Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op Canvas HD (202) is nu continue een banner te zien dat het SD kanaal gaat verdwijnen per 19 mei. Beeldkwaliteit is ook al tijden erg beroerd. Kom op Tweak/Sparql, zet er ook ff echt HD op.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Aaargh! schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:59:
Op Canvas HD (202) is nu continue een banner te zien dat het SD kanaal gaat verdwijnen per 19 mei. Beeldkwaliteit is ook al tijden erg beroerd. Kom op Tweak/Sparql, zet er ook ff echt HD op.
Geldt ook voor 201 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Heb een mail gestuurd naar info@sparq.nl en kreeg als antwoord dat het probleem opgelost is en dat, als het bij mij niet werkt, ik contact moet opnemen met mijn provider :? Hebben alleen abonnees in Almere/Enschede dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Driebeen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:16:
[...]

Heb een mail gestuurd naar info@sparq.nl en kreeg als antwoord dat het probleem opgelost is en dat, als het bij mij niet werkt, ik contact moet opnemen met mijn provider :? Hebben alleen abonnees in Almere/Enschede dit probleem?
Wel geniaal antwoord aangezien ze naast elkaar in een ruimte zitten! Is zeker te moeilijk even navragen aan je buurman. Echt weer een super klantvriendelijk tweak/sparql antwoord. Is immers een bedrijf en een ruimte voor servicedesk. Zelfs cambrium is hetzelfde gebouw. Maar nee hoor ipv zelf navragen sturen ze je liever van het kastje naar de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
lol met een beetje geluk beantwoord dezelfde persoon je mail bij tweak
is idd vreemd
Jan Driebeen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:16:
[...]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
@VicVLT, nooit wat van gemerkt. Ik had een erg vervelend probleem met mijn sparql box die de man aan de lijn gewoon even aan een andere collega ging vragen wat er nog meer kon worden gedaan. Hij bleef lang genoeg weg dat ik vermoed dat die echt de ruimte uit is gelopen :P
Hoe dan ook heb ik al geleerd dat ik dus nooit ga mailen naar ze. Met een belletje wordt het dusdanig snel opgelost dat ik dat kleine beetje geld daar best voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Hier (Almere) zijn de banners verdwenen bij beide Belgische zenders 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Had laatst een update van de sparqlbox en heb sindsdien het rare opstarten weer. Dat dus na het aanzetten je eerst het kanaal moet kiezen via de gids, omdat hij anders geen stream doorgeeft. Vooral lastig voor het aanzetten van de radio 's ochtends. Wil ik het zonder TV doen....

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nee. Hier heb ik geen last van.
Wanneer heb jij dan een update gehad?
De laatste weken/maanden heb ik geen update voorbij zien komen van Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik heb hetzelfde probleem overigens, sinds reggefiber heeft lopen kutten bij mij en ik ineens geen internet meer had. Ik moet de box opstarten en dan in standby zetten en er weer uithalen. Anders blijf ik een zwart scherm houden :|
Moet ook al de subnet maak aanpassen in de zyxel anders blijft dat ding zeiken dat die geen verbinding kan maken met het internet. (en soms deed die het na 15 min opeens :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Het klinkt een beetje als de problemen die ik met sparql had toen mijn zyxel nog de meegeleverde firmware gebruikte, dat is bij mij opgehouden sinds de update naar versie 7 en inmiddels 8.

Voor zover ik weet is er inderdaad al weken/maanden geen update geweest van de firmware, volgens mij 1x een update gehad vorig jaar, wel heb ik 1 of 2 keer gehad dat de sparql box een melding gaf dat er een update was waarna er vervolgens bij een controle op updates geen update was.

Anderen trouwens ook het HBO magazine in de bus gekregen? We boffen maar weer :)

[ Voor 8% gewijzigd door frelam op 25-04-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zit al op firmware 8, maar ook met 7 had ik er last van. Met 4, die geleverd was bij mijn eerste zyxel geen problemen gehad. Zit er dan ook aan te denken deze te downgraden naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Caelorum schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:29:
Ik zit al op firmware 8, maar ook met 7 had ik er last van. Met 4, die geleverd was bij mijn eerste zyxel geen problemen gehad. Zit er dan ook aan te denken deze te downgraden naar 4.
Het kan nog wel eens helpen om de firmware voor de Sparql box opnieuw in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alles al geprobeerd. Firmware opnieuw, complete reset. Probleem blijft bestaan. Zal Tweak er nog wel eens voor bellen als ik zin heb, maar voorlopig ben ik blij dat ik iig weer (stabiel) internet heb en dat ik überhaupt televisie kan kijken. Was echt een hell die twee weken, omdat ik ook nog eens erg erg crappy bereik heb met mijn mobiel. Praktisch geen internet voor twee weken is toch best wel moeilijk tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Misschien dan toch iets vreemds aan de hand, je kunt de bal bij tweak leggen maar hun antwoorden laten zich wel raden waarschijnlijk :) Je kan nog proberen de abox te resetten, misschien heeft die gewoon een wat corrupte state door eerdere verbinding problemen.

http://<abox-ipadres>/api/workbench/index.php/ heeft een reset knop die het een en ander terugzet en/of door op te starten zonder netwerkkabel en daarna de homekop in te drukken kom je in het 'dev menu' waar je meen ik ook nog de gehele firmware kunt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Caelorum schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:39:
Alles al geprobeerd. Firmware opnieuw, complete reset. Probleem blijft bestaan. Zal Tweak er nog wel eens voor bellen als ik zin heb, maar voorlopig ben ik blij dat ik iig weer (stabiel) internet heb en dat ik überhaupt televisie kan kijken. Was echt een hell die twee weken, omdat ik ook nog eens erg erg crappy bereik heb met mijn mobiel. Praktisch geen internet voor twee weken is toch best wel moeilijk tegenwoordig :P
Probeer voordat je Tweak belt of mailt eerst onderstaande. Dit is namelijk het standaard antwoord van Tweak bij problemen met de Sparql box:

Alvorens het probleem verder onderzocht kan worden, vraag ik u om uw Sparql-Box een harde reset te geven. Dit kunt u op de volgende manier doen: Eerst haalt u de Sparql-Box van het stroom. Dit is maar voor enkele seconden. Voordat u uw box weer op het stroomnet aansluit is het noodzakelijk dat u de uit knop op de Sparql-Box indrukt en plusminus een minuut vast houdt tijdens het opstarten. U mag het knopje loslaten als u het welkomstscherm in beeld krijgt. Uw Sparql-Box geeft vanaf dat moment het proces verder aan. Het duurt in totaal plusminus 10 minuten. :O

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is leuk maar bovenstaande heb ik natuurlijk al lang gedaan :) als je dat verteld dan gaan ze ook wel weer verder. Het is geen upc helpdesk ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ach, ik heb inmiddels al 2 boxen terug gestuurd omdat ze wel een probleem erkennen maar geen andere oplossing dan vervangen weten. Maar inmiddels weet ik niet of mijn eerste probleem op dit moment nog bestaat:
1. Als ik de box langer aan heb staan, herstart hij uit zichzelf. En dan luister ik ineens TV.
2. Het opstarten vanuit de standby resulteert in zwart beeld en eerst via de gids naar een andere stream moeten gaan voor er contact is.
3. Na een langere tijd aanstaan wordt het ding traag. Stekker eruit en er weer in lost het direct op. Is wel warm dan.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Wdeb schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:41:
Ach, ik heb inmiddels al 2 boxen terug gestuurd omdat ze wel een probleem erkennen maar geen andere oplossing dan vervangen weten. Maar inmiddels weet ik niet of mijn eerste probleem op dit moment nog bestaat:
1. Als ik de box langer aan heb staan, herstart hij uit zichzelf. En dan luister ik ineens TV.
2. Het opstarten vanuit de standby resulteert in zwart beeld en eerst via de gids naar een andere stream moeten gaan voor er contact is.
3. Na een langere tijd aanstaan wordt het ding traag. Stekker eruit en er weer in lost het direct op. Is wel warm dan.

Wdeb
Ik dacht dat al deze problemen opgelost waren?
Deze problemen heb ik niet meer, wel gehad overgens.

Het enigste wat ik al maanden heb is dat ik heel af en toe in de avonduren een hapering heb.
Dat is het enigste wat bij mij nog speelt.
Voor de rest ben ik heel tevreden.

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Voor wie het interesseert en de tweak meelezers: http://blog.iusmentis.com...eerlijke-handelspraktijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 08:14
Dit lijkt echt op een tikoutje, daarnaast is dit in Hongarije gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Je bent er snel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Soms niet al te druk op het werk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Wdeb
Punt 1 en 3 heb ik ook met enige regelmaat. Daar heeft Tweak dus geen oplossing voor?

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 17:11
kan mij iemand en goede glasvesel provider aanraden,heb nu ziggo,en ramp.game veel dus ik heb en goede en schnelle internet nodig.
bedankt bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
frelam schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:55:
Tweak is uiteraard alleen voor telefonie aangesloten bij de geschillencommissie, ongetwijfeld omdat dit verplicht is ofzo. Stel je voor dat ze verantwoording voor hun gebeun moesten afleggen zeg, kom nou, moet niet veel gekker worden, straks moet de servicedesk nog stoppen met klanten recht in hun gezicht voorliegen ook.
Hah. Nou. Het ligt een beetje aan het geschil. Ik heb eind vorig jaar per e-mail mijn abonnement opgezegd. Tweak wilde echter per se dat ik dat schriftelijk deed, met een handtekening, en weigerde mijn opzegging te accepteren. Lang verhaal kort: de Geschillencommissie Telecom heeft mij in het gelijk gesteld: in de AV staat dat een opzegging schriftelijk dient te gebeuren, en e-mail is anno 2015 gewoon "schriftelijk". Over een handtekening staat er niets in de AV. Bovendien had ik m'n mail digitaal ondertekenend, maar dat was te geavanceerd voor Tweak.

Het klopt overigens dat die geschillencommissie alleen klachten m.b.t. telefonie accepteert. Maar Tweak heeft (vziw) geen abonnementen zonder telefonie. Ergo, in sommige algemenere gevallen, zolang het geschil ook telefonie betreft zoals het wegvallen van de hele verbinding, kun je dus wel degelijk naar de geschillencommissie stappen.

Mijn geval was imo wel typerend voor de werkwijze van Tweak: als je een klacht hebt gaan ze hard en onvriendelijk terugblaffen. Ik heb de onterecht geïncasseerde factuur gestorneerd. Als dank kreeg ik een incassobureau op mijn dak, dat nog harder ging blaffen. Ik heb me niet laten intimideren, de zaak gewonnen, en ben nu van ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

Wdeb
Punt 1 herken ik ook (alleen als hij op Radio staat!). Ik heb wel eens de Sparql met een goedwerkende vervangen (zolder met woonkamer) het probleem bleef op de Zolder. Op zolder gebruik ik hem voor 90% als radio.
Punt 2 en 3 niet.
Daarnaast moet ik erbij vertellen dat er tussen de switch en Zolder Spaql een kabel zit van ruim 25 meter, Een gedeelte daarvan (ongeveer de helft) is geen CAT5e kabel. Ik zet tegenwoordig de Sparql op Zolder handmatig uit (rode LED) en eigenlijk geen probleemen met herstartende boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat de meeste problemen te herleiden zijn naar de Zyxel. Het tv signaal gaat gewoon door de Zyxel met een apart v-lan en elke keer als je van kanaal wisselt moet dat ding aan het werk.
Het is gewoon een inferieur stuk hardware. Een vriend van mij heeft de v-lans zelf opgesplitst door een eigen router en hij heeft nergens last van.
Het is dat het voor mij te veel werkt is en lastig te onderhouden, anders wist ik het wel.
Dit Zyxel heeft niet eens Gbit lan poorten, echt te triest voor woorden. Mijn 7 jaar oude D-link DR-655 heeft die wel....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nyarlathotep schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:31:
Ik denk dat de meeste problemen te herleiden zijn naar de Zyxel. Het tv signaal gaat gewoon door de Zyxel met een apart v-lan en elke keer als je van kanaal wisselt moet dat ding aan het werk.
Het is gewoon een inferieur stuk hardware. Een vriend van mij heeft de v-lans zelf opgesplitst door een eigen router en hij heeft nergens last van.
Hier dus ook, staat gewoon een PCtje met Debian router te spelen, sinds ik dat ding heb nergens heb ik er geen omkijken meer naar. Zappen gaat ook nog eens veel sneller dan met de Zyxel.
Het is dat het voor mij te veel werkt is en lastig te onderhouden, anders wist ik het wel.
Het is juist veel makkelijker en nauwelijks werk. Paar uurtjes heb je de hele bende draaien en dan hoef je er niet meer over na te denken.

[ Voor 16% gewijzigd door Aaargh! op 29-04-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een howto in het opzetten van een Debian router in combinatie met Tweak is altijd welkom :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar zwerven er genoeg van op het internet, de basics zijn overal zo'n beetje hetzelfde.

Voor vlan moet je http://www.microhowto.inf...vlan_trunk_on_debian.html volgens mij volgen, ik heb een switch om het vlan issue op te lossen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 29-04-2015 20:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:32:
ik heb een switch om het vlan issue op te lossen :P
Dat werkt niet als je ook IPTV hebt, die moet bij beide vlan's kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij de switch die ik heb (en die wat op netwerkje.com staat) kun je een poort aan meerdere vlan's koppelen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Dit Zyxel heeft niet eens Gbit lan poorten, echt te triest voor woorden. Mijn 7 jaar oude D-link DR-655 heeft die wel....
Niet om heel flauw te doen, maar waarom denk je dat de Zyxel geen Gbit lan poorten heeft? Als jij er geen Gbit door heen trekt is er iets mis in je eigen netwerk.

Het zou een beetje vreemd zijn als ze wel Gbit internet aanbieden en daarbij een router zonder Gbit poorten leveren. Om het een inferieur stuk hardware te noemen vind ik een beetje teveel van het goede. Het is softwarematig weliswaar niet helemaal 100%, maar moet zeggen dat ze vanuit Zyxel wel redelijk snel updates aan het doorvoeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je hebt gelijk, ik zat nog met de Experia box van KPN in mijn hoofd die dat dus echt niet had. Ik heb hier nu nota bene Gigabit internet 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ah, vandaar dat ik slechts 1GBit haal over LAN.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:32:
Daar zwerven er genoeg van op het internet, de basics zijn overal zo'n beetje hetzelfde.

Voor vlan moet je http://www.microhowto.inf...vlan_trunk_on_debian.html volgens mij volgen, ik heb een switch om het vlan issue op te lossen :P
Bedankt.

Dus als ik het goed snap ziet je network er dan zo uit:

Zyxel
|
Linux bak (met een aantal network kaarten er in)
| | | | |
TV en rest van netwerk..

Klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:29:
[...]

Bedankt.

Dus als ik het goed snap ziet je network er dan zo uit:

Zyxel
|
Linux bak (met een aantal network kaarten er in)
| | | | |
TV en rest van netwerk..

Klopt het zo?
Nee

Glasvezel aansluiting -> linux bak -> switch. -> TV/Computers/accesspoints/etc.

Linux bak heeft 2 netwerk kaarten, eentje hangt rechtstreeks aan de FTU, de andere knoop je aan je switch. De Zyxel stop je weer lekker terug in de doos.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 30-04-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we proberen.. Tot over een paar weken dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Is zo'n "Linuxbak" ook in staat om draadloos AP te spelen? En dan natuurlijk met 5G? Of moet dat in de Switch?
Want dat mis ik erg. En daar wil ik toch al geld voor neerleggen. Dus waarom dan niet alles in één keer?

Dan heb ik dus nodig:
Computer voor LiNux (welke eisen? 2 x netwerk, maar de rest.....?).
Switch (wederom, welke eisen? Welke zeker niet? Welke wel?).

Wdeb
PS. Ik heb afgelopen week geen last meer gehad van slecht opstarten met de Sparql-box, maar wel zeker twee keer dat een ongewenste herstart wordt gedaan tijdens het radioluisteren én dat hij vaker trager is geworden en warmer blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tuurlijk :)

Hostapd is de access point software (genoeg info over te vinden) en als je een wifi kaartje met Atheros chip neemt (bijv. AR9380, dual band), die werken over het algemeen het beste daarmee, dan kun je die als access point instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 30-04-2015 13:52 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Wdeb schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:48:
Is zo'n "Linuxbak" ook in staat om draadloos AP te spelen? En dan natuurlijk met 5G? Of moet dat in de Switch?
Ja, als je er een wifi kaart in hangt, maar dat zou ik niet aanraden. Functioneel gescheiden dingen horen op gescheiden apparatuur. Ik zou eerder investeren in een of meerdere kwalitatief goede access-points, b.v. Ubiquity. Het kan zeker wel maar persoonlijk heeft het niet mijn voorkeur.
Dan heb ik dus nodig:
Computer voor LiNux (welke eisen? 2 x netwerk, maar de rest.....?).
Ligt er een beetje aan wat je eisen zijn en hoeveel je wilt uitgeven. Ik zou sowieso gaat voor iets met 2 Intel NICs, dat geeft gewoon het minste gezeik. Verder voldoet voor simpele NAT routering letterlijk elke nieuwe machine die je kan kopen, gewoon de goedkoopste Celeron erin en gaan. Wil je een geavanceerd intrusion-detection systeem draaien zoals Snort met een heleboel rules, of een VPN concentrator waar je veel data doorheen pompt, dan heb je meer CPU nodig. Idem voor geheugen, gewoon 2 of 4 GB RAM is meer dan voldoende (totale overkill) voor een beetje routeren (de connection tracking tabel is hooguit een paar MB), wil je er meer mee dan wat meer RAM.

Ik ben zelf voor server-class hardware gegaan (ECC RAM, moederbord met remote-management, Intel server-class NIC's aan boord). en was iets meer dan €300 kwijt.
Switch (wederom, welke eisen? Welke zeker niet? Welke wel?).
Again, ligt aan je wensen. Neem zoveel poorten als je nodig hebt en dan een beetje erbij voor de groei. Wil je VLAN's draaien dan een managed switch, wil je geen spannende dingen dan gewoon een goedkope unmanaged gbit switch regelen. Let ook ff op de backplane als je van plan bent heel veel verkeer te trekken op je lokale netwerk.

Zelf heb ik een 3Com/HP 20 poort managed switch omdat ik VLAN's wil kunnen gebruiken, de reden hiervoor is dat ik op die manier de Sparql STB helemaal buiten m'n LAN kan houden (omdat ik 't kastje voor geen meter vertrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:10

Frenck

Home Assistant

Grappig... met een klein beetje effort zou je zo een dingetje kunnen maken dat in haakt op
http://185.6.48.3:8808/client-portal/device/

Zojuist even lopen spelen met de API en de interface er achter. Simpelweg responses checken via de debug toolbar van je browser en je vist de URI's er wel uit voor de VOD streams

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/islrb8q33519e4t/Screenshot%202015-05-02%2000.47.00.thumb.png?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/yo6bj3cyrqlykzc/Screenshot%202015-05-02%2000.47.22.thumb.png?dl=1

[ Voor 15% gewijzigd door Frenck op 02-05-2015 01:03 ]

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn neef zit er aan te denken over te stappen van Ziggo (AiO) naar het gigabit abo (ook AiO) van Tweak. Hij wil dan zijn pricewatch: DrayTek Vigor 2925n+ blijven gebruiken ipv de Zyxel en voor zover we kunnen zien kan dat wel met die router. Maar ik ken alleen het gebruiken van een VLAN switch bij het gigabit internet-only abo, heb dus geen ervaring met iptv en telefonie.

Zag al wel iemand hier in het topic met de 2925 (niet draadloze versie) maar die heeft 'm achter de Zyxel, is er toevallig iemand die een Draytek op de plaats van de Zyxel heeft staan en ervaringen en evt de config wil delen?

edit: Hij heeft overigens een pricewatch: TP-Link TL-SG1024DE binnen het netwerk, mocht de VLAN-functie (en IGMP) van dat ding (ook) nodig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 03-05-2015 23:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:59:
Mijn neef zit er aan te denken over te stappen van Ziggo (AiO) naar het gigabit abo (ook AiO) van Tweak. Hij wil dan zijn pricewatch: DrayTek Vigor 2925n+ blijven gebruiken ipv de Zyxel en voor zover we kunnen zien kan dat wel met die router. Maar ik ken alleen het gebruiken van een VLAN switch bij het gigabit internet-only abo, heb dus geen ervaring met iptv en telefonie.

Zag al wel iemand hier in het topic met de 2925 (niet draadloze versie) maar die heeft 'm achter de Zyxel, is er toevallig iemand die een Draytek op de plaats van de Zyxel heeft staan en ervaringen en evt de config wil delen?

edit: Hij heeft overigens een pricewatch: TP-Link TL-SG1024DE binnen het netwerk, mocht de VLAN-functie (en IGMP) van dat ding (ook) nodig zijn.
Volgens mij moet het wel kunnen met die draytek. Op http://eu.draytek.com:12925/ is een live demo om mee te spelen. Als ik het zo bekijk gebruik je Vlan tag insertion op de wan interface (bijv wan1). Daarna kun je bij multi-vlan Wan5 gebruiken om de iptv interface aan te maken. Static route toevoegen, igmp proxy aanzetten onder applications en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die static route had ik over gelezen in https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ , maar zag niet zo gauw een optie daarvoor in de Draytek.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Static routes kan je op de 2925 wel toevoegen. Maar ik vraag me af op je de Tweak setup kunt maken. Voor KPN achtigen hebben ze wel mogelijkheden zie http://www.draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20[V1.1].pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Hans_18T op 04-05-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Hans_18T schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:51:
Static routes kan je op de 2925 wel toevoegen. Maar ik vraag me af op je de Tweak setup kunt maken. Voor KPN achtigen hebben ze wel mogelijkheden zie http://www.draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20[V1.1].pdf
Je hoeft in feite alleen een tweede wan interface aan te maken, een static route toe te voegen en de IGMP proxy aan te zetten. Wat voor KPN gebruikt wordt is het bridgen van de IPTV VLAN, maar dat is niet van toepassing voor Tweak.

Het enige waar even op gelet moet worden is dat als je die tweede WAN interface aanmaakt dat daar dan wel een ander MAC adres voor gebruikt wordt als de WAN interface voor het internet. Mocht dit niet lukken met het multi-Vlan in de draytek dan kun je er altijd nog voor kiezen om met een managed switch de Vlans te scheiden en dan in WAN1 en WAN2 van de draytek te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Ergens gelezen dat Tweak zijn eigen apparatuur heeft staan in Almere en Enschede.

Daardoor kan Tweak goedkoper glas-producten aanbieden.

Even ter vergelijk (50Mbit + basic-sparql):

49,95€ tov 63,95€ in Amersfoort

Komt er binnen afzienbare tijd ook een upgrade beschikbaar in overige regio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Is bij jullie ook de binnenkomende mailserver niet oké? Krijg vandaag geen berichten binnen (ook niet via de webmail-toegang...) en een foutmelding op de pop3 via outlook.

Op al onze aliassen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Hebben meer mensen last van de ontzettend irritante na-synchronisatie op nederland 2? heb al geprobeert om in de setup ondetiteling en taal te veranderen. Helaas blijft t door gaan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:49:
Is bij jullie ook de binnenkomende mailserver niet oké? Krijg vandaag geen berichten binnen (ook niet via de webmail-toegang...) en een foutmelding op de pop3 via outlook.

Op al onze aliassen.

Wdeb
Hier ook ik heb ze al een mail gestuurd, maar ze zijn vandaag gesloten. En misschien komt de mail ook niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
En ik krijg geen foutmelding als ik een mail naar mijzelf stuur vanaf een andere mailserver, dus degenen die mij mailen weten niet dat hun mail niet aan komt......bah.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:08:
En ik krijg geen foutmelding als ik een mail naar mijzelf stuur vanaf een andere mailserver, dus degenen die mij mailen weten niet dat hun mail niet aan komt......bah.

Wdeb
De mail blijft gewoon ergens in de que zitten , komt dus ooit wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 11:01
De mail problemen zullen wel snel opgelost worden heb ik zo een vermoeden.

"Helaas is er zware wind op komst. Het middagprogramma op de Esplanade van het Bevrijdingsfestival Almere wordt daarom op last van de gemeente en de brandweer afgelast.

Dat betekent dat onze wedstrijd, de prijsuitreiking en het zitten op de troon van Game of Thrones vandaag helaas niet doorgaan."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
email (imap in mijn geval) werkt al sinds gisteravond niet meer, ook niet via tweak webmail.

En ja, als je dan een email naar info@tweak.nl stuurt gebeurt er ook niets (geen auto reply), zou handig zijn als ze een storingmelding op hun website zetten. Maar dat is tegen dovenmansoren gezegd.

Ik wil toch hopen dat ze inmiddels weten dat er email problemen in Almere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Maar ze zijn dicht vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
Dan ligt het hele mailsysteem overhoop. SMTP server werkt ook al niet de hele ochtend. Mag toch hopen dat ze wel iemand stand-by hebben staan voor dit soort problemen op dagen dat ze dicht zijn... Waarschijnlijk vertrouwen ze daarbij op mail die niet werkt... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door dumphlum op 05-05-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
mailproblemen zijn bekend, working on it.
oorzaak is een loadbalancer met problemen, dit zou niet zo'n grote gevolgen moeten hebben, we zoeken later wel uit waarom onze monitoring dit niet opmerkte en waarom het zo'n relatief grote impact heeft

Edit: opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door 4pp3l op 05-05-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

rodebaron schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:44:
email (imap in mijn geval) werkt al sinds gisteravond niet meer, ook niet via tweak webmail.
Ik wist niet eens dat je bij Tweak ook een e-mail adres krijgt (waarom eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mislancer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 21:53
4pp3l schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:53:
mailproblemen zijn bekend, working on it.
oorzaak is een loadbalancer met problemen, dit zou niet zo'n grote gevolgen moeten hebben, we zoeken later wel uit waarom onze monitoring dit niet opmerkte en waarom het zo'n relatief grote impact heeft

Edit: opgelost
HIer zijn er nog steeds problemen met de smtp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:22
Rbonzet schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:56:
Hebben meer mensen last van de ontzettend irritante na-synchronisatie op nederland 2? heb al geprobeert om in de setup ondetiteling en taal te veranderen. Helaas blijft t door gaan. Iemand een idee?
Bekend probleem. Het meelezen van de ondertiteling

Oplossing :
Op de blauwe knop drukken en dan vervolgens voor Ned of standaard kiezen zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik zit met wat vragen betreffende glasvezel. Wij denken er serieus over om glasvezel te nemen. Deze aansluiting ligt bij ons al binnen, beneden In de woonkamer namelijk. Nu is het zo dat de oude adsl verbinding doorgetrokken is tot boven. Boven staat dus ons modem met daaraan de internet kabels naar de pc toe.

Betekend het dat wanneer ik glasvezel neem ik de aansluiting van beneden ook Door moet trekken naar boven? Of werkt dat anders? En vanuit het bijgeleverde nieuwe modem, kan ik dan gewoon mijn oude internet kabels gebruiken naar mij pc toe, of heeft dit nadelige invloed op de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yay! Zometeen even geen internet, ben benieuwd.
Op 7 mei zal er onderhoud plaatsvinden aan jouw glasvezelverbinding. Tussen 01:00 en 07:00 's ochtends zullen in jouw wijkcentrale alle noodstroomvoorzieningen vervangen worden. Dat betekent dat wij er niet aan ontkomen de verbinding tijdelijk te verbreken.

Tijdens het onderhoud zijn internet, televisie en bellen tijdelijk onbruikbaar.

Het onderhoud zal naar verwachting maximaal 180 minuten duren en we hebben er met het tijdstip rekening mee gehouden dat je er zo min mogelijk hinder aan ondervindt. Mocht dit onderhoud toch ongelegen komen dan bieden wij bij voorbaat ons welgemeende excuses.

Bedankt voor je aandacht en begrip. We maken je wijkcentrale nog betrouwbaarder!

Met vriendelijke groet,
Namens Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
Flying Blue schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:00:
Ik zit met wat vragen betreffende glasvezel. Wij denken er serieus over om glasvezel te nemen. Deze aansluiting ligt bij ons al binnen, beneden In de woonkamer namelijk. Nu is het zo dat de oude adsl verbinding doorgetrokken is tot boven. Boven staat dus ons modem met daaraan de internet kabels naar de pc toe.

Betekend het dat wanneer ik glasvezel neem ik de aansluiting van beneden ook Door moet trekken naar boven? Of werkt dat anders? En vanuit het bijgeleverde nieuwe modem, kan ik dan gewoon mijn oude internet kabels gebruiken naar mij pc toe, of heeft dit nadelige invloed op de snelheid?
Glasvezel kan je niet zo maar "even doortrekken".

Ik begrijp dus dat je nu de ADSL-modem boven hebt staan? Als dit 'extenden' van je telefoonaansluiting goed is uitgevoerd, dan gaat dat over twisted pair kabel. In het ideale geval is dat met een UTP-kabeltje gedaan waar nu dus RJ11 stekkers op zitten (wrs over 2 of 4 aders). In dat geval is het gewoon kwestie van 2 RJ45 stekkers aan beide kanten knijpen. Als het maar 4-aderig is (weet eigenlijk nieteens of dat bestaat in twisted pair variant) kan je altijd nog een 100 mbit verbinding halen naar boven.

Hoe dan ook: Op die manier kan je dus waarschijnlijk met je bestaande kabel een verbinding leggen tussen de "NT' beneden (die komt op de glasvezel aansluiting en heeft een ethernetpoort voor verbinding met de router) en de router boven.

Maar als er gewoon 'telefoondraad' ligt, dan wordt dat erg lastig. Maar ergens lijkt me dat ook sterk omdat de kans op een ogede ADSL verbinding dan ook minimaal is geweest.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
eymey schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Glasvezel kan je niet zo maar "even doortrekken".

Ik begrijp dus dat je nu de ADSL-modem boven hebt staan? Als dit 'extenden' van je telefoonaansluiting goed is uitgevoerd, dan gaat dat over twisted pair kabel. In het ideale geval is dat met een UTP-kabeltje gedaan waar nu dus RJ11 stekkers op zitten (wrs over 2 of 4 aders). In dat geval is het gewoon kwestie van 2 RJ45 stekkers aan beide kanten knijpen. Als het maar 4-aderig is (weet eigenlijk nieteens of dat bestaat in twisted pair variant) kan je altijd nog een 100 mbit verbinding halen naar boven.

Hoe dan ook: Op die manier kan je dus waarschijnlijk met je bestaande kabel een verbinding leggen tussen de "NT' beneden (die komt op de glasvezel aansluiting en heeft een ethernetpoort voor verbinding met de router) en de router boven.

Maar als er gewoon 'telefoondraad' ligt, dan wordt dat erg lastig. Maar ergens lijkt me dat ook sterk omdat de kans op een ogede ADSL verbinding dan ook minimaal is geweest.
"Gewoon" een cat5e of cat6 kabel vanaf het glasvezelaansluitpunt naar boven trekken (vervaning van de telefoon snoer) en daar de router op aansluiten.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
Dat kan ook, maar moet wel net kunnen .

En hóeft dus niet nodig te zijn als het snoer naar boven al UTP is (wat ik vermoed, anders acht ik het heel sterk dat er nu boven een goed werkende ADSL verbinding is).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 22:47
Voor de mensen die overwegen een Mikrotik te plaatsen: Deze komt niet verder dan +/- 280mbs, hier hangt inmiddels de Zyxel er weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Dat is een beetje het probleem bij elke router, routers die geen hardware matige acceleratie ondersteunen (lees SW firewall/NAT uit) zullen nooit de 1 Gbit/s halen.
De vraag is natuurlijk is dat erg, immers hoe vaak gebruik je daadwerkelijk de maximale snelheid van je lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Is dt nieuw?
(via tweak, postcode 3315)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9348800/GOT-uploads/Diversen/tweakipv6.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9348800/GOT-uploads/Diversen/tweakipv6_config.png

[ Voor 27% gewijzigd door NovapaX op 08-05-2015 09:06 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
NovapaX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:00:
Is dt nieuw?

[afbeelding]

[afbeelding]
Je kon al een tijdje ipv6 instellen via 6rd met een handmatige prefix, maar het lijkt er nu op dat ze dit nu gewoon met dhcp meesturen. Heb het hier in de Zyxel in ieder geval nu aangezet.

Bij mij heb ik echter een heel ander prefix, namelijk 2a02:58::. Wat krijg je bij ISP te zien als je naar http://ipv6-test.com/ gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door hovemt op 08-05-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dt nieuw?

[afbeelding]

[afbeelding]
hovemt schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Je kon al een tijdje ipv6 instellen via 6rd met een handmatige prefix, maar het lijkt er nu op dat ze dit nu gewoon met dhcp meesturen. Heb het hier in de Zyxel in ieder geval nu aangezet.

Bij mij heb ik echter een heel ander prefix, namelijk 2a02:58::. Wat krijg je bij ISP te zien als je naar http://ipv6-test.com/ gaat?
:o , werd eens tijd :P. Maar wacht eens, 6rd is een tunnel toch? Niet native?

Dan moet ik maar even opletten hoe dat hier gaat dan, aangezien ik al een HE-tunnel heb... Geen flauw idee of IPFire kijkt naar IPv6 op de WAN, vermoed van niet daar IPv6 ondersteuning met de hand aangeslingerd moest worden :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
Lekkerbek schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:37:
Ergens gelezen dat Tweak zijn eigen apparatuur heeft staan in Almere en Enschede.

Daardoor kan Tweak goedkoper glas-producten aanbieden.

Even ter vergelijk (50Mbit + basic-sparql):

49,95€ tov 63,95€ in Amersfoort

Komt er binnen afzienbare tijd ook een upgrade beschikbaar in overige regio's?
En zojuist bekend geworden:
https://www.tweak.nl/nieu...komt-naar-leeuwarden.html
en ook
https://blog.tweak.nl/alg...gende-stad-met-1000-mbit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blijkbaar telt het ook voor de omgeving van Leeuwarden. Ik kan het hier in een dorpje vlakbij Leeuwarden straks ook krijgen. Ik heb het meteen maar besteld. Een hogere snelheid, voor een lagere prijs. Heel moeilijk is de keus dus niet :)

Het was wel nodig om een nieuw contract aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
HielkeJ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Blijkbaar telt het ook voor de omgeving van Leeuwarden. Ik kan het hier in een dorpje vlakbij Leeuwarden straks ook krijgen. Ik heb het meteen maar besteld. Een hogere snelheid, voor een lagere prijs. Heel moeilijk is de keus dus niet :)

Het was wel nodig om een nieuw contract aan te gaan.
Goutum zeker? Mocht het een ander dorpje zijn dan ben ik wel benieuwd welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Het telt voor alle PoPs die op de citypops van Leeuwarden zijn aangesloten. Dus alleen als het betreffende dorp zijn eigen citypop heeft en dus eigen backhaul nodig heeft zal het over gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Is dt nieuw?
Het ipv6-ip dat je noemt wordt gebruikt binnen 6to4 en is direct afgeleid van je ipv4 adres. Tenzij tweak een 6to4 relay server heeft, loopt dit buiten tweak om. Het mechanisme van 6to4 is zo bedacht dat je via een anycast adres een openbare relayserver vindt.
6to4 werkt alleen op een apparaat dat een publiek ip heeft, en niet achter NAT. Vreemd dat dat bij jou wel het geval blijkt te zijn.

Zie voor meer info: http://www.minasi.com/newsletters/nws1303.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
4pp3l schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Klopt inderdaad. Zit in een nieuwbouwwijk tussen Goutum en Techum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Weet iemand of het mogelijk is om "gzip compressie" en "browser caching" aan te zetten op je Tweak website?
http://WEBSITE.tweak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dumphlum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:17:
[...]

Het ipv6-ip dat je noemt wordt gebruikt binnen 6to4 en is direct afgeleid van je ipv4 adres. Tenzij tweak een 6to4 relay server heeft, loopt dit buiten tweak om. Het mechanisme van 6to4 is zo bedacht dat je via een anycast adres een openbare relayserver vindt.
6to4 werkt alleen op een apparaat dat een publiek ip heeft, en niet achter NAT. Vreemd dat dat bij jou wel het geval blijkt te zijn.

Zie voor meer info: http://www.minasi.com/newsletters/nws1303.htm
Dus als het IPv4 adres verandert, mag je radvd opnieuw instellen omdat je een andere IPv6 range krijgt toegewezen? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
4pp3l schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Hier ook besteld _/-\o_
Nu internet en bellen 100mbit € 45 + 2 euro belkosten.
Straks internet en bellen 1000mbit € 40 + 2 euro belkosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom in de 1000 Mbit club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

frissie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:12:
[...]

Hier ook besteld _/-\o_
€40 voor 1 bit per seconde? :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

frissie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:12:
[...]

Hier ook besteld _/-\o_
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:22:
[...]

€40 voor 1 bit per seconde? :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 25-09 20:56
Nu 1000Mbit straks in Leeuwarden komt ook maar overstappen :) Ik twijfel nu alleen nog tussen 1 jaar of 2 jaar contract. Deze aanbieding met 2 jaar contract is ook wel nice, maar 2 jaar is wel weer lang :D Ik zie 2 jaar niet op de website van Tweak zelf klopt dat?

http://www.eindelijkglasv...mbit-met-sparql-light--6/

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-05-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:08:
Nu 1000Mbit straks in Leeuwarden komt ook maar overstappen :) Ik twijfel nu alleen nog tussen 1 jaar of 2 jaar contract. Deze aanbieding met 2 jaar contract is ook wel nice, maar 2 jaar is wel weer lang :D Ik zie 2 jaar niet op de website van Tweak zelf klopt dat?

http://www.eindelijkglasv...mbit-met-sparql-light--6/
De prijsstelingen die op die site gehanteerd worden komen volgens mij ook niet helemaal overeen met de prijsstellingen die Tweak zelf gebruikt. Misschien dat dit een soort van introductiekorting is als je je aanmeldt via eindelijkglasvezel.nl. Misschien goed om even na te vragen hoe dit precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zijn er meer mensen waar de verbinding er opeens uit ligt ? Kan via 4G de Tweak website ook niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05
Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:28:
Zijn er meer mensen waar de verbinding er opeens uit ligt ? Kan via 4G de Tweak website ook niet benaderen.
Jep hier in enschede valt ook het internet er net uit

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50
Lijkt iets op de AMSX te zijn. Meerdere providers hebben hier last van.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
alles is weer norma internet werkt weer

[ Voor 57% gewijzigd door deurklinkje op 13-05-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Devian schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:34:
Lijkt iets op de AMSX te zijn. Meerdere providers hebben hier last van.
Nice! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

deurklinkje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:35:
Tweak website is wel gewoon te bereiken met 3G
Net heel even weer daarna weer niet. Internet was ook heel ff terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Aaargh! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:37:
[...]

Net heel even weer daarna weer niet. Internet was ook heel ff terug.
Alles doet het weer hier in enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

deurklinkje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Alles doet het weer hier in enschede
Hier ook weer, ook Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ja hier ook zowel Glasvezel (Enschede) en via Vodafone werkt de helft niet of traag of half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar ben ik niet de enige met problemen, had https://twitter.com/searc...lfort&src=typd&f=realtime nog in de geschiedenis staan, daar ook de nodige meldingen (over Telfort dan).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Hier lijkt alles het gewoon weer goed te doen. Het grappige was dat ik tijdens de downtime wel naar speedtest.tweak.nl kon pingen, maar niet naar www.tweak.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Hier op andere provider was het ook down voor even.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.