Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
Daar hoeft het ding nog steeds niet voor de (de)moduleren. Dus inderdaad gebruik je het ding niet als modem, maar het is er wel een ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Oktopus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:30:
Sinds enige tijd ervaar ik weer freezes in het televisiebeeld. Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van? (Almere)
Ja, Ik ondervind ook dat er steeds meer freezes in de avonduren komen. (almere)
(meer dan ik gewend was)
Overdag echter geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-10 12:52
Een tijdje terug begon de Sparql box bij mij ook wat meer te haperen. Ik heb toen de firmware opnieuw in geladen en sindsdien draait hij wel weer soepeler.

Gewoon even opstarten met de ethernet kabel eruit, reset to defaults geven en kabel er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Misschien dat een softreset ook wel helpt. Box uitzetten, 'power'knop ingedrukt houden en box weer aansluiten. Dan ingedrukt houden totdat box welkomstscherm laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 14:29

DaTuX

Tech Junkie

hovemt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:48:
Die Edgerouter X is nog nergens verkrijgbaar, dus ik weet niet of die wel gigabit aan gaat kunnen. Het lijkt erop dat de ER-X geen hardware offloading heeft, wat de ER-Lite wel heeft. Hierdoor is die ER-Lite ook in staat om prima snelheden te halen.

Echter weet ik niet of iemand al een ER-Lite heeft draaien icm Tweak en Sparql. Je zou dan goed moeten kijken of hij wel een goede IGMP-Proxy implementatie heeft.

Wat betreft de Zyxel. In het begin waren er problemen met de firmware in de Zyxel waardoor het IPTV platform niet helemaal lekker liep. Dit is echter met de recentere firmwares niet echt een issue meer.
ik zet inderdaad meer vraagtekens bij de performance van de EdgeRouter X icm Tweak
wat de betreft IGMP proxy; andere aanbieders gebruiken deze techniek ook voor IPTV ik lees daar goede berichten over het gebruik van de EdgeRouter Lite (Vodafone kpn etc)
het is een aanname maar ik verwacht dat dit zou moeten werken met sparql.
De techniek voor HBO doorgifte (ben ff de naam kwijt) vind ik nog weinig over echter

ik ben nog aan het orienteren, ik zal me nog wat meer verdiepen in het systeem alvorens een keuze te maken
bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaTuX op 30-05-2015 15:44 . Reden: toevoeging HBO ]

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DaTuX schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:41:
[...]De techniek voor HBO doorgifte (ben ff de naam kwijt) vind ik nog weinig over echter[...]
VLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Laatst online: 01-08 14:29

DaTuX

Tech Junkie

nee was het maar zo simpel :)

ik las een stuk terug dat er voor HBO OD een bepaalde package toegevoegd moest worden voor een bepaalde debian -ish router

"Voor HBO OD is een nat-rtsp-dkms module benodigd "

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

jg77 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:49:
[...]

Heb je'm ook niet nodig als je de vaste telefonie (gratis bij Tweak) gebruikt? Of zijn daar andere mogelijkheden voor?
Vaste telefonie is gewoon VoIP dus je kan gewoon en kastje kopen wat dat omzet naar POTS of nog beter een DECT basisstation wat direct VoIP kan zoals de Gigaset N300A IP. Zoiets kost een paar tientjes en dan heb je je hele telefoon systeem digitaal zonder zo'n rare conversieslag van/naar analoog ertussen.

Verder kan je ook Asterisk draaien op een servertje als telefooncentrale.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:52:
[...]

Ja, Ik ondervind ook dat er steeds meer freezes in de avonduren komen. (almere)
(meer dan ik gewend was)
Overdag echter geen problemen.
Bij mij ook (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Laatst online: 13-10 17:21
Bij mij ook in Almere. Dacht eerst dat het kwam na firmware update 7, ongeveer 2 weken geleden. Toen zijn de freezes meer gaan opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Niet echt een tweak vraag maar iemand enig idee of HBO OD ooit een compleet gaat worden. Nogal irritant dat van veel series enkel het laatste seizoen er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
webmasternick schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:08:
Bij mij ook in Almere. Dacht eerst dat het kwam na firmware update 7, ongeveer 2 weken geleden. Toen zijn de freezes meer gaan opvallen.
Bellen met de service desk dus.
Hoe meer klachten er komen hoe sneller de klacht serieus genomen wordt.
Dus iedereen die deze klacht ondervind, even bellen of mailen dus. :)

Ik heb gemaild.
Nu afwachten of het een bekend probleem is

[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 31-05-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TrailBlazer schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:48:
Niet echt een tweak vraag maar iemand enig idee of HBO OD ooit een compleet gaat worden. Nogal irritant dat van veel series enkel het laatste seizoen er op staat.
Nee, gaat niet gebeuren. Is een rechten issue, omdat ze een deel van de series inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:10
Aaargh! schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:00:
[...]

Vaste telefonie is gewoon VoIP dus je kan gewoon en kastje kopen wat dat omzet naar POTS of nog beter een DECT basisstation wat direct VoIP kan zoals de Gigaset N300A IP. Zoiets kost een paar tientjes en dan heb je je hele telefoon systeem digitaal zonder zo'n rare conversieslag van/naar analoog ertussen.

Verder kan je ook Asterisk draaien op een servertje als telefooncentrale.
Bedankt! Ik ga dat even onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Alhoewel ik tevreden ben over kpn glasvezel vind ik het aantrekkelijk om hier klant te worden omdat ze binnenkort actief worden in Leeuwarden. is de beeld kwaliteit gelijkwaardig aan UPC/Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
el flaco schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:42:
Alhoewel ik tevreden ben over kpn glasvezel vind ik het aantrekkelijk om hier klant te worden omdat ze binnenkort actief worden in Leeuwarden. is de beeld kwaliteit gelijkwaardig aan UPC/Ziggo?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Klopt. Mits je e.e.a. op de goede instellingen weet te krijgen is het beter dan bij Ziggo/UPC. (voor Leeuwarden, Almere en Enschede dan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
el flaco schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:42:
jurjen_g in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3" en verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Ik ga over een paar maanden verhuizen naar een nieuwbouw woning.

We krijgen CAI en GLAS aansluiting.
Momenteel zit ik bij Ziggo.

Wat ik fijn vind aan Ziggo, is ik plug de kabel in mijn TV en kan TV kijken en met CI+ ook nog eens digitaal en interactieve van Ziggo. zonder STB.

Interactieve TV gebruik ik niet. Wel zou ik naar GLAS willen maar zonder STB van de provider!! Zijn daar mogelijkheden voor ik kan ze zo snel niet vinden bij de aanbieders..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tweak doet niet (meer) aan DVB-C, je zit vast aan Sparql-boxen en tv's die IPTV ondersteunen zijn er bij mijn weten nog niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 12-10 17:22
Was op tijd met bestellen zie ik, de megakorting is er nu niet meer op eindelijkglasvezel :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 31-05-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Wie zit er nog meer op 10c0? Is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Supreme_One schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:35:
Had hem erop staan, maar vind hem niet stabiel. Om de 2 dagen heeft de router een herstart nodig met deze versie. Ik ben maar gewoon weer terug gegaan naar 8c0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
webmasternick schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:08:
Hebben jullie al wat gehoord van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Op mijn Zyxel zitten de volgende apparaten aangesloten,

Bedraad:
Nas
Tv
Sparqlbox beneden

Bedraad dmv een switch:
Ps4
Drie sparqlboxen

Draadloos:

4 samsung telefoons
3 laptops.

Zijn dit te veel apparaten die aangesloten zijn op de Zyxel?
Tweak denkt dat 1 van deze apparaten als een stoorzender functioneert.

Ik ben echter van mening dat dit niet het geval is.
het haperen (af en toe blijft het beeld 2 a 3 seconde hangen) doet zich alleen in de avond uren voor.
Overdag totaal geen last.

tussen 19:00 en 22:00 doet het haperen zich voor.
Niet heel vaak, meestaal 3 a 4 keer per avond.

Het is dus nog wel te handelen, maar het zou toch eens opgelost moeten worden

Tweak geeft trouwens ook aan dat het aan de nieuwe firmware (8C) zou kunnen liggen.
Onofficiele advies is om de Zyxel te downgraden naar versie 7.

[ Voor 9% gewijzigd door goldvinger op 01-06-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Het enige wat er misschien fout kan gaan is het feit dat de Playstation en Sparql-boxen dezelfde switch zitten. Zie ook https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

Je zou eens kunnen kijken of de haperingen er ook zijn als de Playstation ontkoppeld is.

Verder zou het aantal apparaten niet heel veel uit moeten maken.

[ Voor 11% gewijzigd door hovemt op 01-06-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
hovemt schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:10:
Het enige wat er misschien fout kan gaan is het feit dat de Playstation en Sparql-boxen dezelfde switch zitten. Zie ook https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

Je zou eens kunnen kijken of de haperingen er ook zijn als de Playstation ontkoppeld is.

Verder zou het aantal apparaten niet heel veel uit moeten maken.
De sparqlbox die bij ons beneden staat zit niet aangesloten op een switch.
Deze sparqlbox zit rechtstreeks aangesloten op de Zyxel.

Daarom geloof ik ook niet dat 1 van de aangesloten apparaten de boosdoender is.

Ik weet dat een switch problemen kan veroorzaken.
Daarom heb ik de sparqlbox die beneden staat rechtstreeks op de zyxel aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:56
goldvinger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:51:
[...]

De sparqlbox die bij ons beneden staat zit niet aangesloten op een switch.
Deze sparqlbox zit rechtstreeks aangesloten op de Zyxel.

Daarom geloof ik ook niet dat 1 van de aangesloten apparaten de boosdoender is.

Ik weet dat een switch problemen kan veroorzaken.
Daarom heb ik de sparqlbox die beneden staat rechtstreeks op de zyxel aangesloten
Ik heb 1 eigen router bedraad aangesloten, 3 sparqlboxen via homeplugs en 11 apparaten draadloos (via eigen router) en heb geen last van haperingen op tv (Danswijk Almere). Kan m.i. dus niet aan het aantal verbonden apparaten liggen. Verder gebruik ik firmware 1.00(AAKL.6)_20141120 op de Zyxel.

Groeten
Jan (Almere Danswijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb netjes een lijstje met favorieten gemaakt, ik selecteer deze ook maar bij het zappen zijn gewoon alle zenders actief. Als terug ga naar het menu is mijn favorietenlijstje wel geselecteerd maar toch volgt hij deze niet?
13th street? Doe mij maar Eurosport, kan ik tenminste weer MotoGP kijken

[ Voor 40% gewijzigd door mca2 op 01-06-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:38:
Ik heb netjes een lijstje met favorieten gemaakt, ik selecteer deze ook maar bij het zappen zijn gewoon alle zenders actief. Als terug ga naar het menu is mijn favorietenlijstje wel geselecteerd maar toch volgt hij deze niet?

[...]

13th street? Doe mij maar Eurosport, kan ik tenminste weer MotoGP kijken
Wat is dit voor een nieuws bericht waarin je begint met de concurentie afzeiken? Wel weer echt tweak. Alleen nieuws als iemand anders de schuld kan krijgen of ze iemand kunnen afzeiken. Wat dat betreft voelde ik me wel thuis daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Ik heb de firmware er enkele dagen opstaan, prima firmware. Performance verbetering op GUI niveau en download snelheid. Ook een IPv6 verbetering!

Geen problemen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 10:01

kpr

Waar vind ik die firmware? De huidige v7 heeft er last van dat elke maandagavond rond 21.00uur het internet vast loopt (erg typisch probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Zie http://forum.kitz.co.uk/index.php/topic,13930.0.html vervolgens naar pagina 17.
Ik zie trouwens dat hij niet op de algemene Zyxel download pagina staat, ik zou er voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Hans_18T schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:44:
Zie http://forum.kitz.co.uk/index.php/topic,13930.0.html vervolgens naar pagina 17.
Ik zie trouwens dat hij niet op de algemene Zyxel download pagina staat, ik zou er voorzichtig mee zijn.
Op de algemene Zyxel site staat inderdaad alleen 7c0 als laatste versie. (http://www.zyxel.com/nl/n...8324-B10A&mtname=Firmware)

Wat betreft de ftp.zyxel.it (ftp://certified:zyxel@ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/):
http://forum.kitz.co.uk/i....msg284635.html#msg284635
Italian Zyxel Support publishes on its ftp site also beta version (sometimes with changelog) because users have asked it;indeed we prefer to do beta testing and report our impressions to support rather then have a definitive release old and buggy.
There is an official thread on www.hwupgrade.it/forum related to Zyxel VMG8924 where we exchange infos, this thread is read by Zyxel support.
De link naar die thread op hwupgrade.it is: http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=2650580

De dropbox link naar 10c0 komt van een gebruiker die contact heeft gehad met Zyxel support en een firmware opgestuurd heeft gekregen.

Heb nog even goed naar de changelog gekeken, maar de wijzigingen van 8c0 naar 10c0 is alleen een kleine bugfix, tenminste als de changelog goed geschreven is.

[ Voor 9% gewijzigd door hovemt op 02-06-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Caelorum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Nee, gaat niet gebeuren. Is een rechten issue, omdat ze een deel van de series inkopen.
Ik ging er vanuit dat de series van HBO van hun zelf waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Arjantje72 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:59:
[...]
Ik ging er vanuit dat de series van HBO van hun zelf waren.
Een deel wel een ander deel is ingekocht. Neem bijv. het volgende lijstje:
  • Outlander - Starz
  • House of Lies - Showtime
  • Black Sails - Starz
  • Shadows - NBC dacht ik?
  • Mozart in the Jungle - Amazon instant video
  • The Knick - Cinemax
HBO eigen:
  • Sillicon valley
  • Girls
  • Last Week Tonight with John Oliver
  • Togetherness
  • Boardwalk Empire
  • Game of Thrones
  • The Newsroom
Waar heb je die vandaan? Heb zelf een instabiel netwerk hier waarbij apparaten denken te zijn verbonden via wireless en waarbij ik bij elk apparaat in het netwerk kan op dat moment, behalve de router. Kan niet bij de interface en niet bij internet :? Wil dus best 10c0 proberen. Heb alles vanaf c4 al geprobeert nu..
Volgende stap zou zijn een switch kopen en die zyxel vervangen voor mijn wndr3800 met openwrt, maar is me net iets teveel werk eigenlijk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 02-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Laatst online: 13-10 15:26
Doet sparql tv het bij jullie. Het beeld viel net uit

Heb de modem al gereboot en nog steeds niks

En het werkt weer jeej :)

[ Voor 13% gewijzigd door deurklinkje op 03-06-2015 18:49 ]

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:33
Shit, dinsdag het ondertekende contract opgestuurd maar ben ook uitgeloot als 2e kandidaat voor een andere huurwoning.
Dacht dat het bij verhuizingen altijd gratis was zolang je het abonnement nog gewoon kan afnemen, maar Tweak hanteert blijkbaar 90 euro...
Vraag me af of ik dan ook na een verhuizing (50 euro o.i.d.) mag betalen voor de monteur die het groene kabeltje inplugt in het groene poortje...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
MacorgaZ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:01:
Shit, dinsdag het ondertekende contract opgestuurd maar ben ook uitgeloot als 2e kandidaat voor een andere huurwoning.
Dacht dat het bij verhuizingen altijd gratis was zolang je het abonnement nog gewoon kan afnemen, maar Tweak hanteert blijkbaar 90 euro...
Vraag me af of ik dan ook na een verhuizing (50 euro o.i.d.) mag betalen voor de monteur die het groene kabeltje inplugt in het groene poortje...
Je heb 14 dagen gratis opzeggen. Dus zou hem even opzeggen binnen 14 dagen. Mag hopen dat je dan al wat meer weet. En die 50 euro is borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ja, 50 euro borg snap ik maar je hebt steeds dat "installatie door monteur - gratis" en "uitgebreide installatie door monteur - 90 euro" of 50 euro o.i.d.
Ik neem aan dat het na de eerste gratis installatie niet nogmaals gratis is na een verhuizing, maar met die 90 euro verhuiskosten zou ik dat wel hopen...
En ik ga morgen weer bellen hoe het zit met die woning, i.v.m. mogelijke asbestsanering kan het even duren voordat ik meer zekerheid heb, maar ik kan bij KPN ook maar t/m 30 juni opzeggen.
Irritant dit, ik wil mijn 1Gbit :'(

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, zijn er mogelijkheden om de Sparql streams op een Windows (8.1) pc te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er was een topic over het kijken van IPTV op een pc, maar dat topic is niet meer publiekelijk beschikbaar :/
Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?, zie bericht 1 en 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 05-06-2015 10:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:55:
Even een vraagje, zijn er mogelijkheden om de Sparql streams op een Windows (8.1) pc te bekijken?
Stukje terug in dit topic ;)
De overige zenders zijn geëncrypt.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:11:
Heb nog een paar 'open' kanalen gevonden die te gebruiken zijn in VLC.. :) :)
Overigens heb ik het idee dat alle radio kanalen open staan, maar ze staan niet op volgorde zoals op Sparql website genoemd.

TV
udp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD
udp://@239.0.2.2:7000 ned2 HD
udp://@239.0.2.3:7000 ned3 HD
udp://@239.0.2.15:7000 Discovery ID
udp://@239.0.2.23:7000 Nostalgie Net
udp://@239.0.2.26:7000 humor tv
udp://@239.0.2.27:7000 Family 7
udp://@239.0.2.33:7000 NPO101
udp://@239.0.2.34:7000 NPO Best
udp://@239.0.3.1:7000 Een
udp://@239.0.3.2:7000 Canvas
udp://@239.0.3.3:7000 Ketnet
udp://@239.0.3.4:7000 ARD1 HD
udp://@239.0.3.5:7000 ZDF
udp://@239.0.3.6:7000 NDR
udp://@239.0.3.7:7000 WDR
udp://@239.0.3.8:7000 RTL
udp://@239.0.3.9:7000 SAT1
udp://@239.0.3.10:7000 Pro Sieben
udp://@239.0.3.11:7000 BBC1 HD
udp://@239.0.3.12:7000 BBC2 HD
udp://@239.0.3.15:7000 tv5 Monde
udp://@239.0.3.16:7000 Arte HD
udp://@239.0.3.18:7000 RAI 1
udp://@239.0.3.19:7000 2M Maroc
udp://@239.0.3.20:7000 Al Jazeera Arabic
udp://@239.0.3.21:7000 Antena3
udp://@239.0.3.22:7000 TVE
udp://@239.0.3.23:7000 TRT Turk
udp://@239.0.3.24:7000 CNN Turk

Radio
udp://@239.0.5.1:7000 Radio 1
udp://@239.0.5.2:7000 Radio 2
udp://@239.0.5.3:7000 Radio 3FM
udp://@239.0.5.4:7000 Radio 4
udp://@239.0.5.5:7000 Radio 5
udp://@239.0.5.6:7000 Radio 6 Soul & Jazz
udp://@239.0.5.7:7000 Radio 538
udp://@239.0.5.10:7000 Arrow Classic Rock

[ Voor 8% gewijzigd door Lieuwe15 op 05-06-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties, ga hier eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:45
Wat meer info over hoe je nou precies zo'n stad aansluit :
https://blog.tweak.nl/alg...wijkcentrales-aansluiten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ligt het aan mij of is de snelheid met de nieuwsgroepen flink veel hoger geworden? Ik haal nu ipv 45 MB/s ruim 90 tot 100MB/s en dat zonder dat er hier wat veranderd is aan mijn systeem...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 19:23
MetaFrame schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:00:
Ligt het aan mij of is de snelheid met de nieuwsgroepen flink veel hoger geworden? Ik haal nu ipv 45 MB/s ruim 90 tot 100MB/s en dat zonder dat er hier wat veranderd is aan mijn systeem...
Ik zou een klacht insturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hahaha, nee ben er wel blij mee. Ben een weekje op vakantie geweest en dan merk je dit soort veranderingen pas heel laat op :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
MetaFrame schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:00:
Ik neem aan dat je het over Mb(its) hebt en niet over MB(ytes), ik ben nl nog nooit over de 120 Mb heen gekomen in de nieuwsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee serieus MegaBytes, dat was vanochtend rond 8:00. Nu lijkt het rond de 70MB/s te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Laatst online: 26-08 03:53
Binnenkort krijg ik tweak glasvezel en sparql box voor tv.

het probleem is dat ik maar 1 Lan kabel naar de tv hoe heb liggen.
Ik zou graag mijn htpc ook via een kabel aansluiten.

is het mogelijk om via een (managed)switch de verbinding te splitsen zodat ik zowel iptv naar de sparql box krijg en normaal internet naar htpc?

of moet ik gewoon wlan kaart inbouwen in htpc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
Zover ik weet werkt iedere switch gewoon. Dus gewoon een van 20 euro nemen. Maar 26 juni kan ik je meer info over geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:12
Ik zit te twijfelen of ik ga overstappen na Tweak voor internet aansluiting. Hierbij wil ik niet gebruik gaan maken van het standaard modem, want dat is een beetje zonde. Ik zit er aan te denken om een Netgear Nighthawk r7000 te bestellen. Ik heb in de afgelopen 111 pagina's niet iemand gevonden die deze router succesvol heeft geinstalleerd. De router beschikt over een Vlan, heb ik dan de garantie dat het gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die router het op de WAN (en dus niet alleen LAN-)poort ondersteund, dan zou het in principe moeten werken. Anders slimme switch er tussen, dan hoef je daar niet op te letten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
SirMemeAlot schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:52:
Ik zit te twijfelen of ik ga overstappen na Tweak voor internet aansluiting. Hierbij wil ik niet gebruik gaan maken van het standaard modem, want dat is een beetje zonde. Ik zit er aan te denken om een Netgear Nighthawk r7000 te bestellen. Ik heb in de afgelopen 111 pagina's niet iemand gevonden die deze router succesvol heeft geinstalleerd. De router beschikt over een Vlan, heb ik dan de garantie dat het gaat werken?
Waarom zou het zonde zijn om de Zyxel te gebruiken als router? Als je geen exotische dingen wil doen functioneert hij prima. Als het alleen om sneller wlan te doen is kan je ook prima voor een los access point gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik gebruik nu ClearOS 6.6 bevalt prima maar deze heeft een vervelende VLAN probleem.
Mocht de verbinding even wegvallen bij een onderbreking in de WAN, dan moet ik eerst mijn router PC opnieuw opstarten. Want om een of andere reden blijft ClearOS maar 0,01 seconden geconnect en dan paar minuten niet. Dit is op te lossen door een reboot.
Nu is er een nieuwe ClearOS 7.1 beta uitgekomen maar hier krijg ik helemaal geen werkende verbinding mee... VLAN problemen zit ook al in versie 5 dus ik denk dat het in 7 niet veel beter wordt...

Welke Linux Distro versie gebruiken jullie op je router (PC!) in combinatie met Tweak?
Of weet iemand nog een andere leuke Routering software.
Ik moet hier wel een WEB Server op kunnen draaien.
Met 2 aparte LAN netwerken die wel met elkaar verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29

M-ThijZ

Riding on Rails

MacorgaZ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:01:
Ga zelf binnenkort ook verhuizen en wil mijn Tweak verbinding wel meenemen. Voor mijn gevoel is €90,- een overdreven hoge bijdrage.
Wijzelf kopen de rest van de resterende periode uw verbinding in op uw oude adres, en kopen tevens een nieuw jaarcontract in op uw nieuwe adres.
Dat is toch niet van toepassing in Enschede, waar alle apparatuur zelf in beheer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik begin toch echt spijt te krijgen van Tweak.. Ookal is het een gigabit verbinding, het tv-platform is gewoon waardeloos!!
Gisteravond (na ongeveer een week geen tv gekeken te hebben, staat dan altijd power off (rood lampje)) even een paar uur tv gekeken en op een gegeven moment werd het beeld zwart (geen tv meer, wel interface van het bakje en reageert prima).
Geen aandacht meer aan gegeven en vanavond wou ik weer tv kijken, exact hetzelfde. Dus even via het power knopje uit en aan gezet en vervolgens een mooi groen lampje, maar het ding is verder helemaal dood.
Krijg echt helemaal niks meer ervoor. Gepoogd stroom eruit, knopje ingedrukt houden, stroom erin. Allemaal geen effect..
Word er gewoon ontzettend moe van dat klote ding.. |:( |:( :X
Was ik maar bij 50mbit met dvb-c gebleven, dat werkte tenminste :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom denk je dat ik alleen internet afneem bij Tweak :+
spoiler:
Je krijgt geen tv uit het hdmi-era bij het aanvragen van een abo.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Raven schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:08:
Waarom denk je dat ik alleen internet afneem bij Tweak :+
spoiler:
Je krijgt geen tv uit het hdmi-era bij het aanvragen van een abo.
Ik heb maar 1 tv, dus eigenlijk geen redenen om niet te nemen, maar het gewoon niet werken is belabberd..
En om dan tv elders af te nemen is een stuk duurder en dat heb ik er niet voor over..
Maar gelukkig is bbc1hd niet geëncrypt, dus is het prima te kijken via m'n raspberri pi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel jammer dat het nog altijd niet mogelijk is zonder settopboxen (als het daar aan ligt) IPTV te kijken op een tv.

Is het basistv abo van Ziggo niks? Het AiO Gb abo kost €54.95, zonder tv betaal ik €40. Ziggo basistv abo €18.70, kost icm Gb internet wel een paar € per maand meer maar heb je wel dvb-c. https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lieuwe15 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:05:
[...] Gisteravond (na ongeveer een week geen tv gekeken te hebben, staat dan altijd power off (rood lampje)) even een paar uur tv gekeken en op een gegeven moment werd het beeld zwart (geen tv meer, wel interface van het bakje en reageert prima).[...]
Heb ik hier standaard als de box opstart nadat de stroom er af is geweest. Wat bij mij helpt is om te switchen van kanaal met de nummertoetsen. Dus bijv. naar Nederland 1 op 1. Dan nog een sec. of 4-5 wachten en dan is er weer beeld en kan je weer normaal zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Raven schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:29:
Wel jammer dat het nog altijd niet mogelijk is zonder settopboxen (als het daar aan ligt) IPTV te kijken op een tv.

Is het basistv abo van Ziggo niks? Het AiO Gb abo kost €54.95, zonder tv betaal ik €40. Ziggo basistv abo €18.70, kost icm Gb internet wel een paar € per maand meer maar heb je wel dvb-c. https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/
Is paar euro duurder, maar ik zit er eerder aan te denken om gewoon helemaal geen tv meer te nemen. Kijk eigenlijk vrij weinig tv.
Maar ziggo heeft ook weer nadeel, om hd zenders (buiten ned1,2,3) te kunnen zien, moet je een ci+ slot hebben en mijn tv is nog pre-ci+ :9 ..
Ik ben iig al lang blij dat er bij tweak een aantal zenders ongecodeerd zijn. Dat scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Zijn er meer mensen waarbij opnames niet in de lijst met opgenomen programma's komen (of liefst kwamen)?

Ik heb dat dagelijks met het rtl nieuws. Pas na een herstart van de gebruikersinterface van de sparql box komt de opname in de lijst.

Onlangs ook aangekaart bij de helpdesk. Moest een diepe reset doen (aan/uitknop ingedrukt terwijl de prik er op komt). Dat heeft 2 dagen geholpen, nu is het weer mis.

Iemand een permanentere work around?

ik koppel dit ook terug naar helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lieuwe15 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Is paar euro duurder, maar ik zit er eerder aan te denken om gewoon helemaal geen tv meer te nemen. Kijk eigenlijk vrij weinig tv.
Maar ziggo heeft ook weer nadeel, om hd zenders (buiten ned1,2,3) te kunnen zien, moet je een ci+ slot hebben en mijn tv is nog pre-ci+ :9 ..
Ik ben iig al lang blij dat er bij tweak een aantal zenders ongecodeerd zijn. Dat scheelt al een hoop.
Ik kijk ook zo goed als niet, hooguit voor herhalingen waar stukken uit geknipt zijn en waar bagger subs bij zijn gezet :P (als de originele stemmen niet zijn vervangen), maar niet alles ligt in de winkel te koop of staat op het internet :/

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-06-2015 22:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:12
hovemt schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:04:
[...]

Waarom zou het zonde zijn om de Zyxel te gebruiken als router? Als je geen exotische dingen wil doen functioneert hij prima. Als het alleen om sneller wlan te doen is kan je ook prima voor een los access point gaan.
Misschien niet helemaal eerlijk om het zo te zeggen. Dit is vanwege 2 redenen, 1. Het is alleen een N router, heb net al mijn wifi chips vervangen met AC. 2. het is een router van de provider, in mijn ervaring zijn dat toch vaak budget machines wat als je net wat extra's wil al niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
SirMemeAlot schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Misschien niet helemaal eerlijk om het zo te zeggen. Dit is vanwege 2 redenen, 1. Het is alleen een N router, heb net al mijn wifi chips vervangen met AC. 2. het is een router van de provider, in mijn ervaring zijn dat toch vaak budget machines wat als je net wat extra's wil al niet kan.
Voor wat betreft punt 1 staat nog steeds het feit dat je een los AP kunt gebruiken.

Wat betreft punt 2: de Zyxel die door Tweak wordt geleverd is niet dichtgetimmerd zoals de routers bij overige providers. Je kunt het dus als een stock router beschouwen met ook alle mogelijkheden die daarbij horen.

Als je alleen gebruik gaat maken van internet kun je prima consumentenroutertjes gaan gebruiken ter vervanging van de Zyxel. Ga je gebruik maken van IPTV dan ga je waarschijnlijk tegen problemen aanlopen. Er zijn nog maar heel weinig routers op de markt die inspringen op routed IPTV. Op het moment dat je dit wil gaan doen door middel van 3rd party firmware loop je snel aan tegen limitaties door bijvoorbeeld het ontbreken van hardware NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:29:
Voornamelijk jammer dat ze de IPTV streams encrypten, anders bouwde ik m'n eigen STB wel.

Naar mijn mening moet een provider alleen de dienst leveren en niet de hardware, router, STB, etc. moet de consument zelf kunnen kiezen en zou niet meegeleverd horen te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Aaargh! op 08-06-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

ivarga schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Ik neem aan dat je het over Mb(its) hebt en niet over MB(ytes), ik ben nl nog nooit over de 120 Mb heen gekomen in de nieuwsgroepen
Vandaag weer mooie snelheden weten te halen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MVYv3sTQTBtj7EkhSLJm0ZYi/full.jpg

En dit bleef mooi stabiel met alle downloads:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0lu9Y3VxBLOK18UEmY6Gno3/full.jpg

Dus ja het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Moet je wel een rappe hdd hebben denk ik, de niet bepaald recente hdd's in deze pc kunnen het niet aan :P Al kan het ook de onboard Realtek NIC zijn die het niet bij kan benen...

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 10-06-2015 18:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:25

Quad

Doof

Zal hier niet zo'n probleem zijn, ik draai op SSD's. :+
Moet alleen wel de verbinding omhoog van 50Mb -> 1Gb.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Standaard Apple SSD, en onboard NIC van MacBook pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je met de usenet toegang die bij het pakket zit ook inloggen op usenet op andere netwerken? Wat is het news adres?

Aangezien jullie allemaal toegang hebben tot hbo go, heeft er iemand interesse om zijn inlog hiervoor te ruilen tegen mijn film1 go inlog? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Manke op 11-06-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Manke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 01:14:
Kan je met de usenet toegang die bij het pakket zit ook inloggen op usenet op andere netwerken? Wat is het news adres?

Aangezien jullie allemaal toegang hebben tot hbo go, heeft er iemand interesse om zijn inlog hiervoor te ruilen tegen mijn film1 go inlog? :)
Usenet toegang werkt alleen vanaf een Tweak verbinding.

De inlog die gebruikt wordt voor HBO Go heeft dezelfde credentials als voor de administratie van Tweak, dus ga er maar vanuit dat niemand wil ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hovemt schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:43:
[...]

Usenet toegang werkt alleen vanaf een Tweak verbinding.

De inlog die gebruikt wordt voor HBO Go heeft dezelfde credentials als voor de administratie van Tweak, dus ga er maar vanuit dat niemand wil ruilen.
Is het adres news.tweak.nl?
Mijn film1 account ook, vind het zelf geen probleem. Bij hbo go gebruik je die inlog eenmalig, daarna maak je een account aan dat alleen daarvoor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 11-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Binnenkort krijg ik de 1gbit verbinding hier in Leeuwarden.
Gebruik nu een eigen router (linksys E2000 met tomato 1.28) om te verbinden met tweak.
De linksys heeft geen hoge wan -> lan throughput...

Iemand tips ?

Wat is trouwens de wan -> lan throughput van de meegeleverde Zyxel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

frissie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:53:
Gebruik nu een eigen router (linksys E2000 met tomato 1.28) om te verbinden met tweak.

Iemand tips ?
Gewoon een PC met Linux neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ

Iemand tips ?

Ik heb precies hetzelfde qua router (alleen stock firmware) en hierboven hetzelfde probleem geplaatst, waarna iemand me erop wees dat je de Zyxel gewoon als router kan neerzetten en die gebruiken.
Ik neem aan dat die gewoon 1Gbit WAN>LAN is.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt

Iemand tips ?

De wan -> lan throughput van de Zyxel is netjes gigabit en doet ook niet moeilijk met vol downloaden en daarnaast TV kijken.

Als je de Zyxel wil gaan vervangen kom je inderdaad al snel aan een router-pc. De meeste consumenten routers ondersteunen geen VLAN en IGMP proxy. Als je naar 3rd party firmware gaat kijken mis je de hardware nat ondersteuning, waardoor de CPU bijna altijd de bottleneck is.

Je kunt altijd nog het internet bridgen naar een eigen router door middel van de concurrent wan functie die in de Zyxel zit. Dan kun je met een normale consumentenrouter die deze wan -> lan snelheid aankan uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:14
[sarcasm] gaan ze het nu echt leren[/sarcasm]
Vanavond zijn wij vanaf 19:00 gesloten voor interne training. Excuses voor het ongemak.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ook als je internet bridged gaat je cpu skyhigh in mijn geval met een asus rtacu66 proccesor had het zo druk dat ik niet boven de 500 mbit uit kwam (met de merlin software erop )
hovemt schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:38:
[...]

De wan -> lan throughput van de Zyxel is netjes gigabit en doet ook niet moeilijk met vol downloaden en daarnaast TV kijken.

Als je de Zyxel wil gaan vervangen kom je inderdaad al snel aan een router-pc. De meeste consumenten routers ondersteunen geen VLAN en IGMP proxy. Als je naar 3rd party firmware gaat kijken mis je de hardware nat ondersteuning, waardoor de CPU bijna altijd de bottleneck is.

Je kunt altijd nog het internet bridgen naar een eigen router door middel van de concurrent wan functie die in de Zyxel zit. Dan kun je met een normale consumentenrouter die deze wan -> lan snelheid aankan uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Voor de Pinkpop liefhebbers:
NPO Cultura
udp://@239.0.3.109:7000

Binnenkort komt er een zeer uitgebreidere lijst. Heb al een stuk of 15 kanalen gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
deze bedoel je ??
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:11:
Heb nog een paar 'open' kanalen gevonden die te gebruiken zijn in VLC.. :) :)
Overigens heb ik het idee dat alle radio kanalen open staan, maar ze staan niet op volgorde zoals op Sparql website genoemd.

TV
udp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD
udp://@239.0.2.2:7000 ned2 HD
udp://@239.0.2.3:7000 ned3 HD
udp://@239.0.2.15:7000 Discovery ID
udp://@239.0.2.23:7000 Nostalgie Net
udp://@239.0.2.26:7000 humor tv
udp://@239.0.2.27:7000 Family 7
udp://@239.0.2.33:7000 NPO101
udp://@239.0.2.34:7000 NPO Best
udp://@239.0.3.1:7000 Een
udp://@239.0.3.2:7000 Canvas
udp://@239.0.3.3:7000 Ketnet
udp://@239.0.3.4:7000 ARD1 HD
udp://@239.0.3.5:7000 ZDF
udp://@239.0.3.6:7000 NDR
udp://@239.0.3.7:7000 WDR
udp://@239.0.3.8:7000 RTL
udp://@239.0.3.9:7000 SAT1
udp://@239.0.3.10:7000 Pro Sieben
udp://@239.0.3.11:7000 BBC1 HD
udp://@239.0.3.12:7000 BBC2 HD
udp://@239.0.3.15:7000 tv5 Monde
udp://@239.0.3.16:7000 Arte HD
udp://@239.0.3.18:7000 RAI 1
udp://@239.0.3.19:7000 2M Maroc
udp://@239.0.3.20:7000 Al Jazeera Arabic
udp://@239.0.3.21:7000 Antena3
udp://@239.0.3.22:7000 TVE
udp://@239.0.3.23:7000 TRT Turk
udp://@239.0.3.24:7000 CNN Turk

Radio
udp://@239.0.5.1:7000 Radio 1
udp://@239.0.5.2:7000 Radio 2
udp://@239.0.5.3:7000 Radio 3FM
udp://@239.0.5.4:7000 Radio 4
udp://@239.0.5.5:7000 Radio 5
udp://@239.0.5.6:7000 Radio 6 Soul & Jazz
udp://@239.0.5.7:7000 Radio 538
udp://@239.0.5.10:7000 Arrow Classic Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Die + nog 15 and counting ;)
Ben bezig alles bij langs te scannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het was even zoeken, maar volgens mij zijn dit de overige ongecodeerde kanalen. Ik ben veel gecodeerde kanalen nog tegen gekomen, dus waarschijnlijk is dit ook echt alles :*)
udp://@239.0.2.100:7000 AT5
udp://@239.0.2.101:7000 TV West
udp://@239.0.2.102:7000 TV Rijnmond
udp://@239.0.2.103:7000 Tv Noord-Holland
udp://@239.0.2.104:7000 Omroep Brabant
udp://@239.0.2.105:7000 TV Gelderland
udp://@239.0.2.106:7000 RTV Utrecht
udp://@239.0.2.107:7000 TV Oost
udp://@239.0.2.108:7000 L1 TV
udp://@239.0.2.109:7000 Omrop Fryslân
udp://@239.0.2.110:7000 TV Noord
udp://@239.0.2.111:7000 RTV Drenthe
udp://@239.0.2.112:7000 Omroep Flevoland
udp://@239.0.2.113:7000 Omroep Zeeland
udp://@239.0.3.104:7000 NPO DOC
udp://@239.0.3.108:7000 Out TV
udp://@239.0.3.109:7000 NPO CUltura
udp://@239.0.3.150:7000 NPO Nieuws
udp://@239.0.3.151:7000 NPO Politiek
udp://@239.0.3.155:7000 Euronews
udp://@239.0.3.202:7000 Pebble TV
udp://@239.0.3.204:7000 Baby TV
udp://@239.0.3.205:7000 NPO Zeppelin Extra
udp://@239.0.3.207:7000 VOX
udp://@239.0.3.208:7000 RTL 2
udp://@239.0.4.54:7000 Lite TV
udp://@239.0.4.56:7000 192 TV
udp://@239.0.4.57:7000 TV Oranje
udp://@239.0.4.58:7000 Djazz TV
udp://@239.0.4.59:7000 Brava NL
udp://@239.0.4.60:7000 Schlager TV
udp://@239.0.4.61:7000 Intermezzo
udp://@239.0.4.150:7000 Motors TV
udp://@239.0.4.200:7000 18+ NSFW Meiden van Holland
udp://@239.0.4.202:7000 18+ NSFW Dorcel
udp://@239.0.4.203:7000 18+ NSFW Dusk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Lieuwe15 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:51:
Het was even zoeken, maar volgens mij zijn dit de overige ongecodeerde kanalen. Ik ben veel gecodeerde kanalen nog tegen gekomen, dus waarschijnlijk is dit ook echt alles :*)
en http://multicasttvdownload.blogspot.nl/ kun je gebruiken om te kijken :) Met een beetje geluk kun je dit als csv importeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
Channel,Name,Locked,Group,Language,Ip
1,npo1,0,,,239.0.2.1:7000
2,npo2,0,,,239.0.2.2:7000
3,npo3,0,,,239.0.2.3:7000
4,x,0,,,239.0.2.4:7000
5,x,0,,,239.0.2.5:7000
6,x,0,,,239.0.2.6:7000
7,x,0,,,239.0.2.7:7000
8,x,0,,,239.0.2.8:7000
9,x,0,,,239.0.2.9:7000
10,x,0,,,239.0.2.10:7000
11,x,0,,,239.0.2.11:7000
12,x,0,,,239.0.2.12:7000
13,x,0,,,239.0.2.13:7000
14,x,0,,,239.0.2.14:7000
15,Investigation Discovery,0,,,239.0.2.15:7000
16,x,0,,,239.0.2.16:7000
17,x,0,,,239.0.2.17:7000
18,x,0,,,239.0.2.18:7000
19,x,0,,,239.0.2.19:7000
20,x,0,,,239.0.2.20:7000
21,x,0,,,239.0.2.21:7000
22,x,0,,,239.0.2.22:7000
23,NostalgieNet,0,,,239.0.2.23:7000
24,x,0,,,239.0.2.24:7000
25,x,0,,,239.0.2.25:7000
26,Humor TV 24,0,,,239.0.2.26:7000
27,Family 7,0,,,239.0.2.27:7000
28,x,0,,,239.0.2.28:7000
29,x,0,,,239.0.2.29:7000
30,x,0,,,239.0.2.30:7000
31,x,0,,,239.0.2.31:7000
32,x,0,,,239.0.2.32:7000
33,101TV,0,,,239.0.2.33:7000
34,Best 24,0,,,239.0.2.34:7000
35,x,0,,,239.0.2.36:7000
36,x,0,,,239.0.2.99:7000
37,at5,0,,,239.0.2.100:7000
38,omroep west,0,,,239.0.2.101:7000
39,tv rijnmond,0,,,239.0.2.102:7000
40,rtv nh,0,,,239.0.2.103:7000
41,omroep brabant,0,,,239.0.2.104:7000
42,omroep gld,0,,,239.0.2.105:7000
43,rtv utrecht,0,,,239.0.2.106:7000
44,rtv oost,0,,,239.0.2.107:7000
45,l1,0,,,239.0.2.108:7000
46,omrop fryslan,0,,,239.0.2.109:7000
47,rtv noord,0,,,239.0.2.110:7000
48,rtv drenthe,0,,,239.0.2.111:7000
49,omroep flevoland,0,,,239.0.2.112:7000
50,omroep zeeland,0,,,239.0.2.113:7000
51,npo1,0,,,239.0.2.114:7000
52,Één,0,,,239.0.3.1:7000
53,Canvas,0,,,239.0.3.2:7000
54,Ketnet,0,,,239.0.3.3:7000
55,ARD,0,,,239.0.3.4:7000
56,ZDF,0,,,239.0.3.5:7000
57,NDR,0,,,239.0.3.6:7000
58,WDR,0,,,239.0.3.7:7000
59,RTL Duitsland,0,,,239.0.3.8:7000
60,Sat1,0,,,239.0.3.9:7000
61,Pro Sieben,0,,,239.0.3.10:7000
62,BBC1,0,,,239.0.3.11:7000
63,BBC2,0,,,239.0.3.12:7000
64,x,0,,,239.0.3.13:7000
65,x,0,,,239.0.3.14:7000
66,TV5 Monde,0,,,239.0.3.15:7000
67,Arte HD,0,,,239.0.3.16:7000
68,Rai 1,0,,,239.0.3.18:7000
69,2M Monde,0,,,239.0.3.19:7000
70,Al Jazeera Arabic,0,,,239.0.3.20:7000
71,Antena3,0,,,239.0.3.21:7000
72,TVE,0,,,239.0.3.22:7000
73,TRT,0,,,239.0.3.23:7000
74,CNN Turk,0,,,239.0.3.24:7000
75,x,0,,,239.0.3.100:7000
76,x,0,,,239.0.3.101:7000
77,x,0,,,239.0.3.102:7000
78,x,0,,,239.0.3.103:7000
79,NPO Doc,0,,,239.0.3.104:7000
80,x,0,,,239.0.3.105:7000
81,x,0,,,239.0.3.106:7000
82,x,0,,,239.0.3.107:7000
83,Out!TV,0,,,239.0.3.108:7000
84,NPO Cultura,0,,,239.0.3.109:7000
85,x,0,,,239.0.3.111:7000
86,x,0,,,239.0.3.112:7000
87,NPO Nieuws,0,,,239.0.3.150:7000
88,NPO Politiek,0,,,239.0.3.151:7000
89,x,0,,,239.0.3.152:7000
90,x,0,,,239.0.3.153:7000
91,x,0,,,239.0.3.154:7000
92,Euronews,0,,,239.0.3.155:7000
93,x,0,,,239.0.3.200:7000
94,x,0,,,239.0.3.201:7000
95,Pebble TV,0,,,239.0.3.202:7000
96,x,0,,,239.0.3.203:7000
97,BabyTV,0,,,239.0.3.204:7000
98,NPO Zappelin,0,,,239.0.3.205:7000
99,x,0,,,239.0.3.206:7000
100,VOX,0,,,239.0.3.207:7000
101,RTL II,0,,,239.0.3.208:7000
102,x,0,,,239.0.4.50:7000
103,x,0,,,239.0.4.51:7000
104,x,0,,,239.0.4.52:7000
105,x,0,,,239.0.4.53:7000
106,Stringray Lite TV,0,,,239.0.4.54:7000
107,x,0,,,239.0.4.55:7000
108,192 TV,0,,,239.0.4.56:7000
109,TV Oranje,0,,,239.0.4.57:7000
110,Djazz TV,0,,,239.0.4.58:7000
111,Brava Klassiek,0,,,239.0.4.59:7000
112,Schlager TV,0,,,239.0.4.60:7000
113,Mezzo,0,,,239.0.4.61:7000
114,x,0,,,239.0.4.102:7000
115,x,0,,,239.0.4.103:7000
116,x,0,,,239.0.4.104:7000
117,x,0,,,239.0.4.105:7000
118,x,0,,,239.0.4.106:7000
119,x,0,,,239.0.4.107:7000
120,x,0,,,239.0.4.108:7000
121,x,0,,,239.0.4.109:7000
122,Motors TV,0,,,239.0.4.150:7000
123,x,0,,,239.0.4.151:7000
124,x,0,,,239.0.4.152:7000
125,x,0,,,239.0.4.153:7000
126,x,0,,,239.0.4.154:7000
127,x,0,,,239.0.4.155:7000
128,x,0,,,239.0.4.156:7000
129,x,0,,,239.0.4.157:7000
130,x,0,,,239.0.4.158:7000
131,x,0,,,239.0.4.159:7000
132,x,0,,,239.0.4.160:7000
133,x,0,,,239.0.4.161:7000
134,x,0,,,239.0.4.162:7000
135,Meiden van Holland,0,,,239.0.4.200:7000
136,x,0,,,239.0.4.201:7000
137,Dorcel,0,,,239.0.4.202:7000
138,Dusk,0,,,239.0.4.203:7000
139,r,0,,,239.0.5.1:7000
140,r,0,,,239.0.5.2:7000
141,r,0,,,239.0.5.3:7000
142,r,0,,,239.0.5.4:7000
143,r,0,,,239.0.5.5:7000
144,r,0,,,239.0.5.6:7000
145,r,0,,,239.0.5.7:7000
146,r,0,,,239.0.5.8:7000
147,r,0,,,239.0.5.10:7000
148,r,0,,,239.0.5.11:7000
149,r,0,,,239.0.5.12:7000
150,r,0,,,239.0.5.13:7000
151,r,0,,,239.0.5.14:7000
152,r,0,,,239.0.5.15:7000
153,r,0,,,239.0.5.16:7000
154,r,0,,,239.0.5.17:7000
155,r,0,,,239.0.5.20:7000
156,r,0,,,239.0.5.21:7000
157,r,0,,,239.0.5.22:7000
158,r,0,,,239.0.5.23:7000
159,r,0,,,239.0.5.24:7000
160,r,0,,,239.0.5.25:7000
161,r,0,,,239.0.5.26:7000
162,r,0,,,239.0.5.27:7000
163,r,0,,,239.0.5.29:7000
164,r,0,,,239.0.5.30:7000
165,r,0,,,239.0.5.31:7000
166,r,0,,,239.0.5.32:7000
167,r,0,,,239.0.5.33:7000
168,r,0,,,239.0.5.34:7000
169,r,0,,,239.0.5.35:7000
170,r,0,,,239.0.5.36:7000
171,r,0,,,239.0.5.37:7000
172,r,0,,,239.0.5.38:7000
173,r,0,,,239.0.5.39:7000
174,r,0,,,239.0.5.40:7000
175,r,0,,,239.0.5.41:7000
176,r,0,,,239.0.5.42:7000
177,r,0,,,239.0.5.43:7000
178,r,0,,,239.0.5.44:7000
179,r,0,,,239.0.5.45:7000
180,r,0,,,239.0.5.46:7000
181,r,0,,,239.0.5.47:7000
182,r,0,,,239.0.5.48:7000
183,r,0,,,239.0.5.49:7000
184,r,0,,,239.0.5.50:7000
185,r,0,,,239.0.5.51:7000
186,r,0,,,239.0.5.52:7000
187,r,0,,,239.0.5.53:7000
188,r,0,,,239.0.5.54:7000
189,r,0,,,239.0.5.55:7000
190,r,0,,,239.0.5.56:7000
191,r,0,,,239.0.5.57:7000
192,r,0,,,239.0.5.58:7000
193,r,0,,,239.0.5.59:7000
194,r,0,,,239.0.5.60:7000
195,r,0,,,239.0.5.61:7000
196,r,0,,,239.0.5.62:7000
197,r,0,,,239.0.5.63:7000
198,r,0,,,239.0.5.64:7000
199,r,0,,,239.0.5.65:7000
200,r,0,,,239.0.5.66:7000
201,r,0,,,239.0.5.67:7000
202,r,0,,,239.0.5.68:7000
203,r,0,,,239.0.5.69:7000
204,r,0,,,239.0.5.70:7000
205,r,0,,,239.0.5.71:7000
206,r,0,,,239.0.5.72:7000
207,r,0,,,239.0.5.73:7000
208,r,0,,,239.0.5.74:7000
209,r,0,,,239.0.5.75:7000
210,r,0,,,239.0.5.76:7000
211,r,0,,,239.0.5.77:7000
212,r,0,,,239.0.5.78:7000
213,r,0,,,239.0.5.79:7000
214,r,0,,,239.0.5.80:7000
215,r,0,,,239.0.5.81:7000
216,r,0,,,239.0.5.82:7000
217,r,0,,,239.0.5.83:7000
218,r,0,,,239.0.5.84:7000
219,r,0,,,239.0.5.85:7000
220,r,0,,,239.0.5.86:7000
221,r,0,,,239.0.5.87:7000
222,r,0,,,239.0.5.88:7000
223,r,0,,,239.0.5.89:7000
224,r,0,,,239.0.5.90:7000
225,r,0,,,239.0.5.91:7000
226,r,0,,,239.0.5.92:7000
227,r,0,,,239.0.5.93:7000
228,r,0,,,239.0.5.94:7000
229,r,0,,,239.0.5.95:7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
En ik maar alles handmatig bij langs, met excel m3u lijsten genereren en met vlc er doorheen klikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe dan ook, bedankt! Ik heb een toffe playlist nu met vele zenders die niet standaard in mijn pakket zitten. Best handig zo nu dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Maar, dat taaltje van multicasttv durf ik niet gebruiken. Is dat wel oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja ik houd er ook niet echt van... Als je het echt niet vertrouwd zou je t eventueel op n VM kunnen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dit UPD gedoe gewoon niet aan het werk op mijn Windows 8 laptop :-(
Niet via VCL.. Niet via multicasttv.

Ik beb een wifi verbinding via mijn ZyXEL. Kan dit het zijn?? (moet het via een LAN kabel)?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heb je wel glasvezel icm sparql in Enschede/Almere/Leeuwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 23:15:
Heb je wel glasvezel icm sparql in Enschede/Almere/Leeuwarden?
Ja. Glasvezel. 1000 Mbit, Almere en SparQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is wel vreemd... Wat vul je in bij wanneer je een netwerkstream probeert te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In VLC: Media > Open Network Stream > udp://@239.0.2.112:7000

Ik denk zelf dat het iest in windows 8 is wat bij mij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik draai zelf ook windows 8, ik zal het eens proberen vanmiddag. Normaal draai in het in OSX dus van windows kan ik het niet zeggen. Heb je al eens geprobeerd de Firewall oid uit zetten? (firewall van windows, evt. losse firewalls en viriscanners?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Tweak hier in Enschede, nou heb ik het topic al behoorlijk goed doorgelezen naar mijn idee. Maar ik blijf toch heel erg benieuwd naar de stabiliteit van het gigabit internet hier in Enschede, met Ziggo tot nu toe eigenlijk nooit uitval (in 4 jaar tijd), hoe is dat bij Tweak?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Laatst online: 13-10 15:26
Jeru schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:22:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Tweak hier in Enschede, nou heb ik het topic al behoorlijk goed doorgelezen naar mijn idee. Maar ik blijf toch heel erg benieuwd naar de stabiliteit van het gigabit internet hier in Enschede, met Ziggo tot nu toe eigenlijk nooit uitval (in 4 jaar tijd), hoe is dat bij Tweak?
Ik kom zelf ook uit enschede en had met ziggo veel problemen internet was vrij onstabiel en ziggo had in mijn ogen tevaak onderhoud iniedergeval hier
Heb nu zon 3 maand tweak en ben zeer tevreden
Was ik maar eerder overgestapt op tweak
Die 1 gbit verbinding trek ik helemaal vol met zon 940 Mbit
En internet is lekker stabiel
In mijn ogen een aanrader en wat tv betreft ik heb er nog geen problemen mee werkt super

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.