Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:28:
Zijn er meer mensen waar de verbinding er opeens uit ligt ? Kan via 4G de Tweak website ook niet benaderen.
Hier ook net. Alles zakelijk eruit via glasvezel van Vodafone. Caiway glasvezel thuis was er ook uit. Zelfs 4G van Telfort was er ook even uit. Nu doet alles het weer. Dit is wel heel bizar alles tegelijk. Landelijke storing lijkt het wel geweest te zijn op alle netwerken. Massale black-out haha. Blackout Bomb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 20:05
gelukkig was het een korte storing

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Volgens Twitter is een grote storing op AMS-IX, ams-ix.net is ook niet bereikbaar.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:42:
Volgens Twitter is een grote storing op AMS-IX, ams-ix.net is ook niet bereikbaar.
http://www.bright.nl/inte...n-door-storing-van-ams-ix

Internet en pinverkeer down door storing van AMS-IX
tags: content
Userpica
Het internet en pinverkeer in Nederland ligt er bij velen uit. Er is een storing bij AMS-IX, het belangrijkste internetknooppunt van Nederland.

Door de storing, die even na twaalf uur 's middags begon, laden websites niet goed en hebben velen problemen met de internetconnectie. Daarnaast ligt het pinverkeer bij veel winkels eruit, omdat deze technologie ook werkt via het internet.

AMS-IX bevestigt dat er een storing is en komt spoedig met meer details. De woordvoerder wist vooralsnog niet wat de storing veroorzaakt.

Het gebeurt niet vaak dat AMS-IX met een storing kampt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Op de website van Tweak geven ze nu aan dat er een storing is.
Storing
Op dit moment is er een landelijke storing gaande op een belangrijk internet-knooppunt in Amsterdam. Daardoor werken veel websites niet of slecht, en kan het zijn dat onze dienstverlening niet zoals gebruikelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:49:
[...]
Door de storing, die even na twaalf uur 's middags begon, laden websites niet goed en hebben velen problemen met de internetconnectie. Daarnaast ligt het pinverkeer bij veel winkels eruit, omdat deze technologie ook werkt via het internet.
Oh, handig. Wilde net inkopen gaan doen voor vandaag/morgen. Mogen ze de boel wel snel fixen want anders wordt het 2 dagen bezorgvoer vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59
Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Oh, handig. Wilde net inkopen gaan doen voor vandaag/morgen. Mogen ze de boel wel snel fixen want anders wordt het 2 dagen bezorgvoer vreten.
Je kan ook van die donkere zolder af komen en naar buiten gaan, winkels zijn in 2015 nog steeds fysiek aanwezig ;) :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

badboynova schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Je kan ook van die donkere zolder af komen en naar buiten gaan, winkels zijn in 2015 nog steeds fysiek aanwezig ;) :D :+
Ik wilde ook naar een fysieke winkel, maar daar heb je niet zo veel aan als je niet kan pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Ik wilde ook naar een fysieke winkel, maar daar heb je niet zo veel aan als je niet kan pinnen.
Wij als tweak klant besparen toch zoveel geld , dat we elke winkel zo binnen kunnen lopen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5hx5Di6.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Zo abonnement bij TweakDSL aangevraagd. 1000 down 1000 up in Almere, heerlijk! UPC de deur uit met die prijsverhogingen. Zit bij TweakDSL letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Tweakdsl levert geen fiber hoor. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

badboynova schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Wij als tweak klant besparen toch zoveel geld , dat we elke winkel zo binnen kunnen lopen
Ik heb vrijwel nooit cashgeld op zak. Hooguit een keer 5-10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Weet iemand wanneer glasvezel naar Zoetermeer komt?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er staat een postcodecheck op www.eindelijkglasvezel.nl , misschien dat die een planning kan aangeven? En anders Reggefiber mailtje sturen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
GoT.Typhoon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:52:
Zo abonnement bij TweakDSL aangevraagd. 1000 down 1000 up in Almere, heerlijk! UPC de deur uit met die prijsverhogingen. Zit bij TweakDSL letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rij.
Heb je dat via Tweak gedaan of 2 jaar mega korting abonnement bij eindelijkglasvezel.nl? Alleen het 1e jaar krijg je dan 10 euro per maand korting 2e jaar is weer normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-05-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:16:
[...]

Heb je dat via Tweak gedaan of 2 jaar mega korting abonnement bij eindelijkglasvezel.nl? Alleen het 1e jaar krijg je dan 10 euro per maand korting 2e jaar is weer normaal.
Via eindelijk Glasvezel inderdaad. 40 euro per maand het eerste jaar en daarna 50 euro per maand. Ik ben dus goedkoper uit en ik krijg sneller internet. Heb stiekem ook nog even Sparql Basic erbij gedaan (Voor 5 euro extra, totaal 45 per maand eerste jaar dus), wat mij recht geeft op het HBO pakket wat normaal 15 euro kost. Daarbij zit er ook nog nieuwsgroepen bij met een retentie van 1100 dagen en 800 m/bit download. _/-\o_

Als ik alles onder de streep neerzet, dan betaal ik in feite eigenlijk maar 32 euro.

55 euro - (-8 euro voor nieuwsgroepen -15 euro voor HBO) = 32 euro

Dit geld in mijn geval dan, want ik nam HBO al af en ook een aparte nieuwsgroepen. Kortom, een superdeal!

[ Voor 19% gewijzigd door GoT.Typhoon op 13-05-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Opnemen heb je er niet bij gedaan? Ik kan deze optie niet selecteren bij eindelijk Glasvezel. Ik gebruik het niet, maar het moet er bij van mijn vriendin. Ik twijfel nog tussen 1 of 2 jaar. 2 jaar is wel lang, straks werkt het allemaal niet goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:39:
Opnemen heb je er niet bij gedaan? Ik kan deze optie niet selecteren bij eindelijk Glasvezel. Ik gebruik het niet, maar het moet er bij van mijn vriendin. Ik twijfel nog tussen 1 of 2 jaar. 2 jaar is wel lang, straks werkt het allemaal niet goed :D
Ik heb de servicedesk gebeld, die vertelde mij dat ik gewoon kon pauzeren en weer verder kijken. Dit is in feite dus een opname functie. Ik heb verder geen idee of er dan ook echt een dedicated opneem functie in de mediabox van Sparql zit, maar ik gebruik het nooit... Ik heb overigens wel de 5GB gratis online backup aangevinkt, al ga ik daar waarschijnlijk ook nooit van gebruik maken x)

Overigens vertelde de servicedesk mij ook, dat upgraden makkelijker is dan downgraden, dus ik zou zeggen lekker afsluiten via Eindelijkglasvezel en dan bellen dat je alsnog opnemen erbij wilt? Wellicht van tevoren even informeren of dat mogelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door GoT.Typhoon op 13-05-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Heeft er iemand ook al dagen geen signaal op Foxlife (kanaal 055) en Vox (kanaal 217) @ Amersfoort / Sparql? Getest op 3 ontvangers met verschillende TV's. Concreet kan ik het kanaal kiezen en zie ik ook netjes de info weergave (tijd) maar geen beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wat ik vreemd vind, en ik weet niet of dit niet alleen bij tweak zo is.
Waarom bieden ze een 50mbit verbinding aan en daarnaast een 1000mbit en daartussen niks?
Lijkt mij zo'n grote sprong voor het bedrag wat je betaald :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ze bieden helemaal geen 50 en 1000mbit abo's aan :S O-)

offtopic:
Wanneer wordt dit nou eens in de topicwarning gezet die niemand leest :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
GoT.Typhoon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:00:
[...]

Ik heb de servicedesk gebeld, die vertelde mij dat ik gewoon kon pauzeren en weer verder kijken. Dit is in feite dus een opname functie. Ik heb verder geen idee of er dan ook echt een dedicated opneem functie in de mediabox van Sparql zit, maar ik gebruik het nooit... Ik heb overigens wel de 5GB gratis online backup aangevinkt, al ga ik daar waarschijnlijk ook nooit van gebruik maken x)

Overigens vertelde de servicedesk mij ook, dat upgraden makkelijker is dan downgraden, dus ik zou zeggen lekker afsluiten via Eindelijkglasvezel en dan bellen dat je alsnog opnemen erbij wilt? Wellicht van tevoren even informeren of dat mogelijk is.
Oké bedankt, misschien toch maar 2 jaar doen via eindelijk Glasvezel. Je betaald dan ook geen €25 administratie kosten. Hoe is de kwaliteit van Sparql tv in Almere of Enschede? Straks in Leeuwarden dan ook eigen streams en niet meer van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Raven schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:40:
Ze bieden helemaal geen 50 en 1000mbit abo's aan :S O-)

offtopic:
Wanneer wordt dit nou eens in de topicwarning gezet die niemand leest :+
Tikken op een klein scherm is wat lastig :P maar je zal mijn punt vast wel begrijpen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

WhySoSerious? schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:32:
[...]
Hoe is de kwaliteit van Sparql tv in Almere of Enschede?
Beeldkwaliteit is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vond de streams van KPN echt bagger vergeleken met die Sparql

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Die van Almere, Enschede en straks Leeuwarden zijn dus onbewerkte streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Raven schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:52:
Er staat een postcodecheck op www.eindelijkglasvezel.nl , misschien dat die een planning kan aangeven? En anders Reggefiber mailtje sturen ;)
Dank je heb gemailt maar niet binnen dit half jaar...:(

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Iemand een idee of bijgeleverd Sparql tv kastje vervangen kan worden voor een bv een dreambox met PLi-Image Engima2.
of ben je gebonden aan de encryptie van Sparql (zie trouwens nergens welke encryptie er gebruikt wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even een account aangemaakt voor een waarschuwing.Ik ben 12 mei aangesloten op het glasnetwerk van tweak,helaas viel op 13 mei de verbinding weg.Op 14 mei ,om 09.30 uur ,gebeld voor storingsmelding,kreeg een bandje met de openingstijden, ik kon niet worden geholpen.Hemelvaart misschien... In de middag weer gebeld toen bleek er wel iemand te zijn.Na enige tijd geconstateerd dat de ethernetpoort kapot is en dat er een monteur moet langs komen.Kan niet vandaag maar morgen wordt U
gebeld voor het tijdstip.Vandaag zelf maar weer gebeld.Vandaag langs komen zal moeilijk worden,woensdag is de eerste mogelijkheid.
Voor iedereen die een goed werkende verbinding heeft en zich laat verleiden door de snelle snelheden van tweak,zou ik zeggen, denk goed na! Bij een hardware storing zit je een week zonder telefoon,televisie en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Uit nieuwsgierigheid, de blog van Tweak heeft het over VLAN 4 en VLAN 34. Komt er uit de muur/FTU dan Ethernet verkeer dat 802.1q getagged is?

Zoja, dan zou je met een L3 switch toch al klaar zijn?

Weet iemand daarnaast welke subnetten er worden gebruikt op beide VLANs?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

vlan 3 en 34 komen inderdaad getagd uit de FTU, maar deze moet je daarna nog wel routeren/NAT'en.

De subnetten zijn volgens mij per verbinding anders, omdat daar natuurlijk je eigen externe IP's op binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Alright, das duidelijk. Hoe zit het dat met wat ik eerder heb gelezen over IPTV verkeer dat ook bij VLAN 34 moet komen?

Dat zou toch juist helemaal op zn eigen netwerk(VLAN) moeten lopen?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 08:14
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:09:
Toch maar even een account aangemaakt voor een waarschuwing.Ik ben 12 mei aangesloten op het glasnetwerk van tweak,helaas viel op 13 mei de verbinding weg.Op 14 mei ,om 09.30 uur ,gebeld voor storingsmelding,kreeg een bandje met de openingstijden, ik kon niet worden geholpen.Hemelvaart misschien... In de middag weer gebeld toen bleek er wel iemand te zijn.Na enige tijd geconstateerd dat de ethernetpoort kapot is en dat er een monteur moet langs komen.Kan niet vandaag maar morgen wordt U
gebeld voor het tijdstip.Vandaag zelf maar weer gebeld.Vandaag langs komen zal moeilijk worden,woensdag is de eerste mogelijkheid.
Voor iedereen die een goed werkende verbinding heeft en zich laat verleiden door de snelle snelheden van tweak,zou ik zeggen, denk goed na! Bij een hardware storing zit je een week zonder telefoon,televisie en internet.
Natuurlijk is het jammer/pech voor je dat je na 1 dag geen verbinding meer hebt, maar je hebt natuurlijk te maken met:

- de 13de.
- een consumentenlijn.
- badkuipkromme. http://datacentered.nl/20...ten-tot-je-een-ons-weegt/

Ik denk dat je bij andere providers ook niet op hemelvaart veel sneller zal worden geholpen.

Om je gerust te stellen, als je eenmaal door de beginfase van de badkuip bent, dat je dan lang plezier van je verbinding zal hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:44
Ik zit hier met een probleem waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Aantal weken geleden was het internet en TV hier ineens weg. Bleek na wat uitzoekwerk en een monteur dat iemand van Reggefibers wat verkeerd had aangesloten (in de wijkcentrale?). Kan best kloppen wat er werden wat nieuwe huizen opgeleverd daar in de buurt.
Sindsdien toch best wat problemen overgehouden. Vervelendste twee zijn:
1) Als ik verbinding maakt met het wifi dan kan ik direct bij alle andere apparaten op het netwerk. De router geeft echter de eerste ~10min niets terug en toegang tot internet heb ik dan ook niet.
en 2) welke mogelijk gerelateerd is: de tv heeft eenzelfde probleem met geen verbinding enzo. Verder komt nog bij dat als die wel verbinding heeft ik eerst via kanaalkiezen met nummer moet switchen voordat ik beeld en geluid heb. Gewoon zappen met channel+ en - laat nog steeds een grijs beeld zien.

Vervelende aan 2 is dat deze niet meer voorkwam nadat de subnetmask van de static route was aangepast van 255.255.255.0 naar 255.255.255.192, maar nu dus weer helemaal terug is. Zelfs als ik de mask weer terug verander blijf het probleem.
Overigens heb ik met mijn PC dus geen enkel probleem. Die zet ik aan en kan ik meteen bij de router en het internet op. Lijkt dus alleen van toepassing op Wifi en op de bekabeld aangesloten sparql box.

Andere router heb ik ondertussen ook al gehad en met beide routers heb ik dezelfde problemen.

Iemand enig idee wat het is? Of ik heb hier een stoorzender in het netwerk zitten of er is nog steeds iets niet helemaal goed ingesteld in het netwerk.

*Edit*
Het enige in mijn thuissituatie wat ik kan bedenken dat problemen oplevert is het nieuwe netwerk van de buren. Wordt nu door beide kanten bestraald met enorm sterke wifisignalen. Die Zyxel is wat ondermaats daardoor. Maar de drie netwerken zitten wel netjes elk op een niet overlappend kanaal, dus zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik. Tweak levert nog steeds geen 5GHz routers, of wel?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 15-05-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Natuurlijk is het jammer/pech voor je dat je na 1 dag geen verbinding meer hebt, maar je hebt natuurlijk te maken met:

- de 13de.
- een consumentenlijn.
- badkuipkromme. http://datacentered.nl/20...ten-tot-je-een-ons-weegt/

Ik denk dat je bij andere providers ook niet op hemelvaart veel sneller zal worden geholpen.

Om je gerust te stellen, als je eenmaal door de beginfase van de badkuip bent, dat je dan lang plezier van je verbinding zal hebben :)
Ik begrijp dat het op hemelvaart lastig is,maar mij werd verzekerd dat er op vrijdag een monteur zou langs komen,ik zou ff gebeld worden voor het tijdstip.Het belletje bleef uit vandaar dat ik zelf heb gebeld.Toen bleek er pas op woendag tijd.
Ik vind dit absoluut niet acceptabel, ongeacht of we het hebben over een consumentenlijn of niet.Telefoon gaat ook over deze lijnen en aangezien ik een gehandicapte zoon thuis heb,waarvoor wij veel gebruik maken van huis-telefoon,is dit een eerste levensbehoefte.
Gelukkig ben ik verstandig geweest en heb ik mijn oude upc(ziggo) aangehouden,en ook voor de telefonie heb ik nog steeds mijn oude koperlijn van de kpn. Ik was altijd al bang dat mij dit zou gebeuren.Nummer transpoort zou volgende week gaan gebeuren maar ga ik nu annuleren.
Kennelijk accepteer jij het om een week te moeten wachten,maar ik vind dat absoluut niet normaal,wij leven in een tijd waarin het kasje in je meterkast een cruciaal onderdeel van het leven is.........
Oh vorig jaar kerst een storing gehad bij upc,op derde kerstdag stonden ze voor mij deur!

Vandaar mijn waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nederland kent maar twee kerstdagen dus dat ze op de dag na kerst bij jouw thuis komen is niet zo vreemd.
Maar inderdaad is Tweak wat traag met het langsturen van een monteur. Was mij ook al opgevallen. Behulpzaam aan de telefoon zijn ze dan weer wel en als glasvezel eenmaal werkt blijft het in principe ook gewoon werken (tenzij iemand een fuckup maakt zoals bij mij :P).
Wat dat betreft is glasvezel niet beter of slechter dan Ziggo. Ook daar heb ik wel eens een week moeten wachten op een monteur, want "het was druk". Om nog maar niet van de problemen met verouderde kabels buiten in de grond te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:53:
[...]

Ik begrijp dat het op hemelvaart lastig is,maar mij werd verzekerd dat er op vrijdag een monteur zou langs komen,ik zou ff gebeld worden voor het tijdstip.Het belletje bleef uit vandaar dat ik zelf heb gebeld.Toen bleek er pas op woendag tijd.
Ik vind dit absoluut niet acceptabel, ongeacht of we het hebben over een consumentenlijn of niet.Telefoon gaat ook over deze lijnen en aangezien ik een gehandicapte zoon thuis heb,waarvoor wij veel gebruik maken van huis-telefoon,is dit een eerste levensbehoefte.
Gelukkig ben ik verstandig geweest en heb ik mijn oude upc(ziggo) aangehouden,en ook voor de telefonie heb ik nog steeds mijn oude koperlijn van de kpn. Ik was altijd al bang dat mij dit zou gebeuren.Nummer transpoort zou volgende week gaan gebeuren maar ga ik nu annuleren.
Kennelijk accepteer jij het om een week te moeten wachten,maar ik vind dat absoluut niet normaal,wij leven in een tijd waarin het kasje in je meterkast een cruciaal onderdeel van het leven is.........
Oh vorig jaar kerst een storing gehad bij upc,op derde kerstdag stonden ze voor mij deur!

Vandaar mijn waarschuwing!
Ik snap je probleem, maar in een wereld waar niemand echt bereid is om ook maar één cent meer dan nodig is uit te geven, loop je het risico om soms niet bereikbaar te zijn voor meer dan 24 uur. Ook KPN is van plan in de nabije toekomst hun "oude en vertrouwde" telefooncentrales uit te zetten, domweg omdat er te weinig klanten op analoge telefonie "blijven hangen". Ook het mobile netwerk blijft helaas "achter" op het analoge netwerk.
Als je denkt dat je een backup hebt via het mobile netwerk, dan zou je in geval van een (langdurige) stroomstoring ook nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. (van toepassing op volgens mij alle aanbieders).
Ik zeg niet dat het acceptabel is dat ik een week zou moeten wachten om een "mannetje" te krijgen om "iets" te vervangen, "gelukkig" heb ik daar nog geen last van gehad. Wel kan ik zeggen dat ik een uptime heb van 99.99 %, afgezien van de downtime vanwege andere oorzaken zoals een algehele internet storing of een stroomstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Caelorum schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:51:
Vervelende aan 2 is dat deze niet meer voorkwam nadat de subnetmask van de static route was aangepast van 255.255.255.0 naar 255.255.255.192, maar nu dus weer helemaal terug is. Zelfs als ik de mask weer terug verander blijf het probleem.
Overigens heb ik met mijn PC dus geen enkel probleem. Die zet ik aan en kan ik meteen bij de router en het internet op. Lijkt dus alleen van toepassing op Wifi en op de bekabeld aangesloten sparql box.

Andere router heb ik ondertussen ook al gehad en met beide routers heb ik dezelfde problemen.

Iemand enig idee wat het is? Of ik heb hier een stoorzender in het netwerk zitten of er is nog steeds iets niet helemaal goed ingesteld in het netwerk.

*Edit*
Het enige in mijn thuissituatie wat ik kan bedenken dat problemen oplevert is het nieuwe netwerk van de buren. Wordt nu door beide kanten bestraald met enorm sterke wifisignalen. Die Zyxel is wat ondermaats daardoor. Maar de drie netwerken zitten wel netjes elk op een niet overlappend kanaal, dus zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik. Tweak levert nog steeds geen 5GHz routers, of wel?
Is het probleem er ook als je wifi disabled (TV)?.
- Zo nee staat de optie "enhanced multicast forwarding" aangevinkt.
Gebruik je gast wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hans_18T schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:19:
[...] Is het probleem er ook als je wifi disabled (TV)?. [...
Sparql heeft geen wifi? Dat ding is bedraad aangesloten en heeft dus ook dezelfde problemen als alle apparaten op wifi. Enige apparaten dat nergens last van lijkt te hebben zijn mijn PC, mijn Synology nasje en mijn raspberry pi.
- Zo nee staat de optie "enhanced multicast forwarding" aangevinkt.
Gebruik je gast wifi?
EMF staat aan en gebruik geen gasten wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:30:
[...]

Sparql heeft geen wifi? Dat ding is bedraad aangesloten en heeft dus ook dezelfde problemen als alle apparaten op wifi. Enige apparaten dat nergens last van lijkt te hebben zijn mijn PC, mijn Synology nasje en mijn raspberry pi.

[...]

EMF staat aan en gebruik geen gasten wifi.
Welke firmware gebruik je op de Zyxel? Tweak heeft nog zowel v7 als v8 op de site staan. Het kan geen kwaad om eens te kijken welke firmware stabieler draait.
Het is dan sowieso handig om even een "reset to defaults" te doen tussen de wisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadyNetworker schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:49:
Alright, das duidelijk. Hoe zit het dat met wat ik eerder heb gelezen over IPTV verkeer dat ook bij VLAN 34 moet komen?

Dat zou toch juist helemaal op zn eigen netwerk(VLAN) moeten lopen?
Bij Tweak werkt het zo:

* IPTV multicast verkeer komt binnen op VLAN 4
* Internet komt op VLAN 34 binnen en IP verkrijg je via DHCP

Bij de meeste providers gaat IPTV geheel over het IPTV VLAN (bij KPN en KPNWholesale bv. ) en moet je in huis dus ook je STB's over een eigen ethernetverbinding laten lopen, of intern ook met VLAN's werken.

Echter, bij Tweak komen de STB's gewoon in je LAN en gaan de TCP verbindingen die je STB's nodig hebben gewoon "over the top". Maar het zou ook kunnen dat daar op de door Tweak geleverde routers nog static routes voor staan ingesteld naar het IPTV VLAN (VLAN 4), dat weet ik even niet zeker.

Wat in ieder geval nog wel over VLAN 4 binnen komt, dat zijn de multicast streams. Daarvoor heb je op je router een IGMP proxy nodig.

Overigens lees ik zojuist in het KPNGlasvezel topic dat daar ook ontwikkelingen gaande lijken te zijn waarbij de STB's gewoon een IP in het LAN krijgen, met een IGMP proxy om de multicast streams uit het IPTV VLAN te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 16-05-2015 10:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
eymey schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:48:
[...]

...
Echter, bij Tweak komen de STB's gewoon in je LAN en gaan de TCP verbindingen die je STB's nodig hebben gewoon "over the top". Maar het zou ook kunnen dat daar op de door Tweak geleverde routers nog static routes voor staan ingesteld naar het IPTV VLAN (VLAN 4), dat weet ik even niet zeker.
...
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een static route in de router die het iptv verkeer via het IPTV vlan afhandeld. Het ophalen van de gids en programma informatie loopt echter gewoon via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, dat laatste bedoelde ik dus met "over the top" :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zie dat sinds kort nu ook 500Mbit wordt geleverd op ons adres. Nu vind ik verschil 50/100 wat te klein maar 500Mbit doet me wel nadenken om toch wat te investeren thuis ivm NAS.

Moet het wel mogelijk zijn om tussentijds contract te veranderen. Kon vorig jaar geloof ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 16-05-2015 11:13 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hovemt schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:48:
[...] Welke firmware gebruik je op de Zyxel? Tweak heeft nog zowel v7 als v8 op de site staan.[...]
Zowel op v7 als v8 heb ik problemen. Alles was nog goed met v4 dus zal die nog wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:48:
[...]
Overigens lees ik zojuist in het KPNGlasvezel topic dat daar ook ontwikkelingen gaande lijken te zijn waarbij de STB's gewoon een IP in het LAN krijgen, met een IGMP proxy om de multicast streams uit het IPTV VLAN te krijgen.
Typisch KPN actief op zoek naar manieren om je product slechter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:13:
Zie dat sinds kort nu ook 500Mbit wordt geleverd op ons adres. Nu vind ik verschil 50/100 wat te klein maar 500Mbit doet me wel nadenken om toch wat te investeren thuis ivm NAS.

Moet het wel mogelijk zijn om tussentijds contract te veranderen. Kon vorig jaar geloof ik niet.
Dus eerst ga je verlagen om kosten te besparen en dan ga je weer verhogen? Jij weet ook niet wat je wil. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jep, maar met 500Mb kan ik zelf meer mee dan met 100 of 50 en zal ik het grootste gedeelte van de kosten voor rekening nemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf heb nu 100/100 maar ik vind de stap naar 500/500 nog te duur (+ € 20).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat ik bijna van de servicedesk af ben! Zeker nu blijkt dat je het installatie pakket gewoon een maand van te voren kan ontvangen ipv een week te laat. Waarop glashard wordt vastgehouden aan de originele ingangs datum ondanks dat de spullen er niet waren. Immers het was hun schuld niet dat iemand anders het te laat verstuurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:14:
[...] Zowel op v7 als v8 heb ik problemen. Alles was nog goed met v4 dus zal die nog wel even proberen.
Lijkt er op dat het met v4 opgelost is.
Dank je hovemt, voor het in de goede richting wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:12:
[...]

Lijkt er op dat het met v4 opgelost is.
Dank je hovemt, voor het in de goede richting wijzen :)
Dat ze na een jaar van problemen met dw firmware nog steeds geen probleemloos werkende router hebben is echt iets waar tweak in uitblinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid, aangezien ze niks met klachten doen. Zelfs het opzeggen duurt gewoon bijna 2 weken voor ze het in behandeling nemen....
Voor het Sparql verhaal was ik tevreden met ze, maar sinds die meuk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Dat ze na een jaar van problemen met dw firmware nog steeds geen probleemloos werkende router hebben is echt iets waar tweak in uitblinkt
:) Vincent, grappig dat je het aanhaalt, ik zit nog steeds op een V4 versie, Zoals je wellicht weet en vermoed werkt het (bij mij) nog steeds probleemloos.
Het is trouwens niet Tweak die FW levert maar Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
xtravital schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:18:
Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid, aangezien ze niks met klachten doen. Zelfs het opzeggen duurt gewoon bijna 2 weken voor ze het in behandeling nemen....
Misschien moet je eens uitleggen wat je probleem is. Je hebt 3 reacties geplaatst en niet verteld wat eigenlijk je set-up en je probleem is. Misschien zijn er tweakers die je een beetje verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
xtravital schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:18:
Hoe heb je opgezegd? Gewoon per e-mail? Dan gaat de opzegging in één maand nadat je je e-mail verstuurd hebt. (of eigenlijk: nadat zij het ontvangen hebben. Maar de auto-reply met ontvangstbevestiging komt heel handig binnen enkele minuten terug) Staat in hun eigen voorwaarden. Daar valt niks van "in behandeling te nemen", dat hebben ze gewoon te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Hans_18T schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:13:
[...]

Misschien moet je eens uitleggen wat je probleem is. Je hebt 3 reacties geplaatst en niet verteld wat eigenlijk je set-up en je probleem is. Misschien zijn er tweakers die je een beetje verder kunnen helpen.
Het probleem heb ik al eens uitgelegd.
Mijn setup is niks mis mee, het probleem zit bij hun, maar de moeite doen het op te lossen ho maar. Het enige wat niet werkt is HBO OD en dat is niet alleen bij mij, maar ook bij de buren exact hetzelfde probleem. Toen ik een jaar terug Sparql kreeg wist ik zelf ook wel dat er problemen zouden zijn, dus toen ik uiteindelijk mijn probleem melde had ik toch wel verwacht dat ze er wat mee zouden doen, ipv elke keer het probleem bij mij neer proberen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:07:
[...]

:) Vincent, grappig dat je het aanhaalt, ik zit nog steeds op een V4 versie, Zoals je wellicht weet en vermoed werkt het (bij mij) nog steeds probleemloos.
Hans_18T dat Zyxell hem aan Tweak levert klopt. Maar wie levert hem aan mij? Wie heeft in al zijn wijsheid besloten dit aan zijn klanten te leveren? Wie loopt er overal te pochen dat ze supersnel internet leveren??? Wie levert hardware aan zijn klanten en rent dan hard weg voor zijn verantwoording?

Altijd als er problemen zijn met hw ligt het probleem bij iemand anders nooit bij degene die voor de hw gekozen heeft. Je hanteert dezelfde struisvogel politiek als tweak. We zijn niet verantwoordelijk voor de router dat is zyxell. Pardon Tweak jullie leveren de router dan is het jullie verantwoording. Als ik bij een winkel een router koop en die werkt niet dan moet de winkel mij een nieuwe leveren niet de fabrikant maar het zal wel even duren voordat de wettelijke regels doordringen tot tweak.

Ze durven niet eens Sparql aan te melden bij de geschillen commissie .... zo zeker zijn ze dus ook weer van hun product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Trouwens ook leuk om te lezen dat je een firmware gebruikt die Tweak niet meer ondersteund omdat deze niet aan hun eisen voldoet (toen er nog geen alternatief was voor die versie was er overigens volgens Tweak niets mis mee maar dat terzijde). Als Tweak dit product wil blijven leveren is het minste wat ze kunnen doen erkennen dat er nog kinderziektes in zitten en dat het niet volledig werkt. Maar wat doet Tweak, ze houden en hielden vol dat er geen problemen waren en dat als er problemen zijn deze veroorzaakt worden door de klant of door de Zyxell. De ervaring heeft geleerd bij veel klanten en ex-klanten wat de waarheid was in die gevallen.
Een coulanter beleid van Tweak ten opzichte van klanten die terecht ontevreden zijn over de geleverde diensten van Tweak zou Tweak sieren ipv hun huidige beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Trouwens ook leuk om te lezen dat je een firmware gebruikt die Tweak niet meer ondersteund omdat deze niet aan hun eisen voldoet (toen er nog geen alternatief was voor die versie was er overigens volgens Tweak niets mis mee maar dat terzijde).
Voor zover ik mij kan herinneren heeft de V4 slechts het probleem dat bij gebruik van Gast WiFi, de Zyxel vastloopt en in een soort bootloop terecht komt. Daar ik de WiFi van de Zyxel niet gebruik (vanwege losse AP's) was er voor mij geen reden om de Router te upgraden.
Ik heb in mijn leven al enkele routers versleten en ben tot op heden nog geen foutloze versie tegen gekomen, Ook mijn huidige Draytek, is anderhalf jaar na lancering niet foutloos, maar door af en toe contact op te nemen met de Draytek support wordt hij wel steeds beter. Voorheen gebruikte ik Netgear, maar deze liep na een week vast (tijdens het bezoeken van een specifieke website). Ik heb destijds zitten "Wiresharken" en kon destijds precies aangeven waardoor hij vastliep, edoch Netgear heeft het nooit opgelost.
Zoek eens naar Cisco, ook daar tref je routers aan met een negatief koopadvies, met name bij het consumenten spul.
[...]
Als Tweak dit product wil blijven leveren is het minste wat ze kunnen doen erkennen dat er nog kinderziektes in zitten en dat het niet volledig werkt. Maar wat doet Tweak, ze houden en hielden vol dat er geen problemen waren en dat als er problemen zijn deze veroorzaakt worden door de klant of door de Zyxell.
Daar heb je zeker een punt.
[...]
De ervaring heeft geleerd bij veel klanten en ex-klanten wat de waarheid was in die gevallen.
Een coulanter beleid van Tweak ten opzichte van klanten die terecht ontevreden zijn over de geleverde diensten van Tweak zou Tweak sieren ipv hun huidige beleid.
Klopt, met name als er meerdere klanten zijn die een soortgelijk probleem aangeven. zoals in het geval van @xtravital (en zijn buren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Bij mijn Zyxel is het grootste probleem de Wifi snelheid. Bij een speedtest via Wifi kom ik tot 2Mb, doe ik een speedtest via Wifi afkomstig van een accesspoint welke bedraad in de Zyxel zit, dan haal 30Mb. Kan natuurlijk een compatibiliteits-issue zijn met m'n Wifi adapter, maar vervelend is het wel. Zit op de laatste firmware versie op de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

jg77 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:00:
Bij mijn Zyxel is het grootste probleem de Wifi snelheid. Bij een speedtest via Wifi kom ik tot 2Mb, doe ik een speedtest via Wifi afkomstig van een accesspoint welke bedraad in de Zyxel zit, dan haal 30Mb. Kan natuurlijk een compatibiliteits-issue zijn met m'n Wifi adapter, maar vervelend is het wel. Zit op de laatste firmware versie op de Zyxel.
Lijkt me beide niet goed, 30Mb is veel te weinig, ook op WiFi. Ik haal makkelijk 130Mbit op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Aaargh! schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Lijkt me beide niet goed, 30Mb is veel te weinig, ook op WiFi. Ik haal makkelijk 130Mbit op wifi.
130Mb zou ik sowieso niet halen aangezien ik momenteel maar 60Mb heb (gaat in juli veranderen, woon in Leeuwarden), en die 30Mb is op zich wel verklaabaar want dat accesspoint staat op de 1e verdieping en moet een betonvloer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was trouwens net bij iemand helpen met kpn installeren en daar zit niet alleen een hdmi uitgang op de box maar ook een scart kabel! De luxere versie dus van de abox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:56:
Was trouwens net bij iemand helpen met kpn installeren en daar zit niet alleen een hdmi uitgang op de box maar ook een scart kabel! De luxere versie dus van de abox!
Maar dan zonder de A-box en met een Motorola box, althans als ze die nog steeds gebruiken ;) Overigens blijf ik die A-box kastjes best geinig vinden, zitten tenminste niet helemaal zo dicht. Volgens mij is er best nog wat leuks mee mogelijk 8)

[ Voor 17% gewijzigd door etwintje op 17-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die abox is volgens mij ook helemaal niet zo slecht. Het is meer de firmware nu waar van alles uit gesloopt is die het gebruik wat vervelend maakt. Ik vraag mij ook echt af hoe moeilijk het is. Volgens mij zijn degene bij sparql die het aan het ontwikkelen zijn, meer bezig met de techniek dan daadwerkelijk dat ding fatsoenlijk bruikbaar maken. Het navigeren naar en door de content van HBO e.d. is echt een ramp en het 'verkeerd' instellen van de afstandsbediening is al helemaal grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:56:
Tsja, en dan HD kijken via scart 8)7 Leuk dat het erop zit maar dan mag je weer moelijk doen met het selecteren van de TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:19:
[...]

Tsja, en dan HD kijken via scart 8)7 Leuk dat het erop zit maar dan mag je weer moelijk doen met het selecteren van de TV kanalen.
Nope hans je selecteert een kanaal en dan zapppen via de box. Geen moeilijk gedoe. Waar tweak top techniek zegt te leveren met veel kinderziektes werkte dit gewoon plug en play. Iets wat voor veel mensen handiger is. En die scart is misschien oldscool maar werkt nog wel op een beeldbuis tv. In dit geval heb ik het voor de gein getest op een flat screen met scart maar werkte gewoon. Iets dat bij tweak ten alle tijden maar een kwestie van hopen blijft. Zoals hierboven ook gezegd: tweak besteed te weinig aandacht aan kwaliteit en zorgvuldigheid dit alles om de nieuwste technologie te leveren. Alleen meld tweak dat nergens en vinden ze dat je ook niet mag klachen als ze het weer eens verprutsen door verkeerde config of softalware.tweak is niet voor mensen die er geen verstand van hebben dus vooral noet voor de servicedesk mensen van tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:04:
[...]

Nope hans je selecteert een kanaal en dan zapppen via de box. Geen moeilijk gedoe.
Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" Bij Tweak groen zaten de kanalen op 701 etc....... Ik ben blij dat ze nu op 1,2 ............ zitten.
[...]
Waar tweak top techniek zegt te leveren met veel kinderziektes werkte dit gewoon plug en play. Iets wat voor veel mensen handiger is.
Kinderziektes zijn er zeker geweest, misschien zijn er nog wel een paar, ik denk daarbij bijvoorbeeld aan uitzending gemist, ik weet nog steeds niet hoe ik naar "normaal" terug kan komen, maar goed ik gebruik het slechts 1 x per maand. Misschien zou een handleiding toch wel handig zijn.
[...]
En die scart is misschien oldscool maar werkt nog wel op een beeldbuis tv.
Eigenlijk ben ik wel blij dat er geen Scart meer zat op de Sparql, had ik eindelijk een reden/excuus om de glasbak op mijn werkkamer de deur uit te doen.
[...]
In dit geval heb ik het voor de gein getest op een flat screen met scart maar werkte gewoon. Iets dat bij tweak ten alle tijden maar een kwestie van hopen blijft. Zoals hierboven ook gezegd: tweak besteed te weinig aandacht aan kwaliteit en zorgvuldigheid dit alles om de nieuwste technologie te leveren.
Niet helemaal waar wat je zegt, in het verleden zat ik bij Planet later op Tweak groen, de reden dat ik nog steeds een router achter een router heb is dat bij de KPN zo goed als alles is/was dichtgetimmerd. Ik vermoed als Tweak dezelfde policy zou hanteren, dat er dan minder klachten bij Tweak zouden binnenstromen.
[...]
Alleen meld tweak dat nergens en vinden ze dat je ook niet mag klachen als ze het weer eens verprutsen door verkeerde config of softalware.tweak is niet voor mensen die er geen verstand van hebben dus vooral noet voor de servicedesk mensen van tweak
Ik zie de Servicedesk als eerste lijns, oftewel controleren of de stekker in het stopcontact zit etc... Mijn ervaring is dat indien je een technisch verzoek indient dat deze vrijwel direct naar de tweede lijns afdeling gaat. Kijk ook eens op de Vodafone of Ziggo pagina's, is het momenteel niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hans_18T schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:32:
[...]Misschien zou een handleiding toch wel handig zijn.[...]
Een handleiding voor een 'simpel' product als televisie lijkt me niet echt wenselijk. Nu hebben ze zulke mooie technieken en dan zouden ze niet eens een normale bruikbare interface kunnen maken? Lijkt me niet. Nee, ik ben tevreden over Tweak en hoe ze problemen snel oppakken en proberen mee te helpen (ongeveer tegenovergestelde van wat iedereen hier altijd loopt te roepen, maar ok), maar Sparql ben ik echt absoluut niet tevreden over. En dan is het niet de kwaliteit van de streams of het aanbod, maar de software. Ik kan als software ontwikkelaar met een sterke interesse in user experience design gewoon niet geloven dat iemand zoiets kan uitbrengen. Nu weet ik ook wel dat het hele platform onder druk en grote haast is opgezet, maar dat het maanden sinds die tijd nog steeds niet een fatsoenlijke interface heeft gaat mijn verstand te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:32:
[...]

Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" Bij Tweak groen zaten de kanalen op 701 etc....... Ik ben blij dat ze nu op 1,2 ............ zitten.

[...]

Kinderziektes zijn er zeker geweest, misschien zijn er nog wel een paar, ik denk daarbij bijvoorbeeld aan uitzending gemist, ik weet nog steeds niet hoe ik naar "normaal" terug kan komen, maar goed ik gebruik het slechts 1 x per maand. Misschien zou een handleiding toch wel handig zijn.

[...]

Eigenlijk ben ik wel blij dat er geen Scart meer zat op de Sparql, had ik eindelijk een reden/excuus om de glasbak op mijn werkkamer de deur uit te doen.

[...]

Niet helemaal waar wat je zegt, in het verleden zat ik bij Planet later op Tweak groen, de reden dat ik nog steeds een router achter een router heb is dat bij de KPN zo goed als alles is/was dichtgetimmerd. Ik vermoed als Tweak dezelfde policy zou hanteren, dat er dan minder klachten bij Tweak zouden binnenstromen.

[...]

Ik zie de Servicedesk als eerste lijns, oftewel controleren of de stekker in het stopcontact zit etc... Mijn ervaring is dat indien je een technisch verzoek indient dat deze vrijwel direct naar de tweede lijns afdeling gaat. Kijk ook eens op de Vodafone of Ziggo pagina's, is het momenteel niet veel beter.
bij ziggo kwam ik vaak genoeg zelf op de tweedelijns afdeling terrecht met een moeilijke vraag. bij tweak zie je aan de relevantie van het antwoord op de vraag dat er iemand tussen heeft gezeten met 0% kennis van techniek. Vraag me sowieso af van welke hbo richting de servicedesk mensen komen. Maar als ze een technische opleiding hebben genoten dan mogen ze zich heel diep gaan schamen op de service desk. Want problem solving technieken hebben ze totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:02:
[...]

bij ziggo kwam ik vaak genoeg zelf op de tweedelijns afdeling terrecht met een moeilijke vraag. bij tweak zie je aan de relevantie van het antwoord op de vraag dat er iemand tussen heeft gezeten met 0% kennis van techniek. Vraag me sowieso af van welke hbo richting de servicedesk mensen komen. Maar als ze een technische opleiding hebben genoten dan mogen ze zich heel diep gaan schamen op de service desk. Want problem solving technieken hebben ze totaal niet.
Je geeft dus aan dat je ook bij Ziggo de helpdesk nodig hebt, dus ook bij Ziggo werkt ook niet alles in één keer naar jou behoeftes?
Verbaast me trouwens niet, er zijn met name op dit forum veel "veeleisende" gebruikers :)
Trouwens als Ziggo in Almere beschikbaar was dan zat ik vwb TV waarschijnlijk nog steeds op de kabel. (ik ben ooit van UPC naar Canal Digitaal en vervolgens op glas geëindigd. Bij mijn moeder werkte Ziggo TV altijd voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Per wanneer ga je over VicVLT? Blijf je dan ook weg uit dit topic want je valt wederom in herhaling.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het spijtig en ronduit vervelend voor je dat zoveel problemen hebt ondervonden. Echter zijn er net zo veel mensen die weinig tot geen problemen ondervinden. Daarnaast moet ik je gelijk geven dat de service niet altijd top is, wat betreft de servicedesk 1e lijns is de kennis beperkt. Echter met mijn kennis van servicedesks intern (oa, Ziggo, KPN, abnamro, beltel) moet je je ook realiseren dat dat de afdeling is die het kaf van het koren scheid. Dat is kosten technisch namelijk erg aantrekkelijk, want alleen 2e lijners word wel erg duur.

De zyxel is een zorgenkindje, echter ligt dat buiten de macht van tweak. Ja je zou kunnen zeggen dat ze die dan maar massaal moeten gaan vervangen voor een ander, krijg je waarschijnlijk dezelfde problemen of introduceer je andere.

Sparql is software technisch nog niet af, ben ik met je eens. Echter de basis werkt goed, userinterface en gebruiks ervaring moet nog aan gewerkt worden. Echter wat het doen moet, doet t.

Wat misschien wel eens vergeten word is dat tweak een kleine speler is vergeleken met een Ziggo en KPN, ze hebben toch minder middelen tot hun beschikking. Om er dan voor te kiezen een eigen tv dienst te beginnen vind ik ronduit stoer.

Punt is dat ik als gebruiker momenteel maar weinig problemen ervaar, ik heb ze wel gehad maar die zijn allemaal netjes opgelost door de 2elijn.

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je echter om keer op keer hetzelfde te gaan roeptoeteren hier word nu wel vervelend. Ik begrijp je woede, maar t helpt je niet anders dan dat je jezelf als een gefrustreerd mannetje neerzet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me bij MetaFrame aan, in dit geval namens meerder mensen die ik ken, die hoogstens 'handig' zijn met computers en techniek maar op dit moment zeer tevreden zijn met Tweak en Sparql.

Vorige zomer hadden die mensen veel problemen, nu werkt het prima stabiel voor elk van hen, op hoogstens wat verbeterpuntjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:16:
[...]

Je geeft dus aan dat je ook bij Ziggo de helpdesk nodig hebt, dus ook bij Ziggo werkt ook niet alles in één keer naar jou behoeftes?
Verbaast me trouwens niet, er zijn met name op dit forum veel "veeleisende" gebruikers :)
Trouwens als Ziggo in Almere beschikbaar was dan zat ik vwb TV waarschijnlijk nog steeds op de kabel. (ik ben ooit van UPC naar Canal Digitaal en vervolgens op glas geëindigd. Bij mijn moeder werkte Ziggo TV altijd voortreffelijk.
Met ziggo was het probleem dat de kabel beschadigd was in de grond. Dit buiten de schuld van ziggo om en ook door de hardware config lastig oo afstand te controleren en toch hielpen ze goed. Tweak had dDns problemen die schoof dit totdat zyxell dat melde consequent op problemen in het domein. Tweak was zelfs niet bereid door argumenten hun stand punt te wijzigen, zelfs na ontdekking werd de storing afgedaan als mijn schuld terwijl hun oplossing het wel verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:26:
Per wanneer ga je over VicVLT? Blijf je dan ook weg uit dit topic want je valt wederom in herhaling.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het spijtig en ronduit vervelend voor je dat zoveel problemen hebt ondervonden. Echter zijn er net zo veel mensen die weinig tot geen problemen ondervinden. Daarnaast moet ik je gelijk geven dat de service niet altijd top is, wat betreft de servicedesk 1e lijns is de kennis beperkt. Echter met mijn kennis van servicedesks intern (oa, Ziggo, KPN, abnamro, beltel) moet je je ook realiseren dat dat de afdeling is die het kaf van het koren scheid. Dat is kosten technisch namelijk erg aantrekkelijk, want alleen 2e lijners word wel erg duur.

De zyxel is een zorgenkindje, echter ligt dat buiten de macht van tweak. Ja je zou kunnen zeggen dat ze die dan maar massaal moeten gaan vervangen voor een ander, krijg je waarschijnlijk dezelfde problemen of introduceer je andere.

Sparql is software technisch nog niet af, ben ik met je eens. Echter de basis werkt goed, userinterface en gebruiks ervaring moet nog aan gewerkt worden. Echter wat het doen moet, doet t.

Wat misschien wel eens vergeten word is dat tweak een kleine speler is vergeleken met een Ziggo en KPN, ze hebben toch minder middelen tot hun beschikking. Om er dan voor te kiezen een eigen tv dienst te beginnen vind ik ronduit stoer.

Punt is dat ik als gebruiker momenteel maar weinig problemen ervaar, ik heb ze wel gehad maar die zijn allemaal netjes opgelost door de 2elijn.

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je echter om keer op keer hetzelfde te gaan roeptoeteren hier word nu wel vervelend. Ik begrijp je woede, maar t helpt je niet anders dan dat je jezelf als een gefrustreerd mannetje neerzet hier.
Ik zeg niet zyxell eruit nieuwe erin. Ik zeg alleen dat tweak moet beseffen dat de zyxell brak is en niet continue zichzelf er makkelijk van af moet maken door te roepen het is ons probleem niet maar die van de klant en ik zeg ook dat tweak beter moet communiceren. Als tweak beide dingen zou doen zou het een betere provider zijn. Dit zijn ook dingen die je minimaal mag verwachten van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
GoT.Typhoon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:04:
[...]

Via eindelijk Glasvezel inderdaad. 40 euro per maand het eerste jaar en daarna 50 euro per maand. Ik ben dus goedkoper uit en ik krijg sneller internet. Heb stiekem ook nog even Sparql Basic erbij gedaan (Voor 5 euro extra, totaal 45 per maand eerste jaar dus), wat mij recht geeft op het HBO pakket wat normaal 15 euro kost. Daarbij zit er ook nog nieuwsgroepen bij met een retentie van 1100 dagen en 800 m/bit download. _/-\o_

Als ik alles onder de streep neerzet, dan betaal ik in feite eigenlijk maar 32 euro.

55 euro - (-8 euro voor nieuwsgroepen -15 euro voor HBO) = 32 euro

Dit geld in mijn geval dan, want ik nam HBO al af en ook een aparte nieuwsgroepen. Kortom, een superdeal!
Ook maar besteld bij eindelijk Glasvezel voor 2 jaar. Eerste jaar dan €10 korting per maand en geen €25 administratiekosten. 25 juni wordt ik aangesloten met eerst 50 mbit en 1 juli 1000 mbit (dan in Leeuwarden). Mijn contract bij Ziggo loopt tot 27 juni, dus dan zit ik niet zonder internet. 50 mbit kon Tweak wel eerder leveren.

En hoe weet je dat usenet 800mbit is? hier staat 100 mbit :)

https://www.tweak.nl/glasvezel/internet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
WhySoSerious? schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:40:
[...]

Ook maar besteld bij eindelijk Glasvezel voor 2 jaar. Eerste jaar dan €10 korting per maand en geen €25 administratiekosten. 25 juni wordt ik aangesloten met eerst 50 mbit en 1 juli 1000 mbit (dan in Leeuwarden). Mijn contract bij Ziggo loopt tot 27 juni, dus dan zit ik niet zonder internet. 50 mbit kon Tweak wel eerder leveren.

In Almere is de snelheid rond de 300~350 Mbit/s. De 100 Mbit waar je naar gerefereerd is het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:48
Ik ben het met Whososerious eens. Daar staat vrij duidelijk: "met alle abonnementen downloaden via de usenetserver met 100 mbit". In mijn woordenboek is dat de snelheid van de usenetserver. Niet die van je snelheidsprofiel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:24:
[...]
Ik zeg niet zyxell eruit nieuwe erin. Ik zeg alleen dat tweak moet beseffen dat de zyxell brak is en niet continue zichzelf er makkelijk van af moet maken door te roepen het is ons probleem niet maar die van de klant en ik zeg ook dat tweak beter moet communiceren. Als tweak beide dingen zou doen zou het een betere provider zijn. Dit zijn ook dingen die je minimaal mag verwachten van een provider.
Maar wat verwacht je dan dat ze doen, tweak zit uiteraard ook erg verlegen om een betere firmware. Al hoewel ik bij B5 of B6 gestopt ben met updaten aangezien die rete stabiel draait bij mij.

Wat betreft communicatie moet ik je gelijk geven, dat mag wel wat beter. Is ook bij Sparql het geval. Aan de andere kant wil je ook geen slapende honden wakker maken dus een nieuwsbrief waarin je de problemen erkend zal geen enkel bedrijf willen doen, geheid dat je overspoelt word met klachten die ineens ontstonden. Kom je weer terug bij de servicedesk, 1e lijns is idd matig echter zodra je bij de 2elijns komt is je probleem normaal gesproken vlot verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
WhySoSerious? schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:40:
[...]

Hey, goed dat je het zegt! Ik had met de servicedesk gebeld en toen meteen gevraagd hoe snel de Usenet was. Hier werd aangegeven dat het om 100 MB/s ging, ik had nog expliciet gevraagd of het niet om mbit ging, maar hij verzekerde mij dat het MB per seconde was. Blijkbaar blijft dit toch zowel op de UPC servicedesk (Waar ze niet eens het verschil tussen M(ega)B(yte) en m(ega)b(it) weten, sterker nog alles als MB verkopen) als op de servicedesk van TweakDSL foutgaan. Nu weet ik ieder geval wat ik kan verwachten van de Usenet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ze hebben wel een usenet pakket met unlimited speed, dan moeten ze die er maar bij leveren :P

http://www.tweaknews.eu/nl/usenet-plans

Wanneer wordt jij aangesloten GoT.Typhoon?

[ Voor 16% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-05-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
WhySoSerious? schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:13:
Ze hebben wel een usenet pakket met unlimited speed, dan moeten ze die er maar bij leveren :P

Dit is tegenwoordig niet meer van Tweak zie MegaTronics in "Newsservers met binaries [Deel 13]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:33:
Ik ben het met Whososerious eens. Daar staat vrij duidelijk: "met alle abonnementen downloaden via de usenetserver met 100 mbit". In mijn woordenboek is dat de snelheid van de usenetserver. Niet die van je snelheidsprofiel.
Met snelheidsprofiel wordt in dit geval bedoeld, het profiel voor het downloaden van de tweakserver dat je is toegewezen. (Mijn Tweak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
GoT.Typhoon schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:05:
[...]

Hey, goed dat je het zegt! Ik had met de servicedesk gebeld en toen meteen gevraagd hoe snel de Usenet was. Hier werd aangegeven dat het om 100 MB/s ging, ik had nog expliciet gevraagd of het niet om mbit ging, maar hij verzekerde mij dat het MB per seconde was. Blijkbaar blijft dit toch zowel op de UPC servicedesk (Waar ze niet eens het verschil tussen MB en m/bit weten, sterker nog alles als MB verkopen) als op de servicedesk van TweakDSL foutgaan. Nu weet ik ieder geval wat ik kan verwachten van de Usenet. :)
100 MB = 100 MByte/s
100 Mb = 100 Mbit/s (dus geen mbit)

Spraakverwarring?, want hoe spreek ik een hoofdletter B uit

Ref.:
Wikipedia: Megabyte
Wikipedia: Megabit

Zie ook een eerdere post Raven in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

[ Voor 5% gewijzigd door Hans_18T op 18-05-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Hans_18T schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:36:
[...]

100 MB = 100 MByte/s
100 Mb = 100 Mbit/s (dus geen mbit)

Spraakverwarring?, want hoe spreek ik een hoofdletter B uit

Ref.:
Wikipedia: Megabyte
Wikipedia: Megabit

Zie ook een eerdere post Raven in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"
Hiervan ben ik mij uiteraard bewust. Ik heb dan ook natuurlijk de volledige Megabyte en Megabit tegenover de servicedesk uitgesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
WhySoSerious? schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:13:

Haha inderdaad, eigenlijk moeten ze dat erbij leveren >:) Ik wordt vanaf 24 Juni aangesloten. Mijn UPC stopt vanaf 1 Juli i.v.m de prijswijziging en dan heb ik een mooie overlap zodat ik niet zonder internet kom te zitten. (Al kan ik in het ergste geval mij erdoorheen tetheren, heb toch een ongelimiteerde databundel :) )

24 Juni overigens als TweakDSL optijd kan leveren, vandaar ook het weekje speling. De kabel moet bij mij namelijk nog worden doorgetrokken, dus hopelijk gaat dat zonder al teveel problemen.

Iemand enig idee of sharing is toegestaan op de Usenet server van TweakDSL? (Edit, stond in de FAQ dat het niet is toegestaan)

[ Voor 19% gewijzigd door GoT.Typhoon op 18-05-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:37:
[...]

Maar wat verwacht je dan dat ze doen, tweak zit uiteraard ook erg verlegen om een betere firmware. Al hoewel ik bij B5 of B6 gestopt ben met updaten aangezien die rete stabiel draait bij mij.

Wat betreft communicatie moet ik je gelijk geven, dat mag wel wat beter. Is ook bij Sparql het geval. Aan de andere kant wil je ook geen slapende honden wakker maken dus een nieuwsbrief waarin je de problemen erkend zal geen enkel bedrijf willen doen, geheid dat je overspoelt word met klachten die ineens ontstonden. Kom je weer terug bij de servicedesk, 1e lijns is idd matig echter zodra je bij de 2elijns komt is je probleem normaal gesproken vlot verholpen.
En laten ze eens ophouden te doen alsof tweak sparql en cambrium apparte multinationals zijn ipv de werkelijkheid zittend in een gebouw en zelfs tweak service desk en sparql service desk in een ruimte zitten. Maar nee hoor dan krijg je mail van sparq: als het probleem blijft bestaan moet u contact opnemen met uw isp. Grootheids waanzin en totale luiheid. dat regel je gewoon intern en niet klanten van kastje naar muur sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Toch knap dat je daar glasvezel kan bestellen :o

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Speedy-Andre schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Toch knap dat je daar glasvezel kan bestellen :o
kan prima www.tweakdsl.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niet als je hier begint _O-

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:26:
[...]

En laten ze eens ophouden te doen alsof tweak sparql en cambrium apparte multinationals zijn ipv de werkelijkheid zittend in een gebouw en zelfs tweak service desk en sparql service desk in een ruimte zitten. Maar nee hoor dan krijg je mail van sparq: als het probleem blijft bestaan moet u contact opnemen met uw isp. Grootheids waanzin en totale luiheid. dat regel je gewoon intern en niet klanten van kastje naar muur sturen.
De meeste hier weten nu al dat je niet tevreden ben met tweak, maar om elke keer die plaat/cd/mp3 enz..... op repeat te zetten, wordt toch behoorlijk vervelend (zoals al vaker is aan gegeven door verschillende mensen hier) zeker gezien de meeste problemen opgelost worden ( en ja het is jammer dat het niet zo snel gaat zoals wij zouden willen, bij welke provider wel?????).

Dat de communicatie niet altijd goed verloopt is waar, maar bij welke provider is dat nou perfect?????? (want dit is de enige stok die je nu nog gebruikt om mee rond te zwaaien in tig berichten zonder verder een echt huidig lopend probleem te noemen die je nu ondervind).

Sorry dat ik het zeg, maar zal blij zijn als je verlost (zo als jij het zelf verwoord/over laat komen) van Tweak ben, zodat je dan ook gelijk ziet dat het gras bij de buren ook niet zo perfect groen is.

Begrijp me niet verkeerd en het is ook niet persoonlijk bedoeld of je aan te vallen, maar je negatieve post leveren geen meerwaarde in dit topic (op dit moment).

[ Voor 0% gewijzigd door badboynova op 18-05-2015 23:12 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Maar daar kom je alleen maar als je twee linker handen heb. 1 links www.tweakdsl.nl in typen, 2 links als je daarna nog op de DSL button klikt ipv glasvezel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Als het daadwerkelijk 2 verschillende bedrijven op papier zijn zullen ze het wel moeten, dat heeft boekhoudtechnische redenen. En ja je hebt gelijk dat ze dat anders op zouden kunnen lossen, die keuze hebben ze niet gemaakt en daar hebben ze vast hun redenen voor. (Met het oog op uitbreiding naar andere providers bijvoorbeeld)

Overigens ga ik het hier bij laten.
badboynova schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:32:
[...]
De meeste hier weten nu al dat je niet tevreden ben met tweak, maar om elke keer die plaat/cd/mp3 enz..... op repeat te zetten, wordt toch behoorlijk vervelend (zoals al vaker is aan gegeven door verschillende mensen hier) zeker gezien de meeste problemen opgelost worden ( en ja het is jammer dat het niet zo snel gaat zoals wij zouden willen, bij welke provider wel?????).

Dat de communicatie niet altijd goed verloopt is waar, maar bij welke provider is dat nou perfect?????? (want dit is de enige stok die je nu nog gebruikt om mee rond te zwaaien in tig berichten zonder verder een echt huidig lopend probleem te noemen die je nu ondervind).

Sorry dat ik het zeg, maar zal blij zijn als je verlost (zou als jij het zelf verwoord/over laat komen) van Tweak ben, zodat je dan ook gelijk ziet dat het gras bij de buren ook niet zo perfect groen is.

Begrijp me niet verkeerd en het is ook niet persoonlijk bedoeld of je aan te vallen, maar je negatieve post leveren geen meerwaarde in dit topic (op dit moment).
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me bij @badboynova, @Metaframe en anderen aan.

VickVLT, je klaagzangen beginnen erg vervelend te worden en waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voor een mod hier ook ingrijpt. We weten het zo onderhand wel dat Tweak in jouw ogen niets goed kan doen.

Wees dan een kerel, zeg je abonnement op en ga ergens anders heen als je denkt dat het overal beter is dan bij Tweak.

Het hoeven hier echt niet alleen maar lofzangen te zijn die klinken, kritiek en klachten moet ook kunnen (en een goede partij zou die klachten ook zien als een teken dat mensen graag willen blijven áls hun problemen worden opgelost). Maar dat doordrammen is gewoon super iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
Raven schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:42:
[...]

Dus als het IPv4 adres verandert, mag je radvd opnieuw instellen omdat je een andere IPv6 range krijgt toegewezen? :S
Behalve dat je een vast IPv4 adres krijgt bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
hovemt schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Je kon al een tijdje ipv6 instellen via 6rd met een handmatige prefix, maar het lijkt er nu op dat ze dit nu gewoon met dhcp meesturen. Heb het hier in de Zyxel in ieder geval nu aangezet.

Bij mij heb ik echter een heel ander prefix, namelijk 2a02:58::. Wat krijg je bij ISP te zien als je naar http://ipv6-test.com/ gaat?
Heb dit vorige week ook even geactiveerd, en heb ook netjes een subnet met deze prefix gekregen en in mijn LAN gedistribueerd.

Uitgaand is alles okay, alles werkt als een tiet. Inkomende verbindingen hebben echter wat probleempjes:
Pakketten komen binnen op mijn node (ssh server) en gaan weer uit volgens tcpdump, echter ze komen vaak niet meer aan bij de destination (terug bij client). Lijkt erop dat de 6rd gateway hier wat pakketjes laat vallen :(
Maarja, het is natuurlijk nog experimenteel. Voor nu ga ik het AAAA-record maar weer even van mijn servertje halen.

Ik krijg als ISP op ipv6-test.com: Cambrium BV. Verder een score van 19/20 aangezien er geen reverse hostname zit op het ipv6 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Kun je een IPv6 naast een IPv4 laten lopen bij TweakFiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
kmichael schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:29:
Kun je een IPv6 naast een IPv4 laten lopen bij TweakFiber?
IPv6 wordt getunneld over IPv4 bij Tweak (via 6rd) dus het draait naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:14:
Ik sluit me bij @badboynova, @Metaframe en anderen aan.

VickVLT, je klaagzangen beginnen erg vervelend te worden en waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voor een mod hier ook ingrijpt. We weten het zo onderhand wel dat Tweak in jouw ogen niets goed kan doen.

Wees dan een kerel, zeg je abonnement op en ga ergens anders heen als je denkt dat het overal beter is dan bij Tweak.

Het hoeven hier echt niet alleen maar lofzangen te zijn die klinken, kritiek en klachten moet ook kunnen (en een goede partij zou die klachten ook zien als een teken dat mensen graag willen blijven áls hun problemen worden opgelost). Maar dat doordrammen is gewoon super iritant.
Ben blij dat jullie mijn klachten op alle fronten erkennen! Nu tweak nog! En misschien ben ik al weg bij tweak en is het ze gelukt zelfs dat te verprutsen.
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.