Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Ik zeg niet zyxell eruit nieuwe erin. Ik zeg alleen dat tweak moet beseffen dat de zyxell brak is en niet continue zichzelf er makkelijk van af moet maken door te roepen het is ons probleem niet maar die van de klant en ik zeg ook dat tweak beter moet communiceren. Als tweak beide dingen zou doen zou het een betere provider zijn. Dit zijn ook dingen die je minimaal mag verwachten van een provider.
Ik heb 12 jaar bij Tweak vertoefd en ben blij dat ik er van verlost ben met die wisseling van KPN naar Sparql.
Wat een drama. Maar gelukkig loopt zo te zien niet iedereen weg. Goed voor Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Leuke blog van Tweak over 1000Mbit:
https://blog.tweak.nl/algemeen/1000-mbit-in-de-praktijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
Vandaag het contract ondertekent en retour gezonden. Nu maar even wachten op bericht wanneer het kan. En hopen dat ze enkele dagen voor dat ziggo er mee stopt.(heb je hier nog iets van zeggenschap over?). En dan genieten van mijn 1gbps:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus je hebt Ziggo de opzegging al gestuurd? Heb ik zelf pas gedaan nádat de Gb verbinding daadwerkelijk werd opgeleverd. Na het terugsturen van contract wachten ze eerst een paar weken ivm bedenktijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 19-05-2015 21:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06
Raven schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
Dus je hebt Ziggo de opzegging al gestuurd? Heb ik zelf pas gedaan nádat de Gb verbinding daadwerkelijk werd opgeleverd. Na het terugsturen van contract wachten ze eerst een paar weken ivm bedenktijd.
Dat kan niet de reden zijn. Bij online diensten mag je dan wel tijdens de bedenktijd opzeggen, maar zolang de dienstverlener duidelijk heeft gemaakt dat je start tijdens de bedenktijd en wat de eventuele kosten zijn bij opzeggen tijdens deze bedenktijd, mag deze gewoon de kosten in rekening brengen. Zie bijv. wat de ACM hier over te zeggen heeft: bedenktijd bij diensten.
Nee, ze willen gewoon het contract op papier om onduidelijke redenen en dat kost (te veel) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Raven schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
Nee heb ziggo nog niet opgezegd. Ben niet helemaal gek. Maar heb ook geen zin om 1 maand extra te betalen voor iets wat ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit er weer een bij de AMS-IX te rotzooien? Verbinding gedraagt zich exact zo als laatst toen iemand daar wat verkeerd deed...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:01

Quad

Doof

Raven schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:00:
Zit er weer een bij de AMS-IX te rotzooien? Verbinding gedraagt zich exact zo als laatst toen iemand daar wat verkeerd deed...
Hierzo is het ook een en al drama..

Edit: Het lijkt nu weer stabiel te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 21-05-2015 22:09 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
In Amersfoort ervaarde wij ook even lag. Modem en router even herstart, nu is alles in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:45
Hier in almere buiten ook al veel verlies van de paketten
Dacht eerst ff dat de zyxel vast was gelopen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Zijn er hier mensen die recentelijk van KPN naar Tweak Almere of Enschede zijn overgestapt, die kunnen aangeven wat er bij Tweak / Sparql beter of minder goed werkt als bij KPN glasvezel? Ik overweeg een overstap van KPN standaard 100/100 naar Tweak alles in 1 1000/1000 inclusief Sparql basic, met name vannwege de gunstige prijsstelling momenteel als je een 2-jarig Tweak abo afsluit.

Wat ik daarnaast interessant zou vinden is of Tweak als "tweakers" zijnde nog van plan zijn om KPN voor te zijn met een "KPN Play." achtige dienst. Lijkt mij prima bij Tweak te passen namelijk als technisch vooruitstreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

jurjen_g schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:23:
Zijn er hier mensen die recentelijk van KPN naar Tweak Almere of Enschede zijn overgestapt, die kunnen aangeven wat er bij Tweak / Sparql beter of minder goed werkt als bij KPN glasvezel? Ik overweeg een overstap van KPN standaard 100/100 naar Tweak alles in 1 1000/1000 inclusief Sparql basic, met name vannwege de gunstige prijsstelling momenteel als je een 2-jarig Tweak abo afsluit.

Wat ik daarnaast interessant zou vinden is of Tweak als "tweakers" zijnde nog van plan zijn om KPN voor te zijn met een "KPN Play." achtige dienst. Lijkt mij prima bij Tweak te passen namelijk als technisch vooruitstreven.
Als ik het kort samenvat: verwacht op dit moment geen gepolijste dienst. Alles werkt zoals het moet, met name met TV maar af is het nog lange niet. Er is nog veel te winnen met de interface, beeld kwaliteit is het beste wat ik tot nu toe heb gezien.
Internet werkt super, met die Gbit haal ik makkelijk 900 up en down. Nieuwsgroepen zijn ook meer dan prima. Telefoon heb ik geen problemen mee. Wel is het even experimenteren welke zyxel firmware het beste werkt voor jou. Dus heel eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze met een play dienst komen de eerste tijd en hoop ik dat ze inzetten op verbeteren van de diensten. Echter de prijs is er ook naar, het is relatief goedkoop en je krijgt best heel veel.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:14:
Hier in almere buiten ook al veel verlies van de paketten
Dacht eerst ff dat de zyxel vast was gelopen
De Zyxel kon ik hier vrij snel uitsluiten, die zit namelijk in een doos :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:23:

Wanneer je een Asus RT-N56U router kunt vinden, dan heb je zowel 2,4 als 5 GHz WiFi met goed bereik (5oo5 strepen op zolder van de router die twee verdiepingen lager in de meterkast staat) en Gb WAN en LAN tot je beschikking.
Dan kun je de hier veelvuldig besproken Zyxel in de doos laten.
Het is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:43:
[...]

Wanneer je een Asus RT-N56U router kunt vinden, dan heb je zowel 2,4 als 5 GHz WiFi met goed bereik (5oo5 strepen op zolder van de router die twee verdiepingen lager in de meterkast staat) en Gb WAN en LAN tot je beschikking.
Dan kun je de hier veelvuldig besproken Zyxel in de doos laten.
Het is maar een tip.
Die doet toch geen IGMP en meerdere VLANs dus werkt ie niet voor IPTV bij Tweak.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 12:45
Nee de ac66u ook niet helemaal
Als die alles regelt zit cpu steeds skyhigh en een max download van 260 mbit dus...

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:49:
[...]

Die doet toch geen IGMP en meerdere VLANs dus werkt ie niet voor IPTV bij Tweak.
Ik gebruik niet de door ASUS geleverde firmware, maar heb deze vervangen met dat wat komt van:
https://code.google.com/p/rt-n56u/

IGMP is in die firmware in te stellen, zie screenshot op onderstaande link:
https://onedrive.live.com...s8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Zelf heb ik geen Sparql, dus of het werkt kan ik niet uitproberen.
Maar ik zie geen reden waarom het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Ik gebruik niet de door ASUS geleverde firmware, maar heb deze vervangen met dat wat komt van:
https://code.google.com/p/rt-n56u/
Kan ie ook meerdere IP's krijgen op de verschillende VLAN's ? Want dat kan de standaard firmware ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de AirPort extreme werkend gekregen met tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:14:
Heeft iemand de AirPort extreme werkend gekregen met tweak?
Ik heb mijn AirPort timemachine (1e verdieping) bedraad verbonden met de Zyxel (begane grond/meterkast) en gebruik deze AirPort voor mijn WiFi (2,4 en 5ghz). De WiFi op de Zyxel staat bij mij uit. WiFi werkt hierdoor heel erg fijn door het hele huis.

Groeten,

Jan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Geen geluid rtl7 8921 vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet, telfort verbinding trouwens.
Het is waarschijnlijk een probleem bij de zender ;).

Edit : Is al weer opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Oke bedankt he. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Zijn er meer mensen die niet meer kunnen surfen naar Amerikaanse websites, bijvoorbeeld www.imdb.com ? Pc, laptop en mobiel willen de site niet tonen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ja. Heb hetzelfde probleem. Kan niet op imgur.com komen. Wel bij reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ja die kan ik ook niet bereiken. Werd abrupt uit een potje Destiny gegooid.
Ik gebruik namelijk DNS servers van UnoTelly, dus alles lag opeens plat. Toen ik naar Tweak DNS switchte werkt ongeveer de helft. Maar het lijkt er op dat veel dat maar een beetje in het buitenland ligt moeite heeft met resolven of verbinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Niet de eerste keer vandaag / deze week dat er storingen zijn met het bereiken van websites.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Ik gebruikte ook de dns van unotelly. Heb die idd ook uitgezet. Werkt iets beter maar nog steeds veel onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Is Tweak met de vorige maand uitgestelde onderhoudswerkzaamheden bezig zonder ons te informeren? Zal een mail naar Tweak sturen. Weet nu iig dat het niet aan mijn netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 20:05
Kan er iemand www.synology.com bereiken mijn dns voor me nas werkt niet meer

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Synology.com is onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 20:05
Zelfs de app store op me iPhone is niet meer bereikbaar

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
Synology.com is hier gewoon bereikbaar via de DNS servers van google. Mijn advies zal zijn om deze statisch in te stellen in je router :)

The Google Public DNS IP addresses (IPv4) are as follows:

8.8.8.8
8.8.4.4

The Google Public DNS IPv6 addresses are as follows:

2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844

[ Voor 64% gewijzigd door mvegetto op 24-05-2015 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat ik iets raars had met Firefox en sync / flash player ofzo, vanwege het feit dat ook alleen bepaalde sites het niet doen (twitch.tv, imgur etc).

blijkt het idd de DNS te zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:58
Hier in Enschede helemaal geen internet. ZyXEL blijft pop-ups geven met de melding: cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP. Maar dat gaat vandaag niet lukken omdat ze vandaag dicht zijn.

Toevoeging: Draai versie 6b5, normaal geen problemen. Heb alles al een keer van de stroom gehad. En ik heb geen Tv van tweak.

[ Voor 22% gewijzigd door KlaasKlaas op 24-05-2015 07:36 . Reden: toevoeging toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasKlaas schreef op zondag 24 mei 2015 @ 07:26:
Hier in Enschede helemaal geen internet. ZyXEL blijft pop-ups geven met de melding: cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP. Maar dat gaat vandaag niet lukken omdat ze vandaag dicht zijn.

Toevoeging: Draai versie 6b5, normaal geen problemen. Heb alles al een keer van de stroom gehad. En ik heb geen Tv van tweak.
ik had hetzelfde probleem vanmorgen. ik heb zoals hierboven aangeven de dns instellingen op google (ip: 8.8.8.8) gezet en toen werkte alles weer. Ik gebruikte zelf de instellingen van openDNS.

edit: verkeerde aanname, ik dacht doordat internet weer werkte, dat de tv het ook wel weer zou doen. Dat is echter niet zo. TV doet het hier ook nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik ook nog wel is proberen ja.
Heb eigenlijk liever die hele Zyxel eruit.
Jan Driebeen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Ik heb mijn AirPort timemachine (1e verdieping) bedraad verbonden met de Zyxel (begane grond/meterkast) en gebruik deze AirPort voor mijn WiFi (2,4 en 5ghz). De WiFi op de Zyxel staat bij mij uit. WiFi werkt hierdoor heel erg fijn door het hele huis.

Groeten,

Jan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ik heb van het weekend ook besloten om over te stappen naar Tweak, helemaal omdat Telfort in navolging van KPN, de prijzen van haar abonnementen ging verhogen. Gelijk een mooie kans om nu al af te stappen van mijn oude abonnement.
Echter, ik zit nu wel nog met een vraag. Ik kan mij herinneren dat in het verleden het overstappen van de ene glasvezel leverncier naar de andere enigszins problematisch was. Er waren veel problemen met het vrijgeven van de lijn. Nu is het zo dat ik liever mijn Telfort lijn pas opzeg als de Tweak lijn werkend is afgeleverd. Maar dat is toch niet mogelijk, bij de overstap van glasvezel naar glasvezel?
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken met zo min mogelijk downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

7 weken voor einddatum huidig contract bestellen en gewenste opleverdatum op datum aflopen huidig contract zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

mvegetto schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:55:
Synology.com is hier gewoon bereikbaar via de DNS servers van google. Mijn advies zal zijn om deze statisch in te stellen in je router :)
Ik heb een stuk of 10 DNS servers in m'n router staan en de boel zo geconfigureerd dat ie DNS request naar allemaal tegelijk en ziet welke dan het snelst reageert. Verder natuurlijk een flinke cache ingesteld.

Resultaat: supersnelle en betrouwbare DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:58
ik had hetzelfde probleem vanmorgen. ik heb zoals hierboven aangeven de dns instellingen op google (ip: 8.8.8.8) gezet en toen werkte alles weer. Ik gebruikte zelf de instellingen van openDNS.

edit: verkeerde aanname, ik dacht doordat internet weer werkte, dat de tv het ook wel weer zou doen. Dat is echter niet zo. TV doet het hier ook nog niet.
Bedankt voor je reactie.
De router had vanmorgen na reset niet eens een WAN-IP-adres :( . Na half uur kreeg ik er een (ander) IP adres. En had ik op PC weer internet. Maar toen had ik DNS op de PC al op Google gezet. Daarna op de router DNS op static (broadband->ETHW...) en 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gezet.
Maar tablet wilde nog steeds niet via tweak internet op. Als ik de pc op dynamic DNS zette werkte internet ook niet 8)7 . Maar goed daar kan ik DNS los instellen.

Zag dat VOIP op not registered stond, en de router maar weer eens reset (volgens Tweak de kuur voor al uw internet problemen). Kreeg ik mijn oude IP adres weer en VOIP werkt weer 8)7 . Maar DNS via router gaat nog niet goed.

Met Tweak internet wordt je vanzelf een beetje handig met routers en zo ;)

[ Voor 45% gewijzigd door KlaasKlaas op 24-05-2015 09:53 . Reden: situatie is verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo2012
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
Hier in Enschede hetzelfde probleem. Het instellen van de Google DNS werkte een paar minuten maar de boel ligt alweer plat. Het WAN lampje op de Genexis en het lampje daaronder blijven knipperen.

Iemand nog suggesties?

Update: Ineens heb ik weer internet. WAN en lampje eronder blijven knipperen en ook de 4 lampjes op de Zyxel blijven knipperen maar heb gelukkig weer internet.

[ Voor 26% gewijzigd door Ivo2012 op 24-05-2015 10:14 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Wat ik niet snap met deze storing is dat ik helemaal niet de tweak dns gebruikte. Ik had de unotelly dns (UK en Duitsland) staan en die deed het zelfs slechter dan Tweak.

Nu heb ik de google DNS staan en het werkt voorlopig.

Iemand enig idee wat het onderliggend probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Hier kan ik nu weer alle sites en ook de Appstore weer bereiken. Mijn probleem lijkt nu weer opgelost (heb geen wijzigingen doorgevoerd in dns etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CrashandBurn76 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:10:
Ik heb van het weekend ook besloten om over te stappen naar Tweak, helemaal omdat Telfort in navolging van KPN, de prijzen van haar abonnementen ging verhogen. Gelijk een mooie kans om nu al af te stappen van mijn oude abonnement.
Echter, ik zit nu wel nog met een vraag. Ik kan mij herinneren dat in het verleden het overstappen van de ene glasvezel leverncier naar de andere enigszins problematisch was. Er waren veel problemen met het vrijgeven van de lijn. Nu is het zo dat ik liever mijn Telfort lijn pas opzeg als de Tweak lijn werkend is afgeleverd. Maar dat is toch niet mogelijk, bij de overstap van glasvezel naar glasvezel?
Ik zat bij Telfort-glas en heb dat abo pas stopgezet nádat Tweak de verbinding daadwerkelijk had opgeleverd. Blijkbaar is er van vrijgeven-perikelen geen sprake bij glasvezel.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb hier net ook even dns problemen gehad via de standaard instellingen.
Alles werkt weer. Blijkbaar een storing in een tussenstation??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59
"Tweak ‏@TweakNL 11 min.11 minuten geleden

Vannacht tot vanochtend kon een aantal websites niet benaderd worden door klanten met internet. Dat is verholpen, excuses voor het ongemak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Yup hier werkt het ook weer. Kan weer aan't werk. En vanavond toch maar weer's gaan gamen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 23:35
Nu KPN de telefoontarieven met 0,17 cent per minuut verhoogt mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen, thanks telefoonabo terwijl ik überhaupt geen vaste telefoon heb aangesloten _O_

Aangezien ik in Enschede woon stap ik mooi over op 1Gbit glasvezel voor 40 euro per maand, maar als ik het topic en andere websites zo lees mag ik me meteen voorbereiden op alleen maar gezeik met Tweak klantenservice...
Gevalletje 'alleen de boze klanten hoor je' of is het echt áltijd dramatisch als je klantenservice nodig hebt?

Edit: En wat halen andere Enschedeërs hier met het bijgeleverde 100Mbit Usenet qua snelheid? Ik lees dat iemand eerst 28MB/s (200+Mbit) haalde en later 18MB/s (150Mbit) haalde, en een ander juist 50MB/s (400Mbit).
Vervelend dat dat bij 1Gbit-verbindingen dan ook niet gewoon onbeperkt is, of voor een paar euro per maand extra onbeperkt is.

[ Voor 25% gewijzigd door MacorgaZ op 25-05-2015 19:56 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
MacorgaZ schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:44:
Nu KPN de telefoontarieven met 0,17 cent per minuut verhoogt mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen, thanks telefoonabo terwijl ik überhaupt geen vaste telefoon heb aangesloten _O_

Aangezien ik in Enschede woon stap ik mooi over op 1Gbit glasvezel voor 40 euro per maand, maar als ik het topic en andere websites zo lees mag ik me meteen voorbereiden op alleen maar gezeik met Tweak klantenservice...
Gevalletje 'alleen de boze klanten hoor je' of is het echt áltijd dramatisch als je klantenservice nodig hebt?

Edit: En wat halen andere Enschedeërs hier met het bijgeleverde 100Mbit Usenet qua snelheid? Ik lees dat iemand eerst 28MB/s (200+Mbit) haalde en later 18MB/s (150Mbit) haalde, en een ander juist 50MB/s (400Mbit).
Vervelend dat dat bij 1Gbit-verbindingen dan ook niet gewoon onbeperkt is, of voor een paar euro per maand extra onbeperkt is.
De klantenservice is bij lange na niet perfect echter heb ik er nooit enorme problemen mee gehad. Als je alleen internet gebruikt ga je ze eigenlijk ook helemaal nooit nodig hebben want de enige problemen die ik tot nu toe heb gehad waren telefoon en tv.

Op 1 Gbps in Enschede haal ik gemiddeld zo'n 50 MB/s, moet ik er wel bij vermelden dat er maar heel weinig internet diensten zijn waar ik de Gbps op vol trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]Vervelend dat dat bij 1Gbit-verbindingen dan ook niet gewoon onbeperkt is, of voor een paar euro per maand extra onbeperkt is.
Ik vraag me af of het wel echt de beperking van de verbinding en het usenet account is of dat het stiekem toch gewoon de hardware is die gemaxed wordt vanwege unparren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashandBurn76 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:10:
Als aanvulling op wat @Raven zei:

Het is ook absoluut de bedoeling dat je eerst je -nieuwe- provider aanvraagt, dus zonder je oude op te zeggen.

Als je eerst de oude provider opzegt heb je grote kans op administratief gedoe, afkoelingsperiodes, etc.

Als je de nieuwe provider aanvraagt zonder de oude eerst op te zeggen, dan ziet deze vanzelf dat er al een provider actief is. De nieuwe provider dient dan een "migratie order" in te dienen.

Op deze manier ben ik inmiddels al 2x van provider gewisseld (keer van Lijbrandt naar Vodafone en keer van Vodafone naar Telfort). Beide keren had ik hoogstens 1 uur tot een halve dag downtime.

Tweak had dit overigens ook altijd in het orderformulier staan (weet niet of dat nu ook nog zo is ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaring met de helpdek. 1x telefonisch contact gehad en werd ik doorverwezen naar de mail. Kreeg keurig een nieuwe afstandsbediening binnen enkele dagen thuis. Hetzelfde was een week later het geval voor de gehele sparql box. Ging ook vlot en daadkrachtig.
Mijn ervaring is dus, bij problemen, mailen.

En dan nog even mbt migratie. Ik had eerst tweak aangevraagd en na 2,5 week was er een opleverdatum beschikbaar en het toeval was dat lijbrandt overging naar telfort en kon ik een week van tevoren kosteloos opzeggen. En die overgangsdatum was 2 dagen na oplevering tweak. Tweak heeft op de opleverdatum alles geinstalleerd en heb geen enkel probleem ondervonden (4 uur geen internet omdat de pop nog niet omgepatched was, dat gebeurde 's middags ipv 's ochtends).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb sinds een aantal dagen (geen idee sinds wanneer precies) een IP adres wat overal gezien wordt als een Duits IP. Op bijvoorbeeld YouTube kan ik sommige NL video's die in Duitsland geblokkeerd zijn niet bekijken.

Meer mensen hier last van?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er zwerven al een aantal topics rond op GoT over hetzelfde, bij verschillende ISP's en de landen verschillen nog wel eens. Dat krijg je als een ISP ip-adressen gebruikt die voorheen in een ander land actief waren en iemand met regio-block de database niet bijwerkt....

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 26-05-2015 14:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zit hier gemiddeld tussen de 40 en 50MB/s, heel af en toe zit ik daar wel eens boven.

Wat betreft de klanten service is mij idd ook opgevallen dat je beter kunt mailen, gaat wat vlotter als ze met een oplossing moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:39:
Er zwerven al een aantal topics rond op GoT over hetzelfde, bij verschillende ISP's en de landen verschillen nog wel eens. Dat krijg je als een ISP ip-adressen gebruikt die voorheen in een ander land actief waren en iemand met regio-block de database niet bijwerkt....
Yep, met Vodafone als grootste voorbeeld.

Omdat die sinds een jaartje ook een 'echte' ISP zijn (ipv dozenschuiver van andere ISP's) hadden die ook flink wat nieuwe IPV4 address space nodig.

Die hebben ze netjes gekregen van RIPE, maar dat waren wel blokken die in andere landen ook al gebruikt zijn. Ansich prima, records bij RIPE stonden nu gewoon op NL, etc.

En toch heb je van die luie/incapabele beheerders (ja, ook bij de US government of grotere bedrijven) die met blacklists of geo-databases werken en deze nooit updaten...... Dan gaat het dus fout ja :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Raven schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:39:
Dat had ik van Tweak nog niet gehoord, maar eigenlijk alleen van Vodafone. Maar YouTube die dat niet up to date heeft? Dat zou je van Google niet denken eigenlijk...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CrashOne heeft het over een aantal dagen, dus mogelijk is die database gewoon nog niet bijgewerkt. Lijkt mij sterk dat ze dat elke dag doen, wekelijks of maandelijks lijkt mij waarschijnlijker, dat ze dan in grote getale de boel bijwerken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/IP_Address_Lookup_-_WhatIsMyIP.com%C2%AE-20150526-150318.png

Net had ik een 217.19.*.* IP, daarvoor een 30.?? IP. Drie keer veranderd op één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04:
[afbeelding]

Net had ik een 217.19.*.* IP, daarvoor een 30.?? IP. Drie keer veranderd op één dag.
offtopic:
Is een verjaardagscadeau van Tweak :+

Gefeliciteerd trouwens *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wel een lekker cadeau dan: Kan remote nergens meer bij én "ze" denken dat ik een Duitser ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ohhh neuhhh, Zhe Germanss arhe cumming!

* HaterFrame rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:52:
Ohhh neuhhh, Zhe Germanss arhe cumming!

/me rent
offtopic:
Dat is precies wat ik dacht _O-

/me gaat alvast de schuilkelder in :+. [/laatste grap]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
MetaFrame schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:39:
[...]

Ik zit hier gemiddeld tussen de 40 en 50MB/s, heel af en toe zit ik daar wel eens boven.

Wat betreft de klanten service is mij idd ook opgevallen dat je beter kunt mailen, gaat wat vlotter als ze met een oplossing moeten komen.
Oké geil, ik denk toch niet dat mijn Linksys E2000-routertje daar overheen komt (wel gigabit LAN maar WAN-to-LAN lang niet volgensmij) dus toppie.
Thanks voor de reacties, ik ga zo het abonnement maar eens aanvragen.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vervang routertje met het zyxel modem en profit? Of heb je zwaarwegende redenen om vast te houden aan de linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
Mijn advies zou zijn om een IPv6 adres aan te vragen, dan krijg je een nieuw IPv4 statisch IP adres, waarschijnlijk in de 84 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
CrashOne schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04:

Volgens mij wordt bij Tweak een redelijk hoge lease tijd aangehouden. 3 ip veranderingen op een dag komt dan ook alleen maar voor als je je MAC adressen constant aanpast.

Verder dacht ik dat Tweak alleen maar 84.245.0.0/18 en 82.197.216.167/19 voor consumenten gebruikten en 217.19.* voor hun eigen infrastructuur. Dan zijn de adresranges die ik voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
hovemt schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Volgens mij wordt bij Tweak een redelijk hoge lease tijd aangehouden. 3 ip veranderingen op een dag komt dan ook alleen maar voor als je je MAC adressen constant aanpast.

Verder dacht ik dat Tweak alleen maar 84.245.0.0/18 en 82.197.216.167/19 voor consumenten gebruikten en 217.19.* voor hun eigen infrastructuur. Dan zijn de adresranges die ik voorbij heb zien komen.
Ik houd het niet echt in de gaten maar je hebt ook nog de tv backend op: http://185.6.48.3:8808/client-portal/device/

Overigens lijkt het alsof een normale browser daar sindskort een 'mobile versie' ofzo voorgeschoteld krijgt, voorheen kreeg je de "pc" versie die vrijwel gelijk was aan de abox (wel zonder video uiteraard) en waar ook te navigeren viel met diverse toetsen. Nu werkt alleen nog 'q' voor een restart van de interface lijkt het maar heb nog geen zin gehad de source door te kijken wat er daadwerkelijk gebeurt, het was wel eens handig maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
ipindex zegt het volgende over de ipadressen van Cambrium:

82.197.192.0 - 82.197.223.255 NL-CAMBRIUM-20031111 Cambrium BV NL
82.197.195.0 - 82.197.195.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
82.197.203.0 - 82.197.203.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
82.197.213.0 - 82.197.213.255 NL-CAMBRIUM Cable Network Tweakable Zwolle NL
82.197.215.0 - 82.197.215.255 NL-CAMBRIUM Cable Network Tweakable Den Bosch NL
82.197.219.0 - 82.197.219.255 NL-CAMBRIUM Cable Network Tweakable other regions NL
84.245.0.0 - 84.245.63.255 NL-CAMBRIUM-20040802 Cambrium BV NL
84.245.14.0 - 84.245.14.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
84.245.24.0 - 84.245.24.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
84.245.26.0 - 84.245.26.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
185.6.48.0 - 185.6.51.255 NL-CAMBRIUM-20121009 Cambrium IT Services B.V. NL
217.19.16.0 - 217.19.31.255 NL-CAMBRIUM-20030121 Cambrium BV, located in Almere and Velsen; NL
217.19.16.0 - 217.19.16.63 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
217.19.19.0 - 217.19.19.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
217.19.22.0 - 217.19.22.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
217.19.31.0 - 217.19.31.255 NL-CAMBRIUM Cambrium BV NL
176.124.71.0 - 176.124.71.255 Tweak-Usenet-UG Tweak News UG DE

[ Voor 4% gewijzigd door dumphlum op 27-05-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Ik kwam op het forum van kitz weer een nieuwe firmware versie tegen: 10C0. Dit keer wel met een changelog.

Heb hem op maar even op mijn dropbox gezet: https://dl.dropboxusercon...13265233/V100AAKL10C0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
hovemt schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:58:
Ik kwam op het forum van kitz weer een nieuwe firmware versie tegen: 10C0. Dit keer wel met een changelog.

Heb hem op maar even op mijn dropbox gezet: https://dl.dropboxusercon...13265233/V100AAKL10C0.zip
Inmiddels de firmware ingeladen, kom nog wel terug met eventuele bevindingen.

1e bevinding:

ICMP ipv6 filtered, test uitgevoerd via http://ipv6-test.com/.

Oplossing:

Windows Firewall --> Advanced Settings --> Inbound rules

File and Printer Sharing (Echo Request - ICMPv4-In) enable rule public met Remote IP to any bij scope
File and Printer Sharing (Echo Request - ICMPv6-In) enable rule public met Remote IP to any bij scope

[ Voor 48% gewijzigd door mvegetto op 28-05-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
MetaFrame schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:35:
Vervang routertje met het zyxel modem en profit? Of heb je zwaarwegende redenen om vast te houden aan de linksys?
Gaat eigenlijk alleen om het WiFi-bereik, vanuit m'n meterkast naar m'n woonkamer is het niet zo lekker, met de Linksys in de woonkamer juist overal goed bereik. Maar ik kan anders wel een dubbele kabel trekken, komt wel goed ;).

Irritant dat je verplicht een monteur moet laten langskomen, heb eerst met KPN ook zelf m'n glasvezel aangesloten. :/

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MacorgaZ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:22:
[...]

Gaat eigenlijk alleen om het WiFi-bereik, vanuit m'n meterkast naar m'n woonkamer is het niet zo lekker, met de Linksys in de woonkamer juist overal goed bereik. Maar ik kan anders wel een dubbele kabel trekken, komt wel goed ;).

Irritant dat je verplicht een monteur moet laten langskomen, heb eerst met KPN ook zelf m'n glasvezel aangesloten. :/
Waarom dubbel? UTP vanaf Genexis naar het modem die je dan op de plek van de linksys zet?
Of zit je dan met de rest van je bekabeling zoals TV en Telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
MetaFrame schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Waarom dubbel? UTP vanaf Genexis naar het modem die je dan op de plek van de linksys zet?
Of zit je dan met de rest van je bekabeling zoals TV en Telefoon?
Ooooh, wat stom, ik zie nu dat ik door het bijgeleverde korte UTP-kabeltje van KPN eigenlijk onnodig m'n modem in de meterkast heb staan, wissel het met de langere kabel van de Linksys en hij kan in de woonkamer.....
Ik kan nu al en straks met Tweak gewoon het modem op de plek van de Linksys zetten....
Luiheid na een werkende internetverbinding...... :z :+
Thanks voor de epiphany ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MacorgaZ op 28-05-2015 21:35 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

:X :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
gister gesprek gehad met de service desk van tweak. over mijn aansluiting. en ik moet zeggen HELEMAAL TOP! (tot nu toe dan). aansluiting komt 26 juni ivm dubble kosten. (kwamen ze zelf mee). en vroeg nog of ze binnen kort van Zyxel afstappen. en volgens hem gaan er wel geruchten dat ze over stappen op een andere modem. wanneer dat gebeurde kon hij niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:35:
De Zyxel is geen modem maar gewoon een cheap-ass routertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Aaargh! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Die Zyxel is nou ook weer niet zo goedkoop: ~150E als je hem nieuw zou kopen (pricewatch: Zyxel VMG8324-B10A)... Daarnaast is het wel degelijk ook een modem met al die ADSL zooi erin. (kijk vooral even naar de specs)

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 29-05-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aaargh! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Het is maar hoe je het beestje noemen wil, om het enigszins begrijpbaar te houden noem ik het kreng het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07 10:25

darthdrinker

HELP!

He guys ff een vraagje over overstappen van glas naar glas, kan het niet vinden op internet. Op dit moment zit ik bij Telfort en die gaan hun contracten aanpassen dus ik mag overstappen. Aangezien ik in Leeuwarden woon wil ik wel naar die 1000Mbit verbinding toe met Sparq voor tv. Nu zit ik met het volgende:
Kan het abonnement bij Tweak alvast aanvragen en pas Telfort opzeggen als ik de Tweak aansluiting heb? Of moet de glasvezel aansluiting eerst vrij zijn van abonnementen voor ik Tweak kan laten installeren?
De laatste keer dat ik van glas heb gewisseld heb ik hier niet op gelet en uiteindelijk meer dan drie weken zonder internet gezeten. (heb hier nog steeds nachtmerries van) Maar ik kan maar niet vinden hoe ik dat precies moet doen. Weten jullie, misschien uit ervaring, hoe en of dit mogelijk is?

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
De glasvezel hoeft niet vrij te zijn. Je kan gerust tweak aanvragen en wanneer je een opleverdatum hebt van tweak, kun je je huidige opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Tegenwoordig gaat het zo: Jij vraagt aan bij Tweak. Tweak ziet/weet dat je nu bij Telfort zit en schiet een migratieorder in bij Reggefiber. Dat wil dus zeggen dat jouw verbinding in de wijkcentrale fysiek moet worden omgezet. De datum daarvoor wordt doorgegeven aan Telfort en die zien dat als jouw opzegging en je ontvangt een brief met bevestiging van die opzegdatum. Als het goed is, is dat dezelfde datum als die Tweak naar jou communiceert met betrekking tot bezoek monteur en start diensten.

Dus je zit hooguit een paar uur zonder diensten en als je zelf de nieuwe NT van tweak op de aansluiting zet, werkt het waarschijnlijk al meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Lieuwe15 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:03:
De glasvezel hoeft niet vrij te zijn. Je kan gerust tweak aanvragen en wanneer je een opleverdatum hebt van tweak, kun je je huidige opzeggen.
Dat laatste hoeft bij Telfort dus niet heb ik gemerkt toen ik naar Vodafone verhuisde. Ideaal, want ik had nul overlap van abonnementskosten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dan heb ik dat mis en zou het inmiddels een stuk beter werken :).
Het is in ieder geval al niet meer de drama zoals een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Super, bedankt voor de info, het was inderdaad echt dramatisch met van glas naar glas overgaan. Maar ik begrijp dat Barre73 er dus positieve ervaring mee heeft dus dan ga ik er maar eens mee bezig.

Ik verwacht trouwens dat voor dat geld de lijn bij Tweak wel redelijk dik is overgeboekt maar goed ik ga ook niet de hele dag die 1000Mbit gebruiken. 1000Mbit internet here we come. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

darthdrinker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:56:
He guys ff een vraagje over overstappen van glas naar glas, kan het niet vinden op internet. Op dit moment zit ik bij Telfort en die gaan hun contracten aanpassen dus ik mag overstappen. Aangezien ik in Leeuwarden woon wil ik wel naar die 1000Mbit verbinding toe met Sparq voor tv. Nu zit ik met het volgende:
Kan het abonnement bij Tweak alvast aanvragen en pas Telfort opzeggen als ik de Tweak aansluiting heb? Of moet de glasvezel aansluiting eerst vrij zijn van abonnementen voor ik Tweak kan laten installeren?
De laatste keer dat ik van glas heb gewisseld heb ik hier niet op gelet en uiteindelijk meer dan drie weken zonder internet gezeten. (heb hier nog steeds nachtmerries van) Maar ik kan maar niet vinden hoe ik dat precies moet doen. Weten jullie, misschien uit ervaring, hoe en of dit mogelijk is?
Is pas nog gevraagd :P

CrashandBurn76 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Oeps sorry, ik wordt ook weer een dagje ouder, nu ben ik dus twee keer geholpen. Misschien is het ook een idee om dit verhaal in de startpost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Caelorum schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Die Zyxel is nou ook weer niet zo goedkoop: ~150E als je hem nieuw zou kopen (pricewatch: Zyxel VMG8324-B10A)... Daarnaast is het wel degelijk ook een modem met al die ADSL zooi erin. (kijk vooral even naar de specs)
Er zit een ADSL modem in ja, maar die wordt in het geval van Tweak dus niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:05:
[...]

Het is maar hoe je het beestje noemen wil, om het enigszins begrijpbaar te houden noem ik het kreng het modem.
Dat is juist ontzettend verwarrend, want dat is niet de rol die het ding vervuld. Het ding modem noemen impliceert dat je 'm nodig hebt om het glasvezel signaal te (de)moduleren en dat is uiteraard niet zo, erg komt gewoon ethernet uit je FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Aaargh! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Er zit een ADSL modem in ja, maar die wordt in het geval van Tweak dus niet gebruikt.
En de DSL klanten van tweak dan (zoals ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zitten in het verkeerde topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

badboynova schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:43:
[...]

En de DSL klanten van tweak dan (zoals ik) ;)
In dat geval is het wel een modem. Krijgen jullie dezelfde Zyxel router als glasvezel klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Aaargh! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:50:
[...]

In dat geval is het wel een modem. Krijgen jullie dezelfde Zyxel router als glasvezel klanten ?
yup dat klopt. voor dat tweak met sparql begon hadden we de zyxel p 2602hw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 14:29

DaTuX

Tech Junkie

Beste mede tweakers :)

ik zit met een keuze dilemma
ik zit (al jaren) bij ziggo en tot voor kort beviel me dit goed totdat:
a) een collega me wees op een 1GB verbinding voor een nette prijs (tweak dus)
b) ik sinds de tv netwerk aan passing veel hinder ondervind ondanks (echt) goede bekabeling / afscherming etc.

Dus wil ik het liefst in 1 keer alles vervangen dus ook naar Sparql dan.
Uiteraard lees ik de (niet al te positieve) reacties over dit IPTV platform maar, zie ik ook dat de mensen die de Zyxcel vervangen, nagenoeg geen issues hebben (in iedergeval minder).

Dus wil ik eigenlijk direct de Zyxcel vervangen voor een Edgerouter van Ubiquity
nu zijn er 2 modellen die zowel prijs als performance technisch erg interessant zijn:
- Edgerouter X SFP (kan ook die mediaconverter in de doos blijven)
- Edgerouter lite

Nu is de X variant iets goedkoper en iets trager maar scheelt weer 1 stroom verbruiker (moet wel een WDM SFP module bij a 11 euro)
daarnaast is de Lite variant iets duurder ook stukken vlotter

nu is mijn vraag is de X variant snel genoeg of is het toch verstandiger om de Lite te kiezen?
(Iemand al ervaring met de X serie ?)

bronnen:
https://frack.nl/wiki/Tweak_Glasvezel#Genexis_2 Genexis eruit
https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-x-sfp/ EdgeRouter X SFP
https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-lite/ EdgeRouter Lite

[ Voor 0% gewijzigd door DaTuX op 29-05-2015 20:05 . Reden: Typo's ]

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Ik zou het houden bij de Lite variant zonder SFP module. Laat die FTU van Reggefiber lekker dicht. Je houdt namelijk ook nog een halfopen FTU over als je pech hebt en de kap er niet meer op krijgt, en je moet nog een eigen (geschikte) glaspatchkabel kopen om in de FTU op de blauwe connector te klikken en dan in die Edgerouter. Wordt het ook weer wat duurder van bij elkaar.
Die mediaconverter gebruikt maar weinig stroom (1,5 watt) en levert geen of bijna geen vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Die Edgerouter X is nog nergens verkrijgbaar, dus ik weet niet of die wel gigabit aan gaat kunnen. Het lijkt erop dat de ER-X geen hardware offloading heeft, wat de ER-Lite wel heeft. Hierdoor is die ER-Lite ook in staat om prima snelheden te halen.

Echter weet ik niet of iemand al een ER-Lite heeft draaien icm Tweak en Sparql. Je zou dan goed moeten kijken of hij wel een goede IGMP-Proxy implementatie heeft.

Wat betreft de Zyxel. In het begin waren er problemen met de firmware in de Zyxel waardoor het IPTV platform niet helemaal lekker liep. Dit is echter met de recentere firmwares niet echt een issue meer.

[ Voor 19% gewijzigd door hovemt op 29-05-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hovemt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:48:
[...] Wat betreft de Zyxel. In het begin waren er problemen met de firmware in de Zyxel waardoor het IPTV platform niet helemaal lekker liep. Dit is echter met de recentere firmwares niet echt een issue meer.
Ik ervaar het overigens precies andersom. V4 is de meest recente firmwareversie waarbij ik geen problemen ondervind met IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 28-09 20:23
Sinds enige tijd ervaar ik weer freezes in het televisiebeeld. Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van? (Almere)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Aaargh! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Dat is juist ontzettend verwarrend, want dat is niet de rol die het ding vervuld. Het ding modem noemen impliceert dat je 'm nodig hebt om het glasvezel signaal te (de)moduleren en dat is uiteraard niet zo, erg komt gewoon ethernet uit je FTU.
Heb je'm ook niet nodig als je de vaste telefonie (gratis bij Tweak) gebruikt? Of zijn daar andere mogelijkheden voor?
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.