Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:22
SamPatterson schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:06:
Je kunt in de N300A instellen met welke provider je uitgaand of inkomend wil bellen. Standaard staat inkomend geloof ik op analoge telefonie.
Heb inmiddels de "vaste" aansluiting in het menu op disabled gezet en op dit moment 1 VOIP verbinding naar buiten ingesteld als default extern bellen. Beide lijnen staan wel open voor inkomend belverkeer.

Ook getracht 1 VOIP verbinding actief te laten en dan te bellen. Probleem blijft bestaan.

Als ik weer terug ga naar de vast lijn heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
hovemt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:34:
Dan heeft de router inderdaad nog geen verbinding. Ik ben trouwens benieuwd of je in de Zyxel je een IP krijgt voor de IPTV interface. Controleer dan ook gelijk het VLAN waarin het internet zit, of dit wel daadwerkelijk 34 is en niet 6.
Nee in de Zyxel stond ook vlan34 ingesteld.

Wat mij wel opviel is dat de zyxel een IP kreeg die begon met 84. en de TP-Link een die begon met 217.

Weet niet of dat raar is?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een ander ip-adres komt waarschijnlijk doordat beide een verschillend mac-adres hebben en dat ze beide niet met hetzelfde getal beginnen komt vermoedelijk door het te kort aan IPv4 adressen en het inkopen van restvoorraad uit andere landen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
Raven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:28:
Een ander ip-adres komt waarschijnlijk doordat beide een verschillend mac-adres hebben en dat ze beide niet met hetzelfde getal beginnen komt vermoedelijk door het te kort aan IPv4 adressen en het inkopen van restvoorraad uit andere landen.
Dat opkopen is wel een erg voorbarige conclusie. Tweak/cambrium heeft meerdere ip-ranges tot haar beschikking:

82.197.192.0 - 82.197.223.255 NL-CAMBRIUM-20031111 Cambrium BV
84.245.0.0 - 84.245.63.255 NL-CAMBRIUM-20040802 Cambrium BV
185.6.48.0 - 185.6.51.255 NL-CAMBRIUM-20121009 Cambrium IT Services B.V.
217.19.16.0 - 217.19.31.255 NL-CAMBRIUM-20030121 Cambrium BV, located in Almere and Velsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Static instellen van de Zyxel IP en Mac werkt ook, maar geen internet verbinding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Je zou eens kunnen kijken of je wel internet krijgt als je ook een IPTV interface aanmaakt. Dus in openWRT bij de switch vlan 4 toevoegen met tagged op WAN en CPU. Dan nieuwe interface aanmaken met DHCP op die vlan4. Dan gewoon je internet VLAN ook weer op dhcp zetten. Let er wel op dat je een ander MAC adres voor die IPTV vlan gebruikt.

Ondanks dat je geen IPTV gebruikt zou me het nog wel eens kunnen dat die ook ingesteld moet worden. Het zou me in ieder geval niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooncheez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:14:
Static instellen van de Zyxel IP en Mac werkt ook, maar geen internet verbinding :(
Ondersteund je router wel IPoE ?
Dat deed mijn Asus router met door Asus geleverde firmware ook niet.
Nadat ik er andere firmware opgezet had werd de verbinding van Tweak automatisch herkend en kreeg ik via DHCP een adres (wat gelijk was aan wat ik vroeger met Tweak blauw had).
Je hoeft daarvoor dus je mac adres niet te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:44:
[...]

Ondersteund je router wel IPoE ?
Dat deed mijn Asus router met door Asus geleverde firmware ook niet.
Nadat ik er andere firmware opgezet had werd de verbinding van Tweak automatisch herkend en kreeg ik via DHCP een adres (wat gelijk was aan wat ik vroeger met Tweak blauw had).
Je hoeft daarvoor dus je mac adres niet te spoofen.
Ik kan niet vinden of mijn router IPoE ondersteunt. Het is een TP-Link WDR4900 met OpenWRT erop.
hovemt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:25:
Je zou eens kunnen kijken of je wel internet krijgt als je ook een IPTV interface aanmaakt. Dus in openWRT bij de switch vlan 4 toevoegen met tagged op WAN en CPU. Dan nieuwe interface aanmaken met DHCP op die vlan4. Dan gewoon je internet VLAN ook weer op dhcp zetten. Let er wel op dat je een ander MAC adres voor die IPTV vlan gebruikt.

Ondanks dat je geen IPTV gebruikt zou me het nog wel eens kunnen dat die ook ingesteld moet worden. Het zou me in ieder geval niets verbazen.
Ik ga zo even proberen VLAN 4 ook toe te voegen, bedankt voor de tips!

Edit:
Krijg het niet voor elkaar, ook niet met de iptv VLAN toegevoegd. Het is me 1 keer gelukt een IP te krijgen, geen internet, maar dat kan ik nu ook niet meer reproduceren.

De router blijft om een IP vragen, maar krijgt er nooit 1:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Fri Feb 27 01:05:54 2015 daemon.notice netifd: wan (2747): Sending select for 217.19.31.25...
Fri Feb 27 01:05:56 2015 daemon.info dnscrypt-proxy[3303]: Refetching server certificates
Fri Feb 27 01:05:57 2015 daemon.notice netifd: wan (2747): Sending select for 217.19.31.25...
Fri Feb 27 01:05:58 2015 daemon.err uhttpd[2660]: Collected errors:
Fri Feb 27 01:05:58 2015 daemon.err uhttpd[2660]:  * opkg_conf_load: Could not lock /var/lock/opkg.lock: Resource temporarily unavailable.
Fri Feb 27 01:06:00 2015 daemon.notice netifd: wan (2747): Sending select for 217.19.31.25...
Fri Feb 27 01:06:03 2015 daemon.notice netifd: wan (2747): Sending select for 217.19.31.25...

[ Voor 105% gewijzigd door jooncheez op 02-03-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

jooncheez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:06:

Krijg het niet voor elkaar, ook niet met de iptv VLAN toegevoegd. Het is me 1 keer gelukt een IP te krijgen, geen internet, maar dat kan ik nu ook niet meer reproduceren.

De router blijft om een IP vragen, maar krijgt er nooit 1
Even bij het begin beginnen, maak eens een tcpdump op de externe interface, niet virtuele interface voor het vlan (b.v. eth0.34) maar de onderliggende interface (b.v. eth0). Laad deze in in Wireshark en controleer of de uitgaande DHCP packets correct zijn, of er netjes 802.1q tagged ethernet frames naar buiten gaan en of alle VLAN tag's kloppen.

Als dat klopt kijken of er een response terugkomt vanaf de DHCP van Tweak.

Hoe zien je iptables rules eruit (iptables -L) , blokkeer je niet toevallig de DHCP response ?

[ Voor 0% gewijzigd door Aaargh! op 02-03-2015 15:07 . Reden: Hoofdletter ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System Up Time: 48 days: 8 hours: 41 minutes
Current Date/Time: 03 Mar 2015 10:00:18

FW v7

Alleen internet en telefoon , gelukkig geen TV er bij

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Hoi allen, klein vraagje, ik ben opzoek naar een nieuw glasvezel+TV pakket, nu viel mijn oog op Tweak. (1Gbit down/up :9~) Na het e.e.a. aan Googltjes eruit trappen kwam ik toch wel een hele rits aan slechte recensies tegen m.b.t. de interactieve TV van Tweak. Nu zijn de meeste van deze reviews van een tijd terug, kan een huidige Tweak gebruiker mij deze internetboer aanraden? Of kan ik toch maar beter verder zoeken? :)

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij qua internet wel, TV laat nog wat te wensen over maar lijkt steeds beter te gaan als ik de verhalen hier zo lees.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
tabee schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:20:
Hoi allen, klein vraagje, ik ben opzoek naar een nieuw glasvezel+TV pakket, nu viel mijn oog op Tweak. (1Gbit down/up :9~) Na het e.e.a. aan Googltjes eruit trappen kwam ik toch wel een hele rits aan slechte recensies tegen m.b.t. de interactieve TV van Tweak. Nu zijn de meeste van deze reviews van een tijd terug, kan een huidige Tweak gebruiker mij deze internetboer aanraden? Of kan ik toch maar beter verder zoeken? :)
Laten we dan beginnen met de vraag: woon je daadwerkelijk in Almere of Enschede waar die 1 gbit beschikbaar is? En in het geval van Almere: Niet in Poort, Stripheldenbuurt of Noorderplassen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Argh. Wederom had ik wel WiFi signaal maar geen internet. LAN werkte nog wel gewoon. Reboot van Zyxel was wel de oplossing, maar ondertussen gebeurd dit bijna elke dag. Iemand hier een makkelijke oplossing voor?
Firmware: 1.00(AAKL.7)_20141218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Barre73 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Laten we dan beginnen met de vraag: woon je daadwerkelijk in Almere of Enschede waar die 1 gbit beschikbaar is? En in het geval van Almere: Niet in Poort, Stripheldenbuurt of Noorderplassen?
Woonachtig in Almere idd, Danswijk. Had de postcode check al uitgevoerd.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 22:13
Hallo even een snel vraagje ik zou graag over willen stappen van ziggo naar tweak zou ik dan achter die zyxsel mijn eigen A-C router kunnen hangen archer c7 tp link kan dat zonder moeite of moet ik firmware en dingen aanpassen dat houd me op dit moment nog
Een beetje tegen om over te stappen naar glasvezel

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Dat kan altijd, zelf gebruik ik een Draytek achter de Zyxel. Eventuele open poorten moet je dan op de Zyxel wel ff forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:34

Quad

Doof

Hans_18T schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:07:
Dat kan altijd, zelf gebruik ik een Draytek achter de Zyxel. Eventuele open poorten moet je dan op de Zyxel wel ff forwarden.
Heb je dan geen dubbele NAT? En een DrayTek heeft support voor vlans, je zou dus eventueel de Zyxel kunnen vervangen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Maar met een dubbele nat kan je toch wel porte. Forwarden toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Heb je dan geen dubbele NAT? En een DrayTek heeft support voor vlans, je zou dus eventueel de Zyxel kunnen vervangen.
Klopt dubbele NAT, maar ik heb hier geen problemen mee. Ik heb nooit geprobeerd de Zyxel te vervangen (of vroeger de Experiabox) de Draytek (nu 2925) van mij heeft geen Wifi of Voip.
Er is wel een klein nadeeltje, de throughput op het GB netwerk is 100 Mbit lager dan zonder Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wel zonde van de Draytek 2925, zitten zoveel mogelijkheden in. Maar de Vn+ is wel vrij prijzig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:11:
Maar met een dubbele nat kan je toch wel porte. Forwarden toch
Ja hoor ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:14
Hans_18T schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:39:
[...]

Klopt dubbele NAT, maar ik heb hier geen problemen mee. Ik heb nooit geprobeerd de Zyxel te vervangen (of vroeger de Experiabox) de Draytek (nu 2925) van mij heeft geen Wifi of Voip.
Er is wel een klein nadeeltje, de throughput op het GB netwerk is 100 Mbit lager dan zonder Draytek.
Kan je het niet beter omdraaien dan, Draytek aan je genexis en zyxel als WIFI accespoint + VOIP doos?

Veiliger + kan je de opties van de draytek benutten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:41:
Wel zonde van de Draytek 2925, zitten zoveel mogelijkheden in. Maar de Vn+ is wel vrij prijzig.
Is niet "echt" zonde, Ik heb gewoon de VPN en de (IP) filteropties nodig. Daarnaast gebruik ik losse AP's werkt geweldig (AVM 1750E)
De Zyxel hangt in de meterkast. In mijn geval is dat op een plek waar ik geen wifi nodig heb. Dus wifi staat uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Hans_18T op 03-03-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang laten jullie een speedtest doorlopen? Met een 100 MB lijn haal ik in het begin 500 MB per min maar naar een tijdje wordt het zelfs minder dan 100 MB per minuut en dan nog lager dan 50 MB per minuut.
De file is maar 3,35 GB.

En nee het ligt niet aan de upload kant want die kan via XS4ALL wel continu hoge snelheid leveren.

Dus ben benieuwd naar jullie effectieve snelheid en stabiliteit van grote files downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hans_18T schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Is niet "echt" zonde, Ik heb gewoon de VPN en de (IP) filteropties nodig. Daarnaast gebruik ik losse AP's werkt geweldig (AVM 1750E)
Maar dan zou ik de Draytek het routerwerk laten doen, enkele NAT en de Zyxel voor VOIP.
Ik heb thuis een 2820 in gebruik momenteel, en die doet VOIP en internet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
En hoe zit het met TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Op basis van andere berichten denk ik dat je het kan oplossen dmv vlans, wat je ook kan doen met de Draytek.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:46:
Hoelang laten jullie een speedtest doorlopen? Met een 100 MB lijn haal ik in het begin 500 MB per min maar naar een tijdje wordt het zelfs minder dan 100 MB per minuut en dan nog lager dan 50 MB per minuut.
De file is maar 3,35 GB.

En nee het ligt niet aan de upload kant want die kan via XS4ALL wel continu hoge snelheid leveren.

Dus ben benieuwd naar jullie effectieve snelheid en stabiliteit van grote files downloaden
500 MB met een single thread ??? Dat gaat niet lukken.
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:41
Dennischo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:37:
Argh. Wederom had ik wel WiFi signaal maar geen internet. LAN werkte nog wel gewoon. Reboot van Zyxel was wel de oplossing, maar ondertussen gebeurd dit bijna elke dag. Iemand hier een makkelijke oplossing voor?
Firmware: 1.00(AAKL.7)_20141218
Ik had het zelfde probleem. Diverse FW's geprobeerd. Inmiddels nu een week 1.00(AAKL.6)b5 erop en geen problemen meer ondervonden. Wel alle instellingen handmatig ingevoerd. Het backupbestand van versie 7 in niet compatible met lagere versies. Invoeren is een paar minuutjes werk met de handleiding elders op dit forum.

System Up Time: 7 days: 20 hours: 31 minutes
Current Date/Time: 03 Mar 2015

Ik gebruik geen Voip via de Zyxel alleen internet, Sparql TV en Wifi (inclusief gasten Wifi)

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door LionkingNL op 03-03-2015 14:02 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 07:38
Barre73 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:28:
[...]

In Noorderplassen (Oost en West) is gewoon 1Gb aan te vragen hoor ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per minuut he!! niet seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
:) Ok daar heb ik overheen gelezen.
Maar dan nog zou het meer moeten zijn, wat zie je als je meerdere threads laat lopen, en daarnaast een ping naar de zelfde server (ping -t)

[ Voor 67% gewijzigd door Hans_18T op 03-03-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag 2 brieven van Tweak gekregen, kon dat niet in 1 envelop? :P

1: Bevestiging opleverdatum 18 maart en dat de apparatuur opgestuurd wordt.
2: Bevestiging ontvangen van ondertekend contract en dat de netwerkleverancier (Reggefiber?) telefonisch contact opneemt voor een afspraak :S Blijkbaar moet je voor Tweak en de netwerkleverancier apart afspraken maken? Hopelijk kan de netwerkleverancier op dezelfde dag als dat Tweak de boel oplevert.

Wordt trouwens leuk als ze overdag bellen, kan/mag dan niet opnemen aangezien ik dan op school zit... Dacht dat het maken van afspraak per email zou gebeuren (was bij Tweak iig het geval), blijkbaar niet bij de netwerkleverancier(?).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:17
Die "netwerkleverancier" sluit volgens mij alles aan. Bij mij iig wel. Hij wilde zelfs niet meer weggaan, omdat hij eindelijk een klant had die wel wat wist van de techniek ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Hoe weet je trouwens of er in je woning al glasvezel ligt ik bedoel dan echt in je woning / meterkast er hang hier wel in de meter last zon Genexis kastje maar volgens mij is dat kastje leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caelorum schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:21:
Die "netwerkleverancier" sluit volgens mij alles aan. Bij mij iig wel. Hij wilde zelfs niet meer weggaan, omdat hij eindelijk een klant had die wel wat wist van de techniek ^^
Zoals ik het lees in de brieven krijg ik 2 bezoekjes: Iemand van netwerkleverancier die de FTU vervangt en naar de wijkcentrale gaat en iemand van Tweak zelf.

Oh, en een opvallend iets: Heb vanmiddag dus de brief gekregen waarin staat dat de apparatuur verstuurd zou gaan worden -> paar uur later (zojuist): DPD met de gigabit FTU en Zyxel router :o
deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:03:
Hoe weet je trouwens of er in je woning al glasvezel ligt ik bedoel dan echt in je woning / meterkast er hang hier wel in de meter last zon Genexis kastje maar volgens mij is dat kastje leeg
Gaat er een kabel naar toe?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Voor de mensen die problemen ervaren met CEC heb ik een handige oplossing. Gewoon even een stukje plakband over pin 13 in je HDMI kabel van de Sparql box en je kunt gewoon weer van CEC gebruik maken op je andere apparatuur. Ik was toch maar eens gaan zoeken op internet hoe je nou het makkelijkste pin 13 kon disablen, waardoor ik dus bovenstaande oplossing tegenkwam.

Ik kreeg net trouwens iemand van Vodafone langs de deur, toen hij vroeg wat voor pakket ik had en wat ik daarvoor betaalde deed hij niet eens meer moeite om met een aanbod van VF te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:03:
Als er een Genexis modem hangt dan zal je wel een glasvezelkabel hebben, ze hangen die dingen niet zonder een glasvezellijn naar binnen gebracht te hebben!

Het is wel mogelijk om bijvoorbeeld de kabel in de tuin te hebben liggen, in huis in de kruipruimte of elders naar binnen gebracht zonder een Genexis modem aan te sluiten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij niet. Het enige wat kan, is dat de kabel in een bosje voor het perceel in de grond zit, omdat ze geen toestemming van de eigenaar hadden om hem naar binnen te leggen. Heb je wel toestemming gegeven, dan monteren ze hem ook binnen af op de afgesproken plaats.Hier in de wijk heb ik daar wat exemplaren van gezien, waar het sprietje op de openbare weg uitsteekt.

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 03-03-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het kan overigens zo zijn dat het tegenwoordig anders is, maar bij het aanmelden voor glasvezel konden we ook kiezen om enkel de bekabeling naar binnen te laten brengen en geen aansluiting en of abonnement af te nemen. Er zijn hier zeker een aantal huizen in de straat die de glasvezelkabel in huis in de kruipruimte hebben liggen maar niet gemonteerd in de meterkast.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
Ik heb vandaag mijn Tweak verbinding gekregen en las op forum hier dat ik de Zyxel op bridge kan zetten zodat ik mijn eigen router (TP-Link Archer C9) er achter kan hangen of ik kan volledige Zyxel vervangen als mijn router vlan aan kan. Nu heb ik getracht het op bridge mode te zetten, maar dan krijg ik geen internet. Volgens mij kan mijn router dus geen vlan aan, wat zijn nu mijn opties als ik toch mijn eigen router wil gebruiken?

Wat ik denk is misschien een statisch IP toewijzen aan mijn C9 en alle poorten open zetten. Zit ik in de goede richting te denken of zijn er veel betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lfshiu schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:44:
Ik heb vandaag mijn Tweak verbinding gekregen en las op forum hier dat ik de Zyxel op bridge kan zetten zodat ik mijn eigen router (TP-Link Archer C9) er achter kan hangen of ik kan volledige Zyxel vervangen als mijn router vlan aan kan. Nu heb ik getracht het op bridge mode te zetten, maar dan krijg ik geen internet. Volgens mij kan mijn router dus geen vlan aan, wat zijn nu mijn opties als ik toch mijn eigen router wil gebruiken?

Wat ik denk is misschien een statisch IP toewijzen aan mijn C9 en alle poorten open zetten. Zit ik in de goede richting te denken of zijn er veel betere oplossingen?
Of een managed switch ertussen die de VLAN tagging voor je regelt en jij via je eigen router de verbinding opzet via DHCP op de WAN interface of alternatieve firmware op je TP-Link (mits die er is) die de VLAN tagging kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Nog meer mensen bagger internet nadat ze hun abbo hebben opgezegt?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4186282002.png

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
iemand enig idee hoe het kan dat met de verhoging van 250 Mb naar 1000Mb de download snelheid in nieuwsgroepen niet hoger komt dan 40MB/s?( terwijl 1000Mb toch 125 MB zou moeten zijn?)
Ik maak gebruikt van een ssd hardeschijf die 520 MB/s moet schrijven, dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rbonzet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:45:
iemand enig idee hoe het kan dat met de verhoging van 250 Mb naar 1000Mb de download snelheid in nieuwsgroepen niet hoger komt dan 40MB/s?( terwijl 1000Mb toch 125 MB zou moeten zijn?)
Ik maak gebruikt van een ssd hardeschijf die 520 MB/s moet schrijven, dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn.
Wat haal je zelf uit een speedtest? Download je met het Tweaknews account of een andere usenetprovider?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
uit de speedtest haal ik gewoon 950mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
wat ik me net bedenk is als ik glasvezel neem moet alles vanuit de meter kast dus 2 lan kabels 1tv en 1 internet weet iemand of je het tv signaal ook via een powerplug kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:59:
wat ik me net bedenk is als ik glasvezel neem moet alles vanuit de meter kast dus 2 lan kabels 1tv en 1 internet weet iemand of je het tv signaal ook via een powerplug kan doen
Het kan, maar of het stabiel en goed werkt is een tweede.
Ik heb bij mensen wel eens gezien, en werkte daar wel goed, maar bij een platform als Tweak is het nog te bezien..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:12:
[...]

Het kan, maar of het stabiel en goed werkt is een tweede.
Ik heb bij mensen wel eens gezien, en werkte daar wel goed, maar bij een platform als Tweak is het nog te bezien..
Dan trek ik nog wel een extra kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Rbonzet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:20:
uit de speedtest haal ik gewoon 950mbit.
En wat voor snelheden haal je dan als je de testbestanden van speedtest.tweak.nl download? Volgens mij zit er ook gewoon een limiet aan wat je met de nieuwsgroepen kan binnentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Dan trek ik nog wel een extra kabel
Extra bekabeling trekken is sowieso nooit verkeerd!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
deurklinkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:59:
weet iemand of je het tv signaal ook via een powerplug kan doen
De monteur van Tweak heeft bij mij zelf twee powerplugs gebruikt om de televisie boven aan te sluiten, daar lag namelijk geen kabel en het was ook niet eenvoudig een kabeltje naar boven te trekken. Zijn voorkeur ging uit naar directe kabel, maar ik heb tot nog toe geen slechte ervaringen gehad met de powerplug. Werkt net zoals de settopbox beneden, die wel direct op het modem is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
hovemt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:18:
[...]

En wat voor snelheden haal je dan als je de testbestanden van speedtest.tweak.nl download? Volgens mij zit er ook gewoon een limiet aan wat je met de nieuwsgroepen kan binnentrekken.
1000mb bestand is binnen 7 seconden binnen, dus dat klopt ook wel ongeveer.
zal dan idd dan wel afhankelijk zijn van de nieuwsserver zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik ben gisteren aangesloten op het netwerk van Tweak. Alles werkt helemaal prima, maar ik heb nog wel een vraagje over het gast-netwerk. Ik heb een 1Gbit aansluiting en de Zyxel VMG8324-B10A router.

DHCP staat uit op de Zyxel, omdat ik alle DNS/DHCP aanvragen afhandel op een Raspberry Pi. Daarmee kan ik wat flexibeler alles inregelen en dat werkt perfect. Alleen OpenVPN is nu relatief traag, omdat het nog op de RPi werkt.

• Zyxel - 192.168.1.1
• Raspberry Pi - 192.168.1.2

DHCP aanvragen worden afgehandeld door de RPi, waarbij DNS op 192.168.1.2 wordt gezet en default gateway op 192.168.1.1. Voor het normale netwerk gaat dat prima, maar voor het guest-netwerk gaat dat niet goed.

Ik wil graag dat het guest network niet op mijn interne LAN komt. Daarom heb ik het guest netwerk als volgt ingesteld:
• SSID Subnet: Enabled
• DHCP Start Address: 192.168.2.100
• DHCP End Address: 192.168.2.199
• SSID Subnet Mask: 255.255.255.0
• LAN IP Address: 192.168.2.1

Ik had gehoopt dat devices die inloggen op het guest netwerk nu een adres zouden krijgen in de 192.168.2.100-199 range. Dit gebeurt alleen niet. Meestal krijgt het device gewoon een adres in de 192.168.1.x range. Dat houdt dus in dat die ook mijn Raspberry Pi ziet wat niet de bedoeling is.

Weet iemand hoe je dit kunt instellen, waarbij je een externe DHCP server gebruikt voor het interne netwerk?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:33:
Het kan overigens zo zijn dat het tegenwoordig anders is, maar bij het aanmelden voor glasvezel konden we ook kiezen om enkel de bekabeling naar binnen te laten brengen en geen aansluiting en of abonnement af te nemen. Er zijn hier zeker een aantal huizen in de straat die de glasvezelkabel in huis in de kruipruimte hebben liggen maar niet gemonteerd in de meterkast.
Ik zit nu al een aantal jaar in de aanleg en ik kan je verzekeren: Dat heeft officieel nooit gekund. Kabel in de kruipruimte en niet verder afgemonteerd is een laatste redmiddel voor een aannemer en is zeker geen door de bewoner te kiezen optie. en naar mijn beste weten ook nooit geweest.

Zoals hierboven al aangegeven: Kabel in de stoep (bij geen toestemming) laten liggen, of bij de gevel (wel toestemming maar geen afspraak kunnen maken voor binnenaansluiting) of in huis afgemonteerd. Dat zijn de opties voor laagbouw woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Ik zit nu al een aantal jaar in de aanleg en ik kan je verzekeren: Dat heeft officieel nooit gekund. Kabel in de kruipruimte en niet verder afgemonteerd is een laatste redmiddel voor een aannemer en is zeker geen door de bewoner te kiezen optie. en naar mijn beste weten ook nooit geweest.

Zoals hierboven al aangegeven: Kabel in de stoep (bij geen toestemming) laten liggen, of bij de gevel (wel toestemming maar geen afspraak kunnen maken voor binnenaansluiting) of in huis afgemonteerd. Dat zijn de opties voor laagbouw woningen.
Die optie had ik toch ook een jaar of 5 geleden en daar toen ook gebruik van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Barre73 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Bij mij was dat ook zo. Kruisje op mn gevel alwaar de glaskabel onder mijn tuin door de kruipruimte was ingeschoten. Ligt in de hele straat in de kruipruimte, hoefde niet te worde aangesloten en is bij veel mensen ook niet gebeurt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mag ik vragen in welke plaats (en) dit was? Ik kijk hier echt van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
In het altijd zonnige Almere,

je weet toch, Het kan in Almere :)

[ Voor 41% gewijzigd door Philos31 op 05-03-2015 13:40 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43
_O- d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Mensen hier Tweak werkende met MikroTik? TV+Internet? Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: http://netwerkje.com/eigen-router ;)

Alleen even https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ er naast leggen ivm iets andere VLAN voor internet en het niet gebruiken van PPPoE.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:27:
@hierboven: http://netwerkje.com/eigen-router ;)

Alleen even https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ er naast leggen ivm iets andere VLAN voor internet en het niet gebruiken van PPPoE.
Nice! Thanks. Heb jij het zelf werkende met Mikrotik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope, nooit spul van dat merk gehad. Ik heb een pc met IPFire (Linux) en een switch om van die VLAN-toestand af te komen, had toch een switch met meer poorten nodig, dan maar gelijk een met VLAN-ondersteuning genomen.

Zit alleen nog steeds op oplevering te wachten, 18 maart duurt zo lang en de router + gigabit FTU liggen hier al stof te vangen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 05-03-2015 15:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Oeps

[ Voor 114% gewijzigd door Arjantje72 op 05-03-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:36:
Veghel (Noord-Brabant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Barre73 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:36:
Hier in Leusden ook. Zelf direct XMS (alleen DVB-C) genomen, dus bij mij boorde ze ook vanuit de kruipruimte direct de meterkast in en werd er tijdelijk een dummy geplaatst. Maar bij directe buren die geen abo namen is het wel tot in de kruipruimte aangelegd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik vraag me af of zoals het in mijn geval is gegaan, anders is dan normaal.

1. (10 dagen voor monteren glasvezel aansluitpunt.)
Zyxel Gigabit router van Tweak ontvangen. Deze direct alvast aangesloten via adsl ingang. Internet werkt direct (wel uiteraard slechts op adsl snelheid). Telefoon (voip) heb ik zelf correct moeten instellen. Gewoon even copy/paste vanuit een tekstbestandje. Alvast ethernet gigabit wan kabeltje klaar gehangen. Televisie heb ik via Ziggo.

2. (Dag van monteren glasvezel aansluitpunt.)
Reggefiber brengt kabel van buiten naar binnen. Ik blijf er bijstaan, vind het wel interessant. Op een gegeven moment zeg ik dat ik Tweak glas heb besteld, en dat dit via het KPN netwerk loopt, waarop hij zegt, ik heb nog wel een KPN modem, waarop hij hem direct plaatst. Hij wil/mag niet het klaarliggende ethernet kabeltje erin doen.

3. Zodra die meneer van Reggefiber weg is (zelfde dag nog).
Verwijder ik het adsl kabeltje, waarna internet het niet meer doet. Daarna stop ik het ethernet wan kabeltje in het glasmodem. En tot mijn grote verbazing werkt alles direct (internet en bellen). Gelijk even een snelheidstest uitgevoerd: 49 down 59 up. Telefoon werkt ook, tevens zie ik Cambrium staan, dus ik zit daadwerkelijk op het Tweak netwerk. Tweak nieuws werkt ook. De instellingen had ik al een maand geleden aangepast van news.tweakdsl.nl (zonder user/pass) naar news.tweak.nl (met user/pass).

4. 10 dagen nadat ikzelf glasvezel heb aangesloten.
Ik ontvang van Tweak een glasmodem, die houd ik gewoon als reserve. Is hetzelfde merk (Packetforce) als die de meneer van Reggefiber had geplaatst.

5. 30 dagen nadat ikzelf glasvezel heb aangesloten.
Dat is 5 dagen na de officiele opleverdatum (brief van Tweak). Ik wordt gebeld door iemand van Guidion. Ik meld hem dat ik allang aan Tweak heb doorgegeven, dat ik het zelf heb aangesloten en dat alles werkt.

Dus kortom 3 dingen.
Gigabitrouter is ook bruikbaar via adsl (daar zit ook een adsl modem ingebouwd).
Reggefiber heeft een glasmodem geplaatst (ik heb er nu twee).
Glas werkt 3 weken eerder dan opgegeven opleverdatum van Tweak.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Mijn verbinding is net opgeleverd en ik probeer mijn AC66U als hoofdrouter voor internet te gebruiken. Heb daarom de zyxel in bridged mode gezet. AC66U krijgt een extern ip adres en internet doet het. Ik kan bedraad op de AC66U echter maximaal 150Mb halen naar buiten.

Haal ik de zyxel uit bridged mode en sluit direct aan op de zyxel dan haal ik >900Mb. Zelfde kabel en zelfde test.

Ik vermoed dat de AC66U helemaal niet zoveel aankan op de WAN poort.

Hebben andere hier eigen routers op de 1Gb lijn gehangen en de volle snelheden behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goldme schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:53:
Mijn verbinding is net opgeleverd en ik probeer mijn AC66U als hoofdrouter voor internet te gebruiken. Heb daarom de zyxel in bridged mode gezet. AC66U krijgt een extern ip adres en internet doet het. Ik kan bedraad op de AC66U echter maximaal 150Mb halen naar buiten.

Haal ik de zyxel uit bridged mode en sluit direct aan op de zyxel dan haal ik >900Mb. Zelfde kabel en zelfde test.

Hebben andere hier eigen routers op de 1Gb lijn gehangen en de volle snelheden behaald?
Nou 937Mbit/s kan die aan:

http://nl.hardware.info/p...-ac66u#tab:testresultaten

Dus gaat iets anders niet helemaal goed denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 15:27
En Lan->WAN zou 839 moeten kunnen ;)
http://www.smallnetbuilde.../router/bar/75-lan-to-wan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Goldme schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:53:

Gebruik je de originele FW? I begreep dat alternativen zoals OpenWRT de NAT HW acceleratie niet support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Vandaag tweak glasvezel aangevraagd ben benieuwd hoe lang het gaat dure. Voordat ik aangesloten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Hans_18T schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Gebruik je de originele FW? I begreep dat alternativen zoals OpenWRT de NAT HW acceleratie niet support.
Dat was het idd. Ik had Tomato erop staan. Merlin erop gezet en die haalt >900Mb. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Als ik het hier zo lees kan je als noob beter niet aan het Tweak-avontuur beginnen?
Ik wil dus alles van Tweak, Internet, TV en telefonie, woon in Almere en wil het 1000Mb pakket.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Als je niets speciaals wilt (Opnemen of Begin gemist) is dat zeker geen probleem. Internet is erg stabiel, telefonie eigenlijk ook en standaard TV kijken is ook geen probleem, zeker niet in Almere of Enschede.

[ Voor 44% gewijzigd door Hans_18T op 06-03-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

deurklinkje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:40:
Vandaag tweak glasvezel aangevraagd ben benieuwd hoe lang het gaat dure. Voordat ik aangesloten ben
Ik heb zelf Tweak Internet, Telefonie en TV online besteld op 13 februari en ze komen het op 13 maart opleveren. De hardware (router, glasmodem, TV kastjes) zijn al een week geleden binnen gekomen. Tot nu toe hoor je mij niet klagen over het leverproces.

btw ik woon in Almere.

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:45:
Als je niets speciaals wilt (Opnemen of Begin gemist) is dat zeker geen probleem. Internet is erg stabiel, telefonie eigenlijk ook en standaard TV kijken is ook geen probleem, zeker niet in Almere of Enschede.
Bedankt voor je antwoord.

Maar, ik wil wel graag opnemen. Begin gemist interesseert me niet zo erg.
Dus dan is Tweak toch niet aan te raden, en kan ik beter bij UPC blijven?

Ook wil ik gewoon gebruik maken van de door Tweak geleverde materialen, genesyx. zyxel en sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Maar, ik wil wel graag opnemen. Begin gemist interesseert me niet zo erg.
Dus dan is Tweak toch niet aan te raden, en kan ik beter bij UPC blijven?

Ook wil ik gewoon gebruik maken van de door Tweak geleverde materialen, genesyx. zyxel en sparql.
Woon je in het dorp Nederland, of heb je dat gekozen als zijnde lekker algemeen?

Als opnemen je echt zo interesseert, dan heb je met Tweak wat geduld nodig vrees ik.

p.s.
Je hebt wel de meest creatieve manier van Genexis schrijven gevonden die ik ooit heb gezien :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Woon je in het dorp Nederland, of heb je dat gekozen als zijnde lekker algemeen?

Als opnemen je echt zo interesseert, dan heb je met Tweak wat geduld nodig vrees ik.

p.s.
Je hebt wel de meest creatieve manier van Genexis schrijven gevonden die ik ooit heb gezien :D
Ik ben ook wel creatief :)

Woon in Almere, dus dorp Nederland klopt aardig dan toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik moet zeggen dat ik de laatste weken geen problemen ondervind met de opnames.
Ik heb al heel wat opnames zonder problemen bekeken.
Firesphere schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:20:
[...]

p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven

pvdven

Testen maar.....

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:32:
[...]

Ik ben ook wel creatief :)

Woon in Almere, dus dorp Nederland klopt aardig dan toch....
Ik krijg volgende week vrijdag mij Tweak alles in 1 geleverd, dan kan ik mijn ervaring met je delen.

Overigens denk ik dat het bij Tweak net zo goed en/of slecht is als bij UPC, kijk maar eens op chelloo.com wat daar voor berg klachten en problemen op te vinden is, zowel op technisch als administratief vlak. Als je dat leest ben je ook bang om op UPC over te stappen. Overigens heb ik bij UPC weinig tot geen technische klachten gehad de laatste jaren.

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:44:
Ik moet zeggen dat ik de laatste weken geen problemen ondervind met de opnames.
Ik heb al heel wat opnames zonder problemen bekeken.

[...]
Vraagje, als ik dit topic zo doorlees lijkt het erop alsof na het weggaan van de monteur er eigenlijk nog niets goed werkt. Hoe is jouw ervaring daar mee? Als ik lees wat ik allemaal moet doen aan de ZYXel, dan zinkt de moed me gewoon in de schoenen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik zit er al vanaf het begin bij.
Toen waren er veel opstart problemen.
De laatste twee maanden ondervind ik geen problemen meer.

In principe moet alles goed werken als alles aangesloten is.
Toevallig is een kennis van mij vorige week over gegaan.
Hij heeft geen problemen onder vonden.

Hier op het forum zitten gebruikers die meer uit hun verbinding willen halen met hun eigen apparatuur.
Daar worden momenteel veel vragen over gesteld.
Maar als je gewoon een doorsnee gebruiker bent dan verwacht ik niet dat jij problemen krijgt.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:28:
[...]

Vraagje, als ik dit topic zo doorlees lijkt het erop alsof na het weggaan van de monteur er eigenlijk nog niets goed werkt. Hoe is jouw ervaring daar mee? Als ik lees wat ik allemaal moet doen aan de ZYXel, dan zinkt de moed me gewoon in de schoenen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
De monteur gaat als het goed is inderdaad pas weg als alles werkt. Dat wil zeggen, modem is aangesloten, Zyxel is aangesloten en een sparql boxje is aangesloten en goed ingesteld. Dat is iig wat de guidion medewerker bij mee heeft gedaan. Als doorsnee gebruiker zou dat gewoon goed genoeg moeten zijn.

Als je echter allemaal eigen apparatuur nog hebt staan en dit naar buiten toe bereikbaar wilt hebben of je eigen voip provider hebt, dan mag je dat uiteraard zelf regelen. Voor sommige van die dingen kan het wel eens handig zijn om die Zyxel er tussenuit te halen en dan zal je inderdaad nog wat werk moeten verrichten.

Persoonlijk ligt mijn WNDR3800 met openwrt te verstoffen in de meterkast. Heb hem nog niet nodig gehad. Enige waar ik mij momenteel aan stoor met de zyxel is dat hij niet echt krachtig zend, waardoor het wifi bereik op de 1e verdieping eigenlijk al iets te laag zit IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
hovemt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:16:
Voor de mensen die problemen ervaren met CEC heb ik een handige oplossing. Gewoon even een stukje plakband over pin 13 in je HDMI kabel van de Sparql box en je kunt gewoon weer van CEC gebruik maken op je andere apparatuur. Ik was toch maar eens gaan zoeken op internet hoe je nou het makkelijkste pin 13 kon disablen, waardoor ik dus bovenstaande oplossing tegenkwam.

Ik kreeg net trouwens iemand van Vodafone langs de deur, toen hij vroeg wat voor pakket ik had en wat ik daarvoor betaalde deed hij niet eens meer moeite om met een aanbod van VF te komen.
Wauw! Eindelijk van mijn ARC geluidsprobleem af ( (geluid via TV ipv soundbar met aangesloten ABOX, werkt daar dus ook voor) na 3/4 jaar stekker er uit en eerst tv aan dan pas HDMI van ABOX er in. Hulde. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door jnssn op 06-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

pvdven schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Ik krijg volgende week vrijdag mij Tweak alles in 1 geleverd, dan kan ik mijn ervaring met je delen.

Overigens denk ik dat het bij Tweak net zo goed en/of slecht is als bij UPC, kijk maar eens op chelloo.com wat daar voor berg klachten en problemen op te vinden is, zowel op technisch als administratief vlak. Als je dat leest ben je ook bang om op UPC over te stappen. Overigens heb ik bij UPC weinig tot geen technische klachten gehad de laatste jaren.
Verschil is dat Tweak in hun handjes mogen wrijven als ze al 5% van het aantal klanten hebben dat UPC er heeft. Daarbij belangrijk detail is dat ik qua absolute aantallen bijna net zoveel Tweak klachten als UPC klanten kan vinden. Kortom over vertegenwoordigd met die 5%.

Hoop het niet voor je, maar waarschijnlijk zul je over 2 weken ervaren waarom.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven

pvdven

Testen maar.....

Freakie1NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:18:
[...]

Verschil is dat Tweak in hun handjes mogen wrijven als ze al 5% van het aantal klanten hebben dat UPC er heeft. Daarbij belangrijk detail is dat ik qua absolute aantallen bijna net zoveel Tweak klachten als UPC klanten kan vinden. Kortom over vertegenwoordigd met die 5%.

Hoop het niet voor je, maar waarschijnlijk zul je over 2 weken ervaren waarom.
Ik denk dat verhoudingen toch wat anders liggen dan dat jij hierboven schetst. De bergen klachten die UPC nog steeds over zich heen krijgt mbt bijvoorbeeld de Horizon box is niet mis.

Daarnaast is het zo, zowel voor Tweak als UPC maar ook ander bedrijven, dat vooral klagers zich uiten op fora. Daarmee zeg ik dus niet dat deze klagers geen terechte klachten hebben, maar wel dat dit vaak een scheef beeld schetst van de door een bedrijf geleverde dienst of product.

Ik hoop overigens ook dat ik niet een van die klagers ga worden over twee weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005

hullemah

hullie

pvdven schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat verhoudingen toch wat anders liggen dan dat jij hierboven schetst. De bergen klachten die UPC nog steeds over zich heen krijgt mbt bijvoorbeeld de Horizon box is niet mis.

Daarnaast is het zo, zowel voor Tweak als UPC maar ook ander bedrijven, dat vooral klagers zich uiten op fora. Daarmee zeg ik dus niet dat deze klagers geen terechte klachten hebben, maar wel dat dit vaak een scheef beeld schetst van de door een bedrijf geleverde dienst of product.

Ik hoop overigens ook dat ik niet een van die klagers ga worden over twee weken. :)
Als je met de abox gaat opnemen en vooral meerdere opnames is het systeem zo lek als een mandje,live pauzeren is zo lek als een mandje,krijg de indruk dat het tv platform er maar een beetje bij hangt bij tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch vreemd dat er zoveel verschillende ervaringen zijn.

Ik neem ook wel eens twee a drie programma's tegelijk op zonder problemen.

Soms als ik een opname bekijk dan heb ik last van haperingen.
Maar als ik dan de opname stop en opnieuw opstart dan zijn de haperingen verdwenen.
Maar ook dit heb ik de laatste maand niet meer gehad.

Over live pauzeren kan ik niks over zeggen omdat ik dat niet gebruik.
hullemah schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:40:
[...]

Als je met de abox gaat opnemen en vooral meerdere opnames is het systeem zo lek als een mandje,live pauzeren is zo lek als een mandje,krijg de indruk dat het tv platform er maar een beetje bij hangt bij tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ook ik ben tevreden met de opnames. Daarbij ook de manier om direct de opname te gaan kijken. Ook dat gaat goed.
Maar wat ik duidelijk daar nog minder aan vind is dat je tijdbalk niet mee loopt. Je weet niet hoe lang je nog hebt en hoe lang je al onderweg bent...dat is ook lastig met doorspoelen bij reclames.

Mijn echte probleem is dat die box vaak niet een hele dag aan kan staan. Ik moet hem regelmatig opnieuw opstarten, omdat hij helemaal traag (en heet) is. Dat treedt vooral op bij het enkele uren luisteren naar de radio en dan omzetten naar TV. Alsof er iets "vol" is. Na herstarten geen probleem meer.
En dan wordt echt de suggestie gedaan dat ik maar naar FW 7 over moet gaan, omdat die "geen problemen" meer heeft. De site hier leert anders. Hier instabiel op 7, stabiel op 63b, dus ik blijf nog even bij 63b.

Dus ja, ik ook dwars. Maar ik geniet van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de overstap naar fw7 geen problemen meer ondervind.
Sinds ik een instelling heb gewijzigd (weet niet meer precies wat maar dat is hier ook al diverse keren aangehaald) zijn alle problemen verleden tijd.
Zelfs de hikjes in de avonduren ben ik van verlost.

Ik moet wel zeggen dat ik een basis gebruiker ben. :)

Ik ben dus weer sinds kort een tevreden tweak gebruiker

[ Voor 7% gewijzigd door goldvinger op 07-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier liggen BBC3 en BBC4 er al weer een aantal dagen uit. Monitored Tweak hun systemen wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
hier ook weinig tot geen problemen
tv is idd nog niet volwassen maar de router voor wat ik hem gebruik doet ie het goed

Afbeeldingslocatie: http://fam-ruiter.eu/plaatjes/router2.PNG

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven

pvdven

Testen maar.....

hullemah schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:40:
[...]

Waar ik dan benieuwd naar ben is of je de standaard setup van Tweak gebruikt of een eigen router en/of switch waarbij je bijvoorbeeld met VLAN's aan het "rommelen" bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Ik ben ook maar volledig voor de Zyxel gegaan en gebruik de ac66u als access point.

Heb het met een paar managed switches met aparte vlans geprobeerd maar die sparql box begon ineens raar te doen. Wel de Nederland 1,2,3 en regionale zenders en niets commercieels.

Toen ik Zyxel als hoofdrouter zette en de ac66u als AP (met de sparql box aangesloten op de AP) deed alles het weer behalve de ac66u. Die werd geflood door het multicast verkeer en was niet meer bruikbaar via wireless. Toen maar weer de managed switches erop gezet (tussen Zyxel en AP) en IGMP snooping aangezet en voila. Verkeer wordt netjes gescheiden. Multicast naar de sparql box en de rest naar de AP (wireless en een paar andere apparaten bedraad). Alles doet het en ik haal op zowel de AP (bedraad) als de managed switches > 900Mb.

Die Sparql box is gewoon een probleemkindje met al dat multicast verkeer dat op het netwerk gegooid wordt. Zonder de IGMP functie wordt je hele netwerk gespamd tenzij je rechtreeks op de Zyxel gaat aansluiten.

Wilde ook heel graag mijn eigen apparatuur gebruiken maar dit was iets te veel van het goede. Met KPN had ik het wel helemaal correct werkend met de experia box ertussenuit (alleen voor telefonie gebruikt). Dat kwam omdat KPN met hun vlans < 15 blijven. Tweak gebruikt Vlan 34 voor internet en dat was niet goed ondersteund door zowel Tomato als DDWRT. Mijn managed switches hadden hierbij gehlopen. Omdat die sparql box blijkbaar zowel op vlan 34 als 4 wil komen (icm IGMP snooping) vond ik het veel te ingewikkeld worden.

Ik vind de Zyxel eerlijk gezegd wel goed werken (die ene dag). Hij heeft alle functies die ik nodig heb (NAT, DYNDNS, SIP, static DHCP). Wireless is rommel op dat ding dus dat staat uit.

Het Sparql platform is duidelijk gewoon rommel. Gelukkig kijk ik niet zoveel TV (zeker niet zappend). Snap echt niet dat we voor TV nog zitten te kloten met al die aparte kastjes met dezelfde slecht performende troep. De mensen die deze rommel maken snap ik echt niet. Hoe kan je zoiets de deur uit laten gaan en jezelf wijsmaken dat dit product toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Goldme schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:49:
Die Sparql box is gewoon een probleemkindje met al dat multicast verkeer dat op het netwerk gegooid wordt. Zonder de IGMP functie wordt je hele netwerk gespamd tenzij je rechtreeks op de Zyxel gaat aansluiten.
Het Sparql platform is niet het probleem (elk ander IPTV platform doet hetzelfde), een wat beter AP is in staat om je multicast verkeer te stoppen indien er geen (IPTV) Client aanhangt (Multicast -> Unicast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
@TokkieB (2 maart)

In de telefoonconfig staat de STUN uit en in de Zyxel geef jij aan de 5060 te forwarden. In de Siemens DX800A heb ik de stun aanstaan (sip.tweakphone.nl), de 5060 forwarding uitgezet, de sip telefoons in de router uitgezet en de dx800 gereset. Dit is voorlopig de oplossing. Tot ongeveer 4 weken geleden moest de forwarding juist aan staan.

Groeten,

Ed
(7534)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Het Sparql platform is niet het probleem (elk ander IPTV platform doet hetzelfde)
Het probleem is dat de Sparql box in je LAN moet. Bij Tweak Blauw zat er gewoon een aparte ethernet aansluiting op de FTU voor IPTV, 1 kabeltje van de FTU naar de STB en klaar. Werkte altijd, nooit gezeik mee en geen enorm security risico met een vaag kastje in je LAN. Ik snap niet waarom Tweak het nu zo onnodig complex heeft gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 07-03-2015 17:53 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.