Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:27:
Nummerweergave, kun je aan of uitzetten, in "mijn tweak" :)
Kun je daar ook aangeven dat je niet in een (digitale) telefoongids wil komen te staan? Bij Telfort kon dat, hier zie ik die instelling niet zo gauw.

Overigens, telefoonvaagheid:
Laatste gesprek uitgaand *voormijonbekendnummer*
Dat is knap, aangezien er geen telefoon aan hangt en er ook niet aan komt te hangen. En het wordt nog gekker:
Telefoniegegevens

Telefoongesprekken van telefoonnummer *mijnnummer* voor de periode 2015-03
Periode:

Totalen van deze pagina
Aantal gesprekken Geen gesprekken
Vanaf gesprek 1
Totale duur in seconden sec
Totaal (inc. BTW)

Geen gesprekken gevonden voor deze periode.
Daar staat géén uitgaand gesprek :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Vreemd.
In "mijn tweak" staat ook dat ik 100Mb heb.

Zou het bij mij dan toch een verkeerde instelling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:22:
Vreemd.
In "mijn tweak" staat ook dat ik 100Mb heb.

Zou het bij mij dan toch een verkeerde instelling zijn?
Volgens mij staat bij iedereen standaard 100mbit als Profile, bij mij ook, ik haal echter met SABnzbd bijna de volle snelheid. Heb je 40 threads etc. ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:55:
[...]

Volgens mij staat bij iedereen standaard 100mbit als Profile, bij mij ook, ik haal echter met SABnzbd bijna de volle snelheid. Heb je 40 threads etc. ingesteld?
Ik heb inderdaad 40 threads ingesteld.
Ik zal ook eens SABnzbd proberen.
Misschien dat het daarmee sneller e/o beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Tweak in gebruik genomen. Werkt goed, moet echter nog wel mijn Sparql via een aparte UTP kabel direct op de ZYXEL aansluiten, als ik nu download en tv kijk, dan pauzeert het beeld regelmatig een seconde.
Tot nu toe verder tevreden. Maar noet even een paar dagen verder zijn voor ik een goed beeld kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 11:43
Retehandig zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:30:
Gisteren Tweak in gebruik genomen. Werkt goed, moet echter nog wel mijn Sparql via een aparte UTP kabel direct op de ZYXEL aansluiten, als ik nu download en tv kijk, dan pauzeert het beeld regelmatig een seconde.
Tot nu toe verder tevreden. Maar noet even een paar dagen verder zijn voor ik een goed beeld kan vormen.
Ik ben benieuwd of dat je probleem oplost. Ik heb hier namelijk ook opeens last van. Sinds vorige week vrijdag tweak en tot twee dagen geleden geen probleem met het beeld gehad. Nu hetzelfde probleem als dat jij omschrijft.

Wat ik verder ervaar is dat mijn usenet downloads niet sneller gaan dan 13MB/s waar ik eerder met een UPC (200Mb/s abbo) verbinding met gemak 17MB/s haalde met dezelfde newssever en PC.
Een speedtest.net test geeft voor zowel de upload als download waarden van boven de 900Mb/s.

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Raven schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Kun je daar ook aangeven dat je niet in een (digitale) telefoongids wil komen te staan? Bij Telfort kon dat, hier zie ik die instelling niet zo gauw.

Het klopt, deze instelling staat er niet bij , ik heb dit zelf aangegeven bij aanvraag, om niet in het telefoongids te willen staan.
Je kunt ze mailen of bellen, om het als nog aan te geven, en als je er al in staat dan ben ik benieuwd hoe dit afloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:30:
Heb net ook ff getest, heb een 10GB bin file gedownload, de snelheid was 55MB/s, maar mijn tv beeld bleef gewoon normaal werken zonder freezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Sparql box in een 2de poort van de ZYXel geplugged, maar heb nog steeds - weliswaar in mindere mate - dat mijn beeld nog steeds af en toe stilstaat voor een seconde ongeveer, en dan weer doorloopt, als ik iets download.
Dus ik ben nog niet helemaal tevreden..

Heb nu een nieuw probleem, tenminste, voor mij. Ik heb een aantal laptops, tablets, etc. aangesloten via tweak op de volgende manier: ZYxel modem naar mijn Linksys EA6400, daarvanaf een aantal apparaten bekabeld, en een aantal apparaten via wifi en mijn Sparql box ook vanaf mijn Linksys. Toen had ik tv-problemen, waarna ik de Sparql box uit de Linksys heb gehaald, en deze rechtstreeks vanaf de ZYxel heb aangesloten. TV werkt beter, alleen nu werkt het Wifi gedeelte niet ?goed? meer?
Mijn Ipad doet het gewoon, ook onze 3 Android fones werken zonder problemen, maar de 2 laptops krijgen geen verbinding via Wifi meer. Er schijnen problemen te zijn met het verkrijgen van de DNS gegevens.
Mijn ZYxel heeft adres 192.168.1.1 de Linksys heeft 192.168.1.2, en de Linksys geeft adressen uit in de 10.191.88.xxx range.Volgens de Linksys zijn alle apparaten online, en zoals eerder, met de android fones, en de ipad werkt alles ook uitstekend, maar de 2 windows 8.1 laptops kunnen niet online komen. Heeft iemand een idee wat ik moet/kan doen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:57:
Heb nu de Sparql box in een 2de poort van de ZYXel geplugged, maar heb nog steeds - weliswaar in mindere mate - dat mijn beeld nog steeds af en toe stilstaat voor een seconde ongeveer, en dan weer doorloopt, als ik iets download.
Dus ik ben nog niet helemaal tevreden..

Heb nu een nieuw probleem, tenminste, voor mij. Ik heb een aantal laptops, tablets, etc. aangesloten via tweak op de volgende manier: ZYxel modem naar mijn Linksys EA6400, daarvanaf een aantal apparaten bekabeld, en een aantal apparaten via wifi en mijn Sparql box ook vanaf mijn Linksys. Toen had ik tv-problemen, waarna ik de Sparql box uit de Linksys heb gehaald, en deze rechtstreeks vanaf de ZYxel heb aangesloten. TV werkt beter, alleen nu werkt het Wifi gedeelte niet ?goed? meer?
Mijn Ipad doet het gewoon, ook onze 3 Android fones werken zonder problemen, maar de 2 laptops krijgen geen verbinding via Wifi meer. Er schijnen problemen te zijn met het verkrijgen van de DNS gegevens.
Mijn ZYxel heeft adres 192.168.1.1 de Linksys heeft 192.168.1.2, en de Linksys geeft adressen uit in de 10.191.88.xxx range.Volgens de Linksys zijn alle apparaten online, en zoals eerder, met de android fones, en de ipad werkt alles ook uitstekend, maar de 2 windows 8.1 laptops kunnen niet online komen. Heeft iemand een idee wat ik moet/kan doen?
Heb je de nieuwste firmware op je Zyxel staan, en heb je de Zyxel al een keer gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Als alles werkt behalve windows, dan it het geen Zyxel of Linksys iets.
Kijk eens in Control panel -> All Control Panel Items -> Network and Sharing Center (ik gebruik windows in het engels)
Vermoedelijk staan daar ergens rode kruisjes, zo ja waar.
Zit je trouwens op het GB netwerk (Enschede/Almere) van tweak of op een ander netwerk/plaats.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans_18T op 21-03-2015 08:44 . Reden: spelfoutje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in Almere op het 1GB netwerk. Het gekke is, een van de 2 Windows laptops doet het af en toe wel, en af en toe niet. De tweede laptop doet het helemaal niet, en alles ziet er kwa instellingen bij beide laptops hetzelfde uit, tenminste, wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Wat mij onduidelijk is, is welke verbinding je bedoelt. Is het die met internet of met het Wifi?

Aan delen van je verhaal te zien is het de verbinding met het internet. Is het dan niet het probleem met de DNS in de router? Dat al eerder opgelost is? Door From ISP te nemen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Werkt je laptop via de Zyxel Wifi bijvoorbeeld wel?
Ik ga er trouwens vanuit dat je de Lynksys WAN hebt aangesloten aan de Zyxel, dus router achter router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wifi werkt perfect. Is de verbinding naar het internet. De laptop geeft aan dat hij de DNS server niet kan vinden. DNS From ISP moet ik dat in de ZYxel veranderen of in de Linksys?

Eerst de ZYXEL en vandaar de kabel naar de Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:40

Quad

Doof

Geef je Linksys een IP binnen de range van de Zyxel, en sluit deze op een LAN poort aan ipv WAN. Laat de Zyxel het routerwerk doen en de Linksys als een AP/switch fungeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:58
En vergeet dan niet DHCP op de linksys uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met deze 2 tips kom ik er niet uit. De ene Windows laptop werkt perfect, de andere Windows laptop komt niet het internet op.

Het ?gekke? is, ik kan wel met bijvoorbeeld microTorrent up- en downloaden op deze laptop. Het lijkt wel of het alleen niet werkt met zaken die ook gebruik maken van het http(s) protocol?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
"De ene werkt perfect" is al een stuk beter als net, toen ze het beiden nog sporadisch deden.
Het is nu nog steeds onduidelijk of je het WIFI van de Zyxel of van de linksys gebruikt.

En dat met die From ISP....wat schaadt het om te proberen?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de wifi van de linksys. En, heb het geprobeerd, From ISP, maar dan doet niets het meer, ook niet de android fones en de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Mooi. Dat dan ook weer gechecked.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik nog een vraagje. Weet iemand hier of er een universele afstandbediening is, welke ook gebruikt kan worden voor de Sparql box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
is ook al aan bod geweest heb even de zoekfunctie voor je gebruikt en zie hier http://gathering.tweakers...[filter_keywords]=harmony

en als je dit merk hebt kan je hem zo vinden http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42445857
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:09:
Dan heb ik nog een vraagje. Weet iemand hier of er een universele afstandbediening is, welke ook gebruikt kan worden voor de Sparql box?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr-D. op 22-03-2015 08:31 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
wil hier helaas niet lukken zowel op 6b5 als 7.0 kan hem aanvinken is een minuut of 5 bezig idd en dan als ik weer inlog is het vinkje weer weg en geen 2e ip :( nu een paar keer getest zowel met een actieve router als een pc of niets op de geselecteerde lanverbinding(bridgepport)
hovemt schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:56:
Het is mij opgevallen dat het mogelijk is om in de Zyxel het internet zowel te routen als te bridgen. Hierdoor kun je een eigen router gebruiken voor het internet, maar laat je wel je TV en telefonie via de Zyxel lopen.

Dit is te vinden onder Network Setting >> Broadband. Bij ETHWAN klik je op edit en scroll je naar onderen. Hier vind je Enable con-current WAN en kun je na het enablen een poort aangeven wat je als bridge poort gebruikt.

Wat je hiermee wel hebt is dat je een tweede IP-adres krijgt, dus ik weet niet helemaal zeker of Tweak daar wel helemaal op zit te wachten. Voordeel hiervan wel is dat je de wat meer gangbare routers kunt gebruiken en dat je het TV platform en je LAN gescheiden hebt.

Ik weet trouwens niet of deze optie überhaupt aanwezig is bij de standaard configuratie, is er iemand die dit na kan gaan? Ik heb namelijk de standaard configuratie verwijderd en de Zyxel zelf opgebouwd om TR-069 te kunnen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testsite
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 07:35
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:09:
Ja hoor. Ik gebruik een logitech harmony 650, werkt vele maken beter dan de Spargl remote.
Software van de Spargl: ABOX42M12, staat gewoon in de keuze lijst van de Harmony-software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
Mr-D. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:39:
wil hier helaas niet lukken zowel op 6b5 als 7.0 kan hem aanvinken is een minuut of 5 bezig idd en dan als ik weer inlog is het vinkje weer weg en geen 2e ip :( nu een paar keer getest zowel met een actieve router als een pc of niets op de geselecteerde lanverbinding(bridgepport)

[...]
Wilde van het weekend al hierop replyen, maar aangezien hier niemand een antwoord heeft gegeven. Ik had precies hetzelfde. Duurde erg lang en toen waren de gegevens niet bijgewerkt. Wat ik toen had gedaan is de modem terug te zetten naar factory settings en daarna had ik het opnieuw geprobeerd. Toen werkte het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Sparql box werkt bij mij op zich ok echter krijg ik het niet voor elkaar via ARC het geluid op m'n 2.0 setje te krijgen.

Zodra ik de Sparql box ergens op de TV aansluit lijkt het wel of de ARC optie compleet stil komt te liggen op mijn TV, in elk geval met geen mogelijkheid geluid te krijgen op de home cinema set. Trek ik de Sparql box er weer uit, dan doet ARC het gewoon weer.

Iemand anders hier ook ervaringen mee? Heb een Smart TV en home cinema set van LG.

In dit geval wellicht gebruik maken van de optical out ?

[ Voor 6% gewijzigd door Rammstein op 23-03-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Bij mij werkte dit geweldig voor het ARC probleem (sony spul): Gewoon even een stukje plakband over pin 13 in je HDMI kabel van de Sparql box en je kunt gewoon weer van CEC gebruik maken op je andere apparatuur. Ik was toch maar eens gaan zoeken op internet hoe je nou het makkelijkste pin 13 kon disablen, waardoor ik dus bovenstaande oplossing tegenkwam. (Uit eerdere post van hovemt)

[ Voor 3% gewijzigd door jnssn op 23-03-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
jnssn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:39:
Bij mij werkte dit geweldig voor het ARC probleem (sony spul): Gewoon even een stukje plakband over pin 13 in je HDMI kabel van de Sparql box en je kunt gewoon weer van CEC gebruik maken op je andere apparatuur. Ik was toch maar eens gaan zoeken op internet hoe je nou het makkelijkste pin 13 kon disablen, waardoor ik dus bovenstaande oplossing tegenkwam. (Uit eerdere post van hovemt)
Ok thanks.. ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
Gewoon even is wel wat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kreeg met geen mogelijkheid een stukje plakband over alleen pin 13 geplakt. En als het al was gelukt dan verschoof het stukje plakband bij het insteken van de kabel in de box. Heb uiteindelijk geprobeerd de pin er in zijn geheel uit te trekken, maar resulteerde alleen in een kapotte hdmi kabel (ook al deed ik extreem voorzichting en zag alles er heel uit).
IMO is dit gewoon een probleem van Sparql en moeten zij het oplossen. Of ze sturen geen signaal over die pin 13 (of juist wel) en zorgen dat dat apparaat niet de werking van CEC saboteert, of ze leveren een kabel zonder die pin, of ze fixen CEC hun eigen aanpassingen zodat ze niet functionaliteit uit de standaard firmware kapot maken, maar wat ze nu doen is IMO echt gewoon enorm slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:08:
Gewoon even is wel wat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kreeg met geen mogelijkheid een stukje plakband over alleen pin 13 geplakt. En als het al was gelukt dan verschoof het stukje plakband bij het insteken van de kabel in de box. Heb uiteindelijk geprobeerd de pin er in zijn geheel uit te trekken, maar resulteerde alleen in een kapotte hdmi kabel (ook al deed ik extreem voorzichting en zag alles er heel uit).
IMO is dit gewoon een probleem van Sparql en moeten zij het oplossen. Of ze sturen geen signaal over die pin 13 (of juist wel) en zorgen dat dat apparaat niet de werking van CEC saboteert, of ze leveren een kabel zonder die pin, of ze fixen CEC hun eigen aanpassingen zodat ze niet functionaliteit uit de standaard firmware kapot maken, maar wat ze nu doen is IMO echt gewoon enorm slecht.
Een oplossing van een fabrikant laat in veel gevallen ook lang op zich wachten :'(

Zijn HDMI kabels zonder pin 13 niet toevallig ergens te koop?

[ Voor 3% gewijzigd door Rammstein op 23-03-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Zou toch te doen moeten zijn, zo lijkt het. Misschien andere soort tape proberen o.i.d?

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/Q1ZoJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Ja ik denk idd een stukje duct tape heel klein proberen uit te knippen. Meestal plakt dit wat beter dan standaard plakband. En dan inderdaad zoals hierboven over de gehele aansluiting heen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pin 13 is overigens de 4e van links (boven) niet de 1e van rechts (boven), maar ok :) misschien inderdaad ander soort tape gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 23-03-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:08:
Bij mij ging het in 1 x goed. gewoon plakband 1/2 cm of smaller breed, ervoor houden voorzichtig met kleine schroevendraaier er in drukken en dan HDMI aansluiten en niet meer aankomen (alles rustig achter een bureautje). Plakband zit alleen aan de binnenkant dus niet zoals in het plaatje rondom. De kopse kant maakt toch geen contact. Dan sparqlbox met kabel weer naar TV prutsen. Dat het niet lukt als je ergens half achter en onder gekropen zit kan ik me voorstellen. Overigens is het plaatje van Janneman niet pin 13 maar 19! 13 is het 4e pootje van rechts aan de bovenkant. (en dus niet links!)

[ Voor 4% gewijzigd door jnssn op 23-03-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Blame google ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Ik heb het met gewoon htk plakband gedaan. Strookje knippen, priegelen zodat hij voor het goede pinnetje zit en vastdrukken met een bankpasje oid. Het stukje wat over was gewoon over de buitenmantel vastgeplakt, waardoor het ook nog mogelijk is om hem er straks weer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jnssn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:38:
[...]. Overigens is het plaatje van Janneman niet pin 13 maar 19! 13 is het 4e pootje van rechts aan de bovenkant. (en dus niet links!)
Je ziet de kabel verkeerd om ;) http://commons.m.wikimedi...ut.svg#mw-jump-to-license

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 23-03-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
_O- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
precies dat is de socket, het stopcontact/vrouwtje zoals ik het begrijp. Had ook gelezen dat het wat verwarrend was. En anders heb ik pin 7 afgeplakt, werkt het ook. Geen idee waar de TMDS voor is die op pin 7 zit. Dit was mijn bron http://www.hdmi-kabel.be/...dmi-connector-diagram.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Op hdmi.org gebruiken ze een andere nummering, maar de CEC staat daar wel in ieder geval juist aangegeven: http://www.hdmi.org/installers/insidehdmicable.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jnssn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:37:
[...]
precies dat is de socket, het stopcontact/vrouwtje zoals ik het begrijp. Had ook gelezen dat het wat verwarrend was. En anders heb ik pin 7 afgeplakt, werkt het ook. Geen idee waar de TMDS voor is die op pin 7 zit. Dit was mijn bron http://www.hdmi-kabel.be/...dmi-connector-diagram.gif
Ik zie het. Is blijkbaar een foutje in het Wikipedia artikel. In de box waar dit plaatjes staat', staat dat het de male is, maar het is de female kant :) TDMS zijn de kanalen waarover audio en video gaan, dus lijkt me niet handig dat je 1 van de pinnen van een van de 3 kanalen afplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Lfshiu schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Wilde van het weekend al hierop replyen, maar aangezien hier niemand een antwoord heeft gegeven. Ik had precies hetzelfde. Duurde erg lang en toen waren de gegevens niet bijgewerkt. Wat ik toen had gedaan is de modem terug te zetten naar factory settings en daarna had ik het opnieuw geprobeerd. Toen werkte het wel :)
heb je daarna weer een config file terug geschreven of alles zelf ingevoerd na die factoryreset
en wordt na die factoryreset met firmware6b3 of hoger de inlog weer admin 1234 vragen vragen vragen
maar begin liever in een keer goed omdat ik niet veel tijd heb om offline te zijn vandaar
alvast bedankt
moet helaas wel weer wachten tot zondagochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Het valt mij op dat wij niet meer kunnen opnemen vanaf zender sbs9.

Andere zenders lukt wel.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Ik krijg "Opname niet toegestaan" bij SBS9. Maar volgens mij is dat working as intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hovemt schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:25:
Ik krijg "Opname niet toegestaan" bij SBS9. Maar volgens mij is dat working as intended.
Klopt, dan is de opname niet toegestaan dus :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
jnssn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:39:
Dank voor de tip man! Was even kloten met een klein stukje duct tape van 1mm bij een 1cm. 1e Poging geen resultaat (denk tape weer verschoven bij het inpluggen) en begon ik daarna ook over die pin 13 te twijfelen, maar bij poging 2 heb ik het tape iets in de connector gedrukt met een naald tegen het metaal aan en werkte ARC op m'n LG weer naar behoren _/-\o_ Apart detail, de Sparql box komt 10x zo snel ook uit de sluimerstand nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Rammstein op 23-03-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Firesphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:28:
[...]

Klopt, dan is de opname niet toegestaan dus :P
Dat is toch vreemd.
Tot vandaag kon ik alles opnemen op sbs9.
Dan zou het opeens niet meer toegestaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

goldvinger schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:51:
[...]

Dat is toch vreemd.
Tot vandaag kon ik alles opnemen op sbs9.
Dan zou het opeens niet meer toegestaan zijn?
Dan geeft SBS9 mee met de data, dat hetgene ze uitzenden, wegens copyright niet mag worden opgenomen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Firesphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:57:
[...]

Dan geeft SBS9 mee met de data, dat hetgene ze uitzenden, wegens copyright niet mag worden opgenomen.
Dat doen ze nu blijkbaar bij alle programma's.
Zelfs tell sell kan niet meer opgenomen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

goldvinger schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Dat doen ze nu blijkbaar bij alle programma's.
Zelfs tell sell kan niet meer opgenomen worden :)
Ondanks dat ik niet helemaal zie waarom je dat in hemelsnaam zou willen opnemen, is dat toch wel een stunt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hovemt schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:25:
Da's dan toch écht iets wat door 't SPARQL platform van Tweak mee gegeven wordt. Ik kan hier met een CI+ CAM (Ziggo/UPC) in m'n TV mét gekoppelde HDD gewoon opnames maken van SBS9 uitzendingen, ook van de huidige "Firewall" film.
Firesphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/29zs8cp.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 23-03-2015 21:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wimmel_1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:21:
[...]

Da's dan toch écht iets wat door 't SPARQL platform van Tweak mee gegeven wordt. Ik kan hier met een CI+ CAM (Ziggo/UPC) in m'n TV mét gekoppelde HDD gewoon opnames maken van SBS9 uitzendingen, ook van de huidige "Firewall" film.

[...]

[afbeelding]
Huh, waarom krijgen goldfinger en ik dan wel de melding dat we de uitzending niet mogen opnemen?? Het is namelijk wel de zender die doorgeeft dat iets niet opgenomen mag worden, wat Sparql dan weer netjes doorgeeft naar de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Of de techniek van ziggo/UPC kan het nog niet aan. Maar hoe het ook is, sbs9 is de partij die aangeeft dat het niet mag worden opgenomen. Sparql kan niets anders dan daar gehoor aan geven. Ze zijn lang iet zo machtig als KPN en ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:24:
Of de techniek van ziggo/UPC kan het nog niet aan. Maar hoe het ook is, sbs9 is de partij die aangeeft dat het niet mag worden opgenomen. Sparql kan niets anders dan daar gehoor aan geven. Ze zijn lang iet zo machtig als KPN en ziggo.
En KPN en Ziggo hebben daar ook afspraken en financiele regelingen voor lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar een gratis feature is voor KPN/Ziggo klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Is ook niet zo dat ik alleen "Live TV" kan opnemen en/of pauzeren bij SBS9, een willekeurig programma uit de TV-Guide voorprogrammeren als opname gaat ook gewoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Hier Vodafone glasvezel (nieuw platform) en opnemen gaat prima hoor. Op een decoder met HDD trouwens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan is het een sparql tweak probleem
Morgen maar weer eens bellen. Zal wel weer nutteloos zijn met de staat van dienst van de service desk. Ik kan nu hun reactie al uittekenen. Al hoop ik van harte dat ze me deze keer wel eens versteld laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:03:
Het valt mij op dat wij niet meer kunnen opnemen vanaf zender sbs9.

Andere zenders lukt wel.

Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb vanaf de start van SBS9 nooit een opname kunnen maken van deze zender. Heb dit diverse malen geprobeerd. Vreemd dat dit bij jou wel lukte 8)7 (Almere, Danswijk). Iemand anders met Sparql waar het wel werkt/werkte? Anders ga ik Tweak vragen dit op te lossen.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Barre73 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:37:
Hier Vodafone glasvezel (nieuw platform) en opnemen gaat prima hoor. Op een decoder met HDD trouwens.
Probleem lijkt me ook meer in de "Sparql Box" te zitten. Op het moment dat jij je HDD uit de decoder haalt of ik de HDD van de TV loskoppel dan kunnen we met die opnames niks meer, zelfs niet op het moment dat we die HDD weer terug plaatsen aan/in het zelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:45:
Dus dan is het een sparql tweak probleem
Morgen maar weer eens bellen. Zal wel weer nutteloos zijn met de staat van dienst van de service desk. Ik kan nu hun reactie al uittekenen. Al hoop ik van harte dat ze me deze keer wel eens versteld laten staan
Pffffffffffff eerst bellen, dan pas afz...n.
PS dit was je 250ste reactie :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:09:
[...]

Pffffffffffff eerst bellen, dan pas afz...n.
PS dit was je 250ste reactie :z
Hey hans ik heb nog hoop, naar als blijkt dat na keer 250 het nog steeds niet veranderd is bij tweak zegt dat meer over de "servicedesk" dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

http://sparql.nl/features/opnemenpakket.html
Let op! Zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma’s niet kunnen worden opgenomen. Verder staat FOX ons niet toe dat er opnamen worden gemaakt van haar zenders. Zenders FOX, FOXlife, National Geographic, Nat Geo Wild en 24Kitchen zijn daarom in zijn geheel uitgesloten.
Ik heb hier géén SPARQL, maar 't lijkt er op dat er vanwege rechtenkwesties, en dus licentiekosten welke door je provider gemaakt moeten worden, middels de Sparql box niet opgenomen mag/kan worden van bepaalde kanalen. SBS9 staat niet expliciet op die site, maar dat kan ook liggen aan niet bijgewerkte sitecontent.

Ik kan hier álle genoemde zenders op die site gewoon opnemen/pauzeren/programmeren voor opname middels CI+ op 't Ziggo/UPC platform (maar betaal daar ook méér, helaas).

Misschien dat jullie beter even een vriendelijke mail kunnen sturen naar Sparql met de vraag waarom er geen mogelijkheid is tot opnemen van SBS9 (036 = Almere (daar zit TweakDSL ook) en waarschijnlijk is er door hen gewoon een goede rede te geven voor 't feit dat 't niet werkt op dat kanaal).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 24-03-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:45:
Dus dan is het een sparql tweak probleem[...]
Ongetwijfeld, maar Vodafone haalt ook zijn spul weg bij KPN, dus houd er maar rekening mee dat sparql het dus echt niet mag aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
Mr-D. schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:19:
[...]

heb je daarna weer een config file terug geschreven of alles zelf ingevoerd na die factoryreset
en wordt na die factoryreset met firmware6b3 of hoger de inlog weer admin 1234 vragen vragen vragen
maar begin liever in een keer goed omdat ik niet veel tijd heb om offline te zijn vandaar
alvast bedankt
moet helaas wel weer wachten tot zondagochtend
Ik heb alles moeten terugzetten, nou ja alles? Aangezien je toch een bridge maakt, dan moet je alles instellen op je router ipv modem. Wachtwoord wordt idd ook gereset. Factory reset behoud je huidige firmware, alleen de instellingen worden teruggezet. Hoop je hiermee genoeg antwoord te hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Over Firewall op SBS9 gesproken... Ik had m'n tv gepauzeerd direct aan het begin van de film, en we zijn zo'n 10 minuten later begonnen te kijken. Na een tijdje knalt er ineens een reclameblok in, en erna gaat de film 'live' verder en had ik 10 minuten gemist... Zorg dan dat ik niet *kan* pauzeren als het niet mag :(

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mappy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:22:
Over Firewall op SBS9 gesproken... Ik had m'n tv gepauzeerd direct aan het begin van de film, en we zijn zo'n 10 minuten later begonnen te kijken. Na een tijdje knalt er ineens een reclameblok in, en erna gaat de film 'live' verder en had ik 10 minuten gemist... Zorg dan dat ik niet *kan* pauzeren als het niet mag :(
Je kunt wel pauzeren, je moet alleen niet de reclameblokken voorbij willen spoelen tijdens een opname (en daar kijk je op dat moment dus naar).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 24-03-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

wimmel_1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:57:
[...]

Je kunt wel pauzeren, je moet alleen niet de reclameblokken voorbij willen spoelen (je TV heeft de uitzending wel gewoon volledig opgenomen als het goed is).
Ik wilde helemaal niet spoelen. Het lijkt er meer op dat er aan het begin van een reclameblok (wanneer dat op live-tv begint) een signaal naar de sparqlbox werd gestuurd "laat live-tv zien nu, ook al zit iemand time-shifted te kijken", waardoor ik de 10 minuten die ik achterliep tot aan dat reclameblok gemist heb.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ga morgen (vanavond) om 20:30 uur "Employee of the month" eens pauzeren om vervolgens een minuut of 10 later te resumen..

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 17:30
Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:49:
[...]

Ongetwijfeld, maar Vodafone haalt ook zijn spul weg bij KPN, dus houd er maar rekening mee dat sparql het dus echt niet mag aanzetten.
Volgens mij halen vodafone en sparql/tweak alleen de live streams weg bij KPN, de rest moeten ze zelf regelen (uitzending gemist, opnemen in de cloud enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
De feitelijke streams komen van KPN inderdaad (waar van toepassing dan) maar alle rechten dienen partijen zelf te regelen. Dus de rechten voor de livestream zelf maar ook al die andere. Dus grote kans dat Sparql dat nog niet heeft gedaan met SBS9 voor opnemen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Mappy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 01:09:
[...]

Ik wilde helemaal niet spoelen. Het lijkt er meer op dat er aan het begin van een reclameblok (wanneer dat op live-tv begint) een signaal naar de sparqlbox werd gestuurd "laat live-tv zien nu, ook al zit iemand time-shifted te kijken", waardoor ik de 10 minuten die ik achterliep tot aan dat reclameblok gemist heb.
Ja dit is ons dus ook al eens opgevallen. De opname knalt er ineens uit en je zit live te kijken.. Nu doen we dat niet vaak en is de laatste keer al weken geleden, dus ik weet niet zeker meer of het ook bij de start van een reclameblok was. Zal nog een testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54
Sparql nu ook te volgen op Twitter.

Hun eerste tweet
https://twitter.com/SparqlTV/status/580282754773975040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Dat is mooi, hopelijk werkt app snel weer op mijn note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Het lijkt erop dat Tweak inderdaad wat meer met social media bezig is gegaan. Ook het twitteraccount van Tweak (@Tweaknl) zelf vertoont alweer een tijdje behoorlijk wat tekenen van leven.

Als ze nu ook nog het bedrijfsaccount hier op Tweakers nieuw leven inblazen zou dat helemaal fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:34
Gistermiddag aangesloten op tweak. Vond het vreemd dat ik 's ochtends geen downtime van mijn vorige provider had gehad, want reggefiber doet het ompatchen 's ochtends. Na aankomst van de monteur bleek het idd zo te zijn dat ik nog niet omgepatcht was.. De monteur heeft verder alles in huis gereed gemaakt en na 10min stond hij weer buiten.
Helaas had ik nog geen internet, maar een uur later veranderde het wereldbol icoontje op de zyxel van rood naar groen. Blijkbaar was reggefiber toch 's middags nog bezig geweest in de pop. En dus had ik internet.
Echt enorm snel en nieuwsgroepen haalt ook gewoon 30MB/s.
Het Sparql platform al enorme worstelingen mee gehad. Initiële installatie ging goed, vervolgens had ik de resolutie naar 1080p gewijzigd en opnieuw opgestart en sloeg na paar minuten kijken volledig vast. Stroomloos gemaakt en weer verbonden, bleek dat die firmware opnieuw moest installeren.. Maar dat was een crime.. Steeds vastslaan etc. Ben er een goed uur mee bezig geweest (wifi geprobeerd, met en zonder kabel).
Maar het werkt nu weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand anders hier last van het feit dat e de belgen een hele lage bitrate hebben ? Er zitten overduidelijke compression artifacts in het beeld. (Sparql eigen netwerk (Enschede)).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Het enige wat ik daar wel eens kijk zijn reruns van Top Gear en die zien er inderdaad niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ook nieuws van sparql
de web versie gaat toch komen :)
en komt de webbased versie nu wel of niet want in april 2014 werd nl geclaimd dat het op alle platformen zou komen

dat gaat er wel komen, maar is nog in onderzoek. Nog geen releasedate op dit moment.
spannend dan kan je nl ook op je windowsfone kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
thankxz dan ga ik alle instellingen eerst even helemaal na want ik laat tv en sparql wel via dat ding lopen
Lfshiu schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:03:
[...]

Ik heb alles moeten terugzetten, nou ja alles? Aangezien je toch een bridge maakt, dan moet je alles instellen op je router ipv modem. Wachtwoord wordt idd ook gereset. Factory reset behoud je huidige firmware, alleen de instellingen worden teruggezet. Hoop je hiermee genoeg antwoord te hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Opnemen vanaf sbs9 werkt bij mij weer.
Er bleek een instelling verkeerd te staan.
Toch snel opgelost door Tweak.

Kan jij nu ook opnemen?
Jan Driebeen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Ik heb vanaf de start van SBS9 nooit een opname kunnen maken van deze zender. Heb dit diverse malen geprobeerd. Vreemd dat dit bij jou wel lukte 8)7 (Almere, Danswijk). Iemand anders met Sparql waar het wel werkt/werkte? Anders ga ik Tweak vragen dit op te lossen.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag contact gehad met Tweak/sparql. Het niet kunnen opnemen van sbs9 ligt aan me thuisnetwerk. Om hans tevreden te houden weerhoud ik me in deze van waarde oordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 18:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Triesteling...
Anyheu, Hier nog steeds behoorlijk goeie resultaten in Enschede, al merk ik wel dat op drukkere uren de download instort naar wel 700mbit :') :+ Wel zit ik heel af en toe met een hikje in het beeld, misschien dat het onderhoud dat gaat verhelpen maar echt heel storend is het niet :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Millibit? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
MetaFrame schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:57:
Triesteling...
Anyheu, Hier nog steeds behoorlijk goeie resultaten in Enschede, al merk ik wel dat op drukkere uren de download instort naar wel 700mbit :') :+ Wel zit ik heel af en toe met een hikje in het beeld, misschien dat het onderhoud dat gaat verhelpen maar echt heel storend is het niet :)
Hier ook vanuit Enschede, ik heb al weken geen last meer van een tragere verbinding!
Naja wat heet tragere verbinding ik haalde altijd wel 850+ maar de laatste tijd altijd boven de 950+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:48:
Vandaag contact gehad met Tweak/sparql. Het niet kunnen opnemen van sbs9 ligt aan me thuisnetwerk. Om hans tevreden te houden weerhoud ik me in deze van waarde oordeel
Maar is het nu opgelost???
Ik las ook goldvinger in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik heb nu al zin om dat sparql ding keihard het raam uit te gooien..
Als hij een tijdje van de stroom af is geweest moet hij de hele installatieprocedure weer opnieuw doen.. Maar als dat vlekkeloos ging, had ik er weinig moeite mee, maar hij krijgt 9 van de 10x een error (error in verification, error bij downloaden, error tijdens installeren).
Oftewel TV kijken zit er eigenlijk niet bij :(
Als je wel een keer de oude software geinstalleerd krijgt, gaat hij direct updaten, wat vervolgens weer fout gaat en je helemaal overnieuw kan beginnen |:( |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Heb je de box direct bedraad op de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ja, diverse kabels geprobeerd, diverse poorten, zyxel een reset gegeven. Zelfs via wifi geprobeerd. bijna alle keren komt er een foutmelding..

En hoort het zo dat als de box een aantal uur zonder stroom heeft gestaan dat de installatie opnieuw gedaan moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Lieuwe15 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:11:
Ja, diverse kabels geprobeerd, diverse poorten, zyxel een reset gegeven. Zelfs via wifi geprobeerd. bijna alle keren komt er een foutmelding..

En hoort het zo dat als de box een aantal uur zonder stroom heeft gestaan dat de installatie opnieuw gedaan moet worden?
Nee dat hoort absoluut niet zo. Volgens mij is je box defect, gewoon even Tweak bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Inderdaad box omruilen.
Lijkt kapot te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Mailtje direct de deur uit gedaan.
Weet ik ook direct weer waarom ik een hekel heb aan refurbished spul.. Want mijn box was duidelijk al eens gebruikt (afstandsbediening vingerafdrukken/krasjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Beste is om morgen ochtend gelijk te bellen.
Met een beetje geluk heb je de nieuwe box donderdag / vrijdag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
De vorige keer (met de afstandsbediening) kreeg ik aan de telefoon te horen dat ik maar een mailtje moest sturen.
Toen was het ook 's avonds mailen, volgende ochtend reactie en de dag daarop al een nieuwe in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 18:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

kmichael schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Hier ook vanuit Enschede, ik heb al weken geen last meer van een tragere verbinding!
Naja wat heet tragere verbinding ik haalde altijd wel 850+ maar de laatste tijd altijd boven de 950+
Oh hier ook niet hoor, was maar wat aan het zeuren. Standaard eigenlijk wel op 900+ maar soms rond 20:00 iets minder maar dat kan natuurlijk ook aan de speedtest liggen ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh omdat het probleem niet bij tweak lag konden ze het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Vreemd.
Dit is de reactie van tweak, die ik gekregen heb via hun facebook account, over het niet kunnen opnemen van sbs9:

Dat is gek. We hebben even gekeken en een instelling aangepast. Zou je eens kunnen kijken of het nu weer werkt? Het kan zijn dat je de box even helemaal aan en uit moet zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 24-03-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Misschien moet VicVLT het dan ook maar proberen op te lossen via Facebook of Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:50:
Opnemen vanaf sbs9 werkt bij mij weer.
Er bleek een instelling verkeerd te staan.
Toch snel opgelost door Tweak.

Kan jij nu ook opnemen?
[...]
Nee hier werkt het nog steeds niet. Astro tv of teleshopping geven allemaal 'opname niet toegestaan' bij SBS9. Ik ga Tweak mailen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Driebeen op 24-03-2015 22:23 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.