Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-04 13:24
quote:
GEi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:19:
Ik heb toch nog even jullie hulp nodig; kan het niet alleen.

Zoals bovenstaand beschreven heb ik alles ingericht. Maar ik, en mijn vrouw ook, ervaren erg lange wachttijden voordat een webpagina op beeld staat. Het geeft nog niet minimaal zelfde beleving die ik bij Ziggo had.

Ik heb de DNS servers van OpenDNS terug gezet naar de DNS servers van de ISP (tweak.nl). Ik heb alleen op LAN-poorten 1 en 2 VLAN34 aangegeven; overige twee LAN-poorten gebruik ik niet meer, daar de router crashte bij alle vier de LAN-poorten in VLAN34.
De hardware accaleration staat uit, als gevolg van log settings. Deze log settings laat ik graag nog even aan staan tbv het trouble shooten. Wellicht dat het qua snelheid helpt de hardware acceleration aan te zetten). Ik haal ook bij lange na niet de 900+ Mbps die ik bij de monteur op de laptop zag (met een LAN -> USB3 converter). Ik zit nu met de ASUS op zo'n 350 Mbps. Ik heb dus nog het één en ander fine te tunen.

Hebben jullie nog suggesties hoe de ASUS het beste kan worden ingesteld als primaire router? Wellicht één of meerdere settings aan de WAN-zijde die een performance boost kunnen geven?

Heb wel ontdekt dat wanneer ik de computer direct met het 'glasvezelkastje' verbindt, en ik in de eigenschappen van de NIC VLAN34 aangeef, ik probleemloos kan internetten en downloaden, met de gewenste zeer hoge snelheden.

Ik heb nu RMerlin firmware, versie ...374.42. Niet de nieuwste versie, maar ik zie in de changelogs ook niet een wijziging die mij voorkomt als een oplossing.

Ik hoor graag van jullie. Thanks in advance.
Ik weet vrij zeker dat het hardware acceleration is, ik had zelf een tijd terug dd-wrt erop staan en toen viel de snelheid ook weg. Toen ik de standaard Asus firmware terugzette werkte alles weer op Gbps.
dat kan wel maar je haalt dan niet je volledige bandbreedte want de wan van die asus is max 930 mbit is het voordeligste geval en onderling haalt hij 940
ik heb hem zelf ook vind het voor de rest een topding maar gebruik wel merlin ipv de originele firmware
quote:
Captain Obvious schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:54:
[...]

Ok wow, ik ben toevallig net opzoek naar precies deze mogelijkheid aangezien wij ook graag willen overstappen van provider. Dus even voor de duidelijkheid. Met concurrent WAN kan ik gewoon mijn Asus AC66U gebruiken voor het internet en de zyxell zowel telefonie als tv laten afhandelen?

alvast bedankt ;)

sneller usenet? tips en tricks

• Captain Obvious
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-08-2017
quote:
Mr-D. schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:32:
dat kan wel maar je haalt dan niet je volledige bandbreedte want de wan van die asus is max 930 mbit is het voordeligste geval en onderling haalt hij 940
ik heb hem zelf ook vind het voor de rest een topding maar gebruik wel merlin ipv de originele firmware

[...]
Dat zal geen probleem zijn aangezien wij "helaas" niet in een gigabit gebied wonen dus
voor ons zal het waarschijnlijk het 100/100 abonnement gaan worden. De reden waarom we naar tweak
willen is omdat het schijnbaar een van de weinige providers is die dit toelaat zonder teveel gedoe.

• Killerbert
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-01 15:53
quote:
Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:39:
Ik heb hier even een handleiding neergezet hoe ik het heb gedaan, wordt nog aangevuld en aangepast.

http://mr-d.nl/tweakers/

Dank aan Mr-D. voor de ruimte en Kmichael voor alle hulp!

Chrome probleem gefixed.
De website is toegevoegd aan de TS.
Heeft er iemand toevallig tijd om de informatie zo te verbouwen dat deze direct in de TS kan _/-\o_
(dus met UBB-codes)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• GEi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-04 00:36
Toch tussen de studie activiteiten door wat geprobeerd. Zyxel in concurrent wan op poort 1. Hierop de Asus aangesloten. Down haal ik zo'n 350 mbit, up 930 mbit. Dus dat is al veel beter. Ik laat het nu even zo. Wel een paar vraagjes. VLAN op Asus is nog 34, dat moet ook zo blijven? Poorten 21, 22 en 23 staan open op de Zyxel, mn 23 wil ik nog sluiten. Dat is toch veiliger?
Bedankt voor jullie hulp, ik waardeer dit zeer!

Edit: die poort 23 heb ik zelf open gezet, dus dat is geen issue. Ik verwacht dat wanneer ik hardware acceleration actief heb, ik zowel up als down de gewenste snelheid haal. Verder kan ik de opvenvpn server gebruiker en vanaf het www inloggen op mijn server. Voor nu lijkt op de snelheid na alles goed(!).

GEi wijzigde deze reactie 03-09-2015 08:39 (27%)

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-04 08:37
quote:
Killerbert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:55:
[...]

De website is toegevoegd aan de TS.
Heeft er iemand toevallig tijd om de informatie zo te verbouwen dat deze direct in de TS kan _/-\o_
(dus met UBB-codes)
Ik wil dat wel doen.
Als jij mij de gehele code van de TS wil PMen dan knutsel ik deze er morgen in de na middag/avond wel in.

• Killerbert
quote:
kmichael schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:30:
[...]

Ik wil dat wel doen.
Als jij mij de gehele code van de TS wil PMen dan knutsel ik deze er morgen in de na middag/avond wel in.
Thanks!
Je kan gewoon op de knop "Bekijk" klikken en naar beneden scrollen

• Cr4sH
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-02 22:02
Hallo allemaal, ik heb laatst de MikroTik Routerboard CRS125-24G-1S-2HnD-IN Cloud Router aangeschaft afgaande op wat forums en dergelijke, ik ben bang dat ik mij verslikt heb in de mogelijkheden. Zelfs met behulp van mensen die er voor IT'er geleerd hebben krijg ik het ding niet juist geconfigureerd voor tweakglasvezel. Ik heb 2 opgroeiende pubers die meer dan eens niet naar hun vader luisteren ;) en 1 is byzonder handig en omzeilde al snel de zyxel router regels. Ik moet zeggen dat 1 van de redenen om deze te vervangen voor de mikrotik was dat de zyxel router na parental rules te hebben opgesteld zomaar plots in eens geen internet was voor meer devices dan opgegeven. Meer maals de firmware gechecked de laatste firmware staat er op en zelfs al eens een beta firmware geprobeerd om de regels er op te houden. Helaas alles behalve stabiel, en dus de mikrotik besteld. We komen er niet goed uit, vele fora en websites gelezen maar de meeste hebben een kpn glasvezel uitleg. Wie heeft of kan er aan een werkend voor tweakglasvezel configuratie komen voor dit toestel ? We hebben internet op de mikrotik maar tv wil niet , en aan de telefonie zijn we niet eens toegekomen [ die kan gewoon op de zyxel blijven] . Ik heb Raymond v/d H al eens een bericht gestuurd echter hij is al langere tijd niet actief volgens zijn karma meter. Door tijdgebrek is het terug sturen van de mikrotik helaas geen optie meer nu, wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-04 08:37
quote:
Cr4sH schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:24:
Hallo allemaal, ik heb laatst de MikroTik Routerboard CRS125-24G-1S-2HnD-IN Cloud Router aangeschaft afgaande op wat forums en dergelijke, ik ben bang dat ik mij verslikt heb in de mogelijkheden. Zelfs met behulp van mensen die er voor IT'er geleerd hebben krijg ik het ding niet juist geconfigureerd voor tweakglasvezel. Ik heb 2 opgroeiende pubers die meer dan eens niet naar hun vader luisteren ;) en 1 is byzonder handig en omzeilde al snel de zyxel router regels. Ik moet zeggen dat 1 van de redenen om deze te vervangen voor de mikrotik was dat de zyxel router na parental rules te hebben opgesteld zomaar plots in eens geen internet was voor meer devices dan opgegeven. Meer maals de firmware gechecked de laatste firmware staat er op en zelfs al eens een beta firmware geprobeerd om de regels er op te houden. Helaas alles behalve stabiel, en dus de mikrotik besteld. We komen er niet goed uit, vele fora en websites gelezen maar de meeste hebben een kpn glasvezel uitleg. Wie heeft of kan er aan een werkend voor tweakglasvezel configuratie komen voor dit toestel ? We hebben internet op de mikrotik maar tv wil niet , en aan de telefonie zijn we niet eens toegekomen [ die kan gewoon op de zyxel blijven] . Ik heb Raymond v/d H al eens een bericht gestuurd echter hij is al langere tijd niet actief volgens zijn karma meter. Door tijdgebrek is het terug sturen van de mikrotik helaas geen optie meer nu, wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Heb je wel meerdere Vlans ingesteld?
Internet
TV
Telefoon

Zoja welke Vlans gebruik je?
Vergeet niet per Vlan een andere MACadres (virtual) te geven!
Als ik het goed begrijp werkt alleen internet op die Mikrotik?

• hovemt
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-04 06:50
quote:
GEi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:40:
Toch tussen de studie activiteiten door wat geprobeerd. Zyxel in concurrent wan op poort 1. Hierop de Asus aangesloten. Down haal ik zo'n 350 mbit, up 930 mbit. Dus dat Is al veel beter. Ik laat het nu even zo. Wel een paar vraagjes. VLAN op Asus is nog 34, dat moet ook zo blijven? Poorten 21, 22 en 23 staan open op de Zyxel, mn 23 wil ik nog sluiten. Dat Is toch veiliger?
Bedankt voor jullie hulp, ik waardeer dit zeer!
Op de ASUS hoef je niet meer met VLANs te gaan werken op deze manier. Waarschijnlijk als je de logging uit zet op de ASUS en hardware acceleration weer aan kom je wel op die 930 Mbps.

Met concurrent wan hoef je volgens mij geen poorten open te zetten op de Zyxel. Het is sowieso wel handig om Telnet niet open te laten staan.

• GEi
Bedankt hovemt. Ik waardeer het zeer dat je zo actief meedenkt. Ik heb zondag tijd om hier inhoudelijk verder mee te gaan. Alles wat ik nu heb gedaan en nu doe is een beetje hap-snap tussen alle bedrijvigheid door; dat geeft wat onrust bij mij...

• Cr4sH
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-02 22:02
quote:
kmichael schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:53:
[...]

Heb je wel meerdere Vlans ingesteld?
Internet
TV
Telefoon

Zoja welke Vlans gebruik je?
Vergeet niet per Vlan een andere MACadres (virtual) te geven!
Als ik het goed begrijp werkt alleen internet op die Mikrotik?
Ja hebben we , vlan34 internet vlan4 tv aan telefonie waren we nog niet eens toe. Ik heb momenteel de zyxel er weer tussen ik kan even niet bij de config van de mikrotik. Ook de mac hadden we aangepast ik meen dat we die op de vlan4 hadden gewijzigd. Ik ga mijn best doen om de config er uit te halen en dan hier op het forum te krijgen.

• mhensen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-11-2017
Kan ik ook op een of andere manier Sparql op mijn laptop bekijken?!

Geen Ipad en mobile is zo klein..

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet hoe het met Sparql zit, maar IPTV op de pc/laptop in het algemeen mag niet meer besproken worden hier: Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? Topic werd dacht ik verwijdert voor Sparql ter sprake kwam, dus misschien mag Sparql op de pc wel besproken worden?

Raven wijzigde deze reactie 03-09-2015 14:31 (25%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Het ging met dat topic fout toen er behoorlijke vorderingen kwamen om ook het op IPTV veel gebruikte Verimatrix CAS systeem aan de praat te krijgen.

Als de IPTV streams gewoon ongecodeerd zijn (zoals enkele streams in gebieden met 'eigen' apparatuur van Tweak), dan is er volgens mij niet zo veel aan de hand om die te streamen met whatever video afspeel programma.

Antwoord op mhensen is dus: Als je in een gebied woont waar Tweak eigen apparatuur heeft (en dus ook niet de IPTV streams van KPN gebruikt), dan zijn -sommige- zenders (o.a. de meeste publieke omroepen in NL en ons omringende landen, regionale omroepen) ook op o.a. je laptop te bekijken. Zijn hier in dit topic ook al lijsten met deze streams en hun adressen voorbij gekomen.

• Noel_
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-04 19:23
quote:
mhensen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:26:
Kan ik ook op een of andere manier Sparql op mijn laptop bekijken?!

Geen Ipad en mobile is zo klein..
Installeer BlueStacks op je PC en dan de Sparql app.

• dumphlum
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 00:08
quote:
Noel_ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:04:
[...]

Installeer BlueStacks op je PC en dan de Sparql app.
Jammer dat de beeldkwaliteit dan om te huilen is... (bij mij op de latop iig.)

• GEi
Leeuwarden, Dronten... straks Deventer. Borne / Hengelo wordt over gepraat. Vraag mij niet naar de bron, dan gebeurd er iets vervelends met mij :X

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Zenix

BOE!

Dronten is al bekend https://www.tweak.nl/nieuws/1000-mbit-komt-naar-dronten.html
Hier is sinds paar maanden pas KPN met 500/500, dus het is zeker een goede toevoeging.
zou je dan meteen de frontpage van dit topic aan kunnen passen want de prijzen kloppen niet echt meer :)
quote:
Killerbert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:41:
[...]

Thanks!
Je kan gewoon op de knop "Bekijk" klikken en naar beneden scrollen

sneller usenet? tips en tricks

• Killerbert
quote:
Mr-D. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:00:
zou je dan meteen de frontpage van dit topic aan kunnen passen want de prijzen kloppen niet echt meer :)

[...]
Er moet idd meer worden bijgewerkt.
kmichael en Jeru zijn er mee bezig

• Dutchmega
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Zijn er nog ervaringen met IPsec op de Zyxel?
Ik probeer om een IPSec VPN op te zetten tussen 2 Zyxels maar dat lukt niet helemaal. Logging is erg beperkt.

• drgnsoul
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-01 13:32
Heeft hier iemand ervaring met een Apple Airport Extreme (5th generation) tussen de Zyxel modem en de ABOX mediabox?

Ik heb deze setup sinds kort aangesloten met CAT6 kabels en ik merk dat de wifi helemaal naar zijn gootje gaat als ik de ABOX mediabox aansluit op de AE. De verbinding via de ethernetkabels is nog supersnel (1000 Mbit).

Ik heb al meerdere malen de AE opnieuw ingesteld en nu lijkt het allemaal goed te gaan totdat ik de ABOX mediabox aansluit.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-04 15:56

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

quote:
drgnsoul schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:42:
Ik heb deze setup sinds kort aangesloten met CAT6 kabels en ik merk dat de wifi helemaal naar zijn gootje gaat als ik de ABOX mediabox aansluit op de AE. De verbinding via de ethernetkabels is nog supersnel (1000 Mbit).
Heeft dat ding ondersteuning voor IGMP snooping en zo ja staat dat aan ? Dikke kans dat ie al het multicast verkeer het WLAN op gooit wat bijna alle wireless bandbreedte opeet.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Gezien de meerdere meldingen die ik omtrent de AE en dit probleem lees in het KPN Glasvezel topic, denk ik dat de AE dit niet ondersteunt :)

Lijkt me inderdaad een gevalletje van flooding door de multicast pakketjes.

Devies is dus zeker een switch gaan gebruiken met IGMP Snooping, danwel de AE z'n eigen poort op de ZyXEL geven.

• drgnsoul
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-01 13:32
quote:
eymey schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:07:
Gezien de meerdere meldingen die ik omtrent de AE en dit probleem lees in het KPN Glasvezel topic, denk ik dat de AE dit niet ondersteunt :)

Lijkt me inderdaad een gevalletje van flooding door de multicast pakketjes.

Devies is dus zeker een switch gaan gebruiken met IGMP Snooping, danwel de AE z'n eigen poort op de ZyXEL geven.
Status : Enable IGMP Snooping Stond aan op de Zyxel modem. Die heb ik nu uitgezet, maar zodra ik de Sparqle box aan zet dan gaat de snelheid van de wifi weer keihard achteruit.

Enig idee of ik IGMP Snooping ook moet/kan uitzetten op de AE (5th generation)?
Juist op die AE moet het -aan-. En ook op de zyxel!. Als de AE het niet kan, dan moet die dus niet meer samen met sparql boxen via 1 'domme' switch op 1 poort van de zyxel.
Toch maar ff linken naar Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4

Hans_18T wijzigde deze reactie 08-09-2015 22:53 (26%)

• Mrtwig81
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:27
Verhuisd naar deel 4

Mrtwig81 wijzigde deze reactie 09-09-2015 15:03 (93%)

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 01:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*