Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn er meer mensen die geen beeld hebben?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
goldvinger schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:24:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de overstap naar fw7 geen problemen meer ondervind.
Sinds ik een instelling heb gewijzigd (weet niet meer precies wat maar dat is hier ook al diverse keren aangehaald) zijn alle problemen verleden tijd.
Zelfs de hikjes in de avonduren ben ik van verlost.

Ik moet wel zeggen dat ik een basis gebruiker ben. :)

Ik ben dus weer sinds kort een tevreden tweak gebruiker
Ik ben ook een basis gebruiker. Erg basis zelfs. Maar, je bent de eerste die aangeeft dat FW7 toch goed werkt. Want tot nu toe had altijd wel iemand klachten met telefoon, WIFI of TV. Maar 1 tevreden berichtje staat voor mij altijd voor duizenden tevreden mensen. Terwijl ik er altijd vanuit ga dat 1 negatief berichtje staat voor max. enkele tientallen ontevreden mensen. Leuk joh, dat internet.

Maar....ik ga dus gewoon zo eens over. Eens kijken wat het oplevert. Ik ga er vanuit dat die "instelling" het DNS-verhaal is. Alhoewel ook dat inmiddels wel in de configuratie van Tweak gewijzigd zal zijn.

Ik laat het horen als ik toch weer terug ga naar 63b. Ik heb vandaag enkele keren een uitval van het WIFI gehad, een keer een radio die geen signaal meer had en een keer een herstartende abox. Dus storender zal het vast niet worden....

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ja. Je moet iets in ip veranderen.

Met dat wifi heb je een punt.
Dat is niet best.
Ik heb een heel matig bereik op de eerste verdieping en op zolder nagenoeg niet.
Echter uitval heb ik nooit gehad.
Ook niet op de eerdere versies.
Misschien dat je de zyxel moet laten vervangen?

Ik heb nu alles op de slaapkamers en zolder bedraad.
Dus dat probleem is voor mij ook opgelost.
Op de begaande grond is wifi gewoon goed.

Telefonie en internet en tv doen het nu gewoon echt goed.
Ook heb ik geen problemen meer met het opname pakket

[ Voor 27% gewijzigd door goldvinger op 07-03-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:26:
Hier liggen BBC3 en BBC4 er al weer een aantal dagen uit. Monitored Tweak hun systemen wel ?
BBC3 en BBC4 zenden overdag niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nou ja, ik ben over naar FW7. Jammer dat ik al mijn SIP-instellingen opnieuw in moest voeren. Eerst provider verwijderd, daarna weer ingevoerd op basis van wat ik mij herinnerde van toen ik het samen met de helpdesk deed....
Hierna de account opnieuw ingevoerd en hij doet het weer.

Daarbij heb ik die DNS naar From ISP gezet. Verder niks gedaan. Ben benieuwd.

Wel jammer dat in de nu te downloaden config dit niet al staat. Daar hoort het toch in?

En een goed stappenplan voor wat nou allemaal te doen na upgrade zou fijn zijn. Dan ben ik niet zo aan het gokken. Zeker omdat factory reset verdacht veel instellingen niet reset... (zoals SIP etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben benieuwd.
Mocht je wifi nog steeds uitvallen dan zou ik als ik jou was een nieuwe zyxel aanvragen.
Dat uitvallen zou niet mogen gebeuren.
Wdeb schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:20:
Nou ja, ik ben over naar FW7. Jammer dat ik al mijn SIP-instellingen opnieuw in moest voeren. Eerst provider verwijderd, daarna weer ingevoerd op basis van wat ik mij herinnerde van toen ik het samen met de helpdesk deed....
Hierna de account opnieuw ingevoerd en hij doet het weer.

Daarbij heb ik die DNS naar From ISP gezet. Verder niks gedaan. Ben benieuwd.

Wel jammer dat in de nu te downloaden config dit niet al staat. Daar hoort het toch in?

En een goed stappenplan voor wat nou allemaal te doen na upgrade zou fijn zijn. Dan ben ik niet zo aan het gokken. Zeker omdat factory reset verdacht veel instellingen niet reset... (zoals SIP etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Aaargh! schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:52:
[...]

Het probleem is dat de Sparql box in je LAN moet. Bij Tweak Blauw zat er gewoon een aparte ethernet aansluiting op de FTU voor IPTV, 1 kabeltje van de FTU naar de STB en klaar. Werkte altijd, nooit gezeik mee en geen enorm security risico met een vaag kastje in je LAN. Ik snap niet waarom Tweak het nu zo onnodig complex heeft gemaakt.
De complexiteit komt vermoedelijk door de opzet van het Tweak / KPN netwerk;
Tweak maakt gebruik van de tv streams van KPN in de niet Almere & Enschede gebieden.
Die tv streams zitten op een apart VLAN. KPN heeft dat VLAN niet aan internet hangen en ze willen er ook geen andere (niet KPN) streams of diensten overheen. Om een EPG, uitzending gemist, begin gemist, pauzeren & om opnames te plannen dient er verbinding gemaakt te worden met het Sparql platform. Dat kan alleen via internet mag dus niet via het KPN TV VLAN. Zodoende heeft de TV box 2 VLAN's nodig.

Dit is de meest logische reden :Y)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:10:
[...]

BBC3 en BBC4 zenden overdag niet uit.
No shit sherlock. Ook na 20:00 blijft het beeld op beide zenders zwart, al enige dagen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Killerbert schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:14:
[...]

Tweak maakt gebruik van de tv streams van KPN in de niet Almere & Enschede gebieden.

(...)
Waarom is dit dan in Enschede en Almere ook zo ? En waarom was dit bij Tweak Blauw niet nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Aaargh! schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:52:
[...]

Het probleem is dat de Sparql box in je LAN moet. Bij Tweak Blauw zat er gewoon een aparte ethernet aansluiting op de FTU voor IPTV, 1 kabeltje van de FTU naar de STB en klaar. Werkte altijd, nooit gezeik mee en geen enorm security risico met een vaag kastje in je LAN. Ik snap niet waarom Tweak het nu zo onnodig complex heeft gemaakt.
Wat is volgens jou het verschil tussen Sparql Box wel of niet in je LAN/Subnet te hebben, Voor zover ik begrijp worden beide VLAN's ge-NAT. Of ben je bang dat de Sparql box je LAN zit te spioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:38
Telfort bied het ook zo aan als Tweak blauw. Maar bij meerdere tv's is er een switch nodig, en ze leveren al een router dus allemaal extra kosten. Ben al lang blij dat het nu redelijk stabiel is. Hoewel het opneem pakket nog veel punten heeft voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
rob2011 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:49:
Telfort bied het ook zo aan als Tweak blauw. Maar bij meerdere tv's is er een switch nodig, en ze leveren al een router dus allemaal extra kosten. Ben al lang blij dat het nu redelijk stabiel is. Hoewel het opneem pakket nog veel punten heeft voor verbetering.
Telfort BOOD het ook zo aan. Sinds begin januari niet meer en is hun pakket en platform gelijk aan KPN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:42:
[...]

Wat is volgens jou het verschil tussen Sparql Box wel of niet in je LAN/Subnet te hebben, Voor zover ik begrijp worden beide VLAN's ge-NAT. Of ben je bang dat de Sparql box je LAN zit te spioneren.
Dat laatste. Niet dat ik Tweak niet vertrouw, maar het zou niet nodig moeten zijn om Tweak te vertrouwen. Gezien het feit dat het kastje niet eens foutloos z'n eigenlijke functie kan uitvoeren en hij vol met heel erg zichbare bugs zit heb ik geen enkel vertrouwen dat er geen vaak veel minder zichtbare security problemen in zitten.

Ik draai nu m'n eigen router en de Sparql STB zit in z'n eentje in een eigen VLAN en kan niet bij m'n interne netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 08-03-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Aaargh! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:18:
[...]

Dat laatste. Niet dat ik Tweak niet vertrouw, maar het zou niet nodig moeten zijn om Tweak te vertrouwen. Gezien het feit dat het kastje niet eens foutloos z'n eigenlijke functie kan uitvoeren en hij vol met heel erg zichbare bugs zit heb ik geen enkel vertrouwen dat er geen vaak veel minder zichtbare security problemen in zitten.

Ik draai nu m'n eigen router en de Sparql STB zit in z'n eentje in een eigen VLAN en kan niet bij m'n interne netwerk.
Helemaal met je eens, het wordt wel enigszins verzacht door het feit dat al die zichtbare bugs 'slechts' gebeun van tweak in de abox42 widget sdk is, het onderliggende is potentieel minder erg aangezien die boxjes hun bestaansrecht vormen. Dit neemt helaas niet weg dat ook zij er waarschijnlijk wel mee wegkomen 0 aan dit soort zaken te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Hier liggen BBC3 en BBC4 er al weer een aantal dagen uit. Monitored Tweak hun systemen wel ?
Ik heb geen Premium dus geen BBC3 en BBC4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
Aaargh! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 07:01:
[...]

Waarom is dit dan in Enschede en Almere ook zo ? ..
Waarschijnlijk is de software die op de TV box (in Tweak & KPN gebied) draait redelijk het zelfde;
Je wil geen 2 totaal verschillende platformen hebben draaien.
Ik denk dat er ergens een configuratie bestand is die kiest ofdat je in een KPN of tweak gebied zit.

Standaardisatie. Providers willen tegenwoordig alles gelijk hebben. Kijk naar KPN. Alles gaat naar 1 platform. Overal wordt de zelfde soort config uitrolt. TV op vlan x, internet op vlan y.
Daarnaast is de ontwikkeling nog niet klaar op het sparql platform. Ik denk dat dat meer prioriteit heeft.
Aaargh! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 07:01:
[...]

.... En waarom was dit bij Tweak Blauw niet nodig ?
Het blauwe Tweak abbo is ontwikkeld door GHM. Deze speler heeft alles in handen; er kon vanuit scratch worden ontwikkeld. GHM kan gewoon features toevoegen aan hun eigen platform; ze "beheren" immers hun eigen VLAN.

geen insight informatie; gewoon logica & lezen van forums GOT. :+
Fouten mogen natuurlijk worden gemeld

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Vandaag wel weer een herstart van de box gehad. Zit nu alweer enkele uren TV te luisteren....ja, ben aan het werk en dan is luiheid en focus een belangrijke. Heb net de TV-show geluisterd.

Wireless is al de hele dag volgens mij niet uit gevallen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43
Same here. Vrij irritant, want het zijn wel zenders die hier met regelmaat bekeken werden. Gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Iemand die de Abox42 werkend heeft gekregen icm een Samsung TV remote? Mijn HU7500 heeft een fijne universal remote maar deze werkt alleen als het apparaat bekend is in de database van Samsung. Heb echter gezocht op Abox, Abox42, M12, Sparql enz. maar niets gevonden in de database van Samsung. Nu moet ik dus constant de afstandsbediening van de Abox erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 14:49
Hier ook een tevreden fw7 gebruiker. De wifi staat uit en de rest werkt perfect (tv+internet via kabel + telefoon). Gebruik de abox voor zowel tv als radio. fw7 werkt voor mij stukken beter dan fw4, vooral qua tv en telefoon.
Wdeb schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:15:
[...]

Ik ben ook een basis gebruiker. Erg basis zelfs. Maar, je bent de eerste die aangeeft dat FW7 toch goed werkt. Want tot nu toe had altijd wel iemand klachten met telefoon, WIFI of TV. Maar 1 tevreden berichtje staat voor mij altijd voor duizenden tevreden mensen. Terwijl ik er altijd vanuit ga dat 1 negatief berichtje staat voor max. enkele tientallen ontevreden mensen. Leuk joh, dat internet.

Maar....ik ga dus gewoon zo eens over. Eens kijken wat het oplevert. Ik ga er vanuit dat die "instelling" het DNS-verhaal is. Alhoewel ook dat inmiddels wel in de configuratie van Tweak gewijzigd zal zijn.

Ik laat het horen als ik toch weer terug ga naar 63b. Ik heb vandaag enkele keren een uitval van het WIFI gehad, een keer een radio die geen signaal meer had en een keer een herstartende abox. Dus storender zal het vast niet worden....

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Alphalorne schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:39:
[...]

Same here. Vrij irritant, want het zijn wel zenders die hier met regelmaat bekeken werden. Gemeld?
Nog niet gemeld, zo eens kijken of het nog steeds zo is ...

Heb liever dan nederland 1-3 er uit ligt dan BBC 3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
En ja hoor, versie 7 en mijn telefoon ligt er weer uit.

Bah.

En die sparqlbox lijkt er nog steeds niet tegen te kunnen dat hij de hele dag op de radio staat.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in almere Waterwijk sinds 2 dagen weer ouderwetse bevriezingen op tv. Ook de wifi lijkt wel een rood knipperlicht. Op de zyxel verdwijnen de icoontjes van internet en telefonie.daarna rode lampjes en weer aangaan. Maanden probleemloos gefunctioneerd en ineens is het zomaar mis!!!!!! Versie 7 heeft wel een tijdje goed gewerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik realiseer me nu dat het bij ons al enige tijd goed werkt op FW5. Geloof hier en daar een herstart, maar bijv. de TV blijft het erg goed doen. Wellicht hebben we geluk... :)

Ik ben trouwens wel benieuwd of je zo'n abox kan aanschaffen. Voor een paar tientjes heb je de huur er zo uit.... iemand het zelfde idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdeb schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:12:
En die sparqlbox lijkt er nog steeds niet tegen te kunnen dat hij de hele dag op de radio staat.
Dit heb ik al heel vaak gemeld bij Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Zou het bij jou dan aan de zyxel liggen.
Je hebt op elke dienst problemen.
(Telefoon, sparqlbox en wif)
Vraag eens of tweak de zyxel te vervangen.
Wdeb schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:12:
En ja hoor, versie 7 en mijn telefoon ligt er weer uit.

Bah.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Killerbert schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:14:
[...]

Die tv streams zitten op een apart VLAN. KPN heeft dat VLAN niet aan internet hangen en ze willen er ook geen andere (niet KPN) streams of diensten overheen. Om een EPG, uitzending gemist, begin gemist, pauzeren & om opnames te plannen dient er verbinding gemaakt te worden met het Sparql platform. Dat kan alleen via internet mag dus niet via het KPN TV VLAN. Zodoende heeft de TV box 2 VLAN's nodig.

Hmmm. Begrijp ik nou goed dat Sparql op de gebieden buiten Almere en Enschede eigenlijk geen Sparql is?

Krijg je dan wel HBO en al die gekkigheid als je niet in Almere/Enschede woont maar wel Tweak zou nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Ja, je krijgt wel HBO. Enige wat het verschil is dat je niet de streams van Sparql krijgt, maar die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:00
Gisteren het installatiepakket ontvangen, alleen blijkt dat ik een gebruikte sparql box heb ontvangen (serienummers kloppen met pakbon etc). Maar het lipje van de batterij van de afstandsbediening was er al uitgehaald en er zat geen beschermende folie meer op het hoogglans zwart. Tevens zaten op de afstandsbediening en de sparql box zelf al lichte krasjes (het soort wat je super snel op hoogglans plastic krijgt). En de vingerafdrukken op de afstandsbediening niet vergeten natuurlijk.
Geven ze de boxen eerst een softwareupdate oid? Of heb ik gewoon een gebruikte die om wat voor redenen ook teruggestuurd is gekregen?
En hoort er wel beschermfolie op het hoogglans zwart te zitten zoals bij de router?

En mijn genexis modem seal lag er zo goed als af (niet degelijk vastgeplakt), dus even wat foto's van de binnenkant geschoten, zal ze vanavond wel even uploaden :P )

Wat ik tevens wel jammer vind is dat er niet een netwerkkabel bij de sparql box meegeleverd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Lieuwe15 op 10-03-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:55:
Gisteren het installatiepakket ontvangen, alleen blijkt dat ik een gebruikte sparql box heb ontvangen (serienummers kloppen met pakbon etc). Maar het lipje van de batterij van de afstandsbediening was er al uitgehaald en er zat geen beschermende folie meer op het hoogglans zwart. Tevens zaten op de afstandsbediening en de sparql box zelf al lichte krasjes (het soort wat je super snel op hoogglans plastic krijgt). En de vingerafdrukken op de afstandsbediening niet vergeten natuurlijk.
Geven ze de boxen eerst een softwareupdate oid? Of heb ik gewoon een gebruikte die om wat voor redenen ook teruggestuurd is gekregen?
En hoort er wel beschermfolie op het hoogglans zwart te zitten zoals bij de router?

En mijn genexis modem seal lag er zo goed als af (niet degelijk vastgeplakt), dus even wat foto's van de binnenkant geschoten, zal ze vanavond wel even uploaden :P )

Wat ik tevens wel jammer vind is dat er niet een netwerkkabel bij de sparql box meegeleverd wordt.
Hmm, netwerkkabel hoort er wel bij te zitten. Lijkt erop dat je inderdaad al een gebruikte Sparql box hebt ontvangen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 19:26
Sinds een uur heb ik dan ook de 1000 mbit glasvezel verbinding van Tweak (Enschede). Ik haal op het draadje rond de 909mbit download en 920mbit upload, bijzonder om te zien dat upload hier nu sneller is. De installatie ging zeer snel, het mannetje was hier in 15 minuten klaar. TV lijkt aardig te werken, al heb ik het idee dat het beeldkwaliteit iets minder is t.o.v. Ziggo. En, een kleine ergenis van mijn kant is dat, als je van kanaal veranderd op tv dat je het geluid al een tijdje hoort voordat het beeld door komt. Beetje jammer dat het niet meteen door komt.

O, en een ander klein puntje, maar misschien ben ik te voorzichtig... Ik heb het idee dat de batterijen in de afstandsbediening al een beetje op zijn dus die wilde ik vervangen, maar ik krijg het klepje niet open. Toen heb ik even een kleine schroevendraaier erin gestoken om m wat open te wrikken maar dat ging niet. Niet te hard geprobeerd omdat ik niet nu al de afstandsbediening wil slopen :') Iemand anders hier ook problemen mee?

Helaas, zoals al vaker gelezen, is de wifi ZEER droevig. Zelfs de modem/router van Ziggo was beter, daar haalde ik nog rond de 80mbit op een 90mbit verbinding. Nu met 1000mbit haal ik 53mbit via wifi, zeer triest dus.

Nou ben ik benieuwd naar jullie advies over een router die het wifi signaal wel goed doorlaat. Moet ik dan sowieso denken aan een router met a/c en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Is dit bijvoorbeeld een goede vervanging of heeft iemand een beter idee? pricewatch: Asus RT-AC66U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik haal hier 144mbit, maar hier staat de modem ook in de woonkamer.
Die 144 is voldoende voor de kids en de vrouw, ikzelf sluit mn lap standaard aan op draad.

Wil je hogere snelheden zit je al rap aan een andere router die je weer in de zyxel prikt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 22:13
Serellyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:35:
Sinds een uur heb ik dan ook de 1000 mbit glasvezel verbinding van Tweak (Enschede). Ik haal op het draadje rond de 909mbit download en 920mbit upload, bijzonder om te zien dat upload hier nu sneller is. De installatie ging zeer snel, het mannetje was hier in 15 minuten klaar. TV lijkt aardig te werken, al heb ik het idee dat het beeldkwaliteit iets minder is t.o.v. Ziggo. En, een kleine ergenis van mijn kant is dat, als je van kanaal veranderd op tv dat je het geluid al een tijdje hoort voordat het beeld door komt. Beetje jammer dat het niet meteen door komt.

O, en een ander klein puntje, maar misschien ben ik te voorzichtig... Ik heb het idee dat de batterijen in de afstandsbediening al een beetje op zijn dus die wilde ik vervangen, maar ik krijg het klepje niet open. Toen heb ik even een kleine schroevendraaier erin gestoken om m wat open te wrikken maar dat ging niet. Niet te hard geprobeerd omdat ik niet nu al de afstandsbediening wil slopen :') Iemand anders hier ook problemen mee?

Helaas, zoals al vaker gelezen, is de wifi ZEER droevig. Zelfs de modem/router van Ziggo was beter, daar haalde ik nog rond de 80mbit op een 90mbit verbinding. Nu met 1000mbit haal ik 53mbit via wifi, zeer triest dus.

Nou ben ik benieuwd naar jullie advies over een router die het wifi signaal wel goed doorlaat. Moet ik dan sowieso denken aan een router met a/c en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Is dit bijvoorbeeld een goede vervanging of heeft iemand een beter idee? pricewatch: Asus RT-AC66U
denk dat je gewoon een goeie AC router moet kopen

ik wacht helaas nog op mijn tweak glasvezel denk dat het nog 3 weekjes gaat duren
waar in enschede woon je centrum etc

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
deurklinkje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:51:
[...]

ik wacht helaas nog op mijn tweak glasvezel denk dat het nog 3 weekjes gaat duren
Een goede router en AC gaan niet samen, denk eerder aan AP's toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 06:45:
Hier in almere Waterwijk sinds 2 dagen weer ouderwetse bevriezingen op tv. Ook de wifi lijkt wel een rood knipperlicht. Op de zyxel verdwijnen de icoontjes van internet en telefonie.daarna rode lampjes en weer aangaan. Maanden probleemloos gefunctioneerd en ineens is het zomaar mis!!!!!! Versie 7 heeft wel een tijdje goed gewerkt.
Als je Icoontjes verdwijnen op de Zyxel lijkt het meer een WAN probleem, als eerste zou je kunnen kijken of de RJ45 kabel er goed in zit, indien mogelijk de kabel tijdelijk vervangen met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Welke firmware? Lijkt op reboots namelijk, probeer firmware 1.00(AAKL.6) eens. Die draait hier al 2 weken stabiel zonder haperingen met 4 laptops, 6 mobiele devices en 1 nas. Met firmware 7 was mijn iphone 6+ het probleem, zodra die een lease aanvroeg ging de modem/router structureel op zn bek.

[ Voor 25% gewijzigd door HaterFrame op 10-03-2015 17:45 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Draai alweer een paar maanden stabiel op 6b5. Firesphere heeft ze op zijn site staan.

http://static.codingplayground.nl/zyxel/betas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Ter info / weet iemand meer details?

Veel Nederlandse tv-kijkers krijgen vanaf april gratis een online muziekdienst. Dan brengt het Canadese bedrijf Stingray een eigen app uit. Dat heeft Stingray aan Totaal TV bevestigd.
Stingray is eigenaar onder meer eigenaar van de muziekdiensten Music Choice en XLnt. Beide muziekdiensten gaan verder onder de merknaam Stingray Music.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19282/
En volgens een andere versie van het persbericht: Kijkers die via hun tv-toestel toegang hebben tot Stingray Music Channels krijgen de Stingray Music app gratis. Consumenten hoeven zich alleen eenmalig te registreren met behulp van audiosignaal herkenning.

Ter achtergrond, uit juni 2014:
Archibald Media Group (ook bekend als 2Connect Media) actief met de televisiezenders Lite TV, 100 % NL TV en de non-stop radiozenders van XLnt Radio is overgenomen door het Canadese bedrijf Stingray Digital. Stingray Digital is in Nederland bekend van haar digitale radiopakket met non-stop radiozenders onder de naam Music Choice International.
http://www.mediamagazine....oor-eigenaar-music-choice

Ik heb deze app gevonden: https://play.google.com/s....stingray.galaxie.android
In de lijst van 100en providers die je moet kiezen kan ik geen Tweak vinden, ook nog geen andere NL providers die wel genoemd worden in het persbericht trouwens.

[ Voor 84% gewijzigd door frelam op 11-03-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Mailtje gestuurd met paar foto's van de afstandsbediening en zojuist een mail terug dat er een nieuwe afstandsbediening opgestuurd wordt. Netjes van ze.
En netwerkkabel maakt mij niet zoveel uit, heb nog iets van 250m liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:22
https://twitter.com/TweakNL/status/575605056621408256

"Tweak stopt per direct bewaarplicht

Vanochtend heeft de voorzieningenrechter in Den Haag de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens buiten werking gesteld. Dat betekent dat providers niet langer verplicht zijn om gegevens over internet- en telefoonverkeer van hun klanten op te slaan.

Wij zijn erg blij met deze uitspraak. Tweak stopt per direct met het voldoen aan de bewaarplicht. De uitspraak van de rechter betekent dat het Europese recht boven de Nederlandse wetgeving wordt gesteld.

Onze bijzondere complimenten aan onze collega's van BIT, SpeakUp en Voys voor het aanspannen van hun rechtzaak tegen de staat. Daarnaast gaat onze dank uit naar de Stichting Privacy First, de vereniging Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten, de vereniging Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten en de vereniging Nederlandse vereniging van Journalisten.

Lees meer over deze uitspraak op Tweakers, Nu.nl, de Telegraaf of de NOS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Gelijk hebben ze. Zal een aardige kostenbesparing opleveren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Adequate, vlotte beslissing en ook PR-technisch lijkt er vooruitgang in te zitten ;)
Mijn complimenten Tweak!

[ Voor 58% gewijzigd door frelam op 11-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 19:26
deurklinkje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Ik woon in Glanerbrug. Het heeft bij mij ruim 4 weken geduurd vanaf de aanvraag tot installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag heren, ik heb zins gisteren ook een werkende "alles in 1" van tweak, alles werkt prima, maar er zijn 2 dingen die ik anders wil zien, dus aan jullie de vraag, hoe krijg ik poort 80 dicht? en hoe komt ik van die " Expires In: 21 hours:40 minutes:31 seconds " af, dit is een lastig iets moet na 24 uur mijn utp kabel uit mijn laptop halen, en vervolgens weer in pluggen om weer verbinding te hebben, of is dit een os iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:59:
Goedenmiddag heren, ik heb zins gisteren ook een werkende "alles in 1" van tweak, alles werkt prima, maar er zijn 2 dingen die ik anders wil zien, dus aan jullie de vraag, hoe krijg ik poort 80 dicht? en hoe komt ik van die " Expires In: 21 hours:40 minutes:31 seconds " af, dit is een lastig iets moet na 24 uur mijn utp kabel uit mijn laptop halen, en vervolgens weer in pluggen om weer verbinding te hebben, of is dit een os iets ?
Dat "Expires In" heeft gewoon met je DHCP lease te maken en wordt automatisch vernieuwd, hoef je verder niets mee te doen.

Wat betreft je poort 80: wat bedoel je hier precies mee? Poort 80 wordt normaal gesproken voor http verkeer gebruikt dus die wil je niet dichtgooien lijkt me. Als je de poort voor de webinterface van de router wil wijzigen ga je naar Maintenance > Remote MGMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, met dat Expires gedoe is me duidelijk, betreft poort 80, die zie ik liever gesloten, i.v.m hackers enzo, en bovendien met mijn vorige isp (ziggo) kon het ook, met het modem op bridge mode, eigen router er achter, maar had gewoon internet terwijl poort 80 gesloten was, dus waarom zou dat bij tweak dan niet kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

Quad

Doof

Ik denk dat het eerder bedoeld is voor externe benadering. Poort 80 is een http poort, en als je dus naar je publieke IP surft bijvoorbeeld http://87.87.86.86:80 kom je vermoedelijk op je modem terecht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 06:45:
Bij ons was een jaar geleden de adapter van het glasvezelmodem kapot gegaan, de lampjes gingen toen ook constant knipperen. Tweak had binnen 2 dagen een nieuwe adapter bij ons geleverd.

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markied schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Bij ons was een jaar geleden de adapter van het glasvezelmodem kapot gegaan, de lampjes gingen toen ook constant knipperen. Tweak had binnen 2 dagen een nieuwe adapter bij ons geleverd.
Het lijkt weer spontaan te zijn overgegaan. Heel wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad, klopt wel, als dat ik doe kom ik inderdaad op het inlog scherm terecht, maar zit nog wel met het fijt, dat het van buitenaf, poort 80 open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:44:
Quad, klopt wel, als dat ik doe kom ik inderdaad op het inlog scherm terecht, maar zit nog wel met het fijt, dat het van buitenaf, poort 80 open staat.
Als je hem blocked kan tweak ook niet meer in je modem inloggen. Ziggo kan dat nog wel via een andere route dus misschien vandaar.

Tweak heeft sowieso geen eigen toegang tot router terwijl ze wel vinden dat ze er af en toe in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Bij maintenance > remote mgmt kun je aangeven dat je alleen vanaf de lan kant op je router mag. Dat je vanaf je eigen netwerk er wel bij kan via je externe ip zou kunnen. Dit soort dingen kun je bijvoorbeeld beter testen met een telefoon via mobiel internet. Dan weet je zeker of hij aan of uit staat.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:53:
[...]

Tweak heeft sowieso geen eigen toegang tot router terwijl ze wel vinden dat ze er af en toe in moeten.
Dat is niet helemaal waar, ze kunnen via TR-069 bij de router, maar gebruiken dit eigenlijk alleen voor het pushen van telefonie gegevens.

[ Voor 24% gewijzigd door hovemt op 11-03-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56
Is er iemand waarbij de Sparql app wel werkt op een tablet met android 4.4.4?
Op mijn telefoon met Android 4.1.2 werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hovemt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:47:
[...]
Bij maintenance > remote mgmt kun je aangeven dat je alleen vanaf de lan kant op je router mag. Dat je vanaf je eigen netwerk er wel bij kan via je externe ip zou kunnen.
Dit is de standaard instelling, ik heb hier nooit iets aan veranderd, ik heb het net getest en kan er ook niet van "buiten" bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VicVLT, dan is nu de vraag, hoe kan ik die poort dan weer dicht gooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
Wat al 2 keer aangegeven is bij de remote managment settings daar kan je intern en extern het eea open zetten
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 02:20:
VicVLT, dan is nu de vraag, hoe kan ik die poort dan weer dicht gooien ?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

offtopic:
ieuw
:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:17:
Wat al 2 keer aangegeven is bij de remote managment settings daar kan je intern en extern het eea open zetten

[...]
Dat is wat anders dan poort 80 blokkeren voor al het inkomende verkeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:47:
[...]

Bij maintenance > remote mgmt kun je aangeven dat je alleen vanaf de lan kant op je router mag. Dat je vanaf je eigen netwerk er wel bij kan via je externe ip zou kunnen. Dit soort dingen kun je bijvoorbeeld beter testen met een telefoon via mobiel internet. Dan weet je zeker of hij aan of uit staat.

[...]

Dat is niet helemaal waar, ze kunnen via TR-069 bij de router, maar gebruiken dit eigenlijk alleen voor het pushen van telefonie gegevens.
Als tweak via Tr-069 toegang heeft tot de router(ik weet wat je met dat protocol kan) waarom heeft vraagt tweak dan regelmatig om toegang via remote acces en hebben ze hier dan ook je wachtwoord nodig? Plus ze vragen om je wachtwoord via e-mail. Maakt het voor hackers wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Het is bekend dat je bij de support desk bij Tweak "on the job" getraint wordt. Ik vermoed dat het TR-069 protocol simpelweg een steilere leercurve heeft. Kortom: gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt, dit was de truc, eindelijk is poort 80 stealth.

Mr-D. U heeft gelijk stond er al 2 keer, ik heb zekers nog een bril nodig, hahahahahaha.....
Bijdeze, ook iedereen bedankt, die mee hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriendje100
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik ben ook al even op zoek naar een andere provider (Almere) en ik heb ook zitten denken over tweak, maar ik wil ook een pauze functie hebben op de tv met eventueel terug spoelen wat ik nu ook heb bij Telfort. Helaas zie ik dat dit niet echt gaat werken.

Ik denk dat ik nog maar even een jaartje overstap van ADSL2 naar de 50/50 en wacht nog even met de overstap naar Tweak. Ik lees helaas te veel problemen met de Sparql. Wel jammer, omdat het echt een mooie aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik kwam er gisteren achter dat ik niet een maand overlap heb in abonnementsgeld :D. Omdat mijn Lijbrandt verbinding op 26-3 omgezet wordt naar telfort en ik tot 19-03 de tijd heb om dat te annuleren (en dus per 26-3 lijbrandt ook op te zeggen),
En mijn tweak wordt op 23-3 opgeleverd, komt dat toevallig mooi uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Naar aanleiding van ANdrode in "Vodafone Thuis via Glasvezel" eens factuurnummers uitgezet tegen de maanden om zo een tijdsbeeld te krijgen.

Grappig is om te zien dat tot en met Juli het verschil per maand rond de 85000 is. Daarna is het verschil per maand nog maar gemiddeld 20000.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13265233/factuurnummers.png

[ Voor 12% gewijzigd door hovemt op 12-03-2015 14:19 . Reden: Grafiek toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
hovemt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:14:
Naar aanleiding van ANdrode in "Vodafone Thuis via Glasvezel" eens factuurnummers uitgezet tegen de maanden om zo een tijdsbeeld te krijgen.

Grappig is om te zien dat tot en met Juli het verschil per maand rond de 85000 is. Daarna is het verschil per maand nog maar gemiddeld 20000.

[afbeelding]
Interessant, het afstoten van dsl en/of news heeft hier vast mee te maken, zou 20.000 klanten op het eigen net in almere en enschede reeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Het afstoten van Tweaknews was pas in februari dit jaar. De terugval is op het moment van de Sparql introductie. Ik neem aan dat er ook nog een aantal mensen buiten Almere en Enschede Tweak hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door hovemt op 12-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hovemt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:14:

[afbeelding]
Eentje daarvan ben ik, sinds ik sinds oktober mijn TweakDSL lijn heb opgezegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:28

Quad

Doof

hovemt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
Ik neem aan dat er ook nog een aantal mensen buiten Almere en Enschede Tweak hebben.
:Y
Tweak was op moment van aansluiten de voordeligste provider voor 100/100 (sinds januari dit jaar op 50/50) met onbeperkt bellen. (geen TV).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Normaal gesproken zeg ik ja
Maar zodra remotemanagment aanstaat in de standaard config staat poort 80 standaard open want dan zie je het inlogscherm van je router ;) maar hier zijn ook mensen die minder ver zijn dan de meeste hier vandaar dat ik dit zo aanhaalde en en het is hiermee ook opgelost
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:40:
[...]

Dat is wat anders dan poort 80 blokkeren voor al het inkomende verkeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Het is mij opgevallen dat het mogelijk is om in de Zyxel het internet zowel te routen als te bridgen. Hierdoor kun je een eigen router gebruiken voor het internet, maar laat je wel je TV en telefonie via de Zyxel lopen.

Dit is te vinden onder Network Setting >> Broadband. Bij ETHWAN klik je op edit en scroll je naar onderen. Hier vind je Enable con-current WAN en kun je na het enablen een poort aangeven wat je als bridge poort gebruikt.

Wat je hiermee wel hebt is dat je een tweede IP-adres krijgt, dus ik weet niet helemaal zeker of Tweak daar wel helemaal op zit te wachten. Voordeel hiervan wel is dat je de wat meer gangbare routers kunt gebruiken en dat je het TV platform en je LAN gescheiden hebt.

Ik weet trouwens niet of deze optie überhaupt aanwezig is bij de standaard configuratie, is er iemand die dit na kan gaan? Ik heb namelijk de standaard configuratie verwijderd en de Zyxel zelf opgebouwd om TR-069 te kunnen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo2012
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
Zijn er hier Tweak gebruikers uit Enschede die hun ervaring met Tweak internet, Sparql tv en de telefonie met mij willen delen?

Ik heb nu 50Mbit glasvezel via Telfort (voorheen Concepts ICT) en heb in bijna 10 jaar tijd zo goed als nooit storingen gehad.

Maar met het 3-in-1 aanbod van Tweak met 1Gbit, lagere telefoontarieven, en de HBO zenders, zit ik er sterk aan te denken om over te stappen. Ik ben alleen bang dat ik spijt krijg en dat er teveel storingen zijn en ik vervolgens een jaar vastzit bij een aanbieder waarover ik niet tevreden ben.

Welke Tweak klanten uit Enschede (of Almere) kunnen ze aanraden of juist afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Enschede hier net getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212026991.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212025369.png

Internet werkt altijd als een trein, met bijvoorbeeld usenet trek ik de verbinding helemaal vol 1007 Mbit!
TV heb ik niet, hiervoor gebruik ik Ziggo ik zit er wel aan te denken om zelf ook TV te nemen van Tweak, alleen geen idee hoe het nu met de vastlopers gaat...

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 13-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Ook Enschede, weet niet welke server in dronten je gebruikt maar dit zijn mijn resultaten:

hofman hosting
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212067141.png
websitebeheer
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212070077.png
elite game servers
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212071437.png
solcon
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212073466.png

Ik weet dat er nogal wat factoren zijn bij dit soort testen maar vind het verschil toch opmerkelijk, 900+ download haal ik nooit bij deze test, 800+ wel eens gezien, meestal in de 700 voor een 'snelle'.

on topic edit:
verder geen klachten over internetverbinding, bovenstaande snelheidsverschil valt vast te verklaren
router is net zo kut als iedere andere isp maar prima voor normaal gebruik
gewoon tv kijken en rondzappen gaat prima, extra functionaliteit is gammel en onhandig
voip nooit gebruikt

edit2 @ hovemt:
met een router die vooralsnog alleen van meegeleverde naar versie 7 is geupdate zie ik dezelfde opties

[ Voor 25% gewijzigd door frelam op 13-03-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
frelam schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:07:
Ook Enschede, weet niet welke server in dronten je gebruikt maar dit zijn mijn resultaten:

[afbeelding]

Ik weet dat er nogal wat factoren zijn bij dit soort testen maar vind het verschil toch opmerkelijk, 900+ download haal ik nooit bij deze test, 800+ wel eens gezien, meestal in de 700 voor een 'snelle'.
Dronten - hofman hosting:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212168288.png
Dronten - websitebeheer
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212174380.png
Dronten - Solcon
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4212177997.png
Dronten - elite game servers
Bagger server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ja in tweak config wat ik nu nog heb kan je idd dit ook aanvinken
ga ik zondag ff mee hobbyén (nieuwe taal??) thankxz
hovemt schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:56:
Het is mij opgevallen dat het mogelijk is om in de Zyxel het internet zowel te routen als te bridgen. Hierdoor kun je een eigen router gebruiken voor het internet, maar laat je wel je TV en telefonie via de Zyxel lopen.

Dit is te vinden onder Network Setting >> Broadband. Bij ETHWAN klik je op edit en scroll je naar onderen. Hier vind je Enable con-current WAN en kun je na het enablen een poort aangeven wat je als bridge poort gebruikt.

Wat je hiermee wel hebt is dat je een tweede IP-adres krijgt, dus ik weet niet helemaal zeker of Tweak daar wel helemaal op zit te wachten. Voordeel hiervan wel is dat je de wat meer gangbare routers kunt gebruiken en dat je het TV platform en je LAN gescheiden hebt.

Ik weet trouwens niet of deze optie überhaupt aanwezig is bij de standaard configuratie, is er iemand die dit na kan gaan? Ik heb namelijk de standaard configuratie verwijderd en de Zyxel zelf opgebouwd om TR-069 te kunnen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo2012
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
Bedankt voor jullie reactie kmichael en frelam. Ik heb de knoop doorgehakt, en me aangemeld bij Tweak. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Ik heb vorige week mijn contract getekend terug gestuurt maar heb van tweak nog geen reactie gehad is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, had ik ook. Heb uiteindelijk maar elke week gebeld om een statusupdate, want uit zichzelf geven ze er geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Caelorum schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:14:
Ja, had ik ook. Heb uiteindelijk maar elke week gebeld om een statusupdate, want uit zichzelf geven ze er geen een.
En welke reactie kreeg je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja? We hebben je contract gekregen? Maar we kunnen niet zeggen wanneer er iemand langskomt. En dat een aantal keer.
Je moet een beetje geduld hebben bij Tweak heb ik al gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hun standaard antwoord van 'Over twee weken' gebruiken ze niet meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
In december en januari in ieder geval niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Bij mij was het "je contract is kwijt, stuur maar opnieuw 1 op". Geen zin hebbende in dubbele contracten en bui al zien hangen dat ik met dezelfde teringzooi zou moeten dealen als ze vervolgens 2x alles afschrijven en al helemaal geen zin hebbende in langer wachten nog maar wat gemailed in de hoop een andere helpdesker te krijgen die wel verder kijkt dan neus lang is, en zowaar dat werkte - het contract was gevonden.

Ze kunnen het zelf ook niet helpen en tweak neemt ze waarschijnlijk juist specifiek daarom aan dus dat bleek slechts het begin van een eindeloze stroom aan bullshit en leugens vanuit de servicedesk, geen goed woord voor over, pure klantenhaat en klant-op-afstand-houden naar mijn mening.

Maar goed, als je spul eenmaal op orde is heb je er hopelijk zelden mee te maken.

edit: wat netter taalgebruik :)

[ Voor 6% gewijzigd door frelam op 15-03-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Nou ik hoop dat
Ik over een paar weekjes mijn verbinding in orde heb zal maandag wel eens effe bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid was sinds de verhoging ongeveer 350/60, vrijdag maar eens gemaild.
Ze vroegen vervolgens informatie over mijn pc en dergelijke, vandaag hebben ze mijn modem nagekeken en voilà 950/950 en alles lijkt verder goed te werken. _/-\o_ (Zyxel met de laatste firmware, Almere-Haven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
frelam schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:34:
edit: wat netter taalgebruik :)
Probeer het nog eens wat netter uit te drukken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testsite
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 07:35

Optie is aanwezig in de standaard config. Heb nu mijn eigen router aan de Zyxel hangen, alles werkt perfect. VOIP en TV-signaal lopen nog gewoon apart over de Zyxel.
Toevallig had ik dezelfde dag de helpdesk van Tweak aan de lijn (mobiel) omdat mijn VOIP eruit lag en de helpdeskmedewerker vroeg of ik de telefonie over de ZyXel of over de Asus had lopen :+ Twee IP-adressen leek heel normaal te zijn ;) .
Ben heel tevreden zo, bedankt voor je info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Yess, op zo'n setup zit ik dus al maanden te wachten. Blijkt het gewoon al die tijd te kunnen! Mooi!

Thnx hovemt!

[ Voor 7% gewijzigd door Alphalorne op 16-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
testsite schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Optie is aanwezig in de standaard config. Heb nu mijn eigen router aan de Zyxel hangen, alles werkt perfect. VOIP en TV-signaal lopen nog gewoon apart over de Zyxel.
Toevallig had ik dezelfde dag de helpdesk van Tweak aan de lijn (mobiel) omdat mijn VOIP eruit lag en de helpdeskmedewerker vroeg of ik de telefonie over de ZyXel of over de Asus had lopen :+ Twee IP-adressen leek heel normaal te zijn ;) .
Normaal gesproken zou je verwachten dat providers daar minder happig op zouden zijn, maar als mijn vermoedens kloppen zijn ze in juli heel wat klanten kwijtgeraakt (zie hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3") en hebben ze nu heel wat ip-adressen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21

Heb je hierdoor niet het probleem dat je een router moet hebben dat VLAN aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Lfshiu schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:26:
[...]

Heb je hierdoor niet het probleem dat je een router moet hebben dat VLAN aan kan?
Nee, het is een bridge, waardoor het untagged wordt doorgegeven naar de assigned LAN Poort. Had het zelf even getest door er een laptop aan te hangen en die kreeg netjes een ip-adres uit de scope van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Kan niet wachten om dit eindelijk in te stellen vanavond. Hoe zijn de poorten bij 'Enable con-current WAN' gelabelled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:22

Freakie1NL

Grote Baas

hovemt schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Normaal gesproken zou je verwachten dat providers daar minder happig op zouden zijn, maar als mijn vermoedens kloppen zijn ze in juli heel wat klanten kwijtgeraakt (zie hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3") en hebben ze nu heel wat ip-adressen over.
Yeap ik kan je zo vertellen dat Tweak weer 3 beschikbare IP adressen er bij heeft.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
testsite schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Heb jij verder nog iets gedaan? Als ik dat vinkje plaats, krijg ik inderdaad op mijn route een wan ip, maar werkt mijn telefoon niet meer (in gesprek toon/not registered).. Tv werkt wel.

EDIT: Het werkt! Nadat ik bij SIP SERVICE PROVIDER de tweakphone instellingen in ben gedoken en de Bound Interface Name veranderde van Multi_WAN naar ANY_WAN en weer terug, was de telefoon ineens geregistreerd. Supertip!! One very happy camper!

[ Voor 14% gewijzigd door Alphalorne op 16-03-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Alphalorne schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:46:
Kan niet wachten om dit eindelijk in te stellen vanavond. Hoe zijn de poorten bij 'Enable con-current WAN' gelabelled?
De poorten zijn op dezelfde manier gelabeled als op de router, dus poort 1 in webinterface staat gelijk aan fysieke poort 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm... Heb de optie "Enable con-current WAN" niet in mijn ZyXEL ( versie: VMG8324-B10A)
Moet misschien maar eens de ZyXEL updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:58:
Hmmmm... Heb de optie "Enable con-current WAN" niet in mijn ZyXEL ( versie: VMG8324-B10A)
Moet misschien maar eens de ZyXEL updaten.
Gebruik je de standard config van Tweak? Volgens mij zit die functie daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Is de standard config.
Tijd om alles nog maar eens door te lezen hier :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 20:02 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.