Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 14:49
goldvinger schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:58:
[...]
Hahaha. Nee, dat is te kort door de bocht.
Televisie en telefonie werkt eindelijk goed.
Internet nooit geen problemen mee gehad.
Wifi kan/moet beter.
Maar om nu te zeggen dat alles instabiel is gaat mij te ver.
Zijn televisie en telefonie op v7 beter dan op v4?

Ik draai nog steeds v4 zonder wifi en het werkt redelijk goed. Telefonie geen probleem, TV doet af en toe moeilijk*, internet probleemloos. Vraag me af of ik de firmware moet upgraden of niet, vandaar de vraag.

* 1) kans van 1 op 3 voor een "geen verbinding"-melding bij opstarten, moet je 5-15 minuten wachten. 2) tv gids geeft vaak een leeg scherm, na 30 minuten werkt het soms. In andere gevallen werkt het na een reboot weer. 3) een keer per uur blijft de TV een minuut hangen, waarna hij verder gaat.

Trouwens, geen idee of iemand anders dit ook heeft, maar bij de factuur deze maand mag ik 80+ euro betalen. Ze hebben de 1000mbit upgrade gedaan en nu betaal ik 1x voor 1000mbit en 1x voor een 100mbit verbinding. Ik kreeg te horen dat het bij de factuur van volgende maand gecorrigeerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
ivarga schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:04:
Beste medetweakers,

Ik wil jullie even laten meedelen in mijn laatste avontuur met Tweak.
Daarnet de volgende mail hun richting opgedaan.
Beste,

Bij deze wil ik een klacht indienen m.b.t. het volgende:

Sinds de omzetting van mijn abonnement van 100Mbit naar 1 Gb, is mijn upload gezakt van rond de 900 Mbit naar 300 Mbit. ook de download gaat niet hoger dan 400Mbit.
Hiervoor is door meerdere medewerkers in mijn instellingen gekeken via Remote Management.
Het downloaden heb ik getest d.m.v het rechtsreeks aansluiten van mijn laptop, alsook mijn server.
vervolgens heb ik het 1000mb bestand gedownload van jullie eigen servers, op beide systemen haal ik hierbij niet hoger dan 55 MB = +- 450 Mbit
upload heb ik getest door vanaf een server in een DataCenter(10Gbit) ditzelfde bestand weer te downloaden van mijn ftp server , hier kom ik niet hoger dan 300 Mbit.
Na wat heen en weer gepraat , werd mij vrijdag per mail een monteur toegezegd door jullie medewerker Thomas:
Inline afbeelding 1
Ik heb hiertoe een halve dag vrij genomen , echter om kwart voor 12 nog geen monteur ,
vervolgens heb ik de helpdesk gebeld om te vragen of de monteur nog wel komt .
Ik krijg juliie medewerker Remo aan de lijn , deze verteld mij vervolgens dat hij geen afspraak kan vinden , en dat zijn collega Thomas wel een aanvraag had gedaan maar waarschijnlijk niet goed in de agenda had gekeken ,

ten eerste hoezo word er met mij een afspraak gemaakt die hem nog niets eens bevestigd is?
en ten tweede hoezo is dat ineens mijn probleem ?

Remo controleert vervolgens nog even of de monteur MISSCHIEN vanmiddag nog kan komen, voor het gemak gaat er maar van uit dat ik werkeloos ben of zo.
Dit kan echter niet maar woensdag middag zou wel kunnen , wederom ervan uitgaand dat ik zomaar willekeurig dagen kan opnemen.
Wie betaald mij die dagen ?
Als de monteur was geweest , en ik was niet thuis geweest , hadden jullie mij rustig een rekening voorrijkosten gedaan , hoe zit dit nu ?

Vervolgens krijg ik voor de honderste keer van Remo te horen dat het toch wel mogelijk moet zijn om die Gb snelheden te halen , en dat het wel mijn netwerkkaart moet zijn .

Als ik niet alles had uitgesloten, was ik niet akkoord gegaan met een monteur met het risico dat ik 60 euro voorrij kosten moet betalen als het in mijn netwerk zat.

Nog even dit :

VOOR de omzetting:
Inline afbeelding 3

NA de omzetting:
Inline afbeelding 4

Zelfde PC dus zelfde netwerkkaart, zelfde dowload server .

Ben benieuwd of jullie hier iets mee doen , maar ik wacht het wel af.

Deze zelfde klacht zal ik ook in het Forum bij tweakers plaatsen.

Groet,

Imre

Zal mij benieuwen of ik hier een fatsoenlijke reactie op krijg

Mn bloed liep gewoon weg :(
De servicedesk zal geen leugen sparen om je op afstand te houden, volgens mij wisselt het of dit uit pure onwetendheid of uit pure klantenhaat is maar daar koop je toch weinig voor. Het is echt onvoorstelbaar waar ze mee aan komen kakken als snelheidstest.

Wat betreft gigabitsnelheden zou je kunnen proberen om QoS volledig uit te zetten in de Zyxel, hier is bij mij wel eens via TR-069 aangezeten waarna vergelijkbare problemen optraden. Na een herstart van de zyxel om weer bij de webinterface te kunnen (v7) ook even gekeken maar bij mij staat het nog gewoon uit.

Even gekeken wat mijn snelheden zijn op dit moment met speedtest.net:

groningen/w3xo: 5/462/218
dronten/solcon: 5/551/951
haarlem/leaseweb: 3/622/949
enschede/digineering: 5/648/166
amsterdam/kpn: 3/541/954

Persoonlijk heb ik de download nog nooit boven de 800 gezien ongeacht tijdstip, meestal iets van 500, upload is wel vaker 950.
Is er iemand die wel eens 900+ haalt bij downloadtests?
Zo ja welke server?
Zit je in almere of enschede?
Hoeveel gbit is de lijn tussen Enschede en Almere eigenlijk?

Nouja... dat 1 gbit een wassen neus is weten we allemaal wel wsch, maar het klinkt leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik haal met bijvoorbeeld speedtest.net geen gigabit snelheden, maar als ik gewoon een 10GB bestand van een server (bijvoorbeeld xs4all) download naar /dev/null, haal ik rustig de pieksnelheid van 125MB/s, gemiddeld meestal zo om en nabij de 90MB/s

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 23-02-2015 14:44 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
MoehMan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Zijn televisie en telefonie op v7 beter dan op v4?

Ik draai nog steeds v4 zonder wifi en het werkt redelijk goed. Telefonie geen probleem, TV doet af en toe moeilijk*, internet probleemloos. Vraag me af of ik de firmware moet upgraden of niet, vandaar de vraag.

* 1) kans van 1 op 3 voor een "geen verbinding"-melding bij opstarten, moet je 5-15 minuten wachten. 2) tv gids geeft vaak een leeg scherm, na 30 minuten werkt het soms. In andere gevallen werkt het na een reboot weer. 3) een keer per uur blijft de TV een minuut hangen, waarna hij verder gaat.

Trouwens, geen idee of iemand anders dit ook heeft, maar bij de factuur deze maand mag ik 80+ euro betalen. Ze hebben de 1000mbit upgrade gedaan en nu betaal ik 1x voor 1000mbit en 1x voor een 100mbit verbinding. Ik kreeg te horen dat het bij de factuur van volgende maand gecorrigeerd zou worden.
Ik ben van v4 naar v7 gegaan, de beschreven problemen met tv bij v4 had ik ook allemaal, komt volgens mij doordat de routing rule of dhcp lease kapotgaat, bij een volgende lease (na 0-10m) wordt alle foutieve state vergeten en werkt het weer een paar uur: met v7 werkt dit wel goed.

Problemen die ik nog wel met v7 heb: handmatige portforwards kunnen zomaar stuk gaan, webinterface kan zomaar onbereikbaar worden; beide voor zover ik weet alleen op te lossen met een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:44:
[...]

Ik ben van v4 naar v7 gegaan, de beschreven problemen met tv bij v4 had ik ook allemaal, komt volgens mij doordat de routing rule of dhcp lease kapotgaat, bij een volgende lease (na 0-10m) wordt alle foutieve state vergeten en werkt het weer een paar uur: met v7 werkt dit wel goed.

Problemen die ik nog wel met v7 heb: handmatige portforwards kunnen zomaar stuk gaan, webinterface kan zomaar onbereikbaar worden; beide voor zover ik weet alleen op te lossen met een reboot.
Draai nu alweer een aantal maanden v6b5 zonder noemenswaardige problemen. Het enige wat hierin niet lekker loopt is een onbeveiligde gastwifi aanmaken. Dit zorgt er namelijk voor dat na een dag de router een reset nodig heeft.

Ik denk dat het sowieso verstandig is om een apart access point te gebruiken als je dingen zoals een extra gastennetwerk wil hebben. Ik ga zelf binnenkort maar eens kijken naar een access point met dual band, de 2.4GHz band zit hier redelijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:44:
Ik haal met bijvoorbeeld speedtest.net geen gigabit snelheden, maar als ik gewoon een 10GB bestand van een server (bijvoorbeeld xs4all) download naar /dev/null, haal ik rustig de pieksnelheid van 125MB/s, gemiddeld meestal zo om en nabij de 90MB/s
Ik heb het even geprobeerd, helaas loop ik tegen problemen met disk I/O aan, blijkbaar is de windows equivalent van /dev/null anders opgezet of snapt ftp.exe het niet want in de loop van de transfer gaat de disk alsnog aan de slag, met resultaten als (ftp.xs4all.nl/pub/test):

ftp> get 1gb.bin NUL:
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for 1gb.bin (1073741824 bytes)
> Replace Existing File with Temp File:Unknown error number
226 Transfer complete
ftp: 1077918645 bytes received in 73.68Seconds 14629.93Kbytes/sec.
ftp>

Zelfs de harde schijf kan wel sneller dus ik weet even niet wat hier aan de hand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Ik heb het even geprobeerd, helaas loop ik tegen problemen met disk I/O aan, blijkbaar is de windows equivalent van /dev/null anders opgezet of snapt ftp.exe het niet want in de loop van de transfer gaat de disk alsnog aan de slag, met resultaten als (ftp.xs4all.nl/pub/test):

ftp> get 1gb.bin NUL:
> Replace Existing File with Temp File:Unknown error number
226 Transfer complete
ftp: 1077918645 bytes received in 73.68Seconds 14629.93Kbytes/sec.
ftp>

Zelfs de harde schijf kan wel sneller kunnen dus ik weet even niet wat hier aan de hand is..
Ik weet dat Windows het een en ander locked aan processen, en hierdoor overhead maakt. Om echt het absolute max te testen, werkt een linux back en schrijven naar /dev/null (Windows NUL is blijkbaar toch iets anders), of een RAM-disk maken.

Of met meerdere devices tegelijk zoveel mogelijk binnen trekken natuurlijk en dan alles bij elkaar optellen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Ik weet dat Windows het een en ander locked aan processen, en hierdoor overhead maakt. Om echt het absolute max te testen, werkt een linux back en schrijven naar /dev/null (Windows NUL is blijkbaar toch iets anders), of een RAM-disk maken.

Of met meerdere devices tegelijk zoveel mogelijk binnen trekken natuurlijk en dan alles bij elkaar optellen.
Even http://memory.dataram.com...services/software/ramdisk geinstalleerd, maar vreemd genoeg maakt het weinig uit:

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 1gb.bin
226 Transfer complete
ftp: 1077918645 bytes received in 72.57Seconds 14852.89Kbytes/sec.
ftp>

ook met de ftp client in cygwin

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 1gb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for 1gb.bin (1073741824 bytes)
226 Transfer complete
1073741824 bytes received in 70.9 seconds (15134422 bytes/s)
ftp>

Het blijft een beetje appels met peren vergelijken, ik zal als de gelegenheid zich voordoet wel een keer in linux testen al vind ik deze snelheden verdacht. Gebruik jij ook deze xs4all server (ftp.xs4all.nl)? Wijken je speedtest.net resultaten af van mijn waarden bij genoemde servers?

edit: hetzelfde bestand met firefox downloaden gaat circa 3x zo snel, gewoon zonder ramdisk, dus ik zie iets over het hoofd. Het zal ook wel. Blijf benieuwd naar de speedtest resultaten al is het maar om iets van een referentie te hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door frelam op 23-02-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Single thread en je GB lijn dichttrekken, zal moeilijk worden,

Wikipedia: TCP tuning

Standard Receive window 65536 * 8 / "roundtrip delay" = ??? Mbit/s throughput.
Bij een roundtrip van 10 Milliseconde dat een max throughput van 52,4288 Mbit/s
Probeer eens meerdere sessies tegelijk te openen http://speedtest.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:42:
[...]

Even http://memory.dataram.com...services/software/ramdisk geinstalleerd, maar vreemd genoeg maakt het weinig uit:

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 1gb.bin
226 Transfer complete
ftp: 1077918645 bytes received in 72.57Seconds 14852.89Kbytes/sec.
ftp>

ook met de ftp client in cygwin

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 1gb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for 1gb.bin (1073741824 bytes)
226 Transfer complete
1073741824 bytes received in 70.9 seconds (15134422 bytes/s)
ftp>

Het blijft een beetje appels met peren vergelijken, ik zal als de gelegenheid zich voordoet wel een keer in linux testen al vind ik deze snelheden verdacht. Gebruik jij ook deze xs4all server (ftp.xs4all.nl)? Wijken je speedtest.net resultaten af van mijn waarden bij genoemde servers?

edit: hetzelfde bestand met firefox downloaden gaat circa 3x zo snel, gewoon zonder ramdisk, dus ik zie iets over het hoofd. Het zal ook wel. Blijf benieuwd naar de speedtest resultaten al is het maar om iets van een referentie te hebben...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
sudo wget http://download.xs4all.nl/test/2GiB.bin
--2015-02-10 19:37:18--  http://download.xs4all.nl/test/2GiB.bin
Resolving download.xs4all.nl (download.xs4all.nl)... 194.109.21.66, 2001:888:0:25:194:109:21:66
Connecting to download.xs4all.nl (download.xs4all.nl)|194.109.21.66|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 2147483648 (2,0G) [application/octet-stream]
Saving to: '2GiB.bin'

100%[===============================================>] 2.147.483.648  102MB/s   in 24s    

2015-02-10 19:37:42 (85,0 MB/s) -'2GiB.bin' saved [2147483648/2147483648]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:50:
Single thread en je GB lijn dichttrekken, zal moeilijk worden,

Wikipedia: TCP tuning

Standard Receive window 65536 * 8 / "roundtrip delay" = ??? Mbit/s throughput.
Bij een roundtrip van 10 Milliseconde dat een max throughput van 52,4288 Mbit/s
Probeer eens meerdere sessies tegelijk te openen http://speedtest.tweak.nl/
Je hebt gelijk, het begon al wat te dagen toen firefox wel 'snel' bleek :) Als ik een stuk of 10 keer wget http://download.xs4all.nl/test/100mb.bin & uitvoer in een cygwin shell op een ramdisk zie ik de meters wel alle kanten opspringen inclusief waarden boven de 110mb/s, oftewel het lijntje en de zyxel zijn met de juiste motivatie wel zover te krijgen, veel meer kunnen we niet verwachten denk ik :)

De test van Firesphere met een enkele wget kan ik niet reproduceren, wel apart maar teveel factoren om iets zinnigs over te zeggen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kan in ieder geval vrij stabiel de snelheden halen. Limiterende factor is vaak Windows of de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe kun je eigenlijk met dergelijke snelheden de upload betrouwbaar meten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Raven schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:49:
Voor upload is een algemene speedtest wel redelijk goed, want er hoeft alleen maar een stream aan willekeurige data zo hard mogelijk naar de ontvangende server gegooit te worden. Dus die data is vrij accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Persoonlijk heb ik de download nog nooit boven de 800 gezien ongeacht tijdstip, meestal iets van 500, upload is wel vaker 950.
Is er iemand die wel eens 900+ haalt bij downloadtests?
Zo ja welke server?
Zit je in almere of enschede?
Hoeveel gbit is de lijn tussen Enschede en Almere eigenlijk?

Nouja... dat 1 gbit een wassen neus is weten we allemaal wel wsch, maar het klinkt leuk natuurlijk.
Mij is verteld dat er in de POP een 10 Gigabit link zit.

Vanuit Enschede, het is nu drukker op het netwerk, ik haal zeker wel 980 Mbit op speedtest.net.
Alleen nu is het wat drukker, ik maak meestal gebruik van Amsterdam KPN server:
Van verschillende servers ook in Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165034955.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165030856.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165037114.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165042738.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165045147.png

Me snelheid blijft een beetje steken op 900 - 925 Mbit als het straks weer rustiger is dan gaat het wel weer naar de 980 a 1000

Deze is niet van vandaag maar ik trek met Newsbin regelmatig de gigabit vol, er zal wel iets een afwijking in zitten:
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/tweak/tweakspeedtest2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
kmichael schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:38:
[...]

[...]
Weet je ook met hoeveel mensen deze 10 Gigabit wordt gedeeld?
Dus de overboekingsfactor?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
kmichael schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:38:
[...]

Vanuit Enschede, het is nu drukker op het netwerk, ik haal zeker wel 980 Mbit op speedtest.net.
Alleen nu is het wat drukker, ik maak meestal gebruik van Amsterdam KPN server:
Van verschillende servers ook in Amsterdam:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Me snelheid blijft een beetje steken op 900 - 925 Mbit als het straks weer rustiger is dan gaat het wel weer naar de 980 a 1000
Bedankt voor de resultaten, dat is wel consistent hoger dan ik haal, ook vanuit Enschede. Op zich interessant om eens nader te bekijken maar ik heb in mijn andere tests gezien dat de gbit wel haalbaar is; ik geloof het eerst wel, in de praktijk maakt het allemaal toch niet veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Raven schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:49:
Eigenlijk niet, tenzij je upload naar een van de tweak servers, als het goed is heb je daar nog wat "diskspace". Meerdere threads tegelijk natuurlijk.
De vraag is alleen wal wil je ermee bewijzen veel interressanter is het om te weten hoe snel je iets naar duitsland, de US of naar Australie kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Vandaag even een oudere Draytek 2820Vn meegenomen van het werk om even te proberen. internet werkt direct, VoIP is even de instellingen erbij halen en gaan met die banaan. Het gaat zoveel sneller qua registreren en aanmelden dan via de PacketForce. En de Draytek is al bewezen een stabiele modem te zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Killerbert schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:59:
[...]

Weet je ook met hoeveel mensen deze 10 Gigabit wordt gedeeld?
Dus de overboekingsfactor?
En wat is de overboekingfactor op een trans-Atlantische verbinding?
Tenzij je bedrijfsmatig je eigen server draait is dit niet van belang, niemand zal 24/7 * 365 zijn GB verbinding dicht willen/kunnen trekken.
Bedenk dit is een consumenten verbinding. maw je hebt geen Gb verbinding naar Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:45:
Vandaag even een oudere Draytek 2820Vn meegenomen van het werk om even te proberen. internet werkt direct, VoIP is even de instellingen erbij halen en gaan met die banaan. Het gaat zoveel sneller qua registreren en aanmelden dan via de PacketForce. En de Draytek is al bewezen een stabiele modem te zijn.
Voor maximaal twee jaar, daarna zijn ze stuk. :+

* MegaTronics heeft op die manier al twee drayteks versleten in vier jaar op zijn toenmalige ADSL lijn. Ondertussen gewoon een TP-link rechtstreeks aangesloten op de MC901 glasvezel.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 23-02-2015 18:53 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Tenzij je bedrijfsmatig je eigen server draait is dit niet van belang, niemand zal 24/7 * 365 zijn GB verbinding dicht willen/kunnen trekken.
Bedenk dit is een consumenten verbinding. maw je hebt geen Gb verbinding naar Australië.
Een overboekingsfactor is natuurlijk nog steeds wel van belang. Hoe hoger die is, hoe meer kans dat je er last van gaat hebben. Ook als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Caelorum schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Een overboekingsfactor is natuurlijk nog steeds wel van belang. Hoe hoger die is, hoe meer kans dat je er last van gaat hebben. Ook als consument.
Dat klopt natuurlijk, maar je zal het slechts merken als we allemaal tegelijk van de nieuwsgroepen gaan downloaden of allemaal tegelijk de speedtest gaan uitvoeren. Ik merk niets van de snelheidsverhoging behalve als ik iets van de nieuwsgroepen probeer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Natuurlijk is het ook van belang hoeveel capaciteit ze hebben op de AMS-IX.
Dat heeft natuurlijk niets te maken met de overboekingsfactor.
Ik verwacht ook geen Gb verbinding naar Australië. Maar ik verwacht wel een normale snelheid binnen NL.
Als ze 100 personen op een 10Gb verbinding zetten op 1 link in Enschede of Almere, dan is het mogelijk dat iedereen "maar" 100 Mbit kan ontvangen. Als de overboekingsfactor gewoon wordt weergegeven, dan weet iedere tweaker en consument waar hij / zij aan toe is. Gewoon transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Killerbert schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:25:
[...]
Als de overboekingsfactor gewoon wordt weergegeven, dan weet iedere tweaker en consument waar hij / zij aan toe is. Gewoon transparantie.
:) En welke provider geeft dit aan?. Als ik een Porsche koop verteld ook niemand dat ik in Nederland slecht 100 km/u mag rijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 23-02-2015 23:08 . Reden: Verkeerde spelling van mijn droomauto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MegaTronics schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Voor maximaal twee jaar, daarna zijn ze stuk. :+

* MegaTronics heeft op die manier al twee drayteks versleten in vier jaar op zijn toenmalige ADSL lijn. Ondertussen gewoon een TP-link rechtstreeks aangesloten op de MC901 glasvezel.
Mwoah, voordeel voor mij is, als ik via m'n werk een nieuwe ga regelen en wanneer die kapot gaat ik hem bij de distributeur persoonlijk om kan ruilen. Deze heb ik nu als test geplaatst, is ook een oudje, maar wel stabiel.

Kan ik eindelijk de VPN etc. gaan proberen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:31:
[...]

[...]
Als ik een porche koop verteld ook niemand dat ik in Nederland slecht 100 km/u mag rijden.
Dat klopt. Wel is die informatie zichtbaar / vastgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 23-02-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Dat klopt natuurlijk, maar je zal het slechts merken als we allemaal tegelijk van de nieuwsgroepen gaan downloaden of allemaal tegelijk de speedtest gaan uitvoeren. Ik merk niets van de snelheidsverhoging behalve als ik iets van de nieuwsgroepen probeer te halen.
Dat is alleen omdat de overboeking redelijk laag is ;) zodra die hoog genoeg is zal je het al bij relatief lage snelheden merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:05:
[...]

Bedankt voor de resultaten, dat is wel consistent hoger dan ik haal, ook vanuit Enschede. Op zich interessant om eens nader te bekijken maar ik heb in mijn andere tests gezien dat de gbit wel haalbaar is; ik geloof het eerst wel, in de praktijk maakt het allemaal toch niet veel uit :)
Ik haal vanuit Enschede ook een stuk minder, meestal rond de 700 Mbit/s nu haal ik zelfs maar rond de 450 Mbit/s.

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
markied schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:33:
[...]
Ik haal vanuit Enschede ook een stuk minder, meestal rond de 700 Mbit/s nu haal ik zelfs maar rond de 450 Mbit/s.
Ik haal nu dik 985> Mbit met nieuwsgroepen. Ik woon aan de linker kant van Glanerbrug vanuit Enschede gezien, waar woon jij ongeveer?

Hoe test jij je snelheid?
Heb je een beetje een redelijke PC?
Heb je een ssd (Ik haal met een normale harde schijf ook wel gewoon me snelheid)?
Ik heb in me server een Realtek en een Intel Nic, als ik me Realtek gebruik kom ik niet boven de 600 Mbit uit!
Welke bekabeling gebruik je CAT **?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:31:
[...]

:) En welke provider geeft dit aan?. Als ik een porche koop verteld ook niemand dat ik in Nederland slecht 100 km/u mag rijden.
http://www.kabelnetveendam.nl/dataverkeer/

Maar inderdaad, dat soort transparantie is helaas zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Inderdaad wel een mooi soort transparantie. Maar SKV is dan ook geen bedrijf maar een stichting. Met een andere manier van werken dan de grote providers.
Petje af dat ze het nog steeds zo volhouden daar en zelfs inmiddels een glasvezelnetwerk zelf hebben aangelegd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
frelam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:10:
[...]

http://www.kabelnetveendam.nl/dataverkeer/

Maar inderdaad, dat soort transparantie is helaas zeldzaam.
Ik gaf een verkeerd voorbeeld, in geval van een Porsche is de potentie er, maar probeer ik op dinsdag ochtend van Almere naar Hoofddorp te rijden, dan ben ik er vermoedelijk net zo snel als in een UP. (Ik heb trouwens geen van beiden)
Ik ben blij met de snelle GB verbinding en lig er niet echt wakker van dat ik niet 24 uur per dag de maximale snelheid ter beschikking heb. Wel heb ik tijdens de daluren rond de 900 up/down al geven de verschillende speedtest uiteenlopende resultaten,
Daarnaast denk ik dat veel afhangt van je eigen interne netwerk en aangesloten HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Hans_18T schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:29:
[...]

Ik gaf een verkeerd voorbeeld, in geval van een Porsche is de potentie er, maar probeer ik op dinsdag ochtend van Almere naar Hoofddorp te rijden, dan ben ik er vermoedelijk net zo snel als in een UP. (Ik heb trouwens geen van beiden)
Ik ben blij met de snelle GB verbinding en lig er niet echt wakker van dat ik niet 24 uur per dag de maximale snelheid ter beschikking heb. Wel heb ik tijdens de daluren rond de 900 up/down al geven de verschillende speedtest uiteenlopende resultaten,
Daarnaast denk ik dat veel afhangt van je eigen interne netwerk en aangesloten HW.
Analogien gaan altijd wel ergens mank dus waag ik me liever niet aan. Het maakt mij in zoverre wel uit of ik het haal dat ik wel betaal voor 1gbit, dus dan wil ik wel op zijn minst vaststellen dat dat te behalen is onder de juiste omstandigheden - wat gewoon het geval is dus niks aan de hand :)

Dat je er 'in het wild' niet zoveel aan hebt is gewoon een feit en zou me alleen storen als dit al binnen tweak's netwerk of peering misgaat. Er werd eerder 10gbit gesuggereerd voor de link naar Enschede, dat lijkt me opzich een vrij normale waarde hedentendage en tegen de tijd dat het structureel volloopt komt er wellicht een upgrade maar het betekent bv. wel dat we niet met 11 tegelijk moeten speedtesten - goed om te weten toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
kmichael schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:08:
[...]

Ik haal nu dik 985> Mbit met nieuwsgroepen. Ik woon aan de linker kant van Glanerbrug vanuit Enschede gezien, waar woon jij ongeveer?

Hoe test jij je snelheid?
Heb je een beetje een redelijke PC?
Heb je een ssd (Ik haal met een normale harde schijf ook wel gewoon me snelheid)?
Ik heb in me server een Realtek en een Intel Nic, als ik me Realtek gebruik kom ik niet boven de 600 Mbit uit!
Welke bekabeling gebruik je CAT **?
De snelheden heb ik getest met speedtest, als ik daar de geschiedenis doorkijk zie ik dat mijn maximale snelheid 836 Mbit is geweest, de daarop volgende hoogste is 742 Mbit, meestal nog lager.
Ik woon dan helemaal aan de andere kant van Enschede. De snelheid test ik met mijn laptop, die een ssd heeft, het zou dus heel snel moeten kunnen gaan. De kabel is categorie 5. Dus volgens mij zou dat allemaal geen problemen moeten geven.

Ben er al achter waar het aan ligt, heb net speedtest gedraaid in Internet Explorer en dan haal ik wel 925+ Mbit. :) In Firefox leek hij nog lager aan te geven dan in Chrome.

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:41:
[...]

Mwoah, voordeel voor mij is, als ik via m'n werk een nieuwe ga regelen en wanneer die kapot gaat ik hem bij de distributeur persoonlijk om kan ruilen. Deze heb ik nu als test geplaatst, is ook een oudje, maar wel stabiel.

Kan ik eindelijk de VPN etc. gaan proberen.
Omruilen was hier ook geen probleem met 3 jaar garantie op die drayteks, maar handig is anders.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Hoe lang duurt zo'n oplevering eigenlijk bij Tweak? Eind januari aangevraagd met gewenste startdatum op 1 maart. Denk ga maar eens informeren, krijg ik dit als antwoord:

Helaas hebben wij nog geen opleverdatum voor u, deze zult u ontvangen zodra die bij ons bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43
Als ik me goed herinner duurde het bij ons een week of 6. Maar dat kan per situatie verschillen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 14:49
P.C.Simonis schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:26:
Hoe lang duurt zo'n oplevering eigenlijk bij Tweak? Eind januari aangevraagd met gewenste startdatum op 1 maart. Denk ga maar eens informeren, krijg ik dit als antwoord:

Helaas hebben wij nog geen opleverdatum voor u, deze zult u ontvangen zodra die bij ons bekend is.
In mijn ervaring moet je er wel zelf actief achteraan. Anders krijg je geen afspraak met een monteur (in mijn geval tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 22:35
en zelfs als je een afspraak hebt , is het nog niet zeker dat ie komt, zie mijn eerdere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
ivarga schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:40:
en zelfs als je een afspraak hebt , is het nog niet zeker dat ie komt, zie mijn eerdere post
Ja dat heb ik bij m'n vader ook meegemaakt. Lekker. Blijf je de hele dag voor thuis :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.C.Simonis schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:31:
[...]

Ja dat heb ik bij m'n vader ook meegemaakt. Lekker. Blijf je de hele dag voor thuis :F
Ik heb zelfs ooit een brief gehad van tweak. Bel je waar ze blijven zeggen ze doodleuk ja dat is een fout die we ook per brief hebben recht gezet. Vraag je een copy van die brief, blijkt dat niet te kunnen omdat de brief nooit verstuurd is. Bij tweak weet je het dus nooit zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 07:23
Ik woon in Almere Poort en heb ook de overstap naar 1 Gb pakket aangevraagd. Volgens de postcodecheck en de degene die ik aan de lijn had geen probleem. Onlangs nog een keer gebeld naar Tweak aangezien het toch alweer bijna een maand geleden was (ik had verder ook geen bericht ontvangen in de tussen tijd) dat ik het aangevraagd had (ergens laatste week van januari dacht ik). Bleek dus dat Almere Poort nog op het KPN netwerk zit en nog niet op het Tweak netwerk waardoor het 1 Gb pakket nog niet aangeboden kan worden. Uiteraard gaan ze Almere Poort ook migreren naar hun eigen netwerk. En uiteraard konden ze niet aangeven wanneer dit gaat gebeuren. Ook lekker geregeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Wij hebben nu hier nog de 100mbit verbinding.
Daar zijn we ondertussen op zich best tevreden over.
Ook de sparql televisie gaat eigenlijk best goed nu.

Nu zijn onze telefoniekosten nog vrij hoog: 2x ISDN2 lijn.
We willen echter wel onze bestaande telefooncentrale met S0 aansluiting behouden.

Heb wel gekeken naar Helden van Nu, maar dan zitten we weer met een ander televisieplatform (waar ik overigens geen ervaringen over kan vinden hier of elders op internet)
Zij bieden wel goede diensten m.b.t. internet en telefonie i.c.m. behoud huidige apparatuur.

Zit ook te kijken naar een VOIP oplossing via tweak of een andere aanbieder maar heb nog een aantal vragen:
- Bij tweak kun je 2 telefoonnummers krijgen, dat is voldoende voor ons, maar hoeveel 'lijnen' heb je? Kun je tegelijkertijd naar buiten bellen met hetzelfde telefoonnummer?
- Hoeveel gesprekken kun je gelijktijdig voeren?
- Heb gekeken naar de FritzBox 7490, maar kan niet goed zien of deze goed in te stellen is i.c.m. sparql en de betreffende vlans/routes. Wie heeft ervaringen met Fritz OS en Tweak/sparql?

edit: en anders moet ik zoiets inzetten achter mijn router: http://www.telecomshop.nl/yeastar-neogate-tb400-2218142.html

[ Voor 5% gewijzigd door NovapaX op 25-02-2015 11:55 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Al meer dan 10 jaar klant, en krijg je dit.

Ik wou overstappen naar Glasvezel, dit omdat ik onderandere ook af wil van tv en alleen internet/tel bij hun wil houden. Komt de glasvezel boer langs, zegt dat dit nog wel maanden gaat duren omdat ik geen glasvezel aansluiting heb ondanks dit wel in hun systeem staat.

So far so good, niemand blame, foutjes in systemen.

Nu komt het probleem, ik wil van tv af. Gebruik het niet en is veels te duur.
Maar ik krijg nog geen glasvezel dus kan mijn abbo nog niet over.
Naar meerdere telefoontjes heen en weer, verschillende beloftens gehad.

Laatste telefoontje deed het hem, ik ga weg bij tweak.
Hun optie (na zelf tijdelijke gratis opzegging van tv te hebben toegezegt):
- 25 euro betalen admin kosten.
- Een nieuw jaar contract, hierna zou ik pas weer na glasvezel kunnen kijken. (adsl is duurder).

Er was geen andere mogenlijkheid..... zelfs na eerdere toezeggingen niet.

En dit terwijl nieuwe klanten tablets en andere kortingen krijgen.

10 jaar klant, meerdere mensen aangebracht bij tweak. Altijd positief... maar die helpdesk van de laatste tijd lijk meer een muur van bureaucratie. Dit was vroeger zekers anders.

Na zelfs het stopzetten van mijn glasvezel aanvraag (weken geleden) nog geen reactie van hun kant gehad.
Er komt volgens de emails zelfs a.s. zaterdag een monteur langs om een stekkertje in me router te steken en deze aan te zetten.
(iets wat ik zelfs al 2x heb geannuleerd).

wat ik effe kwijt wou.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• frelam
\[]InTeR\[] schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:01:

Ik wou overstappen naar Glasvezel, dit omdat ik onderandere ook af wil van tv en alleen internet/tel bij hun wil houden. Komt de glasvezel boer langs, zegt dat dit nog wel maanden gaat duren omdat ik geen glasvezel aansluiting heb ondanks dit wel in hun systeem staat.

Nu komt het probleem, ik wil van tv af. Gebruik het niet en is veels te duur.
Maar ik krijg nog geen glasvezel dus kan mijn abbo nog niet over.

Laatste telefoontje deed het hem, ik ga weg bij tweak.
Hun optie (na zelf tijdelijke gratis opzegging van tv te hebben toegezegt):
- 25 euro betalen admin kosten.
- Een nieuw jaar contract, hierna zou ik pas weer na glasvezel kunnen kijken. (adsl is duurder).

10 jaar klant, meerdere mensen aangebracht bij tweak. Altijd positief... maar die helpdesk van de laatste tijd lijk meer een muur van bureaucratie. Dit was vroeger zekers anders.

Na zelfs het stopzetten van mijn glasvezel aanvraag (weken geleden) nog geen reactie van hun kant gehad.
Er komt volgens de emails zelfs a.s. zaterdag een monteur langs om een stekkertje in me router te steken en deze aan te zetten.
(iets wat ik zelfs al 2x heb geannuleerd).

wat ik effe kwijt wou.
Het is inderdaad een diep trieste zooi bij de helpdesk of hoe ze die club schoolverlaters ook durven noemen. Je kunt je afvragen in hoeverre ze zelf slachtoffer hierin zijn met een uitzichtloze k*tbaan maar vrijuit gaan ze in ieder geval niet.

Wat tweak betreft, die neemt ze aan en beslist dat klanten voorliegen een toegestaan onderdeel van de bedrijfsvoering is, en wij zijn de idioten die blijven betalen... nog maar eens heel goed over nadenken als ik contractvrij ben, en dan te bedenken dat ik zelf veel moeite heb moeten doen om klant te worden, ik had beter moeten weten... *huiver*

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Van de week waren al mijn 3 de HBO apparaten toegewezen, maar wist niet meer welke apparaten. Dus kon de registratie niet meer ongedaan maken.

Mail gestuurd naar de helpdesk, binnen uur antwoord met de vraag welke gebruikersnaam ik gebruik bij HBO en een paar uurtjes later de HBO omgeving gereset en kon ik weer 3 apparaten koppelen :)

Dus het kan wel snel hoor

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:54

Freakie1NL

Grote Baas

\[]InTeR\[] schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:01:

Verhaal waarin ik mij helemaal kan vinden
Tja Tweak kiest er graag om bestaande klanten te naaien om zodoende nieuwe klanten te lokken.
Lachwekend vind ik het volgens als die nieuwe klanten in dit topic komen zeuren dat het allemaal niet gaat zoals voorgeschoteld, dit terwijl er door meerdere mensen sterk bepaalde dingen afgeraden worden.

Ach ik geef Tweak nog 1 jaar, misschien dat ze daarna nog even weten te overleven in puur alleen Almere en Enschede maar ook dat zal ze uiteindelijk de kop kosten.

Ik zelf ben enorm opgelucht dat ik sinds december overgestapt ben, helemaal als berichten van Tweak blijf ontvangen waarin duidelijk is wat voor prutsers het tegenwoordig zijn. Vroeger niets dan lof, daar is echter niets van over.

Enige wat ik jammer vond was dat ik geen Tweaknews meer kon gebruiken, maar sinds ik minder usenet gebruik vond ik dat eigenlijk ook al mee vallen. Toen ik echter las dat Tweaknews ook nog eens was overgenomen realiseerde ik mij hoe blij ik met mijn overstap ben.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Hans_18T
Waar lees je trouwens de quote van []InTeR[] "Verhaal waarin ik mij helemaal kan vinden"

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hans_18T schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:02:
Waar lees je trouwens de quote van []InTeR[] "Verhaal waarin ik mij helemaal kan vinden"

Laatste telefoontje deed het hem, ik ga weg bij tweak..

wat ik effe kwijt wou.

Zo goed?

• Hans_18T
:)

• kmichael
Ik dacht dat ik hier een vergelijking had gelezen tussen TV streams van Ziggo en Tweak-Sparql ik kan dit niet weer vinden...

Kan iemand mij vertellen of het beeld mooier is van Sparql tov Ziggo/UPC
En het verschil in bitrate?

Het gaat om Enschede

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 26-02-2015 15:38 ]

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
Mijn internet is eindelijk opgeleverd.

Ik was onder de veronderstelling dat ik gewoon mijn eigen router kon gebruiken in plaats van de Zyxel.
Dit werkte echter niet, ik draai nu op de Zyxel.

Ik heb een TP-Link WDR4900. Moet ik hiervoor de configuratie aapassen? Ik kan er DD-WRT of Open-WRT opzetten.

Ik heb alleen internet en geen tv of bellen. Ik nam aan dat het dan gewoon zou werken..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jooncheez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:15:
Mijn internet is eindelijk opgeleverd.

Ik was onder de veronderstelling dat ik gewoon mijn eigen router kon gebruiken in plaats van de Zyxel.
Dit werkte echter niet, ik draai nu op de Zyxel.

Ik heb een TP-Link WDR4900. Moet ik hiervoor de configuratie aapassen? Ik kan er DD-WRT of Open-WRT opzetten.

Ik heb alleen internet en geen tv of bellen. Ik nam aan dat het dan gewoon zou werken..
Misschien een idee om op de github wiki een aantal configuratie-bestanden in de repo te zetten voor verschillende modems/routers?

• jooncheez
Ik heb de OpenWRT configuratie in github.com wel gevonden, maar dat gaat ook over TV.

Daarnaast is DD-WRT veel makkelijker te installeren voor mij.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jooncheez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:29:
Ik heb de OpenWRT configuratie in github.com wel gevonden, maar dat gaat ook over TV.

Daarom zeg ik ook "een aantal" ;)

Ik heb'm niet voor je helaas.

• hovemt
jooncheez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:29:

Als je alleen internet hebt moet je alleen zorgen dat de wan poort een vlan id van 34 meekrijgt. Je moet er wel rekening mee houden dat de doorvoer snelheid drastisch beperkt wordt door het gebruik van dd-wrt of openwrt door het ontbreken van hardware nat.

• jooncheez
hovemt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:34:
[...]

Als je alleen internet hebt moet je alleen zorgen dat de wan poort een vlan id van 34 meekrijgt. Je moet er wel rekening mee houden dat de doorvoer snelheid drastisch beperkt wordt door het gebruik van dd-wrt of openwrt door het ontbreken van hardware nat.
Betekent dat een VLAN tag van eth0 op 34 met prio 0?

En moet ik nog het Mac adres aanpassen?

Router krijgt helaas geen IP :(

[ Voor 3% gewijzigd door jooncheez op 26-02-2015 19:16 ]

• hovemt
jooncheez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:43:
[...]

Betekent dat een VLAN tag van eth0 op 34 met prio 0?

En moet ik nog het Mac adres aanpassen?

Router krijgt helaas geen IP :(
Je zou een IP moeten krijgen, maar je zou kunnen proberen om het mac adres van zyxel te spoofen.

Gebruik je openwrt of dd-wrt?

[ Voor 4% gewijzigd door hovemt op 26-02-2015 20:10 ]

• jooncheez
hovemt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:08:
[...]

Je zou een IP moeten krijgen, maar je zou kunnen proberen om het mac adres van zyxel te spoofen.

Gebruik je openwrt of dd-wrt?
Ik gebruik nu DD-WRT. Kan ik dan clone MAC adress doen en de MAC invullen die achterop de zyxel staat?

Met de TP-Link firmware kreeg ik echter ook al geen IP

Edit
Het is me gelukt openwrt te installeren :)
Ik zal kijken of ik wat kan met de config op github.

Edit 2
Heb van alles geprobeerd, krijg nog steeds geen IP op mijn eigen router.

[ Voor 26% gewijzigd door jooncheez op 27-02-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
jooncheez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:03:
[...]

Ik gebruik nu DD-WRT. Kan ik dan clone MAC adress doen en de MAC invullen die achterop de zyxel staat?

Met de TP-Link firmware kreeg ik echter ook al geen IP

Edit
Het is me gelukt openwrt te installeren :)
Ik zal kijken of ik wat kan met de config op github.

Edit 2
Heb van alles geprobeerd, krijg nog steeds geen IP op mijn eigen router.
Er staan her en der een aantal kleine foutjes in die github config. Ook is het de vraag of de poorten die gebruikt worden in de configfiles overeen komen met de poorten van jouw TP-link. Kun je eens een factory reset doen en een screenshot maken van Network >> Switch?

Edt:
Aan de hand van http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr4900 zou je het als volgt moeten instellen.
  • Poort 0 (CPU) taggen voor vlan 1 en 34
  • Poort 1 (WAN) taggen voor 34 en off voor 1
  • Poort 2-5 (LAN) untagged voor vlan 1
Zorg ervoor dat je geen tagged en untagged door elkaar gaat gebruiken op 1 poort, daar kan hij niet mee overweg.

Geef dan bij WAN ook aan dat hij gebruik moet maken van eth0.34 (bij physical interface).

[ Voor 23% gewijzigd door hovemt op 27-02-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
hovemt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Er staan her en der een aantal kleine foutjes in die github config. Ook is het de vraag of de poorten die gebruikt worden in de configfiles overeen komen met de poorten van jouw TP-link. Kun je eens een factory reset doen en een screenshot maken van Network >> Switch?

Edt:
Aan de hand van http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr4900 zou je het als volgt moeten instellen.
Zorg ervoor dat je geen tagged en untagged door elkaar gaat gebruiken op 1 poort, daar kan hij niet mee overweg.

Geef dan bij WAN ook aan dat hij gebruik moet maken van eth0.34 (bij physical interface).
Dankjewel! Ga er vanmiddag weer mee aan de slag, zal ook wat screenshots maken.

Dat de poorten anders zijn op de TP Link had ik wel gevonden, maar had het toch niet helemaal zo ingesteld als jij zegt.

Is het nou nodig om Mac adress te spoofen? Sommigen zeggen van wel, andere van niet. Achterop de Zyxel staat ook een net andere Mac dan in de configuratie van de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Het zou in principe niet nodig hoeven zijn om het MAC adres te spoofen. Het kan alleen handig zijn als je hetzelfde IP adres wil blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:14
jooncheez schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Dankjewel! Ga er vanmiddag weer mee aan de slag, zal ook wat screenshots maken.

Dat de poorten anders zijn op de TP Link had ik wel gevonden, maar had het toch niet helemaal zo ingesteld als jij zegt.

Is het nou nodig om Mac adress te spoofen? Sommigen zeggen van wel, andere van niet. Achterop de Zyxel staat ook een net andere Mac dan in de configuratie van de Zyxel.
Het is alleen noodzakelijk om verschillende mac adressen op de wan internet en wan iptv vlan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Weet iemand een mooie / dynamische manier om het probleem dat downloaden on demand TV verstoord op te lossen? Ik heb een 100 Mbit verbinding en als ik op full speed van de newsserver download en er wordt tv on demand gekeken (uitzending gemist/ HBO/ opnames), de download dit verstoord.

Vraag 1: tot hoe ver zou de download afgeknepen moeten worden?
Vraag 2: is er een mooie automatische oplossing, waar mee dat afknijpen alleen gebeurd wanneer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

thuisdigitaal schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:24:
Weet iemand een mooie / dynamische manier om het probleem dat downloaden on demand TV verstoord op te lossen? Ik heb een 100 Mbit verbinding en als ik op full speed van de newsserver download en er wordt tv on demand gekeken (uitzending gemist/ HBO/ opnames), de download dit verstoord.

Vraag 2: is er een mooie automatische oplossing, waar mee dat afknijpen alleen gebeurd wanneer nodig?
Vraag 1: Kan ik niet beantwoorden
Vraag 2: Bijna geheel automatische, stap over na een fatsoenlijke TV provider die dit probleem niet heeft. Kortom eigenlijk elke andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
hovemt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Edt:

Krijg nog steeds geen WAN IP, ik snap er niks van...
Het lijkt net alsof er geen kabel is aangesloten, maar dat is er wel. Hij refreshed ook zodra ik de kabel inplug, is ook te zien in de logs.

Ik heb een aantal screenshots van mijn config gemaakt, hopelijk kan iemand mij verder helpen :)

Configuratie Screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Zet het vinkje eens uit bij "Use builtin IPv6-management", het zou kunnen dat die het een en ander in de war schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
thuisdigitaal schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:24:

Antwoord 1: Dat zou je zelf kunnen testen
Antwoord 2: Netlimiter is een klein progje wat download makkelijk voor je kan knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
hovemt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:03:
Zet het vinkje eens uit bij "Use builtin IPv6-management", het zou kunnen dat die het een en ander in de war schopt.
Helaas, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
jooncheez schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Helaas, maakt geen verschil.
Wat me trouwens wel opvalt is dat je maar een 100Mbit link heb met de Genexis. Brak kabeltje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
hovemt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Wat me trouwens wel opvalt is dat je maar een 100Mbit link heb met de Genexis. Brak kabeltje misschien?
Dit viel mij ook op inderdaad. Toch loop er tussen de router wan poort en de Genexis cat5e en tussen de route lan 1 poort en mijn pc cat5.

Zou het kunnen dat de wan en lan poort op de 1 of andere manier omgedraaid zijn? Kan het me niet voorstellen.

Dat port 2 dus de wan is en port 1 lan1..

[ Voor 6% gewijzigd door jooncheez op 27-02-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik zit er, dankzij de 1000/1000 in Enschede, aan te denken om geheel over te stappen van Ziggo naar Tweak. Heb de problemen met Sparql gelezen, maar ga er vanuit dat de kinderziektes er ondertussen wel uit zijn.

Enige vraag die ik nog heb:

Ik heb nu een Sharp TV. Ik kan met de afstandsbediening van de TV ook gewoon zappen e.d. (EPG werkt ook gewoon). Dit vind ik zeer prettig, omdat ik veel minder goed hoef te richten, dan met de matige afstandsbediening van het Ziggo kastje. Die werkt toch een stuk minder.

Kan ik dit ook met de Sparql settopbox? Of moet ik persé die afstandsbediening gebruiken en zo ja, hoe bevalt het richten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
jooncheez schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:36:
[...]

Dit viel mij ook op inderdaad. Toch loop er tussen de router wan poort en de Genexis cat5e en tussen de route lan 1 poort en mijn pc cat5.

Zou het kunnen dat de wan en lan poort op de 1 of andere manier omgedraaid zijn? Kan het me niet voorstellen.

Dat port 2 dus de wan is en port 1 lan1..
De Genexis geeft maar een 100 Mbit link als de glaslink ook 100 Mbit is. Is bij mij in Amsterdam ook het geval. In de wijkcentrale hangt nog 100 Mbit apparatuur. De Genexis geeft dit 1:1 door aan de router ookal issie Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
dumphlum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:59:
[...]

De Genexis geeft maar een 100 Mbit link als de glaslink ook 100 Mbit is. Is bij mij in Amsterdam ook het geval. In de wijkcentrale hangt nog 100 Mbit apparatuur. De Genexis geeft dit 1:1 door aan de router ookal issie Gbit.
Ah oke, dan is dat ook duidelijk. Ik had de kabels al omgewisseld, maar maakte niks uit inderdaad, hij bleef op 100 Mbit.

Gaat inderdaad om Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:38
kreator schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:53:
Ik zit er, dankzij de 1000/1000 in Enschede, aan te denken om geheel over te stappen van Ziggo naar Tweak. Heb de problemen met Sparql gelezen, maar ga er vanuit dat de kinderziektes er ondertussen wel uit zijn.

Ik heb nu een Sharp TV. Ik kan met de afstandsbediening van de TV ook gewoon zappen e.d. (EPG werkt ook gewoon). Dit vind ik zeer prettig, omdat ik veel minder goed hoef te richten, dan met de matige afstandsbediening van het Ziggo kastje. Die werkt toch een stuk minder.

Kan ik dit ook met de Sparql settopbox? Of moet ik persé die afstandsbediening gebruiken en zo ja, hoe bevalt het richten e.d.?
Bij de setup box krijg je een geweldige AB. als je kleine vingers hebt kan je de 1001 knoppen prima bedienen en anders... en nee met je TV AB zet je de tv harder zachter en op HDMI en met de andere doe je de rest.

een Logitech AB kan dit All1One.

Oh en het richten is gewoon slecht.
Sparql is ok mits je niet opneemt en uitzending gemist wilt. hopeleijk wordt de opname ooit nog iets met datum tijd etc.

Moet wel zeggen het is niet zo slecht meer als het was in het begin. Een dike troost de 1Gb maakt veel goed kijk meer als te voren via de smart tv en newsservers. momenteel heb ik gem. 36mb/sec via de news server van tweak das best leuk. hier voor een dikke 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
rob2011 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:05:
[...]

Bij de setup box krijg je een geweldige AB
Wat is dat een setup box? Die kreeg ik niet van Tweak...
Of bedoel je een settopbox?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:45:
[...]

Wat is dat een setup box? Die kreeg ik niet van Tweak...
Of bedoel je een settopbox?
Volgens mij is het gewoon een Sparql abox tenminste dat staat erop. Maar tweak lukte het laatst om in een brief drie verschillende namen te gebruiken dus ik vroeg me eerst af of het echt drie verschillende apparaten waren of dat tweak gewoon niet een eenduidige naamgeving voert en het zelfs binnen een brief dus niet kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:38
het is gewoon een Abox en soms een Kbox.

Voor elke TV heb jij zo'n abox nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
kreator schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:53:

De Sparql STB doet niet aan CEC, dus je kunt niet je afstandbediening van je TV gebruiken. Sterker nog, als je andere apparatuur aan de TV hebt hangen dat met CEC communiceert kan zodra de STB aangesloten wordt geen gebruik meer maken van CEC. Tenminste dat is bij mij het geval, bij Tweak kunnen ze dit niet reproduceren zeggen ze.

Het richten moet redelijk precies, het heeft niet de tolerantie die je bij andere apparatuur hebt. De AB werkt voor de basisfuncties als zappen en volume veranderen prima, het is alleen lastig om een aantal knoppen goed te bedienen als je wat dikkere vingers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:54
hovemt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:58:
[...]

De Sparql STB doet niet aan CEC, dus je kunt niet je afstandbediening van je TV gebruiken. Sterker nog, als je andere apparatuur aan de TV hebt hangen dat met CEC communiceert kan zodra de STB aangesloten wordt geen gebruik meer maken van CEC. Tenminste dat is bij mij het geval, bij Tweak kunnen ze dit niet reproduceren zeggen ze.
Dit kan ik bevestigen... Ik heb hier een Raspberry Pi met Kodi aan de tv hangen. Als de Sparql box ook aan de tv gekoppeld is dan doet CEC het niet meer op de Raspberry. Dit moet Tweak makkelijk kunnen reproduceren?!? Komt op mijn beide tv's (Philips) voor.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 26-09 08:22
Ik probeer nu al een paar dagen mijn N300A aan te laten melden op het SIP domein van Tweak. Echter krijg ik het tot nu toe niet aan de praat. Ik blijf op de N300A de melding krijgen : Aanmelding is mislukt.

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
Zyxel:
Factory Default
SIP accounts gedeactiveerd
NAT 5060 naar de N300A

De volgende settings gebruik ik op de N300A:
naam of nummer: TweakPhone
Login naam: 31365*****
Login WW: Brief Tweak
Gebruikersnaam : 31365*****
Displaynaam: TweakPhone
Domein: sip.tweakphone.nl
Proxy Server Poort: 5060
Registratieserver : sip.tweakphone.nl
Poort reg server : 5060
registratie ververs : 180
Stun: nee
Uitgaande proxy mode : automatisch
Uitgaande proxy Poort: 5060
Netwerkprotocol : Automatisch

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat ik geen contact kan maken met de sip server van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
TokkieB schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:12:
Ik probeer nu al een paar dagen mijn N300A aan te laten melden op het SIP domein van Tweak. Echter krijg ik het tot nu toe niet aan de praat. Ik blijf op de N300A de melding krijgen : Aanmelding is mislukt.

Zyxel:
Factory Default
NAT 5060 naar de N300A

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat ik geen contact kan maken met de sip server van Tweak?
Heb je SIP ALG uit staan in de router? Dat kan namelijk problemen opleveren als dat aan staat. Probeer anders de Zyxel helemaal leeg te maken met behulp van de handleiding die ik hier eerder heb gepost zodat de SIP accounts er helemaal niet meer in staan en er vanuit Tweak ook niets gepushed kan worden.

Linkje naar handleiding: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Na eerdere elende wordt het verhaal nog leuker..

Toen ik vandaag mijn tv aan zetten moest ik mijn gegevens opnieuw invullen. Geen probleem.
Echter bleef hij staan bij het 'aanmelden'. Zonder fout en/of andere melding.

Na de helpdesk gebeld te hebben, hebben deze me keurig geholpen een nieuwe firmware op mijn router te ztten. Dit zou het verhelpen.
Niet dus, toch maar weer ff bellen. Hierna hebben we via een 'settings' menu (sparql box opstarten zonder lan kabel, bij de eerste vraag/melding op HOME drukken). De top-box terug gebracht naar fabriek instellingen. DIt zou het verhelpen.

Je raad het al, niet gelukt.

Toch maar weer even bellen, aangegeven dat ik vandaag over gegaan zou zijn naar glasvezel. Iets wat niet kon omdat het aansluiten daarvan nog maanden ging duren, de reden waarom ik ook mijn glasvezel al heb stop gezet.
De vriendelijke medewerker van tweak toch maar even hier naar kijken...
Blijkt mijn tv al van de lijn af gehaald te zijn. Iets waar ik gewoon voor moet betalen.

Nu nog maar de vraag of zet het weer aan kunnen zetten...

Het liefst laat ik hem er af, en betaal ik er ook niet voor... maar dit zou niet juist niet kunnen volgens tweak. Iets wat ze nu zelf bewijzen dat het wel kan :)

Of hebben ze me stiekem toch wel naar me geluisterd en zijn ze even vergeten dit terug te koppelen?

Whats next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Misschien gewoon ff kijken op https://mijn.tweak.nl/login.html "Platform beheren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Die optie zie ik niet staan, wel heb ik een knop "Pakketen", deze geeft echter een foutmelding.

Maar verhaal gaat verder:
Netjes terug gebeld door tweak. Blijkt dat ik in de administratie GEEN adsl meer heb sinds vandaag (internet werkt). En dus glasvezel zou moeten hebben. Echter is deze niet opgeleverd geweest omdat er hiet geen glasvezel (snel) is te krijgen.

Dat mijn internet werkt, is volgens hun vreemd, maar de tv zou dan ook moeten werken. Ze hebben alles gechecked aan hun kant. Het probleem ligt dus bij mij.

Of ik de tv box en een andere poort wil steken. Rebooten.
Gedaan, krijgt de tv een locaal ip, maar geen internet/tv. En wordt er ook niet gevraagt om mijn abbo nr.
Vreemd... light het toch aan de kabel mischien.

Of ik even een 15m lange kabel wil kopen om voor hun dit te checken.

De kabel die ik gebruik is niks mee gebeurt sinds gister. Ook andere kabels (tussen me patchkast en modem) maakt niks uit in de connectie!. Ik gebruik geen netwerk->lichtnet of wireless.

Ze willen me NIET verder helpen voordat ik dit gedaan heb!

Want het ligt ook echt niet aan dat toevallig vandaag jullie instellen over mijn account zijn verandert.

Tweak, go **** yourself!

Voor iedereen die nog bij Tweak zit, ik hoop dat ze jullie beter behandelen, veel sterkte mijn medeleven heb je.

Voor mensen die mischien naar Tweak kijken voor hun internet verbinding, dont!

Deel 1
Deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door []InTeR[] op 28-02-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
TokkieB schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:12:

Zyxel:
Factory Default
NAT 5060 naar de N300A

Bij mij was het wachtwoord niet hetzelfde als in de brief. Neem contact op met de klantenservice en vraag ze naar het juiste wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Klopt, dat wachtwoord is anders. :/
Ik heb dat wachtwoord opgeslagen nadat ik gebeld had met de Tweak HD, scheelt weer..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
hovemt schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:18:
[...]

Heb je SIP ALG uit staan in de router? Dat kan namelijk problemen opleveren als dat aan staat. Probeer anders de Zyxel helemaal leeg te maken met behulp van de handleiding die ik hier eerder heb gepost zodat de SIP accounts er helemaal niet meer in staan en er vanuit Tweak ook niets gepushed kan worden.

Linkje naar handleiding: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"
Bedankt voor dit antwoord. Ik heb vanmorgen met telnet de boel geschoond en daarna de SIP provider opgevoerd. Bleek inderdaad ook een probleem te zijn in het wachtwoord. Ik heb twee nummers van Tweak gekregen met de migratie waarbij elk nummer een eigen wachtwoord zou moeten hebben. Dit is niet het geval, het wachtwoord voor beide nummers is hetzelfde van een nummer wat ik niet wou aansluiten. Dus of het nou aan de SIP instellingen lag van de router of dat het wachtwoord altijd verkeerd is gebruikt is mij niet helemaal duidelijk. In ieder geval ben ik blij want de N300a kan zich netjes aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Bij mij staat SIP ALG gewoon aan. Staat helemaal los van je N300A. Ik ken overigens weinig protocollen waar je je met een verkeerd wachtwoord kunt aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
TokkieB schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor dit antwoord. I.......... In ieder geval ben ik blij want de N300a kan zich netjes aanmelden.
Toch nog een raar issue met de telefoon. Als ik zelf uitgaand bel dan hoort mijn tegenpartij mij, maar ik de tegenpartij niet? Als gebeld wordt hoor ik de tegenpartij niet en de tegenpartij mij ook niet?

Ik kan eigenlijk geen setting op de N300a vinden die hier eventueel wat aan zou kunnen veranderen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Je kunt in de N300A instellen met welke provider je uitgaand of inkomend wil bellen. Standaard staat inkomend geloof ik op analoge telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
SamPatterson schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:17:
Bij mij staat SIP ALG gewoon aan. Staat helemaal los van je N300A. Ik ken overigens weinig protocollen waar je je met een verkeerd wachtwoord kunt aanmelden.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zie inmiddels heel wat meer op https://mijn.tweak.nl/ , aanvraag wordt nu dus verder verwerkt :) en afspraak staat voor de middag van 18 maart (wat ik had ingevuld bij aanvraag). Nog even geduld dus.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
jooncheez schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Krijg nog steeds geen WAN IP, ik snap er niks van...
Het lijkt net alsof er geen kabel is aangesloten, maar dat is er wel. Hij refreshed ook zodra ik de kabel inplug, is ook te zien in de logs.

Ik heb een aantal screenshots van mijn config gemaakt, hopelijk kan iemand mij verder helpen :)

Configuratie Screenshots
Heeft iemand misschien nog tips, ik krijg het niet aan de praat..

Heb ook Tweak gemaild, maar die verwijzen mij enkel naar de blog.

Weet iemand anders hoe ik de Zyxel in bridge mode zet en mijn TP-Link dan laat routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
@jooncheez,

Zyxel in Bridge gaat alsvolgt:

In je Zyxel, ga naar tab Network Setting en kies voor Broadband
Klik op "Edit button" op regel 5 waar ETHWAN staat
Bij mode staat Routing, daar kan je kiezen voor Bridge

Daarna op Apply klikken.

Router wan poort op 1 van de switch poorten van je Zyxel aansluiten.

En tenslotte Zyxel en je router rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
jccjk schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:39:
@jooncheez,

Zyxel in Bridge gaat alsvolgt:

In je Zyxel, ga naar tab Network Setting en kies voor Broadband
Klik op "Edit button" op regel 5 waar ETHWAN staat
Bij mode staat Routing, daar kan je kiezen voor Bridge

Daarna op Apply klikken.

Router wan poort op 1 van de switch poorten van je Zyxel aansluiten.

En tenslotte Zyxel en je router rebooten.
Bedankt! :)
Als ik er met de vlan niet uitkomt ga ik dat toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
jooncheez schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:40:
[...]

Bedankt! :)
Als ik er met de vlan niet uitkomt ga ik dat toepassen.
Je zou eens kunnen proberen of je uberhaupt wel een link krijgt met je router door het IP adres en subnet mask wat je vanuit de zyxel krijgt statisch in je router te zetten.

Welke versie van OpenWRT gebruik je? Misschien dat hier ook nog wat in te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
hovemt schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:35:
[...]

Je zou eens kunnen proberen of je uberhaupt wel een link krijgt met je router door het IP adres en subnet mask wat je vanuit de zyxel krijgt statisch in je router te zetten.

Welke versie van OpenWRT gebruik je? Misschien dat hier ook nog wat in te spelen is.
Op de een of andere magische wijze werkt het nu en krijgt mijn router een IP. Echter nog geen internet verbinding op mijn pc :(

Ik denk dat de router ook nog geen internet heeft, ookal heeft hij wel een IP.
In Openwrt kan ik via Diagnostics een ping en een traceroute naar een website uitvoeren, dit geeft een negatief resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door jooncheez op 02-03-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Dan heeft de router inderdaad nog geen verbinding. Ik ben trouwens benieuwd of je in de Zyxel je een IP krijgt voor de IPTV interface. Controleer dan ook gelijk het VLAN waarin het internet zit, of dit wel daadwerkelijk 34 is en niet 6.
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.