En ja zit ie in ;-)
De optie concurrent wan zit sinds versie 6b2 in de firmware, waarschijnlijk draai jij nog 5c0 of ouder.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:00:
Ja. Is de standard config.
Tijd om alles nog maar eens door te lezen hier
Verwijderd
Dit is wat er staat: Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)
Heb het nooit ge update omdat het hier allemaal goed werkt.
Dat is versie 4. Die heb ik ook draaien en ook nog nooit problemen mee gehad (gelukkig)
De laatste versie is op dit moment 7c0 en is te vinden op de website van Zyxel: ftp://ftp2.zyxel.com/VMG8...4-B10A_1.00(AAKL.7)C0.zipVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:13:
Dit is wat er staat: Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)
Deze zou stabiel moeten zijn, heb zelf tijden 6b5 gedraaid en er is sindsdien weinig veranderd aan de firmware.
Zijn er trouwens mensen die nog steeds last hebben van herstartende user interfaces bij het bekijken van sommige programma's bij BBC1 of ben ik de enige? Tweak kwam weer met het standaard antwoord dat het wel aan de router firmware moest liggen.
Edit:
Tweak is de laatste tijd weer redelijk actief op twitter, daar kwam ik het volgende tegen: https://twitter.com/TweakNL/status/577408288469430272
[ Voor 15% gewijzigd door hovemt op 16-03-2015 20:39 ]
+1 Never touch a running system.Caelorum schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:18:
Dat is versie 4. Die heb ik ook draaien en ook nog nooit problemen mee gehad (gelukkig)
Ook bij Tweak zelf overigens: http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.htmlhovemt schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:36:
[...]De laatste versie is op dit moment 7c0 en is te vinden op de website van Zyxel: ftp://ftp2.zyxel.com/VMG8...4-B10A_1.00(AAKL.7)C0.zip
[...]
Vandaag zou mijn aansluiting moeten werken. Ik ben benieuwd vanmiddag

Niet helemaal mee eens, met v6 en hoger werkt IPTV stukken beter dan met v4. Verder is dit concurrent WAN voor jou juist helemaal ideaal, aangezien je dan niet meer met router achter router zit zoals jij dat nu hebt.
Bij mij lag de telefoon er ook uit (was er niet zeker van of dat door mijn veranderde config. kwam).Alphalorne schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:18:
[...]
Heb jij verder nog iets gedaan? Als ik dat vinkje plaats, krijg ik inderdaad op mijn route een wan ip, maar werkt mijn telefoon niet meer (in gesprek toon/not registered).. Tv werkt wel.
EDIT: Het werkt! Nadat ik bij SIP SERVICE PROVIDER de tweakphone instellingen in ben gedoken en de Bound Interface Name veranderde van Multi_WAN naar ANY_WAN en weer terug, was de telefoon ineens geregistreerd. Supertip!! One very happy camper!
Na het verwijderen van de VOIP-account en het weer opnieuw toevoegen( van gebruikersnaam en wachtwoord) werkte het bij mij weer.
Alles werkt nog steeds uitstekend en ben er erg tevreden.
+1!
Het lijkt er dus op dat (na opslaan Enable con-current WAN) de telefoon instellingen gewoon opnieuw opgeslagen moeten worden. Weten we dat dan ook weer ;-)
Het lijkt er dus op dat (na opslaan Enable con-current WAN) de telefoon instellingen gewoon opnieuw opgeslagen moeten worden. Weten we dat dan ook weer ;-)
Net gebeld door de monteur 7 april komt ie langs
Hij zij dat ie de heledag nodig heeft
Hoe lang zou dat zijn
Hij zij dat ie de heledag nodig heeft
Hoe lang zou dat zijn
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Morgen is hier de overstap naar Tweak, ben benieuwd of ik de 1Gbps ga halenjoepiesaus schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:48:
Vandaag zou mijn aansluiting moeten werken. Ik ben benieuwd vanmiddag
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij wie loopt de modem nog meer vast als je probeert de optie Enable con-current WAN te saven?
Bij mij. Althans, ik vermoed dat het ofwel lang duurt waardoor het lijkt alsof de zyxel is vastgelopen, ofwel je komt er door die setting niet meer in het menu als je via je eigen router het menu van de zyxel hebt benaderd.
Ik dacht aanvankelijk het eerste, dus op hoop van zegen een powercycle uitgevoerd. Later bedankt ik me dat ik via de wifi verbinding van mijn eigen router de zyxel aan het configgen was wat mss het probleem kon zijn.
Ik dacht aanvankelijk het eerste, dus op hoop van zegen een powercycle uitgevoerd. Later bedankt ik me dat ik via de wifi verbinding van mijn eigen router de zyxel aan het configgen was wat mss het probleem kon zijn.
Hij heeft er in ieder geval even voor nodig om het allemaal in te schakelen. Geeft het minstens 5 minuten.Lfshiu schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:56:
Bij wie loopt de modem nog meer vast als je probeert de optie Enable con-current WAN te saven?
Ik heb hier even een tip(je).
Gisteren rond een uurtje of 20 deed mijn afstandsbediening het niet meer. LED ging niet aan bij het indrukken van de toetsen op de AB. Batterijen willen vervangen en dan tot de conclusie komen dat er knoopcellen (CR2032) in moeten. Geen idee hoe het met de meeste is, maar deze cellen heb ik eigenlijk nooit op voorraad en tot op heden is het enige in mijn huis wat op die cellen gaat mijn BIOS batterij en nu dus ook de AB.
Het meest vervelende was gisteren dat ik nergens meer de knoopcellen kon kopen. Geen tankstation die ze verkoopt bij mij in de buurt. Mijn hele huis ligt vol met AA(A) batterijen.. In ieder geval, ik kon alleen maar Discovery ID kijken omdat mijn vrouw dat als laatste had gekeken.
Dus de tip, koop alvast CR2032 batterijen op voorraad als je de Sparql AB gebruikt.
Gisteren rond een uurtje of 20 deed mijn afstandsbediening het niet meer. LED ging niet aan bij het indrukken van de toetsen op de AB. Batterijen willen vervangen en dan tot de conclusie komen dat er knoopcellen (CR2032) in moeten. Geen idee hoe het met de meeste is, maar deze cellen heb ik eigenlijk nooit op voorraad en tot op heden is het enige in mijn huis wat op die cellen gaat mijn BIOS batterij en nu dus ook de AB.
Het meest vervelende was gisteren dat ik nergens meer de knoopcellen kon kopen. Geen tankstation die ze verkoopt bij mij in de buurt. Mijn hele huis ligt vol met AA(A) batterijen.. In ieder geval, ik kon alleen maar Discovery ID kijken omdat mijn vrouw dat als laatste had gekeken.
Dus de tip, koop alvast CR2032 batterijen op voorraad als je de Sparql AB gebruikt.
Bedankt voor de tip. Gelukkig had ik laatst al wat gekocht voor een moederbord. Lekker goedkoop bij de Blokker (gratis verzenden naar Blokker winkel in je buurt).TokkieB schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:41:
Ik heb hier even een tip(je).
Mosterd na de maaltijd als je batterijtje van de ab al op is natuurlijk.Gifkikkertje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:
Android ABOX42 apk
Na wat speuren op het net deze gevonden! App met DLNA en afstandbediening functie.
Afstandbediening werkt met sparql
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Alphalorne op 17-03-2015 14:56 ]
Het concurrent WAN is een aardig gevonden optie. Wel heb je dan het probleem dat je dan niet meer in de Zyxel komt vanuit je eigen netwerk. Zie bovenstaande reacties van de zogenaamde vastlopers.hovemt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:57:
[...]
Niet helemaal mee eens, met v6 en hoger werkt IPTV stukken beter dan met v4. Verder is dit concurrent WAN voor jou juist helemaal ideaal, aangezien je dan niet meer met router achter router zit zoals jij dat nu hebt.
Daarnaast als je de Wifi gebruikt van de Zyxel, kom je ook niet meer op je eigen netwerk. In mijn geval zou ik er voor kunnen gaan ik gebruik de Zyxel Wifi immers niet.
Blijft natuurlijk het bezwaar van het gebruik van meerdere publieke IP adressen, theoretisch zou je ook je buren van een WAN verbinding kunnen voorzien. Ben benieuwd hoelang Tweak deze "optie" open laat.
Je kunt nog prima in de Zyxel komen, als je maar rekening houdt met hoe je de concurrent WAN instelt. Stel: je zet de concurrent WAN bridge port op 1, dan kun je met poort 2-4 nog in de Zyxel komen.Hans_18T schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:51:
[...]
Het concurrent WAN is een aardig gevonden optie. Wel heb je dan het probleem dat je dan niet meer in de Zyxel komt vanuit je eigen netwerk. Zie bovenstaande reacties van de zogenaamde vastlopers.
Daarnaast als je de Wifi gebruikt van de Zyxel, kom je ook niet meer op je eigen netwerk. In mijn geval zou ik er voor kunnen gaan ik gebruik de Zyxel Wifi immers niet.
Blijft natuurlijk het bezwaar van het gebruik van meerdere publieke IP adressen, theoretisch zou je ook je buren van een WAN verbinding kunnen voorzien. Ben benieuwd hoelang Tweak deze "optie" open laat.
WLAN van de Zyxel kan je dan inderdaad niet meer gebruiken om je eigen netwerk op te kunnen, maar dit zou je eventueel als een compleet gescheiden gastennetwerk kunnen gebruiken. Echter, de meeste mensen die er een eigen router achter willen zetten zetten het WLAN van de Zyxel toch al uit, omdat ze juist daar problemen mee hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door hovemt op 17-03-2015 15:57 ]
Ik heb precies gedaan wat je hier hebt beschreven maar ik krijg de melding: at least one interface must be bound. Welke moet ik dus nu kiezen?Alphalorne schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:18:
[...]
Heb jij verder nog iets gedaan? Als ik dat vinkje plaats, krijg ik inderdaad op mijn route een wan ip, maar werkt mijn telefoon niet meer (in gesprek toon/not registered).. Tv werkt wel.
EDIT: Het werkt! Nadat ik bij SIP SERVICE PROVIDER de tweakphone instellingen in ben gedoken en de Bound Interface Name veranderde van Multi_WAN naar ANY_WAN en weer terug, was de telefoon ineens geregistreerd. Supertip!! One very happy camper!
Mijn mirror heeft nu eindelijk trouwens ook 7C0, had ik eerder moeten uploaden!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je kunt hem ook gewoon op Any_WAN houden. Als je Multi_WAN kiest, dan je internet interface gebruiken (ETHWAN).Lfshiu schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:00:
[...]
Ik heb precies gedaan wat je hier hebt beschreven maar ik krijg de melding: at least one interface must be bound. Welke moet ik dus nu kiezen?
Thanks telefoon werkt weerhovemt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:27:
[...]
Je kunt hem ook gewoon op Any_WAN houden. Als je Multi_WAN kiest, dan je internet interface gebruiken (ETHWAN).
Op 10 februari aanvraag gedaan bij Tweak. Vandaag werd de lijn overgezet, monteur is langsgekomen. De monteur kwam erachter dat de geleverde Zyxel kuren bleek te hebben, maar een reserve exemplaar werkte direct. Sparql (+ second screen), Internet, news en telefonie werken prima en out of the box. Vooralsnog dik tevreden
moet je alleen nog je latest.bin aanpassen dan ben je helemaal bij

Firesphere schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:10:
Mijn mirror heeft nu eindelijk trouwens ook 7C0, had ik eerder moeten uploaden!
Ow, sorry, ja, verrek, dat zou in theorie automatisch moeten gaanMr-D. schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:26:
moet je alleen nog je latest.bin aanpassen dan ben je helemaal bij
![]()
![]()
[...]
Voor de liefhebbers, kun je hier een mirror vinden van de laatste releases. Zowel stable als unstable:
http://static.codingplayground.nl/zyxel
En de "latest" is gefixt
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Op woensdag 18 maart zal de site van Tweak gedurende de ochtend tijdelijk buiten gebruik worden gesteld wegens onderhoud.
Gaat er iets veranderen
Gaat er iets veranderen
Ja, Rijssen krijgt ook 1Gb. 

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er komt een groot groen KPN logo op de homepage.Jan Driebeen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:47:
Op woensdag 18 maart zal de site van Tweak gedurende de ochtend tijdelijk buiten gebruik worden gesteld wegens onderhoud.
Gaat er iets veranderen
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nou, ik ben er in ieder geval wel blij mee dat er dus ook een app is......... Een hele avond alleen maar Discovery ID kijken geeft me alleen maar verkeerde ideeen.Alphalorne schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:50:
[...]
Mosterd na de maaltijd als je batterijtje van de ab al op is natuurlijk.
De app heb ik gisteren ingesteld. Het is volgens mij al eens voorbij geweest in deel 2, maar even voor de goede orde;
Haal de netwerk kabel uit de abox42 en zet 'm aan
Bij de melding dat er geen verbinding is, op de ab op de home knop drukken
netwerk kabel weer in de box en even wachten tot er weer verbinding is
Zorg dat je phone in hetzelfde LAN zit als de box
Start op de box de app-pairing functie
start op je phone de app en volg de instructies (serie# overnemen en verbinden), klaar!
Daarna kun je op de box weer terug naar het Sparql menu, zolang je phone in hetzelfde LAN zit kun je de app gebruiken om de box te bedienen.
Voor degene die de Zyxel in bridge modus hebben staan en de box rechtreeks op de zyxel hebben aangesloten; Je moet dus met je phone wel op de wifi van de zyxle zitten.
start op je phone de app en volg de instructies (serie# overnemen en verbinden), klaar!
Daarna kun je op de box weer terug naar het Sparql menu, zolang je phone in hetzelfde LAN zit kun je de app gebruiken om de box te bedienen.
Voor degene die de Zyxel in bridge modus hebben staan en de box rechtreeks op de zyxel hebben aangesloten; Je moet dus met je phone wel op de wifi van de zyxle zitten.
Mijn internet werkt nog steeds niet.
Gisteren moest ik al online zijn
Gisteren moest ik al online zijn
Damn, ze zijn vroeg begonnen. Op papier staat tussen 12:00 en 16:00, FTU verloor paar min. terug verbinding met wijkcentrale en powerled knippert nu. Gebruik op dit moment hotspot van telefoon 
edit: Ding ff zonder stroom gezet, nu brand powerled constant, LED van utp-poort 1 knippert nu telkens 2* kort.
edit2: Alles, behalve telefoon led's, brand constant. Zyxel eraan (alleen voor testen): Wereldbolletje op de router is aan (en rood) wat volgens korte manual een werkende verbinding zou betekenen. De webinterface geeft echter aan dat er geen verbinding is
edit: Ding ff zonder stroom gezet, nu brand powerled constant, LED van utp-poort 1 knippert nu telkens 2* kort.
edit2: Alles, behalve telefoon led's, brand constant. Zyxel eraan (alleen voor testen): Wereldbolletje op de router is aan (en rood) wat volgens korte manual een werkende verbinding zou betekenen. De webinterface geeft echter aan dat er geen verbinding is
[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 10:07 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Rood = Geen verbinding met het internetRaven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:25:
Damn, ze zijn vroeg begonnen. Op papier staat tussen 12:00 en 16:00, FTU verloor paar min. terug verbinding met wijkcentrale en powerled knippert nu. Gebruik op dit moment hotspot van telefoon
Welke app?Alphalorne schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:47:
De app heb ik gisteren ingesteld. Het is volgens mij al eens voorbij geweest in deel 2, maar even voor de goede orde;
[ Voor 38% gewijzigd door Dennischo op 18-03-2015 11:25 ]
De gebruiksaanwijzingquickstartguide zegt iets anders
Daar staat (alleen) dat als dat ledje aan is, er verbinding met het internet is. Niks over verschillende kleuren.
Nog steeds geen verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 11:27 ]
Oscar Wilde
Als ik de Genexis hier eruit trek, dan wordt het bolletje hier rood. Geen internet dus. Genexis weer aan, en alles is weer groen. Staat dan mooi k** vermeld in de quickstartguideRaven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:25:
De gebruiksaanwijzing/quickstartguide zegt iets anders
Daar staat alleen dat als dat ledje aan is, er verbinding met het internet is. Niks over verschillende kleuren.
Wacht maar tot het bolletje groen is, dan heb je wel internet
Enig idee hoe lang dat kan duren? Zit inmiddels al 2 uur op hotspot van smartphone sinds de verbinding wegviel en Genexis ging herstarten + (volgens mij) firmware updaten...
Of werkt die VLAN-toestand alleen icm met de nieuwe Genexis? Het 100Mb model dat 5 jaar geleden geleverd werd zit er nog op.
Of werkt die VLAN-toestand alleen icm met de nieuwe Genexis? Het 100Mb model dat 5 jaar geleden geleverd werd zit er nog op.
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 11:34 ]
Oscar Wilde
Monteur komt vandaag toch langs? Zal gewoon daar even op gaan wachten... Anders even bellen waarom de verbinding al om 10:00 eruit ligt ipv tussen 12-16u.Raven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:33:
Enig idee hoe lang dat kan duren? Zit inmiddels al 2 uur op hotspot van smartphone sinds de verbinding wegviel en Genexis ging herstarten + (volgens mij) firmware updaten...
Deze:
Gifkikkertje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:
Android ABOX42 apk
Na wat speuren op het net deze gevonden! App met DLNA en afstandbediening functie.
Afstandbediening werkt met sparql
[afbeelding]
Of:
http://192.168.1.4/api/wo...es/example4/index.php/rcu
ip adres vervangen door die van je eigen stb
http://192.168.1.4/api/wo...es/example4/index.php/rcu
ip adres vervangen door die van je eigen stb
Misschien is dat nog wel makkelijker, hoef je iig de koppeling niet uit te voeren.
Dan klopte die brief al niet. Migraties worden door Reggefiber gedaan en zijn ALTIJD tussen 9 en 12. Dus toen ben jij op de juiste poort gezet. Dan wordt de order afgemeld en teruggekoppeld naar de operator die dan kan beginnen met diensten aanzetten. Dat laatste kan soms ook al vooraf. Hangt af van de operator.Raven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:25:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Jep, dacht zowel van Reggefiber als van Tweak, maar dat blijkt niet helemaal te kloppen:Dennischo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:38:
[...]
Monteur komt vandaag toch langs? Zal gewoon daar even op gaan wachten... Anders even bellen waarom de verbinding al om 10:00 eruit ligt ipv tussen 12-16u.
Reggefiber gebeld: Migratie in wijkcentrale afgerond, geen opdracht gekregen voor vervangen Genexis.
Tweak poging 1: Dit telefoonnummer reageert niet
Tweak poging 2: Genexis wordt door monteur Tweak vervangen, terwijl ik dacht dat al dat spul van Reggefiber was, verbinding activeren aan de kant van Tweak wordt 's middags gedaan omdat Reggefiber de migraties altijd 's ochtends doet.
Conclusie: Ff afwachten en helpdeskmedewerker vond de niet-kloppende quickstartguide ook wel vaag.
Dat hoorde ik net aan de telefoon inderdaad. Dan zal die afspraak van 12-16 wel voor de Tweak-monteur zijn die (itt Reggefiber) de Genexis komt vervangen.Barre73 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:58:
[...]
Dan klopte die brief al niet. Migraties worden door Reggefiber gedaan en zijn ALTIJD tussen 9 en 12. Dus toen ben jij op de juiste poort gezet. Dan wordt de order afgemeld en teruggekoppeld naar de operator die dan kan beginnen met diensten aanzetten. Dat laatste kan soms ook al vooraf. Hangt af van de operator.
Oscar Wilde
Dat lijkt me ook. Zo gaat het bijna altijd.
Ter info: vervangen van de NT op de Genexis is een optionele dienst van Reggefiber. Providers/operators hoeven dat niet af te nemen. Tweak doet dat dus niet en laat dat door haar eigen monteur doen.
Ter info: vervangen van de NT op de Genexis is een optionele dienst van Reggefiber. Providers/operators hoeven dat niet af te nemen. Tweak doet dat dus niet en laat dat door haar eigen monteur doen.
Nog meer mensen waar de telefonie niet werkt? (Enschede, 7531)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik hoop dat de monteur snel komt, zit nog steeds te wachten op het activeren van de verbinding...Barre73 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:13:
Dat lijkt me ook. Zo gaat het bijna altijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 13:33 ]
Oscar Wilde
Zul je zien, dat ze jou vandaag vergeten.
Dan vraag ik Reggefiber om Telfort weer aan te sluiten, abo is toch nog niet opgezegd.
Oscar Wilde
Monteur is langsgeweest en ben nu aangesloten.
Ik haal echter maar 630 Mbit up en down
Heb een laptop met gigabit poort direct aan de router gehangen. Kan me dus niet voorstellen dat het een beperkende factor van de hardware zelf is.
Ik haal echter maar 630 Mbit up en down

Heb een laptop met gigabit poort direct aan de router gehangen. Kan me dus niet voorstellen dat het een beperkende factor van de hardware zelf is.
De Zyxel heb je er dus tussen? Kijk eens of dat ding QoS achtige dingen aan heeft staan en zet die uit. Misschien dat dat helpt.
Oscar Wilde
Dat doen ze dus alleen tussen 9 en 12.Raven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:53:
Dan vraag ik Reggefiber om Telfort weer aan te sluiten, abo is toch nog niet opgezegd.
Stond wel enabled dus op disabled gezet, maar geen verschil..Raven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:10:
De Zyxel heb je er dus tussen? Kijk eens of dat ding QoS achtige dingen aan heeft staan en zet die uit. Misschien dat dat helpt.
Je hebt wel een laptop welke echt gigabit up en down aan kan?P.C.Simonis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Stond wel enabled dus op disabled gezet, maar geen verschil..
Ja HP 8740W Elitebook. Die heeft wel een gigabit netwerkpoortje4pp3l schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:15:
[...]
Je hebt wel een laptop welke echt gigabit up en down aan kan?
Haal nu maar 90mbit ipv 1000mbit. Ook weird. Gewoon LAN.
Heb ik wel vaker dat ie ineens limit op 90mbit.

Ik zit in een soortgelijk situatie en ik krijg via Ziggo Speedtest rond de 450/ 800. Zit direct aan de Zyxel via een Cat6a UTP (10m), met een Gigabit LAN poort aan de moederbord en een SSD. Ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Neemt Sparql ook wat bandbreedte weg of zou je dat in de speedtest niets uit moeten maken?4pp3l schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:15:
[...]
Je hebt wel een laptop welke echt gigabit up en down aan kan?
Je kan beter gewoon een continu download of upload draaien, ipv speedtest-dingen. Dat is veel duidelijker wat het doet qua snelheid.Dennischo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:19:
Haal nu maar 90mbit ipv 1000mbit. Ook weird. Gewoon LAN.![]()
Heb ik soms ook. Lijkt aan de speedtest server te liggen, want kies ik daarna een andere dan is het weer goed.Dennischo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:19:
Haal nu maar 90mbit ipv 1000mbit. Ook weird. Gewoon LAN.![]()
Wat is een goede site om een continue download te testen?Firesphere schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Je kan beter gewoon een continu download of upload draaien, ipv speedtest-dingen. Dat is veel duidelijker wat het doet qua snelheid.
Nee, monteur was langsgekomen en alles was goed aangesloten maar internet doet het nog steeds niet. Nou moet er een andere monteur komen
http://download.xs4all.nl/test/P.C.Simonis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:23:
[...]
Wat is een goede site om een continue download te testen?
En wat als je de Zyxel er tijdelijk tussenweg haalt? VLAN instellen is wel mogelijk onder Windows, al weet ik niet of dat met elke netwerkkaart kan.P.C.Simonis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:17:
[...]
Ja HP 8740W Elitebook. Die heeft wel een gigabit netwerkpoortje
Oscar Wilde
Bekende discussieP.C.Simonis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:23:
[...]
Wat is een goede site om een continue download te testen?
frelam in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"
Je kan zelf bepalen hoe groot je file moet worden
En de schrijfsnelheid van je harddisk? Haal je daar ook 1Gbit mee? Of test je volledig uit geheugen?P.C.Simonis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:17:
[...]
Ja HP 8740W Elitebook. Die heeft wel een gigabit netwerkpoortje
maw, 'de meeste mensen' die claimen hun volledige gigabit niet te halen zijn mensen die
- testen via WIFI (echt waar)
- waarbij ze hun data wegschrijven op een schijf die dat niet kwijt kan met een gigabit per seconde
- een onboard nic gebruiken die geen gigabit aankan maar max 800mbit ofzo
- slechte bekabeling of een switch ertussen gebruiken die gigabit niet aankan
Hmm scherp. Nog niet aan de schijf schrijfsnelheid gedacht.
Zit een sata2 150 7200rpm schijf in de laptop bij mijn weten en dan zag ik net dat het met Max 700 mbit wel een beetje ophoudt. Dus je kan nog best gelijk hebben ook.
Straks mn desktop maar even proberen dan. Zit een ssd in
Zit een sata2 150 7200rpm schijf in de laptop bij mijn weten en dan zag ik net dat het met Max 700 mbit wel een beetje ophoudt. Dus je kan nog best gelijk hebben ook.
Straks mn desktop maar even proberen dan. Zit een ssd in
[ Voor 50% gewijzigd door Rammstein op 18-03-2015 16:31 ]
Zo, monteur van Tweak is geweest. Genexis vervangen en meteen daarna kreeg de Zyxel verbinding met het internet
, blijkbaar zat de oude in de weg om succesvol verbinding te krijgen.
Nadat de monteur weg was mijn eigen router via VLAN-switch aangesloten en werkt meteen, heb mijn 1e managed switch dus goed ingesteld
Van 't weekend maar eens met ramdisks gaan stoeien, de hdd's kunnen die 1000/2000/10000mb.bin's volgens mij niet snel genoeg wegschrijven (al was een van de 1000mb.bin downloads zo snel klaar dat ik niet eens de kans kreeg het downloadvenster in IE te openen
) en als ik zo'n gewone speedtest in de browser doe schiet het processorgebruik omhoog.
IPv6 tunnel werkt inmiddels ook weer, ander IPv4 adres op de WAN waarna ik de instellingen van de tunnel op 2 plekken moest aanpassen, maar dat was zo gebeurt.
Nadat de monteur weg was mijn eigen router via VLAN-switch aangesloten en werkt meteen, heb mijn 1e managed switch dus goed ingesteld
Van 't weekend maar eens met ramdisks gaan stoeien, de hdd's kunnen die 1000/2000/10000mb.bin's volgens mij niet snel genoeg wegschrijven (al was een van de 1000mb.bin downloads zo snel klaar dat ik niet eens de kans kreeg het downloadvenster in IE te openen

IPv6 tunnel werkt inmiddels ook weer, ander IPv4 adres op de WAN waarna ik de instellingen van de tunnel op 2 plekken moest aanpassen, maar dat was zo gebeurt.
Oscar Wilde
Heb je een werkende link? Lijkt op een indexpagina met standaard abo info, geen nieuwsbericht.
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 17:21 ]
Oscar Wilde
Hier doet die link het gewoon, pagina over netwerkonderhoud.Raven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:20:
Heb je een werkende link? Lijkt op een indexpagina met standaard abo info, geen nieuwsbericht.
Beetje lange tekst:
18 maart 2015
Alle klanten van Tweak zullen in de komende paar weken een korte onderbreking van hun verbinding ervaren. Alvast onze excuses voor alle overlast die dit met zich mee kan brengen. Hieronder leggen wij uit wat wij van plan zijn.
In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen alle klanten van Tweak tijdelijk offline zijn. Dit onderhoud duurt tot uiterlijk 03:00 uur.
Maandag 23 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Almere ongeveer 5 minuten offline.
Dinsdag 24 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Enschede ongeveer 5 minuten offline.
Landelijk netwerkonderhoud
In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen we een van onze belangrijkste routers vervangen. Deze router vormt het knooppunt tussen meerdere geografische gebieden en netwerkleveranciers. Het apparaat hangt niet in een specifieke wijkcentrale, maar lokaal in ons datacentrum. Dat betekent dat dit invloed heeft op álle klanten van Tweak. Dit kan leiden tot meerdere korte onderbrekingen van maximaal enkele minuten. We verwachten dit onderhoud rond 03:00u weer afgerond te hebben. Ook hiervoor alvast ons excuus.
Netwerkonderhoud Almere en Enschede
Wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. Met een eigen netwerk betekent dat dat we een boel eigen apparatuur beheren. Soms is dat een software-update, soms plaatsen of vervangen we complete apparaten. De komende tijd gaan we nieuwe software op netwerkapparatuur op al onze switches installeren.
Op maandag 23 en dinsdag 24 maart zullen we software-upgrades gaan uitvoeren op netwerkapparatuur in alle wijkcentrales van Almere en Enschede. Dit zullen we gefaseerd uitvoeren. Dat betekent dat we de centrales één voor één beetpakken. We hebben er voor gekozen om dit op een tijdstip te doen dat het lekker rustig is op het netwerk. We verwachten maximaal 5 minuten per apparaat nodig te hebben.
Dat betekent dat alle klanten in Almere en Enschede tijdelijk offline gaan. Tijdens de update van de wijkcentrale is er geen internetverkeer mogelijk. Daarnaast zal televisie van Sparql tijdelijk niet werken en kan er niet gebeld worden.
18 maart 2015
Alle klanten van Tweak zullen in de komende paar weken een korte onderbreking van hun verbinding ervaren. Alvast onze excuses voor alle overlast die dit met zich mee kan brengen. Hieronder leggen wij uit wat wij van plan zijn.
In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen alle klanten van Tweak tijdelijk offline zijn. Dit onderhoud duurt tot uiterlijk 03:00 uur.
Maandag 23 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Almere ongeveer 5 minuten offline.
Dinsdag 24 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Enschede ongeveer 5 minuten offline.
Landelijk netwerkonderhoud
In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen we een van onze belangrijkste routers vervangen. Deze router vormt het knooppunt tussen meerdere geografische gebieden en netwerkleveranciers. Het apparaat hangt niet in een specifieke wijkcentrale, maar lokaal in ons datacentrum. Dat betekent dat dit invloed heeft op álle klanten van Tweak. Dit kan leiden tot meerdere korte onderbrekingen van maximaal enkele minuten. We verwachten dit onderhoud rond 03:00u weer afgerond te hebben. Ook hiervoor alvast ons excuus.
Netwerkonderhoud Almere en Enschede
Wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. Met een eigen netwerk betekent dat dat we een boel eigen apparatuur beheren. Soms is dat een software-update, soms plaatsen of vervangen we complete apparaten. De komende tijd gaan we nieuwe software op netwerkapparatuur op al onze switches installeren.
Op maandag 23 en dinsdag 24 maart zullen we software-upgrades gaan uitvoeren op netwerkapparatuur in alle wijkcentrales van Almere en Enschede. Dit zullen we gefaseerd uitvoeren. Dat betekent dat we de centrales één voor één beetpakken. We hebben er voor gekozen om dit op een tijdstip te doen dat het lekker rustig is op het netwerk. We verwachten maximaal 5 minuten per apparaat nodig te hebben.
Dat betekent dat alle klanten in Almere en Enschede tijdelijk offline gaan. Tijdens de update van de wijkcentrale is er geen internetverkeer mogelijk. Daarnaast zal televisie van Sparql tijdelijk niet werken en kan er niet gebeld worden.
Ik denk dat Raven zijn nieuwe verbinding nog niet geheel optimaal heeft ingesteld.
MegaTronics schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:42:
[...]
Hier doet die link het gewoon, pagina over netwerkonderhoud.

edit: En op https://www.tweak.nl/nieuws.html staat ie niet
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 17:58 ]
Oscar Wilde
Daar staat die hier wel bij. Zit je niet via een of andere vage proxy die oude informatie doorgeeft?
[ Voor 56% gewijzigd door MegaTronics op 18-03-2015 18:01 ]
Geen proxy hier, andere browser laat ook het bericht niet zien, maar dat wat op de screenshot staat.MegaTronics schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:59:
Daar staat die hier wel bij. Zit je niet via een of andere vage proxy die oude informatie doorgeeft?
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 18:06 ]
Oscar Wilde
Of zouden alleen de niet Tweak abonnees het kunnen lezen? 
Hier een Helden van Nu verbinding.
[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 18-03-2015 18:06 ]
Google vind ook niets als ik op tekst uit dat bericht zoek.
Oscar Wilde
Nee hoor, wij kunnen het ook lezenMegaTronics schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:06:
Of zouden alleen de niet Tweak abonnees het kunnen lezen?
Dan zit het probleem bij Raven.
In het oosten lopen ze wel vaker achter, hebben ze niet altijd de nieuwste informatie.
In het oosten lopen ze wel vaker achter, hebben ze niet altijd de nieuwste informatie.
[ Voor 22% gewijzigd door MegaTronics op 18-03-2015 18:11 ]
Net gebeld door tweak er schijnen nu in eens 2 monteurs langs tekomen tweak wist er zelfs niks van
huh ?
huh ?
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Hier weer een positieve ervaring rijker (van degene die ik al had). 6 maart een internetupgrade aangevraagd van 50 naar 500Mbit (werd ook al vanaf deze gefactureerd en actief). Gister vond ik het wel erg lang duren, en heb vervolgens de servicedesk van tweak gebeld, deze konden mij echter alleen helpen als ik hun router gebruikte, dus zo gezegd, vanochtend hun router eens uit de stoffige kast vandaan getrokken en aangesloten.
Ook deze router had niet de gewenste snelheid:
Eigen router: 50/250
Tweak router: 250/50
Dus gebeld en het verhaal uitgelegd, de er zou een dB meting uitgevoerd worden en ik kreeg binnen een paar dagen bericht. Belt er om 11 uur iemand van VolkerWessels om een afspraak te maken. Hij was eerst even naar de Area Pop gereden en vervolgens belt er een vriendelijke gozer aan, hé, doe nu nog is ff een speedtest. En jawel hoor, het resultaat mag er wezen:

Thanks dat het zo moeilijk snel opgelost kon worden
Ook deze router had niet de gewenste snelheid:
Eigen router: 50/250
Tweak router: 250/50

Dus gebeld en het verhaal uitgelegd, de er zou een dB meting uitgevoerd worden en ik kreeg binnen een paar dagen bericht. Belt er om 11 uur iemand van VolkerWessels om een afspraak te maken. Hij was eerst even naar de Area Pop gereden en vervolgens belt er een vriendelijke gozer aan, hé, doe nu nog is ff een speedtest. En jawel hoor, het resultaat mag er wezen:

Thanks dat het zo moeilijk snel opgelost kon worden
* In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen alle klanten van Tweak tijdelijk offline zijn. Dit onderhoud duurt tot uiterlijk 03:00 uur.
* Maandag 23 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Almere ongeveer 5 minuten offline.
* Dinsdag 24 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Enschede ongeveer 5 minuten offline.
https://www.tweak.nl/nieu...nderhoud-maart-april.html
* Maandag 23 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Almere ongeveer 5 minuten offline.
* Dinsdag 24 maart zijn ‘s ochtends tussen 05:00u en 06:00u alle verbindingen in Enschede ongeveer 5 minuten offline.
Ik ga van 't weekend wel met ramdisk testen, die speedtest sites zorgen voor een enorm CPU gebruik, of ik testte het in de verkeerde browser (IE). Hdd kon het downloaden van files volgens mij niet echt bijbenen.
En ik weet nog niet in hoeverre mijn huidige (nog te vervangen) router-pc dit bij kan benen
Overigens doet die link hier nu wél goed
En ik weet nog niet in hoeverre mijn huidige (nog te vervangen) router-pc dit bij kan benen
Alphalorne in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"frelam schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:10:
* In de nacht van dinsdag 7 april op woensdag 8 april omstreeks 00:30u zullen alle klanten van Tweak tijdelijk offline zijn. Dit onderhoud duurt tot uiterlijk 03:00 uur.

Overigens doet die link hier nu wél goed
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 21:19 ]
Oscar Wilde
Wat heb je aan een monteur die alleen de Genexis kan aansluiten maar niks kan als het niet werkt. Nou moet er een andere monteur komen en alleen God weet wanneer die komt. Tweak weet in ieder geval helemaal niks.

Wat heb je aan een monteur die alleen de Genexis kan aansluiten maar niks kan als het niet werkt. Nou moet er een andere monteur komen en alleen God weet wanneer die komt. Tweak weet in ieder geval helemaal niks.
Als ik vanaf nieuwsgroepen via de news server van tweak dan kom ik niet hoger dan 90 Mb.
Als ik een een speedtest foe dan kom ik wel uit op rond de 1000 Mb.
Is de newsserver van tweak
begrensd tot 100 Mb?
Ik gebruik overgens newsleecher om te downloaden
begrensd tot 100 Mb?
Zal waarschijnlijk een monteur van volkerwessels komen, als tweak deze inschakeld zijn deze er meestal vrij snel bij.joepiesaus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:02:
Nog steeds geen verbinding![]()
Had gister een storing ingeschoten en diezelfde middag stond die monteur al voor de deur en in de wijkcentrale.
Ik kom met mijn 500/500 verbinding uit op 35MB (280Mb) uitgoldvinger schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:57:
Als ik vanaf nieuwsgroepen via de news server van tweak dan kom ik niet hoger dan 90 Mb.
begrensd tot 100 Mb?

[ Voor 28% gewijzigd door markisoke op 19-03-2015 10:02 ]
Valt mij op dat het opnemen van een programma die bv al halverwege is, toch vanaf het begin wordt opgenomen. Een soort begin gemist oid. Iemand anders dit ook gemerkt?
Iemand een idee hoe ik nummerweergave aanzet? Ik heb een nieuwe Gigaset gekocht en aangesloten. Als ik met vast naar mijn mobiel bel, dan staat er onbekend nummer.
Op hun site staat
door **31 te bellen kunt u de uitgaande nummerweergave uitschakelen. U schakelt nummerweergave weer in door *31* te bellen.
Maar dat werkt dus even niet
Op hun site staat
door **31 te bellen kunt u de uitgaande nummerweergave uitschakelen. U schakelt nummerweergave weer in door *31* te bellen.
Maar dat werkt dus even niet
Ik heb gebeld met Tweak.markisoke schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:58:
[...]
Ik kom met mijn 500/500 verbinding uit op 35MB (280Mb) uit
[afbeelding]
De nieuwsgroep van tweak is maximaal 100Mb.
HeldVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:27:
Nummerweergave, kun je aan of uitzetten, in "mijn tweak"

Das toch vreemd dat ik er meer uit haalgoldvinger schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:17:
[...]
Ik heb gebeld met Tweak.
De nieuwsgroep van tweak is maximaal 100Mb.
Dit topic is gesloten.