Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SparqlTv, sinds gisteren zag ik ook dat Discovery HD op het Sparql netwerk een heel mooi statisch beeld laat zien dat er voor de TV feed even van satelliet kanaal gewisseld moet worden. (een of andere Astra melding)

Kan iemand even van kanaal wisselen???? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Tweak schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Die hebben we ook in test. Hij is echter nog niet zo goed en stabiel als zijn kleine broertje.
Hebben jullie ook een fatsoenlijke router overwogen ipv consumer-grade rommel ? Of gewoon helemaal geen router meeleveren (want dat is niet de taak van een ISP).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Wat is in jou ogen een fatsoenlijke router voor onder de 500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En houd AUB eens op met dat gezeur dat het mee leveren van een router niet een taak van een ISP is. Dat maakt de ISP zelf wel uit . Aan jou om hem wel of niet te gebruiken als je denkt dat je het beter kan. Voor de gemiddelde consument heeft het mee leveren van een router meer voor- dan nadelen.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 03-07-2015 15:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:39:
Wat is in jou ogen een fatsoenlijke router voor onder de 500 euro?
https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-lite/ , €100 in de pricewatch

MikroTik maakt ook leuk spul.

Hell, ik heb hier een router gebouwd op basis van een server mobo, nic's, etc. met Debian erop en dat was maar iets can €300 alles bij elkaar. Zou ik ook prima vinden als ze zoiets leveren, e.v.t met keuze uit een micro-ATX of 19" behuizing.

Genoeg opties anders dan een plastic prul van Zyxel.

[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 03-07-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:40:
En houd AUB eens op met dat gezeur dat het mee leveren van een router niet een taak van een ISP is. Dat maakt de ISP zelf wel uit . Aan jou om hem wel of niet te gebruiken als je denkt dat je het beter kan. Voor de gemiddelde consument heeft het mee leveren van een router meer voor- dan nadelen.
Hoe is het enorme security risico een voordeel voor de consument ? Het gebeurt regelmatig dat er fouten in dat soort routerjes gevonden worden en in 1 klap alle klanten van een ISP kwetsbaar zijn. Monocultuur is altijd gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Klopt maar meestal is de consument het risico door overal maar op te klikken :)
Microtik is volgens mij niet snel genoeg en heeft na wat ik heb gelezen ook zijn beperkingen vwb de instellingen. De edge router ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Hoe is het enorme security risico een voordeel voor de consument ? Het gebeurt regelmatig dat er fouten in dat soort routerjes gevonden worden en in 1 klap alle klanten van een ISP kwetsbaar zijn. Monocultuur is altijd gevaarlijk.
Het is nog steeds minder gevaarlijk dan wanneer de consument maar klakkeloos een routertje bij de Mediamarkt haalt en ertussen gooit. In het geval van een door de ISP managed router zoals bv. de Experiabox bij KPN heeft er tenminste nog iemand met know-how naar gekeken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:54:
[...]

Het is nog steeds minder gevaarlijk dan wanneer de consument maar klakkeloos een routertje bij de Mediamarkt haalt en ertussen gooit. In het geval van een door de ISP managed router zoals bv. de Experiabox bij KPN heeft er tenminste nog iemand met know-how naar gekeken.
Iemand met know-how bij KPN ? Goeie grap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Tweak schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Die hebben we ook in test. Hij is echter nog niet zo goed en stabiel als zijn kleine broertje.

[...]

Hartelijk welkom en leuk dat het bevalt. Van dat soort speedtests word je toch gewoon blij? :)
Ik vraag me dan af waar die stabiliteits issues door komen. In feite is de hardware compleet gelijk op het 5GHz kaartje na. Zelfs de firmware is gelijk voor beide versies.

Hebben jullie al eens overwogen om een testpanel van klanten op te zetten om zo een en ander te testen? Ik neem aan dat er genoeg mensen in dit forum zijn die hier aan mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Iemand met know-how bij KPN ? Goeie grap!
Goed onderbouwd ook jochie.

De "expert" vindt wel even dat iedere consument voor ie op internet mag ook maar even dezelfde know-how moet hebben om een netwerk of computer te beveiligen als hijzelf......

Dus jij kan onderbouwing geven voor je bewering dat bij KPN (of Tweak) een club mensen de Experiabox (of andere router) ontwikkelt en beheert die hetzelfde of zelfs lager niveau van ICT-kennis hebben als jan met de pet?

Hoop niet dat je bij een huidige of toekomstige baan ook zo over je collega's denkt.....

[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 03-07-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:52:
Klopt maar meestal is de consument het risico door overal maar op te klikken :)
Microtik is volgens mij niet snel genoeg en heeft na wat ik heb gelezen ook zijn beperkingen vwb de instellingen. De edge router ken ik niet.
Tja, Tweak heeft voor een hele vreemde netwerk configuratie gekozen waarbij de STB in het LAN moet (heel slecht idee om diverse redenen) en deze zowel toegang tot internet als het IPTV vlan nodig heeft. Mooier was geweest de STB helemaal er buiten te houden en compleet op een eigen vlan te laten draaien zoals bij Tweak Blauw het geval was. Had enorm veel gezeik gescheeld.

Na het vervangen van de Zyxel door m'n eigen router is het zappen met de Sparql box echt stukken sneller geworden dus wat die Zyxel allemaal uitspookt lijkt me niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Goed onderbouwd ook jochie.
Ik neem aan dat je zelf ook weet hoe slecht het product is dat KPN levert over glasvezel. Ik zou me iig kapotschamen als ik dat zou uitleveren aan een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:06:
[...]

Ik neem aan dat je zelf ook weet hoe slecht het product is dat KPN levert over glasvezel. Ik zou me iig kapotschamen als ik dat zou uitleveren aan een klant.
Met het product dat KPN levert over glasvezel is anders weinig tot niets mis, zeker voor "jan met de pet niet".

Doe nog wat beter je best me onderbouwen, zou ik zeggen.

Het feit dat je een eigen mening hebt stoort me nog nieteens. Dat vind ik juist normaal en zeer goed en daarvoor zitten we hier op een discussieforum voor tech-enthousiastelingen.

Maar de toon waarop jij denkt een ISP "de les te moeten lezen", met nauwelijks onderbouwing en alsof de ISP zich eigenlijk kapot zou moeten schamen is werkelijk niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hovemt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Ik vraag me dan af waar die stabiliteits issues door komen. In feite is de hardware compleet gelijk op het 5GHz kaartje na. Zelfs de firmware is gelijk voor beide versies.
Vaak draait dat soort doosjes op oude versies van het Linux kernel die door fabrikanten zelf aangepast zijn en vaak zijn de drivers voor de hardware erg brak. Meestal heeft elke fabrikant z'n eigen fork van Linux waar ze mee werken met alle problemen van dien.

Er loopt nu een project om een gezamelijke Linux kernel branch met long-term support voor dit soort toepassingen bij te gaan houden, mogelijk dat dat verbeteringem oplevert, meer details: https://ltsi.linuxfoundation.org/what-is-ltsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Met het product dat KPN levert over glasvezel is anders weinig tot niets mis, zeker voor "jan met de pet niet".
De beeldkwaliteit is zo slecht dat je haast blind wordt als je er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:12:
[...]

De beeldkwaliteit is zo slecht dat je haast blind wordt als je er naar kijkt.
En dat heeft dus automatisch gevolgen voor hoe een meegeleverde router/modem ingesteld zal zijn?

Bovendien is dat jouw geheel subjectieve mening en overigens ook allang achterhaald, aangezien er voor de belangrijkste (meest bekeken) HD-zenders TV-streams zijn die niet onder doen voor andere aanbieders of zelfs de eigen streams van Sparql.

Overigens, voor de goede orde, wil ik helemaal niets af doen aan je goede technische kennis en nuttige bijdragen als het daarop aan komt.

Maar tegen subjectieve meningen als waarheid verkondigen en dan helemaal op zo'n toon kan ik gewoon slecht.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 03-07-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Vaak draait dat soort doosjes op oude versies van het Linux kernel die door fabrikanten zelf aangepast zijn en vaak zijn de drivers voor de hardware erg brak. Meestal heeft elke fabrikant z'n eigen fork van Linux waar ze mee werken met alle problemen van dien.

Er loopt nu een project om een gezamelijke Linux kernel branch met long-term support voor dit soort toepassingen bij te gaan houden, mogelijk dat dat verbeteringem oplevert, meer details: https://ltsi.linuxfoundation.org/what-is-ltsi
Voor de VMG8324 en de VMG8924 wordt hetzelfde bordje gebruikt. Zelfs de solder pads zijn aanwezig, zie http://tjworld.net/wiki/Zyxel/VDSL_IAD

Zou dan alleen het toevoegen van een Broadcom BCM4360 based mini-PCIe adapter zo'n router compleet anders laten gedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:19:
[...]

En dat heeft dus automatisch gevolgen voor hoe een meegeleverde router/modem ingesteld zal zijn?
Nee, maar het geeft aan hoe KPN denkt: het absolute minimum leveren waar je mee weg kan komen, en ook absoluut niet meer dan dat. Ik kan er gewoon slecht tegen als bedrijven niet hun best doen om een zo goed mogelijk product te leveren, of zelfs opzettelijk hun eigen product saboteren. (Ipv 1:1 de streams door te sturen naar de STB extra werk doen om de streams te transcoden naar lagere kwaliteit en tegelijkertijd surround sound en andere features eruit filteren, waarom zou je dat doen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hovemt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:29:
Zou dan alleen het toevoegen van een Broadcom BCM4360 based mini-PCIe adapter zo'n router compleet anders laten gedragen?
Als de broadcom driver brak is kan dat best grote gevolgen hebben ja. Een driver draait in ring 0 dus een bug kan je hele systeem onstabiel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, dat zie je helaas ook bij meer routers.

Bv. de TP-Link TL-WR1043ND (eerste versie). Die kampt zeker met OpenWRT met instabiliteit waarbij deze instabiliteit bijna altijd begint in het WIFI gedeelte en hoe de driver hiermee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Klopt. Maar de isp kan het ook een patch pushen. En zijn er geen problemen mee. Genoeg mensen die dan 40/50 euro router kopen hem nooit updaten. Dus een nog veel groter risico vormen. Maar ik zie het probleem niet. Zo ver ik weet mag je hem gewoon een andere tussen plaatsen. In ogen van de meeste mensen is een router leveren wel Zeker een taak van de isp.

En de reden dat bv surround sound er uit gefilter word lijkt me duidelijk. Bandbreedte hoe minder bandbreedte hoe lager de kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 03-07-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:29:
[...]

Nee, maar het geeft aan hoe KPN denkt: het absolute minimum leveren waar je mee weg kan komen, en ook absoluut niet meer dan dat. Ik kan er gewoon slecht tegen als bedrijven niet hun best doen om een zo goed mogelijk product te leveren, of zelfs opzettelijk hun eigen product saboteren. (Ipv 1:1 de streams door te sturen naar de STB extra werk doen om de streams te transcoden naar lagere kwaliteit en tegelijkertijd surround sound en andere features eruit filteren, waarom zou je dat doen ?)
Daar is een heel simpele reden voor en die is door KPN al meerdere malen gegeven. Bovendien werkt men er sinds enkele jaren al heel hard aan om om die redenen heen te werken.

De reden is gewoon dat IPTV een product is wat men ooit met ADSL in het oog heeft ontworpen. En daar kan je simpelweg niet aan iedereen een volwaardige 13 Mb/s h.264 stream bieden (of zelfs meerdere, bij meerdere boxen).

Maar voor glasvezel klanten zijn er iig voor de HD-kanalen al jaren versies die wél de volledige bandbreedte hebben en waar ook gewoon surround in zit (behalve nog bij de NPO).

Het is iig nog steeds een kul argument om dan ook maar door te redeneren dat de mee geleverde router ook wel slecht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:38:
[...]

Klopt. Maar de isp kan het ook een patch pushen. En zijn er geen problemen mee. Genoeg mensen die dan 40/50 euro router kopen hem nooit updaten. Dus een nog veel groter risico vormen. Maar ik zie het probleem niet. Zo ver ik weet mag je hem gewoon een andere tussen plaatsen. In ogen van de meeste mensen is een router leveren wel Zeker een taak van de isp.
Dit.

De risico's wanneer iedere consument maar een eigen router moeten kopen (en up to date moeten houden, configureren, etc.) zijn vele malen groter, dan wanneer de provider een router mee levert, patches en configuratiewijzigingen kan pushen, etc.

Om nog maar te zwijgen van een multi play offering, waarbij meerdere diensten via verschillende VLAN's lopen. Los van het feit dat slechts een handvol bij de Mediamarkt verkrijgbare routers daarmee om kan gaan heeft jan met de pet dan een nog veel groter probleem.

En ja, bij "Tweak Blauw" werd dat in de NT al gescheiden. Oeps, toch weer een door de provider managed device :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:43:
En ja, bij "Tweak Blauw" werd dat in de NT al gescheiden. Oeps, toch weer een door de provider managed device :o.
Ik heb geen issues met netwerk apparatuur die door de ISP gemanaged wordt, zolang deze zich maar buiten mijn netwerk bevind. De router vormt de scheiding tussen het grote boze internet en mijn LAN. Als deze onder de controle van de ISP is dan betekend dat dus voor mij dat ik er niet op kan vertrouwen dat mijn LAN veilig is. Ik beschouw de Zyxel en Sparql STB als trojans in mijn LAN, daarom hou ik ze er ook buiten, de Zyxel door die niet te gebruiken en de STB door die te isoleren op een eigen VLAN.

En dit is niet omdat ik Tweak niet vertrouw, mijn punt is dat het niet nodig zou moeten zijn om je ISP te vertrouwen. Ik ken die mensen niet, heb geen flauw idee wie er werkt en wie waar allemaal bij kan, ik heb geen enkel zicht op hun security procedures.

Ik zit regelmatig thuis te werken en heb gevoelige bedrijfsinformatie op m'n zakelijke laptop, ik denk dat dat voor heel veel mensen geld. Het zou nalatig zijn om mijn LAN niet goed te beveiligen (en ja de laptop is ook beveiligd maar er is zoiets als defense in depth). Ik vind het zorgwekkend dat veel mensen dit blijkbaar normaal en acceptabel vinden. De meeste mensen intereseert het blijkbaar niks, totdat het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
Ik ben nog niet omgezet naar 1000mbit in Leeuwarden, zou moeten gebeuren per 1 juli maar ik wacht geduldig af. Voor degene die in Leeuwarden nog zitten te twijfelen - Tweak heeft te voorwaarde voor het afsluiten van een nieuw jaarcontract geschrapt - heb ik bevestigd gekregegen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb geen issues met netwerk apparatuur die door de ISP gemanaged wordt, zolang deze zich maar buiten mijn netwerk bevind. De router vormt de scheiding tussen het grote boze internet en mijn LAN. Als deze onder de controle van de ISP is dan betekend dat dus voor mij dat ik er niet op kan vertrouwen dat mijn LAN veilig is. Ik beschouw de Zyxel en Sparql STB als trojans in mijn LAN, daarom hou ik ze er ook buiten, de Zyxel door die niet te gebruiken en de STB door die te isoleren op een eigen VLAN.

En dit is niet omdat ik Tweak niet vertrouw, mijn punt is dat het niet nodig zou moeten zijn om je ISP te vertrouwen. Ik ken die mensen niet, heb geen flauw idee wie er werkt en wie waar allemaal bij kan, ik heb geen enkel zicht op hun security procedures.

Ik zit regelmatig thuis te werken en heb gevoelige bedrijfsinformatie op m'n zakelijke laptop, ik denk dat dat voor heel veel mensen geld. Het zou nalatig zijn om mijn LAN niet goed te beveiligen (en ja de laptop is ook beveiligd maar er is zoiets als defense in depth). Ik vind het zorgwekkend dat veel mensen dit blijkbaar normaal en acceptabel vinden. De meeste mensen intereseert het blijkbaar niks, totdat het te laat is.
Ik werk ook vaak thuis maar dat is mijn keuze (danwel die van mijn werkgever) Ik vind niet dat je de ISP dan maar extra verantwoordelijk moet maken voor LAN beveiliging. Je neemt tenslotte een consumentenaansluiting. Wil je dat niet, ga dan naar een (klein) zakelijke provider en ga niet afgeven op Tweak omdat zij in jouw ogen niet voldoen aan jouw beveiligingseisen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Prima dat jij dat zo wil en je zit daarom ook bij de goede provider: Tweak geeft je namelijk alle ruimte om het zo in te richten als jij zelf wil.

Echter, je kan onmogelijk anders dan met mij eens zijn dat 95% van de normale gebruikers niet de kennis heeft (zelfs al zouden ze willen) om zo paranoid te zijn als jij. Er is dus -geen enkele- andere optie voor een normale consument dan wél vertrouwen op de kunde van de provider en fabrikant van de router.

Of verwacht jij dat iedere consument tegen consultant tarief een netwerk expert gaat inhuren?

Oftewel, als jij ziet hoe een normale consument anders zou moeten kunnen dan vertrouwen op de ISP, onderbouw het dan eens. Ik ben benieuwd welk realistisch, betaalbaar en uitvoerbaar model je bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:25
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Als de broadcom driver brak is kan dat best grote gevolgen hebben ja. Een driver draait in ring 0 dus een bug kan je hele systeem onstabiel maken.
Dat, maar vooral de 5ghz is nog niet volgens verwachtingen. Ik heb zelf een 8924 ter test, maar de stabiliteit en het bereik is vooralsnog niet best.
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:02:
[...]
Tja, Tweak heeft voor een hele vreemde netwerk configuratie gekozen waarbij de STB in het LAN moet (heel slecht idee om diverse redenen) en deze zowel toegang tot internet als het IPTV vlan nodig heeft. Mooier was geweest de STB helemaal er buiten te houden en compleet op een eigen vlan te laten draaien zoals bij Tweak Blauw het geval was. Had enorm veel gezeik gescheeld.
Er zijn een aantal redenen dat ervoor gekozen is om de STB in het LAN te zetten ipv op een dedicated vlan. Bijvoorbeeld, het is heel erg goed mogelijk dat er diensten komen waarbij de STB in je LAN moet kunnen. Wat als er een media player in de STB komt die bestanden vanaf je NAS kan afspelen? Of wat als er 'apps' van derde zoals bijvoorbeeld Youtube op de STB komen? Er zijn veel meer opties mogelijk door de STB in je LAN te hebben zonder complexe netwerk configuraties. De meeste mensen zullen hun XMBC/Kodi mediaplayer ook niet in een los vlan hangen.

Een ander punt is dat het nu wel mogelijk is om, als je goeie switches gebruikt, je STB achter switches in je LAN te hangen en er ook andere PC's naast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
5GHz is leuk maar de de plaatsing van de AP is wel van belang. Als 5GHz in de router is ingebouwd en deze hangt in de meterkast, zal je inderdaad teleurgesteld kunnen zijn. Daarnaast is de vraag of de meeste routers DFS ondersteunen, indien niet dan heb je slechts 4 kanalen ter beschikking. Oftewel investeer in een goede AP en plaats deze op een strategische plek zoals in een hoek van bijvoorbeeld je woonkamer.

Is KPN met de V10 nu ook niet bezig met het plaatsen van de STB in het LAN? Pogostokje in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:34:
[...]

Oftewel, als jij ziet hoe een normale consument anders zou moeten kunnen dan vertrouwen op de ISP, onderbouw het dan eens. Ik ben benieuwd welk realistisch, betaalbaar en uitvoerbaar model je bedenkt.
Het begint met informeren. Ik was ook zeer onprettig verrast toen ik merkte dat de provider (Tweak toen) gewoon toegang had tot de router (Zyxel). Dan wordt heel eufemistisch gezegd dat het "voor support" is, en dat zál ook wel zo zijn, maar het feit is dat ze zich daarmee te allen tijden volledige toegang tot mijn LAN kunnen verschaffen, zonder dat ik het überhaupt kan zien. Het is niet eens uit te schakelen, althans, ik heb niet kunnen ontdekken hoe. Dus informeer: "voor support en updates van de leen-apparatuur kunnen wij toegang tot uw huisnetwerk verkrijgen" of zo iets.

Een simpele extra fysieke aan/uit schakelaar op zo'n apparaat kan ook helpen. Daarmee kun je "support access" fysiek aan- of uitzetten. Helder knipperend lampje erbij als het ding aanstaat. (A propos: ik zou schakelaar ook maar wat graag op mijn ""slimme meter"" zien, maar dan voor het versturen van gegevens)

Uiteindelijk blijft het een kwestie van vertrouwen, dat snap ik ook. Maar de risico's moeten beter belicht worden, en de eigen controlemogelijkheden moeten uitgebreider.

Neemt niet weg dat veel mensen heel laks zijn privacy en beveiliging, hun eigen maar ook van anderen. Gemak wint het maar al te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Fuzzillogic schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Het begint met informeren. Ik was ook zeer onprettig verrast toen ik merkte dat de provider (Tweak toen) gewoon toegang had tot de router (Zyxel). Dan wordt heel eufemistisch gezegd dat het "voor support" is, en dat zál ook wel zo zijn, maar het feit is dat ze zich daarmee te allen tijden volledige toegang tot mijn LAN kunnen verschaffen, zonder dat ik het überhaupt kan zien. Het is niet eens uit te schakelen, althans, ik heb niet kunnen ontdekken hoe. Dus informeer: "voor support en updates van de leen-apparatuur kunnen wij toegang tot uw huisnetwerk verkrijgen" of zo iets.

Een simpele extra fysieke aan/uit schakelaar op zo'n apparaat kan ook helpen. Daarmee kun je "support access" fysiek aan- of uitzetten. Helder knipperend lampje erbij als het ding aanstaat. (A propos: ik zou schakelaar ook maar wat graag op mijn ""slimme meter"" zien, maar dan voor het versturen van gegevens)

Uiteindelijk blijft het een kwestie van vertrouwen, dat snap ik ook. Maar de risico's moeten beter belicht worden, en de eigen controlemogelijkheden moeten uitgebreider.

Neemt niet weg dat veel mensen heel laks zijn privacy en beveiliging, hun eigen maar ook van anderen. Gemak wint het maar al te vaak.
Ze kunnen er standaard alleen bij via TR069 en dat gebruiken ze alleen om telefoon gegevens te pushen. Overigens alle providers gebruiken zo iets dergelijks in meer of mindere mate.

TR069 is uit te schakelen. Ik heb hiervoor een handleiding geschreven die ergens in dit topic staat. Ik heb hem intussen ook maar op mijn Tweak subdomein gezet: http://hovemt.tweak.nl/factory/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
hovemt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Ze kunnen er standaard alleen bij via TR069 en dat gebruiken ze alleen om telefoon gegevens te pushen. Overigens alle providers gebruiken zo iets dergelijks in meer of mindere mate.
"gebruiken ze alleen"... Het is de sleutel van de voordeur, maar ze gebruiken het alleen maar om bij de meterkast te komen om de meterstanden op te nemen. Met TR-069 kun je uiteindelijk bij het hele netwerk, door poorten op te zetten of een gewijzigde firmware te uploaden. Aaargh! had het al over een Trojaans paard.

Ik wil niet niet alleen willen weten wat ze ermee doen, maar ook wat ze ermee kúnnen doen.

[edit] Dat TR-069 viel me op omdat ik de Tweak-telefonie-settings had vervangen door een andere provider. De volgende dag stond dus weer Tweak ingesteld en kon ik dus meer niet bellen of gebeld worden. Via dat TR-069 kun je ook data uitlezen. Dus, wie weet hebben ze mijn SIP-settings ook gedownload voor "diagnostische doeleinden". Ergo: mijn telefonie-account is mogelijk in handen van Tweak. Brrrrr!!

[ Voor 22% gewijzigd door Fuzzillogic op 04-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:34:
[...]
Echter, je kan onmogelijk anders dan met mij eens zijn dat 95% van de normale gebruikers niet de kennis heeft (zelfs al zouden ze willen) om zo paranoid te zijn als jij. Er is dus -geen enkele- andere optie voor een normale consument dan wél vertrouwen op de kunde van de provider en fabrikant van de router.

Of verwacht jij dat iedere consument tegen consultant tarief een netwerk expert gaat inhuren?
Tja, je auto moet ook veilig zijn en daarvoor moet je ook iemand inhuren om de APK te doen. Ik zie het verschil niet echt. Gevolgen van slechte beveiliging kunnen heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

4pp3l schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:44:
Er zijn een aantal redenen dat ervoor gekozen is om de STB in het LAN te zetten ipv op een dedicated vlan. Bijvoorbeeld, het is heel erg goed mogelijk dat er diensten komen waarbij de STB in je LAN moet kunnen. Wat als er een media player in de STB komt die bestanden vanaf je NAS kan afspelen? Of wat als er 'apps' van derde zoals bijvoorbeeld Youtube op de STB komen? Er zijn veel meer opties mogelijk door de STB in je LAN te hebben zonder complexe netwerk configuraties. De meeste mensen zullen hun XMBC/Kodi mediaplayer ook niet in een los vlan hangen.
Nee, maar een Kodi machine beheer je zelf. Ik had er geen probleem mee als de STB in het LAN moest als ik zelf een STB kon inrichten en van software voorzien. Laat Tweak een USB module regelen voor een smartcard zodat je zelf een STB kan bouwen op basis van Kodi b.v.

Het probleem is niet een STB of wat dan ook in m'n LAN, het probleem is machines die niet door mij beheerd worden in m'n LAN. A.k.a. een trojan horse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:41:
[...]

"gebruiken ze alleen"... Het is de sleutel van de voordeur, maar ze gebruiken het alleen maar om bij de meterkast te komen om de meterstanden op te nemen. Met TR-069 kun je uiteindelijk bij het hele netwerk, door poorten op te zetten of een gewijzigde firmware te uploaden. Aaargh! had het al over een Trojaans paard.

Ik wil niet niet alleen willen weten wat ze ermee doen, maar ook wat ze ermee kúnnen doen.

[edit] Dat TR-069 viel me op omdat ik de Tweak-telefonie-settings had vervangen door een andere provider. De volgende dag stond dus weer Tweak ingesteld en kon ik dus meer niet bellen of gebeld worden. Via dat TR-069 kun je ook data uitlezen. Dus, wie weet hebben ze mijn SIP-settings ook gedownload voor "diagnostische doeleinden". Ergo: mijn telefonie-account is mogelijk in handen van Tweak. Brrrrr!!
Oh ik ben het helemaal met je eens dat een provider al zou kunnen beginnen met vertrouwen 'winnen' door informatie te verstrekken. Omtrent wat ze kunnen doen dmv de door hun geplaatste apparatuur, waarom ze dit eventueel zouden doen, hoe ze met de data om gaan, etc.

En een "switch" om op een 'harde' manier remote access in of uit te kunnen schakelen klinkt als een heel goed plan. Maar zelfs dan blijft er nog altijd een kwestie van vertrouwen: Je ontkomt niet aan een 'softwarematige' switch (ookal is het een fysieke knop met LED op de router of STB. Dus zelfs dán moet je er nog op vertrouwen dat, ondanks dat remote access uit lijkt te staan, dit ook werkelijk zo is.

Maar goed, de discussie gaat wat mij betreft ook niet om de vraag of je een potentiele 'trojan' in je netwerk moet vertrouwen. In principe wil je dat natuurlijk niet.

Maar het gaat mij er wél om wat het alternatief is om ook de gemiddelde consument, die gewoon "iets moet hebben dat wérkt" ook te helpen en te blijven ondersteunen. En de mogelijkheid voor een ISP om remote in te loggen op CPE liijkt me daardoor meteen onvermijdelijk. Anders blijft het nog steeds een administratieve nachtmerrie. Bv. als er een nieuwe software versie of setting ge-pushed moet worden. Dan moet de provider dus een mail of belletje naar de consument doen om ze ertoe te bewegen 's nachts voor het slapen gaan op datum Y even de update te ontvangen?

Ben benieuwd hoe duur de abbo's hierdoor worden ;)

Long story short: Ik ben het er helemaal mee eens dat iedere ISP die CPE uitrolt waarmee ze ook toegang krijgen tot apparatuur in het netwerk van de klant, hier transparant over zou moeten zijn en ook dat wellicht er zelfs een mogelijkheid moet zijn voor een klant om daar niet mee akkoord te gaan.

Maar de discussie hier ging over de vraag of "het een taak is van de ISP om een router te leveren'. En wat dat betreft blijf ik bij mijn standpunt: JA. Ondanks de potentiele dingen die men bij een ISP er vervolgens allemaal mee zou kunnen doen of fout zou kunnen doen. Nog altijd liever dát, dan dat een consument bij de mediamarkt een prul routertje koopt en dan bloot wordt gesteld aan gevaar vanuit totaal onbekenden.

En laten we wel zijn: Tweak accommodeert in deze beide groepen klanten prima (behalve dat de groep die klakkeloos de Zyxel gebruikt mss. wat beter voorgelicht moet worden).

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 04-07-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Tja, je auto moet ook veilig zijn en daarvoor moet je ook iemand inhuren om de APK te doen. Ik zie het verschil niet echt. Gevolgen van slechte beveiliging kunnen heel groot zijn.
Totaaaal niet met elkaar vergelijkbaar.

Uit ervaringen met auto's is gebleken dat, als oudere auto's 1 keertje per jaar worden gecontroleerd, het risico op ongelukken door technisch falen van auto's minimaal is.

Security in de ICT kan een kwestie van uren zijn. Dat zou jij moeten weten.

Dus binnen enkele uren moeten consumenten even iemand in zien te huren die over de vloer komt? Wil je graag dat alleen de rijke elite nog toegang heeft tot internet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:33:
Wil je graag dat alleen de rijke elite nog toegang heeft tot internet ofzo?
Liefst alleen mensen met een informatica achtergrond, dat zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Aaargh! schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Liefst alleen mensen met een informatica achtergrond, dat zou ideaal zijn.
Wordt het internet lekker stil van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Centurius schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Wordt het internet lekker stil van.
Precies! Kan gelijk facebook en al daf soort crap ophouden. Terug naar de situatie zoals die was voor Eternal September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Gelukkig heb ik mijn 14k4 modem nog liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Zijn er hier meer news.tweak.nl gebruikers die de laatste tijd meer 'Download failed - Out of your server's retention?' krijgen als resultaat van een download dan SUCCES?

Van mijn laatste 25 downloads zijn er 2 gelukt. Dat had ik voorheen nooit.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Laatst online: 11-09 16:19
Ik krijg dat alleen als ik echt heel oude usenet files probeer te downloaden maar verder werkt het nog perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4c30ff
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb het topic een beetje door gebladerd op zoek naar een post die laat zien dat Tweak in staat is tot coulance maar heb dit nergens kunnen vinden.

Is het iemand hier ooit overkomen dat Tweak is "vergeten" 9 maanden lang hun abonnementsgeld af te schrijven. Dit kreeg ik te horen nadat ik had aangegeven (in verband met verhuizing) op te willen zeggen.

Aangezien dit toch echt hun fout vind heb ik geprobeerd om mijn laatste maand (waarin ik al ben verhuisd en dus geen internet/tv gebruik) korting te krijgen.
Ik kreeg me toch de wind van voren van een helpdesk medewerker.

Nu net weer een mail of ik hun apparatuur op eigen kosten wil retourneren, weer gemaild dat ik de laatste keer nogal ruw behandeld ben (naar mijn idee) en het een goedmaker zou zijn om me die doos gewoon naar het antwoordnummer te laten sturen (zoals elke provider). Wederom een hele korte mail waarin ik een redelijk nare toon dacht te lezen dat ik niet zo moeilijk moet doen en als ik het niet opstuur ze me de apparatuur in rekening brengen.

Dus vandaar de vraag: "Heeft iemand ooit coulance gehad van Tweak of zijn het echt zulke harteloze geldgraaiers?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Dus even kort opsommend:

A: jij probeert korting te krijgen voor je laatste maand omdat je al bent verhuisd. Je krijgt hier nul op het rekest.
B: omdat jij vindt dat je ruw behandeld bent voor A probeer je onder de verzendkosten voor het terugsturen van de apparatuur uit te komen.

In principe zijn ze al coulant geweest door 9 maanden jouw abonnementskosten niet te incasseren, waardoor je zelf rente hebt kunnen trekken over dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

f4c30ff schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:34:
<KNIP>
Is het iemand hier ooit overkomen dat Tweak is "vergeten" 9 maanden lang hun abonnementsgeld af te schrijven. Dit kreeg ik te horen nadat ik had aangegeven (in verband met verhuizing) op te willen zeggen.
<?KNIP>
Wanneer je een abonnement afsluit en de dienst geleverd krijgt, dan hoort daar toch een betaling tegenover te staan. Dat er niet automatisch is geïncasseerd maakt nog niet dat dat niet meer hoeft... Op enige coulance zou ik ook niet te veel rekenen.
Ik heb (nog) geen abonnement bij Tweak, maar ze komen op mij niet over als "harteloze geldgraaiers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik vind dat je zelf hoort te controleren of iemand wel netjes geld krijgt voor de diensten die je afneemt, en mochten ze teveel afschrijven ook!

Waarom wil je korting dan, heb je niet optijd opgezegd?
Als je het wel optijd hebt opgezegd krijg je een afsluit datum, vanaf deze datum hoeft je dus niks meer te betalen..

Ik vind het ook knap dat je in getypte tekst kan zien of er een nare toon in zit.
Niks is wat het lijkt dat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

GEi schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Ik heb (nog) geen abonnement bij Tweak, maar ze komen op mij niet over als "harteloze geldgraaiers".
Ik had wel een abonnement bij Tweak en geloof mij, dat zijn ze wel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
Tijdje geleden had ik hier gepost dat ik nog geen factuur voor het abonnementsgeld ontvangen had, toevallig een paar dagen later word ik opgebeld door tweak dat er iets fout was gegaan. Ze boden aan om het bedrag of in 1 keer te incasseren of kosteloos over een aantal maanden te verspreiden (dat laatste vind ik toch wel onder coulance vallen). Uiteraard wist ik wel dat dit eraan zat te komen, gezien je toch moet betalen voor geleverde diensten (is ook normaal, maand korting is totaal niet redelijk).
En hoe het zit met het retourneren van het apparatuur weet ik niet. Voor defecte apparatuur hebben ze wel een antwoordnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste klopt volgens hun website ook niet meer. Defecte apparatuur naar het postbusadres.
Retourzendingen naar het antwoordnummer worden gewoon verwerkt en dan krijg je er nog 25 euro verwerkingskosten bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Waar gaat dit over, een pakketje versturen kost tegenwoordig bijna niets meer. zie
http://www.postnl.nl/Imag...15-PostNL_tcm10-18531.pdf 2kg . Voor nog geen 7 euro.
Voor zover ik kan zien kan je gewoon gefrankeerd je pakket naar het zelfde postbus adres sturen, dus alleen niet gebruikmakend van het antwoordnummer (lees ontvanger betaald).

[ Voor 6% gewijzigd door Hans_18T op 06-07-2015 23:25 . Reden: Nog niet gewend aan Chrome ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Hans_18T schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:10:
Waar gaat dit over, een pakketje versturen kost tegenwoordig bijna niets meer. zie file:///D:/Downloads/Tarievenkaart-januari-2015-PostNL_tcm10-18532.pdf 2kg . Voor nog geen 7 euro.
Voor zover ik kan zien kan je gewoon gefrankeerd je pakket naar het zelfde postbus adres sturen, dus alleen niet gebruikmakend van het antwoordnummer (lees ontvanger betaald).
Uhm.. Je linkje faalt een klein beetje.. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Dank, aangepast was zelfs een kein beetje "veel" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Barre73 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:47:
Dat laatste klopt volgens hun website ook niet meer. Defecte apparatuur naar het postbusadres.
Retourzendingen naar het antwoordnummer worden gewoon verwerkt en dan krijg je er nog 25 euro verwerkingskosten bovenop.
Ik heb inmiddels al 2 maal de sparql box retour gestuurd (had het gezien het adres net zo goed zelf kunnen brengen, 200m van m'n werk). En beide keren moest het retour naar hun antwoordnummer.
Maar ik moest wel de track&trace code doormailen zodat ze de zending als retour aan konden melden (waarschijnlijk zodat die 25 euro niet verrekend word).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Waar ik een beetje van baal bij Tweak!!! .... is dat m'n laptop de gigabit bottlenecked op 600Mbit :+
M'n desktop haalt wel de 950Mbit 8)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wees blij, mijn laptop heeft een 100Mb NIC en de desktops allemaal Realtek Gb NIC's die er ook wat moeite mee hebben...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MacorgaZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:43:
Waar ik een beetje van baal bij Tweak!!! .... is dat m'n laptop de gigabit bottlenecked op 600Mbit :+
M'n desktop haalt wel de 950Mbit 8)
Hoezo balen, leuk juist! Nu heb je een goed excuus om een nieuwe laptop aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Raven schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:49:
Wees blij, mijn laptop heeft een 100Mb NIC en de desktops allemaal Realtek Gb NIC's die er ook wat moeite mee hebben...
Ja, ik heb nog wel geluk met de gigabit-poort m'n laptop, al was het dan ook een Sony Vaio ad 900 euro 2 jaar terug.
Toekomstbestendigheid was de prijs gelukkig wel waard 8)
Aaargh! schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Hoezo balen, leuk juist! Nu heb je een goed excuus om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Heheh, de laptop gaat nog perfect mee, ik wacht nog een half jaartje op de Oculus Rift en dan moet er toch even een véél te dure GPU in mijn desktop :9~

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MacorgaZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Ja, ik heb nog wel geluk met de gigabit-poort m'n laptop, al was het dan ook een Sony Vaio ad 900 euro 2 jaar terug.
Toekomstbestendigheid was de prijs gelukkig wel waard 8)
pricewatch: Lenovo IdeaPad G780 (M8443MH) ....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Whaha, allemaal erg lekkere specs en dan 100Mbit ethernet.... 8)7

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MacorgaZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Whaha, allemaal erg lekkere specs en dan 100Mbit ethernet.... 8)7
En geen FullHD.

Lang leve mijn Medion.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 08-07-2015 14:26 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compizfox schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:12:
Sinds ik mijn Zyxel VMG8324 van het stroom af heb gehaald, vertikt hij het om via SIP te registreren met de PBX. Bij de status zegt hij simpelweg "not registered".

Het ergste is nog dat ik geen foutmelding krijg in de logs, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Het ding kan gewoon pingen naar de server waarop de PBX draait dus er is connectiviteit. Ik heb al een firmwareupgrade gedaan maar dat helpt niets. Ik heb al de SIP-server in de Zyxel verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat haalt niets uit.

Iemand een idee?
Nou, ben wel klaar met dat onding.

Heb hem vandaag geprobeerd te resetten. Dat ging op zich nog OK.

Daarna het riedeltje om hem weer puur als switch + ATA te gebruiken: Alle WAN-interfaces verwijderen, nieuwe WAN-interface (met type bridge) aanmaken, IP-adres in de range van mijn netwerk zetten en DHCP uit.

Nou, doe ik dat, is ie na reboot op geen manier te bereiken 8)7

Dus ik reset hem nog een keer, doe hetzelfde riedeltje weer opnieuw, is het tabblad waar je het IP-adres en de DHCP-server beheert gewoon leeg 8)7 Ook bij Remote MGMT kon ik ineens de radio button voor WAN niet selecteren.

Ik vind het sowieso een raar systeem dat je een WAN-interface als bridge moet aanmaken. Als je dat doet kun je trouwens ook met geen mogelijkheid nog een default route aanmaken (die optie is dan niet beschikbaar), waardoor o.a. NTP het niet meer doet. Gelukkig is er ook een mogelijkheid in de router om de tijd handmatig is te stellen... wait, die is er niet. |:(

Ik wil gewoon één (LAN) interface hebben, geen routing, en alle poorten op de router daarmee bridgen. Kan dus niet op een normale manier.

Echt, ik heb nog nooit zulke buggy routerfirmware gezien als dit ding. [/rant]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik heb de laatste dagen ook wat problemen met dat ding. Bedraad werkt hij prima, alleen draadloos deugt op de een of andere manier niet meer..
Als ik met een android device verbinding heb en bijvoorbeeld iets van het internet vraag zie ik wat dataoverdracht (pijltjes bij wifi), dan gewoon een paar seconden niks, dan weer wat overdracht, paar seconden niks en vervolgens begint het een beetje te laden.
Gisteren even mijn oude tp-link 1043 aangesloten en alleen als acces point geconfigureerd en het is razendsnel (zelfde geprobeerd met een ubuntu AP met el-cheapo wifi stickje)..
Dus er deugt iets niet in die router..

En zoals bovenstaande, de webinterface is bagger, zelfs dd-wrt is nog vele malen overzichtelijker :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hebben jullie op het moment last van haperend beeld ? Volgens mij is dit sinds de overgang van raw UDP naar RTP maar op het moment lijkt het extra ernstig. Soms stopt het beeld voor 1-10 seconden en dan gaat het weer verder.

[ Voor 33% gewijzigd door Aaargh! op 09-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Aaargh! schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:24:
Hebben jullie op het moment last van haperend beeld ? Volgens mij is dit sinds de overgang van raw UDP naar RTP maar op het moment lijkt het extra ernstig. Soms stopt het beeld voor 1-10 seconden en dan gaat het weer verder.
Hier net ook een paar keer, npo1 enschede, de stream direct openen in mpc leek ook niet te lukken op dat moment. Heb de abox rebooted en sindsdien lijkt het in orde maar dat kan/zal toeval zijn.

edit: nog een keer, dus reboot inderdaad geen invloed

[ Voor 5% gewijzigd door frelam op 09-07-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 'warme' boot heb ik soms dat het wel 20 seconden duurt voordat er beeld is.
soms bij kanaalwisseling even een delay van een paar seconden.

Echter zodra het dieseltje loopt zie ik geen stotteringen meer.
Aaargh! schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Momenteel zit ik bij Vodafone Thuis voor mijn glasvezel internet, maar ze vallen me de afgelopen 2,5 maand een beetje tegen. Niet zozeer voor de snelheid, maar hun support, die stelt gewoon teleur en wil eigenlijk een fatsoenlijke internet verbinding (als in gewoon een router in bridge kunnen zetten bijvoorbeeld).

Nu ben ik aan het orienteren naar andere providers en vrienden van mij raden Tweak aan. Als ik alle verhalen zo hoor, klinkt dat allemaal inderdaad zeer goed. Nu vraag ik mij echter af, of er hier al mensen zijn die 500/500 hebben in de regio Amersfoort Vathorst (zelf heb ik een postcode in 3826). Vodafone kan dat hier dus niet leveren, maar zegt van wel, maar support laat het dus al 2,5 maand afweten (in een notendop), vandaar dat ik graag zekerheid wil hebben. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
In Amersfoort gebruikt Tweak het KPN netwerk. Er was al eerder aangegeven in andere topics dat mensen in Amersfoort wel 500/500 bij KPN of XS4all hebben. Dus ja, het kan bij Tweak. Maar niet goedkoop uiteraard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
frelam schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Hier net ook een paar keer, npo1 enschede, de stream direct openen in mpc leek ook niet te lukken op dat moment. Heb de abox rebooted en sindsdien lijkt het in orde maar dat kan/zal toeval zijn.

edit: nog een keer, dus reboot inderdaad geen invloed
Gisteren avond hier ook voor het eerst sinds lange tijd ook waargenomen. Het begon met een hapering van pak hem beet 5 seconden (de drie puntjes links boven zichtbaar) daarna liep het programma gewoon verder. Daarna was een reboot noodzakelijk omdat de AB niet meer reageerde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:08:
In Amersfoort gebruikt Tweak het KPN netwerk. Er was al eerder aangegeven in andere topics dat mensen in Amersfoort wel 500/500 bij KPN of XS4all hebben. Dus ja, het kan bij Tweak. Maar niet goedkoop uiteraard....
offtopic:
Vodafone Thuis werkt intussen ook, eindelijk. Twijfel nu echter wel, vind dat het bij Vodafone best lang geduurd heeft, daarnaast kunnen zij niet de modem / router in bridge zetten e.d. En zo stapelt het intussen voor mij op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Vanaf dinsdag/woensdag heb ik hier ook gigabit van Tweak als alles goed gaat, maar nu is mij niet helemaal duidelijk wat ik van hun Usenet mag geloven, heb dit topic doorgelezen en zie erg wisselvallige berichten. Ik wil uiteraard zo vol mogelijk gebruik maken van die verbinding tijdens downloaden via usenet, is dan toch nog een extra abonnement nodig?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Bij mij is usenet niet gecapped op 100mbit (zoals het lijkt). Ik haal gewoon 30-40megabyte/seconde. De maximale snelheid is uiteraard ook afhankelijk van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:33:
Bij mij is usenet niet gecapped op 100mbit (zoals het lijkt). Ik haal gewoon 30-40megabyte/seconde. De maximale snelheid is uiteraard ook afhankelijk van je systeem.
Hoe bedoel je gewoon 30-40megabyte? Dat is alsnog niet eens de helft van de snelheid van de verbinding. Ik wil daarmee niet zeggen dat het slecht is wat ze aanbieden trouwens, maar zoals ik al zei ik wil graag de verbinding zover mogelijk voltrekken.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:19
dan moet je er toch een abbo erbij nemen piekt soms wel eens even naar de 60MB maar zakt dan toch weer snel naar de 40-45 MB
letop dat je nic het wel aankan 1gig kaart is niet altijd een 1 gig kaart :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Jeru schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:58:
Hoe bedoel je gewoon 30-40megabyte? Dat is alsnog niet eens de helft van de snelheid van de verbinding. Ik wil daarmee niet zeggen dat het slecht is wat ze aanbieden trouwens, maar zoals ik al zei ik wil graag de verbinding zover mogelijk voltrekken.
Dan moest je geen gigabit verbinding nemen, want met 100+megabyte via nieuwsgroepen binnentrekken is vrijwel onmogelijk (welk abonnement dan ook).
Het vergt gewoon erg veel van de cpu, hdd en nic. Omdat usenet bestanden allemaal uit kleine pakketjes bestaan en dus voor ieder pakketje telkens moet verbinden en dat kost tijd en dus snelheid.
En content elders weg trek je ook bijna nooit met meet dan 60megabyte per seconde, gezien de limiet vaak bij de server en tussenliggende verbindingen ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mr-D. schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:05:
Ik ben nog nooit een GbE NIC tegengekomen die niet > 900 Mb/s haalt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Compizfox schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:35:
[...]

Ik ben nog nooit een GbE NIC tegengekomen die niet > 900 Mb/s haalt hoor.
Realtek

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Apart, ik heb in mijn PCs ook alleen maar Realtek NICs, gaat allemaal zonder problemen 1 Gb/s overheen. (gemeten met iperf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die de 1Gb legaal kan vol krijgen? Dus alleen met data die gedownload en gedeeld mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Speedtest KPN?
Misschien moet je je afvragen of iemand 10 mbit/s haalt bij normaal gebruik. Gemiddeld gezien haal ik de 1 mbit/s vermoedelijk niet eens.
Een Porsche 911 GT3 RS kan ook sneller dan 130 km/u. Het gaat niet om of je het gebruikt maar of het kan indien nodig.
Ik merk wel degelijk dat het sneller is tijdens het updaten van Windows PC's terwijl er 3 PC's tegelijk worden geupdate, terwijl mijn zoon zijn spelletjes speelt zonder te mopperen over verhoogde ping-tijden.

[ Voor 94% gewijzigd door Hans_18T op 10-07-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:37:
Is er iemand hier die de 1Gb legaal kan vol krijgen? Dus alleen met data die gedownload en gedeeld mag worden?
Paar iso's van een linux distro via download.xs4all.nl should do the trick :-)

Werkt perfect icm een VPS van me bij CloudVPS.

Verder snap ik niet waarom mensen zo per se die 1 Gbit vol MOET krijgen. Je krijgt gewoon een wide open verbinding en in dat zeldzame geval dat ALLE omstandigheden mee werken (hops tussen jou en server, i/o van jouw pc, router, protocol overhead, etc. ) kom je in de buurt.

Usenet? Forget it. Zoals hierboven iemand ook al oppert: tig kleine stukjes bestand die via kleine artikels opgehaald en gedecodeerd moeten worden, tig tcp connectie handshakes, cpu overhead, etc. Probeer eens een paar gig aan kleinere (max 2-3 MB bestanden in je eigen netwerk te kopiëren met bv samba: succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:32:
[...]

Dan moest je geen gigabit verbinding nemen, want met 100+megabyte via nieuwsgroepen binnentrekken is vrijwel onmogelijk (welk abonnement dan ook).
Het vergt gewoon erg veel van de cpu, hdd en nic. Omdat usenet bestanden allemaal uit kleine pakketjes bestaan en dus voor ieder pakketje telkens moet verbinden en dat kost tijd en dus snelheid.
En content elders weg trek je ook bijna nooit met meet dan 60megabyte per seconde, gezien de limiet vaak bij de server en tussenliggende verbindingen ligt..
Tuurlijk moest ik dan alsnog wel gigabit nemen, 40€ is gewoon spotgoedkoop uiteindelijk of ik het wel of niet haal :). Ik zie het woensdag wel waar de bottleneck gaat zitten. Ik neem wel een sunny pakket erbij anders. Voor de rest is het afhankelijk hoe groot de "kleine pakketjes" zijn van ieder bestand natuurlijk.
Mr-D. schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:05:
dan moet je er toch een abbo erbij nemen piekt soms wel eens even naar de 60MB maar zakt dan toch weer snel naar de 40-45 MB
Netwerkkaart moet ik nog achter gaan komen of die het trekt idd, maar ik download de bestanden altijd tijdelijk naar een SSD die pakt het daarna uit naar een HDD, dus qua binnenhalen moet dat wel lukken lijkt mij. Maar zoals ik al zei, ik ga denk ik dan wel ff testen met Sunny usenet erbij.
eymey schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Werkt perfect icm een VPS van me bij CloudVPS.

Verder snap ik niet waarom mensen zo per se die 1 Gbit vol MOET krijgen. Je krijgt gewoon een wide open verbinding en in dat zeldzame geval dat ALLE omstandigheden mee werken (hops tussen jou en server, i/o van jouw pc, router, protocol overhead, etc. ) kom je in de buurt.

Usenet? Forget it. Zoals hierboven iemand ook al oppert: tig kleine stukjes bestand die via kleine artikels opgehaald en gedecodeerd moeten worden, tig tcp connectie handshakes, cpu overhead, etc. Probeer eens een paar gig aan kleinere (max 2-3 MB bestanden in je eigen netwerk te kopiëren met bv samba: succes :P
Ik heb tot nu toe eigenlijk zelden tot nooit nzb's gezien die meerdere gigs zijn en bestanden hebben van maar 2-3MB zijn. Ik snap het argument wel, maar ik wil gewoon zo optimaal mogelijk gebruik maken van de verbinding, en dan wil ik niet dat het ligt aan de capaciteit van de usenet provider en dat lijkt mij wel het geval als je 40-45MB haalt.

[ Voor 27% gewijzigd door Jeru op 11-07-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Introductieaanbod Leeuwarden
Vanaf 1 juli is het ook in Leeuwarden mogelijk abonnementen te bestellen met 1000 Mbit! Daar zijn wij heel trots op en dus willen we iedereen deze nieuwe snelheid laten proberen. Wie vóór 1 september een abonnement bij Tweak bestelt mag dat binnen 3 maanden al opzeggen. Sterker nog: we komen alles weer netjes bij je ophalen. En omdat glasvezel prima kan draaien náást je kabelaansluiting bij Ziggo hoef je je oude provider mogelijk nog niet op te zeggen. Zo kun je risicoloos kennis maken met wat wij in Leeuwarden te bieden hebben.
https://www.tweak.nl/glasvezel/productoverzicht.html

Wel 3 maanden dubbele abonnement kosten :p

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-07-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
eymey schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:07:
[...]

ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/

geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat complimentjes strooien hoor. Ik heb vanaf 9 juli 1000 Mb glasvezel internet
van Tweak in Leeuwarden, en het bevalt prima. Mijn dank is zeeeeeeer groooot! _/-\o_

Ondanks dat ik de max niet haal op mijn laptop, combinatie netwerkkaart en cpu kan
het niet aan. Geeft ook niks, het hoeft van mij niet zozeer de max te zijn op 1 laptop. ;)
De testlaptop van de monteur ging wel dik over de 900.
Bij mij houd het, zelfs met wget om de processor niet zo te belasten, met zo'n 170 Mbit download
wel op. Best goed. En met speedtest.net zo'n 146 Mb upload dus da's ook best wel oké!
Maar goed, ik kom van Tele2 ADSL 20/2, wat in de praktijk maar 12,3 Mb down en 0,9 Mb up was. 8)7

(*edit 12 juli: 1 Verandering in windows was al goed voor een flinke snelheidsverbetering
met wget. Met een gemiddelde downloadsnelheid van 51,3 MByte/s (=410,4 Mbit/s).) :9

Ook de 2 Sparql tv decoders doen het prima, en het beeld is echt prima de luxe.
(Bij Tele2 eentje, hield ik 8 Mb over). Even een kunstgreepje om de output naar
1080i 50 of 1080p 50 te zetten, maar dat was ook niet echt een probleem.
(Beetje anders als in de eerdere beschrijving hier, je moet naar Settings TV2NEXT
i.p.v. Settings en als je de resolutie veranderd moet je ok drukken om te bevestigen).
De eerste dag 's middags een paar hikjes in het beeld, ze waren blijkbaar
nog bezig aan het configureren of zo? Is nu prima, op 2 tv's tegelijk.
Telefoon werkt ook prima, en alvast 1 van de 500 e-mail adressen aangemaakt. d:)b

Met vriendelijke groet van een zeer tevreden nieuwe Tweak klant. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks ;-). Maar mijn antwoord was oo VickVLT zn vraag.volgens mij dat van jou ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Wisten jullie dat er ook een andere, makkelijkere manier is om de Sparql Box op 1080p te zetten ipv 720p?
Dat gedoe met de stroom eraf en resetten is niet nodig. Je hebt alleen het IP adres nodig van de Sparl box, en een computer die erbij kan komen.
  • Ga naar de volgende URL (192.168.1.3 is mijn Sparl box):
    http://192.168.1.3/api/workbench/examples/example4/index.php//
    (Het gaat om deze exacte URL, met de extra / op het eind).
  • Selecteer het meest linker, oranje icoontje (dat eigenlijk voor een RSS feed is). Op je TV zie je nu een developer menu verschijnen.
  • Ga met de afstandsbediening naar "Settings TV2NEXT"
  • Onder de categorie "Audio & Video" kan je de resolutie op 1080p zetten
  • Bevestig dat je de resolutie wil wijzigen
  • Druk een aantal keer op terug om de developer menus weer uit te komen.
Je komt nog eens iets tegen als je je eigen HTML-based afstandsbediening voor de Abox probeert te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee verrek! Domokoen, da's een geweldige tip! d:)b
Dat werkt inderdaad op beide Sparql boxen. Scheelt weer een paar handelingen & wachten. :D

1 Keer op de Home knop drukken daarna, i.p.v een aantal keer terug is ook genoeg trouwens.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Domokoen schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:53:
Wisten jullie dat er ook een andere, makkelijkere manier is om de Sparql Box op 1080p te zetten ipv 720p?
Dat gedoe met de stroom eraf en resetten is niet nodig. Je hebt alleen het IP adres nodig van de Sparl box, en een computer die erbij kan komen.
[...] Je komt nog eens iets tegen als je je eigen HTML-based afstandsbediening voor de Abox probeert te maken O-)
Er is nog een snellere manier: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus iedereen is continu Linux iso's aan het down loaden met een trabant op een zandpad?

Probeer maar eens op een legale manier met internetten de bandbreedte vol te krijgen! 20 pc's met druk internet verkeer (dus zo'n 50 per pc) en de router gaat roken! Kan ie niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Domokoen schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:53:
  • Ga naar de volgende URL (192.168.1.3 is mijn Sparl box):
    http://192.168.1.3/api/workbench/examples/example4/index.php//
    (Het gaat om deze exacte URL, met de extra / op het eind).
  • Selecteer het meest linker, oranje icoontje (dat eigenlijk voor een RSS feed is). Op je TV zie je nu een developer menu verschijnen.
  • Ga met de afstandsbediening naar "Settings TV2NEXT"
  • Onder de categorie "Audio & Video" kan je de resolutie op 1080p zetten
  • Bevestig dat je de resolutie wil wijzigen
  • Druk een aantal keer op terug om de developer menus weer uit te komen.
Je komt nog eens iets tegen als je je eigen HTML-based afstandsbediening voor de Abox probeert te maken O-)
Goede tip.
Wat mij opvalt is dat de firmware nog steeds stampt uit Decenber 2014.
Ik dacht dat Tweak de firmware geupdate had om het hangen van de tv beelden bij sommige gebruikers op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:56:
Dus iedereen is continu Linux iso's aan het down loaden met een trabant op een zandpad?

Probeer maar eens op een legale manier met internetten de bandbreedte vol te krijgen! 20 pc's met druk internet verkeer (dus zo'n 50 per pc) en de router gaat roken! Kan ie niet aan.
Dat is ook echt een voorbeeld van consumenten gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:56:

Dus..... wat is je punt nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
goldvinger schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Goede tip.
Wat mij opvalt is dat de firmware nog steeds stampt uit Decenber 2014.
Ik dacht dat Tweak de firmware geupdate had om het hangen van de tv beelden bij sommige gebruikers op te lossen?
De apps op de Sparql box kunnen worden bijgewerkt zonder de firmware te updaten. Zelfs de aan/uit knop lijkt geïmplementeerd te zijn als een app. De apps worden ook af en toe bijgewerkt naar nieuwe versies, zonder nieuwe firmware dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de beschrijving van Domokoen ga je naar een website, drukt daar op 1 knop en je hebt
het 'developer menu' al op je tv. Hoeveel sneller wil je het hebben? :)

O, en die tip van hovenmt werkt bij mij ook niet trouwens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Bij de beschrijving van Domokoen ga je naar een website, drukt daar op
1 knop en je hebt het 'developer menu' al op je tv.
Hoeveel sneller wil je het hebben? :)

O, en die tip van hovenmt werkt ook niet trouwens. :D
Bij mij werkt het gewoon nog steeds hoor:
code:
1
http://IP_SPARQL_BOX/api/workbench/index.php/reference/display/setResolution

Kan je gewoon bij test de juiste resolutie kiezen.

Of via een terminal voor bijvoorbeeld 1080p:
code:
1
2
curl -D - -d '' -X POST \
    "http://IP_SPARQL_BOX/api/device/index.php/display/setResolution/2?fmt=json"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooow, da's op een andere manier.
Neem me niet kwalijk, dat wist ik niet. :)
Dat werkt dus ook. :D

Dat van Domokoen is ook wel een snelle manier, zo in de browser.
Beide Sparql boxen als favoriet opslaan, dan kan je er zo weer bij.
Mocht dat nodig zijn.......

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Die van hovemt is ook gewoon in de browser hoor. Nog sneller zelfs omdat je niet eens naar je sparql box hoeft te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oowjaa? Mmm....Ik kom ook van een provider waar alles dichtgespijkerd zat.
Ik moet er nog even aan wennen dat dingen nu zelfs op meerdere manieren kunnen. :) Goeie dag verder.

*edit 14 juli: Ooooow ships, nou zie ik het! Mijn fout. 8)7
Ik was een punt ergens in het IP adres vergeten, dus ik kreeg eerder een time out of dns error.
Maar dat is inderdaad een nog snellere manier. Helemaal top! Dank hovemt. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Dus..... wat is je punt nou?
Dat Tweak dus iets levert dat nog niet klaar is voor waar het voor gebruikt zou moeten kunnen worden. De Zyxell kan onder bepaalde omstandigheden de 1 Gbit leveren. zolang je het hem maar niet laat nadenken, regellen en routen... dan gaat het fout.

Dat overige providers de snelheid niet aanbieden ligt dus niet aan niet willen maar niet de juiste hw hebben om het betrouwbaar aan te kunnen bieden.
Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.