Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:00:
ok volgende vraag waarom haalt de "rest" wel 90MB of 900 mbits(nog beter) zie hier een mooi voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43710217

tja dan moeten wij dat ook toch kunnen want de upload werkt nl wel goed

[...]
Omdat een upload vraagt om een serie random bytes. Die komen dus uit je ram.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
;( zal toch maar weer mijn boeken ethernet naar boven halen kijken of ik daar nog wat kan vinden

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Mr-D. schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:08:
;( zal toch maar weer mijn boeken ethernet naar boven halen kijken of ik daar nog wat kan vinden
Probeer het vanavond nog eens rond 23:00 uur. Dan zijn de meeste mensen misschien uitgespeeld, Je blijft natuurlijk bandbreedte delen met je "buurman" met name als je buurman ook net is geupgrade.
Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar ik meen me te herinneren dat de piekuren begon rond 17:00 uur en eindigde rond 22:30 (ging toen over pingtijden meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Naar een RAM-disk haal ik rustig de 115MB/s, dus het probleem is (in mijn geval) echt niet dat de verbinding niet snel genoeg is.
Er zit wat overhead etc. in. Het zou iets sneller kunnen, maar je hoort mij niet klagen!
Hans_18T schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:17:
[...]

Probeer het vanavond nog eens rond 23:00 uur. Dan zijn de meeste mensen misschien uitgespeeld, Je blijft natuurlijk bandbreedte delen met je "buurman" met name als je buurman ook net is geupgrade.
Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar ik meen me te herinneren dat de piekuren begon rond 17:00 uur en eindigde rond 22:30 (ging toen over pingtijden meen ik)
Tweak gebruikt FTTH, dus dat ligt niet aan je buurman (zoals bijvoorbeeld bij kabel)

[ Voor 56% gewijzigd door Firesphere op 11-02-2015 21:19 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
ik klaag ook niet echt maar daar het intern wel gaat en extern niet tja dat vind ik vervelend
zal de pigtail eens controleren vooral omdat er zoveel verschil inzit
maar bedankt voor het meedenken
@hans volgens mij zit er niemand in mijn buurt bij tweak ik ken bijna iedereen in mijn deel van de straat en niemand weet wie tweak is :)
Firesphere schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:18:
Naar een RAM-disk haal ik rustig de 115MB/s, dus het probleem is (in mijn geval) echt niet dat de verbinding niet snel genoeg is.
Er zit wat overhead etc. in. Het zou iets sneller kunnen, maar je hoort mij niet klagen!

[...]

Tweak gebruikt FTTH, dus dat ligt niet aan je buurman (zoals bijvoorbeeld bij kabel)
en dat dacht ik ook al dat het niet uit moest maken

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 11-02-2015 21:25 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Nee, dat klopt. Maar als de server waar je zo snel wil downloaden druk is... ;)

Anyheu, ik haal hier rustig snelheden van 100mb+ naar mijn SSDtje

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:35
hier hetzelfde probleem(Almere) , ik ben omgezet ,maar kom niet boven de 400Mb down en 300 Mb up.
Laptop rechtstreeks bedraad aan de Zyxel, vanaf speedtest.tweak.nl download ik het 1000Mb bestand rechtstreeks naar een ramdisk , heb al een ticket aangemaakt .
voor de omzetting had ik 95 down maar wel rond de 900 up , en oh ja downloaden van Usenet was voorheen ook met de volle 95Mb , nu zit ik rond de 60 . schiet mij maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
ivarga schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:28:
hier hetzelfde probleem(Almere) , ik ben omgezet ,maar kom niet boven de 400Mb down en 300 Mb up.
Laptop rechtstreeks bedraad aan de Zyxel, vanaf speedtest.tweak.nl download ik het 1000Mb bestand rechtstreeks naar een ramdisk , heb al een ticket aangemaakt .
voor de omzetting had ik 95 down maar wel rond de 900 up , en oh ja downloaden van Usenet was voorheen ook met de volle 95Mb , nu zit ik rond de 60 . schiet mij maar terug.
Ik ervaar hetzelfde.
Almere Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

[...]

Kijk ff naar https://blog.tweak.nl/algemeen/hoe-werkt-glasvezel/ Plaatje "Glasvezel-aansluitingen via het Tweak netwerk". Uiteindelijk kom je uit op 1 kabel. De vraag is natuurlijk hoeveel gebruikers gaan er uiteindelijk over 1 vezel. Maar goed over de vezel naar New York gaan nog meer gebruikers, met als gevolg dat de snelheid nog een beetje verder inzakt.
Dit is nu eenmaal zoals het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Beste manier om te testen is gewoon in linux met:

wget -O /dev/null http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin

Hiermee heb je geen last van de beperkingen van je schrijfsnelheid naar je harde schijven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
ivarga schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:28:
Inderdaad zou ik ook niet verwachten, je zou voor de grap nog ff kunnen testen als je het 1000Mb bestand drie keer tegelijk probeert te downloaden (Save As/Opslaan als)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
hovemt schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:06:
Beste manier om te testen is gewoon in linux met:

wget -O /dev/null http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin

Hiermee heb je geen last van de beperkingen van je schrijfsnelheid naar je harde schijven toe.
met een Ramdisk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Hans_18T schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:05:
[...]

Kijk ff naar https://blog.tweak.nl/algemeen/hoe-werkt-glasvezel/ Plaatje "Glasvezel-aansluitingen via het Tweak netwerk". Uiteindelijk kom je uit op 1 kabel. De vraag is natuurlijk hoeveel gebruikers gaan er uiteindelijk over 1 vezel. Maar goed over de vezel naar New York gaan nog meer gebruikers, met als gevolg dat de snelheid nog een beetje verder inzakt.
Dit is nu eenmaal zoals het werkt.
Het kantoor van Reggefiber zal de 1Gb ook wel halen, helaas de rest van Rijssen zit op de oude generatie Genexis modems, waardoor wij maar maximaal 100Mb kunnen verstoken. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Hans_18T schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:15:
[...]

Inderdaad zou ik ook niet verwachten, je zou voor de grap nog ff kunnen testen als je het 1000Mb bestand drie keer tegelijk probeert te downloaden (Save As/Opslaan als)
Zelfde resultaat , totaal van de drie downloads komt op 50 MB = 400Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
ivarga schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:33:
[...]

Zelfde resultaat , totaal van de drie downloads komt op 50 MB = 400Mb
Dan is een ticket zoals je al hebt aangemaakt de beste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Quad schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:33:
[...]

Het kantoor van Reggefiber zal de 1Gb ook wel halen, helaas de rest van Rijssen zit op de oude generatie Genexis modems, waardoor wij maar maximaal 100Mb kunnen verstoken. :/
Naja, het is dat het prijsverschil tussen voorheen 100/100 en nu 1000/1000 nul is. Afgezien dat de newsservers nu iets sneller te bereiken zijn zal ik in mijn dagelijkse gebruik vermoedelijk geen verschil merken in snelheid. Daarbij komt nog dat ik een router achter router gebruik (wel een nieuwe voor gekocht), waardoor mijn up/down niet veel verder komt dan 800/800.

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Bij deze snelheden kom je wel de beperkingen van je eigen systeem tegen, en zullen nix achtige systemen over het algemeen beter presteren dan windows systemen ik heb zowel MAC OSX als Windows 7 thuis en merk het nu zeker met die 1gigabit ondanks SSD en snellere hardware mijn Windows systeem het niet haalt bij MAC OSX ik zal dit weekend het verder testen dan ga ik de mac achter draad zetten.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik woon in Amersfoort en heb al sinds het mogelijk is een fiber aansluiting met een abbonnement van XMS (sterker nog, ik heb zelfs geholpen om dit van de grond te krijgen). Ik weet dat op de achtergrond XMS steeds meer is uitgekleed en de klantenservice en meer van dat soort zaken behoorlijk is afgenomen. Maar ja, bij mij werkt alles en dan heb je de klantenservice dus helemaal niet nodig. Dat was dus geen reden voor mij om er weg te gaan.

KPN heeft XMS een tijd geleden over genomen en sinds de TV ook via KPN komt holt de kwaliteit hard achter uit. Af en toe heb ik het idee dat ik weer in de jaren negentig ben aangeland en naar een gecomprimeerd jpeg plaatje aan het kijken ben waarvan men de kwaliteit te ver terug heeft geschroefd.

Van de week kregen we een brief dat XMS in Amersfoort ook Telfort gaat worden en blablabla.

Voor mij een reden om toch eens verder te kijken. Alle andere providers die destijds op het netwerk in Amersfoort zaten zijn er ook niet meer (volgens mij ook opgekocht door KPN). Dat schiet dus niet heel veel op.

Het liefst blijf ik bij mijn glasvezel aansluiting omdat ik regelmatig thuis werk en dan is een hoge upload heel erg aantrekkelijk. 100Mbs is meer dan genoeg voor mij, dus ik hoef niet per se 1Gbs.

Tweak adverteert wel met aanbiedingen, maar je moet wel even verder lezen om te ontdekken dat ze alleen in Almere en Enschede de mooiste aanbiedingen hebben.

Desondanks ben ik op zich wel geïnteresseerd. Alleen ik vind hun site wel heeeeel vaag over hetgeen ze nu precies aanbieden buiten deze twee steden.

Zoals ik het nu kan vinden zou ik wel kunnen overstappen maar krijg ik dan waarschijnlijk alsnog gewoon de TV via de KPN kanalen. En de "HD" classificatie van KPN heeft blijkbaar alleen te maken met de hoeveelheid pixels, maar niet met de kwaliteit van het plaatje. Daar zou ik dus juist van af willen.

Ik heb nu twee HD-recorder amino's (Amino M540)en die kunnen blijkbaar ook niet meer gebruikt worden. Wel jammer, want voor een extra ontvanger moet je bij Tweak meer betalen terwijl dit bij XMS niet zo was (in ieder geval niet toen wij de tweede ontvanger namen).

Ik heb ook nog een verdwaalde humax maar die is denk ik al drie jaar niet meer aan geweest. Als er geen signaal meet op de CAT zit dan is dat voor mij niet zo'n probleem.

Zijn er hier mensen die er meer over weten hoe het zit met de TV van Tweak buiten Almere en Enschede?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:14
JeroenE schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:52:
Ik woon in Amersfoort en heb al sinds het mogelijk is een fiber aansluiting met een abbonnement van XMS (sterker nog, ik heb zelfs geholpen om dit van de grond te krijgen). Ik weet dat op de achtergrond XMS steeds meer is uitgekleed en de klantenservice en meer van dat soort zaken behoorlijk is afgenomen. Maar ja, bij mij werkt alles en dan heb je de klantenservice dus helemaal niet nodig. Dat was dus geen reden voor mij om er weg te gaan.

KPN heeft XMS een tijd geleden over genomen en sinds de TV ook via KPN komt holt de kwaliteit hard achter uit. Af en toe heb ik het idee dat ik weer in de jaren negentig ben aangeland en naar een gecomprimeerd jpeg plaatje aan het kijken ben waarvan men de kwaliteit te ver terug heeft geschroefd.

Van de week kregen we een brief dat XMS in Amersfoort ook Telfort gaat worden en blablabla.

Voor mij een reden om toch eens verder te kijken. Alle andere providers die destijds op het netwerk in Amersfoort zaten zijn er ook niet meer (volgens mij ook opgekocht door KPN). Dat schiet dus niet heel veel op.

Het liefst blijf ik bij mijn glasvezel aansluiting omdat ik regelmatig thuis werk en dan is een hoge upload heel erg aantrekkelijk. 100Mbs is meer dan genoeg voor mij, dus ik hoef niet per se 1Gbs.

Tweak adverteert wel met aanbiedingen, maar je moet wel even verder lezen om te ontdekken dat ze alleen in Almere en Enschede de mooiste aanbiedingen hebben.

Desondanks ben ik op zich wel geïnteresseerd. Alleen ik vind hun site wel heeeeel vaag over hetgeen ze nu precies aanbieden buiten deze twee steden.

Zoals ik het nu kan vinden zou ik wel kunnen overstappen maar krijg ik dan waarschijnlijk alsnog gewoon de TV via de KPN kanalen. En de "HD" classificatie van KPN heeft blijkbaar alleen te maken met de hoeveelheid pixels, maar niet met de kwaliteit van het plaatje. Daar zou ik dus juist van af willen.

Ik heb nu twee HD-recorder amino's (Amino M540)en die kunnen blijkbaar ook niet meer gebruikt worden. Wel jammer, want voor een extra ontvanger moet je bij Tweak meer betalen terwijl dit bij XMS niet zo was (in ieder geval niet toen wij de tweede ontvanger namen).

Ik heb ook nog een verdwaalde humax maar die is denk ik al drie jaar niet meer aan geweest. Als er geen signaal meet op de CAT zit dan is dat voor mij niet zo'n probleem.

Zijn er hier mensen die er meer over weten hoe het zit met de TV van Tweak buiten Almere en Enschede?
TV is het zelfde als in Almere en Enschede. Beide wordt Sparql geleverd.

De tv kwaliteit hiervan is goed te noemen (helemaal als je van KPN signaal afkomt), wel is het kastje nog in ontwikkeling. Dus zijn er soms nog wat mindere ervaringen met de aan/uitknop etc. Maar deze ervaringen zijn allemaal terug te lezen in het forum en de grootste problemen zijn nu wel opgelost.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07

Freakie1NL

Grote Baas

De TV kwaliteit is helemaal niet goed te noemen als je van KPN afkomt, het is namelijk gewoon een KPN stream buiten Almere en Enschede dus qua beeldkwaliteit gelijkaan de huidge KPN stream. Komt bij dat het kastje nog rotter is dan de Motorola van KPN.

Let wel KPN zou zijn bandbreedte van IPTV verhogen voor glas, geen idee of dat al gebeurd is.

[ Voor 21% gewijzigd door Freakie1NL op 12-02-2015 08:25 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:15
Tweak/Sparql levert alleen in Enschede en Almere eigen streams. In de rest van het land zijn het de KPN streams. Dus als je de KPN kwaliteit streams niks vind en je wilt tweak internet zou ik er geen tv/sparql bij nemen. TV kun je dan via Ziggo doen. Is samen een paar euro duurder, maar dan heb je goede tv (inclusief het oude analoog)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
incomer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:15:
TV is het zelfde als in Almere en Enschede. Beide wordt Sparql geleverd.
Ik denk dat je ongelijk hebt, Zelfs op de website van sparql staat dat dat niet zo is:
Let op! De beeldkwaliteit van de zenders kan per adres variëren. De allerhoogste beeldkwaliteit is namelijk niet op alle adressen beschikbaar. Enschede en grote delen van Almere kunnen genieten van deze prachtige beelden en wij hopen spoedig meer gebieden toe te kunnen voegen. Ook zijn niet alle zenders in HD beschikbaar. De volledige lijst vind je terug in ons zenderoverzicht.
Vandaar juist mijn vraag wat het dan wel is. Want dat staat er natuurlijk niet bij....

Maar waarschijnlijk is onderstaand dan toch het juiste antwoord?
Freakie1NL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:23:
De TV kwaliteit is helemaal niet goed te noemen als je van KPN afkomt, het is namelijk gewoon een KPN stream buiten Almere en Enschede dus qua beeldkwaliteit gelijkaan de huidge KPN stream. Komt bij dat het kastje nog rotter is dan de Motorola van KPN.

Let wel KPN zou zijn bandbreedte van IPTV verhogen voor glas, geen idee of dat al gebeurd is.
Ik heb nu geen motorola maar Amino's en de kwaliteit was goed toen XMS het nog 'zelf' regelde (eerst Hertzinger en dat is later Glashart media geworden), maar sinds XMS de TV door KPN laat verzorgen is de kwaliteit behoorlijk onder de maat.

Edit: En een reactie terwijl ik zelf aan het tikken was:
KlaasKlaas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:34:
Tweak/Sparql levert alleen in Enschede en Almere eigen streams. In de rest van het land zijn het de KPN streams. Dus als je de KPN kwaliteit streams niks vind en je wilt tweak internet zou ik er geen tv/sparql bij nemen. TV kun je dan via Ziggo doen. Is samen een paar euro duurder, maar dan heb je goede tv (inclusief het oude analoog)
Ja, daar liep ik ook al aan te denken, maar dan heb ik wel weer allemaal nieuwe tv kastjes nodig (behalve dan de humax die ik nog uit het Zigoo tijdperk over heb gehouden).

Ze leveren dus wel dezelfde stream als KPN buiten Almere en Enschede, maar die komt wel uit een ander kastje? De Amino's zijn dan ook niet meer bruikbaar?

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenE op 12-02-2015 08:41 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
JeroenE schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:35:
Ze leveren dus wel dezelfde stream als KPN buiten Almere en Enschede, maar die komt wel uit een ander kastje? De Amino's zijn dan ook niet meer bruikbaar?
Klopt. Die Amino decoder/recorder is niet meer te gebruiken met de Sparql streams.

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 11:05
Ik woon in Amersfoort en ......

Ik woon zelf ook in Amersfoort, Ik had zelf veel problemen met de Zyxel modem/router, maar dat is opgelost. Dus als je naar Tweak gaat, dan moet je ff het volgende doen :

Mail van Tweak :
Het betreft de DNS instellingen. Dit stond voorheen op Dynamic. Dit heb ik aangepast naar: From ISP.

Dit kunt u terugvinden onder: Netwerk-settings - Home networking - DNS values

Ja, ind ze zitten niet op KPN maar op Sparql, ontvanger die gaat soms van zelf aan en uit. Misschien moet ik dat wel een firmware update uitvoeren.

Voor de rest vind ik het wel fijn bij Tweak, klanten service is soms wel wat minder. Maar ze hebben mij goed geholpen. En je krijgt gratis t.w.v 9 euro een nieuwsgroep account :) als je veel download is dit een voordeel. _/-\o_

Verwijderd

Geloof niets van wat op de site staat ze draaien dat zonder enige schroom veranderden en als je dan lid bent zeggen ze dood leuk het staat niet in je contract en algemene voorwaarden! Lees die dus eerst goed door voor je met Tweak in zee gaat.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07

Freakie1NL

Grote Baas

Mijn advies zou ook zijn om niet met Tweak in zee te gaan, jaren klant geweest zelfs nog gezorgd dat ze nog meer klantjes kregen door door te verwijzen. Echter is Tweak al een geruime tijd geen nette dienst verlener meer, krijg er tegenwoordig Pretium ideeën bij.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Misschien benader je ze verkeerd.
ik ben ook al jaren klant.
Ik ben overgestapt van Tweak Groen naar Tweak Blauw jaren geleden toen heb ik speciale service gekregen om het snel te laten verlopen. (Toen had je nog downtime)
Bij de overstap van Tweak Blauw naar Tweak Sparql heb ik ook een speciale behandeling gekregen!
Misschien krijgen jullie toevallig steeds de verkeerde personen aan de lijn/chat...

Ik moet wel toegeven dat niet iedere medewerker even goed mee werkt/denkt of ze hebben er niet veel verstand van!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Freakie1NL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:23:
Dat is in progress, eea ook afhankelijk van de STB die je als KPN klant hebt.
Bij Kpn heb je nu de "normale' zenders, de HD zenders (een soort van tussenvorm) en de HD Glas zenders (waar de hoogste kwaliteit naar gaat).
Ik heb zelf de beschikking over HD Glas en ik moet zeggen dat dit prima beeld is en in tegenstelling tot ijn Tweak ervaringen gewoon werkt zonder in blokmodus over te schakelen.

• Hans_18T
vincitori schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf de beschikking over HD Glas en ik moet zeggen dat dit prima beeld is en in tegenstelling tot ijn Tweak ervaringen gewoon werkt zonder in blokmodus over te schakelen.
Dat blokmodus verhaal is wel erg oud, volgens mij was dat in augustus/September 2014 al opgelost.

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Denk ik ook. Overigens altijd apart om te lezen hoe de meningen uiteen kunnen lopen.. Wat dat betreft is het niet anders als bij andere providers.

Verwijderd

Supreme_One schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:13:
Wie o wie;

Wat kan ik doen tegen de wegvallende verbinding met de powerline Sitecom LN 555
In de meeste gevallen valt een verbinding met homeplugs weg door een storing op het stroomnetwerk. Dit is doorgaans te herkennen aan een rood of oranje kleurige data/stekker led. Is dit niet het geval, kunt u dan meer informatie over uw thuisnetwerk aan ons doorsturen? Dan kunnen we samen met u kijken of er een andere oplossing gevonden kan worden.

Verwijderd

Hans_18T schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Dat blokmodus verhaal is wel erg oud, volgens mij was dat in augustus/September 2014 al opgelost.
niet helemaal. nog steeds aanwezig maar schijnt te liggen in de apparatuur in de wijkcentrales van de abonnees buiten de home plaatsen van tweak.

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
[...]

Ik had door gebruik van een (IGMP snooping enabled) switch lange tijd last van haperingen. Toen ik een dedicated kabel voor Sparql had getrokken was dit al behoorlijk verbeterd. Helaas had ik nog steeds last van haperingen. Ongeveer twee weken geleden lijkt dit een stuk verbeterd te zijn (Almere-Buiten).

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Niet verkeerd! En dat op prime-time 's avonds gemeten. :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3V30KaYRDMs/VN0HvQpby9I/AAAAAAAAS8I/u2soAuVHHn8/w300-h135-no/Speedtest%2B14-02-2015.png

• Wdeb
O jee. Laat ik nou op een laptop werken. En die heeft 10/100 LAN en tot 300 wireless, maar ik kom toch echt niet verder dan 100.

Moet ik nou een dongeltje kopen? En welke? Het liefst doe ik alles draadloos, dus zal ik er een USB 3 op moeten zetten? En tot hoe ver ondersteunt de Zyxel dit? Want ik zie wel een 5G lampje, maar ik begreep dat die er niet in zit...

pricewatch: Edimax EW-7822UAC
zoiets? Kan dat?
En hoe hoog kom ik dan?

En anders wordt het toch een draadje, vermoed ik. En ook weer met een dongeltje. Maar dat lijkt mij meer rechttoerechtaan.

Alvast dank,

Wdeb

• Hans_18T
Wdeb schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:07:
O jee. Laat ik nou op een laptop werken. En die heeft 10/100 LAN en tot 300 wireless, maar ik kom toch echt niet verder dan 100.

Moet ik nou een dongeltje kopen? En welke? Het liefst doe ik alles draadloos, dus zal ik er een USB 3 op moeten zetten? En tot hoe ver ondersteunt de Zyxel dit? Want ik zie wel een 5G lampje, maar ik begreep dat die er niet in zit...

pricewatch: Edimax EW-7822UAC
zoiets? Kan dat?
En hoe hoog kom ik dan?

En anders wordt het toch een draadje, vermoed ik. En ook weer met een dongeltje. Maar dat lijkt mij meer rechttoerechtaan.

Alvast dank,

Wdeb
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"
Ik gebruik zelf 2x de AVM 1750E (toekomstbestendig) als AP (Bridge mode) Duitse versie, voordeel, snellere FW updates.
Als Dongle "Sitecom ac450", geen DFS ondersteuning wel erg compact en goedkoop (~25 euro), maar Sitecom ac450 kan 5ghz netwerk niet vinden
PS. Met bovengenoemde kom je ook niet verder dan max. 200 Mbit/s, Wil je sneller dan heb je een snellere dongle (AC) nodig.

• Wdeb
Maar....in hoeverre ondersteund de Zyxel dit allemaal? Want in alle genoemde berichtjes worden eigen AP's gebruikt.
Of ben ik dan teveel "dubbeltje op de 1ste rang"?

[ Voor 21% gewijzigd door Wdeb op 12-02-2015 23:32 ]

• Hans_18T
Wdeb schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:31:
Maar....in hoeverre ondersteund de Zyxel dit allemaal? Want in alle genoemde berichtjes worden eigen AP's gebruikt.
Zyxel gaat niet verder dan 802.11b, 802.11g, 802.11n = 300MBit/s MAX dus feitelijk 150 MBit/s in één richting (inclusief een beetje overhead).
Wil je sneller moet je echt naar de 5 GHz band. Zelf ben ik overgegaan naar de 5 GHz vanwege de vele 2.4GHz AP in mijn omgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdeb schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:31:
Of ben ik dan teveel "dubbeltje op de 1ste rang"?
Het antwoord daarop is: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik woon in Enschede en zit nu bij Ziggo. Hoofdzakelijk vanwege de ondersteuning voor CI+, ik wil geen kastjes in de buurt van de TV. Analoge TV is ook leuk voor op de slaapkamer van de kinderen.

Ik overweeg om over te stappen naar Tweak/Sparql. Voor het gemis van bovenstaande gemakken denk ik aan het volgende:
  • Sparql box uit het zicht plaatsen, achter deurtje van TV-meubel. Ik heb een Samsung TV met losse IR-zender die je in het zicht van een apparaat plaatst (Sparql box) en de aansturing vanuit de TV (voor het commando) gaat via Bluetooth. Ik weet niet of de box wordt ondersteund of dat ik IR-commando's kan laten aanleren, dit moet ik nog uitzoeken
  • Je kunt veel zenders bij Sparql ook via internet bekijken. Zou dit een oplossing zijn voor op de slaapkamers? B.v. met een Android HDMI-stick?
Wat zijn de ervaringen van mijn mede-Enschedeërs met Tweak/Sparql? Is de beeldkwaliteit goed en draait alles stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Sansar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:16:
Ik woon in Enschede en zit nu bij Ziggo. Hoofdzakelijk vanwege de ondersteuning voor CI+, ik wil geen kastjes in de buurt van de TV. Analoge TV is ook leuk voor op de slaapkamer van de kinderen.

Ik overweeg om over te stappen naar Tweak/Sparql. Voor het gemis van bovenstaande gemakken denk ik aan het volgende:
  • Sparql box uit het zicht plaatsen, achter deurtje van TV-meubel. Ik heb een Samsung TV met losse IR-zender die je in het zicht van een apparaat plaatst (Sparql box) en de aansturing vanuit de TV (voor het commando) gaat via Bluetooth. Ik weet niet of de box wordt ondersteund of dat ik IR-commando's kan laten aanleren, dit moet ik nog uitzoeken
  • Je kunt veel zenders bij Sparql ook via internet bekijken. Zou dit een oplossing zijn voor op de slaapkamers? B.v. met een Android HDMI-stick?
Wat zijn de ervaringen van mijn mede-Enschedeërs met Tweak/Sparql? Is de beeldkwaliteit goed en draait alles stabiel?
Die IR-extender zit ook bij mij Samsung. Ik kan je zeggen dat de abox niet in de database voorkomt en dus helaas niet gaat werken. Het is een tijd geleden dat ik dit zelf geprobeerd heb, dus er is een kleine kans dat die inmiddels is toegevoegd maar zou er niet vanuit gaan.

Sparql via een HDMI stick zou best goed kunnen werken, mits stick ondersteunt wordt door de app en krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Hmmmm, zonder IR aanleerfunctie wordt het misschien een no-go voor mij.

Android stick of extra receiver maakt op zich niet zoveel uit. Hoewel, is wel weer 4 euro per decoder extra.
Dan heb ik 4 extra decoders nodig. Past dat allemaal wel op het modem?

5 decoders
1 NAS
1 AP op zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Volgens mij kon je niet echt aanleren, wel weet ik dat ik het uiteindelijk heb opgegeven. Dat gebeurt niet snel.

Gaat niet passen, zal je een switch voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:16:
De Sparql app werkt leuk op de Ugoos UM2 "Adnroid HDMI-stick"
Let wel op dat de Wifi van deze stick niet echt goed is!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Sansar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:52:

Android stick of extra receiver maakt op zich niet zoveel uit. Hoewel, is wel weer 4 euro per decoder extra.

5 decoders
1 NAS
1 AP op zolder
Ik weet niet hoe strict je onzchtbaarheidsbeleid is, maar van Marmitek verkopen ze extenders. De een wat zichtbaarder dan de ander. Geen aanleer, gewoon domme overdracht van signaal van IR naar RF, of via een kabeltje. Verschillende opties.
Zelf heb ik een soort van piramide (Powermid XL) verdekt opgesteld en al mijn apparatuur in een kastje en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Sansar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:52:

5 decoders
1 NAS
1 AP op zolder
Waarom niet alleen internet van Tweak afnemen en de TV bij Ziggo?
Kost je weliswaar enkele euro's meer maar die keuze heb ik iig wel gemaakt.
Ik laat alleen internet aanleggen en laat mijn TV-abo bij Ziggo staan.
Zo kan ik straks zowel lekker supersnel internetten alsook de kwalitatief goede TV bij Ziggo houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nou ja, als ik dan toch iets nieuws moet, heb ik de volgende eisen:
-Draadloos zo snel mogelijk.
-Ik heb een externe harde schijf die ik als NAS wil laten dienen. Maar kan dus geen software op draaien...
-Ik wil bedraad zo snel mogelijk.
-Ik wil iets simpels.
-Zo goedkoop mogelijk.

Tot de ophoging was ik geheel tevreden met de Zyxel. Maar nu blijkt dat hij draadloos niks toevoegt en ik bedraad met al die laptops in huis zo goed als niks...

Dus dan ga ik meer betalen voor bijv. telefoon maar heb ik er niks aan.

Alvast dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
[...]

Nou Hans_18T ik ben in december overgestapt en toen had ik nog steeds last van powerpoint TV hoor. Waarschijnlijk heb jij er geen last van omdat je zoals VicVLT aangeeft in Almere zit.

Het was voor mij iig dé hoofdreden om over te stappen, zeker omdat Tweak de problemen categorisch bleef ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er toevallig Tweakers hier die ervaring hebben met overstappen van Telfort naar Tweak (beide glas)? Zit er aan te denken over te stappen voor het 1Gb abo, maar ik heb nog nooit een overstap meegemaakt waarbij zowel de oude als nieuwe ISP van dezelfde verbinding gebruik maken.

Ik ken alleen overstappen van inbel naar @home breedband en daarna naar Concepts glasvezel (nu Telfort door overname), allemaal verschillende types verbindingen waar de ISP's elkaar niet in de weg zitten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Raven schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:53:
Zijn er toevallig Tweakers hier die ervaring hebben met overstappen van Telfort naar Tweak (beide glas)? Zit er aan te denken over te stappen voor het 1Gb abo, maar ik heb nog nooit een overstap meegemaakt waarbij zowel de oude als nieuwe ISP van dezelfde verbinding gebruik maken.

Ik ken alleen overstappen van inbel naar @home breedband en daarna naar Concepts glasvezel (nu Telfort door overname), allemaal verschillende types verbindingen waar de ISP's elkaar niet in de weg zitten.
Ja, dat kan gewoon, je moet alleen Tweak het vrijgeven van de vezel en het opzeggen laten regelen. Maat van me heeft het gedaan toen het nog Concepts was. Uiteindelijk zat hij een week zonder internet, dankzij Concepts die de lijn niet had vrijgegeven en vervolgens prompt vrijgaf maar een nieuwe afspraak met tweak niet eerder kon worden ingeplant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ja, dat kan gewoon,je moet alleen Tweak het vrijgeven van de vezel en het opzeggen laten regelen.. Maat van me heeft het gedaan toen het nog Concepts was. Uiteindelijk zat hij een week zonder internet, dankzij Concepts die de lijn niet had vrijgegeven en vervolgens prompt vrijgaf maar een nieuwe afspraak met tweak niet eerder kon worden ingeplant.
:?

http://www.tweak.nl/consu.../bestel.html&product=1401
Overstappen
Als u reeds een glasvezelabonnement heeft bij een andere provider kunt u dat hier aangeven. Wij zullen uw verbinding niet voor u opzeggen. Dat moet u zelf doen. Wij adviseren echter dit pas te doen op het moment dat uw nieuwe verbinding is opgeleverd. Op die manier weet u zeker dat u nooit zonder verbinding komt te zitten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow? Dan hebben ze dat verandert blijkbaar. Eerst deden ze dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok/beredeneer dat het zo zit:

Tweak moet een migratieorder inschieten. In praktijk zal dit inhouden dat de 'latende' partij dit als een opzegging ziet.

Als het goed is blijft dus wel nog steeds staan dat je niet zelf moet gaan opzeggen vóór de migratie plaats heeft gevonden .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Nadeel is wel dat je een maand dubbel abo hebt. Was bij ons ook het geval. Voordeel is in principe geen downtime. In ons geval zo lang als dat ik de boel zelf kon omzetten met NTU en al (10min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Ow? Dan hebben ze dat verandert blijkbaar. Eerst deden ze dat wel.
Tweak houdt zich tegenwoordig op alle vlakken zich van verre van verantwoording. Iets met schaap en een hoop wol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:11:
[...]

Tweak houdt zich tegenwoordig op alle vlakken zich van verre van verantwoording. Iets met schaap en een hoop wol
Jouw ervaringen zijn zeer selectief en door een tunnelvisie bekeken.

Mijn ervaringen met tweak en de helpdesk, is dat het prima werkt, en jouw getroll wederom, slaat kant nog wal. Ze hadden vroeger deze service wel, maar hebben deze afgeschaft. Dat is blijkbaar direct verantwoording afschuiven? Waar zijn ISP's verplicht om het oude abonnement voor hun nieuwe abonnee's op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetgigant

"Tweak gaf aan niet te reageren op de berichtgeving."

Dus dat is wat er nog over is van de provider voor tweakend nederland, ontstaan als offspring van deze website. Het enige wat structureel werkt is genoeg of meer factureren; ondertussen worden je persoonsgegevens verkocht aan een dubieuze hollywood/overheid gerelateerde partij in de verenigde staten.

Mocht je hier iets van vinden dan kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om voor een euro per minuut door een random mbo'er die "ook wel es op internet zit" naar kast danwel muur gestuurd te worden of waarschijnlijker: keihard in je gezicht voorgelogen worden.

Ik neem aan dat hier een leuk bedrag voor binnenkwam, ik heb geen idee wat er achter de paniekerige herstructurering van de abonnementen al na een paar maand zit maar al met al zie ik het somber in.

Tragisch. Het zal wel weer de schuld van gemene KPN zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

frelam schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:41:

Dus dat is wat er nog over is van de provider voor tweakend nederland, ontstaan als offspring van deze website. Het enige wat structureel werkt is genoeg of meer factureren; ondertussen worden je persoonsgegevens verkocht aan een dubieuze hollywood/overheid gerelateerde partij in de verenigde staten.

Mocht je hier iets van vinden dan kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om voor een euro per minuut door een random mbo'er die "ook wel es op internet zit" naar kast danwel muur gestuurd te worden of waarschijnlijker: keihard in je gezicht voorgelogen worden.

Ik neem aan dat hier een leuk bedrag voor binnenkwam, ik heb geen idee wat er achter de paniekerige herstructurering van de abonnementen al na een paar maand zit maar al met al zie ik het somber in.

Kun je me alsjeblieft de toegevoegde waarde van je tussenparagraaf geven? Het is totaal zinloos om dit er bij te zetten.

Wat er achter de "paniekerige" herstructurering zit, is waarschijnlijk kosten besparing. Iedereen op Gbit verbinding, betekend domweg minder onderhoud en management aan de apparatuur.
En omdat het kan, en eigenlijk voor Tweak niets extra kost om direct maar Gbit te leveren. Waarom zouden ze het dan niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 08:48
We moeten hier eens ophouden met zeuren en (zeiken) over de prestaties van een provider, in dit geval Tweak. Als je niet tevreden bent dan stap je over naar een andere, maar vergal niet het doel van veel mensen hier, om elkaar te helpen bij problemen en oplossingen te bedenken, waar we allemaal iets aan hebben. Volgens mij is dat het doel van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Kun je me alsjeblieft de toegevoegde waarde van je tussenparagraaf geven? Het is totaal zinloos om dit er bij te zetten.

Wat er achter de "paniekerige" herstructurering zit, is waarschijnlijk kosten besparing. Iedereen op Gbit verbinding, betekend domweg minder onderhoud en management aan de apparatuur.
En omdat het kan, en eigenlijk voor Tweak niets extra kost om direct maar Gbit te leveren. Waarom zouden ze het dan niet doen?
De waarde van die alinea is aan te geven hoe machteloos je bent tegen dit soort acties en tegen welke frustraties je aan zult lopen mocht je tegen beter weten in je favoriete helpdesker toch weer opbellen, gebaseerd op eerdere ervaringen.

Wat je betreft je speculaties over de beweegredenen, leuk verzonnen, ja wie weet, maar het zou nog veel efficienter zijn om dat dan direct zo aan te bieden ipv 6 maand aanklooien door gebruikers betaald te laten betatesten met een andere administratie tegen andere tarieven en vervolgens alle chaos die het omgooien weer met zich meebrengt oplossen. Ik geloof simpelweg niet de paar slimme koppen die ongetwijfeld wel ergens bij tweak verstopt zitten dat niet konden verzinnen of dat dit een geplande koers was.

Het niet thuis geven voor toelichting, zelfs niet voor een site die in de publieke opinie nog met tweak geassocieerd wordt is wat mij betreft ook een veeg teken enmarketingtechnisch niet handig, maar communiceren is wel vaker lastig gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
vincitori schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Nou Hans_18T ik ben in december overgestapt en toen had ik nog steeds last van powerpoint TV hoor. Waarschijnlijk heb jij er geen last van omdat je zoals VicVLT aangeeft in Almere zit.

Het was voor mij iig dé hoofdreden om over te stappen, zeker omdat Tweak de problemen categorisch bleef ontkennen.
Klopt ik zit in Almere en een of twee keer per week had ik "last" van een stilstaand beeld, waarbij het geluid door liep, edoch binnen een seconde liep ook het beeld weer verder. (een maand of twee geleden)
Niet om een en ander goed te praten, volgens mij komt dit met name de laatste tijd bij de meeste glasvezel providers voor, ik zelf edoch merk het de laatste tijd bij tweak niet meer op, ik moet toegeven dat ik meer luister dan dat ik naar de beelden van de diverse discussie programma's "kijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Lelyuser schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:59:
We moeten hier eens ophouden met zeuren en (zeiken) over de prestaties van een provider, in dit geval Tweak. Als je niet tevreden bent dan stap je over naar een andere, maar vergal niet het doel van veel mensen hier, om elkaar te helpen bij problemen en oplossingen te bedenken, waar we allemaal iets aan hebben. Volgens mij is dat het doel van dit forum.
Uhhh, dit is het tweak ERVARINGEN topic??

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:28:
[...]

Jouw ervaringen zijn zeer selectief en door een tunnelvisie bekeken.

Mijn ervaringen met tweak en de helpdesk, is dat het prima werkt, en jouw getroll wederom, slaat kant nog wal. Ze hadden vroeger deze service wel, maar hebben deze afgeschaft. Dat is blijkbaar direct verantwoording afschuiven? Waar zijn ISP's verplicht om het oude abonnement voor hun nieuwe abonnee's op te zeggen?
Firesphere ik zeg niet dat ze het wel zouden moeten. Maar als een bedrijf mij iets belooft en bevestigd dat ze het beloofd hebben. Dan zijn het oplichters als ze roepen dat ze hun beloftes niet na hoeven te komen. Zo doen ze met veel zaken, als hun beloftes ze op een bepaald moment niet meer uitkomen roept tweak gewoon: staat niet in de voorwaarden of het contract dus we zijn niet verplicht onze beloftes na te komen.

Zoiets heet ook je verantwoording nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Firesphere ik zeg niet dat ze het wel zouden moeten. Maar als een bedrijf mij iets belooft en bevestigd dat ze het beloofd hebben. Dan zijn het oplichters als ze roepen dat ze hun beloftes niet na hoeven te komen. Zo doen ze met veel zaken, als hun beloftes ze op een bepaald moment niet meer uitkomen roept tweak gewoon: staat niet in de voorwaarden of het contract dus we zijn niet verplicht onze beloftes na te komen.

Zoiets heet ook je verantwoording nemen.
Victor,

Ik ben de tel kwijtgeraakt maar volgens mij heb je de 200+ van negatieve reacties wel bij elkaar geschraapt ( http://gathering.tweakers...nd/poster/612673/messages )
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Victor,

Ik ben de tel kwijtgeraakt maar volgens mij heb je de 200+ van negatieve reacties wel bij elkaar geschraapt ( http://gathering.tweakers...nd/poster/612673/messages )
|:(
Kan je na gaan hoe goed de kwaliteit van de communicatie van tweak en de servicedesk is. Achter iedere post zit een contact moment waarvan me broek afzakt en ik gierend van het lachen over de absurditeit van de reactie van tweak over de grond rolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 18:50
Even voor mijn gemoedsrust...

Ben ik de enige die geen gebruik meer kan maken met usenet (lees news.tweak.nl)?
Sinds ongeveer 12 uur is de het voor mij niet meer mogelijk om data op te halen.
Zijn daar meer mensen die daar tegenaanlopen?
(zal wel heel "toevallig" zijn met de tweaknews mededeling van vandaag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 08:48
mikemm schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:40:

Ben ik de enige die geen gebruik meer kan maken met usenet (lees news.tweak.nl)?
Sinds ongeveer 12 uur is de het voor mij niet meer mogelijk om data op te halen.
Hier werkt het nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:32:
[...]

Kan je na gaan hoe goed de kwaliteit van de communicatie van tweak en de servicedesk is. Achter iedere post zit een contact moment waarvan me broek afzakt en ik gierend van het lachen over de absurditeit van de reactie van tweak over de grond rolde.
Welnu, ik persoonlijk denk dat je gezien je uitlatingen (niveau) een beetje (beetje veel) naar jezelf zou moeten kijken. in de moderne taal spreken ze van zelfreflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Laatst online: 21-09 18:50
Thanks voor looking. Wordt dus toubleshooten waarom het opeens niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
eymey schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:27:
Ik gok/beredeneer dat het zo zit:

Tweak moet een migratieorder inschieten. In praktijk zal dit inhouden dat de 'latende' partij dit als een opzegging ziet.

Als het goed is blijft dus wel nog steeds staan dat je niet zelf moet gaan opzeggen vóór de migratie plaats heeft gevonden .
Tweak schiet inderdaad een migratieorder in bij Reggefiber. En die sturen dat ter kennisgeving naar KPN ITNS. Telfort KAN dat beschouwen als opzegging maar hoeft dat niet. Laten we aannemen dat ze dat niet doen.
Op het moment dat jij via Tweak de migratiedat te horen krijgt waarbij ook een monteur de NT moet vervangen (zal ca 2 weken vooraf) zeg jij zelf Telfort op met een maand termijn zoals moet. Heb je twee weken overlap qua betaling.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:46:
[...]

Welnu, ik persoonlijk denk dat je gezien je uitlatingen (niveau) een beetje (beetje veel) naar jezelf zou moeten kijken. in de moderne taal spreken ze van zelfreflectie.
Of een betere schrijfstijl hier zou moeten bezigen. Maar aan je reactie te merken heb je in communicatie met Tweak duidelijk nooit door gevraagd bv waarom kan dns de signaal sterkte van het wifi signaal beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
frelam schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:04:
[...]
Het niet thuis geven voor toelichting, zelfs niet voor een site die in de publieke opinie nog met tweak geassocieerd wordt is wat mij betreft ook een veeg teken enmarketingtechnisch niet handig, maar communiceren is wel vaker lastig gebleken.
Ik denk niet dat je snapt hoe het werkt. Hierbij mijn visie.

Een aantal jaren geleden begon ik met ADSL, voor zover ik mij kan herinneren met 256/64 (geen glas maar ADSL)
Een aantal maanden later kreeg ik een offer your can't refuse om te upgraden naar whatever. (ik weet de details echt niet meer)
In den beginne bij tweak begon ik met 30/3 Mbit, later werd dit 30/30 en nog weer later 60/60, vervolgens 100/100 en nu 1000/1000.
Nu de praktijk. een gemiddelde gebruiker download soms iets, maar een gebruiker met een 50/50 abbo op 31-12-2014 zal na een eventuele upgrade naar 1000/1000 niet (veel) meer downloaden dan voorheen, oftewel eigenlijk geen probleem voor Tweak. Het kan natuurlijk zijn dat er een tijdje meer wordt gedownload maar na een tijdje zal dit weer wegebben naar een niveau "as usual"

Bedenk dat ik het heb over drie periodes:

ADSL
Glas tot 100
Glas tot 1Gb

Tijdens het ADSL tijdperk had met initieel kunnen beginnen met 8/1 Mbit (zonder extra kosten voor KPN, marketing)
Tijdens de Glas (1) periode had men kunnen beginnen met 100/100 ??? (zonder extra kosten voor Tweak)
Tijdens Glas (2.5) periode heeft men gekozen voor 1000/1000, kosten voor tweak "0.0"

Goed tweak wakkert de concurrentie in Almere en Enschede aan, zonder zelf echte investeringen te moeten doen, wat doet KPN/Telfort/whoever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:06:
[...]

Of een betere schrijfstijl hier zou moeten bezigen. Maar aan je reactie te merken heb je in communicatie met Tweak duidelijk nooit door gevraagd bv waarom kan dns de signaal sterkte van het wifi signaal beïnvloeden.
DNS en Wifi signaal, moet je een beetje uitleggen?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Storing Enschede
12-02-2015 21:00: Op dit moment is er in één wijkcentrale in Enschede een storing gaande. Deze is veroorzaakt door een beschadigde glasvezel. Een monteur is momenteel op locatie om het probleem te verhelpen.

12-02-2015 21:45: Een noodoplossing is gemaakt. Alle klanten in de wijkcentrale zijn weer operationeel.

staat op de site van tweak.nl, zou dit dan de reden zijn dat de 1000mb download niet optimaal gaat.. ben sinds deze week omgezet, maar mn download gaat nog langzamer dan met 250, zo'n 12mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah dat was dus de reden waarom downloaden vandaag niet ging zoals ik wilde :+ Vervelend hoor, 28megabyte ipv 45 :'(

[ Voor 19% gewijzigd door HaterFrame op 13-02-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rbonzet schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:25:
Storing Enschede
12-02-2015 21:00: Op dit moment is er in één wijkcentrale in Enschede een storing gaande. Deze is veroorzaakt door een beschadigde glasvezel. Een monteur is momenteel op locatie om het probleem te verhelpen.

12-02-2015 21:45: Een noodoplossing is gemaakt. Alle klanten in de wijkcentrale zijn weer operationeel.

staat op de site van tweak.nl, zou dit dan de reden zijn dat de 1000mb download niet optimaal gaat.. ben sinds deze week omgezet, maar mn download gaat nog langzamer dan met 250, zo'n 12mb/s.
Er is een blog over geschreven: Een menselijke storing in Stroinkslanden

En millibit bestaat niet ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Hans_18T schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Ik denk niet dat je snapt hoe het werkt. Hierbij mijn visie.

Een aantal jaren geleden begon ik met ADSL, voor zover ik mij kan herinneren met 256/64 (geen glas maar ADSL)
Een aantal maanden later kreeg ik een offer your can't refuse om te upgraden naar whatever. (ik weet de details echt niet meer)
In den beginne bij tweak begon ik met 30/3 Mbit, later werd dit 30/30 en nog weer later 60/60, vervolgens 100/100 en nu 1000/1000.
Nu de praktijk. een gemiddelde gebruiker download soms iets, maar een gebruiker met een 50/50 abbo op 31-12-2014 zal na een eventuele upgrade naar 1000/1000 niet (veel) meer downloaden dan voorheen, oftewel eigenlijk geen probleem voor Tweak. Het kan natuurlijk zijn dat er een tijdje meer wordt gedownload maar na een tijdje zal dit weer wegebben naar een niveau "as usual"

Bedenk dat ik het heb over drie periodes:

ADSL
Glas tot 100
Glas tot 1Gb

Tijdens het ADSL tijdperk had met initieel kunnen beginnen met 8/1 Mbit (zonder extra kosten voor KPN, marketing)
Tijdens de Glas (1) periode had men kunnen beginnen met 100/100 ??? (zonder extra kosten voor Tweak)
Tijdens Glas (2.5) periode heeft men gekozen voor 1000/1000, kosten voor tweak "0.0"

Goed tweak wakkert de concurrentie in Almere en Enschede aan, zonder zelf echte investeringen te moeten doen, wat doet KPN/Telfort/whoever
Bedankt voor je visie maar wat is je punt precies? Mijn punt was dat tweak je persoonsgegevens zomaar naar de Verenigde Staten loodst naar een in mijn ogen omstreden bedrijf wat op zijn minst de schijn van banden met filmindustrie en overheid aldaar heeft. Wat er naast persoonsgegevens voortaan met verkeersgegevens gebeurt zou ik in ieder geval niet durven zeggen - veel plezier nog met downloaden. (Nu ik dit type vraag me trouwens af of de voip tariefwijziging ook duidt op uitbesteding aan een nieuwe partij)

Mijn volgende punt is dat wij daar met de beste wil niets aan kunnen doen doordat in de eerste plaats uberhaupt niet duidelijk is dat dit speelt en in de tweede plaats omdat de servicedesk vooral als instrument wordt gebruikt om de klanten op afstand te houden.

Daarbij komt een voor mij onlogische wijziging in abbo aanbod een half jaar na de introductie van het nieuwe tv platform, wat wij allen betaald aan het betatesten zijn, met ook al een volledig nieuw aanbod van abonnementsvormen. Ook deze wijziging heeft ongetwijfeld financiele gevolgen en/of duidt op een koerswijziging waarbij klanten buiten het eigen netwerk 2e of 3e rangs worden.

Ik weet niet wat hier allemaal gaande is, ik weet wel dat dit niks meer met de tweak(ers) spirit te maken heeft.

Neem de abox, goed, dat tweak ook gebonden is aan een **rimatri* beveiliging (wie heeft zin om te kijken of ze net zo dom zijn als anderen in het toepassen hiervan? oh laat ik op mijn woorden passen) en een of ander boxje met middleware en software van diverse derde partijen is valt te begrijpen. Als je echter kijkt wat abox aanbiedt in haar SDK zie je al snel dat de tweak ui op het moment maar een slap aftreksel van de defaults is met een ander kleurtje en dat de meeste moeite in hbo en videoland sponsorware e.d. is gaan zitten. De full hd optie is notabene nog uitgeschakeld, veel plezier met je hd channels van untouched uitmuntende kwaliteit in de tweak spirit, de widgets barsten van de problemen natuurlijk maar dit specifiek maakt mij bang dat er een hardwarematige reden is dat dit niet wordt aangeboden. Het zou me ook niet verbazen, dergelijke boxjes met android erop heb je tegenwoordig voor 20 euro in china dus al te veel illusies lijken me ongepast. We zullen zien hoe lang de work around werkt voor er wel of niet iets doorbrandt.

Wat WEL in de spirit van tweak zou zijn is:
- uitleggen dat je op iedere pc gewoon de FTA multicast streams mag bekijken van publieke omroep e.d. ( gooi bv udp://239.0.2.1:7000 in vlc)
- uitleggen dat je de osd/epg ook gewoon in je browser kunt bekijken op http://185.6.48.3:8808/client-portal/device/ (sindskort moet je er ook op de pc inloggen met je klantnummer, veel plezier met uitvogelen van de toetsen, e = epg en de rest zit ook wel ergens)
- uitleggen dat de abox ook gewoon een REST api heeft met documentatie op (ip adres van abox) http://192.168.1.4/api/workbench/index.php/
- uitleggen dat de abox ook gewoon wat voorbeeldapps heeft zoals een afstandsbediening op http://192.168.1.4/api/wo...es/example4/index.php/rcu en dat je op basis van die source en wat programmeren zo een bruikbare afstandsbediening applicatie hebt in plaats van dat p**** of s*** met een zendvermogen en richthoek van 0
- community effort aanmoedigen ipv hullen in stilte, er moest notabene een werknemer een blog starten waaraan geen rechten te ontlenen zijn, een aardige aanzet maar zodra puntje bij paaltje komt heb je er geen bal aan

Of neem de Zyxel, natuurlijk is iedere consumer router rotzooi of onbetaalbaar voor standaard uitleveren, vervolgens moet het ding ook maar net de routingopties voor iptv aankunnen, gbit halen, in de juiste volumes beschikbaar zijn, etc... dus de zyxel is denk ik helemaal zo slecht nog niet. Maar ook hier zijn we kennelijk de proefkonijnen die tegen betaling 10+ beta's mogen doorploegen terwijl we aan het lijntje gehouden worden door de servicedesk antwoorden die hier vaak genoeg langs gekomen zijn.

Geef gewoon meer duidelijkheid en openheid in plaats van al deze onzin, laat zien wat de werkelijke limitaties zien waar tweak als kleine onafhankelijke provider mee te maken heeft in plaats van te huilen over KPN; begrip, roem en rijkdom zullen volgen :) Dit is de reden geweest dat ik voor tweak heb gekozen en de enige reden waarvoor ik tweak zou aanraden aan anderen (op het moment _niet_). Bij overige providers is het in mijn ervaring geen haar beter (niet expres althans) maar het zou zo fijn zijn als tweak haar roots niet gebruikt als een goedkope marketing truuk maar dit uit gaat dragen in zowel communicatie als handelen. En dan bedoel ik niet alles laten schrijven door een arme servicedesk medewerker die duidelijk in over his/her head zit.

Waarschijnlijk heeft de postlengte de aandachtsboog al doen instorten en ik zal vast ongelijk hebben op diverse details maar de strekking lijkt me duidelijk dus ik laat het hier maar bij, kthxbye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:43:
[...]

DNS en Wifi signaal, moet je een beetje uitleggen?????????
Ja dat vroeg ik tweak ook om uitleg waarom dns instellingen de signaal sterkte van Wifi beïnvloeden. Kreeg ik als antwoord dat is de oplossing voor je probleem. Toch geprobeerd je weet maar nooit met Tweak. Waarop ik schreef dat het niet werkte. Antwoorden ze: als je het niet wil proberen kunnen we je niet verder helpen.
Dat is het niveau van de servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat http://185.6.48.3:8808/client-portal/device binnenkort wel goed gaat werken!

De Sparql Android app werkt om wat voor reden dan ook opeens niet meer op mijn telefoon en Adroid stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:07
vincitori schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Ook daarbuiten geen last van blokjes, kijk jij wel bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:11:
[...]

Nu weten we het wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:50:
Ik hoop dat http://185.6.48.3:8808/client-portal/device binnenkort wel goed gaat werken!

De Sparql Android app werkt om wat voor reden dan ook opeens niet meer op mijn telefoon en Adroid stick!
Meer dan dit zal het niet snel doen, browsers ondersteunen by design geen multicast video en plugins zie ik ook niet verschijnen. De webapp die de jboss server uitspuugt bevat wel code die je herkent als een PC user en je krijgt een subtiel andere versie als op de abox maar dat maakt niet veel uit.

Ik geloof dat er altijd wel sprake was van ondersteuning voor pc's maar de communicatie daarover.. tja :) Zal sowieso niet meer zijn dan de lowres transcoded streams van bepaalde zenders die je ook in de app kunt kijken (die alleen thuis werkt geloof ik? waar ook HD is... tja) dus why bother inderdaad.

Neem dan gewoon een geschikte hdmi inputkaart dan weet je ook direct zeker dat een volgende wilde actie van tweak niet opeens je opstelling onderuit haalt. Maargoed dat telt ook weer op bij de overige verborgen kosten die menigeen waarschijnlijk al heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
mikemm schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:40:

Hier geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
frelam schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:41:

Tweaknews is maar een klein onderdeel van Tweak. Kun je wel goed slapen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
S
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:32:
[...]

Dat doe ik ook met jouw posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:14:
[...]

Slapen zal wel lukken, vrij vermoeiend al dat gelazer bij al die isp's, bedankt voor je zorg. Ik lees al een hele tijd mee en ik vind het erg vreemd dat sommigen alles goed lijken te praten, natuurlijk is het niet altijd 100% ellende maar zulke gekke dingen zeg ik toch niet.

Ik zie de relevantie van de grootte van het onderdeel totaal niet in, voor velen was het volgens mij een belangrijk onderdeel van de dienstverlening en sowieso heeft iedere abonnee een account dus ook al gebruik(te) je het niet je gegevens zijn nu verhoerd.

Op de frontpage zie ik ook een claim dat ook een deel van de internet klanten is verkocht:

timmie1 in 'nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetgigant'

Kan iemand daar meer over zeggen? Het lijkt me stug dat het over het eigen net gaat dus wellicht bevestigt het mijn eerdere vermoeden dat overige klanten nu echt 2e en 3e rangs zijn. En als inderdaad naast news ook adsl weggedaan is, zal het me al een stuk minder verbazen als mijn gedachte tariefswijziging voip = indicatie verkoop ook juist blijkt.

Oftewel, terug naar de (nieuw ontstane) core? Ondertussen mogen wij op het blog lezen hoe het incidentenplan gefaald heeft en een monteur zonder de juiste tools van de andere kant van het land moest komen om de apparatuur waar kennelijk iedereen gewoon bij kan in elkaar te macgyveren terwijl de directeur gniffelend biefstukken zat weg te rammen in een restaurant van onze centen.

Kennelijk slaat de tweak spirit tegenwoordig vooral op hoe men daar de zaken zelf aanpakt en betekent het voor de klant vooral met de gevolgen daarvan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Arjantje72 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:14:
[...]

Ja maar ik neem glasvezel af bij Tweak en dus ook automatisch usenet, een reden om een abonnement te nemen. En ineens liggen deze gegevens, of in elk geval de diensten, bij een Amerikaanse instantie. Lekker hoor. Ik ben er zelf niet zo blij mee helaas..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:11:
[...]

Ja maar ik neem glasvezel af bij Tweak en dus ook automatisch usenet, een reden om een abonnement te nemen. En ineens liggen deze gegevens, of in elk geval de diensten, bij een Amerikaanse instantie. Lekker hoor. Ik ben er zelf niet zo blij mee helaas..
Je kan een beroep doen op de wet bescherming persoonsgegevens. Immers de hele waarde van de newsserver zijn de klanten bestanden de rest is bekend. Maar tweak is wel verplicht inzage te geven in wat ze met je persoonsgegevens doen en gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Quad schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:11:
[...]

Als de retentie maar gelijk blijft maakt het mij allemaal niet uit. Geen paniek hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, laat ik Reggefiber eens mailen hoe het overstappen van en naar glas normaal gesproken gaat, antwoord kwam vrij snel binnen, Tweak heeft nog niet gereageerd.

Volgens een medewerkster kan ik bij Tweak een aanvraag indienen waarbij Tweak dan een verzoek voor de technische kant van de migratie indient, het stopzetten van het oude abo staat daar helemaal los van. Het is volgens Reggefiber mogelijk dat het abo van de ene ISP door gaat maar dat er een andere provider daadwerkelijk diensten levert op de verbinding.

Als dat bij Tweak ook zo gaat, dan is het dus: Tweak abo aanvragen -> wachten tot diensten daadwerkelijk geleverd worden -> verbinding actief en werkend? Abo Telfort stopzetten.

Alleen moet de FTU ook vervangen worden, is nog 100Mb model, gebeurt dat dan op het moment dat de verbinding daadwerkelijk wordt geleverd?

edit: Volgens Reggefiber gebeurt dat op de dag van de overstap. Abo inmiddels aangevraagd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-02-2015 14:28 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nog meer mensen haperingen in hoofddorp of omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:03:
[...]

Ook daarbuiten geen last van blokjes, kijk jij wel bekabeld?
Ik heb zowel bekabeld als via homeplug getest, in beide gevallen geen enkel verschil. Met name bij het bekijken van HBO OD heel veel last van blokvorming (dus ook met kabel). Ik zat naar afleveringen van Boardwalk empire te kijken die normaal 53 minuten duren en bij Sparql naar een uur gingen 8)7 Het beeld bleef echt hangen bij mij.

Hoe het nu bij Sparql is, kan ik niet meer over oordelen, maar ik lees nog steeds behoorlijk wat problemen en allerlei trucs met eigen hardware om alles aanvaardbaar aan het werk te krijgen. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten of ze dat acceptabel vinden of niet, maar voor mij gaat het veel te ver, ik zie het een beetje als gas, water en licht, het interesseert me niet zo hoe het binnen komt, als het maar naar behoren werkt.

Ik ben sinds 12 december gewoon weer met de homeplug aangesloten via KPN. Kijkend naar HD Glas (de hoge bitstream) en HBO OD HD heb ik een heel enkele keer een heel kort moment (1x in de 2/3 dagen) blokvorming, maar die wordt dusdanig opgevangen dat je echt moet opletten om het te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door vincitori op 14-02-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 20:57
frelam schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:39:
Op de frontpage zie ik ook een claim dat ook een deel van de internet klanten is verkocht:

timmie1 in 'nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetgigant'

Kan iemand daar meer over zeggen? Het lijkt me stug dat het over het eigen net gaat dus wellicht bevestigt het mijn eerdere vermoeden dat overige klanten nu echt 2e en 3e rangs zijn. En als inderdaad naast news ook adsl weggedaan is, zal het me al een stuk minder verbazen als mijn gedachte tariefswijziging voip = indicatie verkoop ook juist blijkt.
Het is inderdaad zo dat een deel van de klanten van TweakDSL/Cambrium(en bijbehorende merken/dochters) verkocht/overgeheveld worden. Heb ik te horen gekregen nadat ik zelf belde voor wat kleine probleempjes aan de DSL-verbinding. Hoe, wat, wanneer wilden ze me niet loslaten. In ieder geval denk ik wel dat het tijd is om over te stappen omdat ik met overnames in het verleden erg veel problemen en downtime heb gehad.

Wil jullie niet bang maken(en het gaat immers over de DSL-klanten), maar ik zag deze post langskomen en wilde toch even reageren. Excuses voor de offtopic en veel plezier met jullie Tweak FttH-lijntjes.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:23
Nou..; mijn Sparqlbox is (klaarblijkelijk) gereset. Ik kom in de setup dialoog "selecteer eerst een taal" en mijn afstandsbediening reageert niet. Ik kan helemaal geen taal kiezen... Dus voorlopig geen TV totdat de helpdesk weer open is... Lekker dit...

Update: Na meerdere reboots reageert de afstandsbediening weer. Ik moet ook de firmwareupdate van oktober 2014 opnieuw installeren. Erg vaag dit allemaal...

[ Voor 224% gewijzigd door Green.car6808 op 15-02-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Laatst online: 23:05
nu in de basis 1Gbps en voor 40 euro.. tov mijn 250 pakket krijg ik 1g en 5 euro korting per maand.

http://www.tweak.nl/consument/fiber/productoverzicht.html

die quota ellende kost dus meer dan een full blown abbo. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Net als veel andere ZyXEL gebruikers heb ik last van VOIP problemen. Soms is de router niet verbonden met de SIP server(s), waardoor je niet kan bellen of gebeld kan worden. De router lijkt niet automatisch te reconnecten. Het uit en daarna inschakelen van het SIP account lijkt dan vaak te helpen, maar is niet ideaal.

Daarom heb ik een Python script gemaakt om het probleem wat te verzachten. Dit script logt via telnet in op de router en controleert de status van de SIP accounts. Indien account(s) niet "Up" zijn, zal het script de Voice applicatie van de router herstarten. Dit script kan je op een pc (of Raspberry PI) in je thuisnetwerk draaien. Ik laat hem elke 5 minuten draaien d.m.v. een Crontab.

Installatie
  1. Telnet toegang inschakelen op de ZyXEL router: Maintenance > Remote MGMT > Enable telnet op LAN/WLAN. Onder User Account kan je eventueel een extra user aanmaken die je hiervoor gaat gebruiken.
  2. Download het Python script via http://www.nickd.nl/dl/zyxel/xyzel.pl
  3. Pas bovenaan het script de config aan: ip, port, username, password, en logFile
  4. Laat het script elke 5 minuten draaien via Linux crontab. Wijzig je crontab file d.m.v. "crontab -e" en plak "*/5 * * * * /usr/bin/python /home/username/zyxel.py". Vergeet niet het path naar het script te wijzigen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
webmasternick schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:12:
Net als veel andere ZyXEL gebruikers heb ik last van VOIP problemen. Soms is de router niet verbonden met de SIP server(s), waardoor je niet kan bellen of gebeld kan worden. De router lijkt niet automatisch te reconnecten. Het uit en daarna inschakelen van het SIP account lijkt dan vaak te helpen, maar is niet ideaal.

Daarom heb ik een Python script gemaakt om het probleem wat te verzachten. Dit script logt via telnet in op de router en controleert de status van de SIP accounts. Indien account(s) niet "Up" zijn, zal het script de Voice applicatie van de router herstarten. Dit script kan je op een pc (of Raspberry PI) in je thuisnetwerk draaien. Ik laat hem elke 5 minuten draaien d.m.v. een Crontab.

Installatie
  1. Telnet toegang inschakelen op de ZyXEL router: Maintenance > Remote MGMT > Enable telnet op LAN/WLAN. Onder User Account kan je eventueel een extra user aanmaken die je hiervoor gaat gebruiken.
  2. Download het Python script via http://www.nickd.nl/dl/zyxel/xyzel.pl
  3. Pas bovenaan het script de config aan: ip, port, username, password, en logFile
  4. Laat het script elke 5 minuten draaien via Linux crontab. Wijzig je crontab file d.m.v. "crontab -e" en plak "*/5 * * * * /usr/bin/python /home/username/zyxel.py". Vergeet niet het path naar het script te wijzigen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)
Dit wordt gewaardeerd! super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Op welke firmware is dit nog nodig??? Want op mijn laatste mail dat mijn Sparql-box soms spontaan herstart werd mij geadviseerd om over te stappen naar Firmware 7 (De enige die ze aanbieden, thans). Maar omdat ik die al enkele weken terug met exact dezelfde bestandsgrootte etc had gedraaid en ik dan zowel geen WIFI als telefoon meer had, vraag ik of dit wel wijs is (zij hebben mij enkele weken naar 63b toe gepraat). Krijg ik volgende reactie. Lijkt mij jouw oplossing niet meer nodig?
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht. De problemen die u omschrijft m.b.t. firmware 7 speelden inderdaad een tijdje.
Na onderzoek hebben wij de oorzaak van het probleem (weg vallende wifi/telefonie) kunnen achterhalen.

Ik wil u verzoeken firwmare 7 te installeren volgens de handleiding op onze website.
Wanneer firmware 7 geïnstalleerd is gaat u naar Home Networking --> DNS Value's en vinkt u 'From ISP' aan bij DNS. Hierna slaat u deze instelling op.
**Het is belangrijk om uw router te herstarten na het doorvoeren van deze instelling, dit kan via Maintenance --> Reboot** Als het goed is zijn de problemen hiermee verholpen.
[KNIP]
Indien u onverhoopt toch nog problemen mocht ervaren vernemen wij hier graag bericht van.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
timmie1 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:52:
[...]

Het is inderdaad zo dat een deel van de klanten van TweakDSL/Cambrium(en bijbehorende merken/dochters) verkocht/overgeheveld worden. Heb ik te horen gekregen nadat ik zelf belde voor wat kleine probleempjes aan de DSL-verbinding. Hoe, wat, wanneer wilden ze me niet loslaten. In ieder geval denk ik wel dat het tijd is om over te stappen omdat ik met overnames in het verleden erg veel problemen en downtime heb gehad.

Wil jullie niet bang maken(en het gaat immers over de DSL-klanten), maar ik zag deze post langskomen en wilde toch even reageren. Excuses voor de offtopic en veel plezier met jullie Tweak FttH-lijntjes.
Bedankt voor de toelichting, goed om te weten en daar zijn de adsl klanten mooi klaar mee inderdaad.

Voor de geinteresseerden staat op reddit nog een goed overzicht van de tweaknews overname:

https://www.reddit.com/r/...ation_into_the_highwinds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand nog meer "problemen" met de nieuwsgroepen van Tweak momenteel? Ik ervaar onwijze instabiliteit en haal de snelheid bij lange na niet die ik voorheen haalde :(

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.