Ik zit hier met een probleem waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Aantal weken geleden was het internet en TV hier ineens weg. Bleek na wat uitzoekwerk en een monteur dat iemand van Reggefibers wat verkeerd had aangesloten (in de wijkcentrale?). Kan best kloppen wat er werden wat nieuwe huizen opgeleverd daar in de buurt.
Sindsdien toch best wat problemen overgehouden. Vervelendste twee zijn:
1) Als ik verbinding maakt met het wifi dan kan ik direct bij alle andere apparaten op het netwerk. De router geeft echter de eerste ~10min niets terug en toegang tot internet heb ik dan ook niet.
en 2) welke mogelijk gerelateerd is: de tv heeft eenzelfde probleem met geen verbinding enzo. Verder komt nog bij dat als die wel verbinding heeft ik eerst via kanaalkiezen met nummer moet switchen voordat ik beeld en geluid heb. Gewoon zappen met channel+ en - laat nog steeds een grijs beeld zien.
Vervelende aan 2 is dat deze niet meer voorkwam nadat de subnetmask van de static route was aangepast van 255.255.255.0 naar 255.255.255.192, maar nu dus weer helemaal terug is. Zelfs als ik de mask weer terug verander blijf het probleem.
Overigens heb ik met mijn PC dus geen enkel probleem. Die zet ik aan en kan ik meteen bij de router en het internet op. Lijkt dus alleen van toepassing op Wifi en op de bekabeld aangesloten sparql box.
Andere router heb ik ondertussen ook al gehad en met beide routers heb ik dezelfde problemen.
Iemand enig idee wat het is? Of ik heb hier een stoorzender in het netwerk zitten of er is nog steeds iets niet helemaal goed ingesteld in het netwerk.
*Edit*
Het enige in mijn thuissituatie wat ik kan bedenken dat problemen oplevert is het nieuwe netwerk van de buren. Wordt nu door beide kanten bestraald met enorm sterke wifisignalen. Die Zyxel is wat ondermaats daardoor. Maar de drie netwerken zitten wel netjes elk op een niet overlappend kanaal, dus zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik. Tweak levert nog steeds geen 5GHz routers, of wel?
[
Voor 14% gewijzigd door
Caelorum op 15-05-2015 19:05
]