ja onder normale omstandigheden klopt dat wel. Maar er bestaan situaties waar je dan ook de sjaak bent hoor. Er zijn close binaries (sterren die heel dicht om elkaar heendraaien) en als je daar een system in jumpt kan het zijn dat je tussen die sterren belandt en binnen een paar seconden je thermometer ziet oplopen naar 130%. Kun je niet voorkomen, alleen heel snel reageren (fuel scoop uitzetten en vol gas weg van die death trap) en hopen dat de schade meevalt.RobV schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:13:
[...]
Klopt het trouwens, dat je als je in FTL drive je gas terughaalt naar 0, je dit risico van verbranding niet loopt? Immers, je arriveert met snelheid 0 (nul).

Jullie toevallig hier tips wat ik als beginner vooral wel en vooral niet moet doen haha?
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Vooral veel kleine transport missies pakken op elk bulletin board ... je krijgt dan vanzelf de grote casesaDutchCow schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:16:
Ik heb het spel gisteren gekocht omdat het in de sale was op Steam maar ik heb er de ballen verstand van. Het enige wat ik heb gedaan is een beetje rond gevlogen en toen weer geprobeerd terug het station in te komen wat dus niet lukte haha.
Jullie toevallig hier tips wat ik als beginner vooral wel en vooral niet moet doen haha?
Waar ik nog altijd moeite mee heb is combat ... hoe kan je nou een bounty pakken?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Wat bedoel je met 'pakken'? Als je een Wanted schip neerhaalt komt er meestal een bedrag tevoorschijn in de log rechtsboven. Als je dan docked kan je in de services bij 'Contact' je bounty ophalenNjay schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:38:
[...]
Vooral veel kleine transport missies pakken op elk bulletin board ... je krijgt dan vanzelf de grote cases
Waar ik nog altijd moeite mee heb is combat ... hoe kan je nou een bounty pakken?
Ik ben nog maar eens opnieuw begonnen. De eerste 120k zijn binnen.
Moeite om die schepen te vinden ... hoe jump ik precies uit cruise bij ze in de buurt?ETzPliskin schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:53:
[...]
Wat bedoel je met 'pakken'? Als je een Wanted schip neerhaalt komt er meestal een bedrag tevoorschijn in de log rechtsboven. Als je dan docked kan je in de services bij 'Contact' je bounty ophalen![]()
Ik ben nog maar eens opnieuw begonnen. De eerste 120k zijn binnen.
Je kan ze targetten, en dan moet je traag genoeg vliegen om een veilige 'drop' uit supercruise te doen.Njay schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:01:
[...]
Moeite om die schepen te vinden ... hoe jump ik precies uit cruise bij ze in de buurt?
Kijk zeker eens dit filmpje van de makers zelf:
Koop met korting E:D voor 12.50 en je krijgt deze korting automatisch weer verrekend (laatste stap van het afrekenen) als je daarna de expansion in de FD store koopt.
Oftewel voor 12.50 is E:D wat mij betreft een enorm goede deal, en bevalt het dan krijg je dit bedrag weer als korting als je de expansion koopt.
Eer dit weet ik al maar hoe target ik dan?ETzPliskin schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:51:
[...]
Je kan ze targetten, en dan moet je traag genoeg vliegen om een veilige 'drop' uit supercruise te doen.
Kijk zeker eens dit filmpje van de makers zelf:
[video]
Default met de toets 'T'. Maar misschien handig om de tutorials er even op na te lopen?Njay schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:17:
[...]
Eer dit weet ik al maar hoe target ik dan?
Will do ... nu nog de CV1RobV schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:22:
[...]
Default met de toets 'T'. Maar misschien handig om de tutorials er even op na te lopen?
Oke, wij gaan samen eens even wat Hazerdous Recourse Extraction Sites bezoeken. Na 2 uur vlieg jij rond in een Cobra Mk. IIINjay schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:17:
[...]
Eer dit weet ik al maar hoe target ik dan?
Cool !EliteGhost schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:14:
[...]
Oke, wij gaan samen eens even wat Hazerdous Recourse Extraction Sites bezoeken. Na 2 uur vlieg jij rondt in een Cobra Mk. III
Dit topic is gesloten.