1 keer onderhoud meegemaakt in 4 maanden tijd (wat aangekondigd was). Verder nooit echt problemen gehad. Meestal ligt de snelheid ook tussen de 4 en 7 MB/s wat voornamelijk te maken heeft met de wildgroei van Wi-Fi signalen in de buurt.Jeru schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:22:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Tweak hier in Enschede, nou heb ik het topic al behoorlijk goed doorgelezen naar mijn idee. Maar ik blijf toch heel erg benieuwd naar de stabiliteit van het gigabit internet hier in Enschede, met Ziggo tot nu toe eigenlijk nooit uitval (in 4 jaar tijd), hoe is dat bij Tweak?
Ik neem zelf geen TV erbij dus in dit geval niet iets waar ik mij druk om maak, ik vind het alleen wel belangrijk dat ik gewoon betrouwbaar internet heb. Bij mij hebben ze bij ziggo zelden onderhoud en als het er al is dan is het 's nachts dus dan merk ik het niet echt. Ik krijg zelf het idee dat de meeste klachten over Tweak ook gaan over het TV gedeelte en niet zo zeer over het internet gedeelte (met een uitzondering hier en daar).
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Een gigabit verbinding via wifi gebruiken? You must be madVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:37:
[...]
1 keer onderhoud meegemaakt in 4 maanden tijd (wat aangekondigd was). Verder nooit echt problemen gehad. Meestal ligt de snelheid ook tussen de 4 en 7 MB/s wat voornamelijk te maken heeft met de wildgroei van Wi-Fi signalen in de buurt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Laptopje heRaven schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:43:
[...]
Een gigabit verbinding via wifi gebruiken? You must be mad
Dan stop je er een 802.11ac kaartje in, mits de router dat ook heeft 
Overigens is er hier ook een behoorlijke wildgroei aan netwerken. Bij een scan in maart vorig jaar al meer dan 200 (incl. de hotspots), wil nog steeds een recentere scan doen. En ter vergelijking: Er zijn nu iets van 4 5GHz netwerken.
Overigens is er hier ook een behoorlijke wildgroei aan netwerken. Bij een scan in maart vorig jaar al meer dan 200 (incl. de hotspots), wil nog steeds een recentere scan doen. En ter vergelijking: Er zijn nu iets van 4 5GHz netwerken.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zit in augustus een jaar bij ze en heb eigenlijk nog nooit internet uitval gehad. De Gbit trek ik haast vol(zit in mijn router en niet het Tweak netwerk aangezien de cpu op 100% knalt wanneer de snelheid zo rond 900 Mbps komt).Jeru schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:22:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Tweak hier in Enschede, nou heb ik het topic al behoorlijk goed doorgelezen naar mijn idee. Maar ik blijf toch heel erg benieuwd naar de stabiliteit van het gigabit internet hier in Enschede, met Ziggo tot nu toe eigenlijk nooit uitval (in 4 jaar tijd), hoe is dat bij Tweak?
Hier ook Enschede, heb er 1 keer een aantal dagen uit gelegen (dat was nog in het 200/200 tijdperk) en dat kwam toen door een kapotte interface kaart in het PoP. Tweak beheerde toen de apparatuur nog niet dus dat het zo lang duurde lag aan Reggefiber.Jeru schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:22:
Anders dan dat werkt het altijd en snel.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Hier trek ik die niet helemaal vol helaas, vermoed dat er wat performance tuning nodig is op mijn router-pc mbt de e1000e driver voor Intel gigabit kaartjes.Centurius schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Zit in augustus een jaar bij ze en heb eigenlijk nog nooit internet uitval gehad. De Gbit trek ik haast vol(zit in mijn router en niet het Tweak netwerk aangezien de cpu op 100% knalt wanneer de snelheid zo round 900 Mbps komt).
Maar het gekke is: Download ik op mijn router-pc (singlecore Atom, Intel 82574L) naar /dev/null, dan zit ie max zo rond de 80-90MBps (640-720Mbps) met niet noemenswaardige CPU load. De desktop pc's hier, met onboard Realtek Gb kaartjes en dual/quadcore processors hebben er echter veel moeite mee, zelfs met ramdisk

Oscar Wilde
Heb nu toch maar Tweak gigabit aangevraagd, ik hou ziggo er desnoods wel iets langer bij voor de zekerheid, heb niet al teveel vertrouwen in het aansluiten nog. Een maandje dubbele kosten, heb ik er zo weer uit.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Ik gebruik een Intel Gigabit CT (EXPI9301CT) ik haal op dit moment makkelijk 970+ van Newsgroepen en Torrents.Raven schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:40:
[...]
Hier trek ik die niet helemaal vol helaas, vermoed dat er wat performance tuning nodig is op mijn router-pc mbt de e1000e driver voor Intel gigabit kaartjes.
Maar het gekke is: Download ik op mijn router-pc (singlecore Atom, Intel 82574L) naar /dev/null, dan zit ie max zo rond de 80-90MBps (640-720Mbps) met niet noemenswaardige CPU load. De desktop pc's hier, met onboard Realtek Gb kaartjes en dual/quadcore processors hebben er echter veel moeite mee, zelfs met ramdisk
Ik heb ook een Onboard Realtek Gigabit nic hiermee kom ik niet eens boven de 600 Mbit uit.
Dus die staat uit..
Ik gebruik zelf ook een router PC. Ik heb wel een krachtigerder gekocht toen ik gigabit kreeg, want mijn Dual Core 1.6Ghz Atom trok het niet...
Ik gebruik nu een i5-4440 CPU @ 3.10GHz deze is 6 a 8 x zo snel en 2 x zo zuinig als mijn oude router.
+- 25Watt
Bij een vriendin zijn ze netjes op de afgesproken tijdstip langsgeweest, in Enschede een paar maand geleden. Vandaag bij haar vader ook netjes op tijd.Jeru schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:18:
Heb nu toch maar Tweak gigabit aangevraagd, ik hou ziggo er desnoods wel iets langer bij voor de zekerheid, heb niet al teveel vertrouwen in het aansluiten nog. Een maandje dubbele kosten, heb ik er zo weer uit.
Die EXPI9301CT heeft dezelfde controller, ook de bekende 82574L. Onder wel OS gebruik je die? Mijn huidige router-pc draait IPFire (Linux), de opvolger (nog steeds work in progress) Ubuntu Server 14.10.kmichael schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:33:
[...]
Ik gebruik een Intel Gigabit CT (EXPI9301CT) ik haal op dit moment makkelijk 970+ van Newsgroepen en Torrents.
Ik heb ook een Onboard Realtek Gigabit nic hiermee kom ik niet eens boven de 600 Mbit uit.
Dus die staat uit..
Ik gebruik zelf ook een router PC. Ik heb wel een krachtigerder gekocht toen ik gigabit kreeg, want mijn Dual Core 1.6Ghz Atom trok het niet...
Ik gebruik nu een i5-4440 CPU @ 3.10GHz deze is 6 a 8 x zo snel en 2 x zo zuinig als mijn oude router.![]()
+- 25Watt
offtopic:
Vraag mij trouwens af waarom die PCIe netwerkkaart geen upgrade heeft gekregen naar de i21* serie
Vraag mij trouwens af waarom die PCIe netwerkkaart geen upgrade heeft gekregen naar de i21* serie
Trok die het niet? Mijn singlecore-Atom pctje (~15W) komt zonder noemenswaardige load al een heel eind, veel verder dan ik had verwacht trouwens
Oscar Wilde
Ik gebruik nu ClearOS, maar ik ga over op Debian, ik lees op vele forums dat je beter Debian kan gebruiken in plaats van Ubuntu.Raven schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:15:
[...]
Die EXPI9301CT heeft dezelfde controller, ook de bekende 82574L. Onder wel OS gebruik je die? Mijn huidige router-pc draait IPFire (Linux), de opvolger (nog steeds work in progress) Ubuntu Server 14.10.
offtopic:
Trok die het niet? Mijn singlecore-Atom pctje (~15W) komt zonder noemenswaardige load al een heel eind, veel verder dan ik had verwacht trouwensHet lijkt dus niet de CPU te zijn die de snelheid laag houd, ik vermoed dat ik iets a la https://fasterdata.es.net/host-tuning/nic-tuning/ moet doen.
Ik heb problemen met ClearOS Vlans werken niet goed erg jammer want alles wat ik wil zit er in.
Verder als server gebruik ik Windows 8.1 Pro.
Ik denk dat in mijn ouwe routerPC een gare Netwerk kaart op zat, ik had maar 1 PCI-E poort dus kon niet zo snel 2 intel nics er in zetten.
Heeft ClearOS toevallig ethtool? Zou jij indien die aanwezig is "ethtool -g eth0" willen uitvoeren met de naam van de wan-interface op de plaats van eth0? Ben benieuwd hoe ClearOS de boel daar ingesteld heeft, dan weet ik iig alvast of dat er mee te maken heeft.
Oscar Wilde
Ik stuur je even een PM.Raven schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:00:
Heeft ClearOS toevallig ethtool? Zou jij indien die aanwezig is "ethtool -g eth0" willen uitvoeren met de naam van de wan-interface op de plaats van eth0? Ben benieuwd hoe ClearOS de boel daar ingesteld heeft, dan weet ik iig alvast of dat er mee te maken heeft.
Dat zijn dezelfde instellingen als hier, dus de wat lagere performance komt dan denk ik niet door dat.
Oscar Wilde
Verwijderd
Vrijdag komt men Tweak bij mij plaatsen (Gigabit) en ik heb alle randapparatuur reeds binnen, dus ook de ZyXEL VMG8324-B10A. Wat mij gelijk opviel waren de twee USB poorten met blauwe kleur. Dus ik dacht: mooi, USB 3.0. Echter, als je op de site van ZyXEL kijkt bij de specificaties van dat ding, noemt men "two USB 2.0 host ports".
Ik zou toch zweren dat de blauwe kleur een internationale standaard is die aangeeft of de USB-poort 3.0 is. Ergo: zit ZyXEL ons een beetje te piepelen?
Ik zou toch zweren dat de blauwe kleur een internationale standaard is die aangeeft of de USB-poort 3.0 is. Ergo: zit ZyXEL ons een beetje te piepelen?
Wordt blauw ook niet gebruikt bij USB-poorten die meer stroom dan de standaard 500mA kunnen leveren? Of was dat geel?
Oscar Wilde
Hier in Almere Stad West traag en wegvallend internet. Zyxel router branden alle lampjes groen.
Meer mensen last hiervan?
Meer mensen last hiervan?
[ Voor 12% gewijzigd door Green.car6808 op 16-06-2015 22:40 ]
Werkt bij mij ook niet, niet vanaf windows 8 en niet vanaf linuxVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:47:
In VLC: Media > Open Network Stream > udp://@239.0.2.112:7000
Ik denk zelf dat het iest in windows 8 is wat bij mij niet werkt.
Ik vind het echt bizar dat ik €90,- verhuiskosten mag aftikken. Geen enkele andere provider die zulke hoge kosten hiervoor in rekening brengt.
Dit betreft ook nog eens een verhuizing binnen Enschede, waar Tweak het gehele netwerk in eigen beheer heeft.
Volgens de service desk liggen de daadwerkelijke kosten hoger, maar kan mij dat moeilijk voorstellen.
Dit betreft ook nog eens een verhuizing binnen Enschede, waar Tweak het gehele netwerk in eigen beheer heeft.
Volgens de service desk liggen de daadwerkelijke kosten hoger, maar kan mij dat moeilijk voorstellen.
Van vroegah toen UPC / chello alleenheerser was over snelle internetverbindingen was het al veel aantrekkelijker om de oude verbinding gewoon op te zeggen, en een nieuwe verbinding aan te vragen op het nieuwe adres om hiermee de aanmeldkorting in de wacht te slepen en de verhuiskosten te omzeilen.M-ThijZ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:17:
Ik vind het echt bizar dat ik €90,- verhuiskosten mag aftikken. Geen enkele andere provider die zulke hoge kosten hiervoor in rekening brengt.
Ligt eraan als een monteur nou ergens heen moet rijden voor de aansluiting kan ik mij iets bij deze kosten voorstellen, samen met daarnaast wat administratief. Maar het blijft wel heel hoog. Daartegenover staat dan wel 40€ per maand voor een gigabit verbinding, veel goedkoper dan de rest.M-ThijZ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:17:
Gewoon jammer, maar het is niet anders.
Binnen Enschede lijkt het mij ook onzin om zoveel kosten te vragen, bij veel providers is het ook gewoon gratis omdat je contract dan gewoon doorloopt, maar Tweak denkt daar anders over ja.M-ThijZ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:17:
Dat er een monteur moet langskomen, oké, dat kan wel wat kosten, maar een bestaande klant 90 euro laten betalen en nieuwe klanten volledig gratis?

Daarom heb ik mijn abonnement ook binnen de bedenktermijn weer opgezegd omdat ik mogelijk kan verhuizen naar een grotere woning (ook beide binnen Enschede), ik kan makkelijk zelf het groene plugje in het groene poortje steken en dan administratiekosten aftikken, maar ze willen per se 90 euro. Dan maar afwachten.
Bambu Lab P1S Combo
Je huis moet ook correct worden aangesloten in de wijkcentrale. Daar heb jij geen sleutel van.MacorgaZ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:17:
[...]
ik kan makkelijk zelf het groene plugje in het groene poortje steken en dan administratiekosten aftikken, maar ze willen per se 90 euro. Dan maar afwachten.
Van mij hoeven ze blijkbaar geen geld, aangezien ik nog nooit een factuur heb gehad van abonnementsgeld.. Alleen de aansluitkosten.
Ik ben op 23-3 aangesloten, dus al bijna 3 maanden geleden
Ja ik weet dat het nog wel komt en dat dat een hele grote rekening zal worden, maar dat maakt mij niet zoveel uit
Ik ben op 23-3 aangesloten, dus al bijna 3 maanden geleden

Ja ik weet dat het nog wel komt en dat dat een hele grote rekening zal worden, maar dat maakt mij niet zoveel uit
[ Voor 23% gewijzigd door Lieuwe15 op 18-06-2015 14:43 ]
Dat gebeurt niet door Tweak maar door Reggefiber. Ik weet wat Reggefiber berekent aan de operator voor het verwijderen van een patch en ergens anders weer plaatsen en dat is maar een heel klein deel van 90 euro kan ik vertellen.JP1980 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:20:
[...]
Je huis moet ook correct worden aangesloten in de wijkcentrale. Daar heb jij geen sleutel van.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat zou ik ook graag doen. Begin dit jaar heb ik alleen een brief gekregen om over te gaan van Tweak Blauw naar de nieuwe netwerk infrastructuur, waardoor ik bij moest tekenen voor een jaar.JP1980 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:10:
[...]
Van vroegah toen UPC / chello alleenheerser was over snelle internetverbindingen was het al veel aantrekkelijker om de oude verbinding gewoon op te zeggen, en een nieuwe verbinding aan te vragen op het nieuwe adres om hiermee de aanmeldkorting in de wacht te slepen en de verhuiskosten te omzeilen.
Als ik de voorwaarden van andere providers vergelijk:
Telfort: gratis
KPN: gratis
Ziggo: gratis
XS4ALL: gratis
Tele2: €35,-
Solcon: €34,95 (gratis na 1 jaar klant)
Stipte: €24,95
Maar de service desk kan geen verklaring geven over wat zij anders doen in vergelijking met deze internetproviders waarom de klant zoveel moet bijdragen. Ik zal nogmaals om de opbouw van de kosten vragen.
Bah het begin is hier al niet zo goed. Volgens Tweak kon ik eerst vanaf 25 juni gewoon 50mbit nemen (om downtime te voorkomen) en vanaf 1 juli makkelijk upgraden naar 1000mbit (Leeuwarden). Dus eerst 50mbit besteld bij eindelijkglasvezel en borg deze week betaald. Nu vroeg ik wanneer het spul komt en krijg ik deze mailtjes terug:
Zodra wij de verbindingen in Leeuwarden op ons eigen netwerk kunnen gaan leveren zullen wij de order hiervoor doorvoeren en krijgt u binnen enkele dagen van ons een leverdatum en wordt u gebeld voor de monteursafspraak. Zodra de leverdatum bekend wordt, wordt ook de order voor de apparatuur uitgezonden en zal u die ook binnen enkele dagen ontvangen.
Dat klopt helemaal, wij kunnen momenteel 50, 100 en 500 Mbit leveren op uw adres. Uw abonnement wordt dan echter geleverd op het KPN netwerk, wat het geheel lastig maakt om uw abonnement om te kunnen zetten naar 1000 Mbit zodra dit beschikbaar is.
Vandaar dat er direct op ons eigen netwerk geleverd wordt zodra dit beschikbaar is.
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-06-2015 16:36 ]
@WhySoSerious
Wat heb je nu voor verbinding ?
Wat heb je nu voor verbinding ?
[ Voor 50% gewijzigd door kmichael op 18-06-2015 17:23 ]
Ziggo tot er met 26 juni.
[ Voor 47% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-06-2015 18:09 ]
Verwijderd
Eindelijk tijd gehad me nieuwe internet provider te testen. Nadat ik al een tijd het gevoel had dat ondanks beide providers dezelfde speed test results hadden de nieuwe beter was. En wat blijkt uit onderzoek, LET OP: alleen de zyxell is door een andere router vervangen van de nieuwe provider, geen enkele DNS request fout melding op me net werk meer. Dus logisch dat het gevoel dat sites sneller laden er was.
Alleen dus met een nieuwe glasvezel kastje en andere dan de zyxell... Go tweak you can do it much better
Alleen dus met een nieuwe glasvezel kastje en andere dan de zyxell... Go tweak you can do it much better
Hmm ik heb helemaal geen DSN request foutmeldingen gezien in de logs bij mij. Vermoed toch echt dat het dan in jou`n Zyxell of verbinding heeft gezeten.
Maar ben blij voor je dat je nu wel tevreden bent met je verbinding
I am the great Cornholio!
Hoe is jullie ervaring met de beschikbaarheid van films en series op TweakNews. Ik merk steeds vaker dat dingen wel gedownload worden, maar corrupt zijn met als melding "buiten server retentietijd?". Vroeger had ik dit zelden, maar sinds een half jaar lijkt dit te zijn toegenomen. Komt dit door de overname van TweakNews naar een andere provider?
Bovendien geeft sabnzb aan dat er wordt gedownload met 1kb/s, terwijl een bestand van 2gb binnen een redelijke termijn binnen is, (8 minuten ofzo).
Bovendien geeft sabnzb aan dat er wordt gedownload met 1kb/s, terwijl een bestand van 2gb binnen een redelijke termijn binnen is, (8 minuten ofzo).
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Stuurt er iemand met gigabit verbinding wel is grote bestanden via FTP naar vrienden/familie die ook een gigabit verbinding hebben van Tweak, wat is jullie ervaring?
Iemand die ik ken heeft nu ook een gigabit verbinding en die haalde niet eens 30 Mbit per threat vanaf mij, ik heb gelijk een test gedaan met een Ziggo 200 Mbit verbinding deze haalde strak 130 Mbit per threat.
Ik dacht misschien dat het de harde schijf zou zijn, daarom heb ik een RAMDisk aangemaakt hierop zelfde resultaat.
Vanmiddag ging het sneller +- 3x zo snel, maar later weer een stuk trager...
Iemand die ik ken heeft nu ook een gigabit verbinding en die haalde niet eens 30 Mbit per threat vanaf mij, ik heb gelijk een test gedaan met een Ziggo 200 Mbit verbinding deze haalde strak 130 Mbit per threat.
Ik dacht misschien dat het de harde schijf zou zijn, daarom heb ik een RAMDisk aangemaakt hierop zelfde resultaat.
Vanmiddag ging het sneller +- 3x zo snel, maar later weer een stuk trager...
Daar loopt momenteel een draadje over, tussen tweak weet ik het niet. Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel een FTP servertje op mn nas opzetten een dezer dagen.
Dan ben ik wel benieuwd voor welke provider je nu hebt gekozen en wat voor routeer je nu hebt.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:09:
Eindelijk tijd gehad me nieuwe internet provider te testen. Nadat ik al een tijd het gevoel had dat ondanks beide providers dezelfde speed test results hadden de nieuwe beter was. En wat blijkt uit onderzoek, LET OP: alleen de zyxell is door een andere router vervangen van de nieuwe provider, geen enkele DNS request fout melding op me net werk meer. Dus logisch dat het gevoel dat sites sneller laden er was.
Glasvezel upload throughput ?MetaFrame schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:50:
Daar loopt momenteel een draadje over, tussen tweak weet ik het niet. Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel een FTP servertje op mn nas opzetten een dezer dagen.
Oscar Wilde
Verwijderd
Dat heb ik tweak zo vaak gezegd en zelfs aangetoond maar service desk snapte de wireshark logs niet of wilde gewoon miet accepteren dat het aan hun of de zyxell lag!MetaFrame schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:52:
Hmm ik heb helemaal geen DSN request foutmeldingen gezien in de logs bij mij. Vermoed toch echt dat het dan in jou`n Zyxell of verbinding heeft gezeten.
Hallo iedereen,
Ik heb sinds elke weken geen ondertiteling meer op History, Nat geo wild, Discovery science.(zijn de kanalen vanaf 300.)
Hebben jullie dit ook.?
Ik weet dat ik het kan aanmaken via instellingen, Audio-video, maar als ik dat doe en weer terug zap naar bijvoorbeeld rtl4, dan blijft de laatste ondertiteling in beeld.
Om dit weg te krijgen moet ik het via instellingen audio-video uitzetten.
Dit werkt natuurlijk irritant, want elke keer als ik de documentaire kanalen bekijk, moet ik de ondertiteling aanzetten en weer uit voor andere kanalen.
Zijn er mensen die dit ook hebben.?
Ik heb al een nieuwe box van Tweak gekregen, helaas heeft het niet geholpen.
groetjes,
Rohan
Ik heb sinds elke weken geen ondertiteling meer op History, Nat geo wild, Discovery science.(zijn de kanalen vanaf 300.)
Hebben jullie dit ook.?
Ik weet dat ik het kan aanmaken via instellingen, Audio-video, maar als ik dat doe en weer terug zap naar bijvoorbeeld rtl4, dan blijft de laatste ondertiteling in beeld.
Om dit weg te krijgen moet ik het via instellingen audio-video uitzetten.
Dit werkt natuurlijk irritant, want elke keer als ik de documentaire kanalen bekijk, moet ik de ondertiteling aanzetten en weer uit voor andere kanalen.
Zijn er mensen die dit ook hebben.?
Ik heb al een nieuwe box van Tweak gekregen, helaas heeft het niet geholpen.
groetjes,
Rohan
Ik trek over een ruime week in m'n nieuwe koopwoning en heb al besloten dat ik voor Tweak fiber wil gaan. Ik woon dan in Enschede, dus 1 Gbit/s behoort tot de opties
Maarja, 50/50 is eigenlijk ook meer dan zat voor mij... ik zal er niet meer door gaan downloaden... maarja, 1 Gbit/s is wel kinda awesome. Het scheelt 5 euro, niet heel veel... maar mijn consumptie-credo is: als het niet echt voordeel biedt, dan koop ik het niet. Zo heb ik al jaren een sim-only abbo van 5 tot 7 euro per maand en doe ik veel langer met een mobiel dan 2 jaar (koop er pas een één als het echt voordelen biedt voor mij). Heb ik geen tv abbo: kijk toch alleen maar npo (gratis via dvb-t en internet), series, en films.
Maar goed, in de toekomst biedt het misschien wel echte voordelen: is 50/50 dan makkelijk te upgraden naar 1 Gbit? Bij voorkeur gratis? Kan het niet vinden op de site...
Maarja, 50/50 is eigenlijk ook meer dan zat voor mij... ik zal er niet meer door gaan downloaden... maarja, 1 Gbit/s is wel kinda awesome. Het scheelt 5 euro, niet heel veel... maar mijn consumptie-credo is: als het niet echt voordeel biedt, dan koop ik het niet. Zo heb ik al jaren een sim-only abbo van 5 tot 7 euro per maand en doe ik veel langer met een mobiel dan 2 jaar (koop er pas een één als het echt voordelen biedt voor mij). Heb ik geen tv abbo: kijk toch alleen maar npo (gratis via dvb-t en internet), series, en films.
Maar goed, in de toekomst biedt het misschien wel echte voordelen: is 50/50 dan makkelijk te upgraden naar 1 Gbit? Bij voorkeur gratis? Kan het niet vinden op de site...
maar download je helemaal geen films/series? want vrijwel overall kan je boven de 50mbps downloaden.
Upgraden is gratis bij Tweak en kan elk moment, downgrade kan alleen bij einde contract en opnieuw administratiekosten betalen.
Ik zou persoonlijk voor enkel internet gaan met 1Gb.
Edit: Je gaat dan vanzelfsprekend wel weer een nieuw jaarcontract aan na een upgrade.
Ik zou persoonlijk voor enkel internet gaan met 1Gb.
Edit: Je gaat dan vanzelfsprekend wel weer een nieuw jaarcontract aan na een upgrade.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 20-06-2015 21:18 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik download geregeld films ed, maar zelfs met 3 a 4 MB/s vind ik dat zeer acceptabel. Ik wacht er dan ook zelden op -> is voor later gebruik. Nieuwsgroepen van Tweak is ook max. 100mbit... dus erg veel voordeel heeft 1 Gbit dan niet... huidige news van me is 40mbit.
Vroeger vond ik het nog leuk om te prutsen met servers ed en dan zou het zeker voordeel hebben, maar tegenwoordig weinig tijd voor vanwege werk ed.
Denk dat ik dan toch voor 50/50 ga en het even aanzie... naar 1 gbit kan dan altijd nog zonder financieel voor 'gestraft' te worden
Vroeger vond ik het nog leuk om te prutsen met servers ed en dan zou het zeker voordeel hebben, maar tegenwoordig weinig tijd voor vanwege werk ed.
Denk dat ik dan toch voor 50/50 ga en het even aanzie... naar 1 gbit kan dan altijd nog zonder financieel voor 'gestraft' te worden
Met tweaknews ga je echt wel over die 100mbit, download regelmatig met 80+ megabyte/s
80 haal ik nooit wel 40MetaFrame schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:57:
Met tweaknews ga je echt wel over die 100mbit, download regelmatig met 80+ megabyte/s
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Hmm, Tweak specificeert wel 100Mbit op hun site... naja, als het vele malen over 100Mbit gaat is dat wel een goed argument voor het 1 Gbit abbo
twijfels... naja, heb nog een goede week om te beslissen
[ Voor 24% gewijzigd door Bartjuh op 21-06-2015 01:04 ]
In almere liep de actie dat je bij wen gbit abbo ook een gratis sparql upgrade kreeg zodat je ook hbo kreeg. Dat is ook nog wel een voordeel.Bartjuh schreef op zondag 21 juni 2015 @ 01:02:
Hmm, Tweak specificeert wel 100Mbit op hun site... naja, als het vele malen over 100Mbit gaat is dat wel een goed argument voor het 1 Gbit abbotwijfels... naja, heb nog een goede week om te beslissen
En eerste jaar €10 nog korting per maand als je via http://www.eindelijkglasvezel.nl besteld. Het is wel contract voor 2 jaar.
[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-06-2015 10:05 ]
Ik gebruik TV en telefonie niet en ik wil dus eigenlijk m'n airport extreme direct aan de glasvezel hangen. Bij Ziggo was dit geen probleem, maar bij Tweak gaat dit niet omdat de airport express geen vlan configuratie doet denk ik !? Hoe kan ik dit het beste opzetten, zodat ik geen dubbele nat krijg, maar wel internet
? Ik heb een Zyxel VMG8324.
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 21-06-2015 12:42 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Op de LAN aansluiten ipv de WAN. Daarmee omzeil je de NAT.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je bedoelt LAN op de Zyxel naar LAN op de Airport? Dan gebruik ik toch nog steeds de Zyxel? Ik wil geen LAN of WIFI meer gebruiken van de Zyxel. Normaliter zou ik hem dan in Bridge mode zetten, maar dan moet ik de ipoe en vlan settings op de airport extreme doen en dat gaat dus niet (volgens mij).Quad schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:34:
Op de LAN aansluiten ipv de WAN. Daarmee omzeil je de NAT.
[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 21-06-2015 12:43 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Als die Airport niet overweg kan met VLAN's dan moet je een managed switch tussen de NTU en Airport zetten die de juiste VLAN ID's doorgeeft aan de NTU.
Zie ook http://netwerkje.com/eigen-router
Plus het is ook van belang of je Airport wel eventueel de volledige snelheid kan halen, meestal loop je dan tegen de WAN-LAN througput limiet aan. Volgens http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1 blijft die steken op max 430 Mbps, dus als je die wilt gebruiken voor een 1 Gbps verbinding haal je nog niet eens de helft van je verbinding.
Zie ook http://netwerkje.com/eigen-router
Plus het is ook van belang of je Airport wel eventueel de volledige snelheid kan halen, meestal loop je dan tegen de WAN-LAN througput limiet aan. Volgens http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1 blijft die steken op max 430 Mbps, dus als je die wilt gebruiken voor een 1 Gbps verbinding haal je nog niet eens de helft van je verbinding.
[ Voor 64% gewijzigd door MegaTronics op 21-06-2015 13:02 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik hoopte dat de zyxel dat voor mij kon doen ipv een switch ertussen. Snelheid is geen issue (50mbit glas). Waar kan ik de ppeo settings van tweak ergens vinden? Die in de zyxel zijn niet echt standaard volgens mij. Naja anders maar via LAN helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 21-06-2015 13:45 ]
Als ik snel Google kom ik klantnummer*@cambrium-access.nl met wachtwoord kpn tegen, maar ook macadres@cambrium.nl. Het beste kun je het aan Tweak vragen via de helpdesk.BCC schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:36:
Ik hoopte dat de zyxel dat voor mij kon doen ipv een switch ertussen. Snelheid is geen issue (50mbit glas). Waar kan ik de ppeo settings van tweak ergens vinden? Die in de zyxel zijn niet echt standaard volgens mij.
* MegaTronics heeft zelf geen Tweak verbinding, maar een Helden van Nu (wie netjes alle gegevens communiceren, zodat ik nu ook mijn eigen apparatuur gebruik voor de internet (Asus RT-AC68U) en telefonie (Gigaset N300A IP))
Ik zal ze eens mailen om de gegevens te vragen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat iemand dit ook al wel eens eerder zo heeft geprobeerd.. Iig bedankt!
Er zijn meerdere mensen geweest in dit topic die een eigen router gebruiken. Met een simpele zoektocht had je gezien dat Tweak niet aan PPPoE doet, maar gewoon adressen uitdeelt dmv DHCP. Het enige wat je dan moet doen is VLAN 34 gebruiken voor internet.BCC schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:16:
Ik zal ze eens mailen om de gegevens te vragen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat iemand dit ook al wel eens eerder zo heeft geprobeerd.. Iig bedankt!
Waarom gebruik je niet gewoon de Zyxel als router en de Airport gewoon als accesspoint? Als je toch al twee apparaten nodig hebt vanwege het gebrek aan VLAN in de airport kan je het net zo goed zo doen.
Ik dacht dat ze alleen DHCP op hun eigen netwerk deden in Enschede, Almere en straks Leeuwarden. De rest loopt toch gewoon via KPN systemen?hovemt schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Er zijn meerdere mensen geweest in dit topic die een eigen router gebruiken. Met een simpele zoektocht had je gezien dat Tweak niet aan PPPoE doet, maar gewoon adressen uitdeelt dmv DHCP. Het enige wat je dan moet doen is VLAN 34 gebruiken voor internet.
Waarom gebruik je niet gewoon de Zyxel als router en de Airport gewoon als accesspoint? Als je toch al twee apparaten nodig hebt vanwege het gebrek aan VLAN in de airport kan je het net zo goed zo doen.
Voor zover ik weet doen ze overal DHCP. Er zouden anders ook andere configuraties op de website van Tweak moeten staan.MegaTronics schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Ik dacht dat ze alleen DHCP op hun eigen netwerk deden in Enschede, Almere en straks Leeuwarden. De rest loopt toch gewoon via KPN systemen?
Hoe dan ook, VLAN ondersteuning is nog steeds noodzakelijk voor de eigen router en als die Airport het niet heeft, moet je terugvallen op een managed switch voor de VLAN tagging.
Ja dat is optie B. Ik had gehoopt dat ik een vlan kon bridgen naar een lan aansluiting op de zyxel, maar dat lijkt niet te kunnen inderdaad.hovemt schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Er zijn meerdere mensen geweest in dit topic die een eigen router gebruiken. Met een simpele zoektocht had je gezien dat Tweak niet aan PPPoE doet, maar gewoon adressen uitdeelt dmv DHCP. Het enige wat je dan moet doen is VLAN 34 gebruiken voor internet.
Je kunt wel bridgen met de Zyxel, maar dan zou je waarschijnlijk eerst de router naar complete factory instellingen moeten brengen. Ik heb dat hier uitgelegd: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"BCC schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:55:
[...]
Ja dat is optie B. Ik had gehoopt dat ik een vlan kon bridgen naar een lan aansluiting op de zyxel, maar dat lijkt niet te kunnen inderdaad.
Je zou dan alleen de router op een andere manier moeten opzetten. Bij het aanmaken van de WAN interface moet je voor MODE: bridge kiezen en de VLAN gegevens invullen. Als het goed is zou dan de Zyxel als pure bridge moeten werken. Het is waarschijnlijk zuiniger om voor een Managed Switch te gaan die VLAN34 naar untagged omzet.
Nee. Het loopt via KPN lijnen. Het is in KPN ODF gebieden geen whitelabel meer zoals ze deden tot vorig jaar zomer. Destijds hadden ze een kopie van het KPN product. Inclusief Experiabox en al. Toen was het wel PPPoE voor zover ik weet.MegaTronics schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Ik dacht dat ze alleen DHCP op hun eigen netwerk deden in Enschede, Almere en straks Leeuwarden. De rest loopt toch gewoon via KPN systemen?
Weer wat geleerd
Hey mede tweak gebruikers. Vrijdag komt de monteur langs om een de giga lijn aan te leggen. Nu wil ik alleen even zeker weten of alles binnenshuis alles goed loopt.
Vande meterkast kastje naar de router. Op de router komt 1 sparql box en 1 htpc/download station. En 1 kabel gaat naar boven. Boven gaat hij een een switch in om vervolgens naar mijn gamepc en nog een sparql box.
Nu las ik alleen ergs dat je de iptv en gewoon internet niet over 1 kabel kon laten lopen. En ik echt aparte kabel moest gebruiken. Is dit echt zo? Of kan ik prima iptv en gewoon internet over 1 kabel kabel laten lopen en op het laatste splitsen?
Hoop dat het duidelijk is. Anders kan ik nog wel een tekening maken.
Vande meterkast kastje naar de router. Op de router komt 1 sparql box en 1 htpc/download station. En 1 kabel gaat naar boven. Boven gaat hij een een switch in om vervolgens naar mijn gamepc en nog een sparql box.
Nu las ik alleen ergs dat je de iptv en gewoon internet niet over 1 kabel kon laten lopen. En ik echt aparte kabel moest gebruiken. Is dit echt zo? Of kan ik prima iptv en gewoon internet over 1 kabel kabel laten lopen en op het laatste splitsen?
Dit kan prima over een kabel, hier loopt ook mijn android tv box, home cinema set en sparql box over één kabel. Ik heb er gewoon een 'domme' unmanaged switch voor gebruikt. Sommigen hier willen het tv signaal helemaal uit hun eigen lan houden, vandaar dat zij zeggen dat het niet over een kabel moet, maar dan moet je ook met een eigen router gaan werken.loki504 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:50:
Hey mede tweak gebruikers. Vrijdag komt de monteur langs om een de giga lijn aan te leggen. Nu wil ik alleen even zeker weten of alles binnenshuis alles goed loopt.
Heb tweak net zelf even gebelt. En dame aan de telefoon gaf de voorkeur aan splitsing. Omdat het signaal anders kan storen als de lijn helemaal opengegooid word. Nu vraag ik mij af of dat tijdens gamen gaat gebeuren(downloaden doet ik via mijn htpc). En overdag staat de tv toch uit in de slaapkamer. Dus ik kijk even hoe het gaat. Mocht het niet lekker lopen kan er altijd nog een kabel bij.
In ieder geval bedankt voor de opheldering.
Lijn helemaal vol trekken gaat toch vrijwel niet lukken, dus er blijft altijd nog wel 10-20mbit over voor tv stream
.
Leek mij ook. En anders kan ik later altijd nog een kabeltje bij trekken.Lieuwe15 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:13:
Lijn helemaal vol trekken gaat toch vrijwel niet lukken, dus er blijft altijd nog wel 10-20mbit over voor tv stream.
Je unmanaged switch doet geen qos, dus theoretisch kan die je tv pakketjes gaan droppen als je gamepc de gigabit lijn voltrekt naar je meterkast. Gewoon proberen idd.
Volgens mij had het niet zozeer met de bandbreedte te maken, maar meer met het feit dat je met een simpele switch multicast flooding krijgt wat van invloed kan zijn op je netwerk.
Dat kan ook nog inderdaad
Ik merk wel dat als ik mijn android tv kast (minix) aan zet de tv ff hangt, daarna niet meer, ook niet als hij 720p streamt vanaf de server. De switch is bij mij maar 100mbps. Geen idee wat het voor invloed heeft op je pc verbinding, maar als je ze normaal nooit tegelijk gebruikt lijkt het me geen probleem.hovemt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:17:
Volgens mij had het niet zozeer met de bandbreedte te maken, maar meer met het feit dat je met een simpele switch multicast flooding krijgt wat van invloed kan zijn op je netwerk.
was al hier een keer aan het bod gekomen maar nogmaals hier staat het advies van tweakloki504 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:50:
om de problemen te voorkomen zoals hovemt al aangaf
merk wel de laatste tijd als je iets te enthousiast zapt dat de sparqlbox vastloopt
krijg je wel de "popup"gids te zien maar geen beeld meer
enige wat dan nog werkt is stekker eruit 10 sec wachten klein gebedje en dan werkt het weer
router zit op 1.00(AAKL.7)_20141218
enige wat dan nog werkt is stekker eruit 10 sec wachten klein gebedje en dan werkt het weer
Daar had ik ook last van tot de sparql box op een gegeven moment helemaal niks meer deed.. Reminds me, nieuwe aan te vragenMr-D. schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:02:
merk wel de laatste tijd als je iets te enthousiast zapt dat de sparqlbox vastloopt
die kast word wel het meeste gebruikt maar dan nog he moet wel zeggen sinds de laatste echte firmware update hiervan dat ik de geforceerde koeling niet meer gebruik op die sparqlkast
Tweak heeft mij vandaag gemigreerd van Telfort. Alle diensten werken goed, maar ik kom er maar niet achter waar ik de koppelcode voor de activatie van de iOS Sparql app kan vinden. Weet een van jullie hoe ik aan die koppelcode kan komen?
Probeer eens je eigen postcode zonder de lettersCrashandBurn76 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:10:
Tweak heeft mij vandaag gemigreerd van Telfort. Alle diensten werken goed, maar ik kom er maar niet achter waar ik de koppelcode voor de activatie van de iOS Sparql app kan vinden. Weet een van jullie hoe ik aan die koppelcode kan komen?
[ Voor 3% gewijzigd door badboynova op 22-06-2015 20:01 ]
Thnx badboynova, that did the trick.badboynova schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:19:
[...]
Probeer eens je eigen postcode zonder de letters
Als je dit weet, waarom roep je dat dan ook niet? Ik weet het namelijk ook.Barre73 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:56:
[...]
Dat gebeurt niet door Tweak maar door Reggefiber. Ik weet wat Reggefiber berekent aan de operator voor het verwijderen van een patch en ergens anders weer plaatsen en dat is maar een heel klein deel van 90 euro kan ik vertellen.
Een verhuizing is het verwijderen van een patch in de wijkcentrale + de aansluitbijdrage voor een nieuwe aansluiting + de patchkosten voor een nieuwe aansluiting.
Reggefiber rekent hiervoor aan de actieve operator:
13,-- (depatching) + 88,49 (aansluitbijdrage) + 15,65 (patchkosten) exclusief BTW.
Dit maakt een totaal van 117,14 ex btw, 141,74 inclusief BTW.
Verder draagt de monteur namens Reggefiber alleen zorg voor de patch vanaf de ODF van de aansluiting tot aan de patchlocatie van Tweak.
Er gaat ook nog een monteur namens Tweak de wijkcentrale in om de laser te plaatsen in de wijkcentrale waar de nieuwe aansluiting komt, en deze monteur haalt deze ook weer weg in de 'oude' wijkcentrale. (Deze kan natuurlijk ook hergebruikt worden, dus soms blijven zitten). Het is ook mogelijk dat de monteur van Tweak de patch tussen het patch-paneel en de switch verwijdert op de oude locatie, of deze opnieuw moet plaatsen. Dit kan wel gepland gebeuren, en hoeft dus niet op de dag van verhuizing ofzo te gebeuren maar kan ook wat eerder.
Verder zijn er ook administratieve kosten. De verhuisopdracht van de klant moet verwerkt worden door iemand, de acties die hiervoor nodig zijn moeten gepland en ingevoerd en uitgevoerd worden.
Tweak kan er natuurlijk ook voor kiezen om iedere klant een paar euro per maand meer te laten betalen en dan er vanuit gaan dat een x aantal klanten wel een keer gaat verhuizen. De verhuiskosten worden dan doorgerekend over alle klanten, en ja, dan kun je 'gratis verhuizen' oid introduceren.
Tweak kiest daar dus blijkbaar niet voor, en laat de daadwerkelijke kosten (minder zelfs) door de klant betalen welke ervoor kiest om te gaan verhuizen. De daadwerkelijke kosten liggen dus zelf nog wat hoger.
Ik riep het niet omdat ik me op dat moment niet realiseerde dat die tarieven openbaar zijn via het ODF Extramet.4pp3l schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:41:
[...]
Als je dit weet, waarom roep je dat dan ook niet? Ik weet het namelijk ook.
Een verhuizing is het verwijderen van een patch in de wijkcentrale + de aansluitbijdrage voor een nieuwe aansluiting + de patchkosten voor een nieuwe aansluiting.
Reggefiber rekent hiervoor aan de actieve operator:
13,-- (depatching) + 88,49 (aansluitbijdrage) + 15,65 (patchkosten) exclusief BTW.
Dit maakt een totaal van 117,14 ex btw, 141,74 inclusief BTW.
Verder draagt de monteur namens Reggefiber alleen zorg voor de patch vanaf de ODF van de aansluiting tot aan de patchlocatie van Tweak.
Er gaat ook nog een monteur namens Tweak de wijkcentrale in om de laser te plaatsen in de wijkcentrale waar de nieuwe aansluiting komt, en deze monteur haalt deze ook weer weg in de 'oude' wijkcentrale. (Deze kan natuurlijk ook hergebruikt worden, dus soms blijven zitten). Het is ook mogelijk dat de monteur van Tweak de patch tussen het patch-paneel en de switch verwijdert op de oude locatie, of deze opnieuw moet plaatsen. Dit kan wel gepland gebeuren, en hoeft dus niet op de dag van verhuizing ofzo te gebeuren maar kan ook wat eerder.
Verder zijn er ook administratieve kosten. De verhuisopdracht van de klant moet verwerkt worden door iemand, de acties die hiervoor nodig zijn moeten gepland en ingevoerd en uitgevoerd worden.
Tweak kan er natuurlijk ook voor kiezen om iedere klant een paar euro per maand meer te laten betalen en dan er vanuit gaan dat een x aantal klanten wel een keer gaat verhuizen. De verhuiskosten worden dan doorgerekend over alle klanten, en ja, dan kun je 'gratis verhuizen' oid introduceren.
Tweak kiest daar dus blijkbaar niet voor, en laat de daadwerkelijke kosten (minder zelfs) door de klant betalen welke ervoor kiest om te gaan verhuizen. De daadwerkelijke kosten liggen dus zelf nog wat hoger.
Daarnaast was ik de eenmalige aansluitbijdrage vergeten dus je hebt helemaal gelijk ja.
Beste Tweakers,
Vandaag is er bij mij Tweak gelegd, in de gemeente Almere. Nu hoor ik echter vandaag dat ik binnen een maand mijn huis uitmoet (Leegstand beheer), erg onhandig natuurlijk, maar dit kon ik ook niet weten (Nooit een bezichtiging gehad, of dergelijke). Nu is mijn vraag, wat moet ik nu doen? Ik ga waarschijnlijk naar Bussum of Amersfoort, hier wordt ook Tweak geleverd, moet ik dan gewoon aan Tweak doorgeven dat ik daarheen verhuis en wordt het dan allemaal geregeld? Of moet ik hierzelf nog ergens (mogelijk financieel?) bemiddelen.
Ik heb het topic natuurlijk ook even doorgesnuffeld. Er is in mijn woning geen glasvezel gelegd, deze lag al helemaal doorgetrokken. Ik neem dan ook aan dat deze niet weer verwijderd hoeft te worden. Lijkt mij nogal kinderachtig, of zie ik dat verkeerd?
Vandaag is er bij mij Tweak gelegd, in de gemeente Almere. Nu hoor ik echter vandaag dat ik binnen een maand mijn huis uitmoet (Leegstand beheer), erg onhandig natuurlijk, maar dit kon ik ook niet weten (Nooit een bezichtiging gehad, of dergelijke). Nu is mijn vraag, wat moet ik nu doen? Ik ga waarschijnlijk naar Bussum of Amersfoort, hier wordt ook Tweak geleverd, moet ik dan gewoon aan Tweak doorgeven dat ik daarheen verhuis en wordt het dan allemaal geregeld? Of moet ik hierzelf nog ergens (mogelijk financieel?) bemiddelen.
Ik heb het topic natuurlijk ook even doorgesnuffeld. Er is in mijn woning geen glasvezel gelegd, deze lag al helemaal doorgetrokken. Ik neem dan ook aan dat deze niet weer verwijderd hoeft te worden. Lijkt mij nogal kinderachtig, of zie ik dat verkeerd?
[ Voor 18% gewijzigd door GoT.Typhoon op 24-06-2015 18:53 ]
Dat is iets dat je Tweak moet vragen
Oscar Wilde
De glasvezelaansluiting is niet van Tweak maar van Reggefiber. Dus die blijft wel zitten. Wat je verhuizing betreft: Tweak bellen en uitleggen. Probleem zou wel kunnen zijn dat ze die verhuizing misschien niet binnen een maand kunnen regelen. Daarnaast zitten er kosten aan een verhuizing (90 euro). En last but not least: In Bussum of Amersfoort levert Tweak ook maar dan niet via hun eigen netwerk zoals in Almere, maar via KPN netwerk. Je huidige abonnement met bijbehorende lage ksoten zal je dan ook neit kunnen behouden.GoT.Typhoon schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:47:
Beste Tweakers,
Dus echt even bellen lijkt me.
Heb het net gevraagd. Zij beweren dat ik 90 euro verhuiskosten moet betalen (Kan ik inkomen). Echter zij beweren ook dat ik niet tegen dezelfde voorwaarde verder ga. Ik betaal nu 40 euro per maand in Almere voor 1000/1000 en vervolgens zal ik ergens anders (In Bussum, of Amersfoort) 65 euro moeten gaan betalen voor 500/500. Dat is toch van de zotte? Lijkt mij juridisch niet correct. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je nooit meer mag betalen, dan het initiële contract en als zij dat niet kunnen leveren het contract wordt ontbonden.
Net gedaan inderdaad. Maar de huidige lage kosten daar ging het mij juist om. Nu wordt mij vrolijk verteld dat ik deze niet kan behouden en ik verplicht wordt een veel te duur abonnement af te nemen. Lijkt mij juridisch niet kloppen.Barre73 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:07:
[...]
De glasvezelaansluiting is niet van Tweak maar van Reggefiber. Dus die blijft wel zitten. Wat je verhuizing betreft: Tweak bellen en uitleggen. Probleem zou wel kunnen zijn dat ze die verhuizing misschien niet binnen een maand kunnen regelen. Daarnaast zitten er kosten aan een verhuizing (90 euro). En last but not least: In Bussum of Amersfoort levert Tweak ook maar dan niet via hun eigen netwerk zoals in Almere, maar via KPN netwerk. Je huidige abonnement met bijbehorende lage ksoten zal je dan ook neit kunnen behouden.
Dus echt even bellen lijkt me.
Almere, dus dan heb je waarschijnlijk het gigabit-abonnement? Die is maar in 2 (binnenkort 3) steden beschikbaar en kun je dus nergens anders krijgen, valt niets aan te doen helaas 
De verhuiskosten van €90 schijnt daar heel normaal te zijn, vaker voorbij zien komen.
De verhuiskosten van €90 schijnt daar heel normaal te zijn, vaker voorbij zien komen.
Oscar Wilde
Dat het niet geleverd tot daar aan toe. Maar mij verplichten om een duurder abonnement af te nemen voor een minder pakket? Dat kan juridisch gezien toch niet.Raven schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:18:
Almere, dus dan heb je waarschijnlijk het gigabit-abonnement? Die is maar in 2 (binnenkort 3) steden beschikbaar en kun je dus nergens anders krijgen, valt niets aan te doen helaas
Als het duidelijk in de voorwaarden staat die jij aan het begin van je abonnement zelf hebt geaccepteerd kan dat prima.
Naar Enschede verhuizen dan maar
Anders met minder genoegen nemen.
Naar Enschede verhuizen dan maar
Hmmm, zal het er eens op na lezen. Lijkt mij een rare gang van zaken.Bartjuh schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:13:
Als het duidelijk in de voorwaarden staat die jij aan het begin van je abonnement zelf hebt geaccepteerd kan dat prima.
Naar Enschede verhuizen dan maarAnders met minder genoegen nemen.
Het is waarschijnlijk een apart abbo dat alleen geldt in Almere of Enschede... dat kan prima. Kpn levert ook niet overal 50/50 vdsl... gewoonweg omdat het niet kan. Je hebt ook niet overal in wereld mobiel beriek bijv. That's how the cookie crumbles.
Zit hier de algemen voorwaarde te lezen: https://www.tweak.nl/wp-c...t_vanaf_29_april_2013.pdfBartjuh schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:19:
Het is waarschijnlijk een apart abbo dat alleen geldt in Almere of Enschede... dat kan prima. Kpn levert ook niet overal 50/50 vdsl... gewoonweg omdat het niet kan. Je hebt ook niet overal in wereld mobiel beriek bijv. That's how the cookie crumbles.
Kan ik hier niet wat mee? 7. Indien de Klant een wijziging, zoals bedoeld in het voorgaande lid, niet wenst te accepteren, heeft
hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen
tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen
toegestaan indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door
de Klant én deze voor hem of haar nadelige gevolgen hebben.
GoT.Typhoon,
Ik ben bang van niet. Dit is als Tweak vanuit haar kant iets aan het systeem wijzigt waardoor jij meer moet betalen (behoudens de jaarlijkse inflatie correctie) of minder waar voor de geld krijgt. Je ziet punt 8 over het hoofd. Die gaat over een verhuizing en de daarbij geldende regels..
Ik ben bang van niet. Dit is als Tweak vanuit haar kant iets aan het systeem wijzigt waardoor jij meer moet betalen (behoudens de jaarlijkse inflatie correctie) of minder waar voor de geld krijgt. Je ziet punt 8 over het hoofd. Die gaat over een verhuizing en de daarbij geldende regels..
Wat je wel kan doen is er tegen in beroep gaan bij de Geschillencommissie Telecom. De vraag is of de voorwaarden wel helemaal juridisch correct zijn. Er wordt bijv. wel aangegeven in de voorwaarden dat verhuizen een keuze van de klant is en daardoor geen reden tot beeindiging van het contract, maar als jij moet verhuizen buiten jouw schuld om, is dat punt wellicht niet van toepassing. Misschien is dit nog wel een leuke case om voor te leggen aan Arnoud Engelfriet voor zijn blog.
Van de week even gebeld met Tweak ivm de decryptie-key die app van Sparql gebruikt, deze schijnt nogal streng te zijn waar door als er maar iets niet klopt (of denkt dat het niet klopt) de stream niet vrij wordt gegeven. Op mijn Sony tablet z die nu op kitkat 4.4.4 zit krijg ik het niet voor elkaar om second screen te laten werken, voorheen deed second screen het wel tot de update naar 4.4.4. Heb een test uitgevoerd op een Samsung tab 2 en 3 met 4.2.2 en daar werkt second screen wel gewoon.
Schijnbaar heeft Sony iets zodanig aangepast in 4.4.4 waardoor de Sparql app denkt dat er iets niet klopt en dan niet werkt (geen beeld en geluid, wel wordt de programma info weer gegeven).
Toevallig kreeg ik de medewerker aan de lijn die mijn mail ook had beantwoord des tijds het probleem begon ( zoals altyd gewoon super geholpen, en hij kon zich de mail nog voor de geest halen van enkele maanden geleden).
Jammer genoeg kon hij niks voor mij nu doen, maar hij kon wel vertellen dat er UPDATES (yup meervoud) er aan zitten te komen voor de app en de stb, alleen is er nog geen officiele release datum intern bekend ivm diverse lopende testen en fine tuning.
Schijnbaar heeft Sony iets zodanig aangepast in 4.4.4 waardoor de Sparql app denkt dat er iets niet klopt en dan niet werkt (geen beeld en geluid, wel wordt de programma info weer gegeven).
Toevallig kreeg ik de medewerker aan de lijn die mijn mail ook had beantwoord des tijds het probleem begon ( zoals altyd gewoon super geholpen, en hij kon zich de mail nog voor de geest halen van enkele maanden geleden).
Jammer genoeg kon hij niks voor mij nu doen, maar hij kon wel vertellen dat er UPDATES (yup meervoud) er aan zitten te komen voor de app en de stb, alleen is er nog geen officiele release datum intern bekend ivm diverse lopende testen en fine tuning.
Exact. Er is hier inderdaad sprake van overmacht, omdat verhuizen voor mij geen keuze is. Ik ben een student en een huir huis in de vrije sector is simpelweg niet te betalen (ook voldoe ik niet aan alle inkomenseisen etc). Ik heb daarom voor leegstand beheer gekozen omdat dit wel mogelijk is. Er is hier dus duidelijk sprake van overmacht. Ik had inmiddels de case al neergelegd bij Arnoud Engelfriet, bedankt voor de tip.Caelorum schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:09:
Wat je wel kan doen is er tegen in beroep gaan bij de Geschillencommissie Telecom. De vraag is of de voorwaarden wel helemaal juridisch correct zijn. Er wordt bijv. wel aangegeven in de voorwaarden dat verhuizen een keuze van de klant is en daardoor geen reden tot beeindiging van het contract, maar als jij moet verhuizen buiten jouw schuld om, is dat punt wellicht niet van toepassing. Misschien is dit nog wel een leuke case om voor te leggen aan Arnoud Engelfriet voor zijn blog.
Kan je mij misschien aanwijzen waar het precies staat, dat het voor de klant een keuze is? Ik heb dit kunnen vinden, maar dat komt niet overeen met wat jij aangeeft.Caelorum schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:09:
"Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak. Indien Klant tijdens de
Overeenkomst verhuist naar een ander leveradres kan deze kiezen voor één van de volgende
handelswijzen:
a) Tweak stuurt de Klant een offerte voor de verhuiskosten en er zal geen verlening van de
Overeenkomst plaats vinden.
b) De Klant voldoet aan de door Tweak gestelde standaard verhuiskosten en er zal een verlening
van de Overeenkomst plaatsvinden van nogmaals de oorspronkelijke contracttermijn."
Dit topic is gesloten.