Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Ik heb het misschien iets te haastig gelezen, maar dat stuk impliceert een hoop IMO, maar ik ben geen juridisch adviseur dus...
Wel vind ik dit typisch een geval van alles bij de klant leggen en zelf zo min mogelijk verantwoordelijkheid willen nemen en risico willen lopen. Erg vervelend als een bedrijf dat doet.
Dit en de vele problemen die ik heb gehad is waarom ik in december ga overstappen. Dan maar iets meer betalen en geen HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Klopt vind het er een beetje raar staat. En zal mij ook niet verbazen als het niet klopt. Maar ja ze moeten ergens extra geld vandaan halen..

En kpn heeft ook hbo in hun pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Iemand in Leeuwarden al iets gehoord van Tweak (1000mbit)? Het is hier aardig stil en ook nog geen apparatuur gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-06-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
loki504 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:44:
[...] En kpn heeft ook hbo in hun pakket.
Punt is dat ik het dan weglaat vanwege de prijs. Het is een mooi pakket hoor, maar ik kijk niet genoeg om die 15E te kunnen verantwoorden. Daarnaast zijn er ook minder legale alternatieven voor diezelfde series en films en is er nog netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Klopt helemaal. Mijn stiefvader kreeg het voor 1 euro extra met nog die virus scan dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Haha vandaag zit er leven in :D

2015-06-25 09:04:57 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product completed
0000-00-00 00:00:00 Dummy VoIP service completed
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.update planned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
GoT.Typhoon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:56:
[...]

Kan je mij misschien aanwijzen waar het precies staat, dat het voor de klant een keuze is? Ik heb dit kunnen vinden, maar dat komt niet overeen met wat jij aangeeft.

"Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak. Indien Klant tijdens de
Overeenkomst verhuist naar een ander leveradres kan deze kiezen voor één van de volgende
handelswijzen:
a) Tweak stuurt de Klant een offerte voor de verhuiskosten en er zal geen verlening van de
Overeenkomst plaats vinden.
b) De Klant voldoet aan de door Tweak gestelde standaard verhuiskosten en er zal een verlening
van de Overeenkomst plaatsvinden van nogmaals de oorspronkelijke contracttermijn."
Mijn redenatie zou als volgt zijn:

- je bent een overeenkomst aangegaan voor adres A, 1 gbit, 1 jaar
- deze is onlangs correct opgeleverd, maar bedenktijd of koop op afstand is reeds verlopen
- je verhuist binnen het 1e jaar naar adres B, hier is geen gbit mogelijk
- de overeenkomst is voor 1gbit en verbiedt het niet te verhuizen *
- tweak kan niet meer aan haar verplichtingen voldoen en moet contractbreuk plegen
- tweak kan op adres B wel 50/100/500 aanbieden, maar hier gelden andere prijzen en voorwaarden
- tweak doet aanbod voor nieuw abbo
- tweak vertelt hierbij niet dat ook goedkopere varianten hierbij een optie zijn en komt met 500, en vertelt hierbij ook niet dat als je het nadeligere aanbod niet wilt dat je vrij bent om te gaan, tweak is degene die contractbreuk pleegt **

* het kan zijn dat "Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak." een poging is hier onderuit te komen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar ben geen expert natuurlijk
** het zou me verbazen als ze niet proberen je een afkoopsom op te leggen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar wederom, ben geen expert

Nog even terzijde/reactie op de verhuiskostenverklaring van 4ppel: bedankt dat je de kosten toegelicht hebt, nu weten we in ieder geval dat het bedrag opzich niet de zoveelste leugen is maar in werkelijkheid nog hoger dan de genoemde 90. Het restant wordt wel uitgesmeerd over alle klanten ofzo? Feit blijft dat vrijwel geen enkele isp deze aanpak kiest en welke garantie hebben wij dat we niet gewoon op beide manieren ervoor betalen? Hoe dan ook, geen concrete plannen maar mocht het tot verhuizen komen dan ben ik direct weg, dan pak ik wel elders een leuke welkomstkorting in plaats van een boete van 90 euro omdat je trouwe klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Caelorum schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:09:
Ik heb het misschien iets te haastig gelezen, maar dat stuk impliceert een hoop IMO, maar ik ben geen juridisch adviseur dus...
Wel vind ik dit typisch een geval van alles bij de klant leggen en zelf zo min mogelijk verantwoordelijkheid willen nemen en risico willen lopen. Erg vervelend als een bedrijf dat doet.
Dit en de vele problemen die ik heb gehad is waarom ik in december ga overstappen. Dan maar iets meer betalen en geen HBO.
Tweak is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Wanneer je problemen ondervindt door iets waarin zij een hoofdpartij zijn klopt het dat zij verantwoordelijkheid dragen echter in deze heeft Tweak geen enkele rol. Ze hebben zoals beloofd een Gbit lijn opgeleverd tegen een bepaald bedrag en kunnen dit niet doen op een andere locatie. De mogelijke kosten en effecten hiervan had GoT.Typhoon kunnen inschatten aangezien hij wist dat hij in leegstandbeheer zat en al deze voorwaarden rustig kon nalezen.
frelam schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:42:
[...]

Mijn redenatie zou als volgt zijn:

- je bent een overeenkomst aangegaan voor adres A, 1 gbit, 1 jaar
- deze is onlangs correct opgeleverd, maar bedenktijd of koop op afstand is reeds verlopen
- je verhuist binnen het 1e jaar naar adres B, hier is geen gbit mogelijk
- de overeenkomst is voor 1gbit en verbiedt het niet te verhuizen *
- tweak kan niet meer aan haar verplichtingen voldoen en moet contractbreuk plegen
- tweak kan op adres B wel 50/100/500 aanbieden, maar hier gelden andere prijzen en voorwaarden
- tweak doet aanbod voor nieuw abbo
- tweak vertelt hierbij niet dat ook goedkopere varianten hierbij een optie zijn en komt met 500, en vertelt hierbij ook niet dat als je het nadeligere aanbod niet wilt dat je vrij bent om te gaan, tweak is degene die contractbreuk pleegt **

* het kan zijn dat "Verhuizen van Klant is geen keuze of verantwoordelijkheid van Tweak." een poging is hier onderuit te komen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar ben geen expert natuurlijk
** het zou me verbazen als ze niet proberen je een afkoopsom op te leggen, naar mijn mening is dit niet toegestaan maar wederom, ben geen expert

Nog even terzijde/reactie op de verhuiskostenverklaring van 4ppel: bedankt dat je de kosten toegelicht hebt, nu weten we in ieder geval dat het bedrag opzich niet de zoveelste leugen is maar in werkelijkheid nog hoger dan de genoemde 90. Het restant wordt wel uitgesmeerd over alle klanten ofzo? Feit blijft dat vrijwel geen enkele isp deze aanpak kiest en welke garantie hebben wij dat we niet gewoon op beide manieren ervoor betalen? Hoe dan ook, geen concrete plannen maar mocht het tot verhuizen komen dan ben ik direct weg, dan pak ik wel elders een leuke welkomstkorting in plaats van een boete van 90 euro omdat je trouwe klant bent.
-In deze zelfde overeenkomst staat wat er gebeurt bij verhuizing en dat wanneer het aangepaste aanbod niet acceptabel is je het abonnement kunt afkopen.
-De overeenkomst is voor een dienst die overduidelijk voor beperkte regio's geldt.
-Tweak voldoet volledig aan haar verplichtingen onder de overeenkomst zoals vermeld in de algemene voorwaarden.
-Tweak doet onder de geldende voorwaarden een aanbod, klant kan ervoor kiezen dit te aanvaarden of zijn abonnement af te kopen zoals duidelijk vermeld in de voorwaarden bij start van het abonnement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 17:46
Centurius schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Tweak is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Wanneer je problemen ondervindt door iets waarin zij een hoofdpartij zijn klopt het dat zij verantwoordelijkheid dragen echter in deze heeft Tweak geen enkele rol. Ze hebben zoals beloofd een Gbit lijn opgeleverd tegen een bepaald bedrag en kunnen dit niet doen op een andere locatie. De mogelijke kosten en effecten hiervan had GoT.Typhoon kunnen inschatten aangezien hij wist dat hij in leegstandbeheer zat en al deze voorwaarden rustig kon nalezen.

[...]

-In deze zelfde overeenkomst staat wat er gebeurt bij verhuizing en dat wanneer het aangepaste aanbod niet acceptabel is je het abonnement kunt afkopen.
-De overeenkomst is voor een dienst die overduidelijk voor beperkte regio's geldt.
-Tweak voldoet volledig aan haar verplichtingen onder de overeenkomst zoals vermeld in de algemene voorwaarden.
-Tweak doet onder de geldende voorwaarden een aanbod, klant kan ervoor kiezen dit te aanvaarden of zijn abonnement af te kopen zoals duidelijk vermeld in de voorwaarden bij start van het abonnement..
Volgens deze beredenering kan je als je in leegstand beheer zit, nooit een contract afsluiten. Dan hebben we in mijn optiek met een groter probleem te maken. Want alle mensen die in de leegstand zitten, hebben dan geen recht op internet of alle andere contractuele diensten (G/W/L, TV, telefonie). Het is nogal raar, dat ik door overmacht uit mijn woning wordt geplaatst en ik vervolgens wordt opgezadeld met een duurder abonnement. Ik krijg inderdaad het aanbod om het af te kopen, maar dan moet ik dus 24 maanden (2 jarig abonnement) 40 euro betalen. Dat is nogal een behoorlijke afkoopsom voor iets waar ik dus niks voor terugkrijg. Het wordt nog beter, het is namelijk zo dat in mijn nieuwe woning waarschijnlijk helemaal geen glasvezel ligt. Wat nu? Moet ik dan verplicht de afkoopsom betalen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
GoT.Typhoon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Volgens deze beredenering kan je als je in leegstand beheer zit, nooit een contract afsluiten. Dan hebben we in mijn optiek met een groter probleem te maken. Want alle mensen die in de leegstand zitten, hebben dan geen recht op internet of alle andere contractuele diensten (G/W/L, TV, telefonie). Het is nogal raar, dat ik door overmacht uit mijn woning wordt geplaatst en ik vervolgens wordt opgezadeld met een duurder abonnement. Ik krijg inderdaad het aanbod om het af te kopen, maar dan moet ik dus 24 maanden (2 jarig abonnement) 40 euro betalen. Dat is nogal een behoorlijke afkoopsom voor iets waar ik dus niks voor terugkrijg. Het wordt nog beter, het is namelijk zo dat in mijn nieuwe woning waarschijnlijk helemaal geen glasvezel ligt. Wat nu? Moet ik dan verplicht de afkoopsom betalen?!
Er zijn inderdaad genoeg problemen met leegstandsbeheer die fundamentele veranderingen vereisen ja, hetzelfde geldt voor de situatie in de woningmarkt waardoor het concept nodig is geworden..

Echter de realiteit is dat Tweak hier niks mee te maken heeft, zij kunnen niet dezelfde dienst tegen dezelfde prijs op een nieuwe locatie bieden tenzij je in één van de drie steden zit. Dat was vrij duidelijk voordat jij het abonnement afsloot en de situatie is in de overeenkomst gedekt. Dat is heel jammer voor jou maar het is onredelijk om te verwachten dat Tweak de kosten uit gederfde inkomsten niet probeert te verhalen en als ze dat wel doen is het heel erg coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GoT.Typhoon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Volgens deze beredenering kan je als je in leegstand beheer zit, nooit een contract afsluiten.
Je slaat hiermee wel de spijker op de kop... Het probleem wat je hebt is dat je niet weer hoe lang je op een bepaald adres woont. Maar jij sluit wel een contract af met een dienstverlener, wat gekoppeld is aan je adres.

Dus wie loopt het risico? Jij of de dienstverlener? De dienstverlener weet natuurlijk niet dat je daar tijdelijk woont. En dat hoeft ook niet, want je hebt een langdurig contract afgesloten. Uiteindelijk loop jij dan ook het risico dat indien je daar weg moet, je eventuele contracten moet openbreken. Jij "besluit" tenslotte te verhuizen.

En stellen dat Tweak in gebreken blijft omdat ze op je nieuwe adres in gebreken blijven tov het contract wat je hebt afgesloten, klopt ook niet. Zij moeten je een gelijksoortig product aanbieden, maar zijn je hierbij geen extra kortingen verschuldigd.
Het is iig. niet zo dat omdat je verhuist, je onder je contract uitkomt. Beetje onredelijk om te verwachten dat Tweak het contract en de bijbehorende inkomsten maar moet vergeten.

Je hebt iig. geen kans als je hiermee naar de rechter stapt. Ik zou dus een aanbod afwachten en kijken hoe coulant ze zijn.

In de toekomst zou ik iig. eerst met de dienstverlener overleggen voordat je een langdurig contract afsluit. Leg je situatie uit en kijk hoe ze reageren. Dan weet je ook welk risico je loopt indien je weer in "besluit" te verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze moeten een vergelijkbare dienst aanbieden, maar ook dat kunnen ze niet in dit geval. Wel moet de afnemer blijkbaar hier kosten voor dragen. Is ook wel een beetje raar vind je niet? Ik zou verwachten dat het contract word opgeheven en alleen de echte kosten worden verhaald niet de gederfde inkomsten, want beide partijen hebben hier niet veel keus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Centurius schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:51:
[...]

[...]

1.In deze zelfde overeenkomst staat wat er gebeurt bij verhuizing en dat wanneer het aangepaste aanbod niet acceptabel is je het abonnement kunt afkopen.
2.De overeenkomst is voor een dienst die overduidelijk voor beperkte regio's geldt.
3.Tweak voldoet volledig aan haar verplichtingen onder de overeenkomst zoals vermeld in de algemene voorwaarden.
4.Tweak doet onder de geldende voorwaarden een aanbod, klant kan ervoor kiezen dit te aanvaarden of zijn abonnement af te kopen zoals duidelijk vermeld in de voorwaarden bij start van het abonnement..
Je zou best gelijk kunnen hebben maar deze stelligheid lijkt me kort door de bocht:

1. er staat dat dit het geval is als tweak niet kan leveren, niet perse/expliciet wanneer tweak niet hetzelfde kan leveren
2. tweak is landelijk actief en enige sprake van regio's is er volgens mij niet in de algemene voorwaarden, waren er wellicht aanvullende voorwaarden?
3. dat proberen we vast te stellen ja
4. die duidelijkheid blijkt wel uit deze serie posts ja ... Ik vermoed dat het hier ongeacht hoe het zit wel op neer zal komen maar vraag mij af of tweak dan vrij is om te bepalen of ze de oude dienst zo dicht mogelijk benaderen qua snelheid (500 voor duur) of voor het benaderen in kosten (50 voor minder duur)

edit: Zie nu dat er waarschijnlijk helemaal geen glasvezel is, hoe onhandig, heeft tweak dan werkelijk 500 aangeboden typhoon? In bovenstaande zou dat dan een aanbod van adsl moeten worden ofzo? Misschien is het een optie iets te regelen met de volgende bewoners?

[ Voor 6% gewijzigd door frelam op 25-06-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
frelam schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:39:
[...]

Je zou best gelijk kunnen hebben maar deze stelligheid lijkt me kort door de bocht:

1. er staat dat dit het geval is als tweak niet kan leveren, niet perse/expliciet wanneer tweak niet hetzelfde kan leveren
2. tweak is landelijk actief en enige sprake van regio's is er volgens mij niet in de algemene voorwaarden, waren er wellicht aanvullende voorwaarden?
3. dat proberen we vast te stellen ja
4. die duidelijkheid blijkt wel uit deze serie posts ja ... Ik vermoed dat het hier ongeacht hoe het zit wel op neer zal komen maar vraag mij af of tweak dan vrij is om te bepalen of ze de oude dienst zo dicht mogelijk benaderen qua snelheid (500 voor duur) of voor het benaderen in kosten (50 voor minder duur)

edit: Zie nu dat er waarschijnlijk helemaal geen glasvezel is, hoe onhandig, heeft tweak dan werkelijk 500 aangeboden typhoon? In bovenstaande zou dat dan een aanbod van adsl moeten worden ofzo? Misschien is het een optie iets te regelen met de volgende bewoners?
Wat zij aanraden was inderdaad het afnemen van 500/500. De locatie waar ik terecht kom is echter nog niet bekend, dus ik weet niet precies of er glasvezel zal zijn of niet. Het enige wat ik weet is dat ik binnen 2 weken dit huis uit moet en ik een locatie krijg toegewezen. Het huidige pand (waar ik nu vandaan typ) wordt opgeknapt, maar ik zal inderdaad mijn uiterste best doen Tweak door te geven aan hen. Al wordt het lastig denk ik, want stel zij doen er 6 maanden over om het pand op te knappen, dan zit er voor hen natuurlijk weinig voordeel in. Ik heb Tweak nog niet precies gevraagd wat er gebeurt indien er geen glasvezel geleverd wordt, hierover moet ik nader contact met Tweak hebben. Ik hoop alleen echt dat ik niet de gehele koopsom hoef terug te betalen, mocht het er niet liggen (en mocht ik niks met mijn volgende bewoners kunnen regelen).

[ Voor 3% gewijzigd door GoT.Typhoon op 25-06-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kijk ook even wat rechtsbijstand hier over te zeggen heeft(als je die hebt) anders het juridisch loket. Lijkt mij niet helemaal goed wat ze hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gevoelsmatig zou ik ook zeggen dat het niet helemaal klopt en over het algemeen heb ik wel een redelijk gevoel van wat wettelijk wel en niet mag. Dat er kosten aan verbonden zijn voor GoT.Typhoon lijkt mij duidelijk. De vraag is alleen hoeveel Tweak kan doorschuiven naar de klant en hoeveel ze gewoon zouden moeten incasseren als risico. Wat dat betreft sta ik denk ik lijnrecht tegenover Centurius als ik het goed lees :) Er is in ieder geval nog wat ruimte voor discussie over of het allemaal wel helemaal klopt en wat dat betreft zou ik gewoon het advies van loki504 opnemen en juridisch advies inwinnen, nadat je Tweak hebt gevraagd over de implicaties. Let daar wel goed bij op dat je alleen vraag wat de kosten zouden zijn bij het verhuizen binnen de contractperiode eventueel naar een adres zonder glasvezelaansluiting en buiten jouw wil om. Dan kan je daarmee naar een juridisch adviseur.
Maar alles tot nu toe is noga IANAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 15:19
en dan vinden wij 1000/1000 al snel :)

http://www.nu.nl/internet...-terabit-per-seconde.html

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
De door vraagsteller genoemde plaatsen zijn glasvezelgebieden. Puur op basis daarvan kon Teeak best stellen dat ze 500 kunnen leveren in die plaatsen.
Dat de glasvezel niet tot in de woning ligt hoeft niet te betekenen dat het niet leverbaar is op dat adres. Kabel kan ook gewoon bij de gevel of in de stoep klaar liggen. Dan wordt ie alsnog door Reggefiber naar binnen gebracht.

Maar als nieuwe adres ook weer op de nominatie voor sloop staat kan het goed zijn dat Reggefiber daar bewust al niet had aangesloten.
Panden die binnen 5 jaar worden gesloopt worden namelijk niet aangesloten alsndat vooraf bekend is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Ik denk dat je in deze situatie niet echt kans hebt, want anders zou ik ook voor een maandje gaan huren in 1 van de grote steden met Gbit, vervolgens weer verhuizen en voor hetzelfde geld een veel duurder abonnement krijgen. Natuurlijk dat Tweak hiermee niet akkoord gaat.

In mijn ogen heeft Tweak zich keurig aan haar contract gehouden en probeer jij nu met man en macht hier onderuit te komen. Tweak kan gewoon niet leveren wat jij nu hebt, en bied jou een (duurder) alternatief aan. Het is dan aan jou de keuze wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
markisoke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:50:
Ik denk dat je in deze situatie niet echt kans hebt, want anders zou ik ook voor een maandje gaan huren in 1 van de grote steden met Gbit, vervolgens weer verhuizen en voor hetzelfde geld een veel duurder abonnement krijgen. Natuurlijk dat Tweak hiermee niet akkoord gaat.

In mijn ogen heeft Tweak zich keurig aan haar contract gehouden en probeer jij nu met man en macht hier onderuit te komen. Tweak kan gewoon niet leveren wat jij nu hebt, en bied jou een (duurder) alternatief aan. Het is dan aan jou de keuze wat jij wilt.
niet helemaal.

ze bieden hem een duurder alternatief.(nadeling voor hem). en wil hij dat niet. tja dan moet hij gewoon de resterende maanden betalen. en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

mijn vader kon gewoon kosteloos opzeggen bij upc toen hij naar ziggo gebied ging verhuizen. net zoals bij vrijwel alle bedrijven. kan het bedrijf niet tegen de huidige voorwaarden leveren dan moet je gewoon kosteloos kunnen opzeggen.(uiteraard moet je wel binnen x tijd aantonen dat je echt ben verhuist).

isp vehogen regelmatig hun contract voorwaarden. en wij als consument moeten dat dan gewoon slikken en incasseren. maar als er bij ons wat oooh je dan is het hek van de dam.

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 26-06-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:06:
[...]

niet helemaal.

ze bieden hem een duurder alternatief.(nadeling voor hem). en wil hij dat niet. tja dan moet hij gewoon de resterende maanden betalen. en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Natuurlijk is dat nadelig voor hem, maar zou het nadelig voor Tweak moeten zijn dan?

Verder is het de normaalste zaak, dat als je van een abonnement af wilt gewoon moet betalen, dat is voor je internet, mobiel, energie, het is allemaal het zelfde. Hoezo zou dit dan bij Tweak anders zijn dan?

Het is netjes van Tweak om een ander abonnement aan te bieden, en je hiervoor een keuze te geven.
Hoe dan ook zal je meer moeten gaan betalen doordat je of: je abonnement afkoopt of meer per maand gaat betalen. En met optie 1 zal je abonnement nog steeds duurder worden.

Als ik nu een abonnement afsluit en volgende maand voor m'n werk naar het buitenland ga voor een jaar, wat er op voorhand al aan zat te kopen, zal Tweak echt niet zeggen van. Gefeliciteerd en succes daar, nee ze zeggen: hé, jij hebt nog een contract bij ons lopen, wou je die per maand doorbetalen, of tik je hem even af.

Als het niet zo was, dan zou het hele idee van een "CONTRACT" nergens op slaan.

[ Voor 18% gewijzigd door markisoke op 26-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
markisoke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:11:
[...]

Natuurlijk is dat nadelig voor hem, maar zou het nadelig voor Tweak moeten zijn dan?

Verder is het de normaalste zaak, dat als je van een abonnement af wilt gewoon moet betalen, dat is voor je internet, mobiel, energie, het is allemaal het zelfde. Hoezo zou dit dan bij Tweak anders zijn dan?

Het is netjes van Tweak om een ander abonnement aan te bieden, en je hiervoor een keuze te geven.
Hoe dan ook zal je meer moeten gaan betalen doordat je of: je abonnement afkoopt of meer per maand gaat betalen. En met optie 1 zal je abonnement nog steeds duurder worden.
als ik bij T-Mobile mijn abonnement opzeg omdat ik in Duitsland ga wonen kan ik hem gewoon kosteloos opzeggen. net zoals ik mijn energie contract kan opzeggen als ik naar een plek ga waar hun niet kunnen leveren. en als hij in een niet glasvezel gebied komt heeft hij helemaal pech? nee zo werkt het niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:16:
[...]
als ik bij T-Mobile mijn abonnement opzeg omdat ik in Duitsland ga wonen kan ik hem gewoon kosteloos opzeggen. net zoals ik mijn energie contract kan opzeggen als ik naar een plek ga waar hun niet kunnen leveren. en als hij in een niet glasvezel gebied komt heeft hij helemaal pech? nee zo werkt het niet in Nederland.
Zo eenvoudig is het niet. Je kan 'm kosteloos opzeggen als je in Duitsland bij T-Mobile een abonnement afsluit. Zou anders mooi zijn. Voordat ik emigreer nog even een goedkoop toestel scoren. Zie https://forum.t-mobile.nl...et-mijn-abonnement-193121
Een energiecontract is ook niet helemaal vergelijkbaar. Je hebt contractueel namelijk niet vastgelegd hoeveel energie je gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

Ik had van de week een mailtje gestuurd naar ipv6@tweak.nl met wat ipv6 vragen, maar nog niets teruggehoord. Hoe lang duurt dat normaliter?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Jimster schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Zo eenvoudig is het niet. Je kan 'm kosteloos opzeggen als je in Duitsland bij T-Mobile een abonnement afsluit. Zou anders mooi zijn. Voordat ik emigreer nog even een goedkoop toestel scoren. Zie https://forum.t-mobile.nl...et-mijn-abonnement-193121
Een energiecontract is ook niet helemaal vergelijkbaar. Je hebt contractueel namelijk niet vastgelegd hoeveel energie je gaat verbruiken.
klopt. en daarom hebben ze tegenwoordig een x bedrag voor je telefoon(die zal je gewoon moeten afkopen) en een x bedrag voor je telefoon.(daar kom je makkelijk van af). t-mobile was misschien niet de beste keus.
maar als x bedrijf daar niet kan leveren doen de meeste bedrijven niet heel erg moeilijk.(tenzij je van te voren wist dat je ging verhuizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
markisoke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:11:[...]
Als ik nu een abonnement afsluit en volgende maand voor m'n werk naar het buitenland ga voor een jaar, wat er op voorhand al aan zat te kopen, zal Tweak echt niet zeggen van. Gefeliciteerd en succes daar, nee ze zeggen: hé, jij hebt nog een contract bij ons lopen, wou je die per maand doorbetalen, of tik je hem even af.[...]
Dat is een andere situatie dan hier aan de hand is. Hij heeft namelijk geen keuze. Hij moet de woonruimte verlaten. Als jij naar het buitenland gaat moet je niet je woonruimte opzeggen. Dat is een eigen keuze. Je zou hem ook kunnen aanhouden. Nogal een groot verschil.
markisoke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:11:
[...]
Als het niet zo was, dan zou het hele idee van een "CONTRACT" nergens op slaan.
Een CONTRACT gaat twee kanten op. Daarnaast als een van de twee partijen niet meer kan voldoen aan zijn verplichtingen omdat een derde partij hier een stokje voor steekt is dat gewoon jammer, IMO. Dan zou Tweak gewoon de daadwerkelijke kosten vergoed moeten krijgen en that's it. Niet het de resterende bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Het spul vandaag gekegen. 3 juli wordt ik aangesloten. Heeft het trouwens wel nut dat de monteur komt? De genexis modem zit hier nog op van vorig jaar. Die in de doos zit is OCG1012n_V2 en V1 zit er volgens mij nu op. Zit hier nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15
"Binnenkort voeren wij onderhoud uit in Almere en Enschede. Tijdens de nacht van maandag 29 juni op dinsdag 30 juni zal er een korte onderbreking zijn in alle zenders.

Het onderhoud wordt uitgevoerd rond 04:00 ‘s nachts. Alle zenders worden hierdoor getroffen. Ook zal het helaas niet mogelijk zijn programma’s op te nemen die omstreeks vier uur ‘s nachts worden uitgezonden.

Wij verwachten dat het onderhoud in totaal één uur duurt.

Dit onderhoud voeren wij uit als voorbereiding op onze nieuwe dienst genaamd ‘retransmissie’. Met retransmissie moet de kans op haperingen in het beeld sterk afnemen.

Wij merken dat haperingen in het beeld nog zelden voorkomen. Toch geeft een aantal klanten aan hier nog wel regelmatig last van te hebben. Dat betekent bijna altijd dat er een probleem in het thuisnetwerk aanwezig is. Retransmissie zorgt er voor dat ook in deze netwerken het beeld vloeiend blijft spelen.

Voor de echte techneuten onder ons: wij schakelen tijdens dit onderhoud over van UDP-streams naar RTP-streams. Dat betekent dat klanten met een zelfgebouwd mediacenter hun instellingen moeten wijzigen."

http://sparql.nl/onderhoud-van-29-op-30-juni.html

[ Voor 2% gewijzigd door badboynova op 26-06-2015 16:26 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
BCC schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:44:
Ik had van de week een mailtje gestuurd naar ipv6@tweak.nl met wat ipv6 vragen, maar nog niets teruggehoord. Hoe lang duurt dat normaliter?
Dat kan wel een behoorlijke tijd duren. Het is volgens mij geen mailadres wat aan een ticketsysteem hangt, dus hangt er net van af of de verantwoordelijke persoon tijd heeft om te beantwoorden.

Tweak biedt nog geen native ipv6 aan, alleen een tunnel dmv 6rd. Deze is echter makkelijk in de Zyxel aan te zetten:

- Ga naar Network setting > Broadband en klik op edit bij ETHWAN.
- Bij Tunnel kies je voor "Enable 6rd" en "6rd Type" zet je op DHCP
- Kies Apply

Nu heb je op je WAN een ipv6 adres. Om vervolgens op je LAN kant ipv6 adressen uit te delen doe je het volgende:

- Ga naar Network setting > Home networking
- Kies bij "Lan IPv6 Mode Setup" voor enabled
- Bij "IPv6 Address Setup" kies je "Delegate prefix from WAN"
- Verder kun je nog een aantal dingen aanpassen naar behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

badboynova schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:41:
Voor de echte techneuten onder ons: wij schakelen tijdens dit onderhoud over van UDP-streams naar RTP-streams. Dat betekent dat klanten met een zelfgebouwd mediacenter hun instellingen moeten wijzigen."
Eeh ... wut ?

RTP draait op UDP. Wat is in dit geval een 'UDP stream' ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:25
Wat er eigenlijk moet staan is 'we schakelen over van raw-udp streams naar rtp streams' ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugiwara
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
mijntweak.nl voor andere personen inloggen ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn.tweak.nl doet het prima, puntje vergeten? ;) :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugiwara
  • Laatst online: 04-06-2020
ik heb het over inloggen... en dat werkt niet, geeft aan verkeerd wachtwoord.
voor de zekerheid maar ff wachtwoord veranderd, en nog steeds zelfde foutmelding. waarschijnlijk even storing, maar bedankt voor je kansloze opmerking :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, jij plaatst een link met tiepvaut ;) , dacht dat je dat niet in de gaten had. :+

Inloggen gaat hier iig prima.

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 26-06-2015 18:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Mugiwara schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:51:
ik heb het over inloggen... en dat werkt niet, geeft aan verkeerd wachtwoord.
voor de zekerheid maar ff wachtwoord veranderd, en nog steeds zelfde foutmelding. waarschijnlijk even storing, maar bedankt voor je kansloze opmerking :P:P
Nu je weet dat er geen storing is. Kan je ze ook gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:44:
Ik heb ook geen reactie gekregen op dat adres. Je kan beter naar het algemene adres mailen en dan wordt het wel opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dacht al, wat nu weer... Maar foutje van Tweak: https://www.tweak.nl/nieu...nde-voor-ing-klanten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Laatst online: 10-09 18:05
Vandaag een email van Debiteuren365 in opdracht van Tweak gekregen dat de incasso mislukt is. Mijn bank geeft als reden dat het incassocontract onbekend is. Wat me nu opvalt is dat tot en met mei de incasso naar een ABN rekening werd overgeboekt, terwijl dat in juni een Rabo rekening is geworden.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Lees net het nieuwsbericht op de site van Tweak met de uitleg...

[ Voor 9% gewijzigd door dumphlum op 26-06-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Eeh ... wut ?

RTP draait op UDP. Wat is in dit geval een 'UDP stream' ?
Vraag me sowieso af wat dat 'retransmit' inhoudt?

Normaal heb je toch raw udp streams omdat het zo real time mogelijk moet zijn? Welk apparaat waar in het netwerk zou die retransmit dan doen?

Ook wel frappant dat men spreekt van "klanten met eigen mediacenter". Ze zijn zich ervan bewust dat enkele zenders unencrypted zijn en dat is dus ook echt geen probleem mbt content leveranciers en zo?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
eymey schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:00:
Vraag me sowieso af wat dat 'retransmit' inhoudt?

Normaal heb je toch raw udp streams omdat het zo real time mogelijk moet zijn? Welk apparaat waar in het netwerk zou die retransmit dan doen?
Zonder in details te treden, maar dat is wel googlebaar:

https://tools.ietf.org/html/rfc4588

In jip-en-janneke-taal:
Het komt er op neer dat wanneer je via multicast rtp streams tv kijkt, en je mist een pakketje vanwege pakketloss, dat je dan via tcp alsnog dat ene pakketje ophaalt. De player (de sparql box) moet hier dus voor geschikt zijn. Er wordt idd een korte periode gebufferd, maar dit is (minder dan) seconden werk.
RTP vs raw-udp is nodig omdat er in die RTP-header bijgehouden wordt welk pakketje het is (genummerd dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
Nu jullie het toch hebben over UDP en RTP streams, ik heb een paar pagina's terug een leist met kanalen die ik kon afspelen in bijvoorbeeld vlc, die lijst werkt bij mij niet. Hoe zou ik bijvoorbeeld zelf aan die ip adressen kunnen komen voor het geval ze bij mij anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb nu ook ervaring met de Tweak klantenservice.... en ik ben zwaar tevreden!
Door wat fouten zat ik gistermiddag zonder internet en na een telefoontje stond er zonder overdrijven na 35 minuten een monteur voor de deur!
Die heeft alles snel opgelost en zelfs nog even in een minuutje de plug van mijn ethernetkabel vervangen omdat die niet meer 100% strak zat, geweldige service.

Nu fijn genieten van 1Gbit-internet voor 40 euro per maand _O_

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
qlum schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:35:
Nu jullie het toch hebben over UDP en RTP streams, ik heb een paar pagina's terug een leist met kanalen die ik kon afspelen in bijvoorbeeld vlc, die lijst werkt bij mij niet. Hoe zou ik bijvoorbeeld zelf aan die ip adressen kunnen komen voor het geval ze bij mij anders zijn?
Voor een snelle check kun je je sparql box op 1 van de kanalen zetten en dan de url opvragen op deze pagina:
http://<ip-van-sparql-settopbox>/api/workbench/index.php/reference/media/getPlayingStreamURL
Verder kun je met bv. http://multicasttvdownload.blogspot.nl/ een scan uitvoeren van een ip range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Ik kom nu wat verder: krijg geluid met vreselijk veel storing en niet echt beeld. dit heb ik op meerdere zenders getest

verder is het ip adres bij mij idd anders nederland 1 bijvoorbeeld is:
rtp://224.0.252.126:7252 / udp://@224.0.252.126:7252

Radio heeft net zo veel storing op het geluid.

Is hier iets aan te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door qlum op 27-06-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
doe je dit bedraad of draaloos ondanks mijn 180Mbit verbinding via de 5g werkt het bij mij alleen goed via het touwtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Bedraad op meerdere computers geprobeerd zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dan zou ik het zo even niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
qlum schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:06:
Ik kom nu wat verder: krijg geluid met vreselijk veel storing en niet echt beeld. dit heb ik op meerdere zenders getest

verder is het ip adres bij mij idd anders nederland 1 bijvoorbeeld is:
rtp://224.0.252.126:7252 / udp://@224.0.252.126:7252

Radio heeft net zo veel storing op het geluid.

Is hier iets aan te doen?
Zit je op het eigen netwerk van Tweak in Almere/Enschede/Leeuwarden of op het KPN netwerk? Aangezien ze op het KPN netwerk nog gewoon de KPN streams gebruiken kan het zijn dat die niet unencrypted zijn. Dat geluid met veel storing en geen beeld klinkt namelijk als een geencrypte stream.

Overigens had ik laatst eens geinformeerd over het verschil in de kanalen in de App en wat op de site stond. Zo te zien hebben ze nu maar gewoon de site aangepast. Dat zijn er in ieder geval weer 4 minder.

[ Voor 12% gewijzigd door hovemt op 27-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
ah ik dacht dat ze ook hun eigen streams gebruikten wanneer ze internet van kpn inkochten, dat verklaart het. Ik dacht dat er wat anders aan de hand zou zijn gezien ik wel delen van wat er gezegd werd kon verstaan, ik had verwacht dat er met encryptie helemaal niets meer over bleef.

[ Voor 44% gewijzigd door qlum op 27-06-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4pp3l schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:51:
[...]

Zonder in details te treden, maar dat is wel googlebaar:

https://tools.ietf.org/html/rfc4588

In jip-en-janneke-taal:
Het komt er op neer dat wanneer je via multicast rtp streams tv kijkt, en je mist een pakketje vanwege pakketloss, dat je dan via tcp alsnog dat ene pakketje ophaalt. De player (de sparql box) moet hier dus voor geschikt zijn. Er wordt idd een korte periode gebufferd, maar dit is (minder dan) seconden werk.
RTP vs raw-udp is nodig omdat er in die RTP-header bijgehouden wordt welk pakketje het is (genummerd dus).
Thanks! ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Kan iemand nog iets meer toelichten over als je alleen internet gaat afnemen wat je moet doen om een eigen router werkend te krijgen?

Tot nu toe zie ik wel veel over eigen router met TV er op met IGMP Proxy en vlan4 en vlan34 voor internet. Maar ik heb eerder bij Lijbrandt internet afgenomen en daar kon ik destijds op mijn genexis gewoon mijn router aansluiten zonder problemen. Is dat nog steeds zo? Ik wil namelijk gbit verbinding met de Netgear r7000 nighthawk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:12:
Kan iemand nog iets meer toelichten over als je alleen internet gaat afnemen wat je moet doen om een eigen router werkend te krijgen?

Tot nu toe zie ik wel veel over eigen router met TV er op met IGMP Proxy en vlan4 en vlan34 voor internet. Maar ik heb eerder bij Lijbrandt internet afgenomen en daar kon ik destijds op mijn genexis gewoon mijn router aansluiten zonder problemen. Is dat nog steeds zo? Ik wil namelijk gbit verbinding met de Netgear r7000 nighthawk gebruiken.
Goede vraag Marnix1988. Ik overweeg om met internet van Ziggo naar Tweak te gaan. De Zyxel kan echter niet in bridge worden ingesteld. Ik zou ook graag mij Asus RT-AC68U, met alle eigen settings en jobs, intact houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GEi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:17:
[...]

Goede vraag Marnix1988. Ik overweeg om met internet van Ziggo naar Tweak te gaan. De Zyxel kan echter niet in bridge worden ingesteld. Ik zou ook graag mij Asus RT-AC68U, met alle eigen settings en jobs, intact houden.
Volgens mij moet je hier toch wel mee uit de voeten kunnen? Het is dus een kwestie van de NT aansluiten op je eigen router, in plaats van de Zyxel.Ook in het geval van internet-only.

https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Als ik dat zo lees is het niet zo zwart wit als jij het beschrijft Barre73

'Voor al het ‘gewone’ internet-verkeer wordt VLAN 34 gebruikt. Je moet dus met 802.1q op de WAN-uplink-poort VLAN 34 configureren. Bij alle verbindingen die wij leveren gebruiken wij DHCP. Je hebt dus niks van doen met PPPoE. Een extern IP statisch instellen werkt niet en wordt ten strengste afgeraden.'

Ik wil weten of het plug en play is of moet ik vanalles zelf instellen/configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:42:

'Voor al het ‘gewone’ internet-verkeer wordt VLAN 34 gebruikt. Je moet dus met 802.1q op de WAN-uplink-poort VLAN 34 configureren. Bij alle verbindingen die wij leveren gebruiken wij DHCP. Je hebt dus niks van doen met PPPoE. Een extern IP statisch instellen werkt niet en wordt ten strengste afgeraden.'

Ik wil weten of het plug en play is of moet ik vanalles zelf instellen/configureren.
Het is in ieder geval niet plug and play. Internet gaat over VLAN 34, dus de router die je erachter hangt moet met VLAN overweg kunnen.

Het lijkt erop dat de r7000 met VLAN's overweg kan: http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router

Als je de aanwijzingen hierboven volgt en VLAN 34 gebruikt moet het volgens mij wel lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door hovemt op 29-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Volgens de instructie beschikt de Netgear r7000 nighthawk over VLAN (http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router). Dus dan moet het vrij simpel zijn als ik naar de handleiding kijk, maar kan ik de in te vullen gegevens ook ergens vinden. Of is het alleen aangeven Vlan34 internet etc. en klaar.

P.S. @hovemt dank voor je antwoord.

Zijn hier ook mensen met de ervaring van een eigen router voor internet only? Gaat dat goed, hoe was het instellen voor jullie etc?

[ Voor 20% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-06-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:42:

Je begreep me verkeerd. Wat ik bedoelde was: Eerst de NT aansluiten op je eigen router in plaats van de Zyxel en dan verder gaan met de inhoud van het artikel op de Tweak website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Bovenstaande volg ik allemaal, en kan mij er een voorstelling bij maken.
Wanneer ik specifiek naar mijn eigen router kijk (RT-AC68U), dan wordt gevraagd om VID's, voor internet, tv en voip. Deze VID's vind ik van Tweak echter nergens terug. Iemand een idee?
Ben in mijn orientatie op de switch van Ziggo naar Tweak nog niet zo ver dat ik Tweak hier zelf over heb benaderd. Werd nu getriggerd door de vraag van Marnix1988.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:57:
Zijn hier ook mensen met de ervaring van een eigen router voor internet only? Gaat dat goed, hoe was het instellen voor jullie etc?
Ik heb een pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3216 geplaatst om het VLAN-issue op te lossen waarna ik elke router(-pc) naar keuze kan aansluiten, ik hoef dan dus niet meer op VLAN-ondersteuning te letten.

Werkt prima :) Instellingen in de switch zijn gebaseerd op http://netwerkje.com/switch-configuratie

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 29-06-2015 15:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
GEi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:26:
Bovenstaande volg ik allemaal, en kan mij er een voorstelling bij maken.
Wanneer ik specifiek naar mijn eigen router kijk (RT-AC68U), dan wordt gevraagd om VID's, voor internet, tv en voip. Deze VID's vind ik van Tweak echter nergens terug. Iemand een idee?
Ben in mijn orientatie op de switch van Ziggo naar Tweak nog niet zo ver dat ik Tweak hier zelf over heb benaderd. Werd nu getriggerd door de vraag van Marnix1988.
Zou VID hetzelfde als VLAN kunnen zijn? Afkorting voor Vlan ID? bijvoorbeeld? Dus 4 voor TV, 34 voor internet etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik nu ook :) . Kunnen we niet afspreken dat alle fabrikanten, providers en weet ik wie nog meer betrokken is, dezelfde taal gaan spreken en dezelfde afkortingen gaan hanteren?! Ik voel mij nu wel heel erg simpel 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Ik heb een pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3216 geplaatst om het VLAN-issue op te lossen waarna ik elke router(-pc) naar keuze kan aansluiten, ik hoef dan dus niet meer op VLAN-ondersteuning te letten.

Werkt prima :) Instellingen in de switch zijn gebaseerd op http://netwerkje.com/switch-configuratie
Beetje onnodig om een extra switch te gebruiken als je router al VLAN's ondersteund. :p
SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:57:

Geen idee hoe je dat bij Netgear in moet stellen, maar voor ASUS kun je instellen zoals Zorean hier verteld. Bij Tweak is het dan VLAN 34 en de connectie is op basis van DHCP ipv PPPoE.
Barre73 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Zou VID hetzelfde als VLAN kunnen zijn? Afkorting voor Vlan ID? bijvoorbeeld? Dus 4 voor TV, 34 voor internet etc..
Exact, bij KPN (en consorten) moet je VID 6 invullen.

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 29-06-2015 17:25 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MegaTronics schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Beetje onnodig om een extra switch te gebruiken als je router al VLAN's ondersteund. :p
Mijn huidige doet dat alleen op de WAN als PPPoE van toepassing is :P en zo hoef ik daar niet meer naar om te kijken ;) , plus, had toch een grotere switch nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 29-06-2015 17:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:30:
[...]

Mijn huidige doet dat alleen op de WAN als PPPoE van toepassing is :P en zo hoef ik daar niet meer naar om te kijken ;)
Dat is jouw probleem, niet de onze :+

* MegaTronics PPPoE-d vrolijk verder op VLAN 6 via de ASUS

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Nog een laatste vraag wat betreft een eigen router achter de Zyxel van Tweak, of eigenlijk zoek ik bevestiging :P . Ik hoef, wanneer ik de eigen router juist instel, niets te doen met port forwarding e.d. op de Zyxel? De 'buitenlijn' van Tweak wordt door Zyxel één-op-één doorgegeven aan de Asus? Inclusief DDNS, VPN e.d. Wanneer dit zo is, zal ik straks, na mijn vakantie, het één en ander in gang gaan zetten. TIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
GEi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:44:
Nog een laatste vraag wat betreft een eigen router achter de Zyxel van Tweak, of eigenlijk zoek ik bevestiging :P . Ik hoef, wanneer ik de eigen router juist instel, niets te doen met port forwarding e.d. op de Zyxel? De 'buitenlijn' van Tweak wordt door Zyxel één-op-één doorgegeven aan de Asus? Inclusief DDNS, VPN e.d. Wanneer dit zo is, zal ik straks, na mijn vakantie, het één en ander in gang gaan zetten. TIA.
Als je de eigen router goed instelt, kun je de Zyxel gewoon in het doosje in de kast zetten.

De glasvezel van Tweak/Reggefiber komt binnen op de media-converter: de genexis. Hier sluit je de asus router met behulp van een utp kabeltje op aan. Aangezien de Asus RT-AC68U een gigabit wan-poort heeft gaat dit helemaal goed komen.

Vervolgens configureer je op in de Asus op de wan poort een vlan met vlan-id (vid) nummer 34 en geef je aan dat je dhcp wilt op dat vlan. Dat is waarschijnlijk in een paar klikjes gedaan.
Het enige wat je niet hebt op die asus zijn telefonie-poorten waar je een telefoon stekker in kan doen en dus een voip account op kan configureren. Kortom, wil je bellen met het meegeleverde voipaccount, dan moet je wat anders verzinnen of alsnog de zyxel configureren.

Mocht je ook Sparql hebben dan wordt het wellicht ietsje lastiger, je moet dan een tweede vlan met vlan-id 4 configureren en ook daar dhcp op doen. Ook moet de router igmp-proxy ondersteunen. Mocht je geen Sparql hebben dan is dat allemaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Ik zelf heb een tplink router als access point geconfigureerd werkt ook prima, de standaard router is bedraad gewoon prima.

[ Voor 22% gewijzigd door qlum op 29-06-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Dank je wel 4pp3l. Ik ga voor alleen internet van Tweak. Bellen doe ik via voip (ATA en Voipbuster). Ben tevreden over de tv van Ziggo. Fijn dat ik de Asus kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 19-08 07:26
GEi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:46:
Dank je wel 4pp3l. Ik ga voor alleen internet van Tweak. Bellen doe ik via voip (ATA en Voipbuster). Ben tevreden over de tv van Ziggo. Fijn dat ik de Asus kan blijven gebruiken.
Waarom wil je per se je eigen router blijven gebruiken. Ondersteund je eigen router de RT-AC68U bijvoorbeeld DFS? (5GHz band kanaal 48 en hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Haha 3 juli komt de monteur en in de brief staat dat alles 2 juli moet werken in Leeuwarden (Tweak eigen netwerk). Alles al aangesloten en nu afwachten. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Laatst online: 05-08 07:01
Ik kom van Plinq en heb Tweak vrijdagmiddag aangevraagd. Alleen internet.
De Zyxel router die ze gebruiken haalt volgens mij draadloos maar maximaal 300 mb/sec?
Als dit het geval is, waarom leveren ze bijvoorbeeld geen 5 ghz router die maximaal 1,2 gb/sec haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Hans_18T schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:30:
[...]

Waarom wil je per se je eigen router blijven gebruiken. Ondersteund je eigen router de RT-AC68U bijvoorbeeld DFS? (5GHz band kanaal 48 en hoger)
Dat kan ik nog aanzetten, maar ben de enige in de buurt met een actief 5GHz router. Dus nu nog geen noodzaak. Heb draadloos met alle laptops connectie op 866Mb, dus maximaal. Verser gebruik ik vpn via mijn router en heb diverse settings zoals port forwards, ddns ed die ik nu niet hoef over te nemen. Ik ben erg tevreden met mijn huidige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
sensini1 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 04:07:
De Zyxel router die ze gebruiken haalt volgens mij draadloos maar maximaal 300 mb/sec?
Als dit het geval is, waarom leveren ze bijvoorbeeld geen 5 ghz router die maximaal 1,2 gb/sec haalt?
Ik denk vanwegen de kosten en keuze. Maar ze zijn bezig met een andere router. Niemand weet wanneer hij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
loki504 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:55:
[...]

Ik denk vanwegen de kosten en keuze. Maar ze zijn bezig met een andere router. Niemand weet wanneer hij komt.
Ik snap ook niet waarom ze niet de VMG8924 gaan gebruiken. Dat is in feite de VMG8324 met een 3x3 ac-kaartje er bij in. Hoeven ze verder niets aan beheer en configuraties aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 19-08 07:26
GEi schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 05:59:
[...]

Dat kan ik nog aanzetten, maar ben de enige in de buurt met een actief 5GHz router. Dus nu nog geen noodzaak. Heb draadloos met alle laptops connectie op 866Mb, dus maximaal. Verser gebruik ik vpn via mijn router en heb diverse settings zoals port forwards, ddns ed die ik nu niet hoef over te nemen. Ik ben erg tevreden met mijn huidige router.
Duidelijk, als je alleen internet afneemt moet dat geen probleem zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
"Voor de echte techneuten onder ons: Sparql schakelt tijdens dit onderhoud over van UDP-streams naar RTP-streams. Dat betekent dat klanten met een zelfgebouwd mediacenter hun instellingen moeten wijzigen"
bron: https://www.tweak.nl/nieu...ql-van-29-op-30-juni.html

Kan iemand bevestigen dat nu _alle_ kanalen encrypted zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat zou wel 'lullig' zijn. Dat betekent niet alleen "instellingen moeten wijzigen" maar "mediacenter de prullenbak in, netals bij KPN".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
Er is niks veranderd qua encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
loki504 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:55:
[...]

Ok dan. Dan weten we dat ook weer. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:42:
Hmm, dat zou wel 'lullig' zijn. Dat betekent niet alleen "instellingen moeten wijzigen" maar "mediacenter de prullenbak in, netals bij KPN".
Gewoon de linkjes veranderen van udp:// naar rtp:// en het werkt weer :)
En idd, niets veranderd verder.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4pp3l schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:03:
OK :)

Is de verwachting ook niet dat dit binnen afzienbare termijn nog gaat gebeuren? Lees: De huidige set die niet encrypted is vereist dat ook niet echt?

In dat geval wordt Tweak wel steeds interessanter (icm Sparql) om te overwegen als begin 2016 mijn Telfort contract afloopt. Verwachting is dat binnen afzienbare tijd DVB-C daar gaat verdwijnen en als ik dan toch naar IPTV only moet (en niet terug naar Ziggo wil), dan is Tweak voor mij als Almeerder zeer interessant :).

Als het Tweak tegen die tijd ook lukt om bv. zoiets als Begin Gemist te introduceren, dan zou het helemaal compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
4pp3l schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:03:
Duidelijk, ik zie het nu ook, bedankt

Mijn verwarring lijkt ontstaan doordat de oude manier van adresseren nog wel 'beeld' oplevert doordat de protocollen genoeg gelijkenis vertonen om geaccepteerd te worden door de renderer/decoder. Echter levert dit een beeld op wat zich nog het beste laat beschrijven als encrypted :)

Tweak zei het in feite ook al bijna letterlijk, maar voor bijvoorbeeld NPO1 betekent dit dus concreet:

Dit werkt niet meer:
vlc: udp://@239.0.2.1:7000
mpc-hc: udp://239.0.2.1:7000
multicasttv: 239.0.2.1:7000

Dit wel:
vlc&mpc-hc&multicasttv: rtp://239.0.2.1:7000

Voor geinteresseerden, bij mpc-hc wordt gewerkt aan meer iptv faciliteiten, voortgang is hier te zien:
https://github.com/mpc-hc/mpc-hc/pull/145

Wellicht tzt een optie voor degenen die eerder teveel schrokken van het sloveens op de website van MulticastTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sinds ik mijn Zyxel VMG8324 van het stroom af heb gehaald, vertikt hij het om via SIP te registreren met de PBX. Bij de status zegt hij simpelweg "not registered".

Het ergste is nog dat ik geen foutmelding krijg in de logs, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Het ding kan gewoon pingen naar de server waarop de PBX draait dus er is connectiviteit. Ik heb al een firmwareupgrade gedaan maar dat helpt niets. Ik heb al de SIP-server in de Zyxel verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat haalt niets uit.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 30-06-2015 17:12 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
sensini1 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 04:07:
Hoewel ze inderdaad een router zouden moeten gebruiken die 5 Ghz en ac ondersteunt moet je je niet verkijken op de beloofde snelheden. In theorie kan ac ruim 1 Gbps halen maar in de praktijk ga je daar ver onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frelam schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Duidelijk, ik zie het nu ook, bedankt

Mijn verwarring lijkt ontstaan doordat de oude manier van adresseren nog wel 'beeld' oplevert doordat de protocollen genoeg gelijkenis vertonen om geaccepteerd te worden door de renderer/decoder. Echter levert dit een beeld op wat zich nog het beste laat beschrijven als encrypted :)

Tweak zei het in feite ook al bijna letterlijk, maar voor bijvoorbeeld NPO1 betekent dit dus concreet:

Dit werkt niet meer:
vlc: udp://@239.0.2.1:7000
mpc-hc: udp://239.0.2.1:7000
multicasttv: 239.0.2.1:7000

Dit wel:
vlc&mpc-hc&multicasttv: rtp://239.0.2.1:7000

Voor geinteresseerden, bij mpc-hc wordt gewerkt aan meer iptv faciliteiten, voortgang is hier te zien:
https://github.com/mpc-hc/mpc-hc/pull/145

Wellicht tzt een optie voor degenen die eerder teveel schrokken van het sloveens op de website van MulticastTV ;)
Bij mij heeft dit nooit gewerkt.
- Windows 8 (firewall uit) via WiFi
- VLC versie: 2.1.5 Rincewind
- Glasvezel in Almere (1000 Mbit).
- ZyXEL firmware 1.00(AAKL.7)_20141218
- 2 Sparql boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Probeer het eens rechtstreeks bedraad aan de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:56:
[...]

Bij mij heeft dit nooit gewerkt.
- Windows 8 (firewall uit) via WiFi
- VLC versie: 2.1.5 Rincewind
- Glasvezel in Almere (1000 Mbit).
- ZyXEL firmware 1.00(AAKL.7)_20141218
- 2 Sparql boxen.
Bedraad werkt het ook niet? Ik kan me namelijk voorstellen dat het met Wifi zeer moeilijk wordt om een stabiele datastroom te houden. Als ik het hier via wifi probeer dan hapert het enorm.

Probeer het ook eens met een ubuntu live cd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Centurius schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Hoewel ze inderdaad een router zouden moeten gebruiken die 5 Ghz en ac ondersteunt moet je je niet verkijken op de beloofde snelheden. In theorie kan ac ruim 1 Gbps halen maar in de praktijk ga je daar ver onder zitten.
Natuurlijk. Draadloos zul je nooit je maximale snelheid halen. Maar je zult dan wel meer dan 300mb/s halen.
Je kan zelfs draadloos dan misschien 600mb/s halen. Maar nu kan je niet hoger dan 300mb/s bij Tweak.
Ze leveren al een jaar 1000mb/s.
Maar goed, ik heb geen laptop. Computer is hier altijd met een lan kabel aangesloten. En met tablets of smartphones heb die hoge snelheid niet nodig. Zelfs niet met een aandroid box.

[ Voor 13% gewijzigd door sensini1 op 30-06-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hovemt. Heb even de live CD van Ubuntu getest via WiFI, en guess what.. Het werkt (min of meer)
Ik krijg "wat" beeld :-)
Probleem zit hem dus bij mij in Windows 8.1

Zal het morgen even bedraad gaan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wifi werkt bij mij prima overigens, houd er wel rekening mee dat je de link nu moet veranderen he? UDP naar rtp. Overigens als het onder ubuntu wel werkt denk ik toch dat je software ergens wat tegen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Iemand in Enschede, Almere of Leeuwarden toevallig interesse in een 2 jarig contract van 40 euro per maand? (Of wellicht een kennis). Ik kan helaas niet meer van de dienst van Tweak gebruik maken, omdat ik noodgedwongen moet verhuizen naar een andere locatie. Het abonnement bevat:

1000/1000
Spaql Basic
Telefonie
Nieuwsgroepen
HBO

Stuur mij een PM en wellicht kunnen we wat regelen. Deze aanbieding is niet niet via reguliere wegen te verkrijgen, dus wellicht kan ik hier iemand mee blijmaken die al interesse had in Tweak. Dit contract is overigens ook in het 2de jaar 40 euro per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door GoT.Typhoon op 02-07-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Werkt de eigen lijn van Tweak (1000mbit) al bij iemand in Leeuwarden? Hier alles aangesloten maar er werkt nog niks. Wereldbol lampje blijft rood op de zyxel of moet ik zelf nog iets doen? Monteur komt morgen, maar leverig zou vandaag al zijn stond in de brief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Zijn er mensen in Amersfoort met zwart beeld op bbc HD , HBO HD en fox HD . ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wel een hoop anderen 2131ea hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15
Bij DSL ook diverse kanalen met enkel zwart beeld 3351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Tweet van Sparql:

@SparqlTV: Op dit moment is er een storing in de HD-zendersignalen in het netwerk van KPN. Een aantal HD-zenders is daardoor tijdelijk niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Hier werkt alles nu met de eigen lijn (1000mbit) van Tweak! Volgens de monteur ben ik de eerste in Leeuwarden :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4477844115.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

hovemt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Ik snap ook niet waarom ze niet de VMG8924 gaan gebruiken. Dat is in feite de VMG8324 met een 3x3 ac-kaartje er bij in. Hoeven ze verder niets aan beheer en configuraties aan te passen.
Die hebben we ook in test. Hij is echter nog niet zo goed en stabiel als zijn kleine broertje.
WhySoSerious? schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:40:
Hier werkt alles nu met de eigen lijn (1000mbit) van Tweak! Volgens de monteur ben ik de eerste in Leeuwarden :D

[afbeelding]
Hartelijk welkom en leuk dat het bevalt. Van dat soort speedtests word je toch gewoon blij? :)

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.