Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 08:48
MetaFrame schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:47:
Iemand nog meer "problemen" met de nieuwsgroepen van Tweak momenteel? Ik ervaar onwijze instabiliteit en haal de snelheid bij lange na niet die ik voorheen haalde :(
Haal hier gewoon mijn maximale snelheid met een 50Mb verbinding en stabiel, ook spotnet maakt een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 11:08
PuzzleSolver schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:34:
Ik heb de laatste tijd steeds issues met DNS. Als ik googles 8.8.8.8 ping gewoon reply maar geen DNS resolves meer (dus geen adres bij ping xs4all.nl). Na een reset van de router doet alles het weer.

Ik zie meer mensen met DNS problemen, ligt dit bij jullie ook niet gewoon aan de Zyxel router?

Ik zit op glasvezel in Leeuwarden en Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A die draait op:

Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)

Dus ik denk ik upload een nieuwe firmware van Zyxel.com

Eerst een Error want je moet de .bin kiezen ipv de .rom.(waarom dan een .ROM bestand in de zip?????)
Na uploaden van de .bin, helemaal niets.
Na een reconnect met de router zie ik dat er ge-updated is

Current Firmware Version: 1.00(AAKL.5)

Nu maar weer afwachten.

@VicVLT: Tweak helpdesk heb ik al opgegeven. Ik ben erg tolerant, maar als dit zo doorgaat zeg ik alles op. DNS lag er al zo'n 8 keer uit de laatste 2 maanden. En van Sparql werkt de stand-by fuctie eindelijk na bijna een jaar. EN ALS ZE NOU EENS EERLIJK EN OPEN ZIJN KAN IK VEEL MEER HEBBEN. Maar ze vinden dat ze er maar over moeten liegen.
Nu is de DNS al weer een tijdje goed (Was nog niet goed na de update dus het lag buiten de router).

Nu heb ik sinds vorige week er continu last van dat de DHCP server van de Zyxel stopt. Na een reboot lijkt deze het weer te doen, maar ik heb dit nu al 4 keer gehad. Inmiddels op mijn werkstation fixed IP en DNS ingesteld. Maar ook de Sparql box was er laatst al mee gestopt tot de Zyxel gereset was.

Het is dat overstappen zo'n gedoe is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lelyuser schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Haal hier gewoon mijn maximale snelheid met een 50Mb verbinding en stabiel, ook spotnet maakt een goede verbinding.
Ik ga van 45 Megabyte p/s naar 30 met pieken en dalen naar 10/15 Megabyte p/s.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
PuzzleSolver schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:19:
[...]

Nu is de DNS al weer een tijdje goed (Was nog niet goed na de update dus het lag buiten de router).

Nu heb ik sinds vorige week er continu last van dat de DHCP server van de Zyxel stopt. Na een reboot lijkt deze het weer te doen, maar ik heb dit nu al 4 keer gehad. Inmiddels op mijn werkstation fixed IP en DNS ingesteld. Maar ook de Sparql box was er laatst al mee gestopt tot de Zyxel gereset was.

Als je nog steeds op firmware 5 zit kan het handig zijn om te updaten naar 6b5 of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

inXs

known as inXs

Even mijn verhaal... Hopelijk gaat het allemaal werken deze week... Ik moet zeggen dat de helpdesk mij steeds erg goed geholpen heeft en ook snel handelt (itt. sommige andere berichten hier). Of het allemaal klopt wat ze zeggen, gaat blijken. Komt ie:

Ik woon in Vathorst en heb jaren glasvezel van XMS gehad. Begin van dit jaar de keuze gemaakt om over te stappen naar tweak. In mijn meterkast hangt een oude packetfront DRG 500. Bij mijn bestelling van Tweak, waarbij ik aangaf over een packetfront te beschikken, kreeg ik via de post een zyxel router en een Genexis NTU. Ik stond daar niet zo bij stil... De monteur kon op de dag van de officiele omzetting al langskomen, dus alles leek goed te gaan. Helaas, de monteur pakt het doosje uit, ziet de Genexis NTU en geeft logischerwijs aan dat dit nooit gaat passen op de packetfront FTU... Het is nog vroeg, dus de helpdesk is nog niet open, ofwel ik moet zelf later even bellen.

Ik bellen met de helpdesk, met als doel een Genexis FTU te laten leveren. Helpdeskmedewerker geeft vervolgens aan dat het internet eigenlijk ook moet werken met de packetfront DRG500, als ik de zyxel aansluit. Dit heb ik geprobeerd, maar het wereldbolletje blijft rood (en niet groen...). De packetfront heeft wel een mooi groen lichtje bij het internet icoontje. Ik heb nog even de standaard configuratie geinstalleerd, nog een keer de VLAN 802.1q veranderd naar een ander getal (8..? oid. en weer terug naar 34), maar er veranderde niets aan dit rode wereldbolletje. Ook mijn systeem rechtstreeks aansluiten op de packetfront leverde niets op (dit kon met XMS nog wel gewoon....).

Weer teruggebeld, de helpdesk gaf aan dat er dan toch wellicht iets geks zit in de packetfront? Hij geeft vervolgens aan dat hij niet een Genexis opstuurt, maar een packetfront (een andere dan die ik heb dus..). Deze komt hopelijk morgen binnen, woensdag staat de monteur (hopelijk niet voor niets) weer op de stoep om de boel aan te sluiten in de meterkast.

Aangezien ik toch in de wachtmodus zit, kan iemand bevestigen, of ontkennen of het zaakje zou moeten werken op een (ex XMS) packetgront DRG 500 als ik de zyxel aansluit? Het gaat even puur om het internet. Kan ik nog wat aanklooien in de router (kan hem immers toch resetten) en zo wat dingen testen? Of kan het kloppen dat het echt aan de packetfront ligt en is het toch echt daarop wachten? Volgens tweak staan bij hun alle instellingen goed!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Factuur van Tweak ontvangen, 2x 40 euro voor 1000mbit. Zucht. Morgen maar even nabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ook.
Heb al een mail gestuurd met de vraag een nieuwe factuur te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk fixen ze dat voor ik wordt overgezet (vanaf Telfort), dat soort geintjes hou ik niet van :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Controleer de periode van beide bedragen wel even, volgens mij crediteert Tweak ineen keer 2 maanden, of van 1 een gedeelte ervan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Quad schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:00:
Controleer de periode van beide bedragen wel even, volgens mij crediteert Tweak ineen keer 2 maanden, of van 1 een gedeelte ervan.
Beide het zelfde, vriend van mij heeft ook dezelfde fout.
- Glasvezel Internet 1000 Mbit
2015-03-01 - 2015-03-31 € 33,06 € 6,94 € 40,00

- Glasvezel Internet 1000 Mbit
2015-03-01 - 2015-03-31 € 33,06 € 6,94 € 40,00

Stomme fout tho |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Bij mij geen fout, ik kom van 100/100 dus maandbedrag is hetzelfde (gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook hier dezelfde fout.... Ze willen twee keer de maand maart gaan afschrijven.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuzzleSolver schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:19:

Kostte precies 15 minuten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
Bij ons is er gewoon één maand afgeschreven, wel voor 1000mbit, dus het maandbedrag is verhoogd

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
MetaFrame schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:47:
Iemand nog meer "problemen" met de nieuwsgroepen van Tweak momenteel? Ik ervaar onwijze instabiliteit en haal de snelheid bij lange na niet die ik voorheen haalde :(
De snelheid haal ik wel, echter het is inderdaad niet meer zo stabiel. Afijn met deze snelheid is het wel 10 keer sneller binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Net mailtje van de helpdesk gehad vanwege de factuur problemen.
Ze zijn op de hoogte en zullen het bedrag crediteren.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
Nu Tweaknews naar de VS gaat ga ik denk ik maar mijn abbo helemaal opzeggen. Ik had al tv opgezegd want dat sparql was gewoon ronduit kut bij ons, maar nu de usenet ook naar extern gaat (en al helemaal de VS en alle mogelijke gevolge van dien) zie ik eigenlijk geen reden meer om bij tweak te blijven.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Problemen met de nieuwsgroepen lijken opgelost. Haal weer relatief stabiel 40/45 megabyte p/s :)
Bij mij hebben ze het abo gewoon omgezet naar 1gbit, zie niets geen verrekening oid :)

Net trouwens de laatste versie van de zyxel Firmware er opgezet, das geen succes. Na een paar minuten verbinding weg, ik ga dus weer terug naar 6. Die werkte rete stabiel :)

En weer terug op 6, het lijkt er op dat wanneer mn iphone 6 verbinding maakte de hele boel plat ging :/

[ Voor 44% gewijzigd door HaterFrame op 17-02-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Philos31 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:11:
Net mailtje van de helpdesk gehad vanwege de factuur problemen.
Ze zijn op de hoogte en zullen het bedrag crediteren.
Wanneer wordt het gecrediteerd?
Gelijk als het foute bedrag van je bankrekening afgetrokken is of wordt het pas de volgende maand als de factuur van april klaar staat.
Het zou mij namelijk niks verbazen als dit verschil verekend wordt met de factuur van April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
MetaFrame schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:42:
Problemen met de nieuwsgroepen lijken opgelost. Haal weer relatief stabiel 40/45 megabyte p/s :)
Bij mij hebben ze het abo gewoon omgezet naar 1gbit, zie niets geen verrekening oid :)

Net trouwens de laatste versie van de zyxel Firmware er opgezet, das geen succes. Na een paar minuten verbinding weg, ik ga dus weer terug naar 6. Die werkte rete stabiel :)

En weer terug op 6, het lijkt er op dat wanneer mn iphone 6 verbinding maakte de hele boel plat ging :/
Ik heb ook pas geleden versie 7 erop gezet, maar ben dan soms ook de verbinding kwijt.
Dus versie 6 heeft dat niet? Maar hoe kom ik daaraan, op de site van Tweak staat alleen versie 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
Je kan de non-tweak versies hier vinden: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0
Ik gebruik zelf 6b3. Heb er weinig problemen mee, alleen VOIP wilt soms niet aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
webmasternick schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:10:
Je kan de non-tweak versies hier vinden: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0
Ik gebruik zelf 6b3. Heb er weinig problemen mee, alleen VOIP wilt soms niet aanmelden.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Inmiddels heb ik in afwachting van het overzetten naar Tweak alvast een managed switch klaar staan. 't is mijn eerste managed switch, dus hopelijk heb ik dat ding goed ingesteld :P

Ik heb in ieder geval met behulp van http://netwerkje.com/switch-configuratie en https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ poort 1 en 2 als VLAN 34 ingesteld, poort1 als trunk (tagged) en poort2 als access (untagged). Poorten 3-16 staan in de default VLAN.... met poort 1 :S. Poort 2 verdween daar zodra ik poort 1 en 2 als VLAN 34 instelde, maar poort 1 staat nu zowel bij de default VLAN als VLAN 34 en de default VLAN kan niet aangepast worden.

Morgen nog maar eens naar kijken, gelukkig heb ik nog wel even om dit voor elkaar te krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Raven schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:49:
Inmiddels heb ik in afwachting van het overzetten naar Tweak alvast een managed switch klaar staan. 't is mijn eerste managed switch, dus hopelijk heb ik dat ding goed ingesteld :P

Ik heb in ieder geval met behulp van http://netwerkje.com/switch-configuratie en https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ poort 1 en 2 als VLAN 34 ingesteld, poort1 als trunk (tagged) en poort2 als access (untagged). Poorten 3-16 staan in de default VLAN.... met poort 1 :S. Poort 2 verdween daar zodra ik poort 1 en 2 als VLAN 34 instelde, maar poort 1 staat nu zowel bij de default VLAN als VLAN 34 en de default VLAN kan niet aangepast worden.

Morgen nog maar eens naar kijken, gelukkig heb ik nog wel even om dit voor elkaar te krijgen.
Wat wil je met de managed switch gaan doen? Ten eerste, als je ook TV afneemt dan heeft een managed switch weinig zin, aangezien het IPTV verkeer ook gerouterd moet worden. Ten tweede heeft een managed switch alleen zin als je internet only hebt met een router die geen vlan ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't gaat alleen om internet daar ik het tv-abo van Tweak niet kan gebruiken ivm tv's en hdd recorder die van voor het hdmi-era zijn, plus Ziggo doet het hier prima :P , scheelt kabels trekken. Alles is nu coax, bij Tweak moet dat UTP worden...

Mijn router-pc ondersteund geen VLAN op de WAN-poort, tenzij het om PPPoE gaat, dan schijnt het wel ondersteund te worden. In dit geval is het VLAN met DHCP en dan valt het niet in te stellen. Oftewel VLAN-switch nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 18-02-2015 09:10 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals op de homepage bij het nieuwsitem over de tweaknews overname al is aangehaald, is de routering naar news.tweak.nl anders dan news.tweaknews.nl, dus misschien houden ze wel hun eigen news server voor de dsl/glasvezel klanten? Is daar iets bekend over, want dan wil ik het toch wel proberen om m'n dsl abo om te zetten naar glasvezel voor minstens een jaar. Hou ik UPC wel voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:06:
Mijn router-pc ondersteund geen VLAN op de WAN-poort, tenzij het om PPPoE gaat, dan schijnt het wel ondersteund te worden. In dit geval is het VLAN met DHCP en dan valt het niet in te stellen. Oftewel VLAN-switch nodig.
Als je een PC gebruikt als router (ik neem aan met Linux) dan zou vlan support gewoon aanwezig zijn.

Wat voor software/hardware draai je op je router ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IPFire (Linux), er loopt daar al een jaar of 2 een topic (van iemand anders) vanwege hetzelfde probleem: Wel ondersteuning icm PPPoE, niet met DHCP, aan de LAN kant is er meer mogelijk.
Ik zie dat in de huidige branch niet zo gauw gefixed worden. De van IPCop afgeleide webinterface is zo'n puinzooi qua code dat ze de webinterface voor IPFire v3 from scratch maken, de huidige durven ze haast niet aan te passen vanwege de rommelige code.

Maar die managed switch staat er nu toch (en had toch meer poorten nodig dus stuur 'm niet terug), dus die ga ik voorlopig maar gebruiken tot er meer duidelijkheid is over IPFire.

Heb de instellingen van de switch (nog) eens bekeken. VLAN 34 staat zo te zien goed, waarom poort 1 nog steeds bij default VLAN én bij VLAN 34 staat is mij niet duidelijk. Maar onder Switching->Port kan ik zo te zien de poorten van elkaar isoleren, 1-2 van 3-16 isoleren dus en onder System->Access Security kan ik aangeven dat de webinterface van de switch niet via poorten 1 (van buitenaf) en 2 benaderd kan worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Gisteren een verkoper van Fiber aan de deur gehad (Almere) met een "leuke" aanbieding. Aangezien ik een enorme hekel heb aan deze methode heb ik bedankt.

Lang verhaal kort; Je kan een stedentrip bij je alles-in-1 abo krijgen (24mnd!). Equivalent 100Mbit+Uitgebreider zenderpakket + HD pakket + HBO + Opnemen 3 zenders/50uur + standaard bellen kom je op €90/mnd:

All-in One Supersnel 24mnd €54,95/mnd
Internet 100 mbit/s Inbegrepen
Digitale en analoge televisie Inbegrepen
Goedkoop bellen Inbegrepen
Interactieve HD televisie €10,00/mnd
HD pakket €4,95/mnd
HBO €15,25/mnd
Opnemen Basis €4,95/mnd
Doe-Het-Zelf pakket Gratis (woohoo)
Settop box HD Gratis
Glasvezelmodem Inbegrepen
Aansluitkosten €49,95
Prijs per maand (excl. acties) €90,10
Totale eenmalige kosten €49,95
Extra voordeel en acties: Uw cadeau: Twee vliegtickets voor een citytrip.

Ik betaal nu €70,-/mnd voor feitelijk hetzelfde, maar dan met 1000Mbit en 12mnd.
Nee dank je, doe mij maar een paar bugs..

[ Voor 3% gewijzigd door Alphalorne op 18-02-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:32:
IPFire (Linux), er loopt daar al een jaar of 2 een topic (van iemand anders) vanwege hetzelfde probleem: Wel ondersteuning icm PPPoE, niet met DHCP, aan de LAN kant is er meer mogelijk.
Ik zie dat in de huidige branch niet zo gauw gefixed worden. De van IPCop afgeleide webinterface is zo'n puinzooi qua code dat ze de webinterface voor IPFire v3 from scratch maken, de huidige durven ze haast niet aan te passen vanwege de rommelige code.
Ik ken de distro verder niet maar ik zie dat ie gewoon op Linux 3.10 kernel gebaseerd is, daarmee kan je zeker VLAN's gebruiken. De webinterface zou ik zo snel mogelijk vergeten, een router hoort geen webinterface te hebben.

Gewoon vanaf de shell je vlan's configgen en je hebt dit in no-time draaien. Ff afhankelijk van hoe uitgekleed de Linux install van ipfire is kan het misschien handiger zijn gewoon een kale Debian ofzo te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien dat topic al 2 jaar loopt is dat waarschijnlijk niet "in no-time" en op de dag van het overzetten wil ik het wel werkend hebben, als ik dan eerst dagen/weken aan het kloten ben om het werkend te krijgen...

Dan liever die switch, die hopelijk goed ingesteld is.

Kan iemand even hints/tips geven welke opties in de VLAN-switch ik op moet letten? Ik vermoed dat dit het is:
Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:32:
Heb de instellingen van de switch (nog) eens bekeken. VLAN 34 staat zo te zien goed, waarom poort 1 nog steeds bij default VLAN én bij VLAN 34 staat is mij niet duidelijk. Maar onder Switching->Port kan ik zo te zien de poorten van elkaar isoleren, 1-2 van 3-16 isoleren dus en onder System->Access Security kan ik aangeven dat de webinterface van de switch niet via poorten 1 (van buitenaf) en 2 benaderd kan worden.
maar wil het wel zeker weten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:32:
Aangezien dat topic al 2 jaar loopt is dat waarschijnlijk niet "in no-time" en op de dag van het overzetten wil ik het wel werkend hebben, als ik dan eerst dagen/weken aan het kloten ben om het werkend te krijgen...

Dan liever die switch, die hopelijk goed ingesteld is.

Kan iemand even hints/tips geven welke opties in de VLAN-switch ik op moet letten? Ik vermoed dat dit het is:

[...]

Op het forum van IPFire kwam ik het volgende tegen.

> vconfig add red0 34 (where 34 is vlan id )
> ifconfig red0.34 up
> vi /var/ipfire/ethernet/settings
(change RED_DEV=red0 to RED_DEV=red0.34 )
> /etc/init.d/network restart

Volgens mij is dat precies datgene wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Degene die dat plaatste heb ik daar al over gemaild, die methode lijkt daar te werken, maar wel eenmalig, na een reboot werkt het niet meer. Voor een reboot moeten die commando's eerst ongedaan gemaakt worden, voor die na een reboot weer uitgevoerd kunnen worden en de verbinding weer werkt.

Er wordt nog getest, iets dat ik later (na het opleveren van de verbinding) ook ga doen, maar zolang het (die commando's) niet goed werkt wil ik daar niet van afhankelijk zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mijn ervaring is dat het vrij snel kan, zeker gezien het feit dat alles al uitgezocht is.

• Debian installeren, niet vergeten vlan support package te downloaden, half uurtje werk ofzo.
• Oude router weg, nieuwe router op z'n plek.
• VLAN 34 configureren in /etc/networks/interfaces, interface op dhcp zetten
• Netwerk (re)starten, je hebt nu internet op je router
• NAT regels invoeren en ip forwarding aanzetten
• DHCP/DNS server installeren (dnsmasq werkt voor mij erg goed), ff DHCP renewen op je clients, nu kan je LAN weer het internet op

Als je ook nog IPTV wilt moet je nog wat extra stappen doen, maar ook die zijn niet zo veel werk als het eenmaal uitgezocht is. Aangezien ik dat allemaal al eens gedaan heb kan ik je zo vertellen hoe de config voor alles moet zijn, ik denk dat je binnen een uur weer online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Vraag mij af of een pricewatch: DrayTek Vigor 2860 VDSL2 / ADSL 2/2+ (Analoog) ook gaat werken ipv de PacketForce van Tweak.
Internet lijkt me wel te doen maar telefonie is een ander verhaal vermoed ik.

Edit: moet natuurlijk wel het Vn model zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-02-2015 20:33 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:38:
[...]

Mijn ervaring is dat het vrij snel kan, zeker gezien het feit dat alles al uitgezocht is.

• Debian installeren, niet vergeten vlan support package te downloaden, half uurtje werk ofzo.
• Oude router weg, nieuwe router op z'n plek.
• VLAN 34 configureren in /etc/networks/interfaces, interface op dhcp zetten
• Netwerk (re)starten, je hebt nu internet op je router
• NAT regels invoeren en ip forwarding aanzetten
• DHCP/DNS server installeren (dnsmasq werkt voor mij erg goed), ff DHCP renewen op je clients, nu kan je LAN weer het internet op

Als je ook nog IPTV wilt moet je nog wat extra stappen doen, maar ook die zijn niet zo veel werk als het eenmaal uitgezocht is. Aangezien ik dat allemaal al eens gedaan heb kan ik je zo vertellen hoe de config voor alles moet zijn, ik denk dat je binnen een uur weer online bent.
Kaal beginnen met Debian heb ik een paar jaar terug wel eens (zonder succes) geprobeerd, uiteindelijk pfSense maar genomen en nadat die een paar jaar later kuren vertoonde (en een schone install niet hielp) IPFire erbij gepakt.
edit: Inmiddels is mijn Linux-kennis wat uitgebreider dan toen, dus kan evt later (als school voorbij is) wel eens rustig ervoor gaan zitten en kijken of ik dat werkend kan krijgen.

Maar mijn vraag over de switch mbt VLAN instellingen blijft nog steeds staan, ik hoef toch niet naar het KPN Glasvezel topic te gaan voor een antwoord? :P

IPTV zal ik overigens nooit afnemen van Tweak, tenzij zij mij een nieuwe tv en HDD-recorder geven die op de Sparql box aangesloten kunnen worden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 18-02-2015 20:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:55:
[...]

Kaal beginnen met Debian heb ik een paar jaar terug wel eens (zonder succes) geprobeerd, uiteindelijk pfSense maar genomen en nadat die een paar jaar later kuren vertoonde (en een schone install niet hielp) IPFire erbij gepakt.
edit: Inmiddels is mijn Linux-kennis wat uitgebreider dan toen, dus kan evt later (als school voorbij is) wel eens rustig ervoor gaan zitten en kijken of ik dat werkend kan krijgen.

Maar mijn vraag over de switch mbt VLAN instellingen blijft nog steeds staan, ik hoef toch niet naar het KPN Glasvezel topic te gaan voor een antwoord? :P

IPTV zal ik overigens nooit afnemen van Tweak, tenzij zij mij een nieuwe tv en HDD-recorder geven die op de Sparql box aangesloten kunnen worden :+
Er zit een HDMI-out op de Sparqlbox... die kunnen ook aan een HDD recorder en/of TV aangesloten worden... toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn tv's en HDD-recorder zijn van voor het HDMI-era :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Raven schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:08:
Mijn tv's en HDD-recorder zijn van voor het HDMI-era :+
Dan kun je beter nieuw spul kopen, zal je qua stroom waarschijnlijk binnen 2 jaar er uit hebben :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Maar, maar, dan werkt mijn Duckhunt-gun niet meer ;( :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hebben jullie ook nog erg last van grote volumeverschillen tussen de zenders. Mij valt vooral die van NPO2 op. Jeetje, wat is die hard.

Wdeb

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is me niet opgevallen maar zal vandaag eens nakijken.

• Arjantje72
  • Nu online
Wdeb schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:38:
Hebben jullie ook nog erg last van grote volumeverschillen tussen de zenders. Mij valt vooral die van NPO2 op. Jeetje, wat is die hard.

Wdeb
Yep, zenders met stereogeluid, gaan veel zachter.
Meld dit aub aan de HD, ik ben er ook al mee bezig. (ik luister overigens via een optische kabel).

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah dat verklaard het, ik heb Dolby Digital uit staan :) Vandaar dat het me niet is opgevallen.

[ Voor 26% gewijzigd door HaterFrame op 19-02-2015 08:27 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MetaFrame schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 05:25:
Is me niet opgevallen maar zal vandaag eens nakijken luisteren.
:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• hovemt
...

[...]

In de handleiding van de switch staat in ieder geval dat vlan 1 niet verwijderd kan worden. Je kan je LAN natuurlijk in een ander VLAN onderbrengen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dan is de webinterface volgens mij niet meer toegankelijk, die zit op VLAN 1.

Anders gebruik ik de poort-isolatie instellingen wel, hopelijk voorkomt dat eventuele problemen.

Oscar Wilde

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Arjantje72 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:26:
[...]

Yep, zenders met stereogeluid, gaan veel zachter.
Meld dit aub aan de HD, ik ben er ook al mee bezig. (ik luister overigens via een optische kabel).
De vraag is of hier zo maar wat aan te doen is. Volgens mij heb je hier bij andere providers ook vrij snel last van.

Of ze moeten de hele implementatie van "volume control" in de box veranderen.

Maar meestal is (in de huidige praktijk) stereo gewoon een PCM signaal wat over je HDMI of toslink uit gaat. En kan je daarvan het volume ook op de box zelf beinvloeden. Als DD5.1 echter als bitstream je STB uit gaat, dan zit daar dus ook geen volume control op.

Misschien helpt het dus om bij zenders met stereogeluid de STB-side volume control te "calibreren" op het geluidsniveau bij de DD5.1 zenders? :). En de rest dus via je AVR of versterker doen.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 19-02-2015 14:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Lapoor
  • Laatst online: 19-06 14:47
Weet iemand wat de maximum snelheid is van de tweak newsserver die bij je glasvezel van 1 Gbps abonnement hoort? ik haal max 35 mb/s terwijl ik met andere downloads een hogere snelheid haal.

• Hans_18T
Lapoor schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:35:
Weet iemand wat de maximum snelheid is van de tweak newsserver die bij je glasvezel van 1 Gbps abonnement hoort? ik haal max 35 mb/s terwijl ik met andere downloads een hogere snelheid haal.
Ik zit rond de 32 MByte/s. bedenk dat je slechts 40 threads ter beschikking hebt en slechts een 100mbit/s account.

• Arjantje72
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:49:
[...]

De vraag is of hier zo maar wat aan te doen is. Volgens mij heb je hier bij andere providers ook vrij snel last van.

Of ze moeten de hele implementatie van "volume control" in de box veranderen.

Maar meestal is (in de huidige praktijk) stereo gewoon een PCM signaal wat over je HDMI of toslink uit gaat. En kan je daarvan het volume ook op de box zelf beinvloeden. Als DD5.1 echter als bitstream je STB uit gaat, dan zit daar dus ook geen volume control op.

Misschien helpt het dus om bij zenders met stereogeluid de STB-side volume control te "calibreren" op het geluidsniveau bij de DD5.1 zenders? :). En de rest dus via je AVR of versterker doen.
Het rare is dat het probleem wel aanwezig was in het begin van Sparql, toen heb ik er een paar maanden geen last meer van gehad, maar sinds een maand ofzo is het weer terug :?
Of ik had toevallig het stereogeluid wat harder staan,ik zal jouw tip eens proberen.

Edit: je tip heeft goed gewerkt. Dat het zo simpel kan zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 19-02-2015 21:49 ]

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
ik zit rond de 40 MB/s maar de laatste tijd schommelt dit tussen de 60 en de 10 MB/s
dus 35 zou kunnen

sneller usenet? tips en tricks

• Mr-D.
bij een unlimited account(800 Mbit) bij newsgrabber krijg je 45 draadjes dus die 40 is zo gek nog niet
en op tweaknews.eu kreeg je voorheen bij 40 draadjes ook een unlimited speed mmar daar is het eea gewijzigd zoals je hebt kunnen lezen :|
Hans_18T schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:05:
[...]

Ik zit rond de 32 MByte/s. bedenk dat je slechts 40 threads ter beschikking hebt en slechts een 100mbit/s account.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe kan ik de voortgang van een abo aanvraag zien? Login heb ik, contract is ondertekend teruggestuurd, maar na inloggen op tweak.nl zie ik nergens iets waar ik kan zien hoe ver ze zijn met het verwerken van mijn aanvraag.

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:30:
Hoe kan ik de voortgang van een abo aanvraag zien? Login heb ik, contract is ondertekend teruggestuurd, maar na inloggen op tweak.nl zie ik nergens iets waar ik kan zien hoe ver ze zijn met het verwerken van mijn aanvraag.
Je zou kunnen bellen met ze. Al is afwachten waarschijnlijk de enige optie.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik doelde op zoiets als dit:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:05:
Ik ben inmiddels overgezet naar 1Gb.. :)

Leverings proces stappen voor: TWKA12345678
Verstuurd op Omschrijving Status
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor completed
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed
0000-00-00 00:00:00 Dummy VoIP service completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.update planned
0000-00-00 00:00:00 COA FTTH 1000/1000 Mbit completed
->
Ted_W schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Waar kan ik dit vinden? Ik ben ook wel benieuwd of ik omgezet ben. Sowieso lijkt het me goed om zo en nu dan in de gaten te kunnen houden.
->
Bithopper-1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:20:
[...]

https://mijn.tweak.nl

Daarna inloggen met abonneenummer en wachtwoord. Vervolgens op een van de onderste drie opties, rechts onderin, klikken (bijv. E-mail/DNS Instellingen) en daarna op overzicht/overview.
Daarna bij Access op de button Edit/View klikken.
Ik zie alleen
Menu
Persoonsgegevens
Facturen
Wijzig Wachtwoord
Lijn informatie
Formulieren
Hulp bij Problemen
Algemene Voorwaarden
Of hebben nieuwe klanten geen toegang tot die info?

Oscar Wilde

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Platform beheren

The selected platform is not owned by the current cutomer!
Incl typefout :P

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 19-02-2015 20:58 ]

Oscar Wilde

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Om even erop aan te haken. Heb vorige week maandag besteld, vorige week donderdag is 't contract behandeld. Heb de volgende info staan bij mijn.tweak.nl:

2015-02-19 09:48:02 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Fiber NT dummy product completed
0000-00-00 00:00:00 Dummy VoIP service completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.update error

Hopelijk wordt er snel glasvezel aangelegd (wel in complex aanwezig, maar nog niet in appartement)! :D

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wacht even, dus jij hebt nog helemaal geen glasvezel liggen (ik al wel sinds 2011) maar jij kan wél bij die gegevens? :S

Oscar Wilde

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Is gewoon een kwestie van wachten dat ze je account instellen/configureren. Maakt niet uit of je wel of geen glasvezel hebt liggen denk ik... Ik heb zoals ik een beetje uit jouw reacties af kan leiden een week eerder glasvezel besteld bij Tweak, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah zo :). Afgelopen zaterdag besteld, het teruggestuurde ondertekende contract is (mits PostNL zijn werk heeft gedaan) gister aangekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-02-2015 07:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Ik woon in Almere en overweeg nu over te stappen van Telfort/Lijbrandt naar Tweak. Na het lezen van de berichten hier heb ik de indruk gekregen dat in Almere de minste problemen met Tweak zijn. Men is volgens mij tevreden. Graag hoor van de Tweak abonnees hier of dit beeld klopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Ik kom van Lijbrandt en was een van de eersten die op het nieuwe netwerk zijn aangesloten.

De vervelendste zaken zijn opgelost. Wat nog rest zijn:
- een echte stand-by functie (hoewel op zich geen issue),
- verbeterde opname functie (het werkt wel maar is niet wat je gewend bent),
- toetsenbord op de afstandsbediening werkt niet (met name t.b.v. de wat brakke uitzending gemist omgeving, is bij Lijbrandt beter)
- en misschien een enkele zeer korte hapering in het beeld.

Wat je dus leest is alleen TV gerelateerd. Voor de rest hebben wij niks te klagen.
Wat je gaat missen (wij wel) is de mozaïek functie van Lijbrandt.

That's it wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
+1 Al heb ik geen ervaring met opnemen en ben 5 jaar geleden overgestapt van ADSL (KPN) naar Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Mee eens, alhoewel er schijnbaar nog steeds mensen problemen hebben met firmware 7?? En ik soms last heb van herstarts van de abox.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Raven schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:30:
Ik heb toevallig vandaag dezelfde vraag gesteld aan de SD en kreeg dit antwoord:

Geachte heer van der Ven,

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben uw contract in goede orde ontvangen op 19-2-2015.
De reden dat u nog geen voortgang kunt zien is omdat wij rekening dienen te houden met de wettelijk verplichte bedenktermijn van 14 dagen.

Wij zullen uw aanvraag verder doorzetten vanaf donderdag 26-2-2015.
Vanaf dat moment krijgt u binnen enkele dagen een opleverdatum en afspraakverzoek voor de oplevering door de monteur te horen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 23-09 13:14
Wdeb schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:41:
Mee eens, alhoewel er schijnbaar nog steeds mensen problemen hebben met firmware 7?? En ik soms last heb van herstarts van de abox.

Wdeb
Versie 7 van de zyxel firmware is voor mij in ieder geval bagger. WiFi was instabiel, verbinding viel steeds weg en ik moest dagelijks herstarten. Ben nu terug op versie 6b3 en die is tot nu toe stabiel. Voip heb ik via een Siemens gigaset lopen. Dat werkt bijzonder goed, mits de Nat instellingen op de Zyxel goed staan.

Ik ben wel van een volledig lege Zyxel uitgegaan en heb alle instellingen zelf ingevoerd met de handleiding die hier eerder gepost is.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het probleem met de upload snelheid. Als ik een speedtest doe gaat het testen van de download OK. Maar als de upload start dan loopt de snelheid heel snel terug en gaat de zyxel in error. Wordt onbereikbaar en kan alleen met een harde reset weer gestart worden. Monteur langs gehad, er is een verandering aan een patch gedaan, echter issue niet opgelost helaas. Probleem zowel met fw 5 als 7 :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pvdven schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:56:
[...]

Ik heb toevallig vandaag dezelfde vraag gesteld aan de SD en kreeg dit antwoord:

Geachte heer van der Ven,

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben uw contract in goede orde ontvangen op 19-2-2015.
De reden dat u nog geen voortgang kunt zien is omdat wij rekening dienen te houden met de wettelijk verplichte bedenktermijn van 14 dagen.

Wij zullen uw aanvraag verder doorzetten vanaf donderdag 26-2-2015.
Vanaf dat moment krijgt u binnen enkele dagen een opleverdatum en afspraakverzoek voor de oplevering door de monteur te horen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo
Dus na het ontvangen van het contract wachten ze een week? Zul je net zien dat ze verder gaan met verwerken op het moment dat ik niet in het land ben volgende week :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hier heb ik ook problemen met de upload met regelmaat niet boven de 90 MBit
maar FW5 is zowiezo een nogo dan beter 7 maar beste is naar mijn idee is 6b5 het meest stabiele
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:26:
Hier het probleem met de upload snelheid. Als ik een speedtest doe gaat het testen van de download OK. Maar als de upload start dan loopt de snelheid heel snel terug en gaat de zyxel in error. Wordt onbereikbaar en kan alleen met een harde reset weer gestart worden. Monteur langs gehad, er is een verandering aan een patch gedaan, echter issue niet opgelost helaas. Probleem zowel met fw 5 als 7 :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik gebruik al jaren een eigen PCRouter ik heb nergens last van!
Probeer anders even een week een PC als router in te stellen (minimaal 2 netwerkkaarten nodig)!
Bijvoorbeeld met ClearOS (gebruik ik zelf) of met PFSence er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmichael schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:38:
Ik gebruik al jaren een eigen PCRouter ik heb nergens last van!
Probeer anders even een week een PC als router in te stellen (minimaal 2 netwerkkaarten nodig)!
Bijvoorbeeld met ClearOS (gebruik ik zelf) of met PFSence er op.
Ik snap het niet want volgens tweak zijn er geen problemen met elke firmware van de zyxell l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Misschien heb je storing in de kabel zitten zodat je router flipt.
Of vraag een nieuwe router aan misschien is er wat mis in de hardware...

[ Voor 23% gewijzigd door kmichael op 21-02-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 08:48
Gaat zeker goed met Sparqle, de hele dag al geen reacties hier. Sorry pagina was niet ge-update.

[ Voor 24% gewijzigd door Lelyuser op 21-02-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Zo te zien zijn AT5 en Xite na meer dan een half jaar ermee adverteren ook eindelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Inderdaad. hier ook nu te zien. eindelijk.
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Ik snap het niet want volgens tweak zijn er geen problemen met elke firmware van de zyxell l
Jawel en dat geven ze ook zelf toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Arjantje72 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:05:
[...]

Jawel en dat geven ze ook zelf toe.
Nee hoor, zoals ik nu een week terug al melde hier:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht. De problemen die u omschrijft m.b.t. firmware 7 speelden inderdaad een tijdje.
Na onderzoek hebben wij de oorzaak van het probleem (weg vallende wifi/telefonie) kunnen achterhalen.

Ik wil u verzoeken firwmare 7 te installeren volgens de handleiding op onze website.
Wanneer firmware 7 geïnstalleerd is gaat u naar Home Networking --> DNS Value's en vinkt u 'From ISP' aan bij DNS. Hierna slaat u deze instelling op.
**Het is belangrijk om uw router te herstarten na het doorvoeren van deze instelling, dit kan via Maintenance --> Reboot** Als het goed is zijn de problemen hiermee verholpen.
[KNIP]
Indien u onverhoopt toch nog problemen mocht ervaren vernemen wij hier graag bericht van.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ik ben dus nog niet over gegaan naar 7, want mij teveel problemen hier gemeld.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij is versie 7 nu vrij stabiel.
Alleen wifi is vrij dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:26
Instabiel dus ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hahaha. Nee, dat is te kort door de bocht.
Televisie en telefonie werkt eindelijk goed.
Internet nooit geen problemen mee gehad.
Wifi kan/moet beter.
Maar om nu te zeggen dat alles instabiel is gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Tsja, maar als al mijn computers en mobielen er draadloos aan hangen, dan vind ik een probleem met WiFi een groot probleem.

Dus ik blijf nog even bij 63b.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Beneden waar de zyxel staat heb ik geen probleem met de wifi.
Op de eerste verdieping is het al een stuk minder maar nog net te doen voor mijn zoon zijn laptop en ps4.
Op zolder is het niet meer te doen.
De laptop van mijn dochter daardoor maar bedraad en internet op haar telefoon is ook niet te doen op haar kamer.
Maar daar had ze toch al een internetabbo voor.

Probleem is eigenlijk bij mij alleen maar de zolder.
Hoewel het van mij op de eerste verdieping ook wel wat sneller mag.

Beneden haal ik 48Mb/sec
eerste verdieping haal ik 12Mb/sec
Zolder een krappe 5Mb/sec

Mijn laptop kan draadloos niet meer aan dan 50Mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nou dan toch nog maar eens een positief geluidje hier

Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/plaatjes/router1.PNG

toch verassend of niet

nb hij doet alleen telefonie en tv dat dan weer wel mijn andere router pakt de rest daar is de wifi toch veel beter en sneller van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:58

M-ThijZ

Riding on Rails

Dus de TweakNews server gaat met een Gbit verbinding wel sneller dan 100Mbit?

Nu heb ik een 50Mbit lijn, en zie dat ik met NZBGet op mijn DS213 zo'n 3.5MByte/s haal.

Zou dan nu de bottleneck al in mijn NAS zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
frelam schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:16:
Zo te zien zijn AT5 en Xite na meer dan een half jaar ermee adverteren ook eindelijk beschikbaar.
Ik had donderdag jl. nog de vraag aan Sparql gesteld wanneer de zenders beschikbaar zouden komen in Almere, dit was het antwoord:

Hartelijk dank voor je bericht.

Helaas is momenteel nog niet bekend wanneer deze zenders in ons eigen netwerk beschikbaar zullen zijn, onze excuses voor het ongemak.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sparql Servicedesk

Kilian

Zijn ze toen opeens weer wakker geworden en dachten ze, o ja, dat moesten we ook nog regelen? Ben in ieder geval blij dat de zenders het nu wel doen in Almere.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-ThijZ schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:34:
Dus de TweakNews server gaat met een Gbit verbinding wel sneller dan 100Mbit?

Nu heb ik een 50Mbit lijn, en zie dat ik met NZBGet op mijn DS213 zo'n 3.5MByte/s haal.

Zou dan nu de bottleneck al in mijn NAS zitten?
Ik haal met mijn 112+ ongeveer 9,5 MB :)F meer zit er niet in denk ik..
Ik heb een 100Mb lijntje inmiddels verhoogd maar op mijn Nas kom ik niet hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Haal hier tussen de 40/45megabyte p/s, lijkt de max te zijn van tweaknews. Max snelheid is 100 megabyte p/s via ftp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even afreageren over de pauzeren optie. Wat een slecht systeem. Ik wou graag Reizen Waes kijken op de zender Eén. Helaas haalde ik 20:25 niet en ik heb hem rond 20:15 op de zender op pauze gezet. Dit leek allemaal goed te gaan.

Rond 21:15 heb ik hem weer van pauze afgehaald en kon ik ongeveer 15-20 minuten kijken. Daarna werd het beeld ineens zwart en daarna kreeg ik na een paar seconden het programma wat op dat moment live speelde op Eén.

De pauzeoptie is dus leuk, maar blijkbaar werkt het niet langer dan 20 minuten.

Nu maar kijken of ik Reizen Waes ergens anders kan vinden :(

Het is "jammer" dat het internet van Tweak zo goed is. Anders was al lang overgestapt naar een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Staat het niet toevallig op de nieuwsgroepen van tweak? :'( :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Weet iemand waar het infrarood oogje op de Sparql box zit? Ik heb al overal mijn infrarood transmitter geplakt, maar het lijkt maar niet te werken. Meestal kun je het wel van buitenaf zien, maar ik kan niets vinden. Wie weet het?

Ik heb zo'n Marmitek Invisible Control 6 en hoop dat ik die kan gebruiken, zodat ik de Sparql uit het zicht kan plaatsen. Ding werkt prima voor mijn Marantz receiver, Apple TV en Asrock PC.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ik me niet vergis, iets links van de powerknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Je hebt helemaal gelijk. Ik had mijn IR transmitter al op die plek geprobeerd, maar het blijkt dat de Sparql afstandsbediening een veel zwakker signaal geeft dan mijn Harmony. Mijn IR ontvanger pikte het dus niet goed op. Ik heb nu mijn Harmony ingesteld en dan werkt het prima. Bedankt voor de info...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
HielkeJ schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:07:
Even afreageren over de pauzeren optie. Wat een slecht systeem. Ik wou graag Reizen Waes kijken op de zender Eén. Helaas haalde ik 20:25 niet en ik heb hem rond 20:15 op de zender op pauze gezet. Dit leek allemaal goed te gaan.

Rond 21:15 heb ik hem weer van pauze afgehaald en kon ik ongeveer 15-20 minuten kijken. Daarna werd het beeld ineens zwart en daarna kreeg ik na een paar seconden het programma wat op dat moment live speelde op Eén.

De pauzeoptie is dus leuk, maar blijkbaar werkt het niet langer dan 20 minuten.

Nu maar kijken of ik Reizen Waes ergens anders kan vinden :(

Het is "jammer" dat het internet van Tweak zo goed is. Anders was al lang overgestapt naar een andere leverancier.
Helemaal mee eens, eigenlijk is alles behalve live tv kijken gewoon een drama, de pauze ellende die je beschrijft, of probeer voor de grap eens iets te spoelen of iets kijken via uitzendinggemist of hbo on demand; je wordt al gek voor het gekut met de navigatie en invoer klaar is. Persoonlijk gebruik ik eigenlijk alleen nog maar channel up en down en volume want de rest is gewoon geen plezier aan te beleven.

Ik weet zeker dat dit nooit verder getest is, men tweakt wat aan op basis van de Abox SDK defaults en de klant mag in een zee van onduidelijkheid met de gevolgen daarvan omgaan en betalen. Ik heb een poosje bijgehouden wat voor versieveranderingen plaatsvinden in de widgets en erg veel schot zit er volgens mij ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BugBoy schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:17:
Je hebt helemaal gelijk. Ik had mijn IR transmitter al op die plek geprobeerd, maar het blijkt dat de Sparql afstandsbediening een veel zwakker signaal geeft dan mijn Harmony. Mijn IR ontvanger pikte het dus niet goed op. Ik heb nu mijn Harmony ingesteld en dan werkt het prima. Bedankt voor de info...
You're welcome :)

Klopt, de output van de bijgeleverde afstandsbediening is niet echt je-van-het.

Wat dat betreft ben ik ook erg blij met m'n Harmony, die ook nog eens sowieso een stuk fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
goldvinger schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:41:
Beneden waar de zyxel staat heb ik geen probleem met de wifi.
Op de eerste verdieping is het al een stuk minder maar nog net te doen voor mijn zoon zijn laptop en ps4.
Op zolder is het niet meer te doen.
De laptop van mijn dochter daardoor maar bedraad en internet op haar telefoon is ook niet te doen op haar kamer.
Maar daar had ze toch al een internetabbo voor.

Probleem is eigenlijk bij mij alleen maar de zolder.
Hoewel het van mij op de eerste verdieping ook wel wat sneller mag.

Beneden haal ik 48Mb/sec
eerste verdieping haal ik 12Mb/sec
Zolder een krappe 5Mb/sec

Mijn laptop kan draadloos niet meer aan dan 50Mb/sec
Als je dan toch een draad hebt getrokken naar de kamer van je dochter, waarom dan niet ook een access point plaatsen? Heb je door het hele huis wifi.
Overigens ontgaat mij een beetje wat dit met tweak specifiek te maken heeft. Ik ken namelijk weinig wifi routers die beneden staan en op zolder een sterk signaal geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
http://www.film1.nl/blog/...n-exclusief-op-Film1.html

"Gratis te zien bij vrijwel alle kabelmaatschappijen en aanbieders van digitale televisie"

Geloof niet dat ik hier iets van kan vinden, vissen we ook hier achter het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kan't ook zo snel niet vinden. En meestal weet ik wel ongeveer waar ik moet zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 22:35
Beste medetweakers,

Ik wil jullie even laten meedelen in mijn laatste avontuur met Tweak.
Daarnet de volgende mail hun richting opgedaan.
Beste,

Bij deze wil ik een klacht indienen m.b.t. het volgende:

Sinds de omzetting van mijn abonnement van 100Mbit naar 1 Gb, is mijn upload gezakt van rond de 900 Mbit naar 300 Mbit. ook de download gaat niet hoger dan 400Mbit.
Hiervoor is door meerdere medewerkers in mijn instellingen gekeken via Remote Management.
Het downloaden heb ik getest d.m.v het rechtsreeks aansluiten van mijn laptop, alsook mijn server.
vervolgens heb ik het 1000mb bestand gedownload van jullie eigen servers, op beide systemen haal ik hierbij niet hoger dan 55 MB = +- 450 Mbit
upload heb ik getest door vanaf een server in een DataCenter(10Gbit) ditzelfde bestand weer te downloaden van mijn ftp server , hier kom ik niet hoger dan 300 Mbit.
Na wat heen en weer gepraat , werd mij vrijdag per mail een monteur toegezegd door jullie medewerker Thomas:
Inline afbeelding 1
Ik heb hiertoe een halve dag vrij genomen , echter om kwart voor 12 nog geen monteur ,
vervolgens heb ik de helpdesk gebeld om te vragen of de monteur nog wel komt .
Ik krijg juliie medewerker Remo aan de lijn , deze verteld mij vervolgens dat hij geen afspraak kan vinden , en dat zijn collega Thomas wel een aanvraag had gedaan maar waarschijnlijk niet goed in de agenda had gekeken ,

ten eerste hoezo word er met mij een afspraak gemaakt die hem nog niets eens bevestigd is?
en ten tweede hoezo is dat ineens mijn probleem ?

Remo controleert vervolgens nog even of de monteur MISSCHIEN vanmiddag nog kan komen, voor het gemak gaat er maar van uit dat ik werkeloos ben of zo.
Dit kan echter niet maar woensdag middag zou wel kunnen , wederom ervan uitgaand dat ik zomaar willekeurig dagen kan opnemen.
Wie betaald mij die dagen ?
Als de monteur was geweest , en ik was niet thuis geweest , hadden jullie mij rustig een rekening voorrijkosten gedaan , hoe zit dit nu ?

Vervolgens krijg ik voor de honderste keer van Remo te horen dat het toch wel mogelijk moet zijn om die Gb snelheden te halen , en dat het wel mijn netwerkkaart moet zijn .

Als ik niet alles had uitgesloten, was ik niet akkoord gegaan met een monteur met het risico dat ik 60 euro voorrij kosten moet betalen als het in mijn netwerk zat.

Nog even dit :

VOOR de omzetting:
Inline afbeelding 3

NA de omzetting:
Inline afbeelding 4

Zelfde PC dus zelfde netwerkkaart, zelfde dowload server .

Ben benieuwd of jullie hier iets mee doen , maar ik wacht het wel af.

Deze zelfde klacht zal ik ook in het Forum bij tweakers plaatsen.

Groet,

Imre

Zal mij benieuwen of ik hier een fatsoenlijke reactie op krijg

Mn bloed liep gewoon weg :(
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.