Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.055 views

Onderwerpen

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
sig69 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:54:
iRacing beginner meld zich.. Heb al 5 mx-5's gecrashed. Wat blijkt: m'n rem doet het niet.. Al 100 keer gecalibreerd maar hij wil het niet onthouden (Thrustmaster T100). Even een mailtje er uit naar support.
Misschien is dit hetzelfde wat ik met de controller had: Let op dat je de rem niet ingedrukt houdt bij het calibreren maar weer loslaat voordat je 'next' klikt :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:15

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een flinke tijd mee. Ik heb een tijd geleden zelf wel wat geraced (karten, een paar tests in een formule auto, en wel eens wat circuit dagjes) wegens het financiële plaatje ben ik daar mee moeten stoppen. Nu krijg ik 1 december een appartement waar ik een kamer vrij...waar ik graag een mooie setup kan maken voor Iracing/simracing. Nu is mijn vraag inclusief de aanschaf van een PC,stuur,pedalen en een raceseat wat zouden dan ongeveer de kosten zijn? ik ben natuurlijk een beginner dus hoef niet het beste stuur wat er te krijgen maar wel iets waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. en raden jullie het eventueel tweedehands kopen aan of juist af?

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen zodat ik me een beetje kan uitzoeken waar ik op moet tellen.

alvast bedankt!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Nutterd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:51:
Ik meld me hier ook maar eens, ik lees al een flinke tijd mee. Ik heb een tijd geleden zelf wel wat geraced (karten, een paar tests in een formule auto, en wel eens wat circuit dagjes) wegens het financiële plaatje ben ik daar mee moeten stoppen. Nu krijg ik 1 december een appartement waar ik een kamer vrij...waar ik graag een mooie setup kan maken voor Iracing/simracing. Nu is mijn vraag inclusief de aanschaf van een PC,stuur,pedalen en een raceseat wat zouden dan ongeveer de kosten zijn? ik ben natuurlijk een beginner dus hoef niet het beste stuur wat er te krijgen maar wel iets waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. en raden jullie het eventueel tweedehands kopen aan of juist af?

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen zodat ik me een beetje kan uitzoeken waar ik op moet tellen.

alvast bedankt!
Hier een link waar mensen hun Rig showen, kan je wat ideeën op doen.

Het grote 'show je race-rig' topic

iRacing Profiel Game Pc

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Nutterd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:51:

alvast bedankt!
Ik zit in precies dezelfde situatie, doe karten (CRG met Rotax Max Sr) maar dat kost veel tijd en is niet altijd mogelijk en ga ook verhuizen met ruimte over, daarom nu sim-race set aan het samenstellen.

Na veel research ben ik uiteindelijk uitgekomen op de Thrustmaster T300 Ferrari 599XX set:
- Alcantara Ferrari 599XX replica stuur: Erg mooi en goed gebouwd stuur
- T300 base: Wordt vaak verkozen boven de duurdere T500 base (T300 is nieuwere technologie)
- T3PA pedalen set: Betere pedalen dan de standard Thrustmaster pedalen en hoewel vast niet zo goed als de Fanatec pedalen, kosten deze (als je ze los zou kopen) slechts €100.

De set http://www.consoleshop.nl...el-alcantara-edition.html is prijstechnisch best een goede deal. Ik ga eind deze maand verhuizen dus heb er nog geen gebruikservaring mee. Thrustmaster heeft trouwens ook een mooi F1 stuur.

Natuurlijk is het spul van Fanatec erg mooi maar dat zou dan ongeveer €1400 kosten en dat vind ik wel erg veel. Denk dat deze Thrustmaster set een prima alternatief is, wordt in veel reviews verkozen boven de Logitech sturen en pedalen.

Daarnaast heb ik via Marktplaats een 2ehands Playseat gekocht voor €250 en gaat de PC configuratie mij ongeveer €900 kosten, daarnaast nog een gebogen scherm erbij van ongeveer €350, dus dan zit je in totaal op ongeveer €1900.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ChromeBallz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:21:
[...]

Misschien is dit hetzelfde wat ik met de controller had: Let op dat je de rem niet ingedrukt houdt bij het calibreren maar weer loslaat voordat je 'next' klikt :)
Thanks, ik zal het vanavond nog eens proberen en goed opletten.

Roomba E5 te koop

• JvdB77
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-04-2023
Helaas ondanks vervangen van encoder blijft de g27 dienst weigeren. Ik lag dat de thrustmaster 300rs te gebruiken is met de g27 pedalen. Iemand hier ervaring mee?

iRacing Profiel

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:15

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

SanderF1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:16:
[...]

Ik zit in precies dezelfde situatie, doe karten (CRG met Rotax Max Sr) maar dat kost veel tijd en is niet altijd mogelijk en ga ook verhuizen met ruimte over, daarom nu sim-race set aan het samenstellen.

Na veel research ben ik uiteindelijk uitgekomen op de Thrustmaster T300 Ferrari 599XX set:
- Alcantara Ferrari 599XX replica stuur: Erg mooi en goed gebouwd stuur
- T300 base: Wordt vaak verkozen boven de duurdere T500 base (T300 is nieuwere technologie)
- T3PA pedalen set: Betere pedalen dan de standard Thrustmaster pedalen en hoewel vast niet zo goed als de Fanatec pedalen, kosten deze (als je ze los zou kopen) slechts €100.

De set http://www.consoleshop.nl...el-alcantara-edition.html is prijstechnisch best een goede deal. Ik ga eind deze maand verhuizen dus heb er nog geen gebruikservaring mee. Thrustmaster heeft trouwens ook een mooi F1 stuur.

Natuurlijk is het spul van Fanatec erg mooi maar dat zou dan ongeveer €1400 kosten en dat vind ik wel erg veel. Denk dat deze Thrustmaster set een prima alternatief is, wordt in veel reviews verkozen boven de Logitech sturen en pedalen.

Daarnaast heb ik via Marktplaats een 2ehands Playseat gekocht voor €250 en gaat de PC configuratie mij ongeveer €900 kosten, daarnaast nog een gebogen scherm erbij van ongeveer €350, dus dan zit je in totaal op ongeveer €1900.
dat valt opzich nog wel mee! niet dat ik dit van vandaag op morgen kan kopen maar ik had op meer gerekend. Ik ga alvast beginnen met stuur en playseat enzo (ik heb een xbox one,kan ik alvast starten met Project Cars ook al lijkt me dit niet helemaal super maar dan ga ik daarna een goede PC kopen en met Iracing starten)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Sanderrr
Nutterd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:36:
[...]

dat valt opzich nog wel mee! niet dat ik dit van vandaag op morgen kan kopen maar ik had op meer gerekend. Ik ga alvast beginnen met stuur en playseat enzo (ik heb een xbox one,kan ik alvast starten met Project Cars ook al lijkt me dit niet helemaal super maar dan ga ik daarna een goede PC kopen en met Iracing starten)
De set van Thrustmaster waar ik naar verwijs is alleen PS/PC, geen xBox.
Voor xBox zul je de onderdelen los moeten kopen en dan de TX base ipv de T300 base nemen.
Denk dat je ongeveer €50 duurder uit bent dan.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

T300 is inderdaad een prima stuur, beter dan de T500. Pedalen geen ervaring mee.

Zojuist een setje replacement HAL sensors voor de CSPv1 besteld bij Fanatec .. 35 euro grmbl :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
Is een upgrade van een G25 (7 jaar oud) naar een T300RS/GTE een goede investering? Fanatec spul vind ik erg mooi, maar is wat mij betreft veeel te duur. Heb wel een CSR Elite pedalen setje daar ben ik erg blij mee. Maar vraag mij af of een T300 iets gaat toevoegen t.o.v. G25. Iemand daar toevallig ervaring mee?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20

derx666

mecker ende blaet

Ik dacht dat de TX beter was dan de T300 (meen ik in een of andere thread van David Tucker gelezen te hebben). De pedalen kun je dan meteen op marktplaats zetten, aangezien die CSR-E pedalen wel een klap beter zijn :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
The Otherside schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:18:
Is een upgrade van een G25 (7 jaar oud) naar een T300RS/GTE een goede investering? Fanatec spul vind ik erg mooi, maar is wat mij betreft veeel te duur. Heb wel een CSR Elite pedalen setje daar ben ik erg blij mee. Maar vraag mij af of een T300 iets gaat toevoegen t.o.v. G25. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik heb dezelfde weg bewandeld en wat mij betreft was het wel de investering waard. Vooral de sublieme feedback op de T300 is een flinke vooruitgang ten opzichte van die van G25. Pedalen zijn wat minder maar jij hebt toch al betere.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Foute post.... :9

[ Voor 158% gewijzigd door JoepW op 06-11-2015 16:42 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• derx666

derx666

mecker ende blaet

pfff :P

Had je nog een extra loadcell liggen Joep? Ik wil er wel 1 van je overnemen (Stuur anders maar ff een DM)

Cube Nuroad Race (2022)

• Sanderrr
derx666 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:15:
Ik dacht dat de TX beter was dan de T300 (meen ik in een of andere thread van David Tucker gelezen te hebben). De pedalen kun je dan meteen op marktplaats zetten, aangezien die CSR-E pedalen wel een klap beter zijn :)
Kun je daar misschien een linkje naar plaatsen? Dacht zelf nl dat de TX en T300 gelijk waren behalve de ondersteuning voor platformen..

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
offtopic:
Ik had beloofd het hier te melden
V&A aangeboden: Zeer goede Fanatec Clubsport Pedals met extra onderdelen aange...

[ Voor 67% gewijzigd door JoepW op 06-11-2015 18:26 ]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:59

Niellie41

[object Object]

Zo ver ik weet zijn de T300 en TX vrijwel gelijk inderdaad. Behalve de ondersteuning voor PS/Xbox. Een beetje zoals bij de Logitech G29 en G920.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ah ok, ik meen dat ergens gelezen te hebben. Mijn gok is de wheel check thread op het iracing forum, maar aangezien die dik 70 pagina's lang is ga ik die niet doorpluizen :P

Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

De T300 heeft een beter stuur en is nieuwer dan de TX qua internals. De TX had veel issues in het begin, vandaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:07

Fuelke

Forza Ferrari

Late Model Oval Series met single split en een allegaartje aan iR: je haalt niemand in door een inhaalactie maar in de eerste race ga je van P11 bij de start naar P4 aan de finish, en in de tweede race ga je van P13 naar P7, ook zonder inhaalactie 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• PatrickPost1972
Zo op dit moment heb ik 9 races gedaan op Limerock in de Legend, leuke combo. Heb alleen de pech dat ik af en toe Paul tegen kom in de split. Ik kan hem bijhouden in het begin, maar helaas is dat achter de pacecar :+

Ben begonnen met CLASS C 3.54 IRATING 1558 en zit nu op CLASS B 3.73 IRATING 1973.

iRacing Profiel Game Pc

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

PatrickPost1972 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 01:24:
Zo op dit moment heb ik 9 races gedaan op Limerock in de Legend, leuke combo. Heb alleen de pech dat ik af en toe Paul tegen kom in de split. Ik kan hem bijhouden in het begin, maar helaas is dat achter de pacecar :+

Ben begonnen met CLASS C 3.54 IRATING 1558 en zit nu op CLASS B 3.73 IRATING 1973.
Ik ga dit weekend een paar races doen om te zorgen ik dit seizoen in elk geval op D 4.0 of hoger eindig. Ik ben de SS rookies zat maar wil geen auto kopen om alleen mijn C licentie mee te gaan halen. Momenteel op D 3.70 dus ben er bijna :)

iRacing

Verwijderd

Kan iemand toevallig vertellen of het noodzakelijk is dat een driver zodra hij het team joint tijdens een Endurance race ook perse een aantal rondes moeten rijden? Er staat voor z'n naam geen minimum vereiste laps, dus we staan op groen..

Toch voor de zekerheid haha, alvast bedankt!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nee dat hoeft niet, je moet wel met het team aan de vereisten voldoen (minimaal 2 rijders en elke rijder moet minimaal een x aantal rondes gereden hebben).

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Bedankt! Martijn en ik hebben in de 4e split een 5e plek bemachtigd! Na heel wat vervelende contacten met achterblijvers die geen ruimte gaven en/of ons achterop reden, dus het ging niet vanzelf maar we hebben uiteindelijk een prima resultaat behaald, 3 seconden achter de nummer 4 :)

• Red Baron
  • Laatst online: 12:21
Het kost even 18 races, maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZKYY2y.png

[ Voor 9% gewijzigd door Red Baron op 08-11-2015 02:13 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• PatrickPost1972
Red Baron schreef op zondag 08 november 2015 @ 02:12:
Het kost even 18 races, maar dan heb je ook wat.

[afbeelding]
Netjes Paul zit nu boven de 2000 irating. Maar morgen en maandag nog te gaan 8) 8)

iRacing Profiel Game Pc

Verwijderd

Geen idee of het een probleem is om hier te delen, maar NAB Racing heeft nu ook een facebook pagina, waar we proberen zo veel mogelijk verslag te doen van onze gereden races e.d.

Dus allemaal even volgen :D

https://www.facebook.com/NAB-Racing-1664791833769681/

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:38:
Geen idee of het een probleem is om hier te delen, maar NAB Racing heeft nu ook een facebook pagina, waar we proberen zo veel mogelijk verslag te doen van onze gereden races e.d.

Dus allemaal even volgen :D

https://www.facebook.com/NAB-Racing-1664791833769681/
No Problem....
Maar het blijft wel leuk als jullie ook hier verslag doen, want niet iedereen heeft FB of zin om elders wat te gaan lezen...

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021

Vandaag weer een paar lekkere momentjes gehad :+

1ste is al in ronde 2. Dacht eerlijk gezegd dat hij ruimte voor ons liet omdat we best snel dichterbij kwamen. Had het denk ik mis :p

2de is ronde 14. Net uit de pits, en mijn voorsprong van 5s kunnen vergroten naar 15s. Had die best hard nodig, want het gat was maar 2-3s de rondes daarna. En het was best moeilijk om de snelheid erin te houden en de auto op de baan vanwege de schade. Gelukkig Drees Nice/Dries Nijs? achter me weten te houden en zo 97 punten te scoren.

Denk dat ik deze week wel meer punten had kunnen scoren. Snelheid zat er echt goed in deze week, maar vanwege werk en houthakken bij mijn ouders op wat vroegere momenten moeten rijden. En natuurlijk ook mijn non-finish op donderdag avond |:(

Op naar Daytona :D En het gaat een snelle week te worden met maar een baan temperatuur van 18c

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:01:
[video]

1ste is al in ronde 2. Dacht eerlijk gezegd dat hij ruimte voor ons liet omdat we best snel dichterbij kwamen. Had het denk ik mis :p

2de is ronde 14. Net uit de pits, en mijn voorsprong van 5s kunnen vergroten naar 15s. Had die best hard nodig, want het gat was maar 2-3s de rondes daarna. En het was best moeilijk om de snelheid erin te houden en de auto op de baan vanwege de schade. Gelukkig Drees Nice/Dries Nijs? achter me weten te houden en zo 97 punten te scoren.

Denk dat ik deze week wel meer punten had kunnen scoren. Snelheid zat er echt goed in deze week, maar vanwege werk en houthakken bij mijn ouders op wat vroegere momenten moeten rijden. En natuurlijk ook mijn non-finish op donderdag avond |:(

Op naar Daytona :D En het gaat een snelle week te worden met maar een baan temperatuur van 18c
Actie 1 was wel 'benee peil'.... :X En actie 2 ook 8)7

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

[video]

Strakke actie die eerste! >:)

iRacing

• PatrickPost1972
Wes46 schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:06:
[...]

Strakke actie die eerste! >:)
Beetje vaseline op de deur en hoppa :+

iRacing Profiel Game Pc

• -PassY-
PatrickPost1972 schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:20:
[...]

Beetje vaseline op de deur en hoppa :+
Bij de pitstop had ik wel een nieuwe bumper gekregen. 0,5 ronde van kunnen genieten :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 08:56
Ik heb de promo-code gebruikt om voor 49$ een jaar abo te krijgen. Thanks voor het sharen :)

Net een hele spannende race in de skip barber op oulton park in de top split van 3 splits.

Ik had car # 15 van de 16 rijders. Kwalificatie als 9e.
In de eerste ronde haal ik iemand in en zijn er wat crashes. Na een paar rondes lig ik 4e.
Er komen snellere rijders achter me aan. Ik probeer te verdedigen, maar 1 iemand moest ik er langs laten. De hele race moeten verdedigen, maar uiteindelijk 5e geworden. Ik kreeg een compliment voor mijn verdedigen van een van de rijders die ik achter me hield :D

http://members.iracing.co...id=15000559&custid=204510

[ Voor 76% gewijzigd door aicaramba op 08-11-2015 21:58 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
Vanavond 2 race gereden met NAB Racing in de BES. Ditmaal met Andy Crol en Jesper Mol (ik) achter het stuur. Voor wie de samenvatting niet wil lezen. P4! :)

We werden ingedeeld in split 4/6 en ik heb de kwalificatie voor mijn rekening genomen. Had al een zeer strak openingsrondje (1.28.114) en daar ben ik uiteindelijk nog maar iets onder gegaan. Resultaat was P9, maar het zat echt gruwelijk dicht tegen elkaar aan tussen P5 en P12.

De start verliep zonder incidenten, en kon al direct opklimmen naar P8 en na ronde 2 lag ik op P6. Dit heb ik redelijk constant vol kunnen houden. Het einde van de stint was behoorlijk hachelijk toen ik terecht kwam in de achterblijvers. En dat waren soms treintjes van 4 a 5 man dus af en toe behoorlijk billen knijpen. Na meer dan een uur ben ik naar binnen gereden om het stuur over te geven aan Andy.

Andy maakte in zijn outlap helaas een foutje waardoor hij een positie terug viel, ondanks dat waren we na de pitstop serie 5de. Daarna kreeg Andy te maken met een snelle Mclaren coureur door door een incident vermoedelijk eerder al de pit in is gegaan dus die out of sync reed. Tijd lang heeft hij er voor kunnen blijven tot de molaren het na 8 ronden zat was en een behoorlijk agressieve move uithaalde voor P5, als Andy zijn lijn had gehouden was het huilen geworden. Laatste 20 min moest Andy het gat naar achteren beetje gelijk zien te houden. Wat op dat moment 5 seconden was.

Laatste stint was wederom voor mij en dat was eigenlijk heel relaxed en rustig naar de finish gereden. Door de pitstops waren we opgeschoven naar P4 en een gat van 30 seconden voor ons en 25 seconden achterons was het voor mij vooral zaak geen gekke dingen te doen en gewoon richting de finish te rijden. Dit is gelukt en daarmee een 4de plaatst gescoord.

Al met al een hele leuke race waarbij iedereen behoorlijk aan elkaar gewaagd was, dat geeft het resultaat wat meer voldoening. Nu op naar Silverstone.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba & ook NAB Racing: Nette prestaties... Gefeliciteerd.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

Het racen vanavond ging bizar slecht.... :/ sturen ging voor geen meter.. Zag later dat er een slider bijgekomen is bij stuur settings? wheel to wheel en mapping slider eronder, beiden stonden op 1080 terwijl m'n stuur maar 900graden kan..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:20
[video]

Dikke divebomb op die Ford :o

Die 2de actie is echt ongelofelijk. Eerst zet hij hem er te laat langs in de Carousel, waar jij hem mooi voldoende ruimte geeft. Daarna haalt hij de bocht niet en gaat het gras op, eigenlijk nog geen probleem als hij gewoon even van het gas af gaat. Doet ie natuurlijk niet en ramt je er af. Gewoon 3 fouten in 200m.

Mijn iRacing profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Nou gisteren nog even geoefend voor GES, toen kwam een slechte eigenschap naar boven bij mij. (Ik rem eerst zacht en daarna harder)
Zat 2x achterop Frank, toen hij beetje de lijnen voor mij reed.
*Dit kwam vooral aan het licht met ISpeed, had het nooit echt zo gebruikt*

Nu dus voor zaterdag dit even afleren, na rondje of 5-6 merkte ik al wat verschil en was ook niet langzamer gelukkig.
*zeker van de skip overgehouden...*

iRacing Profiel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik dump hier ook mijn raceverslag van de ZAC10 @ DRNL:

Jeej gewonnen!!!

Kwalificatie:
Mijn eerste ronde was meteen snel en stond ik voor lange tijd op pole tot Ruud hier een paar honderdsten onder dook, dus ik moest het weer opnieuw proberen. Tien extra liters aan brandstof eruit en rijden maar ik zat op een gegeven moment 0.3 seconden onder mijn tijd maar in de laatste sectie maakte ik wat foutjes, maar uiteindelijk verbeterde ik mijn eigen tijd met 0.1 seconden wat genoeg was voor pole.

Race:
Bij de start twijfelde ik een beetje waar ik op het gas mocht gaan, maar ik kon als de leider door Eau Rouge heen. Op het rechte stuk kwam Ruud mijn voorbij, want die McLaren loopt bizar hard maar hoorde ook op TS dat die een slowdown had, waar en hoe Ruud deze van plan was in te gaan lossen wist ik niet. Maar aan het einde van het rechte stuk was ik iets te enthousiast en probeerde ik Ruud uit te remmen. Helaas miste ik mijn apex en raakten Ruud en ik elkaar waar Ruud last van had i.v.m met schade en ik nergens last van had, de McLaren schijnt van papier mache te zijn nogmaals sorry.
Toen kreeg ik Dennis achter mij aan en kon het gat uitbreiden naar 4 a 5 seconden, de McLaren kon een stuk minder lang rijden op een tank dan de BMW dus toen de pitstops begonnen werd het interessant. Hoeveel zal ik winnen/verliezen met de rondes die ik langer door kan rijden inclusief steeds oudere banden maar minder brandstof ten opzichte van Dennis met nieuwe banden en een volle tank. Één ronde voor mijn laatste stop ging Eric die ik bijna op een ronde achterstand zou zetten naar binnen. Aangezien ik toen hij de pits uit kwam hoorde dat tussen hem en Dennis 8 seconden zat en ik ook wist hoeveel brandstof Eric erbij deed wist ik dat ik voor Dennis de baan op kon komen. Ik moest dan alleen wel net zoals Eric geen banden wisselen, met precies 6 seconden voorsprong op Dennis kwam ik de baan weer op en reed ik letterlijk op ijs met banden van uiteindelijk 31 rondes oud. Dennis kwam nog wat dichterbij maar het foutje wat hij maakte was mijn redding anders was het heel close geworden, maar het was genoeg om de race te winnen Achteraf was ik wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn als ik toch nog mijn banden liet wisselen, ik zou dan sneller geweest zijn dan Dennis die dan op P1 zou rijden maar zou die dan ook dat foutje gemaakt hebben en hoeveel was ik dan sneller geweest.

Dit is sinds het GTR2 tijdperk weer de eerste race met DRNL waar ik pole, snelste tijd en gewonnen heb
Op naar Philip Island met een tussenstop op COTA voor de 3 uurs race van de GES.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice Fabian!

Vanavond gaan we close racen met een hoop dreft en uitdagend infield op Charlotte Road!
Wederom een 100% basic content race dus kom allen rijden en laten we een vol grid hebben!

GoT | Monday Tournament 15S3-W909-11-15
Car(s)Track(s)
Pontiac Solstice
Pontiac Solstice
Fuel100 % (+/- 52,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Charlotte Motor Speedway - Road Course (Heat 1)
Charlotte Motor Speedway - Road Course
Day or NightDay
Pit stalls43
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

• -PassY-
ThiJor schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:08:
[...]

Dikke divebomb op die Ford :o

Die 2de actie is echt ongelofelijk. Eerst zet hij hem er te laat langs in de Carousel, waar jij hem mooi voldoende ruimte geeft. Daarna haalt hij de bocht niet en gaat het gras op, eigenlijk nog geen probleem als hij gewoon even van het gas af gaat. Doet ie natuurlijk niet en ramt je er af. Gewoon 3 fouten in 200m.
Trage k*t bak ook ;) Op de rechte stukken ook al niet vooruit te branden :+

Maar ik was er wel achter gebleven als hij normaal/optijd ingestuurd had O-) Dacht dat hij echt aan de kant ging, en ik zag een gat ontstaan, alleen 1 + 1 was nu niet 2 :D

2de misschien iets beter moeten opletten, maar was druk bezig om de snelheid erin te houden en aan de binnenkant te blijven zonder naar buiten te glijden. Had eigenlijk beter moeten weten omdat mijn voorsprong al 15s was, dus ik had gewoon van het gas moeten gaan en van een spinnnende auto moeten genieten ;)

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:50:
[...]

No Problem....
Maar het blijft wel leuk als jullie ook hier verslag doen, want niet iedereen heeft FB of zin om elders wat te gaan lezen...
Ja duidelijk! Had niet meer de gelegenheid, dus hierbij een kort verslag van de zaterdagavondrace van NAB Racing @ GES Zolder!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8d6Bj5l.jpg

NAB Racing heeft zaterdagavond deelgenomen aan de Blancpain Endurance Series (BES) op circuit Zolder en heeft na een zware strijd een mooie 5e plaats behaald.

Simon kwalificeerde en reed de eerste stint. We begonnen op de 19e plek (van de 41) na een zwakke kwalificatietijd neergezet te hebben. Na de start overleefd te hebben begon onze opmars naar voren. Aan het einde van de eerste stint van een uur reden we op de 8e plek!

Hierna nam Martijn het stuur over en zette deze opmars door. Dit bleek nog een flinke uitdaging door een aantal achterblijvers die ons er niet voorbij wilden laten gaan, soms werd er actief verdedigd (of aangevallen) door deze teams wat resulteerde in lichte schade. Gelukkig liet Martijn zich niet van de wijs brengen en hield zijn hoofd koel en reed naar de 6e plaats toe!! Na een uur gereden te hebben reden we de pits in voor de laatste tankbeurt en bandenwissel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PuF3Vyf.jpg

Het laatste uur reed Simon weer, en hierbij was het vooral veilig het laatste uur doorkomen zonder nog te veel fouten te maken. Dit lukte en door slim te rijden nog uiteindelijk de 5e positie veiliggesteld!
Al met al een goede race gehad, waarbij we ondanks de tegenvallers toch een mooi resultaat hebben behaald!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:47
Slowstice!
Super leuke auto, beter jammer van Charlotte (nooit fan van geweest) maar wel goed dat het basis content is.
Volgend seizoen Charlotte vervangen door die andere oval die we nu in de basic hebben (Phoenix?)? Die heeft ook een roval lay-out.

iRacing Profiel

• aicaramba
Ik ga vandaag mijn tijd spenderen om een RUF cup race te rijden.. Hierna is dit seizoen nog maar 1 track die ik heb in de RUF cup en ik moet nog 3 MPR races hebben.. Graag wil ik dit seizoen mijn B-license halen, dus als ik vandaag een race kan rijden daar, scheelt dat weer in de laatste week. Helaas heb ik afgelopen week bijna geen tijd gehad om te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 09-11-2015 11:39 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ben er vanavond niet bij. Ik moet nog de nodige km's op CotA maken voor de NES, en te weinig tijd. Ook is onze setup zeker nog niet 100%, en daar zal nog aan gewerkt moeten worden.

Komende weken zal het voor mij waarschijnlijk toch al moeilijk worden op maandag vanwege de NES en BES verplichtingen.

Cube Nuroad Race (2022)

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Onze resultaten voor dit weekend tijdens de BES viel een beetje tegen.

De eerste race weer samen met Marco gedaan.

We hadden nog bijna de inschrijving gemist, ik bedacht me gelukkig 3 minuten voor de race dat doordat de tijd verzet is de race nu een uur eerder begint. Hierdoor niet meer warm kunnen rijden en gelijk met de qualify begonnen. Die ging niet heel best en daardoor moesten we vanaf P20 starten in de 3e split.

Eerste ronde was al redelijk spannend en een lichte contact gehad met een BMW die wel heel vroeg remde, wel op kunnen schuiven naar P17 gelijk. Daarna lekker kunnen rijden de eerste stint en opgeklommen naar P7.

Weer een goede snelle pitstop gehad en Marco kwam daardoor op P6 weer de baan op. Hij had de snelheid er ook goed in zitten en wist nog een plekje goed te maken zodat ik de laatste stint op P5 kon vervolgen.

Uiteindelijk kon ik P4 ook nog pakken en hierdoor 183 punten gescoord in de eerste race.

2e race samen met Wim gereden. Deze keer in de 2e split terecht gekomen. De qualify blijft nog een punt voor verbetering voor ons, wederom niet heel best en daardoor moesten we vanaf P24 starten.

Eerste stint werd er heel netjes gereden door iedereen en was het echt treintje rijden. Hierdoor niet veel plekken goed kunnen maken, maar ook niet heel veel tijd verloren op de top 10. Wel weer dankzij de pitstop 3 plekken goed kunnen maken en hierdoor kwam ik op P17 weer de baan op.

Ik kwam vrij snel in een gevecht terecht met 3 andere auto's. 2 Vechtende auto's voor mij en een auto achter mij die vrij weinig geduld leek te hebben. Na een aantal ronde ging het dan ook mis in de eerste chicane doordat de 2 voor mij samen door de chicane probeerde te gaan. Ik rem af om er niet achter op te knallen, helaas dacht de auto achter mij daar anders over en duwde mij van de baan de muur in.

Terug naar de pits gehobbeld en daar 12 minuten moeten repareren. Uiteindelijk 29e geworden.

3e race zou dan ons toch wat meer punten moeten gaan bezorgen. Wederom in de 2e split dus dat was goed. Het veld leek wel iets sterker en het weer was in ons nadeel doordat het vrij snel weer was. We moesten vanaf P30 starten.

De eerste stint reed Wim. Snelheid zat er goed in, maar werd veel opgehouden door andere rijders, toch een paar mooie inhaalacties kunnen maken. Er werd ook een stuk aggresiever gereden leek het, hierdoor toch wat crashes voor ons en gaf Wim op P17 het stuur over aan Bob. (doordat we als laatste pitte reden we zelfs even op de 1e plek).

Helaas ging de pitstop niet helemaal zoals gepland en stond de auto niet in de versnelling toen Bob wou weg rijden. Daarna de auto toch in versnelling en door alle hectiek ging het met de pitlimiter fout en kregen we een zwarte vlag voor speeding in de pits. Gelijk weer in de pits om penalty in te lossen en hierdoor waren we weer terug gevallen naar P30.

Laatste 2 stints toch nog redelijk terug kunnen komen en uiteindelijk P19 gefinisht.

Uiteindelijk was de eerste race dus het beste resultaat en staan we nu 51e algemeen. We zullen dus nog flink ons best moeten gaan doen komende races om toch nog in de top 40 te komen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik meende dat ik hoorde dat Wim harder ging rijden tijdens de quali :P

Cube Nuroad Race (2022)

• Red Baron
Gisteren nog even een B-fixed race'je meegepakt op Texas.
Eerdere races kon ik meestal nog wel goed meekomen, maar het kwartiertje practice was niet genoeg want ik was ruim een halve seconde te traag om competitief te zijn.

Door al dat farmen bij de Legends zat ik dus wel in de top split met #5 dus zag het al wel gebeuren dat ik weer onder de 4k zou duiken, maar uiteindelijk kwam het toch nog weer goed :+

• -PassY-
Ik was nooit echt een ster in een goede Q rijden, maar wat mij enorm heeft geholpen is TT's gaan doen.

Ben er nu wel mee gestopt omdat een Q rondje er nu wel vaak uitkomt, maar in feite word je gedwongen door 4-5 Q rondjes achter elkaar te rijden zonder fouten :)

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ben ook weer meer TT's gaan doen dit seizoen voor de BSS en inderdaad dat helpt zeker. Helaas heeft de BES geen TT's.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
zit gewoon tussen de 2 oren moet gewoon niet willen pushen. maar volgende 3 races gaat bas Q doen probleem in BES topsplits is dat er 0.5 sec verschil zit op 15 plaatsen :p

de wind moet maar juist een zucht krijgen als je op straight bent en je hebt al 5 plaatsen

[ Voor 21% gewijzigd door dabelg op 09-11-2015 13:23 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• -PassY-
Klopt, maar iedere week even trainen om het tussen de oren goed te krijgen kan geen kwaad :D

Rij nu mijn Q rondje heel "rustig" en netjes. Leverde me afgelopen week bijna de overal pole op :) Alleen na 4 rondes ben ik vaak wel geestelijk even helemaal gaar :D Kost me echt heel veel concentratie.
dabelg schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:21:
probleem in BES topsplits is dat er 0.5 sec verschil zit op 15 plaatsen :p
Uitdaging :P

• Dennis Douna
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
aicaramba schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:38:
Ik ga vandaag mijn tijd spenderen om een RUF cup race te rijden.. Hierna is dit seizoen nog maar 1 track die ik heb in de RUF cup en ik moet nog 3 MPR races hebben.. Graag wil ik dit seizoen mijn B-license halen, dus als ik vandaag een race kan rijden daar, scheelt dat weer in de laatste week. Helaas heb ik afgelopen week bijna geen tijd gehad om te rijden.
Je kunt ook time-trials gebruiken om te promoveren. Verder zijn vanavond om 17.45gmt en 19.45gmt meestal races van een behoorlijk hoog niveau, waarbij ik minimaal drie splits verwacht. Dat lijkt me een prima recept voor leuke races!

Een algemene tip met de RUF op Lime Rock (maar eigenlijk op ieder circuit): probeer zo min mogelijk over je voorwielen te drukken. Vooral in de eerste twee bochten scheelt dat behoorlijk qua tijd en helpt het je aan stabielere rondetijden.

iRacing Profiel | Simracing For Holland

• -PassY-
Dennis Douna schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:44:
[...]

Je kunt ook time-trials gebruiken om te promoveren. Verder zijn vanavond om 17.45gmt en 19.45gmt meestal races van een behoorlijk hoog niveau, waarbij ik minimaal drie splits verwacht. Dat lijkt me een prima recept voor leuke races!

Een algemene tip met de RUF op Lime Rock (maar eigenlijk op ieder circuit): probeer zo min mogelijk over je voorwielen te drukken. Vooral in de eerste twee bochten scheelt dat behoorlijk qua tijd en helpt het je aan stabielere rondetijden.
Zeker als je wat langere wedstrijden gaat rijden :) De rondetijden kunnen echt volledig inkakken omdat je de voorwielen niet onder controlle hebt :)

Vroeger wel eens een plek door verloren met nog 1-2 rondes te gaan, tegenwoordig niet meer

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

-PassY- schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:36:
Klopt, maar iedere week even trainen om het tussen de oren goed te krijgen kan geen kwaad :D

Rij nu mijn Q rondje heel "rustig" en netjes. Leverde me afgelopen week bijna de overal pole op :) Alleen na 4 rondes ben ik vaak wel geestelijk even helemaal gaar :D Kost me echt heel veel concentratie.
Hoe kun je dan ooit een race rijden? :| Of ga jij in de race in de cruise stand?

iRacing

• -PassY-
niet in cruise stand. Maar ik rij ongeveer 0,2-0,5s per ronde langzamer, in de wetenschap dat ik dat makkelijk vol kan houden.

Als ik in cruise mode ga, hang ik binnen 2 rondes in de vangrail. Ik kan niet langzaam rijden en moet enigsinds wat tempo blijven rijden.

Maar de concentratie in een Q rondje is best hoog :) En ja, in de race wil ik aan het einde ook wel eens in die mode gaan om een gat dicht te rijden, maar langer dan 5-6 rondes hou ik het dan niet vol (banden vaak ook niet)
Ik ga dan echt voor om zo perfect en netjes te rijden zonder veel de balans van de auto heen en weer te gooien, banden niet laten piepen, en toch perfect op de apex uitkomen en gas geven zonder dat de achterkant wegstapt.

Bijkomend voordeel is weer dat je banden minder snel slijten, en je ook minder brandstof verbruikt. Scheelt enorm met de pitstops. Geen banden en alleen (minder) tanken :D

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Awesome stuff!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Cool

En wel een serieuze opsteker voor heel het team :)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Nice :) Wel langdradig filmpje om elke week elke serie te gaan noemen :p

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:23:
Nice :) Wel langdradig filmpje om elke week elke serie te gaan noemen :p
Maar wel leuk als je op een bepaald circuit wil gaan rijden, spaart zoekwerk.

• -PassY-
Fuelke schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:30:
[...]

Maar wel leuk als je op een bepaald circuit wel gaan rijden, spaart zoekwerk.
http://members.iracing.com/membersite/member/whatshot.jsp

Even "Eligible" aanvinken, en je ziet alleen de content die je hebt :)

• aicaramba
Welke software gebruiken jullie om je races op te nemen en op youtube te zetten? Het liefst advies voor gratis software ;)

• aicaramba
Mijn 2 races in de ruf cup vandaag gingen niet zo goed.
Mijn eerste race maakte ik 2 fouten in ronde een en crashte. Toen crashte ook mijn pc, opnieuw opstarten, rejoinen, sta ik in de pit, maar mijn auto wordt niet gerepaired. Dus ik rij aan en dan krijg ik de melding dat ik moet pitten. Ik rij de ronde met een kapotte auto en behalve het remmen reed hij vrij redelijk. Ik wilde de race uitrijden, om voor alle uitvallers te finishen en alle snellere autos voor laten. Maar toen werd ik disq. Haha, dat wist ik niet.

2e race werd ik 6e, maar ik had wel een inc waarin ik een andere rijder uit de race reed. Ik was veel sneller en hij verdedigde erg agressief. Ik probeerde een te klein gaatje te pakken en hij gooit het kei hard dicht, toen raakte ik hem. Wel balen, maarja.

• -PassY-
Was wat later, dus niet veel kunnen oefenen. Maar de snelheid was er wel snel. Dus jullie hadden gelijk, ik ga hard in een ondersturend niet remmend hok :p

Alleen door een te kort aan oefenen, lukte de Q niet echt. 1ste ronde was een banker, 2de parkeer ik direct in T1 in de muur (later meer over de muur).
3de ronde offtrack in bocht 3. En mijn laatste verpruts ik de exit naar de oval. Koste me uiteindelijk de pole.

Race 1 ging lekker tot ronde 7.Was een beetje brandstof aan het sparen en aan het wachten tot er wat gebeurde. Alleen was ik daar zelf ook bij betrokken :+ Deni ging wijd in T1, waardoor we naast elkaar uit T1 kwamen, alleen zat Robert ook nog aan de binnenkant. Race ongeluk denk ik (Deni ging wijd, dus zoals Paul al zei, zijn fout :+ ).

Geen idee hoe, maar ik kom als 4de achter Eric terecht. Maar had door de schade geen top snelheid meer. Nog wel geprobeerd, maar helaas. 4de plek :)

Race 2 ging ook best lekker. Starte redelijk achteraan, en langzaam naar het midden van het veld gereden. Tot alle hell losbrak in T1.
Daarna redelijk snel naar de kop gereden, maar had Eric, Paul en Robert achter me aan. Paar hele leuke rondes gehad, totdat ik ondersturend richting de muur van de exit van T1 ga. Was helaas geen redden meer aan.

Maar wel goed vermaakt in een ondersturend hok :p

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Tony heeft vanavond een screenshot van de Ring op het forum gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TKFC0FN.jpg

Verwijderd

Wow, echt super dikke screenshot! Vind ook de scenery opvallend gedetailleerd, wordt zwaar voor mijn pc'tje vrees ik :P

Gisteren in de Solstice meegereden, niet echt bijzondere momenten gehad, behalve dat ik in race 2 vrij in het begin werd gesandwicht maar er vrij schadeloos doorheen kwam, alleen lap 10 reed ik zelf m'n stuur krom in T1. Had op dat moment al zo'n voorsprong naar de nummer 5 dat ik rustig door kon rijden op de 4e plek. En nadat iemand van de top 3 toch te weinig had getankt dus voor mij een P3 finish. En in race 1 een P5.. Niet ontevreden :)

• NickThissen
Volgens mij stopte je hem zelf op het laatste moment nog even tussen Joep en mij midden in de bocht hoor.. Niet de meest handige actie want daar past 3 wide echt niet ;)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Oh nouja, excuus dan :P In mijn beleving reed ik die 2 turns met 1 auto buiten me en op het laatste moment prikt een auto 'm nog in de binnenkant erbij en komt in de turn naar buiten zetten waar diegene naast me en ik op dat moment zaten. (weet niet precies wie het waren)
Maar ik geef eerlijk toe soms is het gokken waar andere auto's zich bevinden, met een single screen op 54° FOV...

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik begin de Solstice steeds leuker te vinden; helaas waren er wat mensen die elkaar raakten en dus terugvielen maar ik heb mij prima vermaakt. De eerste race van 11 naar 3 en lekker gebattled met Pascal (niet helemaal eerlijk, maargoed ;) )

De tweede race weer als elfde begonnen en na een dingetje van wat andere rijders reed ik ineens op kop in gevecht met Pascal en Paul; uiteindelijk lekker de kop kunnen houden maar helaas had ik maar 12 liter in de tank.....dus moest ik drie ronden voor het einde naar binnen. Toch nog P4!

Charlotte road en langzame hokken is voor mij altijd lol.....vaker doen ;)

iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mij zat het niet echt mee. turn 1 was een beetje mij waterloo elke keer. In de eerste race iets teveel risico genomen en daar vol de muur in. Nog wel nieuwe auto gehaald maar kansloos uit eindelijk op p10 gefinished.
Daarna in race 2 nog leuk kunnen vechten voor de eerste posities. Echter achter Joep gign het fout. Hij moest bij remmen in turn 1 en ik zat vlak achter hem. Daardoor ook boven op de rem gestaan om niet op hem te knallen maar daardoor onderstuurde de Solstice wel de muur in. Daarna was het weer nieuwe auto halen en in niemands land rijden. Dat was voor de concentratie niet zo goed en paar ronde voor het einde maar weer een keer langs de muur gereden. Dacht dat het mee viel maar mijn wiel was vrij ver in de wielkast geschoten waardoor ik een meatbal had en 8 minuten repair. Te veel om nog terug te keren op de baan.

Volgende week wel beter concentreren want met de Lotus 49 is dat wel nodig denk ik.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou Escue er tussen prikken is een wel een heel andere voorstelling van zaken ;)
En Robbert om mij nou de schuld te geven van dat jij de muur instuurt...... ;)
Hier een paar van mijn momentjes in de race gisteren....

En idd Charlotte en de Soltice is eigenlijk altijd leuk.

• PatrickPost1972
Bijna Joep bijna......mooie skin trouwens!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

• sig69
  • Nu online
Nou ik heb mijn betaling stopgezet. Heb nog geen race kunnen rijden, geen reactie op het forum, geen reactie op support mails. Tsja dan houdt het op.

Roomba E5 te koop

• PatrickPost1972
sig69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:55:
Nou ik heb mijn betaling stopgezet. Heb nog geen race kunnen rijden, geen reactie op het forum, geen reactie op support mails. Tsja dan houdt het op.
Wat is het probleem dan? Hier in dit forum ook de vraag gesteld?

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 10-11-2015 12:58 ]

iRacing Profiel Game Pc

• sig69
  • Nu online
Kalibratie van rempedaal wordt niet onthouden, racen zonder remmen is erg moeilijk :X

Roomba E5 te koop

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb je alle ini / etc. files al eens weggegooid in de doc dir van iracing?
app.ini
camera.ini
controls.cfg
core.ini
joyCalib.yaml
renderer.ini

in dir 'my documents\iRacing'

En de drivers van de pedalen opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 10-11-2015 13:25 ]

• sig69
  • Nu online
De drivers zijn de laatste (en het werkt perfect in andere games). Ik kan geen doc dir vinden?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:26:
De drivers zijn de laatste (en het werkt perfect in andere games). Ik kan geen doc dir vinden?
Onder "documents and settings\iracing " staan normaal deze bestanden.

• Red Baron
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:38:
[...]

Onder "documents and settings\iracing " staan normaal deze bestanden.
My Documents\iRacing

Verwijderd

Ooop idd library view vergeten :P , er zijn er gelukkig nog die opletten :)

• sig69
  • Nu online
Daar staat ook geen docs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
D:\My Documents\iRacing>dir
 Volume in drive D is Dump
 Volume Serial Number is 2CC7-E907

Directory of D:\My Documents\iRacing

11/05/2015  09:28 PM    <DIR>          .
11/05/2015  09:28 PM    <DIR>          ..
11/06/2015  05:06 PM            20,154 app.ini
11/06/2015  05:06 PM               277 camera.ini
11/06/2015  05:05 PM            14,212 controls.cfg
11/06/2015  05:06 PM             1,794 core.ini
11/06/2015  05:05 PM               463 joyCalib.yaml
11/06/2015  05:02 PM    <DIR>          lapfiles
11/06/2015  05:02 PM    <DIR>          paint
11/06/2015  05:06 PM             8,663 renderer.ini
11/05/2015  09:22 PM    <DIR>          replay
11/05/2015  09:22 PM    <DIR>          scripts
11/06/2015  05:02 PM    <DIR>          setups
               6 File(s)         45,563 bytes
               7 Dir(s)  198,531,801,088 bytes free

Zou het kunnen komen doordat mijn My Documents op m'n D schijf staat?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:42:
Daar staat ook geen docs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
D:\My Documents\iRacing>dir
 Volume in drive D is Dump
 Volume Serial Number is 2CC7-E907

Directory of D:\My Documents\iRacing

7 Dir(s)  198,531,801,088 bytes free

Zou het kunnen komen doordat mijn My Documents op m'n D schijf staat?
daar staan geen doc's maar wel de ini's die de config binnen iracing bewaren cfr JoepW zijn post

• sig69
  • Nu online
Ah bedoelde hij dat met de doc dir, ik was op zoek naar een map genaamd "doc". Ik heb ze weggegooid, vanavond nog eens proberen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:48:
Ah bedoelde hij dat met de doc dir, ik was op zoek naar een map genaamd "doc". Ik heb ze weggegooid, vanavond nog eens proberen.
wel een vreemde situatie, jou calibratie wordt niet onthouden, bedoel je dan :
* als je calibreerd en stapt in de wagen is de calibratie reeds weg ?
* of bewaard hij de cailbratie niet nadat je uit sessie gaat en in een nieuwe sessie terecht komt ?

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En wat voor pedalen heb je, want bij een G27 bv. is het normaal dat je de rem even volledig moet indrukken in een sessie als je hem net hebt aangesloten.

• sig69
  • Nu online
Het gaat om een Thrustmaster T100 en de symptonen zijn als volgt:
1. Ik start een testsessie, iRacing vraagt om kalibratie
2. Ik doorloop het proces, daarna zie ik in het menu rechtsboven het stuur en pedalen perfect reageren sturen / remmen / gas geven.
3. Ik ga de baan op. Geen rem, de rest werkt.
4. Ik ga het menu weer in, pedalen zijn ineens "unassigned".
Dit proces heb ik al tientallen keren herhaald nu.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

heb je al een keer de USB poort veranderd wanneer dat die unassigned komt ? en hoor je ook dat de USB terug herkend wordt wanneer je deze veranderd. Ik zou toch denken dat iracing support dit moet kunnen pin pointen zeker als het "in-garage" wel goed gaat de eerste maal ... lijkt mij ergens dat die iets qua DeviceID niet meer vind.

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:19:
Tony heeft vanavond een screenshot van de Ring op het forum gezet.
[afbeelding]
-DX11 confirmed
-New Tree Model confirmed

:+

Zojuist de HAL sensoren van mijn CSP setje vervangen, zowel koppeling als throttle werken weer zoals het hoort! Gelijk de boel even goed schoongemaakt "daar beneden", hopelijk kan ik er weer een paar jaaretjes tegenaan :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De nieuwe bomen waren sowieso al bevestigd. ;)
Daarnaast is de PBR en niet DX11. :)

• NickThissen
Het zijn helemaal geen nieuwe bomen? :? Ik zie geen verschil, nog steeds gewoon twee plakken in de vorm van een kruis.

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad, dat was me in 1e instantie niet opgevallen, maar als je beter gaat kijken dan zijn de bomen inderdaad gewoon 2 plakken texture in de vorm van een kruis. Beetje jammer...

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
Ik ben gewoon aan het racen ipv naar bomen kijken :p Tenzij het mijn rempunt is :D

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vergelijk die bomen eens met eentje van Road Atlanta. ;) Dit is in mijn ogen een verbetering hoor.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/werwer.png

edit:
of deze van Bathurst.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/Bathurst-top.jpg

Ik denk dat je op het moment liever geen 3D bomen hebt, met de huidige engine.

[ Voor 49% gewijzigd door Niellie41 op 10-11-2015 18:03 ]

• sig69
  • Nu online
Bedankt voor jullie input allemaal, kreeg zojuist toevallig dezelfde suggestie via mail van iRacing. Geen succes helaas maar we zijn wel iets verder: m'n rempedaal is nu een koppeling (maar doet dus wel iets). En nog steeds unassigned als ik weer terug ga naar het menu.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:28:
heb je al een keer de USB poort veranderd wanneer dat die unassigned komt ? en hoor je ook dat de USB terug herkend wordt wanneer je deze veranderd. Ik zou toch denken dat iracing support dit moet kunnen pin pointen zeker als het "in-garage" wel goed gaat de eerste maal ... lijkt mij ergens dat die iets qua DeviceID niet meer vind.
Andere usb poort geprobeerd, zelfde verhaal. Niets helpt helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door sig69 op 10-11-2015 18:38 ]

Roomba E5 te koop

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Helpt het als je de standaard profiel gebruikt in de Thrustmaster software?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En anders botweg iRacing opnieuw installeren?

Pagina: 1 ... 107 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.