GoT.Typhoon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:56:
[...]
Kan je mij misschien aanwijzen waar het precies staat, dat het voor de klant een keuze is? Ik heb dit kunnen vinden, maar dat komt niet overeen met wat jij aangeeft.
"Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak. Indien Klant tijdens de
Overeenkomst verhuist naar een ander leveradres kan deze kiezen voor één van de volgende
handelswijzen:
a) Tweak stuurt de Klant een offerte voor de verhuiskosten en er zal geen verlening van de
Overeenkomst plaats vinden.
b) De Klant voldoet aan de door Tweak gestelde standaard verhuiskosten en er zal een verlening
van de Overeenkomst plaatsvinden van nogmaals de oorspronkelijke contracttermijn."
Mijn redenatie zou als volgt zijn:
- je bent een overeenkomst aangegaan voor adres A, 1 gbit, 1 jaar
- deze is onlangs correct opgeleverd, maar bedenktijd of koop op afstand is reeds verlopen
- je verhuist binnen het 1e jaar naar adres B, hier is geen gbit mogelijk
- de overeenkomst is voor 1gbit en verbiedt het niet te verhuizen *
- tweak kan niet meer aan haar verplichtingen voldoen en moet contractbreuk plegen
- tweak kan op adres B wel 50/100/500 aanbieden, maar hier gelden andere prijzen en voorwaarden
- tweak doet aanbod voor nieuw abbo
- tweak vertelt hierbij niet dat ook goedkopere varianten hierbij een optie zijn en komt met 500, en vertelt hierbij ook niet dat als je het nadeligere aanbod niet wilt dat je vrij bent om te gaan, tweak is degene die contractbreuk pleegt **
* het kan zijn dat "Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak." een poging is hier onderuit te komen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar ben geen expert natuurlijk
** het zou me verbazen als ze niet proberen je een afkoopsom op te leggen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar wederom, ben geen expert
Nog even terzijde/reactie op de verhuiskostenverklaring van 4ppel: bedankt dat je de kosten toegelicht hebt, nu weten we in ieder geval dat het bedrag opzich niet de zoveelste leugen is maar in werkelijkheid nog hoger dan de genoemde 90. Het restant wordt wel uitgesmeerd over alle klanten ofzo? Feit blijft dat vrijwel geen enkele isp deze aanpak kiest en welke garantie hebben wij dat we niet gewoon op beide manieren ervoor betalen? Hoe dan ook, geen concrete plannen maar mocht het tot verhuizen komen dan ben ik direct weg, dan pak ik wel elders een leuke welkomstkorting in plaats van een boete van 90 euro omdat je trouwe klant bent.